Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste
Acties:

• Jhb62
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15:37

Jhb62

Kona 14/06/2019

waterfles schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Ohh dat is wel heel extreem. Gaat er niks fout dan?
Want ik krijg de Kona als het goed is in begin mei. En jij zou de Kona dan later krijgen, terwijl je veel eerder hebt bestelt.
Dat is niets nieuws bij hyundai 8)7

• RiB1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12:13
Ik wist tot vanochtend nog niet of het een 1fase of 3 fase aansluiting had. Het blijkt dus een 3 fase te zijn.😀😀

• Twiek-San
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 14:28

Twiek-San

• volt jolts, current kills •

Jhb62 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:38:
[...]

Dat is niets nieuws bij hyundai 8)7
Wat Tesla kan, kan Hyundai blijkbaar ook :+

• Spirit1707
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:33
RiB1 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:58:
Hallo allemaal, vanmiddag mijn Kona in de kleur galactic grey opgehaald. Wat een fantastische auto is dat. Nu heb ik een vraag over de granny lader. Kan deze buiten in de regen gebruikt worden? Mijn laadpunt is namelijk nog niet klaar.
Da's een oprechte felicitatie waard! Bij deze. Volgens mij moet de granny-lader zonder problemen buiten gebruikt moeten kunnen worden. Dus ook tijdens regen. De lader wordt immers voor een auto gebruikt...
Heb je 'n MY19 of MY20? :)

• RiB1
Ik heb volgens mij een 2020 model. Type Fashion. Met blue link.

• Spirit1707
Gaaf. Is trouwens de VESS-knop nog aanwezig?

• Vhiper
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12-03 15:43
waterfles schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Ohh dat is wel heel extreem. Gaat er niks fout dan?
Want ik krijg de Kona als het goed is in begin mei. En jij zou de Kona dan later krijgen, terwijl je veel eerder hebt bestelt.
Er gaat vast wel wat fout, maar de dealer meldt niets anders dan "30 mei komt ie, goedenmiddag", de leasemaatschappij weet ook niet meer dan dat en Hyundai zelf verwijst naar de dealer...ik heb dus maar gewoon te wachten :X

Ben mezelf maar mentaal aan het voorbereiden om op 1 juni compleet uit mijn slof te gaan schieten als ie dan niet voor mijn voordeur staat >:)

Hoop dat we hem allebei snel binnen hebben :)

• Remco_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-03 11:45
s0larus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:05:
Ik kreeg net het nieuws van de dealer dat de Galactic Grey vervallen is. Of ze hebben het niet in hun levering of het is daadwerkelijk zo maar nu is mijn Kona wit ipv grijs. Levertijd is ongewijzigd gelukkig.
Nou in Ridderkerk stond bij de dealer gewoon een Galactic Grey 64Kw 2020 model premium, dus die bestaan gewoon hoor...

• mjdvandenberg
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Hallo allemaal, vanmiddag mijn Kona in de kleur galactic grey opgehaald. Wat een fantastische auto is dat. Nu heb ik een vraag over de granny lader. Kan deze buiten in de regen gebruikt worden? Mijn laadpunt is namelijk nog niet klaar.
Gefeliciteerd met de Kona, veel veilige kilometers gewenst!

De granny kan wel in de regen gebruikt worden, zolang het stopcontact niet vol in de regen hangt, en bij voorkeur wat hoger, zodat de granny vrij van de grond hangt (en het liefst ook wat beschut tegen de regen).

Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

• RiB1
De VESS knop is nog aanwezig ja.

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-04 22:45
Ik leg mijn granny charger altijd op mijn linker voorwiel. Hoog en droog :+

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:33
Ik heb m nog niet nodig gehad! Zelfs nog niet eens uitgepakt.

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:30
Als ik het mij goed herinner - heb het ding in de herfstvakantie gebruikt - is die granny charger spatwaterdicht. Ofwel, leg 'm zo neer dat hij niet in een plas water komt te liggen. Maar zelf zou ik 'm liever ergens overdekt neerleggen - vind de tip van @Wackerstamfer dan ook een goede.

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
De granny charger van de Kona heb ik ook nog niet gebruikt. ;) Die van de Ioniq wel toen we nog geen laadpaal hadden, die legde ik dan onder de auto, daar is het bij ons altijd droog, parkeerplaats loopt iets af.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• waterfles
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:14
Wanneer krijg je via mijn Hyundai een bericht dat de auto in productie is?
Bij orderstatus zie ik nu alleen 'De bestelling is geplaatst'.

• daemonix
  • Niet online
waterfles schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:19:
Wanneer krijg je via mijn Hyundai een bericht dat de auto in productie is?
Bij orderstatus zie ik nu alleen 'De bestelling is geplaatst'.
Niet.

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-04 20:43
Ja, dat is geen probleem.
Mijne ligt al anderhalf jaar zo goed als permanent buiten.
Of beter: hangt buiten, want hij hangt in de struiken :).

Hyundai KONA Electric

• Honnou
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-03 11:32
RiB1 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:53:
Ik heb volgens mij een 2020 model. Type Fashion. Met blue link.
Gefeliciteerd! Als het goed is gisteren een update voor de bluelink app.
Gebruik hem zelf eigenlijk alleen om de Climate Control aan te zetten.

Iets grappigs wat was gebeurd:
Mijn vrouw moest iets in de achterbak leggen, pakte mijn sleutel. Deed iets in de achterbak.
We vertrokken, vrouw gaf me de sleutel, ik deed die in de cupholder.
op bestemming gingen we de winkel in, BlueLink app stuurde me een melding dat de auto niet op slot was.
Met de BlueLink app zette ik hem op slot.

Na het winkelen kwamen we bij de auto aan, en kon hem niet openen.
Omdat de sleutel er in lag werkte het knopje op de deurhendel niet.
Dus na een micro hartaanval aangezien ik mijn sleutel niet bij had, gelukkig wel de auto weer kunnen ontgrendelen met de app.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:21

Crazy D

I think we should take a look.

http://frunk.at/en/Hyundai-Kona/

Iemand al een keer in het wild gezien?

Exact expert nodig? itwize.nl

• Rick1855
  • Laatst online: 25-03 13:52
Honnou schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:34:
[...]

Gefeliciteerd! Als het goed is gisteren een update voor de bluelink app.
Gebruik hem zelf eigenlijk alleen om de Climate Control aan te zetten.

Iets grappigs wat was gebeurd:
Mijn vrouw moest iets in de achterbak leggen, pakte mijn sleutel. Deed iets in de achterbak.
We vertrokken, vrouw gaf me de sleutel, ik deed die in de cupholder.
op bestemming gingen we de winkel in, BlueLink app stuurde me een melding dat de auto niet op slot was.
Met de BlueLink app zette ik hem op slot.

Na het winkelen kwamen we bij de auto aan, en kon hem niet openen.
Omdat de sleutel er in lag werkte het knopje op de deurhendel niet.
Dus na een micro hartaanval aangezien ik mijn sleutel niet bij had, gelukkig wel de auto weer kunnen ontgrendelen met de app.
Kijk dat is nog eens een voordeel met de app. Ik heb een keer de sleutel in de achterbak gelegd en kon een sos dienst laten komen om de auto open te maken.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Aften ICU 3x32A/Load balancing

• Twiek-San

Twiek-San

Ik heb er 1 in bestelling.

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-04 20:43
Dat zie je moeilijk als die gewoon passeert 8).

Ziet er op zich nog wel handig uit, maar gebruik nu gewoon de plaats onder de koffervloer. Daar heb ik die bovenste bak eruit gehaald, zodat ik wat meer plaats heb.
Aangezien ik nooit echt veel moet meenemen, kom ik daarmee toe.

Hyundai KONA Electric

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Teveel gedoe om telkens de motorkap te openen om de kabel te pakken ;)

• daemonix
  • Niet online
https://www.groen7.nl/dit...we-hyundai-kona-electric/

Het valt niet mee voor journalisten om het verschil tussen kWh en kW te snappen. ;) De Kona heeft een accupakket van 64 kWh, niet van 64 kW. Sterker nog, dat pakket kan 150 kW leveren. ;)

• Crazy D

Crazy D

Ben benieuwd hoe het bevalt. Lijkt mij ook wel wat gedoe om steeds de motorkap te moeten openen, maar het bergt wel netjes weg, is anders toch wat nutteloze ruimte, en je moet toch aan de voorkant zijn om de kabel aan te sluiten.

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 14:40
Crazy D schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:31:
[...]

Lijkt mij ook wel wat gedoe om steeds de motorkap te moeten openen, maar het bergt wel netjes weg, is anders toch wat nutteloze ruimte, en je moet toch aan de voorkant zijn om de kabel aan te sluiten.
Waar berg je dan normaal die laadkabel op?
Normaal is er een bergplaats ONDER de koffervloer. Bij mijn weten heeft de Kona geen automatische kofferklep. Dus je moet even goed manueel de kofferklep openen en de kabel vanonder de koffervloer vandaan halen (in de hoop dat de koffer zelf niet al te veel gevuld is want anders is het pas "een gedoe". :)

Overigens is de ligplaats van de laadkabel in de e-Niro (koffervloer in 2 ongelijke delen en ligplaats kabel tegen buitenkant) wel iets dat in de e-Niro handiger is dan in de Kona EV.

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

IvoB2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Normaal is er een bergplaats ONDER de koffervloer. Bij mijn weten heeft de Kona geen automatische kofferklep. Dus je moet even goed manueel de kofferklep openen en de kabel vanonder de koffervloer vandaan halen (in de hoop dat de koffer zelf niet al te veel gevuld is want anders is het pas "een gedoe". :)

Overigens is de ligplaats van de laadkabel in de e-Niro (koffervloer in 2 ongelijke delen en ligplaats kabel tegen buitenkant) wel iets dat in de e-Niro handiger is dan in de Kona EV.
De kabel ligt los in de kofferbak. Als ik met vakantie ga tussen de voorstoel en achterbank. :)

• IvoB2
Zo zie je maar. "Gedoe" betekent voor iedereen iets anders. :)

Persoonlijk vind ik losslingerende kabels in de kofferbak en (vuile) kabels in het interieur dan weer overbodig "gedoe". 8) .
Nu in de Kona EV vond ik de frunk (ook al omdat de achterbak perfect in de motorruimte past en dit zonder bijkomende kosten en de kofferruimte van de Kona al redelijk krap is) een mooie en handige oplossing. In de e-Niro vind ik het de moeite niet meer waard (gezien de betere/meer logische oplossing van de laadkabel onder de laadvloer en de vrije ruimte boven de laadvloer sowieso al groter is en de kabel met deels geladen koffer ook onder de vloer eenvoudig bereikbaar blijft).
En dat is dan ook nog eens relatief gezien ik 90% van de tijd laad met een vaste kabelaansluiting en niet dagelijks de losse laadkabel moet in- en uitnemen (en hij in de praktijk ook nooit vuil wordt).

Dat zijn trouwens voor-/nadelen waar je pas achter komt na een tijd gebruik en niet na een kort testgebruik.

[Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 15-02-2020 12:18]

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• Crazy D

Crazy D

IvoB2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Gewoon los in de kofferbak. In de Outlander lag die tussen de voorstoel en de achterbank. Motorkap openen is 2 handelingen, achterklep maar 1 :) Maar ik vraag me af hoe het in de praktijk werkt, want de kabel ligt al wel waar die ongeveer moet zijn. Dat is wel weer handig.

• Twiek-San

Twiek-San

Ik heb de kabel normaalgesproken niet in de auto liggen. Het is meer voor de vakantie, als de auto tot de nok toe vol zit. :)

• Eindelijk!
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 14-03 22:18
Sinds 14/2 mijn Kona Electric Fashion met design pack, dark knigt mogen ophalen, wat een heerlijke auto! Ruim een jaar gewacht maar ben er erg blij mee, nu nog al de mogelijkheden ontdekken!

• Eindelijk!
Vandaag ca 200 km gereden, verbruik was 14,4 geen idee of dit zuinig is of niet. Auto staat nu aan de lader, kan alleen via de app niet de laadsnelheid zien?

• daemonix
  • Niet online
Dat is niet zuinig, dat is heel zuinig. ;) Ik kwam tot 179 Wh/km,oftewel 17,9 kWh/km(met snelweg kilometers). Gefeliciteerd met je nieuwe auto.

• Eindelijk!
Net losgekoppeld omdat de app zei dat ie vol was, zei de laadpaal: invoerspanning is te laag, niet in staat op te laden? Heb hem maar uitgezet, zie morgen wel?

• ZatarraNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 10:55
daemonix schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:41:
Dat is niet zuinig, dat is heel zuinig. ;) Ik kwam tot 179 Wh/km,oftewel 17,9 kWh/km(met snelweg kilometers). Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Zeker zuinig. Ik rij nu met winterbanden en standaard velgen gemiddeld 18,9 kWh per 100 km. Vooral snelwegkilometers. Soms max 120 km/h. Soms harder. Afgelopen anderhalve maand de eerste 7000 km gemaakt.
Eindelijk! schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:36:
Net losgekoppeld omdat de app zei dat ie vol was, zei de laadpaal: invoerspanning is te laag, niet in staat op te laden? Heb hem maar uitgezet, zie morgen wel?
Bijzonder. Heb ik nog niet gehad. Hoeveel % geeft de accu weer?
Laatst wel een keer een error gehad met snelladen. Na een uur terug bij de auto, bleek hij een fout aan te geven. Maar 20% bijgeladen. Error was iets met dat de auto niet gestart mag worden tijdens het laden. En ik was niet eens in de buurt... Dan is het wel vervelend dat je de status niet kan inlezen met een app...

[Voor 41% gewijzigd door ZatarraNL op 15-02-2020 22:57]

• Crazy D

Crazy D

Was gister erg content dat de gom behoorlijk goed gokt. Bij vertek gaf ie 370 aan, dat vond ik wel ambitieus aangezien hij heel de week bij volgeladen auto 362 aangeeft. 140km gereden en de range was ong. 220. Dus keurig gegokt :) Fijn dat ie tot op heden erg betrouwbaar is (behalve de 1e dagen waarin ie toch nog blijkbaar wat aan het leren was...), dat maakt ook dat je je niet echt zorgen hoeft te maken, als de auto denkt dat we het redden, dan gaat dat dus wel lukken.

• daemonix
  • Niet online
De gom is bijzonder betrouwbaar tenzij je veel harder gaat rijden of veel tegenwind hebt. Dat kan de gom natuurlijk niet voorspellen... ;)

• Rob45
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-03 12:40
Net terug van weekje wintersport Oostenrijk totaal ruim 2100km gereden en op zowel heen als terugreis 5 stops gemaakt volgens advies van ABRP app. en nergens langer hoeven staan dan 30 min. en gereden met snelheden van 120/130km/u en 8 km voor laadsessie 160/170 om de acuu lekker te verwarmen voor snelle laadsessie. Bij alle laders Gebruik gemaakt van 175 tot 350 Kwh laders. het hoogste laadvermogen was bij een EV-box lader met 82Kwh.
De Gom geeft echt heel goed weer wat de resterende km zijn (verbruik) en onze ritten kwamen uit op een gem van 18,8Kwh per 100km. waar ik zeer tevreden over ben en niet veel afwijkt van het verbruik bij dagelijks gebruik met slechts 1 persoon en 150kg minder belading.

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:01
Waarom heeft Hyundai Belux voor Kona Electric (2019) rijders WEL een optie van een dongle en App om dezelfde functionaliteiten te krijgen als in de nieuwe 2020 modellen met Bluelink? Waarom werkt Hyundai NL hier niet aan mee? Overigens heeft KIA voor de eNero (zelfde technische platvorm) deze optie al lang op de optielijst staan. Gebruikers vragen hier om en zijn teleurgesteld in het weinig klantvriendelijke gedrag van Hyundai NL! DOE ER WAT AAN, luister naar je klanten!!!!

Deze opmerking geplaatst op de website van Hyundai NL en naar ze gemaild. Bericht wordt echter steeds door de moderator weggehaald. Oproep aan allen! Kopieer deze tekst en stuur het naar Hyundai NL.

• Twiek-San

Twiek-San

Waarom vraag je niet aan H BeLux of ze er BeNeLux van kunnen maken? En zoveel functionaliteit zit er nou ook weer niet in.
Liever 3F laden. Maar goed, dat is nu eenmaal zo.
Ben blij voor de 2020-ers. Daarvoor mogen ze dan ook dubbel bijtellen :+

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-03 22:08
Slecht beeld van de achteruit camera bij regen?
Iemand heeft iets gemaakt met een 3d printer om er minder last van te hebben.
https://www.thingiverse.com/thing:4164727

• Dengra
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15:17
Cosmetische vraag: heeft er iemand een Tangerine Comet? Ik heb 'm nog niet in het wild kunnen spotten en twijfel of hij niet te oranje en 'too much' is maar op de foto's lijkt de kleur bij de auto te passen. Het is wel weer eens wat anders...

• jomavi1324
  • Laatst online: 17-03 05:46
Dengra schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:02:
Cosmetische vraag: heeft er iemand een Tangerine Comet? Ik heb 'm nog niet in het wild kunnen spotten en twijfel of hij niet te oranje en 'too much' is maar op de foto's lijkt de kleur bij de auto te passen. Het is wel weer eens wat anders...
Ben in het bezit van een Kona in de mandarijn kleur. Tijdens het uitzoeken van de kleur stonden er meerdere kleuren en Tangerine sprak mij direct aan. Op de weg zie je meestal grijs, zwart, wit en blauwe tinten, ik wilde iets vrolijkers en dat is mandarijn oranje. Het staat hem goed en is zeker niet 'too much'. Een tevreden gebruiker sinds mei 2019. :)

• danielrodenburg
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:01
Ik ben echt verbaasd door het gemiddelde behaalde verbruik door velen van jullie.
Na 6700 km heb ik nu een gemiddelde van 20,7 Kwh/100km en geeft de GoM 315 km aan bij een volle lading. Ik hoop dat het bereik bij hogere temperaturen een stukje omhoog gaat.
Hebben meer van jullie dit bereik in de winter? En wat wordt het bereik dan ongeveer in het voorjaar\zomer?

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

danielrodenburg schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:16:
Ik ben echt verbaasd door het gemiddelde behaalde verbruik door velen van jullie.
Na 6700 km heb ik nu een gemiddelde van 20,7 Kwh/100km en geeft de GoM 315 km aan bij een volle lading. Ik hoop dat het bereik bij hogere temperaturen een stukje omhoog gaat.
Hebben meer van jullie dit bereik in de winter? En wat wordt het bereik dan ongeveer in het voorjaar\zomer?
Ik zit nu op de 17.7Kwh/100km Rij veel snelweg tegenwoordig loopt het verbruikt iets terug omdat ik nu 5km zachter rij, behalve bij 100km/h, ipv 5km harder dan toegestaan. Afgelopen weken van de 330km naar de 360km gegaan met een volle accu :)

• danielrodenburg
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:01
Jhb62 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:30:
[...]

Ik zit nu op de 17.7Kwh/100km Rij veel snelweg tegenwoordig loopt het verbruikt iets terug omdat ik nu 5km zachter rij behalve bij 100km/h ipv 5km harder dan toegestaan. Afgelopen weken van de 330km naar de 360km gegaan met een volle accu :)
Ik rij zelf wel 110 op 100 km wegen en 130 op 120 km wegen. Daar zit wel wat verschil in
Als ik het verbruik van Rob45 zie wordt ik wel jaloers :P
Verder rijd de Kona wel heerlijk! Hoop alleen dat het verbruik nog wat beter wordt.

• nessio
Rij ook 100/110 en vooral snelweg nml A6 en A7 Friesland vv (meestal 1x p/w) en dat betekent veel wind.
gemiddeld zit ik in nu na 5800 km op 16,6 (correctie, geen 16,9) vanaf september 2019. Maar de afgelopen weken was het verbruik hoger 18.1 (wind, wind)

[Voor 5% gewijzigd door nessio op 17-02-2020 20:11]

• nessio
2 vragen aan my 2020 rijders
Al iets gemerkt van de hogere actieradius (zou nu 480 zijn ipv 449)?
En minder banden lawaai (er zouden standaard nu andere banden onder zitten, niet de nexen n'fera)

• gtabak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:01
Twiek-San schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:27:
Waarom vraag je niet aan H BeLux of ze er BeNeLux van kunnen maken? En zoveel functionaliteit zit er nou ook weer niet in.
Liever 3F laden. Maar goed, dat is nu eenmaal zo.
Ben blij voor de 2020-ers. Daarvoor mogen ze dan ook dubbel bijtellen :+
Hyundai BeLux valideert toegang aan de hand van het chassisnummer/VIN en staat "buitenlandse" Kona's niet toe.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

danielrodenburg schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Ik rij zelf wel 110 op 100 km wegen en 130 op 120 km wegen. Daar zit wel wat verschil in
Als ik het verbruik van Rob45 zie wordt ik wel jaloers :P
Verder rijd de Kona wel heerlijk! Hoop alleen dat het verbruik nog wat beter wordt.
Als straks maar 100 mag, daalt het verbruik een stuk

• Crazy D

Crazy D

nessio schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:55:
En minder banden lawaai (er zouden standaard nu andere banden onder zitten, niet de nexen n'fera)
En vooral, welke banden zijn dat en hebben die ook nog iets meer dan 0,01% grip als het nat is? 8)7

• s0larus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:33
@RiB1 @Eindelijk!, een vraag voor jullie :)

En dank, @ningalloon. Die zal ik laten printen en gebruiken als het zo ver is voor mij.

• lussovius
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:26
Hogere actiradius komt pas later in het jaar. Banden zijn gewoon nexen. :|

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-03 18:58

elmo1

Kona Electric jan-2019

Crazy D schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:06:
[...]

En vooral, welke banden zijn dat en hebben die ook nog iets meer dan 0,01% grip als het nat is? 8)7
Volgens mijn dealer gaat de volgende lichting 2020 met Michelin zomerbanden uitgeleverd worden.

Daarnaast deelde hij mee dat de interval van 20k naar 15k was gegaan alleen reden willen ze niet opgeven bij Hyundai NL.

Hyundai NL is weer Klantvriendelijk bezig :X.
Eerst prijs verdubbelen daarna interval verkleinen...

Tja, klantenbinding op lange termijn zit er blijkbaar niet in.

• Yv59
  • Laatst online: 22-02 00:12
Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Heb vandaag een jaar nadat de bestelling is gedaan mijn hyundai kona opgehaald. Pulse red met donkergrijs dak.

Heb al een beetje zitten neuzen op het forum omdat ik op zoek ben naar een app of iets anders waarmee ik kan zien of de accu helemaal is opgeladen als ie aan een openbare paal staat.

Vind het namelijk "not done" om een paal bezet te houden als de accu vol is.

Kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat dank

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:16
Yv59 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:17:
Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Heb vandaag een jaar nadat de bestelling is gedaan mijn hyundai kona opgehaald. Pulse red met donkergrijs dak.

Heb al een beetje zitten neuzen op het forum omdat ik op zoek ben naar een app of iets anders waarmee ik kan zien of de accu helemaal is opgeladen als ie aan een openbare paal staat.

Vind het namelijk "not done" om een paal bezet te houden als de accu vol is.

Kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat dank
Gefeliciteerd met je Kona! Als je een 2020 model hebt kan je de Bluelink app van Hyundai zelf gebruiken :)

• Yv59
One-eye864 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:18:
[...]
Gefeliciteerd met je Kona! Als je een 2020 model hebt kan je de Bluelink app van Hyundai zelf gebruiken :)
Misschien een stomme vraag: Waar of waaraan kan ik zien of ik een 2020 model heb?

• daemonix
  • Niet online
3 fase lader is het belangrijkste kenmerk, gevolgd door eventueel een 10" display.

• BrokenTable
  • Niet online
Yv59 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:31:
Misschien een stomme vraag: Waar of waaraan kan ik zien of ik een 2020 model heb?
Bij het 2020 model met het grotere navigatie scherm zitten als ik het goed heb de knoppen aan de onderzijde, bij het oude model links en rechts van het scherm.

Voor het 2019 model is er geen app.

• One-eye864
Makkelijkste is de auto toevoegen in de app, lukt di, dan heb je een 2020 ;-)

• Yv59
daemonix schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:32:
3 fase lader is het belangrijkste kenmerk, gevolgd door eventueel een 10" display.
Volgens de dealer heb ik een 2020 model . Dus dan kan ik met de bluelink app werken. Ik ga alles maar eens uitproberen!
Dabk voor de info.

• RiB1
Vraagje tussen door.
Ik zie steeds mensen antwoorden op een vraag en dan staat de vraag in een wit vlak boven het antwoord.
Hoe werkt zoiets?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

RiB1 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:47:
Vraagje tussen door.
Ik zie steeds mensen antwoorden op een vraag en dan staat de vraag in een wit vlak boven het antwoord.
Hoe werkt zoiets?
Moet op 'quote' klikken rechtsboven een bericht: https://gathering.tweaker...uote_message/61466366/194
En dan svp ONDER het bericht je antwoord plaatsen ;)

[Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-02-2020 14:54]

• RiB1
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:54:
[...]

Moet op 'quote' klikken rechtsboven een bericht: https://gathering.tweaker...uote_message/61466366/194
En dan svp ONDER het bericht je antwoord plaatsen ;)
Op deze manier? 8)7

• RiB1
s0larus schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:07:
[...]

@RiB1 @Eindelijk!, een vraag voor jullie :)

En dank, @ningalloon. Die zal ik laten printen en gebruiken als het zo ver is voor mij.
Bij een volle accu gaf hij 449 km aan. Omdat dit mijn eerste volle accu was weet ik natuurlijk niet of dat de standaard WLTP afstand is?

• nessio
Het is actieradius die de auto berekent ahv het gemiddelde verbruik. Mogelijk zet de fabriek die bij de start op 14,25 / 100 km en is dat inderdaad het WLPT verbruik.
De mijne werd afgeleverd met 458 km. Waarom geen idee.
Mijn overall verbruik is nu 16,6 / 100 km en als ik de auto vol laad dan geeft ie inderdaad een actieradius van 385 km aan ( 64/16,6).

• IVIaarten
  • Laatst online: 01-04 20:39
nessio schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:10:
Het is actieradius die de auto berekent ahv het gemiddelde verbruik. Mogelijk zet de fabriek die bij de start op 14,25 / 100 km en is dat inderdaad het WLPT verbruik.
De mijne werd afgeleverd met 458 km. Waarom geen idee.
Mijn overall verbruik is nu 16,6 / 100 km en als ik de auto vol laad dan geeft ie inderdaad een actieradius van 385 km aan ( 64/16,6).
volgens mij pakt hij de laatste x ritten mee, of het gemiddelde gebruik over de laatste y km.
Het verbruik varieert in ieder geval op een kortere interval dan de 'totale trip' meter.

• IvoB2
nessio schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:10:
Dat zal dan wel toeval zijn want bij mijn Kona kwam dat nooit uit.
In de zomer had ik bv. een algemeen gemiddeld verbruik van 13.8 kWh/100 km en bij 100% SOC een range van 530 km.
Op het einde (winter) een algemeen verbruik van 14.8 kWh en bij 100% een range van 380 km.
Die eenvoudige deling ging dus nooit op.
Zoals lVlaarten al aangeeft neemt hij dus nog wat andere parameters mee in zijn berekening.
Moest de GOM inzake voorspellende range alleen rekening houden met het algemeen verbruik tov inhoud accu zou hij ook nooit zo correct kunnen werken als hij doet.

[Voor 18% gewijzigd door IvoB2 op 17-02-2020 23:10]

• daemonix
  • Niet online
Mijn overall gebruik over 8000 km is nu 178 Wh/km. Winterbanden, altijd Vmax (op gps).

• IvoB2
De eindbalans voor onze Kona Ev Sky:

10 maanden in gebruik geweest (van maart 2019 tot en met januari 2020).
16.950 Km afgelegd.
98% in ecomodus
Standaard autoregeneratie niveau 3 ingesteld met ingestelde autoregen functie.
Over all gemiddeld verbruik van 14.1 kWh/100 km (tot en met half november was dit 13.6 kWh)
Standaard Nexen zomerbanden en Uniroyal winterbanden.
Minimale range volgens GOM 380 km en max. weergegeven range op GOM 530 km.

1252 kWh afgenomen van eigen laadpaal tegen een laadsnelheid van 4 kW tot 100% SoC (gemeten aan de MID van de laadpaal, dus incl. laadverliezen).
615 kWh aan een gratis DC50 lader (tot max. 80% SoC)
60 kWh aan destination chargers met TNM laadkaart.
Rest aan 11 kW laadpaal werkgever.

Autosnelweg: 43% (max. 120, hangt af van files en snelheid doorgaand verkeer).
N-wegen en R-wegen: 32% (50-70)
Binnenwegen: 25% (30-50)

In stadsverkeer, file zat het verbruik rond 10-12 kWh/100.
Tot 70 km/uur zat het verbruik rond de 12 kWh/100), tot 90 rond de 13.5 kWh, tot 110 rond de 15-16 en boven de 120: 17-20 kWh/100 km.

Ik reed - indien mogelijk - altijd in ecomodus en ACC geactiveerd (remmen worden alleen gebruikt bij een uitzonderlijke noodstop).
Airco en stoelventilatie worden nauwelijks gebruikt. Heater (deze uitvoering had geen WP) op 19°C.
Heater wordt alleen gebruikt bij buitentemp. onder de 10°C en bij afstanden + 10 km (95% van de afstanden).
Heater in 80% van de gevallen in driver only stand.
Gebruik heater resulteert in een meerverbruik van 12-15%.
Indien nodig wordt bij korte afstanden (- 10 km) , dus zonder gebruik heater, de stoelverwarming in laagste stand gebruikt en de eerste 5 minuten de stuurverwarming (beiden hebben nauwelijks invloed op verbruik).

• Spirit1707
Bedankt voor jouw data, IvoB2. Dit geeft mij in elk geval meer inzicht. De mijne moet ik trouwens nog ontvangen, hoor (na betaling)... :)

• Honnou
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-03 11:32
nop, actieradius bij vertrek dealer was idd 450.
nexen bandjes ook.

• Twiek-San

Twiek-San

Ik zit nu op bijna 14K km met een gemiddelde van 17,4 kWh/100km.
Echter EVNotify haalt uit de auto dat cumulatief 2780kWh geladen is. Dan is het verbruik dus 19,9 kWh/100km.
“Klein” verschilletje, dus. :F

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Twiek-San schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:51:
Ik zit nu op bijna 14K km met een gemiddelde van 17,4 kWh/100km.
Echter EVNotify haalt uit de auto dat cumulatief 2780kWh geladen is. Dan is het verbruik dus 19,9 kWh/100km.
“Klein” verschilletje, dus. :F
Dat is inclusief laadverlies en voorverwarmen etc. Dus dat klopt dan wel.

• Twiek-San

Twiek-San

Klopt, maar niet iedereen ziet dat. De halleluja-verhalen van 14kWh/100km (loop je er dan bergafwaarts naast? :+ ) zijn feitelijk onjuist in de vergelijking met plof-auto’s.
De geladen kWh geven een eerlijk beeld.

• IvoB2
De "verbruikte kWh" zijn vooral belangrijk om de range te bepalen.
De "geladen" kWh zijn vooral belangrijk om te weten hoeveel je eventueel per km moet betalen.

ps. Ik loop nooit bergafwaarts naast onze EV (waarom zou ik, bergafwaarts wordt de batterij juist bijgeladen terwijl ik er in zit :+ ).

Voorverwarmen van de accu/auto heb ik trouwens ook nog nooit gedaan.

• nessio
Klopt, ik heb 11% laadverlies en daar komt af en toe voorverwarmen nog bij (maar dat deed ik ook elektrisch bij mijn plofkar)

[Voor 4% gewijzigd door nessio op 18-02-2020 19:59]

• Rick1855
Ik heb al meer dan 65 k km gereden met de Kona. Volgens mij is dat al best veel in vergelijking met wat ik hier lees. Overigens zonder enig probleem of issue.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Aften ICU 3x32A/Load balancing

• IVIaarten
  • Laatst online: 01-04 20:39
Rick1855 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:38:
Ik heb al meer dan 65 k km gereden met de Kona. Volgens mij is dat al best veel in vergelijking met wat ik hier lees. Overigens zonder enig probleem of issue.
Ik heb er in een jaar ongeveer 26k op zitten. Als jij 65k in ongeveer een jaar rijdt, dan denk ik dat je inderdaad bovengemiddeld zit :P

• Rick1855
IVIaarten schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Ik heb er in een jaar ongeveer 26k op zitten. Als jij 65k in ongeveer een jaar rijdt, dan denk ik dat je inderdaad bovengemiddeld zit :P
het laat maar zien dat je met een EV wel degelijk kilometers kan vreten ;)

• Freddy zon
  • Laatst online: 31-03 21:25
Goede avond.
Heeft er al iemand bij een kona ev 2019 de interne omvormer vervangen door een 3 faze lader? Is dit technisch mogelijk?

• Twiek-San

Twiek-San

Freddy zon schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:25:
Goede avond.
Heeft er al iemand bij een kona ev 2019 de interne omvormer vervangen door een 3 faze lader? Is dit technisch mogelijk?
Alles is technisch mogelijk. :)
In dit topic en op ieder Kona EV forum wereldwijd is dit al gevraagd. Tot dusver niemand gezien die het heeft gedaan. Je kunt de eerste zijn. ;)

• daemonix
  • Niet online
Inderdaad! Maar waarom zou je zo veel geld (minstens paar duizend euro) willen investeren? Paar keer extra stoppen bij de snellader is goedkoper.

• Freddy zon
De ev heeft vorig jaar 40k gereden.
35% snelweg aan 120km/uur waar door hoger verbruik.
Op de werkplek en thuis is er een 3 faze lader aanwezig die afgezekerd is op 16A.
99,5% laad de Kona thuis of op de werkplek.
Ik vrees er zelf ook een beetje voor dat het niet enkel de omvormer zal zijn die moet vervangen worden. Mogelijk zijn de kabels er ook niet op voorzien.

• Freddy zon
Als het te duur is beginnen we er niet aan.

• Her-man
  • Laatst online: 24-03 08:00
ZatarraNL schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:28:
[...]

Ik rij er nu een paar weken mee. Type fashion. Gebruik soms de navigatie van de Kona en soms Android Auto (met de kabel). Vlot is de interface niet, maar de vertraging die jij noemt herken ik niet.
Ik was er nog niet aan toegekomen om een reset uit te voeren (iets met de tijd er voor nemen). Maar het lijkt te liggen aan auto-schaling van de kaart. Ik had dat aanstaan puur omdat het 90% van de tijd een mooi overzicht (voor mij) van midden Nederland en de vertragingen aldaar. En in de buurt van afslagen vanzelf meer detail gaat geven. Ik heb dat uitgezet om te kijken hoe dat reageerde (op 200 meter niveau) et voila, geen vertragingen meer.

Conclusie: Het processortje, als je terug schakelt naar map modes, begin op een hoog nivo (100 km schaal) blijkbaar te rekenen en te rekenen. En haalt waarschijnlijk "de halve kaart" naar binnen. Om er na 30 seconden achter te komen dat het ook sneller kan...

Probleem is voor mij voorlopig opgelost en carplay blijft een optie (ben namelijk nog steeds een tevreden Tomtom gebruiker met traffic abo).

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-04 16:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Freddy zon schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 06:40:
De ev heeft vorig jaar 40k gereden.
35% snelweg aan 120km/uur waar door hoger verbruik.
Op de werkplek en thuis is er een 3 faze lader aanwezig die afgezekerd is op 16A.
99,5% laad de Kona thuis of op de werkplek.
Ik vrees er zelf ook een beetje voor dat het niet enkel de omvormer zal zijn die moet vervangen worden. Mogelijk zijn de kabels er ook niet op voorzien.
Ik snap het wel, ik vond het 1 fase AC laden erg vervelend. 3 fase laden geeft erg veel extra rust /comfort is mijn ervaring. Kan je de auto niet beter inruilen op een nieuw model met 3 fase lader.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• Her-man
  • Laatst online: 24-03 08:00
Vraagje.

Indertijd voor de auto van m'n vrouw, BMW i3s, een 11 kW lader laten installeren. Ik dacht toen nog dat de Europese Kona met een 3-fase lader zou worden geleverd (de importeur kon daar geen antwoord op geven en de dealers ook niet). Dus ik zit toch met een soort van laadstress (nâh,niet echt, maar toch). Ik zit nu te denken om een nieuwe laadpaal waarmee loadbalancing gedaan kan worden zodat ik naar een 22 kW paal kan overstappen zodat ik na een nachtje 100% heb ipv teruglopen 90/80/70% gedurende de week of nog minder (ik rij 250-300 km per dag, 3-4 dagen in de week).

Iemand een pointertje naar een laadpaal die dat kan (op een eenvoudige manier) en daar ook ervaring mee heeft?

Ik ben al afgezekerd op 3x35A (zit in een gasloze wijk en beschik over een "dorstige" bodemwarmtepomp!); Overstappen naar 3x50A wordt wel heel kostbaar.

• Rob45
Als je nu al een verzwaarde aansluiting hebt van 3X35A kun je tocht redelijk snel laden denk ik met je paal. Standaard is namelijk 3X25A
Her-man schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:05:
Vraagje.

Indertijd voor de auto van m'n vrouw, BMW i3s, een 11 kW lader laten installeren. Ik dacht toen nog dat de Europese Kona met een 3-fase lader zou worden geleverd (de importeur kon daar geen antwoord op geven en de dealers ook niet). Dus ik zit toch met een soort van laadstress (nâh,niet echt, maar toch). Ik zit nu te denken om een nieuwe laadpaal waarmee loadbalancing gedaan kan worden zodat ik naar een 22 kW paal kan overstappen zodat ik na een nachtje 100% heb ipv teruglopen 90/80/70% gedurende de week of nog minder (ik rij 250-300 km per dag, 3-4 dagen in de week).

Iemand een pointertje naar een laadpaal die dat kan (op een eenvoudige manier) en daar ook ervaring mee heeft?

Ik ben al afgezekerd op 3x35A (zit in een gasloze wijk en beschik over een "dorstige" bodemwarmtepomp!); Overstappen naar 3x50A wordt wel heel kostbaar.

• Rob45
Mijn eerste vakantie (wintersport) met de Kona heeft de reistijd wel verlengd in uren onderweg, maar daar staat het volgende tegenover.

Relaxed reizen, minder jagen en uitgerust aankomen op bestemming
Zeer lage reiskosten €58,07 voor ruim 2100km rijden. is incl. gratis laden op bestemming.

Dus al met al een geslaagde vakantie met de Kona.

• Freddy zon
revolution-nl schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:02:
[...]

Ik snap het wel, ik vond het 1 fase AC laden erg vervelend. 3 fase laden geeft erg veel extra rust /comfort is mijn ervaring. Kan je de auto niet beter inruilen op een nieuw model met 3 fase lader.
Het is nu ook niet zo vervelend om te veranderen van auto. Maar jou oplossing is waarschijnlijk het efficiëntste.

• Rob76
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 11:01
Een andere auto lijkt me dan inderdaad eerder de oplossing als je sneller wil laden. Ik heb vorige week toch een andere lease-auto besteld. Ik zit twee keer per maand in het buitenland en dan is snelladen en een goede app wel heel fijn. Het scheelt toch als je tijdens trips van meer dan 300km met meer dan 100-150kw kan laden.
Maar buiten dat, de Kona is een top auto. 35 k zonder problemen mee gereden met een gemiddelde range van tussen de 350 en 450 km. Geen enkele storing tot nu toe en voor in Nederland meer dan genoeg range. In Nederland in 1,5 jaar tijd maar 3 keer aan de snelweg hoeven laden. Dus neem straks wel met grote tevredenheid afscheid van mijn Kona en maak er een collega heel blij mee (hij krijgt dan nog 4% bijtelling voor 3jaar).

• daemonix
  • Niet online
Andere lader is waarschijnlijk een goedkopere oplossing dan een andere auto. Een ratio transformer zorgt er voor dat je van 3x16 naar 1x 32 A gaat, en dus met 7.2 kW kunt laden. https://www.ratio.nl/nl/c...7300/groups/g+c+a+nr+view

Oplaadtijd van leeg tot vol is dan 10:30.

Er zijn ook nog andere oplossingen die vogelen met 2 of 3 fases en dan met een hogere spanning laden.

Dat lijkt me een simpeler oplossing dan een 3 fase lader in de auto monteren.

[Voor 4% gewijzigd door daemonix op 19-02-2020 14:59]

• GianD
  • Laatst online: 06-03 18:28
Hi all,

Wij gaan over een paar weken op vakantie met de Kona, en ik heb sneeuwkettingen nodig. Hier is al eerder iets over gezegd in dit topic maar ik kon niet terugvinden of er al iemand is die sneeuwkettingen heeft gekocht en ook (zeker) weet dat deze te gebruiken zijn. Wat ik weet is dat ik kettingen nodig heb voor bandenmaat 215/55 R17.

Maar in het boekje dat in mijn auto ligt staat dat er wordt afgeraden om sneeuwkettingen te monteren. Ligt dit aan de wielkastspeling? Want als dat zo is zit je voor Duitsland en Oostenrijk vast aan loopvlakkettingen, maar die zijn behoorlijk duur...voel ik niet veel voor.

Hoor graag wie hier ervaring mee heeft! Gr

Gian.

• RiB1
Hallo allemaal,
Ik heb een Kona Fashion 2020 uitvoering en kwam erachter dat daar ook een Lane Following Assistent (LFA) in zit (en de LKA). Ik dacht dat deze alleen op de Premium versie aanwezig was? Zijn er meer mensen met een Fasion uitvoering die dat ook al ontdekt hebben?

• One-eye864
RiB1 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:37:
Hallo allemaal,
Ik heb een Kona Fashion 2020 uitvoering en kwam erachter dat daar ook een Lane Following Assistent (LFA) in zit (en de LKA). Ik dacht dat deze alleen op de Premium versie aanwezig was? Zijn er meer mensen met een Fasion uitvoering die dat ook al ontdekt hebben?
Ik verwacht volgende maand mijn Fashion 2020 en ik was inderdaad ook in de veronderstelling (door de brochure) dat er GEEN LFA op zit enkel LKA. Klinkt interessant als het er toch op blijkt te zitten

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

One-eye864 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:10:
[...]
Ik verwacht volgende maand mijn Fashion 2020 en ik was inderdaad ook in de veronderstelling (door de brochure) dat er GEEN LFA op zit enkel LKA. Klinkt interessant als het er toch op blijkt te zitten
Basis LKA, houdt de auto binnen de lijntjes.
LFA gaat daar weer boven omdat die de lijn gaat volgen.
Hij heeft altijd LKA aanstaan en bij activatie van de ACC word pas de LFA geactiveerd dan verschijnt ook het stuurtje in de headsup display.

• One-eye864
elmo1 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:14:
[...]

Basis LFA, houdt de auto binnen de lijntjes.
LKA gaat daar weer boven omdat die de lijn gaat volgen.
Hij heeft altijd LFA aanstaan en bij activatie van de ACC word pas de LKA geactiveerd dan verschijnt ook het stuurtje in de headsup display.
Ik dacht dat het precies andersom was. Plus het ging er om dat de Fashion (volgens de brochure) geen LFA heeft maar @RiB1 lijkt dit wel in zijn Fashion te hebben...
https://www.erwinthb.nl/fashionLKA.PNG

[Voor 5% gewijzigd door One-eye864 op 20-02-2020 09:50]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klopt, LFA is geavanceerder dan LKA. LFA is echt de weg volgen, LKA is enkel waarschuwen en het stuur laten trillen als je de baan dreigt te verlaten.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:53:
Klopt, LFA is geavanceerder dan LKA. LFA is echt de weg volgen, LKA is enkel waarschuwen en het stuur laten trillen als je de baan dreigt te verlaten.
zat al te twijfelen. 8)7
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True