Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 70 ... 145 Laatste
Acties:

• Miekanos
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik kwam er vannacht achter dat de bluelink blijkbaar GEEN waarschuwing geeft dat je deur niet op slot is als de auto aan het laden is..??

01.51 was mijn auto vol en precies vanaf 01.51 werden er pas Push berichten gestuurd dat de auto niet afgesloten was.
Toch even schrikken als je midden in de nacht om 4 uur toevallig wakker wordt en de berichtjes ziet (gelukkig stond de auto er nog ).

Hij piept daarentegen naar mijn idee juist te snel dat de auto nog niet op slot is als je nog net even een paar minuten in de auto zit na aankomst en de auto uit staat maar nog niet op slot (als je er nog in zit).

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48
Kun je in de Kona de 3-fasen laadsnelheid beperken? Om meer gebruik te maken van 'eigen' zonneenergie is het, als je toch tijd zat hebt, immers slimmer om met bijvoorbeeld 3x8A of 3x10A te laden ipv 3x16.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 18:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

hesselbeertje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:38:
Kun je in de Kona de 3-fasen laadsnelheid beperken? Om meer gebruik te maken van 'eigen' zonneenergie is het, als je toch tijd zat hebt, immers slimmer om met bijvoorbeeld 3x8A of 3x10A te laden ipv 3x16.
Je kan via het menu de laadsnelheid beïnvloeden met laag midden en hoog.
Maar dat is bij 2019 model. Die heeft 1fase maar vermoed dat het ook in 2020 model kan alleen of dit handig werkt...

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hesselbeertje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:38:
Je kunt dat beter regelen met een slimme laadpaal (bijv. de Myenergi Zappi V2) want de auto weet niet hoeveel je huis gebruikt en en ook niet hoeveel je opwekt. Een slimme laadpaal kun je instellen om alleen te laden als je overschot aan energie hebt. Dat is veel slimmer dan een 3x8A instellen, want dan ga je nog steeds stroom uit het net halen als je panelen niet opwekken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48
Dat klopt, maar de laadpaal hangt er al (amtron compact 11kw) ivm vorige auto. Die laadden we altijd op 3x8 en dat bevalt prima.

Ik kan de paal ook begrenzen, maar heel af en toe komt 't voor dat ik sneller wil. Dus vandaar de wens om het in de auto in te stellen

[ Voor 55% gewijzigd door hesselbeertje op 08-01-2021 18:12 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Miekanos schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:50:
Ik kwam er vannacht achter dat de bluelink blijkbaar GEEN waarschuwing geeft dat je deur niet op slot is als de auto aan het laden is..??

01.51 was mijn auto vol en precies vanaf 01.51 werden er pas Push berichten gestuurd dat de auto niet afgesloten was.
Toch even schrikken als je midden in de nacht om 4 uur toevallig wakker wordt en de berichtjes ziet (gelukkig stond de auto er nog ).

Hij piept daarentegen naar mijn idee juist te snel dat de auto nog niet op slot is als je nog net even een paar minuten in de auto zit na aankomst en de auto uit staat maar nog niet op slot (als je er nog in zit).
Dat viel me vandaag ook op.. laden klaar en meteen een bericht over de deuren..

De zappi werk overigens niet goed samen met de kona, de auto wordt niet wakker als de Zappi bij voldoende zonnestroom wil gaan laden. Moet aan de kant van Hyundai gefixt worden.

[ Voor 10% gewijzigd door CopyCatz op 08-01-2021 22:08 ]

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
nessio schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:08:
Ik ben gister geweest (mY2019)
Het 3 updates volgens de monteur
1. accu issue
2. rem issue
3. rubberhoes om de unit van de oma laadkabel (net zo'n ding als bij de E Niro

Duurt exact 1 uur.
Welke software versie heb je nu? Onze Kona is van augustus 2020 en staat bij de RDW ook geregistreerd voor de terugroep actie. Hij is in september al een keer terug geweest en heeft toen ook een update gehad. Hij zit nu op deze versies;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kr1lx78Vhf0kG90cJBeCW8Ii8Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1mSlXVbVx15ffBREFBO99x1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door ikke5000 op 09-01-2021 09:25 ]

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 13:07
vanaalten schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:39:
[...]

De mijne is vandaag geweest en dat zou alleen zijn voor de laatste RWD melding ("In de software van het ESP-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet."), want de vorige - voor het accusysteem - had ik al eerder laten verhelpen.

Nou wisten ze mij bij de balie wel te zeggen dat ze twee terugroepacties gingen fixen, plus nog iets van een bescherming voor de laadkabel of zo - heb het verder niet nagevraagd, maar wel goed dat ze meer doen dan waar ik voor kwam.

Wel viel mij op dat de dimlichten (in stand 'auto') aan stonden op de terugweg, terwijl het toch echt klaarlichte dag was. Even in de gaten houden of het gewoon te 'grijs' was, of een nieuw defect.
Auto is naar de dealer gegaan. Wat mij meteen opvalt dat de range na het opladen beter is. Scheelt wel 100km. Voor de rest nog niet met “mooi” weer gereden dus qua lampen kan ik je nog niet vertellen. De “oma lader” heb ik nog niet gecontroleerd dus zal ik zo wel even controleren.

The ones with the greatest power protect those who don't.

• blueline
vanaalten schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:39:
[...]

De mijne is vandaag geweest en dat zou alleen zijn voor de laatste RWD melding ("In de software van het ESP-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet."), want de vorige - voor het accusysteem - had ik al eerder laten verhelpen.

Nou wisten ze mij bij de balie wel te zeggen dat ze twee terugroepacties gingen fixen, plus nog iets van een bescherming voor de laadkabel of zo - heb het verder niet nagevraagd, maar wel goed dat ze meer doen dan waar ik voor kwam.

Wel viel mij op dat de dimlichten (in stand 'auto') aan stonden op de terugweg, terwijl het toch echt klaarlichte dag was. Even in de gaten houden of het gewoon te 'grijs' was, of een nieuw defect.
Geen veranderen op of aan de “oma lader”....

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
Gistermiddag een stukje gereden en de dimlichten gingen met het zonnige weer uit. :) Ofwel, het was echt het grijzige weer van dinsdag waardoor ze 'aan' gingen. Lage drempelwaarde dus, wat ik wel prima vind - liever onnodig met dimlicht rijden dan zonder dimlicht als het wel zou helpen.

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
vanaalten schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:57:
Gistermiddag een stukje gereden en de dimlichten gingen met het zonnige weer uit. :) Ofwel, het was echt het grijzige weer van dinsdag waardoor ze 'aan' gingen. Lage drempelwaarde dus, wat ik wel prima vind - liever onnodig met dimlicht rijden dan zonder dimlicht als het wel zou helpen.
Het is vooral dat je achterlichten dan ook niet aan staan waarom ik bij "Grijs" weer zelf mijn lampen maar aan zet omdat ze dat niet vanzelf doen.

Ik ervaar juist dat het best donker moet zijn voor ze zelf aan gaan.

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik snap dan ook nog steeds niet waarom de achterlichten 'vergeten' zijn bij de wettelijke verplichting voor daglicht verlichting...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Inderdaad, heel raar en gemiste kans. Overigens ziet de sensor het "licht of donker" anders dan onze ogen. Ding meet (voor zover ik weet ) de lichtintensiteit. Bij onze MY19 gaat ie toch best snel aan,

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

incmve

maredana.nl

Wackerstamfer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Het is vooral dat je achterlichten dan ook niet aan staan waarom ik bij "Grijs" weer zelf mijn lampen maar aan zet omdat ze dat niet vanzelf doen.

Ik ervaar juist dat het best donker moet zijn voor ze zelf aan gaan.
Daarom laat ik de dimlichten gewoon aan staan, ze gaan uit als je de auto uitzet.
Ik vond ze ook te laat aan gaan op de auto stand.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• nessio
Dim gaat automatisch uit. Wist ik niet. Dan kun je inderdaad makkelijk kiezen voor dim.

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58
Ik begrijp niet waarom je overdag niet standaard met dimlicht zou rijden, dit is echt véél beter voor je zichtbaarheid en de verkeersveiligheid.

Bij alle (moderne) auto's kan je de lichschakelaar standaard op dimlicht laten staan en worden de lampen automatisch uitgeschakeld als je het contact uit zet. Alleen even opletten als je bij de garage bent geweest, want daar hebben ze de gewoonte om deze schakelaar weer op 'auto' te zetten.

• blueline
MaxLaadvermogen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:13:
Ik begrijp niet waarom je overdag niet standaard met dimlicht zou rijden, dit is echt véél beter voor je zichtbaarheid en de verkeersveiligheid.

Bij alle (moderne) auto's kan je de lichschakelaar standaard op dimlicht laten staan en worden de lampen automatisch uitgeschakeld als je het contact uit zet. Alleen even opletten als je bij de garage bent geweest, want daar hebben ze de gewoonte om deze schakelaar weer op 'auto' te zetten.
Ik heb de lampen altijd op stand "auto". Enige waar je dan aan moet denken als het mistig is om de lampen in te schakelen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

Alleen even opletten als je bij de garage bent geweest, want daar hebben ze de gewoonte om deze schakelaar weer op 'auto' te zetten.
Bij mijn dealer deden ze die doodleuk keer op keer op UIT zetten na onderhoud. Heb tot 2x toe zonder licht in de schemer of zelf donker gereden omdat ik er nooit meer bij nadenk. Levensgevaarlijk dat ze daar aan lopen te klooien en niet standaard weer terugzetten op hoe de eigenaar het bij aanvang had staan.

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Bij Audi en Volkswagen kan je via de software een instelling veranderen waarmee de achterlichten ook ingeschakeld zijn bij het voeren van dagrijlicht. Ik weet niet of dat bij Hyundai ook kan. Maar dat is een mooi optie.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33

De bovenste lampen (led) branden toch altijd? Hiermee ben je overdag ook goed zichtbaar.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• blueline
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Bij mijn dealer deden ze die doodleuk keer op keer op UIT zetten na onderhoud. Heb tot 2x toe zonder licht in de schemer of zelf donker gereden omdat ik er nooit meer bij nadenk. Levensgevaarlijk dat ze daar aan lopen te klooien en niet standaard weer terugzetten op hoe de eigenaar het bij aanvang had staan.
Ik heb wel zo'n tick (OCD) om dit altijd te controleren zodra ik bij de dealer vandaan komt / iemand anders in mijn auto heeft gereden 8)7 :X :9

• blueline
Jan Workum schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:25:
[...]

De bovenste lampen (led) branden toch altijd? Hiermee ben je overdag ook goed zichtbaar.
Gaat meer om de achterlichten.
Ik ben het er ook mee eens als de lampen op dim staan dat de achterlampen ook aan gaan. Maar volgens mij is dit niet zo.

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58
Jan Workum schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Ik vind die lampen meer een 'styling' element dan een serieuze vorm van verlichting (niet alleen bij de Kona, maar bij nagenoeg alle auto's met moderne dagrijverlichting). Ze maken je niet bepaald veel zichtbaarder op, bijvoorbeeld, een weg tussen de bomen met veel schaduw of strooilicht (en dan heb ik het nog niet eens over een regenachtige of winterdag of met een laagstaande zon). En, zoals anderen ook al opmerken: je achterlichten blijven uit met de verlichting is deze stand.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:26:
Bij mijn dealer deden ze die doodleuk keer op keer op UIT zetten na onderhoud.
Ik snap wel dat ze die uit zetten, het is natuurlijk irritant om in de lichten van auto's te kijken die naar binnen of buiten rijden als je zelf aan het sleutelen bent.

Maar het is wel jammer dat ze dit nooit weer terugzetten in de originele stand.

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 11:23
MaxLaadvermogen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Ik vind die lampen meer een 'styling' element dan een serieuze vorm van verlichting (niet alleen bij de Kona, maar bij nagenoeg alle auto's met moderne dagrijverlichting). Ze maken je niet bepaald veel zichtbaarder op, bijvoorbeeld, een weg tussen de bomen met veel schaduw of strooilicht (en dan heb ik het nog niet eens over een regenachtige of winterdag of met een laagstaande zon). En, zoals anderen ook al opmerken: je achterlichten blijven uit met de verlichting is deze stand.
Op plekken met veel bomen en schaduw/strooilicht verwacht ik echt een waarschuwingsbord om de koplampen aan te doen. Maar ja, sommige auto's zijn haast zichtbaarder met die nieuwe lampen. Zelf rij ik altijd met ze aan en kijk naar andere auto's om te zien om ik toch beter de koplampen aan kan doen als ik dat niet zelf al heb gedaan.

edit: Goed om te weten dat m'n achterlichten niet aanstaan terwijl ik dacht dit wel het geval te zijn. Andere vraag, veranderen jullie de hoek/hoogte van de koplampen afhankelijk van waar jullie rijden? Ik heb hem meestal op z'n laagste stand, 0, en als ik op een onverlichte weg met weinig tegenliggers rij heb ik hem op 2, soms stand 3.

[ Voor 15% gewijzigd door s0larus op 13-01-2021 14:53 ]

• daemonix
  • Niet online
De daglicht verlichting is veel feller dan dimlicht, bovendien zijn ze niet naar boven afgeschermd zoals dimlicht dat wel is.

Bij dimlicht gaan de achterlichten altijd aan.

@s0larus Ik zit nooit met de hoogteverstelling te spelen, wel met automatisch grootlicht. Dat werkt in ieder geval voor mij prima.

• Spirit1707
  • Laatst online: 25-05-2024
De koplampverstelknop staat bij mij op 2. De auto is dan belast met twee personen (incl. bestuurder) plus handbagage.
Als ik de verstelknop op 0 zet, wordt er regelmatig geseind door tegenliggers. Wordt dus een aandachtspunt bij de eerste onderhoudsbeurt.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

Verstelknop staat gewoon hoe die geleverd is... eigenlijk nooit naar gekeken bedenk ik me :D

Exact expert nodig?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even iets heel anders, ik heb last van groene aanslag op de onderste raamrubbers. Aan de buitenzijde van mijn Kona zit ruimte tussen het glas en het rubber en daar komt groene aanslag op.

Ik rij mijn wagen ongeveer 1x per maand door de wasstraat. Het ziet er niet zo fraai uit zo. Hebben jullie hier ook last van? En wat is een goede methode om dit te reinigen of te voorkomen?

Invoegen doe je zo!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

Diederik schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:17:
Even iets heel anders, ik heb last van groene aanslag op de onderste raamrubbers. Aan de buitenzijde van mijn Kona zit ruimte tussen het glas en het rubber en daar komt groene aanslag op.

Ik rij mijn wagen ongeveer 1x per maand door de wasstraat. Het ziet er niet zo fraai uit zo. Hebben jullie hier ook last van? En wat is een goede methode om dit te reinigen of te voorkomen?
Nooit door de wasstraat gaan? Ik heb er geen last van :+ Ik zorg dat ik vaak genoeg naar de garage moet, die maakt 'm meteen schoon _/-\o_ Nee geen idee, heb het eigenlijk ook nooit bij andere auto's gehad.

Exact expert nodig?

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 14:53
De laatste tijd heeft mijn auto/Bluelink geen ontvangst. Daardoor kan ik de app niet gebruiken om laadstatus bij te houden, enz.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 07:16
Door Corona staat onze Kona meer stil dan dat hij rijd en heeft ook last van groene aanslag, er ging zelfs al wat mos groeien 8)7
Dit is eenvoudig te verwijderen door de ramen volledig te openen en hierna met warm water en een sponsje de rubbers te reinigen. hier zijn ze weer als nieuw _/-\o_

[/quote]

[ Voor 50% gewijzigd door Rob45 op 14-01-2021 18:17 ]

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

R2L

Mijn Kona krijgt morgen de navigatie update bij een KIA dealer... :*) Mijn auto is eind november geleverd, maar helaas waren ze toen vergeten om de nieuwste kaart die toen net uit was erin te zetten. Door centrale inkoop was mijn auto in "verweggistan" afgeleverd, dus ik in eerste instantie naar de lokale Hyundai dealer alhier (waar de Kona ook in onderhoud komt zou komen).

Deze lokale Hyundai dealer had er duidelijk geen zin in en vroeg voor de kaartupdate 149 euro, of ik moest maar wachten tot de eerste onderhoudsbeurt. Aangezien ik net als zovelen door de COVID ellende een heel stuk minder rijd kan dat dus nog wel even duren, maar daar had die dealer geen boodschap aan. Dikke fail voor deze dealer en hier komt de Kona dus niet in onderhoud!

Contact gezocht met de Hyundai dealer die de auto had geleverd en de situatie uitgelegd. Die stonden perplex van de reactie die ik van de concurrent dealer had gekregen en hebben toen een hele keurige oplossing bedacht. Men heeft een USB stick met de nieuwste kaartupdate naar een KIA dealer (die tot hun dealergroep behoord) hier in de buurt gestuurd en die gaat het keurig oplossen. Een hele dikke prima dus voor deze KIA dealer... _/-\o_

Waar ik echter benieuwd naar ben is of ik hetzelfde startscherm blijf behouden zoals nu met aan de linkerzijde de navigatie, in het midden de radio en aan de rechterzijde de EV gegevens?

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 09:10
Waar ik even benieuwd naar ben is of jullie Android Auto volledig beeldschermvullend op 10" beeldscherm krijgen? Bij mij hou ik een zwarte balk aan de rechter zijde waardoor 40% van het scherm niet gebruikt wordt...

• CopyCatz
erwinberghuis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:03:
Waar ik even benieuwd naar ben is of jullie Android Auto volledig beeldschermvullend op 10" beeldscherm krijgen? Bij mij hou ik een zwarte balk aan de rechter zijde waardoor 40% van het scherm niet gebruikt wordt...
Niet voor elkaar gekregen, geswitcht naar iphone, heerlijk full screen :)

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 09:10
CopyCatz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Niet voor elkaar gekregen, geswitcht naar iphone, heerlijk full screen :)
Toch bijzonder dat het met carplay wel lukt en met AA niet...

• incmve

incmve

maredana.nl

Dat komt omdat Android auto dat nog maar sinds een jaar kan en Hyundai het vinkje nog niet aan heeft gezet.
https://www.cars.com/arti...droid-auto-doesnt-418736/
De diverse updates die ik hier op tweakers voorbij heb zien komen hebben allemaal wel GUI changes maar volgens mij nog steeds niet Android auto full screen. :'(

• Roelos89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-11 10:18
Helaas vandaag een wat minder fijne ervaring gehad met mijn Hyundai Kona. Ik reed op de snelweg met een SOC van 8% en toen ging de auto al in "turtle mode" en werd de snelheid geleidelijk verminderd tot ongeveer 60km/h. Dit is niet echt een prettige snelheid op de snelweg.....
Wat ik me kan herinneren van de vorige keer toen mijn auto een vergelijkbare SOC had, was dat hij niet tot 60km/h terug ging op de snelweg en zeker niet al bij nog 8%. Kan het zijn dat dit komt door de laatste software update?

• Diederik
  • Niet online
Rob45 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:15:
Door Corona staat onze Kona meer stil dan dat hij rijd en heeft ook last van groene aanslag, er ging zelfs al wat mos groeien 8)7
Dit is eenvoudig te verwijderen door de ramen volledig te openen en hierna met warm water en een sponsje de rubbers te reinigen. hier zijn ze weer als nieuw _/-\o_
Ok, maar dan loopt er ook warm en vies water de deur in toch? Gaat dat wel goed?

Invoegen doe je zo!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
Hier vandaag (eindelijk) de brief op de mat betreffende de ESP-terugroepactie

• Rob45
Diederik schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Ok, maar dan loopt er ook warm en vies water de deur in toch? Gaat dat wel goed?
Dat kan geen enkel kwaad, alle deuren zijn voorzien van een coating aan de binnenzijde, en daarbij het rubber is geen waterdichte afdichting maar meer om vuil tegen te houden.

• nessio
@Roelos89 Vreemd, ik heb alle updates en vorige week liep door de harde wind en regen de SOC terug naar 4% tot ik thuis was. De laatste 70 km niets gemerkt gewoon 100 km kunnen rijden en goede acceleratie.

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:35

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Roelos89 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:56:
Helaas vandaag een wat minder fijne ervaring gehad met mijn Hyundai Kona. Ik reed op de snelweg met een SOC van 8% en toen ging de auto al in "turtle mode" en werd de snelheid geleidelijk verminderd tot ongeveer 60km/h. Dit is niet echt een prettige snelheid op de snelweg.....
Wat ik me kan herinneren van de vorige keer toen mijn auto een vergelijkbare SOC had, was dat hij niet tot 60km/h terug ging op de snelweg en zeker niet al bij nog 8%. Kan het zijn dat dit komt door de laatste software update?
Nu: Wind/regen tegen in de kou en vorige keer bij hogere buitentemperatuur?
Mij valt wel op dat de laatste procenten nu verdwijnen als sneeuw voor de zon.

[ Voor 5% gewijzigd door Twiek-San op 15-01-2021 16:48 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 16:50

World Citizen

FreeReef.nl

EDIT: Kennelijk gebeurt dit als je de reserve sleutel ook bij hebt. !!!!!

Hoe vaak krijgen jullie een piep van ruwweg 3 sec als je op dat knopje drukt van de buitendeurklink?

Je hebt dat knopje op je deurklink en daarmee kun je de auto op slot doen of van het slot halen. Van het slot afhalen gaat eigenlijk altijd wel goed maar ik heb soms dat als ik uit stap, de deur dicht doe en op het knopje druk dat ik een piep van 3 sec krijg. De deuren gaan dan ook niet op slot.

Volgens de handleiding komt dit omdat er een deur niet dicht is of omdat de auto nog "aan" staat. Ook zou het kunnen dat de sleutel niet binnen 70 tot 100 cm van de auto is.

Maar ookal doe ik alle deuren en de achterklep even open en dicht, dan nog werkt het niet. Dit is dan vaak een keer of 3 en daarna doet hij het ineens wel weer.
Ook even de auto aan en uitzetten helpt niet. Het probleem blijft dus een aantal keer achter elkaar terugkomen en dan is het ineens weer weg voor een dsg of 2.

Zou ik ergens een slecht registrerende deur sensor hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6jwte4aCF7yHoalrI9isPjfIX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3nABrCXsEYrAYcJ1Hepxjbs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 17-01-2021 21:41 ]

FreeReef.nl

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@World Citizen niet gehad nog, wel toen ik per ongeluk de sleutels nog binnenin had liggen. Was toen blij dat ie niet op slot ging. Lijkt dan idd een sensor die niet lekker afgesteld is.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik zal morgen eens testen met dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27NQBu4XY0gV-vFBPPVgnKfRQ-o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TnChqZd1dU2u0k5ML1wz1rau.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rsn0KHa2EKoXkBhcoZ8QL9a28Bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ty9p0MZukQvKcltXM8ejcVgY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2osPN89NVw10mVFoHRW_VVhhS-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94UsmgWxexypBhrdxm8MYETE.jpg?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08
World Citizen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:45:
Hoe vaak krijgen jullie een piep van ruwweg 3 sec als je op dat knopje drukt van de buitendeurklink?

Je hebt dat knopje op je deurklink en daarmee kun je de auto op slot doen of van het slot halen. Van het slot afhalen gaat eigenlijk altijd wel goed maar ik heb soms dat als ik uit stap, de deur dicht doe en op het knopje druk dat ik een piep van 3 sec krijg. De deuren gaan dan ook niet op slot.

Volgens de handleiding komt dit omdat er een deur niet dicht is of omdat de auto nog "aan" staat. Ook zou het kunnen dat de sleutel niet binnen 70 tot 100 cm van de auto is.

Maar ookal doe ik alle deuren en de achterklep even open en dicht, dan nog werkt het niet. Dit is dan vaak een keer of 3 en daarna doet hij het ineens wel weer.
Ook even de auto aan en uitzetten helpt niet. Het probleem blijft dus een aantal keer achter elkaar terugkomen en dan is het ineens weer weg voor een dsg of 2.

Zou ik ergens een slecht registrerende deur sensor hebben?

[Afbeelding]
Ik had dat ook , bleek dat mijn vrouw de reservesleutel in het dashboardkastje had liggen. Je kan hem dan wel met de afstandsbediening vergrendelen.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Dave Mol schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Ik had dat ook , bleek dat mijn vrouw de reservesleutel in het dashboardkastje had liggen. Je kan hem dan wel met de afstandsbediening vergrendelen.
O wouw. Mijn reserve sleutel zit nog in mijn rugzak inderdaad. Ik heb de auto pas een paar weken en moet die sleutel nog uit mijn tas halen.

Als hem dat is. Lol
Vandaag werkt het inderdaad ook prima en heb ik die tas niet bij.

FreeReef.nl

• nessio
Opgelost volgens mij, want dat is vast het "probleempje"

• blueline

Ja. Mijn Kona heeft daar ook last van.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Same here met de e-Niro. Denk dat je de wagen eens andersom moet parkeren, mos groeit vaak alleen op de noordkant ;)

• Spirit1707
Heb je wel eens meegemaakt dat je de laadklep (laadaansluiting) niet kunt ontgrendelen? Je kunt hem induwen, maar hij blijft vergrendeld.
Is hier een oplossing voor, anders dan Hyundai bellen?

Update: (gisteravond/vannacht kwam ik thuis tijdens sneeuw...)
Het blijkt dat sneeuw ervoor zorgt dat de klep niet ver genoeg kan worden ingedrukt, waardoor hij niet ontgrendelt. Nu (op moment van schrijven) het dooit is de gewraakte sneeuw gesmolten en kan de klep probleemloos geopend worden.
Ontwerpmisser, dus. :(

[ Voor 45% gewijzigd door Spirit1707 op 17-01-2021 11:07 . Reden: Probleem zelf is opgelost ]

• nessio
Klopt, heeft de E-Niro ook last van. Gebruikers meldde dit al in de winter 2019-2020.
Er is een rubber rand oid op internet te bestellen of software te downloaden voor een 3d printer die er voor zorgt dat de sneeuw niet tussen klep en auto komt. En dan kun je m niet ver genoeg indrukken

Die Niro klep had nog een probleem, een plastic rand (maar dat kon worden weggeslepen)

Uit het Niro Forum:

Ik heb trouwens in een video van Bjørn (notabende over de nieuwe Zoe) gezien dat Hyundai/KIA een oplossing hebben voor sneeuw dat in de laadpoort komt via de laadklep... iemand hier al over gehoord/gelezen?

[ Voor 45% gewijzigd door nessio op 17-01-2021 13:10 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Omdat het gisteren sneeuwde, wilde ik mijn Kona op afstand laten ontdooien. Ik zette een kwartier voor mijn geplande vertrek de ontdooi- en verwarming aan met de BlueLink app. De doeltemperatuur is 20 graden. In eerste instantie krijg ik een melding dat het commando succesvol ontvangen is en zie ik onder status in de Bluelink app dat de A/C ingeschakeld is. Echter krijg ik na enkele minuten een nieuwe melding met de volgende tekst: "[Alarm] Climate control service will not be possible in five minutes. Press [Refresh] to check the current status."

Als ik dan de status refresh in de app dan zie ik dat de A/C is uitgeschakeld. Als ik de A/C opnieuw inschakel met de app krijg ik bij herhaling dezelfde melding. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt of hoe ik kan voorkomen dat de A/C uitgeschakeld wordt? De batterij was overigens 89% geladen op dat moment, dus het lijkt geen energiebesparing te zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• One-eye864
ari3 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:20:
Omdat het gisteren sneeuwde, wilde ik mijn Kona op afstand laten ontdooien. Ik zette een kwartier voor mijn geplande vertrek de ontdooi- en verwarming aan met de BlueLink app. De doeltemperatuur is 20 graden. In eerste instantie krijg ik een melding dat het commando succesvol ontvangen is en zie ik onder status in de Bluelink app dat de A/C ingeschakeld is. Echter krijg ik na enkele minuten een nieuwe melding met de volgende tekst: "[Alarm] Climate control service will not be possible in five minutes. Press [Refresh] to check the current status."

Als ik dan de status refresh in de app dan zie ik dat de A/C is uitgeschakeld. Als ik de A/C opnieuw inschakel met de app krijg ik bij herhaling dezelfde melding. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt of hoe ik kan voorkomen dat de A/C uitgeschakeld wordt? De batterij was overigens 89% geladen op dat moment, dus het lijkt geen energiebesparing te zijn.
nope die melding krijg ik hier ook altijd en heb het inmiddels (ook na hier te vragen) de hoop opgegeven.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@Dave Mol @nessio

Ha ja... daar lijkt het inderdaad wel op. Heel het weekend de rugzak niet bij gehad, en warempel het werkt top!
Geen enkele keer meer last van gehad.

Top! Want ik vind het echt mega handig om dat knopje te gebruiken. Het werkt ook allemaal snel genoeg (niet traag geprogrammeerd ofzo).

Thanks @Dave Mol

FreeReef.nl

• s0larus
Dankzij jou ben ik het ook zelf gaan gebruiken. Ik wist dat ik de deur open kon doen maar niet gedacht dat het ook mee dicht ging. Goeie tip @World Citizen

• incmve

incmve

maredana.nl

One-eye864 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:09:
[...]
nope die melding krijg ik hier ook altijd en heb het inmiddels (ook na hier te vragen) de hoop opgegeven.
Als ik hvac aanzet krijg ik na 10 minuten een melding en 5 minuten er na stopt de hvac.
Dit zie je ook in de messages in de bluelink app, 15 minuten zal de max zijn dat hij aan mag.

• One-eye864
incmve schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Als ik hvac aanzet krijg ik na 10 minuten een melding en 5 minuten er na stopt de hvac.
Dit zie je ook in de messages in de bluelink app, 15 minuten zal de max zijn dat hij aan mag.
Mogelijk maar dit wordt nergens benoemd. Dus dan idd maar vaker aanzetten achter elkaar.

• Spirit1707
XBWillem schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:13:
De laatste tijd heeft mijn auto/Bluelink geen ontvangst. Daardoor kan ik de app niet gebruiken om laadstatus bij te houden, enz.

Iemand enig idee wat ik kan doen?
'Toevallig' heb ik hetzelfde meegemaakt. Wat bij mij hielp is de resetknop indrukken, rechtsonder op de 10,25 inch display.
Deze reset zorgt weliswaar voor een schone geschiedenis: alle voorgaande ritten zijn gewist. Maar och.., het contact is hersteld en dat is toch belangrijker voor mij.

• XBWillem
Spirit1707 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 05:55:
[...]

'Toevallig' heb ik hetzelfde meegemaakt. Wat bij mij hielp is de resetknop indrukken, rechtsonder op de 10,25 inch display.
Deze reset zorgt weliswaar voor een schone geschiedenis: alle voorgaande ritten zijn gewist. Maar och.., het contact is hersteld en dat is toch belangrijker voor mij.
Is dat de fysieke draaiknop? Dan ga ik dat proberen.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Spirit1707 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 05:55:
[...]

Ja ik heb dat een paar weken geleden ook moeten doen.

• 123Jan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-07-2022
Probleem met de Zappi lader wordt niet opgelost.

Gisteren contact gehad met de Hyundai dealer over mijn Zappi lader. Mijn Kona (2020) verliest de verbinding met de lader als deze meer dan een uur wacht op zonnestroom. De Kona schakelt zichzelf na een uur uit. Als de zon weer gaat schijnen lukt het Zappi niet om het laden te hervatten. Zappi wijst naar Hyunadai. Hyundai liet mij weten hier niets aan te willen doen. Langer dan een uur in de standby modus is slecht voor de 12 volt accu, aldus de dealer.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@123Jan De auto zou natuurlijk ook iedere 10 / 15 / 20 minuten even wakker kunnen worden om te kijken of er dan wel geladen kan worden. Dan mis je mogelijk wel zo veel minuten laden, maar dat is natuurlijk wel veel handiger dan helemaal niet laden.

Als je de stekker uit de auto haalt en er weer in stopt begint het laden dan wel?

• daemonix
  • Niet online
@123Jan Ik snap wel dat het geen goed idee is om de auto wakker te houden. Zappi in andere modus zetten dus, en niet alleen op zonnestroom laten laden.

• Wackerstamfer
Spirit1707 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:30:
De koplampverstelknop staat bij mij op 2. De auto is dan belast met twee personen (incl. bestuurder) plus handbagage.
Als ik de verstelknop op 0 zet, wordt er regelmatig geseind door tegenliggers. Wordt dus een aandachtspunt bij de eerste onderhoudsbeurt.
Welke verstel knop eigenlijk :?

Mijn lampen stellen zichzelf naar boven of beneden af, afhankelijk van de helling.

[ Voor 9% gewijzigd door Wackerstamfer op 20-01-2021 21:29 ]

• s0larus
Wackerstamfer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Welke verstel knop eigenlijk :?

Mijn lampen stellen zichzelf naar boven of beneden af, afhankelijk van de helling.
Links van het stuur is een draaiwiel met cijfers van 0 tot 3.

• Wackerstamfer
s0larus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 07:45:
[...]

Links van het stuur is een draaiwiel met cijfers van 0 tot 3.
Hmm welke versie kona heb je? Ik heb alleen een dashboard verlichting knopje of ik ben scheel :9

• s0larus
Wackerstamfer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:48:
[...]

Hmm welke versie kona heb je? Ik heb alleen een dashboard verlichting knopje of ik ben scheel :9
huh, dat is raar. Ik heb model 2020 comfort uitvoering. Voor mij ziet het er zo uit min de twee rood gekruisd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0X8BeUX1n0-hwSMEksTwzSFsOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qRAEOYs2QY2OhG0pLkcIIfIF.png?f=user_large

• Wackerstamfer
s0larus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:52:
[...]

huh, dat is raar. Ik heb model 2020 comfort uitvoering. Voor mij ziet het er zo uit min de twee rood gekruisd:
Dat verklaard, ik heb een 2019 premium:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE4GubnmD3X6B6Mn9vUxwW2BhI8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XzBu36pH58XnRZ7ntguJPNkX.png?f=user_large

Die doet dat dus automatisch: https://www.hkona.com/headlamp_leveling_device-219.html

• Rob45
Ik lees het anders dan jij, er staat volgens mij dat als je de stand wijzigd naar 1, 2 of 3 dat de lampen hierna automatisch worden aangepast, dus niet automatisch na belading van de auto.
Je moet dus nog steeds de stand aanpassen als je de auto zwaarder hebt beladen, hierna past deze dan de licht bundel aan.

• Wackerstamfer
Rob45 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:15:
[...]
Ik lees het anders dan jij, er staat volgens mij dat als je de stand wijzigd naar 1, 2 of 3 dat de lampen hierna automatisch worden aangepast, dus niet automatisch na belading van de auto.
Je moet dus nog steeds de stand aanpassen als je de auto zwaarder hebt beladen, hierna past deze dan de licht bundel aan.
Je hebt dus twee opties:
  1. manual type
  2. automatic type
bij automatisch staat:
Automatic type
It automatically adjusts the headlamp beam level according to the number of passengers and loading weight in the luggage area.
Ik heb niet eens een knop, als ik het hobbeltje voor mijn parkeerplaats op rij zie ik dat de lampen zelf naar beneden levelen. Dus past deze stand zich aan aan de auto , dus ook lading. :)

• daemonix
  • Niet online
Ledlampen en xenon lampen moeten verplicht self-adjusting zijn. Misschien verklaart dat het verschil?

• Spirit1707
XBWillem schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Is dat de fysieke draaiknop? Dan ga ik dat proberen.
De door mij genoemde "resetknop" is een gaatje ter grootte van een millimeter. Als je bijvoorbeeld met de punt van een balpen hierin prikt dan wordt het systeem gereset.

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
daemonix schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:24:
Ledlampen en xenon lampen moeten verplicht self-adjusting zijn. Misschien verklaart dat het verschil?
Nee, https://www.xenonlamp.nl/wetgeving-xenon-dagrij-verlichting

• daemonix
  • Niet online
Verkeerd verhaal, dat gaat over achterafmontage. Niet over levering af fabriek.

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:19
Bij mij vanavond op mijn Kona 2020: het groene licht rondom de laadaansluiting was nu half groen, half rood toen ik hem aansloot. Als ik op het knopje druk gaat hij wel laden....iemand dit ook al gehad of weet wat dit kan zijn?

Valt me ook op dat sinds vanochtend ik geen verbinding meer kan krijgen met de auto via de app. Ik weet niet of dit verband heeft met elkaar?

• s0larus
Supermario99 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:26:
Bij mij vanavond op mijn Kona 2020: het groene licht rondom de laadaansluiting was nu half groen, half rood toen ik hem aansloot. Als ik op het knopje druk gaat hij wel laden....iemand dit ook al gehad of weet wat dit kan zijn?

Valt me ook op dat sinds vanochtend ik geen verbinding meer kan krijgen met de auto via de app. Ik weet niet of dit verband heeft met elkaar?
Waterschade waarschijnlijk: https://www.speakev.com/t...en-and-red-colour.147193/

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Gezien ik hier perfect antwoord kreeg op mijn Deurknop probleem (wat helemaal opgelost is door de reserve sleutel niet in een tas in mijn auto te hebben liggen), heb ik nog een ongemakkelijkheid die ik eigenlijk liever anders zie.

Ik moet eigenlijk altijd op de "deur open" knop van mijn sleutel drukken om de kabel uit mijn auto te kunnen halen. Ik zou zweren dat dit aan het begin niet was.

Als de auto aan de paal hangt en ik loop er naar toe, dan wil ik eigenlijk op dat knopje van de deurklink drukken, eventueel de deur even open doen en dan het pasje voor de paal houden om te stoppen met laden.

Op dat moment gaat wel de stekker uit de paal, maar blijft hij vast zitten in de auto. Dus ondanks dat de auto al open is, en zelfs met de deur open staat... moet ik alsnog op de sleutel een keer de deuren unlocken.

Kan dat niet automatisch? Dat ook meteen de kabel uit de auto ontgrendeld is? Ik wil eigenlijk die hele sleutel niet meer aanraken.

Of doen jullie het andersom? Dat je op de deurklink drukt en dan eerst de kabel uit de auto haalt voordat je het pasje tegen de paal houd?

Ergens in een filmpje zeggen ze dat "all doors" van het slot moeten zijn. Dat zou betekenen dat je 2 keer op het knopje van de deurklink moet klikken. En als je dan langer dan 10 sec nodig hebt om het pasje voor de paal te houden, zou je dus je deur een stukje open moeten doen om te voorkomen dat de kabel weer locked..

Hmm... we gaan testen.

[ Voor 22% gewijzigd door World Citizen op 25-01-2021 23:53 ]

FreeReef.nl

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
@World Citizen, volgens mij heb je vanaf dat de deur ontgrendeld is iets van 15 seconden of zo om de stekker er uit te halen. En dan ook alleen als de laadpaal de kabel heeft vrijgegeven.

Dus, binnen korte tijd pas tegen de laadpaal om te stoppen/vrij te geven, deur ontgrendelen en kabel uit de auto halen.

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 17:08
Open, binnen 1 minuut eerst kabel uit auto en dan van de paal.

[ Voor 14% gewijzigd door gtabak op 26-01-2021 08:45 ]

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:19
Het is inderdaad zoals op de foto's op dat forum te zien is.
Gisteravond nog eens de stekker eruit en erin gedaan, en toen was het wel weer rondom groen verlicht. En ook startte hij met laden op het gewenste tijdstip, 23:00.

Toevallig of niet: De Bluelink app kan ook weer verbinding maken met de auto, alles werkt weer dus.

Maar ik ga het in de gaten houden.

Bedankt voor je reactie!

• Diederik
  • Niet online
Gisteren mail gehad over terugroepactie ESP van lm.

Over 2 weken afspraak bij de dealer voor een software update, zal naar verwachting 20 minuten duren.

Invoegen doe je zo!

• s0larus
Ik heb soms ook moeite @World Citizen. En soms wilt ie niet doen zoals hier word gezegd. Soms doe ik het andersom dan hierboven beschreven. Ik tap eerst het pasje om het laden af te sluiten, open de slot en deur, en probeer dan de stekker eruit te halen. Meestal is ie unlocked maar soms blijft ie hangen. Dan begint het riedeltje auto op slot, auto open, deur open, luisteren naar het ontgrendel geluidje of weer opnieuw.

Ach, zo'n haast heb ik toch niet dus een paar keer proberen is geen tijd verloren.

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-11 09:50
Zelf heb ik hem op Auto staan, kabel wordt vrijgegeven zodra de auto vol zit of als het laden stopt. Alleen doen bij een vaste kabel of als de andere kant vastgehouden wordt totdat de sessie met het pasje wordt beëindigd.

10 seconden de tijd volgens de 2020 handleiding...
https://storagehyundai.bl...ng_KONA_Electric_2020.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-eSqPH8R6fX6TB_FGwknWzEKwM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2LGEjktjSrWjSMZxp4JQCx6V.png?f=user_large

• s0larus
Als het goed is heb ik hem inderdaad op auto staan. Misschien dat ik die per ongeluk aan/uit zet.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
Ook na update staan de Konas in de fik.....🤪

http://m.koreaherald.com/view.php?ud=20210126000935

[ Voor 33% gewijzigd door spidertje op 27-01-2021 08:13 ]

• daemonix
  • Niet online
@Michel B. Auto op 'Auto ontgrendeling laadkabel' levert je op een aantal plaatsen een gestolen kabel op. Zie de ontvreemde Tesla kabels in Amsterdam.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@spidertje zou je je linkdrop van wat context willen voorzien?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 06:39:
@Michel B. Auto op 'Auto ontgrendeling laadkabel' levert je op een aantal plaatsen een gestolen kabel op. Zie de ontvreemde Tesla kabels in Amsterdam.
Is reeds opgelost, ging om een aantal Vattenfall palen in Amsterdam-Zuid die verkeerd stonden afgesteld.
https://www.autoblog.nl/n...l-tesla-laadkabels-549177

Desalniettemin zou ik bij openbaar laden ook altijd de vergrendeling erop laten..

• s0larus
s0larus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:30:
Als het goed is heb ik hem inderdaad op auto staan. Misschien dat ik die per ongeluk aan/uit zet.
Volgens mij weet ik waar mijn issue aan ligt als ik de Auto/Lock omschrijving lees. Sommige laadpalen sturen nog een lading ook al heb ik het met pas/druppel/knop gestopt. Op de dash zie ik 1-3 kW nog laden. De lader is dan nog groen

• daemonix
  • Niet online
s0larus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Volgens mij weet ik waar mijn issue aan ligt als ik de Auto/Lock omschrijving lees. Sommige laadpalen sturen nog een lading ook al heb ik het met pas/druppel/knop gestopt. Op de dash zie ik 1-3 kW nog laden. De lader is dan nog groen
Dat kan nog heel even doorlopen, maar meer dan een paar secondes zal het niet zijn.

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Vandaag de garage maar eens opgebeld, met de vraag hoe het zit met de terugroepacties. Blijkt dat er 2 op mijn Kona van toepassing zijn. Garage vertelde dat ik bericht had moeten krijgen van de importeur. Heb ik nooit gehad. Ik heb voor de terugroepactie nu een afspraak staan bij de garage.

Over de terugroepactie is hier al het nodige gedeeld.
Als jullie ook nog geen bericht hebben gehad van de importeur, dan zou ik de garage opbellen.

• incmve

incmve

maredana.nl

Ik heb idd ook geen bericht gehad van importeur of lease maatschappij.
Via mijn Home Assistant kreeg ik de melding :9

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@vanaalten @gtabak @s0larus

Ik ben er nog niet uit. Ik krijg het soms voor elkaar om de hele sleutel niet te gebruiken en langer dan 10sec er over te doen. Voor mijn gevoel. Vreemd genoeg is de lamp van de poort soms groen en soms wit als het wel lukt.

Ik wil niet die 10sec te strak hebben omdat ik geen tijd heb maar meer omdat ik wel eens met spullen aan kom lopen en die op mijn gemak in de auto wil zitten. Als ik bijvoorbeeld snel snel mijn tas naar binnen gooi ga ik gegarandeerd krassen krijgen.

Ik blijf testen en post het.

FreeReef.nl

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
Vandaag proberen te bellen naar de garage voor de 2de terugroep actie.
Er werd niet eens opgenomen.

Voor verkoop waren ze altijd goed bereikbaar... :( 8)7

• CopyCatz
Snacky817 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:56:
Vandaag proberen te bellen naar de garage voor de 2de terugroep actie.
Er werd niet eens opgenomen.

Voor verkoop waren ze altijd goed bereikbaar... :( 8)7
Vreemde garage. Ik kreeg netjes een brief van de dealer met het verzoek een afspraak te maken. Was in 30 minuten gepiept.

• XBWillem
Hoi! Ik ben vandaag geweest voor een "ESP-update", ook i.v.m. terugroepactie. Het mogelijke probleem zou een brandend lampje en verzwaard rempedaal zijn.

Na de update hebben de iconen een fancy nieuwe stijl en ik heb een nieuw scherm met "Profiel" als ik naar links swipe. Dat moet ik nog instellen.

Weet iemand of er functioneel iets nieuw is? Dat kon de garage me niet vertellen, toen ik nog even belde om dat te vragen zojuist...

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
CopyCatz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Vreemde garage. Ik kreeg netjes een brief van de dealer met het verzoek een afspraak te maken. Was in 30 minuten gepiept.
De brief had ik ook gehad, maar dan moet de garage wel bereikbaar zijn voor een afspraak.
Pagina: 1 ... 70 ... 145 Laatste