Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:37
daemonix schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:00:
De Qi laadplek laadt dermate langzaam dat je telefoon eerder leger dan voller raakt. ;)
Ik kreeg op mijn iPhone iedere twee weken een waarschuwing dat er geen backups gemaakt konden worden.
Wat bleek, mijn telefoon werd vrijwel altijd geladen op de Qi lader van mijn auto, maar onderweg is geen WiFi. Thuis lag de telefoon nooit aan de lader maar was wel WiFi beschikbaar. En de backups werden pas gemaakt als de telefoon aan de lader lag en er WiFi was. Lang verhaal kort: die Qi lader komt voldoende stroom uit!

• kadbr0
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:26
kadbr0 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Er is duidelijk een boot aangekomen. Zelfs mijn Kona gaat nu afgeleverd worden, hoorde ik afgelopen week. Had hem deze donderdag op kunnen halen, ware het niet dat de kabelboom voor de fietsendrager nog niet beschikbaar is. Hebben ze 15 maanden de tijd gehad om die te bestellen . . . Maar goed, dan kunnen die ca. 2 weken extra wachten er ook nog wel bij. Pfft.
Vandaag werd het nog mooier, kreeg ik een mailtje met de vraag hoe de Kona bevalt na de eerste kilometers. Alleen, ik heb hem nog helemaal niet! En garage telefonisch niet bereikbaar. Gekker moet het natuurlijk niet worden. Maar ik denk dat ik zo de 16 maanden wachttijd wel ga halen. En dan lees ik hier dat iemand 'maar' 10 maanden heeft moeten wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-05 16:06
daemonix schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:00:
De Qi laadplek laadt dermate langzaam dat je telefoon eerder leger dan voller raakt. ;)
Valt voor mij wel mee. Ik ben heel happy met de laadsnelheid van de Qi. En had ook graag draadloze Android Auto gehad, want als ik nu mn telefoon via USB verbind om de android auto te hebben (ik rij ALTIJD met Google Maps aan voor de file info, ingebouwde navigatie blijft toch altijd beetje.... achter), dan kan ik mijn telefoon dus niet in de Qi lader leggen omdat dan beiden tegelijk willen proberen mijn telefoon op te laden en daar wordt mn S10e wel een klein beetje extreem heet van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 19:08

Jhb62

Kona 14/06/2019

hrigteri schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:14:
[...]

Valt voor mij wel mee. Ik ben heel happy met de laadsnelheid van de Qi. En had ook graag draadloze Android Auto gehad, want als ik nu mn telefoon via USB verbind om de android auto te hebben (ik rij ALTIJD met Google Maps aan voor de file info, ingebouwde navigatie blijft toch altijd beetje.... achter), dan kan ik mijn telefoon dus niet in de Qi lader leggen omdat dan beiden tegelijk willen proberen mijn telefoon op te laden en daar wordt mn S10e wel een klein beetje extreem heet van.
Voor de file's gebruik ik tomtom live van de kona. Met de mobiel een hotspot maken. Werkt goed :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 06-06 13:38
kadbr0 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:31:
[...]

Vandaag werd het nog mooier, kreeg ik een mailtje met de vraag hoe de Kona bevalt na de eerste kilometers. Alleen, ik heb hem nog helemaal niet! En garage telefonisch niet bereikbaar. Gekker moet het natuurlijk niet worden. Maar ik denk dat ik zo de 16 maanden wachttijd wel ga halen. En dan lees ik hier dat iemand 'maar' 10 maanden heeft moeten wachten.
Diep triest, zit nu aan dik een jaar wachten en dat doe ik echt never nooit niet meer, moet er niet aan denken als dat 16 maanden zou worden. Gelukkig komt die van mij donderdag aanstaande bij mij voorrijden als ik de dealer mag geloven...Als ze mij zo'n mailtje sturen antwoord ik ze wel dat hun bestelling op mijn reactie een levertijd heeft van een jaar en ze dus volgend jaar een reactie kunnen verwachten :X

Veel sterkte, hopelijk kan je hem snel rijden.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Miekanos
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-06 23:32

Gisteren na lang wachten eindelijk mijn Kona two-tone op mogen halen *O* _/-\o_
Besteld op 02-03-2019 8)7
Range 457 km.

Helaas wel met een paar lak beschadigingen dus kan nog een keer retour naar Hyundai...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten_VD
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 30-05 16:36
Tja, de reden dat ik liever een 3 fase lader zou hebben is omdat ik in de toekomst zonnepanelen heb (op 3 fasen). En dan zou het mooi zijn als je van alle panelen de stroom je auto in kan laden in plaats van van eenderde deel. Maar inmiddels heb ik een transformator gevonden die twee fasen kan gebruiken. En daarmee kun je dan ook weer met 7,2kw laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Maarten_VD schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:38:
Tja, de reden dat ik liever een 3 fase lader zou hebben is omdat ik in de toekomst zonnepanelen heb (op 3 fasen). En dan zou het mooi zijn als je van alle panelen de stroom je auto in kan laden in plaats van van eenderde deel. Maar inmiddels heb ik een transformator gevonden die twee fasen kan gebruiken. En daarmee kun je dan ook weer met 7,2kw laden.
Met https://www.laadkabeldisc...-transformer-charger.html kun je zelfs 3 fasen gebruiken. Nog steeds 7.4 kW.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22:53

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

Die gebruikt ook maar 2 van de 3 fasen (anders was het wel maximaal 11 kW geweest)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De Kona doet niet meer op 1 fase, max 32 A, het heeft dus totaal geen zin om naar 11 kW enkelfase te gaan.. En zo te zien is hij echt 3 fase aangesloten https://cdn.webshopapp.co...v-charger-transformer.pdf, kijk maar bij de aansluiting van de kWh meter.

[Voor 12% gewijzigd door daemonix op 25-05-2020 00:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten_VD
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 30-05 16:36
Het klopt inderdaad dat hij op 3 fasen is aangesloten. Maar als ik het goed begrepen heb dan worden twee fasen gebruikt voor het laden en de 3e fase voor de electronica van de transformator zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

daemonix schreef op maandag 25 mei 2020 @ 00:17:
De Kona doet niet meer op 1 fase, max 32 A, het heeft dus totaal geen zin om naar 11 kW enkelfase te gaan.. En zo te zien is hij echt 3 fase aangesloten https://cdn.webshopapp.co...v-charger-transformer.pdf, kijk maar bij de aansluiting van de kWh meter.
Het zou 11kW kunnen zijn. Dat de 1-f Kona daar niets mee kan, is wat anders. En 3-fase aansluiten is nog geen 3-fase laden :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 10:53
daemonix schreef op maandag 25 mei 2020 @ 00:17:
Het "oude" model kon alleen 1 fase laden op max. 7,2 kW. Het nieuwe model laadt echter op 3 fase met max. 11 kW. 11 kW op 1 fase bij een huisaansluiting kon al nooit, bij 32 A op 1 fase kom je net op 7,4 kW uit (en dat moet je box dan ook maar net ondersteunen). Een normale moderne huisaansluiting is bijna altijd 3 x 25 A, dan kom je op 1 fase op 5,75 kW uit. Voor 3 x 32 A moet je 750 - 1000 euro extra vastrecht per jaar betalen. Bovendien moet je, als je het maximale uit 1 fase wilt halen, die fase vrijmaken van andere verbruikers. Moet maar net kunnen.

Wij hebben nog het "oude" model (1 fase dus) en hebben het zo gearrangeerd met onze Webasto box dat we met 20 A op 1 fase laden, is dus ongeveer 4,6 kW.

Nog nooit gebeurd dat ie 's-morgens niet opgeladen was.

Iets anders is natuurlijk als je bij een openbare wisselstroom paal gaat laden, die kunnen soms wel 11 kW leveren, maar dan nog wordt je beperkt door de capaciteit van je omvormer in de auto (7,2 kW voor het oude model).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Twiek-San schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Het zou 11kW kunnen zijn. Dat de 1-f Kona daar niets mee kan, is wat anders. En 3-fase aansluiten is nog geen 3-fase laden :+
Leuke theorie, maar welke auto kan er op meer dan 32 A AC per fase laden? :)

Juice phaser + booster claimt overigens dat het net scheef trekken met meer dan 16 A wettelijk niet mag, dus dan zou 2 fasen 16A en de derde onbelast op het randje zijn. Ik twijfel aan die claim.

@gtabak
En ja, ik weet dat het nieuwe model op 3 fasen kan laden, maar dan heb je een 3 fase lader nodig en hoef je geen truuks uit te halen met trafo's.

Ik heb een 1 fase Kona, en een 3 fase aansluiting thuis hoor, en nee, die ga ik niet naar 3x35 A verhogen. Ben bekend met de materie.

[Voor 9% gewijzigd door daemonix op 25-05-2020 11:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@gtabak Een openbare laadpaal van 11kW is 3 fasen 16A . Dan kan je met een 1-fase auto dus maar maximaal 3,7kW laden.

@daemonix De meeste Zoe's die er nu rondrijden kunnen dat wel. Maximaal 62A per fase kunnen die laden, al weet ik niet zeker of ze dat dan ook op 1 fase kunnen. Op 3 fasen in ieder geval wel. De nieuwe modellen kunnen inderdaad wel maximaal 32A per fase laden (22kW).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:11
Ik had zo al het vermoeden dat de verwachte leverdatum niet klopte met "de week van 29 mei 2020" aangezien dat op een vrijdag valt. Daarom heb ik even gebeld en eind juni wordt ie verwacht uit Leeuwarden. 29 juni valt op een maandag en dat klinkt logischer haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
s0larus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:00:
Ik had zo al het vermoeden dat de verwachte leverdatum niet klopte met "de week van 29 mei 2020" aangezien dat op een vrijdag valt. Daarom heb ik even gebeld en eind juni wordt ie verwacht uit Leeuwarden. 29 juni valt op een maandag en dat klinkt logischer haha
Oei, maandje erbij is toch wel weer balen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s0larus
Vhiper schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Oei, maandje erbij is toch wel weer balen :(
Ja, ik had een opkikker wel kunnen gebruiken deze week :'( Ach. Er waren al een paar andere hier bij wie een maand vertraging bij kwam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gtabak
JeroenE schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:28:
@gtabak Een openbare laadpaal van 11kW is 3 fasen 16A . Dan kan je met een 1-fase auto dus maar maximaal 3,7kW laden.

@daemonix De meeste Zoe's die er nu rondrijden kunnen dat wel. Maximaal 62A per fase kunnen die laden, al weet ik niet zeker of ze dat dan ook op 1 fase kunnen. Op 3 fasen in ieder geval wel. De nieuwe modellen kunnen inderdaad wel maximaal 32A per fase laden (22kW).
Er zijn een aantal variabelen, te beginnen bij de omvormer in de auto. Bij de oude Kona kan die max. 7,2 kW op één fase aan. Bij de nieuwe (met 3 fase lader) nog minder op één fase. Dan de laadpaal (thuis of openbaar). Voor een gelijkstroom snellader gelden andere waarden (niet deze discussie), bij de wisselstroom lader hangt het af van 1. de aansluiting op het net (hoe zwaar die is) en 2. de configuratie (hard- en software) van de paal. Vaak zie je dat bij een openbare paal er 2 laadaansluitingen zijn, maar dat die één netaansluiting delen. Zodra er een tweede auto komt laden, zakt het laadvermogen dan navenant. Een theoretische 11 kW wordt dan al snel gehalveerd. Thuis is 16 A de norm (3,7 kW), maar met een truukje kun je op één fase nog wat hoger komen. Zelf heb ik een 22 kW Webasto Pure genomen. Als je die op 1 fase, max 25 A aansluit, kun je de kast zo configureren (alleen dus bij de 22 kW versie) dat ie op max. 20 A (4,6 kW) laadt. Kortom, niemand met een Kona kan bij wisselstroom op 11 kW laden, de hardware in de auto sluit dat uit, 7,2 kW is de theoretische max. Bij een openbare paal (er zijn inmiddels ook al 22 kW palen) kun je als je geluk hebt, wel tot die 7,2 kW komen, maar vaak is dat ook daar alleen maar een theoretische waarde. Bovendien regelt de software van de auto dat er gefaseerd geladen wordt, dus nooit op de max waarde tot 100% lading.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
s0larus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Ja, ik had een opkikker wel kunnen gebruiken deze week :'( Ach. Er waren al een paar andere hier bij wie een maand vertraging bij kwam.
Ja, bij mij hadden ze een maand vertraging aangekondigd vorige maand, maar nu komt ie zelfs nog 2 dagen eerder dan eerst werd verwacht. Soms is er echt geen touw op te trekken....Heb collega's die hem maanden eerder dan toegezegd hebben gehad, bij die groep gelukkigen hoorde ik dan helaas weer niet :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

gtabak schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:42:
[...]

Bij de oude Kona kan die max. 7,2 kW op één fase aan. Bij de nieuwe (met 3 fase lader) nog minder op één fase.
Dat klopt toch niet? De 3-fase lader kan op 1 fase max 32A laden (7,4kW).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@gtabak Vooropgesteld, ik heb geen Kona maar wel een ouder broertje (of zusje), namelijk een Kia Soul EV.

Hoe snel de 3 fasen Kona kan laden weet ik ook niet 100% zeker maar voor zover ik weet is dat gewoon op max 11kW en ga je dat dus ook halen bij een openbare 11kW paal.

Bij een openbare laadpaal van 11kW kan je echt nooit sneller laden dan 3,7kW als je maar een 1-fase lader in je auto hebt. En inderdaad je hebt pech als daar een tweede aansluiting zit, een andere EV sluit aan en de laadpaal zet jouw maximum dan van 16A naar 12A. Dan kan je nog maar met 2,8 kW laden.
Voor een 3-fasen lader geldt dat natuurlijk net zo goed.

Mijn Soul laad trouwens rond de 6,7 kW omdat hij maar tot maximaal 29A gaat en niet de volledige 32A die mijn laadpaal aanbiedt. Dat houdt hij echt heel lang vol, alleen boven de 93% (of zoiets) gaat hij langzamer laden. Als je kijkt naar de Fastned laadcurve van de Kona blijven die ook tot boven de 90% laden met meer dan 11kW. Het maakt voor de accu niet uit of die 11kW komt van een DC-lader die naast de auto staat of de interne AC-DC lader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik zie in Domoticz dat mijn Kona bijna tot het eind laadt met 16 A, alleen de laatste paar minuten wordt het afgebouwd. (1 f)

• daemonix
  • Niet online
Vandaag gecheckt, van 16 A naar 0 gaat in 5 minuten.

[Voor 64% gewijzigd door daemonix op 27-05-2020 10:42]

• daemonix
  • Niet online
Range loopt verder op. 415 km vandaag met 180 km waarvan iets van 140 op de snelweg (met 100 km/h natuurlijk). Rest op binnenwegen (100, 80, 70, 60 en 50 km/h).

• robkds
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:21
daemonix schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:43:
Range loopt verder op. 415 km vandaag met 180 km waarvan iets van 140 op de snelweg (met 100 km/h natuurlijk). Rest op binnenwegen (100, 80, 70, 60 en 50 km/h).
De mijne staat alweer boven de 460. Ook in de winter is hij nooit onder de 400 geweest (uitgaande van 100% lading, ik laad overigens altijd maar tot 90%).

Gemiddeld verbruik met winterbanden 15,6 kWh/100km, met zomerbanden zat ik onder de 14 kWh/100km. Ik rij veel snelweg maar al jaren niet sneller dan 100 km/u. Pre-corona was er natuurlijk altijd wel veel file op mijn snelwegtraject tussen Dongen en randstad, dat drukt de gemiddelde snelheid en dus het verbruik.

Goed man!

• daemonix
  • Niet online
Ben pas net van de winterbanden af, en de auto moet nog leren dat hij veel zuiniger is. ;) Dat zie je dus gebeuren en verklaart waarom hij nog niet boven 450 is. Ik verwacht overigens de 500 km range wel aan te tikken.

• robkds
daemonix schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:47:
Ben pas net van de winterbanden af, en de auto moet nog leren dat hij veel zuiniger is. ;) Dat zie je dus gebeuren en verklaart waarom hij nog niet boven 450 is. Ik verwacht overigens de 500 km range wel aan te tikken.
Mijn winterbanden zitten er nog op, op 8 juni ga ik wisselen. De auto heeft vanwege 2,5 maand thuiswerken nauwelijks gereden (3 keer opgeladen in 2,5 maand).Normaal laad ik 4 keer per week (gemiddeld 28 kWh per laadbeurt volgens de laadpaal).

Goed man!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De mijne ook, maar heb wel regelmatig 130 km/h gereden (op de GPS), dus de auto moet nog leren dat het beter kan. ;)

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 10:37

Crazy D

I think we should take a look.

robkds schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:47:
[...]

Mijn winterbanden zitten er nog op, op 8 juni ga ik wisselen.
Vanwege de koude nachten? :+

Exact expert nodig? itwize.nl

• robkds
Crazy D schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Vanwege de koude nachten? :+
Hahaha nee maar de bandenboer heeft het blijkbaar erg druk. Bijna onmogelijk om een afspraak te maken die ook in mijn werkschema past.

Bij de volgende auto maar geen winterbanden meer denk ik, er zijn toch geen winters meer in Nederland en ik ga toch niet wintersporten. Scheelt me weer een paar uur per jaar en een beetje leasekosten.

Goed man!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vhiper
En zowaar, de mijne is vandaag afgeleverd!

In de huidige Covid-19 tijden ging dat een beetje karig: "Hier zijn de sleutels, graag hier even tekenen voor ontvangst, veel plezier ermee en de groeten", maar het plezier dat ie er eindelijk is, is er niet minder om :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:38
Vhiper schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:15:
En zowaar, de mijne is vandaag afgeleverd!

In de huidige Covid-19 tijden ging dat een beetje karig: "Hier zijn de sleutels, graag hier even tekenen voor ontvangst, veel plezier ermee en de groeten", maar het plezier dat ie er eindelijk is, is er niet minder om :)
Gefeliciteerd!!! Herkenbaar wij (nou ja de kids) mochten nog even het doek van de auto afhalen en verder was het: Het boekje ligt in het dashboardkastje en op youtube staat veel uitgelegd.... mazzelllll

• Vhiper
One-eye864 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:16:
[...]
Gefeliciteerd!!! Herkenbaar wij (nou ja de kids) mochten nog even het doek van de auto afhalen en verder was het: Het boekje ligt in het dashboardkastje en op youtube staat veel uitgelegd.... mazzelllll
Yup hehe maar niet echt een issue, want vervolgens zat ik achter het stuur van, "ja, daar zit dat knopje, ja, daar die functie en ja, dat daar..."

Ik heb dan ook een jaar de tijd gehad om me voor te bereiden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Vhiper Gefeliciteerd, maar niet netjes van je dealer. Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-06 15:03
Miekanos schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:34:
[Afbeelding][Afbeelding]

Gisteren na lang wachten eindelijk mijn Kona two-tone op mogen halen *O* _/-\o_
Besteld op 02-03-2019 8)7
Range 457 km.

Helaas wel met een paar lak beschadigingen dus kan nog een keer retour naar Hyundai...
Veel plezier ervan, two tone kost gewoon een maandje of wat extra als de auto al in NL is helaas.

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS / 11x Ja Solar Mono315Wp op GoodWe 3000NS verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06-06 13:40
Range nu 435 99% zijn 100 km wegen, 1% stad.

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 10:37

Crazy D

I think we should take a look.

Mijn range zat vanochtend op 444, na een rit van 120km over de snelweg nog zo'n 300 over. Niet onaardig :-)

Exact expert nodig? itwize.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 02-06 06:10
Ik weet niet of het hier mag, maar mijn Kona mag een nieuwe berijder krijgen.
Ben je of ken je iemand die geïnteresseerd is, stuur even een berichtje.

Het is een leasecontract met 4% bijtelling.
Ik heb hem in augustus 2019 gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
En dan geniet je van je eerste rit op de snelweg, klappen er twee auto's achter je op elkaar...schrik je je toch even wild, want die klap hoor je in die muisstille auto wel.

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06-06 13:40
Blijkbaar auto zonder acc 8)7

[Voor 3% gewijzigd door nessio op 30-05-2020 17:18]

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-06 17:12
Mochten er mensen zijn met een 3d printer (of toegang tot een 3d printer)
https://www.thingiverse.c...ings&sort=relevant&page=1
bevat een aantal ddesigns voor de Kona zoals bv ODB vriendelijke fuse box deksel zodat je wel het kapje erop kan laten zitten met de stekker erin :)

Zelf nog niets van geprint omdat ik eerst nog op reactie ed van de LM wacht voor ik er zelf dingen voor wil maken/kopen..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Ik heb het kapje in de middenconsole liggen. Net zo makkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:44
Twiek-San schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:34:
me to

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s0larus
Twiek-San schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:34:
Heb je een voor en na foto? De thingiverse foto's tonen alleen met of alleen het bakje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Klepje lostrekken en klaar. Ik kijk op de weg, niet naar het vakje achter het klepje :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miekanos
Net mijn eerste ritje in de schemer gehad en 2 tegemoetkomende auto’s die me met licht probeerden te waarschuwen.
Zijn de lampen voor de tegenliggers zo fel dat ze denken dat je groot licht aan staat of zo?
Zal ze morgen iets naar beneden bijstellen, maar was even benieuwd of dit vaker voorkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Miekanos schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:08:
Net mijn eerste ritje in de schemer gehad en 2 tegemoetkomende auto’s die me met licht probeerden te waarschuwen.
Zijn de lampen voor de tegenliggers zo fel dat ze denken dat je groot licht aan staat of zo?
Zal ze morgen iets naar beneden bijstellen, maar was even benieuwd of dit vaker voorkomt.
Geen last van. Reed je misschien met groot licht? Vast niet, maar toch even controleren. Had je wel je licht aan en reed je niet op daglicht verlichting? (Standje auto werkt prima hier, standje auto groot licht ook maar YMMV).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miekanos
Nee groot licht stond echt niet aan, heb deze nog even aangezet om te testen.
Ik had het licht in de laatste stand staan (altijd aan).
Thuis bij aan komen rijden nog even mijn man laten kijken of hem iets opviel maar nee (behalve dat de hele straat zowat verlicht wordt door de auto ;-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-06 14:56
Puc van S. schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:31:
Mochten er mensen zijn met een 3d printer (of toegang tot een 3d printer)
https://www.thingiverse.c...ings&sort=relevant&page=1
bevat een aantal ddesigns voor de Kona zoals bv ODB vriendelijke fuse box deksel zodat je wel het kapje erop kan laten zitten met de stekker erin :)

Zelf nog niets van geprint omdat ik eerst nog op reactie ed van de LM wacht voor ik er zelf dingen voor wil maken/kopen..
En voor diegenen zonder (toegang tot) een 3d printer:

https://voxel3d.nl/

Daar stuur je de link van thingiverse naartoe, en zij printen het voor je.

Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:33

elmo1

Kona Electric jan-2019

Ff langs dealer is verkeerd afgesteld. Was bij mij ook geval je betaald veel aflever kosten maar je koplamp afstelling controleren doen ze niet ;-)
Miekanos schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:08:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s0larus
Twiek-San schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:48:
Klepje lostrekken en klaar. Ik kijk op de weg, niet naar het vakje achter het klepje :+
Fijn dat je niet afgeleid bent tijdens het rijden. Hoe ziet het eruit zonder het klepje? Ik heb geen kona om te vergelijken en foto's online zijn lastig te vergelijken :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puc van S.
In other news: Kennelijk is er een nieuwe update die het snel laden iets iets sneller maakt:
https://www.speakev.com/t...ged-in-new-update.150933/ (hij laad langer door op hoger vermogen voor hij naar beneden schakeld)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OptimalApex
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 21:45

OptimalApex

Hit the Apex

Allereerst: de auto rijdt heerlijk. Heb er Continental banden onder gezet zoals eerder gezegd en merk dat dit echt een pluspunt is ten opzichte van de proefrit.

We hebben een 2020 model. Het enige wat niet goed werkt is de app afstandsbedieningsfuncties. Deze blijven maar zeggen dat de remote opdracht is mislukt of dat je aan een laadpaal moet staan. Dit terwijl ik had vernomen dat het 2020 model dit niet meer nodig had voor dingen als verwarmen en airco op afstand.

Mensen die dit ook hebben gehad en een oplossing hebben, zeker met de hete dagen in het voorruitzicht (graag in een gekoelde auto kunnen stappen)

That feeling of perfection

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
OptimalApex schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:56:
Allereerst: de auto rijdt heerlijk. Heb er Continental banden onder gezet zoals eerder gezegd en merk dat dit echt een pluspunt is ten opzichte van de proefrit.

We hebben een 2020 model. Het enige wat niet goed werkt is de app afstandsbedieningsfuncties. Deze blijven maar zeggen dat de remote opdracht is mislukt of dat je aan een laadpaal moet staan. Dit terwijl ik had vernomen dat het 2020 model dit niet meer nodig had voor dingen als verwarmen en airco op afstand.

Mensen die dit ook hebben gehad en een oplossing hebben, zeker met de hete dagen in het voorruitzicht (graag in een gekoelde auto kunnen stappen)
Bluelink vooralsnog alleen gebruikt voor statusupdates, de melding dat de auto klaar is met opladen en het sluiten van de deuren nadat de app me er direct na het weglopen op wees dat ik dat blijkbaar vergeten was, dat werkte allemaal prima. Nooit een melding dat de remote opdracht is mislukt gehad.

Het voorkoelen ben ik tot nu toe gewoon vergeten, nooit eerder een auto met die functie gehad, dus dat wordt even wennen ;) volgende rit ook maar eens even testen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OptimalApex

OptimalApex

Hit the Apex

Vhiper schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Bluelink vooralsnog alleen gebruikt voor statusupdates, de melding dat de auto klaar is met opladen en het sluiten van de deuren nadat de app me er direct na het weglopen op wees dat ik dat blijkbaar vergeten was, dat werkte allemaal prima. Nooit een melding dat de remote opdracht is mislukt gehad.

Het voorkoelen ben ik tot nu toe gewoon vergeten, nooit eerder een auto met die functie gehad, dus dat wordt even wennen ;) volgende rit ook maar eens even testen!
Bedankt, laat maar even weten of het jou lukt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik laat hem voorkoelen op de timer, kan toch in deze tijden voorspellen hoe laat ik vertrek. Ideaal met dat warme weer. :)

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Gisteren de auto terug voor een stoelschakelaar die de 12v accu leeg zuigt.
Meteen de laatste updates erop en wat mij opvalt is dat navigatie heel anders uitziet en dat de battery safer + optie verdwenen is.

Zouden ze dan eindelijk door hebben dat een auto van 50k niet stil mag komen te staan door een accu van een paar tientjes....

• Jan Workum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-06 14:09
elmo1 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:41:

Zouden ze dan eindelijk door hebben dat een auto van 50k niet stil mag komen te staan door een accu van een paar tientjes....
@elmo1: Heb je een Premium uitvoering? Zou dit dan bij Comfort en Fashion nooit kunnen optreden vanwege geen elektrisch stoelverstelling?

• One-eye864
Meteen de laatste updates erop en wat mij opvalt is dat navigatie heel anders uitziet en dat de battery safer + optie verdwenen is.

Ik zat idd die optie al te zoeken in onze nieuwe Kona (mei-2020) maar kon hem niet vinden

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:37
Ik heb nog een Kona 2019 model - wat bedoel je met 'battery safer +' optie en waar vind ik die?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Jan Workum schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:03:
[...]

@elmo1: Heb je een Premium uitvoering? Zou dit dan bij Comfort en Fashion nooit kunnen optreden vanwege geen elektrisch stoelverstelling?
yep premium

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Ik heb nog een Kona 2019 model - wat bedoel je met 'battery safer +' optie en waar vind ik die?
Zat voor heen uit mijn hoofd onder other in menu als auto in P staat.

• Vhiper

Naja, als die knop om wat voor reden dan ook stroom blijft vragen door een defect, dan kan dat gebeuren natuurlijk...ook in een auto van 50K. maar je zou verwachten dat de auto de 12v accu opgeladen houd met de electra die in de rest van de auto zit en dan duurt het wel even voordat zo'n knopje je hele accupakket leeggetrokken zou moeten hebben?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Vhiper schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Naja, als die knop om wat voor reden dan ook stroom blijft vragen door een defect, dan kan dat gebeuren natuurlijk...ook in een auto van 50K. maar je zou verwachten dat de auto de 12v accu opgeladen houd met de electra die in de rest van de auto zit en dan duurt het wel even voordat zo'n knopje je hele accupakket leeggetrokken zou moeten hebben?
Zou je denken he maar ze zijn zo slim dat ze 1 keer per 72uur checken of de accu niet te laag is....

• Twiek-San

Twiek-San

@Miekanos Schoonmoeder op de achterbank? :+

• Vhiper
elmo1 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Zou je denken he maar ze zijn zo slim dat ze 1 keer per 72uur checken of de accu niet te laag is....
Ah en binnen die 72 uur is je accu natuurlijk wel allang leeggetrokken... Handig :/

• Vhiper
OptimalApex schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Bedankt, laat maar even weten of het jou lukt
Vandaag gelijk even getest voor je, tenminst, qua voorkoelen, want verwarmen is me nu even wat te gortig :P

Had er twee pogingen voor nodig, eerste poging gaf de app een [Fail} Remote climate control failed. Please check vehicle status melding, maar de tweede poging deed ie het prima (zonder dat ik iets gewijzigd heb). Overigens stond de auto niet aangesloten op een laadpaal.

• OptimalApex

OptimalApex

Hit the Apex

Bedankt.

Is er trouwens ergens een instelling waarmee je die 72 uur kan verkorten zodat hij elke dag even checkt?

En ik neem aan dat die stoelschakelaar bij alle 2020 modellen die sinds kort worden uitgeleverd wel verholpen is af fabriek? Of moet je telkens terug voor nieuwe stoelschakelaars?

• daemonix
  • Niet online
OptimalApex schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:10:
Bedankt.

Is er trouwens ergens een instelling waarmee je die 72 uur kan verkorten zodat hij elke dag even checkt?
Nope.
En ik neem aan dat die stoelschakelaar bij alle 2020 modellen die sinds kort worden uitgeleverd wel verholpen is af fabriek? Of moet je telkens terug voor nieuwe stoelschakelaars?
Het gebeurt maar zelden dat ze kapot zijn toch?

• Vhiper
OptimalApex schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:10:
Bedankt.

Is op zich natuurlijk ook geen oplossing voor een defecte knop die continue stroom trekt. Normaliter gaat een accu wel flink langer mee dan 72 uur zonder opladen, dus normaliter is dit ook geen issue
Die knop hoort af fabriek uiteraard gewoon goed te werken. Hij zal,pech gehad hebben een kapotte knop te hebben of er is iets bijzonders mee gebeurt. Wat de oorzaak ook is, het is niet zo dat dat bij elke Kona kapot is ;)

• Miekanos
Haha nope. Niet meer dan mijn 64 kg achter het stuur, een leeg kinderzitje en een laadkabel in de kofferbak.

• daemonix
  • Niet online
Sterker nog, als je met de auto rijdt dan wordt de accu bijgeladen, dat gebeurt dan echt niet maar eens in de 72 uur. We zitten nu met een redelijk uitzonderlijke situatie dat er weinig gereden wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

@daemonix @OptimalApex @Vhiper
"Het gebeurt maar zelden dat ze kapot zijn toch?"
Tja de dealer heeft het momenteel heel druk met kona's en ioniq die niet meer starten omdat de 12v accu leeg is.....

Het verhaal is dat ik ongeveer maand of 8,9 maanden zonder problemen heb rond gereden tot de auto niet meer startte op een ochtend. Sleep dienst gekomen en die hebben hem gejumpstart, Daarna nog een paar keer voorgekomen.
Om een en ander uit te sluiten heb ik een battery saver voor de dashcam gekocht want ja je sluit iets aan wat maanden geen problemen oplevert en dat is dan natuurlijk de oorzaak. Na dagelijks de auto te moeten jumpstarten is de accu vervangen, was niet kapot volgens hun, maar een tijdelijke accu had het probleem niet.
Echter binnen maand was het probleem terug na dat een nieuwe garantie accu was geplaatst.
De auto is een dag bij de garage geweest en had een verbruik van 10ma terwijl 60ma mag, dus niks aan de hand, echter omdat er een auto in amsterdam was waar de stoelschakelaar 7a trok ben ik weggestuurd met 2 stoelen die niet te verstellen zijn.
Dit ging weken goed toen de eerste stoel zekering ingeplugd en binnen een week kon ik weer jumpstarten.
Dus deze zekering eruit getrokken en andere stoel aangesloten en na 2/3 weken kon ik weer jumpstarten, toevallig kort nadat de stoel versteld was.
Meteen gevraagd om deze schakelaar ook te laten vervangen maar dat weigerde Hyundai ik moest dit maar eerst proberen.
Ondertussen zijn er wel 4 updates geplaatst icm high voltage battery, wat de battery safer + functie heeft doen verdwijnen in het menu (nagevraagd maar dealer wist natuurlijk ook niks).

Echter wat ik slecht vind is dat men bij de dealer niet weet c.q. kan vinden wat die updates nu precies inhouden.
Release notes zijn blijkbaar te moeilijk om te maken.
Daarnaast vraag ik me af waarom de stoelen te verstellen zijn als de auto afgesloten geparkeerd is, is dit met een veiligheidsreden in gedachten?

Ben overigens nog steeds zeer tevreden over de Kona, echter je merkt dat klantenservice en transparantie niet hoog staat bij Hyundai Nederland, de dealers bij hyundai zijn de kop van jut maar die doen er wel alles aan om het goed te regelen daar geen slecht woord over. Althans over de dealer die ik heb.

[Voor 4% gewijzigd door elmo1 op 04-06-2020 07:28]

• Puc van S.
elmo1 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:05:

Ben overigens nog steeds zeer tevreden over de Kona, echter je merkt dat klantenservice en transparantie niet hoog staat bij Hyundai Nederland, de dealers bij hyundai zijn de kop van jut maar die doen er wel alles aan om het goed te regelen daar geen slecht woord over. Althans over de dealer die ik heb.
Zelfde hier, de dealer hier doet alles om dingen zo goed mogelijk op te lossen, qua service is Hyundai Nederland inderdaad niet je van het....

(overigens, qua releasenotes ligt het niet aan Hyundai Nederland, ook in de UK/VS ed. hebben de dealers geen idee wat er in de updates zit, los van welke componenten geupdate zijn)

Anyway.. als het goed is zou mijn issue met het laadklepje nu definitief (fingerscrossed) opgelost moeten zijn nu ze vanochtend het hele mechaniek vervangen hebben..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gtabak
Even een status update. Hebben onze Kona in oktober 2019 gekregen en rijden er dus al weer een tijdje mee rond. Gaat om een witte Premium, hebben er meteen Michelins (Cross Climate) onder laten zetten. Bevallen uitstekend.

Paar kleine dingetjes die beter zouden kunnen. Natuurlijk de parkeersensoren vóór, het is niet van deze tijd in een auto van bijna 50k dat je die met de hand moet aanzetten of eerst de auto in z'n achteruit moet hebben gehad. De BS dat hiervoor gekozen is omdat ze anders tijdens het rijden steeds zouden piepen is natuurlijk complete onzin. Hebben hiervoor 3 andere auto's gehad met sensoren vóór en die waren altijd aan en gingen boven een bepaalde snelheid uit om weer aan te gaan als je langzamer ging rijden. Kan en moet dus beter Hyundai!

Dan het ontbreken van een app en mobiele verbinding in de 2019 modellen. Ook hier weer, niet acceptabel in deze tijd in een auto van 50k. Terwijl nota bene Hyundai BeLux en zustermerk Kia een kant en klare oplossing hiervoor hebben (voor latere inbouw).

Heb hiervoor geëxperimenteerd met een ODB2 dongle en EVNotify, maar ben daar mee gestopt omdat wij met iPhones werken en die kunnen "in slaap" de Bluetooth verbinding met de dongle niet in stand houden. Schijnt met Android wel te werken.

Hebben nu een MiFi in de auto, zodat we in ieder geval TomTom Live kunnen gebruiken, zonder steeds een andere (we gebruiken de auto met z'n tweeën) iPhone als acces point te moeten koppelen.

Daarnaast een Frunk besteld (50 liter extra bagage ruimte onder de motorkap) en daar alle kabels e.d. opgeborgen. Kon hierdoor het kunststof frame uit/onder de kofferbak weghalen, zodat ook daar meer ruimte ontstond.

Ook een Brodit clip (ventilatierooster center) en houder gekocht voor onze iPhones met de gedachte dat we vaak Apple Carplay zouden gaan gebruiken. In de praktijk (met de Mifi) rijden we echter bijna altijd met de standaard navigatie met TomTom Live, bevalt prima, misschien niet altijd helemaal up to date met de wegen, maar de verkeersinformatie en snelheidscamera's zijn wel actueel.

Zitten nu op een gemiddeld verbruik van 16,8 Kw en komen daar zo'n 425 - 435 km mee weg. Auto regeneratie op max. Rijden in ECO "normaal" en houden ons aan de snelheidsbeperkingen.

Al met al dus best heel tevreden. Auto rijdt echt lekker, hadden vanwege een kleine schade (iemand vergat te remmen bij het stoplicht) recent een leenauto (handgeschakeld benzine) en konden niet wachten tot we onze Kona weer terug hadden.

Dealer ervaringen redelijk goed, importeur heeft geen idee over klantvriendelijkheid en omgaan met (technische) vragen.

• Vhiper
elmo1 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:05:
Dat de klantenservice bij Hyundai Nederland waardeloos is en ze alles doorverwijzen naar de dealer was ik al achter voordat ik de Kona had :X Maar inderdaad, over de auto zelf ben ik momenteel ook ERG tevreden...Hoop dat ik die klantenservice de komende 5 jaar niet nodig heb...

Over die 12v accu eigenlijk...is dat een gewone 12v accu zoals aangesloten in een ICE? Heb, nadat ik 20x een sleepdienst kon laten komen voor een lege accu in een ICE auto die we eerder hadden ooit eens zelf maar een oplader gekocht, 12v accu eruit geschroeft en dus letterlijk aan de oplader gehangen en volgende dag weer in de auto geschroeft..dat werkte fantastisch lol Maar of dat bij een elektrische auto van vandaag de dag verstandig is...ik vermoed van niet O-)

• daemonix
  • Niet online
Waarom zou dat een andere accu zijn? Het is een accu met veel minder capaciteit, dat wel want hij hoeft geen startmotor van stroom te voorzien.
12 V is 12 V. Bijna dan. ;) (onbelast zal het wel rond de 13,7 zitten).

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:37
gtabak schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:08:
Daarnaast een Frunk besteld (50 liter extra bagage ruimte onder de motorkap) en daar alle kabels e.d. opgeborgen. Kon hierdoor het kunststof frame uit/onder de kofferbak weghalen, zodat ook daar meer ruimte ontstond.
Waar/welke frunk heb je besteld?
(verder overigens helemaal eens wat betreft de parkeersensoren en gemis van een app)

• Jan Workum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-06 14:09
vanaalten schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:16:
[...]

(verder overigens helemaal eens wat betreft de parkeersensoren en gemis van een app)
Je kunt dat polystyreen bakje uit de koffer ook plaatsen onder de motorkap, kost niets. Is alleen niet afsluitbaar maar met de kabel in de bijbehorende tas kan het er niet uitvallen. Even googelen op plaatjes "frunk kona electric" om een idee te krijgen hoe het er dan uitziet.

• Vhiper
[...]

Die app is er in het 2020 model dan gelukkig weer wel, maar die parkeersensoren moet ik ook nog steeds zelf aanzetten...vond het al zo raar dat die het niet deden :F

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:21
Is het mogelijk en verstandig om met de Kona EV via startkabels een jumpstart te geven aan een auto met een lege accu?
Kan hierover niets terug vinden in het handboek.

• daemonix
  • Niet online
Misschien zo'n ding een optie om de accustatus in de gaten te houden? https://www.amazon.com/dp...m_r_mt_dp_U_L8ILDbYVBE8D9

Ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen jumpstarten, maar ik ben geen monteur he. ;)

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

MaxLaadvermogen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:21:
Is het mogelijk en verstandig om met de Kona EV via startkabels een jumpstart te geven aan een auto met een lege accu?
Kan hierover niets terug vinden in het handboek.
Geen enkel probleem zorg dat hij aan staat en gaat goed.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Vhiper schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Die app is er in het 2020 model dan gelukkig weer wel, maar die parkeersensoren moet ik ook nog steeds zelf aanzetten...vond het al zo raar dat die het niet deden :F
Je moet eerst achteruit en dan vooruit dan doen de piepers voor pas. Raar maar waar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
elmo1 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Je moet eerst achteruit en dan vooruit dan doen de piepers voor pas. Raar maar waar.
Of het knopje indrukken.... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Of het knopje indrukken.... ;)
Of je kijkt lekker ouderwets door de voorruit d:)b :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-06 23:15
daemonix schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:30:
Misschien zo'n ding een optie om de accustatus in de gaten te houden? https://www.amazon.com/dp...m_r_mt_dp_U_L8ILDbYVBE8D9

Ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen jumpstarten, maar ik ben geen monteur he. ;)
Dit dan iets van deze tijd (draadloos en via app):

https://www.bikermart.co....utomotive-Battery-Monitor

Wellicht zijn er ook varianten die via bv domoticz uitgelezen kunnen worden zodat je die naadloos kan integreren in je automation omgeving :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
elmo1 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:19:
[...]

Of je kijkt lekker ouderwets door de voorruit d:)b :*)
Asl grap bedoeld, maar het werkt wel. Ik heb het piep ding aan de voorkant niet nodig, ik vind de auto erg overzichtelijk. Ook de camera aan de achterkant gebruik ik erg weinig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gtabak
[...]

De Frunk Premium van www.frunk.at

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supermario99
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 05-06 09:46
Hallo allemaal,

ben dit topic al een tijdje aan het volgen, en heb er zeer waardevolle informatie gelezen.
Mijn Kona is vorig jaar mei besteld, en eindelijk wordt hij binnenkort afgeleverd :-)

Vorige week is mijn 10 jaar oude 1 fase laadpaal vervangen door een 3 fase, dus dat moet goed komen.

Heb nog wel een vraagje. Er zitten op de middenconsole handige knoppen (vooruit, achteruit, handrem en dergelijke) --> Ik neem aan dat deze onder het rijden niet actief zijn? Stel je voor dat je perongeluk op de achteruit drukt tijdens rijden, of je bijrijder vindt het leuk om even de handrem knop aan te trekken 8)7

Groetjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One-eye864
Supermario99 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:26:
Hallo allemaal,

ben dit topic al een tijdje aan het volgen, en heb er zeer waardevolle informatie gelezen.
Mijn Kona is vorig jaar mei besteld, en eindelijk wordt hij binnenkort afgeleverd :-)

Vorige week is mijn 10 jaar oude 1 fase laadpaal vervangen door een 3 fase, dus dat moet goed komen.

Heb nog wel een vraagje. Er zitten op de middenconsole handige knoppen (vooruit, achteruit, handrem en dergelijke) --> Ik neem aan dat deze onder het rijden niet actief zijn? Stel je voor dat je perongeluk op de achteruit drukt tijdens rijden, of je bijrijder vindt het leuk om even de handrem knop aan te trekken 8)7

Groetjes
Nee om de auto in de R(everse) te zetten moet je bijvoorbeeld de rem intrappen. Daar zitten dus inderdaad beveiligingen op. Afgezien van het feit dat een bijrijder natuurlijk gelijk de auto uitzet mag worden als hij zoiets in zijn botte kop haalt (aldus iemand die altijd bijrijder is ivm geen rijbewijs)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De handremknop moet werken, de rest niet zoals @Supermario99 al aangaf. Niet getest, maar in een ICE doet de handrem het toch ook altijd? Vanuit verouderde wetgeving was de handrem een noodrem voor als de gewone rem niet werkt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

daemonix schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:24:
De handremknop moet werken, de rest niet zoals @Supermario99 al aangaf. Niet getest, maar in een ICE doet de handrem het toch ook altijd? Vanuit verouderde wetgeving was de handrem een noodrem voor als de gewone rem niet werkt.
Kan je volgende uit persoonlijke test resultaten meedelen:
1. je kan tijdens rijden alle knoppen indrukken, R en P geven een pingel en melding N kan je altijd indrukken ook D. Meerdere keren op D is pingen en melding. Bij langzame snelheid moet je rem aanraken was niet met Ioniq
2. handrem werkt altijd ook als je snel rijdt ff omhoog houden en hij gaat erop, je moet wel timen om te kunnen slippen helaas niet zo direct als ouderwets.
3. de start knop ingedrukt houden op snelweg --> dan springt hij uit :-) blijft wel bestuurbaar, maar je moet wel weer op start drukken om weer iets te kunnen doen, weet alleen niet of je dan ook rem moet aanraken, had dit namelijk niet verwacht 8)7
Ohja tip doe 3 niet als je vrouw er naast zit :X

[Voor 4% gewijzigd door elmo1 op 05-06-2020 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ja, item 3 had ik al eens meegekregen, maar ga ik niet uitproberen. Overigens kun je een ouderwetse autosleutel ook gewoon omdraaien tijdens het rijden met nog vervelender gevolgen (stuurslot).

• T-Dinx
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18:43
Ik volgt dit forum al een tijdje, interessant! Volgens mijn dealer wordt binnenkort mijn Kona geleverd, besteld in november. Over laden lees ik wat tegenstrijdige berichten, vandaar m'n vraag over thuis laden (AC). Laden jullie thuis steeds tot 100%, of is begrenzen beter voor de levensduur van de batterij?

• gtabak
Supermario99 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:26:
Hallo allemaal,

Groetjes
"Schakelen" kan alleen met je voet op de rem. Ga je rijden, dan gaat de handrem automatisch los.

• daemonix
  • Niet online
T-Dinx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:29:
Ik volgt dit forum al een tijdje, interessant! Volgens mijn dealer wordt binnenkort mijn Kona geleverd, besteld in november. Over laden lees ik wat tegenstrijdige berichten, vandaar m'n vraag over thuis laden (AC). Laden jullie thuis steeds tot 100%, of is begrenzen beter voor de levensduur van de batterij?
Ik laad momenteel vrijwel altijd tot 100%, moet dan grote rit maken de volgende dag. De accu heeft overcapaciteit dus 100% is geen 100%. En het is een leaseauto. :)

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 01:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik tot 70% want rijd amper deze tijd. Langdurig boven de 80% is op den duur slecht. En hoewel 100% feitelijk iets van 95% is, is dat nog steeds in de zone dat je de accu harder laat degraderen.
Het is ook een leaseauto, maar ik geef er wel om dat deze auto zo lang mogelijk mee kan ook voor toekomstige eigenaren.

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 15:22

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:28:
Ik tot 70% want rijd amper deze tijd. Langdurig boven de 80% is op den duur slecht. En hoewel 100% feitelijk iets van 95% is, is dat nog steeds in de zone dat je de accu harder laat degraderen.
Het is ook een leaseauto, maar ik geef er wel om dat deze auto zo lang mogelijk mee kan ook voor toekomstige eigenaren.
Ik heb 5 jaar en 185.000km een Passat GTE gereden en elke dag 2x tot 100% volgeladen en geen enkele degradatie gemerkt of gemeten. Daarom laad ik meestal gewoon tot 100%. De range van een EV is soms al behelpen. Wel laadt ik de auto niet na korte ritjes, laatste weken rijd ik hem leeg tot +- 70% voordat ie weer aan de 3.6kW lader mag.

Blog | Te huur: 3-kamer vakantie appartement in de Harz | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True