Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 58 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00
Kan iemand met een fashion 2020 uitvoering mij vertellen of de bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar is? Ik zie als optie op de premium dat het elektrisch kan, maar is ie dan standaard handmatig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-04 11:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIpLSWlqODpSHiFS7Y84tv6oZ0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qemHWL7jeWd4S20IS6NFHYya.jpg?f=fotoalbum_large

Hehe, heb ook eindelijk mijn Kona geleverd gekregen. Nog nét binnen de 16 maanden, was begin februari 2019 besteld. Zijn er hier mensen die langer hebben moeten wachten, of ben ik NL recordhouder? Hij is overigens wel mooi geworden. :-)

Dealer heeft er meer dan een maand voor nodig gehad om de auto aflever klaar te krijgen. Eerst hadden ze er vast de verkeerde banden ondergezet (ik wilde de Michelin all-weather). Toen moest er gewacht worden op levering van de kabelboom voor de fietsdrager. En pas daarna kwamen ze erachter dat ik een duotone had besteld, dus moest er nog even gespoten worden. Op dit moment werkt Bluelink nog niet, dat moet eerst nog door Hyundai geactiveerd worden. Wat een gestoethaspel.

Anyway, ik rij! Lijkt qua functies veel op de Ioniq EV die ik heb ingeruild, maar je merkt wel dat je in een zwaardere, en natuurlijk hogere, wagen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En vooral: een kortere wielbasis, hij rijdt hobbeliger dan een Ioniq.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miekanos
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
kadbr0 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:25:
[Afbeelding]

Hehe, heb ook eindelijk mijn Kona geleverd gekregen. Nog nét binnen de 16 maanden, was begin februari 2019 besteld. Zijn er hier mensen die langer hebben moeten wachten, of ben ik NL recordhouder? Hij is overigens wel mooi geworden. :-)

Dealer heeft er meer dan een maand voor nodig gehad om de auto aflever klaar te krijgen. Eerst hadden ze er vast de verkeerde banden ondergezet (ik wilde de Michelin all-weather). Toen moest er gewacht worden op levering van de kabelboom voor de fietsdrager. En pas daarna kwamen ze erachter dat ik een duotone had besteld, dus moest er nog even gespoten worden. Op dit moment werkt Bluelink nog niet, dat moet eerst nog door Hyundai geactiveerd worden. Wat een gestoethaspel.

Anyway, ik rij! Lijkt qua functies veel op de Ioniq EV die ik heb ingeruild, maar je merkt wel dat je in een zwaardere, en natuurlijk hogere, wagen rijdt.
Gefeliciteerd! Ik ben ook de trotse eigenaar van een two-tone. Heb er tot nu toe nog nooit een (andere) zien rijden.

Ik kreeg de blue link ook voor geen meter aan de gang. Wel 30x geprobeerd op de zaterdag van aflevering, maar zaterdag eind vd middag werkte het ineens wél via precies dezelfde stappen.
(Eerst Bluelink activeren op je middenconsole, daarna de app activeren). Waarschijnlijk moet er inderdaad ergens iets geactiveerd worden, maar niet dat de dealer dat even meldt... 8)7

Fietsdrager al geprobeerd? Onze Thule past er niet op helaas. Zullen pinnetje moeten afzagen..

Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miekanos
Hebben jullie een aanbetaling moeten doen voor de Kona?

Ik lees net in de kleine lettertjes van de MIA aanvraag dat je binnen 12 maanden na aanschaf (= order plaatsten) minimaal 25% aanbetaald moet hebben. Aaarrrch. Mijn levertijd was 14,5 maand en heb nooit iets aan hoeven betalen.

Wel netjes binnen de 3 maanden na koopovereenkomst de MIA aangevraagd.

Hoop toch niet dat ik 2x de pisang ben: EN hogere bijtelling EN MIA hierdoor mislopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-05 22:36

edautz

Meten is weten.

Kona EV rijders opgelet.

Een paar dagen geleden wilde mijn Kona EV niet starten. In het dashboard was een foutmelding te zien in de vorm van een driehoek met uitroepteken met de waarschuwing dat er een storing was in het elektrische systeem. Voor de rest werkte alles deuren, ramen bediening etc. De auto was alleen niet in de D en R stand te schakelen.

Een paar keer de auto uit en aanzetten loste het probleem niet op.

Na het open maken van de motor kap was het probleem gauw gevonden. Een marter had huis gehouden en de bekleding van het motor compartiment aangevreten. Verder had hij een kabeltje doorgebeten waar een brandweer symbooltje en een schaar op staat en vermoedelijk dienst doet al beveiligingskabeltje dat door de brandweer doorgeknipt kan worden als er een probleem is met de auto.

Na reparatie van dit kabeltje middels een kroonsteen werkt de auto weer naar behoren.

Volgende week naar de dealer om de auto weer in originele staat terug te brengen en van een anti-marter schakeling te voorzien.

Ik dacht dat marters het alleen voorzien hadden op verbrandingsmotoren en op de restwarmte van deze motoren afkwamen, maar dat is dus een misvatting. Mijn Kona EV is dus ook een slachtoffer.

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 12:51
edautz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:45:
Kona EV rijders opgelet.

Een paar dagen geleden wilde mijn Kona EV niet starten. In het dashboard was een foutmelding te zien in de vorm van een driehoek met uitroepteken met de waarschuwing dat er een storing was in het elektrische systeem. Voor de rest werkte alles deuren, ramen bediening etc. De auto was alleen niet in de D en R stand te schakelen.

Een paar keer de auto uit en aanzetten loste het probleem niet op.

Na het open maken van de motor kap was het probleem gauw gevonden. Een marter had huis gehouden en de bekleding van het motor compartiment aangevreten. Verder had hij een kabeltje doorgebeten waar een brandweer symbooltje en een schaar op staat en vermoedelijk dienst doet al beveiligingskabeltje dat door de brandweer doorgeknipt kan worden als er een probleem is met de auto.

Na reparatie van dit kabeltje middels een kroonsteen werkt de auto weer naar behoren.

Volgende week naar de dealer om de auto weer in originele staat terug te brengen en van een anti-marter schakeling te voorzien.

Ik dacht dat marters het alleen voorzien hadden op verbrandingsmotoren en op de restwarmte van deze motoren afkwamen, maar dat is dus een misvatting. Mijn Kona EV is dus ook een slachtoffer.
Zijn gek op rubber en plastic, komen op die lucht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:11
Strikt genomen is het inderdaad het geval dat je binnen 3 maanden een betaling moet hebben gedaan.
Maar ik heb nu twee keer deze aanmelding gedaan in 2012 en 2018 en er er is nog nimmer een controle op geweest. wel heb ik uit voorzorg in 2012 bij de Volvo V60 en nu bij de Kona de wagen reeds betaald voordat deze geleverd is. beter voorkomen dan genezen. Had overigens ook belastingtechnisch nog wat extra voordelen om voor het einde van die boekjaren betaald te hebben :)
Miekanos schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:31:
Hebben jullie een aanbetaling moeten doen voor de Kona?

Ik lees net in de kleine lettertjes van de MIA aanvraag dat je binnen 12 maanden na aanschaf (= order plaatsten) minimaal 25% aanbetaald moet hebben. Aaarrrch. Mijn levertijd was 14,5 maand en heb nooit iets aan hoeven betalen.

Wel netjes binnen de 3 maanden na koopovereenkomst de MIA aangevraagd.

Hoop toch niet dat ik 2x de pisang ben: EN hogere bijtelling EN MIA hierdoor mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb mijn Kona nog steeds niet kunnen ophalen.
20 mei was de leverdatum. 19 mei werd ik opgebeld dat er een kapot onderdeel is, waardoor de auto niet kan laden. Waardeloos. Heb gelukkig kosteloos een vervangende auto gekregen (Nieuwe i20) en betaal dus nog geen bijtelling. Bij het ophalen van de i20 heb ik wel alvast de Kona kunnen zien :).

De importeur doet echt moeilijk in deze kwestie. Blijkbaar is het heel moeilijk om een onderdeel te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:26
CopyCatz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:47:
Kan iemand met een fashion 2020 uitvoering mij vertellen of de bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar is? Ik zie als optie op de premium dat het elektrisch kan, maar is ie dan standaard handmatig?
Die is niet in hoogte verstelbaar met de fashion 2020. Alleen voor/achteruit, en er zit een hendel op om je rechter op te laten zitten(of schuiner en dus meer een liggende houding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Wiley02 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Die is niet in hoogte verstelbaar met de fashion 2020. Alleen voor/achteruit, en er zit een hendel op om je rechter op te laten zitten(of schuiner en dus meer een liggende houding).
Thanks, de dealer vertelde me dat ze 'm ook standaard een stukje hoger kunnen monteren, dan doen we dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
daemonix schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:31:
En vooral: een kortere wielbasis, hij rijdt hobbeliger dan een Ioniq.
Daar kon je weleens gelijk in hebben. Maar wél een soort 'king of the road' gevoel dat je in een grote SUV ook hebt. Met inlevering van een stukje comfort. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
kadbr0 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:09:
[...]

Daar kon je weleens gelijk in hebben. Maar wél een soort 'king of the road' gevoel dat je in een grote SUV ook hebt. Met inlevering van een stukje comfort. 8)7
Hij rijdt nog steeds prima hoor. Ik ben tevreden met de Kona. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
kadbr0 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:09:
[...]

Ach ja, zo heb ik wel eens de zijkant van de bumper van mijn civic geschaafd langs een net iets te hoge stoep en gedacht, als ik nu in een crossover had gezeten was er niks aan het handje geweest. Elk nadeel heb zijn voordeel. Wij hebben dit weekend proefritten in de ionic en Kona gemaakt en waren allebei direct voorstander van de Kona. Nu zijn we de fashion nog aan het vergelijken met de e-niro die toch net wat meer features standaard heeft (LFA vooral) op het standaard model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:10
CopyCatz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Ach ja, zo heb ik wel eens de zijkant van de bumper van mijn civic geschaafd langs een net iets te hoge stoep en gedacht, als ik nu in een crossover had gezeten was er niks aan het handje geweest. Elk nadeel heb zijn voordeel. Wij hebben dit weekend proefritten in de ionic en Kona gemaakt en waren allebei direct voorstander van de Kona. Nu zijn we de fashion nog aan het vergelijken met de e-niro die toch net wat meer features standaard heeft (LFA vooral) op het standaard model.
Ik heb een Fashion model 2020 en daar zit LFA gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
RiB1 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb een Fashion model 2020 en daar zit LFA gewoon op.
Volgens de specs zit op de fashion LKA, en als extra op de premium LFA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 20:38
CopyCatz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Volgens de specs zit op de fashion LKA, en als extra op de premium LFA?
Klopt hier hebben we ons een x aantal pagina's terug ook al over verbaasd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2021
elmo1 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:19:
[...]

Of je kijkt lekker ouderwets door de voorruit d:)b :*)
Niks daarvan, die dure snufjes zitten er niet voor niets op. Ik wil met m'n ogen dicht kunnen parkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
waterfles schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:03:
Ik heb mijn Kona nog steeds niet kunnen ophalen.
20 mei was de leverdatum. 19 mei werd ik opgebeld dat er een kapot onderdeel is, waardoor de auto niet kan laden. Waardeloos. Heb gelukkig kosteloos een vervangende auto gekregen (Nieuwe i20) en betaal dus nog geen bijtelling. Bij het ophalen van de i20 heb ik wel alvast de Kona kunnen zien :).

De importeur doet echt moeilijk in deze kwestie. Blijkbaar is het heel moeilijk om een onderdeel te kunnen leveren.
Dan zou je nu dus eigenlijk bijtelling over die i20 moeten betalen, want dat is nu de auto die je ter beschikking is gesteld door je werkgever O-)

Hopelijk is die Kona gauw in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
Miekanos schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:26:

Ik kreeg de blue link ook voor geen meter aan de gang. Wel 30x geprobeerd op de zaterdag van aflevering, maar zaterdag eind vd middag werkte het ineens wél via precies dezelfde stappen.
(Eerst Bluelink activeren op je middenconsole, daarna de app activeren). Waarschijnlijk moet er inderdaad ergens iets geactiveerd worden, maar niet dat de dealer dat even meldt... 8)7
Die bluelink app werkte bij mij direct. Inderdaad eerst via het middenconsole op de auto activeren, vervolgens app op je telefoon koppelen. Verbinding tussen de auto en de app werkt volgens mij middels een sim die ergens in de auto zit ingebouwd, dus op een 2/3/4G (werkelijk geen idee welke) signaal en ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar zelfs op mijn mobiel willen die nog wel eens geen bereik hebben..dat kan met de app dus ook gebeuren en ik denk dat het daardoor soms niet lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 10:42
@Vhiper Klopt. de I20 (gratis of niet) is ter beschikking gesteld -> dus bijtelling gedurende de leentijd.
Anders had je de Kona moeten laten afleveren en vanaf die datum 8%
Inzake Mia en 25% aanbetalen heb ik in 2012 discussie gehad met de inspecteur.
Als je geen garantie hebt dat de auto geleverd wordt (omvallen dealer, etc) dan was van mening : ik betaal niet aan voor een generieke investering, ook niet binnen 12 maanden. Ik kan nml niet bewijzen dat de auto specifiek voor mij is geproduceerd (ik heb geen vastgelegd chassisnummer of kenteken).
Dit is anders als je een specifieke machine o.i.d laat bouwen die alleen voor jou is bedoeld en wat je kan bewijzen in een faillisement (dan is voor jou).
De inspecteur ging in mijn redenering mee. De reden van die 12 maanden : geen idee

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:06

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

In Denemarken nu met een echte (300kg) trekhaak.
https://www.hyundai.dk/modeller/kona-electric/performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Vhiper schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Die bluelink app werkte bij mij direct. Inderdaad eerst via het middenconsole op de auto activeren, vervolgens app op je telefoon koppelen. Verbinding tussen de auto en de app werkt volgens mij middels een sim die ergens in de auto zit ingebouwd, dus op een 2/3/4G (werkelijk geen idee welke) signaal en ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar zelfs op mijn mobiel willen die nog wel eens geen bereik hebben..dat kan met de app dus ook gebeuren en ik denk dat het daardoor soms niet lekker werkt.
Oh oh... Waar ik naar toe ga verhuizen heeft alleen KPN goed bereik. Ben benieuwd hoe dat zal lopen aangezien ik met T-Mobile zeer slecht bereik heb in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
s0larus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:15:
[...]

Oh oh... Waar ik naar toe ga verhuizen heeft alleen KPN goed bereik. Ben benieuwd hoe dat zal lopen aangezien ik met T-Mobile zeer slecht bereik heb in het huis.
Gelukkig staat de auto meestal niet IN je huis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
One-eye864 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:53:
[...]

Gelukkig staat de auto meestal niet IN je huis ;-)
Gelukkig maar het is ook buiten slecht bereik :'( Ik ga kijken of we een versterker kunnen plaatsen want daar hebben we allen in het huis baat bij. Eerst even zorgen dat we korting krijgen op ons abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
s0larus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:46:
[...]

Gelukkig maar het is ook buiten slecht bereik :'( Ik ga kijken of we een versterker kunnen plaatsen want daar hebben we allen in het huis baat bij. Eerst even zorgen dat we korting krijgen op ons abo
Een versterker voor het gsm signaal oftewel een nanocel? Die zijn er niet meer. Vodafone had ze, maar ze worden niet meer ondersteund sinds VoWifi is aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
daemonix schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:15:
[...]

Een versterker voor het gsm signaal oftewel een nanocel? Die zijn er niet meer. Vodafone had ze, maar ze worden niet meer ondersteund sinds VoWifi is aangezet.
Wat een gedoe dan. Over 3 weken zal ik het zien. Week van 29 juni moet de Kona komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
Vhiper schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Dat klopt helemaal, maar daaraan voorafgaand moeten ze bij de importeur jouw auto hebben geactiveerd. Dat waren ze voor een serie auto's even vergeten. Keurig gemeld door de dealer, die ook actie had genomen richting Hyundai. Niet dat het tot op vandaag geholpen heeft . . .
Het zal trouwens wel 4G zijn want gaat om data overdracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Wij hebben gisteren de krabbel gezet voor een zwarte fashion 64kwh, die als het goed is op 14 juli bij de dealer binnenkomt. Dat valt me sowieso enorm mee qua levertijd, dus nu snel aan de slag met de subsidie, laadpaal en een sloot laadpassen bestellen! Brace yourselves voor mijn input in deze thread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
CopyCatz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:31:
Wij hebben gisteren de krabbel gezet voor een zwarte fashion, die als het goed is op 14 juli bij de dealer binnenkomt. Dat valt me sowieso enorm mee qua levertijd, dus nu snel aan de slag met de subsidie, laadpaal en een sloot laadpassen bestellen! Brace yourselves voor mijn input in deze thread :)
1 goede laadpas is genoeg hoor. Ik heb die van EV company en die werkt overal, in ieder geval in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
kadbr0 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:43:
[...]

1 goede laadpas is genoeg hoor. Ik heb die van EV company en die werkt overal, in ieder geval in NL.
Werken doen ze wel, maar kosten is iets anders; ik ben het briljante laadpaal topic hier aan het doorwerken. Eins en Maingau zijn al besteld en dan wil ik er nog een Nederlandse bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wij hebben gisteren de krabbel gezet voor een zwarte fashion 64kwh, die als het goed is op 14 juli bij de dealer binnenkomt. Dat valt me sowieso enorm mee qua levertijd, dus nu snel aan de slag met de subsidie, laadpaal en een sloot laadpassen bestellen! Brace yourselves voor mijn input in deze thread :)
14 juli 2020 toch wel hoop ik? ;)

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:45

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Proficiat! Zorg er wèl voor dat je op 1 juli 00:00u klaar zit bij de site van de rvo want dat piepkleine subsidiepotje is vermoedelijk binnen een mum van tijd leeggezogen. Veel succes toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Jan Workum schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Proficiat! Zorg er wèl voor dat je op 1 juli 00:00u klaar zit bij de site van de rvo want dat piepkleine subsidiepotje is vermoedelijk binnen een mum van tijd leeggezogen. Veel succes toegewenst!
17.2 miljoen in het potje voor nieuw auto's wat neerkomt op 4300 auto's. Ik heb geen idee of er tussen 4 juni en 1 juli zoveel nieuwe auto's verkocht gaan worden eerlijk gezegd. De dealer hier gaf aan dat tot nu toe de particuliere kopers op 1 hand te tellen waren. Ik hoop niet dat we met 4300 man op 1 juli op de site gaan hammeren, ik verwacht het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:45

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

CopyCatz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:27:
[...]

17.2 miljoen in het potje voor nieuw auto's wat neerkomt op 4300 auto's. Ik heb geen idee of er tussen 4 juni en 1 juli zoveel nieuwe auto's verkocht gaan worden eerlijk gezegd. De dealer hier gaf aan dat tot nu toe de particuliere kopers op 1 hand te tellen waren. Ik hoop niet dat we met 4300 man op 1 juli op de site gaan hammeren, ik verwacht het niet eigenlijk.
4K subsidie per stuk voor 2500 stuks nieuwkoop of private lease, dus daar moet je er dan één van zijn. We zullen zien of het stormloopt, maar neem het zekere voor het onzekere zou ik zeggen. Het zou zonde zijn zo'n bedrag mis te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
kadbr0 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Dat klopt helemaal, maar daaraan voorafgaand moeten ze bij de importeur jouw auto hebben geactiveerd. Dat waren ze voor een serie auto's even vergeten. Keurig gemeld door de dealer, die ook actie had genomen richting Hyundai. Niet dat het tot op vandaag geholpen heeft . . .
Het zal trouwens wel 4G zijn want gaat om data overdracht.
Dat zou kunnen, die sim's moeten uiteraard wel in de systemen staan, zat zelf dan blijkbaar niet in die serie.

4G lijkt me ook het meest loigische, maar aangezien de data zeer beperkt zal zijn, kan dat ook op andere frequenties plaatsvinden. Hyundai zal wel de voor hun meest goedkope (en voor ons dus waarschijnlijk de meest kwalitatief minste) oplossing gekozen hebben, aangezien we zelf voor die dataoverdracht niet hoeven te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
Ja, de levertijden lijken zeker de laatste tijd erg te wisselen. Sommige wachten ruim een jaar, anderen een maandje en er is geen touw op te trekken wie dan als eerste aan de beurt is, zelfs als het identieke auto's betreft.

Hyundai Nederland roept vervolgens ook al maandenlang dat ze momenteel alle orders uit voorraad kunnen leveren, maar dat schaar ik onder de noemer reclamepraat, anders zijn ze gewoon compleet incompetent door een hoop van hun klanten nog zo lang te laten wachten.

Alvast veel plezier met de voorpret :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:12

elmo1

Kona Electric jan-2019

Vhiper schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:56:
[...]

Ja, de levertijden lijken zeker de laatste tijd erg te wisselen. Sommige wachten ruim een jaar, anderen een maandje en er is geen touw op te trekken wie dan als eerste aan de beurt is, zelfs als het identieke auto's betreft.

Hyundai Nederland roept vervolgens ook al maandenlang dat ze momenteel alle orders uit voorraad kunnen leveren, maar dat schaar ik onder de noemer reclamepraat, anders zijn ze gewoon compleet incompetent door een hoop van hun klanten nog zo lang te laten wachten.

Mijn dealer gaf aan dat die levertijden te maken heeft met moment bestelling --> oud dan Korea
De 39kw dan Korea
De 64kw Tsjechië dan paar maanden.
Daarnaast ook kleur verschil afhankelijk waar hij vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
elmo1 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Mijn dealer gaf aan dat die levertijden te maken heeft met moment bestelling --> oud dan Korea
De 39kw dan Korea
De 64kw Tsjechië dan paar maanden.
Daarnaast ook kleur verschil afhankelijk waar hij vandaan komt.
Hier ook, de dealer gaf aan dat de duurdere modellen vlot binnenkomen, wat dus wil zeggen dat er een kort lijntje ligt met Tsjechië. Sowieso geografisch gezien :)

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 10-06-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
CopyCatz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Hier ook, de dealer gaf aan dat de duurdere modellen vlot binnenkomen, wat dus wil zeggen dat er een kort lijntje ligt met Tsjechië. Sowieso geografisch gezien :)
Dan zal het bij mij wel gekomen zijn doordat mijn bestelling "oud" was, want er staat hier nu een premium voor de deur na een jaar wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Vhiper schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Dan zal het bij mij wel gekomen zijn doordat mijn bestelling "oud" was, want er staat hier nu een premium voor de deur na een jaar wachten :P
Gefeliciteerd! Ik heb net de dealer gevraagd of er misschien een pdf versie van de handleiding is, dan heb ik alvast iets te lezen. Kan 'm online niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Vhiper schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:56:
[...]

Persoonlijk zie ik het als, je hebt een Kona besteld. Er kunnen een aantal dingen gebeuren:
1) geen voorraad dus wachten op volgende levering
2) iemand heeft geannuleerd en toevallig de kleur/model die je wou (of niet de kleur die je wou en de dealer vraagt of kleur x ook goed is)
3) er komt een levering aan waarvan nog een aantal in de kleur/model die je wilt hebben en nog niet gereserveerd zijn (of zelfde als hierboven over kleur x niet beschikbaar maar wel kleur y)

Er zijn vast meer scenario's te bedenken maar het komt er op neer dat er te veel variabelen zijn om te kunnen oordelen waarom tweaker A het binnen 3, 6, of 14 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Vhiper Er is een Nederlandse pdf, ik heb net weer een link geplaatst (is wel voor model 2019)

De link is : https://transferxl.com/08v4PqyQrQ0gq2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
nessio schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:41:
@Vhiper Er is een Nederlandse pdf, ik heb net weer een link geplaatst (is wel voor model 2019)

De link is : https://transferxl.com/08v4PqyQrQ0gq2
Je bedoelt mij denk ik, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@CopyCatz : stom.
@Michel B. Al een tijdje niet meer op die site geweest. Handleiding Kona - EV stond er vroeger niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo, als bijna eigenaar van een Kona Electric lees ik al een tijdje mee op dit forum. Als het goed is wordt de langverwachte Kona dan eindelijk volgende week geleverd. Nu moet ik nog een verzekering afsluiten. Ik heb een offerte van de ANWB, daar is de voorwaarde dat de auto voorzien moet zijn van een klasse 2 alarm. Wie weet of de Kona Premium daarvan is voorzien? Of zijn er nog tips voor andere cq betere verzekeringsmaatschappijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
ploman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:41:
Hallo, als bijna eigenaar van een Kona Electric lees ik al een tijdje mee op dit forum. Als het goed is wordt de langverwachte Kona dan eindelijk volgende week geleverd. Nu moet ik nog een verzekering afsluiten. Ik heb een offerte van de ANWB, daar is de voorwaarde dat de auto voorzien moet zijn van een klasse 2 alarm. Wie weet of de Kona Premium daarvan is voorzien? Of zijn er nog tips voor andere cq betere verzekeringsmaatschappijen?
In de bluelink app zit een "alarm" als ik de app mag geloven, maar of dat telt als een klasse 2 alarm, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:45:
[...]

In de bluelink app zit een "alarm" als ik de app mag geloven, maar of dat telt als een klasse 2 alarm, geen idee...
Dat vind ik meer overkomen als een alarm dat je bijv je deuren niet afgesloten hebt. Ik zelf (nouja vrouwlief) zit bij inShared. ze voor de auto nooit nodig gehad maar bij stormschade aan het huis waren ze erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
One-eye864 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:46:
[...]

Dat vind ik meer overkomen als een alarm dat je bijv je deuren niet afgesloten hebt. Ik zelf (nouja vrouwlief) zit bij inShared. ze voor de auto nooit nodig gehad maar bij stormschade aan het huis waren ze erg goed.
Nee, als je in de service list kijkt staat daar ook expliciet "burglar alarm" tussen. Geen idee hoe die werkt, wellicht als de auto verplaatst wordt zonder sleutel, dat je dan een melding krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Nee, als je in de service list kijkt staat daar ook expliciet "burglar alarm" tussen. Geen idee hoe die werkt, wellicht als de auto verplaatst wordt zonder sleutel, dat je dan een melding krijgt?
Hmmm ja dat zie ik nu idd. Tja laten we het maar niet testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:40
Er zit een alarm op - ging bij mij af bij jumpstart vanwege lege accu. Deur had ik open gedaan met de uitschuif-sleutel om de motorkap te openen. Uit te zetten door alsnog op de knop voor deuren open te klikken. Oorzaak lege accu is niet gevonden, maar is een vaker gemeld probleem door anderen. Had de auto nog geen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Crazy D

I think we should take a look.

One-eye864 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:46:
[...]

Gaat er gewoon om wat er in de voorwaarden staat. En wellicht ook nog wel rekening houdend met waar je woont. In m'n Outlander moest ik 'm laten inbouwen om all risk te kunnen verzekeren (bij elke maatschappij die ik keek). De Kona zit geloof ik geen alarm in. Ik merk er iig niets van dus dan is het goed :D (after market alarmen werken niet altijd even soepel).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

ploman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:41:
Promovendum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Michel B. schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:56:
Er zit een alarm op - ging bij mij af bij jumpstart vanwege lege accu. Deur had ik open gedaan met de uitschuif-sleutel om de motorkap te openen. Uit te zetten door alsnog op de knop voor deuren open te klikken. Oorzaak lege accu is niet gevonden, maar is een vaker gemeld probleem door anderen. Had de auto nog geen week.
Lege accu is inderdaad een ding bij de Kona.
Heb je de laatste software update? Sommige dealers zijn nogal laks bij aflevering.

Heb he elektrische stoelverstelling?
Zoja mocht het komende tijd vaker gebeuren trek dan de zekeringen eruit en kijk of het dan nog gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-05 18:51
Lege accu dito E-Niro.
Met deze tool die waarschijnlijk voor 99% ook op de Kona werkt kan je bijv. Aux bat capaciteit in de gaten houden. Als die te laag is weet ik dat de 12V bijgeladen moet worden.

https://github.com/nickn17/enirodashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Inmiddels 2 dagen de Kona in bezit en al waardig wat KMs gemaakt. Wat een top auto.

Enigste wat ik mij niet bevalt in de positie van de laadklep. Ik had deze liever aan de zijkant gezien.
Ik parkeer meestal achteruit in (weinig ruimte). Om de laadpaal te bereiken, heb ik een langere kabel nodig dan de bijleverde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

waterfles schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:52:
Inmiddels 2 dagen de Kona in bezit en al waardig wat KMs gemaakt. Wat een top auto.

Enigste wat ik mij niet bevalt in de positie van de laadklep. Ik had deze liever aan de zijkant gezien.
Ik parkeer meestal achteruit in (weinig ruimte). Om de laadpaal te bereiken, heb ik een langere kabel nodig dan de bijleverde kabel.
Dat vind ik ook super onhandige plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
Er komt een update voor het BMS aan, blijkbaar recent een Kona tijdens het laden in de brand gevlogen in Korea.

YouTube: TEN 296 - Tesla Semi On The way, ID3 Delayed, 3rd Party Tesla Upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Crazy D

I think we should take a look.

elmo1 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Dat vind ik ook super onhandige plek.
Eigen oprit met laadpaal voor het huis doet wonderen 8) (maar voor de Outlander is dat dan weer wel onhandig :P ). Maar vind rechts achter eigenlijk ook handiger, bij openbaar laden kun je dan tenminste ook achteruit parkeren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Voor mij is het juist weer superhandig, de auto staat met zijn neus tegen de muur waar de lader hangt. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz

Ben ik blij dat ik een laadpunt incl 6 meter kabel besteld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:37:
Voor mij is het juist weer superhandig, de auto staat met zijn neus tegen de muur waar de lader hangt. Ideaal.
Het is net wat je gewend ben parkeer altijd de auto achteruit in. Met hele simpele reden dan kan ik veel makkelijker wegrijden beter zicht en je mist nooit dat paaltje waar je aan moest denken bij wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Er zijn laadplekken (parkeergarages) waar het toch echt handig is dat ie aan de voorkant zit.
Al in 2012 voor Prius plug in de laadkabel laten voorzien van een ruim 7 meter lange kabel.
Voor de Kona nog niet gedaan omdat ik nog nooit onderweg heb moeten laden en op mijn oprit (erg luxe) kan ik 3 auto's naast elkaar zetten en laden (vooruit, achteruit, maakt niet uit).
Dus langere kabel en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ploman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Promovendum is het geworden. Geen noodzaak voor klasse 2 alarm zoals wel bij de ANWB. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
ploman schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Promovendum is het geworden. Geen noodzaak voor klasse 2 alarm zoals wel bij de ANWB. Bedankt voor de tip!
Wow die is (nu) 25% goedkoper dan InShared. Klinkt op zich niet verkeerd. Ik kan alleen nergens vinden of deze korting tijdelijk is (ze melden immers dat ze nu goedkoper zijn omdat we nu minder rijden) of blijvend. Want als het blijvend is is het de overstap wel waard ;-). Jij een idee @ploman ?

EDIT: Zojuist antwoord gekregen van Promovendum: het is geen lokkertje die over een jaar sowieso voorbij is maar over toekomstige premies kunnen ze ook geen garanties geven en deze kunnen verhoogt worden...

[ Voor 16% gewijzigd door One-eye864 op 16-06-2020 15:57 . Reden: Antwoord Promovendum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

One-eye864 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Wow die is (nu) 25% goedkoper dan InShared. Klinkt op zich niet verkeerd. Ik kan alleen nergens vinden of deze korting tijdelijk is (ze melden immers dat ze nu goedkoper zijn omdat we nu minder rijden) of blijvend. Want als het blijvend is is het de overstap wel waard ;-). Jij een idee @ploman ?

EDIT: Zojuist antwoord gekregen van Promovendum: het is geen lokkertje die over een jaar sowieso voorbij is maar over toekomstige premies kunnen ze ook geen garanties geven en deze kunnen verhoogt worden...
Klopt verzekering is met 10% verlaagd vanwege corona, vind dat erg netjes. Nog nooit schade gehad dus weet niet hoe hun afhandeling is gaat. Maar wel veruit het goedkoopste.

Vind overigens wel bizar dat de kona stukken goedkoper is dan de auto van mijn vrouw 8 jaar oud en minder dan helft nieuwwaarde en minder km's per jaar. Allebei all risk dat wel en gelijke trede. Denk dat ze actieve veiligheid systemen mee tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper

Tsja, ik ben een vooruitparkeerder en de neus staat hier dan ook bijna in de paal :P dus voor mij is het juist weer een heel handige plek...denk dat je daarmee nooit iedereen kunt plezieren, tenzij ze je bij aanschaf al een keuze laten maken voor een langere kabel zonder direct een fortuin te rekenen, maar dat zullen ze ook wel nooit gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
elmo1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Het is net wat je gewend ben parkeer altijd de auto achteruit in. Met hele simpele reden dan kan ik veel makkelijker wegrijden beter zicht en je mist nooit dat paaltje waar je aan moest denken bij wegrijden.
Gelukkig hebben ze daar tegenwoordig achteruitrij camera's en parkeersensoren voor...Vroeger heeft dat wel eens een bumper gekost ja :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Heeft iemand een sidestep set op de kona? Ik vind het wel stoer ogen maar ik vermoed dat het ook wel iets met de luchtweerstand en het verbruik doet.. Tijdens het wachten heb ik teveel tijd om na te denken over accessoires 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door CopyCatz op 17-06-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Vandaag is de Kona voor zijn 30k beurtje naar de garage geweest, stuk later dan verwacht door het hele corona gebeuren.

anways, navi update, en 2 software updates, waaronder de nieuwe recall voor het BMS.

Navi ziet er compleet anders uit, zal dit weekend eens goed gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronalddeno
  • Laatst online: 28-02-2022
IVIaarten schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:50:
Vandaag is de Kona voor zijn 30k beurtje naar de garage geweest, stuk later dan verwacht door het hele corona gebeuren.

anways, navi update, en 2 software updates, waaronder de nieuwe recall voor het BMS.

Benieuwd wat de BMS update heeft gedaan voor het snelladen! Of je (tijdelijk) de 76-77kW nog haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ronalddeno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Benieuwd wat de BMS update heeft gedaan voor het snelladen! Of je (tijdelijk) de 76-77kW nog haalt.
De laadcurve is minder getrapt in ieder geval: YouTube: Kona 64 BMS Update - Lädt er jetzt schneller?

Bij 34% laden gaat ie nu naar 74 kW, pas bij 61% laden gaat ie naar 58, en bij 75% naar 38 kW. Beduidend minder getrapt dan voor de update volgens de maker van het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrodenburg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:57
IVIaarten schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:50:

Mijn Kona(2019) is toevallig van de week ook voor een beurt geweest en heeft ook wat updates gehad, nu is mijn actieradius bij 100% van 400km naar 480km gegaan. Ik ben benieuwd of dat zo blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat kan ook met het weer te maken hebben, ik zit nu ook op 480 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
danielrodenburg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Mijn Kona(2019) is toevallig van de week ook voor een beurt geweest en heeft ook wat updates gehad, nu is mijn actieradius bij 100% van 400km naar 480km gegaan. Ik ben benieuwd of dat zo blijft..
Ik verwacht eerder dat dit een factory reset is van je gebruiksgegevens. Systeem zal snel weer inleren op je rijstijl, maar inderdaad, met dit weer is dat altijd een stuk beter dan in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrodenburg
IVIaarten schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Ik verwacht eerder dat dit een factory reset is van je gebruiksgegevens. Systeem zal snel weer inleren op je rijstijl, maar inderdaad, met dit weer is dat altijd een stuk beter dan in de winter.
Dan is de garage niet helemaal eerlijk geweest :)
De Verbruiksmonitor over lange tijd is overigens niet gereset bij het onderhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Mogelijk is er toch sprake van een hogere actieradius door een verbeterd BMS. we zullen zien.
Ik zit nu op 438 bij 100% bij 99% snelweg met 100 km / u en 1% stad, Echt top, had ik niet verwacht.
Van MG, Opel, etc rijders hoor toch andere geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zoals ik al schreef, mijn BMS staat nu op 480 km. Er is niets aan de auto gebeurd, die staat hier keurig stil. ;) Sterker nog, vorig weekend een stukje (kilometer of 15) 130 km/h gereden, dus het gaat nog verder stijgen. Ik verwacht de 500 km wel te zien verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Hier net terug van de garage omdat de auto piept dat de gordel van de bijrijder los is als er geen bijrijder in de auto zit.

Sensormat stuk en (uiteraard) niet op voorraad dus binnenkort weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
Gisteren een brief van Hyundai ontvangen met het verzoek om met de Auto naar de dealer te gaan om daar de trekhaak te laten controleren, deze schijnt bij een bepaalde serie tijdens gebruik los te kunnen komen waardoor de drager op de weg kan komen.
Omdat we komend weekend met de fietsendrager weg willen, gelijk maar even langs geweest en niet voor niets. we hadden bingo, de trekhaak moest vervangen worden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Rob45 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:28:
Gisteren een brief van Hyundai ontvangen met het verzoek om met de Auto naar de dealer te gaan om daar de trekhaak te laten controleren, deze schijnt bij een bepaalde serie tijdens gebruik los te kunnen komen waardoor de drager op de weg kan komen.
Omdat we komend weekend met de fietsendrager weg willen, gelijk maar even langs geweest en niet voor niets. we hadden bingo, de trekhaak moest vervangen worden inderdaad.
Ik neem aan dat jij een vaste trekhaak hebt? En van wanneer is jouw Kona? Ik heb namelijk de afneembare. Dus ik hoop niet dat ik daar ook mee terug moet. Maar goed, hopelijk is het bij je opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Rob76 op 19-06-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Rob76 ik heb een afneembare van GDW en ik heb ook een brief gekregen om te laten controleren!
Trekhaak is gemonteerd eind augustus 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
nessio schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:26:
@Rob76 ik heb een afneembare van GDW en ik heb ook een brief gekregen om te laten controleren!
Trekhaak is gemonteerd eind augustus 2019
Hmmm, van mij zat erop bij aflevering maart 2019. Zal eens informeren. Wil deze zomer de fiets zeker weer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
Rob76 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Ik neem aan dat jij een vaste trekhaak hebt? En van wanneer is jouw Kona? Ik heb namelijk de afneembare. Dus ik hoop niet dat ik daar ook mee terug moet. Maar goed, hopelijk is het bij je opgelost.
Het gaat inderdaad om de afneembare trekhaak, en waarschijnlijk om een van de allereerste series, want mijn auto is van jan 2019. De oplossing is ook niet ingewikkeld, alleen de afneembare haak is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
O, dus alleen de haak. Goed dat ik het pinnetje er nog niet heb afgeslepen.
Want dat moet, anders kan ik de thule drager er niet op zetten
Ik heb m nog niet nodig gehad. Tot nu toe de drager op de Prius van echtgenote gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anmax
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-01-2021
Ik kan geen contact meer krijgen met de Kona via Bluelink. Dit is na de laatste update van de app! Daarvoor nooit problemen gegeven. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Anmax schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:25:
Ik kan geen contact meer krijgen met de Kona via Bluelink. Dit is na de laatste update van de app! Daarvoor nooit problemen gegeven. Meer mensen hier last van?
Gisteren kon ik hem nog gewoon bedienen. Wel faalde (zoals gebruikelijk) het eerste commando om bijv. de airco aan te zetten maar daarna de tweede kwam wel meteen aan. Ook nu kan ik de locatie van de auto gewoon uitlezen.

Wat mij wel (weer) opviel is dat als ik de airco aan wil zetten hij na ongeveer 20 minuten uit gaat. Ik krijg dan 5 minuten van te voren een pushbericht "[Alarm] Climate control service will not be possible in five minutes". De auto zit dan niet aan de kabel maar heeft wel nog 60% accu. Ik dacht dat bij de MY20 juist een voordeel was dat dit ook werkte zonder aan de kabel te hangen. Al kan ik ook niet inplannen trouwens als hij niet aan de kabel hangt. Tevens vind ik het jammer dat ik de temperatuur in de auto niet uit kan lezen, enkel de ingestelde temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
Anmax schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:25:
Yup, hier ook sinds vandaag problemen met de bluelink app. App logt niet meer in en knalt naar het login scherm. Proberen in te loggen lukt niet omdat die app het op de achtergrond blijft proberen en dus telkens terwijl ik de login gegevens aan het inkloppen ben, refreshed |:(

Lijkt erop dat ze problemen met de server hebben...

Of niet...snel inloggegevens erin rammen voor ie refreshte heeft zo te zien geholpen...heb je wel haast een cursus sneltypen voor nodig, maar goed :+

[ Voor 11% gewijzigd door Vhiper op 22-06-2020 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anmax
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-01-2021
Nadat ik met paperclip het touchscreen gereset had en de app opnieuw ingesteld had, werkt alles weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miekanos
Krijgen jullie ook alleen dit suffe plaatje van een microfoon bij de radiozenders? Ik zou anno 2020 toch wel een logo oid verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNNKBU5DqUy-hft1jW1aAtfhB-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZwUQFGZ2GLqfgHeDthVxQhu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Miekanos schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:29:
Krijgen jullie ook alleen dit suffe plaatje van een microfoon bij de radiozenders? Ik zou anno 2020 toch wel een logo oid verwachten.

[Afbeelding]
Bij Kia was dit verholpen bij de laatste update. Heb een jaar rondgereden met dat plaatje, maar wel overleefd gelukkig ;)
Als je naar radio / media gaat, zie je dan wel een oranje i in een hoekje van het logo? Ik kon daarop klikken en dan kreeg ik wel een logo te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864

[Afbeelding]
Nee hier (in ieder geval bij 100%NL) gewoon logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ze laten zien wat wordt meegezonden. De bandbreedte van DAB+ is niet hoog genoeg om dat soort zaken mee te sturen. Het is net voldoende voor de muziek (+naam en nummer)

[ Voor 6% gewijzigd door daemonix op 24-06-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
? Mn BMW liet van alle DAB+ zenders logo's zien en soms zelfs meer p een 2e pagina.

[ Voor 3% gewijzigd door nessio op 24-06-2020 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Ze laten zien wat wordt meegezonden. De bandbreedte van DAB+ is niet hoog genoeg om dat soort zaken mee te sturen. Het is net voldoende voor de muziek (+naam en nummer)
Que? Bij DAB kan er juist allerlei extra info mee, meer dan bij het oude RDS. In Noorwegen was er een zender waar je bij elk nummer ook de cover van het album in beeld kreeg :)
Denk dat het plaatje niet vierkant is en het met de huidige software niet weergegeven wordt. Bij Kia na een update wel voor alle zenders een vierkant logo en nog steeds de optie om het meegezonden plaatje te bekijken. Zal bij de Kona dan ook wel komen binnenkort.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
't Is maar net wat je belangrijk vindt... Ik vind een goedrijdende auto belangrijker dan een logo van een zender waar ik toch niet naar kijk omdat Android Auto aan staat. :+

En muziek? Daar luister ik wel naar zonder er naar te kijken. :P

[ Voor 16% gewijzigd door daemonix op 24-06-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrodenburg

[Afbeelding]
In mijn 2019 Kona krijg ik sinds mijn laatste onderhoudsbeurt(en vermoedelijk update) wel de logo's van de radio stations te zien, daarvoor zag ik ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 11:24
Weet iemand waar je kunt zien wat de laatste map en firmware zijn?

(Ik bedoel niet in het mediasysteem zelf, dat weet ik wel. Ik bedoel waarop internet de laatste versies staan vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Mijn Kona begint te zeuren over een beurt (15 kkm). Toch maar even de dealer bellen of dat niet wat aan de vroege kant is...

Pagina: 1 ... 58 ... 139 Laatste