2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Tot nu toe gaat het wel in Frankrijk maar ze hebben op te veel plekken maar 1 laadpaal beschikbaar
De MGU? moet vervangen worden, bekend probleem.Twiek-San schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:30:
[...]
@midego Meteen richting dealer en melden!
Zal te maken hebben met de nieuw aangekondigde functionaliteit. Zie de vermelding van 'online diensten' in het persbericht. Is vast nog niet klaar, wellicht ook firmware update in de auto voor nodig.Murzeltje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:21:
[...]
Even een zijsprong van uit het e-Niro topic, ik heb exact dezelfde melding in m'n app voor de e-Niro (UVO) , "Beschikbaar na het koppelen van een account"
Er is nog niemand, inc. dealer , die mij heeft kunnen vertellen wélk account dat dan zou moeten zijn, en hoé je dat dan doet...
https://nieuws.kia.nl/kia...tures-en-online-diensten/
38 PSI op primacy 4. Moet nog uitvinden hoe ik dat op bar zets0larus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:23:
Wat voor bandenspanning hadden jullie bij ontvangst? Ik zie dat de onboard 2.8 en 2.7 bar terwijl bij de deur 2.5 staat. Voor dat ik op weg naar zuid Frankrijk ga moet dat wel goed staan haha
[ Voor 9% gewijzigd door CopyCatz op 07-08-2020 13:15 ]
Als ik me goed herinner is het via de menu in due je met het stuur bedient onder Convenience.CopyCatz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:46:
[...]
38 PSI op primacy 4. Moet nog uitvinden hoe ik dat op bar zetMaar da's 2.6 zie ik.
Vandaag vanuit camping in de Ardennen terug naar huis. Gewoon een paar keer gratis opgeladen bij de stacaravan aan het stopcontact. Terugreis 356 km, makkelijk gehaald op een lading en bij thuiskomst nog 90 km over. En dat met 4 personen, airco aan, volgeladen en tussen de 110 en 120 km/u max op de snelweg.
Dus iemand die nu nog zegt dat met vakantie gaan met een Kona lastig is, kan je voor gek verklaren 😆
Ik rijd momenteel nog de Outlander Phev (2019 model), alleen daar zijn 80% van de km's al electrisch mee. Kleine stap om naar volledig EV te gaan.
750 km vanuit het zwarte woud met 1x ionity onderweg ging ook prima. Sowieso is de kona in de bergen net een perpetuum mobile, niet normaal hoe zuinig je daar rijdt.Rob76 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:25:
Dus iemand die nu nog zegt dat met vakantie gaan met een Kona lastig is, kan je voor gek verklaren 😆
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Welkom! Nu nog OVMS toevoegen ;-)vanisher schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:38:
Beetje overgehaald door mijn compagnon heb ik vandaag ook de handtekening gezet voor een Kona Electric EV Premium. Komende zaterdag kan ik hem ophalen
Ik rijd momenteel nog de Outlander Phev (2019 model), alleen daar zijn 80% van de km's al electrisch mee. Kleine stap om naar volledig EV te gaan.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Met een Kona op vakantie gaan is lastig.Rob76 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:25:
Zo.
Gisteren terug van de Veluwe. Kona, ik, vriendin en twee kinderen. En een grote katoenen tent met kampeeruitrusting.
De achterbak is gewoon serieus klein - mijn vorige auto, Mazda 3, was ruimer. En zelfs met riante dakkoffer was het heel krap. Iedereen behalve de chauffeur zat heel krap.
Dus nee, heel makkelijk voor een kampeervakantie vind ik de Kona niet. Maar verder wel heel tevreden.
Ik ben ook net met vier personen op vakantie geweest, dan wel niet camperen maar goed. Dakkoffer erbij, gekke piepschuimen bakken achter eruit, eentje voorin met laadkabels enzo en de kofferbak vloer een niveau lager. Zee van ruimte, zeker met de dakkoffer.vanaalten schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Met een Kona op vakantie gaan is lastig.
Zo.![]()
Gisteren terug van de Veluwe. Kona, ik, vriendin en twee kinderen. En een grote katoenen tent met kampeeruitrusting.
De achterbak is gewoon serieus klein - mijn vorige auto, Mazda 3, was ruimer. En zelfs met riante dakkoffer was het heel krap. Iedereen behalve de chauffeur zat heel krap.
Dus nee, heel makkelijk voor een kampeervakantie vind ik de Kona niet. Maar verder wel heel tevreden.
Qua zit binnen in hebben we meer ruimte als gezin als in de VW Passat die ik hiervoor reed. Komt vooral door de hogere zit denk ik.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Dat ie niet groot is weet je, dan had je een e-niro moeten nemen. Met alle bakken eruit en kabels in de frunk heb je ruim 500 l, zie een van mijn vorige berichten. Met dakkoffer heb je dan veel ruimte en neem je dus gewoon teveel mee 😆. Ik zag op de camping iemand met een VW transporter en zelfs die had nog een dakkoffer en een aanhanger nodig. En zij waren maar met 2 volwassenen en 3 kinderen. Als je zag wat voor onnodig spul meeging, dan begrijp je dat echt niet. Dus minder meenemen, goed inpakken dan gaat het best.vanaalten schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Zo.![]()
Maar zonder gekheid, de range is prima en daar gaat het om en de laadmogelijkheden ook.
[ Voor 32% gewijzigd door Rob76 op 09-08-2020 12:53 ]
Maar het voordeel van op vakantie naar de Veluwe is dat je nog even iets kunt ophalen thuis als je het vergeten bentvanaalten schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:58:
Maar het is idd geen ruimte auto, dat is duidelijk. Voortaan slim inpakken, net als vroeger. Kids achterin op de handdoeken en zo laten zitten
Exact expert nodig?
Hebben hier meer mensen last van gehad?
Ik ben ook van plan om voor en achter een dashcam te plaatsen. Iemand hier ook ervaring mee? Volgens mij zit er geen 12v stekker in de kofferbak?
Wij hebben onze auto nu 3 weken, geen problemen met de lader. Ik heb een 70mai dashcam voor, links naast de camera unit geplaatst en de bekabeling naar de midden console geleid. Was op zich goed te doen.TinusNectar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:47:
Twee weken mijn auto ophaald. Helaas dezelfde dag na 75km deze weer bij de garage af moeten leveren, omdat hij niet meer oplaad. Blijkt dat de relais voor het opladen is doorgrbrand.
Ik ben ook van plan om voor en achter een dashcam te plaatsen. Iemand hier ook ervaring mee? Volgens mij zit er geen 12v stekker in de kofferbak?
Het is wat passen en meten, maar kijk eens hier: https://www.car-bags.com/...reistassenset-detail.htmlvanaalten schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Zo.![]()
Heb een blackvue 900 voor en achter. Heb ze aangesloten via bestuurdersstoel zekeringTinusNectar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:47:
Twee weken mijn auto ophaald. Helaas dezelfde dag na 75km deze weer bij de garage af moeten leveren, omdat hij niet meer oplaad. Blijkt dat de relais voor het opladen is doorgrbrand.
splitter en een batterij saver ertussen.
Uhuh... dat deel van de kofferbak zat al vol met de tent. Een grote vier-persoons katoenen tent, 48 kilo zwaar, neemt nou eenmaal heel veel ruimte in. Daarnaast twee tassen kleding, krat campingspullen, slaapzakken, luchtbedden, speelgoed, boeken en ga zo maar door. Uiteindelijk met de dakkoffer er bij wel gered, maar ruim is het niet.gtabak schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Het is wat passen en meten, maar kijk eens hier: https://www.car-bags.com/...reistassenset-detail.html
[Afbeelding]
Thx ik ga even kijken. Ik ben dus blijkbaar ook de enige met dit probleem.CopyCatz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:47:
[...]
Wij hebben onze auto nu 3 weken, geen problemen met de lader. Ik heb een 70mai dashcam voor, links naast de camera unit geplaatst en de bekabeling naar de midden console geleid. Was op zich goed te doen.
Thx ik ga even kijken naar dit. Waar heb je dit laten inrichten misschien een foto?elmo1 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Heb een blackvue 900 voor en achter. Heb ze aangesloten via bestuurdersstoel zekering
splitter en een batterij saver ertussen.
[ Voor 7% gewijzigd door TinusNectar op 10-08-2020 19:56 ]
Nou is het wel een beetje alsof je aan het klagen bent dat je wilt verhuizen maar dat je kasten niet in je nieuwe Twingo passen.vanaalten schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Uhuh... dat deel van de kofferbak zat al vol met de tent. Een grote vier-persoons katoenen tent, 48 kilo zwaar, neemt nou eenmaal heel veel ruimte in. Daarnaast twee tassen kleding, krat campingspullen, slaapzakken, luchtbedden, speelgoed, boeken en ga zo maar door. Uiteindelijk met de dakkoffer er bij wel gered, maar ruim is het niet.
Ik had 3.1 bij ontvangst (MY2019 - Nexen banden) en daar rij ik nu ook nog mee rond. Tijdens het rijden wel is op 3.3 zien staan. GOM geeft 470km aan, gemiddelde verbruik 14.8kw/h (Rij altijd max snelheid +5km/h).s0larus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:23:
Wat voor bandenspanning hadden jullie bij ontvangst? Ik zie dat de onboard 2.8 en 2.7 bar terwijl bij de deur 2.5 staat. Voor dat ik op weg naar zuid Frankrijk ga moet dat wel goed staan haha
Als ik het zo lees rij ik met flink meer bandenspanning, wat zou de reden zij om meer of minder bandenspanning te rijden? Hogere spanning is zuiniger verbruik?
Comfort ook niet echt een issue, vind hem comfortabeler dan de V40 die ik hiervoor had (behalve de stoelen dan).
[ Voor 0% gewijzigd door Basweij op 11-08-2020 15:55 . Reden: Nexen banden ]
Zelf gedaan.TinusNectar schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:53:
[...]
Thx ik ga even kijken naar dit. Waar heb je dit laten inrichten misschien een foto?
Je kan via aliexpress de zekeringsplitter bestellen.
Zal morgen ff linkje opzoeken je heb een speciale nodig. Hyundai heeft net weer een afwijkende maat.
Je moet de mini longfoot hebben, heb alleen nog geen zekeringen kunnen vinden op alie. Bij gewone auto zaak is dit ook lastig, de dealer heeft ze wel.elmo1 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:13:
[...]
Zelf gedaan.
Je kan via aliexpress de zekeringsplitter bestellen.
Zal morgen ff linkje opzoeken je heb een speciale nodig. Hyundai heeft net weer een afwijkende maat.
https://nl.aliexpress.com/item/32903793602.html.
Op zich is het goed zelf te doen, kost alleen wat tijd.Bijna alles is click systeem en je moet natuurlijk opletten dat je kabel niet een airbag kan beïnvloeden.
Je kan de dorpels er afhalen en ik heb alleen bij de middenstijl een draadtrekker gebruikt om erdoor te komen.
Wat ik nog weet is dat de raamlijst scharnierend open gaat, en de kabel heb ik bij de voorruit onder de hemel kunnen duwen en kom dan net achter bij de spiegel uit, hier kun je kapjes weghalen om onderdoor te gaan.
Achter ben ik ook via de hemel (kun je met een draadtrekker onderdoor gegaan op het einde voor ik er was via de dorpels en heb ik met dradentrekker via het rubber waar andere draden door heenlopen ook de kabel getrokken.
Daar gebruiken ze een aansluitset van Amazon.
https://www.hyundaikonafo...ds/dash-cam-install.2817/
Die van mij gaf vanmorgen 519km aan :-)
Die van mij 487km, maar wij rijden dan ook harder dan 30km/u en gebruiken gewoon de airco.
PV 11.87kWp, EV 64kWh.
[ Voor 12% gewijzigd door CopyCatz op 13-08-2020 23:09 ]
Je hoeft niet per de ingeplugd te zijn om daar van te genietenCopyCatz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:09:
Beste feature van de Kona momenteel: inpluggen in de garage en dan heerlijk van de airco genieten.
ehhhh..HOI
Nee, maar iets anders valt me wel op; had mijn vriendin uitgelegd waar het lampje in de bumper voor dient, en twee dagen geleden de accu 80% geladen en in de garage gezet. Volgens haar is het lampje iedere keer als ze de garage binnen komt aan, en inmiddels is de hoofd accu al 79%. Lijkt erop dat de 12v accu veel bijgeladen moet worden.krizzziz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:00:
[...]
Je hoeft niet per de ingeplugd te zijn om daar van te genieten
Welk lampje bedoel je?CopyCatz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:53:
[...]
Nee, maar iets anders valt me wel op; had mijn vriendin uitgelegd waar het lampje in de bumper voor dient, en twee dagen geleden de accu 80% geladen en in de garage gezet. Volgens haar is het lampje iedere keer als ze de garage binnen komt aan, en inmiddels is de hoofd accu al 79%. Lijkt erop dat de 12v accu veel bijgeladen moet worden.
ehhhh..HOI
Gele lampje in het Hyundai logo, geeft aan of de 12v accu wordt bijgeladen. Dat wat de battery saver optie deed voordat ie werd verwijderd en nu automatisch wordt uitgevoerd.
Chargemap was zeer handig om te weten of een paal goed te gebruiken of out of service was. De comments van de community hielpen enorm. Ik heb zelf ook wat comments geplaatst.
Chargeprice hielp bij het vinden van de goedkoopste provider, in de meeste gevallen Maingau. Ik heb Maingua, Eins e-mobil, en Plugsurfing
Heel weinig andere Kona's gezien in Frankrijk. Zelfs de Zoe. Er waren meer hybrids en tesla's te zien
Nou de nieuwe sensormat in de bijrijdersstoel is op 19 juni vervangen en sinds enkele dagen is het gepiep weer terug bij een lege bijrijdersstoel ..... Dat wordt maar weer de garage bellenOne-eye864 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:42:
Hier net terug van de garage omdat de auto piept dat de gordel van de bijrijder los is als er geen bijrijder in de auto zit.
Sensormat stuk en (uiteraard) niet op voorraad dus binnenkort weer terug
Tja dat lijkt me toch niet helemaal de oplossing om die altijd maar dicht te laten zitten als er niemand op die stoel zitCyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:41:
@One-eye864 irritant, maar kwestie van de riem vastmaken dan van die lege stoel?
Nee, maar als tijdelijke oplossing totdat je weer bij de garage terecht kan bedoel ik.One-eye864 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:42:
[...]
Tja dat lijkt me toch niet helemaal de oplossing om die altijd maar dicht te laten zitten als er niemand op die stoel zit
Wilt natuurlijk niet zeggen dat het niet opgelost moet worden, maar telkens die gordel van de bijrijder erin doen, terwijl er niemand zit is behoorlijk irritant.
Kortom donderdag (3-9) brengen met vervangend vervoer en vrijdag weer ophalen.
Nope. Daarom idd de gordel er maar in drukken maar dat is natuurlijk ook niet de oplossing. Ben benieuwd of ze straks wat kunnen vinden of er gewoon weer een nieuwe mat inzettennessio schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:42:
Stopt het piepen niet na enige tijd?
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat in de herfst. Ik heb een winterbandenregeling in mijn lease contract. Maar nog niet verdiept in winterbanden zelf. Heeft iemand al ervaring met winterbanden onder de Kona?
Hebben Michelin's Cross Climate en die doen het uitstekend in de regen! Dat wordt nog eens bevestigd in onafhankelijke testen. Vergeet echter niet dat de Kona een gigantisch koppel heeft en het een klein kunstje is de voorbanden te laten spinnen. Gewoon gedoseerd gasgeven!waterfles schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:31:
Michelin banden zijn wel echt drama qua grip. Ik kwam gister in een regenbui gewoon niet weg bij een stoplicht. Banden bleven maar doorslippen.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat in de herfst. Ik heb een winterbandenregeling in mijn lease contract. Maar nog niet verdiept in winterbanden zelf. Heeft iemand al ervaring met winterbanden onder de Kona?
Heb je geen Traction Control? Knopje linksonder in het dashboard. Anders in eco mode.waterfles schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:31:
Michelin banden zijn wel echt drama qua grip. Ik kwam gister in een regenbui gewoon niet weg bij een stoplicht. Banden bleven maar doorslippen.
PV 11.87kWp, EV 64kWh.
Ik moet zeggen dat ik vanochtend op de standaard Nexen op nat wegdek in eco mode ook niet al te veel moeite hoefde te doen om slippende banden te krijgen.. geen idee of tractioncontrol aan/uit stond (ik dacht aan, heb het in ieder geval niet bewust uit gezet)Jan Workum schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Heb je geen Traction Control? Knopje linksonder in het dashboard. Anders in eco mode.
Welke type Michelins ik nu heb geen? Geen idee (vriendin is nu weg met de auto, kan dus niet kijken). Het gaat om het 2020 model.nessio schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:30:
@waterfles : hoeveel pk en koppel had je vorige auto ter beschikking bij optrekken? En wat voor michelins heb je nu?
Hiervoor had de klassieker onder de lease auto's. V40 D2 --> 120 PK.
Traction Control staat aan. En ik rij zelf in conform mode. Goed idee, om met regen te switchen naar eco mode.Jan Workum schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Heb je geen Traction Control? Knopje linksonder in het dashboard. Anders in eco mode.
Je rechtervoet is het belangrijkste (anti)doorslip-instrument.
[ Voor 7% gewijzigd door Twiek-San op 22-08-2020 16:17 ]
Yoade75 in "Elektrische auto's - deel 5"
True. Maar de banden zijn qua grip wel ruk en zeker in de regen.Twiek-San schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:16:
Je zit dus op 80pk extra en instant koppel. Dat scheelt dus best veel.
Je rechtervoet is het belangrijkste (anti)doorslip-instrument.
Ik rij ook motor en heb in andere auto's gereden met meer PK. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.
En het is ook niet dat ik volgas geef in het regen.
Ik ben daarom benieuwd hoe de ervaringen zijn met winterbanden. Met deze banden, maak ik mij wel een beetje zorgen als het straks veel gaat regenen.
Meer PK's wil niet zeggen dat je die meteen vanaf 0 beschikbaar hebt en ook het koppel niet.
De Kona wel en daar moet je rekening mee houden.
Ben ik de enige die de indruk heeft dat het ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) system voor geen meter werkt?
Mogelijk gerelateerd: is er een officiële plaats om firmware- en kaartupdates te downloaden? Ik meen mij te herinneren dat ik mijn ioniq ooit zelf geüpdatet heb. En als er geen officiële plaats is, welke zoektermen moet Ik dan bij Google invoeren om aan een alternatief te komen?
In de brochure stond dat ik enkele jaren gratis kaartupdates krijg, bij onderhoud. Maar Leaseplan regelt het onderhoud zelf en dat is zelden bij de hyundai dealer.
Sowieso bij Leaseplan zeuren dat je een kaart update wilt, waar zij die vandaan halen is niet jouw probleem. Mijn Kona is van eind vorig jaar, en snelheid geeft ie prima aan. Alleen bij de 100-130 zones snapt ie het niet (afhankelijk van welk hoofdbord en onderbord erbij staan denkt ie of dat het altijd 100 is, of altijd 130). Voor de rest geen afwijkingen (nog...).realbart schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 03:20:
Maandag een nieuwe Kona Electric van Leaseplan ontvangen. Mooie auto maar er staat constant een incorrecte maximumsnelheid in beeld. Mijn TomTom geeft wel de correcte snelheid. Die kent mijn straat ook, trouwens.
Ben ik de enige die de indruk heeft dat het ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) system voor geen meter werkt?
Mogelijk gerelateerd: is er een officiële plaats om firmware- en kaartupdates te downloaden? Ik meen mij te herinneren dat ik mijn ioniq ooit zelf geüpdatet heb. En als er geen officiële plaats is, welke zoektermen moet Ik dan bij Google invoeren om aan een alternatief te komen?
In de brochure stond dat ik enkele jaren gratis kaartupdates krijg, bij onderhoud. Maar Leaseplan regelt het onderhoud zelf en dat is zelden bij de hyundai dealer.
Exact expert nodig?
Maingau 0,47 ct DC laden
Ionity 0,73 ct DC laden
[ Voor 31% gewijzigd door nessio op 24-08-2020 11:51 ]
De buren hier hebben tijdens mijn vakantie te maken gehad met een marter. Het is nu tijd dat ik even bel met de LM om te kijken of ze iets voor me kunnen regelen ipv iets duurder betalen voor schade haha. Voor kabels kan het aan iets met visolie zijn waar ze dol op zijn. Hopelijk zit dat niet de laadkabel van m'n laadpaal want die hangt op marter afstand van de grondedautz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:45:
Kona EV rijders opgelet.
Een paar dagen geleden wilde mijn Kona EV niet starten. In het dashboard was een foutmelding te zien in de vorm van een driehoek met uitroepteken met de waarschuwing dat er een storing was in het elektrische systeem. Voor de rest werkte alles deuren, ramen bediening etc. De auto was alleen niet in de D en R stand te schakelen.
Een paar keer de auto uit en aanzetten loste het probleem niet op.
Na het open maken van de motor kap was het probleem gauw gevonden. Een marter had huis gehouden en de bekleding van het motor compartiment aangevreten. Verder had hij een kabeltje doorgebeten waar een brandweer symbooltje en een schaar op staat en vermoedelijk dienst doet al beveiligingskabeltje dat door de brandweer doorgeknipt kan worden als er een probleem is met de auto.
Na reparatie van dit kabeltje middels een kroonsteen werkt de auto weer naar behoren.
Volgende week naar de dealer om de auto weer in originele staat terug te brengen en van een anti-marter schakeling te voorzien.
Ik dacht dat marters het alleen voorzien hadden op verbrandingsmotoren en op de restwarmte van deze motoren afkwamen, maar dat is dus een misvatting. Mijn Kona EV is dus ook een slachtoffer.
---
Inmiddels 10,000km op de teller (incl 12km van de dealer zelf), iets meer dan 217km per dag sinds ik hem in handen heb. Wat een fijne auto is het om in te rijden! De beurt staat ingesteld op 15,000 km
Met m'n tweede week weg ging ik door Duistland door naar Zwitserland. Op een aantal wegen in Zwitserland met nieuw asfalt was ie ontzettend stil
Zou mooi zijn als lukt. Komt er meteen een onder bij die van mij.Yoade75 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:56:
Voor de mensen die interesse hebben in een update van de "trekhaak rechtszaak"
Yoade75 in "Elektrische auto's - deel 5"
Vinkje is er tegenwoordig niet meer bij nieuwe modellen/na de laatste updatedaemonix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:26:
Vinkje staat aan?
Edit, toevallig een premium uitvoering?
[ Voor 9% gewijzigd door One-eye864 op 24-08-2020 20:29 ]
De vraag is of dat die update is geïnstalleerd...One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:28:
[...]
Vinkje is er tegenwoordig niet meer bij nieuwe modellen/na de laatste update
In het menu via het knopje op het stuur.vanisher schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:27:
Geen idee? Heb hem 15 augustus opgehaald. Waar zou ik dat vinkje kunnen vinden als de auto weer wat doet? Komt zo een pechdienst
Ben benieuwd wat de pechdienst gaat zeggen.
Ik verwacht dat het een nieuwe is (15-8 opgehaald) en bij onze uit mei was de optie ook reeds wegdaemonix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:29:
[...]
De vraag is of dat die update is geïnstalleerd...
Ik doe geen aannames.One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:30:
[...]
Ik verwacht dat het een nieuwe is (15-8 opgehaald) en bij onze uit mei was de optie ook reeds weg
Ik mag over twee weken een premium versie in ontvangst nemen maar ik heb werkelijk geen idee waar jullie t over hebben, kan iemand wat context geven?One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:30:
[...]
Ik verwacht dat het een nieuwe is (15-8 opgehaald) en bij onze uit mei was de optie ook reeds weg
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ja Premium uitvoering, deze feature maakt hem wel wat minder premiumOne-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:28:
[...]
Vinkje is er tegenwoordig niet meer bij nieuwe modellen/na de laatste update
Edit, toevallig een premium uitvoering?
in de oudere versie kon je optie aanzetten om de 12v accu bij te laden vanuit de hoogspannings accu als de auto uit stond om lege accu te voorkomen.Melantrix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:31:
[...]
Ik mag over twee weken een premium versie in ontvangst nemen maar ik heb werkelijk geen idee waar jullie t over hebben, kan iemand wat context geven?
Bij de nieuwe modellen/ nieuwste update is die optie weg en staat het altijd aan.
De premium heeft elektrische stoelen en het is bekend dat de schakelaar van de bijrijdersstoel nogal eens lekstroom heeft en zo je 12v accu leeg trekt
Aah oke, kan je daar dan nog iets tegen doen bij de geüpdatete modellen? Aangezien t Dan altijd aan staat?One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:34:
[...]
in de oudere versie kon je optie aanzetten om de 12v accu bij te laden vanuit de hoogspannings accu als de auto uit stond om lege accu te voorkomen.
Bij de nieuwe modellen/ nieuwste update is die optie weg en staat het altijd aan.
De premium heeft elektrische stoelen en het is bekend dat de schakelaar van de bijrijdersstoel nogal eens lekstroom heeft en zo je 12v accu leeg trekt
Nee dat is juist wat je wiltMelantrix schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:36:
[...]
Aah oke, kan je daar dan nog iets tegen doen bij de geüpdatete modellen? Aangezien t Dan altijd aan staat?
[ Voor 55% gewijzigd door One-eye864 op 24-08-2020 20:38 ]
Maar dan kan hij dus wel de hoogspannings accu leeg trekken als je hem langere tijd laat staan( geen idee hoe lang dat zou duren, maar theoretisch gezien?)One-eye864 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:37:
[...]
Nee dat is juist wat je wiltmaar het is niet gezegd dat de bijrijdersstoel het issue is hoor. Sommige mensen hebben ook een 12v accu met kapotte cel(Len)
Weet zo niet precies na hoeveel keer maar dat staat wel in het boekje.
[ Voor 10% gewijzigd door oldie127 op 24-08-2020 20:56 ]
Jumpstarter er aan, en hoppa hij doet het weerk. Heel toevallig is hij vandaag ook bij een ioniq geweest hagelnieuw met eenzelfde issue.
Top!vanisher schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:10:
Waar zit de instelling?
Jumpstarter er aan, en hoppa hij doet het weerk. Heel toevallig is hij vandaag ook bij een ioniq geweest hagelnieuw met eenzelfde issue.
YouTube: Auxiliary Battery Saver Explained | Kona Electric | Hyundai
EDIT: Of ik dacht dat ze in dit filmpje lieten zien waar die optie zat. Anders moet je ff in het boekje zoeken naar Aux battery saver
[ Voor 14% gewijzigd door One-eye864 op 24-08-2020 21:15 ]
:strip_exif()/f/image/MgtKMlExJwEuw1E1fiqmofLX.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0zsgon3hRPzskrLMz34UANF9.png?f=user_large)