Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 31 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Tijdens een storm met sneeuw en bij buitentemperaturen van -10°C rij ik - als ik dan al buiten kom - gewoon geen 130 km/uur. Waarschijnlijk zal ik dan ook nooit ervaren wat in deze omstandigheden de range van de Kona is.
Toch bedankt om je ervaring hierover mee te delen. ;)

Zoals ik eerder al zei, range heeft alles met je rijstijl te maken.
Ik geef de voorkeur aan een ontspannen rijstijl en max. range. Jij en anderen blijkbaar aan uittesten van de max. snelheid van de EV en zo snel mogelijk je verplaatsen in uitzonderlijke weersomstandigheden. Uiteraard geeft de GOM dan een verschillende uitkomst. Zolang we daar alle twee gelukkig mee zijn is er toch geen probleem? M.a.w. omdat de range bij jou lager is (vooral door je rijstijl) wil dat nog niet zeggen dat een ander er - inzake range - meestal niet (veel) meer uit kan halen. Het is maar waar je je prioriteiten legt.

[ Voor 63% gewijzigd door IvoB2 op 04-10-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
IvoB2 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Hangt toch gewoon van je rijstijl af. Heb - wat betreft de range - nog geen ervaring met buitentemperaturen beneden 9°C . Maar tussen maart en heden lag het rijbereik van de Kona - daar gaat het hier toch over - steeds tussen de 460 - 530 Km. En die heb ik nog nooit effectief nodig gehad (welliswaar in het nog kleinere België waar ook nog eens een lagere max. snelheid geldt :) ).
Hele bijzondere waardes. Ik heb een nl rit gedaan (80%snelweg) zonder tussentijds opladen om eens te kijken hoever ik kom. Uiteindelijk heb ik 458km gereden met 2% SOC over startend vanaf de 100%. Alleen heb ik hier geen vmax gereden en zo rond de 100 gemiddeld aangehouden op de snelweg.
Echter is dit niet manier zoals ik voorheen in de dieselauto reed. Als ik gewoon rijd zonder aan de GOM te denken met de geldende limieten plus iets van 5% eroverheen dan is het eerder 330-340km als rijbereik (zomer).

Gemiddelde waarde nu na 8000km karren is nu precies 15,5kwh per 100 km. Dit getal wordt nog redelijk gunstig gemaakt door toedoen van ww verkeer waarbij ik gedurende 100km per dag nooit op volle snelwegsnelheid kom. Dus gemiddeld rond de 80-90km/pu.

Zag laatst iemand melden 12,2kwh per 100km gemiddeld over een langere periode. Ben best benieuwd hoe je je voet dan in bedwang moet houden 8)7

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Niets bijzonder aan (en voor iedereen die dat wil, haalbaar) als je de EV gebruikt zoals ik dat doe: comfortabel en ontspannen mij van a > b verplaatsen en meegaan met de flow van het verkeer (op de autosnelweg meestal de uiterst rechtste rijstrook en af en toe eens de middenstrook). En dit gaat zonder problemen in de Eco mode (die altijd standaard aan staat) en met overwegend de SCC ingeschakeld. Ik moet mijn voet dus helemaal niet in bedwang houden. Ik heb die in normale omstandigheden alleen nodig voor een noodstop. Het gross van de tijd rij ik de Kona Ev pedaalloos (de overtreffende trap van one pedal driving O-) )
Gemiddeld verbruik na 10.500 km staat nu op 13.4 kWh/100 Km. En daar zit dan het hoger verbruik van de vriending bijgerekend, de hoofdgebruiker van de EV. Zelf zit ik tijdens een rit meestal tussen een waarde van 10 en 13.

Als ik heel snel wil rijden en vooral het gevoel van snelheid wil ervaren is de Kona wel het laatste waar ik dat in wil doen (zeker niet op zijn standaard banden). Daar zijn - voor mij -andere voertuigen en vooral plaatsen en omstandigheden meer geschikt voor. Heel snel optrekken blijkt hij theoretisch ook al te kunnen (maar in de praktijk krijgt hij die beschikbare trekkracht vanuit de motor via de voortrein niet overgebracht op het wegdek) maar ook daar kan ik er niet veel mee op het terrein waar ik hem 100% voor gebruik (de openbare weg).

Waar ik de Kona EV voor gebruik is hij dan weer wel het beste (zeker inzake rijcomfort) waar ik al mee gereden heb. Ik rij er trouwens ook heel anders mee dan in mijn vorige particuliere diesels (en dat is niet alleen beter voor mijn eigen gemoedsrust maar waarschijnlijk ook voor die van de andere weggebruikers :) ).

Het (veelvuldig) gebruik van heater en airco heeft trouwens ook invloed op de range.

Maar ieder zijn ding hoor. Het ging mij alleen om de GOM die mijn EV aangeeft. En dan nog alleen bij positieve buitentemperaturen. De ervaringen onder winterse hoor je nog wel. ;)
Net afspraak vastgelegd voor winterbanden.

[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 04-10-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Ach, het verschilt gewoon heel erg van waar je bent.

Normaal rij ik in de randstad, dus veelal 100km/u max toegestaan, en heb over enkele duizenden kilometers een gemiddeld gebruik van 14,6 kWh/100 km.

Vandaag in stevige wind tegen met veel regen van Rotterdam naar Groningen, en op deze rit 20 kWh/100km, in heb gemiddeld 115 km/h aangehouden, niet eens heel gek dus.

ruim 33% meer gebruik dan mijn gemiddelde randstad gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:27

CoolHead621

Enjoy every moment

Gisteren een ritje Groningen - Eindhoven.

Ritje van 265km vanaf mijn huis tot v/d Valk in Eindhoven.
Had nog 163Km op op de GOM.
Dat zou theoretisch 428km zijn.
Komt aardig overeen met wat de Gom zegt bij een volle accu.

Gewoon CC aan en gaan,
110km /p/u

Vandaag de winterbanden eronder gekregen.
Ben heel benieuwd wat dat gaat doen met mijn GOM

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
CoolHead621 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:16:
Ben heel benieuwd wat dat gaat doen met mijn GOM
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Iemand deze dongle aan de praat gekregen met evnotify?

https://photos.app.goo.gl/FZcPThNyzJUkZXJn7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Hebben jullie trouwens een handige vertalingstabel voor alle afkortingen? LM wist ik van context dat het lease matschappij was. CC is cruise control. GOM? SCC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

s0larus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:08:
Hebben jullie trouwens een handige vertalingstabel voor alle afkortingen? LM wist ik van context dat het lease matschappij was. CC is cruise control. GOM? SCC?
GOM= schatting meter qua kilometers (guess o meter)
SCC= smart cruise control
LKA=lane keep assist

[ Voor 3% gewijzigd door CoolHead621 op 04-10-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08
Ik heb sinds gisteren de Michelin Cross Climate onder de Kona liggen.
Ik had veel eerder moeten doen.
Wat rijd dat heerlijk, meer grip betere wegligging en vooral ook veel stiller.
Nu is de kona pas echt stil.
Nu nog even afwachten wat het met de range doet, maar de 14e gaan we naar disneyland dus dan kunnen we het mooi testen.
Tot nu toe vol lof over deze banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Plug en play hier, wachtwoord is 1234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Hoi,

Welke winterbanden hebben jullie of gaan jullie nemen?

Ik kom er niet echt uit. Bij de anwb bandentest komt bijvoorbeeld dunlop winterresponse 2 er goed uit maar met een andere bandenmaat weer juist niet. Ook pirelli cinturato winter wordt genoemd als goed maar bij een andere test weer niet.

Ik rij 55000 per jaar, geen wintersport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
CoolHead621 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:21:
[...]

GOM= schatting meter qua kilometers (guess o meter)
SCC= smart cruise control
LKA=lane keep assist
LFA = Lane following assist
HUD = head up display
LDW = lane departure warning

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

midego schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
Wachtwoord had ik al wel. Maar zodra hij moet uitlezen gaat alles naar nul.

Heb je het in een bepaalde volgorde gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
Dave Mol schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:43:
Ik heb sinds gisteren de Michelin Cross Climate onder de Kona liggen.
Ik had veel eerder moeten doen.
Wat rijd dat heerlijk, meer grip betere wegligging en vooral ook veel stiller.
Nu is de kona pas echt stil.
Nu nog even afwachten wat het met de range doet, maar de 14e gaan we naar disneyland dus dan kunnen we het mooi testen.
Tot nu toe vol lof over deze banden.
Hoi dave,

Waarom de keuze voor all season? Overweeg ik ook maar blijft toch een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb ook de winterband er onder.
Lijkt van 15.5kwh naar 16.6/16.8 te zijn gegaan.
Beetje lastig meten omdat de temp ook lager is.
Ik hou het in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
CoolHead621 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:06:
Ik heb ook de winterband er onder.
Lijkt van 15.5kwh naar 16.6/16.8 te zijn gegaan.
Beetje lastig meten omdat de temp ook lager is.
Ik hou het in de gaten
Ach, ik heb range genoeg met 250 km per dag rijden. Vind ik (extra) veiligheid in de vorm vam winterbanden belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sander666 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:20:
[...]
Hoi dave,

Waarom de keuze voor all season? Overweeg ik ook maar blijft toch een compromis.
Als men het gehele jaar door regelmatig in Duitsland komt (of er doorheen rijdt), dan is het een veilige keuze gezien de regels daar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:27
waarbij de veiligheid vooral zit in aansprakelijkheid en dat het is toegestaan. Een compromisband is wel minder veilig dan de alternatieven; dedicated zomerband of winterband.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08
sander666 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Hoi dave,

Ik was naar profile gegaan voor winterbanden, maar aangezien ik nooit op wintersport ga en ook niet vaak in Duitsland kom adviseerde ze mij de cross climate.
Deze komt op alle tests ook voor zomer en Winter omstandigheden het beste uit de bus en grote voordeel is dat ze heel stil zijn.
Het scheelt ook dat ik absuluut de nexen banden niet meer terug onder de auto wilde in de zomer.
Dus voor ons voelt het niet als een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58
Weet iemand wat het oranje lampje betekent in het Hyundai logo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Laden van de 12V accu vanuit de grote accu?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:51

3_s

daemonix schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:56:
Laden van de 12V accu vanuit de grote accu?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
Dave Mol schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:52:
[...]

Ik was naar profile gegaan voor winterbanden, maar aangezien ik nooit op wintersport ga en ook niet vaak in Duitsland kom adviseerde ze mij de cross climate.
Deze komt op alle tests ook voor zomer en Winter omstandigheden het beste uit de bus en grote voordeel is dat ze heel stil zijn.
Het scheelt ook dat ik absuluut de nexen banden niet meer terug onder de auto wilde in de zomer.
Dus voor ons voelt het niet als een compromis.
Oke, dank voor je reactie. Ik ga nog even verder met afwegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 11:16
Ik heb ook de michelin cross climate plus besteld . die nexen nfera zijn op veel wegdekken erg rumoerig, dus die wil ik sowieso niet meer terug..
Gaan niet (meer) op wintersport en in Duitsland zijn ze toegestaan, kom er af en toe in de winter.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Overigens is mij gemiddeld verbruik nu 165 bij 100/110km. Maar mijn gebruikelijke routes zijn voor 90% A8/7 amsterdam-workum vv en A6 /27 workum-utrecht vv Gemiddelde snelheid is 67km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:38
midego schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
Is deze dongle klein genoeg zodat het zekeringenkastje ook weer dicht past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

tojnk schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Nee kastje kan niet dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 23:58
daemonix schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:54:
Hoe vaak moet je nu echt tussendoor laden met 450 km bereik. Dan ga je al buiten Nederland rijden...
Met enige regelmaat. Zelf sta ik zeker 2x per week een poosje bij de gele bogen langs de snelweg. Met 10.500 km in precies 6 weken ontkom je er bijna niet aan. Op (bouw)locaties waar ik overdag vaak ben zijn eigenlijk maar zelden laadpalen.
Nu liggen mijn huidige projecten niet erg lekker geografisch gezien. Dit zal waarschijnlijk wel beter worden waardoor mijn kilometrage nog wel wat zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:48
tojnk schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Je kan de connector (zachtjes...) uit de uitsparing drukken (zit links en rechts vast met een palletje oid), dan heb je daarachter opeens een zee van ruimte. Desnoods nog met een ODB2-verlengkabeltje, dan ben je nog flexibel waar je de dongle ergens plaatst.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Iemand een idee wat het oranje lampje in het Hyundai logo betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
BrujeriA schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:06:
[...]

Met enige regelmaat. Zelf sta ik zeker 2x per week een poosje bij de gele bogen langs de snelweg. Met 10.500 km in precies 6 weken ontkom je er bijna niet aan. Op (bouw)locaties waar ik overdag vaak ben zijn eigenlijk maar zelden laadpalen.
Nu liggen mijn huidige projecten niet erg lekker geografisch gezien. Dit zal waarschijnlijk wel beter worden waardoor mijn kilometrage nog wel wat zakt.
32A granny charger mee, beetje bouwstroom lenen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Khayma schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:01:
Iemand een idee wat het oranje lampje in het Hyundai logo betekent?
Nog steeds het bijladen van de 12V boordaccu vanuit het EV pakket, is inmiddels al een aantal keer gevraagd en beantwoord; zo ook de vorige keer dat je het vroeg :+

[ Voor 10% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 07-10-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

Nog steeds het bijladen van de 12V boordaccu vanuit het EV pakket, is inmiddels al een aantal keer gevraagd en beantwoord; zo ook de vorige keer dat je het vroeg :+
Ben vergeetachtig geworden want toen ik 't zondag zag zweerde ik dat ik dat voor het eerst gezien heb :+. Blijkbaar niet dus hahaha, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Khayma schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:07:
[...]

Ben vergeetachtig geworden want toen ik 't zondag zag zweerde ik dat ik dat voor het eerst gezien heb :+. Blijkbaar niet dus hahaha, thanks!
Niet zoveel meer drinken dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53

elmo1

Kona Electric jan-2019

Wie weet hoe de noodstroom naar de 12volt accu geactiveerd kan worden?

Ik heb nu al 2 keer met een lege 12volt accu gestaan, vermoed boosdoener dashcam.

Heb natuurlijk de optie hulpaccu + aanstaan, alleen die laadt maar 1 keer in de 72 uur ofzo, daar heb je dus niks aan.

Nu roepen ze bij de garage maar dan moet je de noodstroom knop induwen en dan wordt je 12volt accu 20 seconden geladen.
Ik ja, hoe doe je dat dan precies.......................................

Ja toen bleef het stil, ze zijn het al weken aan het uitzoeken.

Zou wel handig zijn om dit te weten want het is toch bizar dat je met een halve accu je niet kan starten omdat je 12volt accu leeg is.

Overigens is het dan starten net zo simpel als een ice auto ff met andere accu verbinden op start drukken en dan gaat hij ook meteen laden.

[ Voor 9% gewijzigd door elmo1 op 07-10-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

elmo1 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:35:
Wie weet hoe de noodstroom naar de 12volt accu geactiveerd kan worden?

Ik heb nu al 2 keer met een lege 12volt accu gestaan, vermoed boosdoener dashcam.

Heb natuurlijk de optie hulpaccu + aanstaan, alleen die laadt maar 1 keer in de 72 uur ofzo, daar heb je dus niks aan.

Nu roepen ze bij de garage maar dan moet je de noodstroom knop induwen en dan wordt je 12volt accu 20 seconden geladen.
Ik ja, hoe doe je dat dan precies.......................................

Ja toen bleef het stil, ze zijn het al weken aan het uitzoeken.

Zou wel handig zijn om dit te weten want het is toch bizar dat je met een halve accu je niet kan starten omdat je 12volt accu leeg is.

Overigens is het dan starten net zo simpel als een ice auto ff met andere accu verbinden op start drukken en dan gaat hij ook meteen laden.
Ik kan in de handleiding hier niets over vinden.
Alleen hoe je een accu aansluit op een andere accu om de auto weer te starten. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Laatst online: 14:16
Online handleiding (https://www.handleidi.ng/hyundai/kona-ev-2019/handleiding?p=520) zegt dit:

H57
Aux. Battery Saver+
The Aux.Battery Saver+ is a function that monitors the charging status of the 12 V auxiliary battery. If the auxiliary battery level is low, the main high voltage battery charges the auxiliary battery.

Information
The Aux. Battery Saver+ function will be ON when the vehicle is delivered. If the function is not needed, you may turn it off in the Users Settings modeon the cluster. For more information, refer to the following page.

Mode
• Cycle Mode : When the POWER button is in the OFF position with all doors, hood and liftgate closed, the Aux. BatterySaver+ activates according to the auxiliary battery status.
• Automatic Mode : When the POWER button is in the ON position with the charging connector plugged in, the function activates according to the auxiliary battery status to prevent overdischarge of the auxiliary battery.

Information
• The Aux. Battery Saver+ activates for a maximum of 20 minutes. If the Aux Battery Saver+ function activates for more than 10 times consecutively in automatic mode, the function will be disabled. (Note: There may be a problem with the 12V auxiliary battery.) If the vehicle is driven normally and 12V battery is able to charge normally, the Aux. Battery Saver+function will be enabled again.
• The Aux. Battery Saver+ function cannot prevent battery discharge if the auxiliary battery is damaged, worn out, used as a power supply or unauthorized electronic devices are used.
• If the Aux. Battery Saver+ function was activated, a message will be displayed on the instrument cluster and the high voltage battery level may have decreased.

[ Voor 4% gewijzigd door Hamkaaz op 07-10-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Hamkaaz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:52:
Online handleiding (https://www.handleidi.ng/hyundai/kona-ev-2019/handleiding?p=520) zegt dit:

H57
Aux. Battery Saver+
The Aux.Battery Saver+ is a function that monitors the charging status of the 12 V auxiliary battery. If the auxiliary battery level is low, the main high voltage battery charges the auxiliary battery.

Information
The Aux. Battery Saver+ function will be ON when the vehicle is delivered. If the function is not needed, you may turn it off in the Users Settings modeon the cluster. For more information, refer to the following page.

Mode
• Cycle Mode : When the POWER button is in the OFF position with all doors, hood and liftgate closed, the Aux. BatterySaver+ activates according to the auxiliary battery status.
• Automatic Mode : When the POWER button is in the ON position with the charging connector plugged in, the function activates according to the auxiliary battery status to prevent overdischarge of the auxiliary battery.

Information
• The Aux. Battery Saver+ activates for a maximum of 20 minutes. If the Aux Battery Saver+ function activates for more than 10 times consecutively in automatic mode, the function will be disabled. (Note: There may be a problem with the 12V auxiliary battery.) If the vehicle is driven normally and 12V battery is able to charge normally, the Aux. Battery Saver+function will be enabled again.
• The Aux. Battery Saver+ function cannot prevent battery discharge if the auxiliary battery is damaged, worn out, used as a power supply or unauthorized electronic devices are used.
• If the Aux. Battery Saver+ function was activated, a message will be displayed on the instrument cluster and the high voltage battery level may have decreased.
Deze klopt dus niet staat er mooi, maar melding nog nooit gezien en wel al 2 keer lege accu. Daarnaast laat ik soms paar dagen niet en ga hem dus niet inpluggen om mijn 12volt accu te laden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
elmo1 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

Deze klopt dus niet staat er mooi, maar melding nog nooit gezien en wel al 2 keer lege accu. Daarnaast laat ik soms paar dagen niet en ga hem dus niet inpluggen om mijn 12volt accu te laden ;)
denk dat je last hebt van dit puntje uit de handleiding;

Information
• The Aux. Battery Saver+ activates for a maximum of 20 minutes. If the Aux Battery Saver+ function activates for more than 10 times consecutively in automatic mode, the function will be disabled.

wellicht dat jouw dashcam zoveel energie gebruikt dat bij elke keer dat de auto kijkt of de 12V bijgeladen moet worden, het antwoord daarop 'ja' is. Na 10 keer denkt de auto dat er een defect aan de 12V accu is, en houdt op met bijladen van de 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-03 16:00
Togt schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 06:59:
Nu heb ik het weer: mijn auto laadt regelmatig thuis bij: ik heb het snoer gewoon thuis hangen, en plug hem 's-avonds in de auto, in de ochtend trek ik hem eruit. Hoef ik niet de lader aan/uit te zetten met zo'n tag/card. Nu wil ie vanochtend weer niet ontkoppelen. Meestal kan ik dan auto dicht/open zappen, maar hij geeft nu de stekker niet meer vrij.

Iemand een oplossing? Ik ben mijn tag van New Motion kwijt, dus kan de laderkant niet uit zetten.

Edit: Dat gaat lekker: via MyNewMotion heb ik het laden gestopt, maar klinkt alsof de stekker aan autokant niet los laat. Ik hoor het servootje wel, maar hij blijft vastzitten.

En nog een vraag: zit er nou zijspiegel verwarming op, en zo ja: hoe zet ik die aan?
In je meterkast ff de stroom eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Glasbakkie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

In je meterkast ff de stroom eraf halen.
Anders lees je eerst even de vervolgberichten over hoe zn stekker uiteindelijk vastgesmolten bleek te zitten ;)

Hoe is het eigenlijk nu met je Kona @Togt, gaat de dealer het nu onder garantie fixen en hoelang moet je dan wachten op een vervangend onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

elmo1 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:35:
Logische lijkt me om die even af te koppelen en kijken of de accu nog leegloopt.
(hangt natuurlijk van de tijdspanne af, is dat 2 x op een jaar of 2 x op een week)

Normaal geeft hij ook een boodschap als de 12V is bijgeladen, bij het starten. Krijg je die soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

3_s schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

Logische lijkt me om die even af te koppelen en kijken of de accu nog leegloopt.
(hangt natuurlijk van de tijdspanne af, is dat 2 x op een jaar of 2 x op een week)

Normaal geeft hij ook een boodschap als de 12V is bijgeladen, bij het starten. Krijg je die soms?
Het is ergens in juli een keer voorgekomen en gisteren.

En het stomme was dat de auto gewoon meegenomen was kort stukje gereden en toen 5 min later niet meer wilde starten.

Melding zie ik niet maar heb hem nu op engels gezet en merk nu al dat je in het engels meer tekst hebt. :?

Melding krijg ik niet, dus het is beetje vreemd, enige wat mijn vrouw bedacht is het heeft heel de tijd geregend misschien is de parkeermodus hier gek van geworden?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@elmo1 Wat bedoel je met de parkeermodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

3_s schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:44:
@elmo1 Wat bedoel je met de parkeermodus?
Dat hij opneemt als er beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Ah, je bedoelt van de dashcam :-).
Dat zou je moeten zien op de opgenomen filmpjes, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Dashcam blijft stroom pakken, dat kon wel eens het probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
CyBeRSPiN schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:30:
[...]
Hoe is het eigenlijk nu met je Kona @Togt, gaat de dealer het nu onder garantie fixen en hoelang moet je dan wachten op een vervangend onderdeel?
Is de volgende dag (afgelopen vrijdag) gefixed: nieuwe kabel gekregen, en de plug-dinges in de auto is vervangen volgens mij. Ze hebben allemaal extra fotos gemaakt om de garantie met Hyundai aan te kaarten, en te documenteren dat dit vaker voorkomt.

Het is een andere kabel, rated 32A, maar dat was de eerste ook, maar deze is blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
Fijn. Sta bij een tankstation met een platte band omdat een ventiel is afgebroken bij het vullen van de banden. Ik heb nu in ieder geval gezien dat ik Nexusbanden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Hamkaaz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:04:
Fijn. Sta bij een tankstation met een platte band omdat een ventiel is afgebroken bij het vullen van de banden. Ik heb nu in ieder geval gezien dat ik Nexusbanden heb.
Ventiel is geen onderdeel van de banden maar van de velgen :+. Nieuw ventieltje is er zo opgezet dus je bent niet af van die banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hamkaaz
Khayma schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Ventiel is geen onderdeel van de banden maar van de velgen :+. Nieuw ventieltje is er zo opgezet dus je bent niet af van die banden.
Jammer genoeg niet nee 😥 over een paar weken wel de winterbanden eronder. Maar dat zijn volgens mij ook Nexen. Anyway, Leaseplan heeft een meneer met bergauto geregeld en die heeft de Kona naar de Hyundai dealer gebracht. Daar is er een nieuw ventiel opgezet (en de rest van de banden bijgevuld). Rond het middaguur kon ik weer verder.

De aluminium ventielen zijn kennelijke zeer gevoelig voor afbreken volgens de berger. Bij het optoppen van de bandenspanning bij een vulstation dus heel goed opletten dat je het aansluitstuk er recht op zet en ook weer recht naar achteren aftrekt. Een kleine afwijking is genoeg om het ventiel te verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
elmo1 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Het is ergens in juli een keer voorgekomen en gisteren.

En het stomme was dat de auto gewoon meegenomen was kort stukje gereden en toen 5 min later niet meer wilde starten.

Melding zie ik niet maar heb hem nu op engels gezet en merk nu al dat je in het engels meer tekst hebt. :?

Melding krijg ik niet, dus het is beetje vreemd, enige wat mijn vrouw bedacht is het heeft heel de tijd geregend misschien is de parkeermodus hier gek van geworden?.
heb je de 12V accu al eens doorgemeten en weet je zeker dat die goed is?

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Debuteer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 09:56
Na lang wachten bericht van de dealer dat de Kona eind volgende maand/begin december geleverd wordt. Auto besteld via LM in november vorig jaar. Ben in ieder geval blij dat hij dit jaar nog komt, tussentijds was het bericht ook nog dat hij Q1 2020 zou komen. Nu nog even snel mijn laadpaal voor elkaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Wackerstamfer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:49:
[...]

heb je de 12V accu al eens doorgemeten en weet je zeker dat die goed is?
Yep vorige keer doorgemeten bij dealer. En tijdelijk andere accu gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Debuteer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:26:
Na lang wachten bericht van de dealer dat de Kona eind volgende maand/begin december geleverd wordt. Auto besteld via LM in november vorig jaar. Ben in ieder geval blij dat hij dit jaar nog komt, tussentijds was het bericht ook nog dat hij Q1 2020 zou komen. Nu nog even snel mijn laadpaal voor elkaar maken.
Wow... dus dat ik kan m'n hype wel in de kast zetten want ik zit nog op stap 2 van 5 (registratie > fiatteren > contract > bestelling > aflevering) en ik krijg een 2020 model. Zal maar november 2020 in mn agenda zetten voor verwachte levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 19:34
s0larus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:28:
[...]

Wow... dus dat ik kan m'n hype wel in de kast zetten want ik zit nog op stap 2 van 5 (registratie > fiatteren > contract > bestelling > aflevering) en ik krijg een 2020 model. Zal maar november 2020 in mn agenda zetten voor verwachte levertijd.
Ik heb mijn kona 4 februari besteld, en ben aan het hopen dat hij nog dit jaar geleverd wordt.
Zoals het er nu uit ziet gaan ze de beloofde datum van 19 november niet halen.
5 weken op de boot, 2 weken in NL voor uitlevering. en zou een mailtje krijgen wanneer hij op de boot zou staan, nog geen mailtje gehad. :|

edit: mogelijk dat er lease maatschappijen zijn met kona's op voorraad, maar daar zullen ze dan wel mee adverteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Honnou op 10-10-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Honnou schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb mijn kona 4 februari besteld, en ben aan het hopen dat hij nog dit jaar geleverd wordt.
Zoals het er nu uit ziet gaan ze de beloofde datum van 19 november niet halen.
5 weken op de boot, 2 weken in NL voor uitlevering. en zou een mailtje krijgen wanneer hij op de boot zou staan, nog geen mailtje gehad. :|

edit: mogelijk dat er lease maatschappijen zijn met kona's op voorraad, maar daar zullen ze dan wel mee adverteren.
Hopelijk wel ja. Ik wil een aantal Hyundai dealers bellen en vragen of ze wat op voorraad hebben maar verwacht dat ze alleen premium modellen over houden en die zijn tegen de 50k. Vandaag is de order definitief en weet ik hopelijk meer over ee nverwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Honnou schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:34:
[...]edit: mogelijk dat er lease maatschappijen zijn met kona's op voorraad, maar daar zullen ze dan wel mee adverteren.
Je zou kunnen stellen dat ze daar helemaal niet mee hoeven te adverteren, die zullen gewoon z.s.m. uitgeleverd worden aan klanten, ik heb ook maar 3 maanden hoeven te wachten op mijn Kona Premium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
midego schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:25:
[...]
Je zou kunnen stellen dat ze daar helemaal niet mee hoeven te adverteren, die zullen gewoon z.s.m. uitgeleverd worden aan klanten, ik heb ook maar 3 maanden hoeven te wachten op mijn Kona Premium :)
#Jaloers

Maar ben gebonden aan de leasevoorwaarden van mijn bedrijf helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
LM adverteren daar niet mee. Die houden ze op voorraad om grote relaties een plezier te doen. Ook voor total loss gevallen. Alle voorraad gaat voor 1/12 op kenteken en naar contractanten. Mogelijk komt er in december nog een boot en worden die voor 31/12 uitgeleverd. Dat kun je alleen maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Heb even dealer gebeld. december 2018 besteld, Volgens de dealer is de auto nog niet gemaakt. Begin december bellen of er meer nieuws is
s0larus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:09:
[...]

Hopelijk wel ja. Ik wil een aantal Hyundai dealers bellen en vragen of ze wat op voorraad hebben maar verwacht dat ze alleen premium modellen over houden en die zijn tegen de 50k. Vandaag is de order definitief en weet ik hopelijk meer over ee nverwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
midego schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:25:
[...]
Als ik premium kon nemen had ik een contract overgenomen en november de levering gehad. Helaas was die 20 euro boven max budget en helaas, leasevoorwaarden moet ik aanhouden anders keurt het bedrijf het af :'( zo veel meerwaarde had de premium voor mij niet direct (of de verschillen waren niet erg groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Bij ons kon de dealer niet zien waar de auto uithing. Lijkt me sterk dat een andere dealer dat dan wel kan gezien de grootte van onze dealer. ;) Pas na toewijzing van de auto (dagen voor levering) wist de dealer waar hij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
s0larus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Als ik premium kon nemen had ik een contract overgenomen en november de levering gehad. Helaas was die 20 euro boven max budget en helaas, leasevoorwaarden moet ik aanhouden anders keurt het bedrijf het af :'( zo veel meerwaarde had de premium voor mij niet direct (of de verschillen waren niet erg groot).
wat grappig is, want waarschijnlijk kost de standaard versie nu voor jou meer dan dat die 20 euro over budget kost (ivm 4 %-> 8 % bijtelling). aangezien die ook nog een keer van de bijtelling wordt afgetrokken ;) betaal je er dus nog maar +/- 12 euro voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Honnou schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

wat grappig is, want waarschijnlijk kost de standaard versie nu voor jou meer dan dat die 20 euro over budget kost (ivm 4 %-> 8 % bijtelling). aangezien die ook nog een keer van de bijtelling wordt afgetrokken ;) betaal je er dus nog maar +/- 12 euro voor ;)
Inderdaad. Volgens mij zit ik er net onder maar daadwerkelijk bijtelling zie ik pas wanneer het van mn loon afgetrokken wordt. Ik zei ook al dat het verschil in bijtelling niet veel is maar contract is contract en ik heb getekend voor een max van 800 euro haha. De baas zei ook al dat ik niet alleen naar de bijtelling moest kijken.

e: lullig dat de LM website ze Kona met 4% adverteert en ik niet de % kan wijzigen in hun berekening indicatie.

[ Voor 7% gewijzigd door s0larus op 10-10-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@daemonix : heel vreemd. Ik heb zelf bij de dealer op scherm (het is gewoon het orderprogramma van Hyundai ) meegekeken. En alle datums regelmatig gezien. mijn orderdatum, order doorgifte naar importeur (zelfde dag), Doorgifte order importeur naar fabriek en daarna is eerste levensteken; auto is op boot (dat betekent, auto is gemaakt en staat op transport richting Nederland (dan kan ie nog op de kade staan), dan volgt datum aankomst R'dam en weet kort daarna de dealer wanneer auto binnenkomt.
Je hebt gewoon een ongeïnteresseerde dealer of ze wilde het niet geven omdat de eigenaar een LM is (of heb je zelf gekocht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
www.zakelijkelektrischleasen.nl. Die zeggen nog voorraad te hebben en direkt te kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 07:19
s0larus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Inderdaad. Volgens mij zit ik er net onder maar daadwerkelijk bijtelling zie ik pas wanneer het van mn loon afgetrokken wordt. Ik zei ook al dat het verschil in bijtelling niet veel is maar contract is contract en ik heb getekend voor een max van 800 euro haha. De baas zei ook al dat ik niet alleen naar de bijtelling moest kijken.

e: lullig dat de LM website ze Kona met 4% adverteert en ik niet de % kan wijzigen in hun berekening indicatie.
Eigenlijk offtopic maar een tip is om altijd je netto bijtellingseffect via een loonstrookje generator (eentje met 4% en eentje met 8% als bijtelling) online (bruto netto) te berekenen. Mede door de heffingskorting is het bijtellingseffect op je netto salaris nog wel eens wat nadeliger van de hogere bijtelling.

Hier net een afspraak voor de winterbanden in november, ben benieuwd. Als die goed bevallen en stiller zijn vergeet ik ze misschien wel te wisselen voor de zomerbanden, dat schijnt half Nederland toch ook (per ongeluk of uit luiheid) te doen :+ ?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbo1984
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
nessio schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:29:
@daemonix : heel vreemd. Ik heb zelf bij de dealer op scherm (het is gewoon het orderprogramma van Hyundai ) meegekeken. En alle datums regelmatig gezien. mijn orderdatum, order doorgifte naar importeur (zelfde dag), Doorgifte order importeur naar fabriek en daarna is eerste levensteken; auto is op boot (dat betekent, auto is gemaakt en staat op transport richting Nederland (dan kan ie nog op de kade staan), dan volgt datum aankomst R'dam en weet kort daarna de dealer wanneer auto binnenkomt.
Je hebt gewoon een ongeïnteresseerde dealer of ze wilde het niet geven omdat de eigenaar een LM is (of heb je zelf gekocht?).
Ik ken het verhaal van daemonix wel. Mijn dealer zegt alleen maar te weten dat de Kona aankomt in de maand oktober en ze zeggen dat ze ongeveer 2 weken voordat hij aankomt pas kunnen zien dat hij ook daadwerkelijk aankomt. Is overigens niet via LM maar gewone aanschaf. Besteld in december 2018 en nu is verwachte aflevering ergens tussen eind oktober en half november (aangezien de eerste boot in oktober op 16 oktober aankomt en de volgende op de 26e).
Maar ja, vind het ook weer wat om er even heen te rijden en te zeggen: Laat mij eens even meekijken op dat scherm van jou! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Banjy Dat vergeten kon wel eens een goed en na te volgen idee zijn. ;) Krijg mijn winterbanden deze maand al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik heb de euromaster vandaag eens gemeld, kan 2 december al terecht :P, rook ik ondertussen die Nexen rommel wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
Vandaag was de auto bij de dealer. Hij was geleverd met zomerbanden ipv all season banden, dus dat moest gebeuren.

Maar het laden kreeg ook anderhalve week geleden kuren. Laadsessies werden vroegtijdig afgebroken en ik kon de kabel eruit trekken terwijl de auto nog op slot zat. Dit had ik aangekaart dus konden er naar 2 dingen gekeken worden met de afspraak.

Ik kreeg een belletje dat de monteur geen storingen kon vinden in de uitdraai van de log, maar toen ik aankaartte dat ik de stekker er gewoon uit kon trekken gingen ze nog even kijken.

Blijkt dat de Ratio Locking Actuator, de laadkabel vergrendeling, kuren had. Volgende week mag hij dus weer naar de dealer om dit te laten vervangen.

Dus door te zeggen dat je auto niet lekker laadt tegen de dealer betekent nog niet dat een probleem als deze direct opvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:18:
Bij ons kon de dealer niet zien waar de auto uithing. Lijkt me sterk dat een andere dealer dat dan wel kan gezien de grootte van onze dealer. ;) Pas na toewijzing van de auto (dagen voor levering) wist de dealer waar hij was.
Bij mij kon de dealer vertellen dat de auto aan het dobberen was, alleen niet welke boot. Dat heb ik zelf onderzocht en dat klopte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Banjy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:47:
[...]

Eigenlijk offtopic maar een tip is om altijd je netto bijtellingseffect via een loonstrookje generator (eentje met 4% en eentje met 8% als bijtelling) online (bruto netto) te berekenen. Mede door de heffingskorting is het bijtellingseffect op je netto salaris nog wel eens wat nadeliger van de hogere bijtelling.
Ik heb berekenhet.nl gebruikt en daar kom ik met 140 euro voor de premium (47.515) + 4% en 170 voor comfort (40.715) +8%.
Heb je toevallig een goeie reden om aan de baas te zeggen dat ik toch de premium moet krijgen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

s0larus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:37:
[...]

Ik heb berekenhet.nl gebruikt en daar kom ik met 140 euro voor de premium (47.515) + 4% en 170 voor comfort (40.715) +8%.
Heb je toevallig een goeie reden om aan de baas te zeggen dat ik toch de premium moet krijgen haha
Bruto neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
Simmersnie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 03:25:
[...]

Ter info:
Gisteren Kona EV 64 kWh, Premium afgehaald bij de dealer.
Deze heeft navigatie-kaart versie: 11.47.52.542.201.2 (D.F2/E.F2) aan boord. Hoewel de kaart toch behoorlijk nieuwer lijkt dan die van jullie (11.41), zijn hier ook nog niet alle wijzigingen (van >1 jaar oud) in opgenomen.

Bijgaand afbeelding van scherm met alle versie / updates-info:
https://drive.google.com/...x_V7dYAf/view?usp=sharing
Ik heb net de 1e beurt gehad. Firmware, navigatie en kaart zijn hetzelfde als die van jou. Mijn software versie is nu OSEV.EUR.SOP.V100.190509.STD_M.

@midego jouw gestotter heb ik op mijn ritje net nog niet kunnen reproduceren. Hiervoor had ik er ook geen last van dus ik weet ook niet precies hoe ik het kan opwekken. Een beetje "gas" bij op ACC heeft geen effect. Heb je een foolproof stappenplan? Dan test ik het morgen ochtend even uit :)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
ACC op 90kmpu, vervolgens gas geven tot constant 100. Bij mij gaat hij dan als een malle tekeer.
Wackerstamfer schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:29:
[...]

Ik heb net de 1e beurt gehad. Firmware, navigatie en kaart zijn hetzelfde als die van jou. Mijn software versie is nu OSEV.EUR.SOP.V100.190509.STD_M.

@midego jouw gestotter heb ik op mijn ritje net nog niet kunnen reproduceren. Hiervoor had ik er ook geen last van dus ik weet ook niet precies hoe ik het kan opwekken. Een beetje "gas" bij op ACC heeft geen effect. Heb je een foolproof stappenplan? Dan test ik het morgen ochtend even uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konarijder50
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02-2022
BrujeriA schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:06:
ACC op 90kmpu, vervolgens gas geven tot constant 100. Bij mij gaat hij dan als een malle tekeer.

[...]
Gewoon even van CC afhalen als je langer boven je snelheid rijdt, en daarna resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Netto. Hierbij een screenshot met wat basis berekeningen. Links de premium en rechts comfort uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tZLjPWt.png

[ Voor 8% gewijzigd door s0larus op 10-10-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
Konarijder50 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:29:
[...]

Gewoon even van CC afhalen als je langer boven je snelheid rijdt, en daarna resetten.
De oplossing weet ik ook wel. Het punt is dat dit niet zou mogen. Daar de klacht vaker voorkomt zou dit softwarematig waarschijnlijk prima op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

s0larus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:31:
[...]

Netto. Hierbij een screenshot met wat basis berekeningen. Links de premium en rechts comfort uitvoering.

[Afbeelding]
Ik heb 15 euro eigenbijdrage, kom uit op 86 euro netto per maand voor de primium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik kom met 0 euro eigen bijdrage uit op 78 euro netto. De premium van mij komt uit op 46k fiscale waarde. Heb er een afneembare trekhaak en fietsenrek bij, maar die kreeg ik gratis 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
Jhb62 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Ik heb 15 euro eigenbijdrage, kom uit op 86 euro netto per maand voor de primium
Groter lease budget dus :/ contract max is 650 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Wackerstamfer schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:29:

ACC op 100 zetten en heel zachtjes wat vermogen bij geven naar 104-108 km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
Ondertussen ook mijn ongenoegen over de banden geuit bij zowel Hyundai als de LM.
Bij een nat wegdek is het bijna onmogelijk om weg te komen vanuit stilstand, onnodig veel wheelspil, stel dat je een keer in een bocht zit, moet uitwijken, vermogen bij geeft en de auto draait om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
midego schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:59:
[...]
ACC op 100 zetten en heel zachtjes wat vermogen bij geven naar 104-108 km/u.
Mja, sinds dit gedrag hier eerder besproken is heb ik het ook kunnen reproduceren - en, erger nog, merk ik het in dagelijks gebruik. Daarvoor was het mij nog nooit opgevallen. :(

Het is ook als je de SCC op 120 of zo hebt en je voorganger maar 80 rijdt. Je SCC zal dan inhouden op 80 en - naar mijn smaak - te veel afstand houden. Als je dan iets gas bijgeeft om het gat wat kleiner te maken merk je ook (maar minder sterk) dat 'ie wat stotterig reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:24

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Dat stotteren heb ik ook, maar lijkt me logisch. Je dwingt de auto om dichterbij de voorganger te gaan rijden en de auto zal dan gaan afremmen om z'n afstand weer aan te houden. Als je de mode op sport zet, zie je de power meter dan als een gek op en neer gaan. Ik druk dan even op de "0" op het stuur en ga later weer met resume verder.

BTW: de Nexen zijn in de regen echt drama. Al iemand reactie van Hyundai zelf gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet toegestaan om producten via het forum te koop aan te bieden. Daarvoor is https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 11-10-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Twiek-San schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:04:
Dat stotteren heb ik ook, maar lijkt me logisch.
Toch is het dat niet. Als ik "gas" bijgeef zal ik daar wel een goeie reden voor hebben en heeft de auto zich daar niet mee te bemoeien.
Zo werkt het tenminste in (bijna) alle andere auto's met (S)CC.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Bij VAG noemen ze zoiets een "producteigenschap" ;-)

Je geeft de auto opdracht om een zekere afstand aan te houden tot je voorganger en dan wil je er alsnog "bovenop" gaan rijden.Tja, wat wil je nou - denkt ie dan.

Stel: je sukkelt achter de file aan en er dendert een 40-tonner met 80 op je af. Dan wil je weg. Wellicht kun je het afstand houden overrulen door te planken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Gas geven (hoe weinig ook) is altijd overrulen van SCC. Die moet dan softwarematig op inactief komen (niet uit, zoals bij remmen) Gas los is dan automatisch weer actief.
Er klopt inderdaad iets niet in de software
Banden: vandaag of maandag wordt auto opgehaald en komen er Michelin Cross Climate+ onder.
Die Nexen N'fera zijn een drama, lawaaiig en bij regen prut ( je kunt het ook aan de band zien, groeven lopen door en niet opzij, dan kun je water nooit goed afvoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Twiek-San schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:04:
Dat stotteren heb ik ook, maar lijkt me logisch. Je dwingt de auto om dichterbij de voorganger te gaan rijden en de auto zal dan gaan afremmen om z'n afstand weer aan te houden. Als je de mode op sport zet, zie je de power meter dan als een gek op en neer gaan. Ik druk dan even op de "0" op het stuur en ga later weer met resume verder.
Ook als er er geen voorganger is en je vrij baan hebt gebeurd dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khayma
Ergste aan de hele Kona is voor mij wel die Nexens. Heb er vaker over geklaagd maar nu het regenseizoen begonnen is irriteer ik mij er nog meer aan. Optrekken bij een stoplicht moet je als een oud vrouwtje doen, iets teveel gas en je banden beginnen te dansen.

Bochten? Kansloos! ding glijdt alle kanten op behalve de juiste. Wat een bout banden. Ben blij dat ik er volgende week woensdag vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Een heel topic over de hakkelende SCC: https://www.goingelectric...144&t=39242&hilit=schweiz

TLDR: het is in september 2019 in Zwitserland door een dealer gemeld aan Hyundai. Er komt voorlopig geen update van de software.

[ Voor 4% gewijzigd door Twiek-San op 11-10-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Geen last van stotteren met de SCC, ik kan doortrekken tot 140 en een tijdje op de 140 blijven. Hij wil niet gaan stotteren. Potpedaal los en zakt langzaam naar de in gestelde snelheid terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Net ook geprobeerd met SCC op 50 waarbij ik 70 ging rijden. Geen problemen (of is de snelheid te laag?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Je moet vooral net (paar km) harder rijden en dichter op je voorganger dan de scc wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:46:
Je moet vooral net (paar km) harder rijden en dichter op je voorganger dan de scc wil
Waarom wil je ietsjes sneller en dichterbij je voorganger gaan rijden dan je hebt ingesteld. Je kan er niet doorheen.
Maar ik ga het een keer proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:27
Jhb62 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:21:
[...]

Waarom wil je ietsjes sneller en dichterbij je voorganger gaan rijden dan je hebt ingesteld. Je kan er niet doorheen.
Maar ik ga het een keer proberen
Bijvoorbeeld om te hypermilen als je wat krap in de range zit ;) en dus in de slipstream van de voorganger wilt rijden terwijl je scc eigenlijk de afstand wat te groot laat. (ik zou overigens in dat geval de scc ook maar uit zetten).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Pagina: 1 ... 31 ... 143 Laatste