Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1192348

Bericht gekregen dat mjn Kona in Rotterdam staat. Was besteld augustus 2018 en komt nu dus half juni 2019. (bestelnr: 2019-0638)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1204270

Heeft er iemand al een Kona geleverd gekregen die op de boot (Tarifa) stond die 7-8 mei is aangekomen in Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdelint
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-12-2021
Anoniem: 1204270 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:19:
Heeft er iemand al een Kona geleverd gekregen die op de boot (Tarifa) stond die 7-8 mei is aangekomen in Rotterdam?
Het duurt een paar weken voordat de haven (douane) formaliteiten zijn afgehandeld en ze afgevoerd worden naar de afleverpunten.
De mijne stond op de Tarifa en kan ik 14 juni ophalen.
De dealer stelde eerst 7 juni voor, maar die datum kan ik niet.
Als je een Two Tone versie hebt, dan gaat hij eerst naar een spuiter (ze worden in één kleur af-fabriek geleverd) en dat vertraagt ook minimaal een week.
Even doorbijten nog, maar hij komt er nu echt aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:15
Trip naar Zuid Frankrijk deel 1 is goed verlopen. Gemiddeld zo'n 120km per uur gereden en 16.8 op 100km verbruikt. Gemiddeld zo'n 24 graden onderweg. Speciaal voor de Ionity palen iets omgereden, maar perfect bevallen! Deden het alle drie. Eerst Froyennes Nord België gepakt, daarna Chartres-Bois-Paris en als afsluiter Boismande Ouest. Morgen nog Ionity Montbartier en dan zijn we er!

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 31-05-2019 22:56 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 15:55
Trackerfire schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:56:
Trip naar Zuid Frankrijk deel 1 is goed verlopen. Gemiddeld zo'n 120km per uur gereden en 16.8 op 100km verbruikt. Gemiddeld zo'n 24 graden onderweg. Speciaal voor de Ionity palen iets omgereden, maar perfect bevallen! Deden het alle drie. Eerst Froyennes Nord België gepakt, daarna Chartres-Bois-Paris en als afsluiter Boismande Ouest. Morgen nog Ionity Montbartier en dan zijn we er!
Ah leuk om te horen. Welke laadpas(sen) heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
Khayma schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 04:11:
[...]

Ah leuk om te horen. Welke laadpas(sen) heb je gebruikt?
Alleen TNM op dit moment. Nog geen weigering gehad...

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1192348

Mijn Kona stond ook op de Tarifa en staat nu bij de dealer te wachten op draaghaak en afleveringsbeurt. Ophalen in de week na de pinksteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-04 14:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Dit betreft een hybride model. geen info over het Electric model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Tenaamstellingen Kona Electric t/m mei 2019

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IU7yOFg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:15
oooh waar blijft mijn Acid Yellow groene nou toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En hoever lopen ze nu in op bestellingen en leveringen van 2018 en 2019?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 03-05 20:46
max 2 weken tot een maand

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:47:
En hoever lopen ze nu in op bestellingen en leveringen van 2018 en 2019?
Mijn Kona staat nu voor juli 2019 was april naar juni naar augustus. Het laatste nieuws van de dealer is juli. Mijn nummer is 2018-1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:36:
oooh waar blijft mijn Acid Yellow groene nou toch :P
Stond voor september dit jaar, staat nu op de boot die eind deze maand aan schijnt te komen, al heb ik daar verder nog geen naam enz van. Ws eind juli de weg op

Edit, ff zoeken, ws staat ie op de morning lily

[ Voor 7% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 03-06-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobers
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 07:24
Gisteren werd er ingegrepen door het automatische kop-staart botsing preventiesysteem (FCA).

Voor mijn gevoel remde ik wel snel genoeg, maar toch greep het systeem in. De auto ging vol op de rem met piepende banden en stopte 2 meter voor de stilstaande auto voor mij. Ik was wel wat verrast door het krachtig ingrijpen.

Wel handig voor als je een keer een late reactie hebt, maar hoop dat de auto achter mij ook zo snel kan stoppen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11-2023
MrRobers schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:45:
Gisteren werd er ingegrepen door het automatische kop-staart botsing preventiesysteem (FCA).

Voor mijn gevoel remde ik wel snel genoeg, maar toch greep het systeem in. De auto ging vol op de rem met piepende banden en stopte 2 meter voor de stilstaande auto voor mij. Ik was wel wat verrast door het krachtig ingrijpen.

Wel handig voor als je een keer een late reactie hebt, maar hoop dat de auto achter mij ook zo snel kan stoppen ^^
2 meter is best wel kort, als het systeem in moest grijpen heb je toch niet hard genoeg geremd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je kunt de reactiesnelheid ook nog instellen in het menu als je vindt dat ie te vroeg ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobers
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 07:24
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:00:
Je kunt de reactiesnelheid ook nog instellen in het menu als je vindt dat ie te vroeg ingrijpt.
Ok ja, die staat nu op gemiddeld volgens mij. Dit is de zelfde setting als voor de ASCC?

Je merkt ook wel dat je door het gewicht van de auto ook wel flink moet remmen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

MrRobers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Ok ja, die staat nu op gemiddeld volgens mij. Dit is de zelfde setting als voor de ASCC?

Je merkt ook wel dat je door het gewicht van de auto ook wel flink moet remmen soms.
Nee is andere setting voor FCW.
Ja, je remt intiuitief vaak te voorzichtig. Ook als de SCC al soort van aan het remmen was nav afstand tot je voorligger, dan moet je het rempedaal eerst nog verder intrappen dan normaal, anders annuleer je namelijk eerst de SCC en rem je juist minder hard dan de SCC al deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik zou anders niet *te* hard remmen, want dan kan het wegdek ineens roet in het eten gooien. Dat is soms gladder dan je denkt, en dan is je remweg stukken langer dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-04 19:32
daemonix schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:04:
Ik zou anders niet *te* hard remmen, want dan kan het wegdek ineens roet in het eten gooien. Dat is soms gladder dan je denkt, en dan is je remweg stukken langer dan gepland.
Veel mensen die met een ABS auto rijden zijn niet gewend om met gevoel te remmen zoals dat ooit zonder ABS nodig was.

Het klopt inderdaad dat je zelfs met ABS in bepaalde situaties een kortere remweg kan bereiken door de beste druk uit te oefenen, echter is dat iets dat je aan moet leren en niet iets wat de meeste mensen in een noodsituatie gaat lukken.

Daarom is het voor de meeste mensen het beste om bij een noodstop simpelweg het rempedaal zo hard mogelijk in te blijven drukken omdat je dan het ABS maximaal gebruikt. Ik zeg dit omdat mensen vaak de neiging hebben om het rempedaal minder hard in te drukken zodra ze het ABS voelen trillen, dit verlengt over het algemeen de remweg.

Ik heb deze informatie opgedaan bij meerdere rijvaardigheidstrainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik heb daarentegen ook gezien dat het laat (te laat dus) remmen tegen je werkt op een gladde ondergrond. Met gladheid houdt het anti botsing systeem (collision avoidance system) geen rekening. Daar helpt ook een ABS niet, en daar gaat het om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Je moet al uitermate goed getraind zijn (en dan nog) om met een ABS over eenzelfde afstand te kunnen remmen dan bij conventionele remmen (laat staan korter). Het voordeel van ABS is dat het voertuig tijdens het uitoefenen van max. remdruk, ook voor een doordeweekse bestuurder, bestuurbaar blijft en bij conventioneel remmen niet (dan moet je zelf de vaardigheid hebben om ten gepaste tijde en onder stress bijna instinctief te doseren). ABS gaat dus in eerste instantie over de controle kunnen houden over het voertuig (en het wegkijken/sturen van de te ontwijken hindernis) en niet over de remafstand.

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 05-06-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik stond toch echt eerder stil met remmen indertijd met een Peugeot 406 zonder ABS dan met een Vectra met ABS. Proefondervindelijk vastgesteld. ;) Jaartje of 20-30 geleden toen de ABS'en nog niet zo goed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:53

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

ABS kan iets dat geen enkele coureur kan: alle vier de wielen een andere remdruk geven.
Maar met regenereren kan dat niet, dus ik ben benieuwd hoe ze dat opgelost hebben als bij regenereren er gripverlies optreedt :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
daemonix schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:44:
Ik stond toch echt eerder stil met remmen indertijd met een Peugeot 406 zonder ABS dan met een Vectra met ABS. Proefondervindelijk vastgesteld. ;) Jaartje of 20-30 geleden toen de ABS'en nog niet zo goed waren.
Dat is toch net wat ik zeg => ABS verkort de remafstand niet. Het houdt de auto bestuurbaar, je kan gelijktijdig blijven remmen en gecontroleerd blijven richting geven. De remafstand zal bij ABS iets langer zijn omdat, ook al hou je, zoals het moet, je voet vol op de rem het systeem remt/lost/remt..... in fracties van een seconde op het wiel dat gaat slippen en grondcontact verliest zodat de remmen en wielen niet blokkeren en grondcontact houden zodat je niet in een ongecontroleerde slip geraakt en/of gaat tollen. Een getraind bestuurder kan meer uit zijn voertuig halen zonder ABS. Maar 99.9 % van de bestuurders op de weg heeft baat bij een ABS omdat de koers- en stuurstabiliteit blijven behouden.(tenminste als ze het gebruiken zoals moet en daar schort ook nogal eens iets aan).

[ Voor 50% gewijzigd door IvoB2 op 05-06-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Het was ook geen reactie op jou, maar op @denheer, sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
No problem. (y)

[ Voor 88% gewijzigd door IvoB2 op 06-06-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-04 19:32
Klopt allemaal, een belangrijke factor van ABS is inderdaad dat de auto onder controle blijft. Mijn opmerking was vooral gericht op de voorlichting dat beter kunnen remmen met ABS enige oefening nodig heeft.

Overigens heb ik het goede nieuws dat mijn Kona bij de dealer is binnen gekomen en naar verwachting volgende week klaar zal zijn. De kleur is Galactic Grey, het ordernummer heb ik helaas niet maar ik had de Kona vorig jaar in september besteld.

Qua banden laat ik er deze Michelin Primacy 4 onder zetten, de 225/55 R17 101 W variant heeft maar 68dB voor extern rolgeluid (de standaard meegeleverde Nexen N Fera SU1 94V komt op 72dB). Vorig jaar heb ik deze ook aangeschaft voor de Auris van mijn broer en we zijn beide zeer tevreden over de prestaties van deze band (qua grip, geluid en slijtvastheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Goede keuze (wat betreft bandenset). De standaard meegeleverde Nexen is idd nogal luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@denheer Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
denheer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:34:
Klopt allemaal, een belangrijke factor van ABS is inderdaad dat de auto onder controle blijft. Mijn opmerking was vooral gericht op de voorlichting dat beter kunnen remmen met ABS enige oefening nodig heeft.

Overigens heb ik het goede nieuws dat mijn Kona bij de dealer is binnen gekomen en naar verwachting volgende week klaar zal zijn. De kleur is Galactic Grey, het ordernummer heb ik helaas niet maar ik had de Kona vorig jaar in september besteld.

Qua banden laat ik er deze Michelin Primacy 4 onder zetten, de 225/55 R17 101 W variant heeft maar 68dB voor extern rolgeluid (de standaard meegeleverde Nexen N Fera SU1 94V komt op 72dB). Vorig jaar heb ik deze ook aangeschaft voor de Auris van mijn broer en we zijn beide zeer tevreden over de prestaties van deze band (qua grip, geluid en slijtvastheid).
Ik hoop dat ik die banden ook kan regelen via de LM. Overigens is de mijne ook in Sept 2018 besteld maar nog geen enkel bericht vernomen van een nadere schatting tot uitlevering :'(

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Electrons schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:04:
[...]

Ik hoop dat ik die banden ook kan regelen via de LM. Overigens is de mijne ook in Sept 2018 besteld maar nog geen enkel bericht vernomen van een nadere schatting tot uitlevering :'(
Probeer de dealer te bellen misschien kan deze wat vertellen over de levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:02
Via mijn leasemaatschappij is de auto besteld, zou in Juli worden geleverd. Navraag gedaan bij de dealer, die krijgt (blijkbaar) geen informatie van de importeur over de status. Ik hoop dat het eerder geleverd kan worden, maar dat delen ze blijkbaar niet.. Ach, zou niet lang meer moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Vreemd, de dealer kan de status zien in het bestelsysteem. Onze ook in september besteld en zou nu op de boot staan, welke heb ik niet gevraagd. In principe wil ik de de auto pas in eind augustus / begin september of later mag ook geleverd krijgen. Ik moet nml voor de rest van het jaar nog en km adm bijhouden en dat mag van mij zo kort mogelijk duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Kan me goed voorstellen dat de dealers liever een slag om de arm houden, aangezien ze daar ook wel eens geconfonteerd worden met vertraagde leveringen, iemand blij maken met een verwachte leverdatum, om daar daarna weer op terug te moeten komen is natuurlijk ook niet netjes.

Los daarvan, vandaag heeft mijn Kona zijn eerste beurtje gehad (10.000 km), 2 software updates en een update voor de navigatie. Levering van de auto was begin februari, was dus wel verbaasd dat er in de tussentijd 2 software updates zijn geweest. Geen idee wat die voor verschil maken. Heb in het ritje vanaf de garage naar het werk geen verschillen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Is de blauwe KONA met kenteken ZB-299-T van een forumlid? Echtgenote reed woensdag op afsluitdijk achter dit kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
  • Laatst online: 23-04-2022
Hallo, vraagje over laden Kona EV
Heb thuis een laadpaal van BlueCorner deze werkt op 3 fasen / 400 volt (3x 32A - 22Kwh) mennekens stekker
Kan ik met deze config de Kona EV laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Tester35 Uiteraard. Je zult alleen met 22/3=7,3 kW laden. De Kona laadt immers maar vanaf 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
was gewoon een beetje bezorgd over die 400 volt vind in instructieboekje Kona EV hierover niks terug.
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:48

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Tester35 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:57:
Hallo, vraagje over laden Kona EV
Heb thuis een laadpaal van BlueCorner deze werkt op 3 fasen / 400 volt (3x 32A - 22Kwh) mennekens stekker
Kan ik met deze config de Kona EV laden ?
Het laden moet wel lukken, maar met welke snelheid is nog niet bekend. De paal kan wel 3x32A (22 kW) aan, maar de werkelijke laadsnelheid wordt uiteindelijk bepaald door de 'zwakste' schakel. Zoals @daemonix al aangeeft, wordt de snelheid al beperkt door de 1-fase lader van de Kona.

Maar hoe is de laadpaal in de meterkast aangesloten? Als je een 3x25A hoofdaansluiting hebt, zou het goed kunnen dat de laadpaal 3x16A is gezekerd. Dit betekent dat je dan maar met 1x16A (3,6 kW) kan laden.
Als je een 1x40A hoofdaansluiting hebt, zou je wel met 1x32A (7,2 kW) kunnen laden, maar waarom is dan een 3-fase laadpaal geplaatst?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
eerste ev is een Renault Zoe waarvoor deze laadpaal is geplaast , die laadt wel 3 fasen /400v volle 22 Kw

[ Voor 29% gewijzigd door Tester35 op 08-06-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De spanning van 400 V staat tussen de fasen. Jij gaat de Kona laden met de spanning tussen 1 fase en de nul, en die is 230 V. Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
allemaal duidelijk dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
antonboonstra schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Maar hoe is de laadpaal in de meterkast aangesloten? Als je een 3x25A hoofdaansluiting hebt, zou het goed kunnen dat de laadpaal 3x16A is gezekerd. Dit betekent dat je dan maar met 1x16A (3,6 kW) kan laden.
Als je een 1x40A hoofdaansluiting hebt, zou je wel met 1x32A (7,2 kW) kunnen laden, maar waarom is dan een 3-fase laadpaal geplaatst?
Sommige merken laadpaal zijn compatibel met 1f 230V en 3f 400V.
Ik heb er ook zo eentje hoor (3f 32A 400V laadpaal aangesloten op een 1f 40 230V thuisinstallatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
In Belgie is de 3 fase aansluiting anders dan in Nederland in veel gevallen. In Nederland zijn ze vrijwel allemaal in ster aangesloten (fase-nul 230 V, fase-fase 400 V), in België veelal in driehoek (fase-fase 230 V).

De energiebedrijven in België zijn er nu toch achter dat in driehoek aangesloten 3 fase netwerken niet altijd even handig zijn. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door daemonix op 08-06-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Nou het merendeel van de nieuwe installaties is hier 1f-40A.
Ik heb een laadpaal 400V50Hz32A 3F+N+PE die is aangesloten op een 230V50Hz40 1F+N installatie.
En dat werkt prima met een 1f 32A EV. :)

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 08-06-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazzaah
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Hallo allemaal, zijn er al ervaringen met op vakantie gaan oftewel bv 2 kids en volle kofferbak en/of dakkoffer? Ik ben met name benieuwd of het in te schatten is wat het met de 400+ km doet als de auto zwaar beladen is. Overweeg een dakkoffer van hyuandai maar zijn nogal kostbaar... en op basis van ervaringen kan ik een route uitstippelen naar de omgeving angers/ saumur in augustus.. kader: goed voorbereid ;-)

Alvast dank!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Belading maakt nauwelijks uit. Bij constante snelheid theoretisch niks. Bij file rijden doet het iets (want het extra gewicht moet dan bij elke keer optrekken in beweging komen, anderzijds levert het wat meer op met regenereren).
Dakkoffer is wel een ander verhaal, bij 100+km/u gaat ie wel een stuk meer verbruiken. Meen iets van 22-23 kWh/100km bij 120 km/u. Maar hangt uiteraard van vele factoren af. Ik zou gewoon om de 200km een laadstop inplannen. Dan laad je weer op van 15% naar 75% en dan weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazzaah
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Thanks, goede tips! Is er iemand met een dakkoffer gesignaleerd en zo ja, type? De dealer had er maar 1 omdat die “gegarandeerd niet tegen de klep aan zou komen”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Dit waren mijn resultaten in de winter met een Hapro zenith 6.6.
Achterklep kan dan gewoon nog open zonder de dakkoffer te raken.

Het lijkt er op dat je onder de 110 km/h moet blijven om efficiënt te blijven.

Dit heb ik gemeten:
21 graden in de auto, 2x stoelverwarming op 2. Buitentemperatuur tussen 3 en 7 graden, bij lage temperatuur hoge luchtvochtigheid en bij de hogere temperaturen aardig wat tegen wind (dus vergelijkbaar ongeveer?).

Metingen door handmatige reset, minimaal over 50 km afstand gemeten. Vrij constante snelheden alles op de acc, weinig drukte. Wel deels in Limburg gemeten en dus niet helemaal vlak.

86 km/h: 15,2 kW / 100 km (achter een vrachtwagen)
100 km/h: 18,5 kW / 100 km
105 km/h: 20,0 kW / 100 km
110 km/h: 21,0 kW / 100 km
115 km/h: 23,5 kW / 100 km
120 km/h: 26,5 kW / 100 km
130 km/h: 30,0 kW / 100 km

Dit is hoe wij het deze zomer gaan aanpakken naar Schotland:
200km rijden met 18kWh / 100km = 36kW.
36kW laden van 17% naar 73% = ca. 35 minuten.

Na 73% daalt de laadsnelheid naar 23kW!!
Reserve: 55km = 17% = 10kW (bij 18kWh / 100km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
  • Laatst online: 21-11-2023
Als je de kona laat uitrollen op bijv de zwaarste stand van regeneratief remmen dan blijft deze toch altijd ietsjes doorrijden. Ik dacht dat je de auto ze ook zo kan instellen dat deze wel helemaal stopt, weet iemand waar deze optie zit en of dit inderdaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pbr2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:59:
Als je de kona laat uitrollen op bijv de zwaarste stand van regeneratief remmen dan blijft deze toch altijd ietsjes doorrijden. Ik dacht dat je de auto ze ook zo kan instellen dat deze wel helemaal stopt, weet iemand waar deze optie zit en of dit inderdaad kan?
Linker flipper ingedrukt houden om tot stilstand te remmen, blijft daarna stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
  • Laatst online: 21-11-2023
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:01:
[...]

Linker flipper ingedrukt houden om tot stilstand te remmen, blijft daarna stilstaan.
Aha, dus dat was het. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Maar dan mag de ACC wel niet aanstaan (dan werken de flippers niet).
Of "autohold" activeren. Dan blijft hij ook stilstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Hmm, morning Lily staat nu voor 1-7 in Rotterdam, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:50

3_s

IvoB2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:31:
Maar dan mag de ACC wel niet aanstaan (dan werken de flippers niet).
Of "autohold" activeren. Dan blijft hij ook stilstaan
Als ACC aan staat, stopt hij sowieso :) .
Autohold laat de remlichten branden, vind ik zelf vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
3_s schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:11:
[...]

Als ACC aan staat, stopt hij sowieso :) .
Autohold laat de remlichten branden, vind ik zelf vervelend.
Dan heb jij toch een speciale uitvoering hoor (of een Tesla? :) ).
Als bij mij de SCC van de Kona EV aanstaat knalt de EV gewoon door elk rood licht, of erger, gewoon achterop het stilstaand verkeer.
Dan kan je kiezen:
- aan je linker paddle trekken: en dan gebeurt er niks en knal je dus achteraan in op de stilstaande voertuigen,
- op de rem gaan staan tot je voertuig stil staat en je voet op de rem houden,
- op de rem gaan staan tot je voertuig stil staat en autohold inschakelen (als deze nog niet geactiveerd was),
- even op de rem gaan staan zodat de ACC uitschakelt en dan verder remmen met de linkerpaddle.

De SCC gaat echt niet stoppen voor een rood licht, een kruispunt of eender welke stilstaande hindernis.
En bij geactiveerde SCC reageert de linker flipper helemaal niet.
Met de linker flipper kan je alleen remmen met gedeactiveerde SCC.
En een SCC past zich alleen aan (en remt) als hij voor zich reeds in beweging zijnde voertuigen detecteert binnen de ingestelde afstandszone van de radar. Niet als hij niets detecteert. En niet als er voor zich niets in beweging is.

[ Voor 22% gewijzigd door IvoB2 op 11-06-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@IvoB2 de SCC stopt toch wel degelijk de auto als er een voorligger is die stil staat? Heb je het nog niet aangedurfd om dat te testen of is er iets mis bij jouw Kona?
Met rood licht stopt ie niet nee, maar een stilstaande voorligger blijft ie juist netjes stil staan. Hij geeft ook een melding als je voorganger wegrijdt, dan kun je met gaspedaal of CC +/- knop weer verder op de SCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Nou dan is er iets mis met de mijne (en vele andere). :)
Benieuwd hoe de SCC van jouw Kona dan reageert vlak voor een scherpe bocht met een vangrail of een muurtje? Gaat hij dan plots vol in de remmen?
Omdat te voorkomen reageert de SCC dan juist niet (en moet de bestuurder dat doen). De radar van de SCC kan geen onderscheid maken tussen een hindernis (of eender welk stilstaand voorwerp) en een stilstaande auto. Op een uitzondering na gaat hij dus niet in de remmen als een reeds stilstaand voorwerp (dus ook een auto) binnen de range van de radar komt.
De SCC reageert wel als hij reeds een bewegend voorwerp voor zich in het vizier heeft en stelt daar zijn snelheid op af. Tot en met tot stilstand. Beweegt dat voorwerp (auto) zich terug binnen de 3 sec. dan reageert de SCC ook automatisch door de voorganger terug te volgen. Zoniet dan krijg je idd die melding waarop je alludeert. En waarom geeft hij deze? Juist omdat er voor de radar terug iets in beweging komt. ;)

Ja, ik heb het in het begin (met de voet zwevend boven de rem) uitgeprobeerd. Gelukkig met de voet boven de rem. :)

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 11-06-2019 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Als je met 90 op een muur rijdt, zal die niet tijdig stoppen.
Maar als de auto voor u vertraagt, remt hij vrolijk mee., tot stilstand.
Anders is het CC, niet Smart CC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aangenomen dat de Kona qua SCC identiek werkt aan de e-Niro, maar ik kan met SCC op een kruising afrijden waar al een auto stilstaat en daar remt ie dan ook tot stilstand voor af.
Wel haal ik in de praktijk de SCC er al af zodat ie wat rustiger afremt.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-06-2019 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Een al stilstaande auto zal hij niet kunnen zien, een remmende en daarna stilstaande auto waar je achter rijdt wel!

Dat is een standaard klacht bij alle automatische systemen, ook bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok zal er eens op letten, in de praktijk is zo’n voorligger inderdaad vaak zelf nog aan het afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
3_s schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:21:
Als je met 90 op een muur rijdt, zal die niet tijdig stoppen.
De SCC zal helemaal niet afremmen voor een muur (als je dat bedoelt want andersom gebeurt er al helemaal niets). :)
3_s schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:21:
Maar als de auto voor u vertraagt, remt hij vrolijk mee., tot stilstand.
Anders is het CC, niet Smart CC...
Ik zeg toch niets anders?
Als een auto voor U vertraagt is hij in beweging, en daar gaat het om bij een SCC => het beweegt, dus detecteert de SCC het.
Dat is iets helemaal anders dan: "als er een voorligger is die stil staat" of "waar al een auto stilstaat"
Dan knal je er los op. SCC of geen SCC.
Toch bij de mijne en bij heel veel EV's met ACC/SCC. Over uitzonderingen op die regel spreek ik me niet uit. ;)
Ik had het ook graag anders gezien maar het is nu eenmaal (voorlopig) niet anders.

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 11-06-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:36:
Ok zal er eens op letten, in de praktijk is zo’n voorligger inderdaad vaak zelf nog aan het afremmen.
Als ie daarentegen al stilstaat voor hij binnen de range van de SCC radar is zou ik toch je rechtervoet al klaar houden hoor. :) Rijdt de voorligger nog, ook al is het traag, geen probleem. Heb ik ook nooit ontkend.

Het omgekeerde heb je bij een SCC ook. Scant hij een rijdende voorligger dan blijft hij 'm netjes op afstand volgen met dezelfde snelheid dan deze voorligger. "Verdwijnt" deze plots "uit het zicht" na een scherpe bocht of bv. op een rotonde doet de SCC je EV plots terug naar de vooraf ingestelde snelheid versnellen. Ook al is dat in een scherpe bocht en zeker op een rotonde niet altijd de bedoeling.

Het is en blijft een hulpmiddel waar je als bestuurder je verstand moet bijhouden. Welliswaar iets minder als je de voor- en vooral de nadelen van het systeem iets beter kent en dus op voorhand de (al dan niet gewilde) reactie kan inschatten.

[ Voor 55% gewijzigd door IvoB2 op 11-06-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Als het goed is zou de Forward Collision Avoidance in moeten grijpen, maar gok dat je dan niet prettig tot stilstand komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
acc : Prius plug in P3 (beide identiek systeem op basis radar, geen camera) versnelt de auto NIET in een bocht of rotonde. Dus verdwijnt een voorligger in die situatie en de voorwielen staan niet recht dan versnelt ie niet (slim van toyota).
Of ie een stilstaande auto ziet geen idee, zal ik uittesten
acc : BMW2at (basis camera, geen radar) versnelt in bocht tot middelpuntvliedende kracht sensor de boel stop (irritant)
Ding ziet wel een compleet stilstaande auto of muur. Je zou zeggen handig, maar een brug, hobbel in de weg of aquaduct over de weg ziet ie ook en gaat ie in de remmen. Doet ie ook in het donker.
Overigens heeft het "systeempje"van BMW nog veel meer irritante dingen. :(

Vooralsnog zeg ik : radar is beter dan camera. Maar versnellen in bocht is irritant, maar is bij BMW zelfs gewijzigd omdat testrijders dat inhouden irritant vonden (blijkbaar hebben deze een ander idee van autorijden). Ik denk dat fabrikanten ook "gewone" mensen moeten laten testrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
IVIaarten schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:49:
Als het goed is zou de Forward Collision Avoidance in moeten grijpen, maar gok dat je dan niet prettig tot stilstand komt :)
Dat is inderdaad een noodmaatregel + "Het systeem wordt geactiveerd wanneer een voertuig of voetganger gedetecteerd wordt voor de auto, bij snelheden van 8 km/u of meer". (bron Hyundai!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p8r87
  • Laatst online: 06-07-2024
Whazzaah schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:24:
Thanks, goede tips! Is er iemand met een dakkoffer gesignaleerd en zo ja, type? De dealer had er maar 1 omdat die “gegarandeerd niet tegen de klep aan zou komen”
De dealer was wat duur naar mijn mening, dus ben ik gaan shoppen.

Ik heb laatst de volgende aangeschaft:
Dakkoffer Hapro Traxer 5.6 Anthracite (39006) (=370 ltr. box)
Dakdragers Hapro Cronos Aero 3 Aluminium (31112)
All-in (koffer en dragers): 420€

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e6ycmhew6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zqv7fpr.jpg

Tijdens een lang weekend Duitsland heb ik hem uitgeprobeerd... Ben er erg tevreden over!!
Voordat we de zomervakantie aanpakken.

Over de invloed op het verbruik durf ik niet zo heel veel zeggen. het waaide erg hard, en op de heenweg was hij behoorlijk mee, en op de terugweg tegen. Globaal zou ik zeggen probeer met dakkoffer uit te gaan van een stop na zo'n 300 KM. Dat is bij snelheden van 100 - 110 kmph altijd wel haalbaar. Wij reizen o.a. met een baby, dus dat worden sowieso wat stops maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p8r87
  • Laatst online: 06-07-2024
Trackerfire schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:53:
[...]

Alleen TNM op dit moment. Nog geen weigering gehad...
Als ik TNM google kom ik uit bij NewMotion. Is die conclusie juist, of is een TNM pas een andere dan mijn newmotion druppel?

Ik laad doorgaans met mijn leasplan travelcard, maar daarvan wordt gezegd door leaseplan dat hij in het buitenland niet werkt... du shoop in frankrijk genoeg te hebben aan de newmotion, en evt een aanvulling...!

(Tips altijd welkom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-04 15:28
IvoB2 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:41:
[...]

Dan heb jij toch een speciale uitvoering hoor (of een Tesla? :) ).
Als bij mij de SCC van de Kona EV aanstaat knalt de EV gewoon door elk rood licht, of erger, gewoon achterop het stilstaand verkeer.
Dan kan je kiezen:
- aan je linker paddle trekken: en dan gebeurt er niks en knal je dus achteraan in op de stilstaande voertuigen,
- op de rem gaan staan tot je voertuig stil staat en je voet op de rem houden,
- op de rem gaan staan tot je voertuig stil staat en autohold inschakelen (als deze nog niet geactiveerd was),
- even op de rem gaan staan zodat de ACC uitschakelt en dan verder remmen met de linkerpaddle.
wat ik vaak doe is remmen met de rem tot stilstand, linker paddle aantrekken, rem loslaten. dan blijft de auto ook netjes staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Inderdaad. Doe ik soms ook.
Dat is een kleine variante op mijn laatst genoemde optie.

Je kan ook nog even de "O" knop aantoetsen en dan de L-paddle gebruiken om af te remmen en bij stilstand het kruipgedrag uit te schakelen.

Punt is (in deze discussie) dat je door te remmen (of een andere actie) de SCC uitschakelt en dan de linker flipper wel kan gebruiken als rem. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door IvoB2 op 12-06-2019 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 15:55
p8r87 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Als ik TNM google kom ik uit bij NewMotion. Is die conclusie juist, of is een TNM pas een andere dan mijn newmotion druppel?

Ik laad doorgaans met mijn leasplan travelcard, maar daarvan wordt gezegd door leaseplan dat hij in het buitenland niet werkt... du shoop in frankrijk genoeg te hebben aan de newmotion, en evt een aanvulling...!

(Tips altijd welkom!)
TNM = The New Motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

_-= Erikje =-_ schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:44:
Hmm, morning Lily staat nu voor 1-7 in Rotterdam, ik ben benieuwd!
terug naar 30-06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Gas met die lollie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

elmo1

Kona Electric jan-2019

Gas is een ander topic, stroom erop ;) :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Morning lily, vervolgens ligt ie 3 dagen voor Tilbury te wachten (is al meer gebeurd en dan wordt het later)

[ Voor 124% gewijzigd door nessio op 12-06-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anmax
  • Laatst online: 01-01-2021
Voor de mensen die nog ruimte zoeken voor de laadkabel onder de motorkap. Een goedkope grappige oplossing.....
YouTube: FRUNK-EINBAU IM HYUNDAI KONA ELECTRIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Super grappig deze uitvinding. Heeft ie er ook al mee gereden? Zorgt voor veel meer opbergruimte in de veels te kleine kofferbak. Hoe vaak ik daar al door ben telleurgesteld.

Iets anders. Android auto werkt sinds een paar dagen niet meer. Nieuwe upgrade? En waar?
Anmax schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:03:
Voor de mensen die nog ruimte zoeken voor de laadkabel onder de motorkap. Een goedkope grappige oplossing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Android auto weggooien en opnieuw downloaden. Dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:02
[b]vuurwerk2 in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Iets anders. Android auto werkt sinds een paar dagen niet meer. Nieuwe upgrade? En waar?

[...]
Android auto heeft ook eens in de zoveel tijd een update. Wellicht handig om APKUpdater te gebruiken om de Android Auto updates te installeren indien je dit nog niet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Het linkje dat je geeft:

Supports Android 2.3 to 7.1.

Helaas. die is echt te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-04 12:13
[b]vuurwerk2 in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

4.2.591443-release werkt bij mij prima

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik draai nu 4.3.591854-release. Werkt prima. Weet niet wat de vorige versie was, maar die weigerde ineens te werken (need update).

En ook de 2e telefoon wilde een update/herinstallatie hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door daemonix op 13-06-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
Deze versie geïnstalleerd. Maar het icoon van Android auto wordt niet zichtbaar op scherm van de Kona. Zou Google dan toch nu al plaagstootjes uitdelen aan Hyuwei? Ik gebruik de P30 pro.
daemonix schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:06:
Ik draai nu 4.3.591854-release. Werkt prima. Weet niet wat de vorige versie was, maar die weigerde ineens te werken (need update).

En ook de 2e telefoon wilde een update/herinstallatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
Het ziet er naar uit dat Google de Huawei P30 al wat plaagstootjes geeft. Konden we het telefooncherm maar 1 op 1 r mirror naar het Kona scherm. Het is een ouwe gekke Duitser gelukt. Iemand hier al ervaringen inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Anmax schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:03:
En werkt dat in het echt ook?
Die bak van achter naar voor wisselen is geen kunst.
Maar die bak is wel gemaakt van cm dik isolerend materiaal en dat ga je op je motorblok plaatsen?
Loop je dan niet het risico dat je motor gaat oververhitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
IvoB2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:58:
[...]

En werkt dat in het echt ook?
Die bak van achter naar voor wisselen is geen kunst.
Maar die bak is wel gemaakt van cm dik isolerend materiaal en dat ga je op je motorblok plaatsen?
Loop je dan niet het risico dat je motor gaat oververhitten?
De motor schijnt naar ik heb gelezen maximaal zo'n 30 graden te worden. Dat zal dus wel meevallen. Vraag is wat 't doet met je garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Ik overweeg om de kona te annuleren. Geïnformeerd via LM die zitten er niet mee zolang de dealer ermee instemt zonder additionele kosten. Iemand ervaring hiermee hoe dit is afgelopen of niet is afgelopen? Zit er misschien nog iemand in de aanloop van bestellen van een kona? Deze bestelling stamt van Augustus 2018 en is er dus nog eentje van voor alle prijsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Trackerfire schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:09:
[...]

De motor schijnt naar ik heb gelezen maximaal zo'n 30 graden te worden. Dat zal dus wel meevallen. Vraag is wat 't doet met je garantie etc.
Leek mij op gevoel (na een rit van 90 km) toch redelijk warm.
Maar gevoel is natuurlijk geen wetenschap. De volgende keer er toch eens een thermometer tegen houden vlak na de rit.
Nu ja, als Tesla het kan (de volledige motorruimte bovenaan bijna hermetisch afsluiten voor hun bergplaats) zou het voor een ander (met slechts eeen gedeeltelijke cover) ook moeten kunnen.

Tja de garantie. Dat is idd een punt waar ik ook aan dacht. Ik zou inelk geval met zo'n experiment niet herkenbaar on line gaan staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
De motor is ook vloeistof gekoeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Electrons schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:32:
Ik overweeg om de kona te annuleren. Geïnformeerd via LM die zitten er niet mee zolang de dealer ermee instemt zonder additionele kosten. Iemand ervaring hiermee hoe dit is afgelopen of niet is afgelopen? Zit er misschien nog iemand in de aanloop van bestellen van een kona? Deze bestelling stamt van Augustus 2018 en is er dus nog eentje van voor alle prijsverhogingen.
Die zal ws wel al op de boot deze kant op staan. Mijn acid yellow heb ik Aug 2018 besteld, komt eind deze maand aan (als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
_-= Erikje =-_ schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Die zal ws wel al op de boot deze kant op staan. Mijn acid yellow heb ik Aug 2018 besteld, komt eind deze maand aan (als het goed is)
Strange heb net weer doorgekregen dat weer naar oktober doorschuift. ben er wel klaar mee met dat gerommel met die levertijden. Ik kan er gewoon niet meer mee plannen vwb huidige contract wat inmiddels is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn zoon is, as we speak, de witte uitvoering aan het ophalen. Het was allemaal nogal vrij onzeker of ie nu wel of niet deze auto van de baas zou gaan rijden (voorwaarden daarvoor). Blijkbaar heeft zijn baas de order gewoon door laten lopen, want mijn zoon heeft enkele maanden geleden pas besloten om akkoord te gaan.
Vanaf vandaag dus over op EV. Laden gaat op de zaak, baas rijdt zelf Tesla.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 12:43
Electrons schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:41:
[...]

Strange heb net weer doorgekregen dat weer naar oktober doorschuift. ben er wel klaar mee met dat gerommel met die levertijden. Ik kan er gewoon niet meer mee plannen vwb huidige contract wat inmiddels is afgelopen.
Het hangt denk ik ook wel van je LM af. De eerste datum die ik ooit heb gekregen was 14 juni, die is nooit veranderd en gisteren heb ik m dan ook in ontvangst genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

IvoB2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:44:
Leek mij op gevoel (na een rit van 90 km) toch redelijk warm.
Maar gevoel is natuurlijk geen wetenschap. De volgende keer er toch eens een thermometer tegen houden vlak na de rit.
Deze winter lag er na 100 km nog sneeuw op m’n motorkap, dus heel warm zal het wel niet worden.
Wel een speciaal zicht, zo thuis komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212266

Half maart bestelling gedaan en 14e Juni ontvangen, dark night, volgens mij nummer 2019-101.
Super blij mee!

18” velgen, Michelin Primacy, side steps en kanteldak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
3_s schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:25:
[...]

Deze winter lag er na 100 km nog sneeuw op m’n motorkap, dus heel warm zal het wel niet worden.
Wel een speciaal zicht, zo thuis komen :).
Vandaag een ritje van 3x10 Km gemaakt en motorblok was gewoon koud bij thuiskomst
(met frunk in gebruiik :)), dus geen referentie.
Nu, een winterrit is al helemaal iets anders dan een rit bij een buitentemperatuur van 30°C.
Morgen staat er een rit van 2x 150 Km op het programma. Thermometer ligt klaar. ;)
Meten = weten. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door IvoB2 op 15-06-2019 22:42 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste