Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 56 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Niet nodig om zo te reageren, maak een TR aan als je het niet eens bent met een reactie.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 11-05-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Ook voor jou geldt, maak een TR aan, in plaats van in het topic te reageren.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 11-05-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 22:10
Technische vraag: Wanneer de accu leger raakt zakt de accuspanning. Is het dan ook zo dat je bij een lager accu niveau ook minder vermogen hebt? Ik doe aan modelsport waar we veel met borstelloze motoren en LiPo of Li-Ion accu's werken en daar zie je wel dit effect (P=U*I). Hoe word dit geregeld in een EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat zal vast het geval zijn maar in de praktijk kom je heel weinig toe aan maximale vermogens. Als ik 100 km/h rijd dan zie ik vermogens van 16-30 kW. Dat zit heel ver af van de 150 kW die mijn auto maximaal kan leveren. De pieken zijn dermate kort dat het in ieder geval niet opvalt.

Ik weet van enthousiaste autorijders met een Tesla dat de maximale acceleratie inderdaad afneemt naarmate de acculading lager wordt, maar dan rijd je continu op de grens (zowel technisch als rijbewijs technisch). Dat zal een normale rijder niet of nooit doen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

@2xdehelft absoluut merkbaar. Onder de 60% is de echte pit er wel vanaf hoor. Bij optrekken vanaf stilstand of bij inhaalacties met plankgas heel duidelijk te merken. Nog steeds rap, maar niet in-je-stoel-gedrukt-rap.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-05-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 22:10
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:14:
@2xdehelft absoluut merkbaar. Onder de 60% is de echte pit er wel vanaf hoor. Bij optrekken vanaf stilstand met plankgas heel duidelijk te merken.
Ok, dan ben ik niet de enige die het merkt :) Ik heb een Kona 64KW uit 2019 en vanaf 40-50 % voelt het merkbaar minder. Boven de 90% zit er altijd extra pit in! Ik ben benieuwd of dit al eens getest is en in een grafiek is gezet.

Het had natuurlijk gekund dat het batterijvoltage eerst omgezet word naar een ander voltage voor de motor, maar dat zal vanwege de extra complexiteit wel niet het geval zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door 2xdehelft op 12-05-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

elmo1

Kona Electric jan-2019

2xdehelft schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Ok, dan ben ik niet de enige die het merkt :) Ik heb een Kona 64KW uit 2019 en vanaf 40-50 % voelt het merkbaar minder. Boven de 90% zit er altijd extra pit in! Ik ben benieuwd of dit al eens getest is en in een grafiek is gezet.

Het had natuurlijk gekund dat het batterijvoltage eerst omgezet word naar een ander voltage voor de motor, maar dat zal vanwege de extra complexiteit wel niet het geval zijn.
Je kan het zelf zien in je batterij scherm. Bij een volle accu heb je rond de 150kw en dat daalt naar mate de accu lading daalt bij 60% schat ik rond de 120 tot 130 kw dit is afhankelijk van temperatuur.
Dus klopt dat je minder pit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
plips schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Dat ze niet hetzelfde zijn lijkt me evident. Dat is ook niet wat ik vraag en ook niet relevant voor de beantwoording van mijn vraag. Als ik mijn vraag had gesteld zonder de opmerking dat ik berijder van een e-Niro ben en de verwijzing naar het e-Niro forum, had je dan anders gereageerd?

De user interface van UVO en Bluelink is zodanig identiek en de inhoud van de beide APK's ook dat er gegronde redenen zijn om te aan te nemen dat ook de API's zeer vergelijkbaar zijn en zelfs de inhoudelijke werking van de apps. Dus dat de autos niet identiek zijn is niet relevant voor de beantwoording van mijn vraag.

Vandaar de vraag of er kennis is op dit gebied in dit forum.
Ik heb hier ook al een paar keer de vraag gesteld of iemand een idee heeft hoe we de Kona 2020 met Bluelink aan Google Assistant/Google Home kunnen koppelen, helaas geen antwoord.
Het probleem voor de Kona is dat Hyundai Europa de API niet lijkt te hebben geimplementeerd op de website. owners.hyundaiamerica (of wat de link ook maar is, kan hem ff niet zo snel vinden) hebben wel gewoon de API van Bluelink gekoppeld. Als ik dus in mn Assistant probeer om Bluelink te koppelen krijg ik een link naar de amerikaanse website van Hyundai en daar werkt het ID van mijn auto niet omdat het een europese auto is. De API is verder 100% hetzelfde, dus het is gewoon simpelweg een kwestie van copy/paste en misschier ergens in hun backend nog iets regelen. Dat is nog altijd niet gedaan. Ik heb het al een paar keer via de dealer en Hyundai Nederland(die het overigens gewoon weer doorstuurde naar mijn dealer) geprobeerd, maar ze lijken het daar niet te (willen) snappen.

Kortom : geen koppeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:18:
[...]

Ongetwijfeld, maar weet iemand of er verder echt dingen anders werken/niet werken in eco-mode?

Als alles gewoon werkt ga ik die denk ik standaard gebruiken als ik komende week de Premium 2020 64 kWh krijg.

Ik laat er overigens direct vanuit de dealer A-kwaliteit all season banden onder leggen
Regeneratie staat standaard op niveau 2 ingesteld bij eco-mode, normaal op niveau 1. Maar je kunt de ECO en Normaal modus ook zelf wat tweaken en aanpassen. Dus ik heb voor eco instelling de regeneratie ook naar niveau 1 aangepast. Ik vind regenatie niveau 2 namelijk irritant rijden (dat is - als je de voet van gaspedaal afhaalt dan gaat de auto gelijk afremmen bij niveau 2. Bij niveau 1 ook, maar veel minder sterk).

Verder de genoemde dingen als airco en verwarming gaan minder hard bij ECO dan normaal. Andere dingen weet ik zo even niet.

Sport stand dan merk je het met optrekken en alles, de auto is net even (VEEL) aggressiever in zn reacties bij zowel versnellen als remmen en er lijkt ook iets met hulpsystemen als ABS e.d. net even beetje anders te zijn. Tussen eco en normaal vind ik daar niet heel veel verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
Ten slotte nog even een flink "WTF dealer/monteur is prutser"-toevoeging. Ik heb hier al heel wat verhalen gelezen over hoe ongelooflijk slecht de monteurs lijken te zijn als het op de Kona EV aankomt. Nu ook mijn toevoeging. Hopelijk een eenmalige toevoeging, maar gezien de algemene ervaringen die ik hier te vaak lees ben ik bang dat dit een nieuwe episode in de bijzondere ervaringen met technische dienst gaat worden. Anyway, mijn verhaaltje tot zover:

Vandaag was ik voor het eerst sinds weken onderweg naar Utrecht (vanuit het oosten des lands). Tot zover heb ik alleen nog maar ritjes in en om mijn woonplaats gemaakt door de huidige situatie. Vandaag dus een rit van ruim 100km en vice versa. Ergens halverwege begon mijn scherm van het info-tainmentsysteem ineens vaag te trillen, haperen en na een aantal seconden : zwart. Na enige tijd kwam het weer terug, nog een keer geknipper, etc en weer : zwart. Daarna bleef het ook zwart. Alles doet mij denken aan een slecht contact naar het scherm. Video-in of stroom. Tijdens de rit al een afspraak gemaakt voor later in de middag bij Cluistra Nieuwegein, die ook de dealer zijn waar ik de auto de eerste week van maart dit jaar heb opgehaald.
Dus, vanmiddag naar Cluistra, daar een minuut of 30 zitten wachten (het zou "maximaal 15 a 20 minuten" duren) en toen kwam een excuses van de receptioniste dat het nog heel even duurde want er was een update van het navigatiesysteem dat uitgevoerd moest worden en dat duurde nog even een minuut of 15. Ok. Had ik niet om gevraagd, maar de ingebouwde navigatie had ik al van gemerkt dat die echt gruwelijk achter liep(minimaal 2 jaar, ik had er al een keer over gebeld en had te horen gekregen dat voor aflevering absoluut de navigatie geupdate was naar het nieuwste beschikbare.... yeah right).
Na ruim 50 minuten kon ik dan weer vertrekken. Een super vaag verhaal over een firmware update en update van de navigatie. Ok. Prachtig. Maar is het losse contact ook opgelost? Ja, ja, er was naar gekeken door de monteur, het scherm bleef nu aan.
Ik rij weg uit Nieuwegein, zit nog niet op de A27 of ik zie al een trilling in het scherm. Ok, het scherm valt niet uit, maar ik zie gewoon een trilling in het scherm alsof je naar een oude TV op een camping zit te kijken via de antenne ipv kabel, waar de ontvangst niet helemaal top van is (ja zo oud ben ik al, dat ik dat wel eens ervaren heb ;) ).
Direct ze weer gebeld, wederom herhaling van het vage verhaal over updates. Klinkt heel erg sterk of ze helemaal het ding niet hebben opengehaald of niets. Ik ga wel een nieuwe afspraak maken bij de dealer in Zwolle, eens kijken of die wel beschikken over een schroevendraaier.

Wel interessante opmerking die ze me nog meegaf: er zijn 2 (!) terugroepacties voor de Kona EV. Sinds maart dus al. Beide over software updates. De ene update voor het accumanagement en de andere voor..... BCO? Klinkt als?
De updates gaan zeker meer dan een uur duren, dus daar moest ik even een aparte afspraak voor maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 13:51
One-eye864 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:05:
[...]

Was het maar zo'n feest ....

UPDATE: zojuist bericht gehad dat hij aangekomen is. Helaas staat hij pas ingepland in de werkplaats voor volgende week maandag en dan aflevering op woensdag. Nog even kijken of we dat naar voren kunnen krijgen maar het einde lijkt dan toch echt in zicht!
Er is duidelijk een boot aangekomen. Zelfs mijn Kona gaat nu afgeleverd worden, hoorde ik afgelopen week. Had hem deze donderdag op kunnen halen, ware het niet dat de kabelboom voor de fietsendrager nog niet beschikbaar is. Hebben ze 15 maanden de tijd gehad om die te bestellen . . . Maar goed, dan kunnen die ca. 2 weken extra wachten er ook nog wel bij. Pfft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
kadbr0 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Er is duidelijk een boot aangekomen. Zelfs mijn Kona gaat nu afgeleverd worden, hoorde ik afgelopen week. Had hem deze donderdag op kunnen halen, ware het niet dat de kabelboom voor de fietsendrager nog niet beschikbaar is. Hebben ze 15 maanden de tijd gehad om die te bestellen . . . Maar goed, dan kunnen die ca. 2 weken extra wachten er ook nog wel bij. Pfft.
Dat is het JNIT principe. Just not in time. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrigteri schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:07:
Ten slotte nog even een flink "WTF dealer/monteur is prutser"-toevoeging. Ik heb hier al heel wat verhalen gelezen over hoe ongelooflijk slecht de monteurs lijken te zijn als het op de Kona EV aankomt. Nu ook mijn toevoeging. Hopelijk een eenmalige toevoeging, maar gezien de algemene ervaringen die ik hier te vaak lees ben ik bang dat dit een nieuwe episode in de bijzondere ervaringen met technische dienst gaat worden. Anyway, mijn verhaaltje tot zover:

Vandaag was ik voor het eerst sinds weken onderweg naar Utrecht (vanuit het oosten des lands). Tot zover heb ik alleen nog maar ritjes in en om mijn woonplaats gemaakt door de huidige situatie. Vandaag dus een rit van ruim 100km en vice versa. Ergens halverwege begon mijn scherm van het info-tainmentsysteem ineens vaag te trillen, haperen en na een aantal seconden : zwart. Na enige tijd kwam het weer terug, nog een keer geknipper, etc en weer : zwart. Daarna bleef het ook zwart. Alles doet mij denken aan een slecht contact naar het scherm. Video-in of stroom. Tijdens de rit al een afspraak gemaakt voor later in de middag bij Cluistra Nieuwegein, die ook de dealer zijn waar ik de auto de eerste week van maart dit jaar heb opgehaald.
Dus, vanmiddag naar Cluistra, daar een minuut of 30 zitten wachten (het zou "maximaal 15 a 20 minuten" duren) en toen kwam een excuses van de receptioniste dat het nog heel even duurde want er was een update van het navigatiesysteem dat uitgevoerd moest worden en dat duurde nog even een minuut of 15. Ok. Had ik niet om gevraagd, maar de ingebouwde navigatie had ik al van gemerkt dat die echt gruwelijk achter liep(minimaal 2 jaar, ik had er al een keer over gebeld en had te horen gekregen dat voor aflevering absoluut de navigatie geupdate was naar het nieuwste beschikbare.... yeah right).
Na ruim 50 minuten kon ik dan weer vertrekken. Een super vaag verhaal over een firmware update en update van de navigatie. Ok. Prachtig. Maar is het losse contact ook opgelost? Ja, ja, er was naar gekeken door de monteur, het scherm bleef nu aan.
Ik rij weg uit Nieuwegein, zit nog niet op de A27 of ik zie al een trilling in het scherm. Ok, het scherm valt niet uit, maar ik zie gewoon een trilling in het scherm alsof je naar een oude TV op een camping zit te kijken via de antenne ipv kabel, waar de ontvangst niet helemaal top van is (ja zo oud ben ik al, dat ik dat wel eens ervaren heb ;) ).
Direct ze weer gebeld, wederom herhaling van het vage verhaal over updates. Klinkt heel erg sterk of ze helemaal het ding niet hebben opengehaald of niets. Ik ga wel een nieuwe afspraak maken bij de dealer in Zwolle, eens kijken of die wel beschikken over een schroevendraaier.

Wel interessante opmerking die ze me nog meegaf: er zijn 2 (!) terugroepacties voor de Kona EV. Sinds maart dus al. Beide over software updates. De ene update voor het accumanagement en de andere voor..... BCO? Klinkt als?
De updates gaan zeker meer dan een uur duren, dus daar moest ik even een aparte afspraak voor maken.
Cluistra zijn dan ook totale prutsers. Slechte ervaringen met hun afdeling verkoop die zich enorm arrogant gedroeg en dacht eisen te kunnen stellen over moeten langskomen om een offerte te krijgen in deze tijden. Ja daaaag dat bepaal ik zelf wel. En maar blijven volhouden. Toen gezegd: ik ga wel naar een ander als dit al de eerste kennismaking is. Gelukkig blijft hun technische dienst mij dus bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52
Hmmm, laat ik nou ook in Nieuwegein wonen en bij Cluistra voor onderhoud gaan - pas 1 keer geweest sinds ik de Kona heb. :(

Gelukkig ga ik in juli naar De Meern verhuizen... eens kijken of Hyundai Wittenberg wat beter is dan.
hrigteri schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:07:
Nou ben ik in december voor het laatst voor onderhoud geweest, maar als ik m'n kenteken op https://www.rdw.nl check, zie ik geen terugroepacties geregistreerd staan.

[ Voor 52% gewijzigd door vanaalten op 13-05-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2021
hrigteri schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Ik heb hier ook al een paar keer de vraag gesteld of iemand een idee heeft hoe we de Kona 2020 met Bluelink aan Google Assistant/Google Home kunnen koppelen, helaas geen antwoord.
Het probleem voor de Kona is dat Hyundai Europa de API niet lijkt te hebben geimplementeerd op de website. owners.hyundaiamerica (of wat de link ook maar is, kan hem ff niet zo snel vinden) hebben wel gewoon de API van Bluelink gekoppeld. Als ik dus in mn Assistant probeer om Bluelink te koppelen krijg ik een link naar de amerikaanse website van Hyundai en daar werkt het ID van mijn auto niet omdat het een europese auto is. De API is verder 100% hetzelfde, dus het is gewoon simpelweg een kwestie van copy/paste en misschier ergens in hun backend nog iets regelen. Dat is nog altijd niet gedaan. Ik heb het al een paar keer via de dealer en Hyundai Nederland(die het overigens gewoon weer doorstuurde naar mijn dealer) geprobeerd, maar ze lijken het daar niet te (willen) snappen.

Kortom : geen koppeling :(
Als er èèn ding is wat ik inmiddels wel geleerd heb, is dat Hyundai Nederland alles altijd "erg vervelend" vind en je vervolgens altijd doorstuurt naar de dealer, zelfs als je tegen ze zegt dat je dat al gedaan hebt... Nog nooit zo'n van-het-kastje-naar-de-muur organisatie gezien. Tis dat die auto me zo aanspreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25
kadbr0 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Een trein, in ieder geval in mijn geval, maar tof dat jij de jouwe ook nu echt bijna gaat krijgen. wel weer prutsers dat ze dan de kabelboom idd niet hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: bij de RDW staat de fiscale waarde op €45.710, op de factuur €47.515

Ik neem aan dat de Belastingdienst uitgaat van de data van hun mede-ambtenaren bij het RDW en dat ik dus veilig uit kan gaan van €45.710? Scheelt toch weer wat per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:20:
Hmmm, laat ik nou ook in Nieuwegein wonen en bij Cluistra voor onderhoud gaan - pas 1 keer geweest sinds ik de Kona heb. :(

Gelukkig ga ik in juli naar De Meern verhuizen... eens kijken of Hyundai Wittenberg wat beter is dan.

[...]

Nou ben ik in december voor het laatst voor onderhoud geweest, maar als ik m'n kenteken op https://www.rdw.nl check, zie ik geen terugroepacties geregistreerd staan.
Grappig, ik ben bekend met beide plaatsen. Geboren en getogen Meerenees (is dat correct NL ? :+ ). Zonder verder teveel van mijn identiteit te verklappen maak je een leuke verhuizingsupgrade naar De Meern (hoewel Nieuwegein ook gewoon bovengemiddeld is, alleen net segmentje/sociale milieu stapje lager dan De Meern anno 2020 dat ontploft lijkt te zijn met huizen die ruim boven de half miljoen zijn).

Met Wittenberg heb ik een stuk betere ervaringen. Er lopen daar ook wel Junior Verkopers rond, maar in tegenstelling tot Cluistra loopt er altijd een echte verkoper mee die, althans bij mij, meedenkt en niet de standaard 'snelle jongen' vibe gaf. Qua prijs zijn ze ook netjes (zo rond top 5 in Nederland) in mijn vergelijking van alle dealers.

Met Hyundai Nederland nog geen ervaringen, maar als ik dat zo lees wil ik dat graag zo houden. Je begint je toch af te vragen wat nog de toegevoegde waarde van zo'n tussenlaag is als ze zich zo gedragen. Kunnen de dealers beter rechtstreeks zaken doen met Hyundai Global en kan er weer wat van de kosten af.

Qua terugroepacties: Volgens de RDW is er sinds 1 januari 2018 maar 1 geweest (de airbag). En die was van 16 januari 2019. Dus inmiddels zou die wel verholpen moeten zijn bij jou.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

vanaalten schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:20:

Bij m'n Outlander ook niet maar net afspraak gemaakt en toen zei ze dat er wel een actie was (software update). Vertrouw in dat opzicht dus niet echt die info van de RDW.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:14
[verwijderd]

[ Voor 197% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za8_P-5SkIe3or25D9fiXbi2cRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2s18kpm9qufsemCikNoaN7T.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe Kona rijder meld zich hier ook!

Nou ja.. rijder.. Vandaag afgeleverd door de leasemaatschappij (met nog 23km op de GOM en 150km op de teller..) en mag morgen al meteen naar de dichtstbijzijnde garage omdat het klepje van de laadkapel geblokkeerd is..

waarom dan niet vandaag naar de garage? omdat (murphys law) het industrieterrein waar de dealer zit momenteel afgesloten is wegens een grote brand..

Uiteraard wel contact gehad met de dealer en kennissen met en kona om user error uit te sluiten :)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Puc van S. Balen joh! Leasemij verwacht toch een 'volle tank' oftewel volledig geladen accu? Dat zou ik even checken met ze. Volgens mij betalen ze daarvoor...

@vanaalten en @Verwijderd Er zit/zat bij Cluistra maar 1 verkoper die zich interesseert voor EV's, en die is/was wel goed. Erg traag met reageren, dat wel. Maar hij snapt wel wat een EV is, maar eigenlijk doet hij Mazda en geen Hyundai. Hoe het met de werkplaats zit? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig van dit forum die een Dark Knight heeft en een foto wil posten? Ben benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet. Dus buiten de showroom en studiofoto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:03:
Iemand toevallig van dit forum die een Dark Knight heeft en een foto wil posten? Ben benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet. Dus buiten de showroom en studiofoto’s.
Ik hoop volgende week een foto te kunnen poste :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik hem zelf al 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 15:51
Jullie mogen toch nog wel posten, ik moet de keuze nog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Mar.tin schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:42:
Volgens mij hoeven niet alle terugroepacties bij het RDW geregistreerd te worden, enkel als er gevaar is voor de gebruiker. Maar ik kan het nergens goed vinden.

https://www.rdw.nl/partic...enstaande-terugroepacties
Dealer gebeld (is Mitsubish + Hyundai dealer). Hij wist het inhoudelijk niet precies, een update die iets met batterij management zou doen. Nou ja. Met de km's die ik momenteel rijdt had een Zoë nog echt megaruim geweest qua range...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
daemonix schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:16:
@Puc van S. Balen joh! Leasemij verwacht toch een 'volle tank' oftewel volledig geladen accu? Dat zou ik even checken met ze. Volgens mij betalen ze daarvoor...
Ja ik zet die op het lijstje met punten die ik (zonder ook maar 2 km zelf gereden te hebben..) al gevonden heb..
Ik vermoed dat ze bij de leasemaatschappij het klepje ook niet open gekregen hebben en gedacht hebben van: Ach morgen is dit niet meer ons probleem :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
wortelsoft schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:47:
Jullie mogen toch nog wel posten, ik moet de keuze nog maken.
Hier net de factuur betaald en ga hem zaterdag ophalen. Zal 's avonds een foto plaatsen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Puc van S. schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:44:

Nieuwe Kona rijder meld zich hier ook!
Ach! Ik had de rode maar moeten kiezen want die ziet er mooi uit! De mijne is wit en hopelijk over 2.5 weken bij mij maar in het wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34rxXvmJnpzGomtwVUtmOESalHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dtrbbxnk2iRit67hEaTSTQKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
s0larus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:22:
[...]

Ach! Ik had de rode maar moeten kiezen want die ziet er mooi uit! De mijne is wit en hopelijk over 2.5 weken bij mij maar in het wit
Ziet er inderdaad mooi uit :) was overigens niet mijn 1ste keuze maar deze had dde leasemaatschappij nog op voorraad staan icm 4% bijtelling :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Puc van S. schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:14:
[...]

Ziet er inderdaad mooi uit :) was overigens niet mijn 1ste keuze maar deze had dde leasemaatschappij nog op voorraad staan icm 4% bijtelling :*)
Lucky you. Ik heb indertijd wel bewust voor een rode gekozen, en dat is de mooiste kleur in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

One-eye864 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:50:
[...]
Hier net de factuur betaald en ga hem zaterdag ophalen. Zal 's avonds een foto plaatsen ;-)
Wel tricky.

Er wordt geadviseerd nooit vooraf te betalen. Als ze failliet gaan ben jij je geld kwijt. En gezien de economische situatie os die kans aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Knight.

Toch gek. Op alle studiofoto’s en de selector is het toch echt een lichtzwarte tint. Maar als ik dit zie is het gewoon grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
Crazy D schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:54:
[...]

Dealer gebeld (is Mitsubish + Hyundai dealer). Hij wist het inhoudelijk niet precies, een update die iets met batterij management zou doen. Nou ja. Met de km's die ik momenteel rijdt had een Zoë nog echt megaruim geweest qua range...
Ja, de "terugroep" is weinig roep omdat het niets met veiligheid te maken heeft en daarom staan ze ook niet bij RDW. Ze laten het je dus pas weten als je bij ze op de stoep staat voor iets anders. De ene update is battery management, de andere wist de dealer in Zwolle (fck Cluistra, ik heb de afspraak in Zwolle bij Autopalace gemaakt, daar maar eens kijken of die wel een schroevendraaier hebben........) nog geen details van maar ze wisten al wel dat er nog een belangrijke software update aan kwam.

Interessant dingetje, na mijn bezoek aan Cluistra van dinsdag waarbij ze al een of andere firmware update beweren te hebben gedaan (maar niet bovengenoemde 2 updates...), laadt de auto ineens niet meer automatisch op volgens het schema! Ook weer lekker dan. Vandaag hoefde ik gelukkig alleen maar even naar de Appie, maar ik had dus nog steeds 40% accu. Bij terugkomst de auto weer aan de laadpaal gehangen en het laden direct handmatig gestart. Het schema opnieuw naar de auto gestuurd via de Bluelink app, misschien dat er iets naar defaults was gegaan of zo. Maar wel lekker dan dat ze me dat even hadden laten weten.... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horrik000
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 18:03
hrigteri schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 01:38:
[...]

Ja, de "terugroep" is weinig roep omdat het niets met veiligheid te maken heeft en daarom staan ze ook niet bij RDW. Ze laten het je dus pas weten als je bij ze op de stoep staat voor iets anders. De ene update is battery management, de andere wist de dealer in Zwolle (fck Cluistra, ik heb de afspraak in Zwolle bij Autopalace gemaakt, daar maar eens kijken of die wel een schroevendraaier hebben........) nog geen details van maar ze wisten al wel dat er nog een belangrijke software update aan kwam.

Interessant dingetje, na mijn bezoek aan Cluistra van dinsdag waarbij ze al een of andere firmware update beweren te hebben gedaan (maar niet bovengenoemde 2 updates...), laadt de auto ineens niet meer automatisch op volgens het schema! Ook weer lekker dan. Vandaag hoefde ik gelukkig alleen maar even naar de Appie, maar ik had dus nog steeds 40% accu. Bij terugkomst de auto weer aan de laadpaal gehangen en het laden direct handmatig gestart. Het schema opnieuw naar de auto gestuurd via de Bluelink app, misschien dat er iets naar defaults was gegaan of zo. Maar wel lekker dan dat ze me dat even hadden laten weten.... :X
Ik ben bang dat veel monteurs niet meer zijn dan "gewoon monteurs" en geen software engineers. Helemaal niks ten nadele van de monteurs, maar het doorvoeren van een update en het doorgeven van de wijzigingen die daarmee gepaard gaan is niet iets wat standaard bij de werkzaamheden van een monteur hoorde. Tot de introductie van de EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 01:26:
[...]

Dark Knight.

Toch gek. Op alle studiofoto’s en de selector is het toch echt een lichtzwarte tint. Maar als ik dit zie is het gewoon grijs.
Hij is donker grijs, ik vind deze kleur mooier dan de andere grijze kleur😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 01:26:
[...]

Dark Knight.

Kleuren kun je niet betrouwbaar kiezen op basis van folders en al helemaal niet op een (niet gecalibreerd) beeldscherm. Lichtval bepaalt hoe een kleur overkomt, en dat is ten enen male onmogelijk te doen op een computer.

Daarom zijn wij naar de showroom gegaan en hebben buiten(!) de samples bekeken. Zelfs de samples kunnen je nog een beetje voor de gek houden omdat die klein zijn.

In de selector leek de rode kleur niet heel fraai. In het echt is die bijzonder mooi (in mijn optiek dan). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

s0larus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:22:
[...]

Die van mij wordt vanzelf grijs :X heb dus ook een witte maar leek de afgelopen maanden wel grijs :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Die van mij wordt vanzelf grijs :X heb dus ook een witte maar leek de afgelopen maanden wel grijs :P
Dat is het Kameleon optiepakket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:35
@Puc van S. Je moet binnen 10/15 sec na ontsluiten auto, het laadklepje openen!. Dus vergeet je dit : auto weer op slot en dan open doen, dan gaat klepslot ook open.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
nessio schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:41:
@Puc van S. Je moet binnen 10/15 sec na ontsluiten auto, het laadklepje openen!. Dus vergeet je dit : auto weer op slot en dan open doen, dan gaat klepslot ook open.
Hij was echt stuk ;) staat nu bij de garage.. ze gaan daar ook meteen de 3 missende software updates opzetten (waarvan 1 van de terugroepactie mbt de airbag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
O, oke. Er is 1 eerdere post geplaatst over een laadklep die niet open kon. Wel lullig dat ze m niet helemaal geladen hadden en laten repareren.
Airbag nu pas, die had toch al in 2019 moeten zijn gedaan bij import. De onze is van 4/9/2019 en airbag was toen al meteen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Iemand ervaring met Auto Palace Almere? Heel vervelend maar ik moet naar een nadere dealer en ik heb geen zin om naar van Mossel te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vhiper
Laat hem maar gewoon posten hoor, kan ik er tenminste nog even bij dromen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
nessio schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:18:
O, oke. Er is 1 eerdere post geplaatst over een laadklep die niet open kon. Wel lullig dat ze m niet helemaal geladen hadden en laten repareren.
Airbag nu pas, die had toch al in 2019 moeten zijn gedaan bij import. De onze is van 4/9/2019 en airbag was toen al meteen aangepast.
Ja dat vond ik ook er is daar uiteraard ook een klacht over naar de LM gegaan (maar of die daar iets mee doen..)

In ieder geval doet die het nu weer :) er was kennelijk niets kapot maar de monteur moest zelf ook veel kracht zetten/geweld gebruiken om hem open te krijgen.. vooralsnog doet die het nu wel soepel.

De dealer was wel zo aardig om hem daar aan de laadpaal te zetten, dus toen ik daar weg ging was de accu weer voor zo'n 60% vol geladen tov de 5% ofzo toen ik hem daar afleverde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Dat was wel netjes. Gelukkig niets kapot. Veel plezier met de Kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex999
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-01-2021
Dag iedereen,

Ik heb een kona uit 2019. Heel blij met de auto, maar wel jammer dat die auto geen blue link heeft. Weet jullie van een app die ik kan gebruiken die op afstand aangeeft wat de accu percentage is als hij aan het laden is?

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 22:32

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

EVNotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex999
Ah top, bedankt. Gebruik je hem ook?

Ik heb het net geïnstalleerd en kreeg al de melding dat de app zorgt voor een trager wifi verbinding op mijn mobiel :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-08 10:52
Alex999 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 06:56:
Dag iedereen,

Ik heb een kona uit 2019. Heel blij met de auto, maar wel jammer dat die auto geen blue link heeft. Weet jullie van een app die ik kan gebruiken die op afstand aangeeft wat de accu percentage is als hij aan het laden is?

Groetjes
Inderdaad EVNotify. Màar dan wel met een geschikte OBD2 dongle én een Android telefoon die je achterlaat in de auto. Je kunt dan met een andere smartphone je status uitlezen. De 2019 Kona kan namelijk niet zelfstandig via 4G communiceren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:56:
[...]
[...]
Laat hem maar gewoon posten hoor, kan ik er tenminste nog even bij dromen ;(
Vanmiddag hebben we hem na 10 maanden wachten eindelijk in ontvangst mogen nemen: Onze Kona EV Premium Dark Knight

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yiyjavt0ZPlhQCQhSMgh4my4tHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5yNG0qDAjDDtwyVhj4D8X5O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKU2YOhK3xWdI-inNv65GlaC0C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOL4HViuKL5ryvBhFnqyUOsm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Met recht, wat een mooie auto. De kleur staat 'm goed.
Tuurlijk, het is hier "de Kona-draad"..., maar toch.
Bedankt voor het delen. Ik weet weer waar ik op wacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
One-eye864 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Vanmiddag hebben we hem na 10 maanden wachten eindelijk in ontvangst mogen nemen: Onze Kona EV Premium Dark Knight
Mooie kleur, ik heb de hele tijd gedacht dat dit galactic grey was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
wortelsoft schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:13:
[...]

Mooie kleur, ik heb de hele tijd gedacht dat dit galactic grey was.
Dank! Galactica Grey lijkt oneerbiedig gezegd meer op de kleur van zo'n Komo vuilniszak.

Vanmiddag de eerste km's gereden (wel als bijrijder) en dat beviel heel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik ben nog niet bij een dealer geweest ben nog aan het wachten tot mijn sollicitatie naar een andere functie helemaal afgerond is, waarmee ik een elektrische auto zou mogen rijden. Zou een comfort worden, want onze leasemaatschappij heeft de 'brandstof' kosten voor ev's flink verhoogd. In vergelijking met andere maatschappijen is er zo'n 50-60 euro bij gekomen in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
'Brandstof' is toch een voorschot? Als je alleen thuis laadt dan vallen die kosten heel erg mee. Snelladers mijden helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
daemonix schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:50:
'Brandstof' is toch een voorschot? Als je alleen thuis laadt dan vallen die kosten heel erg mee. Snelladers mijden helpt ook.
Alleen hebb ik daar niets aan, mijn leasebedrag is inclusief voorschot. Een zuinige auto is dus goedkoper voor mij. Een Toyota Corolla hybrid komt er heel gunstig uit. De EV's zijn in de nieuwe lease lijst een stuk duurder geworden. Ik heb hier nog over gebeld met de lease maatschappij en ze zeggen, dat de kosten voor electriciteit voor hun tegenviel en dat ze daarom het voorschot verhoogd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:37
Ik begreep dat je nu bij ionity in NL tijdelijk gratis kan laden :). Maar ja die zit niet in onze straat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
KingDurk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:30:
Ik begreep dat je nu bij ionity in NL tijdelijk gratis kan laden :). Maar ja die zit niet in onze straat ;).
van wie begreep je dat? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
KingDurk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:30:
Er zijn plaatsen waar je gratis kunt laden bij Ionity (Nieuwegein, beide richtingen), maar het is echt niet overal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

One-eye864 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:33:
[...]
van wie begreep je dat? Bron?
Op de ionity app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
One-eye864 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:19:
[...]

*kwijl*

Vandaag is het mijn Ik-wacht-op-precies-dit-model-Kona-verjaardag :'( :'( :'(

Hoop dat ik snel ook dit soort foto's kan maken!! Heel veel plezier met deze mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex999
gtabak schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:31:
[...]

Inderdaad EVNotify. Màar dan wel met een geschikte OBD2 dongle én een Android telefoon die je achterlaat in de auto. Je kunt dan met een andere smartphone je status uitlezen. De 2019 Kona kan namelijk niet zelfstandig via 4G communiceren.
Ah bedankt. Ik heb er nu een beter beeld bij. Hoe zit het met acuu gebruik? Kan je de dongle de heletijd gekoppeld houden? Waar moet ik rekening mee houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Verbruik hangt van de gebruikte dongle af. Veel dongles vallen na een half uur in slaap als er geen dataoverdracht meer is. De telefoon in de auto kun je desgewenst aan een powerbank hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Twiek-San op 17-05-2020 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-08 10:52
Alex999 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Ah bedankt. Ik heb er nu een beter beeld bij. Hoe zit het met acuu gebruik? Kan je de dongle de heletijd gekoppeld houden? Waar moet ik rekening mee houden?
Normaliter wel. Er zit vaak een spaarstand op en bovendien gebruikt de dongle weinig stroom. Let trouwens wel op dat je een Android telefoon gebruikt. Een iPhone stopt er mee als ie in slaap gaat. Heel lastig onder het rijden, want dan moet je iedere keer de verbinding weer herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Ik had deze week de afspraak om de Kona op te halen.
Helaas is er al een onderdeel kapot, waardoor de auto niet kan laden. Nog maar even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
waterfles schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 06:38:
Helaas is er al een onderdeel kapot, waardoor de auto niet kan laden. Nog maar even geduld hebben :)
Pffffff dat meen je niet!!! Heb je al wel nieuwe afspraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vhiper
waterfles schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 06:38:
Oh man, dat moet me na een jaar wachten toch echt niet gebeuren. Denk dat je dan letterlijk het dak van de garage omhoog zal zien gaan van de scheldkanonade die ik dan zou afvuren...

Ik weet dat dat niets helpt op zo'n moment, maar by God, wat zou dat ontzettend goed voelen... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Net een globale meting van de kofferbak en frunk uitgevoerd met een digitale meter. Conclusie:
373 liter is de opgave van de ruimte met de kofferbak bodem op de laagste stand.

De ruimte tussen de het gat van het reserverewiel en de flexibele bodem is 90x70x8 cm = circa 50 l

De ruimte van het reservewiel is 70x50x15 cm = circa 52 l

De bak uit de achterbak in de frunk is zo'n 55x40x15= 33l

Dus alles bij elkaar zo'n 508 l! Dat is heel wat anders dan de officiële cijfers :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Rob76 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:24:
Net een globale meting van de kofferbak en frunk uitgevoerd met een digitale meter. Conclusie:
373 liter is de opgave van de ruimte met de kofferbak bodem op de laagste stand.

De ruimte tussen de het gat van het reserverewiel en de flexibele bodem is 90x70x8 cm = circa 50 l

Dus alles bij elkaar zo'n 508 l! Dat is heel wat anders dan de officiële cijfers :) !
Ehm, met "373 liter is de opgave van de ruimte met de kofferbak bodem op de laagste stand" bedoel je waarschijnlijk bodem op de hoogste stand? Dus met de bak in de achterbak gestopt, zoals de boel bij aflevering was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
vanaalten schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:34:
[...]

Ehm, met "373 liter is de opgave van de ruimte met de kofferbak bodem op de laagste stand" bedoel je waarschijnlijk bodem op de hoogste stand? Dus met de bak in de achterbak gestopt, zoals de boel bij aflevering was?
Nee, op de laagste stand als je de rechthoekige bak weghaalt en de vloer een treedje lager zet.

Dan heb je daaronder nog een ruimte als je hem vlak meet tot aan de ronde ruimte. En dan nog de ronde ruimte.

Raar dat ze dit niet bekender maken, juist omdat zoveel mensen commentaar hebben op de bagageruimte.

[ Voor 19% gewijzigd door Rob76 op 19-05-2020 14:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vhiper
Zowaar zojuist HET telefoontje mogen ontvangen...Volgende week donderdag komen ze mijn nieuwe Kona thuis afleveren! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:55:
Zowaar zojuist HET telefoontje mogen ontvangen...Volgende week donderdag komen ze mijn nieuwe Kona thuis afleveren! _/-\o_
Gefeliciteerd!! Nog heeeele even aftellen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
One-eye864 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 07:49:
[...]

Pffffff dat meen je niet!!! Heb je al wel nieuwe afspraak?
Zit 5 werkdagen levertijd op het onderdeel. Verder is de afspraak, dat ze mij direct bellen als het onderdeel binnen is om een nieuwe afspraak te maken. Het is even wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Rob76 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:24:

50+52+33 is 135 toch? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
s0larus schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:55:
[...]

50+52+33 is 135 toch? Of begrijp ik het verkeerd?
"Conclusie: 373 liter is de opgave van de ruimte met de kofferbak bodem op de laagste stand."

373 + 135 = 508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
Hey jongens, ik heb een vermoeden maar zoek graag uitsluitsel. Bij welke regeneratie stand gaan mijn remlichten aan? Ik zit zelf op regen 1 en die gedraagt zich als gas los in een automaat, gaan de remlichten dan aan? Lijkt me dat bij regen 3 sowieso de remlichten aangaan bij gas los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Stand 2 en 3. Bij stand 0 en 1 gaan de remlichten niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

En ook in de 'auto' regen-stand gaan de remlichten aan soms bij level 0 en 1, namelijk als je gas los laat en je nadert een auto die langzamer rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:04:
En ook in de 'auto' regen-stand gaan de remlichten aan soms bij level 0 en 1, namelijk als je gas los laat en je nadert een auto die langzamer rijdt.
Dat lijkt me ook niet meer dan terecht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Dat lijkt me ook niet meer dan terecht. ;)
Vond het wel een mooie aanvulling op jouw antwoord, om het compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Vond het wel een mooie aanvulling op jouw antwoord, om het compleet te maken.
Inderdaad, prima aanvulling! Auto regeneratie is sowieso een mode waar je al dan niet van houdt. Ik vind het een prima uitvinding maar ik snap dat niet iedereen het fijn vindt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
vanaalten schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:14:
[...]

"Conclusie: 373 liter is de opgave van de ruimte met de kofferbak bodem op de laagste stand."

373 + 135 = 508
Ik zal het vast beter begrijpen zodra ik de auto heb en zelf aan de slag ga met ruimte haha. In ieder geval dank voor de metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
s0larus schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:32:
[...]

Ik zal het vast beter begrijpen zodra ik de auto heb en zelf aan de slag ga met ruimte haha. In ieder geval dank voor de metingen.
Hahaha, het is maar een grove meting hoor. Maar met 2 kinderen onder de 10 is het wel fijn om de juiste afmetingen te weten zodat je reistassen kan kopen die precies passen. Bol.com heeft bijvoorbeeld een mooie reistas van 65 cm die precies in de diepte past. Scheelt met inpakken. Voor de vakantie wel zo fijn :). Wij zijn zo vorig jaar twee weken naar een huisje in Italië geweest en hadden zelfs nog ruimte over om door de achterruit te kijken. Gewoon niet teveel meenemen en niet gaan kamperen 😂. Ik vind een dakkoffer maar gedoe en de trekhaak is al bezet met twee mountainbikes.

[ Voor 5% gewijzigd door Rob76 op 20-05-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Rob76 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Hahaha, het is maar een grove meting hoor. Maar met 2 kinderen onder de 10 is het wel fijn om de juiste afmetingen te weten zodat je reistassen kan kopen die precies passen. Bol.com heeft bijvoorbeeld een mooie reistas van 65 cm die precies in de diepte past. Scheelt met inpakken. Voor de vakantie wel zo fijn :). Wij zijn zo vorig jaar twee weken naar een huisje in Italië geweest en hadden zelfs nog ruimte over om door de achterruit te kijken. Gewoon niet teveel meenemen en niet gaan kamperen 😂. Ik vind een dakkoffer maar gedoe en de trekhaak is al bezet met twee mountainbikes.
Ja inderdaad. Met de auto ben ik zelf niet zo vaak op reis geweest maar de achteruitkijk spiegel wel kunnen gebruiken is uiterst handig. Straks heb ik toch m'n dashcam aangesloten en die heeft voor en achter camera dus dat scheelt voor mij in het geval het toch te vol staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Passende reistassen heb je ook hier: https://www.car-bags.com/nl/shop/hyundai/kona.html

Ik heb er geen aandelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Hmmm er valt me iets geks op vandaag. Als ik instap, mijn gordel om doe en dan de auto start blijft hij piepen dat ik mijn gordel niet om heb. als ik eerst de auto start en dan de gordel om doe gaat het wel goed. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
One-eye864 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:37:
Hmmm er valt me iets geks op vandaag. Als ik instap, mijn gordel om doe en dan de auto start blijft hij piepen dat ik mijn gordel niet om heb. als ik eerst de auto start en dan de gordel om doe gaat het wel goed. Hebben jullie dit ook?
Nee,

Ik doe beide varianten wel eens en in beide gevallen stopt 'ie met piepen (of piept niet eens, als ik vooraf gordel om doe). Gewoon zoals je zou verwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
Klopt, maar dan ben je meer dan 300 euro kwijt. Ik was voor drie tassen die precies naast elkaar passen met de laadvloer op de hoogste stand 66 euro kwijt. En ze zijn na drie vakanties nog in prima staat.

Oh ja, mijn probleem met de accu is ook verholpen. Was een storing in de toevoer van de grote naar de kleine accu. En dat duurde een kleine vier weken... En dan merk je weer het verschil tussen een ev en een Kona ICE. Wat rijdt de Kona EV toch fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
Weet iemand toevallig of er binnenkort een software update komt waarbij Android Auto full screen wordt ? Ik heb vooralsnog full screen met CarPlay maar ik was wel benieuwd naar een Android mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat is al heel lang full screen. Hoezo, waarom dacht je dat dat niet het geval zou zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door daemonix op 22-05-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
daemonix schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:07:
Dat is al heel lang full screen. Hoezo, waarom dacht je dat dat niet het geval zou zijn?
Wellicht verkeerde woordkeuze maar als ik een S20 aansluit op m’n Kona 2020 krijg ik zoiets als https://i.redd.it/ytzd8o2m3cr31.jpg
Met andere woorden , je krijgt een nutteloze Android logo rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor de e-Niro is komt er een update voor de widescreen. Zal voor de Kona ook in aantocht zijn. Daarin maakt android auto beter gebruik van de beschikbare ruimte. Die kan namelijk in split screen naast de schermen van de navigatie zelf.
Zie hier wat screenshots: https://www.docdroid.net/...-features-u5w1-pdf#page=5

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-05-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat zit dus niet in Android Auto maar in de software van de Kona/eNiro. ;)

Belangrijker is of er een betere headunit in zit zodat het via Wifi in plaats van via een kabeltje kan worden afgehandeld. Is dat zo?

[ Voor 48% gewijzigd door daemonix op 22-05-2020 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:04:
Dat zit dus niet in Android Auto maar in de software van de Kona/eNiro. ;)
Ja precies, dat begreep je verkeerd.
offtopic:
Geeft niet, maar valt me op dat je hier op alles een antwoord wilt geven of het laatste woord wilt hebben ;)
Belangrijker is of er een betere headunit in zit zodat het via Wifi in plaats van via een kabeltje kan worden afgehandeld. Is dat zo?
Nee, was ook al wel langer bekend. Het aantal merken/modellen dat draadloos CarPlay / Android Auto kan is zeer beperkt.
Maar goed, je wilt toch je telefoon vaak opladen als je onderweg bent, zo’n erg gemis is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:43
[b]CyBeRSPiN schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:24:[/
Maar goed, je wilt toch je telefoon vaak opladen als je onderweg bent, zo’n erg gemis is het niet.
Daar heb je die handige Qi laadplek voor: je telefoon gewoon neerleggen en draadloos opladen.
Juist daarom zou ik draadloze Carplay verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De Qi laadplek laadt dermate langzaam dat je telefoon eerder leger dan voller raakt. ;)

Pagina: 1 ... 56 ... 143 Laatste