Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 65 ... 145 Laatste
Acties:

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 11:23
daemonix schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:43:
Nee, nooit gemerkt. Rijd je vrouw of je kind stiekem in de auto? :+
Ik laat bijna niemand anders rijden omdat ik elektrisch rijden zo'n fijn gevoel vind haha. Als ik hoger zit staat m'n voet comfortabeler en de rugleuning heb ik nodig vanwege m'n rug.

De leukste ervaring waar ik niet moe van zal worden is instappen, auto start, trek de riem, druk op D, riem klik, en weg rijden.

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:18
Ik liet en laat me nog steeds graag rijden door mn echtgenote :)

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Als de partner rijdt heb je zelf alle tijd voor analyses met de OBD dongle :)

• s0larus
Iedereen die tot nu toe meerijdt vinden het ook een fijne ervaring ^^ En als ik extra rustig rij is het zo'n smooth ritje

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
s0larus schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:36:
Iedereen die tot nu toe meerijdt vinden het ook een fijne ervaring ^^ En als ik extra rustig rij is het zo'n smooth ritje
Moet je toch eens sport mode proberen. Wel spuugzakjes meenemen. :P

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
daemonix schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:54:
[...]

Mwah, ik wordt eerder misselijk van mijn partner die nog steeds de neiging heeft om hard de rem in te trappen..

• daemonix
  • Niet online
CopyCatz schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:25:
[...]

Mwah, ik wordt eerder misselijk van mijn partner die nog steeds de neiging heeft om hard de rem in te trappen..
Ik bedoel natuurlijk: combineer met regeneratie standje 3. Feest!

• s0larus
daemonix schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:54:
[...]

Sport is leuker als ik alleen rij :P Tegenwoordig rij ik een klein rondje om de stad waar ik 80 mag om even weg van m'n laptop te zijn.

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
T-Dinx schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:42:
De hoofdsteun van onze Kona Fashion blijkt voor mijn vrouw wat ver naar voren te staan. Wanneer ze de rugleuning verder achterover kantelt kan ze niet goed meer bij het stuur. Dit komt blijkbaar nogal nauw. Nu willen we de beugel die door de hoofdsteun gaat wat verbuigen. Aangezien mijn vrouw ca. 170cm lang is, een gemiddelde lengte, kunnen anderen ook deze ervaring hebben. Is dat zo?
Ik weet niet hoe het in de Kona werkt. Bij de Niro kun je de hoofdsteun in 3 verschillende standen zetten, van ver naar voren naar normaal. Wellicht is dit voor de Kona ook zo. Je moet dan de hoofdsteun van achteren duwen en dan gaat deze vertikaal bewegen zeg maar.

• T-Dinx
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-07-2024
NiroNiro schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:54:
[...]

Ik weet niet hoe het in de Kona werkt. Bij de Niro kun je de hoofdsteun in 3 verschillende standen zetten, van ver naar voren naar normaal. Wellicht is dit voor de Kona ook zo. Je moet dan de hoofdsteun van achteren duwen en dan gaat deze vertikaal bewegen zeg maar.
Bij de Kona kan de hoofdsteun alleen verticaal versteld worden. Het kussen zit vast aan de beugel.

• NiroNiro
  • Niet online
ah ja, dan houdt het op...

• nessio
@T-Dinx / @NiroNiro Zowel bij model 2019 als 2020 kun je bij alle Kona's de hoofdsteunen horizontaal in 3 standen verstellen (net als bij de E-Niro ) Zie voor beide modeljaren pagina 2-17.
Het verstellen moet met wat kracht, Durf je dat niet --> naar de dealer, is je vrouw ook weer blij :)

[ Voor 11% gewijzigd door nessio op 28-09-2020 12:37 ]

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
nessio schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:34:
@T-Dinx / @NiroNiro Zowel bij model 2019 als 2020 kun je bij alle Kona's de hoofdsteunen horizontaal in 3 standen verstellen (net als bij de E-Niro ) Zie voor beide modeljaren pagina 2-17.
Het verstellen moet met wat kracht, Durf je dat niet --> naar de dealer, is je vrouw ook weer blij :)
Het is hierbij makkelijk om op de achterbank plaats te nemen, zo kun je de hoofdsteun makkelijker met beide handen naar achteren trekken en loslaten op de gewenste positie. Bij de Kona 2020 Fashion kan het in ieder geval.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• nessio
Yep, zo lukt het bij de executive 2019 ook. Koste wel wat moeite.

• T-Dinx
Jan Workum schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:24:
[...]

Het is hierbij makkelijk om op de achterbank plaats te nemen, zo kun je de hoofdsteun makkelijker met beide handen naar achteren trekken en loslaten op de gewenste positie. Bij de Kona 2020 Fashion kan het in ieder geval.
Klopt, had ik niet in de gaten. Bedankt, ook @nessio
Maar hij stond bij ons blijkbaar al maximaal naar achteren. Dus 't wordt misschien toch verbuigen. 8)7

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-10 21:35
Afgelopen vrijdag ben ik gebeld voor een call back, waar het exact om gaat kon de man aan de telefoon mij niet vertellen... meer mensen die zijn gebeld? Mijn auto is half juli uitgeleverd.

Ik hoefde niet per direct te komen dus ik ga er maar vanuit dat het niet direct iets met veiligheid te maken heeft...

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Dengra Een terugroepactie staat geregistreerd bij de RDW. Als je op rdw.nl je kenteken invult en dan "terugroepacties" (onderste volgens mij) aanklikt kan je zien welke het is.

Wel apart dat de dealer geen idee heeft waar het over gaat.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gaat dat niet gewoon om dat rubberen hoesje van de grannylader? Was bij de e-Niro ook bij een aantal onder de noemer “terugroepactie” gedaan.

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-10 21:35
JeroenE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:13:
@Dengra Een terugroepactie staat geregistreerd bij de RDW. Als je op rdw.nl je kenteken invult en dan "terugroepacties" (onderste volgens mij) aanklikt kan je zien welke het is.

Wel apart dat de dealer geen idee heeft waar het over gaat.
Dank je, ik heb gecheckt maar er zijn geen terugroepacties geregistreerd...

• T-Dinx
Dengra schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:51:
Afgelopen vrijdag ben ik gebeld voor een call back, waar het exact om gaat kon de man aan de telefoon mij niet vertellen... meer mensen die zijn gebeld? Mijn auto is half juli uitgeleverd.

Ik hoefde niet per direct te komen dus ik ga er maar vanuit dat het niet direct iets met veiligheid te maken heeft...
Geen bericht gehad, mijn Kona is van begin juli.

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
En weer mijn interieur wat gepimpt. Zoek de verschillen 🙂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uMFiNtTLHcuCdfuIN3v2bWPlEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wfTlumzqwa0NWMnfxfK8yVY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcmWoAfolbkSyySOzNOAcUdGwIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ys5sO26JHWTKgjy2sD4ztQtl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Rob76 op 01-10-2020 19:44 ]

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Dengra schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:51:

Zou de terugroepactie niet de vervanging van de rechter voorstoelsensor zijn..? O-)

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:19
Spirit1707 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Zou de terugroepactie niet de vervanging van de rechter voorstoelsensor zijn..? O-)
Ja dat denk ik ook. Toen mijn stoelsensor vervangen is, zeiden ze al dat ze een terugroepactie gingen doen.

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:06
Rob76 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:42:
En weer mijn interieur wat gepimpt. Zoek de verschillen 🙂
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat heb je je beeldscherm mooi zwart gemaakt. Bij mij staan daar allemaal lettertjes op enzo

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
realbart schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Wat heb je je beeldscherm mooi zwart gemaakt. Bij mij staan daar allemaal lettertjes op enzo
Wat bedoel je met beeldscherm zwart gemaakt?

• s0larus
Rob76 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Wat bedoel je met beeldscherm zwart gemaakt?
Volgens mij bedoelt @realbart dat jouw scherm zwart is terwijl de standaard "screen off" optie nog wel de tijd en datum toont. Ik denk dat de auto gewoon nog niet helemaal gestart/gestopt is, toch?

• realbart
Sorry, ik was bijdehand aan het doen.
Maar ik vind het geschrinkwrapte interieur wel wat hebben.

Zijdelings gerelateerd: zijn er partijen in Nederland die ook de buitenkant wrappen? En is dat betaalbaar?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

realbart schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:03:
Sorry, ik was bijdehand aan het doen.
Maar ik vind het geschrinkwrapte interieur wel wat hebben.

Zijdelings gerelateerd: zijn er partijen in Nederland die ook de buitenkant wrappen? En is dat betaalbaar?
Ja genoeg. Even googlen op carwrap. Voor de gein weleens gevraagd om een Yaris te wrappen en kreeg toen prijzen van 2000 euro te horen. Zal voor de Kona iets meer zijn want iets groter. Of het betaalbaar is moet je zelf bepalen :P

Exact expert nodig?

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 14:30
https://www.autoweek.nl/a...terug-wegens-brandgevaar/

Ik ben benieuwd! Iemand enig idee hoe je kan achterhalen wanneer de auto gefabriceerd is?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• daemonix
  • Niet online
Het staat gewoon in het artikel:
In totaal gaat het om 25.564 exemplaren die zijn gebouwd tussen september 2017 en maart 2020.

• Melantrix
daemonix schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:53:
Het staat gewoon in het artikel:
[...]
Dat snap ik, maar ik wil natuurlijk weten wanneer mijn auto gefabriceerd is :)

• daemonix
  • Niet online
Melantrix schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Dat snap ik, maar ik wil natuurlijk weten wanneer mijn auto gefabriceerd is :)
Wanneer is die geleverd? Waar komt hij vandaan? Tsjechië of Korea?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Melantrix schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:36:
https://www.autoweek.nl/a...terug-wegens-brandgevaar/

Ik ben benieuwd! Iemand enig idee hoe je kan achterhalen wanneer de auto gefabriceerd is?
Jij benieuwd, ik ben vooral bezorgd.....

Iemand info over de omstandigheden wanneer dit gevaar dreigt?

Invoegen doe je zo!

• Melantrix
daemonix schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Wanneer is die geleverd? Waar komt hij vandaan? Tsjechië of Korea?
Geleverd in september echter is het een voorraad model geweest, dus dat zegt niet zoveel. Volgens mij is het een Koreaans model - Vin begint met: KMHK.

• 123Jan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-07-2022
Sander,

Heb je al ontdekt hoe je het gepiep bij geen handen aan het stuur uit kunt zetten?

Jan

• realbart
Het is een mooie auto, maar ik zou de software graag willen tweaken:
- Ik rijd in Comfort Mode omdat ik de teller van Eco-mode minder overzichtelijk lelijk vind. Was dit maar instelbaar.
- Ik vind de veiligheidswaarschuwing bij het opstarten irritant omdat het mij hindert bij het (via voice control) instellen van de navigatie. Moet ik toch de handen van het stuur halen, terwijl ik juist aan het wegrijden ben.
- Ik heb mijn handen echt aan het stuur. Stop met piepen.

Ook is het irritant dat CarPlay/Android auto in previewmodus blijft hangen. Geen idee hoe ik hem full screen zet.

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 23:48
realbart schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:44:
Het is een mooie auto, maar ik zou de software graag willen tweaken:
- Ik rijd in Comfort Mode omdat ik de teller van Eco-mode minder overzichtelijk lelijk vind. Was dit maar instelbaar.
- Ik vind de veiligheidswaarschuwing bij het opstarten irritant omdat het mij hindert bij het (via voice control) instellen van de navigatie. Moet ik toch de handen van het stuur halen, terwijl ik juist aan het wegrijden ben.
- Ik heb mijn handen echt aan het stuur. Stop met piepen.

Ook is het irritant dat CarPlay/Android auto in previewmodus blijft hangen. Geen idee hoe ik hem full screen zet.
Ik heb er ook eentje hoog op mijn verlanglijstje staan:
- Zet de parkeersensoren aan de voorkant gewoon altijd aan. Dat deed mijn Toyota ook en dat was erg prettig.Nu moet ik ze met de hand inschakelen als ik niet eerst achteruit heb gereden.

Verder ben ik wel tevreden, maar dat was ik ook met de auto's die ik hiervoor had (Toyota Auris hybride en daarvoor de Prius).Nouja, de vering had wel wat zachter gemogen. Ik hoef niet te racen dus meer comfort was fijn geweest. En die verschrikkelijke Nexen banden natuurlijk... Helaas rijd ik als een oud vrouwtje dus ze slijten niet hard. En de leasemaatschappij wil niet voortijdig vervangen.

Goed man!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

incmve

maredana.nl

Sinds september rij ik een MY202
Tot nu toe bevalt de auto mij prima, idd hij mag wel wat minder piepen maar ik begin er wel aan te wennen.

Wat ik wel vervelend vind is het resetten van de widgets, hebben jullie daar ook last van?
Gisteren heb ik het weerbericht vervangen door de climate info maar vandaag staat vrolijk het weerbericht weer in het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHq5v5nKxpmPzfKRqqOq3AGKlt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQYNL9yiPVwW5kh5xpk4IoI1.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:08
incmve schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:24:
Sinds september rij ik een MY202
Tot nu toe bevalt de auto mij prima, idd hij mag wel wat minder piepen maar ik begin er wel aan te wennen.

Wat ik wel vervelend vind is het resetten van de widgets, hebben jullie daar ook last van?
Gisteren heb ik het weerbericht vervangen door de climate info maar vandaag staat vrolijk het weerbericht weer in het scherm.
[Afbeelding]
Nope hier nergens last van. Mijn wigdets blijven gewoon staan

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
123Jan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
Sander,

Heb je al ontdekt hoe je het gepiep bij geen handen aan het stuur uit kunt zetten?

Jan
Dag Jan,

Nee, het is niet gelukt en ik ben ook niet zo'n techneut dat ik diep de software in kan gaan.

• daemonix
  • Niet online
sander666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Dag Jan,

Nee, het is niet gelukt en ik ben ook niet zo'n techneut dat ik diep de software in kan gaan.
Dat hoor je niet uit te kunnen zetten.

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
daemonix schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Dat hoor je niet uit te kunnen zetten.
Klopt. Ik vind het gevaarlijker in de sofware dat het systeem zichzelf uitschakelt zonder signaal. Je ziet alleen het lampje van groen naar wit gaan. Ik had het logischer gevonden als op dit moment een signaal klinkt ten teken dat de auto niet meer zelf stuurt.

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
_Diederik schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Jij benieuwd, ik ben vooral bezorgd.....

Iemand info over de omstandigheden wanneer dit gevaar dreigt?
Batterijfabrikant LG Chem, die de batterijen voor de Kona Electric levert, zegt dat de exacte oorzaak van de brand nog niet bekend is. Een experiment dat in samenwerking met Hyundai is uitgevoerd, zou geen brand hebben opgeleverd. Daarom lijkt het LG Chem sterk dat een productiefout de oorzaak is.
Volgens Hyundai is dit mogelijk het gevolg van een productiefout in de batterijen, waardoor kortsluiting ontstaat.
Blijkbaar weten ze het zelf ook niet zo goed. In een ander artikel las ik dat het zou gaan om een softare update + batterij inspectie (al dan niet vervanging onderdeel).

[ Voor 10% gewijzigd door Wackerstamfer op 09-10-2020 10:43 ]

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nog beter was een systeem zoals andere merken dat doen: alarm signaal en auto rustig op de vluchtstrook tot stilstand brengen. Want kans groot dat de bestuurder dan met een beroerte achter het stuur zit / in slaap is gevallen. Levensgevaarlijk om dan automatisch door te blijven rijden, of om het systeem botweg te deactiveren.

• daemonix
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:44:
Nog beter was een systeem zoals andere merken dat doen: alarm signaal en auto rustig op de vluchtstrook tot stilstand brengen. Want kans groot dat de bestuurder dan met een beroerte achter het stuur zit / in slaap is gevallen. Levensgevaarlijk om dan automatisch door te blijven rijden, of om het systeem botweg te deactiveren.
En dat naar de vluchtstrook gaan kan de Kona niet. Het is 'maar' level 2. Inderdaad zou een betere waarschuwing beter op zijn plaats zijn.

• 123Jan
sander666 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Dag Jan,

Mocht ik een oplossing vinden, dan meld ik mij weer.

Jan

• daemonix
  • Niet online
123Jan schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Mocht ik een oplossing vinden, dan meld ik mij weer.

Jan
Ik hoop van ganser harte dat je die niet vindt. Het is voor zover ik weet een wettelijke vereiste dat een auto met autonomous level 2 driving een detectie op stuur niet vasthouden heeft. Pas bij level 5 zou dit kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door daemonix op 09-10-2020 12:03 ]

• nessio
@daemonix detectie, dat had mijn BMW ook, maar die had sensors in het stuur en niet zo'n goedkope sensor op de stuurkolom. Je moet dus doelbewust het stuur bewegen in plaats van alleen vasthouden. Want bij alleen vasthouden piept ie ook (ik heb het heel vaak, op rechte stukken hoef je het stuur niet te bewegen, dus piiiieep)

• nessio
@Melantrix Korea-> heb je nexen banden ->kijk eens naar de produktiedatum van je banden. De auto is dan ongeveer 1a 2 maanden later gemaakt.

• s0larus
Misschien is het omdat ik micro aanpassingen maak als ik rij dus het stuur altijd heel beetje beweeg maar ik krijg de melding pas als ik het stuur los laat en over de streep ga. Als ie zelf terug de weg op stuurt is ie al aan het piepen. Zelfs met 3 vingers bij 7u op het stuur piept ie niet :\

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:44

R2L

Aangezien ik deze week op "de bestel knop" heb gedrukt lees ik vanaf nu ook mee in dit forum. Ik ben voor de Fashion uitvoering gegaan met 64KW. Die schijnen zat op voorraad te staan, dus men heeft beloofd dat ik 'm nog dit jaar kan gaan rijden. Ik begin dus maar eens op mijn gemak dit forum door te lezen, maar tips & tricks zijn uiteraard ook van harte welkom!

• realbart
R2L schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:00:
Aangezien ik deze week op "de bestel knop" heb gedrukt lees ik vanaf nu ook mee in dit forum. Ik ben voor de Fashion uitvoering gegaan met 64KW. Die schijnen zat op voorraad te staan, dus men heeft beloofd dat ik 'm nog dit jaar kan gaan rijden. Ik begin dus maar eens op mijn gemak dit forum door te lezen, maar tips & tricks zijn uiteraard ook van harte welkom!
Bestel je m zelf of via een leasemaatschappij?
Als je m least heb ik een tip: leaseplan heeft een stuk of wat occasionleasemodellen van deze 64KW Fashion op voorraad staan, zgan met nauwelijks kilometers. Die kan je ook leasen als je zakelijk least. Scheelt echt heel veel.

• R2L

R2L

realbart schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:12:
[...]

Bestel je m zelf of via een leasemaatschappij?
Als je m least heb ik een tip: leaseplan heeft een stuk of wat occasionleasemodellen van deze 64KW Fashion op voorraad staan, zgan met nauwelijks kilometers. Die kan je ook leasen als je zakelijk least. Scheelt echt heel veel.
Mooie tip, maar voor mij niet relevant. Het loopt geheel via de centrale inkoop van mijn werkgever. Die regelt alles met de leasemaatschappij. Verder hebben ze ook nog eens bij bepaalde dealers een extra korting bedongen.

Als berijder hoef ik dus helemaal niets zelf te regelen. Krijg ook nog eens een laadpunt op eigen oprit en ik ga c.a. maar 145 euro/maand aan bijtelling betalen, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het nog goedkoper kan. :)

• s0larus
R2L schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:00:
A Better Route Planner om lange routes te plannen of als je op 30% zit en je 40% nodig hebt om thuis te komen. Zeer fijn om te gebruiken. Ik heb 'm voor 2 routes gebruikt, beiden ~2000km heen en weer, en hij maakt een goeie inschatting van tijd. App beschikbaar

Chargemap, om laadpunten snel te zoeken met/zonder filtering

Aangezien je via lease/bedrijf de auto krijgt neem ik aan dat er een laadpas bij hoort? In ieder geval, handig om de [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers topic te lezen. Aantal gratis of goedkope pasjes te hebben zodat je altijd kan laden als andere pasjes het niet doen. Bijvoorbeeld, met Plugsurfing kon ik gratis laden in Grenoble (frankrijk). Dus geen geld door m'n werkgever of ik betaald :)

Goeie app met de pasjes erbij is Chargeprice om de goedkopste pasje/aanbieder te kunnen gebruiken.

• R2L

R2L

s0larus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

A Better Route Planner om lange routes te plannen of als je op 30% zit en je 40% nodig hebt om thuis te komen. Zeer fijn om te gebruiken. Ik heb 'm voor 2 routes gebruikt, beiden ~2000km heen en weer, en hij maakt een goeie inschatting van tijd. App beschikbaar

Chargemap, om laadpunten snel te zoeken met/zonder filtering

Aangezien je via lease/bedrijf de auto krijgt neem ik aan dat er een laadpas bij hoort? In ieder geval, handig om de [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers topic te lezen. Aantal gratis of goedkope pasjes te hebben zodat je altijd kan laden als andere pasjes het niet doen. Bijvoorbeeld, met Plugsurfing kon ik gratis laden in Grenoble (frankrijk). Dus geen geld door m'n werkgever of ik betaald :)

Goeie app met de pasjes erbij is Chargeprice om de goedkopste pasje/aanbieder te kunnen gebruiken.
Super! Dankjewel voor deze waardevolle tips en weer een topic om te checken... :)

[ Voor 77% gewijzigd door R2L op 10-10-2020 22:36 ]

• Spirit1707
Betreft: Bluelink. Ik krijg de geplande laadtijd niet geactiveerd. Het begint al bij de op te geven vertrektijd. Er worden twee mogelijkheden gegeven: 1. Vertrektijd en 2. Vertrektijd .
Beide heb ik ingevuld, afzonderlijk en gelijktijdig, maar het laden begint direct nadat ik de stekker van mijn wallbox met de Kona verbind.
Het enige wat ik wil realiseren is dat het laden 's morgens om 7 uur start en om 10.00 uur stopt, omdat ik dan vertrek (gepland laden).
Hoe moet ik Bluelink invullen? Bij voorbaat dank voor het meedenken.

• One-eye864
Spirit1707 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:41:
Betreft: Bluelink. Ik krijg de geplande laadtijd niet geactiveerd. Het begint al bij de op te geven vertrektijd. Er worden twee mogelijkheden gegeven: 1. Vertrektijd en 2. Vertrektijd .
Beide heb ik ingevuld, afzonderlijk en gelijktijdig, maar het laden begint direct nadat ik de stekker van mijn wallbox met de Kona verbind.
Het enige wat ik wil realiseren is dat het laden 's morgens om 7 uur start en om 10.00 uur stopt, omdat ik dan vertrek (gepland laden).
Hoe moet ik Bluelink invullen? Bij voorbaat dank voor het meedenken.
ik zou dat met daluren oplossen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80_K6wsVriOnHKJ_qxRfUHanTt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sag5ZtglH13nhY1TYPlP6o6V.png?f=fotoalbum_large

• Spirit1707
Bedankt voor je reactie.
Ook die variant heb ik geprobeerd. BL vraagt zelfs om eerst de vertrektijd in te vullen. Is dus een verplicht veld.
Maar zelfs dan laadt hij direct zodra ik de stekker aankoppel....

• JeroenE
  • Niet online
@Spirit1707 Ik heb geen Kona, maar zit er naast de laadpoort niet een knopje wat je eventjes moet indrukken als je toch gelijk wil laden ipv via de ingestelde tijden? Kan het zijn dat dit knopje misschien "vast" zit waardoor jouw Kona altijd in de "gelijk laden" stand springt?

• Spirit1707
@JeroenE. Dat is een mogelijkheid. Bedankt voor het meedenken. Zodra ik kan ga ik dat uitproberen. En geef ik terugkoppeling.

• One-eye864
Spirit1707 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ook die variant heb ik geprobeerd. BL vraagt zelfs om eerst de vertrektijd in te vullen. Is dus een verplicht veld.
Maar zelfs dan laadt hij direct zodra ik de stekker aankoppel....
Zijn in de auto de daluren ingesteld? je kan in de auto instellen wat de daluren zijn en bij mij wacht hij dan echt met laden tot die tijd (of ik moet hem idd overrulen met het knopje bij de laadpoort)

• Supermario99
One-eye864 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:11:
[...]
Zijn in de auto de daluren ingesteld? je kan in de auto instellen wat de daluren zijn en bij mij wacht hij dan echt met laden tot die tijd (of ik moet hem idd overrulen met het knopje bij de laadpoort)
Ik heb het ook in de auto zelf ingesteld, en dat werkt perfect. Via de app is het me ook nog niet gelukt.

• One-eye864
Supermario99 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Ik heb het ook in de auto zelf ingesteld, en dat werkt perfect. Via de app is het me ook nog niet gelukt.
ik moet zeggen dat ik het ook enkel via de auto zelf gedaan heb destijds (al kwamen de settings daarna wel door in de app). Maar goed de Bluelink app heeft wel meer kuren

• Spirit1707
:|

[ Voor 100% gewijzigd door Spirit1707 op 13-10-2020 20:05 ]

• Spirit1707
@JeroenE @One-eye864 @Supermario99 Zojuist geprobeerd wat jullie aandroegen, maar (achteraf logisch natuurlijk) begon het laden direct.
Ik wilde immers pas dat hij 's morgens om 7 uur (of bij zonsopgang) start met laden.
De reden van de geplande laadtijd is dat ik wil voorkomen dat ik verplicht vroeg uit de veren moet om de Kona aan te sluiten...

• One-eye864
Spirit1707 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:02:
@JeroenE @One-eye864 @Supermario99 Zojuist geprobeerd wat jullie aandroegen, maar (achteraf logisch natuurlijk) begon het laden direct.
Ik wilde immers pas dat hij 's morgens om 7 uur (of bij zonsopgang) start met laden.
De reden van de geplande laadtijd is dat ik wil voorkomen dat ik verplicht vroeg uit de veren moet om de Kona aan te sluiten...
Waarom is dat logisch dan?Als je als daluren 07:00 tot 10:00 instelt zou hij alleen op die moment mogen laden en niet bijv nu als je hem nu al inprikt

• Spirit1707
Klopt, maar ik had als vertrektijd opgevoerd: 7.00 uur. Ik dacht dat de Kona die tijd zag als starttijd om te laden. Heel erg krom gedacht. Maar goed, het is mij nog steeds niet gelukt om de laadsessie gepland te starten om 7.00 uur in de ochtend.
Feitelijk heb ik dus in mijn geschetste situatie niets met daluren van doen.

• Spirit1707
Daarop aansluitend, hoef ik dus alleen de tijden van de daluren aan te passen. Deze tijden pakt de Kona vervolgens om te laden.... (vermoed ik dus...)

• Spirit1707
Ik associeerde daluren met de dag- en normaaltarief (ook wel dubbel tarief/dag-en nachttarief) zoals de energierekening leveranciers hanteren. Fout, dus.

• One-eye864
ja klopt je moet de daluren hier "misbruiken" door die uren juist in te stellen als tijden dat je wil laden. en vervolgens GEEN vertrektijd instellen dan zou het goed moeten gaan.

• Spirit1707
Precies.
Maar waarom kun je twee vertrektijden opvoeren?
1. Vertrektijd 2. Vertrektijd
Is hier een verklaring voor te bedenken?

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 23:48
Spirit1707 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
Precies.
Ja,

Mijn ene vertrektijd is op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag om 07:30.
De andere vertrektijd is op dinsdag om 08:30u.

Dan is hij altijd op het juiste tijdstip verwarmd op de parkeerplaats.

Goed man!

• One-eye864
Spirit1707 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
Precies.
Idd bijvoorbeeld voor voorverarmen. En voor als je zegt dat hij ook buiten de daluren mag laden. dan start hij pas wanneer het echt nodig is om te laden.

Dus stel je zegt dat je daluren van 23:00 tot 7:00 zijn en dat je om 05:00 weg wil en je accu is zo leeg dat je 7 uur nodig hebt om weer vol te laden. Zonder vertrektijd zal de auto dan om 23:00 beginnen te laden met als gevolg dat hij om 05:00 nog niet vol zit. (Mits ingesteld dat hij ook buiten de daluren mag laden) zal hij in dit geval al om 22:00 beginnen te laden om toch bij vertrek vol te zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door One-eye864 op 13-10-2020 21:48 . Reden: Voorbeeld wat uitgebreid ]

• Spirit1707
@robkds @One-eye864 . Bedankt voor jullie snelle oplossingen. Eigenlijk is het logisch, maar zou ik er pas achter zijn gekomen bij die ene speciale gelegenheid (..).
Tijdens deze crisisperiode heb ik tamelijk standaard dagen, vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Spirit1707 op 14-10-2020 16:22 ]

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
One-eye864 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:12:
ja klopt je moet de daluren hier "misbruiken" door die uren juist in te stellen als tijden dat je wil laden. en vervolgens GEEN vertrektijd instellen dan zou het goed moeten gaan.
Ja, zo doe ik het idd ook. Daluren zijn juist piekuren geworden bij mij ivm Zonnepanelen

• Spirit1707
@Snacky817 inderdaad, zo zie ik maar weer... Mijn panelen komen erg goed van pas.

• T-Dinx
Is er al wat meer bekend over de terugroepactie van de Kona t.g.v brandrisico?
- waarom?
- welke serie, ook die uit Tsechië?

• 123Jan
Vorige maand een drie fasen Zappi laten installeren. Het heeft een maand geduurd voordat de Zappi in de Eco ++ modus zijn werk deed. In eerste instantie bleef de Zappi gewoon doorladen, ook als de zon allang onder was en er dus geen overschot aan stroom was. De Zappi begon dan wel af te tellen naar nul, maar halverwege begon het aftellen weer opnieuw om nooit bij nul uit te komen. Na veel mailen en bellen met EVservice uit Utrecht kwam er een monteur langs. De Zappi bleek verkeerd aangesloten. De 3 fases dienen in een vaste volgorde aangesloten te worden. De eerste keer was dit niet goed gedaan.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
123Jan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:47:
Vorige maand een drie fasen Zappi laten installeren. Het heeft een maand geduurd voordat de Zappi in de Eco ++ modus zijn werk deed. In eerste instantie bleef de Zappi gewoon doorladen, ook als de zon allang onder was en er dus geen overschot aan stroom was. De Zappi begon dan wel af te tellen naar nul, maar halverwege begon het aftellen weer opnieuw om nooit bij nul uit te komen. Na veel mailen en bellen met 4EV kwam er een monteur langs. De Zappi bleek verkeerd aangesloten. De 3 fases dienen in een vaste volgorde aangesloten te worden. De eerste keer was dit niet goed gedaan.
De Zappi eco+ stand 3-fase werkt pas bij een surplus van 4,2kW zonnestroom. Ik weet niet hoeveel vermogen je aan zonnepanelen hebt opgesteld?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• One-eye864
T-Dinx schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:08:
Is er al wat meer bekend over de terugroepactie van de Kona t.g.v brandrisico?
- waarom?
- welke serie, ook die uit Tsechië?
Ja er staat inmiddels een artikel op https://imotion.hyundai.n...oept-kona-electric-terug/
Het betreft exemplaren van de Hyundai KONA Electric – met 39 kWh-batterijpakket en 64 kWh-batterijpakket – die tussen 29 september 2017 en 20 maart 2020 door Hyundai Motor Company in de Hyundai-fabriek in Korea zijn gebouwd voor verkoop op de Europese markt
De Konas uit Tsjechië ontspringen de dans dus

• T-Dinx
One-eye864 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Ja er staat inmiddels een artikel op https://imotion.hyundai.n...oept-kona-electric-terug/

[...]

Bedankt _/-\o_

• 123Jan
Jan Workum schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

De Zappi eco+ stand 3-fase werkt pas bij een surplus van 4,2kW zonnestroom. Ik weet niet hoeveel vermogen je aan zonnepanelen hebt opgesteld?
Dag Jan,

Klopt. Ik heb bij de instellingen daarom bij Eco++ voor 1 fase ipv 3 fasen gekozen. Dan start het laden bij 1,4 kWh. Helaas stond deze wijsheid niet in de gebruiksaanwijzing van mijn Zappi.

Jan

• 123Jan
Zappi hervat het laden de volgende dag niet
Nu de fasen van mijn Zappi goed zijn aangesloten en ik bij instellingen bij Eco ++ 1 fase heb geselecteerd, begint de Zappi (firmware 3.033) keurig te laden en stopt hij als er geen overschot meer is. Als de zon weer gaat schijnen pakt hij het laden weer op.
Echter, de dag daarna werd het laden niet hervat toen er weer voldoende overschot aan zonnestroom was. De Zappi probeerde contact te maken met mijn Kona EV Comfort 2020 zonder resultaatt. Pas nadat ik via de app van de Kona (Blue Link) opdracht gaf om te laden, werd het laden hervat.
Weet iemand hoe dit is op te lossen?

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
One-eye864 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

[...]

Ik heb er een uit Korea en is in April geleverd... Die zou er tussen kunnen zitten... :'(

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
Hier net afgelopen woensdag de 30k kilometer onderhoudsbeurt gehad (Hyundai Kona 2019), inclusief navigatie-update (GPS-snelheid in beeld! :) ) en een terugroep-actie-software-update (niet batterij-gerelateerd).

Nou heb ik sindsdien pas, vanaf de garage, 3km mee gereden dus wellicht dat het nog goed komt bij grotere afstand, maar: ik zie tijdens het rijden geen range-getal meer. Ik weet dus niet of ik nog 200km of 300km aan acculading heb. Pas bij het uitschakelen van de auto zie ik nog even het getal in beeld.

Is dit iets nieuws wat ik ergens moet uit/aanzetten in de opties? Of gaat het nog vanzelf goedkomen?

• Crazy D

Crazy D

vanaalten schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:26:
Is dit iets nieuws wat ik ergens moet uit/aanzetten in de opties? Of gaat het nog vanzelf goedkomen?
Geen idee maar als je erachter bent, meld het. Ik ga over een paar weken voor z'n eerste beurtje O+ en ga de updates ook krijgen.

Exact expert nodig?

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Hier net afgelopen woensdag de 30k kilometer onderhoudsbeurt gehad (Hyundai Kona 2019), inclusief navigatie-update (GPS-snelheid in beeld! :) ) en een terugroep-actie-software-update (niet batterij-gerelateerd).

Nou heb ik sindsdien pas, vanaf de garage, 3km mee gereden dus wellicht dat het nog goed komt bij grotere afstand, maar: ik zie tijdens het rijden geen range-getal meer. Ik weet dus niet of ik nog 200km of 300km aan acculading heb. Pas bij het uitschakelen van de auto zie ik nog even het getal in beeld.

Ik mag maandag voor de 30k, ik ga erop letten

• JeroenE
  • Niet online
123Jan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:20:
Weet iemand hoe dit is op te lossen?
Het klinkt meer dat het aan de Kona ligt dan aan de zappi. Er zijn meerdere merken die problemen hebben (gehad) met laadpalen die stoppen en daarna weer willen starten met laden.

Bij sommige merken zorgde dat er dan zelfs voor dat de accu juist effectief leger werd omdat de auto maar bleef "wachten" (en wel stroom verbruiken). Bij andere merken valt de auto dan na verloop van tijd (bijvoorbeeld 30 minuten of een uur) "in slaap" en begint het laden niet opnieuw ook al mag het dan van de laadpaal wel.

Dus dit klinkt wel heel herkenbaar, maar is alleen op te lossen met een aanpassing in de software van de auto.

• nessio
@vanaalten Dat klopt niet, de range moet na de update van de MMS zichtbaar blijven (bij mij wel dus).

• nessio
Niet starten met laden. Start het laden wel als je de stekker uit de auto haalt en er daarna weer in stopt (zonder m uit de Zappi te halen)?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43

Opgelost!

Normaal rij ik in de ‘eco’ stand, soms in de ‘sport’ stand en bij beide staat dan rechtsboven in het dashboard de range.

Nu kreeg ik ‘m van de garage terug - in de ‘comfort’ stand. En uitgerekend bij die stand staat de range niet rechtsboven (maar ergens in het midden).

Ofwel, weer in ‘eco’ gezet en alles is weer normaal. :)

• Banjy
  • Laatst online: 12-11 15:49
vanaalten schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Opgelost!

Normaal rij ik in de ‘eco’ stand, soms in de ‘sport’ stand en bij beide staat dan rechtsboven in het dashboard de range.

Nu kreeg ik ‘m van de garage terug - in de ‘comfort’ stand. En uitgerekend bij die stand staat de range niet rechtsboven (maar ergens in het midden).

Ofwel, weer in ‘eco’ gezet en alles is weer normaal. :)
Ook al eens gehad, wel vreemd als je erover nadenkt dat niet juist bij eco de range zo groot en pontificaal in het midden staat maar alleen klein rechtsboven.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 16:46
Weet iemand hoe je de helderheid van de binnenspiegel kunt aanpassen of uitzetten in donker?
Bij donkere auto's zie ik heel vaag maar een paar koplampen en verder niks.

Is er ook een manier om Android Auto full screen te krijgen ipv dat ik zie welke naam mijn telefoon heeft?

---
Bij het voorlezen van Whatsapp berichten kreeg ik een Engels accent.
Mochten meer mensen hier last van hebben moet jet volgende doen.
Ik heb een tijdelijke oplossing. Het heeft te maken met de Google app. Downgrade / verwijder de updates. Installeer de versie 11.19.13.29.

Deze versie kan je vinden bij apk mirror. Update de Google app niet. Anders komt het probleem weer terug.

• 123Jan
JeroenE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Het klinkt meer dat het aan de Kona ligt dan aan de zappi. Er zijn meerdere merken die problemen hebben (gehad) met laadpalen die stoppen en daarna weer willen starten met laden.

Bij sommige merken zorgde dat er dan zelfs voor dat de accu juist effectief leger werd omdat de auto maar bleef "wachten" (en wel stroom verbruiken). Bij andere merken valt de auto dan na verloop van tijd (bijvoorbeeld 30 minuten of een uur) "in slaap" en begint het laden niet opnieuw ook al mag het dan van de laadpaal wel.

Dus dit klinkt wel heel herkenbaar, maar is alleen op te lossen met een aanpassing in de software van de auto.
Klopt. Zappi zelf mailde mij dit:
Inderdaad, dit is een probleem waar wij volledig van op de hoogte zijn. Helaas is het niet aan de Zappi gelegen, maar aan de incompatibiliteit van de Hyundai Kona / Kia E-Niro met de IEC61851-1 normering voor het laadprotocol via de Type 2 stekker in combinatie met een Mode 3 laadstation.
Hierin staat dat door het sturen van bepaalde signalen naar de wagen, deze uit de slaapmodus moet kunnen komen om het laden te hervatten.
Ook Korean Motor Company (het moederbedrijf van Hyundai / Kia), de R&D afdeling in Offenbach en Mobis (onderdelen toeleverancier) in Frankfurt is hiervan door ons op de hoogte gesteld. Ze hebben zelfs van ons een Zappi laadstation gekregen om hiermee te testen en zouden middels een software update dit probleem kunnen oplossen.
Hoe ver ze hiermee staan en of dit wordt opgelost in bestaande voertuigen is echter nog niet bekend.
Via het myenergi.info forum zullen we u op de hoogte houden, zodra we meer nieuws hieromtrent hebben. Op ons hoofdkantoor in Binbrook Lincolnshire (UK) hebben we zelf ook een Hyundai Kona MY2020, dus we kunnen alles vanuit eerste hand testen.

• 123Jan
nessio schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:37:
Niet starten met laden. Start het laden wel als je de stekker uit de auto haalt en er daarna weer in stopt (zonder m uit de Zappi te halen)?
Nee, de Zappi hervat het laden pas als de auto gactiveerd wordt. Bijvoorbeeld door de app, of door de auto aan en uit te zetten. Alleen de stekker eruit en erin doet het laden niet hervatten.

• Miekanos
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
Zijn er ook mensen die last hebben van een hinderlijke “panterprint” neerslag op de ramen als je maar een iets natte jas hebt?
Ondanks airco aan en later ook geprobeerd met volle pot blazers op het voorraam heb ik een tijdje geleden een angstige lange rit gehad in het donker in de regen met dit patroon op min voorruit (in werd een uur lang helemaal verblind door de tegenliggers).
Stond/staat niet op binnencirculatie oid.

Meestal verdwijnt het vrij snel na instappen maar dus niet altijd.

Je kan het ook niet wegpoetsen. Lijkt wel tussen het glas terecht te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4ctX-J7dmC7rSTC_mVZFnMjmG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRWjbFKDO4uAgn56aUwb63AG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Miekanos op 18-10-2020 19:48 ]

• Supermario99
Miekanos schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:46:
Zijn er ook mensen die last hebben van een hinderlijke “panterprint” neerslag op de ramen als je maar een iets natte jas hebt?
Ondanks airco aan en later ook geprobeerd met volle pot blazers op het voorraam heb ik een tijdje geleden een angstige lange rit gehad in het donker in de regen met dit patroon op min voorruit (in werd een uur lang helemaal verblind door de tegenliggers).

Nee geen last van. Wat wel vervelend is, dat is als je sochtends aan de buitenkant beslagen zijruiten hebt. In mijn vorige wagens kon ik gewoon even de ramen open en dicht doen en dan was het weg. Met de Kona lukt dat niet.

• Crazy D

Crazy D

Miekanos schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:46:

[Afbeelding]
Heb ik ook! Dacht dat het aan mij ligt en het feit dat ik nog geen doekje over de binnenkant van de ramen heb gehaald :P Ik ga het vragen als ik binnenkort naar de garage ga.

Exact expert nodig?

• Melantrix
Supermario99 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:48:
[...]

Nee geen last van. Wat wel vervelend is, dat is als je sochtends aan de buitenkant beslagen zijruiten hebt. In mijn vorige wagens kon ik gewoon even de ramen open en dicht doen en dan was het weg. Met de Kona lukt dat niet.
Ja daar heb ik ook last van! zwaar irritant als je al half aan het wegrijden bent en denkt, oh ja, kak. 8)7

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
Melantrix schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Ja daar heb ik ook last van! zwaar irritant als je al half aan het wegrijden bent en denkt, oh ja, kak. 8)7
Precies, heb speciaal hiervoor maar een trekker in de auto liggen en loop een rondje voor ik in stap om de ramen druppel vrij te maken.

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Pagina: 1 ... 65 ... 145 Laatste