Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 59 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
daemonix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:31:
Mijn Kona begint te zeuren over een beurt (15 kkm). Toch maar even de dealer bellen of dat niet wat aan de vroege kant is...
Die van mij deed dat ook bij 15k, en bij 30k weer. Iets met Hyundai mobility garantie oid... Mij maakt het niet uit, ik lease, maar als je zelf moet betalen zou ik inderdaad even vragen of er echt kritieke updates/controles zijn :P

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De mijne is ook een leasegebakje, maar wat gaan ze doen? Olie verversen? Versnellingsbak nakijken? Koelvloeistof en radiateur nakijken? Oftewel, dit is een interval voor een ICE, niet voor een EV...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:16
daemonix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:36:
De mijne is ook een leasegebakje, maar wat gaan ze doen? Olie verversen? Versnellingsbak nakijken? Koelvloeistof en radiateur nakijken? Oftewel, dit is een interval voor een ICE, niet voor een EV...
Overzicht van de werkzaamheden - betreft AU website maar zal ook voor NL gelden (tenzij we het weer over de warmtepomp gaan hebben*).

https://www.autoguru.com....icing-intervals-and-costs

*) https://www.hyundai.news/...new-heat-pump-technology/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
daemonix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:31:
Mijn Kona begint te zeuren over een beurt (15 kkm). Toch maar even de dealer bellen of dat niet wat aan de vroege kant is...
Dit is het normale onderhoudsinterval.... Was zelf inmiddels gewend aan 30K intervallen. En dan nog 2x per jaar voor onderhoud. Wordt met de Kona nog wat vaker bij de garage staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:17
De onze begint ook te zeuren, maar het jaar is om.
Ach ik heb een lijstje:
Rubber spoiler blubt er uit
Koelvloeistaf accu's staat op minimum
Software / nav opdate
Trekhaak controle
Tja en voor de garantie moet je wel.
Kosten 180,-- incl btw (ach heel wat goedkoper als onze bmw en de 2 toyota's
De afspraak is gemaakt

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huu
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-07-2020

Huu

Ik ben ook met 15K aan de beurt. Begreep van de garage dat die 180 euro incl vervangen van interieurfilter is van ongeveer 30,- en dat ik in overleg met de garage afhankelijk van hoe vies die is kan besluiten dat al dan niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
*knip* V&A hoort niet op het forum thuis.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Huu Filter, geen idee. Zal er om vragen. Na 1 jaar moet ie sowieso uitgeblazen worden of vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:03
Huu schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:35:
Ik ben ook met 15K aan de beurt. Begreep van de garage dat die 180 euro incl vervangen van interieurfilter is van ongeveer 30,- en dat ik in overleg met de garage afhankelijk van hoe vies die is kan besluiten dat al dan niet te doen.
180? Dat is nog meer dan dat ik voor onze ICE (Kadjar) betaalde bij de dealer. Al rijden we geen 15k per jaar dus dat wordt iig geen jaarlijks beurt met zulke prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
One-eye864 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:31:
[...]

180? Dat is nog meer dan dat ik voor onze ICE (Kadjar) betaalde bij de dealer. Al rijden we geen 15k per jaar dus dat wordt iig geen jaarlijks beurt met zulke prijzen
Het is dan ook een 15 k beurt, geen jaarlijkse beurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
daemonix schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:34:
[...]

Ben benieuwd wat ze daar dan voor vragen met oog op de mobiliteitsgarantie van 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Crazy D

I think we should take a look.

daemonix schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:34:
[...]

Elk jaar of bij 15K km... (maar goed, lease, dus die gaat sowieso tegen eind van dit jaar wel voor een beurt, als ik niet nog 7k km rijdt de komende maanden).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huu

Huu

Toen ik de auto bestelde kostte een 15000 beurt tussen de 90-120 euro. Maar helaas zijn de tarieven fors hoger geworden en heb je geen keus om te lang met deze beurt te wachten vanwege garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Huu schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:45:
Toen ik de auto bestelde kostte een 15000 beurt tussen de 90-120 euro. Maar helaas zijn de tarieven fors hoger geworden en heb je geen keus om te lang met deze beurt te wachten vanwege garantie.
Voor de garantie hoeft hij enkel de 15k beurten te krijgen toch? 15k doen wij ongeveer 2 jaar over en is privé aankoop dus zit niet te wachten op ieder jaar €180. Dan had ik qua onderhoud beter onze ICE kunnen blijven rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@One-eye864 Je moet alle beurten doen en die zijn gebaseerd op de kilometerstand of verstreken tijd. Dus iedere 15k km of ieder jaar, afhankelijk wat als eerste komt. Als je 2 jaar wacht dan heb je dus niet voldaan aan de voorwaarden om ieder jaar een beurt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik wil morgen 5 fusten van 50.liter vervoeren naar Duitsland..past prima

Maar hoeveel kilo kun je verantwoord in die plastic bak vervoeren denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnevandermeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 10:40
vuurwerk2 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:52:

Maar hoeveel kilo kun je verantwoord in die plastic bak vervoeren denken jullie?
Dit is wat er online te vinden is:

Roof Load 80 kg
Max. Payload 485 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
? plastic bak?? heb ik die ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 22:46

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

vuurwerk2 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:52:

Dat de plastic bumpers niet in carrosseriekleur zijn meegespoten, zoals andere merken doen om het plasticgebruik te verdoezelen, maakt de Kona het nog geen plastic bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01
Het gaat hard met de subsidie, ik was om 9:05 de 50e aanvrager en nu zitten we al tegen de 400. Ben in ieder geval blij dat mijn Konaatje deels ermee gefinancierd gaat worden. Vraag me wel af of morgen al die autoreclames die de subsidie noemen weer van de buis gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
O, Kona een plastic bak. Nou mn BMW was ook voor een groot deel plastic.
Misschien heeft vuurwerk 2 de "grijze" kleur, maar dan is het meer een vuilniszak.
Daar zou ik geen 250kg in doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
nessio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:26:
O, Kona een plastic bak. Nou mn BMW was ook voor een groot deel plastic.
Misschien heeft vuurwerk 2 de "grijze" kleur, maar dan is het meer een vuilniszak.
Daar zou ik geen 250kg in doen 8)7
Gewoon niet op reageren, is een troll. Kijk naar zijn profiel, doet niks op tweakers. Ik heb hem al gerapporteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Gister is m'n Kona aangekomen. Volgende week mag ik hem ophalen bij de dealer :D En over een maandje ga ik een week weg naar Switzerland om gelijk een lange tocht er mee te maken. ABPR route staat al gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@CopyCatz OK, dank. Zal voortaan opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Hm, het lijkt er op dat het laadschema van de Kona niet snapt dat de zomertijd ook voor het laadschema geldt.... De klok staat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:46
daemonix schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:27:
Hm, het lijkt er op dat het laadschema van de Kona niet snapt dat de zomertijd ook voor het laadschema geldt.... De klok staat wel goed.
Er zit een bug in dat deel van de software, heb ik een paar maanden geleden al gemeld en mijn dealer kon het toen ook reproduceren en heeft het aan de importeur gemeld als bug-fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Dat is vreemd. Bij mij start de laadsessie precies om 11.00, Ook na overgang van winter- naar zomertijd.
Hoe kan de auto dan een andere tijd zien dan de ingestelde tijd. Die is toch versprongen!
Mijn software versie is nog osev.eur.sop.v100.181004.std.m

[ Voor 13% gewijzigd door nessio op 05-07-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
nessio schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:20:
Dat is vreemd. Bij mij start de laadsessie precies om 11.00, Ook na overgang van winter- naar zomertijd.
Hoe kan de auto dan een andere tijd zien dan de ingestelde tijd. Die is toch versprongen!
Mijn software versie is nog osev.eur.sop.v100.181004.std.m
Door de bug "ziet" de auto niet altijd dat je op de ingestelde laadplek staat. Daarom zie je de ene keer als je de auto uitzet, WEL dat het laadschema aan staat en de andere keer weer NIET. Heeft te maken met het overdragen van de juiste GPS locatie aan het deel van de software die het laadschema uitvoert. Als je de auto dan weer aanzet en b.v. schakelt tussen het home screen en de navigatiekaart, "ziet" de software opeens weer WEL dat je op de plek voor het laadschema staat. Ook wordt waarschijnlijk de tijd niet altijd juist doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
GPS based laden heb ik nooit goed aan het werk gekregen inderdaad. Daar lijkt een behoorlijke bug te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
GPS laden doe ik niet. In principe laad ik altijd thuis in de nacht (dus op schema 23.00 - 7.00)
Als ik het weekend laad of ergens anders (vrijwel alleen om te koelen/verwarmen) dan druk ik bij de stekker het oranje tijdlaadknopje uit. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
De Hyundai Kona Electric 64 kw komt er in de vergelijkende verbruikstest van Autoweek (heen en terug naar Maastricht) als "beste koop" uit. Bijna zonder bijladen kan ie de afstand (450 km) tussen Hoofddorp en Maastricht afleggen. en is daarbij ook nog eens een prima en complete auto. Daarbij laat hij de Mercedes EQC, de Jaguar I-Pace en Renault Zoe ver achter zich. Alleen de Tesla model S kon de hele afstand zonder bijladen overbruggen (maar is dan wel een veel duurdere auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
gtabak schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:50:
De Hyundai Kona Electric 64 kw komt er in de vergelijkende verbruikstest van Autoweek (heen en terug naar Maastricht) als "beste koop" uit. Bijna zonder bijladen kan ie de afstand (450 km) tussen Hoofddorp en Maastricht afleggen. en is daarbij ook nog eens een prima en complete auto. Daarbij laat hij de Mercedes EQC, de Jaguar I-Pace en Renault Zoe ver achter zich. Alleen de Tesla model S kon de hele afstand zonder bijladen overbruggen (maar is dan wel een veel duurdere auto).
Bron? Ik wacht met spanning op mijn aflevering volgende week, dus alles wat er te lezen valt, graag :)
En als iemand pics heeft van een zwarte Kona hou ik me ook aanbevolen, die zijn amper te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnevandermeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 10:40
@CopyCatz

de bron is autoweek zoals Gtabak al aangaf.

Ik vermoed dat het gaat om het volgende artikel:
https://www.autoweek.nl/a...ctieradiustest-reportage/

Op en neer van Amsterdam naar Maastricht: is dat vlot te doen met een elektrische auto? Of moeten we wat extra ruimte vrijhouden in onze agenda? Met vijf EV’s nemen we de proef op de som.

(publicatie op 17 maart 2020) , wel betaald artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
gtabak schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:50:
64 kWh, niet 64 kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtabak
arnevandermeer schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:09:
@CopyCatz

de bron is autoweek zoals Gtabak al aangaf.

Ik vermoed dat het gaat om het volgende artikel:
https://www.autoweek.nl/a...ctieradiustest-reportage/

Op en neer van Amsterdam naar Maastricht: is dat vlot te doen met een elektrische auto? Of moeten we wat extra ruimte vrijhouden in onze agenda? Met vijf EV’s nemen we de proef op de som.

(publicatie op 17 maart 2020) , wel betaald artikel
KLOPT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtabak
Tja....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0larus
Jaaaa! Vandaag opgehaald bij de dealer na dat ik de andere lease heb ingeleverd. Inmiddels zo'n 60km gereden om thuis te komen. Helaas heeft de basis versie geen HUD :( ik had gehoopt dat die er wel bij zat maar ze moeten premium ook meer onderscheid geven.

Verder heb ik Primacy 4 zomerbanden erop (dit heeft de LM gedaan dus of het standaard is weet ik niet). Het klinkt prima maar ik heb geen idee hoe andere banden klinken dus kan het lastig vergelijken. De bluelink app werkt niet op rooted android dus ik moet even zorgen dat ik magisk fix zodat ie dat kan verbergen. Ik ga zo even kijken of ik een warmte pomp heb.

De Kona is in ieder geval een verademing vergeleken met de Yaris die ik 4 maanden moest gebruiken. En in het wit ziet ie er strak uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ORX68zugbaPbNEjMS2fIG8_hlQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C6BzdOSRbmA1VTylZxfTU7o3.jpg?f=user_large

edit: Yep. Ik heb een warmtepomp
edit 2: Na wat gesjoemel met MagiskHide Props config, hide instellen voor bluelink, en reboot is het gelukt om de app te starten.
edit 3: M'n VIN klopt niet volgens bluelink 8)7 morgen maar bellen dus. Maar op de Hyundai staat dat Comfort niet Bluelink krijgt terwijl Fashion/Premium dat wel krijgen. Dus waarschijnlijk kan ik helemaal geen app gebruiken...

[ Voor 31% gewijzigd door s0larus op 09-07-2020 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
s0larus schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:52:
Jaaaa! Vandaag opgehaald bij de dealer na dat ik de andere lease heb ingeleverd. Inmiddels zo'n 60km gereden om thuis te komen. Helaas heeft de basis versie geen HUD :( ik had gehoopt dat die er wel bij zat maar ze moeten premium ook meer onderscheid geven.
ziet er strak uit! wij hebben hevig getwijfeld tussen wit en zwart, maar volgende week komt onze zwarte fashion. Die heeft wel ook een hud trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
CopyCatz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 01:08:
[...]

ziet er strak uit! wij hebben hevig getwijfeld tussen wit en zwart, maar volgende week komt onze zwarte fashion. Die heeft wel ook een hud trouwens.
HUD, blue link app, en electrisch inklapbare zijspiegels zelfs!

Ik zou gelijk dat 3D geprinte stukje kopen tegen de regen op de achteruitrijcamera. Met de regen zag ik inderdaad dat ie makkelijk druppels er op kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
s0larus schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:42:
[...]

HUD, blue link app, en electrisch inklapbare zijspiegels zelfs!

Ik zou gelijk dat 3D geprinte stukje kopen tegen de regen op de achteruitrijcamera. Met de regen zag ik inderdaad dat ie makkelijk druppels er op kreeg
Hey we zitten hier op tweakers, ik kan dat ding zelf printen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
CopyCatz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Hey we zitten hier op tweakers, ik kan dat ding zelf printen he :)
Print je ook eentje voor mij (tegen kosten uiteraard) ;)

Tevens ook de firmware van m'n kona:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0Wvi7rsP80i2WTHqmM6NOh0nHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1N8BMOQdK8vCygSfBNg56AUb.jpg?f=user_large

edit: Na het zoeken voor anderen in deze thread is de mijne denk ik een hogere versie. V113 en EUR 292

[ Voor 9% gewijzigd door s0larus op 09-07-2020 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
s0larus schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Print je ook eentje voor mij (tegen kosten uiteraard) ;)

Tevens ook de firmware van m'n kona:
[Afbeelding]

edit: Na het zoeken voor anderen in deze thread is de mijne denk ik een hogere versie. V113 en EUR 292
Heb jij nog de aux battery saver optie? Die zou er uit gepatcht moeten zijn, maar in sommige gevallen doen ze de update niet goed waardoor hij zichtbaar blijft. Ben benieuwd of hat af fabriek goed gaat.

Edit: zo te zien heb jij inderdaad al nieuwere software dan de meest recente update: https://www.speakev.com/t...pdate.150970/post-2844307

[ Voor 8% gewijzigd door CopyCatz op 09-07-2020 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0larus
De Kona is in ieder geval een verademing vergeleken met de Yaris die ik 4 maanden moest gebruiken. En in het wit ziet ie er strak uit!..
Hij hangt aan de lader en laad met 10.9 volgens de dashboard. Definitief 3-fase dus :)
CopyCatz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Heb jij nog de aux battery saver optie? Die zou er uit gepatcht moeten zijn, maar in sommige gevallen doen ze de update niet goed waardoor hij zichtbaar blijft. Ben benieuwd of hat af fabriek goed gaat.

Edit: zo te zien heb jij inderdaad al nieuwere software dan de meest recente update: https://www.speakev.com/t...pdate.150970/post-2844307
Ik heb geen Aux battery saver optie kunnen vinden in alle instellingen dus hij zou eruit moeten zijn. Hoop dat ik geen issues krijg met een dode 12V batterij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Die dode 12V batterij is exemplarisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:01

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Intussen is het in Duitsland op sommige uitvoeringen al mogelijk om goedkeuring voor een trekgewicht tot 1150/1300 kg te krijgen.

https://www.goingelectric...p?f=144&t=30920&start=450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

elmo1

Kona Electric jan-2019

Twiek-San schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:45:
[...]

Intussen is het in Duitsland op sommige uitvoeringen al mogelijk om goedkeuring voor een trekgewicht tot 1150/1300 kg te krijgen.

https://www.goingelectric...p?f=144&t=30920&start=450
Als iemand dit in nl voor elkaar krijgt, laat me weten hoe wil ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 22:23
Ik krijg volgende week m'n Stellar Blue uitgeleverd. De dealer is helemaal enthousiast want die heeft 'm nog niet eerder gezien. En ik ook niet.... fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verder heb ik Primacy 4 zomerbanden erop (dit heeft de LM gedaan dus of het standaard is weet ik niet). Het klinkt prima maar ik heb geen idee hoe andere banden klinken dus kan het lastig vergelijken. De bluelink app werkt niet op rooted android dus ik moet even zorgen dat ik magisk fix zodat ie dat kan verbergen. Ik ga zo even kijken of ik een warmte pomp heb.

De Kona is in ieder geval een verademing vergeleken met de Yaris die ik 4 maanden moest gebruiken. En in het wit ziet ie er strak uit!

[Afbeelding]

edit: Yep. Ik heb een warmtepomp
edit 2: Na wat gesjoemel met MagiskHide Props config, hide instellen voor bluelink, en reboot is het gelukt om de app te starten.
edit 3: M'n VIN klopt niet volgens bluelink 8)7 morgen maar bellen dus. Maar op de Hyundai staat dat Comfort niet Bluelink krijgt terwijl Fashion/Premium dat wel krijgen. Dus waarschijnlijk kan ik helemaal geen app gebruiken...
toon volledige bericht
Moet zeggen dat ik de HUD van de Kona niet echt geweldig vind want het is zo een opklap schermpje ipv dat het in de ruit wordt geprojecteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nessio
Scheelt een dure voorruit. En bij vervanging ruit veel gezeur als ze geen originele ruit terug plaatsen.
Bij onze BMW zelfs met een advocaat moeten dreigen voor carglass overstag ging en alsnog een originele ruit monteerde ivm dubbel beeld.
En echt veel verschil maakt het niet, oogt alleen wat sjieker.
Overigens is het beeld op het schermpje helderder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
En je kan op een knopje drukken waardoor het schermpje omhoog komt. Nuff said, wat wil je nog meer. Torpedo's misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Dinx
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-07-2024
Is het handig de stand van regeneratief remmen standaard op 1 of hoger te laten staan en deze af en toe aan te passen. Of kan ik wat betreft energieverbruik beter op stand 0 rijden en de paddles pas gebruiken wanneer ik daadwerkelijk langzamer wil rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
T-Dinx schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:24:
Is het handig de stand van regeneratief remmen standaard op 1 of hoger te laten staan en deze af en toe aan te passen. Of kan ik wat betreft energieverbruik beter op stand 0 rijden en de paddles pas gebruiken wanneer ik daadwerkelijk langzamer wil rijden?
Hoe het precies met energie-efficiëntie zit, daar ga ik niet over, maar ik vind de automatische regeneratie echt geniaal, die past zich aan aan het verkeer voor je, dus naar een hogere regeneratie als je voorganger meer vertraagd. En standje 1 als er niemand voor je zit.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Het verschil is minimaal, en hangt ook nog eens af van wat jij de prettigste rijstijl vindt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:13
Dengra schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:42:
Ik krijg volgende week m'n Stellar Blue uitgeleverd. De dealer is helemaal enthousiast want die heeft 'm nog niet eerder gezien. En ik ook niet.... fingers crossed.
Ik mocht mijn stellar blue kona gisteren ophalen.
Had deze kleur tot nu toe ook nog niet gezien en was dus erg benieuwd. Ben er heel blij mee.

Ook voor mijn dealer was het de eerste in deze kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGFEP0nP9We8TCWQSx_d8WB66l8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVMLWqp0mUDjWq2B9EmzGzo5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Mooi! Gefeliciteerd en veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:47:
[...]

Moet zeggen dat ik de HUD van de Kona niet echt geweldig vind want het is zo een opklap schermpje ipv dat het in de ruit wordt geprojecteerd.
Smaken verschillen. Ik wou hem wel hebben als onderscheid op de Kia. Maar liever had ik blindspot assistance/detection. Misschien niet geïntegreerd in de dash maar als lampje bij m'n spiegels. Ik heb nu nog minder overzicht over m'n schouder

e: en geen elektrisch inklapbare spiegels in een elektrisch auto?? :(

[ Voor 6% gewijzigd door s0larus op 11-07-2020 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
s0larus schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:53:
[...]

Smaken verschillen. Ik wou hem wel hebben als onderscheid op de Kia. Maar liever had ik blindspot assistance/detection. Misschien niet geïntegreerd in de dash maar als lampje bij m'n spiegels. Ik heb nu nog minder overzicht over m'n schouder

e: en geen elektrisch inklapbare spiegels in een elektrisch auto?? :(
Op de premium heb je blindspot assistance/detection, zowel in de spiegel als op de HUD (als je dat aanzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 22:23
the-fox schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:26:
[...]

Had deze kleur tot nu toe ook nog niet gezien en was dus erg benieuwd. Ben er heel blij mee.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Op sommige foto's online leek hij wat paarsig maar op jouw foto totaal niet. Hoe is dat in het echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Vandaag weer de melding dat ik de motor moest starten.

- Contact stond aan, niet op acc stand want ik wilde de vertrektijd instellen.
- Verbonden met de lader.

Mijn conclusie: dat is een ICE waarschuwing, die hoort niet in een EV thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:13
Dengra schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:49:
[...]

Ziet er goed uit! Op sommige foto's online leek hij wat paarsig maar op jouw foto totaal niet. Hoe is dat in het echt?
Ik zie er zeker geen paars in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
[...]

[Afbeelding]
Heb je ook een foto van de voorkant? Da's nou juist het mooiste aan de Kona ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 19:00

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

[...]

[Afbeelding]
Mooi kleurtje!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Prachtige kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04 13:38
Ik heb een Kona Fashion via Private Lease besteld op 7 juli en ik heb direct de subsidie aangevraagd. Daar wacht ik nog op.

Vraagje : Ik heb de Fashion gekozen omdat die onder de 45.000 euro bleef. Kan ik achteraf nog de Lane Following Assist laten inbouwen en dat prive betalen? Het kan wel met de stoelverwarming maar kan het ook met die Assist? Dat is voor mij het enige dat mist aan de Fashion. Zou leuk zijn als ik het kon laten inbouwen want dan kan ik er toch 4 jaar van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
loevestein schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:35:
Ik heb een Kona Fashion via Private Lease besteld op 7 juli en ik heb direct de subsidie aangevraagd. Daar wacht ik nog op.

Vraagje : Ik heb de Fashion gekozen omdat die onder de 45.000 euro bleef. Kan ik achteraf nog de Lane Following Assist laten inbouwen en dat prive betalen? Het kan wel met de stoelverwarming maar kan het ook met die Assist? Dat is voor mij het enige dat mist aan de Fashion. Zou leuk zijn als ik het kon laten inbouwen want dan kan ik er toch 4 jaar van genieten.
Heb ook een fashion in de bestelling staan en ook naar de LFA inbouw gevraagd. De dealer begon het nogal te downplayen, we hebben immers al LKA vanaf 60km voor op de snelweg, LFA volgt niet zoveel toe en was volgens hem iets wat je snel uitzet. Ik verwacht zelf ook dat het alleen maar handig is op de snelweg, dus ik laat het maar zo. Overigens verwacht ik wel dat het puur nog iets activeren in de software is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 11:20
Hier ook particuliere kopers? Ik overweeg om niets in te ruilen en zelf mijn Ioniq Hybrid te verkopen. Wat zijn zoal de kortingstarieven? 5%? In de markt voor een Fashion Sky 64Kwh engine red.

Dan dus ook geen ‘gratis’ laadpaal, maar die tik ik wel via MP op de kop.

Advies?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04 13:38
Ik rij hoofdzakelijk op de snelweg en ik zou het echt wel waarderen. Mijn vriend heeft trouwens zo'n zelfde systeem op een Toyota en hij zet het ook regelmatig aan.

Maar niemand heeft het dus achteraf in de auto kunnen aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
loevestein schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:40:
Ik rij hoofdzakelijk op de snelweg en ik zou het echt wel waarderen. Mijn vriend heeft trouwens zo'n zelfde systeem op een Toyota en hij zet het ook regelmatig aan.

Maar niemand heeft het dus achteraf in de auto kunnen aanbrengen?
Op de snelweg heb je toch gewoon lka? Lfa is voor lage snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@CopyCatz ??? LFA voor lage snelheden en snel uitzetten. Volgens mij weet zowel jij als die dealer er geen snars van. Wij gebruiken het permanent vanaf september 2019, prachtige aanvulling op de ACC.
En achteraf inbouwen, als het al kan gaat dit een dure grap worden.

[ Voor 20% gewijzigd door nessio op 12-07-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik denk ook niet dat er veel vraag is naar achteraf inbouwen in verband met de subsidie. Daarvoor worden er te weinig Kona's particulier verkocht, de bulk zal voor de lease maatschappij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
daemonix schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:02:
[...]

Op de premium heb je blindspot assistance/detection, zowel in de spiegel als op de HUD (als je dat aanzet).
Ja helaas. Ik heb de comfurt uitrusting. Blindspot assistance zou in alle autos moeten imo.

Inmiddels 500+ km gereden met ongeveer 80-90% snelweg met Vmax +3km/u. Zo'n 35% daarvan is na 19u. Gemiddeld verbruik ligt op 15.7 kWh/100km. Gister zeer aggressief gereden voor 45 min en met 15% thuis komen. Vanochtend met 16 graden zat de range op ~378 km met SOC 80%. Wat een heerlijk auto om in te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Heb je wel betere banden dan die stomme Nexens die standaard werden geïnstalleerd?

Inderdaad een heerlijke auto, heel weinig mis mee, behalve dan die Nexen banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
daemonix schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:44:
Heb je wel betere banden dan die stomme Nexens die standaard werden geïnstalleerd?

Inderdaad een heerlijke auto, heel weinig mis mee, behalve dan die Nexen banden.
En bij jou dan de melding dat je motor moet starten af en toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
daemonix schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:44:

Primacy 4 zomerbanden kreeg ik. Ook met lichte regen houdt ie goed grip met een flink druk op de pedaal. Geen glippen in bochten zoals ik al las bij nexen.

e: ook heb ik 3x al de melding gekregen dat de collision radar/sensor uitgeschakeld was omdat ie niks kon zien. Na een tijdje weg dus waarschijnlijk een blaadje.

[ Voor 15% gewijzigd door s0larus op 12-07-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Vraagje..

Is er een manier dat de parkeersensoren aanblijven staan?

Op één op andere manier gaan deze steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Laatst online: 06:44
CopyCatz schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:54:
[...]

Heb ook een fashion in de bestelling staan en ook naar de LFA inbouw gevraagd. De dealer begon het nogal te downplayen, we hebben immers al LKA vanaf 60km voor op de snelweg, LFA volgt niet zoveel toe en was volgens hem iets wat je snel uitzet. Ik verwacht zelf ook dat het alleen maar handig is op de snelweg, dus ik laat het maar zo. Overigens verwacht ik wel dat het puur nog iets activeren in de software is..
Op de Fashion zit LFA standaard op. Ook al staat het niet op de Hyundai site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Valt niet tegen: 90 km op de binnenwegen gereden op 112 Wh/km. Airco aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
RiB1 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:36:
[...]

Ik lees enorm veel verschillende berichten. LKA op fashion, bouncet alleen tussen de lijnen, voor soepele bochten heb je LFA nodig. Op de wagens die uit korea kwamen zat LFA (per ongeluk?) geactiveerd, maar vanuit tjechie is het uitgezet. Een duitser op goingelectric overweegt een rechtzaak :) naja ik ga het zien deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:35
nessio schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:36:
@CopyCatz ??? LFA voor lage snelheden en snel uitzetten. Volgens mij weet zowel jij als die dealer er geen snars van. Wij gebruiken het permanent vanaf september 2019, prachtige aanvulling op de ACC.
En achteraf inbouwen, als het al kan gaat dit een dure grap worden.
Ik zou het zeker niet inbouwen, bij mij staat zowel LFA als LKA altijd uit. Je hebt er geen klap aan, de auto is heel stabiel rechtdoor op de snelweg. Als de systemen aan staan begint dat ding steeds te piepen dat je je handen aan het stuur moet houden. Dat gaat weer uit als je aan de stuur draait. Zit je dus uiteindelijk te sturen terwijl dat niet nodig is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ieder zijn ding. Ik rij heel veel over de A6 / A7 en dan is LFA met dwars wind erg handig. Maar wat de sensor betreft heb je gelijk: verkeerde keus, Op mn BMW zat er een sensor (warmte?) in het gehele stuur en niet een simpel dingetje op de stuur as.

[ Voor 9% gewijzigd door nessio op 13-07-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Marko72 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:07:
[...]

Ik zou het zeker niet inbouwen, bij mij staat zowel LFA als LKA altijd uit. Je hebt er geen klap aan, de auto is heel stabiel rechtdoor op de snelweg. Als de systemen aan staan begint dat ding steeds te piepen dat je je handen aan het stuur moet houden. Dat gaat weer uit als je aan de stuur draait. Zit je dus uiteindelijk te sturen terwijl dat niet nodig is........
Misschien moet je je handen dan eens aan het stuur houden :+ Bij de mijne hoef ik niet te sturen, gewoon even stuur vast pakken (2 vingers op "kwart voor 3" is feitelijk al genoeg).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Dinx
RiB1 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:36:
[...]

Ik rij in een Fashion, volgens mij zit er geen LFA op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
s0larus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Primacy 4 zomerbanden kreeg ik. Ook met lichte regen houdt ie goed grip met een flink druk op de pedaal. Geen glippen in bochten zoals ik al las bij nexen.

e: ook heb ik 3x al de melding gekregen dat de collision radar/sensor uitgeschakeld was omdat ie niks kon zien. Na een tijdje weg dus waarschijnlijk een blaadje.
Ik zit helaas met de Nexen banden. Zodra de weg ook maar een beetje nat is slippen de banden al door als je gas geeft. En dan hoef je niet eens plankgas te geven. In bochten heb ik nog niet echt iets gemerkt. Hoop dat dat zo blijft totdat de Nexen banden aan vervanging toe zijn. Met de Bridgestone winterbanden had ik geen enkel issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:35
Crazy D schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:10:
[...]

Misschien moet je je handen dan eens aan het stuur houden :+ Bij de mijne hoef ik niet te sturen, gewoon even stuur vast pakken (2 vingers op "kwart voor 3" is feitelijk al genoeg).
Dan heb ik er vast eentje met een ongevoelige sensor, want gewoon vasthouden is echt niet genoeg, pas als je wat beweegt reageert het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je moet inderdaad heel licht bewegen om de auto te laten merken dat je het stuur vast hebt. Irritant? Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
T-Dinx schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:17:
[...]

Ik rij in een Fashion, volgens mij zit er geen LFA op...
Dan heb ik waarschijnlijk mazzel gehad, Bij mij zit het er wel op en ik gebruik hem met veel plezier.
Geeft veel rust op de snelweg. Ik heb 1 van de eerste 2020 modellen die nog uit Korea kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huu

Huu

Gister had mijn Kona een beurt en update vanwege terugroepactie. Daarna deed de FCA het niet meer. Uit en aangezet, sneller en langzamer ingesteld, niets helpt. Voordat ik de beurt had reageerde FCA prima, iemand voor me die afremt en mijn remt ook mee, terwijl cruise control niet aan staan. Soms ook bij stilstaande auto's op ons dijkje reageerde hij. Nu Noppes van dit alles. Vanmiddag terug naar garage. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
RiB1 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Dan heb ik waarschijnlijk mazzel gehad, Bij mij zit het er wel op en ik gebruik hem met veel plezier.
Geeft veel rust op de snelweg. Ik heb 1 van de eerste 2020 modellen die nog uit Korea kwamen.
De geruchten zijn dat ze het uit de fashions en equivalenten in Europa gaan patchen om het gelijk te trekken met de tjechische modellen. Waarschijnlijk is er gewoon een standaard softwareversie, dus grote kans dat je het bij een volgende beurt kwijt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

CopyCatz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:38:
[...]

De geruchten zijn dat ze het uit de fashions en equivalenten in Europa gaan patchen om het gelijk te trekken met de tjechische modellen. Waarschijnlijk is er gewoon een standaard softwareversie, dus grote kans dat je het bij een volgende beurt kwijt bent..
Lijkt me heel sterk dat ze iets gaan afnemen. Heb je een bron voor die geruchten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Lijkt me heel sterk dat ze iets gaan afnemen. Heb je een bron voor die geruchten?
https://www.goingelectric...opic.php?t=57617&start=30

Vanaf daar begint de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
[...]

Misschien zijn er al Fashion's 2020 model uit Korea die een software update (15.000 km) hebben gehad en voorheen wel LFA hadden en nu nog/niet meer? Ik rij maar 15.000 km per jaar, dus ben nog niet aan de beurt.
Iamand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

daemonix schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:48:
Je moet inderdaad heel licht bewegen om de auto te laten merken dat je het stuur vast hebt. Irritant? Jazeker.
Echt nog nooit gehad.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je bent van nature al onrustig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

daemonix schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Je bent van nature al onrustig? :+
:o

Heb weleens zitten testen met zonder handjes aan het stuur op de ACC, na even begint ie te piepen, en met twee vingers even aan de zijkant van het stuur was voldoende. Of ik ken mijn eigen kracht niet en het stuur bewoog daardoor maar daar leek het niet op :P Nou ja, je moet natuurlijk sowieso gewoon je handen aan het stuur houden...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Dinx
RiB1 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Die van mij heb ik twee weken geleden ontvangen en komt volgens mij uit Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
De mijne heeft vandaag ook een beurt gehad. 3 updates, motor, nav en kaart
FCA niet uitgetest, maar ik rij heel veel op acc. Dus valt niet meteen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Crazy D Op rechte stukken alleen vasthouden (niet sturen) dan gaat ie echt piepen. Goedkope stuur as bewegingssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
In het Tjechische model zijn modificaties aangebracht zodat je wel een aanhanger kan / mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lussovius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 21:47
[...]

Lijkt me ook, ze kunnen toch geen functionaliteit wegnemen ook al is dit "peronglijk" geleverd. De koop is in de meeste gevallen al maanden geleden afgerond en je komt nu voor "verbeteringen" en onderhoud naar de garage. Het is nu "mijn" auto, dus als men functionaliteit aan gaat passen mag dit alleen in overleg. Blijf dit wel volgen want ik heb het zelfde voordeel.

[ Voor 9% gewijzigd door lussovius op 14-07-2020 17:07 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 139 Laatste