Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Hyawei p30 pro en Android auto werken NIET meer samen!
Ook andere gebruikers van deze telefoon in o.a. Engeland kunnen ook geen gebruik meer maken van Android auto in combinatie met de P30 pro.

Blijkbaar is er hier niemand met dit toestel anders hadden we die wel gehoord. Wil wil mijn Hyawei p30 pro kopen voor een zacht prijsje?

[ Voor 15% gewijzigd door vuurwerk2 op 16-06-2019 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 17:01
vuurwerk2 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:55:
Ook andere gebruikers van deze telefoon in o.a. Engeland kunnen ook geen gebruik meer maken van Android auto in combinatie met de P30 pro.

Blijkbaar is er hier niemand met dit toestel anders hadden we die wel gehoord. Wil wil mijn Hyawei p30 pro kopen voor een zacht prijsje?
Met dank aan meneer Trump. Echt bizar dit.
Huawei wordt weggezet als een paria. Slecht voor Huawei, slecht voor consument en slecht voor wereld economie.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tsja, (offtopic) Huawei bedreigt Cisco. Dat zit er achter. Omzet Huawei was paar jaar geleden al hoger dan die van Cisco, en de spullen van Huawei zijn gewoon beter (en sneller).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vuurwerk2 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:55:

Mijn zoon zou het kunnen proberen met de P30 Pro van zijn vriendin. Maar als jij je telefoon voor heel weinig aan mij aan wil bieden, dan ga ik het hem niet vragen vanzelfsprekend 😏

@vuurwerk2, duidelijk zo, dan laat ik het verzoek voor de test achterwege.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2019 14:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurwerk2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Dank man. Ik geef de P30 pro weg aan mijn neefje. Die heeft geen auto dus kan ie er lekker spelletjes mee doen zolang dat nog kan

De P30 is van beste telefoon straks een wegwerp toestel geworden. Of je moet in China wonen. Dan krijg je binnenkort hun eigen softwarem
hardware-lover schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Mijn zoon zou het kunnen proberen met de P30 Pro van zijn vriendin. Maar als jij je telefoon voor heel weinig aan mij aan wil bieden, dan ga ik het hem niet vragen vanzelfsprekend 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik heb een technisch vraagje over het laden van de Kona EV.
Thuis heb ik 3 x 32A.
Mijn laadpaal is aangesloten met neuter en 1 fase 32A-230V (deze fase is enkel voorzien voor het laden van de Kona EV (7,3 Kwh).
Als ik mijn laadpaal aansluit met alle drie de fasen gaat de Kona EV ook laden met neuter en 1 fase 32A-240V , maar welke fase gaat hij dan nemen ?
Zou graag de laadpaal 3 fasig aansluiten daar mijn Zoe 3 fasig kan laden (22Kwh)
Dank u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Tester35 de eerste fase (L1) zoals aangesloten wordt gepakt, de andere 2 zijn niet bedraad aan de auto zijde (en ook niet in de standaard meegeleverde laadkabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Electrons schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:41:
Strange heb net weer doorgekregen dat weer naar oktober doorschuift. ben er wel klaar mee met dat gerommel met die levertijden. Ik kan er gewoon niet meer mee plannen vwb huidige contract wat inmiddels is afgelopen.
Hey, heb je vandaag ook een DM gestuurd, maar weet niet of je die ook ziet dus hier even voor de zekerheid. Ik heb vorig jaar ook een rode Kona besteld die over ca 2 weken wordt afgeleverd, maar ik niet meer nodig heb (ga de e-niro rijden die vrijwel tegelijk komt). Als je die reservering wilt overnemen laat het dan even weten, dan kijken we of dat lukt en heeft iemand er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-04 19:32
Anoniem: 1212266 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:35:
18” velgen, Michelin Primacy, side steps en kanteldak.
Gefeliciteerd!

Bevallen de Michilin Primacy banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Iemand ervaring met het stukgaan van de stoelverwarming/koeling knop? Ik zie de koeling/verwarming lampjes soms nog even opflikkeren, maar daarna uit, en niets meer doen. passagierskant doet het wel gewoon. Dealer gaf aan dat schakelaar stuk was, beetje vreemd na 15k en weinig gebruik. Nu kan ik de koeling wel gebruiken.

Nog een andere vraag: valt die noodstop optie permanent uit te zetten? Of moet ik die bij elke keer starten opnieuw uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Togt dat is gevalletje garantie neem ik aan?

En die noodstop mag denk ik niet standaard uit ivm regelgeving.
Gaat ie bij jou vaak ongewenst af? Bij mij tot nu toe alleen als het ook zou moeten, bij harde remacties van voorliggers op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
heu, ik neem ook aan garantie.

Noodstop: ik had er al eerder over geschreven. Heb het nu 3 keer meegemaakt, maar merk dat ik nu bij kopstaart waarschuwing liever niet ga remmen uit angst dat ie volledig blokkeert. Lijkt me een averechts effect toch?

Laatste keer had ik met 30km/u nog ruim de tijd om te remmen, maar toch noodstop. Auto achter me schoot rechts langs me heen over vluchtstrook. Ik schaam me gewoon . . . . ik kom als chauffeur over als een panisch schoolmeisje . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Dit weekend de eerste lange trip met de Kona gedaan, op en neer naar Fontainebleau, onder Parijs.

Eerste laadstop bij Ionity, probleemloos. Verderop op de A1 een groot ongeluk (1,5 uur vertraging volgens de Navi), dus maar een extra stop gepakt aan een Corri-door, met de hoop dat ze in die tijd de weg weer vrij konden maken. Stonden net twee man de paal te repareren... nou ja. 10 min. wachten, en ik kon gaan laden. Paal kapte er elke keer mee na een minuut of 10. wat een armoede. 3x10 mi. geladen, tussen het winkelen door, en de file begon op te lossen. Dus konden weer verder.

Grootste probleem was eigenlijk het ontbreken van wat voor lader dan ook in de omgeving van de camping. Dit zorgde voor een extra ritje naar de Corri-door lader (20 min. heen, uur laden, 20 min. terug), zodat de terugweg beter zou verlopen.

Terugweg prima. Vanaf de camping in 1 ruk door naar de Ionity lader in Belgie (ten oosten van Lille), wel de CC op 115 km/u gezet om het te halen met 7% lading over. Was toch etenstijd, en de Ionity laad de auto prima naar 80% in de tijd dat we hadden gegeten en een bak koffie hadden gehad (zo'n 45 minuten). Daarna probleemloos door naar huis.

In de toekomst ga ik toch kijken of ik een camping kan vinden met iets van een laadmogelijkheid bij de receptie o.i.d., want dit was toch een beetje armoedig. Ook hoop ik dat het snel-laad netwerk in Frankrijk wat stappen gaat maken... Ik had medelijden met de Fransoos die een uur op me heeft moeten wachten bij de enkele Corri-door paal aan de A6....

[ Voor 6% gewijzigd door IVIaarten op 17-06-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronalddeno
  • Laatst online: 28-02-2022
Mij viel het laatst op dat de stekker van de laadkabel bij het (thuis) laden best heel heet wordt. Niet als je echt het handvat vastpakt, maar iets ervoor. Dus net voor het Hyundai logo. Of daar waar het smalle gedeelte (handvat) over gaat in het brede gedeelte. Zo heet, dat je dat gedeelte niet langer dan een paar sec kan aanraken. Ik snap dat een kabel warm kan/mag worden, maar zo heet vond ik wel opmerkelijk. Is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee, dat is niet goed en niet normaal. Ik zou de maximum stroom lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Togt schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:27:

Noodstop: ik had er al eerder over geschreven. Heb het nu 3 keer meegemaakt, maar merk dat ik nu bij kopstaart waarschuwing liever niet ga remmen uit angst dat ie volledig blokkeert. Lijkt me een averechts effect toch?

Laatste keer had ik met 30km/u nog ruim de tijd om te remmen, maar toch noodstop. Auto achter me schoot rechts langs me heen over vluchtstrook. Ik schaam me gewoon . . . . ik kom als chauffeur over als een panisch schoolmeisje . . .
als jij zelf remt mag de noodstop volgens mij niet aangaan, als het systeem begint te remmen voordat jij dat doet staat het wellicht te vroeg afgesteld, heb je al naar de instellingen gekeken en die op de laagste stand gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
@Him_ Ik zal eens controleren, maar weet vrij zeker dat ik hem zoveel mogelijk uit gezet heb.
@Ronalddeno Bij mij wordt ie soms ook erg heet. De maximum stroom lager zetten? Ik hoorde van New Motion dat ik niet op volle snelheid kan opladen omdat het voltage bij mij lager ligt (220 ipv 230/240?!)

Ik neem aan dat er een soort weerstandsmeting in de laadpaal zit zodat ie afslaat voordat mijn kabel oververhit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Him_ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:06:
[...]

als jij zelf remt mag de noodstop volgens mij niet aangaan, als het systeem begint te remmen voordat jij dat doet staat het wellicht te vroeg afgesteld, heb je al naar de instellingen gekeken en die op de laagste stand gezet?
Zo zou het volgens mij ook moeten zijn. 2x gehad nu in de 23K kilometers. 1x dat ik zelf al zou remmen maar blijkbaar iets te laat. Toen ik ging remmen viel de noodstop weg en had ik weer volledige controle. En 1x dat ik echt te laat was, hij stuurde ook een beetje weg van de aanrijding richting de groenstrook. Schrok wel, maar de noodstop was toen wel nodig anders had ik er waarschijnlijk bovenop gezeten.

Instellingen heb ik op een zo laat mogelijke reactie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212266

denheer schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:18:
[...]

Gefeliciteerd!

Bevallen de Michilin Primacy banden?
De Michelin’s voldoen zeker, enige ervaring van standaard banden was bij een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1166714

Wat is het toch met die Hyundai dealers?
Echt communiceren doen ze niet.
Vraag je ze vriendelijk of ze gewoon even iedere 2 weken (of iedere maand) een update kunnen doen van de status, dan doen ze dat ondanks toezegging niet.
Nu weten we dat de auto blijkbaar op 21 mei in Rotterdam aangekomen is en weer ligt de communicatie helemaal stil. Is het nu zo vreemd en veelgevraagd om klein zakelijke klanten een beetje op de hoogte te houden de status? Wij rijden door onjuiste info nu al vanaf half januari met 1 auto (ipv 2) en willen eigenlijk toch gewoon graag een duidelijke melding waar de auto is, wat de levertijd is vanaf dat de auto op de kade staat in Rotterdam enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1192348 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:52:
Bericht gekregen dat mjn Kona in Rotterdam staat. Was besteld augustus 2018 en komt nu dus half juni 2019. (bestelnr: 2019-0638)
Wij besteld juli 2018.... en nog geen datum gehoord. Daarbij blinken Hyundai dealers blijkbaar niet uit in hun communicatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobers
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:24
Anoniem: 1166714 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:52:
Vraag je ze vriendelijk of ze gewoon even iedere 2 weken (of iedere maand) een update kunnen doen van de status, dan doen ze dat ondanks toezegging niet.
Je kan toch gewoon geduldig wachten tot ze je bellen om de auto af te halen? Auto komt echt niet sneller door elke 2 weken een status bericht te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronalddeno
Togt schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:44:
@Him_ Ik zal eens controleren, maar weet vrij zeker dat ik hem zoveel mogelijk uit gezet heb.
@Ronalddeno Bij mij wordt ie soms ook erg heet. De maximum stroom lager zetten? Ik hoorde van New Motion dat ik niet op volle snelheid kan opladen omdat het voltage bij mij lager ligt (220 ipv 230/240?!)

Ik neem aan dat er een soort weerstandsmeting in de laadpaal zit zodat ie afslaat voordat mijn kabel oververhit is ;)
Heb de dealer maar eens geraadpleegd over de zeer hete stekker. Ik moest langskomen. Vanmorgen gedaan. Ik heb nu een leen-laadkabel meegekregen. Mijn kabel gaat naar de importeur om nagekeken te worden. Kreeg de indruk dat er vaker problemen met laadkabels waren. Terug op mn werk stonden er 2 andere Kona's te laden. Even de stekker gevoeld. Totaal niet warm, laat staan heet. Mijn conclusie: ga naar je dealer als je merkt dat de stekker (die in de auto zit) heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Hi iedereen,

Ik heb eindelijk eens Adroid auto geinstalleerd. Als het werkt is het best grappig. Het is makkelijker bellen in ieder geval. Ook makkelijk om te navigeren maar dat doe ik niet zo vaak. Ik heb twee vragen:

Als een App binnenkomt, kan ik een bericht terugsturen dat ik onderweg ben en later zal reageren. . android auto zegt dat ik op de "spraakknop" moet drukken om het antwoord te verzenden. Welke knop is dat precies? Ik heb het microfoontje op het scherm geprobeerd en het "hoorntje" op het stuurwiel. Werkt beide niet.

Android auto doet het bij mij af en toe wel en niet. soms wordt onderweg ook zomaar de verbinding verbroken en krijg ik geen connectie meer tussen telefoon en auto. Heeft iemand dat ook en wat heb je er aan gedaan?

Groet,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Kabel niet helemaal betrouwbaar of niet helemaal goed ingestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 15:15
sander666 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:25:
Als een App binnenkomt, kan ik een bericht terugsturen dat ik onderweg ben en later zal reageren. . android auto zegt dat ik op de "spraakknop" moet drukken om het antwoord te verzenden. Welke knop is dat precies? Ik heb het microfoontje op het scherm geprobeerd en het "hoorntje" op het stuurwiel. Werkt beide niet.
De "spraakknop" is het knopje linksboven op je stuurwiel (boven "volume +").
Ik heb geen problemen met wegvallende verbindingen, behalve als ik in mijn lompheid aan het kabeltje zit (zo;n magnetisch kabeltje, die dus vrij makkelijk loslaat), maar dan is het mijn eigen schuld 8)7

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronalddeno
Kabel niet goed. Hopelijk hoor ik nog van de dealer wat er precies mis is/was. Kabel zat er wel goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Laatst online: 27-01 14:01
Anoniem: 1166714 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:52:
Nu weten we dat de auto blijkbaar op 21 mei in Rotterdam aangekomen is en weer ligt de communicatie helemaal stil. Is het nu zo vreemd en veelgevraagd om klein zakelijke klanten een beetje op de hoogte te houden de status? Wij rijden door onjuiste info nu al vanaf half januari met 1 auto (ipv 2) en willen eigenlijk toch gewoon graag een duidelijke melding waar de auto is, wat de levertijd is vanaf dat de auto op de kade staat in Rotterdam enz.
Ik kan dit volledig onderschrijven. Nul, nul communicatie. Heb van de gemiddelde webshop meer communicatie waar je iets besteld hebt van een paar tientjes. Bedroevend.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
@daemonix zou met het locking mechanisme niet mogen voorkomen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Togt schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:30:
@daemonix zou met het locking mechanisme niet mogen voorkomen toch?
Het ging om het telefoonkabeltje van de post daarboven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Een leuk artikel over het trekken van een kar

https://thedriven.io/2019...ctric-car-can-it-be-done/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander666
  • Laatst online: 30-11-2024
mjdvandenberg schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:33:
[...]

De "spraakknop" is het knopje linksboven op je stuurwiel (boven "volume +").
Ik heb geen problemen met wegvallende verbindingen, behalve als ik in mijn lompheid aan het kabeltje zit (zo;n magnetisch kabeltje, die dus vrij makkelijk loslaat), maar dan is het mijn eigen schuld 8)7
Dank,ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04-2022
dan gaan de leveringen in Belgie blijkbaar toch vlotter
besteld 31/01/2019 - levering op papier = 01/06/019
geleverd 24/05/019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:32

3_s

Draadloos laden van gsm is geweldig, maar bij mij overhit die regelmatig.
Ik luister veel podcasts, via bluetooth. Als ik dat combineer met draadloos laden, wordt hij te warm.
(tijdelijke) oplossing: gsm even voor de airco houden tot hij afgekoeld is, dan gaat het weer.

Ik heb een S8 die al redelijk wat heeft meegemaakt, dus misschien ligt het daaraan.
Zijn er nog mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 17:45
3_s schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:19:
Zijn er nog mensen die daar last van hebben?
Ongerelateerd aan de Kona, maar mijn S8 had ook last van oververhitting. Laden + google maps + telefoongesprek was genoeg om hem de nek om te doen.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn zoon heeft zijn afgelopen zaterdag ontvangen Kona vandaag voor het eerst aan de laadpaal gehangen die bij zijn werkgever voor de deur staat. Dat was even slikken (en schrikken), het gaat daar met 3.4kW/h.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:01:
Mijn zoon heeft zijn afgelopen zaterdag ontvangen Kona vandaag voor het eerst aan de laadpaal gehangen die bij zijn werkgever voor de deur staat. Dat was even slikken (en schrikken), het gaat daar met 3.4kW/h.
Dat is redelijk standaard hoor. Betekent dat het een 3fase 11kW paal is, en dat zullen de meeste normale laadpaaltjes zijn, waavan de Kona er maar 1 kan gebruiken. Als hij daar van schrikt heeft hij zich er niet voldoende in verdiept :)
Met mazzel heb je een 22kW paal, dan haal je zo'n 7,3 kW max, en dan laad je wel weer vol binnen een werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
dat valt op zich toch nog mee, dat is meer dan 28 kWh per werkdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

daemonix schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:09:
dat valt op zich toch nog mee, dat is meer dan 28 kWh per werkdag.
Als hij de gehele werkdag bij de laadpaal locatie zou vertoeven mogelijk wel. Dit is helaas vaak niet het geval.

@IVIaarten, totaal niet in verdiept mag ik wel stellen 8)

Hij kan in geval van nood nog terugvallen op zijn benzine vehikel, die staat hier nog voor de deur :)

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 14-08-2019 15:07 . Reden: inmiddels verkocht ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
daemonix schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Het ging om het telefoonkabeltje van de post daarboven. ;)
Ah, ok die had ik gemist. Ik vind Android Auto echt verschrikkelijk. Of ik begrijp het niet, of ik word oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Het stomme aan Android Auto is dat je een kabel nodig hebt.
Toch met de kona.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat is niet stom van Android Auto, maar van Bluetooth (althans de oudere versies) dat eigenlijk niet de bandbreedte heeft die nodig is.

@Ronalddeno Wat is er niet te begrijpen aan Android Auto? We hopen natuurlijk allemaal wel dat je (in goede gezondheid) oud wordt. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door daemonix op 19-06-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 19:49
Hoi,
zijn er zaken waar je rekening mee moet houden als je de kona 3 weken op het vliegveld zet en daarna toch nog naar huis wilt kunnen rijden?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Uitzetten? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
cautje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:41:
Hoi,
zijn er zaken waar je rekening mee moet houden als je de kona 3 weken op het vliegveld zet en daarna toch nog naar huis wilt kunnen rijden?
Thx!
- Op slot zetten ;)
- Geen waardevolle zaken erin laten liggen ;)

Ok, even serieus weer...
- Accu niet op bijna 100% laten staan (zal voor die paar weken niet zo’n punt zijn, maar toch, zo’n accu vindt dat niet heel fijn)
- Even controleren dat de functie aan staat dat de 12v accu bijgeladen wordt uit de high voltage accu.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 19:49
THX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Laatst online: 26-05 17:45
mjdvandenberg schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:22:
- Even controleren dat de functie aan staat dat de 12v accu bijgeladen wordt uit de high voltage accu.
Zitten daar ook nadelen aan eigenlijk? Waarom zou je dit uitzetten?

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Geen idee waarom je dat uit zou willen zetten. Ik had eigenlijk verwacht dat dat bijladen altijd automatisch zou gaan, maar het blijkt een optie in het instellingenmenu te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Volgens mij is de default dat het uit staat, en wordt het door goede dealers aangezet voor aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Zorgen dat uw koffer goed dicht is, zodat niet stiekem het lichtje blijft branden en de batterij leeg loopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is toch nog een "momentje" Fastned geworden gisterenavond ;)

hardware-lover in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Laatst online: 27-05 09:00
sander666 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:25:
Hi iedereen,

Ik heb eindelijk eens Adroid auto geinstalleerd. Als het werkt is het best grappig. Het is makkelijker bellen in ieder geval. Ook makkelijk om te navigeren maar dat doe ik niet zo vaak. Ik heb twee vragen:

Android auto doet het bij mij af en toe wel en niet. soms wordt onderweg ook zomaar de verbinding verbroken en krijg ik geen connectie meer tussen telefoon en auto. Heeft iemand dat ook en wat heb je er aan gedaan?

Groet,
Sander
Een goed kabeltje (geschikt voor data-overdracht) is heel belangrijk. Om een berichtje terug te sturen druk je op het spraakknopje op je stuur en zeg je "stuur whatsapp bericht naar [voornaam]". Ik weet eigenlijk niet of dit ook werkt met het sturen van berichten naar een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 19:04
Togt schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:27:

Ik heb ook drie keer een noodstop gehad en vond de ingrepen zeer overdreven. Zelf was ik alle keren al aan het remmen en pakte het systeem het over. Ik heb de instelling op de minst ingrijpende stand. Ik schrok mij in deze situaties echt rot! Eerste wat je doet is kijken in je achteruitrijspiegel wie er achter je rijdt. Gelukkig heb ik bij geen van de keren iemand dicht op mij gehad. Anders zou het mij niks verbazen als hij of zij achterop klapt!

Zelf ben ik ik sowieso niet echt tevreden over de systemen.

Momenteel heb ik het lane departure warning weten te blokkeren door de knop te vergrendelen met behulp van een papiertje. Dat scheelt een hoop gezeur.

Ook zou ik graag minder snel waarschuwingen willen als het snelheidsverschil te groot is tussen mij en mijn 'voorligger'. Bijvoorbeeld als iemand in de bebouwde kom afslaat en jij er met 40 rustig omheen wil rijden. Of als een in een stuk kromme weg stilstaande auto moet passeren.

Ook het geluid van de dooie hoek waarschuwing staat uit. Totaal onbruikbaar en maakt dat je niet zonder gepiep kan invoegen.

Deze auto zou een stuk fijner zijn als die 95% minder zou piepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Laatst online: 11-01 08:49
3_s schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:22:
Het stomme aan Android Auto is dat je een kabel nodig hebt.
Toch met de kona.
Voor een paar 10-tjes heb je een module zodat het draadloos kan, even checken op AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
daemonix schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:41:
Dat is niet stom van Android Auto, maar van Bluetooth (althans de oudere versies) dat eigenlijk niet de bandbreedte heeft die nodig is.

@Ronalddeno Wat is er niet te begrijpen aan Android Auto? We hopen natuurlijk allemaal wel dat je (in goede gezondheid) oud wordt. ;)
android wireless maakt gebruik van wifi en niet Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Knap. Vooral als de auto niet met wifi verbonden is of kan worden of, zoals bij de meeste auto's(!), de head unit dit niet ondersteund.

https://www.lifewire.com/android-auto-wireless-4176354

[ Voor 49% gewijzigd door daemonix op 21-06-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
daemonix schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:26:
Knap. Vooral als de auto niet met wifi verbonden is of kan worden of, zoals bij de meeste auto's(!), de head unit dit niet ondersteund.

https://www.lifewire.com/android-auto-wireless-4176354
Ik snap niet zo goed wat er knap aan is? Het betreft hier Android Auto Wireless, een functie die de Kona niet biedt en nog bijna geen enkele auto.

In order to achieve a wireless connection between your phone and your car, Android Auto Wireless taps into the Wi-Fi functionality of your phone and your car radio. That means it only works with vehicles that have Wi-Fi functionality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er bestaat ook zo iets als klant beleving.
Bij mijn China bestellingen van een paar euro kan ik het hele proces volgen. Pakket wordt verzonden, pakket heeft pakhuis verlaten, pakket heeft land van herkomst verlaten, pakket is aangekomen in land van levering enz.
Dit zijn gewoon gegevens die ergens in een systeem zitten en daardoor ook voor weinig tot geen meerkosten gewoon voor de klant beschikbaar zijn.
Waarom zou dat niet bij een product van €45.000,- kunnen?
Ook die informatie is gewoon beschikbaar.
De auto komt er inderdaad niet sneller door maar je hebt wel het idee dat er iets gebeurt en dat heet zo iets als klantbeleving.
Daarnaast als ze gewoon iets geautomatiseerds aan status updates doen hoef je ook niet de verkopers er mee lastig te vallen.
Nu ga ik er vooralsnog maar vanuit dat de €800,- prijsverhoging niet wordt doorgerekend. Want daarvoor heb ik toch het gevoel dat er in ieder geval door de dealer niets extra's wordt gedaan.
MrRobers schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Je kan toch gewoon geduldig wachten tot ze je bellen om de auto af te halen? Auto komt echt niet sneller door elke 2 weken een status bericht te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Anoniem: 1166714 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:33:
Er bestaat ook zo iets als klant beleving.
Bij mijn China bestellingen van een paar euro kan ik het hele proces volgen. Pakket wordt verzonden, pakket heeft pakhuis verlaten, pakket heeft land van herkomst verlaten, pakket is aangekomen in land van levering enz.
Dit zijn gewoon gegevens die ergens in een systeem zitten en daardoor ook voor weinig tot geen meerkosten gewoon voor de klant beschikbaar zijn.
Waarom zou dat niet bij een product van €45.000,- kunnen?
Ook die informatie is gewoon beschikbaar.
De auto komt er inderdaad niet sneller door maar je hebt wel het idee dat er iets gebeurt en dat heet zo iets als klantbeleving.
Daarnaast als ze gewoon iets geautomatiseerds aan status updates doen hoef je ook niet de verkopers er mee lastig te vallen.
Nu ga ik er vooralsnog maar vanuit dat de €800,- prijsverhoging niet wordt doorgerekend. Want daarvoor heb ik toch het gevoel dat er in ieder geval door de dealer niets extra's wordt gedaan.

[...]
Recent weer contact gehad. Alle prijsverhogingen worden gewoon doorgerekend wordt er verteld. Zowel dealer als LM bevestigen dit. Klinkt het logisch? Nee bij mij ieder geval niet. Als ik ooit nog eens particulier een auto koop dan ga ik het contract uitpluizen op deze ongein zodat ik er direct vanaf kan en anders helemaal geen koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
baio schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:21:
[...]

Ik heb ook drie keer een noodstop gehad en vond de ingrepen zeer overdreven. Zelf was ik alle keren al aan het remmen en pakte het systeem het over. Ik heb de instelling op de minst ingrijpende stand. Ik schrok mij in deze situaties echt rot! Eerste wat je doet is kijken in je achteruitrijspiegel wie er achter je rijdt. Gelukkig heb ik bij geen van de keren iemand dicht op mij gehad. Anders zou het mij niks verbazen als hij of zij achterop klapt!

Momenteel heb ik het lane departure warning weten te blokkeren door de knop te vergrendelen met behulp van een papiertje. Dat scheelt een hoop gezeur.

Ook zou ik graag minder snel waarschuwingen willen als het snelheidsverschil te groot is tussen mij en mijn 'voorligger'. Bijvoorbeeld als iemand in de bebouwde kom afslaat en jij er met 40 rustig omheen wil rijden. Of als een in een stuk kromme weg stilstaande auto moet passeren.

Ook het geluid van de dooie hoek waarschuwing staat uit. Totaal onbruikbaar en maakt dat je niet zonder gepiep kan invoegen.

Dus elke auto die je voorbij komt krijg je een dode hoek piep van. En dat moet je dan non-stop uitzetten of blijft het uit als het uitstaat bij de volgende starten? En is dan alleen het geluid uit of ook de lichtmarkering in de spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 19:04
Electrons schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:37:
[...]

Dus elke auto die je voorbij komt krijg je een dode hoek piep van. En dat moet je dan non-stop uitzetten of blijft het uit als het uitstaat bij de volgende starten? En is dan alleen het geluid uit of ook de lichtmarkering in de spiegel?
Nee het dode hoek waarschuwingsgeluid kan je blijvend uitzetten en reset niet bij het starten. Het lichtje in de spiegel brand wel altijd.

Echter zou geluid best handig kunnen zijn als je een keer een vergissing maakt en naar rechts wilt en op het punt staat iemand werkelijk af te snijden.

Echter als je ervoor kiest het geluid aan te zetten piept die altijd bij het aanzetten van het knipperlicht en het invoegen. Ieder auto die dan twee / drie auto lengtes achter je zit zal die dan voor piepen totdat je op dezelfde rijbaan zit.

In mijn mening: onbruikbaar. Wat erg jammer is!

Hoe ervaren jullie al die hulpsystemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Mocht m'n Kona er zijn laat ik het je weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 30-05 18:49
+1

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Laatst online: 30-05 13:57
baio schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Op de snelweg ben ik wel tevreden maar ik ben zelf al een voorzichtige rijder. Het lijkt er op dat de auto wel degelijk een soort model bouwt. De auto remt sneller voor vrachtwagens dan voor autos, remt anders op verschillende snelheden en ziet goed de belijning. Het lijkt er wel op dat het model alleen over de bewegende objecten in je eigen rijstrook wordt opgebouwd. De auto wil zo snel mogelijk weer de ingestelde volgafstand bereiken als deze te kort is en hoe strakker iemand invoegd hoe sterker de auto remt. Omdat ik een voorzichtig rijder ben was ik wel gewend dat mensen regelmatig het gat voor me proberen op te vullen. Handmatig hoef ik dan zelden te remmen. Ik denk niet dat het systeem in deze auto de complexiteit en/of snelheid heeft om een model op te bouwen dat resulteert in iets wat voor mensen herkenbaar is als verkeersinzicht.

Buiten de snelweg wel wat rare dingen gezien zoals een noodstop voor een fietser op een verhoogd fietspad net in een flauwe bocht.

Dus in het algemeen wel tevreden, ik doe significant minder rijhandelingen.

Ook vooral nadat ik vanmorgen op de A2 bij de Martinus Nijhoffbrug een total-loss Nissan Leaf v2 heb gezien die achterop een vrachtauto was geknald vind ik het voorzichtige gedrag van de Kona wel wat hebben. Ik weet niet of ProPilot aan stond of dat een onervaren chauffeur het trekvermogen wat onderschat had. Wel zonde. Hopelijk zijn de batterijen te recyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
[...]
Die piep heb ik ook uitgezet, van de dodehoek spiegel. Gisteren trouwens ook weer noodstop gehad. Erg vervelend zat nog autolengte tussen, achter je schrikken mensen zich dood. Zelf ook schrikken. Systeem werkt ook erg onvoorspelbaar. Auto heeft idd teveel piepjes

Nee het dode hoek waarschuwingsgeluid kan je blijvend uitzetten en reset niet bij het starten. Het lichtje in de spiegel brand wel altijd.

Echter zou geluid best handig kunnen zijn als je een keer een vergissing maakt en naar rechts wilt en op het punt staat iemand werkelijk af te snijden.

Echter als je ervoor kiest het geluid aan te zetten piept die altijd bij het aanzetten van het knipperlicht en het invoegen. Ieder auto die dan twee / drie auto lengtes achter je zit zal die dan voor piepen totdat je op dezelfde rijbaan zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:51
[...]

Als je snelheidsverschil groot genoeg is piept je dode hoek unit echt niet. Waarschijnlijk is jouw invoegen ook daadwerkelijk vervelend voor de gene waar je voor gaat. Dat deze weer een gat moet laten vallen etc. Als je je gewoon aan leert om ietsje later naar rechts te gaan krijg jij geen piepje en hebben anderen geen last van je, zo achtelijk groot gat is dat nou ook weer niet, letterlijk schuin achter je :9

Als mijn vriendin rijdt dan piept de auto ook continue als ze invoegt, misschien is de truuk gewoon iets later je knipperlicht aan doen. Daar reageert het systeem op, niet de daadwerkelijke afstand bij invoegen.
[...]

Ik heb ook al een aantal ingrepen gehad en ik ben het met je eens dat ik altijd zelf al rem en ik het ook onnodig vind. Vandaag echter een remgolf uit het niks, ja ik reed niet op cruise en nee ook geen 2s afstand. Ik ben nog nooit zo snel van 130 naar 0 gegaan. Piepende bandjes. 3 meter op mijn voorganger over. Gelukkig had de gene achter mij ook zo'n mooi systeem 8). Dus een extra ingreepje neem ik bij deze maar voor lief.

De "auto" gaat er volgens mij van uit dat als jij niet ca 1 a 2 s achter iemand zit als er geremd moet worden, dit potentieel ingreep waardig is. Op de snelweg is 1 a 2 s toch best een flink gat en jij zal dan wel net als ik deze afstand niet altijd aanhouden.

Piepjes zijn inderdaad een dingetje, lane departure is op ACC niet aan de orde aangezien die dat zelf wel fixed. Stuurbeweging moeten maken op een recht stuk daarintegen is toch wel echt killing :X Als je veel last hebt van lane departure dan rijdt je op hele smalle wegen of rijdt altijd op/over de lijn, of je geeft geen richting aan, daar is dat systeem natuurlijk niet voor gebouwd. Voor mij doet lane departure wat het moet doen en heb ik er echt nul last van.

Volgens mij is het gewoon zaak dat je de systemen begrijpt en je rijgedrag er op aan past. In plaats dat de verwachting dat de auto rijdt en reageert zoals jij dat graag wilt. Daar wordt je veel vrolijker van :)

Ik heb inmiddels zo'n 11.000 km gehad, nog geen spijt van. :+

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
Electrons schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:19:
[...]

Recent weer contact gehad. Alle prijsverhogingen worden gewoon doorgerekend wordt er verteld. Zowel dealer als LM bevestigen dit. Klinkt het logisch? Nee bij mij ieder geval niet.
Vrijwel elke verkoop van een nieuwe auto zal in NL onder BOVAG voorwaarden plaatsvinden. Daarvan heb je een particuliere en een zakelijke variant.

De LM zal zakelijk zijn en in de zakelijke variant van de BOVAG voorwaarden staat in artikel 4 het volgende:
2. Nadat de overeenkomst of opdracht is afgesproken, kan er iets veranderen, waardoor de verkoper/reparateur de prijs zal verhogen. Het gaat om omstandigheden zoals een gewijzigde heffing door de overheid (denk aan belastingen, invoerrechten, of aan accijns), of om valutakoerswijzigingen. Het kan ook gaan om verhoogde fabrieksprijzen/importeursprijzen, of om gestegen kosten vanwege arbeidslonen, sociale lasten of andere arbeidsvoorwaarden

4. Een prijswijziging is geen grond voor het ontbinden van de overeenkomst of opdracht.
Kwestie dus van het contract goed lezen voordat je een handtekening zet en rekening houden met dit soort zaken die nu eenmaal voor kunnen komen, in de zakelijke wereld heb je geen consumentenbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
Ik laad niet zo vaak openbaar, maar gisteren moest ik er toch aan geloven. 75kW gehaald :)
Maar het lukte mij niet om de auto aan te houden tijdens het laden zodat de airco, etc. het bleef doen. Zou toch moeten kunnen? Als ik de auto aan zette tijdens het laden kreeg ik storing op de laadpaal. Als ik de auto aan had staan voor het laden, wilde het laadklepje niet open.

Iemand die mij de juiste volgorde kan aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
denheer schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:28:
[...]

Vrijwel elke verkoop van een nieuwe auto zal in NL onder BOVAG voorwaarden plaatsvinden. Daarvan heb je een particuliere en een zakelijke variant.

De LM zal zakelijk zijn en in de zakelijke variant van de BOVAG voorwaarden staat in artikel 4 het volgende:

[...]

Kwestie dus van het contract goed lezen voordat je een handtekening zet en rekening houden met dit soort zaken die nu eenmaal voor kunnen komen, in de zakelijke wereld heb je geen consumentenbescherming.
Kan allemaal wel zo zijn. Echter dat is de LM. Ik neem het af als werknemer met een leasecontract en door deze verhogingen gaat zowel de bijtelling als de prive bijdragen omhoog. En die prijsverhogingen mag je van genieten omdat de levering alsmaar uitgesteld wordt. Er komt dus niets extra voor terug.

Dus theoretisch gezien kan Hyundai op een dag wakker worden en gewoon 100k vragen voor die auto vanwege gestegen kosten en dan mag je dat als klant gewoon gaan afklappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
Electrons schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Kan allemaal wel zo zijn. Echter dat is de LM. Ik neem het af als werknemer met een leasecontract en door deze verhogingen gaat zowel de bijtelling als de prive bijdragen omhoog. En die prijsverhogingen mag je van genieten omdat de levering alsmaar uitgesteld wordt. Er komt dus niets extra voor terug.

Dus theoretisch gezien kan Hyundai op een dag wakker worden en gewoon 100k vragen voor die auto vanwege gestegen kosten en dan mag je dat als klant gewoon gaan afklappen?
Jij neemt het niet af als werknemer, de leaseauto wordt aan jou ter beschikking geteld door je werkgever die deze auto leased bij de LM, de LM heeft de auto zakelijk ingekocht bij de dealer.

Als Hyundai de prijs verhoogt naar 100k dan zal je in overleg moeten gaan met je werkgever, als je er dan niet uitkomt dan kan je waarschijnlijk met success je werkgever aanklagen voor een buitensporige lastenverhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Laatst online: 30-05 18:56
[...]

Ik ben helemaal fan van de SCC, gebruik ik vrijwel altijd. Enige minpuntje is dt als je hard afrijdt op langzaam rijdend verkeer dat ie nog wel eens in de noodstop schiet en ik dan dus preventief zelf rem.

Dat is gelijk het eerste minpunt; de noodrem. Ik heb al meerdere keren een noodstop gehad met vier blokkerende wielen zonder dat ik dat gewild had..... Even het stroompedaal aantikken haalt hem er snel weer uit maar je schrikt je een ongeluk.
De LFA en LKA heb ik meestal uit staan, bij file en langzaam rijden op de snelweg wil ik aan de buitenkant van het rijvak rijden om motoren de ruimte te geven en dat gaat niet met dat spul aan. En daarnaast; echt je handen los of zelf ontspannen op het stuur kan niet want dat begint ie binnen no-time te piepen dat je je stuur moet bewegen.

Ik vind de dode hoek waarschuwing in de spiegel en de HUD wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Laatst online: 30-05 18:56
[...]

Hoe heb je dat precies gedaan, mij is dat nog niet gelukt......?

EDIT: al gelukt, had het eerder met de VESS geprobeerd, daar werkt de truc niet....
EDIT2: toch net gelukt, na een stukje rijden geeft ie een storing aan in het LKA systeem, mijn Kona laat zich dus niet foppen met een papiertje

[ Voor 25% gewijzigd door Marko72 op 23-06-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 10:49
We zijn afgelopen week bij de dealer langsgeweest, om te vragen naar mogelijkheden om de bestelde Kona niet af te nemen. Het gaat om een leaseauto, die in januari besteld is. Inmiddels is de geplande levering van januari 2020 naar februari doorgeschoven.

Annuleren kan alleen als we de boete betalen. Dat zou opgelegd worden door de strenge importeur, en niet de dealer. De bestelling laten overnemen door iemand anders kan ook niet, want ook daar is de importeur streng op. En verkopen aan een klant van de dealer zou ook net zo interessant voor de dealer zijn als een leaseauto afleveren.

Ik meende gelezen te hebben dat het beleid hieromtrent van de dealer afhangt. Maar dat ontkent onze dealer dus.

Heeft iemand hier een andere ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, ik lees veel over de dode-hoek waarschuwing, maar die doet het bij mij niet eens... En ik kan de instelling niet vinden waar die uit zou moeten staan... (ik zou graag dat lampje in de spiegel wel aan hebben, piep hoeft niet).

Heb er nu 8000km op zitten, a 14,5 kWh / 100km gemiddeld. Behoorlijk tevreden verder, al herken ik de klachten van het panische noodrem-systeem wel (hij grijpt best snel en fors in). Ik hou nu gewoon meer afstand, en dan valt het wel mee :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Laatst online: 27-05 09:00
Noodremsysteem is bij mij in het begin een paar keer afgegaan, waarvan het meeste terecht. Ik heb nu de ACC standaard op 3 blokjes afstand gezet, en dat bevalt goed. Zonder ACC heb ik een kortere afstand tot mijn voorganger, maar ik kan beter anticiperen dan de auto. De auto ziet alleen je voorganger. Dat is gelijk het manco van het systeem. Ik begrijp dat Tesla hier wel ontwikkelingen in heeft qua verder vooruit kijken.

De dodehoekpiep is echt totaal niet bruikbaar als je veel file rijdt. Ik schrok me elke keer lam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p8r87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
[...]

In combinatie met de ACC is het voor erg prima rijden. Snelweggebruik tijdens de spits-uren is sowieso niet mijn favoriete bezigheid. Met de ACC en overige hulp, kost het rijden mij een stuk minder moeite, lees: Irritatie in het verkeer.

Als je provinciaal of binnen de bebouwde kom rijdt heb je hier en daar af en toe een piepje... Die neem ik persoonlijk voor lief.

Noodstops heb ik nog niet meegemaakt. Blijkbaar houd ik te weinig van mijn voorliggers, of maakt iedereen voor mij ruim baan :)

Het grootste nadel van de hulp features is voor mij dat ik ze niet heb als ik in een andere auto rijd. Ik ben er ontzettend (positief) aan gewend geraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Nog even een positieve note: die paar keer dat mijn stoelventilatie knopje werkt is het dan ook wel heerlijk fris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Hoogie2004 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:37:
Heb er nu 8000km op zitten, a 14,5 kWh / 100km gemiddeld.
Dat doe je heel netjes, ik kom rond de 16,1 uit. Maar maak ook veel snelweg

[ Voor 0% gewijzigd door Togt op 24-06-2019 16:21 . Reden: Ik wilde deze post toevoegen aan mijn vorige, maar kon deze niet meer verwijderen. Sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 29-05 21:44
De levertijden problematiek gaat vrolijk door. LM (een van de grotere in Nederland) heilig overtuigd dat ik 1-7 de Kona mag ophalen bij de dealer en dus iedereen op de hoogte gebracht, collega die mijn huidige auto gaat rijden ook helemaal blij... Dealer gebeld; zij weten van niks. Zij weten het pas 2 weken van te voren als de Kona er is (via de importeur).
Zou gaan om een 'speciale' regeling tussen LM en Importeur, klinkt als een soort van 2e rangs maar dat was het beslist niet.. iemand een idee wat voor regeling dit is? De dealer kan en wil niks zeggen over levertijd, behalve dat het wel binnen nu en 12 maanden is (bestelling loopt ook pas sinds september 2018) ;)

De dealer, mijn werkgever en LM maar gezellig met elkaar in contact gebracht maar het is blijkbaar bijzonder ingewikkeld :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30
Banjy schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:22:
De levertijden problematiek gaat vrolijk door. LM (een van de grotere in Nederland) heilig overtuigd dat ik 1-7 de Kona mag ophalen bij de dealer en dus iedereen op de hoogte gebracht, collega die mijn huidige auto gaat rijden ook helemaal blij... Dealer gebeld; zij weten van niks. Zij weten het pas 2 weken van te voren als de Kona er is (via de importeur).
Zou gaan om een 'speciale' regeling tussen LM en Importeur, klinkt als een soort van 2e rangs maar dat was het beslist niet.. iemand een idee wat voor regeling dit is? De dealer kan en wil niks zeggen over levertijd, behalve dat het wel binnen nu en 12 maanden is (bestelling loopt ook pas sinds september 2018) ;)

De dealer, mijn werkgever en LM maar gezellig met elkaar in contact gebracht maar het is blijkbaar bijzonder ingewikkeld :+
Het blijft vaag/vreemd allemaal. LM bestelling voor mij is ook in september 2018 geweest, levering november 2019. Vandaag belde de dealer dat hij op korte termijn geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn Kona, waarin ik nu alweer een half jaar naar volle tevredenheid in rijd, is vorige week voor de eerste keer "voor de beurt" geweest. Nu wist de dealer me te vertellen dat ze de navigatie hadden geupgrade. Afgelopen weekend heb ik de N18, de nieuwe autoweg tussen Enschede en Groenlo, genomen. Het bevreemt me nogal dat deze nieuwe weg niet bekend was op mijn navigatie. De weg is toch alweer meer dan een jaar open. Bovendien kende een jaar geleden mijn voorloop VW Polo deze weg al wel.

Mijn vraag is of iemand van jullie weet of inderdaad de laatste navigatieversie deze N18 nog niet kent? Of heb ik helemaal niet de laatste navigatieversie? Kan ik ergens zien welke navigatieversie ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
johnkr schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:58:
Mijn vraag is of iemand van jullie weet of inderdaad de laatste navigatieversie deze N18 nog niet kent? Of heb ik helemaal niet de laatste navigatieversie? Kan ik ergens zien welke navigatieversie ik heb?
De N18 kan ik je niet vertellen, maar je kunt de kaartversie terugvinden ergens in de advanced settings

Ik heb laatst ook een navi update gehad, en ik heb nu kaart versie;
EUR.11.41.46.704.201.2(D.E2/E.E2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
IVIaarten schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:09:
[...]

De N18 kan ik je niet vertellen, maar je kunt de kaartversie terugvinden ergens in de advanced settings

Ik heb laatst ook een navi update gehad, en ik heb nu kaart versie;
EUR.11.41.46.704.201.2(D.E2/E.E2)
Dank je. Ik heb in ieder geval dezelfde kaartversie als jou. Zojuist inderdaad in de instellingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
het zou me niet verbazen als de N356 (centrale as) er ook niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
nessio schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:59:
het zou me niet verbazen als de N356 (centrale as) er ook niet op staat.
Nee hoor, de centrale as staat er gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Sarion schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:58:
Annuleren kan alleen als we de boete betalen. Dat zou opgelegd worden door de strenge importeur, en niet de dealer. De bestelling laten overnemen door iemand anders kan ook niet, want ook daar is de importeur streng op. En verkopen aan een klant van de dealer zou ook net zo interessant voor de dealer zijn als een leaseauto afleveren.
Het kan zijn dat de importeur zomaar annuleren niet wil, maar met sommige dealers is er prima uit te komen (die verkopen hem dan aan een andere klant, echt geannuleerd wordt hij vast niet). Ik heb direct vanuit de koop vorig jaar de mogelijkheid gehad tot kosteloos annuleren, en daar werd uiteindelijk ook helemaal niet moeilijk over gedaan. De dealer kan ze snel genoeg kwijt en maakt er iemand anders blij mee die dan weer wat minder lang hoeft te wachten (en misschien de prijsverhoging ook betaalt :)

Doorzetten van een reservering naar iemand anders zou ook best moeten kunnen, dat zou makkelijker moeten zijn dan annuleren. Bij Kia voor de e-niro werd daar veel specifieker op gelet, bij Hyundai lijkt het veel meer open te zijn. Maar als je dealer niet mee wil werken en het niet zwart op wit hebt heb je daar natuurlijk weinig aan.

'Mijn' dealer verkoopt dus deze keer geen auto aan me, maar staat wel positief in de herinnering voor een volgende die ik zeker zal overwegen.

Er zijn hier overigens genoeg verhalen van uiteenlopende dealer ervaring op allerlei vlak. Informatie en kennis voor de koop, proactief informeren tijdens het wachten (of niet), etc. Je moet dus wel een goede dealer treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

Togt schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Dat doe je heel netjes, ik kom rond de 16,1 uit. Maar maak ook veel snelweg
Ik mag niet klagen, ik rijd denk ik 40 a 50% snelweg, maar wel veel net voor de spits, dus druk genoeg dat je geen 140 kunt rijden. Ik tuf dan op de ACC lekker mee met het verkeer (100-110).

Ik merk wel dat het huidige weer erg gunstig is voor het verbruik, temperaturen rond de 25 graden vindt ie wel erg fijn. Laatst 13,5 kWh / 100km gehaald op een rit van 150km, waarvan 130 snelweg (gemiddeld over hele rit ~80 gereden). Dat hoefde ik 2 maanden geleden niet te verwachten toen het nog flink kouder was.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Blijven prutsers die Koreaantjes, Net de dealer aan de lijn gehad het wordt waarschijnlijk weer augustus maar dat is ook niet zeker. Het gaat van april, juni, augustus, juli, augustus....... Wordt er moedeloos van. Maar het is nog geen november dan loopt de stoomboot uit de 20% bijtelling. We houden hoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denheer
Jhb62 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:51:
Blijven prutsers die Koreaantjes
Hyundai Nederland en hun Nederlandse dealer-netwerk bedoeld je?

Kia Nederland schijnt de communicatie wel goed voor elkaar te hebben en Hyundai Noorwegen ook. Met die informatie is het duidelijk dat we niet onpasselijk een heel volk hoeven te generaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

denheer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Hyundai Nederland en hun Nederlandse dealer-netwerk bedoeld je?

Kia Nederland schijnt de communicatie wel goed voor elkaar te hebben en Hyundai Noorwegen ook. Met die informatie is het duidelijk dat we niet onpasselijk een heel volk hoeven te generaliseren.
Wat ik van de dealer NL, te horen heb gekregen dat de levering type, uitvoeringen enz een beetje random in de fabriek wordt gemaakt. en niet in volgorde van wanneer de order is geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
Guia schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:56:
...
Maar het lukte mij niet om de auto aan te houden tijdens het laden zodat de airco, etc. het bleef doen. Zou toch moeten kunnen? Als ik de auto aan zette tijdens het laden kreeg ik storing op de laadpaal. Als ik de auto aan had staan voor het laden, wilde het laadklepje niet open.

Iemand die mij de juiste volgorde kan aangeven?
Heb nog even getest.
Auto uit => klepje open => auto aan => laden maar met airco, etc.
Maar kan dat echt niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
ooo, bij prius plugin kan met laadklepje open de auto niet aan, maar de airco kun je wel starten met knopje op afstandbediening. werkt ook of ie nou wel of niet aan de stekker staat. Toch handig van die Jappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
wel centrale as, das weer pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 23:58
https://www.rtlnieuws.nl/...elen-subsidie-elektrische

Dus vanaf 2020 naar 8%.
Wordt denk toch wel heel druk met leveren eind dit jaar om 4% nog te krijgen

[ Voor 43% gewijzigd door brandon op 26-06-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die bron is nu wel vaak genoeg aangehaald in dit topic. Is nu al duidelijk of dit wel klopt? Is er een andere bron voor dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:46:
[...]
Is dat zo???
Sorry niet gezien

Die bron is nu wel vaak genoeg aangehaald in dit topic. Is nu al duidelijk of dit wel klopt? Is er een andere bron voor dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

In het Elektrische auto’s topic bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:50:
In het Elektrische auto’s topic bedoelde ik.
Die lees ik niet thx for the tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
https://www.telegraaf.nl/...eid-in-portemonnee-voelen

https://www.telegraaf.nl/...o-kost-schatkist-vermogen

Ok ik weet het Telegraaf maar hier staat het ook weer vanaf komend jaar. Ik ben bang dat vroegere afspraken weer boterzacht zijn en er snel geld opgehaald moet worden. Indien per 1 jan 2020 dan wordt het weer een chaos in de bestellingen en leveringen van EV,s

[ Voor 7% gewijzigd door Electrons op 26-06-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Jhb62 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:35:
[...]

Wat ik van de dealer NL, te horen heb gekregen dat de levering type, uitvoeringen enz een beetje random in de fabriek wordt gemaakt. en niet in volgorde van wanneer de order is geplaatst.
Ik heb ook alle maanden al voorbij horen komen. Ondertussen ben ik uit huidige leasecontract gelopen en zit nu in een huurauto. En maar wachten en wachten. Laatste stand van zaken schijnt weer ergens in Augustus te zijn |:(

Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste