Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 61 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11
gtabak schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:19:
Last van regendruppels op je achteruitrijcamera?

https://www.thingiverse.com/thing:4164727 (download ontwerp).

www.voxel3d.nl (3D printing).

[Afbeelding]
Ik heb er een gekocht van PETG in het wit :) 16,50 incl verzending van 4,25

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OXmiebai_Qr4-oyKj-N5difEC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rk7FzTHTPDZe5ZfZ9IUeYpAi.jpg?f=user_large

@DGTL_Magician, OVMS gekocht met GSM en GPS erbij. Ik verwacht dat ik die nog ontvang voor dat ik op vakantie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 22:30
https://m.hyundai.nl/hyundai-kona-electric

Hyundai nu wel heel scherpe Operational Lease aanbieding: vanaf 375pm.

Voor de 64kwh Fashion kom ik op 533pm bij 25k km.

Irritant.. was net vrij zeker dat ik voor een Tesla M3 SR+ zou gaan voor 670pm maar dit is weer stuk economischer en meer range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Vanwege die scherpe lease prijs Kona Electric overweeg ik die nu samen met de Tesla M3 SR+

Uiteraard zal dit topic biased zijn maar wat zien jullie al voornaamste pro's / cons als gaat om Model 3 SR+ vs Hyundai Kona Electric 64kwh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kwaliteit. :+

Als rijder van een Premium (tegenwoordig heet die Premium Sky) zou ik wel altijd voor de Premium gaan in verband met de volledige uitrusting. En dan is hij ineens weer een stuk duurder.

Tesla? Ik ben achteraf blij dat ik indertijd niet de keuze had om een Tesla te kiezen, die was nog niet te leasen. Uitermate tevreden over de Kona (afgezien van de banden). Het bereik is nogal veel groter dan dat van een Tesla SR+, en ja, ik heb dat bereik nodig.

[ Voor 94% gewijzigd door daemonix op 22-07-2020 14:42 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De Kona past wel op mijn oprit, de M3 niet :)
Maar de M3 laadt sneller bij Fastned.
Maak vooral in beide een proefrit.
Edit: tegenwoordig mogen ze beide iets trekken :)

[ Voor 27% gewijzigd door Proton_ op 23-07-2020 13:16 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De Kona laadt tegenwoordig ook op 3 fase, en laadt net zo snel als een Tesla. Sowieso slaap je langer dan dat de auto nodig heeft om op te laden. :)

Bedenk wel dat een Kona een betrekkelijk kleine auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:31
Ik koos voor de M3SR, rijdt nu Kona... Kreeg vorig jaar begin oktober te horen dat ik een lease mocht uitzoeken. De combinatie range (250km retour) & levertijd (4%) had als resultaat alleen de M3. Half oktober besteld, kreeg een dag later verwachte levering 30/11 door.
Ik kan een pagina vol schrijven over wat er daarna allemaal plaatsvond, maar resultaat was dat ik eind januari de bestelling geannuleerd heb vanwege niet communiceren, niet bereikbaar zijn, niet leveren en geen nieuwe leverdatum willen geven. Voor de proefrit die ik begin oktober via de website had aangevraagd belden ze mij de dag na annulering op. (puur toeval)
Na nieuwe oriëntatie heel snel op de Kona uitgekomen, helemaal mooi was dat de LM voorraad auto's via een dealer kon leveren. De lokale dealer - ook al wist hij dat de auto niet via hem zou lopen - heeft uitgebreid de tijd voor uitleg genomen en de auto voor een middag mee gegeven. Half februari de knoop doorgehakt, eind februari in kunnen stappen. Terugkijkend ben ik eigenlijk blij dat het zo gelopen is. En €200 per maand goedkoper uit (leasebedrag&eigenbijtelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niicccoooo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-04 10:56
One-eye864 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:00:
[...]
Klopt. Middenconsole is de bijrijder bij het stuur de bestuurder. Inderdaad de dealer benaderen die kan/moet (uiteraard onder garantie) de sensormat vervangen in de bijrijdersstoel.
Bedankt One-eye864.

Heb met de dealer/garage gebeld. Ga even langs om auto uit te laten lezen. Was al de tweede waarvan ze hoorde over dit probleem. Heerlijk een garage die meteen meld dat ze er van weten en niet "U bent de eerste. Nooit van gehoord" :) . Goed bezig garage houder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

daemonix schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:46:
De Kona laadt tegenwoordig ook op 3 fase, en laadt net zo snel als een Tesla. Sowieso slaap je langer dan dat de auto nodig heeft om op te laden. :)

Bedenk wel dat een Kona een betrekkelijk kleine auto is.
Ik doelde op de ~75 kW DC laden van de Kona vs 140+ voor de M3. Voor mij niet relevant, voor anderen wellicht wel.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Bij mij zijn ze gisteren de hele dag bezig geweest voor de 30.000 km beurt. Mijn Kona is van maart 2019. Updates uitgevoerd en warmtepomp vervangen... Was een terugroepactie waar ik niets van had gehoord... Ook trekhaak gecontroleerd, maar daar was niets mis mee. 12v accu is vorige maand al vervangen.
Nog nooit zo veel problemen gehad met een auto. Gelukkig is het een leaseauto en rijdt hij verder wel erg fijn 😆

[ Voor 34% gewijzigd door Rob76 op 22-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Proton_ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Ik doelde op de ~75 kW DC laden van de Kona vs 140+ voor de M3. Voor mij niet relevant, voor anderen wellicht wel.
In Nederland heb je eigenlijk geen snelladers meer nodig met de Kona sinds de 100 km/h. ;) Met de Model 3 SR+ wel, die heeft een stuk minder bereik. Het is en blijft een afweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 10:07
YouTube: Hyundai Kona 64 kWh acceleration and noise test

Leuk om te kijken, Bjorn met zijn datasheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:13
O, met mijn trekhaak was ook niets. De garage heeft niets gemeld over terugroep actie van een warmtepomp

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Proton_ De Kona uit Tsjechië mag wel een karretje trekken! Zou 300kg zijn. Maar in Duistland monteerde iemand een trekhaak van Rameder en nu mag ie 1150 kg trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35
nessio schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:42:
@Proton_ De Kona uit Tsjechië mag wel een karretje trekken! Zou 300kg zijn. Maar in Duistland monteerde iemand een trekhaak van Rameder en nu mag ie 1150 kg trekken.
Klopt volgens mijn kentekenbewijs mag onze Kona 300 kg trekken. Nou niet echt een mega gewicht maar het is iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Met 300kg zou ik heel blij zijn.
Ik ben alleen bang dat ik er met mijn my2019 niets aan heb :/
Remmende voorsprong ftw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Net testrit gehad. Prima auto, was eerste keer een elektrische auto en zelfs eerste keer automaat maar dat was direct gewend.

+ One pedal driving icm de flippers op stuur werkt lekker
+ Interieur viel me mee, in reviews vooral de 2019 versie gezien en 2020 versie stuk beter door het modernere en grotere scherm. Fysieke knoppen nog wel lelijk maar stoorde me er niet zo aan.
+ Compacte auto, niet het idee dat je een bus manoeuvreert
+ Goed zicht door zitpositie en smalle deurposten
+ Mooie auto wel

+/- Acceleratie was wel leuk, maar geen Wow factor. Eigenlijk voelde alles heel normaal vergeleken met een benzine auto wat zowel pluspunt als minpuntje is (vertrouwd vs geen x-factor)

- Ruimte achterin niet veel beter dan Citigo van m'n vriendin
- Voelde niet echt veel grip en wegligging beter verwacht van auto met gewicht in de bodem. Gewicht telt wel mee maar vreemd was ook dat ie bij remmen wat naar links of rechts trok en stuur meer moest gebruiken dan ik gewend ben. Doordraaien bij opgaan snelweg wat onderstuur. Sportief rijden dus niet heel veel vertrouwen mee maar das wel lastig om in uurtje de limieten te ervaren

Morgen testrit Tesla SR+. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nieuw bugje: voorverwarmen/koelen werkt alleen nog maar op setting 1, niet meer op setting 2.

Auto klaagt nog steeds dat de accu leeg loopt als het contact aan staat. De laadkabel zit er in, dus bijladen zou geen probleem mogen zijn. ;)

@Hertog_Martin In welke mode stond de auto? Niet gemerkt dat je het stroompedaal door een weerstand kunt trappen zodat hij maximaal accelereert (en dat geeft echt wel de wow factor)?

Tesla Model 3 SR+ is sneller en heeft achterwiel aandrijving. Een LR of P heeft echt een wow factor door de supercar acceleratie en 4 wiel aandrijving. Geweldige auto, maar je moet er geen problemen mee hebben, de service is nul of nog lager als je pech hebt. Vandaag staat er op het Tesla forum iemand die problemen heeft in Italië, eerst zou een ranger langskomen is geannuleerd. Je hebt geen communicatie mogelijkheden met Tesla afgezien van een app waar afspraken at random worden geannuleerd en je rekeningen krijgt voor garantie zaken. Echt geen communicatie mogelijk. Dus als je dat wilt: be my guest, maar zorg dat je hem least en niet koopt. ;)

Ik heb dan toch meer vertrouwen in Hyundai hoewel ook daar niet alles goed is.

Het grote voordeel van de Kona ten opzichte van de Tesla vind ik de hoge instap.

[ Voor 69% gewijzigd door daemonix op 23-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Ik ken weinig benzine auto's die met een volle trap op de pedaal @Hertog_Martin. Af en toe neem ga ik van de snelweg af om van bijna 0 naar 120 te gaan en in te voegen.

Ben met je eens over de ruimte achterin. Hij lijkt groot maar omdat het plafond eigenlijk laag staat tov de bodem heb je vertikaal minder ruimte dan verwacht.

Bij het remmen, zat je tegen de lijntjes van de weg? Met LKA merk ik soms dat ie heel graag wil dat ik het midden van de weg rij soms. Maar of het aan de weg lag of aan de auto kon ik niet goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
LKA was uit gezet vooraf.

Voor acceleratie test sport modus aangezet en pedaal goed ingetrapt, idd bij tankstation ff van 0-120. Of ik 'm dan nog door een weerstand had kunnen doortrappen weet ik niet maar denk 't niet en 't leek ook wel rond zeven seconden voor m'n gevoel. Voelde het ook wel in de buik maar niet heel speciaal. In eco mode werd ik bij stoplicht iig nog wel uitgereden maar weet niet wat die mode met je acc. doet.

Ik rij verder in een MX-5 die ook wel lekker optrekt. Lage instap dus ook wel gewend ;) Maar de hoge zitpositie wel fijn ja al kreeg ik wel last van m'n onderrug.

Qua garantie enzo zeker meer vertrouwen in een hyundai dan Tesla maar bij beiden gaat het om full operational lease. Bij Hyundai vanwege scherpe tarief daar op bij Tesla idd om ellende te voorkomen die ook de portemonnee kan raken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 23-07-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:59:
Voor acceleratie test sport modus aangezet en pedaal goed ingetrapt, idd bij tankstation ff van 0-120. Of ik 'm dan nog door een weerstand had kunnen doortrappen weet ik niet maar denk 't niet en 't leek ook wel rond zeven seconden voor m'n gevoel. Voelde het ook wel in de buik maar niet heel speciaal. In eco mode werd ik bij stoplicht iig nog wel uitgereden maar weet niet wat die mode met je acc. doet.
In eco mode verandert er weinig, maar moet je het pedaal dieper intrappen om dezelfde acceleratie te krijgen als in sport mode. Met maximaal trappen (dus door de weerstand) krijg je in beide modes volgens mij maximale kracht (in ieder geval scheelt het niet veel). Gezien de kracht en voorwielaandrijving vond ik de sport stand veel te 'nerveus rijden' voor optrekken bij stoplicht e.d. waarbij het weinig hielp en hooguit wheelspin gaf bij nat wegdek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Hertog_Martin in hoeverre was de accu vol? Vooral boven de 80% gaat ie hard, daaronder verliest is langzaam wat pit. Onder de 30% ben je niet meer echt onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 06:05

edautz

Meten is weten.

Mijn verbruik M2019 is met SCC op 105km rond de 150W/km met Nexen banden. Actieradius momenteel 450-460km. Afgelopen winter (wel met 120-130km p/u) 320km.

Sinds de laatste beurt nieuwe firmware.
Bug tbv voorverwarmen ook gemerkt. Springt na 1 minuut al uit.
Sinds de laatste firmware werkt TA wel, van te voren niet.

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:34:
@Hertog_Martin in hoeverre was de accu vol? Vooral boven de 80% gaat ie hard, daaronder verliest is langzaam wat pit. Onder de 30% ben je niet meer echt onder de indruk.
Stond nog 240km op de teller, percentage over 't hoofd gezien en verbruik zag ik ook zo niet. Maar testauto zal wel niet zo zuinig verleden hebben dus gok 60-70% accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Dan had je niet het maximum vermogen ter beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
edautz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:37:
Mijn verbruik M2019 is met SCC op 105km rond de 150W/km met Nexen banden. Actieradius momenteel 450-460km. Afgelopen winter (wel met 120-130km p/u) 320km.

Sinds de laatste beurt nieuwe firmware.
Bug tbv voorverwarmen ook gemerkt. Springt na 1 minuut al uit.
Sinds de laatste firmware werkt TA wel, van te voren niet.
Ik kom toch echt op 132 Wh/km bij 100 (GPS) gemiddeld op de snelweg momenteel, stond op 513 km bereik vanmorgen.

Vanavond stevig doorgetrapt en dan kom ik tot de 210 Wh/km. ;)

Invoegen op de snelweg blijft gewoon leuk. :+ (Piek 157 km/h op de teller).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
Ter info: na een vakantie in Duitsland kan ik vermelden dat de snelheid gelimiteerd is op 177 kmh op de teller. MY2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:47
Konarijder50 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:44:
Ter info: na een vakantie in Duitsland kan ik vermelden dat de snelheid gelimiteerd is op 177 kmh op de teller. MY2019.
Dan heb je niet goed je best gedaan, ik had 178 op de teller staan 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Konarijder50 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:44:
Ah, dan was ik er bijna. Ik stopte zelf bij 171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32

Crazy D

I think we should take a look.

Zijn jullie zwaarder dan mij :P? Ik trapte tot net geen 180 door op de A325 en toen dacht ik, hooooooooo dat is meer dan 50 te hard (acceleratie tot die snelheid gaat trouwens wel lekker zeg, of je nu van 50 naar 80 optrekt of doortrekt van 130 naar 160, dat gaat met hetzelfde gemak).

Kan natuurlijk zijn dat dat precies de max was wat de auto kan :+

[ Voor 10% gewijzigd door Crazy D op 24-07-2020 13:42 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-04 15:28

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Crazy D schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:42:
Zijn jullie zwaarder dan mij :P? Ik trapte tot net geen 180 door op de A325 en toen dacht ik, hooooooooo dat is meer dan 50 te hard (acceleratie tot die snelheid gaat trouwens wel lekker zeg, of je nu van 50 naar 80 optrekt of doortrekt van 130 naar 160, dat gaat met hetzelfde gemak).

Kan natuurlijk zijn dat dat precies de max was wat de auto kan :+
Ik heb de 187 aangetikt bergaf op de Autobahn :)

Wel even wennen, ben al 10 jaar gewend 1-2x per maand over de Autobahn te knallen met +- 200km/h. Maar goed met een elektrische auto heeft dat voorlopig weinig nut ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
Na veel moeite met wachtwoorden is het me eindelijk gelukt om OVMS te koppelen aan de app @DGTL_Magician. Helaas is het instellen van de ABRP script niet gelukt omdat ik via torque/evnotify een koppeling moet maken en die willen niet via wifi verbinden, waarschijnlijk omdat de torque app geen wachtwoord ondersteund :\

e: bereik bij de oprit valt mee. Holo sim pakt KPN en heeft -103 dBm vergeleken met het slechter bereik van -110 tot -120 dBm met T-mobile.

[ Voor 18% gewijzigd door s0larus op 26-07-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

s0larus schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:40:
Na veel moeite met wachtwoorden is het me eindelijk gelukt om OVMS te koppelen aan de app @DGTL_Magician. Helaas is het instellen van de ABRP script niet gelukt omdat ik via torque/evnotify een koppeling moet maken en die willen niet via wifi verbinden, waarschijnlijk omdat de torque app geen wachtwoord ondersteund :\

e: bereik bij de oprit valt mee. Holo sim pakt KPN en heeft -103 dBm vergeleken met het slechter bereik van -110 tot -120 dBm met T-mobile.
Ik heb er een dual-sim van Vodafone in geplaatst en de antenne in de linkerraamstijl geplakt. Met een 3D geprint klepje voor de OBD aansluiting past het precies. Om wat ruimte te maken heb ik de OBD aansluiting los geklikt.

Voor de ABRP koppeling heb je geen EVNotify of Torque nodig, het script doet alleen alsof het dat is. Ik heb deze handleiding gevolgd: https://docs.openvehicles...t/plugin/abrp/README.html

Merk alleen dat ik de live data in ABRP niet zoveel gebruik, de OVMS app is genoeg voor de info en ABRP kan prima plannen zonder de info. De navigatie in ABRP is zo slecht dat ik liever Waze of het Hyundai systeem pak, ABRP alleen voor plannen.

Deze vakantie wel 2x een hartverzakking geschrokken. Bij het inhalen van een fietser op een 100-weg (Duitsland) schiet de collision detection in de stress en maakt hij een noodstop. Gelukkig geen auto's achter me. Ook door het gas in te trappen overruled hij de noodstop niet waardoor je een echt gevaarlijke situatie krijgt. Hij moet ook voor de 15k beurt dus dan maar eens vragen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
DGTL_Magician schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:39:
[...]

Ik heb er een dual-sim van Vodafone in geplaatst en de antenne in de linkerraamstijl geplakt. Met een 3D geprint klepje voor de OBD aansluiting past het precies. Om wat ruimte te maken heb ik de OBD aansluiting los geklikt.

Voor de ABRP koppeling heb je geen EVNotify of Torque nodig, het script doet alleen alsof het dat is. Ik heb deze handleiding gevolgd: https://docs.openvehicles...t/plugin/abrp/README.html

Merk alleen dat ik de live data in ABRP niet zoveel gebruik, de OVMS app is genoeg voor de info en ABRP kan prima plannen zonder de info. De navigatie in ABRP is zo slecht dat ik liever Waze of het Hyundai systeem pak, ABRP alleen voor plannen.

Deze vakantie wel 2x een hartverzakking geschrokken. Bij het inhalen van een fietser op een 100-weg (Duitsland) schiet de collision detection in de stress en maakt hij een noodstop. Gelukkig geen auto's achter me. Ook door het gas in te trappen overruled hij de noodstop niet waardoor je een echt gevaarlijke situatie krijgt. Hij moet ook voor de 15k beurt dus dan maar eens vragen.
Hmm ja. Wellicht niet echt handig om te gebruiken. Ik wou dat ie m'n data automatisch kon invoeren zodat ik de planner kan gebruiken zonder tweaks en verder met Maps/Waze de route plan. Heb je deze geprint? https://www.thingiverse.com/thing:3499492 Ik heb de antennes achter de scherm geplakt en ODB kabel onder de mat geleid. De rest van de kabels zitten onder in het midden naast de 12V stekker.

Je hebt hetzelfde ervaren als mij nu haha. Het was bij mij gelukkig niet een echte noodstop maar wel harder dan verwacht in de rem. De collision detection heb ik een standje lager/trager ingesteld inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

s0larus schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:57:
[...]

Hmm ja. Wellicht niet echt handig om te gebruiken. Ik wou dat ie m'n data automatisch kon invoeren zodat ik de planner kan gebruiken zonder tweaks en verder met Maps/Waze de route plan. Heb je deze geprint? https://www.thingiverse.com/thing:3499492 Ik heb de antennes achter de scherm geplakt en ODB kabel onder de mat geleid. De rest van de kabels zitten onder in het midden naast de 12V stekker.

Je hebt hetzelfde ervaren als mij nu haha. Het was bij mij gelukkig niet een echte noodstop maar wel harder dan verwacht in de rem. De collision detection heb ik een standje lager/trager ingesteld inmiddels.
Jep, die heb ik inderdaad uitgeprint. Geeft flink wat meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
ABRP is leuk om op te zoeken, maar soms komt ie met niet praktische laadplekken (bij Porsche of bij Karlsruhe in industriegebiedje met 2 laadplakken, die altijd bezet zijn overdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakkadakka
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-03 11:24
s0larus schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:40:

Bij mij werkt de GPS niet.
Heb je de aparte GPS module (+draad) erin of zonder? Heb hem zelf boven op gezet, naast de heads-up display. Maar krijg geen locatie. Tips?

Ohh, tip voor de volgende (kwam er pas op laatste moment achter 8)7 ) ==> In plaats van met moeite de draad achter de rubber bij de deur proberen te krijgen (met een lepel ofzo). Kun je hem er helemaal uitschuiven en daarna weer netjes terug duwen...

[ Voor 14% gewijzigd door dakkadakka op 27-07-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

dakkadakka schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Heb je de aparte GPS module (+draad) erin of zonder? Heb hem zelf boven op gezet, naast de heads-up display. Maar krijg geen locatie. Tips?

Ohh, tip voor de volgende (kwam er pas op laatste moment achter 8)7 ) ==> In plaats van met moeite de draad achter de rubber bij de deur proberen te krijgen (met een lepel ofzo). Kun je hem er helemaal uitschuiven en daarna weer netjes terug duwen...
Ik heb de GPS antenne, maar gewoon in het OBD vakje. Werkt prima.

Je moest hem nog wel aanzetten in de settings dacht ik. Zit nu even te ver van de auto om te checken.

Heb je foto's van hoe jij het hebt bevestigd?
nessio schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:59:
ABRP is leuk om op te zoeken, maar soms komt ie met niet praktische laadplekken (bij Porsche of bij Karlsruhe in industriegebiedje met 2 laadplakken, die altijd bezet zijn overdag)
Tegenwoordig heb je de optie om rekening te houden met bezetting, maar daar heb je premium voor nodig. ABRP werkt voor mij nog niet goed genoeg om er geld aan uit te geven.

Sowieso is mijn go to lader in Duitsland Ionity (Yay Maingau pas) of gratis bij een gemeentehuis (in Niedersachsen iig).

[ Voor 27% gewijzigd door DGTL_Magician op 27-07-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
dakkadakka schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Zo heb ik ze staan met GPS en GSM antennes. In OVMS staan ze beiden aangevinkt onder Config > Modem. Wel heb ik het gevoel dat ie alleen goed update als ik wifi heb :\ In het ritje vandaag van 343km heeft ie 2x geupdate, dus dat ik via de app kon zien dat m'n charge/range veranderd is. Maar op de terug weg heb ik even met een fastned 50kW geladen. Geen update of aanpassing in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YO1f2ETOhCBqjAU8g5QQYahIP1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VuLpAavazQHY1mAP0cnArsle.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door s0larus op 27-07-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-04 19:07
Leuk, nog wat gebruikers van OVMS.
Mis wel een display, maar gebruik hiervoor sinds kort ook
https://github.com/nickn17/enirodashboard
Zal misschien ook werken voor de Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraboFries
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-11-2022
Hallo,

Ik heb gisteren een akkoord gegeven voor mijn Kona, model 2019, nog even 4 jaar met 4% bijtelling rijden 👍nu vroeg ik me wel af, wanneer is Hyundai begonnen met die 11kw lader? Is die tegelijk met model 2020 gekomen, samen met het nieuwe scherm waarbij de knoppen onder het scherm zitten ipv er naast? Nu is 7.2kw niet een heel groot probleem, beetje anticiperen op waar je kunt opladen met 32A denk ik? Hoe doen jullie dat? Het wordt mijn eerste elektrische auto, het is dus nog even uitzoeken hoe en wat.

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

ningalloon schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:32:
Leuk, nog wat gebruikers van OVMS.
Mis wel een display, maar gebruik hiervoor sinds kort ook
https://github.com/nickn17/enirodashboard
Zal misschien ook werken voor de Kona.
Misschien tijd voor een eigen OVMS topic?

Leuke aan de Kona vind ik dat het deels gadget deels auto is, echt een Tweaker auto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
BraboFries schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:34:
Hallo,

Ik heb gisteren een akkoord gegeven voor mijn Kona, model 2019, nog even 4 jaar met 4% bijtelling rijden 👍nu vroeg ik me wel af, wanneer is Hyundai begonnen met die 11kw lader? Is die tegelijk met model 2020 gekomen, samen met het nieuwe scherm waarbij de knoppen onder het scherm zitten ipv er naast? Nu is 7.2kw niet een heel groot probleem, beetje anticiperen op waar je kunt opladen met 32A denk ik? Hoe doen jullie dat? Het wordt mijn eerste elektrische auto, het is dus nog even uitzoeken hoe en wat.

Rick
Je moet een onderscheid maken tussen het laden en de schermen. De 2019 kan maar 1-fase laden en de 2020 model 3-fase. De Comfort uitvoering heeft een 7" scherm t.o.v. de Fashion of Premium uitvoering met 10.25". Dus een Fashion/Premium 2019 zal helaas 1-fase laden hebben maar wel een groter scherm. Verder heeft een Premium uitvoering bepaalde extras zoals parkeersensoren, regensensor, etc. De 2020 Fashion/Premium hebben ook nog BlueLink ondersteuning.

Wat betreft rijden, inmiddels heb ik de auto sinds 8 juli en heb ik 3.000 km gereden. Geen range anxiety. Ik weet hoe ver ik moet rijden en hoeveel range de auto inschat. Zolang ik niet agressief 130km/u rij haal ik altijd m'n bestemming. Ik zorg altijd dat ik kan laden als ik ergens naar toe ga, desnoods door verder te parkeren en een stuk te lopen. Dat doe ik altijd als ik weet dat de hele rit meer dan 380km, wat ongeveer m'n range is bij 80%.

Qua thuis komen met een lege "tank", of je 1 of 3-fase hebt, zolang je niet laat aankomt en vroeg opstaat zal ie weer geladen zijn als je de volgende dag vertrekt :) dus thuis komen, eten, nog een beetje tv kijken/lezen/internetten, en dan nog 7-8u slaap = meer dan voldoende tijd. Ik hang de mijne net aan de lader (2020 model) en hij zal 4u35m nemen van 14.5% > 80%. Dus ik schat 6-7.5u voor 1-fase 7.4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Helaas hebben maar weinig mensen 7.4 kW (32 A) beschikbaar thuis. Ik moet het doen met 16 A en dan is het een (grote) uitdaging... Ik laad daarentegen wel tot 100% als iets verder moet rijden en tot 90% in alle andere omstandigheden.. Van 14.5% naar 80 % zou ongeveer 12 uur duren. Net haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 10:48
daemonix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 01:07:
Helaas hebben maar weinig mensen 7.4 kW (32 A) beschikbaar thuis. Ik moet het doen met 16 A en dan is het een (grote) uitdaging... Ik laad daarentegen wel tot 100% als iets verder moet rijden en tot 90% in alle andere omstandigheden.. Van 14.5% naar 80 % zou ongeveer 12 uur duren. Net haalbaar.
Wat is de reden dat je niet gewoon tot 100% zou laden? Ik heb een 3-fase 2020 model, en laadt altijd tot 100% omdat ik het fijn vindt dat ik altijd een volle accu heb sochtends, en ik niet altijd weet hoe mijn dag gaat lopen qua kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Omdat ik een lang goedwerkende accu wil en omdat het kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
daemonix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:15:
Omdat ik een lang goedwerkende accu wil en omdat het kan. ;)
haha, ok duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Even zonder gekheid, het bereik is, zeker in de zomer, meer dan voldoende om niet tot de max te laden en je kunt iedere nacht opnieuw bijladen. Dus: waarom iedere dag vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
daemonix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:14:
Even zonder gekheid, het bereik is, zeker in de zomer, meer dan voldoende om niet tot de max te laden en je kunt iedere nacht opnieuw bijladen. Dus: waarom iedere dag vol?
Ik rijdt al bijna 10 jaar plugin hybride (eerste was de Opel Ampera) en ben eigenlijk gewoon gewend om altijd vol te laden. Nu mijn eerste volledige electrische wagen, en ik doe eigenlijk hetzelfde. Is het dan slechter voor je accu als je dit doet? Daar was ik niet van op de hoogte. Daarnaast heb ik door mijn werk wisselende afstanden, en kan nog weleens veranderen op de dag zelf. Dus vindt ik het wel prettig om zo vol mogelijk te vertrekken sochtends, heb geen zin om bij Fastned te gaan staan, alleen als het echt hoognodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 19:14

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Supermario99 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Ik rijdt al bijna 10 jaar plugin hybride (eerste was de Opel Ampera) en ben eigenlijk gewoon gewend om altijd vol te laden. Nu mijn eerste volledige electrische wagen, en ik doe eigenlijk hetzelfde. Is het dan slechter voor je accu als je dit doet? Daar was ik niet van op de hoogte. Daarnaast heb ik door mijn werk wisselende afstanden, en kan nog weleens veranderen op de dag zelf. Dus vindt ik het wel prettig om zo vol mogelijk te vertrekken sochtends, heb geen zin om bij Fastned te gaan staan, alleen als het echt hoognodig is.
In de gebruikershandleiding van de Kona staat in ieder geval niet vermeld dat het slecht voor de accu is deze telkens tot 100% op te laden. Even uit mijn hoofd: wèl iets over dat het te ver ontladen niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:46

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

100% laden en dan dagen volgeladen laten staan, is niet goed voor een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Sowieso is laden tot 90% handig als je regeneratief wilt remmen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

daemonix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:46:
Sowieso is laden tot 90% handig als je regeneratief wilt remmen. :)
In principe wel maar het zijn geen procenten die je al direct na het wegrijden zal willen regenereren. Enfin, bij mij is het ook niet nodig altijd met 100% te starten, sterker nog; bij gemiddeld gebruik kan ik met 1x per week laden volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2021
Laad zelf ook altijd tot 100%, maar ik leg hem niet iedere dag aan de paal. 1x per week is inderdaad meestal voldoende. Meestal hang ik hem pas als ie zo rond de 30% zit aan de paal of als ik weet dat ik de dag erna erg ver moet reizen.

Een snellader heb ik tot nu toe nog nooit nodig gehad. Vermoed dat dat pas een keertje komt als we de grens weer met een gerust hart over kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Mijn 3-fasen-lader van de Kona 2020 is stuk.
Staat inmiddels al paar dagen bij de dealer.
Vanochtend werd ik gebeld dat het onderdeel in back order staat en het wel minimaal een week zal gaan duren, hopelijk niet langer dan 3 weken. Pardon?
Ze weten het dus niet eens. Onderdeel moet waarschijnlijk uit Zuid Korea komen. Hopelijk niet met de boot.....

Dit probleem is ontstaan nadat de dealer a.d.v. een terugroepactie de 3-fasen lader in de auto had "gecontroleerd". Die hebben ze zo goed gecontroleerd dat ze de lader blijkbaar gelijk maar hebben gesloopt.

Heb nu een enorme Outlander hybrid PHEV op de oprit staan. Die gelukkig een andere aansluiting heeft, dus mijn laadpaal-met-vaste kabel kan de Outlander niet eens opladen.

Ik ben ook verbaasd over het gebrek aan kennis bij de dealers. Ik had een vraag over de Blue Link app die regelmatig een foutmelding geeft, konden ze niet beantwoorden. De wedervragen die ik kreeg gaf wel aan dat ze daar bij de servicedesk van dealer de app niet eens kennen. Ja, ok, elke vraag kunnen ze wel stellen aan iemand van de werkplaats en dan komt er ook wel een antwoord terug - na eerst weer in de wacht te zijn gezet.

Eigenlijk heb ik wel medelijden met die mensen daar, ze werken ineens bij de helpdesk van een computerbedrijf-op-wielen.
Maar voor ons als gebruikers is het gewoon super irritant zo weinig als ze daar van de auto's weten.

Mijn auto heeft nu sinds begin maart 1300 km op de teller staan. En staat nu al voor de 3e keer met problemen bij de dealer.
Zover ben ik nog geen blije Hyundai rijder.....

[ Voor 3% gewijzigd door hrigteri op 28-07-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49

elmo1

Kona Electric jan-2019

Vhiper schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:17:
Laad zelf ook altijd tot 100%, maar ik leg hem niet iedere dag aan de paal. 1x per week is inderdaad meestal voldoende. Meestal hang ik hem pas als ie zo rond de 30% zit aan de paal of als ik weet dat ik de dag erna erg ver moet reizen.

Een snellader heb ik tot nu toe nog nooit nodig gehad. Vermoed dat dat pas een keertje komt als we de grens weer met een gerust hart over kunnen ;)
Doe ik zelf niet is slecht voor accu en aangezien ik hem zelf gekocht heb.

Voor details waarom lees dit artikel eens

https://pushevs.com/2018/...ging-full-versus-partial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

hrigteri schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:30:
Vanochtend werd ik gebeld dat het onderdeel in back order staat en het wel minimaal een week zal gaan duren, hopelijk niet langer dan 3 weken. Pardon?
Ze weten het dus niet eens. Onderdeel moet waarschijnlijk uit Zuid Korea komen. Hopelijk niet met de boot.....

Dit probleem is ontstaan nadat de dealer a.d.v. een terugroepactie de 3-fasen lader in de auto had "gecontroleerd". Die hebben ze zo goed gecontroleerd dat ze de lader blijkbaar gelijk maar hebben gesloopt.

Heb nu een enorme Outlander hybrid PHEV op de oprit staan. Die gelukkig een andere aansluiting heeft, dus mijn laadpaal-met-vaste kabel kan de Outlander niet eens opladen.

Ik ben ook verbaasd over het gebrek aan kennis bij de dealers. Ik had een vraag over de Blue Link app die regelmatig een foutmelding geeft, konden ze niet beantwoorden. De wedervragen die ik kreeg gaf wel aan dat ze daar bij de servicedesk van dealer de app niet eens kennen. Ja, ok, elke vraag kunnen ze wel stellen aan iemand van de werkplaats en dan komt er ook wel een antwoord terug - na eerst weer in de wacht te zijn gezet.

Eigenlijk heb ik wel medelijden met die mensen daar, ze werken ineens bij de helpdesk van een computerbedrijf-op-wielen.
Maar voor ons als gebruikers is het gewoon super irritant zo weinig als ze daar van de auto's weten.

Mijn auto heeft nu sinds begin maart 1300 km op de teller staan. En staat nu al voor de 3e keer met problemen bij de dealer.
Vervelend zeg. Helaas is mijn ervaring ondanks dat mijn dealer adverteert als ev centrum er maar 1 persoon is die ev kennis heeft.

Mijn vragen kan hij eigenlijk nooit beantwoorden, hij krijgt simpelweg geen antwoord van hyundai nl. En daar zit het grootste probleem die schuiven alles af op de dealers en enige proactiviteit ontbreekt.

Het ia beschamend dat er niet eens release notes beschikbaar gesteld worden van de updates. Je krijgt altijd een vaag antwoord.

Daarnaast koppelen ze ook nooit terug op bugs die gemeld zijn.

Dit zorgt bij mij in ieder geval niet voor merk loyaliteit. De kona is een geweldige auto alleen door old scool fabrikant gemaakt en dat merk je zeer duidelijk op het software gebied.
Probeer maar eens in de admin mode te komen tegenwoordig voorzien van pin. (Als iemand die weet, is geen 0000 of 1234)
Volop koreaanse tekens! Zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-04 19:28

Snap je gevoelens. Rijden sinds oktober vorig jaar in een 2019 Kona die nog in Korea is gemaakt. Krijg het idee dat de auto's die nu in Europa geproduceerd worden meer problemen geven (of is het gewoon het nieuwe 2020 model?). Wel heb ik ook ervaren dat technische vragen, met name over de software, niet of nauwelijks adequaat beantwoord worden. Inderdaad, een old school automaker die in één keer in de 21e IT-wereld is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn lease Kona heeft gisteren zijn eerste beurt gehad bij de dealer (15.000km), wat ze exact hebben uitgevoerd weet ik niet, maar vooral het navigatie deel van de software is fiks anders, andere kleuren en knoppen, was net een beetje gewend aan de soms onlogische indeling. Na 1,5 uur kon ik hem weer meenemen.

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden, v.w.b. het bereik, afgelopen weekend verbleef ik in een hotel zonder laadpaal, en aan de andere kant van het land. Totaal 420km gereden en bij thuiskomst nog 55km 'over'

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
elmo1 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:36:
[...]

Doe ik zelf niet is slecht voor accu en aangezien ik hem zelf gekocht heb.

Voor details waarom lees dit artikel eens

https://pushevs.com/2018/...ging-full-versus-partial/
Als je hem zelf gekocht hebt, kan ik me er wellicht iets bij voorstellen. Dat is bij mij niet het geval. Ik zeg wellicht, omdat, ook met de link die je aangeeft, niet direct een bewijs zie dat het voor de Kona wat uit maakt. Daarnaast heb ik vanuit Hyundai ook niet vernomen dat dat zo zou zijn en als het wel zo was, waarom het BMS partieel laden dan niet gewoon afdwingt.

Anyway, de mijne is een leasebak welke na 5 jaar retour afzender gaat, dus mij boeit het niet zo. Ik hou mij aan de regeltjes van de leasemaatschappij en werkgever en verder heb ik mij er eerlijk gezegd niet in verdiept, noch heb ik de wens daartoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper

Zodra de dealer te rade moet bij Hyundai NL is het drama. Hoop dat ze het snel fixen en je daarna nergens last meer van hebt. De auto is top, maar de service is inderdaad belabberd. Na deze Kona wordt het voor mij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook geen Hyundai meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Vhiper schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Als je hem zelf gekocht hebt, kan ik me er wellicht iets bij voorstellen. Dat is bij mij niet het geval. Ik zeg wellicht, omdat, ook met de link die je aangeeft, niet direct een bewijs zie dat het voor de Kona wat uit maakt. Daarnaast heb ik vanuit Hyundai ook niet vernomen dat dat zo zou zijn en als het wel zo was, waarom het BMS partieel laden dan niet gewoon afdwingt.

Anyway, de mijne is een leasebak welke na 5 jaar retour afzender gaat, dus mij boeit het niet zo. Ik hou mij aan de regeltjes van de leasemaatschappij en werkgever en verder heb ik mij er eerlijk gezegd niet in verdiept, noch heb ik de wens daartoe ;)
Ik heb hem wel zelf (zakelijk) gekocht maar een auto moet functioneel zijn. Ik laad vrijwel altijd tot 100% en meestal tussen de 20-30% weer bijladen, hangt ook een beetje van de laadpalen af. De Kona heeft reserve capaciteit ingecalculeerd in de accu, 64kW is netto. Ik ga er vanuit dat ze over het BMS hebben nagedacht. En anders zit er 7 jaar of 200.000km garantie op de accu.

Mijn vorige auto was een Passat GTE, die laadde ik 2x per dag op, +- 40 weken * 5 dagen, ik schat dus zo'n 400-500 laadsessies per jaar. Ik heb er 4,5 jaar en 182.000km mee gereden en geen degradatie gemerkt of gemeten met OBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nog even terugkomen op de opwek op vrijloop:

regen 0 levert -1 tot -2 kW op
Op neutral levert niets op (nul dus), maar ik krijg de indruk dat die minder lang uitrolt dan op regen 0. Let op, dit heb ik niet onderzocht op harde feiten, maar het is een indruk. Merkwaardig op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Bij regen 0 is de motor nog gekoppeld helaas. Bij de Outlander was door de (ont)koppeling regen 0 ook echt vrijloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Twiek-San schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:06:
Bij regen 0 is de motor nog gekoppeld helaas. Bij de Outlander was door de (ont)koppeling regen 0 ook echt vrijloop.
Het effect lijkt echter precies omgekeerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Vhiper schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Snap je helemaal, had hiervoor een lease ioniq om te proberen met 240km per dag laadde ik ook altijd tot 100%. Echter na 50k km volgens dealer geen degradatie.
Zeker weten doe je het pas als je spanning meet bij volle accu.
De garantie is uit mijn hoofd 70%. Gemiddeld is je accu maar 10% gedegradeerd bij 200k. Of je moet hem echt mishandeld hebben veel sprintjes, snelladen en 100% laden wat niet echt 100% is de accu zelf is de accu 67kWh waarvan je 64 kWh kan gebruiken.
Dus hoop dat het geen Nissan kwaliteit is wat dat betreft met bijna 50k nog niet gemerkt laatst met 100% lading gaf hij 500km plus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Helaas is de kennis bij veel merken knudde.
Wij hebben een Totyota Prius p2 en PlugIn gehad, nog dealer of importeur had enige specifieke kennis
Bmw inzake De X5 plugIn : idem dito
Tesla : is de ondersteuning daar wel geweldig?
Verwacht van geen enkel merk veel kennis. Je moet het treffen dat een monteur zich overal in verdiept

Degradatie : Onze Prius Plugin uit 2012 kent 160.000 kent na precies 8 jaar +/- 23% degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
Hallo allemaal,

is het mogelijk om de ramen op afstand te openen/sluiten? Dit kon op mijn vorige auto's wel, dmv de knop om open te doen ingedrukt te houden, dan gingen de ramen ook open, en bij dichtdoen de knop om de wagen af te sluiten ingedrukt te houden...het is mij nog niet gelukt. Ook irritant als je de auto uitzet, en mijn schuifdak staat nog open dat ik eerst de wagen weer aan moet zetten om hem te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Supermario99 : Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:31
Supermario99 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:30:
Hallo allemaal,

is het mogelijk om de ramen op afstand te openen/sluiten? Dit kon op mijn vorige auto's wel, dmv de knop om open te doen ingedrukt te houden, dan gingen de ramen ook open, en bij dichtdoen de knop om de wagen af te sluiten ingedrukt te houden...het is mij nog niet gelukt. Ook irritant als je de auto uitzet, en mijn schuifdak staat nog open dat ik eerst de wagen weer aan moet zetten om hem te sluiten...
Op afstand niet, maar mbt sluiten, handleiding 3-29
'Het schuifdak kan worden bediend tot ongeveer 10 minuten nadat de contactsleutel is verwijderd of het
contact in stand ACC of LOCK (of OFF) is gezet.' (mag je alleen niet de portier openen :? )

Bron: https://www.mijnhyundai.nl/handleidingen.aspx
https://storagehyundai.bl...ng_KONA_Electric_2020.pdf

Zelf helaas geen schuif/kanteldak dus ik kan niet uit ervaring spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Maar supermario komt er vast pas achter als hij al is uitgestapt

Ik heb ooit voor een schuifdak gekozen : nooit gebruikt
Dus nu ook niet en ramen doe ik alleen open bij tol e.d (links voor)

Overigens kan de (merk, model+uitvoering)nieuwe auto van echtgenote niet eens zonder worden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-04 19:07
Voor de Kona is er een BMS-update

https://translate.google....dxno%3D420022&prev=search

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuKaatje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-04 21:05
Vorige week onze Kona model 2020 ontvangen, wat een fijne auto. Blue Link gekoppeld en alles lijkt te werken, Hyundai Life ook.
Echter, rechts boven in de app staat in de menubalk : Navi-koppeling. Indien ik deze aanklik krijg ik de mededeling : Beschikbaar na het koppelen van een account.
Geen idee welk account en hoe ik dat dan zou moeten doen. Op MyHyundai heb ik een account maar dat voegt niets toe. Weet iemand waar dit betrekking op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
RuKaatje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:18:
Vorige week onze Kona model 2020 ontvangen, wat een fijne auto. Blue Link gekoppeld en alles lijkt te werken, Hyundai Life ook.
Echter, rechts boven in de app staat in de menubalk : Navi-koppeling. Indien ik deze aanklik krijg ik de mededeling : Beschikbaar na het koppelen van een account.
Geen idee welk account en hoe ik dat dan zou moeten doen. Op MyHyundai heb ik een account maar dat voegt niets toe. Weet iemand waar dit betrekking op heeft?
Misschien een intern account van hyundai voor navigatie? En iemand is vergeten die in te stellen?

[ Voor 3% gewijzigd door s0larus op 02-08-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die in de Kona 64kwh (all eletric) rijden? Ik ben benieuwd naar hun ervaring.

Dat ding kan enorm veel km's maken zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

ThaddeusX schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:45:
Zijn er mensen die in de Kona 64kwh (all eletric) rijden? Ik ben benieuwd naar hun ervaring.

Nee, die zijn hier niet :+

Lees dit topic en je weet het.
Mijn Kona heeft een irritante ratel. Heeft al een nieuwe GDU en over een paar weken ook een nieuwe motor. Dat helpt je vast verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online

Nee, totaal geen ervaring mee. Niet meer dan 500 km op 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Van de week met maat aan praten over de Kona en zijn verbruik dus ik geef aan nu met de zonder en de 100km op de snelweg haal je makkelijk 450/500 km op een lading haal zijn reactie dat haal ik niet eens met mijn auto. :-).

Grappig terwijl zoveel mensen zich focussen op range die ik zelf maar heel zelden echt nodig heb. Verste rit was ergens in voorjaar met 400km hield toen 20km over een toenn mocht je 120/130 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Ik maak met mijn Kona net zoveel kilometers als voorheen met mijn benzineauto (400km per week). Het verschil is dat ik nu geen tijd meer kwijt ben aan benzine tanken (los van alle andere voordelen) Stekker in- en uitpluggen kost mij wekelijks iets van 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

RuKaatje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:18:
Even een zijsprong van uit het e-Niro topic, ik heb exact dezelfde melding in m'n app voor de e-Niro (UVO) , "Beschikbaar na het koppelen van een account"

Er is nog niemand, inc. dealer , die mij heeft kunnen vertellen wélk account dat dan zou moeten zijn, en hoé je dat dan doet...

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Een cross-post voor een update over de trekhaak op de Kona.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63298252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inderdaad meer bereik na update (beurt). Kilometer of 40 er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik merk na een paar maanden, dat de vloerbedekking bij mijn voeten al aardig aan het slijten is. Ik heb het hier specifiek over het stukje tussen het vloerkleed en de stoel. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Bijna jaar oud, niets van te merken (premium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

waterfles schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:48:
Ik merk na een paar maanden, dat de vloerbedekking bij mijn voeten al aardig aan het slijten is. Ik heb het hier specifiek over het stukje tussen het vloerkleed en de stoel. Meer mensen last van?
Na 11 maanden nog geen slijtplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-04 14:44
waterfles schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:48:
na 1.5 jaar en 24k nee geen last van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@daemonix Goed he, die update. Het verbruik is minder, volgens mij dus niet van de extra accucapaciteit afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 18:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

nessio schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:12:
@daemonix Goed he, die update. Het verbruik is minder, volgens mij dus niet van de extra accucapaciteit afgegaan.
Wat is er dan precies aangepast? En is al zeker dat het verbruik minder is of is de GoM optimistischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:29:
[...]

Wat is er dan precies aangepast? En is al zeker dat het verbruik minder is of is de GoM optimistischer?
Geen idee, en nog geen idee of het verbruik minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Ik heb sinds een paar dagen last van een ratel als ik "gas" gaaf, als ik het "gas" loslaat dan is dit weg.
Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Twiek-San schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Mijn Kona heeft een irritante ratel. Heeft al een nieuwe GDU en over een paar weken ook een nieuwe motor.
@midego Meteen richting dealer en melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 11:14
nessio schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:12:
bij mij gaf hij na de beurt/update ook veel hogere range aan. echter na tripje zuid frankrijk is hij weer naar het oude getal gegaan.
370/380km op de GOM bij volle accu.

meteen na de beurt/update gaf hij 460 aan ofzo. Denk dat hij kijkt naar je afgelopen X kilometers en dat dat bij een beurt gereset is.

trip naar frankrijk was veel snelweg en veel gewoon aangegeven snelheid gereden (120/130 in belgie/frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Nou dat is nog knap 380km bij gemiddeld 125. Dat is maar 16,8 kwh per 100 km.
Dat was voorheen richting de 18 kwh / 100 km.
Tenminste bij mij wel.
Ik rij bijna alleen (500m en ik ben Workum uit) snelweg of prov. wegen van 100 km en ik zit nu op 435/440 en voorheen 405/410. Snelheid is 105/107 af en toe meer.
Er is iets aangepast maar wat?

[ Voor 5% gewijzigd door nessio op 05-08-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Crysania Nog laadproblemen onderweg in Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
nessio schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:39:
@Crysania Nog laadproblemen onderweg in Frankrijk?
Nee maar ook voornamelijk bij ionity geladen met die juice pass unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 18:21
@Crysania Welke route heb je gevolgd?

Ik ga over twee weken, maar tussen Belgische grens en Dijon is nog wel een beetje niemandsland voor laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
wortelsoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:06:
@Crysania Welke route heb je gevolgd?

Ik ga over twee weken, maar tussen Belgische grens en Dijon is nog wel een beetje niemandsland voor laadpalen.
Wij gingen richting Limoges dus niet de route du soleil.
Laden gedaan in België vlak bij Lille bij Ionity, daarna net na Parijs pas bij volgende ionity was een stuk van 310km wat best lang is maar goed te doen
Daarna de volgende ionity weer 280km verder zuidelijk bij Limoges

Kwam eigenlijk perfect uit telkens stukken van 250-310 km. Enige was dat er weinig alternatieven waren mocht iets mis gaan. Paar keer met 20/40km over jij de lader gekomen en dat is in Frankrijk niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 18:21
Abrp maakt er Charleroi, Reims, Troyes, Dijon en dan verder de bekende weg naar het zuiden. Vooral het eerste stuk is spannend, omdat er zoals je zegt weinig uitwijk mogelijkheden zijn. Ik heb een extra 5m 2,5mm2 kabel gekocht om eventueel de grany nog wat te kunnen verlengen, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Wat voor bandenspanning hadden jullie bij ontvangst? Ik zie dat de onboard 2.8 en 2.7 bar terwijl bij de deur 2.5 staat. Voor dat ik op weg naar zuid Frankrijk ga moet dat wel goed staan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
2,7 voor de Nexen.

Pagina: 1 ... 61 ... 138 Laatste