Ik snap eigenlijk niet waarom het pas vanaf 1 maart kan. We hebben hier al weken alle papieren klaarliggen (jaaropgave, overzicht hypotheek, overzicht kinderopvang). Nu is het inderdaad (al even) gewoon wachten. Maar waarom..
Waarschijnlijk omdat alle voor ingevulde gegevens van iedereen eerst verwerkt moeten zijn? Werkgevers / banken / hypotheek verstrekkers moeten ook alles doorgeven
Tja, ook daarbij zou ik denken dat er gewoon op 1 januari (of in het eerstvolgende weekend) een scriptje zou moeten draaien die dat allemaal automatisch eruit gooit...TripleQ schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:20:
Waarschijnlijk omdat alle voor ingevulde gegevens van iedereen eerst verwerkt moeten zijn? Werkgevers / banken / hypotheek verstrekkers moeten ook alles doorgeven
Dat is wat simpel, want financiele sector heeft maandrapportages, jaarrapportages, is soms afhankelijk van derde partijen, uitkering van dividenden, positieve/negatieve rentes. Dat is wel serieus rekenwerk 
Mijn beleggingsrekening heeft afgelopen vrijdag het overzicht gemaild, ik kan ook aan de slag.
Mijn beleggingsrekening heeft afgelopen vrijdag het overzicht gemaild, ik kan ook aan de slag.
Ik snap het niet helemaal hoe het nu zit met de vervoerskosten die je mag aftrekken vanwege ziekte.
Welke kosten mag je nu precies wel en niet opvoeren. Het bezoek enkel naar het ziekenhuis of ook de behandeling.
Welke kosten mag je nu precies wel en niet opvoeren. Het bezoek enkel naar het ziekenhuis of ook de behandeling.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@zoeperman
https://www.belastingdien...jke_uitgaven_voor_vervoer
Iedere rit naar het ziekenhuis om medische redenen dus. Ik kan even niet vinden waar het drempelbedrag staat, even terug las ik dat er een drempelbedrag was om dit om te mogen geven, maar voor ons was het drempelbedrag iets van 675 euro ofzo, en met 450 euro medische reiskosten was dat dus niet genoeg..
Iedere rit naar het ziekenhuis om medische redenen dus. Ik kan even niet vinden waar het drempelbedrag staat, even terug las ik dat er een drempelbedrag was om dit om te mogen geven, maar voor ons was het drempelbedrag iets van 675 euro ofzo, en met 450 euro medische reiskosten was dat dus niet genoeg..
[ Voor 41% gewijzigd door Hsb-3 op 25-02-2019 22:21 ]
Inmiddels de Belastingdienst zelf gesproken en dit kan inderdaad gewoon als vve Lid.Catmandos schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 23:21:
Beste all,
Ik heb een vraag over VVE lening (bouwdepot), ik zit in een vve die afgelopen juli een bouwdepot heeft aangenomen en besteed aan het verbouwen van de woningen in de vve. nou is de vraag of ik het gedeelte 1/10 van de betaalde rente kan invullen in Box 1 zoals dat geld bij een normale koopwoning. met dezelfde voorwaarden als in de onderstaande link.
https://www.belastingdien...kken-met-verbouwingsdepot
Dus de vraag of dit dus ook geld als lid van een VVE die een bouwdepot lening heeft lopen?
Alvast bedankt
Edit:
https://www.energiebespaa...vice-contact/#faq-section
Ook hier verwijzen ze door naar de belastingdienst die totaal niet duidelijk is.
Updatetje. Inmiddels brief binnen gekregen van de inspecteur. I.v.m drukte en weinig capaciteit moeten ze het termijn van afhandeling verlengen van 12 naar 18 weken.Xtr3me4me schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:55:
[...]
Volgens de Inspecteur heb ik recht op de i.c.a.k ongeacht of het al een definitieve aanslag was. Ook definitieve aanslagen mag tot 5 jaar terug aangepast worden, zo staat het ook op hun eigen website en zo zei de inspecteur het ook. De aanslag wordt opnieuw bekeken en opnieuw berekend en vastgelegd, zoals hij dat vertelde.
Het klopt ambtshalve aanpassing maar dan meer in de zin in het recht van de belastingbetaler zoals de inspecteur het uitlegde. Volgens hem wordt de aanslag herzien en herberekend en vastgelegd en het verschil daarvan alsnog uitbetaalt.
Alleen wat de duur daarvan is was mij niet duidelijk. Stond alleen op de site 25-03-2019 afgehandeld. Meer ook niet
Ik merk het wel, heb sowieso al leuke teruggave van 2018 tot nu toe. Moet alleen nog jaaropgave van mijn fiscale partner erin gooien (aangezien ik de cijfers had ingevuld van haar jaaropgave van 2017, veel verschil zal er niet inzitten)
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Situatie:
- In 2018 een nieuwbouwwoning gekocht, 2020 oplevering.
- Zelf nu nog een eigen koopwoning, partner niet.
- Geen fiscaal partners.
We kunnen dus een aantal kosten gemaakt in 2018 m.b.t. de aanknoop nieuwbouwwoning aftrekken, net zoals de betaalde rente voor de nieuwbouwwoning. Daarnaast heb ik mijn eigen woning.
Wat is verstandig in deze situatie? Alle gemaakte kosten en betaalde rente m.b.t. nieuwbouwwoning 50/50 delen en splitsen op beide aangifes? Of op een van beide namen meenemen?
- Geen fiscaal partners.
We kunnen dus een aantal kosten gemaakt in 2018 m.b.t. de aanknoop nieuwbouwwoning aftrekken, net zoals de betaalde rente voor de nieuwbouwwoning. Daarnaast heb ik mijn eigen woning.
Wat is verstandig in deze situatie? Alle gemaakte kosten en betaalde rente m.b.t. nieuwbouwwoning 50/50 delen en splitsen op beide aangifes? Of op een van beide namen meenemen?
Nog even een leuke reminder:
Voor wie geen toeslagen over 2018 had, maak NA 1 maart (want verzamelinkomen bekend) doch uiterlijk 1 Juli 2019 nog even een berekening met de rekentools van de belastingdienst. Wellicht kan je nog wat krijgen
Voor wie geen toeslagen over 2018 had, maak NA 1 maart (want verzamelinkomen bekend) doch uiterlijk 1 Juli 2019 nog even een berekening met de rekentools van de belastingdienst. Wellicht kan je nog wat krijgen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Als je nog geen fiscaal partner bent, dan valt er niets te verdelen en kan je alleen je eigen deel aftrekken. waarschijnlijk dus ieder de helft.shorty schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:55:
Situatie:
- Geen fiscaal partners.
Ik weet niet of je nu al samen woont in jouw huis, maar als je dan je partner hebt doorgegeven aan jouw pensioenuitvoerder dan ben je al fiscaal partner.
Hou de reacties s.v.p. serieus.
[ Voor 136% gewijzigd door defiant op 26-02-2019 23:51 ]
AAW
Zou je mij meer kunnen vertellen hoezo dat?Crazy-Al schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:55:
In eind 2017 (nov) huishuurder geworden, zonder toeslagen.
Net een beetje lopen berekenen en, als het goed is, krijg ik 12 maanden huur+zorgtoeslag terug
D_Jeff:
Een goede tip. Maar toeslagen 2018 kunnen worden aangevraagd tot 1 september 2019.
Dus de datum van 1 juli 2019 is onjuist.
Een goede tip. Maar toeslagen 2018 kunnen worden aangevraagd tot 1 september 2019.
Dus de datum van 1 juli 2019 is onjuist.
Ik vermoed omdat hij ze niet had aangevraagd, maar er wel recht op heeft.TrueGamer schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:01:
[...]
Zou je mij meer kunnen vertellen hoezo dat?
Anoniem: 224360
Dat denk ik als niet-IT'er ook, maar stiekem zal dat nog best ingewikkeld zijn.President schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:09:
[...]
Tja, ook daarbij zou ik denken dat er gewoon op 1 januari (of in het eerstvolgende weekend) een scriptje zou moeten draaien die dat allemaal automatisch eruit gooit...
Een vraagje. Ik heb een lening afgesloten in begin 2018. Van deze lening is er groot gedeelte ervan in mijn huis gestopt om een aantal dingen te verbouwen.
Nu begreep ik dat je je schulden mag plaatsen in de aangifte en de rente daarop mag plaatsen. Nu is mijn vraag van als ik dit doe, moet ik daarna allemaal bonnetjes laten zien etc..?
Bedoel komen ze bij de definitieve aanslag met de vraag of ik bewijs heb dat ik het in mijn huis gestopt heb of dat niet? Heb dit nooit eerder ingevuld of gedaan dus zou niet weten wat de procedure hieraan is. Want heb niet overal nog bonnetjes van.
Nu begreep ik dat je je schulden mag plaatsen in de aangifte en de rente daarop mag plaatsen. Nu is mijn vraag van als ik dit doe, moet ik daarna allemaal bonnetjes laten zien etc..?
Bedoel komen ze bij de definitieve aanslag met de vraag of ik bewijs heb dat ik het in mijn huis gestopt heb of dat niet? Heb dit nooit eerder ingevuld of gedaan dus zou niet weten wat de procedure hieraan is. Want heb niet overal nog bonnetjes van.
Ach, uiteindelijk moeten alle jaaroverzichten (van werkgevers, banken, etc. etc.) in januari binnenkomen.Anoniem: 224360 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:23:
[...]
Dat denk ik als niet-IT'er ook, maar stiekem zal dat nog best ingewikkeld zijn.
Het is waarschijnlijk niet te garanderen dat echt alles binnen en verwerkt is op 1 februari, dus dan maar even wachten tot 1 maart. Uiteindelijk niet zo heel raar natuurlijk
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Vraag:
Ik lees oa. op de website van de consumentenbond dat er voor de aangifte van 2018 kleine veranderingen zijn wat betreft het eigen woning forfait etc. Link: https://www.consumentenbo...euw-in-aangifte-over-2018
Nu wordt daarhet volgende vermeld:
Ik lees oa. op de website van de consumentenbond dat er voor de aangifte van 2018 kleine veranderingen zijn wat betreft het eigen woning forfait etc. Link: https://www.consumentenbo...euw-in-aangifte-over-2018
Moet ik dit zelf handmatig bij mijn inkomen tellen wanneer ik belasting aangifte doe? Of doet de app dit zelf?Eigen woning
De bijtelling voor je eigen woning, het eigenwoningforfait, is voor de meeste woningen 0,05%-punt gedaald. Gunstig dus. Je moet over 2018 0,70% van de WOZ-waarde bij je inkomen tellen en daarover belasting betalen.
Voorbeeld
Heb je een woning van €350.000 dan wordt er €175 minder bij je inkomen opgeteld dan vorig jaar. Ligt je inkomen tussen €34.000 en €68.500 dan betaal je hierdoor €71 minder belasting.
Aftrek bij hoge inkomens
Heb je een eigen woning en een inkomen vanaf €68.507? Dan krijg je in de aangifte over 2018 nog maar 49,5% van de aftrekbare kosten terug van de fiscus. Over 2017 was dat nog 50%.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Dit zit al verwerkt in het aangifte programma van de Belastingdienst. Op het moment dat daar de WOZ staat ingevuld rekent ie zelf dat bedrag uit. Zie je daarna ook terug in je aftrekpost eigen woning; verschil van je aftrekbare hypotheekrente en het eigenwoningforfait.Da_maniaC schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:37:
Vraag:
[...]
Moet ik dit zelf handmatig bij mijn inkomen tellen wanneer ik belasting aangifte doe? Of doet de app dit zelf?
Dit kan sowieso niet omdat de loonaangiften van alle werkgevers pas uiterlijk 31 januari binnen moeten zijn bij de Belastingdienst. Vaak komen er ook nog correcties op waardoor er dus "veel" vooraf ingevulde gegevens niet zullen kloppen.President schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:09:
[...]
Tja, ook daarbij zou ik denken dat er gewoon op 1 januari (of in het eerstvolgende weekend) een scriptje zou moeten draaien die dat allemaal automatisch eruit gooit...
Met deze kennis is 1 maart nog best een schappelijk moment.
Heb in 2018 een woning verkocht en gekocht, nu ben ik van plan om de belasting teruggave zelf te gaan doen, beide notarissen hebben aangestipt wat ik terug kan vragen 
Nu heb ik op 4 juli een woning gekocht en pas op 31 juli mijn oude woning verkocht dat betekend dat ik in deze maand recht heb op 2x hypotheek rente aftrek?
Hoe ga ik dit invullen? Ook heb ik mijn voorlopige teruggave nog niet gewijzigd en krijg ik dus kosten terug op basis van mijn oude hypotheek
Nu heb ik op 4 juli een woning gekocht en pas op 31 juli mijn oude woning verkocht dat betekend dat ik in deze maand recht heb op 2x hypotheek rente aftrek?
Hoe ga ik dit invullen? Ook heb ik mijn voorlopige teruggave nog niet gewijzigd en krijg ik dus kosten terug op basis van mijn oude hypotheek
Gewoon het programma volgenschumi1986 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:27:
Heb in 2018 een woning verkocht en gekocht, nu ben ik van plan om de belasting teruggave zelf te gaan doen, beide notarissen hebben aangestipt wat ik terug kan vragen
Hoe ga ik dit invullen?
...
Aah oke, er is tegenwoordig ook al zoveel vooraf ingevuld dat het ook wel goed zou moeten komen.Conono schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:39:
[...]
Gewoon het programma volgenJe geeft twee huizen aan (de oude en de nieuwe), elk met hun eigen aftrekbare kosten.
Afgelopen najaar heb ik een poging gedaan om de voorlopige teruggave in te vullen maar heb toen besloten om op de definitieve aangifte te wachten omdat dan al een hele hoop is ingevuld
Bij de overlapping van van 2 woningen als hoofdverblijf kreeg ik wel een melding.
is het zo dat ik mijn oude woning van 4 juli tot 31 juli niet als hoofdverblijf mag invullen omdat mijn nieuwe woning vanaf 4 juli mijn hoofdverblijf is geworden?
Klopt. Maar je hebt voor die periode nog wel gewoon hypotheekrenteaftrek op de lening voor het oude huis, en geen eigenwoningforfait. Dus dat is mooi.schumi1986 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:52:
[...]
Aah oke, er is tegenwoordig ook al zoveel vooraf ingevuld dat het ook wel goed zou moeten komen.
Afgelopen najaar heb ik een poging gedaan om de voorlopige teruggave in te vullen maar heb toen besloten om op de definitieve aangifte te wachten omdat dan al een hele hoop is ingevuld
Bij de overlapping van van 2 woningen als hoofdverblijf kreeg ik wel een melding.
is het zo dat ik mijn oude woning van 4 juli tot 31 juli niet als hoofdverblijf mag invullen omdat mijn nieuwe woning vanaf 4 juli mijn hoofdverblijf is geworden?
Hier staat de drempel, de drempel inkomens afhankelijk en is voor alle aftrekbare zorgkosten samen. Het programma rekent die drempel al uit, dus je kan het voor het invullen al zien of het zin heeft (of sla het eerst over en kom er later terug).Hsb-3 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:16:
@zoeperman
Everything is better with Bluetooth
maar met welk bedrag per km is het veilig om te rekenen dan?jeanj schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:47:
[...]
Hier staat de drempel, de drempel inkomens afhankelijk en is voor alle aftrekbare zorgkosten samen. Het programma rekent die drempel al uit, dus je kan het voor het invullen al zien of het zin heeft (of sla het eerst over en kom er later terug).
want dat staat er niet bij zoals b.v. 19 ct per km
@zoeperman, probeer mijn eerder gegeven link en Google eens.. Staat vol met voorbeelden van hoe je je kmbedrag kan berekenen..
Iemand die dit misschien weet?Xtr3me4me schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:22:
Een vraagje. Ik heb een lening afgesloten in begin 2018. Van deze lening is er groot gedeelte ervan in mijn huis gestopt om een aantal dingen te verbouwen.
Bonnetjes vragen ze niet standaard op. Je lening moet overigens wel aan alle voorwaarden voldoen als je de rente wil aftrekken.
Je hoeft het niet direct aan te tonen, maar je moet het wel aan kunnen tonen.
(dat alles aan de voorwaardes voldoet).
Op basis van random / risicoprofiel kan je worden gevraagd het aan te tonen.
(dat alles aan de voorwaardes voldoet).
Op basis van random / risicoprofiel kan je worden gevraagd het aan te tonen.
Bovenstaande klopt, op voorhand niet nodig, maar als er om wordt gevraagd moet je echt zorgen dat je al je administratie op orde hebt (bonnetjes en goed kunnen aantonen). De overige voorwaarden zijn o.a. een aflosschema en netje annuitair of lineair aflossen, maar tenzij je het van familie leent zal dat ook al in orde zijn.
Ja het is alleen geen hypotheek lening maar een PL en ja aflossing is binnen 8 jaar.Divak schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:25:
Bovenstaande klopt, op voorhand niet nodig, maar als er om wordt gevraagd moet je echt zorgen dat je al je administratie op orde hebt (bonnetjes en goed kunnen aantonen). De overige voorwaarden zijn o.a. een aflosschema en netje annuitair of lineair aflossen, maar tenzij je het van familie leent zal dat ook al in orde zijn.
Ja, dat geeft niet, een PL voldoet ook.Xtr3me4me schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:28:
Ja het is alleen geen hypotheek lening maar een PL en ja aflossing is binnen 8 jaar.
Niet specifiek 2018. Maar ik heb een bestaande aangifte geopend van een eerder jaar.
Ik wilde kijken wat er gebeurde als ik het eea aanpaste.
Nu heb ik wel het eea op akkord geklikt, maar hij hoeft dus niet verstuurd te worden.
Nu zie ik echter in mijn overzicht dat ie nog niet af is, de wijzigingen niet verstuurd etc.
Ik kan de aangifte nu verwijderen
U hebt het volgende formulier nog niet verstuurd: aangifte inkomstenbelasting 2016
Verwijderen aangifte inkomstenbelasting 2016
Weet u zeker dat u dit formulier wilt verwijderen?
Ik wil eigenlijk alleen de nieuwe versie verwijderen. Dus alles terug naar zoals ik het heb opgestuurd. Kan dat? Moet ik het formulier dan verwijderen. Of verwijder ik dan ook mijn gedane aangifte? (of verwijder ik enkel de laatste versie)
Nu heb ik wel het eea op akkord geklikt, maar hij hoeft dus niet verstuurd te worden.
Nu zie ik echter in mijn overzicht dat ie nog niet af is, de wijzigingen niet verstuurd etc.
U hebt het volgende formulier nog niet verstuurd: aangifte inkomstenbelasting 2016
Ik wil eigenlijk alleen de nieuwe versie verwijderen. Dus alles terug naar zoals ik het heb opgestuurd. Kan dat? Moet ik het formulier dan verwijderen. Of verwijder ik dan ook mijn gedane aangifte? (of verwijder ik enkel de laatste versie)
Weet iemand hoe het zit waneer je zelf voor je pensioen spaart.
Telt dit bedrag wel mee voor het belastbaar inkomen? (ondanks dat je hier uiteindelijk geen loonbelasting op zit)
Ik moet dit weten ivm berekening kinderopvangtoeslag.
Er wordt namelijk om een toetsinkomen gevraagd...
Telt dit bedrag wel mee voor het belastbaar inkomen? (ondanks dat je hier uiteindelijk geen loonbelasting op zit)
Je kan het formulier gewoon verwijderen, dit heeft verder geen gevolgen. De ingediende aangifte van 2016 blijft gewoon in het systeem van de Belastingdienst staan zoals je deze destijds hebt ingezonden.meermarco schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:29:
Niet specifiek 2018. Maar ik heb een bestaande aangifte geopend van een eerder jaar.
Dankjewel. En blijft die voor mij ook zichtbaar (als in, dat ik hem alsnog weer online kan inzien en evt opnieuw wijzigen) Of verdwijnt ie wel uit 'mijn' overzicht?syren schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Je kan het formulier gewoon verwijderen, dit heeft verder geen gevolgen. De ingediende aangifte van 2016 blijft gewoon in het systeem van de Belastingdienst staan zoals je deze destijds hebt ingezonden.
Hij blijft gewoon zichtbaarmeermarco schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:18:
[...]
Dankjewel. En blijft die voor mij ook zichtbaar (als in, dat ik hem alsnog weer online kan inzien en evt opnieuw wijzigen) Of verdwijnt ie wel uit 'mijn' overzicht?
https://www.belastingdien...frente-bij-pensioentekortYohost! schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:31:
Anoniem: 677216
Volgens mij is toetsingsinkomen een schatting van wat je verzamelinkomen gaat zijn.Yohost! schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:31:
Verzamelinkomen is je inkomen uit werk en woning, dus grof gezegd je bruto salaris + EWF - hypotheekrente - lijfrentepremie.
Kortom: ik denk dat je de pensioeninleg (zo lang het voldoet aan de voorwaarden natuurlijk) van je inkomen kan aftrekken voor de berekening van toeslagen.
Gezien het groot aantal vergelijkbare termen zonder kraakheldere definitie (inkomen, verzamelinkomen, toetsingsinkomen, belastbaar inkomen, inkomen uit werk en woning, arbeidsinkomen, ...

Dankjewel. Gedaan en je hebt gelijk. Super!
Dit is nou precies hetzelfde waar ik tegenaan loop.Anoniem: 677216 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:24:
[...]
Gezien het groot aantal vergelijkbare termen zonder kraakheldere definitie (inkomen, verzamelinkomen, toetsingsinkomen, belastbaar inkomen, inkomen uit werk en woning, arbeidsinkomen, ...) is het me niet 100% duidelijk.
Ik kan het ook nergens op internet vinden, dus zal ze dan maar eens bellen.
In al die bereken tools wordt pensioen afdracht namelijk niet genoemd.
Voor de kinderopvangtoeslag wordt je aangifte gebruikt om de definitieve berekening te kunnen maken. Ik zet salaris altijd iets hoger neer, bij bijstellen naar beneden krijg je een beetje extra.
Let wel goed op de jaarlijks aangepaste tarieven voor opvang. Die worden volgens mij niet automatisch verwerkt. Dus dan loop je toeslag mis!
Let wel goed op de jaarlijks aangepaste tarieven voor opvang. Die worden volgens mij niet automatisch verwerkt. Dus dan loop je toeslag mis!
Toeslagen maakt gebruik van de definitieve aanslag, maar kan je zelf wijzigen (via toeslagen.nl).BiLLY_daKid schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:12:
Voor de kinderopvangtoeslag wordt je aangifte gebruikt om de definitieve berekening te kunnen maken. Ik zet salaris altijd iets hoger neer, bij bijstellen naar beneden krijg je een beetje extra.
Zelf zet ik altijd bewust een hoger inkomen neer (en dus minder kdv toeslag). Krijg liever wat terug, dan dat ik moet bijbetalen.
Is het ook al bekend vanaf hoe laat je de aangifte kan doen? Zal dit 00:00 zijn?
Want je wilt de eerste zijn?polopolo150 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:55:
Is het ook al bekend vanaf hoe laat je de aangifte kan doen? Zal dit 00:00 zijn?
Float like a butterfly, sting like a bee.
@Martinusz vind ik gewoon handig om te weten en te plannen. Kan het makkelijk s'nachts doen namelijk.
Inderdaad maar ik vraag mij nu dus af of het gedeelte wat ik voor pensioen spaar nu ook meegenomen wordt met de berekening van wat ik ontvang aan kinderbijslag.BiLLY_daKid schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:12:
Oftewel hoe is de formule van de aangifte 2018
Als ik dit weet dan kan ik mijn toeslag namelijk ook in 1x goed aanvragen.
Precies, die stel ik altijd direct in na wijziging.Let wel goed op de jaarlijks aangepaste tarieven voor opvang. Die worden volgens mij niet automatisch verwerkt. Dus dan loop je toeslag mis!
Maar volgens mij krijg je ook iets van een jaaropgave van de kinderopvang.
Met dit bedrag kun je hem dan weer vlot trekken.
Als het goed is is dat inderdaad om 00:00 gewoon beschikbaarpolopolo150 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:27:
@Martinusz vind ik gewoon handig om te weten en te plannen. Kan het makkelijk s'nachts doen namelijk.
Hoe kijken ze of je geld terug krijgt btw? Ben nieuw op dat gebied namelijk...
Hoe bedoel je? Je vult de gegevens in (vermogen, schulden, aftrekposten) en onder de streep komt iets te staan.
Nee, ik bedoel in de zin van :
Hoe krijg je nou geld terug? Moet je part time gewerkt hebben of een bepaalde hoeveelheid geld in een jaar verdient de hebben om een bedrag terug te krijgen etc.
Hoe krijg je nou geld terug? Moet je part time gewerkt hebben of een bepaalde hoeveelheid geld in een jaar verdient de hebben om een bedrag terug te krijgen etc.
Heb je in 2018 belasting betaald, met name loonheffing en/of inkomstenbelasting? Dan heb je kans dat je
1. niets betaald of terugkrijgt,
2. geld terugkrijgt want te veel belasting betaalt of
3. geld moet betalen want te weinig belasting betaald.
Elk geval is te berekenen door de (vooringevulde) gegevens te controleren bij de Belastingdienst op of na 1 maart a.s. en nog niet bekende aftrekposten in te geven.
1. niets betaald of terugkrijgt,
2. geld terugkrijgt want te veel belasting betaalt of
3. geld moet betalen want te weinig belasting betaald.
Elk geval is te berekenen door de (vooringevulde) gegevens te controleren bij de Belastingdienst op of na 1 maart a.s. en nog niet bekende aftrekposten in te geven.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Je bent verplicht een bepaald percentage belasting te betalen. Je hebt recht op bepaalde kortingen en misschien aftrekposten. Maandelijks wordt door je werkgever(s) een afdracht gedaan. Het kan door meerdere redenen zo zijn dat je rechten en plichten niet helemaal overeenkomen met die afdracht. Dan krijg je geld terug (of moet je soms extra betalen). Bijvoorbeeld als je een half jaar hebt gewerkt. Dan heb je 6/12 van de heffingskorting verbruikt, maar je hebt recht op 12/12. Dat wordt dan verrekend.UltraInstinct schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:16:
Nee, ik bedoel in de zin van :
Ook bestaan er kortingen waar je werkgever niets van weet en kan weten. Deze zijn afhankelijk van bijvoorbeeld je relatie/thuissituatie/hypotheek. Die kun je bij je belastingaangifte opgeven (of de Belastingdienst geeft deze zelf al door) en dan heb je wellicht recht op een teruggave. (Het is dan ook mogelijk maandelijks vooraf deze teruggave te krijgen: de voorlopige teruggave.)
Het kan dus vanaf nu, maar als ik probeer aangifte te doen krijg ik de volgende melding:
Dit was voorgaande jaren wel altijd op orde, ik probeer het later nog wel es.Uw gegevens kunnen niet vooraf worden ingevuld in de aangifte. Ga verder met aangifte doen door zelf uw gegevens in te vullen.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
De eerste (waarschijnlijk) niet, maar voor mij is het een traditie geworden om meteen de aangifte te doen..

Maar vooral ingevulde gegevens zijn helaas niet te raadplegen en ik ga mijn partner er niet voor wakker maken.. Dus straks dan maar...
Edit: mij is het ook gelukt
[ Voor 3% gewijzigd door Saumaran op 01-03-2019 00:37 . Reden: Toevoeging ]
Same here. Ik wacht ook wel evendefiant schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:07:
Het kan dus vanaf nu, maar als ik probeer aangifte te doen krijg ik de volgende melding:
[...]
Dit was voorgaande jaren wel altijd op orde, ik probeer het later nog wel es.

Niet
Oke even een laatste vraag. Ik moet mijn studiekosten nu opgeven. Er staan nu twee opties, namelijk een studie zonder studiefinanciering en een gift niet omgezet. Ik krijg wel studiefinanciering, maar er is geen optie daarvoor. Welke optie moet ik nou kiezen?
Hij werkt nu wel
Ingevuld, ik ben loonslaaf zonder bijzondere zaken dus tis altijd even alleen controleren.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Na wat opstartproblemen nu toch al de belastingaangifte kunnen doen
. Erg blij met deze aangifte, krijg een flink bedrag terug. Goed begin van de dag
.
Als je studiefinanciering krijgt kun je de studiekosten niet aftrekken, daarom zie je die optie niet.UltraInstinct schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:11:
Oke even een laatste vraag. Ik moet mijn studiekosten nu opgeven. Er staan nu twee opties, namelijk een studie zonder studiefinanciering en een gift niet omgezet. Ik krijg wel studiefinanciering, maar er is geen optie daarvoor. Welke optie moet ik nou kiezen?
Oei...Even niet verwacht...
Normaal gesproken afgelopen jaren altijd tussen de 2k en 4K teruggekregen. Plus maandelijks 500 voorlopige teruggaaf
Vorig jaar september hebben we onze hypotheek overgesloten. zelfde bedrag lagere rente, andere verstrekker en andere leningsvorm.
In december is de voorlopige teruggaaf aangepast. Deze is per januari ongeveer 75,- geworden.
Ik had iets verkeerd gedaan waardoor we in december behalve de 500 VT ook zo'n eur. 800,- extra teruggkregen als soort van aanslag over 2018.
Met de huidige hypotheek zouden we maandelijks recht hebben op ongeveer 200,- voorlopige teruggaaf.
Dus in september, oktober, november en december 500,- ontvangen (totaal 500-200=300x4=1200 teveel)
Plus de 800 die we 'extra' ontvingen maakt 2.000,- teveel ontvangen.
Normaal kreeg ik dus altijd minimaal eur. 2.000,- terug in mei.
Ik zou zeggen we komen rond 0,- uit?
Nu zegt de berekening dat we eur. 4.800,- bij moeten betalen?
En ik had de diverse kosten t.b.v. oversluiting nog niet eens meegerekend?
Waar zou het misgegaan kunnen zijn in mijn wijzigingen dat we nu ineens zoveel moet terug betalen?
Normaal gesproken afgelopen jaren altijd tussen de 2k en 4K teruggekregen. Plus maandelijks 500 voorlopige teruggaaf
Vorig jaar september hebben we onze hypotheek overgesloten. zelfde bedrag lagere rente, andere verstrekker en andere leningsvorm.
In december is de voorlopige teruggaaf aangepast. Deze is per januari ongeveer 75,- geworden.
Ik had iets verkeerd gedaan waardoor we in december behalve de 500 VT ook zo'n eur. 800,- extra teruggkregen als soort van aanslag over 2018.
Met de huidige hypotheek zouden we maandelijks recht hebben op ongeveer 200,- voorlopige teruggaaf.
Dus in september, oktober, november en december 500,- ontvangen (totaal 500-200=300x4=1200 teveel)
Waar zou het misgegaan kunnen zijn in mijn wijzigingen dat we nu ineens zoveel moet terug betalen?
Ik moet denk ik 400 euro aan toeslagen terugbetalen door hoger verzamelinkomen... Maar die 400 euro heb ik in loon helaas niet gehad
goede les weer: meer werken loont niet altijd.
De les is hier: geef tijdig een wijziging in inkomen door, dan krijg je dit soort verrassingen niet...Deezers schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 02:04:
Ik moet denk ik 400 euro aan toeslagen terugbetalen door hoger verzamelinkomen... Maar die 400 euro heb ik in loon helaas niet gehadgoede les weer: meer werken loont niet altijd.
Toch even 1450 euro verdiend in 10 minuten... 
Blijft een debiele belastingregel die inkomensafhankelijke combinatiekorting. Die mogen ze (over zo'n 16 jaar) best afschaffen, net zoals kinderbijslag.
Blijft een debiele belastingregel die inkomensafhankelijke combinatiekorting. Die mogen ze (over zo'n 16 jaar) best afschaffen, net zoals kinderbijslag.
Waarom? Ik snap dat als je beiden een goed betaalde baan hebt je meer dan 3500 euro per maand netto verdient... Maar als je beiden een baan hebt tegen minimumloon dan is die korting erg prettig.barrymossel schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:46:
Toch even 1450 euro verdiend in 10 minuten...
Werkt maar één van de twee of ben je alleenstaande ouder dan is die kinderbijslag ook wel erg prettig, voor een extraatje of bijvoorbeeld om voor je kind te sparen.
Vergeet niet dat men hier op Tweakers nou niet echt de gemiddelde Nederlander voorstelt. Van mij mag HRA morgen ook worden afgeschaft, maar tegelijkertijd zijn er nu veel mensen die die paar euro echt nodig hebben...
Hoppa, 1100 euro terug, bovenop de al reeds ontvangen maandelijkse teruggave van 3100 voor het jaar 2018.
Reden is dat mijn salaris voor een groot deel bestaat uit overtijd en onregelmatig is. Zodoende heb ik mijn salaris voor de voorlopige teruggave een stuk lager ingeschat (in dit geval bijna 10k). Dat heb ik voor het komende jaar ook (natte vingerwerk om te bepalen wat ik minimaal wel verdien), zodat ik maandelijks minder terugkrijg, maar iig niet hoef bij te betalen aan het einde van de rit.
Mijn vrouw is nu ook gaan werken, dus vanaf dit jaar ook de IACK aangevraagd voor haar. Helemaal goed
Reden is dat mijn salaris voor een groot deel bestaat uit overtijd en onregelmatig is. Zodoende heb ik mijn salaris voor de voorlopige teruggave een stuk lager ingeschat (in dit geval bijna 10k). Dat heb ik voor het komende jaar ook (natte vingerwerk om te bepalen wat ik minimaal wel verdien), zodat ik maandelijks minder terugkrijg, maar iig niet hoef bij te betalen aan het einde van de rit.
Mijn vrouw is nu ook gaan werken, dus vanaf dit jaar ook de IACK aangevraagd voor haar. Helemaal goed
Let op, ik ben NIET met jouw materie bekend, maar op basis van logisch nadenken zie ik het volgende:readytoflow schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 01:54:
Oei...Even niet verwacht...
4800 betalen, waar je 2000 uitbetalen verwachtte, maakt een verschil van 6800.
VT was 500 per maand, maal 12 is 6000. Foutje was 800. Maakt samen 6800.
Zie je de overeenkomst?
Ga daar eens verder zoeken, dan vind je allicht het probleem
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Toch fijn kinderen
mooi 2400 euro terug (naast de al reeds uitbetaalde hypotheekrenteaftrek)
Ik hoef niks te betalen en ik ontvang niks, ej ik ben meer dan tevreden :-)
Bah 2257 terug betalen.. 2018 had ik 3 banen en blijkbaar is er iets niet goed gegaan met het inhouden van verzekeringpremie en loonheffing.. Eerste arbeidsjaar na mijn studie.
Add me op Stadia: Gloogle
tsjee, je krijgt kinderbijslag en andere 'kortingen' omdat je kids hebt en je krijgt nog eens van de belastingdienst geld omdat je kids hebt.Martinusz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:39:
Toch fijn kinderenmooi 2400 euro terug (naast de al reeds uitbetaalde hypotheekrenteaftrek)
Lekker makkelijk zo
Je hebt vast geen idee wat kinderen ook kostenmugenmarco schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:57:
[...]
tsjee, je krijgt kinderbijslag en andere 'kortingen' omdat je kids hebt en je krijgt nog eens van de belastingdienst geld omdat je kids hebt.
Lekker makkelijk zo
Maar mij hoor je niet klagen, krijg elk jaar zo'n 2K gratis van de belastingdienst, omdat we beide werken en kinderen hebben
Ik heb in 2018 de risico-opslag hypotheekrente laten verlagen aan de hand van een taxatierapport. Dit rapport is opgesteld door een onafhankelijk taxateur. Kan ik de kosten van deze taxatie aftrekken (ondanks dat het dus al een bestaande hypotheek betreft)?
haha deze discussie ga ik niet nog een keer voerenMartinusz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:59:
[...]
Je hebt vast geen idee wat kinderen ook kosten![]()
Maar mij hoor je niet klagen, krijg elk jaar zo'n 2K gratis van de belastingdienst, omdat we beide werken en kinderen hebben(combinatiekorting)

Klopt, maar het idee van de combinatiekorting is om te stimuleren dat beide ouders blijven werkenmugenmarco schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:06:
[...]
haha deze discussie ga ik niet nog een keer voerenJa ik weet dat kinderen erg veel geld kosten, maar als ouder kies je er zelf voor om kinderen te krijgen
Dus als je 'jaloers' bent dat je geen combinatiekorting krijgt, weet je wat je moet doen
Om nog enigszins wat terug te krijgen is wellicht middeling wat voor jou:Pukson schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:52:
Bah 2257 terug betalen.. 2018 had ik 3 banen en blijkbaar is er iets niet goed gegaan met het inhouden van verzekeringpremie en loonheffing.. Eerste arbeidsjaar na mijn studie.
https://www.belastingdien...sterk_wisselende_inkomens
Hier zul je zelf actie in moeten ondernemen, dit gaat niet vanzelf.
Leverde mij na de studie een leuk zakcentje op.
Zorg dat je over een jaar of twee loonmiddeling toepast zie www.belastinghelden.nlPukson schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:52:
Goh, leuke vraag.
Mijn vriendin is vorig jaar officieel bij mij ingetrokken (ingeschreven op mijn woning).
Echter is zij geen eigenaar van de woning, ook hebben wij geen samenlevingscontract oid.
Ze betaald niet echt huur, alleen wat vaste lasten (200 p/m).
Ik neem aan dat ik haar dan als huisgenoot moet aanmerken in de aangifte? (lijkt me logisch, maartoch
)
Mijn vriendin is vorig jaar officieel bij mij ingetrokken (ingeschreven op mijn woning).
Echter is zij geen eigenaar van de woning, ook hebben wij geen samenlevingscontract oid.
Ik neem aan dat ik haar dan als huisgenoot moet aanmerken in de aangifte? (lijkt me logisch, maartoch
Dan zijn het in deze vorm toch slechte regels? Sowieso als je meer verdient, dan wordt je inkomensafhankelijke combinatiekorting hoger?! En als ik even snel kijk naar de inkomensafhankelijke combinatiekorting, dan gaat ie voor 2019 (als je relatief weinig verdient) aanzienlijk naar beneden, terwijl hij voor de "grootverdieners" gelijk blijft.President schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:02:
[...]
Waarom? Ik snap dat als je beiden een goed betaalde baan hebt je meer dan 3500 euro per maand netto verdient... Maar als je beiden een baan hebt tegen minimumloon dan is die korting erg prettig.
Werkt maar één van de twee of ben je alleenstaande ouder dan is die kinderbijslag ook wel erg prettig, voor een extraatje of bijvoorbeeld om voor je kind te sparen.
Vergeet niet dat men hier op Tweakers nou niet echt de gemiddelde Nederlander voorstelt. Van mij mag HRA morgen ook worden afgeschaft, maar tegelijkertijd zijn er nu veel mensen die die paar euro echt nodig hebben...
En kinderbijslag voor mensen die meer dan een bepaald bedrag verdienen is ook wat krom. Een beloning die overbevolking stimuleert. Ik snap dat het voor bepaalde gezinnen een leuk extraatje is, maar moet het een extraatje zijn, of is het bedoelt om mensen die financieel moeite hebben om hun kinderen op te voeden hierin bij te staan?
Ik vraag me af wat de beweegredenen achter dit soort regels zijn. En vooral of deze nog actueel zijn, of dat ze in stand worden gehouden omdat mensen er rekening mee houden.
[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 01-03-2019 09:16 ]
klopt maar ze is uiteindelijk aan het einde van je vragenlijstje geen fiscale partnertha_crazy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:11:
Goh, leuke vraag.
Ik neem aan dat ik haar dan als huisgenoot moet aanmerken in de aangifte? (lijkt me logisch, maartoch)
Yes!nickertNL schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:15:
[...]
klopt maar ze is uiteindelijk aan het einde van je vragenlijstje geen fiscale partner
Houd het nog even makkelijk voor nu in ieder geval.
Verder gelukkig recht toe recht aan, en weer makkelijk verdiend in 15 minuutjes.
Pfff...Freakertje schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:38:
[...]
Let op, ik ben NIET met jouw materie bekend, maar op basis van logisch nadenken zie ik het volgende:
4800 betalen, waar je 2000 uitbetalen verwachtte, maakt een verschil van 6800.
VT was 500 per maand, maal 12 is 6000. Foutje was 800. Maakt samen 6800.
Zie je de overeenkomst?
Ga daar eens verder zoeken, dan vind je allicht het probleemHet lijkt er haast op dat ze je volledige HRA ongedaan hebben gemaakt.

Bij de oude leningdelen was het antwoord standaard op 'nee' gezet bij 'Gaat het om een lening voor aankoop, onderhoud of verbouwing van de woning met postcode ...'
Was een beetje te laat geworden om dat te zien. Maar lijkt erop dat ik nu weer gewoon terug krijg wat ik gewend ben om terug te krijgen.
Pff krijg voor het eerst niets terug en zal waarschijnlijk volgend jaar moeten bij betalen. Ik heb geen aftrekposten of kids, maar blijkbaar is de WOZ waarde zo gestegen dat mijn Eigen woning forfait, de rente betalingen en erfpacht betaling teniet doen.
Is het mogelijk dat ik dus geen hypotheek rente aftrek krijg, omdat mijn eigen woning forfait te hoog is? Ik doe dus niet de hypotheekrente per maand uitbetalen, en eigenlijk alleen één keer per jaar met de aangifte achteraf. Vind het nu vreemd dat ik op 0 euro kom.
Is het mogelijk dat ik dus geen hypotheek rente aftrek krijg, omdat mijn eigen woning forfait te hoog is? Ik doe dus niet de hypotheekrente per maand uitbetalen, en eigenlijk alleen één keer per jaar met de aangifte achteraf. Vind het nu vreemd dat ik op 0 euro kom.
Klopt en dat is ook krom, mogen ze van mij afschaffen.barrymossel schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:13:
[...]
En kinderbijslag voor mensen die meer dan een bepaald bedrag verdienen is ook wat krom.
Is loonmiddeling ook interessant als je gewoon in loondienst bent? Of alleen als je ZZP'er bent met sterk wisselende inkomens?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Anoniem: 922281
Dat is mogelijk. De bijtelling (EW-forfait) is hoger dan de aftrekpost. Voor 2018 hoef je nog niet bij te betalen als het saldo positief is (door de zgn. Wet Hillen), maar die wordt vanaf 2019 geleidelijk afgeschaft.Freshnub schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:45:
Pff krijg voor het eerst niets terug en zal waarschijnlijk volgend jaar moeten bij betalen. Ik heb geen aftrekposten of kids, maar blijkbaar is de WOZ waarde zo gestegen dat mijn Eigen woning forfait, de rente betalingen en erfpacht betaling teniet doen.
Bedankt duidelijk, mijn fictief rendement op de mogelijk toekomstige verkoop van mijn woning doet mij de das om hahaAnoniem: 922281 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:55:
[...]
Dat is mogelijk. De bijtelling (EW-forfait) is hoger dan de aftrekpost. Voor 2018 hoef je nog niet bij te betalen als het saldo positief is (door de zgn. Wet Hillen), maar die wordt vanaf 2019 geleidelijk afgeschaft.
De app wordt niet ondersteund omdat ik een bankrekening in het buitenland heb.
Die 100€ back-up op N26 als ING niet werkt is moeilijk voor de belastingdienst.
Die 100€ back-up op N26 als ING niet werkt is moeilijk voor de belastingdienst.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Anoniem: 922281
Ik denk niet dat dat verschil groot genoeg is. Middeling gaat over 3 jaren, maar als ik even snel de door jou genoemde 2 jaren pak scheelt het slechts 115 euro aan inkomstenbelasting. En dat moet minimaal EUR 545 zijn.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:50:
Is loonmiddeling ook interessant als je gewoon in loondienst bent? Of alleen als je ZZP'er bent met sterk wisselende inkomens?Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Even snel gekeken maar volgens belastinghelden kom ik niet in aanmerking. Terwijl loon wel erg heeft gewisseld, maar wel in een stijgende lijn om maar zo te zeggen.Cheesy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:09:
[...]
Om nog enigszins wat terug te krijgen is wellicht middeling wat voor jou:
https://www.belastingdien...sterk_wisselende_inkomens
Hier zul je zelf actie in moeten ondernemen, dit gaat niet vanzelf.
Leverde mij na de studie een leuk zakcentje op.
Add me op Stadia: Gloogle
Die bedragen bevinden zich grofweg gezegd in dezelfde schijf.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:50:
Is loonmiddeling ook interessant als je gewoon in loondienst bent? Of alleen als je ZZP'er bent met sterk wisselende inkomens?Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Er valt dan ook niets uit te middelen met lagere of hogere schijven.
Let op dat dit wel effect kan hebben op andere toeslagen (opvangtoeslag, zorg, huur, kindgebonden budget etc) dat neemt brkastinghelden niet mee.
Wow belastingdienst is snel zeg! Kreeg al vandaag uitslag brief binnen van mijn bezwaar en de Inspecteur heeft besloten mij tegemoet te komen en het bedrag 2120 euro binnen 1 week na dagtekening van de brief te storten op mijn rekening.Xtr3me4me schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:40:
[...]
Updatetje. Inmiddels brief binnen gekregen van de inspecteur. I.v.m drukte en weinig capaciteit moeten ze het termijn van afhandeling verlengen van 12 naar 18 weken.
Ik merk het wel, heb sowieso al leuke teruggave van 2018 tot nu toe. Moet alleen nog jaaropgave van mijn fiscale partner erin gooien (aangezien ik de cijfers had ingevuld van haar jaaropgave van 2017, veel verschil zal er niet inzitten)
Ik kreeg dus mijn gelijk en dat binnen 2 weken.
Middeling heeft geen effect op toeslagen.StecaGrid schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:38:
Let op dat dit wel effect kan hebben op andere toeslagen (opvangtoeslag, zorg, huur, kindgebonden budget etc) dat neemt brkastinghelden niet mee.
Daarom kan middeling pas aangevraagd worden als de definitieve aanslag van alle jaren binnen het 3-jarig middelingstijdvak binnen zijn.Heeft toepassing van middeling invloed op toeslagen, zoals zorgtoeslag en huurtoeslag?
Nee, je 'toetsingsinkomen' voor toeslagen verandert niet door toepassing van middeling. Middeling heeft daarom geen invloed op toeslagen.
Middeling is een op zichzelf staande regeling om de fiscale gevolgen van sterk schommelende inkomsten te verzachten. Middeling verandert het belastbare inkomen over de betrokken jaren niet. De opgelegde aanslagen blijven ook gewoon in stand. Bij een middelingsteruggaaf ontvang je geld terug op basis van middeling, niet omdat het belastbare inkomen lager is geworden, omdat dit ongewijzigd blijft.
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 01-03-2019 10:57 ]
Geeft de website van de belastingdienst ook bij jullie een storing aan wanneer je eenmaal ingelogd bent?
Ff snel ingevuld zonder te versturen om te kijken of alles goed ingevuld is.
Krijgen zoals verwacht de HRA terug en alles lijkt gewoon te kloppen. Het invullen is echt makkelijk geworden als je een "standaard situatie" hebt: Koopwoning en beide in loondienst.
Komend weekend maar eens de jaaropgaven ernaast leggen en na controle alles versturen.
Krijgen zoals verwacht de HRA terug en alles lijkt gewoon te kloppen. Het invullen is echt makkelijk geworden als je een "standaard situatie" hebt: Koopwoning en beide in loondienst.
Komend weekend maar eens de jaaropgaven ernaast leggen en na controle alles versturen.
What a fine day for Science! | Specs
Vrouwtje heeft 131,- pensioen laten uitbetalen van vorige werkgever. Daar moet ik nu 50 euro op inleveren grapjassen.
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Van helemaal niets naar toch nog een leuk bedragD_Jeff schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:15:
Nog even een leuke reminder:
Kreeg sowieso al bij de belastingaangifte wat terug -> aankoop huis.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik kan mijn volledige uitbetaling wegdragen (200)maartentmm schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:14:
Vrouwtje heeft 131,- pensioen laten uitbetalen van vorige werkgever. Daar moet ik nu 50 euro op inleveren grapjassen.

Zelfde schuitje?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving