Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oude vloerverwarming werkt niet goed. Hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

• Eldijomo
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08-08 14:28
We hebben in ons huis vloerverwarming laten leggen 20 jaar geleden. We dachten dat het allemaal wel oké was maar nu er een nieuwe cv ketel is geplaatst blijkt er iets niet goed te werken en we komen er niet achter waar het zit.

Thermo-briljant module met 3 zones. Er zitten 2 analoge meters op die 20 a 21 graden aangeven als alle slangen geheel open staan, wat volgens mij niet goed is. Volgens mij moet er 1 hoger staan dan de ander. Aanvoer moet volgens mij hoger dan 30 graden kunnen en afvoer 15 a 20 graden lager. Als ik de slangen dicht draai lopen de meters heel snel op naar 60 graden of hoger. Draai ik dan de slang nippels van de afvoer 1 slag open dan gaat de toevoer meter naar 28 a 30 graden en de afvoer blijft op 20 a 22 staan. Draai ik ook maar iets verder open zakt alles naar 20 graden terug. De Grundfos pomp heeft 2 standen en staat op 2. De thermostaat unit en knop van de thermo-briljant is net vervangen incl. de 2 ontluchters boven op de buizen.

Zone 1 = keuken hoofdverwarming.
Zone 2 en 3 = huiskamer bijverwarming.
Convectorput 2.8 m huiskamer

Nieuwe cv van Intergas HRe CW4 28\24

Wie weet hoe ik 40 graden in mijn vloer kan krijgen zonder dat ik mijn waterflow voor 95% afknijp en niet verder dan 30 kom?

https://imgur.com/a/bzu3aiN

Eldijomo wijzigde deze reactie 03-02-2019 17:58 (24%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• hesselbeertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:22
Vermoedelijk had je oude ketel geen modulerende pomp. Zet de minimale pompstand maar eens op 70%, en je zult zien dat ie het weer doet.

Een betere oplossing is het inregelen van je systeem.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• jvanderneut
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14:41
Eldijomo schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:33:
Oké, geweldig hoe iedereen meedenkt alleen van de laatste 5 a 6 opmerkingen begrijp ik werkelijk niets. Voor mij te veel technische termen waardoor ik mogelijke oplossingen niet begrijp of kan vertalen. Of zijn jullie alleen tegen elkaar aan het praten en sparren wat mogelijk is of kan zijn .....
Heb je ze al in google gegooid? ;)

Lees ook dit (oude) verhaal: https://www.klusidee.nl/F...aanvoer-24-gr-t40247.html

Doordat je verdeler niet hydraulisch neutraal is aangesloten heeft de verdeler/pomp invloed op de rest van het cv-circuit en omgekeerd. Dus een andere cv-ketel heeft dan invloed op de werking van de verdeler.

Als de zaak hydraulisch neutraal is aangesloten heeft de vloerverwarming (bijna) geen invloed op het cv-circuit. De retour-balk is dan een open verdeler waar de warmte wordt overgedragen.
Overigens stelt Intergas dat je vloerverwarming altijd neutraal moet aansluiten.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Eldijomo
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08-08 14:28
Jim423 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:10:
@Eldijomo Ben je nog verder gekomen hiermee? Of wordt het toch afdoppen en radiator erin (wat opzich het probleem niet oplost mits op huidige onderblok aangesloten).
Na lang zoeken hebben we een monteur gevonden die blijkbaar wist waar hij het over had. Vloerverwarming moet op aan\uit en niet modulerend. En het vermogen moest geheel terug naar 30%. Bij te veel heet water gaat de vloermodule zoveel koud toevoegen dat het niet meer warm wordt. Hij kwam langs en veranderde een instelling op de cv waardoor hij semi aan\uit gaat.

Parameter E. =
Reactie OT en RF kamerthermostaat) van 1 naar 2 gezet.
Warmtevraag beantwoorden met maximaal ingestelde temperatuur aan\uit functie.
En de temp. standaard op 60 graden.

Meteen daarna liep de temperatuur van de vloerverwarming op en werkt het systeem. En de cv ketel gaat nu werkelijk ook gewoon weer uit i.p.v. op 1 te hangen wegens teveel warmte.

Hij is dus vandaag nogmaals geweest om de voet te verwijderen voor meer flow wat ook gelukt is. Hij heeft er meteen afsluiters tussen gezet voor als het gespoeld zou moeten worden dat het gehele systeem niet leeg hoeft.

Top kerel die gestopt is bij zijn baas omdat die geen service wilde verlenen maar alleen snel geld verdienen en deze man kon daar niet mee overweg dus is voor zichzelf begonnen.

Als de factuur nu ook nog leuk uitvalt, gaat het lekker. ;)

http://www.monteur194.nl/
Zijn website is wat vreemd maar hij geeft niet op, heeft me een week lang geholpen met finetunen via whatsapp en antwoordde vrij snel op al mijn vragen.

Eldijomo wijzigde deze reactie 02-03-2019 17:18 (3%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True