Hi all,
Graag zou ik jullie advies krijgen inzake het te kiezen paneel voor onze badkamer.
Het betreft een kleine badkamer op zolder. Totale ruimte is ongeveer 12m3. Nadeel is wel dat de badkamer een "open" verbinding heeft met de slaapkamer.
Het is er niet echt koud, maar ik zou graag wat meer warmte hebben als ik uit de douche stap. Stralingswarmte is dan erg prettig. We hebben reeds in huis 2 panelen van Ecaros (800 watt) we gebruiken deze om onze 2 thuiswerkplekken te verwarmen, dit werkt erg goed.
Groot nadeel, de vrouw wil perse een zwart paneel met handdoek haken. Dit beperkt de mogelijkheden behoorlijk.
Enkele opties:
Eurom Sani 800 - zwart ~€250. Goedkoop paneel, kan me niet voorstellen dat dit echt een infrarood verwarming is, oppervlakte temperatuur zal naar verwachting een graad of 80 worden, daarmee relatief beperkte stralingswarmte (centrimer of 70). Voldoet wel aan alle eisen van de vrouw qua looks.
Saniscreen 750w mat zwart ~€775. Voor mij een onbekend merk, relatief duur, oppervlakte warmte? moet nog een thermostaat bij worden geplaatst. Tevens slechts voorzien van 1 handdoek haak.
Sapho Enis 600w ~€650. Voor mij ook een onbekend merk. Voldoet aan de eisen van de vrouw qua looks. Geen idee wat de oppervlakte warmte is? Moet nog een thermostaat bij
Ecosun 600w zwart GS serie ~€640 inclusief 2 haken en zijpanelen. Wederom onbekend merk voor mij. Kwaliteit? Voldoet aan de eisen van de vrouw. Oppervlaktewarmte?
Herschel Select XLS Zwart glas 700W ~€575. Dual element, wat is dat? Lijkt te voldoen aan de wensen van de vrouw. Oppervlakte temperatuur? Hoeft geen separaat thermostaat bij.
Ecosun CR ceramiek 500 watt ~€720
Alkari infrarood 800 w ~€750- thermostaat meegeleverd
Ecaros 800w paneel in kleur - Rond de 1000-1100 euro
Vitrama badkamer paneel 800w rond de 820 euro, niet in zwart te krijgen
Op basis van bovenstaande opties zou ik voorzichtig neigen richting de Herschel. Weliswaar is oppervlaktetemperatuur daar een belangrijke vraag in, ik kan dit echter nergens vinden.
iemand ervaringen? Tips? Alternatieven? Ik hoor graag!
[
Voor 11% gewijzigd door
joostgr op 06-11-2023 14:50
]