Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 68 ... 145 Laatste
Acties:

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 11:23
incmve schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:46:
[Afbeelding]

Mijn 2020 geeft geregeld caution of warning op de 12v.
Als het niet vaak gebeurt is het geen probleem. Doet ie dat meerdere keren in een week of dag dan zit er iets stroom te vreten. Volgens enkelen met dezelfde issue in de thread kan het aan de achterbak liggen waarbij de deur niet helemaal sluit en de auto dus constant een melding wilt geven maar dat niet kan. Of het ligt aan de elektrische stoelen die ergens stroom vreten. Of het ligt aan iets anders dat nog niet is ontdekt.

Volgende week heb ik een kleine beurt voor 15k km en zal het gelijk melden. De mijne laad de 12V bij telkens tussen de 4 a 6u.

edit: Ik heb een 2020 Comfort uit Tsjechie

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

incmve

maredana.nl

s0larus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:57:
[...]

edit: Ik heb een 2020 Comfort uit Tsjechie
Ik heb een premium 2020 uit Tsjechië.
Ik zie meerdere keren in de week dat die op caution staat en soms zelf op warning.
Via ev notify zie je dan 11.3V

Ook heb ik dat mijn scherm af en toe vergeet welke widgets ik had. Standaard zet ik de climate info in het linker blok maar eens in de zoveel tijd staat ineens de weersinformatie weer op die plek.

Binnenkort maar eens een afspraak maken.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• s0larus
incmve schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:14:
[...]

Ik heb een premium 2020 uit Tsjechië.
Ik zie meerdere keren in de week dat die op caution staat en soms zelf op warning.
Via ev notify zie je dan 11.3V

Ook heb ik dat mijn scherm af en toe vergeet welke widgets ik had. Standaard zet ik de climate info in het linker blok maar eens in de zoveel tijd staat ineens de weersinformatie weer op die plek.

Binnenkort maar eens een afspraak maken.
Yep. Dan heb je vast hetzelfde als anderen in de thread. Hopelijk vinden ze iets want om de zoveel tijd een mailtje van OVMS begint irritant te worden. Ik ben wel blij dat de 12V nooit leeg raakt haha

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 18:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

Gisteren mijn 2019 voor 55k beurt naar garage. 12v schakelaar bestuurdersstoel vervangen bijrijders was al gebeurd maar moest nog tig keer boosten.
Hoop dat nu issue opgelost is.
Fijne wagen dat wel .

Overigens laadt de accu elke 5 uur standaard op dat is de oplossing van hyundai voor de lege accu's :o).

Gisteren ook de terugroepactie uitgevoerd overigens super slecht van hyundai dat autoweek eerder van de terugroepactie afwist dan de berijders en de dealers.
Krijg steeds meer gevoel dat hyundai pon2 wordt.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
incmve schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:46:
[Afbeelding]

Mijn 2020 geeft geregeld caution of warning op de 12v.
Dealer bellen en melden! Er is een kans dat je stil komt te staan.

ehhhh..HOI

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Mijn 12v accu is ook al een keer vervangen omdat hij aan het einde van zijn leven was. Volgens mij ligt het aan het ontwerp van het elektrisch systeem. Er zit een relatieve kleine accu in de Kona omdat die natuurlijk geen startmotor hoeft rond te draaien. Daarnaast zitten alle elektrische systemen op deze accu en wordt hij door een interne acculader regelmatig opgetopt. Volgens mij is het systeem zo gebouwd dat dit niet het beste is voor de levensduur van de accu. Hopelijk pakken ze dat nog een keer aan. Als je melding krijgt is het verstandig om naar de dealer te gaan. Ik heb verschillende keren stil gestaan, zonder dat er enig leven in de auto was te krijgen.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Wat me opvalt aan het scherm is dat na de update dat hij langer staat te laden bewegend cirkeltje in het begin maar daarna lijkt hij wel sneller te reageren.

• loevestein
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-06 14:19
Is er een manier om te zien hoeveel je totaal geladen hebt? Ik doe een deel thuis (granny) en een deel via openbare laadpalen. Zou graag willen weten hoeveel ik per maand laad.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

loevestein schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:56:
Is er een manier om te zien hoeveel je totaal geladen hebt? Ik doe een deel thuis (granny) en een deel via openbare laadpalen. Zou graag willen weten hoeveel ik per maand laad.
OBD dongle kopen en middels appje regelmatig de totaalstand van geladen kWh uitlezen en opslaan is een manier. Of een kWh meter op de stekker van je granny doen en optellen bij je laadpasfactuur.

• loevestein
Bedankt, maar het zit dus niet standaard op de Kona, jammer

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
loevestein schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:29:
Bedankt, maar het zit dus niet standaard op de Kona, jammer
Op welke EV dan wel?

• loevestein
Weet niet of het op andere EV's zit, maar ik heb een Kona en ben er nieuwsgierig naar.

• Tinus1972
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08-2021
Past er eigenlijk een racefiets in, met de achterbank plat? Eventueel met voorwiel eruit?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

Tinus1972 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:08:
Past er eigenlijk een racefiets in, met de achterbank plat? Eventueel met voorwiel eruit?
Yup, voorwieltje eruit en bank plat. Hoewel plat niet echt plat is (maar misschien ben ik verwent met m'n Outlander) maar gaan prima.

Exact expert nodig?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik was deze week verbaasd dat er een tafel met 4 stoelen gewoon in de Kona paste. Had ik niet verwacht.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@gtabak Er zijn wel EVs die laten zien hoeveel ze geladen hebben, volgens mij kunnen de meeste Tesla's dat wel. Ik dacht een paar andere modellen ook. Alleen meten die wat ze in de accu stoppen, niet wat er uit de laadpaal getrokken wordt. Dus als je het laadverlies wil weten, een vergelijking wil maken met openbaar laden of wat je moet doorbelasten aan iemand anders heb je daar niet zo veel aan.

• daemonix
  • Niet online
Bij openbaar laden krijg je toch gewoon te zien hoeveel er (inclusief verlies) geladen is?

• JeroenE
  • Niet online
@daemonix Op de rekening van je laadpas kan je dat (meestal) wel zien.Soms niet, als de sessie niet belast wordt (foutje bedankt) of bij gratis laders (bijvoorbeeld de Lidl).

Maar bij gebruik van een granny charger zie je dat dus niet terug als je geen aparte kWh-meter buiten je auto hebt.

• daemonix
  • Niet online
Maar wat ga je er mee doen? Wat is de use case?

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:35

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Verbruik maakt net als bij benzine niks uit: als ie leeg is, moet je tanken/laden. :+

• JeroenE
  • Niet online
@daemonix Volgens de post van @loevestein is het enkel om te weten hoeveel er in totaal door de auto is geladen. Ik weet niet of daar meer achter zit dan bijvoorbeeld nieuwsgierigheid of statistiek.

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
Tinus1972 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:08:
Als je je voorwiel tussen voorstoel en platgevouwen bank steekt, kan die in zijn geheel er in (frame 61). :)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
Rob76 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:55:
Mijn Kona mag ook weer, voor de vijfde keer, terug. Al twee keer de 12V accu kapot, de trekhaak vervangen, software bugs en nu de grote accu... En daarnaast nog een keer regulier onderhoud. En dat in 1,5 jaar tijd. Ik wordt al begroet bij de dealer met: "daar bent u weer"! 🤔 Fijne auto hoor, maar nog nooit zoveel problemen met een auto gehad. Gelukkig is het een leaseauto. Maar ik weet niet of de volgende auto weer een Hyundai wordt. Maar ja, voor 60 euro netto bijtelling in de maand mag ik ook niet klagen.
Dat is wel waardeloos dat je gewone accu kaduk gaat, dat lijkt me iets met kortsluiting of zoiets. Is vrij abnormaal.

Ik heb geen enkel issue met de auto gehad tot op heden (gelukkig) :-)

• incmve

incmve

maredana.nl

Vanochtend de auto laten opwarmen via Bluelink voordat ik weg ging.
Vinkje aangzet voor de ramen/spiegels en stuur, auto is lekker warm maar het stuur was niet warm en de ramen beslagen.
Hebben meer mensen daar last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zqvwft60M0CyYTSKJLUJ6GqhpUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z03jDjRV5yhWE3UrtVcu5vQi.jpg?f=user_large

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 16:46
incmve schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:06:
Vanochtend de auto laten opwarmen via Bluelink voordat ik weg ging.
Vinkje aangzet voor de ramen/spiegels en stuur, auto is lekker warm maar het stuur was niet warm en de ramen beslagen.
Hebben meer mensen daar last van?

[Afbeelding]
Hier ook last van. Helaas heb ik dan geen stuur verwarming, maar vooral de achterruiten zijn gewoon nog beslagen.

• incmve

incmve

maredana.nl

Het werkt bij mij als ik het vinkje defrost aan zet, dan krijg ik ook netjes de melding dat het gelukt is.

• TinusNectar
  • Laatst online: 13-11 16:46
incmve schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:14:
[...]

Het werkt bij mij als ik het vinkje defrost aan zet, dan krijg ik ook netjes de melding dat het gelukt is.
Die staat dus aan. Dus dat is het vreemde.

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Zojuist naar de dealer geweest vanwege terugroepactie, deze kon helaas niet uitgevoerd worden. In de mail van LM stond de auto aan te bieden met niet geheel opgeladen accu. Dus ik had er nog 77% in zitten, maar dit zou rond de 50% dienen te zijn volgens de dealer om de terugroepactie uit te voeren... Miscommunicatie.
Volgende maand terug voor een tweede poging, andere tweakers wel bericht gehad hoeveel % de accu ongeveer vol dient te zijn voor terugroepactie?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

ruudvd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:26:
Zojuist naar de dealer geweest vanwege terugroepactie, deze kon helaas niet uitgevoerd worden. In de mail van LM stond de auto aan te bieden met niet geheel opgeladen accu. Dus ik had er nog 77% in zitten, maar dit zou rond de 50% dienen te zijn volgens de dealer om de terugroepactie uit te voeren... Miscommunicatie.
Volgende maand terug voor een tweede poging, andere tweakers wel bericht gehad hoeveel % de accu ongeveer vol dient te zijn voor terugroepactie?
Nee, maar ik had het op fb gelezen dat dit bedoeling was.

Tja hyundai en communiceren is geen sterke combinatie.

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik mag morgen, de dealer zei 50 tot 60%

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
Jhb62 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:21:
[...]

Ik mag morgen, de dealer zei 50 tot 60%
Lijkt mij een beetje raar als je de accu zo precies vol moet zien te hebben voor je naar de garage mag om een fout van Hyundai te laten herstellen.

Bij mij heb ik 'm ingeleverd met nog zo'n ~40km range in de accu - en dat was geen probleem, niets over gehoord.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
vanaalten schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:28:
[...]

Lijkt mij een beetje raar als je de accu zo precies vol moet zien te hebben voor je naar de garage mag om een fout van Hyundai te laten herstellen.

Bij mij heb ik 'm ingeleverd met nog zo'n ~40km range in de accu - en dat was geen probleem, niets over gehoord.
Ik denk dat het probleem er vooral in zit als hij te vol is aangezien het laden ook deel van het testen is begreep ik. Als je auto dan 30% of 40% vol zit gooien ze hem hooguit even aan de lader als ze echt 50% willen/moeten hebben.

Het wordt lastiger als hij op 90% staat. dan moeten ze eerst 200km gaan rijden ;)

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
Bij mij alleen de melding dat de batterij niet vol mocht zijn. Weggebracht met 60% of zoiets, was geen probleem.

Viel me bij ophalen wel op dat de (potentiele) range enorm is verbetered. Van 390 km bij volgeladen naar 460 km. Herkennen jullie dit?

• daemonix
  • Niet online
Reset van de unit geweest zodat hij de historie is vergeten?

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
Oh! Mijn dealer gaf aan "niet helemaal vol" ... Ik mag maandag, dus goed om dit alvast te weten |:(

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:37
Zojuist ook een afspraak gemaakt voor de terugroep, duurt een uurtje zeiden ze. Geen woord over hoe vol de accu zou moeten zijn.... Gelukkig houden we elkaar hier goed op de hoogte!

• Martijn.J
daemonix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:52:
Reset van de unit geweest zodat hij de historie is vergeten?
Zou zomaar eens kunnen. Da's een goeie, maar wel jammer...

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Van 390 naar 460 is de BM optimisatie, bij mij was het standaard 480 met de nieuwe banden. Dus lijkt de nieuwe standaardwaarde van na de meest recente update voor koreaanse modellen.

• s0larus
Nu zie ik wat een aantal van jullie bedoelde met panther-print verschijnsel op de voorruit. Als de voorruit nog beslagen is en de licht inval goed staat zie ik ze heel goed. Hoe veel ik ook schoonmaak met een doekje gaan ze niet weg als ik de volgende dag weer ga rijden.

Verder geen invloed op het zicht aangezien ik het nu pas merk.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

vanaalten schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:28:
[...]

Ik vermoed dat 60% het minium is. Ik heb er geen verstand van.....

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Martijn.J schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:24:
Bij mij alleen de melding dat de batterij niet vol mocht zijn. Weggebracht met 60% of zoiets, was geen probleem.

Viel me bij ophalen wel op dat de (potentiele) range enorm is verbetered. Van 390 km bij volgeladen naar 460 km. Herkennen jullie dit?
Ik zal erop letten als ik ga laden

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Mijn afspraak is pas op 5/1/2021 voor de terugroep. Erg druk in garage

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• Miekanos
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn auto (2020 premium uit Korea) is gisteren voor de update geweest.
Er is gelijk een update van de navigatie gedaan die ik maar ontzettend irritant vind.

Je start nu op in een scherm waar je verschillende gebruikers van de auto kan kiezen.
Daarna kom je op een loos zwart scherm met alleen weer en tijd.
Als ik het scherm met radio/accu/klok etc wil zien moet ik handmatig op de radio knop drukken.
En als je dit te vroeg doet switcht hij naar AM.

Ik heb in menu gezocht en gezocht maar kan niks vinden om dit startscherm over te slaan.
Zijn er mensen die een tip hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnLeHOAb5os1FiGmn8tdHXqI2IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nghf5AaCFz13AuFcl5YbEhGY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIhIlZzoFYb0qlN3t2-6W0085Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGGF12mqxwRNFbQuXMSrRQwc.jpg?f=fotoalbum_large

• Crazy D

Crazy D

Garage gaf aan dat ze een laadcyclus moeten doen, en ook ontladen. Dus een volle accu is niet handig, een compleet lege ook niet. Dus vraag je of mensen 'm half vol brengen. Zit je er mooi tussen in en heb je wat marge. Op wat nerds na, zullen er weinigen 'm precies op 23,89 % lading kunnen afleveren :P

Ik mag maandag eventjes een uurtje.

Exact expert nodig?

• nessio
@Miekanos De bedoeling is dat je niet meteen wegrijd. Dus 1 : wie ben ik, dan 2. wil ik eigenlijk wel. en bij 3 weet je het zeker. Kom in de hedendaagse tijd van de onzin programmeurs. Nog even en je moet eerst door reclame heen :( Dan gaat connected services, etc bij iedereen UIT.

[ Voor 12% gewijzigd door nessio op 27-11-2020 15:45 ]

• s0larus
Klein beurt + winterbanden switch bij Profile. Ze hebben me Dunlop wintersport 5 gegeven. Voor de 12V batterij zeiden ze dat ze de auto naar Hyundai moeten sturen. Dus wil ik dat laten nakijken moet ik de lease mensenjes even bellen.

In ieder geval, geen firmware/software update als ik m'n vorige post bekijk. Nog steeds hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0Wvi7rsP80i2WTHqmM6NOh0nHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1N8BMOQdK8vCygSfBNg56AUb.jpg?f=user_large

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
Martijn.J schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:24:

Denk dat de historie is gewist, ik heb zelfde effect en de aangegeven kilometers heb ik nog nooit gehaald.....

• Miekanos
nessio schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:43:
@Miekanos De bedoeling is dat je niet meteen wegrijd. Dus 1 : wie ben ik, dan 2. wil ik eigenlijk wel. en bij 3 weet je het zeker. Kom in de hedendaagse tijd van de onzin programmeurs. Nog even en je moet eerst door reclame heen :( Dan gaat connected services, etc bij iedereen UIT.
Ik weet niet zeker of je me goed begrijpt. Dit scherm blijft de hele rit staan. Heeft niks te maken met gelijk wegrijden.

• nessio
@Miekanos Nee, dat begreep ik niet. Wat irritant zeg! Gelukkig heb ik model 2019 en bij de laatste update heb ik niet deze onzin gekregen.
Maar na bevestigen kun je dus niet meteen een ander scherm ingesteld krijgen?

[ Voor 21% gewijzigd door nessio op 28-11-2020 10:01 ]

• daemonix
  • Niet online
spidertje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:35:
[...]

Denk dat de historie is gewist, ik heb zelfde effect en de aangegeven kilometers heb ik nog nooit gehaald.....
Dat ligt dan aan je rijstijl. :+

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
Weet iemand of je met model 2020 de interieur voorverwarming kunt instellen zonder de Bluelink app? Bij mijn weten kon dit met model 2018 wèl maar ik kan het bij die van mij niet vinden.

Inmiddels gevonden onder het laadmenu :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jan Workum op 29-11-2020 15:38 ]

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• s0larus
Jan Workum schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:36:
Weet iemand of je met model 2020 de interieur voorverwarming kunt instellen zonder de Bluelink app? Bij mijn weten kon dit met model 2018 wèl maar ik kan het bij die van mij niet vinden.

Inmiddels gevonden onder het laadmenu :)
Nee. Ik heb de 2020 comfort versie, geen bluelink. Ook met OVMS, die meer functies heeft dan een normal odb bluetooth dongle, kan ik niet voorverwarmen.

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
s0larus schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:22:
[...]

Nee. Ik heb de 2020 comfort versie, geen bluelink. Ook met OVMS, die meer functies heeft dan een normal odb bluetooth dongle, kan ik niet voorverwarmen.
Bluelink zit toch op alle 2020 modellen?

• One-eye864
Snacky817 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:05:
[...]

Nope alleen op fashion en premium

• s0larus
Snacky817 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:05:
[...]

Wat Snacky zegt. Alleen fashion en premium. De meeste in deze thread hebben fashion/premium. Scheelt voor mij want alle issues met de bluelink app heb ik niet :P ik mis wel de piep bij inrijden en vond de HUD best leuk om te hebben toen ik een test rit deed.

[ Voor 12% gewijzigd door s0larus op 30-11-2020 16:14 ]

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58
Afgelopen vrijdag is mijn MY2020 Premium naar de garage geweest voor de terugroepactie en van de laatste software versies voorzien. Er zullen vast veel verbeteringen in zitten, maar alle schermen zien er nu volkomen anders uit, veel van mijn eigen instellingen weg en ook ik ben nu opeens ‘gast’ in mijn eigen auto(?).
Totaal geen nieuwe instructies of uitleg gekregen in de garage en ik kan nergens een update van de handleiding vinden.
Blijkbaar zijn er nu profielen mogelijk voor 2 vaste bestuurders en een gastbestuurder, maar mijn oude profiel is het ‘gast’ profiel geworden en de overige 2 zijn leeg. Kan ik het gast profiel kopieren naar bijvoorbeeld bestuurder 1 en vervolgens naar eigen wensen aanpassen (bijvoorbeeld eigen favorieten)?
Nadat ik als ‘gast’ ben aangemeld resteert een leeg startscherm zonder widgets, ik kan wel met het pijltje rechts het volgende scherm tevoorschijn halen maar hier staan niet de opties die ik zoek.
Hoe zet ik mijn oude vertrouwde widgets terug en waar is de ‘terug naar startscherm’ button gebleven?
Het is mij ook niet duidelijk hoe de range nu is aangepast, ik lees hier dat deze naar 460-480 km zou zijn gegaan. Vandaag echter (mijn eerste koude dag ervaring) met ca 250 km range vertrokken en na 90 km snelweg/stad nog slechts 80 km over! Thuis de auto aan de 3-fasen lader gehangen en hele laadsessie doorlopen tot 100%: staat er een range van 410km, terwijl dit de afgelopen maanden (voor de update) altijd meer dan 440km was.

Alles opgeteld ben ik absoluut niet te spreken over de ‘service’ en communicatie van Hyundai en een aantal frustraties rijker...

• Crazy D

Crazy D

Apart. Blijkbaar was bij mij de update dan niet nodig. Ben gister geweest en alles is nog hetzelfde. Al zag ik nu net wel voor het eerst een lampje in het logo voorop, wat blijkbaar aangeeft dat de auto-accu wordt opgeladen. Nou ja. Prima, denk ik dan maar. Maar blijkbaar had mijn Konaatje geen update nodig dan.

Exact expert nodig?

• One-eye864
Crazy D schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:46:
Apart. Blijkbaar was bij mij de update dan niet nodig. Ben gister geweest en alles is nog hetzelfde. Al zag ik nu net wel voor het eerst een lampje in het logo voorop, wat blijkbaar aangeeft dat de auto-accu wordt opgeladen. Nou ja. Prima, denk ik dan maar. Maar blijkbaar had mijn Konaatje geen update nodig dan.
Of de dealer was te lui om hem te updaten vond het niet nodig

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
Ook gisteren voor zowel het jaarlijkse onderhoud als de recall bij dealer geweest. Software en kaarten geupdate, alles weer A OK. en ja, de navigatie ziet er wat anders uit en ja, sommige instellingen moest ik opnieuw instellen. Nou hebben wij een model 2019, dus dat gedoe met meerdere gebruikers is niet van toepassing, maar ik vind met name de navigatie update een verbetering. En nee, geen nieuwe handleiding, maar wie van jullie heeft de originele helemaal doorgenomen? Gebruik spreekt voor zich, zoveel is er nou ook niet weer veranderd.

• nessio
@MaxLaadvermogen : Die update met meerdere gebruikers hebben de E-niro model 2020 ook gekregen.
Men is er niet blij mee!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58
Op zich is er niets mis met het werken met verschillende gebruikersprofielen, zo kunnen de verschillende bestuurders hun eigen voorkeuren in widgets, radiozenders, favorieten, POI's, etc.. bijhouden. Bij mijn vorige auto (BMW) was het gebruikersprofiel aan de sleutel gekoppeld -- werkte prima!
Wat mij vooral stoort is dat het werken met 'meerdere gebruikers' geen keuze lijkt en vooral, dat ik ook nergens kan vinden wat de (on)mogelijkheden hiervan zijn. Ik zou bijvoorbeeld graag weten of/hoe ik het 'gast' profiel kan kopieren naar bijvoorbeeld 'Bestuurder 1'
Heeft de gebuiker 'Gast' dezelfde mogelijkheden als Bestuurder 1 en Bestuurder 2? Ik lijk nog zaken te missen in de menu's, maar wellicht komt dat doordat ik ben aangemeld als 'Gast'?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Na de update loopt mijn kona elke 1uur18min te laden. En hij verbruikt bijna 8watt per uur.

Iemand hier ook last van? Garage al gemeld maar die kunnen/willen er weinig meedoen. Norm verbruik zou max 0,75watt per uur mogen zijn.

• waterfles
  • Laatst online: 11-05-2021
Crazy D schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:46:
Bij mij brand dat ook dat groene lampje aan de voorkant van de auto. Nog niet opgezocht wat dat betekent. Maar dat heeft met een update te maken?

• One-eye864
waterfles schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:50:
[...]

Bij mij brand dat ook dat groene lampje aan de voorkant van de auto. Nog niet opgezocht wat dat betekent. Maar dat heeft met een update te maken?
12 volt accu wordt geladen door de hoogspannignsaccu

• Crazy D

Crazy D

12 volt accu dus. Had even gegoogeld. Maar mijn vrouw zei gister dat ze 'm vorige week ook een keer had zien branden.... Rij nu vooral veel korte stukjes, dus wellicht dat ie daarom de 12volt accu nu moet bijladen of zo. Geen idee. Is lease auto dus kan me er ook niet zo druk om maken :P

Exact expert nodig?

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Crazy D schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:50:
12 volt accu dus. Had even gegoogeld. Maar mijn vrouw zei gister dat ze 'm vorige week ook een keer had zien branden.... Rij nu vooral veel korte stukjes, dus wellicht dat ie daarom de 12volt accu nu moet bijladen of zo. Geen idee. Is lease auto dus kan me er ook niet zo druk om maken :P
Als leaserijder maak ik me ook niet druk om geld, maar vooral dat hij leeg is en je niet weg kan wanneer je dat daadwerkelijk. En ook als leaserijder moet je dan 45 minuten wachten tot de pechhulp er is.

• Crazy D

Crazy D

plips schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:07:
[...]

Als leaserijder maak ik me ook niet druk om geld, maar vooral dat hij leeg is en je niet weg kan wanneer je dat daadwerkelijk. En ook als leaserijder moet je dan 45 minuten wachten tot de pechhulp er is.
Heb nog een 2e auto. Dus tenzij dat ergens anders dan thuis is, maakt het me nog niet uit :P Maar vanochtend weer even weggeweest en was allemaal prima. Lampje was gister later alweer uit, en vandaag toen ik langs de auto liep ook dus het zal wel goed zijn.

Exact expert nodig?

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 12:08
Het leasecontract van onze huidige auto loopt af en mochten een nieuwe uitzoeken. Ook ons oog is gevallen op de Kona en na een proefritje won deze duidelijk van de Ampera-E, Corsa-E en Peogeot 208. We kregen vorgie week het bericht dat onze Kona 28 december voor ons klaarstaat d:)b. Nog mooi net 8% bijtelling, komende van onze 14% diesel.

EDIT: Wellicht ook leuk om te weten: Het is een Comfort Smart (Basisversie met bluelink, groot scherm en wat andere elektronische opties) in Sunset Red.

[ Voor 18% gewijzigd door Perseus op 03-12-2020 08:17 ]

• s0larus
Perseus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:36:
Het leasecontract van onze huidige auto loopt af en mochten een nieuwe uitzoeken. Ook ons oog is gevallen op de Kona en na een proefritje won deze duidelijk van de Ampera-E, Corsa-E en Peogeot 208. We kregen vorgie week het bericht dat onze Kona 28 december voor ons klaarstaat d:)b. Nog mooi net 8% bijtelling, komende van onze 14% diesel.

EDIT: Wellicht ook leuk om te weten: Het is een Comfort Smart (Basisversie met bluelink, groot scherm en wat andere elektronische opties) in Sunset Red.
Ah, extra opties dus. De mijne is de basis uitvoering van Comfort. Nog steeds zeer veel plezier om te rijden :)

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 12:08
s0larus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:02:
[...]

Ah, extra opties dus. De mijne is de basis uitvoering van Comfort. Nog steeds zeer veel plezier om te rijden :)
Oorspronkelijk zouden we alleen de 39KWh versie kunnen krijgen, maar door een 'fout' in het systeem bij de leasemaatschappij konden wij de duurste uitvoering van de 64KWh versie kiezen (we dachten zelf dat er een kortingsactie speelde o.i.d.). Maar ze hadden blijkbaar het leasebedrag niet goed ingevoerd. Toen zijn we 2 weken later door de leasemaatschappij opgebeld en hebben ze uit coulance, ondanks dat het boven leasebudget is, een 64KWh versie aangeboden, maar dan wel de basisversie met extra opties. :)

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11 06:54
Goedemorgen mede Kona rijders.
Mijn auto heeft problemen met opladen.
Als ik eigen 3-fase lader aansluit begint de autokant rood te knipperen en krijg ik op mijn blue link app de melding "Opladen voltooid zoals geconfigureerd". Via mijn granny lader gebeurd er ook niets.
Als ik naar een publieke laadpaal ga krijg ik een andere melding "Kabel aangesloten, maar laad niet op (mogelijke reden: stroomstoring, onvolledige betaling, toets Opladen stoppen ingedrukt).
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?
De problemen begonnen 1 dag voor de software update.
Ik heb hem nu maar naar de garage gebracht.

• Twiek-San

Twiek-San

Het knopje naast de stekker in de auto (per ongeluk) ingedrukt?

• Jan Workum
Twiek-San schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:46:
Dat is toch alleen maar voor het overbruggen van een ingesteld laadschema?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• RiB1
Twiek-San schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:46:
Die heb ik inderdaad ingedrukt. Maar ik las in het boekje dat die alleen ie om een vooringestelde laadperiode te deactiveren?

• Rovermoos
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-12-2020
Vanaf volgend jaar kan ik de Huyndai Kona 39kW versie leasen. Prestaties als maximum snelheid en optrekken interesseren me niet maar ik wil wel m'n WW-verkeer kunnen doen. Dit is zo'n 125km (in totaal). Soms van bij m'n vriendin is het 165km op een dag. Die laatste afstand moet hij dus ZEKER vlot aankunnen, ook in de winter (dus met verwarming op pakweg 20°C). Die afstand bestaat overigens voor het grootste deel uit autostrade (met stukken Brusselse en Antwerpse ring). Dat hij na zo'n dag een dagje extra moet laden is niet zo erg (kan desnoods een dagje de bus nemen en ben mettertijd van plan een 3,7kW laadpaal te laten plaatsen), maar ik heb geen zin om onderweg zonder stroom te vallen.

Is dit te vertrouwen met een Kona 39kW?

Overigens is de 64kW ook mogelijk maar die kost me maandelijks een stuk meer. Een VW ID3 is ook een optie maar eerlijk gezegd beviel die z'n interieur me een stuk minder...

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Rovermoos schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:15:
(...)
Is dit te vertrouwen met een Kona 39kW?
Lijkt me wel. ev-database geeft meest conservatief 180km. Als je nog een stukje niet snelweg rijdt, of op de ringen toch niet de maximale snelheid kan halen, dan is dat dus prima. In de praktijk houdt je na 165 ook nog wel 10-20% over (of kun je met 'maar' 80-90% vertrekken).

Wel even letten dat je er eentje hebt met warmtepomp (voor de verwarming dus). Dat kan per land, model en modeljaar verschillen, en is in de winter wel belangrijk als je met 20 graden wilt blijven rijden.

Omdat de batterij ook een buffer heeft zal je van een beetje degradatie nog niets merken, maar zou er toch een beetje zuinig op zijn als je er vijf jaar of langer zo mee wilt rijden.

Mocht het nu echt een keer min twintig zijn met stormwind tegen dan zou ik die ene keer in de 5 jaar gewoon iets rustiger rijden, en niet alleen daarvoor dan een duurdere auto kopen.

• Twiek-San

Twiek-San

RiB1 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:50:
[...]

Die heb ik inderdaad ingedrukt. Maar ik las in het boekje dat die alleen ie om een vooringestelde laadperiode te deactiveren?
Klopt, maar ik heb ook ooit “niet laden” gehad omdat ik het knopje per ongeluk ingedrukt had. Het blijft software...

• RiB1
Twiek-San schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:54:
[...]

Klopt, maar ik heb ook ooit “niet laden” gehad omdat ik het knopje per ongeluk ingedrukt had. Het blijft software...
En hoe is dat dan uiteindelijk opgelost?

• Twiek-San

Twiek-San

Knopje nog een keer indrukken.

• RiB1
Zijn er mensen die na de sotwareupdate door de terugroepactie verschil in rijgedrag merken?
Ik rij zelf best veel op de cruise control en merk dat daar iets in veranderd is.
Als ik nu op de knop "resume" druk en ik laat mijn gas los, gaat hij eerst inhouden (remlicht gaat even aan) en dan pas gaat hij accelereren. dat vind ik best hinderlijk. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?

• Miekanos
Supermario99 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:48:
[...]

Nee geen last van. Wat wel vervelend is, dat is als je sochtends aan de buitenkant beslagen zijruiten hebt. In mijn vorige wagens kon ik gewoon even de ramen open en dicht doen en dan was het weg. Met de Kona lukt dat niet.
Ik heb nagevraagd bij de garage. Dat is blijkbaar een Hyundai/Kia dingetje. Rubbers staan niet tegen raam aan zoals bij alle andere automerken. Dus raam naar beneden draaien heeft 0,0 zin.
Dus maar een raamwissertje in de auto gaan leggen 7(8)7

• dakkadakka
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08 15:46
Miekanos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:13:
[...]

Ik heb nagevraagd bij de garage. Dat is blijkbaar een Hyundai/Kia dingetje. Rubbers staan niet tegen raam aan zoals bij alle andere automerken. Dus raam naar beneden draaien heeft 0,0 zin.
Viel me ook op de eerste keer dat ik de ramen omlaag deed.
Heb toen ergens gelezen (weet niet meer waar) dat ze inderdaad bij Kia/Hyundai de rubbers er niet tegen aan leggen; omdat ze de rubbers niet willen beschadigen als er wat zand op de raam zit en je de ramen omhoog/omlaag doet.

Rare filosofisch keuze, maar het is inderdaad wat het is en een raamwissertje doet wonderen :)

• Martijn.J
RiB1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:26:
Zijn er mensen die na de sotwareupdate door de terugroepactie verschil in rijgedrag merken?
Ik rij zelf best veel op de cruise control en merk dat daar iets in veranderd is.
Als ik nu op de knop "resume" druk en ik laat mijn gas los, gaat hij eerst inhouden (remlicht gaat even aan) en dan pas gaat hij accelereren. dat vind ik best hinderlijk. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?
Dat nog niet gemerkt, wel dat GOM minder betrouwbaar lijkt...

• Martijn.J
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoOlWDNkGfMGUABQ4Hwd23aOyyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KrnXsNlJeqWi3Ws1YAmlVwF.jpg?f=fotoalbum_large

Kona is goed bestand tegen en Tucson die met 40 tot 50 km/u achterop klapt. Gewicht van de batterij helpt zeker....

• R2L
  • Laatst online: 23:27

R2L

Martijn.J schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:56:
[Afbeelding]

Kona is goed bestand tegen en Tucson die met 40 tot 50 km/u achterop klapt. Gewicht van de batterij helpt zeker....
Wow!! En met de passagier(s) ook alles oké? Hebben de stoelen en hoofdsteunen de klap ook goed opgevangen?

• Jan Workum
Martijn.J schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:56:
[
Gewicht van de batterij is eerder nadelig. Meer massatraagheid dus meer absorptie van botsingsenergie in het kontje. Of de batterij een bijdrage levert aan de stijfheid van de constructie weet ik niet.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Martijn.J
R2L schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:08:
[...]

Wow!! En met de passagier(s) ook alles oké? Hebben de stoelen en hoofdsteunen de klap ook goed opgevangen?
Yep verbazend goed, niet verwacht aangezien de kona hier en daar wat blikkerig voelt. Goeie test 8)7

• R2L

R2L

Martijn.J schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:12:
[...]

Yep verbazend goed, niet verwacht aangezien de kona hier en daar wat blikkerig voelt. Goeie test 8)7
Gelukkig maar! Fijn om te weten dat ie tegen "een stootje" kan, al hoop ik het uiteraard nooit mee te maken. Hopelijk kan die snel worden gerepareerd, zodat je weer heerlijk over de weg kunt zoeven... :)

• 123Jan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-07-2022
Jan Workum schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:12:
[...]

Gewicht van de batterij is eerder nadelig. Meer massatraagheid dus meer absorptie van botsingsenergie in het kontje. Of de batterij een bijdrage levert aan de stijfheid van de constructie weet ik niet.
Het is maar van welke kant je het bekijkt.

• Jan Workum
123Jan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:46:
[...]

Het is maar van welke kant je het bekijkt.
We bekeken hier de situatie van een stilstaande Kona waar iemand achterop inrijdt, dan geldt het geschetste conform de wetten van de fysica.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• R2L

R2L

Jan Workum schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:36:
[...]

We bekeken hier de situatie van een stilstaande Kona waar iemand achterop inrijdt, dan geldt het geschetste conform de wetten van de fysica.
Een bestuurder van een lichte auto van circa 800 kg die tegen een auto met een gemiddelde massa botst loopt een tweemaal zo groot risico om te overlijden als een bestuurder van een auto met gemiddelde massa (1.079 kg), die tegen dezelfde auto botst. Hiertegenover staat het risico dat de lichte auto de bestuurder van de tegenpartij doodrijdt; dat is slechts de helft van het gemiddelde risico. Voor een bestuurder van een zeer zware auto van circa 2.100 kg zijn deze risico's respectievelijk een vijfde van en vijfmaal het risico van een bestuurder van een auto met een gemiddelde massa. De verschillen in risico's op zieken-huisopname of licht letsel zijn een stuk kleiner, omdat deze risico's minder sterk van het relatief massaverschil afhangen. Overigens wordt hier de invloed van het relatief massaverschil op het letselrisico enigszins overschat. Dit is omdat zwaardere auto’s niet alleen gunstiger voor de eigen bestuurder zijn dan lichtere auto’s vanwege hun massa, maar ook omdat ze gemiddeld genomen meer veiligheids-voorzieningen hebben die letsel voorkomen of beperken (bijvoorbeeld gordelspanners of zijairbags). Het blijkt dat deze secundaire-veiligheidscomponenten die samenhangen met de automassa minder dan een tiende deel verklaren van het effect van het relatief massaverschil op het overlijdensrisico. Voor het risico op ziekenhuisopname en op licht letsel zijn deze aandelen wat groter, respectievelijk een vijfde en een vierde.

Bron: SWOV-rapport Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV - Leidschendam

• Jan Workum
Dat is een waterdicht verhaal R2L, bedankt daarvoor. Blijft de vraag waarom de kreukelzône van een stilstaande auto minder zou vervormen als je de massa van die auto groter maakt. In theorie zou de kreukelzône dan niet of nauwelijks vervormen bij een oneindig grote massa. Misschien wordt dit teveel offtopic?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• R2L

R2L

Jan Workum schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:15:
Dat is een waterdicht verhaal R2L, bedankt daarvoor. Blijft de vraag waarom de kreukelzône van een stilstaande auto minder zou vervormen als je de massa van die auto groter maakt. In theorie zou de kreukelzône dan niet of nauwelijks vervormen bij een oneindig grote massa. Misschien wordt dit teveel offtopic?
Kreukelzone zal niet minder vervormen denk ik, maar volgens mij is het bij een "kop staart" botsing vaak wel zo dat de kreukelzone van de achterop komende auto meer vervormd dan die van de voorganger (voorzijde van een auto is "zachter" dan de achterzijde? Er valt meer te "kreukelen"). Al geldt dit natuurlijk niet in ieder geval. Bijvoorbeeld als een Hummer achterop een Smart rijdt, dan zal de Hummer wellicht niet veel schade hebben, maar dit is wel heel erg offtopic, dus gauw maar weer terug naar de Kona EV... :)

• daemonix
  • Niet online
Zo, vrijdag de update voor de terugroepactie gehad. De GOM gaf na afloop van het 100% laden aan dat hij dacht dat er weer 440 km mee gereden kon worden, en dat met 2 graden Celsius. Groot was mijn verrassing gister toen dat bleek OP te lopen naar 452 km na 100 km rijden. Het lijkt er dus op dat de auto zuiniger is geworden.

• Martijn.J
daemonix schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:01:
Zo, vrijdag de update voor de terugroepactie gehad. De GOM gaf na afloop van het 100% laden aan dat hij dacht dat er weer 440 km mee gereden kon worden, en dat met 2 graden Celsius. Groot was mijn verrassing gister toen dat bleek OP te lopen naar 452 km na 100 km rijden. Het lijkt er dus op dat de auto zuiniger is geworden.
Dat was bij ook het geval, om na de toename weer behoorlijk in te storten en bijgesteld worden naar beneden...

• Miekanos
Miekanos schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:46:
Zijn er ook mensen die last hebben van een hinderlijke “panterprint” neerslag op de ramen als je maar een iets natte jas hebt?
Ondanks airco aan en later ook geprobeerd met volle pot blazers op het voorraam heb ik een tijdje geleden een angstige lange rit gehad in het donker in de regen met dit patroon op min voorruit (in werd een uur lang helemaal verblind door de tegenliggers).
Stond/staat niet op binnencirculatie oid.

Meestal verdwijnt het vrij snel na instappen maar dus niet altijd.

Je kan het ook niet wegpoetsen. Lijkt wel tussen het glas terecht te komen.

[Afbeelding]
Even een update over dit 'panterprint' issue.

Er is blijkbaar iets mis met de lijmlaag tussen de lagen van de voorruit.
Ik krijg een nieuwe voorruit op kosten van Hyundai.

Misschien handig om te weten voor anderen die er ook last van hebben.

• s0larus
M'n 12V accu gaat langzaam leeg en de auto laad niet bij :\ OVMS gaf 3,9V aan. Ik dacht dat de auto nog ging laden als ik de stekker erin deed maar nee... blijkbaar niet. Gelukkig staat ie pal naast de andere auto dus 12V bijladen zal wel lukken morgen.

De grote batterij stond op 32%.

[ Voor 7% gewijzigd door s0larus op 14-12-2020 21:28 ]

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 13:07
RiB1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:26:
Hier geen last van, wel is me opgevallen dat LKA niet goed meer werkt. Auto slingert nu tussen de strepen in plaats van netjes rijden.....

The ones with the greatest power protect those who don't.

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 13:07
Miekanos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:13:
[...]

Vind dit nogal een manko..... hoe moeilijk kan het zijn. Op zoek naar een oplossing naast een raam wisser.

The ones with the greatest power protect those who don't.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
blueline schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:37:
[...]

Hier geen last van, wel is me opgevallen dat LKA niet goed meer werkt. Auto slingert nu tussen de strepen in plaats van netjes rijden.....
Dan had je nog LFA wat teruggezet is naar LKA. Volgens mij hadden de Koreaanse modellen dat nog semi onterecht. Was een discussie over op goingelectric.
Pagina: 1 ... 68 ... 145 Laatste