Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
Ben aan het kijken naar een IR paneel voor de badkamer.
Ik keek naar Ecosun U-Serie infraroodpaneel 60 x 90 cm - 400Watt
Ik lees hier:
Voorzien van een thermische beveiliging waardoor het paneel nooit warmer wordt dan 90 graden
Maar ik meen te begrijpen dat een temperatuur van 100-120 c goed is.
Is er iets dat ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Ik zoek een klein infraroodpaneel voor in mijn thuiskantoor (als snelle bijverwarming). Ik kwam toevallig de Hombli Smart Infrared Heatpanel 350w tegen. Iemand daar ervaring mee? Of andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb een week de EUROM Mon Soleil 720 Watt met Wi-Fi aan de muur hangen op mijn werkkamer, daarvoor stond ie even los tegen de muur i.v.m. wat schuifwerk voor kasten e.d. Bevalt goed, houdt mijn benen goed warm en daardoor voelt alles aangenaam. Nu tik ik dit zijwaarts zittend op een laptop en voel een warm linkerbeen en lauw rechterbeen :+ De unit oogt strak en na een beetje gerommel om het apparaat op te laten duiken in de app werkt alles goed. De remote erbij is handig, maar de app is ook prima omdat je daar de temperatuur van de (externe) sensor op ziet en je ingestelde temperatuur. Het is zo los namelijk lastig inschatten welke temperatuur je wilt bereiken, de 19C die de sensor bijvoorbeeld vorige week aangaf voelde niet warm genoeg, het werkt gevoelsmatig toch even anders ;) Beetje uitproberen dus wat aangenaam voelt.

So far dus happy mee. Als het echt goed koud wordt de echte test, alhoewel ik de temperatuur in huis niet onder de 15C (naja, waar de thermostaat hangt dan) laat zakken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 26-10-2023 11:36 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:41
Ik ben opzoek naar een infrarood paneel boven de eettafel, dit als bijverwarming.
Iemand ervaring met de QH-HL Serie infraroodpaneel met LED verlichting 63 x 128 cm - 840Watt ?
Ik zie dat deze panelen ook onder VH of byecold worden verkocht.

Iemand een idee of 840 watt voldoende is voor boven de eettafel?
Als dit paneel bevalt willen we bijvoorbeeld een tweede kopen voor in de serre van 4m bij 4m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:24
Ik kom in mijn zoektocht naar een infraroodpaneel voor de badkamer bijna alleen maar handdoekplaten/plafondplaten tegen. Echter, is er iemand die een infraroodverwarming weet die ik schuin kan hangen? Gaat om een kleine badkamer van 1,5 bij 2,5 meter waar we IR willen gebruiken omdat de verwarming daar niet heel erg de ruimte opwarmt. Dan is IR een snelle manier van de badkamer tijdelijk warm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33

Len

Leeg

Boinkie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:34:
Dan is IR een snelle manier van de badkamer tijdelijk warm hebben.
Dat ligt eraan.. Als je verwacht dat de ruimte binnen 10 minuten warm is, dan kom je van een koude kermis thuis.

Ik voel zelf mijn paneel pas na 5 minuten. Dan is het warm genoeg om te gaan stralen. De ruimtes gaan pas behaaglijk voelen na 10 a 15 minuten.

Free Tibet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:24
Len schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Dat ligt eraan.. Als je verwacht dat de ruimte binnen 10 minuten warm is, dan kom je van een koude kermis thuis.

Ik voel zelf mijn paneel pas na 5 minuten. Dan is het warm genoeg om te gaan stralen. De ruimtes gaan pas behaaglijk voelen na 10 a 15 minuten.
Zeker niet, de CV zelf duurt al een dikke half uur voor we wat gaan voelen. Dus alles is winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
Ik zou voor een badkamer eerder zoiets halen denk ik: https://www.hornbach.nl/p...wh2018-2000-watt/4619420/

€45 en zit zelfs een weekprogramma-timer in. 's Ochtends een halfuurtje voor je uit bed gaat even laten draaien en 's avonds voor bedtijd nog weer een halfuurtje en het is er prima comfortabel zonder dat je last hebt van lawaai.

Je hebt ook meer uitgebreide modellen met wifi: https://www.hornbach.nl/p...att-wit-met-wifi/6390521/

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 24-10-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het oog wil ook wat vind ik, persoonlijk vind ik de Keramische wandkachel niet erg mooi voor in de badkamer als ik eerlijk ben en als ik het goed lees is ie niet bedoeld voor in een badkamer (behalve de Sani editie).

Neemt niet weg dat een Keramische wandkachel wel een goed interessant idee is als mogelijk alternatief voor een IR-paneel (ondanks dat ik lees dat een IR-paneel zuiniger is qua verbruik)

Ik heb indertijd voor in de badkamer deze IR-panel gekocht met een handoekenrek via Amazon (toen was ie ong 100 euro goedkoper trouwens en ik kreeg er een 2e rek gratis bij): https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Werkt via de Tuya app en icm Home Assistant, staat standaard op 19 graden en houdt de hele badkamer warm. Als ik hem zet op 21 graden dan is straalt er al warmte af binnen 5 minuten en op het moment dat je de douche uitkomt dan voel je de warmte erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door nwagenaar op 24-10-2023 16:58 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@Boinkie "Echter, is er iemand die een infraroodverwarming weet die ik schuin kan hangen?".

Als je een Ecaros paneel koopt en in de bouwmarkt, of direct bij https://www.warmteservice...aneel-Ral-9003/p/35501505, een paar draadeindjes. Messing pluggen M6, ringen en moeren koopt.
Je boort de pluggen in het plafond of de muur, neemt twee korte en twee langere draadeindjes en hangt het paneel dus ongelijk op. Voordeel van Ecaros is dat je de beugels die aan het paneel zitten om kan draaien. Zodat de draadeindjes er niet uit kunnen glijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ThinkPad schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:
Ik zou voor een badkamer eerder zoiets halen denk ik: https://www.hornbach.nl/p...wh2018-2000-watt/4619420/

€45 en zit zelfs een weekprogramma-timer in. 's Ochtends een halfuurtje voor je uit bed gaat even laten draaien en 's avonds voor bedtijd nog weer een halfuurtje en het is er prima comfortabel zonder dat je last hebt van lawaai.
390521/
Kost je op die manier dan wel weer 2Kwh per dag en dat is nou net niet de bedoeling van dit topic.
In mijn vorige huis had ik een IR straler van 1500W en met een paar minuten voelde je daar al de warmte van, dat kost je dan een fractie vergeleken met iets als bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
We hebben zelf vorige winter als test de LSC infrarood panelheater gekocht van de Action, werd toen aangeboden als IR-heater maar volgens mij is het gewoon een verticale warmhoudplaat.

Hoewel die weliswaar warmt wordt, mis je het effect van stralingswarmte wat je verwacht bij een IR paneel. Maar hoe voorkom ik nu dat als ik ooit weer zoiets wil proberen dat ik weer een misser maak? Een glas-paneel kopen, ipv dit metalen paneel?

Vind het concept wel top, alleen is er blijkbaar een verschil tussen IR en IR.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
@NiGeLaToR Dat ding van Action is dikke nep: 4POX in "Ervaringen infraroodverwarming"

Gewoon een weerstandsdraad in een metalen doos, heeft niks te maken met IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Thanks @ThinkPad

Een warmhoudplaat dus. Oke, leergeld betaald.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@NiGeLaToR De prijs zegt ook iets. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:38

ewf

Waarom niet gewoon een straalkachel(tje)...???

Er zijn toch wel fraaie te koop. Niet tegelijk een terrasheater maar wat bescheidener moet toch mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

paQ

ThinkPad schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:

Je hebt ook meer uitgebreide modellen met wifi: https://www.hornbach.nl/p...att-wit-met-wifi/6390521/
IR met lucht :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik vraag me af: hoe kan je weten of een verwarmingsplaat echt een IR paneel is? aan de temperatuur van de plaat? of de opbouw? wat maakt een metalen raster zoals bij konigshaus het een IR paneel en een weerstandsdraad bij Action dat niet?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

@kmf Je hebt een hittebron nodig. De hitte geeft een straling af, en als je die straling ook nog een beetje een richting kunt geven, dan kun je die warmte ergens op 'projecteren'.
De 'winst' zit hem dus in het gericht de warmte ergens op af sturen.
Is daar geen sprake van, dan werkt iets van de bouwmarkt van 22,95 met een soortgelijk opgenomen vermogen hetzelfde.
Bij het paneel van Action hebben ze dat dus op die wijze proberen uit te voeren. We maken de voorkant heel heet, en plakken aan de achterkant een folie als 'reflector'. Alleen die folie wordt natuurlijk net zo heet als de voorkant van het paneel. En zo te zien sluit die folie op zelfs meer plekken aan dan de plaat aan de voorzijde. Dan plakt de folie fysiek ook nog eens vast aan de hele voorkant, dus... sja....

vergelijk het met een 3W LED lamp en 3W LED spot. Moet hetzelfde in, geeft evenveel licht, alleen de spot licht een object goed uit en alles er omheen niet. De LED lamp maar een beetje, en alles eromheen ook een beetje en komt daardoor -met noemenswaardige lichtopbrengst- minder ver.

offtopic:
Ga je de LED spot marketingtechnisch allerlei hocuspocus en magische krachten toekennen, dan kun je de spot voor veel meer geld verkopen dan de lamp.

[ Voor 64% gewijzigd door paQ op 26-10-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 10:21
Vraagje,

Ik wil een IR paneel van 600 watt met wifi en thermostaat ophangen in de eetkamer om de temperatuur 0,5 tot max 1 graad omhoog te kunnen gooien.

Situatie:
Er wordt af en toe even verwarmd met de CV om de vloer warm te houden en de airco doet eigenlijk het meeste werk. Vloer is bijverwarming en er zijn radiatoren, maar wil het verder elektrisch doen omdat we genoeg zonnepanelen hebben. De vloer even opwarmen zorgt hier vooral voor wat gewenste comfort.

Nu merk ik dat de eetkamer net een have tot soms hele graad achter blijft waardoor de airco toch wat langer door blijft gaan dan nodig. Die krijgt de lucht uit de eetkamer ook bij de sensor. Dit resulteert in overshoot woonkamer tot de eetkamer ook op temperatuur is..

De hamvraag is:
Kan ik met een paneel daar de temperatuur een halve tot hele graad ophogen en zal hij daarvoor de hele dag moeten blijven jagen? Er staat een houten eettafel en grote kast, diepte is 4 meter. Vloer plavuizen. Isolatie goed.

(Er is geen ruimte voor een groter paneel dan 600 tot 700 watt of meerdere panelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVRJwWqhmIjtKsajiyrUyulTVi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gBo5BtQsu24KyiMPjwWpX45y.png?f=fotoalbum_large

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:44

de Peer

under peer review

Sarge78 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:53:
Vraagje,

Ik wil een IR paneel van 600 watt met wifi en thermostaat ophangen in de eetkamer om de temperatuur 0,5 tot max 1 graad omhoog te kunnen gooien.

Situatie:
Er wordt af en toe even verwarmd met de CV om de vloer warm te houden en de airco doet eigenlijk het meeste werk. Vloer is bijverwarming en er zijn radiatoren, maar wil het verder elektrisch doen omdat we genoeg zonnepanelen hebben. De vloer even opwarmen zorgt hier vooral voor wat gewenste comfort.

Nu merk ik dat de eetkamer net een have tot soms hele graad achter blijft waardoor de airco toch wat langer door blijft gaan dan nodig. Die krijgt de lucht uit de eetkamer ook bij de sensor. Dit resulteert in overshoot woonkamer tot de eetkamer ook op temperatuur is..

De hamvraag is:
Kan ik met een paneel daar de temperatuur een halve tot hele graad ophogen en zal hij daarvoor de hele dag moeten blijven jagen? Er staat een houten eettafel en grote kast, diepte is 4 meter. Vloer plavuizen. Isolatie goed.

(Er is geen ruimte voor een groter paneel dan 600 tot 700 watt of meerdere panelen)

[Afbeelding]
Met 600W gaat het een eeuwigheid duren om 1 graden op te warmen.
Sowieso moet je ir panelen niet gebruiken om een ruimte op te warmen. Daar zijn ze niet voor bedoeld. Ze zijn bedoeld om direct op mensen te stralen of eventueel op de voorwerpen direct om je heen en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

de Peer schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Met 600W gaat het een eeuwigheid duren om 1 graden op te warmen.
Sowieso moet je ir panelen niet gebruiken om een warmte op te warmen. Daar zijn ze niet voor bedoeld. Ze zijn bedoeld om direct op mensen te stralen of eventueel op de voorwerpen direct om je heen en
Precies dat: een beperkte straal wordt opgewarmd: mensen en objecten. De lucht wordt niet verwarmd. Het zou beter zijn om de airco een externe sensor te geven maar denk niet dat dat kan?

Moet daar zelf ook aan wennen: als ik van mijn werkplek wegloop is het weer frisjes om het lijf. Maar ja, ik zit te werken achter bureau 8 uur lang, heb geen zin om daarvoor mijn benedenverdieping op te gaan warmen voor jan doedel. Trek wel een warmere trui aan :P

[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 27-10-2023 10:23 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Is de oplossing niet gewoon de airco een halve graad lager te zetten? (Of idd externe sensor... Met een Sensibo ben je er denk ik al)

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 27-10-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:44

de Peer

under peer review

2Dutch schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Precies dat: een beperkte straal wordt opgewarmd: mensen en objecten. De lucht wordt niet verwarmd. Het zou beter zijn om de airco een externe sensor te geven maar denk niet dat dat kan?
Alleen dat lost zijn probleem niet op. Want hij heeft overshoot in de andere ruimte dus de verdeling krijg je dan niet goed.

Maargoed het IR paneel kan prima werken maar er moet geen focus liggen op de ruimtetemperatuur. Die is niet relevant. Het gaat er om of er comfort is als het paneel aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

de Peer schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Alleen dat lost zijn probleem niet op. Want hij heeft overshoot in de andere ruimte dus de verdeling krijg je dan niet goed.

Maargoed het IR paneel kan prima werken maar er moet geen focus liggen op de ruimtetemperatuur. Die is niet relevant. Het gaat er om of er comfort is als het paneel aan staat.
Hmm, dan zou je haast een luchtstroom willen die de warme lucht gericht naar de wat afgezonderde eethoek brengt... Comfort heb je zeker van het paneel, maar niet de gehele 4 meter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 10:21
paQ schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:24:
Is de oplossing niet gewoon de airco een halve graad lager te zetten? (Of idd externe sensor... Met een Sensibo ben je er denk ik al)
Als ik het een halve graag lager zet, wordt het gehele probleem een halve graag lager, maar is er nog steeds ;)

Die Sensibo zal ik eens induiken. Die plaats ik dan in de woonkamer en zet de airco uit als de temperatuur is bereikt? Die moet dan op infrarood afstand/zicht staan zoals de Tado of zet deze hem via de wifi uit?

Ik had toch wel verwacht dat ik een ruimte temperatuur met een graad zou kunnen verhogen als het om bijverwarmen gaat. :/

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sarge78 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Als ik het een halve graag lager zet, wordt het gehele probleem een halve graag lager, maar is er nog steeds ;)

Die Sensibo zal ik eens induiken. Die plaats ik dan in de woonkamer en zet de airco uit als de temperatuur is bereikt? Die moet dan op infrarood afstand/zicht staan zoals de Tado of zet deze hem via de wifi uit?

Ik had toch wel verwacht dat ik een ruimte temperatuur met een graad zou kunnen verhogen als het om bijverwarmen gaat. :/
Dat weet ik niet zeker of die IR zicht moet hebben. Kan zijn, maar het zal een booster zijn verwacht ik. Zo van: het komt wel aan (als er geen deuren of muren tussen staan natuurlijk)
Ik heb de sensibo altijd gezien als een externe sensor en remote die je via een app (ook remote) kunt bedienen. In elk geval super handig voor de jaren dat wifi niet vanzelfsprekend was in een airco-unit.
Het zou iig overshoot in je woonkamer voorkomen.
Als het (mede daarom) dan te koud blijft in je eetkamer, zou ik daar plaatselijk kijken voor iets anders dan een IR paneel. Bijv een klein kacheltje 900W met PID regelaar. (zelf wel te spreken over MILL Heater)
Gaat het alleen om de momenten dat je in de eetkamer bent, dan zou een IR paneel juist weer een oplossing kunnen zijn. Maar ook dan zal je het niet trekken met 600W verwacht ik.

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 27-10-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
Na het lezen van het topic ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik mijn werkplek wil verwarmen. Zouden jullie eens willen meedenken in mijn situatie.

Mijn bureau staat in de dakkapel (plafond 2,2m) op een grote open zolder, goed geïsoleerd nieuwbouw. Omgevingstemperatuur is ca 19 graden, maar dat is te koud als je de hele dag stil zit op een bureaustoel. De hele ruimte verwarmen is daarom geen optie.

Ik wil eerst maar eens experimenteren met een IR paneel onder het bureau om warme benen en voeten te houden, maar waar doe ik nou verstandig aan? Zo'n plak ding tegen de onderkant van mij bureaublad (wat eigenlijk een veredeld verwarmingselement is gezien de warmte die het bereikt)en straalt deze ook je voeten aan of een rechtopstaand IR paneel van ca.300? Watt.

Voordeel van zo'n plak ding is dat je bureaublad ook warm wordt lees ik? Groot pluspunt omdat ik altijd erg koude handen heb. Of is dan zo'n verwarmde bureaublad legger (grote muismat) dan weer beter?

Ik overweeg één van bovenstaande opties als het bevalt daarnaast dan te combineren met een plafond paneel. Maar wat is de stralingshoek van IR panelen? Loodrecht naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:34
Joeri schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:00:
Na het lezen van het topic ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik mijn werkplek wil verwarmen. Zouden jullie eens willen meedenken in mijn situatie.
Ik heb een losstaand IR-paneel van 300W onder het bureau staan, tegen de muur aan. Straalt voldoende warmte af om mijn benen en op den duur de rest van mijn lichaam te verwarmen. Ik vind het prettige warmte en een prima aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Hi Tweakers,

Ik ben ook benieuwd naar kennis en ervaring.

Ik heb een werkkamer die niet geïsoleerd is en ik wil daar om meerdere redenen ook geen tijd/geld aan spenderen, dus ben ik ook aan het kijken voor een infrarood verwarming. Momenteel heb ik een elektrische oliekachel, maar die slaat af als hij zijn temperatuur bereikt heeft en dan is de ruimte in no time weer afgekoeld.

Wat ik wil is dus een paneel naast mijn bureau zetten, maar ik vroeg mij af of deze alleen aan/uit kan of dat je deze ook continue kan laten draaien op bv 30% ?

Daarbij is vraag 2 dan. Doe ik er verstandig aan een groter paneel te bestellen die niet op vol vermogen hoeft/kan leveren of is een kleiner paneel efficiënter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Zygivt schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:54:
Hi Tweakers,

Ik ben ook benieuwd naar kennis en ervaring.

Ik heb een werkkamer die niet geïsoleerd is en ik wil daar om meerdere redenen ook geen tijd/geld aan spenderen, dus ben ik ook aan het kijken voor een infrarood verwarming. Momenteel heb ik een elektrische oliekachel, maar die slaat af als hij zijn temperatuur bereikt heeft en dan is de ruimte in no time weer afgekoeld.

Wat ik wil is dus een paneel naast mijn bureau zetten, maar ik vroeg mij af of deze alleen aan/uit kan of dat je deze ook continue kan laten draaien op bv 30% ?

Daarbij is vraag 2 dan. Doe ik er verstandig aan een groter paneel te bestellen die niet op vol vermogen hoeft/kan leveren of is een kleiner paneel efficiënter?
Een IR paneel is lastig te regelen. Het wordt of heet of niet heet. (Anders geen straling)
Juiste dimensionering is dus van belang bij IR panelen.

Ik stip hem nog maar eens aan als alternatief; mill heater met PID regeling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt9tOaRULpp0a1ErzUBMU-K7d5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zibngC2LFdZALwo4zC7UsmOz.jpg?f=fotoalbum_large
Die 'moduleert' dus als het ware om een temp exact aan te houden, en slaagt daar uitstekend in.
Geen "IR", wel warm ;)

edit:
completer beeld van werking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6Tahshu5WSYEjYVnvfGbPa2vIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t9QSsbRTQ1V6qwT11SPbRJdC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 01-11-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

paQ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:16:
[...]

Een IR paneel is lastig te regelen. Het wordt of heet of niet heet. (Anders geen straling)
Juiste dimensionering is dus van belang bij IR panelen.

Ik stip hem nog maar eens aan als alternatief; mill heater met PID regeling
[Afbeelding]
Die 'moduleert' dus als het ware om een temp exact aan te houden, en slaagt daar uitstekend in.
Geen "IR", wel warm ;)

edit:
completer beeld van werking:
[Afbeelding]
Bedankt voor de informatie en de tip. Ik denk dat ik een dergelijke heater graag zou hebben in een geïsoleerde ruimte, maar voor het verwarmen van mijn ruimte is het verloren energie (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Zygivt schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor de informatie en de tip. Ik denk dat ik een dergelijke heater graag zou hebben in een geïsoleerde ruimte, maar voor het verwarmen van mijn ruimte is het verloren energie (denk ik).
Houd er met een IR paneel wel rekening mee dat je headroom houdt in dat geval. als het met 14 graden buiten net aan is, is het dat met 5 graden buiten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:03
Bitfreakie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

Ik heb een losstaand IR-paneel van 300W onder het bureau staan, tegen de muur aan. Straalt voldoende warmte af om mijn benen en op den duur de rest van mijn lichaam te verwarmen. Ik vind het prettige warmte en een prima aankoop.
Welke heb je? Dit is wel precies wat ik ook zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Tuur75 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:28:
[...]

Ben ook benieuwd wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
Tuur75 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:28:
[...]
De Koenighaus P300: https://www.koenighaus-infrarood.nl/p-serie/
Ik heb er dus een thermostaat bijgekocht maar geen pootjes om hem rechtop te kunnen zetten. Die vond ik niet in verhouding staan tot de prijs die ze er voor vroegen. Dus heb van twee blokjes hout pootjes gemaakt waar hij in valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Hi all,

Graag zou ik jullie advies krijgen inzake het te kiezen paneel voor onze badkamer.

Het betreft een kleine badkamer op zolder. Totale ruimte is ongeveer 12m3. Nadeel is wel dat de badkamer een "open" verbinding heeft met de slaapkamer.

Het is er niet echt koud, maar ik zou graag wat meer warmte hebben als ik uit de douche stap. Stralingswarmte is dan erg prettig. We hebben reeds in huis 2 panelen van Ecaros (800 watt) we gebruiken deze om onze 2 thuiswerkplekken te verwarmen, dit werkt erg goed.

Groot nadeel, de vrouw wil perse een zwart paneel met handdoek haken. Dit beperkt de mogelijkheden behoorlijk.

Enkele opties:

Eurom Sani 800 - zwart ~€250. Goedkoop paneel, kan me niet voorstellen dat dit echt een infrarood verwarming is, oppervlakte temperatuur zal naar verwachting een graad of 80 worden, daarmee relatief beperkte stralingswarmte (centrimer of 70). Voldoet wel aan alle eisen van de vrouw qua looks.

Saniscreen 750w mat zwart ~€775. Voor mij een onbekend merk, relatief duur, oppervlakte warmte? moet nog een thermostaat bij worden geplaatst. Tevens slechts voorzien van 1 handdoek haak.

Sapho Enis 600w ~€650. Voor mij ook een onbekend merk. Voldoet aan de eisen van de vrouw qua looks. Geen idee wat de oppervlakte warmte is? Moet nog een thermostaat bij

Ecosun 600w zwart GS serie ~€640 inclusief 2 haken en zijpanelen. Wederom onbekend merk voor mij. Kwaliteit? Voldoet aan de eisen van de vrouw. Oppervlaktewarmte?

Herschel Select XLS Zwart glas 700W ~€575. Dual element, wat is dat? Lijkt te voldoen aan de wensen van de vrouw. Oppervlakte temperatuur? Hoeft geen separaat thermostaat bij.

Ecosun CR ceramiek 500 watt ~€720

Alkari infrarood 800 w ~€750- thermostaat meegeleverd

Ecaros 800w paneel in kleur - Rond de 1000-1100 euro
Vitrama badkamer paneel 800w rond de 820 euro, niet in zwart te krijgen

Op basis van bovenstaande opties zou ik voorzichtig neigen richting de Herschel. Weliswaar is oppervlaktetemperatuur daar een belangrijke vraag in, ik kan dit echter nergens vinden.

iemand ervaringen? Tips? Alternatieven? Ik hoor graag!

[ Voor 11% gewijzigd door joostgr op 06-11-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

joostgr schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:00:
Dit beperkt de mogelijkheden behoorlijk.
Enkele opties:
Je hebt alles zelf opgezocht, neem ik aan.
Tip: Voorzie alle opties even van de hyperlink van de meest technische pagina van ieder paneel...
Je doet helpers daarmee een groot plezier, er is zoveel te koop en lang niet overal is ervaring mee dan maakt het voor de helpers het direct naar de technische pagina de drempel om te helpen wel een heel stuk lager.
Tis nu een zoekplaatje als je zelf het paneel niet kent.
Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Waar mogelijk en te vinden toegevoegd! Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvonneKoukleum
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-12-2023
De woonkamer verwarm ik met een pelletkachel. Mijn studeerkamertje is boven. Ik geloof dat t niet energiezuinig is om de cv aan te zetten om mijn studeerkamer te verwarmen?? Dus misschien n ir-paneel boven mijn bureau. Maar ik heb een hoop vragen.
Kamer is 10m2. Er wordt een paneel van 1000 tot 1200 watt geadviseerd. Maar…. Is dat in gebruik zoveel goedkoper dan een ventilatorkachel van 1000 watt die mijn hele kamer verwarmt? Het ir paneel verwarmt maar plaatselijk geloof ik? En als ie uit is zit ik weer in de kou. De ventilatorkachel kan uit als de kamer op temperatuur is. Is 1000 watt wel prettig boven je hoofd ? Of te warm? Ik lees over spotverwarming. Hoeveel watt heb he dan nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvonneKoukleum
  • Laatst online: 15-12-2023
?

[ Voor 99% gewijzigd door YvonneKoukleum op 07-11-2023 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:53
Als je alleen jezelf wil verwarmen, dan is minder wattage ook prima. Zelf heb ik 800watt besteld, maar er zijn hierboven ook een paar vermeldingen van lagere wattage voor onder je bureau bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@YvonneKoukleum

Een IR-paneel verwarmt objecten (zoals jij of je bureau) het is niet bedoeld voor het volledig verwarmen van een ruimte. Dit ten opzichte van andere elektrische verwarming met COP1 zoals keramische verwarming, ventilator kachel, etc dat de lucht opwarmt in een ruimte.

Omdat je alleen objecten verwarmt kun je in principe met relatief weinig vermogen alleen de locatie of gedeelte verwarmen waar je zit.

Zo gebruiken wij een 900W IR-paneel in ons kantoortje (iets groter qua oppervlakte dan jouw ruimte, bevestigd aan de muur en gericht op beide werkplekken) zodat we tijdens de koude dagen lekker aangenaam kunnen werken.

Enkele personen in dit topic hebben een 300W paneel in gebruik om geen koude voeten te krijgen bijvoorbeeld ;)

De vraag die je moet stellen is of je de hele ruimte wilt verwarmen of alleen waar je zit. In geval van dat laatste kun je relatief simpel uit de voeten met een IR-paneel met minder vermogen dan wat je aangeeft. Wil je een hele ruimte verwarmen; ik ben erg content met de keramische wandkachel waarmee je vlot een ruimte mee kunt verwarmen. Deze gebruiken vaak meer dan een IR-paneel, maar in ons geval aanzienlijk minder dan de IR-vloerverwarming (Max 1600W vs 2800W) en springt minder vaak aan in onze keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

je hebt 2800W aan vvw in een kamer van iets meer dan 10 m2 :?
Dat is echt serieus veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

paQ schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:34:
je hebt 2800W aan vvw in een kamer van iets meer dan 10 m2 :?
Dat is echt serieus veel!
De IR-VVW ligt in de keuken en deze is aanzienlijk groter dan het kantoortje (voormalige schuur dat aan de woning zat), de keuken is om en nabij de 35m2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nwagenaar schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:51:
[...]

De IR-VVW ligt in de keuken en deze is aanzienlijk groter dan het kantoortje (voormalige schuur dat aan de woning zat), de keuken is om en nabij de 35m2 ;)
Oh goed, dat is dus al ruim 3 x zoveel als de 10m2 die je impliceerde.
Maar dat is dus samen 1 vvw?

naja maakt ook niet uit, het gaat off topic :+

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 08-11-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Zijn er ook tweakers die een paneel staand naast hun bureau gebruiken en zo ja, hoeveel watt hebben jullie?

Mijn werkruimte is niet veel warmer dan de buitentemperatuur en ik kom nu langzaam op het punt, dat ik koude handen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
Zygivt schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:18:
Zijn er ook tweakers die een paneel staand naast hun bureau gebruiken en zo ja, hoeveel watt hebben jullie?

Mijn werkruimte is niet veel warmer dan de buitentemperatuur en ik kom nu langzaam op het punt, dat ik koude handen krijg.
Ik, de Könighaus P-300 (zie ook een reactie hier ergens boven). Woning wordt verwarmd tot 15 graden als ik als enige thuis ben en op mijn werkkamer zit. Verwarming in de werkkamer is uit en aan het paneel onder het bureau heb ik voldoende om het warm te hebben. Werkkamer is 9 m2 groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

paQ schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:55:
[...]

Oh goed, dat is dus al ruim 3 x zoveel als de 10m2 die je impliceerde.
Maar dat is dus samen 1 vvw?

naja maakt ook niet uit, het gaat off topic :+
Mijn excuses, de 10m2 komt nagenoeg overeen met mijn kantoortje. En niet geheel oftopic, natuurlijk aangezien het nog steeds IR verwarming is ;)

Ik heb een pakket gekocht voor 30m2 IR-VVW voor in de keuken. Dit kwam op een rol van +/- 1M breed en de lengte kun je zelf bepalen. In mijn geval is de 30m2 geheel opgebruikt aangezien je onder het aanrecht, etc geen IR-VVW nodig hebt natuurlijk. De IR-sensor zit netjes geplaatst in de vloer; deze is weer voorzien van dampwerende isolatie ondergrond, daarboven zitten de banen, daarboven een beschermde laag en vervolgens het laminaat. De IR-VVW die ik gebruik kun je via WiFi al dan niet via Home Assistant aansturen.

De IR-VVW werkte enorm goed (als in comfortabele warmte), zeker nadat dat wij de kruipruimte onder de keuken hebben laten isoleren met EPS (voor de plaatsing van de keuken hebben wij een spouwmuur gemaakt omdat de schuur enkelsteens is).

We hebben nu een keramische wandkachel geplaatst simpelweg omdat ie volgens de HomeWizard Energy-Socket bij activatie (temperatuur stond op 18 graden) om en nabij de 2800W gebruikt en behoorlijk veel KwU had qua energieverbruik op een dag (meer dan de airco's) - ondanks de isolatie - doordat ie vaak aansprong (helemaal in de nacht, heb dit getweaked via HA).

De keramische wandkachel daarentegen 24/7 aan, verbruikt maximaal 1600W en lijkt na een paar weken minder aan te springen dan de IR-VVW terwijl de temperatuur 20 graden is volgens de vloersensor van de IR-VVW. Resultaat is dat wij in in de afgelopen 2 weken om en nabij de 50% minder verbruiken ten opzichte van de 2 weken daarvoor. Uiteraard is de termijn enorm kort om daadwerkelijk een conclusie te maken, ware het niet dat vrouwlief de keramische wandkachel beter vindt qua warmte en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:26
Als ik het goed begrepen heb komt dit omdat je IR vvw je laminaat opwarmt, wat vervolgens de warmte weer moet afgeven aan de ruimte. Je voeten zijn waarschijnlijk wel lekker warm door het warme “hout” maar die geeft zijn warmte niet makkelijk af aan de lucht.
De wandkachel daar in tegen, is een kei om de lucht op te warmen wat zorgt voor een algeheel gevoel van warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Laatst online: 11:47
@nwagenaar kan je aangeven welke keramische wandkachel je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Boomster schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 06:49:
@nwagenaar kan je aangeven welke keramische wandkachel je gebruikt?
De Eurom Wall Designheat 2000 Wifi Keramische kachel - 2000W (je kunt ze vinden voor rond de 85 euro of 99 euro bij de Hornbach); deze werkt ook via de Tuya app en wordt bediend via Home Assistant.

Via Ik heb hem ingesteld op 50% heat capacity waardoor ie max 1000W gebruikt. Via automations lees ik de temperatuur uit van de vloersensor en zet ik hem aan (als de vloersensor onder de 17 graden komt) of zet ik hem uit (bij 20.5 graden) wanneer nodig.

Overdag blijft de temperatuur behoorlijk constant, hij springt voornamelijk aan in avond/nacht.

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 10-11-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-raENtXSeTPxsOIHIywEhINtXOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k5Y6p68bsX1nKJ7U9RSXLPxW.png?f=fotoalbum_large

Dit is minimale wat ze aanraden bij marmer.nl nou zou ik sowieso hoger gaan naar SUNJOY 600 watt. Iemand ervaring met hun bereken tool?

De vraag : is het warm genoeg als je uit de douche stapt?

[ Voor 5% gewijzigd door Offens1490 op 10-11-2023 21:41 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 10:33

Len

Leeg

Offens1490 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:34:
[Afbeelding]

Dit is minimale wat ze aanraden bij marmer.nl nou zou ik sowieso hoger gaan naar SUNJOY 600 watt. Iemand ervaring met hun bereken tool?

De vraag : is het warm genoeg als je uit de douche stapt?
Ik heb voor mijn woonkamer een andere rekentool gebruikt. Maar uiteindelijk denk ik dat je het beste voor wat meer kan gaan en dan een thermostaat gebruiken.

En het is altijd warm genoeg als je uit de douche stapt als je koud doucht :+

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Heeft iemand ervaring met het merk Herschel? Hoe betrouwbaar is het merk en de kwaliteit?
En wellicht specifiek met het paneel "Herschel Select Under Desk HS220UD-EU" 220Watt

oa hier gezien:
https://www.elektrototaal...-infrarood-paneel-4179769

met voetbediening en smart app, klinkt best ideaal voor een bureauverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Joeri schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:53:
Heeft iemand ervaring met het merk Herschel? Hoe betrouwbaar is het merk en de kwaliteit?
En wellicht specifiek met het paneel "Herschel Select Under Desk HS220UD-EU" 220Watt

oa hier gezien:

Chinees apparaat met Duits naampje. Net als Konigshaus ;)
Dat doet het altijd goed bij Nederlanders. Net als Swiss Sense.

Klinkt degelijk. (want "Duits")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
paQ schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:15:
[...]

Oké jammer.

Wat zijn dan wel A merken? Is er een overzicht in deze wildwest van IR panelen?

Sunjoy
Sunpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

die doen iig niet alsof ze door een Europese Herr Doktor zijn ontworpen ;)

Sunjoy wordt over het algemeen vrij goed aangeschreven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
ja klopt, was eigenlijk een start van een lijstje van A-merken.

Ik denk dat er meerdere mensen tegen het probleem aan lopen van door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Joeri schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:53:

oa hier gezien:

Dat Herschel paneeltje kost nagenoeg overal ongeveer 229 euro. Het is exact hetzelfde Chinese apparaat dat onder de naam Sundirect overal voor ongeveer 179 euro wordt aangeboden. Toen mijn zoektocht naar een simpel maar wel echt IR en geen Action nep-IR paneel voor onder mijn bureau vorig jaar ten einde kwam was de winter voorbij 8)7
Vorige week heb ik een Elion paneeltje gekocht, die waren vorige winter overal uitverkocht. Koreaans product, uit de (Chinese, waar anders) fabriek van Sunjoy. Hilarisch overigens, hier staat NEP voor New Excellent Product!
Ik ben hem nu aan het testen. Mijn thuiswerkplek is best ongunstig gelegen met vóór (en naast) mijn bureau een raam van 120 breed en 3 meter hoog. Daar komt 's winters altijd een bak kou vanaf en ik heb dan altijd koude benen en voeten (bureau ergens anders zetten kan helaas niet)
Het Elion paneel heeft twee standen van ongeveer 130 en 260 Watt bij temperaturen van volgens de specificaties resp. ongeveer 90 en 140 graden Celsius. Dat zijn ook temperaturen die nodig zijn om überhaupt IR straling op te wekken. Ik ben best verrast over hoe het paneel werkt of misschien moet ik zeggen, ik ben verbaasd over hoe infrarood warmte werkt. Als je je hand op 20cm van het paneel houdt voel je geen directe warmte zoals van een radiator. Maar als je je hand even stil houdt voel je hem wel opwarmen. Zo werkt het ook onder mijn bureau, ik voel geen warme luchtstroom zoals van het 1000/2000 Watt straalkacheltje dat ik wel eens gebruikte maar ik voel in de laagste stand al geen kou meer van het raam en mijn benen zijn warm. Laat de winter maar komen!
Disclaimer: wat voor mij werkt kan voor een ander tegenvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:00
paQ schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:15:
[...]

Wat Konigshaus (en volgens mij Herchel ook) wel doet is een TÜV keuring laten doen. Ik weet niet helemaal wat dat waard is qua zekerheid over veiligheid, maar het is in ieder geval meer dan je krijgt op een willekeurig andere Chinesepanelenwebshop en geeft wat invulling aan die supposed 'Duitse degelijkheid'.

[ Voor 5% gewijzigd door Aftansert op 13-11-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Aftansert schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:06:
[...]

Wat Konigshaus (en volgens mij Herchel ook) wel doet is een TÜV keuring laten doen. Ik weet niet helemaal wat dat waard is qua zekerheid over veiligheid, maar het is in ieder geval meer dan je krijgt op een willekeurig andere Chinesepanelenwebshop en geeft wat invulling aan die supposed 'Duitse degelijkheid'.
Over de waarde van een tuv keuring zijn wel wat radar afleveringen te vinden ;)
Dat is ook gewoon een commerciële partij je betaalt voor het gebruik van een labeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri
Ik had ondertussen inderdaad gezien dat het Herschel paneel wel verdacht veel op een Sundirect paneel leek. Ik vroeg mij al af waar het prijsverschil in zit. Een TUV keuring klinkt als een logische verklaring, maar persoonlijk geen meerwaarde voor mij.

@Blurk62 moet je nou elke keer onder je bureau kruipen om de standen te wisselen? Schakelen kan natuurlijk met een smartplug anders moet je er ook onder kruipen om hem aan/uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
nwagenaar schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:27:
@YvonneKoukleum

Enkele personen in dit topic hebben een 300W paneel in gebruik om geen koude voeten te krijgen bijvoorbeeld ;)
Dan moet je er bovenop zitten anders doet die niks, beetje IR verwarming trekt ook al snel 800-1000 watt.
Heb wel eens een 150watt paneeltje onder bureau gehad dat wil weer wel gezien je dichtop zit.

@Offens1490 Heb een 300 watt paneeltje gehad van ecosun(meteen retour afzender gegaan), je had een warm hoofd en verder deed die niks, ongeveer een half metertje straalde die, alles was koud in de badkamer en je moest er precies onder staan, IR panelen zijn ook niet bedoelt als hoofdverwarming.

Ik zou kijken naar 600 tot 1000 watt.

[ Voor 43% gewijzigd door mr_evil08 op 13-11-2023 18:51 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-07 04:40
Ik heb deze elektrische kachel voor mijn werkkamer. Ik denk dat dit een keramische kachel is en warme lucht blaast. Zodra het is uitgeschakeld, krijg ik het koud.

Dreo heater

Ik ben een extra verwarming aan het onderzoeken

1. werkkamer van de vrouw
2. Woonkamer - Ik heb stadsverwarming en vloerverwarming via radiator. Ik denk erover om deze winter te experimenteren met elektrische verwarming door de vloerverwarming UIT te zetten. Niet de hele kamer vlak bij de bank waar we meestal zitten en tv kijken

Ik denk dat het IR-paneel goed is. laat het me weten als het niet klopt

Vragen

Blijft de warmte in de kamer aanwezig als het IR-paneel is uitgeschakeld?

Is Convectorkachels hetzelfde als IR? klopt het dat ik voor het verwarmen van de hele kamer Convectorkachels en IR kies voor minder ruimte.

Ik zie dat in coolblue Convectorkachels goedkoper zijn dan IR-paneel

Eurom Mon Soleil DSP 650 Wifi - 289EUR

Eurom Alutherm 2500 Wifi - 199 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
igix schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:53:

Is Convectorkachels hetzelfde als IR? klopt het dat ik voor het verwarmen van de hele kamer Convectorkachels en IR kies voor minder ruimte.
Heb je het topic uberhaubt wel doorgeleazen? Deze vragen komen zo vaak terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
mr_evil08 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:42:
[...]

Dan moet je er bovenop zitten anders doet die niks, beetje IR verwarming trekt ook al snel 800-1000 watt.
Heb wel eens een 150watt paneeltje onder bureau gehad dat wil weer wel gezien je dichtop zit.

@Offens1490 Heb een 300 watt paneeltje gehad van ecosun(meteen retour afzender gegaan), je had een warm hoofd en verder deed die niks, ongeveer een half metertje straalde die, alles was koud in de badkamer en je moest er precies onder staan, IR panelen zijn ook niet bedoelt als hoofdverwarming.

Zou je bijv voor warmer.nl sunjoy/SunPower.
Prijs verschil zit tussen light gewicht en denk garantie voor wat dat waard is 7/10 jaar

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

2. Woonkamer - Ik heb stadsverwarming en vloerverwarming via radiator. Ik denk erover om deze winter te experimenteren met elektrische verwarming door de vloerverwarming UIT te zetten. Niet de hele kamer vlak bij de bank waar we meestal zitten en tv kijken

....waarom zou je dat doen :S

edit: oh wacht... je hebt elektrische vloerverwarming, en stadsverwarming op radiatoren?

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 14-11-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Ik heb deze elektrische kachel voor mijn werkkamer. Ik denk dat dit een keramische kachel is en warme lucht blaast. Zodra het is uitgeschakeld, krijg ik het koud.

Dreo heater

Ik ben een extra verwarming aan het onderzoeken

1. werkkamer van de vrouw

Vragen

Ik zie dat in coolblue Convectorkachels goedkoper zijn dan IR-paneel

Eurom Mon Soleil DSP 650 Wifi - 289EUR

Eurom Alutherm 2500 Wifi - 199 euro
IR panelen verwarmen niet de kamer op (zou niet de bedoeling moeten zijn).
En de convectorkachel wat jij deelt is alleen zuinig in zeer kleine ruimte,s, een woonkamer is al te groot, en mogelijk een werkkamer ook al.

Een tussenweg is ook mogelijk, de vloerverwarming als bijverwarming en de rest electrisch opstoken.

Een convectorkachel is de meest energieonzuinig, oliekachels zijn daar beter in(zit tussen IR in)
Dit bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl...ge/9300000019155156/?s2a=

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 14-11-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

mr_evil08 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:42:
[...]
Heb het expliciet over gerichte verwarming op de voeten (of onderbenen) he, niet dat een 300W paneel het hele lichaam verwarmt ;)

Wij hebben zelf een 900W IR-paneel in ons kantoor dat op is gericht en ons verwarmt. Erg fijn en geen last meer van koude handen bijvoorbeeld.

Wij hebben zelf een 600W IR-paneel in onze badkamer, compleet met 2 handdoeken rekken. Qua warmte niets te klagen inderdaad. We hebben een 300W IR-paneel in ons toilet opgehangen (kleine ruimte) en daar is 300W ruim voldoende gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
nwagenaar schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:06:
[...]

Heb het expliciet over gerichte verwarming op de voeten (of onderbenen) he, niet dat een 300W paneel het hele lichaam verwarmt ;)

Wij hebben zelf een 900W IR-paneel in ons kantoor dat op is gericht en ons verwarmt. Erg fijn en geen last meer van koude handen bijvoorbeeld.
[...]
Met 900 watt ben je eigenlijk al de gehele ruimte aan verwarmen, hoe zinvol is het dan nog?
(weet uiteraard niet hoe groot je ruimte is).

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 14-11-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Joeri schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:37:
Ik had ondertussen inderdaad gezien dat het Herschel paneel wel verdacht veel op een Sundirect paneel leek. Ik vroeg mij al af waar het prijsverschil in zit. Een TUV keuring klinkt als een logische verklaring, maar persoonlijk geen meerwaarde voor mij.

@Blurk62 moet je nou elke keer onder je bureau kruipen om de standen te wisselen? Schakelen kan natuurlijk met een smartplug anders moet je er ook onder kruipen om hem aan/uit te zetten.
Inderdaad 's morgens even een snelle duik onder mijn bureau, heb ik tenminste nog iets van lichaamsbeweging. On/off knop, high/low knop en 4h/8h timer. Schakelen met smartplug gaat helaas niet omdat je altijd het vermogen moet selecteren.
De verwarming in huis heb ik lager gezet, daardoor is nu 17 graden in mijn werkkamer maar ik heb het totaal niet koud vanwege warme voeten/benen. Helaas wel ijskoude handen, moet ik daar weer wat op verzinnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

mr_evil08 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:15:
[...]
Met 900 watt ben je eigenlijk al de gehele ruimte aan verwarmen, hoe zinvol is het dan nog?
(weet uiteraard niet hoe groot je ruimte is).
Het is niet de hele ruimte (wat ong. 16m2 is), het zijn 2 bureau's/werkplekken (voor mij en mijn vrouw) waarbij de IR-paneel zodanig is geplaatst (aan het plafond, boven de bureaus) zodat beide werkplekken (kunnen) worden verwarmd en het paneel wordt aangestuurd via een externe temperatuur sensor icm HA.

Het 600W paneel dat er eerst zat was net niet toereikend, iig niet voor mijn vrouw (Zuid-Amerikaans en koukleum) en sinds de upgrade naar de 900W geen klachten meer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door nwagenaar op 14-11-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:00

jrn

Na het doorlezen van deze topic hink ik op twee ideeën voor mijn oplossing.

Zoals zovelen hier zit ik op de zolder (20m2) die ik kan verwarmen met een airco maar zelfs al is het hier 21°, door de koude vloer (veronderstel ik?), heb ik onder mijn bureau nog steeds last van koude voeten en benen.

Ofwel zou ik gaan voor een 400W of 600W infrarood paneel.

Ofwel voor een tapijt/vloerkleed met verwarming.

Het verwarmd vloerkleed lijkt me wel het aangenaamste gevoel te geven maar ik twijfel of het ook mijn benen zal verwarmen.
Het infraroodpaneel verwarmd met wat geluk ook mijn benen en bureaublad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
jrn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:59:
Na het doorlezen van deze topic hink ik op twee ideeën voor mijn oplossing.

Zoals zovelen hier zit ik op de zolder (20m2) die ik kan verwarmen met een airco maar zelfs al is het hier 21°, door de koude vloer (veronderstel ik?), heb ik onder mijn bureau nog steeds last van koude voeten en benen.

Ofwel zou ik gaan voor een 400W of 600W infrarood paneel.

Ofwel voor een tapijt/vloerkleed met verwarming.

Het verwarmd vloerkleed lijkt me wel het aangenaamste gevoel te geven maar ik twijfel of het ook mijn benen zal verwarmen.
Het infraroodpaneel verwarmd met wat geluk ook mijn benen en bureaublad.
Vloerkleedverwarming zou ik zeker niet doen. Als je een bureaustoel heb met wielen moet je oppassen dat je niet met een wiel op het kleed komt want dan loop je grote kans dat je het infraroodmatje beschadigt. Afhankelijk van wat voor een vloer je hebt moet je ook nog oppassen dat de hitte de vloer niet beschadigt.
Een goed werkend infrarood paneel verwarmt alleen objecten waar het op gericht staat, je benen dus en niet je bureaublad. Van een slecht (goedkoop) werkend paneel komt meer convectiewarmte dan stralingswarmte dus dat zou wel eens kunnen werken. Ik durf geen uitspraak te doen over Eurom panelen.
Ik kan misschien nog 1 keer reclame maken voor het paneeltje dat ik onlangs heb gekocht, voordat het verdacht wordt . Deze kun je plat neerleggen en als voetenwarmer gebruiken, ideaal!
Een collega bekende onlangs dat hij zo'n ding had aangeschaft. Dat was voor mij een brug te ver.
Nog veel beter dan welke elektrische oplossing dan ook is even een half uurtje buiten wandelen. Gegarandeerd warme voeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Al jarenlang een infraroodpaneel in overweging voor de badkamer, nu een nieuwe woning dus speelt de overweging weer.

Dit klinkt helemaal top qua geïntegreerde/dimbare verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://extrawarmte.nl/wp-content/uploads/2023/03/Eenvoudige-bedieningsconsole-600x553.jpg
Byecold 700Watt infrarood paneel met verlichting van LED 108 x 63 cm

Maar, al deze IR platen lijken te werken met een thermostaat; daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik wil gewoon op een knop drukken dat de verwarming aan gaat en na (bijvoorbeeld) een uur automatisch uitschakelt. Voor de verlichting zou ik graag gewoon de bestaande schakelaar willen gebruiken.

De geïntegreerde verlichting en vormgeving vind ik top maar uit de handleiding is weinig te halen wat betreft aansluitmogelijkheden.

Heeft iemand hier al eens wat fatsoenlijks gevonden hiervoor? Ik zit niet te wachten op domotica of complexiteit maar een schakelaar met timer via KIKA zou prima zijn.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
assje schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:17:
Al jarenlang een infraroodpaneel in overweging voor de badkamer, nu een nieuwe woning dus speelt de overweging weer.

Dit klinkt helemaal top qua geïntegreerde/dimbare verlichting:
[Afbeelding]
Byecold 700Watt infrarood paneel met verlichting van LED 108 x 63 cm

Maar, al deze IR platen lijken te werken met een thermostaat; daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik wil gewoon op een knop drukken dat de verwarming aan gaat en na (bijvoorbeeld) een uur automatisch uitschakelt. Voor de verlichting zou ik graag gewoon de bestaande schakelaar willen gebruiken.

De geïntegreerde verlichting en vormgeving vind ik top maar uit de handleiding is weinig te halen wat betreft aansluitmogelijkheden.

Heeft iemand hier al eens wat fatsoenlijks gevonden hiervoor? Ik zit niet te wachten op domotica of complexiteit maar een schakelaar met timer via KIKA zou prima zijn.
Mooi ding. Heb ook een filmpje gevonden van iemand die hem heeft opgehangen.
YouTube: De grot everbouwing 15 afwerking en infraroodpaneel ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Johnny78 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:28:
Dus maar eentje besteld van 800W om goed te testen en te ervaren, mocht het goed zijn ben ik van plan om nog twee panelen van 800W bij te bestellen, in totaal 3, een voor de werkkamer en 2 voor de woonkamer. Een beetje aan de hoge kant qua nodige vermogen maar beter teveel als te weinig ;)

Als het goed is komt ie morgen binnen, samen met een verbuiksmeter en een pyrometer ;) , dan zal ik mij ervaringen met jullie delen.
En, al bevindingen? :P

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ruud888 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:38:
Ik ga is contact opnemen met de leverancier.
Ben jij dit paneel blijven gebruiken? Hoe zijn de ervaringen sindsdien?

Ik ben ook benieuwd welke mogelijkheden de timer biedt; is het mogelijk automatisch uit te schakelen na bepaalde tijd of is het alleen een weekschema?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Zijn deze nog doable voor erg open kantoortje op zolder, het ziet er zo lekker uit voor je voetjes en de 165 wattjes lijken ook vriendelijk voor de stroomrekening. Maar, is het voldoende..

https://www.slimmeheater....3-standen-grijs-165-watt/

vast té goedkoop, maja sinterklaas zn portomonee is gierend leeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2jxC3RpQQpWZsBVO_uh7_j_E8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r1mozooENY4KcS4UQPsWmPyM.webp?f=user_large

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

@Tom-my Een kleedje over je benen en het paneel zodat de warmte blijft hangen. De 50watt stand is voormij dan al voldoende.

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Tazzios schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:28:
@Tom-my Een kleedje over je benen en het paneel zodat de warmte blijft hangen. De 50watt stand is voormij dan al voldoende.
Oh, damn, super! Thanks!

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik zag wat enthousiaste berichten hier over de ELION werkplekverwarmer (https://warmer.nl/product/elion-antraciet/). Is dit product ten opzichte van andere IR panelen anders/beter? Gezien de beperkte verkooppunten vraag ik me af wat deze 'speciaal' maakt ten opzichte van andere vergelijkbare producten?

• Blurk62
JBS schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:55:
Ik zag wat enthousiaste berichten hier over de ELION werkplekverwarmer (https://warmer.nl/product/elion-antraciet/). Is dit product ten opzichte van andere IR panelen anders/beter? Gezien de beperkte verkooppunten vraag ik me af wat deze 'speciaal' maakt ten opzichte van andere vergelijkbare producten?
Aangezien ik geen enkele ervaring heb met andere IR panelen is die Elion waar ik inderdaad enthousiast over ben (n=1) misschien wel helemaal niet zo speciaal. Gevalletje confirmation bias in dat geval.
Het paneel wordt heter bij een lager vermogen als ik specificaties van andere panelen vergelijk maar dat kan komen omdat het oppervlakte relatief klein is? De afstand waarop je de straling nog voelt is vrij beperkt, misschien is dat bij andere panelen veel verder, ten koste van een hoger verbruik.
Het wordt voor zover ik kon vinden al 10 jaar geproduceerd door een goed bekend staande fabrikant, dat kan misschien betekenen dat er iets goed aan is of het betekent helemaal niets.
Staand (of liggend) onder mijn bureau voldoet het prima. Ik heb ook geprobeerd het onder het bureaublad te monteren maar dat is geen succes, in de laagste stand nog veel te heet.

• SEVENTY4
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 23:02
Hallo,

Heb binnen het topic gezocht maar niet een passend antwoord kunnen vinden dus kan wat hulp gebruiken.

Situatie is grotendeels geïsoleerd tuinhuis van +/- 38m2. De 2 groten glazen schuifwanden/deuren van elk 3m zijn niet geïsoleerd en ondanks de tochtstrips komt daar wat wind en kou door.

Kan binnen in het tuinhuis zo maar 8 graden zijn en wil het in korte tijd opstoken naar een lekkere 20gr.

Heb een houtkachel met veel glas en die doet z’n best maar ook dat duurt even voordat het warm wordt.

Zien jullie mogelijkheden om elektrisch snel voor te verwarmen en daarna de kachel te laten fikken?

Gaat dus om het eerste half uur zeg maar. Zou infrarood (alleen niet lokaal bij de zitplek want daar heb ik geen ruimte) iets kunnen betekenen?

Groet,
Ramon

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
SEVENTY4 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:04:
Hallo,

Heb binnen het topic gezocht maar niet een passend antwoord kunnen vinden dus kan wat hulp gebruiken.

Situatie is grotendeels geïsoleerd tuinhuis van +/- 38m2. De 2 groten glazen schuifwanden/deuren van elk 3m zijn niet geïsoleerd en ondanks de tochtstrips komt daar wat wind en kou door.

Kan binnen in het tuinhuis zo maar 8 graden zijn en wil het in korte tijd opstoken naar een lekkere 20gr.

Heb een houtkachel met veel glas en die doet z’n best maar ook dat duurt even voordat het warm wordt.

Zien jullie mogelijkheden om elektrisch snel voor te verwarmen en daarna de kachel te laten fikken?

Gaat dus om het eerste half uur zeg maar. Zou infrarood (alleen niet lokaal bij de zitplek want daar heb ik geen ruimte) iets kunnen betekenen?

Groet,
Ramon
Ik heb 2x (2800w?) aan stralers met Bluetooth , zo’n langwerpig breed ding, hetzelfde als terras verwarming. Lekker warm onder onze overkapping met twee open hoeken.

Bij 5c buiten kan ik zonder t-shirt daar lekker buiten zitten zodra alles war warm gestraald is.

IR paneeltjes zijn daar naar niet zo geschikt voor (te weinig vermogen)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
assje schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:18:
[...]

Ben jij dit paneel blijven gebruiken? Hoe zijn de ervaringen sindsdien?

Ik ben ook benieuwd welke mogelijkheden de timer biedt; is het mogelijk automatisch uit te schakelen na bepaalde tijd of is het alleen een weekschema?
Het paneel enkele keren gebruikt.
Voor op een slaapkamer prima.
In de woonkamer zou ik voor betere kwaliteit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb hem aan mn pa cadeau gegeven, voelde een beetje gammel aan maar hij is er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:07
Tom-my schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:56:
Zijn deze nog doable voor erg open kantoortje op zolder, het ziet er zo lekker uit voor je voetjes en de 165 wattjes lijken ook vriendelijk voor de stroomrekening. Maar, is het voldoende..

https://www.slimmeheater....3-standen-grijs-165-watt/

vast té goedkoop, maja sinterklaas zn portomonee is gierend leeg.
[Afbeelding]
Deze staat hier ook onder het bureau.
Gekocht bij bol voor 70 euro.
Werkt prima. Gebruik m meestal op de middelste of laagste stand. Is warm genoeg.

Het bureau staat op de overloop die zeg maar vanaf de voordeur tot de zolder open is. Toch voelt comfortabel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Hier ook een thuiswerkplek op een frisse zolderkamer. Ik kreeg in de winter altijd na verloop van tijd koude benen en voeten. Dan voelt ook alles koud. Ik heb een klein paneeltje van 100W gebruikt gekocht en onder het bureau geknutseld. Het hangt vlak onder het bureaublad en wijst schuin naar beneden richting mijn voeten. Bovenbenen, onderbenen en voeten blijven nu comfortabel warm.

Het zou helemaal af zijn als ik er een timertje op had: inschakelen met een druk op de knop. Na twee uur vanzelf uitschakelen. Dan kan ik hem niet per ongeluk aan laten staan. Met een timer relais zou ik zoiets in elkaar kunnen knutselen. Waarschijnlijk bestaat er ook wel een kant-en-klaar oplossing voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 01:56
Antonius schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:53:
Hier ook een thuiswerkplek op een frisse zolderkamer. Ik kreeg in de winter altijd na verloop van tijd koude benen en voeten. Dan voelt ook alles koud. Ik heb een klein paneeltje van 100W gebruikt gekocht en onder het bureau geknutseld. Het hangt vlak onder het bureaublad en wijst schuin naar beneden richting mijn voeten. Bovenbenen, onderbenen en voeten blijven nu comfortabel warm.

Het zou helemaal af zijn als ik er een timertje op had: inschakelen met een druk op de knop. Na twee uur vanzelf uitschakelen. Dan kan ik hem niet per ongeluk aan laten staan. Met een timer relais zou ik zoiets in elkaar kunnen knutselen. Waarschijnlijk bestaat er ook wel een kant-en-klaar oplossing voor.
https://www.brennenstuhl....igitale-timer-dc-2013-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Stef87 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:20:
[...]

Ik heb 2x (2800w?) aan stralers met Bluetooth , zo’n langwerpig breed ding, hetzelfde als terras verwarming. Lekker warm onder onze overkapping met twee open hoeken.

Bij 5c buiten kan ik zonder t-shirt daar lekker buiten zitten zodra alles war warm gestraald is.

IR paneeltjes zijn daar naar niet zo geschikt voor (te weinig vermogen)
Ja, nou, dan kun je ook 1 of 2 eenvoudige straalkacheltjes bij de bouwmarkt halen voor 20,95, want binnen.
(Als je de boel niet overbelast althans)

nee dus

[ Voor 20% gewijzigd door Proton_ op 25-11-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

(jarig!)
Modbreak:Net als in de andere topics gaan we elkaar hier niet de maat nemen over persoonlijke keuzes voor energieverbruik.

Eea gearchiveerd.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdandre68
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-11-2023
Hi all,

En deze dan? De Hombli smart IR Panel Heater. Nu bij de AH bonusklappers. Ook in 350W uitvoering
https://bonusklappers.ah....panel-heater-700w/218337/

[ Voor 4% gewijzigd door hdandre68 op 26-11-2023 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
hdandre68 schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:20:
[...]

En deze dan? De Hombli smart IR Panel Heater. Nu bij de AH bonusklappers. Ook in 350W uitvoering
https://bonusklappers.ah....panel-heater-700w/218337/
Heb er 2 besteld.
149 per stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik heb dus een on-geïsoleerde werkkamer van 9m2. Redelijk vol gepakt met een stellingkast, een kledingkast en mijn werkplek. Vanochtend was hij 10 graden toen ik begon met werken.

Heb op basis van eerdere comments een könighaus 450w en 800w paneel besteld (incl. wieltjes en thermostaat). Ik hoopte dat een 450w voldoende zou zijn, maar dat was hij in mijn geval absoluut niet. Ik heb de 800w nu rechtop staan (op wieltjes) bij mijn bureau en dat bevalt hartstikke goed.

Bedankt voor jullie ervaringen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10
n.v.m.

[ Voor 98% gewijzigd door Ruben0s op 28-11-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisK89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-02 16:11
Hi all,

Graag zou ik jullie advies krijgen inzake het te kiezen paneel voor onze badkamer.

Het betreft een kleine badkamer op zolder. Totale ruimte is ongeveer 12m3. Nadeel is wel dat de badkamer een "open" verbinding heeft met de slaapkamer.

Het is er niet echt koud, maar ik zou graag wat meer warmte hebben als ik uit de douche stap. Stralingswarmte is dan erg prettig. We hebben reeds in huis 2 panelen van Ecaros (800 watt) we gebruiken deze om onze 2 thuiswerkplekken te verwarmen, dit werkt erg goed.

Groot nadeel, de vrouw wil perse een zwart paneel met handdoek haken. Dit beperkt de mogelijkheden behoorlijk.

Enkele opties:

Eurom Sani 800 - zwart ~€250. Goedkoop paneel, kan me niet voorstellen dat dit echt een infrarood verwarming is, oppervlakte temperatuur zal naar verwachting een graad of 80 worden, daarmee relatief beperkte stralingswarmte (centrimer of 70). Voldoet wel aan alle eisen van de vrouw qua looks.

Saniscreen 750w mat zwart ~€775. Voor mij een onbekend merk, relatief duur, oppervlakte warmte? moet nog een thermostaat bij worden geplaatst. Tevens slechts voorzien van 1 handdoek haak.

Sapho Enis 600w ~€650. Voor mij ook een onbekend merk. Voldoet aan de eisen van de vrouw qua looks. Geen idee wat de oppervlakte warmte is? Moet nog een thermostaat bij

Ecosun 600w zwart GS serie ~€640 inclusief 2 haken en zijpanelen. Wederom onbekend merk voor mij. Kwaliteit? Voldoet aan de eisen van de vrouw. Oppervlaktewarmte?

Herschel Select XLS Zwart glas 700W ~€575. Dual element, wat is dat? Lijkt te voldoen aan de wensen van de vrouw. Oppervlakte temperatuur? Hoeft geen separaat thermostaat bij.

Ecosun CR ceramiek 500 watt ~€720

Alkari infrarood 800 w ~€750- thermostaat meegeleverd

Ecaros 800w paneel in kleur - Rond de 1000-1100 euro
Vitrama badkamer paneel 800w rond de 820 euro, niet in zwart te krijgen

Op basis van bovenstaande opties zou ik voorzichtig neigen richting de Herschel. Weliswaar is oppervlaktetemperatuur daar een belangrijke vraag in, ik kan dit echter nergens vinden.

Hey, ik vroeg me af of je reeds iets aangekocht had en zoja of je er tevreden van bent..

thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntram
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:08
Het speciale is dat je hier gewoon je voeten op kan zetten, op het rooster. Werkt echt fantastisch, zelfs in de laagste modus wordt je lekker verwarmd via je voeten. De warmte komt gewoon precies op de juiste plek terecht, en dat is bij IR cruciaal. Ook de timer functies zijn low tech t.o.v. een app, maar het werkt heel makkelijk en fool proof in het voorkomen dat je ongemerkt de boel aan laat staan het einde van de werkdag. Topaankoop.

• Tim11898
  • Laatst online: 05-12-2023
Jooo gastuh,

Ik heb heel wat pagina’s gelezen op dit forum, van oud tot recent. Helaas zie ik door het bos de bomen niet meer.. dussss wie kan mij helpen? 😄

Ik woon nu voor tijdelijk in een mooi maar erg oud huurhuis. Dat houdt in dat de isolatie niet top is. Ik wil daarom voor de woonkamer en voor aan tafel, als mijn vriendin aan het werk is aan tafel, een infrarood paneel aanschaffen. Dus ik wil graag een verplaatsbaar paneel. Heb eerder gewerkt met een keramische kachel, alleen die kreeg de ruimte niet warm en dit kostte erg veel stroom en dus centen, gevalletje retour.
Heb verschillende merken voorbij zien komen zoals Herschel, Koningshaus, Sunjoy noem maar op..

Wie heeft ervaring in een soortgelijke situatie? Of heeft goede ervaringen met infraroodpanelen als bijverwarming van een bepaald merk?

[ Voor 5% gewijzigd door Tim11898 op 30-11-2023 20:38 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste