Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 69 ... 145 Laatste
Acties:

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 13:07
CopyCatz schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:52:
[...]

Dan had je nog LFA wat teruggezet is naar LKA. Volgens mij hadden de Koreaanse modellen dat nog semi onterecht. Was een discussie over op goingelectric.
Oh..... eerst werkte het gewoon goed.......
Ik heb wel alle 2 de opties. Dus LKA en LFA

The ones with the greatest power protect those who don't.

• T-Dinx
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-07-2024
Als ik accu vol laad vanaf 10% of hoger heb ik steeds een constant verlies van 14~15%. Ondertussen heb ik drie keer geladen vanaf 2%, 1% en gisteravond van 0% tot 100%. Alle drie keer een verlies van 10~11%. Wanneer het verlies constant is per kWh, dan is mogelijk is de accu boven de 10% iets minder vol dan hij aangeeft. Merken jullie ook een verschil in laadverlies onder de 10%?

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
T-Dinx schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:41:
Als ik accu vol laad vanaf 10% of hoger heb ik steeds een constant verlies van 14~15%. Ondertussen heb ik drie keer geladen vanaf 2%, 1% en gisteravond van 0% tot 100%. Alle drie keer een verlies van 10~11%. Wanneer het verlies constant is per kWh, dan is mogelijk is de accu boven de 10% iets minder vol dan hij aangeeft. Merken jullie ook een verschil in laadverlies onder de 10%?
Of je accu is stiekem een beetje groter dan jij rekening mee houdt en is de % schaal stiekem niet lineair. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wackerstamfer op 15-12-2020 09:12 ]

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:32

XallaX

Meow

RiB1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:26:
Zijn er mensen die na de sotwareupdate door de terugroepactie verschil in rijgedrag merken?
Ik rij zelf best veel op de cruise control en merk dat daar iets in veranderd is.
Als ik nu op de knop "resume" druk en ik laat mijn gas los, gaat hij eerst inhouden (remlicht gaat even aan) en dan pas gaat hij accelereren. dat vind ik best hinderlijk. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?
Ja, heb ik ook, nog geen mogelijkheid gevonden om eromheen te komen.
Moet nog terug voor (weer) een nieuwe radarunit rechtsachter dus dan kan dit mooi mee..

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:21
Mijn kona laad sinds een tijdje met 2.3 kwh in plaats van 3.2 kwh wat hij vooeheen deed op een 11kw vatteval laadpaal. Het is een 2018 1 fase kona. Hebben meer mensen hier last van? Op een alegro hasl ik wel 3.2.
Bedankt!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 11:23
cautje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:41:
Mijn kona laad sinds een tijdje met 2.3 kwh in plaats van 3.2 kwh wat hij vooeheen deed op een 11kw vatteval laadpaal. Het is een 2018 1 fase kona. Hebben meer mensen hier last van? Op een alegro hasl ik wel 3.2.
Bedankt!
Was de batterij warm de voorgaande keren? Dat heeft effect op de laadsnelheid. Dus even goed optrekken voor dat je gaat laden zodat ie lekker vlot gaat laden

• cautje
Bedank,
Maar een koude accu is het niet.
Eigenlijk is dit al maanden op vattenval palen.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@cautje Blijft dat ook zo of ga je na verloop van tijd wel sneller laden? Er zijn palen die "laag"
beginnen en dan pas aangeven dat er sneller geladen mag worden.

Of is het paal met dubbele aansluiting waar tegenwoordig altijd een ander ook staat te laden?

• cautje
Hallo,
Hij blijft langzaam laden.
Ook na verloop van tijd.
Ik heb ook op een andere vatenvall getest en daar hetzelfde gedrag.
Voorheen was dat niet zo, altijd 3.1 / 3.2 kw
Ik weet niet of dat door een sw update van de auto of de palen komt. Of misschien wel een defect aan de auto.
Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring?
De dealer zegt dat alles in orde is.

Bedankt!

• s0larus
@cautje zoals je het nu vertelt als je bij elk ander 11kW paal gewoon 3.1 kan halen maar exclusief bij vattenval niet, dan zit de issue bij hun palen/software. Heb je ze gebeld?

Zelf heb ik 3fase laden dus op de snelheid nooit opgelet. Af en toe wel een paal tegengekomen die ~34 kw snelladen en niet de 40+ die ik had verwacht. Maar ik heb nooit stilgestaan dat dit aan de auto of paal kon liggen.

• cautje
Ja, het lijkt idd aan vatteval te liggen.
Ik heb ze nog niet gebeld.

Welke laadsnelheden halen jullie meestal met een een fase kona en op welke palen?

Bedankt!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
cautje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:17:

Welke laadsnelheden halen jullie meestal met een een fase kona en op welke palen?

Bedankt!
Ik laad vrijwel nooit aan een openbare laadpaal, en als ik dat wel doe boeit de snelheid me niet zo. Thuis laad ik met 3.7 kW.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• cautje
Dat is idd prima.
Ik ben afhankelijk van een openbare paal en vanuit 0 naar 100% duurt met 2.1 soms 2.3 kwh behoorlijk lang.
Bedankt!

• daemonix
  • Niet online
Geen 22 kW palen in de buurt? Dan kan je met dubbele snelheid laden. Hier werkt dat prima, 1x geprobeerd.

• cautje
Nee, helaas.
Wat haal je dan op 1 fase?

• daemonix
  • Niet online
7 kW. En dat is dan weer handig om de auto in een nacht van leeg naar vol te krijgen. Niet dat hij ooit in de buurt van leeg is geweest (afgelopen zaterdag voor het eerst 25% aangetikt).

• XallaX

XallaX

Meow

Laad openbaar 11kW en 22kW meestal Allego.
Problemen met laadsnelheid kun je bij Allego direct melden via de app of ze bellen, dan wordt op afstand de paal gereset, sessie werd gestopt, na opnieuw starten had ik weer het volle vermogen.

Bij sommige palen neemt als je met 2 auto's laadt het max laadvermogen af en wordt dan verdeeld (2x 7,5kW) en als je alleen laad 11kW.
1F met de verloopstekker haalt 3.6-3.7kW.

[ Voor 14% gewijzigd door XallaX op 16-12-2020 17:46 ]

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

cautje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:17:

Bedankt!
Hier bij mijn thuis alegro 11kw laad 4,2kw, waarschijnlijk iets meer dan 11kw. Op het werk nm 22kw laad 7,2kw. De kona laad 1 fase. Wat me wel opviel op Texel laadde de kona bij 11kw palen maar 2,6kw....

• daemonix
  • Niet online
Je hebt nu eenmaal geen controle over de laadsnelheid van publieke palen.

• s0larus
Tweede keer dat ie lager dan 10.5V aangeeft en niet automatisch bijlaad. Deze keer had ik het verbruik van OVMS verminderd door GPS/GSM uit te schakelen maar ook dan is er volgens hem een belasting/verbruik van 33-34A. Toch maar de dealer bellen voor een afspraak. We zullen zien of dat nog dit jaar lukt haha

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 18:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

s0larus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:38:
Tweede keer dat ie lager dan 10.5V aangeeft en niet automatisch bijlaad. Deze keer had ik het verbruik van OVMS verminderd door GPS/GSM uit te schakelen maar ook dan is er volgens hem een belasting/verbruik van 33-34A. Toch maar de dealer bellen voor een afspraak. We zullen zien of dat nog dit jaar lukt haha
Klinkt als de bekende stoelschakelaren. Trek die zekeringen er eens uit en kijk of je dan nog dat verbruik hebt. Links en rechts is aparte zekering

• s0larus
elmo1 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:24:
[...]

Klinkt als de bekende stoelschakelaren. Trek die zekeringen er eens uit en kijk of je dan nog dat verbruik hebt. Links en rechts is aparte zekering
Zit dat aan de aux batterij zelf? Volgens mij had ik daar een zekering gezien.

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:19
Jahoor, na al vele meldingen hierover te hebben gelezen is mijn Kona sinds vanochtend ook "dood"

Gisteren nog een rit gedaan van 300km, bij thuiskomst aan de lader gehangen. Viel me al op dat hij gelijk begon te laden terwijl ik daltarief heb ingesteld. Vanochtend volle accu, ik haal de stekker eruit en de verlichting rond de laadaansluiting bleef gewoon branden....ik dacht al dat is vreemd. Na een bak koffie wilde ik weggaan, maar geen leven meer in de Kona. Dus vermoedelijk 12V accu leeg? Pech hulp is onderweg....

• s0larus
Supermario99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:49:
Jahoor, na al vele meldingen hierover te hebben gelezen is mijn Kona sinds vanochtend ook "dood"

Gisteren nog een rit gedaan van 300km, bij thuiskomst aan de lader gehangen. Viel me al op dat hij gelijk begon te laden terwijl ik daltarief heb ingesteld. Vanochtend volle accu, ik haal de stekker eruit en de verlichting rond de laadaansluiting bleef gewoon branden....ik dacht al dat is vreemd. Na een bak koffie wilde ik weggaan, maar geen leven meer in de Kona. Dus vermoedelijk 12V accu leeg? Pech hulp is onderweg....
Als je hetzelfde hebt al ik zal de 12V accu inderdaad dood zijn en/of het automatisch bijladen wordt niet getriggered. Als ik de motor aan heb gaat ie wel laden dus dat zou ik elke avond in ieder geval doen tot je bij de dealer langs kan. Ik moet tot 30 december wachten voor mijn afspraak :\

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
elmo1 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:24:
[...]

Om welke stoelschakelaars gaat het elmo1? T.b.v. de gordelverklikker, stoelverwarming of elektrische stoelverstelling?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLLY9I6jZlhrbXu9vNMBpJCgPls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNnWtBbHFq9uIHuUyj8EOiT3.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren m'n Kona Premium Stellar blue op mogen halen.
Hiervoor reed ik in een Ioniq.

Nu viel het me op dat wanneer ik via Spotify een volgend nummer wil doen via m'n stuur, ik pijltje naar beneden moet doen i.p.v. naar boven. In de Ioniq was dit wel gewoon naar boven.
Is dit 'normaal'?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Jan Workum schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:09:
[...]

Om welke stoelschakelaars gaat het elmo1? T.b.v. de gordelverklikker, stoelverwarming of elektrische stoelverstelling?
Stoelverstelling

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:19
s0larus schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:53:
[...]

Als je hetzelfde hebt al ik zal de 12V accu inderdaad dood zijn en/of het automatisch bijladen wordt niet getriggered. Als ik de motor aan heb gaat ie wel laden dus dat zou ik elke avond in ieder geval doen tot je bij de dealer langs kan. Ik moet tot 30 december wachten voor mijn afspraak :\
De dealer is direct naar mijn huis gekomen. Met een jump starter weer aan gekregen, en hij is nu bij de dealer, en ik kreeg direct een vervangende auto mee.

• s0larus
De rugsteun bij mij dan want ik heb geen elektrisch stoelverstelling :P
Supermario99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:01:
[...]

De dealer is direct naar mijn huis gekomen. Met een jump starter weer aan gekregen, en hij is nu bij de dealer, en ik kreeg direct een vervangende auto mee.
Lucky. Ik kon een fiets krijgen als vervangend vervoer en dan is het maar 40 minuten fietsen naar huis. Gelukkig heb ik wat geregeld.

[ Voor 50% gewijzigd door s0larus op 18-12-2020 19:29 ]

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 16:46
jordeeeh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:56:
[Afbeelding]
Gisteren m'n Kona Premium Stellar blue op mogen halen.
Hiervoor reed ik in een Ioniq.

Nu viel het me op dat wanneer ik via Spotify een volgend nummer wil doen via m'n stuur, ik pijltje naar beneden moet doen i.p.v. naar boven. In de Ioniq was dit wel gewoon naar boven.
Is dit 'normaal'?
Dit heb ik ook helaas, maar ik dacht dit is normaal.
Volume knop werkt wel op een normale manier.

• s0larus
Raar. Bij mij met spotify is pijltje omhoog volgende en beneden vorige track @TinusNectar @jordeeeh

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:30
s0larus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:42:
Raar. Bij mij met spotify is pijltje omhoog volgende en beneden vorige track @TinusNectar @jordeeeh
Vreemd! Welke versie heb jij?
En weet je toevallig ook waar jouw Kona geproduceerd is?

Misschien dat ik toch de garage er even naar laat kijken dan...

• s0larus
Tsjechie, Comfort uitvoering van het 2020 model. @jordeeeh

Overigens, vandaag heb ik dat hikkend gevoel meegemaakt. In de auto zelf was het niet meerkbaar maar aan de koplampen kon ik zien dat ie hikkend naar voren ging. De weg ging ligt omhoog, CC zat op 103, CC uitgeschakeld na dat ik m'n voet op het pedaal had gedrukt om de snelheid aan te houden, en toen zag ik het gebeuren.

• TinusNectar
  • Laatst online: 13-11 16:46
jordeeeh schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:20:
[...]

Vreemd! Welke versie heb jij?
En weet je toevallig ook waar jouw Kona geproduceerd is?

Misschien dat ik toch de garage er even naar laat kijken dan...
Ik heb het 2020 Fashion model uit Tsjechie. In juli geleverd.

Zal het bij mijn onderhoudsbeurt is bij de garage vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door TinusNectar op 19-12-2020 23:14 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb ook een tjechisch model in de zomer geleverd, bij mij is pijltje naar beneden wel het volgende nummer :)

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

incmve

maredana.nl

Bij mij is ook het pijltje naar beneden het volgende nummer.
Als ik Spotify open heb staan dan loopt de afspeellijst ook van boven naar beneden dus pijltje naar beneden is dan correct toch 😊

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• s0larus
Misschien de fashion/premium modellen en comfort met smart uitvoering/groter scherm? Alleen hyundai zou het weten haha

• waterfles
  • Laatst online: 11-05-2021
Nog meer mensen last van piepende remmen? Ook als ik vanuit parkeer stand weg rij, komt er herrie vrij. Klinkt allemaal niet heel soepeltjes.

Ik heb dit eigenlijk al vanaf dag 1 dat ik de auto heb :P.

• R2L
  • Laatst online: 23:27

R2L

waterfles schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:25:
Nog meer mensen last van piepende remmen? Ook als ik vanuit parkeer stand weg rij, komt er herrie vrij. Klinkt allemaal niet heel soepeltjes.

Ja hier ook tijdens parkeren. Heb 'm bijna 3 weken en het is al vanaf het begin.

• incmve

incmve

maredana.nl

Ik zag op de RDW site dat er een terugroepactie is voor mijn kona 2020
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP200609

• R2L

R2L

incmve schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:29:
Check check... hier ook...

• One-eye864
  • Laatst online: 21:36
waterfles schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:25:

Hmm ik dacht al dat dit aan mij lag. Voor mijn gevoel heeft onze Kona dit niet helemaal vanaf het begin. En net als sommigen hierboven ook voor onze Kona MY2020 uit Tsjechië de terugroepactie ivm de remsoftware...

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
incmve schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:29:
Kopt. ik ben net afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor de eerste terugroepactie en gisteren alweer gebeld voor de tweede. In januari kan ik weer langs de dealer.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 14:57
Ik heb die piepende remmen ook sinds een tijdje bij het net wegrijden. Zal wel door de kou komen misschien?

• blueline
Vipertje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:31:
Ik heb die piepende remmen ook sinds een tijdje bij het net wegrijden. Zal wel door de kou komen misschien?
Ik heb wel als ik weg rijd dat je een "klonk" hoort. Dit zijn de remmen (handrem) die dan eraf gaan. (had ik ook bij mijn vorige auto).

• blueline
Rick1855 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:54:
[...]

Kopt. ik ben net afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor de eerste terugroepactie en gisteren alweer gebeld voor de tweede. In januari kan ik weer langs de dealer.
Rare dat ik nog niet ben gebeld voor de terugroepactie. Zal er even achteraan :(

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb alleen als ik een scherpe bocht achteruit maak dat ik bij ik dacht het linker voorwiel een schurend geluid hoor, maar alleen als het stuur helemaal gedraaid is.

• daemonix
  • Niet online
Had gister voor het eerst dat ik eerst vooruit moest gaan om de remmen te ontgrendelen, ik parkeer normaal achteruit uit.

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:49
CopyCatz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:39:
Ik heb alleen als ik een scherpe bocht achteruit maak dat ik bij ik dacht het linker voorwiel een schurend geluid hoor, maar alleen als het stuur helemaal gedraaid is.
Dit had ik ook bij scherpe bochten (vooruit) en voornamelijk bij rotondes, het bleek een steentje tussen de remschijf te zijn.

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 14:53
Weet iemand hoe ik in mijn navigatie de “kracht” van laders kan zien - of hoe dat officieel ook heet? :)

Ik kan alleen sorteren op Distance (wel OK) en op naam (totaal nutteloos?). Maar ik zou liever een snelle lader langs de snelweg vinden.

Volgende zomer hoop ik weer naar familie in Zwitserland te kunnen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

@XBWillem https://abetterrouteplanner.com/ kun je beter gebruiken, is ook een app van.

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 14:53
Dank, ga ik bekijken.

Kan het helemaal niet in de auto?

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
XBWillem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:35:
Weet iemand hoe ik in mijn navigatie de “kracht” van laders kan zien - of hoe dat officieel ook heet? :)

Ik kan alleen sorteren op Distance (wel OK) en op naam (totaal nutteloos?). Maar ik zou liever een snelle lader langs de snelweg vinden.

Één van de speciale app's gebruiken, zoals Chargemap. Altijd up to date in tegenstelling tot de kaarten van de Kona die zeker 1-2 jaar achterlopen. Voor Duitsland/Zwitserland is ook Ionity en Plugsurfing interessant.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

XBWillem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:35:

Ik ben al afgehaakt bij de ingebouwde navigatie toen ik de optie "zoek laadpaal langs de route" niet kon vinden :P

A Better Routeplanner ondersteunt dacht ik ook Apple CarPlay (?).

Exact expert nodig?

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-11 11:44
A Better Routeplanner ondersteunt dacht ik ook Apple CarPlay (?).
Nog niet, maar ze werken er aan
https://gathering.tweaker...message/65406786#65406786

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 20:57
Navigatie gebruik ik ook niet omdat het op moment van updaten al gedateerd is.

Het zelfde met het zoeken van laad punten. Daar zit veel troep tussen en op de route is ook in de buurt van.

Voor lange stukken zoals vakantie gebruik ik ABRP. Wat echt super werkt. Het is wel zo dat je de tijd hebt om te plannen/ aan te passen omdat je steeds gaat laden.

Wat is mis is even snel kijken naar een electrische lader op de route. Ik gebruik android auto en kan geen simpele app vinden die de laadstations op de route weergeeft. Vandaag is een goed voorbeeld. Harde wind waardoor de range terugviel en ik toch even ergens 15 min stroom nodig had. Hoe check ik dit even snel op de route en voeg ik dit toe?

Wellicht hebben jullie nog tips.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
KingDurk schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:23:

Het zelfde met het zoeken van laad punten. Daar zit veel troep tussen en op de route is ook in de buurt van.

Voor lange stukken zoals vakantie gebruik ik ABRP. Wat echt super werkt. Het is wel zo dat je de tijd hebt om te plannen/ aan te passen omdat je steeds gaat laden.

Wat is mis is even snel kijken naar een electrische lader op de route. Ik gebruik android auto en kan geen simpele app vinden die de laadstations op de route weergeeft. Vandaag is een goed voorbeeld. Harde wind waardoor de range terugviel en ik toch even ergens 15 min stroom nodig had. Hoe check ik dit even snel op de route en voeg ik dit toe?

Dat zit toch gewoon in de ABRP-app? Maar ook in de chargemap app kan je je route plannen en zien wat er op de route ligt..

• incmve

incmve

maredana.nl

Mijn 12v accu heeft een issue, nu staat de afspraak pas ergens halverwege januari.
Nou viel me net op dat het lampje weer aan is maar de backlight van mijn KM teller staat ook aan.
Weet iemand of dat normaal is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTiBOBDxdFT4Jg3BgZBIS1n5DE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aZvdG334r3H4gTp4XfMa5eZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZs6SyNAen6jD-KRhor4c3hVBeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6oH84GWJTuTwGJWaRfnHkL8e.jpg?f=fotoalbum_large

• Crazy D

Crazy D

incmve schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:44:
Mijn 12v accu heeft een issue, nu staat de afspraak pas ergens halverwege januari.
Nou viel me net op dat het lampje weer aan is maar de backlight van mijn KM teller staat ook aan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doet ie bij mij af en toe ook, ik denk omdat ik weinig rijdt. Dan moet je accu soms opgeladen worden. Ik heb iig niks geks gemerkt.

Exact expert nodig?

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt je (kleine) 12 volt accu opgeladen vanuit het grote accupakket.

• s0larus
Afspraak ging snel. Ik denk niet dat ze echt goed hebben kunnen testen omdat ik een papiertje kreeg met de gemeten voltage (ja dat kan ik zelf ook wel inzien) en verder geen oorzaak kunnen vinden. Ze noemen wel het anti-marter apparaatje waarvan mij verteld werd door de garage die het installeerde dat het een eigen batterij had, dus niet want hij zat aan de 12V accu. Verder noemde ze ook de oplader(s) die ik aan de sigareten aansteker heb staan waarvan ik weet dat ie het niet doet als de auto uit staat. Enige apparaat die overblijft is OVMS waarmee ik controleer wat de 12V accu stand is.

Ook met het anti-marter ding uitgeschakeld meld OVMS nog steeds 32-32A verbruik. Volgende test is OVMS aangesloten aan een powerbank overnacht.

Wordt vervolgd

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

s0larus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:56:
Afspraak ging snel. Ik denk niet dat ze echt goed hebben kunnen testen omdat ik een papiertje kreeg met de gemeten voltage (ja dat kan ik zelf ook wel inzien) en verder geen oorzaak kunnen vinden. Ze noemen wel het anti-marter apparaatje waarvan mij verteld werd door de garage die het installeerde dat het een eigen batterij had, dus niet want hij zat aan de 12V accu. Verder noemde ze ook de oplader(s) die ik aan de sigareten aansteker heb staan waarvan ik weet dat ie het niet doet als de auto uit staat. Enige apparaat die overblijft is OVMS waarmee ik controleer wat de 12V accu stand is.

Ook met het anti-marter ding uitgeschakeld meld OVMS nog steeds 32-32A verbruik. Volgende test is OVMS aangesloten aan een powerbank overnacht.

Wordt vervolgd
Hmm klinkt alsof de dealer het niet begrijpt. Bijna alles wordt na 10min uitgeschakeld muv de stoelverstelling daar blijft continue stroom op staan mocht je die hebben.

Verder kunnen ze toch gewoon zekering voor zekering eruit trekken om te kijken waar het stroom verbruik zit.

Kwestie van uitsluiten. Daarnaast is de voltage test totaal on betrouwbaar heeft de accu paar keer leeg gestaan is hij feitelijk waardeloos geworden.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 16:50

World Citizen

FreeReef.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bOh5RjvE0SQs02PzSAKwgGnj5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aXTZjY74xLp2RmHoh605g4bR.png?f=fotoalbum_large

Dat was fijn aankomen op het werk vanmorgen :D.
Ik heb een flinke tijd in een oude rammelbak gereden omdat het uitgesteld en uitgesteld werd.. maar vanmorgen stonden ze er dan eindelijk.

Ik moest hem wel meteen resetten middels dat kleine gaatje naast het display. De modem functie werkte niet, waardoor ik Bluelink niet kon activeren.
Maar dat was middels het knopje ook ineens opgelost.

Mooi vind ik hem niet echt...(ik hou van oude auto's) maar het is verdorie een fijn bakje.
Ook top dat je dan ineens een berichtje krijgt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vuXf13IoK3HUZp7T3gfNK-FK8w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8UI3AeOPueHvX9vJyle37CpJ.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

• s0larus
elmo1 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:16:
[...]

Hmm klinkt alsof de dealer het niet begrijpt. Bijna alles wordt na 10min uitgeschakeld muv de stoelverstelling daar blijft continue stroom op staan mocht je die hebben.

Verder kunnen ze toch gewoon zekering voor zekering eruit trekken om te kijken waar het stroom verbruik zit.

Kwestie van uitsluiten. Daarnaast is de voltage test totaal on betrouwbaar heeft de accu paar keer leeg gestaan is hij feitelijk waardeloos geworden.
Ja daar dacht ik hetzelfde over. Niet bepaald uitvoerig getest en snel de vinger wijzen. Maar ik kan in ieder geval constateren dat het anti-marter apparaat er voor heeft gezorgd dat de 12V elke ~4u moest bijladen dus dat is 1 oorzaak.

Om 15:39 was ie rond 12V op de meter en inmiddels 8 uur later staat ie op ~11.5V maar nog steeds geeft ie 33A verbruik aan. OVMS zou minder dan 100mA trekken volgens hun forum.

• R2L

R2L

World Citizen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:39:
[Afbeelding]

Dat was fijn aankomen op het werk vanmorgen :D.
Ik heb een flinke tijd in een oude rammelbak gereden omdat het uitgesteld en uitgesteld werd.. maar vanmorgen stonden ze er dan eindelijk.

Ik moest hem wel meteen resetten middels dat kleine gaatje naast het display. De modem functie werkte niet, waardoor ik Bluelink niet kon activeren.
Maar dat was middels het knopje ook ineens opgelost.

Mooi vind ik hem niet echt...(ik hou van oude auto's) maar het is verdorie een fijn bakje.
Ook top dat je dan ineens een berichtje krijgt :)
[Afbeelding]
Congrets, ga je een hoop lol mee hebben!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

s0larus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:40:
[...]

Ja daar dacht ik hetzelfde over. Niet bepaald uitvoerig getest en snel de vinger wijzen. Maar ik kan in ieder geval constateren dat het anti-marter apparaat er voor heeft gezorgd dat de 12V elke ~4u moest bijladen dus dat is 1 oorzaak.

Om 15:39 was ie rond 12V op de meter en inmiddels 8 uur later staat ie op ~11.5V maar nog steeds geeft ie 33A verbruik aan. OVMS zou minder dan 100mA trekken volgens hun forum.
33A is heel veel al geprobeerd om de stoelverstelling zekering eruit te trekken als je stoelen elektrisch zijn?

• s0larus
elmo1 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:43:
[...]

33A is heel veel al geprobeerd om de stoelverstelling zekering eruit te trekken als je stoelen elektrisch zijn?
Heb een video opgezocht en lijkt redelijk makkelijk om zelf te controleren mits ik alles goed uitschakel. Ik zal het morgen proberen.

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:35

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

s0larus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:40:
[...]
8 uur lang 33A uit de 12V accu, waarbij de spanning dan slechts daalt van 12 naar 11.5V?
Dat is een wonderaccu, tenzij de accu steeds bijgeladen wordt uit de HV-accu.
Is het geen komma-fout bij de instellingen van de app?

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ze hadden die achterruit wisser net een tikje langer moeten maken. Ik vond het in die Ionic een drama dat er die balk voor zit.. maar dat kleine ruitenwissertje van de Kona is ook niet geweldig.

Hoe gebruiken jullie de N/P en handrem stand van de auto? Wanneer gebruik je wat en in welke stand of op welk moment gebruik je de handrem?

Overigens... top auto hoor. Rijd heerlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 01-01-2021 22:16 ]

FreeReef.nl

• s0larus
Twiek-San schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:26:
[...]

8 uur lang 33A uit de 12V accu, waarbij de spanning dan slechts daalt van 12 naar 11.5V?
Dat is een wonderaccu, tenzij de accu steeds bijgeladen wordt uit de HV-accu.
Is het geen komma-fout bij de instellingen van de app?
Moet haast wel ja. Het gekke is dat ie nu weer zoals voorheen elke ~4u bijlaad. Dus aan het anti-marter ding ligt het issue blijkbaar niet :? Ik koop maar gewoon zo'n accu lader en gooi 'm in de achterbak. Scheelt ook weer een zorg

• s0larus
World Citizen schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:56:
Ze hadden die achterruit wisser net een tikje langer moeten maken. Ik vond het in die Ionic een drama dat er die balk voor zit.. maar dat kleine ruitenwissertje van de Kona is ook niet geweldig.

Hoe gebruiken jullie de N/P en handrem stand van de auto? Wanneer gebruik je wat en in welke stand of op welk moment gebruik je de handrem?

Overigens... top auto hoor. Rijd heerlijk.
Als ik stil sta op een parkeerplaats gebruik ik P. Als ik helemaal stop omdat ik uit de auto stap zet ik hem in P en doe de handrem op. N heb ik voorlopig alleen gebruikt om uit het modder te komen omdat ik geen grip meer had.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

s0larus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Als ik stil sta op een parkeerplaats gebruik ik P. Als ik helemaal stop omdat ik uit de auto stap zet ik hem in P en doe de handrem op. N heb ik voorlopig alleen gebruikt om uit het modder te komen omdat ik geen grip meer had.
Handrem is toch voor de bochten of heb ik iets gemist >:) _O-

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

s0larus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Jij rijd ook gewoon weg uit P, of zet je hem eerst in N?

Ik heb wat zitten lezen en kan inderdaad enkel bedenken dat een wasstraat, afslepen of wegduwen de N stand vraagt.

Maar waar is die handrem knop dan eigenlijk voor? Want dan kun je hem toch in P zetten?
Althans... als ik van P naar drive ga, dan hoor ik dat de remmen los gelaten worden. Dus P heeft toch al de handrem erop?

(Er is duidelijk iets wat ik niet begrijp.. en ik voel me heel dom. Maar dat komt een beetje omdat mijn afgelopen auto's minimaal 30 jaar oud moesten zijn :) )

(Edit2: ik heb overigens Continental banden meegekregen... Winter modellen. Of dat standaard is weet ik niet, maar die werken een heel stuk beter dan de demo model banden. Ik heb het 204pk model)

[ Voor 18% gewijzigd door World Citizen op 01-01-2021 23:29 ]

FreeReef.nl

• s0larus
World Citizen schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Jij rijd ook gewoon weg uit P, of zet je hem eerst in N?

Ik heb wat zitten lezen en kan inderdaad enkel bedenken dat een wasstraat, afslepen of wegduwen de N stand vraagt.

Maar waar is die handrem knop dan eigenlijk voor? Want dan kun je hem toch in P zetten?
Althans... als ik van P naar drive ga, dan hoor ik dat de remmen los gelaten worden. Dus P heeft toch al de handrem erop?

(Er is duidelijk iets wat ik niet begrijp.. en ik voel me heel dom. Maar dat komt een beetje omdat mijn afgelopen auto's minimaal 30 jaar oud moesten zijn :) )

(Edit2: ik heb overigens Continental banden meegekregen... Winter modellen. Of dat standaard is weet ik niet, maar die werken een heel stuk beter dan de demo model banden. Ik heb het 204pk model)
Ah ja, in de wasstraat natuurlijk N gebruiken. De handrem is gewoon een handrem zoals elk ander auto. Maar anders dan normaal is dat ie automatisch de handrem eraf haalt als je met D het pedaal indrukt. Daarmee kan je de haal je de helling proef.

Als je P indrukt en de auto uitzet zou ie automatisch de handrem aanzetten. Je wilt natuurlijk niet dat ie wegrijdt als je op een helling staat. Maar hij wiebelt nog een klein beetje als ie dat doe dus wat ik doe is voet op de rem, P indrukken, handrem aan, auto uit, en dan pas m'n voet van de rem af.

Je kan proberen hem in P te zetten op een stijle helling zonder handrem. Kijken wat er gebeurt ;) >:)

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

s0larus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:21:
[...]

Je kan proberen hem in P te zetten op een stijle helling zonder handrem. Kijken wat er gebeurt ;) >:)
Oww.. Owke owke.. Zit het hem daar in :D

Ik ga testen.

Prima. Ik snap hem.

[ Voor 108% gewijzigd door World Citizen op 03-01-2021 00:08 ]

FreeReef.nl

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
Tav. A Better Route Planner, als je de route uitstippelt wil je nog wel een extra check uitvoeren of de laadpaal die je geselecteerd hebt daadwerkelijk operationeel is. Toen ik bij mijn bestemming kwam in de zomer zaten er namelijk spinnenwebben op een laadpaal die als actief was bestempeld op de website. Air de Saint Léges aan de A1 bij Croisilles voor de geïnteresseerden.

• R2L

R2L

Goeie tip! Volgens Plugshare.com is die nog steeds defect. (https://www.plugshare.com/location/136602)

• XallaX

XallaX

Meow

Normaal is als het af en toe gebeurt.
Hier een Kona die dat dagelijks minimaal 2x doet.

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
dikke tip !

Ik laad langs de snelweg altijd Fastned

Waze pakt deze gewoon

je geeft eerst aan waar je naartoe wil

dan via tik je in fastned (niet aanklikken maar zoeken)

dan zoekt hij de fastned laadpunten op je route (met aantal kilometers vanaf waar je je dan bevind)

kijk wel ff welke kant van de snelweg ze staan ;-)

werkt op carplay (alleen via moet je via je mobiel doen)

ondersteunt dashboard view op carplay

en flitsers !

tada !! :)
KingDurk schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:23:

[ Voor 4% gewijzigd door everlast666 op 04-01-2021 14:22 ]

• blueline
Vrijdag gaat de auto naar de dealer voor het oplossen van 2 terugroep punten :)

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 20:57
everlast666 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:20:
dikke tip !

Ik laad langs de snelweg altijd Fastned

Waze pakt deze gewoon

je geeft eerst aan waar je naartoe wil

dan via tik je in fastned (niet aanklikken maar zoeken)

dan zoekt hij de fastned laadpunten op je route (met aantal kilometers vanaf waar je je dan bevind)

kijk wel ff welke kant van de snelweg ze staan ;-)

werkt op carplay (alleen via moet je via je mobiel doen)

ondersteunt dashboard view op carplay

en flitsers !

tada !! :)

[...]
Dat is precies waar ik naar opzoek was. Snelladers op de route even kijken aanklikken en gaan. Jaaa top ik maps maar even omruilen voor Waze.
d:)b

• s0larus
Konarijder50 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:05:
Tav. A Better Route Planner, als je de route uitstippelt wil je nog wel een extra check uitvoeren of de laadpaal die je geselecteerd hebt daadwerkelijk operationeel is. Toen ik bij mijn bestemming kwam in de zomer zaten er namelijk spinnenwebben op een laadpaal die als actief was bestempeld op de website. Air de Saint Léges aan de A1 bij Croisilles voor de geïnteresseerden.
Dat had ik ook met mijn rit naar Grenoble. Op de terugweg heb ik alleen locaties opgezocht die 2 of meer laadpunten hadden en gecontroleerd via ChargeMap. Zo te zien is Plugshare een goeie/betere check

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
blueline schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:39:
Vrijdag gaat de auto naar de dealer voor het oplossen van 2 terugroep punten :)
De mijne is vandaag geweest en dat zou alleen zijn voor de laatste RWD melding ("In de software van het ESP-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet."), want de vorige - voor het accusysteem - had ik al eerder laten verhelpen.

Nou wisten ze mij bij de balie wel te zeggen dat ze twee terugroepacties gingen fixen, plus nog iets van een bescherming voor de laadkabel of zo - heb het verder niet nagevraagd, maar wel goed dat ze meer doen dan waar ik voor kwam.

Wel viel mij op dat de dimlichten (in stand 'auto') aan stonden op de terugweg, terwijl het toch echt klaarlichte dag was. Even in de gaten houden of het gewoon te 'grijs' was, of een nieuw defect.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

plus nog iets van een bescherming voor de laadkabel of zo
@vanaalten dat zal wel dat rubberen hoesje zijn om de grannylader heen.

• daemonix
  • Niet online
Blijkbaar heeft MY2019 geen last van het tweede probleem. Niets van een terugroepactie te zien.

• vanaalten
daemonix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:53:
Blijkbaar heeft MY2019 geen last van het tweede probleem. Niets van een terugroepactie te zien.
@daemonix, eh, jawel. Mijn Kona is van augustus 2019 en had dat tweede probleem met remsysteem.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

vanaalten schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:25:
[...]

@daemonix, eh, jawel. Mijn Kona is van augustus 2019 en had dat tweede probleem met remsysteem.
Hier ook geen remprobleem, de kona is van september 2019

• One-eye864
Jhb62 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Hier ook geen remprobleem, de kona is van september 2019
Zeker weten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNOiymMtM88Mmugsg3ZzMqnwwjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ITF79jiJY1U7g0IQ7GijYofP.png?f=fotoalbum_large

• vanaalten
Misschien dat de Kona's van @daemonix en @Jhb62 teruggeweest zijn voor de battery issue terugroepactie en een software update kregen waar dat rem-issue ook al in opgelost is - en dat mijn Kona net wat eerder voor de battery issue is teruggegaan?

• daemonix
  • Niet online
De mijne is op 11 december terug geweest naar de garage, dus het zou inderdaad kunnen dat toen beide issues zijn aangepakt. De granny heb ik nog nooit gebruikt. ;)

Toevoeging: er is bij mij geen melding gemaakt van het fixen van het 2e issue, alleen het 1e...

[ Voor 23% gewijzigd door daemonix op 06-01-2021 10:36 ]

• One-eye864
vanaalten schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:25:
Misschien dat de Kona's van @daemonix en @Jhb62 teruggeweest zijn voor de battery issue terugroepactie en een software update kregen waar dat rem-issue ook al in opgelost is - en dat mijn Kona net wat eerder voor de battery issue is teruggegaan?
Mijn screenshot hierboven is van @Jhb62 maar het kan inderdaad dat de update al gedaan is maar nog niet afgemeld

• vanaalten
daemonix schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:32:
De mijne is op 11 december terug geweest naar de garage, dus het zou inderdaad kunnen dat toen beide issues zijn aangepakt. De granny heb ik nog nooit gebruikt. ;)

Toevoeging: er is bij mij geen melding gemaakt van het fixen van het 2e issue, alleen het 1e...
Mijne was al op 16 november. Het is denk ik niet ondenkbaar dat de garage enkel als instructie heeft "ze de laatste software er op" zonder dat ze weten wat er allemaal nog meer in gefixt is.

Maar goed, kan denk ik geen kwaad om bij een volgende onderhoudsbeurt even na te vragen.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Raar voor de batterij terug geweest, over de remmen heb ik niets gehoord. De dealer maar even bellen hoe of wat :?

• One-eye864
Jhb62 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Raar voor de batterij terug geweest, over de remmen heb ik niets gehoord. De dealer maar even bellen hoe of wat :?
Dit is ook een nieuwe die door Hyundai nog niet openlijk gecommuniceerd is ;-)

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Ik heb een afspraak gemaakt voor de tweede terugroepactie en toen werd ik later gebeld dat deze al bij de eerste is gefixed. Het was dus al wat langer bekend.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Crazy D

Crazy D

Ik heb een afspraak voor de 25e. "Had niet zoveel haast" :P Nou ja voor mij ook niet, rij amper op dit moment dus de 25e is prima. Maar iets met de remmen lijkt me toch niet iets dat niet heel veel haast heeft eigenlijk :D

Exact expert nodig?

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Ik ben gister geweest (mY2019)
Het 3 updates volgens de monteur
1. accu issue
2. rem issue
3. rubberhoes om de unit van de oma laadkabel (net zo'n ding als bij de E Niro

Duurt exact 1 uur.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

One-eye864 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Dit is ook een nieuwe die door Hyundai nog niet openlijk gecommuniceerd is ;-)
Heb ook nog niks gehoord staat wel terugroepactie bij mijn kenteken.

Maar goed esp werkt toch niet als je de handrem gebruikt dus heb een workaround d:)b

• One-eye864
elmo1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Heb ook nog niks gehoord staat wel terugroepactie bij mijn kenteken.

Maar goed esp werkt toch niet als je de handrem gebruikt dus heb een workaround d:)b
Nee ik ook niet. kan ook niks vinden van Hyundai zelf over deze terugroepactie. komt vanzelf wel een keer...

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

One-eye864 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Nee ik ook niet. kan ook niks vinden van Hyundai zelf over deze terugroepactie. komt vanzelf wel een keer...
Trieste is dat als je kijkt bij een kona met nog 2 terugroepactie acties accu en esp dan staat bij accu een contact adres en bij esp niet. :?
Pagina: 1 ... 69 ... 145 Laatste