Hallokes iedereen!
Super leuke topic hier, heb dit eventjes allemaal doorgenomen

op een anderhalf uurtje tijd
Echt tof om deze topic tegengekomen te zijn in mijn zoektocht naar een IR
dus hier mijn verhaal;
Het zal dus dienen voor in een 26m2 badkamer als "bijverwarming".
Aan de overkant van waar de spiegel komt te staan staat al een radiator die dient voor constante 16-17graden temperatuur. Dus de bedoeling is om de ruimte extra te verwarmen aan de kant waar ik het meeste sta mits deze in de winter niet snel genoeg de ruimte eventjes kan opwarmen.
Mijn eerste gedacht is om deze IR smart spiegel te plaatsen van 500W.
https://www.infraroodverw...ing-infrar-109474929.html
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Aangezien er toch een nieuw meubel en spiegel moet komen te staan kwam dit aan me op, plus daar isook nog eens een stopcontact dus geen extra werken om uit te voeren
Zoals eerder gelezen ergens in deze topic zou ik naar de warmte van het element moeten kijken, wat denkelijk niet meer als 90 graden gaat zijn omwille van het glas design? (niet terug te vinden in de info etc..)
En ook of er een carbondoek of metaaldraad dat er gebruikt word.. waar ook overigens niets van terug te vinden is..
Deze vragen zijn verstuurd naar de verdeler, meer hierover later.
zeer veel dank aan @
Microkid voor alle info!!!
Dit heeft me al veel laten begrijpen op een paar sec tijd
Ondertussen al wat meer ingelezen.
- In principe zijn er 2 soorten infraroodpanelen: met metaaldraad en met carbondoek. Die laatste worden een stuk warmer. En dat is goed
- echte infrarood vereist een hoge temperatuur, >100-110 graden. Te lage oppervlaktetemperatuur van de panelen (lager dan 90° C) maakt van het paneel een gewoon elektrisch verwarmingselement. Er is geen sprake van infrarode straling.
- Een goed paneel is ook binnen een paar minuten op temperatuur. Een goed paneel van Sunjoy kan na 3 minuten al op 100 graden zitten, terwijl veel Chineese panelen dit niet halen, zelfs niet na 20 minuten.
Als tweede mogelijkheid zou deze spiegel meer wattage hebben, echter niet de handige smart functies wat ik oh zo graag had gehad...
https://www.infraroodverw...frarood-verwarming-6.html
Mvg Thibault D.