Nouja, DE oplossing is natuurlijk 20/22mm buizen vanaf de ketel naar de Thermo-Briljant brengen. Dan kun je zelfs 50 graden je vloer in jagen (raad ik niet aan
). Ik begrijp dus dat met de pomp uit en de ketel aan de balk met de thermostaatkraan als eerste warm wordt. Daarna wordt de pomp warm en dan de achterste balk. Dat betekend dat de stroomrichting wel correct is. Ik zou eerst laten controleren of de flow voldoende is voor een 12mm pijp met een flowmeter. Dan zit er in ieder geval niets verstopt. Daarna is de enigste optie (denk ik) om het voetventiel weg te halen en op de aanvoerleiding een (A+) pomp en bypass te plaatsen. De bypass zal het gepompte water weer retour sturen naar de ketel als de thermostaatknop sluit omdat de temperatuur bereikt is. Hierdoor krijgen de ketel en de pomp geen problemen. Wat je voor nu kan doen is de groepen knijpen totdat een perfecte balans is gevonden tussen temperatuur en flow de groepen de vloer in. Probeer ook alle radiatoren in huis wat te knijpen (en vergeet er niet eentje).
[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 06-02-2019 23:56 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning