@
daemonix @Verwijderd @
Vhiper
"Het gebeurt maar zelden dat ze kapot zijn toch?"
Tja de dealer heeft het momenteel heel druk met kona's en ioniq die niet meer starten omdat de 12v accu leeg is.....
Het verhaal is dat ik ongeveer maand of 8,9 maanden zonder problemen heb rond gereden tot de auto niet meer startte op een ochtend. Sleep dienst gekomen en die hebben hem gejumpstart, Daarna nog een paar keer voorgekomen.
Om een en ander uit te sluiten heb ik een battery saver voor de dashcam gekocht want ja je sluit iets aan wat maanden geen problemen oplevert en dat is dan natuurlijk de oorzaak. Na dagelijks de auto te moeten jumpstarten is de accu vervangen, was niet kapot volgens hun, maar een tijdelijke accu had het probleem niet.
Echter binnen maand was het probleem terug na dat een nieuwe garantie accu was geplaatst.
De auto is een dag bij de garage geweest en had een verbruik van 10ma terwijl 60ma mag, dus niks aan de hand, echter omdat er een auto in amsterdam was waar de stoelschakelaar 7a trok ben ik weggestuurd met 2 stoelen die niet te verstellen zijn.
Dit ging weken goed toen de eerste stoel zekering ingeplugd en binnen een week kon ik weer jumpstarten.
Dus deze zekering eruit getrokken en andere stoel aangesloten en na 2/3 weken kon ik weer jumpstarten, toevallig kort nadat de stoel versteld was.
Meteen gevraagd om deze schakelaar ook te laten vervangen maar dat weigerde Hyundai ik moest dit maar eerst proberen.
Ondertussen zijn er wel 4 updates geplaatst icm high voltage battery, wat de battery safer + functie heeft doen verdwijnen in het menu (nagevraagd maar dealer wist natuurlijk ook niks).
Echter wat ik slecht vind is dat men bij de dealer niet weet c.q. kan vinden wat die updates nu precies inhouden.
Release notes zijn blijkbaar te moeilijk om te maken.
Daarnaast vraag ik me af waarom de stoelen te verstellen zijn als de auto afgesloten geparkeerd is, is dit met een veiligheidsreden in gedachten?
Ben overigens nog steeds zeer tevreden over de Kona, echter je merkt dat klantenservice en transparantie niet hoog staat bij Hyundai Nederland, de dealers bij hyundai zijn de kop van jut maar die doen er wel alles aan om het goed te regelen daar geen slecht woord over. Althans over de dealer die ik heb.
[
Voor 4% gewijzigd door
elmo1 op 04-06-2020 07:28
]