Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 67 ... 145 Laatste
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Ik zie tussen de menus een optie staan die de firmwareversie weergeeft, maar er staat daar ook iets bij in de aard van "updaten". Ik veronderstel dat dat enkel door de dealer kan? Via usb stick wellicht? (en dus niet gewoon door te connecteren op je mobiel en het zo van het net te halen? Of via Bluelink?)

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
jwmaas schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

De Bluelinky module op Node Red werkt ook foutloos op Home Assistant.[Afbeelding]
Er zijn reeds mensen afgesloten en anderen gewaarschuwd door Kia en Hyundai die bluelinky gebruiken. T gaat niet (alleen) over t data verbruik maar ook over de gebruiksvoorwaarden en het gebruik van niet geautoriseerde apps.

• plips
Just a kind warning...

[ Voor 96% gewijzigd door plips op 31-10-2020 16:57 ]

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
EVNotify?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

plips schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Er zijn reeds mensen afgesloten en anderen gewaarschuwd door Kia en Hyundai die bluelinky gebruiken. T gaat niet (alleen) over t data verbruik maar ook over de gebruiksvoorwaarden en het gebruik van niet geautoriseerde apps.
Bron?

• plips
Discord developers channel van BlueLinky...

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZbAnoasrrHQVVYQruaZ3z315ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eAzzzPN7cz58QQuqzUJSMXK.jpg?f=fotoalbum_large

Interieur wat verder gepimpt 😀

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

incmve

maredana.nl

Klopt is idd bluelinky in Home assistant.
Ik pol hem 1x per uur, neem aan dat dit het probleem niet mag veroorzaken toch?

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:57
Kun je eigenlijk een 2e telefoon met bluelink koppelen aan de auto? Ik heb hier al eens naar zitten zoeken. In de USA schijn je een share optie te hebben op je bluelink account maar die kan ik in NL niet vinden.

• gtabak
Iemand al een brief gehad voor de recall software update i.v.m. het brandgevaar van de accu?

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 16:46
vanisher schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:31:
Kun je eigenlijk een 2e telefoon met bluelink koppelen aan de auto? Ik heb hier al eens naar zitten zoeken. In de USA schijn je een share optie te hebben op je bluelink account maar die kan ik in NL niet vinden.
Ja dat kan. je klikt op de naam van je voertuig. en dan klik je op delen.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
gtabak schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:35:
Iemand al een brief gehad voor de recall software update i.v.m. het brandgevaar van de accu?
Nog niets gehoord van de dealer, de terugroepactie staat wel bij de RDW genoteerd onder code 01D076 .

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
Even m'n dealer hierover gebeld en inderdaad, die was er mee bekend maar Hyundai NL is nog bezig alles in gang te zetten. Als het goed is ontvang ik deze maand nog een brief van Hyundai NL en kan ik daarna met de garage bellen om een afspraak te maken.

• dakkadakka
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08 15:46
daemonix schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:57:
[...]

Nog niets gehoord van de dealer, de terugroepactie staat wel bij de RDW genoteerd onder code 01D076 .
Heb inmiddels ook een melding. Maar even wachten op de brief...

(1)Referentiecode producent
01D076

Omschrijving defect
De controle unit van de hoogspanningsaccu werkt mogelijk niet juist.

Materiële gevolgen
Door het niet tijdig melden van benodigde controle signalen van de hoogspanningsaccu kan een of meerdere accucellen beschadigd raken en doorbranden.

Mogelijk gevaar
Brand met letselschade

Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De werkzaamheden bestaan uit het preventief controleren van de accumodules en indien nodig vervangen,

• vanisher
  • Laatst online: 18:57
TinusNectar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:36:
[...]

Ja dat kan. je klikt op de naam van je voertuig. en dan klik je op delen.
Serieus? via mijnhyundai.nl? Want dat kan ik niet vinden.

Edit: wat suf, gewoon in de app.. gevonden!

[ Voor 8% gewijzigd door vanisher op 05-11-2020 15:37 ]

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
vanisher schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:35:
[...]

Serieus? via mijnhyundai.nl? Want dat kan ik niet vinden.

Edit: wat suf, gewoon in de app.. gevonden!
Nee gewoon in de Bluelink app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrxOmQjLeaTqLQAs2RSPwB7ba54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SiA93riuX5MSaD9CcDoly3jb.png?f=user_large
En dan op Delen klikken

[ Voor 104% gewijzigd door One-eye864 op 05-11-2020 15:46 . Reden: Naam/mail uit plaatje gehaald ;-) ]

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-11 19:52
Hallo,

Heb me mede door de prijsdaling (makkelijk) ;-), laten overhalen een Kona electric premium (voorraad wagen) aan te schaffen, waar ik vanaf januari mee ga rijden.
Omdat ik er tegen op zie om 2maal per jaar banden te wisselen, denk ik erover
om er all season banden onder te leggen.

Heb dit forum doorploegd over all season banden op de Kona electric, maar niet echt een antwoord gevonden. Ook op youtube niet.
Heb nu een Kona benzine slurper, heb er daar ook op liggen, en heb daar geen last van de roll geluiden Is er iemand die all seizoensbanden (welk merk) op de electric heeft liggen, en heeft dit veel invloed op het verbruik (afstand) en rolgeluiden bij het rijden?
Alvast bedankt voor een reactie.
Mvg
Bus

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Winterbanden? Die heb ik al jaren niet meer..

• elmo1
  • Laatst online: 18-11 18:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

Buske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:21:
Hallo,

Heb me mede door de prijsdaling (makkelijk) ;-), laten overhalen een Kona electric premium (voorraad wagen) aan te schaffen, waar ik vanaf januari mee ga rijden.

Heb dit forum doorploegd over all season banden op de Kona electric, maar niet echt een antwoord gevonden. Ook op youtube niet.
Heb nu een Kona benzine slurper, heb er daar ook op liggen, en heb daar geen last van de roll geluiden Is er iemand die all seizoensbanden (welk merk) op de electric heeft liggen, en heeft dit veel invloed op het verbruik (afstand) en rolgeluiden bij het rijden?
Mvg
Bus
Heb Michelin cross climate opliggen. Stukken stiller dan de nexen. Verbruik is iets toegenomen maar het effect van 100 ipv 130 op snelweg heeft grotere impact gehad op de range :-).

Gezien het nl weer is een all seizoen de beste oplossing ga je naar Duitsland zorg dan dat er een sneeuwvlok op staat m en s is onvoldoende.

• gtabak
Buske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:21:
Hallo,

Mvg
Bus
Ook een Kona Electric Premium. Meteen Michelin Cross Climate's laten monteren. Zeer tevreden!

• gtabak
elmo1 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:39:
[...]

Heb Michelin cross climate opliggen. Stukken stiller dan de nexen. Verbruik is iets toegenomen maar het effect van 100 ipv 130 op snelweg heeft grotere impact gehad op de range :-).

Gezien het nl weer is een all seizoen de beste oplossing ga je naar Duitsland zorg dan dat er een sneeuwvlok op staat m en s is onvoldoende.
De Michelin's hebben de "sneeuwvlok" en worden in Duitsland dus als winterband beschouwd.

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
ik heb de Nexen All-Season... Die maken idd veel lawaai bij hogere snelheden.

• Buske
CopyCatz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:39:
Winterbanden? Die heb ik al jaren niet meer..
Als je hier in België blijft, maar het is toch bewezen dat het bij lage temperturen de remweg verkort.
In Duitsland vrees ik dat als je in de winter een ongeval of dergelijke hebt, en bewezen is dat het aan jouw zomerbanden ligt je toch wel een groot probleem hebt.
Ik rij nu niet bepaald naar ski gebieden, maar zomer en winter toch geregeld een uitje naar de eifel enzo... en dan wat sterke drank inslaan want die is er meestal nog goedkoper dan in Luxemburg.
Nu rij ik meestal eerst naar Luxemburg voor de tabak, en om te tanken, maar dat excuus kan ik nu niet gebruiken met de electrische.

• Buske
Sorry verkeerd ;-) weet niet hoe ik dit kan verwijderen.

[ Voor 88% gewijzigd door Buske op 06-11-2020 17:38 ]

• Buske
gtabak schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:39:
[...]

Ook een Kona Electric Premium. Meteen Michelin Cross Climate's laten monteren. Zeer tevreden!
Mijn eerste idee was, om mijn huidige zwarte niet originele 18inch velgen (vind ik persoonlijk veel mooier) en met all seasons banden van mijn huidige wagen op de electrische te leggen.
Maar vrees dat dit ten koste van veel minder rijbereik is.

Voor mijn dealer maakt het niet uit, mag ook andere banden kiezen op de originele velgen

Daarom worden het dan waarschijnlijk dan de Michelin cross climate banden.
Alvast bedankt voor de reactie.

• Buske
Snacky817 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:10:
ik heb de Nexen All-Season... Die maken idd veel lawaai bij hogere snelheden.
Deze dan maar niet 8)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57
Mijn auto lijkt niet meer met het internet te willen verbinden. BlueLink kan geen vehicle information meer opvragen en in de auto heb ik bijvoorbeeld geen weer informatie meer. Het abonnement is nog jaren goed, iemand met dit probleem of een idee hoe dit zelf op te lossen?

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Vipertje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:52:
Mijn auto lijkt niet meer met het internet te willen verbinden. BlueLink kan geen vehicle information meer opvragen en in de auto heb ik bijvoorbeeld geen weer informatie meer. Het abonnement is nog jaren goed, iemand met dit probleem of een idee hoe dit zelf op te lossen?
Het eerste wat in mij opkomt is bij de dealer navragen. Die heeft immers rechtstreeks contact met Hyundai zelf.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57
Spirit1707 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:00:
[...]

Het eerste wat in mij opkomt is bij de dealer navragen. Die heeft immers rechtstreeks contact met Hyundai zelf.
Dat ga ik uiteraard doen, maar ik dacht misschien is er wel een setting oid om het weer tot leven te wekken

• jovol
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
Ik heb ook een paar dagen geen contact kunnen krijgen met mijn auto via Bluelink maar dat is sinds gisteren wel weer mogelijk. Wellicht een server probleempje.

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Vipertje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:25:
[...]

Dat ga ik uiteraard doen, maar ik dacht misschien is er wel een setting oid om het weer tot leven te wekken
Ja, stiekem begreep ik dat natuurlijk wel :) . Zelf heb ik het door jou beschreven probleem nooit gehad. Dat wil zeggen, na een tweede poging lukte het mij (tot nu toe) altijd nog om verbinding te krijgen.

• plips
Vipertje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:52:
Al op het resetknopje gedrukt?

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 13:43
Reset knopje hielp bij mij hetzelfde problem oplossen.
Nb Verkoopdealer vertelde dat dit vaker en terugkerend voorkomt, een update zou het verhelpen. Daar ik momenteel 2 uur verder woon de lokale dealer gevraagd naar update... Moeilijk, moet eerst een verkoper (!?) naar kijken, blabla.. Laat maar.

• R2L
  • Laatst online: 23:27

R2L

gtabak schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:40:
[...]

De Michelin's hebben de "sneeuwvlok" en worden in Duitsland dus als winterband beschouwd.
De nadelen van all season banden:

Je hebt nooit het beste van zomerbanden en winterbanden;
Alleen geschikt als je tot max. 10.000 kilometer per jaar rijdt;
Slijten sneller;
Bij profiel van 4 mm of minder is ook een all season niet goed meer;
Minder grip bij auto’s met meer trekkracht (LETOP! Kona heeft met bijna 400 Nm heel veel trekkracht);
Niet geschikt voor rijden in de bergen;

• gtabak
R2L schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:25:
[...]

De nadelen van all season banden:

Je hebt nooit het beste van zomerbanden en winterbanden;
Alleen geschikt als je tot max. 10.000 kilometer per jaar rijdt;
Slijten sneller;
Bij profiel van 4 mm of minder is ook een all season niet goed meer;
Minder grip bij auto’s met meer trekkracht (LETOP! Kona heeft met bijna 400 Nm heel veel trekkracht);
Niet geschikt voor rijden in de bergen;
Als je, zoals wij, niet naar de wintersport gaat, is in het huidige NL klimaat een all season een goed compromis. Ja, een zomerband doet het zomers iets beter en ja, een winterband in echte winterse omstandigheden ook. Maar een winterband doet het pas beter onder de 6 graden celcius (hoe vaak is dat tegenwoordig nog). En dat betekent 2 sets banden (en velgen) en 2x per jaar wisselen. Voor zakelijke rijders wellicht interessant, maar als particulier moet je je afvragen of het al die moeite en kosten waard is. En natuurlijk allemaal heel persoonlijk, als wij naar de wintersport zouden gaan, zou ik ook liever echte winter banden willen, maar dat is in ons geval niet van toepassing. En met die slijtage valt het allemaal wel mee, op onze vorige auto hadden we ook Michelin Cross Climate's en die hebben er 60.000 km onder gezeten. En ja, met het grote koppel van de Kona is het niet moeilijk de banden in no time te verslijten (dat geldt voor elk type band), maar daar ben je helemaal zelf bij. En ja, bij minder dan 4 mm doet geen enkele band het nog goed onder winterse omstandigheden. En over grip, onze Michelin's doen het stukken beter dan de standaard banden die onder onze Kona 2019 gemonteerd werden. Wij hebben voor de Michelin's gekozen (naast het gemak) omdat ze het vooral ook goed doen op een nat wegdek en dat komt (helaas) toch wel vaak in Nederland voor.

[ Voor 10% gewijzigd door gtabak op 08-11-2020 09:43 ]

• R2L
  • Laatst online: 23:27

R2L

gtabak schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:37:
[...]

Als je, zoals wij, niet naar de wintersport gaat, is in het huidige NL klimaat een all season een goed compromis. Ja, een zomerband doet het zomers iets beter en ja, een winterband in echte winterse omstandigheden ook. Maar een winterband doet het pas beter onder de 6 graden celcius (hoe vaak is dat tegenwoordig nog). En dat betekent 2 sets banden (en velgen) en 2x per jaar wisselen. Voor zakelijke rijders wellicht interessant, maar als particulier moet je je afvragen of het al die moeite en kosten waard is. En natuurlijk allemaal heel persoonlijk, als wij naar de wintersport zouden gaan, zou ik ook liever echte winter banden willen, maar dat is in ons geval niet van toepassing. En met die slijtage valt het allemaal wel mee, op onze vorige auto hadden we ook Michelin Cross Climate's en die hebben er 60.000 km onder gezeten. En ja, met het grote koppel van de Kona is het niet moeilijk de banden in no time te verslijten (dat geldt voor elk type band), maar daar ben je helemaal zelf bij. En ja, bij minder dan 4 mm doet geen enkele band het nog goed onder winterse omstandigheden. En over grip, onze Michelin's doen het stukken beter dan de standaard banden die onder onze Kona 2019 gemonteerd werden. Wij hebben voor de Michelin's gekozen (naast het gemak) omdat ze het vooral ook goed doen op een nat wegdek en dat komt (helaas) toch wel vaak in Nederland voor.
Ja, als je het met de standaard Nexen van 2019 vergelijkt is iedere band beter als ik zo de reviews op internet vergelijk... :*)

Ben overigens wel benieuwd hoeveel kilometer de Cross Climate's (met name de voorbanden) het onder de Kona gaan uithouden. >:)

En als je een particuliere bezitter van de Kona bent die bij heel slecht winterweer (als we dat eens zouden hebben) de mogelijkheid heeft om dan maar niet de weg op te gaan dan kan ik de keuze voor all season banden heel goed begrijpen. :)

• elmo1
  • Laatst online: 18-11 18:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

R2L schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:59:
[...]

Ja, als je het met de standaard Nexen van 2019 vergelijkt is iedere band beter als ik zo de reviews op internet vergelijk... :*)

Ben overigens wel benieuwd hoeveel kilometer de Cross Climate's (met name de voorbanden) het onder de Kona gaan uithouden. >:)

En als je een particuliere bezitter van de Kona bent die bij heel slecht winterweer (als we dat eens zouden hebben) de mogelijkheid heeft om dan maar niet de weg op te gaan dan kan ik de keuze voor all season banden heel goed begrijpen. :)
Minimaal 25000 bij mij in ieder geval.

• CopyCatz

• wortelsoft
  • Laatst online: 19:49
Het enige wat mooi is voor toekomstige kopers is dat de 2021 modellen sneller opladen krijgen. Er staat dat deze uitgerust worden met 800 volt. Ik kan alleen niet vinden wat dat nu is, al vermoed ik rond de 400 volt.
Dan zou de fast charge verdubbelen wat wel lekker is.

• CopyCatz
One-eye864 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:40:
[...]
Vraag is wel wat we hier werkelijk van gaan merken..
Ik hoop een laadpas old via Hyundai met een leuk Ionity tarief, want Maingau is inmiddels niet leuk meer.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
wortelsoft schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:08:
Het enige wat mooi is voor toekomstige kopers is dat de 2021 modellen sneller opladen krijgen. Er staat dat deze uitgerust worden met 800 volt. Ik kan alleen niet vinden wat dat nu is, al vermoed ik rond de 400 volt.
Dan zou de fast charge verdubbelen wat wel lekker is.
Nu 356 Volt maar waar lees je dat model 2021 800 Volt zou worden?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
[...]

Heb de afgelopen zomer inderdaad op de 2019 Nexen gereden. Waardeloos zodra het ook maar een beetje nat werd op de weg. Slippen bij wegrijden en remmen (Lang leve ABS en helaas de langere remweg), maar ook in bochten vrij snel wegglijden. Met name dat laatste al bij lage snelheden en volkomen onverwacht. Binnenkort weer de Continental winterbanden.

• wortelsoft
Jan Workum schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:52:
[...]

Nu 356 Volt maar waar lees je dat model 2021 800 Volt zou worden?
Hier:

https://imotion.hyundai.nl/hyundai-investeert-in-ionity/

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Aansluiten bij Ionity! Nieuws? Hyundai was al vorig jaar een partner van Ionity.
Je gaat er niets van merken.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
nessio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:29:
Aansluiten bij Ionity! Nieuws? Hyundai was al vorig jaar een partner van Ionity.
Je gaat er niets van merken.
Dat is toch niet de vraag die beantwoord wordt, de vraag was waar vandaan komt dat ze 800 volt gaan aanbieden in de auto's.

Het blijft moeilijk om te lezen.

• Banjy
  • Laatst online: 12-11 15:49
Wauw maar laden met 350 kW lijkt mij wel heel pittig. Of je het nou met hoog voltage en laag amperage doet of vice versa; dat vermogen moet de accu wel kwijt kunnen dacht ik altijd?
Op den duur zul je vast de merken achter Ionity (dus ook Hyundai) wel met een soort van aanbieding komen is mijn vermoeden. Het merk Ionity is best sterk dus daar kunnen ze als autofabrikant dan goede sier mee maken bij potentiële klanten.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• wortelsoft
Banjy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:01:
[...]

Wauw maar laden met 350 kW lijkt mij wel heel pittig. Of je het nou met hoog voltage en laag amperage doet of vice versa; dat vermogen moet de accu wel kwijt kunnen dacht ik altijd?
Op den duur zul je vast de merken achter Ionity (dus ook Hyundai) wel met een soort van aanbieding komen is mijn vermoeden. Het merk Ionity is best sterk dus daar kunnen ze als autofabrikant dan goede sier mee maken bij potentiële klanten.
Ik denk de ze +- op de helft uitkomen 175-200kW laden. En dan zit je tijdens een vakantie rit op stops van 12-20 minuten wat goed te doen is.

• nessio
@midego : kijk eens naar het bericht van 9/11 9.40 en 10.40. Effe terug scrollen kun je zelf ook de vraag
lezen. En Banjy geeft ook antwoord op deze vraag!

[ Voor 16% gewijzigd door nessio op 10-11-2020 19:53 ]

• CopyCatz
De voorkant wordt een beetje een tesla imitatie zo, had dan op zijn minst de laadklep ergens anders geplaatst zodat het 1 geheel is.

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
CopyCatz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:21:
De voorkant wordt een beetje een tesla imitatie zo, had dan op zijn minst de laadklep ergens anders geplaatst zodat het 1 geheel is.
Ja, dan moet je de boel binnen ook op de schop gooien en dat was denk ik niet de bedoeling.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:35

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Deze Kona zal het in de verkoop niet zo makkelijk hebben als de huidige. Er komen dit/volgend jaar een smak leuke EV’s bij. :*)

• One-eye864
Hmmm vind persoonlijk de neus geen verbetering met dieknik en nu zo de nadruk op het laadklepje

• Jan Workum
Wèl weer makkelijk bij het schoonmaken, vliegjes en zo. De dealer had mij er al een beetje voor gewaarschuwd ;)

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

One-eye864 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:41:
[...]
Hmmm vind persoonlijk de neus geen verbetering met dieknik en nu zo de nadruk op het laadklepje
Ik vind m ook lelijk, maar als het meer airo is, is dat op zich wel handig.

Exact expert nodig?

• One-eye864
Crazy D schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:35:
[...]

Ik vind m ook lelijk, maar als het meer airo is, is dat op zich wel handig.
Mwa eerlijk gezegd zou met dat die extra airo niet waard zijn (maar nogmaals is persoonlijk). Wel grappig. Hier is iedereen redelijk negatief over de neus (tot nu toe) en in de Facebook groep is juist iedereen enthousiast over de nieuwe neus ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

One-eye864 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:34:
[...]
Mwa eerlijk gezegd zou met dat die extra airo niet waard zijn (maar nogmaals is persoonlijk). Wel grappig. Hier is iedereen redelijk negatief over de neus (tot nu toe) en in de Facebook groep is juist iedereen enthousiast over de nieuwe neus ;)
Tjah ik vind de Tesla ook gewoon echt lelijk (niet "niet mooi" maar lelijk a la die multipla). Ben ik blijkbaar ook in de minderheid in :P

Exact expert nodig?

• vanaalten
Vandaag bericht van de leasemaatschappij over de terugroepactie (software update, batterij check en indien nodig batterij vervangen). Zou een uurtje werk moeten zijn, met daarbij het verzoek om de batterij niet volgeladen te hebben (want opladen is onderdeel van de procedure voor de terugroepactie).

Komende maandag kan ik al terecht. :)

• Banjy
  • Laatst online: 12-11 15:49
Dit in het licht van de instap van Huyndai in Ionity incl. bombastisch persbericht is dus ook volledig uit de lucht gegrepen. Snelladen met zelfde tempo als nu, gemiste kans. Fijn dat er wel straks dan allemaal 350 kW palen dankzij Hyundai staan. Kan je toch voor een paar minuten 20% daarvan gebruiken tot je voorbij de 50% SoC bent natuurlijk :+ Zal in de toekomst vast snel veranderen maar toch flauw om daar nu al zo een bericht over te schrijven. Al heb je natuurlijk grote kans dat de communicatie afdeling ook bij hun nog steeds maar amper weet hoe het zit met elektrisch rijden en (snel) laden ;)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Tinus1972
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08-2021
Hallo, ik ben nieuw hier, ik krijg over een paar weken een Hyundai Kona Premium, Black. Wat ik mij afvraag: ik heb nu een dakkoffer Hapro Traxer 6.2 deze is 193 cm lang. Steekt deze dan niet te ver naar voren?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Tinus1972
Ik heb deze: https://www.winparts.nl/b...art-metallic/p360805.html van 198 cm, dat gaat precies.
Het hangt natuurlijk wel af van de specifieke dakdragers en montagegaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSBN9zghvOYy4PtYj0H5tYKwcao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm8NczFYFw8VS1vv4RPfRwp4.jpg?f=fotoalbum_large

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Tinus1972
Proton_ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:19:
@Tinus1972
Ik heb deze: https://www.winparts.nl/b...art-metallic/p360805.html van 198 cm, dat gaat precies.
Het hangt natuurlijk wel af van de specifieke dakdragers en montagegaten.
[Afbeelding]
Aha, dat is qua lengte vergelijkbaar. Dakdragers dien ik nog aan te schaffen, nog tips?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik had ze bij de Lidl vandaan, maar die heeft
nu alleen nog een andere variant.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier een nieuwe Kona eigenaar :) Rijdt prima tot dusver. Wel een dingetje met de rem: het lijkt nauwelijks mogelijk gedoseerd te remmen. Als ik hem aantikt gaat ie meteen vol in de ankers en sta je meteen stil. Dit is vooral erg naar met (achteruit) inparkeren. Het kruipen van de auto gaat veel te snel dus wil je gedoseerd remmen, maar dan sta je gelijk abrupt stil en sla je bijkans met je hoofd tegen het stuur. Is dat instelbaar, moet ik daar aan wennen of moet ik daar mee terug? Met de proefrit was mij niet opgevallen dat de Kona zo abrupt remde.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Negaiido
  • Laatst online: 18:02
ari3 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:23:
Hier een nieuwe Kona eigenaar :) Rijdt prima tot dusver. Wel een dingetje met de rem: het lijkt nauwelijks mogelijk gedoseerd te remmen. Als ik hem aantikt gaat ie meteen vol in de ankers en sta je meteen stil. Dit is vooral erg naar met (achteruit) inparkeren. Het kruipen van de auto gaat veel te snel dus wil je gedoseerd remmen, maar dan sta je gelijk abrupt stil en sla je bijkans met je hoofd tegen het stuur. Is dat instelbaar, moet ik daar aan wennen of moet ik daar mee terug? Met de proefrit was mij niet opgevallen dat de Kona zo abrupt remde.
Je kunt wat spelen met regeneratie settings op de Hyundai Kona door de paddles te gebruiken. Bij niveau 1 is het remmen heel wat minder gevoelig.
Over het algemeen heb ik mijne altijd op 1 maar ik kan begrijpen dat wanneer je veel moet remmen, in de bebouwde kom, niveau 3 handiger is.
Ik kan het niet echt geweldig uitleggen.

• daemonix
  • Niet online
Gefeliciteerd met je auto @ari3

De rem in MY2019 is prima te doseren. Misschien moet je even wennen?

• Jan Workum
@ari3 Ik gebruik vrijwel uitsluitend de paddles om te remmen en het remmen te doseren, het voetpedaal slechts bij het stoppen bij het inparkeren of een forse remactie als het met de linker paddle net niet lukt. Standaard rij ik in eco-modus met regeneratie op 2 Dit bevalt mij het beste.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• gtabak
ari3 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:23:
Geen problemen hier met onze 2019 Kona. Je moet echter wel onderscheid maken tussen de "normale" remmen en het regeneratief remmen op de elektra motor. Wij hebben regeneratief remmen op max en automatisch staan en gebruiken de linker paddle om in de meeste gevallen te remmen.

• nessio
Remmen in de instellingen op AUTO zetten. Dan remt de auto gelijkmatiger zowel op de acc als gewoon.
Vrijwel altijd remt de auto regeneratief. Alleen bij hard remmen komen de schijfremmen erbij.
Gewoon uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door nessio op 17-11-2020 12:53 ]

• Jan Workum
nessio schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:53:
Remmen in de instellingen op AUTO zetten. Dan remt de auto gelijkmatiger zowel op de acc als gewoon.
Vrijwel altijd remt de auto regeneratief. Alleen bij hard remmen komen de schijfremmen erbij.
Gewoon uitproberen.
Ik denk dat de instelling AUTO er niet meer is in model 2020

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jan Workum schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat de instelling AUTO er niet meer is in model 2020
Jawel, de rechterflipper lang naar je toe trekken om het aan/uit te zetten.

• Jan Workum
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:21:
[...]

Jawel, de rechterflipper lang naar je toe trekken om het aan/uit te zetten.
Bedankt! Ga het vanmiddag gelijk proberen :)

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• daemonix
  • Niet online
Brief van de terugroepactie is binnen.

• vanaalten
daemonix schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:56:
Brief van de terugroepactie is binnen.
Ik afgelopen donderdag; gisteren naar de garage geweest hiervoor. In die drie kilometer die ik daarna gereden heb geen verschil gemerkt. Ik begreep ook dat er enkel een software-update is geweest, geen hardware vervangen.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
Brief ook ontvangen afgelopen week.

Had medio oktober al afspraak gemaakt eind november ivm banden wisselen/beurtje en tevens eind november met oog op de terugroepactie, kunnen alle software updates vh afg jaar er in 1x worden ingeladen.

Volgende week gaat de Kona richting de garage. Laat de winter maar komen :-)

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren ook bericht van de leasemaatschappij gekregen voor de terugroepactie.

Mijn dealer heeft pas 8 december tijd voor me, gaf aan dat er nogal veel Kona's rondrijden.

Invoegen doe je zo!

• nessio
Instellen "auto" remmen voor model 2020 zie handleiding 5-24

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Brief binnen van de terugroepactie, morgen een afspraak maken

• Tinus1972
Vraag over de reflectorstrip boven de wielkast voor: soms zie je ze in het wit en soms oranje, is daar nog keuze in? Oranje smoelt m.i. minder, zeker bij bijvoorbeeld een donkergekleurde versie van de auto.

• gtabak
[...]

Volgens recent Duits onderzoek gaan o.a. de Michelin Cross Climate's zeker zo'n 70.000 km mee.

• nessio
Ook brief gekregen

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
nessio schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:40:
Instellen "auto" remmen voor model 2020 zie handleiding 5-24
Ik heb het ingesteld om te testen.

Meteen gemeld aan mijn vrouw dat de auto anders kan remmen. Vorige keer had ik automatisch grootlicht ingesteld, daar was ze niet blij mee. :-(

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 20:57
Snacky817 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:06:
[...]

Ik heb het ingesteld om te testen.

Meteen gemeld aan mijn vrouw dat de auto anders kan remmen. Vorige keer had ik automatisch grootlicht ingesteld, daar was ze niet blij mee. :-(
Haha... Jaaa mooi man. Het automatische grootlicht vind ik een bijzonder stukje techniek, hoe kan je daar nou niet blij mee zijn 8)7

• daemonix
  • Niet online
En het werkt, in ieder geval in MY2019, heel erg goed.

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Mijn Kona gaat vandaag terug naar de dealer en ik ga voor onbepaalde tijd vervangend vervoer krijgen.
Sinds mei rij ik met een ratel in de motor bij het accelereren en regenereren, per gereden kilometer wordt dit harder en harder en ik vertrouw de auto niet meer.

Reeds is de MGU vervangen maar dit heeft niet gebaat.
Er is 3 weken geleden een bestelling geplaatst voor nieuwe onderdelen maar tot op heden niks vernomen.

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
daemonix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:26:
En het werkt, in ieder geval in MY2019, heel erg goed.
Ik vind persoonlijk dat het groot licht net wat laat dimt. Voor mij is manueel toch rustgevender.

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• daemonix
  • Niet online
Je kan ook zeggen dat je in de randstad en Noord-Brabant uiterst zelden groot licht nodig hebt. ;) Het is bij mij maar een paar keer aan gegaan.

• Rob76
Mijn Kona mag ook weer, voor de vijfde keer, terug. Al twee keer de 12V accu kapot, de trekhaak vervangen, software bugs en nu de grote accu... En daarnaast nog een keer regulier onderhoud. En dat in 1,5 jaar tijd. Ik wordt al begroet bij de dealer met: "daar bent u weer"! 🤔 Fijne auto hoor, maar nog nooit zoveel problemen met een auto gehad. Gelukkig is het een leaseauto. Maar ik weet niet of de volgende auto weer een Hyundai wordt. Maar ja, voor 60 euro netto bijtelling in de maand mag ik ook niet klagen.

• daemonix
  • Niet online
Ik ben met mijn toenmalige Peugeot in 2 jaar tijd iets van 100x terug geweest bijna iedere week dus). Het kan dus veel erger dan wat jij mee maakt. ;) Neemt niet weg dat het vervelend is. Tsjechisch exemplaar?

Maar trekhaak? Voor de fietsendrager?

• Jan Workum
Rob76 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:55:
Mijn Kona mag ook weer, voor de vijfde keer, terug. Al twee keer de 12V accu kapot, de trekhaak vervangen, software bugs en nu de grote accu... En daarnaast nog een keer regulier onderhoud. En dat in 1,5 jaar tijd. Ik wordt al begroet bij de dealer met: "daar bent u weer"! 🤔 Fijne auto hoor, maar nog nooit zoveel problemen met een auto gehad. Gelukkig is het een leaseauto. Maar ik weet niet of de volgende auto weer een Hyundai wordt. Maar ja, voor 60 euro netto bijtelling in de maand mag ik ook niet klagen.
Is dat niet inherent aan het rijden in een eerste versie? Kona electric vanaf medio 2020 zijn al die onhebbelijkheden zo goed als verdwenen. Zelfde verhaal nu met de eerste berijders van de VW ID3
Wellicht een wijze tip; wacht altijd even op de tweede versie.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Rob76
daemonix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:01:
Ik ben met mijn toenmalige Peugeot in 2 jaar tijd iets van 100x terug geweest bijna iedere week dus). Het kan dus veel erger dan wat jij mee maakt. ;) Neemt niet weg dat het vervelend is. Tsjechisch exemplaar?

Maar trekhaak? Voor de fietsendrager?
Ja, dan noem je ook een merk 😂. Ja, afneembare trekhaak voor fietsendrager inderdaad.

• Rob76
Jan Workum schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:17:
[...]

Is dat niet inherent aan het rijden in een eerste versie? Kona electric vanaf medio 2020 zijn al die onhebbelijkheden zo goed als verdwenen. Zelfde verhaal nu met de eerste berijders van de VW ID3
Ja, maar ik mocht een nieuwe auto uitzoeken in oktober 2018. Dus was een van de eerste in 2019 en met 4% bijtelling. Dus voor die 60 euro in de maand mag ik eigenlijk niet klagen. Daar rijd je niets anders vergelijkbaar voor nu. Als ik had gewacht was het meer dan het dubbele geweest. Dus ik neem de kwalen op de koop toe.

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:35

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

midego schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:37:
Mijn Kona gaat vandaag terug naar de dealer en ik ga voor onbepaalde tijd vervangend vervoer krijgen.
Sinds mei rij ik met een ratel in de motor bij het accelereren en regenereren, per gereden kilometer wordt dit harder en harder en ik vertrouw de auto niet meer.

Reeds is de MGU vervangen maar dit heeft niet gebaat.
Er is 3 weken geleden een bestelling geplaatst voor nieuwe onderdelen maar tot op heden niks vernomen.
Ah, jij ook al. :+
Ik krijg binnenkort de 2e nieuwe MGU/GDU.

• daemonix
  • Niet online
Jan Workum schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:17:
[...]

Hoezo onhebbelijkheden? Welke onhebbelijkheden? Gelukkig nooit last van gehad. :+

De Tsjechische modellen hebben volgens mij veel meer problemen met hun 12 V accu's. We zien hier regelmatig klachten voorbij komen over stoelen die de accu leegtrekken, en dat zijn toch vooral de 2020 modellen.

• One-eye864
daemonix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:58:
[...]

Hoezo onhebbelijkheden? Welke onhebbelijkheden? Gelukkig nooit last van gehad. :+

De Tsjechische modellen hebben volgens mij veel meer problemen met hun 12 V accu's. We zien hier regelmatig klachten voorbij komen over stoelen die de accu leegtrekken, en dat zijn toch vooral de 2020 modellen.
En vergeet de slechte sensormatten in de bijrijdersstoel niet (daarvoor is de onze nu al 3 keer naar de dealer geweest)

• Jan Workum
daemonix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:58:
[...]

De meeste issues zitten in model 2018/19 en dat is niet verwonderlijk want daar zijn er de meeste van + gewoon de gebruikelijke kinderziektes. Ik heb overigens de indruk dat het 12V batterij probleem juist bij de oudere versies optreedt maar ik kan mij vergissen.De Tsjechische modellen worden bijvoorbeeld ook niet teruggeroepen voor het issue met de hoogspanningsbatterij. Hier tot dusver na 10.000 met de Tsjech geen enkel dingetje, houden zo graag :)

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• daemonix
  • Niet online
Sensormatten zijn anders typisch 2020 model. ;)

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

incmve

maredana.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp0E0Uo0IGOEFdHAEmP_kuikIa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIbps9JMUzqFf5M8iWiRl5Y5.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 2020 geeft geregeld caution of warning op de 12v.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• Waiting
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2021
Rob76 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:55:
Grote accu? Bereik liep terug ?

Hier is het volgens mij ook niet helemaal top met dat ding, 100% laden, of 80% maakt niet veel uit met de GOM.. :X

Nu rij ik nog amper.. dus ik heb laatste maanden weinig praktijk testen kunnen doen maar vertrouwen is wel een beetje weg.
Pagina: 1 ... 67 ... 145 Laatste