Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 64 ... 145 Laatste
Acties:

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het vinkje zit niet in het normale navigatie menu maar in het setup/navigatie menu.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
nessio schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:19:
@ikke5000 Die klep krijg je waarschijnlijk nooit goed (bij ons alles aangedraaid, gaf niks) Dicht gooien maar.
Banden, vreemd : model 2020 wordt toch met michelins afgeleverd! Hebben ze je ouwe meuk in je mik gedouwd soms. Zou even de importeur bellen.
Die trekhaak komt niet uit België maar gewoon bij Brink (Spakenburg) vandaan. Ding hebben ze gewoon niet op tijd besteld.
Enne model 2020 is niet gelijk aan 2019
Wij hebben een 39 uitvoering en die is geproduceerd in 2020 in Zuid Korea. De maand kan ik niet achterhalen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij uit Tsjechië zou komen maar volgens mij worden daar alleen 64 uitvoeringen gemaakt.

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:18
@daemonix Aha, inderdaad. Het setup / navigatie menu ben ik eens door heen gewandeld en alle vinkjes aangezet, toen kwam die gps te voorschijn.. Ik heb ook bepaald dingen daar aangepast : kleur, streep, autopijltje, etc radiussen nog niet, weet het effect niet. Mijn echtgenote vind alles goed, houd wel van snufjes.

[ Voor 5% gewijzigd door nessio op 05-09-2020 14:37 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• nessio
@ikke5000 Aha, die 39en komen allemaal uit Korea en dan zitten er blijkbaar Nexen onder.

[ Voor 5% gewijzigd door nessio op 05-09-2020 21:18 ]

• T-Dinx
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-07-2024
@daemonix en @nessio
Bij een MY2020 zien de menu's er iets anders uit. Via de knop 'setup' kom ik op scherm 1
Via de keuze navigatie en op scherm 2 de keuze 'scherm' kan ik 'geef voetuigsnelheid weer' aanvinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfLStytEa36XFdhnYouOlwKDiUk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v2NI1Mu0njPUazBzTyhIRpZE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVrt-ZMNLE1e7Fye5CHEWpuJMOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P3LaM4aoxOv3LpeU6WTHWo0E.jpg?f=user_large

Dan komt alleen de teller-snelheid in beeld. Misschien wordt dat bij mijn MY2020 van juli, anders na een update. Of zie ik nog wat over het hoofd?

• T-Dinx
Foto volgorde staat verkeerd; tweede foto is scherm 1....

• daemonix
  • Niet online
Het verscheen hier pas bij een update (MY2019) dus ik vrees dat je even geduld moet hebben. Bovendien staat het bij optie 'navigatie', niet bij 'scherm' volgens mij. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door daemonix op 07-09-2020 07:56 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
daemonix schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:43:
Ik krijg andere banden, het was bij de leasemaatschappij ook duidelijk dat de standaard gemonteerde Nexen's niet goed zijn.
Welke leasemaatschappij heb jij? Zit zelf bij leaseplan, ga ook maar eens zeuren voor iets anders.

Invoegen doe je zo!

• daemonix
  • Niet online
_Diederik schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:22:
[...]

Welke leasemaatschappij heb jij? Zit zelf bij leaseplan, ga ook maar eens zeuren voor iets anders.
Members only: leasemaatschappij
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• breukie85
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11 20:41
Crysania schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

Wij gingen richting Limoges dus niet de route du soleil.
Laden gedaan in België vlak bij Lille bij Ionity, daarna net na Parijs pas bij volgende ionity was een stuk van 310km wat best lang is maar goed te doen
Daarna de volgende ionity weer 280km verder zuidelijk bij Limoges

Kwam eigenlijk perfect uit telkens stukken van 250-310 km. Enige was dat er weinig alternatieven waren mocht iets mis gaan. Paar keer met 20/40km over jij de lader gekomen en dat is in Frankrijk niet veel
Ik ben eind augustus ook naar Zuid-Frankrijk gereden. Ook voornamelijk Ionity gebruikt. Doordat de snellaad palen van Corri-door uitstaan ivm problemen, was tussen Belgie en Parijs wat lastig (330km) en dus wat rustiger rijden. Voor de rest prima te doen.

Ik moet zeggen dat de snellaad snelheden me toch wel iets tegenvallen max 76kw gezien en bij 54% wordt dat al snel minder. Zeker als sommige >200kw halen dan is 76kw piek wel erg laag.

• breukie85
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11 20:41
gtabak schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Snap je gevoelens. Rijden sinds oktober vorig jaar in een 2019 Kona die nog in Korea is gemaakt. Krijg het idee dat de auto's die nu in Europa geproduceerd worden meer problemen geven (of is het gewoon het nieuwe 2020 model?). Wel heb ik ook ervaren dat technische vragen, met name over de software, niet of nauwelijks adequaat beantwoord worden. Inderdaad, een old school automaker die in één keer in de 21e IT-wereld is gekomen.
Mijne is gemaakt in Tsjechie. Geleverd op 24 juli tot op heden geen problemen na 3500km. Ervaring mbt de kennis bij Hyundai is hetzelfde, gelukkig bestaat google en kun je het meeste zelf redelijk snel vinden.

• nessio
@T-Dinx Het staat bij ons in menu navigatie (niet scherm) en inderdaad pas na een update die wij in juli kregen (3 updates : motormanagent, naviagatiesoftware en kaart). Auto stond wel even te spelen bij de garage, had het gecombineerd met 15000 km / jaar beurt.

• T-Dinx
nessio schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:53:
@T-Dinx Het staat bij ons in menu navigatie (niet scherm) en inderdaad pas na een update die wij in juli kregen (3 updates : motormanagent, naviagatiesoftware en kaart). Auto stond wel even te spelen bij de garage, had het gecombineerd met 15000 km / jaar beurt.
Bedankt voor de info

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 14:30
Gisteren mijn Hyundai Kona MY2020 binnen gekregen van de LM, echt mooi ding! :D

Ik had een paar vraagjes waar jullie wellicht mij mee kunnen helpen..:
- Hoe kan je erachter komen of je de laatste update hebt?
- Ik maak gebruik van Android Auto en bij mij is deze (nog) niet full screen. Ik kan me herinneren dat ik dit wel had bij de test rit, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Heeft iemand Android Auto in fullscreen? Kunnen jullie welicht ook gelijk aangeven welke software versie jullie hebben in de auto?
- Ik had hier ergens iets gelezen dat mensen de kabel voor in de Frunk bewaren, maar bij mij is dat gewoon een 'motor', lijkt me niet dat jullie de kabel daar los in hebben liggen? Hoe hebben julie dat precies opgelost?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
- Ik had hier ergens iets gelezen dat mensen de kabel voor in de Frunk bewaren, maar bij mij is dat gewoon een 'motor', lijkt me niet dat jullie de kabel daar los in hebben liggen? Hoe hebben julie dat precies opgelost?
[/quote]

YouTube: Frunk im Hyundai Kona - Aber richtig!

Vanaf 8:30

Ik rij er al een jaar en 30.000 km mee en nooit problemen mee gehad. Wordt niet te warm.

Zie ook mijn posts van 19 en 20 mei 2020

[ Voor 15% gewijzigd door Rob76 op 08-09-2020 11:49 ]

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:19
- Ik maak gebruik van Android Auto en bij mij is deze (nog) niet full screen. Ik kan me herinneren dat ik dit wel had bij de test rit, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Heeft iemand Android Auto in fullscreen?
Als dat mogelijk is, dan zou ik dat ook graag willen weten. :*)

• Melantrix
Rob76 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:47:
[/quote]

Ik rij er al een jaar en 30.000 km mee en nooit problemen mee gehad. Wordt niet te warm.

Ik heb gisteren even gekeken of het mij lukte om dit te verplaatsen naar de voorkant maar ik ben er niet helemaal gerust op. Ik heb een andere overkapping dan wat in het filmpje voorkomt. hebben jullie dit ook? Als ik het erin zet dan staat het voor me gevoel vrij hoog en los, kan het niet goed ergens tussen klemmen oid. Voor de duidelijkheid ook wat foto's hier toegevoegd:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Melantrix heb je die kap er niet vanaf gehaald nog dan? Lijkt alsof je de bak op die kap hebt gezet ipv de kap eraf en dan de bak erop?

• Melantrix
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:26:
@Melantrix heb je die kap er niet vanaf gehaald nog dan? Lijkt alsof je de bak op die kap hebt gezet ipv de kap eraf en dan de bak erop?
Dat klopt :+ Het is dus de bedoeling dat die kap eraf gehaald moet worden? En dan kan ie er gewoon opgezet worden? Dit is nogal onbekend terrein voor me, dus behandel me in deze maar als een noob.. :+

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
Rob76 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:47:
[/quote]

Hier ditto. Frunk ruim een half jaar geleden geplaatst (wel dus de beschermkap eerst er af halen) en nog nooit problemen gehad. Kabels en ander los spul voorin, kunststof frame achter eruit en bodem naar beneden. Meer ruimte achter en extra ruimte voor.

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
Melantrix schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:32:
[...]

Dat klopt :+ Het is dus de bedoeling dat die kap eraf gehaald moet worden? En dan kan ie er gewoon opgezet worden? Dit is nogal onbekend terrein voor me, dus behandel me in deze maar als een noob.. :+
Zie de montagehandleiding op frunk.at: http://frunk.at/Hyundai-Kona/

• Melantrix
Thanks! Dan ga ik binnenkort nog eens sleutelen.

Accepteerd de dealer dat ook als je hem voor onderhoud laat komen? :P

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 23:44
Melantrix schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:38:
[...]

Thanks! Dan ga ik binnenkort nog eens sleutelen.

Accepteerd de dealer dat ook als je hem voor onderhoud laat komen? :P
Last time I checked de auto was van ons, niet van de dealer.. Grappig hoe mensen toch ontwenningsverschijnselen hebben uit het benzinetijdperk.

• Melantrix
CopyCatz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:06:
[...]

Last time I checked de auto was van ons, niet van de dealer.. Grappig hoe mensen toch ontwenningsverschijnselen hebben uit het benzinetijdperk.
Nja heel simpel, het is niet mijn auto maar van de leasemaatschappij :)

Daarnaast zie ik niet in wat dat te maken heeft met benzine/ev rijden..

[ Voor 9% gewijzigd door Melantrix op 09-09-2020 09:08 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 23:44
Melantrix schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:07:
[...]

Nja heel simpel, het is niet mijn auto maar van de leasemaatschappij :)

Daarnaast zie ik niet in wat dat te maken heeft met benzine/ev rijden..
Op de andere fora zie ik een hoop vragen over hitte, crash-onveiligheid, waardoor ik het gevoel heb dat iets voorin je auto stoppen toch enige nervositeit veroorzaakt bij de mens.

• Melantrix
CopyCatz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:18:
[...]

Op de andere fora zie ik een hoop vragen over hitte, crash-onveiligheid, waardoor ik het gevoel heb dat iets voorin je auto stoppen toch enige nervositeit veroorzaakt bij de mens.
Maar zijn die vragen heel vreemd? Voor mij, en ik denk anderen, is iets zoals een electromotor of uberhaupt een motor iets wat onder de motorkap zit waar ik verder niet zoveel interesse danwel kennis van heb. Dus als ik de kap omhoog trek en zie dat de auto geleverd is met een dergelijke kap is mijn eerste reactie niet: dat is onnodig en kan ik zonder problemen weghalen -> Ik heb geen idee wat daaronder zit, voor het zelfde geld is dat wel iets wat warm kan worden e.d.

Dus is het heel vreemd dat mensen dergelijke vragen stellen? ;)

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:51

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Ik rijd er nu bijna een jaar en 30K km mee. Wordt niet te warm en nog nooit een spat water in gehad. Voor een servicebeurt haal ik hem er even uit. Raakt ie ook niet weg.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik kan me indenken dat de loze ruimte onder de motorkap een functie heeft voor voetgangersveiligheid.
Maarja, ik ben geen automotive engineer.
In kampeermode leg ik de bak ook voorin :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:16
Proton_ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:01:
Ik kan me indenken dat de loze ruimte onder de motorkap een functie heeft voor voetgangersveiligheid.
Dat is precies het probleem tegenwoordig. Ondeskundigen kunnen zoveel vragen opwerpen dat andere ondeskundigen er door in verwarring raken.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Rob76
Proton_ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:01:
In kampeermode leg ik de bak ook voorin :)
Tesla heeft ook een frunk en de Polestar ook. Dus dat lijkt me geen probleem. Ik heb de temperatuur gevoeld na zo'n 500 km rijden en dat was niet overdreven warm. Ik heb de afgesloten laadkabeltas erin zitten zodat er geen dingen uit kunnen vallen. En bij de dealer gaat de bak weer even achterin. Ik wil geen gezeur met de leasemaatschappij 😆. En ik doe 'm idd alleen voor tijdens vakantie en weekendjes weg. Je pakt echt veel ruimte extra in de bak onderin. Er passen een grote weekend tas en heel veel lossen spullen in.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Eens, zoals gezegd doe ik het zelf ook.
Ik kan alleen niet overzien welke consequenties dat kan kan hebben (en accepteer dat).

Overigens zegt het helemaal niets dat andere auto's wel ontworpen zijn met een frunk. Die zijn er namelijk op ontworpen B)
BIj de 2019 Kona steunt de frunk op de 7.4 kW AC lader (met een stickertje dat-ie warm kan worden) dus met rijden en snelladen gebeurt er helemaal niets mee. Als je al effect zou merken (ik verwacht het niet), is dat dus met een AC laadsessie.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 11:23
Ik had het bak achterin ook als frunk gebruikt toen ik op vakantie was. 2 weken weg waarvan 1 in de hittegolf met 30+ met combinatie DC en AC laden. Hopelijk geen issues in de toekomst.

Wel zeer blij met de extra ruimte want ook in de hoeken past wel iets

[ Voor 16% gewijzigd door s0larus op 09-09-2020 23:05 ]

Verwijderd

Ik heb een trekhaak laten plaatsen onder mijn Kona, hiervoor is een behoorlijke uitsparing gemaakt in de kunststof bodemplaat. Is dit normaal?, Wie heeft hier ervaring mee ?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2020 10:18 . Reden: Schrijffout ]

• s0larus
Hmmm, de 12V batterij laad nu iets te vaak op. Voorheen geen problemen maar aan de hand van OVMS kan ik zien dat de 12V vanaf 4:20 's ochtends tot 11u langzaam in voltage daalt van 12.5 tot 11.9. Hierdoor piekt de voltage naar iets meer dan 14 en het oranje lampje voor brand dan om aan te geven dat ie bij aan het laden is.

Uh oh... als ik de geschiedenis bekijk zie ik dat ik vier keer heeft geladen in een dag! Daar moet iets aan de hand zijn intern.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29bRLLz8AcTid2vKCWnTwHoNRsU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNN6kGawf0TiItkhsnIhz1ce.jpg?f=user_large

en zo te zien is het elk 5u na het bijladen

[ Voor 3% gewijzigd door s0larus op 10-09-2020 11:23 ]

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 18:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

s0larus schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:22:
Hmmm, de 12V batterij laad nu iets te vaak op. Voorheen geen problemen maar aan de hand van OVMS kan ik zien dat de 12V vanaf 4:20 's ochtends tot 11u langzaam in voltage daalt van 12.5 tot 11.9. Hierdoor piekt de voltage naar iets meer dan 14 en het oranje lampje voor brand dan om aan te geven dat ie bij aan het laden is.

Uh oh... als ik de geschiedenis bekijk zie ik dat ik vier keer heeft geladen in een dag! Daar moet iets aan de hand zijn intern.

[Afbeelding]

en zo te zien is het elk 5u na het bijladen
je hebt recentelijk nieuwe software gekregen. Omdat stoelschakelaars kapot zijn en extreem stroomverbuik kunnen veroorzaken en dus veel mensen met een lege accu staan hebben ze dit geimplementeerd.

Mooie van het verhaal is dat de dealer/ importeur niet kunnen vertellen dat dit zo is maar via de forums wel, jij heb nu het mooie bewijs geleverd van de tijd.

Overigens zou ik me niet zo'n zorgen maken het is een erg kleine accu dus hij zal niet extreem veel uit de high voltage batterij trekken.

Ik krijg volgende maand mijn 2e stoelschakelaar( dan beide kanten vervangen) al omdat hij het voor elkaar krijgt om binnen dit tijdsbestek alsnog de accu leeg te trekken.

• T-Dinx
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:10:
Ik heb een trekhaak laten plaatsen onder mijn Kona, hiervoor is een behoorlijke uitsparing gemaakt in de kunststof bodemplaat. Is dit normaal?, Wie heeft hier ervaring mee ?
In mijn MY2020 is de trekhaak demontabel en gaat volledig onder de bumper door.

• s0larus
elmo1 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:56:
[...]

je hebt recentelijk nieuwe software gekregen. Omdat stoelschakelaars kapot zijn en extreem stroomverbuik kunnen veroorzaken en dus veel mensen met een lege accu staan hebben ze dit geimplementeerd.

Mooie van het verhaal is dat de dealer/ importeur niet kunnen vertellen dat dit zo is maar via de forums wel, jij heb nu het mooie bewijs geleverd van de tijd.

Overigens zou ik me niet zo'n zorgen maken het is een erg kleine accu dus hij zal niet extreem veel uit de high voltage batterij trekken.

Ik krijg volgende maand mijn 2e stoelschakelaar( dan beide kanten vervangen) al omdat hij het voor elkaar krijgt om binnen dit tijdsbestek alsnog de accu leeg te trekken.
Ja, ik heb de MY2020 begin juli ontvangen en daar had ie de AUX battersaver+ functie niet meer in staan. Maar het verbaasde mij dat hij ineens veel vaker ging laden dan voorheen zonder dat ik er veel aan heb gedaan. Misschien inderdaad de stoelschakelaars. Ik heb geen fancy elekstrisch verstelbare stoelen naast de rugsteun en gewicht sensor dus had gehoopt dat ik minder issues zou krijgen :P

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03
Over gewichtsensor gesproken. Onze Kona heeft vorige week vrijdag wederom een nieuwe sensormat gekregen. VOlgens de dealer ditmaal een volledig nieuw type dus nu zou het echt opgelost moeten zijn..... Eerst zien/horen en dan geloven maar het klinkt in ieder geval weer hoopvol

• daemonix
  • Niet online
Vandaag even aan het spelerijden in sport mode geweest, max vermogen kwam op 158 kW. Dat is meer dan ik verwacht had. :+

• Vhiper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2021
daemonix schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:58:
Vandaag even aan het spelerijden in sport mode geweest, max vermogen kwam op 158 kW. Dat is meer dan ik verwacht had. :+
Die sport mode is grappig inderdaad, maar ik moet zeggen, ik rij standaard in eco mode en ook dan heb ik het gevoel in een sportwagen te zitten, vooral bij het wegrijden bij de vele stoplichten O+

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heeft de Kona in sportmode ook een betere stuurbekrachtiging trouwens zoals de e-Niro?

• Twiek-San

Twiek-San

Definieer “beter” ?

• Twiek-San

Twiek-San

Vhiper schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:00:
[...]

Die sport mode is grappig inderdaad, maar ik moet zeggen, ik rij standaard in eco mode en ook dan heb ik het gevoel in een sportwagen te zitten, vooral bij het wegrijden bij de vele stoplichten O+
Als je een dag in Sport rijdt, went dat. En verlang je ineens naar Sport++ mode. :+

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Meer direct, maar laat ik zeggen in elk geval “anders” :)

• daemonix
  • Niet online
Niet dat het me opviel. Ik ben tevreden over de stuurbekrachtiging. Ik rij altijd in eco mode, maar dit was wel heeeeel leuk. ;)

Ik hoop iemand overgehaald te hebben om wat beter naar EV's te kijken. :+

[ Voor 23% gewijzigd door daemonix op 11-09-2020 12:27 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

daemonix schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:43:
Ik krijg andere banden, het was bij de leasemaatschappij ook duidelijk dat de standaard gemonteerde Nexen's niet goed zijn.
Grappig. Die van mijn beroept zich op dat het nu ruilen van banden, gewoon te vroeg vervangen is. En dat als de banden slecht zouden zijn, dit via de dealer of importeur wel geregeld zou worden. En de garage in de buurt die meent dat op dit moment de auto's nog steeds met Nexen uitgeleverd worden.... Nou ja, ik rij in de regen wel een keer tegen een boom of zo 8)7

Exact expert nodig?

• One-eye864
Crazy D schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:53:
[...]

Grappig. Die van mijn beroept zich op dat het nu ruilen van banden, gewoon te vroeg vervangen is. En dat als de banden slecht zouden zijn, dit via de dealer of importeur wel geregeld zou worden. En de garage in de buurt die meent dat op dit moment de auto's nog steeds met Nexen uitgeleverd worden.... Nou ja, ik rij in de regen wel een keer tegen een boom of zo 8)7
Dit klopt ook voor de 39 kWh versies die uit Korea komen

• daemonix
  • Niet online
Je kunt ze even naar dit draadje verwijzen... Ik hanteerde het argument dat de banden slechter waren dan de afgesleten banden met 1.2 mm profiel. Daarna kwam de erkenning dat het verhaal vaker gehoord is en werd er niet moeilijk gedaan.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:30
Jaja, in Korea hebben ze zelfs gekeken of de Kona geschikt is voor de Belgische wegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxaZyvaG08HK5dBRXOw9YcVwtOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7wy01TbwdaMFQVKXVEo2F9Ry.jpg?f=user_large

https://translate.google....log.naver.com%2Fdoohan500

• EV Patjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-05-2021
Sinds maart 2019 rijd ik mijn Kona en staat de teller inmiddels bijna op 40.000km.
Bij aflevering viel het mij al op dat de “versnellingsknoppen” zwak leken. Vooral de N en P knop, met de D en R is niets mis. Waar ik al bang voor was is nu gebeurd, de N knop is gescheurd. Hebben meer mensen hier last van?

Ook is het nog steeds een ramp om storingsvrij te bellen via Apple CarPlay, hoe ervaren jullie dit?

• daemonix
  • Niet online
Dan moet je maar Android Auto gebruiken. Werkt foutloos. :+ Apple CarPlay doet het niet zo goed op mijn Samsung S10. :+

• Twiek-San

Twiek-San

Ik gebruik Apple Carplay met een XR. Werkt gewoon goed. Wat stoort er? De verbinding of het geluid?

• Crazy D

Crazy D

daemonix schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:22:
Je kunt ze even naar dit draadje verwijzen... Ik hanteerde het argument dat de banden slechter waren dan de afgesleten banden met 1.2 mm profiel. Daarna kwam de erkenning dat het verhaal vaker gehoord is en werd er niet moeilijk gedaan.
Bij mij zeiden ze dus, oh dat heb ik nooit gehoord en we hebben toch aardig wat Kona's rondrijden...

Exact expert nodig?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CopyCatz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:06:
[...]

FYI: kdeboois in "Het grote Kia e-Niro topic"
Er zijn dus wel risico's met het hobbyen met een bak ergens onder je motorkap. Dit had indien niet op tijd ontdekt echt fout kunnen aflopen..

• daemonix
  • Niet online
Crazy D schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:38:
[...]

Bij mij zeiden ze dus, oh dat heb ik nooit gehoord en we hebben toch aardig wat Kona's rondrijden...
Heb je ze ook gewezen op de verandering van banden merk sinds de levering uit Tsjechië? Ook die was bekend bij mijn LM en onderbouwde het verhaal. Het was trouwens helemaal geen lange discussie, ze wisten het gewoon en lijken te wachten totdat iemand gaat klagen.

• Twiek-San

Twiek-San

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:16:
[...]

FYI: kdeboois in "Het grote Kia e-Niro topic"
Er zijn dus wel risico's met het hobbyen met een bak ergens onder je motorkap. Dit had indien niet op tijd ontdekt echt fout kunnen aflopen..
Dat is een KIA. En je moet uiteraard zelf kijken of de frunk er goed in zit en niks raakt of afknelt.

• Crazy D

Crazy D

daemonix schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:27:
[...]

Heb je ze ook gewezen op de verandering van banden merk sinds de levering uit Tsjechië? Ook die was bekend bij mijn LM en onderbouwde het verhaal. Het was trouwens helemaal geen lange discussie, ze wisten het gewoon en lijken te wachten totdat iemand gaat klagen.
Yup en zij zeiden dus, nooit iets over gehoord... Geen klachten...

Exact expert nodig?

• daemonix
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:22:
[...]

Yup en zij zeiden dus, nooit iets over gehoord... Geen klachten...
Dan toch een keer voorzichtig de bocht uit glijden en de stoeprand raken... Daarna laten onderzoeken wat de oorzaak was.

Welke LM is zo eigenwijs/zuinig/geeft niet om de veiligheid?

[ Voor 9% gewijzigd door daemonix op 13-09-2020 10:41 ]

• Crazy D

Crazy D

daemonix schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:41:
[...]

Dan toch een keer voorzichtig de bocht uit glijden en de stoeprand raken... Daarna laten onderzoeken wat de oorzaak was.

Welke LM is zo eigenwijs/zuinig/geeft niet om de veiligheid?
Mobility Services 8)7 Ik kan het trouwens ook iets minder voorzichtig doen, heb een reserve auto O-) Nou ja nu zit ik er niet zo mee, het is nu prima weer dus ben al weer bijna vergeten hoe kut het was in de regen :X

Exact expert nodig?

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:02
Melantrix schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:49:
Gisteren mijn Hyundai Kona MY2020 binnen gekregen van de LM, echt mooi ding! :D

Ik had een paar vraagjes waar jullie wellicht mij mee kunnen helpen..:
- Hoe kan je erachter komen of je de laatste update hebt?
- Ik maak gebruik van Android Auto en bij mij is deze (nog) niet full screen. Ik kan me herinneren dat ik dit wel had bij de test rit, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Heeft iemand Android Auto in fullscreen? Kunnen jullie welicht ook gelijk aangeven welke software versie jullie hebben in de auto?
Sinds de nieuwste firmware update was het toch mogelijk om full screen te krijgen met Android auto ? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben.

• Melantrix
Negaiido schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:54:
[...]

Sinds de nieuwste firmware update was het toch mogelijk om full screen te krijgen met Android auto ? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben.
Ja ik dacht t ook maar volgens mij heb ik dat geleden op een usa forum. Vandaar mijn vraag of iemand hier dat kan bevestigen en of mensen hun software versie kunnen posten.

Wellicht handig om een lijstje bij te houden hier? Mijn dealer zei namelijk dat ze alleen een update kunnen uitvoeren, ze kunnen niet zien of ik de nieuwste versie heb. Als we hier kunnen zien dat een nieuwe versie in omloop is, kunnen we daar evt op handelen.

-----
om dan maar gelijk het voortouw te nemen:
Mijn Hyundai Kona MY2020 heeft de volgende software versie:
- Model 0SAE.S5BLC.AEU
- Software: OS_E_20.EUR.S5W_L.001.001.191223
- Firmware: OS_E_20.EUR.01.191122.MICOM
- NAV APP: STD5W.EUR.HMC.200219.b8f1a8e_19Q2
- Kaart: EUR.12.41.47.551.401.2(D.F9/E.F9)

laatst bijgewerkt op 18.05.2020

[ Voor 19% gewijzigd door Melantrix op 14-09-2020 07:26 ]

• s0larus
Melantrix schreef op maandag 14 september 2020 @ 06:26:
[...]

- Model 0SAE.S5BLC.AEU

Missen er niet een aantal tekens bij jouw OS en firmware versie? Dit is de mijne die ik 8 juli 2020 heb opgehaald bij de dealer. Geen updates tussendoor en toen ik dit poste rond 9-10 juli was ie het meest up to date volgens een andere link.

Software: OSEV20.EUR.SOP.V113.190917.DAU_A
Firmware: OSEV20.EUR.292.19017.MICOM.DL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0Wvi7rsP80i2WTHqmM6NOh0nHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1N8BMOQdK8vCygSfBNg56AUb.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door s0larus op 15-09-2020 09:30 ]

• lussovius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 12:33
RiB1 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Misschien zijn er al Fashion's 2020 model uit Korea die een software update (15.000 km) hebben gehad en voorheen wel LFA hadden en nu nog/niet meer? Ik rij maar 15.000 km per jaar, dus ben nog niet aan de beurt.
Iamand?
Ik heb van de week mijn eerste onderhoudsbeurt gehad, met onder andere diverse software updates. Ik kan melden dat de LFA niet uit geschakeld is.

• Melantrix
s0larus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:28:
[...]

Missen er niet een aantal tekens bij jouw OS en firmware versie? Dit is de mijne die ik 8 juli 2020 heb opgehaald bij de dealer. Geen updates tussendoor en toen ik dit poste rond 9-10 juli was ie het meest up to date volgens een andere link.

[Afbeelding]
Ik heb werkelijkwaar geen idee.. Ik heb de auto (my2020 64kwh premium) begin september ontvangen van de dealer, via een LM voorraad. Wat voor versie auto heb jij? Wellicht dat daar verschil in zit?

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
s0larus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:28:
[...]

[Afbeelding]
De versienummers die @Melantrix vermeldde lijken heel erg op de versienummers van mijn e-Niro die geleverd is op 1 mei.... Jouw versienummers in het geheel niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fzLzrzcymuV_vyuooX-E_ztLrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4gwMGkwzY3QAQaaJtwwRnzY.jpg?f=fotoalbum_large

• nessio
Misschien komt die van Melantrix nog uit Korea.

• nessio
Weet iemand wat het extra verbruik is als je 2 fietsen op een fietsdrager achterop hebt?

• Melantrix
nessio schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:16:
Is er een manier om daar achter te komen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

nessio schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:17:
Weet iemand wat het extra verbruik is als je 2 fietsen op een fietsdrager achterop hebt?
Waarom is dat belangrijk om vooraf te weten? Bij een echte rit zijn er zoveel andere factoren zoals temperatuur en windkracht en -richting die veel meer impact hebben.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51
Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel problemen met de Nexen banden. Wel winterbanden gebruikt in de winter.
Ze maken wat meer kabaal en met regen iets voorzichtiger rijden maar verder gaat het prima.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:54
lussovius schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:54:
[...]

Ik heb van de week mijn eerste onderhoudsbeurt gehad, met onder andere diverse software updates. Ik kan melden dat de LFA niet uit geschakeld is.
Dat is geweldig nieuws. Bedankt voor de info.

• One-eye864
Melantrix schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:21:
[...]

Is er een manier om daar achter te komen?
Ja onder andere aan het begin van het chassisnummer. Plus het modelnummer bij de rdw geeft ook een goede indicatie. ALs je chassisnummer begint met TMAK komt hij uit Tsjechië

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
nessio schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:16:
Die van mij in ieder geval wel.

• Melantrix
One-eye864 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:21:
[...]
Ja onder andere aan het begin van het chassisnummer. Plus het modelnummer bij de rdw geeft ook een goede indicatie. ALs je chassisnummer begint met TMAK komt hij uit Tsjechië
Volgens mijn kentekenbewijs begint de voertuigidentificatienummer met KMHK.. Dat betekend dus dat het een Koreaans model is? Is dat positief of negatief of maakt het geen zak uit? :+

• One-eye864
Melantrix schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:31:
[...]

Volgens mijn kentekenbewijs begint de voertuigidentificatienummer met KMHK.. Dat betekend dus dat het een Koreaans model is? Is dat positief of negatief of maakt het geen zak uit? :+
Tja wat is positief en wat is negatief :P Koreaans model heeft nexen wat niet geweldig is, Tsjechië heeft Michelin. Verbruik is daarom (volgens o.a. rdw) iets minder van die uit Tsjechië . Plus de modellen uit Tsjechië mogen een aanhanger van 300kg trekken. Nadeel van die uit Tsjechië is weer dat ze structureel issues hebben met de sensormatten in de bijrijdersstoel (mijne is daar al twee keer voor terug geweest)

• Melantrix
One-eye864 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:53:
[...]

Tja wat is positief en wat is negatief :P Koreaans model heeft nexen wat niet geweldig is, Tsjechië heeft Michelin. Verbruik is daarom (volgens o.a. rdw) iets minder van die uit Tsjechië . Plus de modellen uit Tsjechië mogen een aanhanger van 300kg trekken. Nadeel van die uit Tsjechië is weer dat ze structureel issues hebben met de sensormatten in de bijrijdersstoel (mijne is daar al twee keer voor terug geweest)
Ah oke. Nja qua banden, mijn werkgever wil all season banden dus daar had ik geen keuze in, en volgens mij zij dat iig geen nexen.
Als ik dus een aanhanger wil trekken heb ik baat bij eerder genoemde rechtzaak als ik het goed begrijp? of is dat heel iets anders?

Ik ga het meemaken, maar wel goed om te weten voor de toekomst, bedankt! :)

• s0larus
@plips @Melantrix Dan ligt daar het verschil inderdaad. De mijne (my20 64kwh comfort) komt uit Tsjechië met inderdaad code TMAK. In ieder geval zou de laatste cijfers uit de software te vergelijken zijn. Jij hebt 191223 en ik heb 190917 dus de mijne is een oudere versie als hoger = nieuwer klopt. Plips heeft 191204 dus een versie tussenin?

Fijn dat ze transparant zijn met updates en versiesnummering :P

• daemonix
  • Niet online
Heb nu goodyear efficient grip gekregen als vervanger van de nexen’s. We gaan zien of die beter zijn. Slechter kan eigenlijk niet. Volgens Profile zijn ze stil en goed.

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Melantrix schreef op maandag 14 september 2020 @ 06:26:
[...]

Ja ik dacht t ook maar volgens mij heb ik dat geleden op een usa forum. Vandaar mijn vraag of iemand hier dat kan bevestigen en of mensen hun software versie kunnen posten.

Wellicht handig om een lijstje bij te houden hier? Mijn dealer zei namelijk dat ze alleen een update kunnen uitvoeren, ze kunnen niet zien of ik de nieuwste versie heb. Als we hier kunnen zien dat een nieuwe versie in omloop is, kunnen we daar evt op handelen.

-----
- Model 0SAE.S5BLC.AEU

Wij hebben een Kona EV 39 vanaf begin augustus. In mijn post van 3-9 had ik onze versie nummers vermeld. Vandaag is de auto terug geweest naar de dealer vanwege het aanbrengen van een trekhaak. Hebben ook gevraagd om hem te updaten gezien het plaatje van Melantrix. Nu zitten we op dezelfde versies als hierboven. Dit zijn dus de laatste. Rechts bovenin de hoek komt nu ook te staan wanneer hij bijgewerkt is.

• nessio
@CyBeRSPiN Verbruik met fietsen. Simpel nu kon ik makkelijk Workum-Slenaken halen zonder fietsen (over 76km heen, terug 93km) Was benieuwd of dat met fietsen ook lukt. Anders effe aan de fastned paal :)

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:06
Misschien is dit al gevraagd maar is er een manier om van die opstartwaarschuwing af te komen?

• Twiek-San

Twiek-San

Is gevraagd. Kan niet zonder hack.

• AQuaTiX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 11:44
s0larus schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:52:

*knip*

edit 2: Na wat gesjoemel met MagiskHide Props config, hide instellen voor bluelink, en reboot is het gelukt om de app te starten.
Hoe heb je dat gefixt met Magisk? Ik heb nu exact hetzelfde probleem, maar krijg het niet voor elkaar om Bluelink te laten draaien, op m'n Pixel2XL met stock rooted Android 11. Ding blijft zeuren over "A security risk has been detected".

Bij voorbaat heel erg dank!

• s0larus
AQuaTiX schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:23:
[...]

Hoe heb je dat gefixt met Magisk? Ik heb nu exact hetzelfde probleem, maar krijg het niet voor elkaar om Bluelink te laten draaien, op m'n Pixel2XL met stock rooted Android 11. Ding blijft zeuren over "A security risk has been detected".

Bij voorbaat heel erg dank!
Ik heb de module "MagiskHide Props Config" toegevoegd in Magisk Manager. Via die heb ik mijn toestel fingerprint aangepast zodat ie legitiem leek voor Bluelink. Je moest ook in Magisk Manager bluelink app laten verbergen in de magisk hide instelling optie.

Verder dan dat kom ik niet want de basis uitvoering heeft geen bluelink :'(

• Basweij
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 10:24
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:10:
Vraagje waar heb je die laten plaatsen?
Ben zelf op zoek naar een alternatief. De 950 euro vind ik een beetje prijzig..

• Rob76
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcmWoAfolbkSyySOzNOAcUdGwIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ys5sO26JHWTKgjy2sD4ztQtl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf wat aan het knutselen 😝 met carbonlook wrap. Ziet er best grappig uit. Dan valt het vele plastic wat minder op.

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:06
Rob76 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:20:
[Afbeelding]

Ik ben zelf wat aan het knutselen 😝 met carbonlook wrap. Ziet er best grappig uit. Dan valt het vele plastic wat minder op.
Ziet er goed uit. Heb je shrink-wrap gebruikt of zo? Is dat moeilijk aan te brengen en eventueel weer te verwijderen?

En is dit de 2020 kona? Bij mij zitten de knopjes onder het display.

• Rob76
realbart schreef op woensdag 23 september 2020 @ 06:18:
[...]

Ziet er goed uit. Heb je shrink-wrap gebruikt of zo? Is dat moeilijk aan te brengen en eventueel weer te verwijderen?

En is dit de 2020 kona? Bij mij zitten de knopjes onder het display.
Vinyl wrap. Makkelijk aan te brengen met wat geduld, scherp mesje, voorzichtigheid, schrapertje en evt. een föhn. Het gaat soms fout, dan pak je weer een nieuw stukje. Het is een soort sticker. Het gaat er zo weer af.
Het is idd model 64 kWh premium 2019. Maart om precies te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Rob76 op 23-09-2020 08:20 ]

• Rob76
https://insideevs.com/news/442368/new-hyundai-kona/

Nieuwe Kona voor wie 'm nog niet had gezien. Ik weet niet of ik het een vooruitgang vind 🤔. Wel leuk om bij de N line te zien hoe het staat met meegespoten bumpers. Ik ben nog niet overtuigd...

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Rob76 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:33:
https://insideevs.com/news/442368/new-hyundai-kona/

Nieuwe Kona voor wie 'm nog niet had gezien. Ik weet niet of ik het een vooruitgang vind 🤔. Wel leuk om bij de N line te zien hoe het staat met meegespoten bumpers. Ik ben nog niet overtuigd...
Als ik dit zo zie ben ik blij met mijn 2019 model.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• nessio
Nou, niet bijzonder. Blijf vrolijk mijn 4% uitzitten met model 19

• LESA
  • Laatst online: 29-08 10:01
EV Patjuh schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:28:
Sinds maart 2019 rijd ik mijn Kona en staat de teller inmiddels bijna op 40.000km.
Bij aflevering viel het mij al op dat de “versnellingsknoppen” zwak leken. Vooral de N en P knop, met de D en R is niets mis. Waar ik al bang voor was is nu gebeurd, de N knop is gescheurd. Hebben meer mensen hier last van?

Ook is het nog steeds een ramp om storingsvrij te bellen via Apple CarPlay, hoe ervaren jullie dit?
Bij mij was de N knop al een beetje gescheurd bij de aflevering in april 2019. Dat zag ik een paar dagen later. Ik heb dit een maand of 2 later gemeld bij de dealer. Die heeft de unit vervolgens besteld. Eind september gingen we naar Spanje voor de winter periode. In die periode werd ik gebeld dat het onderdeel er was. Ik meldde dat we medio maart wel langs zouden komen. Door diverse problemen (niet de auto) zijn we 14 maart halsoverkop vanwege de lockdown terug gevlogen naar NL. We dachten de Kona in april of mei op te kunnen halen. Uiteindelijk werd dat begin juli. De Kona stond dus ruim drie en halve maand stil en niet aan een lader. Het opladen van 12 v accu door de hoogspannings batterij knopje stond aan, bleek bij latere controle. Of de Kona na zo’n lange stilstand het gewoon doet wist ik niet. Was dus spannend. Maar met het ontgrendel knopje op de sleutel kwam de Kona gewoon weer tot leven alsof er niets aan de hand was. Het bereik was maar met 30 km afgenomen. Terugreis ging probleemloos dankzij Iberdrola in Spanje en Ionity in Frankrijk. Deze winter blijven wij en de Kona in NL.

• LESA
  • Laatst online: 29-08 10:01
Sinds 2 weken een nieuw probleem. Laadklepje gaat niet meer open. Dealer kon het niet repareren en heeft de unit besteld. Zal wel weer een maand of 4 duren. Er is gelukkig een truckje. Je kunt met je vingers aan de rand het klepje open trekken. Die zit blijkbaar maar zwakjes verbonden met de open sluiten unit. Handig om te weten als je dit probleem op vakantie krijgt.

• T-Dinx
Ter info:
Zojuist de accu met een snelheid 11 kWh geladen van 11 tot 100%. De ZAPPI bleek daar 65,0kWh voor nodig te hebben. Dus om de 64 kWh accu vol te laden is blijkbaar 65/0,89=73 kWh nodig. Dit betekent een laadverlies van (73-64)/64 x100 = 14%
Hebben jullie ongeveer gelijke resultaten?

• T-Dinx
De hoofdsteun van onze Kona Fashion blijkt voor mijn vrouw wat ver naar voren te staan. Wanneer ze de rugleuning verder achterover kantelt kan ze niet goed meer bij het stuur. Dit komt blijkbaar nogal nauw. Nu willen we de beugel die door de hoofdsteun gaat wat verbuigen. Aangezien mijn vrouw ca. 170cm lang is, een gemiddelde lengte, kunnen anderen ook deze ervaring hebben. Is dat zo?

• s0larus
T-Dinx schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:42:
De hoofdsteun van onze Kona Fashion blijkt voor mijn vrouw wat ver naar voren te staan. Wanneer ze de rugleuning verder achterover kantelt kan ze niet goed meer bij het stuur. Dit komt blijkbaar nogal nauw. Nu willen we de beugel die door de hoofdsteun gaat wat verbuigen. Aangezien mijn vrouw ca. 170cm lang is, een gemiddelde lengte, kunnen anderen ook deze ervaring hebben. Is dat zo?
Ik ervaar ook dat ie iets te ver naar voren staat. Graag had ik hem wat rechter staan maar aangezien de mijne lease is kan ik er niks aan doen.

• nessio
T-dinx Je berekening klopt wiskundig niet helemaal. Er zat nog 11% in de accu's Dus je laadde 89% (11 - >100) bij. Dus 89% van 64 kwh = 56,96 kwh de zappi had 65 kwh nodig inclusief laadverlies. Laadverlies (65-56.96)/56,96=14,%.
Je komt wel op het zelfde percentage.
Maar ik vind het laadverlies wel hoog. Met mijn oude TNM laadpaal (Loloo) uit 2012 heb ik permanent een laadverlies van 11%. Maar ik laad slecht met 3,5kwh (16a). Mogelijk is dat het verschil. Sneller laden -> meer verlies.

• daemonix
  • Niet online
@T-Dinx Het is niet de laadpaal die het laadverlies veroorzaakt, maar de lader in de auto.

Ook is de laadsnelheid niet 11 kWh. maar 11 kW. Verder klopt de analyse van @Nessio.

• s0larus
Ik zet mijn stoel altijd iets hoger en de rugsteun op max maar ik merk nu dat dit gereset wordt als de auto still staat voor een tijdje. Merken jullie dit ook? Mijn verwachting was dat ze gewoon op dat niveau bleven staan :\

• daemonix
  • Niet online
Nee, nooit gemerkt. Rijd je vrouw of je kind stiekem in de auto? :+

Pagina: 1 ... 64 ... 145 Laatste