Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 32 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

eltron schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Bijvoorbeeld om te hypermilen als je wat krap in de range zit ;) en dus in de slipstream van de voorganger wilt rijden terwijl je scc eigenlijk de afstand wat te groot laat. (ik zou overigens in dat geval de scc ook maar uit zetten).
Vind wel dat het gat te groot is al een paar keer gehad dat er iemand in duikt. De Kona in de ankers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Of omdat je het gat net te groot vind en niet wil dat er iemand in duikt, of nog net ff iemand voorbik wil.redenen genoeg te verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Dan duw je toch gewoon even met je rechterduim op de "0" en vervolgens terug op de "reset".
Daartussen doe je gewoon wat je zelf wil (wat eigenlijk je bedoeling is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:46
IvoB2 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:36:
Dan duw je toch gewoon even met je rechterduim op de "0" en vervolgens terug op de "reset".
Daartussen doe je gewoon wat je zelf wil (wat eigenlijk je bedoeling is).
Dit is gewoon bout geprogrammeerd. Dat er andere manieren zijn, dat geloof ik wel. Elk ander merk heeft dit gewoon op orde. Als je gas bijgeeft terwijl hij op ACC dan gaat hij niet horten en stoten en doet gewoon wat je vraagt. De Kona gaat tegenwerken en dat is gewoon slecht geprogrammeerd, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto weer terug, week bij de dealer gestaan. ‘GDU’ was kapot. Staat nu in de backorder (+- 7 weken levertijd). Doorrijden kan geen kwaad, maar dat ding is kaduuk. Lijkt productiefout te zijn volgens importeur, alle auto’s voor februari 2019 hebben het. Kan geen kwaad, maar als je de auto gekocht hebt zou ik ‘t wel even laten fixen. De gdu is een soort versnellingsbak, maar dan voor de EV. Je kunt zien of je het hebt door op lage snelheid <25 met je raam open en VESS uit te rijden. Ratel is dealer bellen.
Khayma schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:48:
[...]

Dit is gewoon bout geprogrammeerd. Dat er andere manieren zijn, dat geloof ik wel. Elk ander merk heeft dit gewoon op orde. Als je gas bijgeeft terwijl hij op ACC dan gaat hij niet horten en stoten en doet gewoon wat je vraagt. De Kona gaat tegenwerken en dat is gewoon slecht geprogrammeerd, simpel.
Daar is denk ik een software update voor. Ik had dit na een week rijden als klacht doorgegeven. Vervolgens keer langsgereden na 2-3 maanden toen ze belden dat het was aangepakt. Nu werkt het voor mij goed, ik heb altijd coast mode aan, geen idee of het met regen op level 3 bijvoorbeeld wel sputtert. Check dus even bij je dealer, ik weet niet op welke versie jij zit.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2019 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:46:
Je moet vooral net (paar km) harder rijden en dichter op je voorganger dan de scc wil
Ik zie het meer als "je moet vooral net (paar km) harder rijden OF dichter op je voorganger dan de scc wil"

In beide situaties merk ik dat stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Net 150km gereden, kom aan bij de ionity lader (150kw) en er komt met moeite 53 kw uit 🙄

//edit na 5 minuten naar de 75kw 😏
//edit 2 helaas bij 60% weer terug naar 53 kw 😢

[ Voor 34% gewijzigd door midego op 12-10-2019 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
midego schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:01:
Net 150km gereden, kom aan bij de ionity lader (150kw) en er komt met moeite 53 kw uit 🙄

//edit na 5 minuten naar de 75kw 😏
//edit 2 helaas bij 60% weer terug naar 53 kw 😢
Hoger dan 77kW kom je niet.

Afbeeldingslocatie: https://ev-database.nl/img/fastcharge/1126-FastchargeCurve.png

Dit is de snellaad curve van een Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:19
Khayma schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:47:
[...]

Hoger dan 77kW kom je niet.

[Afbeelding]

Dit is de snellaad curve van een Kona.
Was mij al bekend maar interessant in de praktijk om te zien hoeveel de laadsnelheid kan schelen afhankelijk van %Soc. Heb een ritje naar Duitsland dat ik paar keer per jaar doe, ongeveer 525km. Heenweg staat na iets maar dan 300km een Ionity en dat is dan echt zeer snel laden voor laatste stuk.. Op de terugweg zelfde Ionity genomen (alternatieven zijn max 50kW) en daar kwamen we echt te vol aan (pas iets van 200km verreden), ging tergend langzaam (al snel minder dan 50kW). Daardoor maar eerder gestopt met daar laden en in NL nog Fastned gepakt voor laatste stuk.

Volgende keer dus op zoek naar een vergelijkbare lader wat verder in de rit. Of toch bijv. 2x laadpauze inplannen, desnoods op 50kW laders. Nog niet over uit wat sneller is 😅

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Of met een lagere soc vertrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob76
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-03-2024
Het is idd jammer dat je niet altijd met >75 kw kan laden, maar ja dat wisten we allemaal. Dat is nou eenmaal een feit met de Kona. Gewoon wat meer geduld, je rijdt heel goedkoop voor 78 euro in de maand, maar het kost je soms wat extra tijd. Ik heb deze zomer uitgerekend dat het me in een trip van 1200 km naar Italië 1 uur extra reistijd kostte in vergelijking met de Passat die ik eerst had. Maar wel bijna 500 euro netto minder aan bijtelling per maand. Dan heb ik wel wat meer geduld 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 07:19
NiroNiro schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:37:
Of met een lagere soc vertrekken...
Haha ja kan ook maar dat maakt onder de streep niet zoveel uit volgens mij, want je moet een bepaald % wegrijden bij dat station. Als je met volle accu bent weggereden kom je dus al met meer van het beoogde % aan en zit je meteen in de langzame laadcurve. Maar anders doe je eerst snel om alsnog in die langzamere eindfase te komen :P

En vind het ook prima overkomelijk dat de Kona niet sneller kan laden. Gewoon leuk om beetje optima te zoeken :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
midego schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:00:
Ondertussen ook mijn ongenoegen over de banden geuit bij zowel Hyundai als de LM.
Bij een nat wegdek is het bijna onmogelijk om weg te komen vanuit stilstand, onnodig veel wheelspil, stel dat je een keer in een bocht zit, moet uitwijken, vermogen bij geeft en de auto draait om?
Std Nexen bandjes moet je er gelijk onder vandaan halen, die zijn echt belabberd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Auto op 1 sep gearriveerd in Rdam maar nog steeds niet afgeleverd...... het is amper te geloven maar dealer heeft bv de 18 inch velgen pas een jaar na de order besteld... en jahoor waren niet op voorraad bij de importeur gaf men aan......

Ik word niet goed.....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Khayma schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:48:
[...]

Ieder merk heeft wel zijn voor- en nadelen.
Je erover opwinden helpt je niets vooruit.
Je kiest dan best gewoon een ander merk dat 100% aan je verwachtingen beantwoordt of je leert omgaan met de pinpunten van een bepaald merk/type.

En als het een softwarefout is wacht je gewoon op de volgende update.

(Overigens ervaar ik dat gestotter nog altijd niet in de Kona EV.)

[ Voor 4% gewijzigd door IvoB2 op 13-10-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
spidertje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Std Nexen bandjes moet je er gelijk onder vandaan halen, die zijn echt belabberd!!
Als de leasemaatschappij dat weigert dan rijdt het zo moelijk zonder banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
@midego en anderen, ik heb het even kunnen testen zowel 90km/h ACC naar 104km/h als 100 km/h ACC naar 104 km/h. Ik snap wat je bedoelt maar ik moet de auto in sport stand zetten om aan de teller te kunnen zien dat hij gaat minimaal stotteren. Echt voelbaar is het niet, ook mijn vriendin had niks door. Misschien heb ik geluk, misschien gedeeltelijk gefixed in software :)

Morgen wel de LM even contacteren, die Nexen met regen is echt niet te doen inderdaad...

[ Voor 4% gewijzigd door Wackerstamfer op 13-10-2019 19:36 ]

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
IvoB2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Ieder merk heeft wel zijn voor- en nadelen.
Je erover opwinden helpt je niets vooruit.
Je kiest dan best gewoon een ander merk dat 100% aan je verwachtingen beantwoordt of je leert omgaan met de pinpunten van een bepaald merk/type.

En als het een softwarefout is wacht je gewoon op de volgende update.

(Overigens ervaar ik dat gestotter nog altijd niet in de Kona EV.)
Opwinden? Overdrijven is ook een vak maar als ik 45k uitgeef dan verwacht ik dat de acc het normaal doet. Zo moeilijk is het niet :). Als iedereen die mentaliteit had dan we met alles moeten leren omgaan dan hadden wij de slavernij denk ik nog steeds. Je mag ook best kritisch zijn in het leven :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
midego schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:40:
[...]
Als de leasemaatschappij dat weigert dan rijdt het zo moelijk zonder banden...
Dan betaal je ze zelf...... btw, achteraf makkelijk maar je had bij aanschaf die zooi eronder uit moeten laten halen. Met paar goede banden heb je zoveel meer plezier van de Kona en ineens heb je dan normale remweg en tractie bij accelereren bv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Net geprobeerd met de ACC van 100 naar 104 even blijven rijden geen gestotter, hetzelfde gedaan met 105 naar 108. De auto gaat niet stotteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 12:17

elmo1

Kona Electric jan-2019

Jhb62 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:38:
Net geprobeerd met de ACC van 100 naar 104 even blijven rijden geen gestotter, hetzelfde gedaan met 105 naar 108. De auto gaat niet stotteren
Ik heb het probleem in februari al gemeld bij de dealer met een filmpje. Nu heb ik in juli een laatste beurt plus software gehad en het probleem is bijna weg.

Als je in een spitssituatie rijdt en je rijdt met het verkeer mee, en je houdt je voet echt net op het stroompedaal dus dat je feitelijk geen stroom bijgeeft dan gaat hij nog wel stotteren, het is gelukkig niet zo super irritant als in het begin.

Feit blijft dat het wel helemaal opgelost moet worden, het is simpelweg software en ik zou zelf denken 8)7
if stroompedaal = active and speed >= accValue then
do nothing :?
end

Blijkbaar is de software wat intelligenter, want hij moet ook zijn radar info gebruiken in het kader van de blokjes en de anti bots functie etc....

maar met debug = true moet je toch een eind komen, of zou het komen omdat ze in het koreaans programmeren :O

[ Voor 5% gewijzigd door elmo1 op 14-10-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
spidertje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Dan betaal je ze zelf...... btw, achteraf makkelijk maar je had bij aanschaf die zooi eronder uit moeten laten halen. Met paar goede banden heb je zoveel meer plezier van de Kona en ineens heb je dan normale remweg en tractie bij accelereren bv :)
Ik heb toch een leaseauto, dan heb ik moeilijk de keuze om ze er zelf maar onder vandaan te halen. Waarom zou ik zelf investeren in banden als er een x bedrag aan de leasemaatschappij wordt betaald.

Ik ben in gesprek met de LM, ik stel de LM aansprakelijk bij schade onstaan uit een slippende situatie, de bandenboer heeft inmiddels op papier aangegeven dat de banden van C-kwaliteit zijn en niet goed zijn.

Benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-03 16:00
Maar weer eens even wezen uitproberen....kwam ik het volgende tegen.

Ingesteld als rijden met de CC (de niet smart versie, dus lekker doorrijden....ook al zit je een meter achter je voorganger :-)), maar de CC niet aan, dan werkt de smart recuperatie ook niet meer. Nu verdenk ik de Kona er dus van dat bij die instelling, de radar gewoon wordt uitgezet. Benieuwd wat ie dan doet bij een dreigende aanrijding.....of bij een voetganger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
midego schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:29:
[...]
Ik heb toch een leaseauto, dan heb ik moeilijk de keuze om ze er zelf maar onder vandaan te halen. Waarom zou ik zelf investeren in banden als er een x bedrag aan de leasemaatschappij wordt betaald.

Ik ben in gesprek met de LM, ik stel de LM aansprakelijk bij schade onstaan uit een slippende situatie, de bandenboer heeft inmiddels op papier aangegeven dat de banden van C-kwaliteit zijn en niet goed zijn.

Ik plank gewoon zo veel mogelijk op nat wegdek; zijn ze vanzelf een keer op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
midego schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

Welke leasemaatschappij?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Jhb62 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Ik heb 15 euro eigenbijdrage, kom uit op 86 euro netto per maand voor de primium
Huh... ik heb nog eens gekeken en de berekening is nu anders. De premium uitvoering is 152 euro eigen bijdrage waardoor ik met de comfort + 8% alsnog 2 euro lager kom netto. Bruto is de fiscale bijtelling €0 voor premium en €199 voor de ander dus netto 172 vs 170.

In het bestel-portal hebben ze wat aan de achterkant veranderd zo te zien. Nu is de premium uitvoering geheel buiten de ingestelde normleasebedrag, net zoals een tesla haha

Waar blijft het contract nu? Ik wil tekenen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

_-= Erikje =-_ schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Ik plank gewoon zo veel mogelijk op nat wegdek; zijn ze vanzelf een keer op :-)
Gewoon op droog wegdek handrem aantrekken, dus knopje omhoog trekken en houden, en dan stroom erop 8) . (natuurlijk tractie controle uit)

Dan zijn je voorbanden zo bijgeschaafd.

En je achterwielen is iets meer werk, das op verlaten parkeerplek je handrem wat korter gebruiken met wat sturen erbij :D

[ Voor 3% gewijzigd door elmo1 op 14-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 20:46

Url

rechargingshow.com

Gisterochtend wilde ik wegrijden, 12v accu leeg... Auto deed helemaal niks meer. Mobility service gekomen, jump start, heen en weer Rotterdam - Arnhem prima.

Vanochtend wilde ik naar werk, same story... Heb nu van de dealer in ieder geval tijdelijk een andere accu gekregen. Ze hebben de oude doorgemeten maar kunnen niets raars vinden. Heb nog gekeken of lampje brandde in de kofferbak door achterbank naar voren te klappen maar ook niet.

Iemand anders gelijke ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door Url op 14-10-2019 12:51 ]

Rechargingshow | rechargingshow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:29
Url schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:44:
Gisterochtend wilde ik wegrijden, 12v accu leeg... Auto deed helemaal niks meer. Mobility service gekomen, jump start, heen en weer Arnhem prima.

Vanochtend wilde ik naar werk, same story... Heb nu van de dealer in ieder geval tijdelijk een andere accu gekregen. Ze hebben de oude doorgemeten maar kunnen niets raars vinden. Heb nog gekeken of lampje brandde in de kofferbak door achterbank naar voren te klappen maar ook niet.

Iemand anders gelijke ervaringen en misschien de fix?
Klinkt toch wel raar. Een EV met volle accu's aansluiten op startkabels.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Dat vind ik niet netjes om in het forum te delen. Zolang we nog in gesprek zijn heb ik hoop op een correcte afloopt vanuit de LM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Url schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:44:
Gisterochtend wilde ik wegrijden, 12v accu leeg... Auto deed helemaal niks meer. Mobility service gekomen, jump start, heen en weer Rotterdam - Arnhem prima.

Iemand anders gelijke ervaringen?
Yep zelfde probleem, alleen ik heb mogelijk een dashcam die issue veroorzaakt.

Heb nu voor de zekerheid een https://no.co/gb40 in de auto liggen.
Beetje jammer je hebt 64kw accu en je neemt een starter mee voor een 12v batterij die af en toe leeg loopt... 8)7

Ohja zet je taal op engels dan krijg je meer te zien, kreeg van de week een melding dat de accu leeggetrokken zou worden door randapparatuur.
Echter dashcam had niet extreem veel opgenomen in parkeermodus

[ Voor 10% gewijzigd door elmo1 op 14-10-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

elmo1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Yep zelfde probleem, alleen ik heb mogelijk een dashcam die issue veroorzaakt.

Heb nu voor de zekerheid een https://no.co/gb40 in de auto liggen.
Beetje jammer je hebt 64kw accu en je neemt een starter mee voor een 12v batterij die af en toe leeg loopt... 8)7

Ohja zet je taal op engels dan krijg je meer te zien, kreeg van de week een melding dat de accu leeggetrokken zou worden door randapparatuur.
Echter dashcam had niet extreem veel opgenomen in parkeermodus
Ik heb alleen een ODB2 dongle erin zitten... Kan me niet voorstellen dat dit de accu leeg trekt.... Het is 9 maanden lang nooit "fout" gegaan en dan zou het nu opeens een euvel zijn. Ook niet na meerdere vakanties waar de auto stil heeft gestaan voor 1 t/m 3 weken. Het is inderdaad wel beetje ironisch dat een elektrische auto het niet doet omdat de 12V accu leeg is terwijl er zo dik pakket in de bodem ligt 8)7 .

Er zou ook een functionaliteit moeten zijn dat de aux batterij automatisch wordt opgeladen?? Maar ik heb nog nooit de melding gehad dat dit automatisch gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat gebeurt wel automatisch als je dat ingesteld hebt, maar dat gebeurt op tijd basis, niet op accustatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:16
daemonix :engelse handleiding pag H57 aux battery wordt geladen als level is low.
Ik zag net op mijn oprit dat het oranje lampje brand en accu wordt geladen.

[ Voor 30% gewijzigd door nessio op 14-10-2019 20:01 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Khayma schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:18:
[...]

Opwinden? Overdrijven is ook een vak maar als ik 45k uitgeef dan verwacht ik dat de acc het normaal doet. Zo moeilijk is het niet :). Als iedereen die mentaliteit had dan we met alles moeten leren omgaan dan hadden wij de slavernij denk ik nog steeds. Je mag ook best kritisch zijn in het leven :> .
Je ziet dan wel over het hoofd dat je maar een bedrag uitgeeft (zo'n 26.600 €) voor een doorsnee B segment auto.
Aan die 45K kom je louter door het batterijpack (zo'n 20.000 €). Je moet in een EV van 45K dus niet dezelfde luxeuitvoering verwachten als van een ICE aan dezelfde prijs.

Het verband met slavernij* is me niet echt duidelijk (met overdrijven om dat argument in deze context aan te halen dan weer wel ;) )

*En als je kritisch wenst te zijn: de slavernij is trouwens in de praktijk nooit afgeschaft, het noemt nu gewoon iets anders en klinkt alleen beschaafder (productie verschuiven naar lage loonlanden etc. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
IvoB2 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:49:
[...]

Je ziet dan wel over het hoofd dat je maar een bedrag uitgeeft voor een doorsnee B segment auto.
Aan die 45K kom je louter door het batterijpack. Je moet in een EV van 45K dus niet dezelfde luxeuitvoering verwachten als van een ICE aan dezelfde prijs.

Het verband met slavernij* is me niet echt duidelijk (met overdrijven om dat argument in deze context aan te halen dan weer wel ;) )

*En als je kritisch wenst te zijn: de slavernij is trouwens in de praktijk nooit afgeschaft, het noemt nu gewoon iets anders en klinkt alleen beschaafder (productie verschuiven naar lage loonlanden etc. ).
Ik wil niet gemeen doen maar die techniek zit ook in 20 andere Hyundai's en in alle andere automerken. Is niet zo moeilijk om fatsoenlijk te programmeren :). e-Golf? Werkt perfect. Tesla Model 3? Werkt perfect. Nissan Leaf? Werkt perfect. BMW i3? Werkt perfect :). De rest kan het in ieder geval wel voor 't prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
En is het in al die andere modellen van de Kona dan ook fout?
In mijn Kona EV, waarschijnlijk heb ik veel geluk, kan ik het aangehaalde probleem niet reproduceren. Het moet dus ooit "goed" geweest zijn.

Het is inderdaad nogal een kunst om bugvrij en fatsoenlijk te programmeren. ;)
(waarom denk je dat ik al zo vroeg achter de pc zit? |:( )

Ik durf toch wel te bewwijfelen, maar dat is een persoonlijke mening, dat de andere EV's die je aanhaalt de perfectie benaderen (laat staan perfect zijn). Er scheelt aan ieder voertuig wel ergens iets. Alleen stoort de een zich meer aan het ene dan de ander. Er zijn wel meer dingen aan de Kona EV die niet perfect zijn. Ik zal het er toch nog een half jaar mee moeten doen (En met plezier. De nadelen wegen, nog niet, op tegen de talloze voordelen :) ).

[ Voor 45% gewijzigd door IvoB2 op 15-10-2019 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
IvoB2 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:58:
En is het in al die andere modellen van de Kona dan ook fout?
In mijn Kona EV, waarschijnlijk heb ik veel geluk, kan ik het aangehaalde probleem niet reproduceren. Het moet dus ooit "goed" geweest zijn.
Er zijn er hier meer (/me steekt hand op) die dat hinderlijke gedrag hebben ervaren. Vanochtend nog. Voor mij niet hinderlijk genoeg om de garage er mee lastig te vallen, maar ben het wel met @Khayma eens dat dit overkomt als softwarematig oplosbaar en kwalitatief ondermaats. En als je 45k uitgeeft aan een auto, mag je zeker wel klagen over bugs in de software - ongeacht of het geld in de batterij, banden, bekleding of besturingssysteem zit. Het gaat uiteindelijk om een stevig prijskaartje waar je best eisen aan kwaliteit mag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik geef je geen ongelijk hoor. Maar het is wat het is.
En de een stoort zich wat meer aan één item dan een ander.
Wat betreft de Kona EV vind ik (voor zo'n prijs ;) ) bv. de standaard banden veel grotere bagger (en dat kan je moeilijk een verborgen bug noemen) en al zeker een groter minpunt voor de dagdagelijkse veiligheid.
En dat een slecht sluitende koffer (waar ook meer voorkomt maar dan weer niet iedereen last van heeft) die zonder waarschuwing de accu kan leegtrekken (ondanks dat de EV batterij als back up staat ingesteld) is ook een minpuntje.

[ Voor 25% gewijzigd door IvoB2 op 15-10-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
vanaalten schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

Er zijn er hier meer (/me steekt hand op) die dat hinderlijke gedrag hebben ervaren. Vanochtend nog. Voor mij niet hinderlijk genoeg om de garage er mee lastig te vallen, maar ben het wel met @Khayma eens dat dit overkomt als softwarematig oplosbaar en kwalitatief ondermaats. En als je 45k uitgeeft aan een auto, mag je zeker wel klagen over bugs in de software - ongeacht of het geld in de batterij, banden, bekleding of besturingssysteem zit. Het gaat uiteindelijk om een stevig prijskaartje waar je best eisen aan kwaliteit mag stellen.
Ik ben nu as we speak bij de dealer :+. Beurtje en wat geklaag over geratel, heet wordende laadkabel bij 22kw paal en natuurlijk de prachtig geprogrammeerde acc haha :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:00:
daemonix :engelse handleiding pag H57 aux battery wordt geladen als level is low.
Ik zag net op mijn oprit dat het oranje lampje brand en accu wordt geladen.
Niet dus, hij checkt het 1 keer in de 72 uur, met als gevolg dat je accu gewoon leeg loopt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

IvoB2 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:49:
[...]

Je ziet dan wel over het hoofd dat je maar een bedrag uitgeeft (zo'n 26.600 €) voor een doorsnee B segment auto.
Aan die 45K kom je louter door het batterijpack (zo'n 20.000 €). Je moet in een EV van 45K dus niet dezelfde luxeuitvoering verwachten als van een ICE aan dezelfde prijs.
Als ik mij niet vergis is de kw prijs zeker onder de $140 per kwh 64kw = $8960.

https://pushevs.com/2017/...cells-now-selling-140kwh/

Je moet wel even zonder BTW rekenen dan is het een auto van EUR 38000,-
minus 15.000 voor de aandrijving (motor plus accu plus wat verder nodig is), reken ik ruim, dan blijft er nog 23.000 over om de rest te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Maar de naakte kostprijs van een batterij per kWh is in deze toch het punt niet.

Het punt was dat men voor "45K" softwaregewijs (SCC) waar voor zijn geld wenst te krijgen (en daar wordt de BTW ook in meegerekend dus waarom zou je die eruit halen om te vergelijken met een gelijkaardige Kona Sky ICE met een Kona EV Sky? Het is niet die 45K die de prijs van de SCC moet verantwoorden.

Maar dat neemt uiteraard niet weg dat het sowieso bij ieder voertuig waar een ACC is geïmplementeerd probleemloos zou moeten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door IvoB2 op 15-10-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 19:34
Altijd prettig
Dealer : Ja 19 November is de verwachte datum. Tot nu toe alles op tijd of eerder dan verwacht, geen probleem.
Dus ik bel vandaag nog een keer, en kan op EUKOR zien dat boten met aankomst tot 26 november zijn.
Verwacht dat de auto dan op een van deze boten zou staan.
Dealer: Ja, hij staat nog niet op een boot, ja we weten het ook niet.
Waarom maken ze me dan ook blij met een dooie mus.. En ik ze maar geloven.
Zie ook geen nieuwe schepen meer in de lijst staan, dus denk dat ik wel naar mn Kona kan fluiten voor de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intveltr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-08 13:50
Khayma schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:52:
[...]

Ik wil niet gemeen doen maar die techniek zit ook in 20 andere Hyundai's en in alle andere automerken. Is niet zo moeilijk om fatsoenlijk te programmeren :). e-Golf? Werkt perfect. Tesla Model 3? Werkt perfect. Nissan Leaf? Werkt perfect. BMW i3? Werkt perfect :). De rest kan het in ieder geval wel voor 't prijskaartje.
De ACC in mijn gehuurde Honda CRV was anders knap ruk in vergelijking met die in de Kona.

Ik merk trouwens dat het probleem vooral optreed als de ACC op “traag” staat, dan merk ik duidelijk gestotter bij gas bijgeven. Op “snel” heb ik er geen last van.

Eigenlijk zou ik willen dat ik de ACC op “snel” zou kunnen zetten qua wegrijden, en op “traag” voor afstand houden en remmen. Op “snel” reageert hij nogal laat op afremmend verkeer, en nogal heftig op een tussenvoeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

intveltr schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:16:
[...]

De ACC in mijn gehuurde Honda CRV was anders knap ruk in vergelijking met die in de Kona.

Ik merk trouwens dat het probleem vooral optreed als de ACC op “traag” staat, dan merk ik duidelijk gestotter bij gas bijgeven. Op “snel” heb ik er geen last van.

Eigenlijk zou ik willen dat ik de ACC op “snel” zou kunnen zetten qua wegrijden, en op “traag” voor afstand houden en remmen. Op “snel” reageert hij nogal laat op afremmend verkeer, en nogal heftig op een tussenvoeger.
vind ik ook een goede verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Laatst online: 14:16
[...]

Dat zou toch juist andersom moeten zijn? Bij 'snel' verwacht ik dat hij sneller reageert op zowel afremmend verkeer als vrijgekomen ruimte. Eerlijk gezegd gebruik ik de acc alleen als het rustig is op de weg of als ik al in een file rijd. In de spits zit ik elke keer met met billen geknepen als ik op een file afrijd (terwijl ik de afstand op 3 blokjes heb staan). De Kona remt gewoon te laat naar mijn zin.

Is best logisch aangezien de Kona alleen reageert op de auto voor je. Als bestuurder anticipeer je door ook verder te kijken.

Wat ze van mij ook wel mogen aanpassen: het aanpassen van het aantal blokjes afstand. Dit gaat naar beneden wanneer ik de knop druk. In de praktijk wil ik de afstand eerder groter maken wanneer ik verderop veel afremmende auto's zie. Dan moet ik dus eerst een aantal keer drukken voordat ik bij het grotere aantal blokjes kom. Maar misschien ben ik een gekkie wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Op “snel” reageert hij nogal laat op afremmend verkeer, en nogal heftig op een tussenvoeger.
Weet je dat zeker? Heb de indruk dat ie bij "snel" juist wel eerder ingrijpt en daardoor juist rustiger afremt als je op en langzame voorligger afrijdt.
Jammer dat we geen echt inzicht hebben in de betekenis en implementatie van traag, normaal, snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intveltr
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:23:
[...]

Weet je dat zeker? Heb de indruk dat ie bij "snel" juist wel eerder ingrijpt en daardoor juist rustiger afremt als je op en langzame voorligger afrijdt.
Jammer dat we geen echt inzicht hebben in de betekenis en implementatie van traag, normaal, snel..
Ik heb het idee dat de instelling over de wijze van ingreep gaat, niet over de reactiesnelheid. Dus "geleidelijk", "normaal", en "abrupt". Geleidelijk (traag) zou dan betekenen dat hij wat eerder met remmen begint, en die indruk heb ik ook wel bij die instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Eerste beurt gehad met de Kona en de schade was 175 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wat hebben ze allemaal gedaan voor dat geld (behalve je problemen oplossen ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
daemonix schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:03:
Helemaal niks :9. Ruitensproeier vloeistof bijgevuld, infotainment update gedraaid, testritje gemaakt, remblokken, schijven en banden gecontroleerd en ik kreeg er weer een stempeltje bij :).

Geratel is btw idd de GDU. Staat al in het systeem bij Hyundai. Bij mij is het geratel opeens weg sinds een week dus we gaan het meemaken. Wel melding van laten maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Khayma op 15-10-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honnou schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:13:
Altijd prettig

[...]

Dus ik bel vandaag nog een keer, en kan op EUKOR zien dat boten met aankomst tot 26 november zijn.
Verwacht dat de auto dan op een van deze boten zou staan.

[...]

Waarom maken ze me dan ook blij met een dooie mus.. En ik ze maar geloven.
Zie ook geen nieuwe schepen meer in de lijst staan, dus denk dat ik wel naar mn Kona kan fluiten voor de komende tijd.
Geen boten de komende tijd? Mij werd verteld dat in week 40 en 43 een boot aankomt in Rotterdam. Op 1 van die boten zou mijn auto moeten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnou
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 19:34
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 05:51:
[...]

Geen boten de komende tijd? Mij werd verteld dat in week 40 en 43 een boot aankomt in Rotterdam. Op 1 van die boten zou mijn auto moeten staan..
In de aller eerste post van deze tread staan onderaan 2 links. De boten die vertrekken vanuit ulsan en aankomen in rotterdam kan je daar zien. Morning-Lisa is denk ik jouw boot.

Maar normalieter zie je ook de toekomstige boten al een week van tevoren.

edit: https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none
ulsan -> rotterdam invoeren. en dan kan je de boten zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Honnou op 16-10-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 05:51:
[...]

Tussen nu en eind november 5 boten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Khayma schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:00:
Eerste beurt gehad met de Kona en de schade was 175 euro.
Toch best afzetterij dan. Kost EUR 71,50 voor de e-Niro met exact dezelfde werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:33

3_s

daemonix schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:03:
Ik vrijdag, ben wel eens benieuwd.
(wel in BE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Zo te zien hebben een aantal van jullie ook via Arval besteld. Die was het laagste uit alle offertes met 686. Daarboven op 15 euro voor vervangend vervoer waardoor ik uiteindelijk maar 51 euro eigen bijdgrage betaal. Daarmee wordt mijn verwachte netto bijtelling 160 euro/maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Toch best afzetterij dan. Kost EUR 71,50 voor de e-Niro met exact dezelfde werkzaamheden.
Ik kan me herinneren dat de eerste beurt inderdaad iets van 75,- euro was.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Vandaag is auto opgehaald en teruggebracht met Michelin cross climate+ ben benieuwd, morgen langere rit.
Ik zie bij mij acculaadlampje meer branden dan met interval van 72 uur. (heb geen permanente accessoires)

@IvoB2 : mijn koffer sluit ook moeizaam. Moet m goed dicht knallen. Gemeld bij dealer (was zelfs al bij wegrijden uit showroom) Gaat ie oplossen, rubbers kunnen worden aangepast.
Maar krijg dan wel de waarschuwing op het dashboard dat ie niet goed dichtzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Zal nu wel al een gekend probleem zijn. Bij ons was - na aflevering door de dealer die blijkbaar de koffer niet goed gesloten had - de accu al leeg tegen dat we er effectief ermee wilden wegrijden. Konden ze hem al direct komen wegtakelen (gezien ze toen nog geen idee hadden wat het euvel zou kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Rick1855 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Ik kan me herinneren dat de eerste beurt inderdaad iets van 75,- euro was.
Tot 1 juli was dat ook zo toen heeft Hyundai de prijs even verhoogd, want de dealers hadden geklaagd dat ze geld bij moesten leggen.

Dus zelfde werk maar dan 100,- duurder. :(

Weer een extra reden om volgende keer voor een ander merk te kiezen ze zijn super onbetrouwbaar. prijzen verhogen terwijl ze zelf te laat leveren, onderhoudskosten extreem verhogen, inferieure banden monteren.

Begrijp me niet verkeerd, vind de KONA heerlijke wagen, maar ik vind het wel belangrijk dat de dealer betrouwbaar is, en nu gaan ze voor korte termijn winst, en dat breekt op op lange termijn.

Kijk ook maar naar de prijsverhoging van de hyundai NEXO we verhogen de prijs met 9000 eur omdat dat beter is voor de markt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

nessio schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:22:
Vandaag is auto opgehaald en teruggebracht met Michelin cross climate+ ben benieuwd, morgen langere rit.
Ik zie bij mij acculaadlampje meer branden dan met interval van 72 uur. (heb geen permanente accessoires)
ik heb in het egineering menu nu een setting gevonden waarmee ik warning 12volt kan aanzetten, binnenkort ff aanzetten kijken wat dat oplevert.
@IvoB2 : mijn koffer sluit ook moeizaam. Moet m goed dicht knallen. Gemeld bij dealer (was zelfs al bij wegrijden uit showroom) Gaat ie oplossen, rubbers kunnen worden aangepast.
Maar krijg dan wel de waarschuwing op het dashboard dat ie niet goed dichtzit.
Ze gaan het maken en dan krijg je een foutmelding :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

Ik heb het volgende gedaan:

YouTube: Hyundai Kona Tailgate/Hatch problem fixed

De kofferbak lijkt nu een stuk makkelijker te sluiten. Weet nogsteeds niet of de lege accu door de kofferbak kwam maar hoop het risico hiermee te verminderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
elmo1 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:39:
[...]

Tot 1 juli was dat ook zo toen heeft Hyundai de prijs even verhoogd, want de dealers hadden geklaagd dat ze geld bij moesten leggen.

Dus zelfde werk maar dan 100,- duurder. :(

Weer een extra reden om volgende keer voor een ander merk te kiezen ze zijn super onbetrouwbaar. prijzen verhogen terwijl ze zelf te laat leveren, onderhoudskosten extreem verhogen, inferieure banden monteren.

Begrijp me niet verkeerd, vind de KONA heerlijke wagen, maar ik vind het wel belangrijk dat de dealer betrouwbaar is, en nu gaan ze voor korte termijn winst, en dat breekt op op lange termijn.

Kijk ook maar naar de prijsverhoging van de hyundai NEXO we verhogen de prijs met 9000 eur omdat dat beter is voor de markt 8)7
Heb het ook besproken met de dealer. Die gaf aan dat hun winst natuurlijk op onderdelen en vloeistoffen zit. Aangezien er geen klap vervangen wordt verliezen ze er geld op aangezien de manuren wel gemaakt worden voor de controle, navigatie update en testrit. Daarop is idd besloten om de prijs te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Accu vannacht maar eens op 100% geladen, dacht vandaag dagje weg te gaan. 467 km op eco mode, en dat bij 12 graden celsius. Valt echt niet tegen. Dagje weg gaat niet door... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:33

3_s

Khayma schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Heb het ook besproken met de dealer. Die gaf aan dat hun winst natuurlijk op onderdelen en vloeistoffen zit. Aangezien er geen klap vervangen wordt verliezen ze er geld op aangezien de manuren wel gemaakt worden voor de controle, navigatie update en testrit. Daarop is idd besloten om de prijs te verhogen.
Tsja, ze moeten nog ergens geld verdienen. Snap ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Stapte vanmorgen in de KONA en range 140 km gisteren reeds 260km gereden. (ik laad meestal tot 90%)

Kreeg het gevoel moet toch echt gaan laden, eigenlijk wel raar want een jaar geleden reed ik nog in een Ioniq electric en daar was de range ongeveer 170/180 km van dus daar was 140km nog bijna vol.
Daar had ik pas bij 30km range, van moet eens gaan laden.

Bijzonder hoe snel je hier aan went. Hebben meer mensen dit, die een EV met kleinere range hiervoor hebben gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-03 16:00
elmo1 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:39:
Stapte vanmorgen in de KONA en range 140 km gisteren reeds 260km gereden. (ik laad meestal tot 90%)

Kreeg het gevoel moet toch echt gaan laden, eigenlijk wel raar want een jaar geleden reed ik nog in een Ioniq electric en daar was de range ongeveer 170/180 km van dus daar was 140km nog bijna vol.
Daar had ik pas bij 30km range, van moet eens gaan laden.

Bijzonder hoe snel je hier aan went. Hebben meer mensen dit, die een EV met kleinere range hiervoor hebben gereden?
Ik heb als 'tussenauto' een E-Golf gereden en moest regelmatig 170 km rijden.....dat redt ie niet, dus dat soort tripjes kost dan gauw 2,5 uur. Sinds deze Kona nog zelden langs de weg laden.....wat is dat toch heerlijk om niet steeds bezig te zijn met plannen om een ritje te maken. Dat is het mooiste van die Kona, Best wat dingen die beter kunnen maar die range is toch echt een 'big step for mankind' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
Kennen jullie de utilitymode al? Wanneer je een langere periode in de auto blijft zitten terwijl deze geparkeerd is, dan kan je de utilitymode gebruiken om naar de radio te blijven luisteren en je telefoon op te laden, airco aan. Zit in het gebruikersmenu op je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee, die kende ik nog niet, maar die mode bestaat bij ICE toch ook? Acc. stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Hamkaaz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:00:
Kennen jullie de utilitymode al? Wanneer je een langere periode in de auto blijft zitten terwijl deze geparkeerd is, dan kan je de utilitymode gebruiken om naar de radio te blijven luisteren en je telefoon op te laden, airco aan. Zit in het gebruikersmenu op je dashboard.
van de zomer gebruikt tijdens winkelen.

Zet hem op utiliy mode, en dan auto op slot doen met sleutel.

Denk dat het alarm dan wel uitgeschakeld is maar je kan er niet mee rijden omdat je eerst moet stoppen en dan pas kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
elmo1 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

van de zomer gebruikt tijdens winkelen.

Zet hem op utiliy mode, en dan auto op slot doen met sleutel.

Denk dat het alarm dan wel uitgeschakeld is maar je kan er niet mee rijden omdat je eerst moet stoppen en dan pas kan starten.
Dan kan je tenminste veilig je kinderen in de auto laten :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Hamkaaz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:00:
Kan je een tukkie in de auto als het koud is :z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
Jhb62 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:40:
[...]

Kan je een tukkie in de auto als het koud is :z
teslabjorn doet hele overnachtingen in zijn auto's in deze modus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
daemonix schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:09:
Nee, die kende ik nog niet, maar die mode bestaat bij ICE toch ook? Acc. stand?
Net niet.. ACC bij een ICE houdt de airco, verwarming niet aan, wel de blower...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
NiroNiro schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Net niet.. ACC bij een ICE houdt de airco, verwarming niet aan, wel de blower...
En dat is dan weer niet gek, de airco/verwarming van een ICE is niet elektrisch maar wordt door de motor aangedreven, waar de BEV dat elektrisch doet en laat de BEV nou een hele grote batterij hebben ten opzichte van de ICE... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door daemonix op 17-10-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
daemonix schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

En dat is dan weer niet gek, de airco/verwarming van een ICE is niet elektrisch maar wordt door de motor aangedreven, waar de BEV dat elektrisch doet en laat de BEV nou een hele grote batterij hebben ten opzichte van de ICE... ;)
Weer een pluspuntje voor een ev. Je blijft lekker cosy wanneer je dagenlang vastzit in een sneeuwstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@IvoB2 Het stond verkeerd in mijn post : ik krijg nu altijd een melding als koffer niet goed dicht zit. Terwijl het niet verholpen is. Dus echt vergeten en dan accu leeg kan eigenlijk niet. Ik ga dat van het filmpje zelf even proberen. denk dat de dealer dat met veranderen bedoelde.

[ Voor 6% gewijzigd door nessio op 17-10-2019 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nessio
Die michelin cross climates zijn een verademing tot 90 km hoor je de banden niet eens. Daarboven ga je ze wel horen, maar ander geluid dan die nexen. Nu nog even een regenbui.
krijg het idee dat ze iets onzuiniger zijn, maar ze moeten ook inslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@elmo1 ben benieuwd of die 12v waarschuwing dan wel goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Khayma schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Gebeurt de navigatie update serieus niet via OTA?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@Erasmo Nee en de huidige versie is behoorlijk aftands. Sommige rotondes zitten er in, die niet bestaan, 100km wegen waar steevast 80 staat. Almere a6-> a27 is al vorig jaar veranderd, klopt niet (hou rechts ipv links en terug ook fout hou links ipv rechts) Oke, de nieuwste aanpassingen bij Almere is net klaar, die verwacht ik ook niet. (splitsing Amsterdam / afslag Almere - haven).
@Khayma : Maar zit die update dan in de servicebeurt? Testrit? Gebeurd toch alleen bij bandenwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Erasmo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:42:
[...]
Gebeurt de navigatie update serieus niet via OTA?
Het ding heeft geen air (zit geen sim/modem in) update ouderwets via een SD card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Als die er in zou zitten had je ook blue link o.i.d. kunnen hebben. Dan kun je laadstatus, etc uitlezen of verwarming / airco op afstand aan zetten (zoals bij BMW i3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
daemonix schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:14:
Accu vannacht maar eens op 100% geladen, dacht vandaag dagje weg te gaan. 467 km op eco mode, en dat bij 12 graden celsius. Valt echt niet tegen. Dagje weg gaat niet door... ;)
Zit nog altijd rond de 485 Km (opgemerkte max. was ergens vorige maand: 530 Km.
ps. als ik AC laad is het altijd tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ja, van dag 1 :)

Maar ik bots nu per toeval tegen iets anders aan.
Wou gisteren na starten de achterruitverwarming aanzetten om de buitenste achteruitrijspiegels te ontwasemenen. Maar deze functie deed het blijkbaar niet (of het verklikkerlichtje van het knopje ging toch niet aan).
Is er ergens een functie die niet samengaat met de achterruitverwarming of moeten er bepaalde voorwaarden voldaan zijn voor die gaat werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ja, @IvoB2, dat krijg je er van als je je buitenspiegels niet ontwasemt. Dan bots je ergens tegen aan, hoewel dat niet per toeval zou zijn.

(kon het niet laten... :))

Even serieus: zou gewoon moeten werken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intveltr
IvoB2 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:39:
[...]

Dat doen jullie beter dan ik :) Meestal iets van 435km range. Maar ik rij meest op de snelweg, en dan gewoon doorkarren met 130. Gemiddeld gebruik geeft 15.9 kWh/100km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
IvoB2 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:39:
[...]

Mijn GoM komt niet meer boven de 400km :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
intveltr schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Dat doen jullie beter dan ik :) Meestal iets van 435km range. Maar ik rij meest op de snelweg, en dan gewoon doorkarren met 130. Gemiddeld gebruik geeft 15.9 kWh/100km aan.
Daar zit idd het verschil in. Gemiddeld verbruik na 11.000 Km bedraagt 13.4 kWh/100Km. Maar wij rijden dan ook maar 40 km/dag over de snelweg en de toegelaten snelheid is hier maar 120 + de tijdstippen dat de EV dan op de autosnelweg zit mag je al blij zijn als je gemiddeld 90 haalt. En laat - uit ondervinding - die 90 nu net het omslagpunt (inzake verbruikscurve) zijn voor de Kona EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
[b]daemonix in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
zou gewoon moeten werken volgens mij.
Gezien de EV dringend weg moest en hij er nu de hele dag niet is nog geen gelegenheid gehad om het te reproduceren. Gezien het aankomende weer (tot nu toe eigenlijk nog niet nodig gehad) toch een puntje om op te volgen.
Het was wel na een van die keren dat de Kona gewoon weer niet wou wegrijden (startknop ingedrukt, rempedaal in en in D gezet maar na indrukken stroompedaal geen reactie). Enige oplossing is alles uit en procedure van vooraf aan herbeginnen (zeg maar een reset dus ;) ). Issue dat niet veel voorvalt maar toch al enkele keren voorgehad.

[ Voor 31% gewijzigd door IvoB2 op 18-10-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@IvoB2 vervelend. Zelf nog geen problemen, behalve sluiten koffer (straks even naar die nokken kijken)
@IvoB2 Gom rond de 380 bij 90% laden (maar 95% snelweg) Mijn gemiddelde snelheid is 62 km per uur (totaal km / tijd uit Kona) En dat incl wachten voor bruggen / sluis afsluitdijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Bwa, persoonlijk vind ik het niet zo vervelend. Over 4000 Km moet hij toch binnen. Alle aandachtpuntjes gewoon bijhouden en aan de dealer overhandigen bij zijn eerste beurt.
Het is - in afwachting van de levering van de e-Niro - ook maar een overgangssauto. O-)

Geen flauw idee wat onze over all gemiddelde snelheid is.

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 18-10-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intveltr
nessio schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:34:
@IvoB2 vervelend. Zelf nog geen problemen, behalve sluiten koffer (straks even naar die nokken kijken)
@IvoB2 Gom rond de 380 bij 90% laden (maar 95% snelweg) Mijn gemiddelde snelheid is 62 km per uur (totaal km / tijd uit Kona) En dat incl wachten voor bruggen / sluis afsluitdijk.
Ik heb net die nokken een kwartslagje aangedraaid. Resultaat: kofferbak sluit nu perfect, en geen waarschuwingslampje o.i.d.

Iets anders: ik moest laatst langs de snelweg bijladen. En mij vielen 2 dingen op:
1) Laadstations zijn nog nauwelijks aangegeven langs de snelwegen. Het is een kwestie van goed kijken of je een bekend bouwsel naast het pompstation ziet staan. Er "wordt over gepraat" of hier wat aan gedaan kan worden, kortom dat zal nog wel even zo blijven.
2) De zoekfunctie in de Kona is redelijk waardeloos. Zoek je op "laadpunten langs de route", dan krijg je honderden traagladers in alle dorpen dicht bij de snelweg. Wat je eigenlijk wil zijn snelladers *op* de route... filteren op snelladers kan wel, maar het blijft behelpen. Het verbaast me dat zo'n voor de hand liggende fuctie zo slecht werkt. Is hier iets beters voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

Het ding heeft geen air (zit geen sim/modem in) update ouderwets via een SD card
Ah maar dat moet dus per se via de dealer gebeuren? Dat is vrij omslachtig voor een kaartupdate.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
intveltr schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:32:
[...]
Ik heb net die nokken een kwartslagje aangedraaid. Resultaat: kofferbak sluit nu perfect, en geen waarschuwingslampje o.i.d.
Ik zal me er toch ook eens aan moeten wagen.
intveltr schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:32:
[...]
1) Laadstations..
2) De zoekfunctie in de Kona is redelijk waardeloos.
1. Niet alleen la,ngs de snelweg. Ik heb me eens root gezocht naar 6 laadpalen die volgens de app in een stad op loactie x zouden moeten staan. Nooit gevonden. Bleek nadien dat je deze dan meestal op desbetreffende locatie vindt in een ondergrondse parkeerplaats.
2. Klopt. Laat dat "redelijk" maar weg. Gebruik meestal de TNM app of Chargemap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Erasmo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Ah maar dat moet dus per se via de dealer gebeuren? Dat is vrij omslachtig voor een kaartupdate.
Questie van een nieuwe sd card halen, omwisselen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:40
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:40:
[...]
Questie van een nieuwe sd card halen, omwisselen en klaar
Ja ouderwets en onhandig dat je daarvoor langs de dealer moet. En nieuwe SD card is ook verspilling. Zou gewoon een update van de oude moeten zijn. Waarom loopt dit niet gewoon automatisch via de Wifi als je thuis staat? Of desnoods door de SD-card thuis even in je laptop te steken?

(had dit voorheen in ICE ook en is op dit punt gewoon een stap achteruit)

[ Voor 7% gewijzigd door eltron op 18-10-2019 19:47 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
eltron schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:46:
[...]

Ja ouderwets en onhandig dat je daarvoor langs de dealer moet. En nieuwe SD card is ook verspilling. Zou gewoon een update van de oude moeten zijn. Waarom loopt dit niet gewoon automatisch via de Wifi als je thuis staat? Of desnoods door de SD-card thuis even in je laptop te steken?

(had dit voorheen in ICE ook en is op dit punt gewoon een stap achteruit)
Tsja je zal hem toch gewoon moeten afrekenen vermoed ik :) ik gebruik zelf liever google maps via Android auto, werkt prima rn altijd up to date
Pagina: 1 ... 32 ... 143 Laatste