Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Zijn de Nexen alleen zomerbanden of komen die ook als winterbanden bij levering? Volgens mijn papieren krijg ik "winterbanden" (zonder extra omschrijving) omdat het oorspronkelijk november geleverd zou worden voor eind-mei kan ik maar gelijk laten vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door s0larus op 03-02-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

s0larus schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:45:
Zijn de Nexen alleen zomerbanden of komen die ook als winterbanden bij levering? Volgens mijn papieren krijg ik winterbanden omdat het oorspronkelijk november geleverd zou worden voor eind-mei kan ik maar gelijk laten vervangen.
Ik heb Nexen zomerbanden, Nu heb ik Goodyear voor in de winter. De Nexen zaten erop bij levering in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
s0larus schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:45:
Zijn de Nexen alleen zomerbanden of komen die ook als winterbanden bij levering? Volgens mijn papieren krijg ik "winterbanden" (zonder extra omschrijving) omdat het oorspronkelijk november geleverd zou worden voor eind-mei kan ik maar gelijk laten vervangen.
Als het lease is zal het van de LM afhangen.
Ik kreeg mijn Kona ook op winterbanden, en toen ik afgelopen voorjaar naar de zomerbanden ging kwamen de Nexen zomersbanden gewoon uit uit de opslag (afgeleverd op Nexen zomerbanden, door de LM voor aflevering op winterbanden geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
IVIaarten schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Als het lease is zal het van de LM afhangen.
Ik kreeg mijn Kona ook op winterbanden, en toen ik afgelopen voorjaar naar de zomerbanden ging kwamen de Nexen zomersbanden gewoon uit uit de opslag (afgeleverd op Nexen zomerbanden, door de LM voor aflevering op winterbanden geplaatst).
Ah, dus de winterbanden zijn geen nexen maar verwachting is dat de levering aankomt met nexen. Ik zal het dan navragen als ik de Kona eenmaal binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
s0larus schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Ah, dus de winterbanden zijn geen nexen maar verwachting is dat de levering aankomt met nexen. Ik zal het dan navragen als ik de Kona eenmaal binnen heb.
Dat lijkt het normal proces te zijn, maar n=1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 13:09
lussovius schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:35:
[...]

Nog geen last van gehad. Heb de airco niet aan met deze temperaturen 8)7
De knop heet "airco" hij zet niet de airco aan maar de heat.

Maar die post was met betrekking op: https://i.imgur.com/x2EoxRK.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Honnou op 03-02-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
IVIaarten schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Dat lijkt het normal proces te zijn, maar n=1 8)
n=2. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-05 22:43
n=3 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Honnou schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:54:
Waartoe dient dan de knop "heat"?
(Ik had een Kona uitvoering zonder WP dus ging ik er van uit - bevestigd door de praktijk - dat de knop "airco" de airconditioning bediende en de knop "heat" de verwarming?).

Waarbij ik me nu in de e-Niro (met WP) wel afvraag wat het verschil is tussen knoppen "airco" en "heat"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

IvoB2 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:49:
[...]

Waartoe dient dan de knop "heat"?
(Ik had een Kona uitvoering zonder WP dus ging ik er van uit - bevestigd door de praktijk - dat de knop "airco" de airconditioning bediende en de knop "heat" de verwarming?).

Waarbij ik me nu in de e-Niro (met WP) wel afvraag wat het verschil is tussen "airco" en "heat"?
Zoals ik het interpreteer:
Bij airco sta je toe dat de AC aan gaat om te koelen en om de lucht te drogen met de warmtepomp.
Bij heat sta je toe dat er warmte wordt gemaakt (door combi van weerstandsverwarming (snel resultaat) en warmtepomp (zuiniger)).

In de Auto stand kiest ie vanzelf om AC aan te zetten als doeltemperatuur lager is en Heat als je het juist warmer wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Vipertje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Is een zakelijke lease. Dacht eerst aan een kleurtje, maar die Galactic Grey is de standaard kleur en heb buiten het Premium pakket niet voor het kanteldak gekozen. Dacht misschien met de standaard opties de levertijd te kunnen drukken
Ik had ook zonder kanteldak besteld maart 2019 toen de leasemaatschappij opbelde of het toch ook "met" moch aangezien deze wel sneller leverbaar (oktober 2019) was.
Dus nu heb ik een kanteldak. ;)

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
CyBeRSPiN schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:56:
[...]

Zoals ik het interpreteer:
Bij airco sta je toe dat de AC aan gaat om te koelen en om de lucht te drogen met de warmtepomp.
Bij heat sta je toe dat er warmte wordt gemaakt (door combi van weerstandsverwarming (snel resultaat) en warmtepomp (zuiniger)).

In de Auto stand kiest ie vanzelf om AC aan te zetten als doeltemperatuur lager is en Heat als je het juist warmer wilt hebben.
Ja dat begrijp ik volstrekt en daar ging ik in de e-Niro ook vanuit (uiteraard niet in de Kona zonder WP).
Maar dat strookt toch niet met de stelling dat de knop "airco" de heat activeert?
=>

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 03-02-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

IvoB2 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:11:
[...]

Ja dat begrijp ik volstrekt.
Maar dat strookt toch niet met de stelling dat de knop "airco" de heat activeert?
Hij had het hier over de APP. Niet over de fysieke knop in de auto zelf. De App heeft een functie om "klimaatregeling" a.k.a. "A/C" aan te zetten wat dan daar slaat op: laat de auto de ingestelde temperatuur bereiken, ofwel door te verwarmen danwel om te koelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ok, door niet op de betrokken link te klikken (en zelf geen app.) volledig op verkeerde been gezet. |:( 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door IvoB2 op 03-02-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
Technisch gezien staat AC voor 'conditionering van lucht', ofwel, het naar de gewenste waardes (temperatuur / luchtvochtigheid) brengen van de lucht. Dit kan door zowel koelen, verwarmen als bevochtigen.
In de spreektaal (veelal vanuit landen met een veel warmer klimaat dan het onze) is AC echter ook een synoniem geworden voor 'koelen'.

m.a.w. staar je niet blind op de afkortingen op knoppen, er zijn ook EV's met een 'engine start' knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
IvoB2 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:14:
Ok, door niet op de betrokken link te klikken (en zelf geen app.) volledig op verkeerde been gezet. |:( 8)7
Ja, sorry daarvoor.

Van wat ik van de dealer te horen kreeg over de heat-knop in de auto is dat een verwarmingselements wat hij dan kan/mag gebruiken om te verwarmen. en zonder die fucntie gebruikt hij warmte van de motor.

Dat interpreteer ik als warmtepomp van motor en accu.

App:

https://imgur.com/a/P5RhdPU

Dit is de app in kwestie. Met HVAC settings kan je een standaard instelling maken.
Met start airco kan je die settings starten
En stop natuurlijk stoppen.

2de foto is wanneer ik op "start air conditioning" klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Onnodig. Je gaf alle info en ik heb daar geen gebruik van gemaakt. die " 8)7 |:( " slaat dus op mezelf. ;)

ps. Wat ik zelf heb geleerd na 10 maanden Kona (gevolgd door een e-Niro) is dat je je best niet laat leiden door de "EV-kennis" van dealers. :) Decennia lang is hun blik vertroebeld door fossiel. Dat maak je op een paar jaar niet goed.
Warmte van de motor om het interieur te verwarmen? Hij had het toch wel over de EV versie?

[ Voor 41% gewijzigd door IvoB2 op 04-02-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
IvoB2 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Onnodig. Je gaf alle info en ik heb daar geen gebruik van gemaakt. die " 8)7 |:( " slaat dus op mezelf. ;)

ps. Wat ik zelf heb geleerd na 10 maanden Kona (gevolgd door een e-Niro) is dat je je best niet laat leiden door de "EV-kennis" van dealers. :) Decennia lang is hun blik vertroebeld door fossiel. Dat maak je op een paar jaar niet goed.
Warmte van de motor om het interieur te verwarmen? Hij had het toch wel over de EV versie?
Ja, denk dat de dealer het zo tegen de meeste mensen zegt om het simpel te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:25

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Hyundai stopt productie in Zuid-Korea

Autofabrikant Hyundai stopt deze week met zijn productie in Zuid-Korea. Het bedrijf kampt met een tekort aan onderdelen voor de bedrading van auto's. Die worden normaal in China gemaakt, maar vanwege het coronavirus ligt in veel fabrieken de productie stil.

https://nos.nl/l/2321579

Net nu de levertijden korter worden...

[ Voor 80% gewijzigd door Twiek-San op 04-02-2020 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 18-05 19:50
Honnou schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Ja, denk dat de dealer het zo tegen de meeste mensen zegt om het simpel te houden?
Als je maar ‘gas’ genoeg geeft wordt de warmte als het goed is wel gebruikt voor de verwarming.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
70% van de warmte van een ICE motor is overblijfsel van de verbranding. Die kun je prima gebruiken voor interieur verwarming. Bij een elektromotor is dat hooguit 5%. Dat is te weinig voor interieur verwarming.... en staat in geen enkele verhouding tot wat het resistieve element en de warmtepomp doen. :) Het artikel waar je naar verwijst is voor de US modellen zoals je kunt lezen. Hier is warmtepomp min of meer standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
[b]daemonix in "Het grote Hyundai Kona Electric topic" Hier is warmtepomp min of meer standaard.
In België is de WP in de e-Niro standaard (toch in de hogere versies).
Maar in de Kona EV is het zelfs nog een (dure) optie in de allerhoogste premium versie.
(Uit eigen ondervinding geleerd :) .)

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 04-02-2020 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banjy
daemonix schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:08:
70% van de warmte van een ICE motor is overblijfsel van de verbranding. Die kun je prima gebruiken voor interieur verwarming. Bij een elektromotor is dat hooguit 5%. Dat is te weinig voor interieur verwarming.... en staat in geen enkele verhouding tot wat het resistieve element en de warmtepomp doen. :) Het artikel waar je naar verwijst is voor de US modellen zoals je kunt lezen. Hier is warmtepomp min of meer standaard.
Ging mij er meer om dat hij in theorie wel die warmte kan gebruiken, dat het in geen verhouding staat tot de WP is wat anders natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
5% van 28 kW is.... 1.4 kW, en dat alleen bij continu gebruik en als je alle warmte het passagierscompartiment in kunt krijgen. Dat is niet het geval. Dus is verwaarloosbaar, en niet alleen ten opzichte van de warmtepomp en het element. ;) Dus zelfs in theorie is het jammer maar helaas. En het is maar goed ook dat de warmte van de motor niet standaard in het passagierscompartiment terecht komt, dat moet je in de zomer immers koelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Ik kreeg net het nieuws van de dealer dat de Galactic Grey vervallen is. Of ze hebben het niet in hun levering of het is daadwerkelijk zo maar nu is mijn Kona wit ipv grijs. Levertijd is ongewijzigd gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Crazy D

I think we should take a look.

s0larus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:05:
Ik kreeg net het nieuws van de dealer dat de Galactic Grey vervallen is. Of ze hebben het niet in hun levering of het is daadwerkelijk zo maar nu is mijn Kona wit ipv grijs. Levertijd is ongewijzigd gelukkig.
Na een paar weken rijden is wit ook grijs :X
Note to self: wasstraat!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53
s0larus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:05:
Ik verwacht in maart een Galactic Grey en heb nog niks vernomen. Ik mag toch aannemen dat dit vooral een poging van je dealer is om recht te l*llen dat ze geen GG voor je hebben. Ik ga in maart in ieder geval zeker niet akkoord met een witte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
One-eye864 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:35:
[...]
Ik verwacht in maart een Galactic Grey en heb nog niks vernomen. Ik mag toch aannemen dat dit vooral een poging van je dealer is om recht te l*llen dat ze geen GG voor je hebben. Ik ga in maart in ieder geval zeker niet akkoord met een witte >:)
Ja vast. Geen galactic grey besteld in hun batch. Ik kreeg de keuze tussen rood en wit en aangezien rood niet mijn favo kleur is neem ik wit :P

En ja @Crazy D, 1x per maand de wasstraat gebruiken dan maar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_s
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-04-2022
Het kan inderdaad een verhaal van de dealer zijn, maar dit is het lijstje van kleuren die alleen nog voor de 39 kwh versie beschikbaar zijn volgens mijn dealer: Pulse red, Acid Yellow, Tangerine Comet en Galactic Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Mijn spiegels klappen sinds vanochtend niet meer in bij het afsluiten van de auto. Heeft iemand anders daar ook last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBr
  • Registratie: Mei 2012
Rob76 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:16:
Mijn spiegels klappen sinds vanochtend niet meer in bij het afsluiten van de auto. Heeft iemand anders daar ook last van (gehad)?
Per ongeluk het knopje van de spiegels verzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
  • Laatst online: 20-07-2024
Hi all,

Ik volg het topic al een klein jaartje (eigenlijk nadat ik m'n Kona had besteld: Chalk White/64kWh/Premium). Inmiddels rij ik sinds half december 2019 rond en ben prima tevreden met m'n keuze. En inmiddels al zo'n 7500 km op de teller. Met een gemiddeld verbruik van 17.5 kW/100km (eco, 110 op de snelweg en verder braaf aan de geldende snelheden daarbuiten) ben ik niet ontevreden. De wens 300 km/dag in de winter wordt momenteel meer dan prima gehaald. De GOM geeft meestal 360-390 km aan bij een volle accu. Benieuwd wat er gebeurt zodra het echt onder 0 komt. Ooit.

Ik zit toch een vraagje mbt het standaard navigatiesysteem (nope heb niet altijd carplay in gebruik, maar wel de hotspot van de foon). Zodra navigatie actief is, reageert het systeem zeer traag op de knoppen naast het scherm. B.v. tijdens navigeren kijk ik even naar de batterij of naar media/radio scherm. Zodra ik dan weer map of nav aantik duurt het soms wel 30 seconden voordat het navigatiescherm terug komt. Hebben jullie dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Uhm, nee voor zover ik het ooit gebruik. Blijft allemaal snel reageren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik herken het ook niet. Geen verschil in reactievermogen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

30 seconden.... nee. Wel tragere reactie. Wat ik ook merk is dat als de navi tijdens het afspelen via carplay gaat herberekenen er een kraak in het geluid komt. Even naar radio en weer terug naar media lost dit op. Lijkt dat er bezuinigd is op de rekenkracht van het systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Twiek-San op 07-02-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Of is het alleen de invloed van Carplay en heeft Android Auto geen invloed? Zie je wel, Apple is evil! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Is Android auto bedraad of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Twiek-San schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:06:
Verkeerde vraag. Het hangt van de auto af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:01
Her-man schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:29:
Hi all,

Ik volg het topic al een klein jaartje (eigenlijk nadat ik m'n Kona had besteld: Chalk White/64kWh/Premium). Inmiddels rij ik sinds half december 2019 rond en ben prima tevreden met m'n keuze. En inmiddels al zo'n 7500 km op de teller. Met een gemiddeld verbruik van 17.5 kW/100km (eco, 110 op de snelweg en verder braaf aan de geldende snelheden daarbuiten) ben ik niet ontevreden. De wens 300 km/dag in de winter wordt momenteel meer dan prima gehaald. De GOM geeft meestal 360-390 km aan bij een volle accu. Benieuwd wat er gebeurt zodra het echt onder 0 komt. Ooit.

Ik zit toch een vraagje mbt het standaard navigatiesysteem (nope heb niet altijd carplay in gebruik, maar wel de hotspot van de foon). Zodra navigatie actief is, reageert het systeem zeer traag op de knoppen naast het scherm. B.v. tijdens navigeren kijk ik even naar de batterij of naar media/radio scherm. Zodra ik dan weer map of nav aantik duurt het soms wel 30 seconden voordat het navigatiescherm terug komt. Hebben jullie dezelfde ervaring.
Je kunt even een reset proberen met het knopje naast de volumeknop, als ie bij mij de weg kwijt is dan helpt dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

daemonix schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Verkeerde vraag. Het hangt van de auto af.
Dit is het Kona topic, dus het antwoord is "nee" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Wat is het nou: bedraad of draadloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Twiek-San schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:48:
Wat is het nou: bedraad of draadloos :+
Dat staat toch bij het antwoord van @CyBeRSPiN :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

daemonix schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:02:
[...]

Dat staat toch bij het antwoord van @CyBeRSPiN :+
Vraag: draadloos of bedraad?
Antwoord: nee.

Duidelijk. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
Twiek-San schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:32:
[...]

Duidelijk. 8)7
Bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Her-man schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:29:
Hi all,

Ik rij er nu een paar weken mee. Type fashion. Gebruik soms de navigatie van de Kona en soms Android Auto (met de kabel). Vlot is de interface niet, maar de vertraging die jij noemt herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Twiek-San schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:32:
[...]

Duidelijk. 8)7
Draadloos: nee. Vast niet andersom he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beusie
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Mijn navigatie maakt soms hele rare beslissingen. Als ik vanuit Amstelveen naar Hilversum wil dan doet hij net alsof de A9 niet bestaat en leidt me via de A10-A1. Op de terugweg moet ik niet vanaf de A9/A2 naar de A9 bij Ouderkerk maar moet ik rechtdoor op de A2 en dan keren bij Abcoude. Herkent iemand dit? Scheelt gewoon 10 minuten rijden. Het is dat ik de weg ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Heb je hem via je telefoon verbonden met de live informatie? Zo nee, dan kan het zijn dat hij denkt dat er iets aan de hand is op basis van historische gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beusie
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
daemonix schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:40:
Heb je hem via je telefoon verbonden met de live informatie? Zo nee, dan kan het zijn dat hij denkt dat er iets aan de hand is op basis van historische gegevens.
Nee niet verbonden. Goed idee zal ik eens doen. Kijken of hij dan niet gek doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 15:45
@ beusie, dat is vreemd ik rij regelmatig van hilversum naar hoofddorp. Dan is n201,a2,a9 het snelst en die geeft de Kona ook gewoon aan. Ook rijd ik wel hilversum - hoofddorp, ook dan is het n201, a2, a9 en a4
Maar zelf rij ik dan meestal domweg de hele n201 (ik rij daar altijd overdag rond 14.00 en dan is het rustig)

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:46
Twiek-San schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:06:
Bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Eigenlijk wel heel erg jammer. WiFi heeft toch voldoende bandbreedte voor Android auto. Waarom zou dat niet kunnen? Hoe moeilijk kan het zijn om dat te implementeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De headunit moet het ondersteunen, en er zijn er nog niet zoveel die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Mx. Alba

hen/die/zij

Och, mijn Android telefoon kan toch niet draadloos laden dus Android Auto bedraad is voor mij niet echt belangrijk. :D

Na de opties nog weer eens goed overwogen te hebben zou het deze moeten worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CRaEgojXJt2Rej9jMIyIFCTs/full.png

Ik zie trouwens nu in de configurator veel minder opties staan dan vorig jaar toen ik 'm eens doorliep. Je kon toen ook accenten voor de buitenkant in verschillende kleuren kiezen die er nu niet meer tussen staan. Ook is de beschrijving bij veel opties en accessoires die er wel bij staan nogal summier en kan je vanaf zo'n kleine thumbnail niet echt zien hoe het er nou echt uit ziet.

Maakt uiteindelijk niet zoveel uit. Deze gaat 'm 90% zeker worden (maar dan in two-tone met zwart dak). Maar Hyundai zou er goed aan doen om hun configurator een flinke update te geven!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat is de versie in de kleur die ik heb zo te zien. In de premium kon je alleen nog kiezen voor een open dakje en voor een luxe afleverpakket. Dus hoezo opties en accessoires? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

daemonix schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:46:
Dat is de versie in de kleur die ik heb zo te zien. In de premium kon je alleen nog kiezen voor een open dakje en voor een luxe afleverpakket. Dus hoezo opties en accessoires? :)
Nou ja de sierlijsten bijvoorbeeld en de aluminium pedalen. Die sierlijsten zijn drie verschillende versies van met verschillende prijzen, maar hoe ze eruit zien dat zie je niet op zo'n postzegeltje. :D

En dan was er nog de lederen bekleding, vollederen bekleding en leder/kunstleder... Zonder foto's erbij en zonder uitleg wat dat "leder/kunstleder" betekent. Kunstleder? Ja, graag! Leder? Nope. Maar of je dan met die optie kunt kiezen tussen leder of kunstleder, of dat het een mix is, staat er ook niet bij.

[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 08-02-2020 16:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat was allemaal niet te kiezen op de premium. Heb je ook de premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

daemonix schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:50:
Dat was allemaal niet te kiezen op de premium. Heb je ook de premium?
Ja, en ik kon dat wel kiezen... Dus ik denk dat ze sinds jij de configurator doorliep toch een paar dingetjes hebben toegevoegd?

Vorig jaar met het vorige model Kona Electric had je echt een hele waslijst accessoires, vooral exterieurdingetjes in alle mogelijke verschillende kleuren. Ook bijvoorbeeld spiegelkappen (dan zou ik graag zwarte spiegelkappen kiezen bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Zowel in de prijslijst van 1/8/2018 als in die van 1/3/2019 en die van nu staat een hele lijst van accessoires.
Nu is bijv, led voetenverlichting bijgekomen. (kon altijd al op de gewone Kona)
Maar die spiegelkappen zijn er nooit geweest.
Wilde je dat zoals op de brochures ( auto kleur of een andere) staat moest je die zelf laten wrappen of spuiten.

[ Voor 9% gewijzigd door nessio op 08-02-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 11:20
Momenteel rijd ik nog een Ioniq hybrid particulier. Elektrisch is financieel nooit aantrekkelijk geweest ondanks 1 MW overcapaciteit thuis van de pv installatie. Zodra de details van de 4k subsidie beschikbaar zijn ziet de wereld er weer heel anders uit en ga ik de kona opnieuw bekijken. Wel gecharmeerd geraakt van Hyundai door de Ioniq; veel auto voor relatie weinig geld. Dat geldt volgens mij ook vd Kona.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Heeft een van jullie al een Kona die gewrapt is van binnen of buiten? Ben erg benieuwd naar foto's en ervaringen. Zit zelf te denken aan dak en buitenspiegels en interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Rob76 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:42:
Heeft een van jullie al een Kona die gewrapt is van binnen of buiten? Ben erg benieuwd naar foto's en ervaringen. Zit zelf te denken aan dak en buitenspiegels en interieur.
wat zou je willen wrappen aan het interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehubers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 09:12
Deze week met de Kona (levering januari 2019) bij de garage geweest voor een terugroepactie. Er moest een zekering worden vervangen van de airco welke aangesloten zit op het hoogspanning gedeelte, daarom zou het ze 1,5 uur hebben gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ehubers schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:07:
Deze week met de Kona (levering januari 2019) bij de garage geweest voor een terugroepactie. Er moest een zekering worden vervangen van de airco welke aangesloten zit op het hoogspanning gedeelte, daarom zou het ze 1,5 uur hebben gekost.
Oh? Kreeg je daar bericht van? De mijne is van eind vorig jaar....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Voor iedereen die nog met vakantie wil of gaat kan ik de app ABRP aanbevelen.
Hiermee is de route te plannen met de verbruik gegevens van je Kona. Hierna is de route met Apple Maps te delen naar Caplay
Hierdoor is het echt handig navigeren naar de eerstvolgende laadsessie bij een snelle DC laadstation.
Ons is het zeer goed bevallen en hebben nergens langer hoeven laden dan 30 min met als Max 80Kwh laadstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Vraag: ik wil de status van de Kona uitlezen/loggen.
De Kona kan aangesloten worden op wifi. Vooralsnog kan hier niets bij uitgelezen worden, nietwaar? Als ik het goed begrepen heb, dan is de wifi alleen voor (navigatie)updates van de Kona.

Ik zou heel graag de specificaties van de accu uitlezen, zoals hoe vol hij is en temperatuur etc. En deze bij voorkeur loggen via mijn domoticz server. De Kona is momenteel via wifi op mijn thuis-adres aangesloten.

Ik weet dat het mogelijk is via een bluetooth ODB dongle, maar deze heeft mij nog geen succes gegeven. Bovendien heb ik begrepen dat dit ook niet onverdeeld veilig is voor continu gebruik. Maar wellicht wifi ook niet.

Kunnen jullie dit bevestigen, of ontkrachten? (Liefst het laatste, maar dan hoor ik ook graag de opties ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob45
Volgens mij is de enige werkbare optie de app die Hyundai België heeft geregeld voor zijn klanten.
Die hebben een dongle laten maken waarbij de auto via een app BELUX is uit te lezen. Echter Hyundai NL doet voorlopig niets. Dus allemaal zeuren en wie weet.
ZatarraNL schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:19:
Vraag: ik wil de status van de Kona uitlezen/loggen.
De Kona kan aangesloten worden op wifi. Vooralsnog kan hier niets bij uitgelezen worden, nietwaar? Als ik het goed begrepen heb, dan is de wifi alleen voor (navigatie)updates van de Kona.

Ik zou heel graag de specificaties van de accu uitlezen, zoals hoe vol hij is en temperatuur etc. En deze bij voorkeur loggen via mijn domoticz server. De Kona is momenteel via wifi op mijn thuis-adres aangesloten.

Ik weet dat het mogelijk is via een bluetooth ODB dongle, maar deze heeft mij nog geen succes gegeven. Bovendien heb ik begrepen dat dit ook niet onverdeeld veilig is voor continu gebruik. Maar wellicht wifi ook niet.

Kunnen jullie dit bevestigen, of ontkrachten? (Liefst het laatste, maar dan hoor ik ook graag de opties ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

ZatarraNL schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:19:
Ik weet dat het mogelijk is via een bluetooth ODB dongle, maar deze heeft mij nog geen succes gegeven. Bovendien heb ik begrepen dat dit ook niet onverdeeld veilig is voor continu gebruik.
Wat heb je geprobeerd? En “niet onverdeeld veilig”: wat bedoel je precies?

Wat mij betreft is EVNotify icm ABRP de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Snap cht niet waarom Hyundai de App die Belux ontwikkeld heeft niet gebruikt. Waarom ontwikkeld Hyundai niet zelf een App die wereldwijd kan gebruikt worden, zoals Daimler en Jaguar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
pdebeuck schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:39:
Snap cht niet waarom Hyundai de App die Belux ontwikkeld heeft niet gebruikt. Waarom ontwikkeld Hyundai niet zelf een App die wereldwijd kan gebruikt worden, zoals Daimler en Jaguar.
De 2020 Kona heeft wel een app, de 2019 niet. Die heeft ook er ook geen hardware voor. Ieder auto moet een dongle krijgen zodat de app met auto kan verbinden.

Neem niet weg waarom dat geen betaalde optie wereldwijd kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

pdebeuck schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:39:
Ze hebben een app: https://m.hyundai.nl/bluelink
Echter om onduidelijke redenen niet voor MY19..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

CyBeRSPiN schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:45:
[...]

Ze hebben een app: https://m.hyundai.nl/bluelink
Echter om onduidelijke redenen niet voor MY19..
Niet zo heel onduidelijk: de 19 heeft een stukje hardware niet... (waarom ze dan geen mogelijkheid bieden de hardware in te bouwen weet ik niet, zal met het complete entertainment systeem te maken hebben denk ik).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Crazy D schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Niet zo heel onduidelijk: de 19 heeft een stukje hardware niet... (waarom ze dan geen mogelijkheid bieden de hardware in te bouwen weet ik niet, zal met het complete entertainment systeem te maken hebben denk ik).
Nee ik bedoelde: waarom Hyundai (en ook Kia met hun UVO app) voor de 2019 modellen niet met dit systeem in Europa werkten. Terwijl dezelfde 2019 auto's in Azie en de USA wel gewoon met Bluelink geleverd zijn.
Gerucht was dat het met GDPR/AVG te maken had, dat het systeem nog niet voldeed aan de privacy wetgeving van de EU, maar heb dat nooit officieel ergens bevestigd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ach in mijn BMW uit 2015 kon ik van alles met een app. Theoretisch was deze app zo lek als een mandje want die werkte met het chassisnummer. Normaal staat die in het kleine raampje onder de voorruit, maar als je de optie connected service nam, dan zat daar een grijs gestreept plaatje. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Mijn Kona laad op een 350 kw van fastned niet sneller meer dan 50 kw. Er stond op dezelfde laadpaal dezelfde Kona voor mij die netjes de 73 kw aantikte.ol dezelfde paal. Er waren verder geen ander auto's aan het kaden. Ook meerder laadpassen waaronder New motion geprobeerd.

Accu nu al na 20.000 km kapot?
Iemand zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Twiek-San schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:41:
[...]

Wat heb je geprobeerd? En “niet onverdeeld veilig”: wat bedoel je precies?

Wat mij betreft is EVNotify icm ABRP de beste oplossing.
Ik heb een Bluetooth dongle. Een MMOBIEL OBD2 Mini ELM327 Bluetooth V2.1 Adapter. Het lukt me om deze in te stellen en contact mee te maken. Maar het lukt evnotify niet om hier bruikbare informatie uit te halen.

Maar wat betreft veiligheid, ik kreeg de indruk dat zo'n dongle niet alleen lezen, maar ook schrijven is. En deze dongle kan iedereen contact maken met de standaard Bluetooth code. Deze oplossing lijkt me vrij onveilig om standaard in de auto te laten zitten.

Maar goed, ik ben geen expert, dus ik houd me aanbevolen voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

vuurwerk2 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:51:
Mijn Kona laad op een 350 kw van fastned niet sneller meer dan 50 kw. Er stond op dezelfde laadpaal dezelfde Kona voor mij die netjes de 73 kw aantikte.ol dezelfde paal. Er waren verder geen ander auto's aan het kaden. Ook meerder laadpassen waaronder New motion geprobeerd.

Iemand zelfde ervaring?
Alles hangt af van de SoC en de accu temperatuur bij aanvang van het laden.
70kW+ haal je onder ideale omstandigheden (warme accu) tot max 40% SoC, daarna zakt het trapsgewijs naar beneden.
Dus hoe vol was je Kona toen je begon? En had je er al lang mee gereden voordat je begon met laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Gaaf die snelle reacties hier. Oplossing heb ik. Nu boven de 25 procent gaat ie wel sneller laden. Nu dus 75 kw. Waarschijnlijk tot 80 procent. Daarna weer minder. Dus geen deffect. Dit is normaal

quote]CyBeRSPiN schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:59:
[...]

Alles hangt af van de SoC en de accu temperatuur bij aanvang van het laden.
70kW+ haal je onder ideale omstandigheden (warme accu) tot max 40% SoC, daarna zakt het trapsgewijs naar beneden.
Dus hoe vol was je Kona toen je begon? En had je er al lang mee gereden voordat je begon met laden?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Kona Electric Premium vorige maand besteld. Verwachte leverdatum begin mei.
Ik ben benieuwd of het ook echt mei wordt. Op RTLZ vertelde ze vandaag, dat Hyundai mogelijk productie problemen heeft. Dit omdat bepaalde onderdelen uit China komen. Vanwege het Corona virus liggen toeleverancier fabrieken van Hyundai plat.
Najah we gaan het wel zien. Kan er zelf weinig aan veranderen. :|

Ik ben overigens ook gebeld door de garage, dat Galactic Grey niet meer geleverd kan worden. Het wordt nu Dark Knight :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-05 18:56
Ik heb eens gekeken bij welke accu temperatuur het max vermogen is wat er geladen kan worden.
De info komt uit OVMS.

Accu temp onder vriespunt: max vermogen 18 kW
Accu temp tussen de 0 en 5 graden: max vermogen 25 kW
Accu temp tussen 5 en 15 graden: max vermogen 40 kW
Accu temp tussen de 15 en 25 graden: max vermogen 50 kW en 56 kw bij Ionity

Bij een accu temp boven de 25 graden haalde ik 70 kw bij Ionity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
ningalloon schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:01:
Ik heb eens gekeken bij welke accu temperatuur het max vermogen is wat er geladen kan worden.
De info komt uit OVMS.
...
allemaal bij dezelfde SoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

@ZatarraNL De juiste dongle is essentieel. Ik heb eerder gepost welke ik heb. Daarmee werkt EVNotify en de integratie daarvan in ABRP perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-05 18:56
Niet hetzelfde hoeft ook niet.
Wel allemaal onder de 35% SoC gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Twiek-San schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:01:
Ik heb deze: US $10.30 35% Off | Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0/3.0/WIFI OBD2 Scanner For Android/IOS Auto Elm 327 Car Diagnostic Tool ELM327 V2.1 Code Reader
https://a.aliexpress.com/scTyAJGG

De dongle verbindt met een Android foon in de auto, die uploadt naar internet. Met mijn iPhone kan ik in de app via internet overal de laadstatus inzien.

Rechtstreeks via BT op iOS kan ook, maar 50 meter lijkt me wat ver.
Even zoeken... Deze bedoel je? Kun je van deze en aparte Bluetooth code opgeven, zodat niet iedereen er verbinding mee kan maken? Ik zou het fijn vinden als niet iedereen zomaar mijn kona uit kan lezen.

Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip.

[ Voor 12% gewijzigd door ZatarraNL op 10-02-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
in iOS 13.4 komt CarKey. een mogelijkheid om je auto te openen met een iPhone of Apple Watch. Werkt ook als je batterij leeg is, dus is er geen verbinding tussen de telefoon en auto nodig. Heeft iemand gehoord of het vooa de Kona (2019) misschien ook beschikbaar komt? Die lompe sleutel thuis laten is geen straf.

zie ook: https://www.iculture.nl/n...bedienen-nfc-autosleutel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

BrokenTable schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:50:
in iOS 13.4 komt CarKey. een mogelijkheid om je auto te openen met een iPhone of Apple Watch. Werkt ook als je batterij leeg is, dus is er geen verbinding tussen de telefoon en auto nodig. Heeft iemand gehoord of het vooa de Kona (2019) misschien ook beschikbaar komt? Die lompe sleutel thuis laten is geen straf.

“ Je kunt het gebruiken in auto’s die geschikt zijn voor NFC.”, nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
  • Laatst online: 20-07-2024
....

Je kunt even een reset proberen met het knopje naast de volumeknop, als ie bij mij de weg kwijt is dan helpt dat
Ik ga inderdaad maar een reset uitvoeren. Zolang navigatie niet actief is, maakt niet uit of TMC of WiFi voor verkeersinfo wordt gebruikt, duurt het lang voordat er zelfs op een knop wordt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
ningalloon schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:01:
De info komt uit OVMS.

Accu temp onder vriespunt: max vermogen 18 kW
Accu temp tussen de 0 en 5 graden: max vermogen 25 kW
Accu temp tussen 5 en 15 graden: max vermogen 40 kW
Accu temp tussen de 15 en 25 graden: max vermogen 50 kW en 56 kw bij Ionity

Nuttige informatie 👍 Verklaart ook waarom je na een langzame start alsnog op een hogere laadsnelheid kan komen volgens mij.

Net terug van weekje wintersport met de Kona en gehad dat bij starten snelladen (bij IONITY) het rond de 50-56kW lag. Na paar minuten laden zag ik toch nog 70kW. Motorkap ook even open gehad en daar komt na een paar minuten erg veel warmte van de koelradiator. Hij warmt dus best snel op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
BrokenTable schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:50:

Hangt er een beetje vanaf hoe de keyless entry op de Premium werkt. Als dat NFC is zou het technisch mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
ZatarraNL schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:58:
[...]

Ik heb een Bluetooth dongle. Een MMOBIEL OBD2 Mini ELM327 Bluetooth V2.1 Adapter. Het lukt me om deze in te stellen en contact mee te maken. Maar het lukt evnotify niet om hier bruikbare informatie uit te halen.

Maar wat betreft veiligheid, ik kreeg de indruk dat zo'n dongle niet alleen lezen, maar ook schrijven is. En deze dongle kan iedereen contact maken met de standaard Bluetooth code. Deze oplossing lijkt me vrij onveilig om standaard in de auto te laten zitten.

Maar goed, ik ben geen expert, dus ik houd me aanbevolen voor tips.
Er blijft spanning staan op de ODB2 poort, ook als de auto uit en op slot is. Dat betekent dat de dongle ook blijft werken (en dat wil je ook om hem uit te kunnen lezen voor o.a. de laadstatus). Dat is een mogelijk veiligheidsrisico als de Bluetooth koppeling van een simpele code is voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob45
Het is niet zo zwart wit als je nu verteld.
Laadvermogen is afhankelijk van een aantal zaken.
1 temperatuur accu
2 percentage accu bij aanvang lading ( hoe leeg is hij)
3 verbinding tussen auto en laadkabel, als de verbinding niet optimaal is zal deze de laadstroom ook beïnvloeden.

Wij zitten momenteel op 32.000 km en heb nog geladen bij 150Kw lader met 80Kwh. En bij een volgende op de route maar met 70. Dus zoals gezegd afhankelijk van de bovenstaande voorwaarden.
vuurwerk2 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:51:

Iemand zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:37:“ Je kunt het gebruiken in auto’s die geschikt zijn voor NFC.”, nee dus.
Oke, bedankt :-(. Ik heb geen idee met welk systeem keyless werkt dus had de hoop dat dat NFC zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
gtabak schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:42:
[...]

Er blijft spanning staan op de ODB2 poort, ook als de auto uit en op slot is. Dat betekent dat de dongle ook blijft werken (en dat wil je ook om hem uit te kunnen lezen voor o.a. de laadstatus). Dat is een mogelijk veiligheidsrisico als de Bluetooth koppeling van een simpele code is voorzien.
Geldt dat voor de Bluetooth dongle uit jouw post? Kun je daar een alternatieve code instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehubers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 09:12
Crazy D schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Oh? Kreeg je daar bericht van? De mijne is van eind vorig jaar....
Ja, de dealer belde me erover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
Het is al eerder voorbijgekomen, maar ik heb problemen met het gepland/uitgesteld laden van onze Kona Electric (november 2019).

Soms werkt het wel, soms niet.

Heb de daluren correct ingevoerd, de geplande vertrektijd en locatiegebonden laadplek.

Eerder is er hier op dit forum gerept over een fix door een software update, maar ik heb volgens mij (en de dealer) de laatste versie.

Wat me opgevallen is dat de GPS niet altijd de correcte laadlocatie weet te vinden. Met name als ik het "home" screen gebruik (de drie delen met het kleine kaartje), geeft het EV menu aan "onjuiste laadlocatie" bij de geplande/uitgesteld laden opties.

Als ik dan de navigatie start, vind de GPS opeens wel de juiste locatie en kan ik gepland opladen.

Iemand anders bekend met dit probleem en eventueel een oplossing (anders dan steeds checken of de GPS de juiste locatie aangeeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@gtabak Doet de auto het wel goed als je locatiegebonden uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
Opladen gaat normaliter altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhiper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2021
waterfles schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:41:
Kona Electric Premium vorige maand besteld. Verwachte leverdatum begin mei.
Ik ben benieuwd of het ook echt mei wordt. Op RTLZ vertelde ze vandaag, dat Hyundai mogelijk productie problemen heeft. Dit omdat bepaalde onderdelen uit China komen. Vanwege het Corona virus liggen toeleverancier fabrieken van Hyundai plat.
Najah we gaan het wel zien. Kan er zelf weinig aan veranderen. :|

Ik ben overigens ook gebeld door de garage, dat Galactic Grey niet meer geleverd kan worden. Het wordt nu Dark Knight :D.
Ik heb mijn premium, ook Dark Knight, in mei 2019 besteld en die van mij heeft nog steeds een verwachte leverdatum van 30 mei 2020 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Vhiper schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:00:
[...]

Ik heb mijn premium, ook Dark Knight, in mei 2019 besteld en die van mij heeft nog steeds een verwachte leverdatum van 30 mei 2020 :'(
Ohh dat is wel heel extreem. Gaat er niks fout dan?
Want ik krijg de Kona als het goed is in begin mei. En jij zou de Kona dan later krijgen, terwijl je veel eerder hebt bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:44
Hallo allemaal, vanmiddag mijn Kona in de kleur galactic grey opgehaald. Wat een fantastische auto is dat. Nu heb ik een vraag over de granny lader. Kan deze buiten in de regen gebruikt worden? Mijn laadpunt is namelijk nog niet klaar.
Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste