Hier diverse collega's die redeneren dat als ze 8% voor een elektrische auto aan bijtelling moeten betalen dat ze liever 22% benzine blijven rijden (scheelt dan dus nog maar 2 of 3 tientjes per maand). Vergeet ook niet dat de fiscale waarde van die elektrische auto door de accu echt heel flink hoger is waardoor ze per maand qua bijtelling toch dicht bij elkaar komen te liggen.
Tegelijkertijd kan je met een benzine rijden zonder na te denken en gooi je er in 5 minuten '700-1000m' gratis buitenland kilometers in op de grens... Hangt beetje van je sector af maar veel lease rijders houden ook van Wintersport en dan even in een dagje doordenderen naar Oostenrijk, dat is er met bijv. een Kona er niet meer zomaar bij (toch liever in 2 etappen denk ik dan, ook relaxter/slimmer misschien maar goed dat is een andere discussie)
s0larus schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:22:
[...]
Remote ontdooifunctie :0 ach, geen grote pluspunt maar wel goed meegenomen als dat wel kan!
Waarom zou je het niet doen voor driefase? Qua laadpalen heb ik alleen 11kW types in de buurt waarvan een set van 2 zo'n 100m van de deur.
Waarom wel? Hoe vaak kom je na een nacht laden niet uit? Of worst case als je retour niet haalt op een werkdag; 8 uur laden op je werkbestemming om weer thuis te kunnen komen? Bij openbare palen betekent ook dat je mooie parkeerplekjes dus weer na paar uur vrij moet maken als je zo snel aan het laden bent
Wat mij echt zou bewegen is een aanzienlijk hogere snellaad snelheid. In die zin kijk ik wel jaloers naar de Tesla Model 3. Als dat straks met 250 kW kan is dat wel idioot snel, die gaat echt een stuk sneller in Zuid-Duitsland zijn dan elke andere Elektrische Auto.
Want nadat je de thuis vol opgeladen accu hebt leeg gereden gaat het nog maar om 1 ding op de lange afstand (behoudens de auto's met de echt klein gehandicapte accu's, dat is wel erg vaak stoppen (met transactieverliezen voor het moeten stoppen, inpluggen, laadsessie starten etc.));
--> hoeveel KM actieradius kan je er per uur weer in krijgen (ook dus afhankelijk van zuinigheid/efficiëntie van je auto)?
[
Voor 38% gewijzigd door
Banjy op 03-10-2019 14:29
]