Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 62 ... 145 Laatste
Acties:

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:21
2,6 voor de michelin cross climates. Maar je moet wel meteen meten nadat je wegrijd anders zijn ze al warmer (zeker nu)

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• nessio
@Crysania Oke, dat hield dus in Frankrijk niet echt over. Gelukkig ionity op je route.

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 11:23
Dan zal m'n 2.6/2.7 prima zijn.

Tot nu toe gaat het wel in Frankrijk maar ze hebben op te veel plekken maar 1 laadpaal beschikbaar :(

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Twiek-San schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

@midego Meteen richting dealer en melden!
De MGU? moet vervangen worden, bekend probleem.

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:51

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

MGU is .... ?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Motor Generator Unit

• Twiek-San

Twiek-San

De motor dus. Die ook als generator werkt. Komt er over 2 weken nieuw in. Ben benieuwd.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Murzeltje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Even een zijsprong van uit het e-Niro topic, ik heb exact dezelfde melding in m'n app voor de e-Niro (UVO) , "Beschikbaar na het koppelen van een account"

Er is nog niemand, inc. dealer , die mij heeft kunnen vertellen wélk account dat dan zou moeten zijn, en hoé je dat dan doet...
Zal te maken hebben met de nieuw aangekondigde functionaliteit. Zie de vermelding van 'online diensten' in het persbericht. Is vast nog niet klaar, wellicht ook firmware update in de auto voor nodig.

https://nieuws.kia.nl/kia...tures-en-online-diensten/

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 23:44
s0larus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:23:
Wat voor bandenspanning hadden jullie bij ontvangst? Ik zie dat de onboard 2.8 en 2.7 bar terwijl bij de deur 2.5 staat. Voor dat ik op weg naar zuid Frankrijk ga moet dat wel goed staan haha
38 PSI op primacy 4. Moet nog uitvinden hoe ik dat op bar zet :) Maar da's 2.6 zie ik.

[ Voor 9% gewijzigd door CopyCatz op 07-08-2020 13:15 ]

• s0larus
CopyCatz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

38 PSI op primacy 4. Moet nog uitvinden hoe ik dat op bar zet :) Maar da's 2.6 zie ik.
Als ik me goed herinner is het via de menu in due je met het stuur bedient onder Convenience.

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Net terug uit de Elzas en Ardennen. Laden ging prima. Twee keer bij Ionity in België en Saarlouis. Bij Saarlouis 14 minuten 73 Kw gehaald. En in de Elzas zaten we in een klein dorpje, Eguiseheim, en daar waren in het centrum vier gratis laadpalen! 12 kW, maar prima opladen in een nachtje. Er stonden een model 3 en een e-tron en ik dus. Allemaal..., Nederlanders 😆.
Vandaag vanuit camping in de Ardennen terug naar huis. Gewoon een paar keer gratis opgeladen bij de stacaravan aan het stopcontact. Terugreis 356 km, makkelijk gehaald op een lading en bij thuiskomst nog 90 km over. En dat met 4 personen, airco aan, volgeladen en tussen de 110 en 120 km/u max op de snelweg.
Dus iemand die nu nog zegt dat met vakantie gaan met een Kona lastig is, kan je voor gek verklaren 😆

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:15
Beetje overgehaald door mijn compagnon heb ik vandaag ook de handtekening gezet voor een Kona Electric EV Premium. Komende zaterdag kan ik hem ophalen :)

Ik rijd momenteel nog de Outlander Phev (2019 model), alleen daar zijn 80% van de km's al electrisch mee. Kleine stap om naar volledig EV te gaan.

• CopyCatz
Rob76 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:25:
Dus iemand die nu nog zegt dat met vakantie gaan met een Kona lastig is, kan je voor gek verklaren 😆
750 km vanuit het zwarte woud met 1x ionity onderweg ging ook prima. Sowieso is de kona in de bergen net een perpetuum mobile, niet normaal hoe zuinig je daar rijdt.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ja, dat was mijn ervaring in het heuvelachtige Limburg ook al, 10,2 kWh/100 km.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

vanisher schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:38:
Beetje overgehaald door mijn compagnon heb ik vandaag ook de handtekening gezet voor een Kona Electric EV Premium. Komende zaterdag kan ik hem ophalen :)

Ik rijd momenteel nog de Outlander Phev (2019 model), alleen daar zijn 80% van de km's al electrisch mee. Kleine stap om naar volledig EV te gaan.
Welkom! Nu nog OVMS toevoegen ;-)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Rob76 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:25:
Met een Kona op vakantie gaan is lastig.

Zo. :)

Gisteren terug van de Veluwe. Kona, ik, vriendin en twee kinderen. En een grote katoenen tent met kampeeruitrusting.

De achterbak is gewoon serieus klein - mijn vorige auto, Mazda 3, was ruimer. En zelfs met riante dakkoffer was het heel krap. Iedereen behalve de chauffeur zat heel krap.

Dus nee, heel makkelijk voor een kampeervakantie vind ik de Kona niet. Maar verder wel heel tevreden. :)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

vanaalten schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Gisteren terug van de Veluwe. Kona, ik, vriendin en twee kinderen. En een grote katoenen tent met kampeeruitrusting.

De achterbak is gewoon serieus klein - mijn vorige auto, Mazda 3, was ruimer. En zelfs met riante dakkoffer was het heel krap. Iedereen behalve de chauffeur zat heel krap.

Dus nee, heel makkelijk voor een kampeervakantie vind ik de Kona niet. Maar verder wel heel tevreden. :)
Ik ben ook net met vier personen op vakantie geweest, dan wel niet camperen maar goed. Dakkoffer erbij, gekke piepschuimen bakken achter eruit, eentje voorin met laadkabels enzo en de kofferbak vloer een niveau lager. Zee van ruimte, zeker met de dakkoffer.

Qua zit binnen in hebben we meer ruimte als gezin als in de VW Passat die ik hiervoor reed. Komt vooral door de hogere zit denk ik.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Rob76
[...]

Dat ie niet groot is weet je, dan had je een e-niro moeten nemen. Met alle bakken eruit en kabels in de frunk heb je ruim 500 l, zie een van mijn vorige berichten. Met dakkoffer heb je dan veel ruimte en neem je dus gewoon teveel mee 😆. Ik zag op de camping iemand met een VW transporter en zelfs die had nog een dakkoffer en een aanhanger nodig. En zij waren maar met 2 volwassenen en 3 kinderen. Als je zag wat voor onnodig spul meeging, dan begrijp je dat echt niet. Dus minder meenemen, goed inpakken dan gaat het best.

Maar zonder gekheid, de range is prima en daar gaat het om en de laadmogelijkheden ook.

• Rob76
Deze tas past trouwens precies op de plek van het reservewiel met de plank op de hoogste stand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmPa8EHmabZ2TEjII0MTFHoqcWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJ0BoOIEL0xUL4lSA3nn3PYa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Rob76 op 09-08-2020 12:53 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

Crazy D

I think we should take a look.

Maar het voordeel van op vakantie naar de Veluwe is dat je nog even iets kunt ophalen thuis als je het vergeten bent :P (tenzij je in België woont...).
Maar het is idd geen ruimte auto, dat is duidelijk. Voortaan slim inpakken, net als vroeger. Kids achterin op de handdoeken en zo laten zitten :o

Exact expert nodig?

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 16:46
Twee weken mijn auto ophaald. Helaas dezelfde dag na 75km deze weer bij de garage af moeten leveren, omdat hij niet meer oplaad. Blijkt dat de relais voor het opladen is doorgrbrand.

Hebben hier meer mensen last van gehad?

Ik ben ook van plan om voor en achter een dashcam te plaatsen. Iemand hier ook ervaring mee? Volgens mij zit er geen 12v stekker in de kofferbak?

• CopyCatz
TinusNectar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:47:
Twee weken mijn auto ophaald. Helaas dezelfde dag na 75km deze weer bij de garage af moeten leveren, omdat hij niet meer oplaad. Blijkt dat de relais voor het opladen is doorgrbrand.

Ik ben ook van plan om voor en achter een dashcam te plaatsen. Iemand hier ook ervaring mee? Volgens mij zit er geen 12v stekker in de kofferbak?
Wij hebben onze auto nu 3 weken, geen problemen met de lader. Ik heb een 70mai dashcam voor, links naast de camera unit geplaatst en de bekabeling naar de midden console geleid. Was op zich goed te doen.

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 10:16
[...]

Het is wat passen en meten, maar kijk eens hier: https://www.car-bags.com/...reistassenset-detail.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYW5LTqW3_jiudsurWDbbBVuD3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deukBqikaa8vMtCNWmxpP7UH.jpg?f=fotoalbum_large

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 18:26

elmo1

Kona Electric jan-2019

TinusNectar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:47:

Heb een blackvue 900 voor en achter. Heb ze aangesloten via bestuurdersstoel zekering
splitter en een batterij saver ertussen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Uhuh... dat deel van de kofferbak zat al vol met de tent. Een grote vier-persoons katoenen tent, 48 kilo zwaar, neemt nou eenmaal heel veel ruimte in. Daarnaast twee tassen kleding, krat campingspullen, slaapzakken, luchtbedden, speelgoed, boeken en ga zo maar door. Uiteindelijk met de dakkoffer er bij wel gered, maar ruim is het niet.

• TinusNectar
CopyCatz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Wij hebben onze auto nu 3 weken, geen problemen met de lader. Ik heb een 70mai dashcam voor, links naast de camera unit geplaatst en de bekabeling naar de midden console geleid. Was op zich goed te doen.
Thx ik ga even kijken. Ik ben dus blijkbaar ook de enige met dit probleem.

• TinusNectar
elmo1 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Heb een blackvue 900 voor en achter. Heb ze aangesloten via bestuurdersstoel zekering
splitter en een batterij saver ertussen.
Thx ik ga even kijken naar dit. Waar heb je dit laten inrichten misschien een foto?

[ Voor 7% gewijzigd door TinusNectar op 10-08-2020 19:56 ]

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

vanaalten schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Uhuh... dat deel van de kofferbak zat al vol met de tent. Een grote vier-persoons katoenen tent, 48 kilo zwaar, neemt nou eenmaal heel veel ruimte in. Daarnaast twee tassen kleding, krat campingspullen, slaapzakken, luchtbedden, speelgoed, boeken en ga zo maar door. Uiteindelijk met de dakkoffer er bij wel gered, maar ruim is het niet.
Nou is het wel een beetje alsof je aan het klagen bent dat je wilt verhuizen maar dat je kasten niet in je nieuwe Twingo passen.

• Rob76
Klopt, je gaat ook niet in een appartement van 50 m2 in Amsterdam wonen met drie kinderen en dan klagen dat ze met elkaar op een kamer moeten liggen...

• Basweij
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 10:24
s0larus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:23:
Wat voor bandenspanning hadden jullie bij ontvangst? Ik zie dat de onboard 2.8 en 2.7 bar terwijl bij de deur 2.5 staat. Voor dat ik op weg naar zuid Frankrijk ga moet dat wel goed staan haha
Ik had 3.1 bij ontvangst (MY2019 - Nexen banden) en daar rij ik nu ook nog mee rond. Tijdens het rijden wel is op 3.3 zien staan. GOM geeft 470km aan, gemiddelde verbruik 14.8kw/h (Rij altijd max snelheid +5km/h).

Als ik het zo lees rij ik met flink meer bandenspanning, wat zou de reden zij om meer of minder bandenspanning te rijden? Hogere spanning is zuiniger verbruik?
Comfort ook niet echt een issue, vind hem comfortabeler dan de V40 die ik hiervoor had (behalve de stoelen dan). ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Basweij op 11-08-2020 15:55 . Reden: Nexen banden ]

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

TinusNectar schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:53:
[...]

Thx ik ga even kijken naar dit. Waar heb je dit laten inrichten misschien een foto?
Zelf gedaan.

Je kan via aliexpress de zekeringsplitter bestellen.

Zal morgen ff linkje opzoeken je heb een speciale nodig. Hyundai heeft net weer een afwijkende maat.

• daemonix
  • Niet online
@Basweij Welk merk banden heb je?

• Basweij
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 10:24
De standaard Nexen banden 8)7

• daemonix
  • Niet online
Dan staan ze wel erg hard. De mijne staan op 2.7.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

elmo1 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Zelf gedaan.

Je kan via aliexpress de zekeringsplitter bestellen.

Zal morgen ff linkje opzoeken je heb een speciale nodig. Hyundai heeft net weer een afwijkende maat.
Je moet de mini longfoot hebben, heb alleen nog geen zekeringen kunnen vinden op alie. Bij gewone auto zaak is dit ook lastig, de dealer heeft ze wel.

https://nl.aliexpress.com/item/32903793602.html.

Op zich is het goed zelf te doen, kost alleen wat tijd.Bijna alles is click systeem en je moet natuurlijk opletten dat je kabel niet een airbag kan beïnvloeden.

Je kan de dorpels er afhalen en ik heb alleen bij de middenstijl een draadtrekker gebruikt om erdoor te komen.
Wat ik nog weet is dat de raamlijst scharnierend open gaat, en de kabel heb ik bij de voorruit onder de hemel kunnen duwen en kom dan net achter bij de spiegel uit, hier kun je kapjes weghalen om onderdoor te gaan.

Achter ben ik ook via de hemel (kun je met een draadtrekker onderdoor gegaan op het einde voor ik er was via de dorpels en heb ik met dradentrekker via het rubber waar andere draden door heenlopen ook de kabel getrokken.

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 10:54

incmve

maredana.nl

Hier staan wat foto's van een dashcam inbouw.
Daar gebruiken ze een aansluitset van Amazon.
https://www.hyundaikonafo...ds/dash-cam-install.2817/

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 20:16

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 19:07
elmo1 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Die van mij gaf vanmorgen 519km aan :-)
Die van mij 487km, maar wij rijden dan ook harder dan 30km/u en gebruiken gewoon de airco. ;)

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• CopyCatz
De 492 heb ik al aangetikt vanuit het zwarte woud terug naar Nederland met een dagteller op 13kWh/100km. In de bergen zelfs een dagje 6 gehad, als ik de berg op en af was blijven rijden had ik dus 1000 kunnen halen zonder hypermilen :)

• daemonix
  • Niet online
512 km zonder hypermilen.

• Rob76
Dit is mijn record na ruim een uur vlakke binnenweggetjes in Italië en hoge temperatuur. Wel met vier personen en airco vol aan 😎.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwTIUFIUZKGOuSkQyg-oGowR-aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgtKMlExJwEuw1E1fiqmofLX.jpg?f=fotoalbum_large

• CopyCatz
Beste feature van de Kona momenteel: inpluggen in de garage en dan heerlijk van de airco genieten.

[ Voor 12% gewijzigd door CopyCatz op 13-08-2020 23:09 ]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52
CopyCatz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:09:
Beste feature van de Kona momenteel: inpluggen in de garage en dan heerlijk van de airco genieten.
Je hoeft niet per de ingeplugd te zijn om daar van te genieten :)

ehhhh..HOI

• CopyCatz
krizzziz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:00:
[...]

Je hoeft niet per de ingeplugd te zijn om daar van te genieten :)
Nee, maar iets anders valt me wel op; had mijn vriendin uitgelegd waar het lampje in de bumper voor dient, en twee dagen geleden de accu 80% geladen en in de garage gezet. Volgens haar is het lampje iedere keer als ze de garage binnen komt aan, en inmiddels is de hoofd accu al 79%. Lijkt erop dat de 12v accu veel bijgeladen moet worden.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52
CopyCatz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:53:
[...]

Nee, maar iets anders valt me wel op; had mijn vriendin uitgelegd waar het lampje in de bumper voor dient, en twee dagen geleden de accu 80% geladen en in de garage gezet. Volgens haar is het lampje iedere keer als ze de garage binnen komt aan, en inmiddels is de hoofd accu al 79%. Lijkt erop dat de 12v accu veel bijgeladen moet worden.
Welk lampje bedoel je?

ehhhh..HOI

• CopyCatz
Gele lampje in het Hyundai logo, geeft aan of de 12v accu wordt bijgeladen. Dat wat de battery saver optie deed voordat ie werd verwijderd en nu automatisch wordt uitgevoerd.

• s0larus
Reis update: >2500km erbij op de teller. Den Haag - Grenoble en terug via Brussels, Reims, Troyes, Dijon, Lyon. Onderweg voornamelijk bij Ionity geladen. Ik heb maar 1 pasje erbij moeten kopen voor KiWhi laders. In Grenoble konden we bij de stads-laders gratis laden met Plugsurfing (gestart via app). Verder vindt ik dat Grenoble wel 2 plaatsen moet vrijhouden voor laden want het is erg lullig om steeds te moeten kijken op, bijvoorbeeld, chargemap of ie nog vrij is voor dat je aan komt rijden. Eentje was "vrij" odmat er een non-EV geparkeerd stond...

Chargemap was zeer handig om te weten of een paal goed te gebruiken of out of service was. De comments van de community hielpen enorm. Ik heb zelf ook wat comments geplaatst.
Chargeprice hielp bij het vinden van de goedkoopste provider, in de meeste gevallen Maingau. Ik heb Maingua, Eins e-mobil, en Plugsurfing

Heel weinig andere Kona's gezien in Frankrijk. Zelfs de Zoe. Er waren meer hybrids en tesla's te zien

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
One-eye864 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:42:
Hier net terug van de garage omdat de auto piept dat de gordel van de bijrijder los is als er geen bijrijder in de auto zit.

Sensormat stuk en (uiteraard) niet op voorraad dus binnenkort weer terug
Nou de nieuwe sensormat in de bijrijdersstoel is op 19 juni vervangen en sinds enkele dagen is het gepiep weer terug bij een lege bijrijdersstoel ..... Dat wordt maar weer de garage bellen 8)7

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

@One-eye864 irritant, maar kwestie van de riem vastmaken dan van die lege stoel?

• One-eye864
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:41:
@One-eye864 irritant, maar kwestie van de riem vastmaken dan van die lege stoel?
Tja dat lijkt me toch niet helemaal de oplossing om die altijd maar dicht te laten zitten als er niemand op die stoel zit ;)

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

One-eye864 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:42:
[...]
Tja dat lijkt me toch niet helemaal de oplossing om die altijd maar dicht te laten zitten als er niemand op die stoel zit ;)
Nee, maar als tijdelijke oplossing totdat je weer bij de garage terecht kan bedoel ik.

• One-eye864
  • Nu online
Ja oké dat is idd nu de tijdelijke fix tot hij weer bij de garage geweest is ;)

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-11 21:19
De mijne moet donderdag voor nieuwe stoelsensoren, maar als ik dat zo lees dan is dat waarschijnlijk niet de definitieve oplossing. Is er een manier om dat beepen uit te zetten? In mijn vorige auto kon dat met een truckje.

Wilt natuurlijk niet zeggen dat het niet opgelost moet worden, maar telkens die gordel van de bijrijder erin doen, terwijl er niemand zit is behoorlijk irritant.

• One-eye864
  • Nu online
Nou de garage net gesproken. Hij mag binnenkort een nachtje daar overnachten omdat ze niet blindelings een nieuwe mat durven te bestellen maar ze ook wel snappen dat ik geen zin heb om weer hiervoor twee keer bij ze langs te gaan. Omdat de mat eind mei nog vervangen is willen ze eerst nog dieper in de auto zoeken naar een oorzaak....

Kortom donderdag (3-9) brengen met vervangend vervoer en vrijdag weer ophalen.

• nessio
Stopt het piepen niet na enige tijd?

• One-eye864
  • Nu online
nessio schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:42:
Stopt het piepen niet na enige tijd?
Nope. Daarom idd de gordel er maar in drukken maar dat is natuurlijk ook niet de oplossing. Ben benieuwd of ze straks wat kunnen vinden of er gewoon weer een nieuwe mat inzetten

• nessio
Vervelend, blijkbaar alleen de model 20 die er last van heeft.

• waterfles
  • Laatst online: 11-05-2021
Michelin banden zijn wel echt drama qua grip. Ik kwam gister in een regenbui gewoon niet weg bij een stoplicht. Banden bleven maar doorslippen.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat in de herfst. Ik heb een winterbandenregeling in mijn lease contract. Maar nog niet verdiept in winterbanden zelf. Heeft iemand al ervaring met winterbanden onder de Kona?

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 10:16
waterfles schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:31:
Michelin banden zijn wel echt drama qua grip. Ik kwam gister in een regenbui gewoon niet weg bij een stoplicht. Banden bleven maar doorslippen.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat in de herfst. Ik heb een winterbandenregeling in mijn lease contract. Maar nog niet verdiept in winterbanden zelf. Heeft iemand al ervaring met winterbanden onder de Kona?
Hebben Michelin's Cross Climate en die doen het uitstekend in de regen! Dat wordt nog eens bevestigd in onafhankelijke testen. Vergeet echter niet dat de Kona een gigantisch koppel heeft en het een klein kunstje is de voorbanden te laten spinnen. Gewoon gedoseerd gasgeven!

• CopyCatz
ik zet al jaren geen winterbanden meer onder de auto, doe niet aan wintersport en met dit klimaat zie ik het nut er niet meer van in. Ik wil sowieso in dit eerste jaar eens het verbruik vergelijken tussen zomer en winter met dezelfde banden.

• nessio
@waterfles : hoeveel pk en koppel had je vorige auto ter beschikking bij optrekken? En wat voor michelins heb je nu?

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 19:07
waterfles schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:31:
Heb je geen Traction Control? Knopje linksonder in het dashboard. Anders in eco mode.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:21
Jan Workum schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Heb je geen Traction Control? Knopje linksonder in het dashboard. Anders in eco mode.
Ik moet zeggen dat ik vanochtend op de standaard Nexen op nat wegdek in eco mode ook niet al te veel moeite hoefde te doen om slippende banden te krijgen.. geen idee of tractioncontrol aan/uit stond (ik dacht aan, heb het in ieder geval niet bewust uit gezet)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• waterfles
nessio schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:30:
@waterfles : hoeveel pk en koppel had je vorige auto ter beschikking bij optrekken? En wat voor michelins heb je nu?
Welke type Michelins ik nu heb geen? Geen idee (vriendin is nu weg met de auto, kan dus niet kijken). Het gaat om het 2020 model.

Hiervoor had de klassieker onder de lease auto's. V40 D2 --> 120 PK.

• waterfles
Jan Workum schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Traction Control staat aan. En ik rij zelf in conform mode. Goed idee, om met regen te switchen naar eco mode.

• Twiek-San

Twiek-San

Je zit dus op 80pk extra en instant koppel. Dat scheelt dus best veel.

Je rechtervoet is het belangrijkste (anti)doorslip-instrument. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Twiek-San op 22-08-2020 16:17 ]

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Voor de mensen die interesse hebben in een update van de "trekhaak rechtszaak"
Yoade75 in "Elektrische auto's - deel 5"

• waterfles
Twiek-San schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:16:
Je zit dus op 80pk extra en instant koppel. Dat scheelt dus best veel.

Je rechtervoet is het belangrijkste (anti)doorslip-instrument. :+
True. Maar de banden zijn qua grip wel ruk en zeker in de regen.
Ik rij ook motor en heb in andere auto's gereden met meer PK. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.
En het is ook niet dat ik volgas geef in het regen.
Ik ben daarom benieuwd hoe de ervaringen zijn met winterbanden. Met deze banden, maak ik mij wel een beetje zorgen als het straks veel gaat regenen.

• nessio
Model 2020 -> Michelin Primacy 4 (denk ik).
Meer PK's wil niet zeggen dat je die meteen vanaf 0 beschikbaar hebt en ook het koppel niet.
De Kona wel en daar moet je rekening mee houden.

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:06
Maandag een nieuwe Kona Electric van Leaseplan ontvangen. Mooie auto maar er staat constant een incorrecte maximumsnelheid in beeld. Mijn TomTom geeft wel de correcte snelheid. Die kent mijn straat ook, trouwens.

Ben ik de enige die de indruk heeft dat het ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) system voor geen meter werkt?

Mogelijk gerelateerd: is er een officiële plaats om firmware- en kaartupdates te downloaden? Ik meen mij te herinneren dat ik mijn ioniq ooit zelf geüpdatet heb. En als er geen officiële plaats is, welke zoektermen moet Ik dan bij Google invoeren om aan een alternatief te komen?

In de brochure stond dat ik enkele jaren gratis kaartupdates krijg, bij onderhoud. Maar Leaseplan regelt het onderhoud zelf en dat is zelden bij de hyundai dealer.

• daemonix
  • Niet online
Android auto aansteken? ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

Crazy D

I think we should take a look.

realbart schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 03:20:
Maandag een nieuwe Kona Electric van Leaseplan ontvangen. Mooie auto maar er staat constant een incorrecte maximumsnelheid in beeld. Mijn TomTom geeft wel de correcte snelheid. Die kent mijn straat ook, trouwens.

Ben ik de enige die de indruk heeft dat het ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) system voor geen meter werkt?

Mogelijk gerelateerd: is er een officiële plaats om firmware- en kaartupdates te downloaden? Ik meen mij te herinneren dat ik mijn ioniq ooit zelf geüpdatet heb. En als er geen officiële plaats is, welke zoektermen moet Ik dan bij Google invoeren om aan een alternatief te komen?

In de brochure stond dat ik enkele jaren gratis kaartupdates krijg, bij onderhoud. Maar Leaseplan regelt het onderhoud zelf en dat is zelden bij de hyundai dealer.
Sowieso bij Leaseplan zeuren dat je een kaart update wilt, waar zij die vandaan halen is niet jouw probleem. Mijn Kona is van eind vorig jaar, en snelheid geeft ie prima aan. Alleen bij de 100-130 zones snapt ie het niet (afhankelijk van welk hoofdbord en onderbord erbij staan denkt ie of dat het altijd 100 is, of altijd 130). Voor de rest geen afwijkingen (nog...).

Exact expert nodig?

• nessio
Ai, Maingau en Ionity hebben de tarieven flink verhoogd.
Maingau 0,47 ct DC laden
Ionity 0,73 ct DC laden

[ Voor 31% gewijzigd door nessio op 24-08-2020 11:51 ]

• s0larus
edautz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:45:
Kona EV rijders opgelet.

Een paar dagen geleden wilde mijn Kona EV niet starten. In het dashboard was een foutmelding te zien in de vorm van een driehoek met uitroepteken met de waarschuwing dat er een storing was in het elektrische systeem. Voor de rest werkte alles deuren, ramen bediening etc. De auto was alleen niet in de D en R stand te schakelen.

Een paar keer de auto uit en aanzetten loste het probleem niet op.

Na het open maken van de motor kap was het probleem gauw gevonden. Een marter had huis gehouden en de bekleding van het motor compartiment aangevreten. Verder had hij een kabeltje doorgebeten waar een brandweer symbooltje en een schaar op staat en vermoedelijk dienst doet al beveiligingskabeltje dat door de brandweer doorgeknipt kan worden als er een probleem is met de auto.

Na reparatie van dit kabeltje middels een kroonsteen werkt de auto weer naar behoren.

Volgende week naar de dealer om de auto weer in originele staat terug te brengen en van een anti-marter schakeling te voorzien.

Ik dacht dat marters het alleen voorzien hadden op verbrandingsmotoren en op de restwarmte van deze motoren afkwamen, maar dat is dus een misvatting. Mijn Kona EV is dus ook een slachtoffer.
De buren hier hebben tijdens mijn vakantie te maken gehad met een marter. Het is nu tijd dat ik even bel met de LM om te kijken of ze iets voor me kunnen regelen ipv iets duurder betalen voor schade haha. Voor kabels kan het aan iets met visolie zijn waar ze dol op zijn. Hopelijk zit dat niet de laadkabel van m'n laadpaal want die hangt op marter afstand van de grond :P

---

Inmiddels 10,000km op de teller (incl 12km van de dealer zelf), iets meer dan 217km per dag sinds ik hem in handen heb. Wat een fijne auto is het om in te rijden! De beurt staat ingesteld op 15,000 km

Met m'n tweede week weg ging ik door Duistland door naar Zwitserland. Op een aantal wegen in Zwitserland met nieuw asfalt was ie ontzettend stil :) In Duistland was m'n max 178km/u. Biede landen kon ik prima laden bij EnBW, Ionity, en EVPass (zwitserland), allemaal met NewMotion druppel van werk. Enige minpunt van Zwitserland is dat een aantal laadpalen een kWh + minuten tarief hanteren of starttarief + laadtarief (huidige koers CHF/Euro = 1,39 start + 0,46/kWh). Wat ze in ieder geval beter dan Frankrijk deden is 2 parkeerplaatsen/laadpalen voor laden beschikbaar hebben ipv 1.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Yoade75 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:56:
Voor de mensen die interesse hebben in een update van de "trekhaak rechtszaak"
Yoade75 in "Elektrische auto's - deel 5"
Zou mooi zijn als lukt. Komt er meteen een onder bij die van mij.

• nessio
je bent niet de enige!

• vanisher
Nou, je zet je auto 3,5 dag stil met een volle accu, en bij terugkomst van een weekendje weg is de auto compleet dood. Staat nog geen 400km op de teller.

• daemonix
  • Niet online
Vinkje staat aan?

• vanisher
Geen idee? Heb hem 15 augustus opgehaald. Waar zou ik dat vinkje kunnen vinden als de auto weer wat doet? Komt zo een pechdienst :)

• One-eye864
  • Nu online
Vinkje is er tegenwoordig niet meer bij nieuwe modellen/na de laatste update

Edit, toevallig een premium uitvoering?

[ Voor 9% gewijzigd door One-eye864 op 24-08-2020 20:29 ]

• daemonix
  • Niet online
One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:28:
[...]

De vraag is of dat die update is geïnstalleerd...

• daemonix
  • Niet online
vanisher schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:27:
Geen idee? Heb hem 15 augustus opgehaald. Waar zou ik dat vinkje kunnen vinden als de auto weer wat doet? Komt zo een pechdienst :)
In het menu via het knopje op het stuur.

Ben benieuwd wat de pechdienst gaat zeggen.

• One-eye864
  • Nu online
daemonix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

De vraag is of dat die update is geïnstalleerd...
Ik verwacht dat het een nieuwe is (15-8 opgehaald) en bij onze uit mei was de optie ook reeds weg

• daemonix
  • Niet online
One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Ik verwacht dat het een nieuwe is (15-8 opgehaald) en bij onze uit mei was de optie ook reeds weg
Ik doe geen aannames. :)

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 14:30
One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Ik mag over twee weken een premium versie in ontvangst nemen maar ik heb werkelijk geen idee waar jullie t over hebben, kan iemand wat context geven? :X

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• vanisher
One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:28:
[...]

Edit, toevallig een premium uitvoering?
Ja Premium uitvoering, deze feature maakt hem wel wat minder premium :)

• One-eye864
  • Nu online
Melantrix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Ik mag over twee weken een premium versie in ontvangst nemen maar ik heb werkelijk geen idee waar jullie t over hebben, kan iemand wat context geven? :X
in de oudere versie kon je optie aanzetten om de 12v accu bij te laden vanuit de hoogspannings accu als de auto uit stond om lege accu te voorkomen.

Bij de nieuwe modellen/ nieuwste update is die optie weg en staat het altijd aan.

De premium heeft elektrische stoelen en het is bekend dat de schakelaar van de bijrijdersstoel nogal eens lekstroom heeft en zo je 12v accu leeg trekt

• vanisher
Alleen van de bijrijdersstoel? Of ook die van de bestuurder?

• One-eye864
  • Nu online
Naar mijn weten alleen bijrijdersstoel. Die is sowieso RAL want bij mij is de sensormat in die stoel na een maand vervangen en volgende week moet hij voor 2 dagen weg omdat hij kuren blijft geven met de sensor in de stoel

• Melantrix
One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:34:
[...]
in de oudere versie kon je optie aanzetten om de 12v accu bij te laden vanuit de hoogspannings accu als de auto uit stond om lege accu te voorkomen.

Bij de nieuwe modellen/ nieuwste update is die optie weg en staat het altijd aan.

De premium heeft elektrische stoelen en het is bekend dat de schakelaar van de bijrijdersstoel nogal eens lekstroom heeft en zo je 12v accu leeg trekt
Aah oke, kan je daar dan nog iets tegen doen bij de geüpdatete modellen? Aangezien t Dan altijd aan staat?

• One-eye864
  • Nu online
Melantrix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Aah oke, kan je daar dan nog iets tegen doen bij de geüpdatete modellen? Aangezien t Dan altijd aan staat?
Nee dat is juist wat je wilt ;) maar het is niet gezegd dat de bijrijdersstoel het issue is hoor. Sommige mensen hebben ook een 12v accu met kapotte cel(Len)

[ Voor 55% gewijzigd door One-eye864 op 24-08-2020 20:38 ]

• Melantrix
One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:37:
[...]

Nee dat is juist wat je wilt ;) maar het is niet gezegd dat de bijrijdersstoel het issue is hoor. Sommige mensen hebben ook een 12v accu met kapotte cel(Len)
Maar dan kan hij dus wel de hoogspannings accu leeg trekken als je hem langere tijd laat staan( geen idee hoe lang dat zou duren, maar theoretisch gezien?)

• One-eye864
  • Nu online
Ja al geeft de auto als het goed is een waarschuwing als hij de 12v een x aantal keer heeft moeten bijladen.

Weet zo niet precies na hoeveel keer maar dat staat wel in het boekje.

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:07
Heb de mijne nu een maand met de nieuwste software en heb de instelling wel sorry is een kia

[ Voor 10% gewijzigd door oldie127 op 24-08-2020 20:56 ]

• vanisher
Waar zit de instelling?

Jumpstarter er aan, en hoppa hij doet het weerk. Heel toevallig is hij vandaag ook bij een ioniq geweest hagelnieuw met eenzelfde issue.

• One-eye864
  • Nu online
vanisher schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:10:
Waar zit de instelling?

Jumpstarter er aan, en hoppa hij doet het weerk. Heel toevallig is hij vandaag ook bij een ioniq geweest hagelnieuw met eenzelfde issue.
Top!

YouTube: Auxiliary Battery Saver Explained | Kona Electric | Hyundai

EDIT: Of ik dacht dat ze in dit filmpje lieten zien waar die optie zat. Anders moet je ff in het boekje zoeken naar Aux battery saver

[ Voor 14% gewijzigd door One-eye864 op 24-08-2020 21:15 ]

• vanisher
Dat lijkt me niet op een vinkje ergens.

• One-eye864
  • Nu online
Dit is wat ik zo snel vond op internet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGlSaOi2B9XGw3agc6aA6XRy6po=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0zsgon3hRPzskrLMz34UANF9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT4D74vnhL1anD1Q-RstDjjdTy8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/by35eU0tMP1YW39j7V98IYs9.png?f=user_large

• vanisher
Deze optie zit er bij mij niet meer in.
Pagina: 1 ... 62 ... 145 Laatste