Mijn 3-fasen-lader van de Kona 2020 is stuk.
Staat inmiddels al paar dagen bij de dealer.
Vanochtend werd ik gebeld dat het onderdeel in back order staat en het wel minimaal een week zal gaan duren, hopelijk niet langer dan 3 weken. Pardon?
Ze weten het dus niet eens. Onderdeel moet waarschijnlijk uit Zuid Korea komen. Hopelijk niet met de boot.....
Dit probleem is ontstaan nadat de dealer a.d.v. een terugroepactie de 3-fasen lader in de auto had "gecontroleerd". Die hebben ze zo goed gecontroleerd dat ze de lader blijkbaar gelijk maar hebben gesloopt.
Heb nu een enorme Outlander hybrid PHEV op de oprit staan. Die gelukkig een andere aansluiting heeft, dus mijn laadpaal-met-vaste kabel kan de Outlander niet eens opladen.
Ik ben ook verbaasd over het gebrek aan kennis bij de dealers. Ik had een vraag over de Blue Link app die regelmatig een foutmelding geeft, konden ze niet beantwoorden. De wedervragen die ik kreeg gaf wel aan dat ze daar bij de servicedesk van dealer de app niet eens kennen. Ja, ok, elke vraag kunnen ze wel stellen aan iemand van de werkplaats en dan komt er ook wel een antwoord terug - na eerst weer in de wacht te zijn gezet.
Eigenlijk heb ik wel medelijden met die mensen daar, ze werken ineens bij de helpdesk van een computerbedrijf-op-wielen.
Maar voor ons als gebruikers is het gewoon super irritant zo weinig als ze daar van de auto's weten.
Mijn auto heeft nu sinds begin maart 1300 km op de teller staan. En staat nu al voor de 3e keer met problemen bij de dealer.
Zover ben ik nog geen blije Hyundai rijder.....
[
Voor 3% gewijzigd door
hrigteri op 28-07-2020 13:31
]