Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 47 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Bouwjaar zie je ook in de ramen.
Bij meerste auto staat in de ramen ...X waarbij X laatste cijfer van jaartal is.
Let wel, is productiejaar van het raam, maar is meestal quasi identiek als bouwjaar wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
TIPJE

In de ruiten van de meeste auto's is de produktiedatum eenvoudig af te lezen.
In een ruit zie je bijvoorbeeld staan ....6 of 6. of 6....
De 6 is het produktiejaar, in dit geval dus 2016 of 2006, dit is meestal wel op 10 jaar in te schatten.
De stipjes voor of na het cijfer is de produktiemaand van het ruit.
Het cijfer zelf is het midden van het jaar, dus juni.
4 stipjes voor de 6 is dus juni min 4 maanden.
1 stipje na de 6 is dus juni plus een maand, dus juli.
4 stipjes er na is dus oktober 2006 enz.
Wanneer heb je hier nu iets aan ?
Als je een voertuig koopt kun je zien wat ongeveer de produktiedatum van de auto is geweest en kun je dus zien of het een overjarig model is.
Als er op het kenteken bijvoorbeeld 4/12/2006 is vermeld als afgiftedatum kenteken en op alle ruiten staat ...5 dan weet je genoeg en kun je gaan onderhandelen over de prijs.
Verder is het bij de aanschaf van belang om alle jaarcodes in de ruiten even goed te bekijken.
Als een auto namelijk een flinke schade heeft gehad sneuvelen er bijna altijd ruiten en nieuw ingezette ruiten hebben natuurlijk niet dezelfde produktiedatum.
Als alle ruiten als code ....3 hebben, maar de ruiten aan de rechterzijkant 5.... dan is dit natuurlijk een nader onderzoek waard.
Verder kun je op heel veel andere onderdelen vaak ook de produktiedatum aflezen, banden, kunststof onderdelen, labels op kabelbomen, ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
Banjy schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:53:
Zijn er al Kona rijders die sneeuwkettingen hebben aangeschaft? Eind volgende week willen we met de Kona op wintersport naar Oostenrijk. Sowieso verplicht maar altijd fijn om gewoon mee te nemen.
Alleen zonde om daar meer geld aan uit te geven dan nodig...

En hopen dat Einfachstromladen (Maingnau) gewoon werkt bij Ionity want € 0,79 per kWh vind ik toch wel heftig..
in Duitsland doet Get Charge (eerder Telekom) het ook goed bij Ionity (39 Cent/kWh)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 13:09
pdebeuck schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:32:
Bouwjaar zie je ook in de ramen.
Bij meerste auto staat in de ramen ...X waarbij X laatste cijfer van jaartal is.
Let wel, is productiejaar van het raam, maar is meestal quasi identiek als bouwjaar wagen
Goeie tips! Alleen zal het bouwjaar 99% zeker 2019 zijn.
Model kan ik herkennen aan de display die in de middenconsole zit die zou dan 10.25 inch moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik maak al enige tijd gebruik van deze dongle en werkt hier prima, ook verkeersinfo is gewoon beschikbaar evenals flitsmeister en overige apps.
vanaalten schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Ik kan er niet uithalen of het voor mij helemaal goed werkt:
Nu: ik stap in, maar een wifi hotspot van m'n telefoon, auto verbindt met hotspot en kan file-info binnenhalen. Daarna bekabeld verbinden voor Carplay.

Redenen: ik wil gewoon gebruik maken van de standaard navigatie, maar MET file-info. En zonder hotspot, enkel Carplay-verbonden, heeft de auto geen internet (file-info) verbinding.

Hoe gaat dat met die CarPlay2Air werken? @Rob45, heb je daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
Ja klopt, wij gaan 7 februarie naar Oostenrijk en heb inmiddels kettingen en moet nu alleen nog een voordelige (lees gunstige laadprijs) route uitstippelen. Ionity is inderdaad belachelijk duur geworden ineens.
Maingrau pas al jaar in huis en hoop inderdaad de goedkopeprijzen ook geldig zijn bij Ionity???
Banjy schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:53:
Zijn er al Kona rijders die sneeuwkettingen hebben aangeschaft? Eind volgende week willen we met de Kona op wintersport naar Oostenrijk. Sowieso verplicht maar altijd fijn om gewoon mee te nemen.
Alleen zonde om daar meer geld aan uit te geven dan nodig...

En hopen dat Einfachstromladen (Maingnau) gewoon werkt bij Ionity want € 0,79 per kWh vind ik toch wel heftig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
Rob45 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:12:
Ja klopt, wij gaan 7 februarie naar Oostenrijk en heb inmiddels kettingen en moet nu alleen nog een voordelige (lees gunstige laadprijs) route uitstippelen. Ionity is inderdaad belachelijk duur geworden ineens.
Maingrau pas al jaar in huis en hoop inderdaad de goedkopeprijzen ook geldig zijn bij Ionity???

[...]
https://abetterrouteplanner.com/

nadat je een route hebt gepland kan je zeggen bepaalde chargers te negeren.
(rechtermuisklik op de charger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Daar hebben we ook niks aan. Zou toch zeggen dat de bouwjaar wel iets zou zijn dat bekend is als ie een kenteken krijgt. Basis informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:42
@pdebeuck : en de datum op de gordels niet te vergeten

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 10:07
We zijn afgelopen week met de (voor mij één week oude) Kona naar Oostenrijk op wintersport geweest en dacht ik deel mijn ervaringen :). Het rijd echt super relaxt en juist door het laden en iets langer stoppen stel je, je in op een relaxte reis. 1000 km 13 uur 5 keer stoppen. Eigenlijk zonder file en nooit onder de 50km range.

We hebben veel ionity geladen want dat is nu nog goedkoop. Op de heen en terugweg bleef de snellader bij de eerste keer laden steken op 55kwh ondanks een rit van 240 km en 10 graden buiten. Op de terug weg zelfs de eerste twee/ drie keer. Ik vermoed omdat het de terugweg onder nul was.

De andere stops ging het laden tot 50% met 77kwh daarna 55kwh en boven de 70% 22kwh. Dat was echt top en je hebt er snel weer 200km bij geladen. Vooral met 77kwh

Ik denk dat de efficiëntste manier is om tot 70/80 procent te laden en dan ongeveer 200km te rijden. Dan hou je ongeveer 50km over en zou je zonder stress een andere paal kunnen zoeken. Het liefst een paal aan de weg en natuurlijk een paal die 77kw aan kan. Wij reden ongeveer 120 en als we een langer stuk hadden 110.

Hoe denken jullie daarover?

Alles gepland met ABRP en gecheckt of de tanks wel vlak bij de weg zaten en soms de beschikbaarheid maar dat was deze week niet echt nodig. Navigatie hebben we met Android auto/ Google maps gedaan door de link te delen en de hele reis Spotify gebruikt die soms haperde doordat het geluid van Android auto gemute werd oid. Met de radio hebben we dat niet gehad.

Iemand wel eens last van gehad?

Tot slot ik kon het niet laten om even gas te geven in DE, kost wat kmers maar is wel mooi. 181 km per uur op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
Dat is goed om te horen.

wat betreft de lage laadsnelheid weet ik van Bjon Niland zijn reviews dat het het meest gunstig is om vlak voor een laadsessie even flink gas te geven zodat de accu warm wordt en daardoor de laadsnelheid omhoog gaat bij een 100kwh lader.
Gaan wij op de weg naar Oostenrijk zelf even testen en kom daar dan nog op terug.
KingDurk schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:21:
We zijn afgelopen week met de (voor mij één week oude) Kona naar Oostenrijk op wintersport geweest en dacht ik deel mijn ervaringen :). Het rijd echt super relaxt en juist door het laden en iets langer stoppen stel je, je in op een relaxte reis. 1000 km 13 uur 5 keer stoppen. Eigenlijk zonder file en nooit onder de 50km range.

We hebben veel ionity geladen want dat is nu nog goedkoop. Op de heen en terugweg bleef de snellader bij de eerste keer laden steken op 55kwh ondanks een rit van 240 km en 10 graden buiten. Op de terug weg zelfs de eerste twee/ drie keer. Ik vermoed omdat het de terugweg onder nul was.

De andere stops ging het laden tot 50% met 77kwh daarna 55kwh en boven de 70% 22kwh. Dat was echt top en je hebt er snel weer 200km bij geladen. Vooral met 77kwh

Ik denk dat de efficiëntste manier is om tot 70/80 procent te laden en dan ongeveer 200km te rijden. Dan hou je ongeveer 50km over en zou je zonder stress een andere paal kunnen zoeken. Het liefst een paal aan de weg en natuurlijk een paal die 77kw aan kan. Wij reden ongeveer 120 en als we een langer stuk hadden 110.

Alles gepland met ABRP en gecheckt of de tanks wel vlak bij de weg zaten en soms de beschikbaarheid maar dat was deze week niet echt nodig. Navigatie hebben we met Android auto/ Google maps gedaan door de link te delen en de hele reis Spotify gebruikt die soms haperde doordat het geluid van Android auto gemute werd oid. Met de radio hebben we dat niet gehad.

Tot slot ik kon het niet laten om even gas te geven in DE, kost wat kmers maar is wel mooi. 181 km per uur op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08

Goed om te horen,

Wij gaan in de meivakantie naar Salou met de kona.
Als iemand nog tips heeft zijn ze van harte welkom.
We zijn inmiddels al wel 3x in Frankrijk geweest dus al iets wijzer. Wij rijden eigenlijk altijd op de chargemap app en gebruiken ook die badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-06-2021
Honnou schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:11:
[...]

Ik zou mijne komende dinsdag moeten ophalen, maar heb er geen vertrouwen in dat de dealer het onderscheid kan maken.

quote van dealer:
"Zoals vanmiddag besproken zou ik voor u uitzoeken of de Kona EV een Model Year 2020 is. Mijn collega heeft bevestigd dat dit inderdaad het geval is."

Wat ook erg bijzonder is is dat ik de gegevens op het kenteken wat mij gegeven is wel op autoweek kan vinden, en ook geregistreerd op Kona. maar kenteken is niet bekend in de RDW dataset.
Hoor graag van je welk model het is dindsdag. Ik heb de mijne nov 2019 besteld en zou in maart 2020 geleverd moeten worden (2020 model). De dealer heeft nl. 2 demo auto's besteld vorig jaar waarvan er 1 naar mij doorgeschoven wordt. In 1e instantie werd januari 2020 toegezegd maar dat ik al verplaatst naar maart helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_

Als ik iets zou weigeren dan is het 110 of 120 op een duitse autobahn rijden ... :/ Ik ben gewend (indien het geen 130 is) om toch wel 150/160 te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
Honnou schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:59:
[...]

Goeie tips! Alleen zal het bouwjaar 99% zeker 2019 zijn.
Model kan ik herkennen aan de display die in de middenconsole zit die zou dan 10.25 inch moeten zijn.
Alleen de fashion en de premium, de comfort heeft gewoon 7 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
Remco_ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Als ik iets zou weigeren dan is het 110 of 120 op een duitse autobahn rijden ... :/ Ik ben gewend (indien het geen 130 is) om toch wel 150/160 te rijden...
tja, het is of 110/120 rijden of een extra keer laden, in the end ben je met 110/120 rijden misschien wel sneller.
Keuzes.. ;)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
Wackerstamfer schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:54:
[...]

tja, het is of 110/120 rijden of een extra keer laden, in the end ben je met 110/120 rijden misschien wel sneller.
Keuzes.. ;)
Precies dat. Het gaat snel met de range boven de 120 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Remco_ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:16:
[...]

De snelladers staan (nog) niet op elke paar km van je route. Dus wat ik deed was lekker scheuren op het laatste stukje voor de laadstop die je sowieso had moeten nemen. Bijkomend voordeel is dat de accu warmer wordt en je dan dus gegarandeerd je max. laadsnelheid kan halen (alleen in de winter relevant).

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-01-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-05 22:36

edautz

Meten is weten.

@KingDurk Zou je nog wat meer ervaringen kunnen delen? Ik ben momenteel ook een reisje Oostenrijk aan het onderzoeken.

Ff een paar vraagjes?

Wat wat je gebruik in W/km tijdens de reis naar Oostenrijk?
En in de bergen?

Met hoeveel personen zaten jullie in de auto?
Zou je ook kunnen aangeven hoeveel belading?

Met deze gegevens kan ik ABPR realistischer instellen.

BVD Edautz

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
Remco_ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:21:
[...]

Alleen de fashion en de premium, de comfort heeft gewoon 7 inch
Ik heb comfort met het audiopakket erbij. dus zou ook moeten volgens brochure van hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
Honnou schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Ik heb comfort met het audiopakket erbij. dus zou ook moeten volgens brochure van hyundai.
Net gekeken op de site maar uit de Krell premium audio haal ik er niet uit dat dan ook het display groter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@ remco : jawel, het staat in de prijslijst. het is even zoeken maar je kunt m op site vinden samen met de brochure

Navigation Pack (alleen op Comfort)

• 10,25-inch navigatiesysteem met KRELL
Premium-audiosysteem
• Apple CarPlay
• Tweeters
• USB-/AUX-aansluiting
• DAB+
• Hyundai Bluelink met smartphone-app

[ Voor 35% gewijzigd door nessio op 27-01-2020 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingDurk
edautz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:17:
[...]

@KingDurk Zou je nog wat meer ervaringen kunnen delen? Ik ben momenteel ook een reisje Oostenrijk aan het onderzoeken.

Ff een paar vraagjes?

Wat wat je gebruik in W/km tijdens de reis naar Oostenrijk?
En in de bergen?

Met hoeveel personen zaten jullie in de auto?
Zou je ook kunnen aangeven hoeveel belading?

Met deze gegevens kan ik ABPR realistischer instellen.

BVD Edautz
Het verbruik weet ik zo niet toen ik thuis was en de accu volledig had opgeladen gaf hij 335 km range aan bij nul graden. De eerste week woon werkverkeer gaf hij 400 km aan bij 10 graden. Ik heb niet echt veel verschil gezien in de bergen echter hebben wij niet echt een bergpas hoeven nemen.

We zaten samen in de auto met best wat spullen skies snowboard en eten mee. De verwarming lekker aan op 21/22. Ik had zelf 150 kg ingesteld en 18% bij aankomst van de paal. Je gaat het verschil maken met de snelheid. Lopen je kmers range sneller terug dan op de navigatie? Pas je snelheid een beetje aan en andersom. :).

Ik hoop dat je er wat aan hebt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
KingDurk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:07:
[...]
Ik heb niet echt veel verschil gezien in de bergen echter hebben wij niet echt een bergpas hoeven nemen.

We zaten samen in de auto met best wat spullen skies snowboard en eten mee. De verwarming lekker aan op 21/22. Ik had zelf 150 kg ingesteld en 18% bij aankomst van de paal. Je gaat het verschil maken met de snelheid. Lopen je kmers range sneller terug dan op de navigatie? Pas je snelheid een beetje aan en andersom. :).

Ik hoop dat je er wat aan hebt d:)b
In de bergen is echt veel beter dan met een ICE het extra verbruik naar boven regenereer je weer met de afdaling.

Extra gewicht in de auto leek ook bij ons erg mee te vallen. Heb er in de (abetter)routeplanner geen rekening mee gehouden en we kwamen aardig goed uit. Zag op de heenweg een Kona met skikoffer richting NL rijden, dat zal m.i. wel veel uitmaken. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Bij de meeste laadpalen in Nederland en Duitsland is app Plugsurfing goedkoper. Scheelts soms 10 cent. Bizar.

Als je net als ik eigenaar bent van de auto en niet least tikt dat aan. Nog los van het gevoel dat je keihard genaaid wordt.

Als je bij de paal.staat open je beiden apps en zie je meteen het verschil.

quote]Dave Mol schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:56:
[...]

Goed om te horen,

Wij gaan in de meivakantie naar Salou met de kona.
Als iemand nog tips heeft zijn ze van harte welkom.
We zijn inmiddels al wel 3x in Frankrijk geweest dus al iets wijzer. Wij rijden eigenlijk altijd op de chargemap app en gebruiken ook die badge.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
nessio schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:13:
@ remco : jawel, het staat in de prijslijst. het is even zoeken maar je kunt m op site vinden samen met de brochure

Navigation Pack (alleen op Comfort)

• 10,25-inch navigatiesysteem met KRELL
Premium-audiosysteem
• Apple CarPlay
• Tweeters
• USB-/AUX-aansluiting
• DAB+
• Hyundai Bluelink met smartphone-app
Klopt, ik had in de configurator gekeken, die is daar niet helemaal duidelijk over. De brochure idd wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:58

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Ik “moet” naar Disneyland Parijs met de Kona. Dit wordt de eerste iets verdere trip. Welke laadpas is aan te raden? Heb nu enkel Maingau. En een Duitse pas in Frankrijk..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Twiek-San schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:46:
Ik “moet” naar Disneyland Parijs met de Kona. Dit wordt de eerste iets verdere trip. Welke laadpas is aan te raden? Heb nu enkel Maingau. En een Duitse pas in Frankrijk..... 8)7
Lijkt me een uitstekende vraag voor in dit topic: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Dan vraag ik het daar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honnou
Remco_ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Hoor graag van je welk model het is dindsdag. Ik heb de mijne nov 2019 besteld en zou in maart 2020 geleverd moeten worden (2020 model). De dealer heeft nl. 2 demo auto's besteld vorig jaar waarvan er 1 naar mij doorgeschoven wordt. In 1e instantie werd januari 2020 toegezegd maar dat ik al verplaatst naar maart helaas...
Inderdaad het 2020 model.
Dealer gaf aan dat op de boot die op 7 jan aan kwam in Rotterdam het grootste deel 2020 model was en voor hun 1 van de 10(?) nog wel een 2019 model.

Bluelink werkt, kan mn auto opwarmen, op slot zetten en een laadschema instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Vandaag 50.000km op de teller. Sinds november 2018 in bezit en bevalt erg goed!

Vandaag had ik hem even op de sportstand staan, rij altijd in eco modus.

Het viel me op dat ik het "handen aan het stuur" piepje tijdens het rijden op acc maar zelden gehoord heb. Bij rijden in eco stand om de x seconden eigenlijk.

Door het strakker ingestelde stuurwerk in de sportstand geef je blijkbaar eerder weerstand en daardoor dus geen piepjes. Tenminste dat was mijn conclusie.

Is dat iemand al eerder opgevallen? Ga morgen weer even testen.
Verbruik maakt volgens mij niet uit omdat je toch op de acc rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Guia kachel en airco gaan standaard wel harder werken in sport, maar dat kun je instellen in het profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:18:
@Guia kachel en airco gaan standaard wel harder werken in sport, maar dat kun je instellen in het profiel.
Die had ik altijd al op maximaal staan, hou wel van een beetje comfort.

Maar vond het wel opvallend. Ook omdat het best irritant is met die piepjes om de 20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Guia schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:29:
[...]

Die had ik altijd al op maximaal staan, hou wel van een beetje comfort.

Maar vond het wel opvallend. Ook omdat het best irritant is met die piepjes om de 20 seconden.
Wat ik jammer vind (heb zelf de e-Niro, maar de Kona is wat dit betreft toch identiek) is dat je die sport-stand voor de stuurbekrachtiging niet kan koppelen aan de Eco mode. Qua rijden is de sport stand veel te zenuwachtig op het pedaal.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-01-2020 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
Honnou schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:54:
[...]

Inderdaad het 2020 model.
Dealer gaf aan dat op de boot die op 7 jan aan kwam in Rotterdam het grootste deel 2020 model was en voor hun 1 van de 10(?) nog wel een 2019 model.

Bluelink werkt, kan mn auto opwarmen, op slot zetten en een laadschema instellen.
Gefeliciteerd! Je bent de eerste in deze thread met een 2020 model :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:52

3_s

pdebeuck schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:36:
Voor de kenners, VIN code eindigend op FKU002331. Dus de 2331ste geproduceerde.
Ik heb ook eens nagekeken, ik heb nummertje FKU002261 8).
Volgens de dealer toen, was ik bij de eerste vijf in België, of zoiets. Geen idee of dat dat waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
@Honnou Inderdaad, gefeliciteerd. Mijn echtgenote was vanmorgen bij de dealer en die dacht op het terrein een flink aantal 2020ers EV te zien staan (nav scherm met knoppen en eronder).
Klopte, afgelopen vrijdag uitgeladen, worden allemaal deze week afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honnou
Ik ga vanmiddag even een aantal foto's en misschien een filmpje maken van het scherm en functionaliteiten.
Alleen nu nog regelen dat ik ook een 3-fasen paal krijg! kijken of dat nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Honnou schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:00:
Ik ga vanmiddag even een aantal foto's en misschien een filmpje maken van het scherm en functionaliteiten.
Alleen nu nog regelen dat ik ook een 3-fasen paal krijg! kijken of dat nog lukt.
Graag ook de basis informatie uit de RDW kentekencheck. Dan kunnen we vergelijken wat de 2020 qua info heeft vs 2019 zodat we toekomstige leveringen kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
s0larus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:44:
[...]

Graag ook de basis informatie uit de RDW kentekencheck. Dan kunnen we vergelijken wat de 2020 qua info heeft vs 2019 zodat we toekomstige leveringen kunnen controleren.
Uitvoering E11B11
Motorcode EM16
BPM bedrag -
Handelsbenaming KONA
Variant F5E11

zo even uit mijn hoofd is dit niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Alles hetzelfde, afgezien van de motorcode. Die staat er bij mij niet bij (2019 premium).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Honnou schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:55:
[...]
Uitvoering E11B11
Motorcode EM16
BPM bedrag -
Handelsbenaming KONA
Variant F5E11

zo even uit mijn hoofd is dit niet anders
Op kentekencheck.nl zou ook het bouwjaar moeten staan in het lijstje. Op de weg had ik kenteken xxx gezien en die heeft motorcode ook niet. @nessio noemde die ook niet.

Als ik op motorcode EM16 zoek vindt ik onderdelen voor de Kona EV 2018. Na meer googlen vindt ik kenteken xxx met bouwjaar 2018 en motorcode EM16. Ik denk dat we hieruit niets kunnen zeggen dus.

xxx en xxx hebben zijn ook beiden variant F5E11, E11B11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
s0larus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Op kentekencheck.nl zou ook het bouwjaar moeten staan in het lijstje. Op de weg had ik kenteken G-136-PN gezien en die heeft motorcode ook niet. @nessio noemde die ook niet.

Als ik op motorcode EM16 zoek vindt ik onderdelen voor de Kona EV 2018. Na meer googlen vindt ik kenteken XXXXXX met bouwjaar 2018 en motorcode EM16. Ik denk dat we hieruit niets kunnen zeggen dus.

XXXXXX en TL819V hebben zijn ook beiden variant F5E11, E11B11
Bouwjaar 28-01-2020

denk dat dat de datum van tenaamstelling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
Honnou schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:01:
[...]

Bouwjaar 28-01-2020

denk dat dat de datum van tenaamstelling is.
Hahaha... dus we hebben geen manier om te controleren welk bouwjaar het daadwerkelijk is op basis van kenteken en RDW informatie 8)7 Kan Hyundai niet ergens een 2020 stempel op de chassis branden of zo. Ach, je kan de bluelink app gebruiken dus het is in ieder geval niet het 2019 model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@s0larus Misschien de kentekens even weghalen, je schendt de AVG door ze hier te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
daemonix schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:07:
@s0larus Misschien de kentekens even weghalen, je schendt de AVG door ze hier te melden.
Gedaan. Op basis van kenteken zou ik niet weten wie de eigenaar is aangezien ik nergens meer extra info kan koppelen aan het kenteken. Discussie voor ergens anders in ieder geval.

In ieder geval, voorlopige conclusie is dat Kona's die dit jaar geleverd worden een 2020 model zijn als ze met Bluelink kunnen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
s0larus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:14:
[...]

In ieder geval, voorlopige conclusie is dat Kona's die dit jaar geleverd worden een 2020 model zijn als ze met Bluelink kunnen koppelen?
als ze met bluelink te koppelen zijn is het inderdaadn een 2020 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
s0larus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:14:
[...]

Gedaan. Op basis van kenteken zou ik niet weten wie de eigenaar is aangezien ik nergens meer extra info kan koppelen aan het kenteken. Discussie voor ergens anders in ieder geval.

Alleen Fashion en hoger of comfort + het Navigation Pack.

bij puur en alleen het comfort pakket zou ik het zelf niet kunnen identificeren. Mogelijk op basis van VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22
Honnou schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:30:
[...]

bij puur en alleen het comfort pakket zou ik het zelf niet kunnen identificeren. Mogelijk op basis van VIN.
En of hij op 3 fase kan laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
One-eye864 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:43:
[...]
En of hij op 3 fase kan laden ;)
en hoe merk je dat?
aangezien je een 1-fase kona ook op een 3-fase apparaat kan aansluiten. al zou die dan alleen 1 fase gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
Honnou schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:14:
[...]

en hoe merk je dat?
aangezien je een 1-fase kona ook op een 3-fase apparaat kan aansluiten. al zou die dan alleen 1 fase gebruiken.
dat merk je doordat je aan een 11kW paal ook daadwerkelijk 11kW geleverd krijgt, in plaats van 3,7kW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Honnou schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Ah... dus ik en mijn comfort pakket zal geen bluelink kunnen gebruiken :'(

Laat je ons weten of ie 11kW haalt (of uberhaupt meer dan 3.7kW) als je hem gaat laden? Ik ben nu nog meer opgewonden voor de mijne. Die moet zeker een 2020 model zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
IVIaarten schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:18:
[...]

dat merk je doordat je aan een 11kW paal ook daadwerkelijk 11kW geleverd krijgt, in plaats van 3,7kW :)
Precies :) plus mijn laadpaal meld het verbruik per fase dus daarmee iets te "verwend" om het snel te kunnen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:44
One-eye864 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Precies :) plus mijn laadpaal meld het verbruik per fase dus daarmee iets te "verwend" om het snel te kunnen zien :)
De laadsnelheid staat ook gewoon op je dashboard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb wel een laadpaal maar nog geen Kona O-) Maar idd ging er wel vanuit dat het ook op het schermpje van de auto zou staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Guia schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:06:
Vandaag 50.000km op de teller. Sinds november 2018 in bezit en bevalt erg goed!

Vandaag had ik hem even op de sportstand staan, rij altijd in eco modus.

Het viel me op dat ik het "handen aan het stuur" piepje tijdens het rijden op acc maar zelden gehoord heb. Bij rijden in eco stand om de x seconden eigenlijk.

Door het strakker ingestelde stuurwerk in de sportstand geef je blijkbaar eerder weerstand en daardoor dus geen piepjes. Tenminste dat was mijn conclusie.

Is dat iemand al eerder opgevallen? Ga morgen weer even testen.
Verbruik maakt volgens mij niet uit omdat je toch op de acc rijdt.
Dit is interessant en ga ik straks ook even testen.
Ik rij meestal zo'n 60-80 km enkele reis, regelmatig in file met ACC en wordt helemaal crazy van die constante melding van handen aan het stuur.
Die krijg je dus ook als je stapvoets rijdt en binnen 20 seconden geen stuurbeweging gemaakt hebt wat gewoon niet nodig is als je stapvoets rijdt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Heb nog niet hoeven te laden, en weet ook niet welke palen 1 of 3 fasen zijn.
leasemaatschappij heeft nog geen paal geïnstalleerd, vandaar.
Weet dat dus ook nog niet.

maw, met een accu op 100% is het voor mij niet te zien of het een 2020 of 2019 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
En gewoon ouderwets in het boekje kijken bij het hoofdstuk 'Laden'?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lussovius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 21:47
Gister heb ik mijn Kona op mogen halen :) . 2020 model, laad met 3 fasen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Tv4grRG/09-35-21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50

Crazy D

I think we should take a look.

Ora et Labora schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Ik rij meestal zo'n 60-80 km enkele reis, regelmatig in file met ACC en wordt helemaal crazy van die constante melding van handen aan het stuur.
Die krijg je dus ook als je stapvoets rijdt en binnen 20 seconden geen stuurbeweging gemaakt hebt wat gewoon niet nodig is als je stapvoets rijdt.
Waar hou je je handen dan? Ik krijg echt zelden piepjes, eigenlijk alleen als ik mijn handen echt los hou :P en dan is 2 vingers op het stuur alweer voldoende. Wat ik overigens brak vind, je moet gewoon handen aan het stuur houden, punt. Maar ja, je speelt weleens iets met het kijken of hij de lijntjes volgt :)
(vind overigens wel dat als je de Kona de lijntjes laat volgen dat van buiten de auto wel overkomt alsof je dronken bent...)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Meestal is het niet nodig te corrigeren, de Kona heeft een prima rechtuit stabiliteit. Dat levert piepjes op, ondanks de handen aan het stuur. Daarmee volgt de Kona ook heel prima de lijntjes, althans de mijne. Die van @Crazy D blijkbaar niet. Andere banden? Ik heb er momenteel winterbanden onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
lussovius schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:37:

[Afbeelding]
Met de bluelink app als ik mijn airco wil aanzetten faalt hij altijd de eerste keer, en lukt het de 2de keer.

krijg ook heel vaak de melding dat hij niet op slot is terwijl ik hem wel op slot heb gedaan.

Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Honnou schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:57:
[...]

Met de bluelink app als ik mijn airco wil aanzetten faalt hij altijd de eerste keer, en lukt het de 2de keer.

krijg ook heel vaak de melding dat hij niet op slot is terwijl ik hem wel op slot heb gedaan.

Heb jij dit ook?
lijkt de app van Audi wel. zelfde issues ;)

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Honnou
Voor de nieuwschierige mensen:

https://imgur.com/a/MONyoQS

aantal foto's die ik heb gemaakt. van auto/interieur/androidauto/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Crazy D schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:36:
[...]

Waar hou je je handen dan? Ik krijg echt zelden piepjes, eigenlijk alleen als ik mijn handen echt los hou :P en dan is 2 vingers op het stuur alweer voldoende. Wat ik overigens brak vind, je moet gewoon handen aan het stuur houden, punt. Maar ja, je speelt weleens iets met het kijken of hij de lijntjes volgt :)
(vind overigens wel dat als je de Kona de lijntjes laat volgen dat van buiten de auto wel overkomt alsof je dronken bent...)
Onderaan, bovenaan, tien voor 2, het maakt niets uit.
Zelden last van als ik normaal 100-130 rij hoor maar vooral stapvoets rijden in de file met ACC aan, dan rol je heel langzaam en is sturen niet nodig, dus ook geen druk op het stuur geven, dan komen de piepjes iedere 10-20 seconden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
Ora et Labora schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Heeft me toch 50.000 km gekost om er achter te komen :/
Maar gisteren weer getest (ook op een N-weg met 80)en er lijkt een duidelijk verschil. Toen ik de eerste keer testte reed ik harder dan 140, dan is het sowieso al minder met de piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

@guia. 50K al. Bijzonderheden te melden? Behalve “rijdt fantastisch, enz. enz.“ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-05 06:50
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Gaan bij de dagrijverlichting ook de achterlichten aan of alleen de
LED verlichting voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2021
Twiek-San schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:19:
@Waiting Met EVNotify kun je de SOH zien. Ben benieuwd.
SOH 100% volgens EVNotify, vreemd is wel dat hij state of charge op 16% aangeeft in display, en 14,5% in State of charge (BMS).

Zal deze week eens testen wanneer de batterij helemaal "vol" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
RiB1 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:08:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Gaan bij de dagrijverlichting ook de achterlichten aan of alleen de
LED verlichting voor?
Bij model 209 alleen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
Bij werk heb ik geen pasje nodig om het laden aan te zetten. Nu zit ik wel in de situatie dat ik hem wil ontkoppelen terwijl hij nog niet volgeladen is, maarja ik kan hem dus niet bij de laadpaal uitzetten en de kabel zit ook vast in de auto. Is er een knopje ergens in de auto waarbij ik het laden kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Laatst online: 22:16
RiB1 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:08:
LED verlichting voor?
Alleen voor, daarom rijd ik altijd gewoon met de verlichting aan, die gaan vanzelf aan/uit bij het starten. Vind dat de automatische verlichting pas laat aan gaat in schemering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Konarijder50 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:06:
Bij werk heb ik geen pasje nodig om het laden aan te zetten. Nu zit ik wel in de situatie dat ik hem wil ontkoppelen terwijl hij nog niet volgeladen is, maarja ik kan hem dus niet bij de laadpaal uitzetten en de kabel zit ook vast in de auto. Is er een knopje ergens in de auto waarbij ik het laden kan uitschakelen?
als je de auto van het slot haalt heb je 15 secondes om de kabel eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Bij ons bedrijf hebben we geen laadpalen staan. In het hele bedrijven terrein zijn er zelfs geen (openbare) palen. Ook bij de bouw van een nieuwe foodcourt is niet gedacht aan laadpalen. We hadden de gemeente gevraagd of er hier voor iets mogelijk is maarr die verwezen ons naar hetzelfde antwoord dat de wagenparkbeheerder van het terrein ook kreeg: regel het zelf op privéterrein.

Opzich begrijp ik dat de gemeente goed hun regels volgens maar aan de andere kant denk ik ook dat ze bij de foodcourt toch wel een paal of twee hadden kunnen eisen of plaatsen. Iemand hier nog ideeën hoe het kan worden opgelost? Het gaat om gemeente Amersfoort.

Ons huidig idee is om een paal op eigen terrein te bestellen en met collega's af te spreken dat ze die niet gebruiken totdat alle andere plekjes vol zijn. (Dan leren ze ook gelijk om netjes te parkeren >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:02
@s0larus, ik kan mij voorstellen dat de gemeente het niet zinnig vindt om laadpalen bij een foodcourt te plaatsen - want, daar zijn mensen normaal gesproken enkel voor een uurtje om te eten. Als parkeren voor een hele dag op het privéterrein gebeurd, dan is het denk ik ook logischer om daar een paal te plaatsen.

Afgezien daarvan: ik denk dat je je vraag beter in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers kan stellen - want, dit heeft niet veel met de Kona te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik heb gister een 64kWh premium galactic grey besteld en de verwachte levertijd is eind april. Vind dat best een prima levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
@Vipertje 'Gisteren besteld, verwachte levering eind april' is inderdaad een prima te billijken wachttijd. Ik heb besteld op 31 augustus 2019. De verwachte levering is uiterlijk september 2020 (privé, overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Waarschijnlijk sneller volgens de krantenberichten zoals ik hierboven al meldde. daemonix in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Vipertje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb gister een 64kWh premium galactic grey besteld en de verwachte levertijd is eind april. Vind dat best een prima levertijd.
Let wel op dat het de premium is en die is vaak nog best laat beschikbaar omdat meer mensen de goedkopere varianten kopen/leasen ;)

Privé of zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik heb 11 maanden moeten wachten op mijn Premium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
s0larus schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Let wel op dat het de premium is en die is vaak nog best laat beschikbaar omdat meer mensen de goedkopere varianten kopen/leasen ;)

Privé of zakelijk?
Is een zakelijke lease. Dacht eerst aan een kleurtje, maar die Galactic Grey is de standaard kleur en heb buiten het Premium pakket niet voor het kanteldak gekozen. Dacht misschien met de standaard opties de levertijd te kunnen drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
daemonix schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:15:
Ik heb 11 maanden moeten wachten op mijn Premium...
op 6 dagen na 12 maanden voor een comfort :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansaplast43
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-08-2020
Honnou schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:39:
[...]

op 6 dagen na 12 maanden voor een comfort :-(
Ik ben al bijna 14 maanden aan het wachten op een premium. mijn lease maatschappij zei eerst dat hij er was eind december en toen ineens moest hij nog van de boot komen. ik vermoed dat ze de auto beschikbaar hebben gesteld aan een grotere klant. Arval is echt geweldig, niet voor niks de beste leasemaatschappij van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
Twiek-San schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:44:
@guia. 50K al. Bijzonderheden te melden? Behalve “rijdt fantastisch, enz. enz.“ :+
Nee niet echt. De bekende dingen. Nexen banden, geen app, beperkte kofferbak ruimte en de vaak aangehaalde zaken. Zijn er mee van noord naar zuid door Engeland gereden met een dakkoffer (ca. 15% meer verbruik). Maar kan eigenlijk niks bedenken wat me echt stoort. Lease de auto en kan laden op mijn eigen paal die op de oprit hangt. Binnenkort voor de derde beurt, dan mogen die bandjes er van mij wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

@Guia Maar geen gekke dingen dus. :)
En 50K op de Nexen? Dat valt niet tegen. Alle andere eigenaardigheden/plussen/minnen zijn idd intussen wel benoemd.

Als je een rotonde afrijdt op SCC, gaat de Kona vanaf een bepaalde draaihoek vh stuur langzamer rijden zonder dat je afremt. Dan hoef je zelf niet te remmen. Da’s dan weer (onbedoeld?) handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat is niet alleen bij rotondes, maar bij iedere bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beusie
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
lussovius schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:37:

[Afbeelding]
Nice! Moet zeggen dat 3,8 kw laden met 1 fase is wel behoorlijk irritant... Jammer dat ze dit niet met een software update kunnen oplossen. Ik heb gelukkig een paal die 5,8 op 1 fase laadt. Maar de 11 kw paal redt maar 3,8 kw... En de 17kw paal komt ook maar tot 5,8 kw, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

daemonix schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:43:
Dat is niet alleen bij rotondes, maar bij iedere bocht.
Het was maar een voorbeeld Als je bij 100 zover instuurt, ligt ‘ie op z’n kant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

daemonix schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:44:
Meestal is het niet nodig te corrigeren, de Kona heeft een prima rechtuit stabiliteit. Dat levert piepjes op, ondanks de handen aan het stuur. Daarmee volgt de Kona ook heel prima de lijntjes, althans de mijne. Die van @Crazy D blijkbaar niet. Andere banden? Ik heb er momenteel winterbanden onder zitten.
Van de weke nog even in de file getest, bij lage snelheid slingert ie wat minder. Mijn ervaring was even experimenteren op een lege snelweg (nou ja mijn vrouw reed achter me, daar kwam de ben je dronken opmerking vandaan...) en toen vond ik de correctie wel vrij flink waardoor je naar de andere kant van de rijbaan beweegt, en daar dus weer een lijn tegenkomt. Nou ja, het is toch de bedoeling handen aan het stuur te houden, ik zie het meer als een safety feature mocht ik ooit in slaap vallen of zo 8)7

Ik heb gewoon de standaard banden er onder zitten, eigenlijk niet eens opgelet welke dat zijn. Vind ze wel vrij griploos, maar ja het is geen race wagen.

Is er ergens een verborgen optie om de piepjes bij overschrijden van de speed limiter snelheid uit te zetten? Ik ben dus gek op de limiter (heb geen moeite om gas te geven dus de acc zet ik als het rustig is niet aan, maar vind t wel lekker om niet op de snelheid te hoeven letten...) maar met heuveltje af gaat ie dus vrolijk harder dan de limiter en begint ie best irritant te piepen dat we te hard gaan..

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
Crazy D schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Van de weke nog even in de file getest, bij lage snelheid slingert ie wat minder. Mijn ervaring was even experimenteren op een lege snelweg (nou ja mijn vrouw reed achter me, daar kwam de ben je dronken opmerking vandaan...) en toen vond ik de correctie wel vrij flink waardoor je naar de andere kant van de rijbaan beweegt, en daar dus weer een lijn tegenkomt. Nou ja, het is toch de bedoeling handen aan het stuur te houden, ik zie het meer als een safety feature mocht ik ooit in slaap vallen of zo 8)7

Ik heb gewoon de standaard banden er onder zitten, eigenlijk niet eens opgelet welke dat zijn. Vind ze wel vrij griploos, maar ja het is geen race wagen.

Is er ergens een verborgen optie om de piepjes bij overschrijden van de speed limiter snelheid uit te zetten? Ik ben dus gek op de limiter (heb geen moeite om gas te geven dus de acc zet ik als het rustig is niet aan, maar vind t wel lekker om niet op de snelheid te hoeven letten...) maar met heuveltje af gaat ie dus vrolijk harder dan de limiter en begint ie best irritant te piepen dat we te hard gaan..
De originele korea banden zijn niet alleen vrij griploos, ze zijn levensgevaarlijk op een natte weg, wat een rommel is dat zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Remco_ schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:16:
De originele korea banden zijn niet alleen vrij griploos, ze zijn levensgevaarlijk op een natte weg, wat een rommel is dat zeg...
Dan moet ik die maar snel opbranden zodat de leasemaatschappij het goed vind dat ik ze vervang :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
Crazy D schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Dan moet ik die maar snel opbranden zodat de leasemaatschappij het goed vind dat ik ze vervang :X
Ik weet niet of de originele banden all-weather banden zijn? Mijn leasecontract heb ik de keuze uit zomer/winter of all-weather banden.Ik weet niet wat de mogelijkheden van jou leasecontract zijn anders kun je ze misschien al eerder laten vervangen door andere banden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik heb geen banden opgenomen, wilde wel eerst winterbanden doen maar vond dat eigenlijk zinloos (ga met de Kona de sneeuw niet opzoeken en heb nog een 2e auto met winterbanden voor die 2 dagen dat het mogelijk sneeuwt, als ik al niet kan thuiswerken).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_s
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-04-2022
Toch maar een account aangemaakt om mijn ervaringen te delen. Ten eerste dank voor de info in dit topic, handig om te lezen 👍

Zelf heb ik een week geleden de bestelling van een Kona in de lease doorgegeven. Gisteren kreeg ik een mail dat mijn kleurkeuze (Pulse Red) niet meer beschikbaar is voor de 64kw versie (alleen nog voor de 39kw).

De mij doorgegeven levertijd is juni/juli. Ik ben benieuwd 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
de originele banden zijn Nexen n'fera, zomer, knoeper hard (slijten dus niet snel). Maar hele slechte regen banden en lawaaiig. Dat je het 50k hebt uitgehouden met die dingen, Zal een verademing zijn met andere banden bijv. Michelin cross climate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lussovius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 21:47
Honnou schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:57:
[...]

Heb jij dit ook?
Nog geen last van gehad. Heb de airco niet aan met deze temperaturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Airco kan ook verwarmen en dus zorgen dat de auto sneller op temperatuur is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_
nessio schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:43:
de originele banden zijn Nexen n'fera, zomer, knoeper hard (slijten dus niet snel). Maar hele slechte regen banden en lawaaiig. Dat je het 50k hebt uitgehouden met die dingen, Zal een verademing zijn met andere banden bijv. Michelin cross climate.
Da's mooi dat het standaard geen all-weather banden zijn, kan ik ze dus gelijk laten vervangen voor all-weather banden.... Dat die standaard banden troep zijn is bekend, mijn vriendin heeft een Kona met de standaard banden, vooral op een natte weg levensgevaarlijk

[ Voor 6% gewijzigd door Remco_ op 02-02-2020 22:21 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 139 Laatste