Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste
Acties:

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:40
Dat overspuiten hier zou plaatsvinden was al vanaf de 1e order in 2018 bekend (en alleen het dak niet de spiegels zoals in de folders staat afgedrukt)

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• nessio
@IvoB2 Vanaf 8 maart tot nu 400 km gereden (waarvan zelfs nog 1x rit naar een cliënt van 260 km).
En de 2 andere auto's staan in een van onze verhuurde loodsen (huurder krijgt tijdelijk 75% korting )

• Rob76
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 28-05 16:40
Jan Workum schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:33:
[...]

Nee, blijkbaar (ging overigens om stoelverstelling) en dat vinkje is natuurlijk een voorwaarde. Gelukkig heeft een meerderheid dit probleem nooit ondervonden (volgens een enquête in de FB gebruikersgroep) Ik wacht vol vertrouwen op de levering. Bedankt voor je reactie!
Ze zijn er bij de dealer nog steeds mee bezig en kunnen niets vinden... Dan maar een nieuwe accu lijkt me.

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:38
Nou hier staat inmiddels onze huidige auto (Renault Kadjar) bij de Hyundai dealer voor een gratis APK en onderhoudsbeurt. Ze worden langzaam aan wel klantvriendelijk .....

• Spirit1707
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:40
Belofte maakt schuld...

• Jan Workum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-06 14:09
Rob76 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:11:
[...]

Ze zijn er bij de dealer nog steeds mee bezig en kunnen niets vinden... Dan maar een nieuwe accu lijkt me.
Als een defecte accu de oorzaak is zou dat natuurlijk de oplossing zijn en zouden ze er niet zo lang mee bezig zijn. De oorzaak hebben ze schijnbaar nog niet gevonden. Hou ons op de hoogte, alvast bedankt!

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 04-05 12:14
...

[Voor 163% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:13]

• One-eye864
Nou hij is weer terug. Eerste wat me opviel is dat het lampje van het onderhoud nog steeds brand. Ik dus nog even naar binnen: "Ja klopt we hebben geen onderhoud gedaan anders werd het te duur, dus doen we wel een keer als de Kona er is. Tot die tijd het lampje gewoon negeren, dan kunnen wij het straks ook niet vergeten......"

Nou ja wij hebben ons best gedaan de auto zo goed mogelijk te onderhouden tot de inruil, dus straks hun probleem als ze er iets van vinden bij de inruil 8)7

• Spirit1707
Is dit een schoolvoorbeeld van "het was te mooi om waar te zijn" of "blij zijn met een dooie mus"? Ze zouden toch onderhoud plegen?! Als ze geen onderhoud hebben gedaan, wat dan wel?

• hrigteri
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-05 16:06
Ik heb regelmatig dat ik de achterklep sluit, de auto instap, aanzet en vloekend de auto weer uitstap om opnieuw de achterklep (wel) dicht te doen..... erg irritant. Nog nooit een auto gehad met zo'n slecht sluitende achterklep.

• hrigteri
Ik heb een paar weken geleden deze vraag al eens gepost, maar ik ben toen volledig genegeerd. Dus opnieuw dezelfde vraag :

Voor de Kona 2020 met Blue Link, heeft iemand een manier gevonden om Google Home te koppelen ?

"OK Google, talk to blue link" resulteert in een link naar http://owners.hyundaiusa.com/
Ik heb geprobeerd daar een account te maken, maar dan wordt mn VIN niet geaccepteerd met een auto toe te voegen :'( en terug naar myhyundai Europe proberen te switchen lukt natuurlijk niet, de API is daar niet beschikbaar.

https://www.coastalhyunda...n-echo-with-your-hyundai/

Ik heb 2 Google Home's staan, dus zou erg graag mn auto er ook aan hangen, maar heb helaas nog geen work-around gevonden. De dealer zegt dat de reden is "android auto is officieel nog niet beschikbaar in Nederland". Wat natuurlijk b.s. is, ik heb android auto gewoon meegeleverd gekregen in het Nederlands op mn nieuwe Samsung S10e, dus niet eens hoeven side-loaden of zoiets.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:37
hrigteri schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:40:
Ik heb regelmatig dat ik de achterklep sluit, de auto instap, aanzet en vloekend de auto weer uitstap om opnieuw de achterklep (wel) dicht te doen..... erg irritant. Nog nooit een auto gehad met zo'n slecht sluitende achterklep.
Ergens een heel flink eind terug in dit topic kwam de tip om de schroeven/bouten in de stootrubbers flink meer aan te draaien. Dat heb ik toen gedaan en dat heeft behoorlijk geholpen. Enkel als ik 'm nu zacht dicht laat vallen gaat het heel soms nog mis.

Edit: gevonden!
Url in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Vier nokken aan draaien dus. Al lijkt het niet bij iedereen geholpen te hebben.

[Voor 13% gewijzigd door vanaalten op 23-04-2020 07:57]

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 10:53
hrigteri schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:43:
Ik heb een paar weken geleden deze vraag al eens gepost, maar ik ben toen volledig genegeerd. Dus opnieuw dezelfde vraag :

Voor de Kona 2020 met Blue Link, heeft iemand een manier gevonden om Google Home te koppelen ?

"OK Google, talk to blue link" resulteert in een link naar http://owners.hyundaiusa.com/
Ik heb geprobeerd daar een account te maken, maar dan wordt mn VIN niet geaccepteerd met een auto toe te voegen :'( en terug naar myhyundai Europe proberen te switchen lukt natuurlijk niet, de API is daar niet beschikbaar.

Ik heb 2 Google Home's staan, dus zou erg graag mn auto er ook aan hangen, maar heb helaas nog geen work-around gevonden. De dealer zegt dat de reden is "android auto is officieel nog niet beschikbaar in Nederland". Wat natuurlijk b.s. is, ik heb android auto gewoon meegeleverd gekregen in het Nederlands op mn nieuwe Samsung S10e, dus niet eens hoeven side-loaden of zoiets.
Ik ben zelf met de 2019 Kona bezig geweest, Die heeft geen Blue Link en ik heb geprobeerd daar een alternatief voor te vinden (o.a. EvNotify met specifieke hardware). Kia heeft wel een gecombineerde hard/software after markt oplossing en Hyundai BELUX heeft ook zoiets.

Ook weinig of geen gehoor gekregen op dit forum. Ook bij de dealer en importeur geen luisterend oor gevonden.

Wel vond ik op diverse andere fora (EvNotify, ABRP, OVMS) interessante informatie over mijn "probleem". Ook op buitenlandse Kona fora staan soms relevante zaken.

Succes!

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:02
Wat natuurlijk b.s. is, ik heb android auto gewoon meegeleverd gekregen in het Nederlands op mn nieuwe Samsung S10e, dus niet eens hoeven side-loaden of zoiets.
Er staat geen losse AA app op, is onderdeel van Android 10. AA is nog steeds niet goedgekeurd in NL.

Niet dat dat uit maakt natuurlijk, je Google Home en Blue Link connectie heeft niks met AA te maken. Ik neem aan dat je die app wel hebt en je koppeling met de auto hebt gemaakt. Dan zal je de koppeling tussen die twee bij je google assistant moeten zoeken.

Ondersteuning in NL kan wel eens ver achter lopen, mijn lampen konden ook lange tijd niet met spraak commando's aan etc.

Wat betreft geen reactie op je Blue Link problemen, tja, ik denk dat 99% van ons geen Blue Link mogelijkheid heeft. We kunnen dan wellicht een beetje mee denken maar dan houdt het ook op. (of we zijn gewoon jaloers :+ )

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• Rick1855
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 09:13
vanaalten schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:47:
[...]

Ergens een heel flink eind terug in dit topic kwam de tip om de schroeven/bouten in de stootrubbers flink meer aan te draaien. Dat heb ik toen gedaan en dat heeft behoorlijk geholpen. Enkel als ik 'm nu zacht dicht laat vallen gaat het heel soms nog mis.

heeft bij mij ook geholpen.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Aften ICU 3x32A/Load balancing

• nessio
Bij mij heeft het niet geholpen (eerst zelf gedaan) , ook niet toen de dealer het deed. Gewoon hard dichtgooien, zoals bij een auto van 50 jaar geleden 8)7

• nessio
@hrigteri Wat zou je via google home willen doen?

• One-eye864
Spirit1707 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:30:
Is dit een schoolvoorbeeld van "het was te mooi om waar te zijn" of "blij zijn met een dooie mus"? Ze zouden toch onderhoud plegen?! Als ze geen onderhoud hebben gedaan, wat dan wel?
Ja op zich wel, nu alleen APK en: "gecontroleerd of we er nog veilig mee kunnen rijden" (dit laatste lijkt me wel met een auto van 4 jaar oud met weinig km's).

Aan de andere kant maakt het mij niet zo veel uit aangezien wij niet super veel met de auto rijden en als het goed is over 2 a 3 weken onze Kona komt. Wij hebben in ieder geval aan onze onderhoudsplicht betreffende de inruilauto voldaan. Wat me vooral verbaasd is dat ze eerst zeggen dat ze onderhoudsbeurt gaan doen en het dan toch maar weer niet doen, uiteraard zonder dit zelf te melden.

• hrigteri
nessio schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:31:
@hrigteri Wat zou je via google home willen doen?
Alles wat je met de bluelink app kunt, kun je dan met je Google Assistant (google home) doen. Dus auto van/op slot, temperatuur instellen, airco/ontwasemen, starten/stoppen van laadsessie. En ik neem aan ook zoiets als vragen wat de huidige battery percentage is.

En je zou ook de navigatieopdrachten moeten kunnen sturen. Dus "hey google, what's my commute to work" en gevolgd door "send this route to my hyundai", of zoiets.

Ik heb mn beide Google Home op Engels(Amerikaans) staan ivm integratie met Harmony die ooit niet werkte in het Nederlands, geen idee eigenlijk of dat al eens gefixed is...

[Voor 18% gewijzigd door hrigteri op 24-04-2020 02:18]

• hrigteri
vanaalten schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:47:
[...]

Thanks! Ik ga het proberen.

• hrigteri
hrigteri schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 02:20:
[...]

Thanks! Ik ga het proberen.
Update: ik heb ze een paar milimeter kunnen aandraaien. Lijkt inderdaad te helpen! De kofferbak sluit nu beter voor mijn gevoel.

• Maarten_VD
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 30-05 16:36
Goede ontwikkelingen, de 3 fasen laders. Ik heb inmiddels al een jaar en kona en ben er super blij mee! Maar de mijne heeft dus een 1 fase lader. Weet iemand of het mogelijk is de auto in te laten bouwen naar 3 fasen laden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
De zoekfunctie al geprobeerd?

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 05-06 19:27
Maarten_VD schreef op zondag 26 april 2020 @ 02:50:
Goede ontwikkelingen, de 3 fasen laders. Ik heb inmiddels al een jaar en kona en ben er super blij mee! Maar de mijne heeft dus een 1 fase lader. Weet iemand of het mogelijk is de auto in te laten bouwen naar 3 fasen laden?
Nee.

• gtabak
Maarten_VD schreef op zondag 26 april 2020 @ 02:50:
Nee, is technisch en praktisch (financieel) een te grote uitdaging.

Trouwens, waarom zou je met deze accu een 3-fase lader thuis nodig hebben. Met een slimme configuratie kun je thuis met z'n 5 kW laden, daarmee laad je een bijna lege accu makkelijk in één nacht weer op.

Onderweg misschien, maar daar kun je beter en sneller bij een (gelijkstroom) snellader terecht.

• Banjy
  • Laatst online: 14:22
gtabak schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:49:
[...]

Nee, is technisch en praktisch (financieel) een te grote uitdaging.

Trouwens, waarom zou je met deze accu een 3-fase lader thuis nodig hebben. Met een slimme configuratie kun je thuis met z'n 5 kW laden, daarmee laad je een bijna lege accu makkelijk in één nacht weer op.

Onderweg misschien, maar daar kun je beter en sneller bij een (gelijkstroom) snellader terecht.
Of een 3fase 22 kW lader. Dan haal je ruim 7 kW. Er is er in mijn buurt eentje die (11 kW op de app) gewoon 22 kW is, als ik laat thuis kom en 's ochtends vroeg weg moet dan probeer ik die altij even. Dat gaat wel aanzienlijk sneller. Maar bij beetje normale werkdagen zit (bijv. 19.00 tot 06.00) je alweer op 11 uur laden, dat is zelfs 3,6 kW (1 fase van 11 kW paal) een goede 35-40 kWh. Als je elke dag de accu praktisch leeg weet te rijden en aan dat soort werktijden dagelijks vast zit zul je inderdaad met de tijd op een (te) lege accu uitkomen. Tenminste als je onderweg of op bestemming niet kan laden.

Blijft dus wel afhankelijk van het type gebruiker. Maar voor de gemiddelde rijder zou het geen probleem mogen zijn.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• One-eye864
One-eye864 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:43:
[...]
Hmm ik lees het ook net na aanleiding van je berichtje. Wel weer leuk aangezien de dealer mij gisteren belde (wel voor het eerst uit zichzelf maar dat komt vast door de ruzie vorige maand) waarin hij aangaf dat volgens Hyundai NL onze auto nog steeds op schema ligt (aankomst in de haven op 24-4) en dus deze maand binnenkomt en dat de fabriek in Tsjechië niet dicht is geweest...

Twijfel of ik de dealer hier maar weer mee om de oren zal gaan slaan of maar weer even af ga wachten
waterfles schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:22:

Mijn dealer zegt dat de verwachte levertijd ook niet is gewijzigd. Dus hopelijk staat erover +/- 3 weken een Kona voor de deur.
Ik moet toch toegeven dat mijn dealer gelijk lijkt te gaan krijgen. Zojuist (na navraag door ons) bevestiging gehad dat onze Kona gisteren in de haven is aangekomen en nu wacht op het, in te plannen, transport naar de dealer ....

• Rob76
Mijn Kona staat nog steeds bij de garage. Defecte 12v accu nog steeds niet gemaakt en de garage geeft aan dat ze bij Hyundai weinig reactie geven... Tot zover de goede ervaringen 🤨 met het merk en de auto. Nu krijg ik een I20 mee als vervanger. Daar ga ik dus niet mee akkoord. Dat is natuurlijk geen vergelijkbare auto. Ik verwacht toch wel wat meer coulance als je auto van net een jaar al bijna twee weken kapot is!

• nessio
Jeetje, ze kunnen toch wel die accu testen. Is ie rot moet er een nieuwe in. 2 weken, wat een dealer.. Ik had in een van mijn BMW's binnen 6 mnd een rotte accu (en die vervangen kostte overigens 4 uur). .

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22:53

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

Twee weken bij de garage ivm een defecte 12V-accu.... 8)7
Hopelijk lossen ze het alsnog netjes op.

• gtabak
Banjy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:52:
[...]

Of een 3fase 22 kW lader. Dan haal je ruim 7 kW. Er is er in mijn buurt eentje die (11 kW op de app) gewoon 22 kW is, als ik laat thuis kom en 's ochtends vroeg weg moet dan probeer ik die altij even. Dat gaat wel aanzienlijk sneller. Maar bij beetje normale werkdagen zit (bijv. 19.00 tot 06.00) je alweer op 11 uur laden, dat is zelfs 3,6 kW (1 fase van 11 kW paal) een goede 35-40 kWh. Als je elke dag de accu praktisch leeg weet te rijden en aan dat soort werktijden dagelijks vast zit zul je inderdaad met de tijd op een (te) lege accu uitkomen. Tenminste als je onderweg of op bestemming niet kan laden.

Blijft dus wel afhankelijk van het type gebruiker. Maar voor de gemiddelde rijder zou het geen probleem mogen zijn.
Een 3 fase (22 kW) lader aan huis is niet echt een optie, moet je namelijk overstappen op 3 x 32 A en dat kost een kleine 1000 euro extra aan vastrecht per jaar. Wat wel een optie is om een huisaansluiting van 3 x 25 A (standaard in de nieuwbouw) te combineren met een slimme lader en een load balancer. Dan kun je in ieder geval 's-nachts met een hoger vermogen laden.

De meeste publieke (wisselstroom) laadpunten zijn vaak wel 3 fase, maar dan wordt het vermogen wel over de meerdere aansluitingen verdeeld. Sta je alleen, dan krijg je de volle 11 of 22 kW, anders moet je delen met je buurman.

Overigens is dat ook vaak het geval bij de (gelijkstroom) snelladers.

Maar nogmaals, wij hebben onze Kona 2019 (1 fase) al weer enige tijd en laden op met (constant) 4,6 kW. Nog nooit 's-morgens (07.00 uur) de auto nog zien laden als ie 's-avonds ingeplugd werd.

• hrigteri
gtabak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:46:
[...]
Een 3 fase (22 kW) lader aan huis is niet echt een optie, moet je namelijk overstappen op 3 x 32 A en dat kost een kleine 1000 euro extra aan vastrecht per jaar. Wat wel een optie is om een huisaansluiting van 3 x 25 A (standaard in de nieuwbouw) te combineren met een slimme lader en een load balancer. Dan kun je in ieder geval 's-nachts met een hoger vermogen laden.
Ik heb bij de nieuwbouw in 2017 direct al een 3x25A aansluiting laten realiseren met oog op dat er op termijn ongetwijfeld meer elektriciteit benodigd zal zijn in huis (we hebben nog wel een gas-aansluiting). Mijn buren hebben allemaal 1x32. Ombouwen van 1x32 naar 3x25 moet via de netbeheerder en kost iets van 200 euro excl BTW, prijs is afhankelijk van je netbeheerder.

3x32 is echt niet nodig voor een 3-fasen lader aan huis! Gaat je enorm veel extra kosten per jaar zoals hierboven ook genoemd. Het vastrecht, transportkosten, net hoe je het wilt noemen, ga je ineens voor naar een semi-zakelijke aansluiting met bijbehorende hoge kosten. 3x25 is genoeg.

Ik heb de boel van New Motion (ivm leasemaatschappij) en daarbij ook een loadbalancer die ervoor zorgt dat ik met ongeveer 11 kWh aan het laden ben via mijn 3x25 aansluiting.
Paar uurtjes en de accu is weer vol.

• daemonix
  • Niet online
Er zijn niet zo veel auto's die op 22 kW laden. Ook een Kona niet, dus inderdaad, de 25 A volstaat prima. Alleen de ombouw naar 3 fase kost wat geld zoals @hrigteri al schrijft. Verder is het maandbedrag hetzelfde als bij enkelfase.

Wij hebben ook bij nieuwbouw meteen 3 fase aan laten leggen, we hebben een 3 fase 11.2 kW kookplaat.

De 3 fase Kona laadt op maximaal 16 A per fase (11 kW), en dan heb je zelfs geen loadbalancing nodig in de meeste gevallen.

[Voor 15% gewijzigd door daemonix op 30-04-2020 12:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:38
Gisteren bericht van mijn dealer dat de Kona die ik in mei 2019 heb besteld vertraging heeft..in plaats van leveren per eind mei, wordt het nu eind juni... te triest voor woorden weer... :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
One-eye864 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:20:
[...]

[...]
Ik moet toch toegeven dat mijn dealer gelijk lijkt te gaan krijgen. Zojuist (na navraag door ons) bevestiging gehad dat onze Kona gisteren in de haven is aangekomen en nu wacht op het, in te plannen, transport naar de dealer ....
Bijzonder...ik weet niet hoeveel bootjes ze verwachten, maar die dealer van mij meldde gisteren vrolijk dat die van mij nog ergens ronddobbert en half mei nu verwacht wordt in de haven (en dan nemen ze nog de tijd om dat ding pas eind juni bij mij te droppen... :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:02
Vhiper schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:55:

Bijzonder...ik weet niet hoeveel bootjes ze verwachten, maar die dealer van mij meldde gisteren vrolijk dat die van mij nog ergens ronddobbert en half mei nu verwacht wordt in de haven (en dan nemen ze nog de tijd om dat ding pas eind juni bij mij te droppen... :?
Als je in de 1e post onderaan kijkt kan je zien hoe je "de bootjes" kan tracken. Als de boot in de haven is ben je zo twee weken verder voor deze bij de dealer is, als je nog 2 tone hebt gaan ze hem eerst nog spuiten en duurt het nog langer :P

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:56
Ook contact gehad met de dealer. Die van mij heeft een maandje vertraging. Begin juni wordt de Kona gedropt bij de dealer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Was er niet iets met een virus? Misschien heeft dat voor wat vertraging gezorgd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:55:
[...]

De onze kwam per trein uit Tsjechië

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 05-06 09:04
Is er hier iemand die al uitgezocht heeft of je de plastic kapjes uit de standaard velgen kan halen, cq of dat mooier is? Kan er online weinig over vinden.

Edit: toch gevonden: http://techno-fandom.org/~hobbit/cars/ev/screw.html

Slecht idee dus!

[Voor 23% gewijzigd door Marko72 op 02-05-2020 09:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:19
Marko72 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:25:
Is er hier iemand die al uitgezocht heeft of je de plastic kapjes uit de standaard velgen kan halen, cq of dat mooier is? Kan er online weinig over vinden.

Edit: toch gevonden: http://techno-fandom.org/~hobbit/cars/ev/screw.html

Slecht idee dus!
Jammer dat het niet kan, ik vind die velgen er niet uit zien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rob76
Twiek-San schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:28:
Twee weken bij de garage ivm een defecte 12V-accu.... 8)7
Hopelijk lossen ze het alsnog netjes op.
Er is niets mis met de 12v accu zelf blijkt nu, maar wel met de toevoer naar de accu. Ook de toevoer vanuit de grote naar de kleine accu werkt niet meer. Ze kunnen het maar niet vinden en Hyundai zelf schijnt ook niet erg mee te helpen. We gaan week vier in... Ik heb gelukkig ipv de i20 nu wel een Kona 1.6 met 177 pk gekregen als vervanger. Het is even wennen weer bezine, maar is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nessio
O, dus dat die 12v goed is wisten ze natuurlijk binnen 1 dag.
Het vinkje voor bijladen staat toch wel aan?
Zo ja, dan wordt het zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:33

elmo1

Kona Electric jan-2019

Rob76 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Er is niets mis met de 12v accu zelf blijkt nu, maar wel met de toevoer naar de accu. Ook de toevoer vanuit de grote naar de kleine accu werkt niet meer. Ze kunnen het maar niet vinden en Hyundai zelf schijnt ook niet erg mee te helpen. We gaan week vier in... Ik heb gelukkig ipv de i20 nu wel een Kona 1.6 met 177 pk gekregen als vervanger. Het is even wennen weer bezine, maar is zeker niet slecht.
Schakelaar stoel is bij mij probleem dat hij 12v accu wegtrekt.
Maar je schrijven vermoed iets anders

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:11
waterfles schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:30:
Ook contact gehad met de dealer. Die van mij heeft een maandje vertraging. Begin juni wordt de Kona gedropt bij de dealer.
Bij mij nog geen nieuws. Die zou in de laatste week mei moeten komen maar Arval heeft geen mails verzonden sinds de laatste over corona en leveringen. Zal het zien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
Wackerstamfer schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Als je in de 1e post onderaan kijkt kan je zien hoe je "de bootjes" kan tracken. Als de boot in de haven is ben je zo twee weken verder voor deze bij de dealer is, als je nog 2 tone hebt gaan ze hem eerst nog spuiten en duurt het nog langer :P
Nope, gelukkig geen 2 tone. Echt, ben er zo klaar mee dat de kleur me al helemaal niets meer uit maakt :X

Wel leuk om die bootjes te zien ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vhiper
One-eye864 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:12:
[...]

De onze kwam per trein uit Tsjechië
Volgens de dealer moet die van mij nog uit Korea komen (en staat nu dus op een of andere boot die met zijn dikke dieselmotor deze kant op tuft), want stel je voor dat ze een beetje millieubewust degene die ze in Korea aan het maken waren niet gewoon aan een Koreaan ofzo hadden verkocht en die van mij dan maar in Tsjechie in elkaar hadden geschroeft 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:37:
[...]

Volgens de dealer moet die van mij nog uit Korea komen (en staat nu dus op een of andere boot die met zijn dikke dieselmotor deze kant op tuft), want stel je voor dat ze een beetje millieubewust degene die ze in Korea aan het maken waren niet gewoon aan een Koreaan ofzo hadden verkocht en die van mij dan maar in Tsjechie in elkaar hadden geschroeft 8)7
Onze zou ook uit Korea komen maar is overgeheveld naar Tsjechië (waardoor er ook de kleur moesten aanpassen) waarschijnlijk zat jij dan net bij de laatste lichting in Korea die voor Europa bestemd is. Nu komen alle 64kWh bestellingen uit Tsjechië (de 39kWh komt wel uit Korea)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vhiper
One-eye864 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Onze zou ook uit Korea komen maar is overgeheveld naar Tsjechië (waardoor er ook de kleur moesten aanpassen) waarschijnlijk zat jij dan net bij de laatste lichting in Korea die voor Europa bestemd is. Nu komen alle 64kWh bestellingen uit Tsjechië (de 39kWh komt wel uit Korea)
Zou zomaar kunnen, mijn bestelling stamt immers uit mei 2019 ( :'( ) en toen was er nog geen fabriek in Tsjechie..

Wellicht had ik om mijn eigen Kona fabriek moeten vragen...die was blijkbaar sneller leverbaar dan de auto zelf :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:36:
[...]

Zou zomaar kunnen, mijn bestelling stamt immers uit mei 2019 ( :'( ) en toen was er nog geen fabriek in Tsjechie..

Wellicht had ik om mijn eigen Kona fabriek moeten vragen...die was blijkbaar sneller leverbaar dan de auto zelf :D
Hmmm ja dan zou het kunnen. Onze bestelling was begin juli 2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:26
Vhiper schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:36:
[...]

LOL, dat gevoel heb ik zo langzamerhand ook. Mijn bestelling is van feb. 2019 en heb nog steeds niets gehoord over levering, behalve dat auto op 15 april "aangekomen" zou zijn. Maar geen idee of dat ook echt klopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
kadbr0 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:43:
[...]

LOL, dat gevoel heb ik zo langzamerhand ook. Mijn bestelling is van feb. 2019 en heb nog steeds niets gehoord over levering, behalve dat auto op 15 april "aangekomen" zou zijn. Maar geen idee of dat ook echt klopt.
Whoa! :X En ik dacht dat ik met mijn half mei 2019 inmiddels wel de langst wachtende zou zijn... Hoop dat je hem snel hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Mijn levertijd was 4....

...dagen. O-)

Echt, de levertijden die hierboven genoemd worden zijn hemeltergend. Snap dat sommigen er intussen helemaal klaar mee zijn. Sterkte, mannen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hrigteri
Ik heb de auto in maart 2019 besteld. 5 maart 2020 mocht ik de auto ophalen. Standaard grijs, met kanteldak. 2020 model gekregen met app en 3-fasen. Maar ook met 8% en en en.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spirit1707
Dat is de auto zoals ik hem eind augustus 2019 bestelde. Jammer genoeg is de standaard grijs (lees Galactic Grey) niet meer leverbaar. Het wordt daarom een Dark Knight. Met trekhaak, dat dan weer wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 22:54
Spirit1707 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:58:
Dat is de auto zoals ik hem eind augustus 2019 bestelde. Jammer genoeg is de standaard grijs (lees Galactic Grey) niet meer leverbaar. Het wordt daarom een Dark Knight. Met trekhaak, dat dan weer wel.
Ik snap persoonlijk de voorkeur voor Galactic Grey niet. Doet mij altijd denken aan KOMO vuilniszakken grijs :) Dark Knight bevalt mij dan weer een stuk beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:37
IVIaarten schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Ik snap persoonlijk de voorkeur voor Galactic Grey niet. Doet mij altijd denken aan KOMO vuilniszakken grijs :) Dark Knight bevalt mij dan weer een stuk beter.
Mja, dat is nou net persoonlijk, smaak, valt niet over te twisten. Ik ben al heel lang uitgekeken op zwart, wit, grijs/zilver. Saai en oververtegenwoordigd. Ofwel, m'n eerste nieuwe auto was groen, die daarna blauw, daarna bruin en nu een Kona in het rood. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 22:54
@vanaalten ik heb hetzelfde, blauw hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nessio
? zijn het lease of koop auto's waar jullie op wachten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spirit1707
Mijn absolute voorkeur heeft Emerald groen. Maar donkergroen wordt niet geleverd, laat staan Emerald groen. Dus heb ik gekozen voor de goedkoopste metallic kleur. En dat was Galactic Grey.
Ik vind de kleur overigens een mooie grijstint. Deze grijstint is toch weer voldoende afwijkend van zwart en antraciet.
Zeker in combinatie met de gedrongen contouren geeft dit de Kona een krachtige uitstraling. Althans, vind ik.
Die krachtige uitstraling ervaar ik met Dark Knight veel minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spirit1707
nessio schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:03:
Ik wacht op een privé gekocht exemplaar. En jij? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One-eye864
Prive koop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dakkadakka
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:06
hrigteri schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:52:
Ik heb de auto in maart 2019 besteld. 5 maart 2020 mocht ik de auto ophalen. Standaard grijs, met kanteldak. 2020 model gekregen met app en 3-fasen. Maar ook met 8% en en en.
Verbaast me dat het zo lang deed. Lees dat vaker!

Ik heb vorige jaar februari (2019) besteld (zakelijk gekocht) en moest inderdaad een jaar wachten was de standaard antwoord. Dus in de gesprek aangeven dat ik anders maar een Tesla 3 bestel (was niet mijn voorkeur eigenlijk, maar jah je moet wat). Destijds was in nieuws dat de T3 binnenkort snel geleverd kon worden. De verkoper heeft toen wat heen en weer gebeld en ik kon uiteindelijk ééntje overnemen. Verwachting was dat die in september geleverd werd (dit ook in de koopcontract laten vastleggen).

Heb uiteindelijk mijn Kona (Galactic Grey) in Augustus ontvangen.

• Vhiper
In mijn geval is het een leasebak. Prive is ie voor mij veel te duur, maar als leaseauto was ie met de bijtelling van toen nog (mei 2019) 4% voor mij goedkoper dan zo ongeveer alle benzineauto's waaruit ik kon kiezen bij mijn werkgever...

2 maanden later werd ik dus al onverwacht geconfronteerd met een (meer dan) verdubbeling van de bijtelling doordat de overheid autobrief II maar even openbrak en Hyundai blijkbaar niet binnen 7 maanden een auto kan leveren en terug kan je dan niet meer...Financieel is ie voor mij dus al niet echt interessant meer, dus het zal van het rijplezier moeten komen nu...maarja, ook dat zit er nu niet in. 1. vanwege dat virus en 2. ik heb dat ding nu nog niet. :'(

• nessio
Zakelijk koop (eigen BV) bestelt op de eerst mogelijke dag van proefrijden 5 september 2018, geleverd 4 september 2019.

Ik vroeg dat omdat leasemijen moeilijk doen met afnemen / uitleveren. Probleem is dat ze op dit moment de 2e hands auto;s niet makkelijk kwijt kunnen. Hierdoor moeten ze het hele investeringsbedrag van de nieuwe ophoesten. Dat proberen ze nu zo lang mogelijk uit te stellen.
Voor koop door de eigenaar geldt dit natuurlijk niet. Je kan verwachten dat die nu eerder aan bod komen, als de dealer kan wisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OptimalApex
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 21:45

OptimalApex

Hit the Apex

Vraagje: waarom zou je niet altijd de eco-stand gebruiken? Werken dan bepaalde functies van de auto niet? We gaan er niet mee racen dus wat langzamer optrekken is niet erg en zelfs wenselijk (395nm is veeeeel).

Heb die van ons al op andere banden (premium) laten zetten.

That feeling of perfection

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OptimalApex

OptimalApex

Hit the Apex

nessio schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:43:
de originele banden zijn Nexen n'fera, zomer, knoeper hard (slijten dus niet snel). Maar hele slechte regen banden en lawaaiig. Dat je het 50k hebt uitgehouden met die dingen, Zal een verademing zijn met andere banden bijv. Michelin cross climate.
Toch gek dat ze het EU-label B krijgen voor zowel brandstofverbruik als grip op nat wegdek. Gelijk aan veel betere merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Welke grip? Ik kijk met angst en beven uit naar de bandenwissel volgende week.

[Voor 75% gewijzigd door daemonix op 09-05-2020 00:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OptimalApex

OptimalApex

Hit the Apex

nessio schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:08:
Alle fiscale aftrekken gaan over de netto verkoopprijs voor ondernemers
Ik vermoed dat voor de subsidie voor de consument dus de consumenten verkoopprijs geldt
Maar heb daar geen concrete info over kunnen vinden(ook mijn collega fiscalisten niet), dus afwachten
Die fiscale waarde is overigens alleen maar voor de bijtelling prive gebruik.
En voor btw correctie prive gebruik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 19:08

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:52:
Ik heb de Nixen alweer 2 maanden onder zitten het enige wat me ni opgevallen is meer herrie dan de winterbanden. Grip weet ik nog niet echt. Rij bijna niet meer in deze tijd van thuiswerken 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 10:37

Crazy D

I think we should take a look.

OptimalApex schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:23:
Vraagje: waarom zou je niet altijd de eco-stand gebruiken? Werken dan bepaalde functies van de auto niet?
:o
Als je plankgas geeft is er geen verschil O-)

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik nog wel een tijd met die klotebanden moet rijden. In het droog vind ik het nog wel ok, ik vind het vooral echt ruk bij regen. Maar ik vind regen sowieso ruk. En dankzij Corona rijdt ik 50km per week :P dus zoveel tijd heb ik dan ook niet om me te verbazen over de beroerde banden.

Exact expert nodig? itwize.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lekker op tijd met je zomerbanden :D
Je zal wel lekker veel grip hebben nu dan, plakt goed aan de weg ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Lekker op tijd met je zomerbanden :D
Je zal wel lekker veel grip hebben nu dan, plakt goed aan de weg ;)
Precies. Ik heb een hekel aan de Nexen. :P En er wordt toch niet veel gereden, daarnaast is het erg druk geweest bij de wissel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Dankzij stijgende temperaturen en weken rijden als een Prius-zeloot heb ik nu ruim 410km range indicatie ondanks gelijkblijvend overall gemiddeld gebruik.
Dat had ik afgelopen 20K km nog niet gezien. oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Kwam gister effectief al aan de 405 km. Dat kan beter! Hoe ver gaat de historie terug voor de berekening?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Na 20K is de historie “klokje rond”. Gemiddelde blijft zo te zien wel doorlopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterfles
De Kona wordt volgende week geleverd. Valt uit eindelijk dus best mee met de vertraagde levering. Fijn nieuws zo in het weekend :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spirit1707
daemonix schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:13:
Kwam gister effectief al aan de 405 km. Dat kan beter! Hoe ver gaat de historie terug voor de berekening?
Bij welke snelheid is dat geweest? Ongeveer.... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Spirit1707 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Bij welke snelheid is dat geweest? Ongeveer.... :)
Snelweg, daar dus 100 km/h. En een kilometer of 20 in de stad, gemiddeld zal dat dus rond de 60-70 km/h geweest zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vhiper
waterfles schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:45:
De Kona wordt volgende week geleverd. Valt uit eindelijk dus best mee met de vertraagde levering. Fijn nieuws zo in het weekend :).
Gefeliciteerd! Bij mij hebben ze de verwachte leverdatum uitgesteld tot 30 juni, dat wordt dus in totaal 14 maanden gewacht hebben als ze die datum halen...

Geniet ervan, dat mag wel met al dat onnodig gewacht..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spirit1707
daemonix schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Snelweg, daar dus 100 km/h. En een kilometer of 20 in de stad, gemiddeld zal dat dus rond de 60-70 km/h geweest zijn.
Mooie cijfers, vind ik. Bedankt voor je snelle antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OptimalApex

OptimalApex

Hit the Apex

Crazy D schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:02:
[...]

:o
Als je plankgas geeft is er geen verschil O-)

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik nog wel een tijd met die klotebanden moet rijden. In het droog vind ik het nog wel ok, ik vind het vooral echt ruk bij regen. Maar ik vind regen sowieso ruk. En dankzij Corona rijdt ik 50km per week :P dus zoveel tijd heb ik dan ook niet om me te verbazen over de beroerde banden.
Ongetwijfeld, maar weet iemand of er verder echt dingen anders werken/niet werken in eco-mode?

Als alles gewoon werkt ga ik die denk ik standaard gebruiken als ik komende week de Premium 2020 64 kWh krijg.

Ik laat er overigens direct vanuit de dealer A-kwaliteit all season banden onder leggen

[Voor 6% gewijzigd door OptimalApex op 10-05-2020 00:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
OptimalApex schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:18:
[...]

Ongetwijfeld, maar weet iemand of er verder echt dingen anders werken/niet werken in eco-mode?

Als alles gewoon werkt ga ik die denk ik standaard gebruiken als ik komende week de Premium 2020 64 kWh krijg.

Ik laat er overigens direct vanuit de dealer A-kwaliteit all season banden onder leggen
Ik rijd (vrijwel) altijd in eco mode, het verschil met normal is niet groot. Als ik het niet mis heb doet de verwarming en de airco het iets minder hard op eco mode, en trekt hij rustiger op. Dat los ik op door het pedaal in te trappen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OptimalApex

OptimalApex

Hit the Apex

Is dat EU bandenlabel dan een totaalgrap als ze blijkbaar een B kunnen halen qua grip?

Daarnaast nog mensen tips voor deze nieuwe Kona-eigenaar. Heb een levertijd gehad van 15.....dagen. 2020 model Dark Knight Premium 64 kWh.

Dus tips over bepaalde settings, dingen laten vastschroeven, checken/vragen bij aflevering etc? Heb inmiddels 133 pagina’s meegelezen maar kan natuurlijk iets gemist hebben en niet alles onthouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plips

Zelf rijd ik een e-Niro modeljaar 2020 met de UVO-app. Dat is gewoon een gebrande Bluelink app. Heeft iemand hier toevallig hiervan al de interface ontdekt om bv een koppeling tussen auto en domotica tot stand te brengen en de data van de auto op te halen? Met modeljaar 2019 is dat op het Kia forum wel al beschreven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Laat het aan de moderatoren over om gebruikers aan te spreken op crossposten, het is niet de bedoeling dat gebruikers dat doen.

[Voor 111% gewijzigd door deepbass909 op 11-05-2020 20:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
OptimalApex schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Is dat EU bandenlabel dan een totaalgrap als ze blijkbaar een B kunnen halen qua grip?

Daarnaast nog mensen tips voor deze nieuwe Kona-eigenaar. Heb een levertijd gehad van 15.....dagen. 2020 model Dark Knight Premium 64 kWh.

Dus tips over bepaalde settings, dingen laten vastschroeven, checken/vragen bij aflevering etc? Heb inmiddels 133 pagina’s meegelezen maar kan natuurlijk iets gemist hebben en niet alles onthouden.
Precies het model wat ik nu 359 dagen geleden besteld heb ;(

Helaas geen tips, maar wel veel plezier gewenst met die mooie auto!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterfles
Vhiper schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:56:
[...]

Precies het model wat ik nu 359 dagen geleden besteld heb ;(

Helaas geen tips, maar wel veel plezier gewenst met die mooie auto!
Kan je de order niet annuleren? Mijn dealer heeft nieuwe Kona's in voorraad en kan ze direct leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik zit met dit weer en 100 als maximum snelheid ook boven de 400 range. Voornamelijk snelweg (100 km/u). Lekker :) Nu moet ik morgen nog 240km rijden met 300 range. Voelt toch nog een beetje spannend...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One-eye864
waterfles schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:45:
Alvast gefeliciteerd! Hier heeft de dealer hem helaas nog steeds niet ontvangen ondanks dat hij volgens de dealer 28-4 in de haven is aangekomen .....

[Voor 9% gewijzigd door One-eye864 op 10-05-2020 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One-eye864
waterfles schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Kan je de order niet annuleren? Mijn dealer heeft nieuwe Kona's in voorraad en kan ze direct leveren.
Was het maar zo'n feest ....

UPDATE: zojuist bericht gehad dat hij aangekomen is. Helaas staat hij pas ingepland in de werkplaats voor volgende week maandag en dan aflevering op woensdag. Nog even kijken of we dat naar voren kunnen krijgen maar het einde lijkt dan toch echt in zicht!

[Voor 34% gewijzigd door One-eye864 op 11-05-2020 10:55. Reden: Hij is bij de dealer!]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Gisteren de Kona van de paal afgehaald en de range is 421km volgens de GOM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Jhb62 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:02:
Gisteren de Kona van de paal afgehaald en de range is 421km volgens de GOM
Dat zal vandaag wel weer 360 zijn. M'n ballen vriezen zowat uit m'n broek zo koud is het nu weer 8)7
Heb m'n auto nog niet aangeraakt, maar er wordt op dit moment een laadpaal geplaatst dus zal m zo wel dichterbij moeten halen om te zien of de paal werkt :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Crazy D schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Dat zal vandaag wel weer 360 zijn. M'n ballen vriezen zowat uit m'n broek zo koud is het nu weer 8)7
Heb m'n auto nog niet aangeraakt, maar er wordt op dit moment een laadpaal geplaatst dus zal m zo wel dichterbij moeten halen om te zien of de paal werkt :D
Het is zeker weer kouder dan gisteren. Nu moet ik wel zeggenen van de 600a700km per week rij ik nu gemiddeld 50km in de week. Werk alweer 8 weken thuis :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
waterfles schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Dat kan wel, maar dan mag ik een fors bedrag aan annuleringskosten betalen...een bedrag waarvan ik nog een auto zou kunnen kopen ;(

Dus er zit niets anders op dan wachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vhiper
One-eye864 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:05:
[...]

Was het maar zo'n feest ....

UPDATE: zojuist bericht gehad dat hij aangekomen is. Helaas staat hij pas ingepland in de werkplaats voor volgende week maandag en dan aflevering op woensdag. Nog even kijken of we dat naar voren kunnen krijgen maar het einde lijkt dan toch echt in zicht!
Alvast gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One-eye864
Vhiper schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Alvast gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst!
Thanks en net bevestiging gekregen dat hij toch zaterdag al klaar kan staan :P O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vhiper
One-eye864 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:30:
[...]
Thanks en net bevestiging gekregen dat hij toch zaterdag al klaar kan staan :P O-)
Ik ben maar een heel klein ieniminie beetje HEEL ERG VERSCHRIKKELIJK jaloers :P

Mazzelaar _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• plips
daemonix schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:33:
@plips niet crossposten svp. Kona en Ioniq zijn niet hetzelfde als de e-niro.
Dat ze niet hetzelfde zijn lijkt me evident. Dat is ook niet wat ik vraag en ook niet relevant voor de beantwoording van mijn vraag. Als ik mijn vraag had gesteld zonder de opmerking dat ik berijder van een e-Niro ben en de verwijzing naar het e-Niro forum, had je dan anders gereageerd?

De user interface van UVO en Bluelink is zodanig identiek en de inhoud van de beide APK's ook dat er gegronde redenen zijn om te aan te nemen dat ook de API's zeer vergelijkbaar zijn en zelfs de inhoudelijke werking van de apps. Dus dat de autos niet identiek zijn is niet relevant voor de beantwoording van mijn vraag.

Vandaar de vraag of er kennis is op dit gebied in dit forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je hoeft niet te melden dat iemand cross-post, maak daar een topic report over aan en laat het oordelen en aanspreken daarover aan de personen die daarvoor bedoeld zijn (de moderatoren dus). In het topic melden werkt alleen maar negatief voor de sfeer.

[Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 11-05-2020 20:26]

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True