Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 60 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-04 08:59
Vandaag de Kona Electric van mijn vrouw opgehaald. Prachtige auto. Alleen (tijdens regen) kreeg ik ineens de melding dan er niet aan de SCC voorwaarden kon worden voldaan. Er komt links in het dashboard ook een oranje driehoekje met uitroepteken.

Heel leuk, maar ik krijg met geen mogelijkheid de auto op normale cruise control. Ook na het uitzetten van de auto komt meteen de SCC melding met het driehoekje.

Hoe krijg ik de auto van SCC af en op gewone ouderwetse cruise control? De garage in pas maandag kijken echt nummer...

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-04 20:25
Dus eerst acc aan zetten en dan afstandknopje (rechtsonder op stuur) vasthouden 3 sec. Terug naar acc ook knopje kort indrukken.
Met regen is vreemd : nog nooit gehad Wel deze melding gekregen als ik de snelheid niet eerst had vastgezet (schakelaartje naar beneden)
Laatste zin is acadabra voor mij

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Het ACC knopje doet niets als de melding geven met een pling. Laatste zin bedoel ik cruise control instellen op snelheid en geen automatisch afstand houden dmv sensoren.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Huu FCA werkt bij mij ook niet meer als ACC er af staat Vanavond hier getest op een dijkje.
Als je het uit zet gaat permanent de oranje botswaarschuwing branden. En als je start brand ie niet kort zoals voorheen. Zal morgen foto maken van de geladen versies uit het NAV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Joepv
Heb je ACC aangezet met het mode knopje rechts boven op het stuur?
Dat knopje heeft 3 functies : cruise / limit / uit En bij cruise kun je dan schakelen tussen acc / cc
Zie handleiding 5-124 e.v. (model 2020)

[ Voor 3% gewijzigd door nessio op 14-07-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga morgen testen. Verder is het een prachtige wagen, maar kan ook niet anders met de Premium uitvoering. Ik ben van de Duitse auto’s maar de Kona zit toch heel goed in elkaar en de menu’s van de navigatie/boordcomputer lijken wel heel erg op BMW 😀

Ja de acc heb ik aangezet met het mode knopje maar de auto blijft piepen dat ik niet aan de voorwaarden voldoe. Meteen als ik de auto aanzet begint dat al. Dus op contact en hop de melding.

[ Voor 24% gewijzigd door Joepv op 14-07-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Dat klopt dus niet!! Mode aan -> cruise in scherm -> dan mag er niets gaan piepen.
Dan krijg je m ook niet naar CC (want dat moet via de acc / cruise knop)
Zelf 40 jaar BMW gereden - helaas de laatste was niet BMW waardig -> Tja dan ga je zoeken (wilde geen Tesla).

[ Voor 16% gewijzigd door nessio op 14-07-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Aan allen met de discussie over opties die wellicht verwijderd worden, let even op dat jullie het over verschillende dingen hebben. Ik zie FCA (forward collision alert) en LKA/LFA (lane keep assist / lane follow assist) langskomen. Huu heeft het bovendien over FCA met afremmen op voorganger, maar FCA is volgens mij de noodstop functie. Die zou je toch niet zo makkelijk moeten kunnen testen (zonder stalen zenuwen) en lijkt eerder over de automatische regen of ACC (adaptive cruise control) te gaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
FCA is inderdaad de Forward Collision Alert, en die hoop je gewoon nooit te zien. ;)

Auto regen is afremmen op de voorganger, al dan niet gecombineerd met ACC. Auto regen werkt ook (een beetje) als ACC niet is ingeschakeld. Je moet Auto regen apart inschakelen (bij stilstand volgens mij via het knopje en selectie menu op het stuur).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-04 19:59

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Auto regeneratie in- en uitschakelen kan ook door de rechter flipper langer vast te houden.
(Auto)regeneratie werkt met en zonder voorganger.

[ Voor 21% gewijzigd door Twiek-San op 15-07-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Twiek-San schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
Auto regeneratie in- en uitschakelen kan ook door de rechter flipper langer vast te houden.
(Auto)regeneratie werkt met en zonder voorganger.
Dat klopt, maar dan moet je de functie wel aan hebben staan in het configuratie menu (via stuurbediening).

Als de functie uitstaat in je configuratie menu dan kan je flipper dit niet activeren.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00
Mijn nieuwe Kona heeft denk ik last van een sensorstoring in de stoelen. Hij klaagt met enige regelmaat dat de bijrijder gordel los is en zelfs die van de achterstoelen. Iemand met vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:30

elmo1

Kona Electric jan-2019

Vipertje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:30:
Mijn nieuwe Kona heeft denk ik last van een sensorstoring in de stoelen. Hij klaagt met enige regelmaat dat de bijrijder gordel los is en zelfs die van de achterstoelen. Iemand met vergelijkbare ervaringen?
Nog niet eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Is hier volgens mij nog niet voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 17:42
Dus de issue met het VIN nummer en bluelink app lijkt te zijn omdat ik de comfort uitrusting heb en die heet bluelink niet... tenminste, dat is wat ik heb kunnen constateren uit de site van Hyundai en het feit dat ik geen menu item heb. en om daarop meer slecht nieuws te gooien kan de lader die ik heb niet eens aan het netwerk/wifi zodat ik daarmee de geladen kW kan inzien. Wat een ellende zeg :\ dus dan maar een ODB2 dongle kopen + EVNotify

In ieder geval, gister stond de teller op 1300 km gereden met een verbruik van ~6.7 km/kWh ofwel ~ 14.9 kWh/100km. Uiterst fijn om te rijden en ik voel me veel minder gestrest zonder motor geluid.
Enige minpunt is de auto recuperation optie. Die ga ik uitschakelen want hij remt voor mijn gevoel iets te ver en onnodig hard. 2x in een bocht op de snelweg met 100km/u, 3x in de bebouwde kom met geparkeerde autos aan de rechter zijde, en met paaltjes langs een versmallen weg waar de andere auto mij voorrang moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Nou.., dat treft. Ik heb met de mijne gisteren en vandaag hetzelfde euvel meegemaakt. Zodra je de gesp van de gordel in de houder klikt is het over. Het euvel treedt trouwens niet altijd op. Dat maakt het ook wel weer lastig om het te reclameren bij de dealer. Zul je net zien dat het niet optreedt als de monteur ernaar kijkt.
Mijn Kona heb ik nu op de kop af 13 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 17:04
wij hebben precies het zelfde gehad ( zie ook https://gathering.tweaker...message/62808272#62808272 ) inmiddels heeft de dealer de sensormat in de bijrijdersstoel vervangen

[ Voor 8% gewijzigd door One-eye864 op 16-07-2020 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@daemonix Ik heb het inderdaad over de FCA / FCW Na de update van maandag werkt die niet meer als de ACC niet aanstaat. Dus met ACC wel. Zonder ACC niet. Heb het hier 5x getest op de heidenskipsterdyk en bij onze loods. 2x op schrikhekken afgereden en 3x op onze stalen loods met 60 km. Voorheen stopte de auto al op 10 meter. Nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Na de update stond ook het knopje van auto/ lock ivm laadkabel vergrendeling aan. Ik wil niet dat de kabel automatisch ontgrendelt voor / na laden (dus weer uitgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huu
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-07-2020

Huu

Dan ben ik dus niet de enige die na de update een andere ervaring heeft met de FCW. Ik heb ondertussen wel gemerkt dat de FCW het in het uiterste geval nog doet, maar dan moet ik heeel dicht op een voorganger zitten, dus hij werkt wel. Maar ondanks dat ik de reactietijd zo staat afgesteld dat hij vroeg reageert, is het echt anders. Overigens wel positief op de dijk bij ons, want vaak reageerde hij in bochten ook met het licht inzetten van een rembeweging op in de bocht geparkeerde auto's. Dat was hinderlijk en lijkt nu weg te zijn. En de bedoeling van de FCW is om door een noodstop een ongeval met een sterk remmend iemand voor me te voorkomen, en dat doet hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04 17:40
plips schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Zelf rijd ik een e-Niro modeljaar 2020 met de UVO-app. Dat is gewoon een gebrande Bluelink app. Heeft iemand hier toevallig hiervan al de interface ontdekt om bv een koppeling tussen auto en domotica tot stand te brengen en de data van de auto op te halen? Met modeljaar 2019 is dat op het Kia forum wel al beschreven.
Koppeling werkt ook voor KiaUVO. Aldaar de details.

[ Voor 41% gewijzigd door plips op 16-07-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Maar ik heb na de update nu wel +/- 30 km meer actieradius en niet alleen omdat ie gereset is.
Gister moest ik een rit maken van 405 km (400 km snelweg, geen file / 105 op de teller en 5 km bebouwde kom). Hoefde verdorie niet te laden, bij thuiskomst had ik nog 30 km over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Verder als 10 meter durfde ik niet te gaan. Dus mogelijk doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 10:48
Hoi, ja de mijne ook. Toen ik hem vorige week vrijdag ophaalde bij de dealer, begon hij te piepen op de bijrijderskant, waar niemand zat. Gelijk weer naar binnen, ze hebben ernaar gekeken en de stoel vervangen door een nieuwe stoel. Is een week goed gegaan, maar toen begon het weer. Morgen (vrijdag) moet ik weer terug en dan houden ze hem de hele dag om het te onderzoeken. Tot die tijd maar rijden met de gordel erin van de bijrijder.

Verder een zeer fijne auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00
Supermario99 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Hoi, ja de mijne ook. Toen ik hem vorige week vrijdag ophaalde bij de dealer, begon hij te piepen op de bijrijderskant, waar niemand zat. Gelijk weer naar binnen, ze hebben ernaar gekeken en de stoel vervangen door een nieuwe stoel. Is een week goed gegaan, maar toen begon het weer. Morgen (vrijdag) moet ik weer terug en dan houden ze hem de hele dag om het te onderzoeken. Tot die tijd maar rijden met de gordel erin van de bijrijder.

Verder een zeer fijne auto!
Gezien het aantal reacties kan dat geen toeval meer zijn. Bedankt voor de feedback ik zal ook eens naar een dealer gaan. Gebeurt niet vaak, maar is ook al midden op de snelweg gebeurt en dat is toch wel heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Hebben de Hyundai 2020 berijders met de bluelink app ook een mail van Hyundai gehad dat er een nieuwe versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Nope niks gehad. Zit in betaprogramma op Android en daar was laatst wel een nieuwe versie (weinig updates trouwens enkel dqtnu apart gemeld wordt dat de motorkap dicht is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Er is idd wel aardig wat mis volgens mij met de stoelen/sensors in de fabriek in Tsjechië. Bij ons was dus het vervangen van de sensormat voldoende. Hopelijk blijft het weg nu dat die vervangen is. Volgens mij was ik hier een van de eerste hier die het had en nu opeens heel veel dus blijkbaar wel echt iets met de nieuwere auto's uit Tsjechië en niet zo zeer uit Korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
Heeft er iemand recent nog een Kona besteld? Welke levertijd heb je toen gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-04 19:28
Last van regendruppels op je achteruitrijcamera?

https://www.thingiverse.com/thing:4164727 (download ontwerp).

www.voxel3d.nl (3D printing).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3qAgRYRMr7l_lPs80gh7q4Mqgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tTjbew4fhGrjKrb2eUc6zKI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gtabak
waterfles schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:07:
Vraagje..

Is er een manier dat de parkeersensoren aanblijven staan?

Op één op andere manier gaan deze steeds uit.
Nee! De parkeersensoren vóór gaan uit zodra je gaat rijden en blijven dan uit. Gaan pas weer aan als je achteruit geschakeld hebt of met de hand (knop middenconsole) weer handmatig ingeschakeld hebt. Er is nog een éénmalige optie, zet de auto in P en schakel dan met de knop de parkeersensoren vóór aan, zet de auto daarna uit. De eerstvolgende keer (en alleen dan die ene keer) staan de sensoren vóór aan. Gaan daarna natuurlijk weer uit als je harder gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45
Konarijder50 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:32:
Heeft er iemand recent nog een Kona besteld? Welke levertijd heb je toen gekregen?
5 weken, 6 als je de week afleveren bij de dealer meerekent. Ik zie trouwens dat ze per 1 juli de fashion uitvoering opgesplitst hebben in 3, en dat het draadloos opladen van de fashion naar de premium is verhuisd. Een sunroof, leren bekleding etc kan ik nog onder premium scharen, maar een wireless charging pad...

[ Voor 32% gewijzigd door CopyCatz op 17-07-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_s
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-04-2022
Vandaag ook mijn in januari bestelde (zakelijke) Kona in stellar blue geleverd gekregen 😎. Eerste indrukken zijn goed. Adaptive cruise control is erg voorzichtig, maar zeker goed te gebruiken. Ik ben in België via de navigatie op zoek geweest naar oplaadplekken, maar dat viel wel tegen: op diverse plekken werd ik naar industrieterreinen geleid met de oplaadpalen op eigen terrein van bedrijven.
Bluelink koppelen is mij ook nog niet gelukt, ik krijg de melding: The import request failed because the network of connection of this car is unstable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:31
@Snake_s Heb je bluelink ook in de auto geactiveerd. Ik kreeg een soortgelijke melding toen ik die nog niet geactiveerd bleek te hebben.

Mijn Kona staat na iets meer dan 400km helaas al weer bij de dealer. De 3 fasen lader blijkt niet te werken en veroorzaakt kortsluiting naar de paadpaal. Ook bij aansluiten van de 230v lader ontstaat er kortsluiting.

Verder ben ik heel tevreden over de auto. Hij rijdt heerlijk stil, comfortabel en 480km range (met dit weer) is meer dan ik verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik lees hier dat de meeste op een verbruik zitten van +/- 15 kWh.

Ik zelf zit nog op 17,6 kWh. Maar ik hou ook wel van doorrijden.
Rijden jullie meer bewust, omdat jullie verbruik zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
waterfles schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:39:

Rijden "normaal" (=houden ons aan de snelheidslimieten) en zitten nu met het warmere weer op 16,5 kWh. Weet ook niet hoe anderen het doen, misschien de banden. Wij hebben Michelin's Cross Climate i.p.v. de standaard band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
waterfles schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:39:

Aandeel snelweg/bebouwde kom maakt veel uit (het weer ook, maar dat is voor iedereen hier in dezelfde periode natuurlijk ongeveer hetzelfde). Ik denk dat ook bandenspanning interessant is om te melden naast de banden zelf. Daar zit volgens mij ook best verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_s
the-fox schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 06:31:
@Snake_s Heb je bluelink ook in de auto geactiveerd. Ik kreeg een soortgelijke melding toen ik die nog niet geactiveerd bleek te hebben.

Mijn Kona staat na iets meer dan 400km helaas al weer bij de dealer. De 3 fasen lader blijkt niet te werken en veroorzaakt kortsluiting naar de paadpaal. Ook bij aansluiten van de 230v lader ontstaat er kortsluiting.

Verder ben ik heel tevreden over de auto. Hij rijdt heerlijk stil, comfortabel en 480km range (met dit weer) is meer dan ik verwachtte.
Dat was het probleem inderdaad. Bluelink activeren in de auto en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 15:28

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

s0larus schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:28:
Dus de issue met het VIN nummer en bluelink app lijkt te zijn omdat ik de comfort uitrusting heb en die heet bluelink niet... tenminste, dat is wat ik heb kunnen constateren uit de site van Hyundai en het feit dat ik geen menu item heb. en om daarop meer slecht nieuws te gooien kan de lader die ik heb niet eens aan het netwerk/wifi zodat ik daarmee de geladen kW kan inzien. Wat een ellende zeg :\ dus dan maar een ODB2 dongle kopen + EVNotify

In ieder geval, gister stond de teller op 1300 km gereden met een verbruik van ~6.7 km/kWh ofwel ~ 14.9 kWh/100km. Uiterst fijn om te rijden en ik voel me veel minder gestrest zonder motor geluid.
Enige minpunt is de auto recuperation optie. Die ga ik uitschakelen want hij remt voor mijn gevoel iets te ver en onnodig hard. 2x in een bocht op de snelweg met 100km/u, 3x in de bebouwde kom met geparkeerde autos aan de rechter zijde, en met paaltjes langs een versmallen weg waar de andere auto mij voorrang moet geven.
Doe jezelf een plezier en ga aan de slag met OVMS. Ik heb hem nu een maand of 3 ingebouwd en werkt fantastisch.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
hebben ook michelin cross climate+ / spanning 2,6 (0,1 hoger) / 99% snelweg A6 en A7 / snelheid 105 op teller / verbruik afhankelijk wind mee of tegen 14,8 tot 15,3. Range nu 435 bij 100%.

[ Voor 7% gewijzigd door nessio op 18-07-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

nessio schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:53:
hebben ook michelin cross climate+ / spanning 2,6 (0,1 hoger) / 99% snelweg A6 en A7 / snelheid 105 op teller / verbruik afhankelijk wind mee of tegen 14,8 tot 15,3. Range nu 435 bij 100%.
Ik zit op vrijwel hetzelfde gebruik (ook A6/A7 en +- 105). Met de Nexen zit ik op 16,7.

Vandaag 440km gereden vanuit Friesland naar de Harz. Gehele stuk binnendoor (vermijd snelwegen). Overal 100, incidenteel 120. Aangekomen op 600m hoogte met gemiddeld verbruik van 16 kWh/100km.

[ Voor 20% gewijzigd door DGTL_Magician op 18-07-2020 21:02 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
DGTL_Magician schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Doe jezelf een plezier en ga aan de slag met OVMS. Ik heb hem nu een maand of 3 ingebouwd en werkt fantastisch.
Mijn eerst indruk was dat ie niet de informatie heeft dat ik zocht, namelijk hoe veel er geladen is als grafiek/cijfers na elke laad beurt. Volgens mij had ik die ook niet via Bluelink gevonden.
Maar opzich is ie best handig. GPS location voor het geval de auto kwijt of gestolen is. Koppeling met ABRP voor up to date SOC info. 12V monitor/alert is ook handig. Best een duur ding haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
Vipertje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:25:
[...]

Gezien het aantal reacties kan dat geen toeval meer zijn. Bedankt voor de feedback ik zal ook eens naar een dealer gaan. Gebeurt niet vaak, maar is ook al midden op de snelweg gebeurt en dat is toch wel heel irritant
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest. Het is inderdaad een bekend probleem, en er komt een terugroep actie van Hyundai. Volgens hen zou dit binnen enkele weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

s0larus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 01:38:
[...]

Mijn eerst indruk was dat ie niet de informatie heeft dat ik zocht, namelijk hoe veel er geladen is als grafiek/cijfers na elke laad beurt. Volgens mij had ik die ook niet via Bluelink gevonden.
Maar opzich is ie best handig. GPS location voor het geval de auto kwijt of gestolen is. Koppeling met ABRP voor up to date SOC info. 12V monitor/alert is ook handig. Best een duur ding haha
Belangrijkste functie die ik miste was hoe vol is de auto als ik ergens koffie zit te drinken. Of in het bijzonder bij ons appartement in Duitsland is alleen een "snel"lader (22kW) bij het gemeentehuis en bij het appartement alleen schuko. Voordat ik 10 minuten naar mijn auto ga lopen wil ik wel weten of ie vol is.

Alle andere functies zijn een pluspunt, waar ik tegen aan liep met zowel Torque als EVNotify was dat de bluetooth OBD dongle regelmatig uit ging en ik hem opnieuw moest inpluggen. OVMS werkt betrouwbaar. Volgende dingetje is dat ik de data op een eigen server wil hosten zodat privacy is gewaarborgd en ik eventueel extra integraties kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
DGTL_Magician schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Belangrijkste functie die ik miste was hoe vol is de auto als ik ergens koffie zit te drinken. Of in het bijzonder bij ons appartement in Duitsland is alleen een "snel"lader (22kW) bij het gemeentehuis en bij het appartement alleen schuko. Voordat ik 10 minuten naar mijn auto ga lopen wil ik wel weten of ie vol is.

Alle andere functies zijn een pluspunt, waar ik tegen aan liep met zowel Torque als EVNotify was dat de bluetooth OBD dongle regelmatig uit ging en ik hem opnieuw moest inpluggen. OVMS werkt betrouwbaar. Volgende dingetje is dat ik de data op een eigen server wil hosten zodat privacy is gewaarborgd en ik eventueel extra integraties kan bouwen.
Ah, we doen het anders dus. Ik noteer mentaal de geschatte range. Als het 278 is zeg ik 270. En bij het laden kijk ik gelijk hoe lang hij denkt te gaan laden tot 80%. Als ik een lange reis heb gemaakt en bijna 200km heb gereden dan ga ik sowieso laden voor het geval ik toch veel meer zou rijden dan verwacht die dag.
Ik ben benieuwd hoe goed de ABRP integratie is. Zelf zal ik van het bouwen afblijven want dat is echt niet voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
DGTL_Magician schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:51:
[...]

weet niet welke smartphone je gebruikt, maar ik ben ook bezig geweest en kwam er achter dat een iPhone (iOS) de bluetooth naar de OBD2 dongle verbreekt als de telefoon "in slaap" gaat. Je moet dan inderdaad de verbinding weer handmatig herstellen. Android heeft dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04 15:03
nessio schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:53:
Ik volg sinds kort met interesse dit topic, bestel als het goed gaat volgende week een Kona bij de LM

Nu las ik over de standaard band die niet zo veel grip heeft bij regen, maar wel erg zuinig rijdt..
Hierboven wordt de Michelin cross climate aangehaald, zo te zien redelijk zuinig, wat is jullie ervaring met grip tijdens regen en met bandgeruis? Dat wisselen voor de winter die geen winter meer is wil ik ook van af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-04 20:22
Snake_s schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:35:
[...]
Dat was het probleem inderdaad. Bluelink activeren in de auto en het werkt!
Misschien een hele stomme vraag maar hoe activeer ik dat in de auto? Ik krijg ook elk command 'failed' terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zo, paar dagen naar Limburg geweest en daar rondgetoerd. Tijdens 1 rit zelfs de 102 Wh/km op de teller gehad. Vanmorgen stond de GoM op 505 km. :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
de nexen zijn bij regen slecht. Volgens de tabel zijn de Nexen en Mich cross climate allebei 67 db, maar de michelins zijn stiller en maken een ander rustiger geluid. Maar je blijft nu meer de banden horen, maar dat hou je zonder motor geluid.
En die nexen zuiniger: zou kunnen. Ik heb na 1900 km mich er onder gezet. Met laadverlies zit ik nu op 18,1 kwh /100 km ( van 4/9-18/7 over 11000 km). Met die nexen was het 16,8.(van 4/9-31/10 over 1900 km).
Maar voor dat verschil heb ik liever die Michelins.

[ Voor 35% gewijzigd door nessio op 19-07-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_s
Dengra schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:53:
[...]

Misschien een hele stomme vraag maar hoe activeer ik dat in de auto? Ik krijg ook elk command 'failed' terug...
Hoe het precies zit zou ik weer moeten checken. Het was bij instellingen opzoeken en twee keer doorklikken bij de voorwaardes en daarna de telefoon koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

gtabak schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:16:
[...]

weet niet welke smartphone je gebruikt, maar ik ben ook bezig geweest en kwam er achter dat een iPhone (iOS) de bluetooth naar de OBD2 dongle verbreekt als de telefoon "in slaap" gaat. Je moet dan inderdaad de verbinding weer handmatig herstellen. Android heeft dat probleem niet.
Ik gebruikte een reserve Android telefoon die continu in de auto lag. Twee bluetooth dongles geprobeerd voordat ik overstapte op OVMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Betreft: Hulpaccu laadfunctie+

Als ik kies voor User settings (Gebruikersinstellingen) -> Other features (Overige functies) is de Aux.Battery Saver+ (Hulpaccu laadfunctie+) niet meer zichtbaar. Deze functie is dus niet (meer) te selecteren. Wie weet de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Spirit1707 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:29:
Betreft: Hulpaccu laadfunctie+

Als ik kies voor User settings (Gebruikersinstellingen) -> Other features (Overige functies) is de Aux.Battery Saver+ (Hulpaccu laadfunctie+) niet meer zichtbaar. Deze functie is dus niet (meer) te selecteren. Wie weet de oplossing?
Dat betekent dat je de nieuwste firmware hebt; ze hebben het er uit gehaald, de accu wordt nu om de 4 uur bijgeladen. Het is niet meer uit te zetten dus, om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Bedankt voor je snelle reactie.
Oké, de nieuwste firmware is fijn. Maar, eergisteren stond er nog in BLUELINK bij battery, in het groen: 'normal'.
Vanavond staat bij battery nu wel in een felrode kleur: 'warning'. Klinkt toch vrij serieus.
Ik mag er dan van uit gaan, dat het zich automatisch oplost....? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Spirit1707 op 19-07-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Spirit1707 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:43:
Oké, de nieuwste firmware is fijn. Maar, eergisteren stond er nog in BLUELINK bij battery, in het groen: 'normal'.
Vanavond staat bij battery nu wel in een felrode kleur: 'warning'. Klinkt toch vrij serieus.
Daar kan ik je helaas nog niet mee helpen, krijg morgen pas de sleutel van onze kona ;)

Ik ben trouwens van plan om via de bluelinky library de bluelink api uit te lezen en zo de positie van mijn kona in een database te stoppen, maar dan vraag ik me ook af of je dan steeds het onboard systeem uit z'n slaap houdt waardoor de accu sneller leeg gaat.
Trouwens ik zie nu dat het een nieuwe feature is in de laatste app update: https://www.speakev.com/threads/blue-link-app-update.151938/

Ik had al eerder gelezen dat wanneer de auto denkt dat de kap niet dicht is, er een waarschuwing blijft komen en de accu snel leeg loopt. Zo te zien zit er ook een motorkap status in, check of ie idd goed dicht zit.

[ Voor 48% gewijzigd door CopyCatz op 20-07-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door CopyCatz op 20-07-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
nessio schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:56:
Dat klopt dus niet!! Mode aan -> cruise in scherm -> dan mag er niets gaan piepen.
Dan krijg je m ook niet naar CC (want dat moet via de acc / cruise knop)
Zelf 40 jaar BMW gereden - helaas de laatste was niet BMW waardig -> Tja dan ga je zoeken (wilde geen Tesla).
Een update wat betreft het SCC systeem. De auto staat bij de garage en ze gaan het nakijken. Het plastic "blok" met sensoren achter de binnenspiegel zit ook aan 1 kant los.
CopyCatz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:01:
Ik ben trouwens van plan om via de bluelinky library de bluelink api uit te lezen en zo de positie van mijn kona in een database te stoppen, maar dan vraag ik me ook af of je dan steeds het onboard systeem uit z'n slaap houdt waardoor de accu sneller leeg gaat.
Dat zal wel meevallen toch? Tenzij je elke minuut gaat pollen. Ik gebruik bluelinky om de status in mijn Fibaro Controller te krijgen, heel ruig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2hRbufHIyR9D1FpiKJGa_AurUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CG4r0KGSD1bwqG9oopONfLCD.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Joepv op 20-07-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Joepv schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Dat zal wel meevallen toch? Tenzij je elke minuut gaat pollen. Ik gebruik bluelinky om de status in mijn Fibaro Controller te krijgen, heel ruig.
Met welke interval doe je dat? Ik vraag me ook af of de auto nou data naar een server pusht of dat je een pull doet. Misschien eerst beginnen met een hele korte verversingstijd om te checken of de data inderdaad verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Joepv Ben benieuwd of de SCC straks goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
CopyCatz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:04:
Met welke interval doe je dat? Ik vraag me ook af of de auto nou data naar een server pusht of dat je een pull doet. Misschien eerst beginnen met een hele korte verversingstijd om te checken of de data inderdaad verandert.
Ik vraag elk kwartier de data op met een Node-RED flow en de bluelinky Node-RED module.
nessio schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:43:
@Joepv Ben benieuwd of de SCC straks goed is.
SCC werkt weer. Ze hebben de module gereset. Die had te veel fouten en daarom ging die op error was het antwoord van de garage. Ik hoop dat het nu weg blijft, maar iets in me zegt dat we over een paar ritten weer bij de garage staan...

Het plastic "blok" met sensoren achter de binnenspiegel hebben ze gewoon vast geklikt, deze zat niet goed in de "pinnetjes". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Duimen dan maar, is nooit een lekker gevoel als er meteen iets mis is. Ooit een maandagmorgen Peugeot gehad. Wat een drama, was meteen de laatste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
nessio schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:14:
de nexen zijn bij regen slecht. Volgens de tabel zijn de Nexen en Mich cross climate allebei 67 db, maar de michelins zijn stiller en maken een ander rustiger geluid. Maar je blijft nu meer de banden horen, maar dat hou je zonder motor geluid.
En die nexen zuiniger: zou kunnen. Ik heb na 1900 km mich er onder gezet. Met laadverlies zit ik nu op 18,1 kwh /100 km ( van 4/9-18/7 over 11000 km). Met die nexen was het 16,8.(van 4/9-31/10 over 1900 km).
Maar voor dat verschil heb ik liever die Michelins.
Wij hebben gister onze Kona ontvangen, er zitten nu af fabriek Michelin Primacy banden onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
CopyCatz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Wij hebben gister onze Kona ontvangen, er zitten nu af fabriek Michelin Primacy banden onder.
Primacy 4 banden? Lease je of was het privé aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Michelin af fabriek: zouden ze het licht hebben gezien bij de importeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
s0larus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Primacy 4 banden? Lease je of was het privé aankoop?
Het zijn primacy 4's inderdaad, privé aankoop.
Ik liep net naar de auto om het type banden te checken en zag voor het eerst het waarschuwingslampje bij het logo branden (hoogspanning circuit actief), dus de 12v accu werd bijgeladen. Heb jij dat al gezien?

[ Voor 58% gewijzigd door CopyCatz op 21-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Vandaag trouwens 512 km op de GoM. Zondag nog 150 km op de snelweg gereden dus het is erg goed EV weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
daemonix schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:53:
Vandaag trouwens 512 km op de GoM. Zondag nog 150 km op de snelweg gereden dus het is erg goed EV weer.
Ik zit nog in de "Audi's eruit trekken bij het stoplicht" fase dus ik zit zelfs onder de 480 nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
CopyCatz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Ik zit nog in de "Audi's eruit trekken bij het stoplicht" fase dus ik zit zelfs onder de 480 nu :)
Ik ook hoor. Maar lang constante snelheid rijden helpt. Helpt enorm. Net zoals een tijdje niet harder dan 80 (meestal 50), zelfs in heuvellandschap. Daar viel het verbruik me ontzettend mee (10,2 kWh/100 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
CopyCatz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Het zijn primacy 4's inderdaad, privé aankoop.

[...]

Ik liep net naar de auto om het type banden te checken en zag voor het eerst het waarschuwingslampje bij het logo branden (hoogspanning circuit actief), dus de 12v accu werd bijgeladen. Heb jij dat al gezien?
Ah, dan lijkt Hyundai te zijn over gestapt naar Primacy 4 voor de banden. Ik heb het lampje nog niet gezien maar volgens posts hier zou de nieuwe firmware elke 4u de 12V bijladen. Maar vanwege m'n looproute van/naar de auto zie ik het lampje toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Ja wij hadden idd in mei ook reeds de Michelin banden.
nessio schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:42:
Michelin af fabriek: zouden ze het licht hebben gezien bij de importeur
Ik dacht dat het al bekend was de Hyundai van de Nexxen afgestapt was. Die banden was toch ook 1 van de redenen waarom de MY2020 een hogere WLTP score had? Hier tot nu toe, sinds 16 mei, 1 keer het lampje in het logo zien branden met betrekking tot het bijladen van de 12 volt accu .

[ Voor 21% gewijzigd door One-eye864 op 21-07-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Die Nexen zijn harde en daardoor in de zomer zuinigere banden.(zegge ze)

[ Voor 7% gewijzigd door nessio op 21-07-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Meer range komt voornamelijk door ander motormanagement. Na de update heb ik die ook in model 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
nessio schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:10:
Meer range komt voornamelijk door ander motormanagement. Na de update heb ik die ook in model 19
Hyundai zelf heeft iig in het verleden al bevestigd dat ze over zijn op Michelin en volgens hun zorgt dat o.a. wel voor de verbetering.
De KONA Electric dankt zijn riante rijbereik aan een aantal opvallende verbeteringen. Zo kreeg hij nieuwe Michelin Primacy 4-banden die opvallen door hun aanzienlijkere lagere rolweerstand. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe ‘sloffen’ voor meer grip zorgen en het bandengeruis aanzienlijk reduceren.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario99
Hallo allemaal,

ik merkte op dat mijn wagen de winterstand optie standaard aan had staan. Volgens mij zorgt deze optie ervoor dat de accu bij lage temperaturen wordt verwarmd? Is het beter om deze optie uit te zetten in deze periode, en alleen aan te zetten als het weer koud wordt? Of maakt dat niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Ik dacht dat het al bekend was de Hyundai van de Nexxen afgestapt was. Die banden was toch ook 1 van de redenen waarom de MY2020 een hogere WLTP score had? Hier tot nu toe, sinds 16 mei, 1 keer het lampje in het logo zien branden met betrekking tot het bijladen van de 12 volt accu .
Ik heb bijna een maand geleden een MY20 met Nexxen geleverd gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 20-04 20:09
nessio schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:10:
Zou bijna de auto (MY2019) weer voor een beurt naar de dealer laten gaan... Ook het langer op hogere snelheden kunnen snelladen klinkt als een welkome update.. :)

Als ze daar ook nog een keer per ongeluk de Nexxen banden kwijtraken en vervangen door Michelin zou het Kona verhaal helemaal compleet zijn :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
ruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Ik heb bijna een maand geleden een MY20 met Nexxen geleverd gekregen
Hmm een 64kWh versie? Anders heb je misschien nog net 1 van de laatste uit Korea hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
One-eye864 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:13:
[...]
Hmm een 64kWh versie? Anders heb je misschien nog net 1 van de laatste uit Korea hebt gekregen.
64kWh inderdaad, voorraadmodel actie van LM. Ik heb contact gezocht met dealer en hoop morgen een antwoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Supermario99 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:27:
Hallo allemaal,

ik merkte op dat mijn wagen de winterstand optie standaard aan had staan. Volgens mij zorgt deze optie ervoor dat de accu bij lage temperaturen wordt verwarmd? Is het beter om deze optie uit te zetten in deze periode, en alleen aan te zetten als het weer koud wordt? Of maakt dat niet veel uit?
Ik vind het een rare optie, ik zou denken "bij lage temperaturen" wordt automatisch bepaald door een sensor, maar waarom moeten we dan een vinkje zetten? Moet het vinkje aan bij een lage temperatuur? Zoals ik de handleiding lees is het het laatste; in de winter vinkje zetten zodat de batterij verwarmd wordt, zonder vinkje wordt er alleen gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
ruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:18:
[...]

64kWh inderdaad, voorraadmodel actie van LM. Ik heb contact gezocht met dealer en hoop morgen een antwoord te hebben.
Hmmm dan verwacht ik dat je nog een Koreaanse gekregen hebt (kan je o.a. zien aan mapje waar het boekje in zit). Die werden naar mijn weten nog met Nexxen geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
CopyCatz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Ik vind het een rare optie, ik zou denken "bij lage temperaturen" wordt automatisch bepaald door een sensor, maar waarom moeten we dan een vinkje zetten? Moet het vinkje aan bij een lage temperatuur? Zoals ik de handleiding lees is het het laatste; in de winter vinkje zetten zodat de batterij verwarmd wordt, zonder vinkje wordt er alleen gekoeld.
Ik lees het alsvolgt:
Als het vinkje aan staat zal de accu ook verwarmt worden als dat nodig is. Staat het vinkje niet aan dan zal hij dus de accu niet verwarmen. Ik zelf zie hier in ieder geval geen nadeel in om die optie ook in de zomer aan te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
One-eye864 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:52:
[...]

Ik lees het alsvolgt:
Als het vinkje aan staat zal de accu ook verwarmt worden als dat nodig is. Staat het vinkje niet aan dan zal hij dus de accu niet verwarmen. Ik zelf zie hier in ieder geval geen nadeel in om die optie ook in de zomer aan te hebben staan.
Dat was inderdaad wat de dealer mij vertelde bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:13
ruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Eerst 3 tekens van de VIN (zichtbaar in hoek raam voorzijde)
KMH = Hyundai Korea (passenger & multi-purpose vehicle)
TMA = Hyundai Motor Manufacturing Czech

Tweede ben ik niet zeker van, eerste zijn de letters van mijn eind feb geleverde via voorraad LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Michel B. schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:00:
[...]

Tweede ben ik niet zeker van, eerste zijn de letters van mijn eind feb geleverde via voorraad LM.
Het is een KMH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
CopyCatz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:01:
[...]

Daar kan ik je helaas nog niet mee helpen, krijg morgen pas de sleutel van onze kona ;)

[...]

Trouwens ik zie nu dat het een nieuwe feature is in de laatste app update: https://www.speakev.com/threads/blue-link-app-update.151938/

Ik had al eerder gelezen dat wanneer de auto denkt dat de kap niet dicht is, er een waarschuwing blijft komen en de accu snel leeg loopt. Zo te zien zit er ook een motorkap status in, check of ie idd goed dicht zit.
Ja, dan loopt de accu leeg. En afhankelijk van hoe vaak je polled krijg je dan een probleem of niet.
Bij eens per 5 minuten pollen verlies ik 1% per uur. Op discord sprak ik met iemand die was na een nachtje pollen aangewezen op de hulpdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
plips schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:13:
[...]

Ja, dan loopt de accu leeg. En afhankelijk van hoe vaak je polled krijg je dan een probleem of niet.
Bij eens per 5 minuten pollen verlies ik 1% per uur. Op discord sprak ik met iemand die was na een nachtje pollen aangewezen op de hulpdienst.
1% van de hoogspannings accu? Serieus? Ik zat meer te denken aan de 12v accu die de onboard systemen wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee, dat is de 12 V accu, die is niet zo groot (want hoeft geen startmotor te kunnen laten draaien ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
CopyCatz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:49:

[...]

Het lampje bij het Hyundai-logo heb ik (nog) niet zien branden.
Maar, het klopt dus wel wat je zei over het automatisch laden van de 12V (..). In BlueLink is de battery status weer groen van kleur. Mijn Kona heeft de update kennelijk gekregen toen ik voor een kentekenplaat-wissel bij de garage was, afgelopen vrijdag. Zo snel en proactief kan een dealer dus ook zijn (chapeau).

[ Voor 4% gewijzigd door Spirit1707 op 21-07-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik kreeg bij de afspraak voor de beurt te horen dat er een terugroepactie is. Op de vraag waarom ik daar niet eerder van heb gehoord kwam geen afdoende antwoord. Terugroepacties hebben meestal een redelijk dringende reden...

Is in de bluelink de batterijstatus die van de 12 V of die van de 400 V? (heb MY2019, dus geen bluelink).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Volgens mij wordt in BlueLink de batterij status van de 12Vaccu weergegeven. De status van de andere accu (high voltage) is immers via de SOC en GOM te zien. Maar corrigeer mij als het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Spirit1707 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:59:
Volgens mij wordt in BlueLink de batterij status van de 12Vaccu weergegeven. De status van de andere accu (high voltage) is immers via de SOC en GOM te zien. Maar corrigeer mij als het anders is.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Update motormanagement / nav + radio / kaarten duurt wel even. Dat doe je niet in de tijd van kenteken-wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
Al met al ben ik 56 minuten bij de dealer geweest. Ik heb mijn Kona niet in het zicht gehad. Hoe lang zou zo'n update duren? Daarbij, ik heb hem pas sinds 2 juli en eerder ben ik nog niet bij de dealer terug geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Spirit1707 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:28:
Al met al ben ik 56 minuten bij de dealer geweest. Ik heb mijn Kona niet in het zicht gehad. Hoe lang zou zo'n update duren? Daarbij, ik heb hem pas sinds 2 juli en eerder ben ik nog niet bij de dealer terug geweest.
Je kan toch ff de versie checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
CopyCatz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:58:
[...]

Je kan toch ff de versie checken?
Versie BlueLink is 1.5.1 , maar ik weet niet welke versie ik daar voor had. Het enige wat ik weet is, dat ik 'in den beginne' wel de mogelijkheid had om Aux-battery Saver aan/uit te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Michel B. schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:00:
[...]

Tweede klopt. Wij hebben idd een TMA.... uit Tsjechië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niicccoooo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-04 10:56
Mijn auto is 3 dagen oud en heeft ook last van piepen en klaagt dat er een gordel los is. Zo te zien aan de reacties hier is het een structurele probleem. Maar eens vragen aan de dealer. Valt wel op dat achter het stuur display het symbool uitgaat. Maar dat het op het middeconsool de grootste blijft branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Niicccoooo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:01:
Mijn auto is 3 dagen oud en heeft ook last van piepen en klaagt dat er een gordel los is. Zo te zien aan de reacties hier is het een structurele probleem. Maar eens vragen aan de dealer. Valt wel op dat achter het stuur display het symbool uitgaat. Maar dat het op het middeconsool de grootste blijft branden.
Klopt. Middenconsole is de bijrijder bij het stuur de bestuurder. Inderdaad de dealer benaderen die kan/moet (uiteraard onder garantie) de sensormat vervangen in de bijrijdersstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Inclusief 1e beurt duurde de updates 4,5 uur. De monteur waarschuwde mij al meteen dat ie lang aan de stekker zou staan als ik meteen alle updates wilde hebben. Ik zou nml wachten, maar had niet genoeg werk bij me. Heb me op laten halen en de auto de andere dag gehaald. Hadden ze m ook meteen gewassen en gepoetst.

Pagina: 1 ... 60 ... 138 Laatste