Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022
Yeah dat realiseer ik mij ook. Het elke keer uitzetten vind ik toch wat irritant, zeker omdat de MY2020 daar een fysieke uit-knop heeft voor veel notificaties, die dan daadwerkelijk ook uit blijven. Het is meer de keuze tussen een occasion en een nieuw EVhvwees schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:43:
Maar de con's, die bliepjes hebben we te denken aan Europese regelgeving, die zet ik vooraf aan elke rit uit.
Goed om te weten. Alleen gezien de voorruit verder weg zit, blijft de HUD altijd kleiner lijkt me. Of kan je hem ook vergroten bij de SX2?Ik vind de HUD prettig, zeker in vergelijking met een HUD die ik eerder op een vorige auto had.
Weet dat je kan instellen wat je er wel en niet op wilt zien. Ik vermoed dus een kwestie van instellen naar persoonlijke voorkeur.
De SX2 is ruimer opgezet, maar qua dimensies is hij niet eens zoveel groter. 16 cm ofzo? Het zit hem vooral in de opzet van het interieur.Kvibe schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:51:
Tegenwoordig ziet iedereen een grotere ruimere auto als iets positiefs. Ik vind het persoonlijk jammer dat auto’s steeds groter worden. Ik hoef wat dat betreft geen volwassen Kona. Ik heb ze allebei na elkaar gereden en dan is het eerste wat me opvalt de neus waar je tegen aan zit te kijken. Dat had ik in de Niro ook al. Vind ik nooit prettig.
Bedoel je de looks van de neus of het formaat van de neus?
Dit klopt, maar als je 200+ km moet rijden (dat zijn de momenten dat ik snel laad) dan is die steile daling in laadsnelheid na de 60% SoC echt killing voor het gemiddelde tempo. Dat heb je bij de MY2020 maar ook bij de SX2. Het zal wel beter zijn voor de accu, maar ja, het is dus geen upgrade.MarcoEV schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:45:
Volgens mij is de winst in laadtijd vooral gerealiseerd door een vlakke laadcurve tot ergens in de 60%.
Ik heb het laatst een keer in een Excel-sheet geplaatst, waarbij je met batterijverwarming nu ook in koude omstandigheden tot ongeveer 65% SoC 100kW kan halen bij de juiste laadpaal.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Als je op gaspedaal.nl naar een Kona zoekt vind je grote hoeveelheden met een SOH van 100%, niet 99 en nog wat, maar precies 100%. Bij de foto's staat dan een certificaat wat die SOH aanduidt.Get!em schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:08:
[...]
En je weet ook niet in hoeverre de degradatie van de bruto batterij harder is gegaan zonder in te leveren van de 100% van de gecommuniceerde 64kWh bruikbare capaciteit. In 2020 versie met 490 km WLTP zit namelijk een 67kWh batterij.
Dus vraag ik me af, klopt dat wel, zoveel Kona's van ongeveer vijf jaar oud met zo'n hoge SOH.
https://www.gaspedaal.nl/...iteit?trefw=100%&srt=bj-a
Hoe makkelijk is dit te doen? Kan je met 1 snelknop ofzo een gewenste selectie van checks uitzetten, of elke keer een keuzemenu door en individueel uit-tikken?hvwees schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:43:
Maar de con's, die bliepjes hebben we te denken aan Europese regelgeving, die zet ik vooraf aan elke rit uit.
Ja, is met de eNiro ook zo.easyriider schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:06:
[...]
Als je op gaspedaal.nl naar een Kona zoekt vind je grote hoeveelheden met een SOH van 100%, niet 99 en nog wat, maar precies 100%. Bij de foto's staat dan een certificaat wat die SOH aanduidt.
Dus vraag ik me af, klopt dat wel, zoveel Kona's van ongeveer vijf jaar oud met zo'n hoge SOH.
De batterij is overgedimensioneerd (67kWh) met een praktisch bruikbare limiet van 64 of 64,5kwh. De eerste cellen met degradatie kunnen dan worden opgevangen, zonder dat de 100% van 64kWh aangetast wordt.
Bijv de Peugeot e208: Opel corsa familie heeft die overdimensionering niet en heeft zelfs een kleinere bruikbare limiet dan de gecommuniceerde 50kWh. Die zie je dus veel ook met 90% staan na 4 a 6 jaar.
Ik heb onder een voorkeur knop (de knop met de ⭐) de rij hulp systemen gezet.vanaalten schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:35:
[...]
Hoe makkelijk is dit te doen? Kan je met 1 snelknop ofzo een gewenste selectie van checks uitzetten, of elke keer een keuzemenu door en individueel uit-tikken?
En vanuit daar zet ik 2 zaken uit, de snelheids irritatie en het bestuurders oplettendheid (ofzo weet niet eens hoe die functie precies heet).
Dat vind ik de meest irritante functies.
tot nu toe 2x:
Auto geladen op werk, ik wil wegrijden, teller cluster stottert mega en heeft vertraging, als in ik geef gas en 5 sec later (geen grap) zieje dat pas op de snelheids meter en power meter. OOk heel irritant met de cruisecontrol, want als alles 5sec vetraagd heb je geen idee wat je doet.
ook gaat dan soms het scherm ineens op zwart, met in beeld in groen "NO SIGNAL" . m.a.w. ; iets gaat er duidelijk niet goed.
Auto helemaal afsluiten en op slot en dan voor 10 min laten verhelpt het (uitzetten en meteen weer aan verhelpthet niet)
Ik kijk het even aan, als het weer gebeurd dan mag hij terug naar de dealer.
geweldig al die elektrische poespas....
Lijkt op een slechte verbinding ergens waardoor de data niet lekker doorkomt.
Je kunt toch ook gewoon de volumeknop op de rechterzijde van het stuur lang indrukken dan worden alle meldingen (behalve aandacht) in 1x gemuted voor de rest van je reis.hvwees schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:39:
[...]
Ik heb onder een voorkeur knop (de knop met de ⭐) de rij hulp systemen gezet.
En vanuit daar zet ik 2 zaken uit, de snelheids irritatie en het bestuurders oplettendheid (ofzo weet niet eens hoe die functie precies heet).
Dat vind ik de meest irritante functies.
Tenminste zo is het bij mij op dit moment.
iig die voor snelheid kan je op die manier muten.Ronald1245 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:49:
[...]
Je kunt toch ook gewoon de volumeknop op de rechterzijde van het stuur lang indrukken dan worden alle meldingen (behalve aandacht) in 1x gemuted voor de rest van je reis.
En met een lange druk op de lane-assist knop kan je de lane keep assist uitschakelen (aanrader op 60-wegen)
Die tip heb ik vaker gehoord, maar lijkt bij mij niet te werken.Ronald1245 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:49:
[...]
Je kunt toch ook gewoon de volumeknop op de rechterzijde van het stuur lang indrukken dan worden alle meldingen (behalve aandacht) in 1x gemuted voor de rest van je reis.
Dit wist ik al, maar is zeker een goede tip.Eupeodes schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:18:
[...]
En met een lange druk op de lane-assist knop kan je de lane keep assist uitschakelen (aanrader op 60-wegen)
heb je zo'n certificaat al eens van dichtbij bekenen?easyriider schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:06:
[...]
Als je op gaspedaal.nl naar een Kona zoekt vind je grote hoeveelheden met een SOH van 100%, niet 99 en nog wat, maar precies 100%. Bij de foto's staat dan een certificaat wat die SOH aanduidt.
duurtijd 26 sec
dat is gewoon een uitlezing... wat de BMS zegt dus.
hoe lang duurt een AVILOO - premium test? 7 dagen
het verschil zit hem in de meet methodes
De eerste jaren gaat degradatie het snelst, 4% na 5 jaar is niet veel. Mijn Kona 06-2020 met 153.000 op de teller geeft in de zomer nog 470 km bij 100% SOC waar ik toen de auto nieuw was zo'n 490 haalde. De maximale stand van de gom was 517 bij 55.000km (juli 2022)darkfujita schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:35:
Hoi!
Ik kan via vrienden een Kona overkopen uit 2020 met 80.000km op de klok.
Ze hebben een accu test laten uitvoeren, de SOH is 96% (bruto 64,6kwh & netto 61,5kwh).
Is dit oke? Vind de degradatie toch best wel erin hakken, had niet verwacht dat deze 4% had ingeleverd op 5 jaar tijd met 80km op de klok. Wat denken jullie?
PV 11.87kWp, EV 64kWh.
De voorbanden zijn wel echt aan vervanging toe over 10.000km. Achterbanden zijn nog vrij nieuw. Zou het een stom idee zijn om ze te wisselen (van achter naar voor), oftewel kruislings wisselen? Of ben ik dan te krenterig en kan ik beter gelijk nieuwe halen (voor)?
[ Voor 4% gewijzigd door darkfujita op 20-09-2025 15:18 ]
Gefeliciteerd met de auto, veel veilige kilometers gewenst.darkfujita schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:12:
We zijn een leuke prijs overeengekomen! Volgende week de Kona ophalen.
De voorbanden zijn wel echt aan vervanging toe over 10.000km. Achterbanden zijn nog vrij nieuw. Zou het een stom idee zijn om ze te wisselen (van achter naar voor), oftewel kruislings wisselen? Of ben ik dan te krenterig en kan ik beter gelijk nieuwe halen (voor)?
Ik zou de 2 voorbanden idd wisselen met de achterbanden, en dan achter 2 nieuwe erop doen.
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.darkfujita schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:12:
We zijn een leuke prijs overeengekomen! Volgende week de Kona ophalen.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
Ik zou idd de banden van achter naar voren laten verwisselen en dan achter nieuwe banden.
Wordt wel een dealer klusje denk ik vanwege de bandenspanning sensoren.
ik dacht dat de kona indirecte sensoren heeft. Of is dat pas sinds de SX2?hvwees schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:58:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
Ik zou idd de banden van achter naar voren laten verwisselen en dan achter nieuwe banden.
Wordt wel een dealer klusje denk ik vanwege de bandenspanning sensoren.
evt kan je ook gewoon nieuwe voor laten monteren , kan goedkoper zijn dan omzetten naar achter met de sensoren. Ik heb liever de beste banden voor.
Hele fijne auto.
[ Voor 26% gewijzigd door klump4u op 20-09-2025 16:12 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Ja dan lijkt het mij ook verstandiger om idd voor te wisselen. Ik zal de garage eens bellen wat het kost en wat ze zouden adviseren hehe.DaTimMan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:02:
[...]
ik dacht dat de kona indirecte sensoren heeft. Of is dat pas sinds de SX2?
evt kan je ook gewoon nieuwe voor laten monteren , kan goedkoper zijn dan omzetten naar achter met de sensoren. Ik heb liever de beste banden voor.
een willekeurige bandenfitter is wel een stuk goedkoper. Ik weet dat mijn SX2 indirecte sensoren heeft als jouwe dat ook heeft is wisselen heel simpel.darkfujita schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:49:
[...]
Ja dan lijkt het mij ook verstandiger om idd voor te wisselen. Ik zal de garage eens bellen wat het kost en wat ze zouden adviseren hehe.
Heb geen idee... Hoe kan ik dat ergens checken? Kona uit september 2020.DaTimMan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:14:
[...]
een willekeurige bandenfitter is wel een stuk goedkoper. Ik weet dat mijn SX2 indirecte sensoren heeft als jouwe dat ook heeft is wisselen heel simpel.
Het advies wat je meestal tegenkomt is toch om de beste banden op de achteras te hebben.DaTimMan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:02:Ik heb liever de beste banden voor.
Edit: uiteraard is er op het forum al een discussie over te vinden:
Beste banden voor of achter
...en zo te zien gaan de meningen alle kanten op.
[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 20-09-2025 17:54 ]
De consensus is denk ik ook om gewoon geen slechte banden op je auto te hebben. Maar inderdaad onderstuur is makkelijker te corrigeren dan als de achterkant weggaat.vanaalten schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:52:
[...]
Het advies wat je meestal tegenkomt is toch om de beste banden op de achteras te hebben.
Edit: uiteraard is er op het forum al een discussie over te vinden:
Beste banden voor of achter
...en zo te zien gaan de meningen alle kanten op.
Ik krijg steeds meer het idee dat range anxiety en zorgen over de accu iets is waar vooral mensen zonder elektrische auto last van hebben
Deels heb je daar een punt, want de EV haters roepen maar wat. Ik heb altijd het idee dat men dat lang geleden ook over de stoommachine zeiden, maar goed daar was ik niet bij.Nova163 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:03:
Ik krijg steeds meer het idee dat range anxiety en zorgen over de accu iets is waar vooral mensen zonder elektrische auto last van hebben
Ik moet toegeven met mijn huidige Kona, maak ik me zelden zorgen, de gues-o-meter is ook erg betrouwbaar heb ik ervaren. En de range dikke prima.
Met mijn vorige EV, (Nissan Leaf) was dat wel andere koek. Daar heb ik hem wel meer dan eens geknepen met --% op de accu indicator. Ik ben blij dat ik die heb ingeruild voor de Kona. Volgens de RDW rijd die weer, ik wens de huidige eigenaar er veel succes mee.
Maar als "men" alleen maar de slechte verhalen hoort en/of onthoudt dan krijg je natuurlijk een scheef beeld.
Rant
Die Leaf was nog geen 5 jaar oud toen het accupakket naar de klote ging of eigenlijk enkele cellen. Dat is toen onder garantie gerepareerd. Qua qua viel die sowieso al tegen en dat is er in die paar jaar dat ik erin reed ook slechter geworden.
Maar ja wat wil je dan ook met een niet actief gekoeld accupakket.
/Rant
Ik heb nu zomerbanden, maar ik twijfel nog of ik all season banden doe of ze toch afwissel met winterbanden.
Het is allemaal erg persoonlijk, waar hecht je het meeste belang aan. Zelf ga ik niet meer voor specifieke zomer en winterbanden. Te veel gedoe en ik rijd vrijwel nooit in de sneeuw.Johnn schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:08:
Wat zijn nou een beetje goede banden voor de Kona Electric (2021)
Ik heb nu zomerbanden, maar ik twijfel nog of ik all season banden doe of ze toch afwissel met winterbanden.
Ik heb een paar maanden geleden deze gekocht bij de bandenconcurrent voor 135 euro per stuk:
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 XL 215/55 R17
Maar prijzen veranderen regelmatig en andere banden kunnen ook goed/beter zijn.
Voor het monteren en balanceren bij een lokaal autobedrijf (ook geselecteerd via de banden concurrent) was ik 25 euro per band kwijt.
Dat was redelijk wat goedkoper dan de dealer mij aanbood.
Ik snap dat je dat zelf niet zo belangrijk vind wanneer je de auto rijd. Echter, ik vind het een ander verhaal als je de auto tweede hands koopt waar al accu degredatie in zit. Als de vorige eigenaar veel aan de snellader heeft gehangen, dan zou ik dat erg vervelend vinden. Juist omdat ik dat zelf dus niet zou doen. Dus de degradatie zal (hopelijk) door mijn eigen laadgedrag minder gebeuren (en dan zal ik er inderdaad ook minder mee bezig zijn).Nova163 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:03:
Over degradatie: ik dacht vooraf ook dat ik dat belangrijk vond. Nu ik de Kona een paar jaar rijdt interesseert het me totaal niet. Er zal vast een paar procent vanaf zijn, maar het bereik varieert sowieso met weer e.d. In het theoretische geval dat je een rit net had gehaald met nieuwe accu en net niet met een oudere, dan heb je het over een paar procent, oftewel: op te lossen met drie minuten aan de snellader.
Geluid en levensduur vind het ik het belangrijkst. Ik neig ook naar 4seasons banden puur voor het gemak.rube schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:34:
[...]
Het is allemaal erg persoonlijk, waar hecht je het meeste belang aan. Zelf ga ik niet meer voor specifieke zomer en winterbanden. Te veel gedoe en ik rijd vrijwel nooit in de sneeuw.
Ik heb een paar maanden geleden deze gekocht bij de bandenconcurrent voor 135 euro per stuk:
Voor het monteren en balanceren bij een lokaal autobedrijf (ook geselecteerd via de banden concurrent) was ik 25 euro per band kwijt.
Ik wil ze dus ook gewoon online kopen, maar dat is toch lastiger dan ik dacht. zoveel keus.
Inderdaad, te veel keus. Ik heb uiteindelijk een aantal tests (ik geloof o.a. van de ADAC) opgezocht. En op basis daarvan een aantal banden geselecteerd, de prijzen en beschikbaarheid online opgezocht en besloten. De goedgeteste banden zullen over het algemeen allemaal wel goed zijn met kleine verschillen onderling.Johnn schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:12:
[...]
Geluid en levensduur vind het ik het belangrijkst. Ik neig ook naar 4seasons banden puur voor het gemak.
Ik wil ze dus ook gewoon online kopen, maar dat is toch lastiger dan ik dacht. zoveel keus.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Ik neig ook erg naar de Vector, of de Vredestein Quatrac Pro EV. Beide 70db extern geluid wat best goed lijkt, en label B voor zuinigheid en grip.rube schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:34:
[...]
Het is allemaal erg persoonlijk, waar hecht je het meeste belang aan. Zelf ga ik niet meer voor specifieke zomer en winterbanden. Te veel gedoe en ik rijd vrijwel nooit in de sneeuw.
Kan je trouwens je banden gewoon onder garantie laten vervangen door een lokaal garagebedrijf? Of kan je dan problemen krijgen met garantie? Ik lees dat het wel consumentenrecht is in Nederland om je banden elders te laten vervangen, maar hebben mensen hier ervaring mee?
Wij zijn tevreden over de Michelin crossclimate 2 onder de Kona en ook over de Continental allseasoncontact onder de andere auto. Ik snap niet dat er überhaupt nog mensen kiezen voor losse zomer- en winterbanden, all seasons zijn tegenwoordig zo goed dat je er ook prima mee op wintersport kunt. En tussen alle A merken zit weinig verschil, ze zijn allemaal goed.Johnn schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:08:
Wat zijn nou een beetje goede banden voor de Kona Electric (2021)
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Je kunt je banden overal laten vervangen. Mocht er binnen de garantieperiode een hypothetisch probleem zijn aan je auto wat gerelateerd is aan de bandenwissel dan zou Hyundai moeten aantonen dat dit komt door de bandenwissel. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. En als het al zou gebeuren dan kun je met deze info natuurlijk gewoon terug naar de bandenwisselgarageGerjannn schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:47:
Kan je trouwens je banden gewoon onder garantie laten vervangen door een lokaal garagebedrijf? Of kan je dan problemen krijgen met garantie? Ik lees dat het wel consumentenrecht is in Nederland om je banden elders te laten vervangen, maar hebben mensen hier ervaring mee?
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Ik ben benieuwd, dit zou niet moeten kunnen bij een nieuwe auto.
Iemand die hetzelfde heeft of ervaart?
Ik herken dit wel, en heb het met tussenpozen ervaren. Inderdaad bij drempels of soms een andere situatie waar langzaam gereden word. Maar het is me de laatste tijd niet meer opgevallen.Ronald1245 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:47:
Vandaag een afspraak gevraagd bij de dealer, de kona heeft nu 1600km afgelegd en telkens als ik over een drempel rij hoor ik een soort van krakende vering rechtsachter.
Mijn Kona is van jun 2020 met ondertussen 75000 KM op de teller.
Ik heb dit zelf inderdaad ook (Kona 2020 met kleine 120000 op de teller). Waarschijnlijk gebeurt dit bij een benzine auto ook vaker maar hoor je dat niet door de motor. Ben benieuwd wat de dealer zegt!Ronald1245 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:47:
Vandaag een afspraak gevraagd bij de dealer, de kona heeft nu 1600km afgelegd en telkens als ik over een drempel rij hoor ik een soort van krakende vering rechtsachter.
Wederom zou ik mij ook daarover niet te veel zorgen maken: Snelladen bij de kona's voor 2023 was uberhaubt niet echt snel, dus de belasting op de accu is veel minder dan bij bijv. een Tesla 3 standard range. De Laadcurve van een Kona is best conservatief. Alles mbt de accu van een Kona lijkt gericht op het behouden van de range, inclusief de extra capaciteit als onder/overlaad buffer en "slijtageruimte".darkfujita schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:42:
Ik snap dat je dat zelf niet zo belangrijk vind wanneer je de auto rijd. Echter, ik vind het een ander verhaal als je de auto tweede hands koopt waar al accu degredatie in zit. Als de vorige eigenaar veel aan de snellader heeft gehangen, dan zou ik dat erg vervelend vinden. Juist omdat ik dat zelf dus niet zou doen. Dus de degradatie zal (hopelijk) door mijn eigen laadgedrag minder gebeuren (en dan zal ik er inderdaad ook minder mee bezig zijn).
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
My19 is 1 fasemax 7.2kWh.roy.van.geel schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:46:
Hi allen, ik heb een Kona premium uit 2019 op het oog. Er heerst bij mij echter wel onduidelijkheid over het 3-fase laden. Voor mij is het een vereiste om met 11kwh te kunnen laden thuis. Volgens mij zijn er modellen uit 2019 die een 3-fase lader aan boord hebben, maar ik lees ook dat dat niet wil zeggen dat ze met 11kwh laden?
MY20 is 3 fase kun je geloof ik herkennen dat de knoppen onder het scherm zitten ipv zijkant en heeft bluelink.
Waarom is 11kWh vereiste, wat is de use case? Heb zelf nu ruim 200k gereden en laad thuis met 4.2kWh en nog nooit issue gehad. Vroeger laadde ik 's nachts nu ivm teruglever kosten veel overdag, ivm zonnepanelen. Laad bijna altijd tussen 20% en 90% en rij wekelijks 250km op 1 dag.
Als ik dan toch een bak geld moet wegtellen voor een auto, dan ook wel laden met 11kwh. Sowieso bouwjaar vanaf 2020 dan?elmo1 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:04:
[...]
My19 is 1 fasemax 7.2kWh.
MY20 is 3 fase kun je geloof ik herkennen dat de knoppen onder het scherm zitten ipv zijkant en heeft bluelink.
Waarom is 11kWh vereiste, wat is de use case? Heb zelf nu ruim 200k gereden en laad thuis met 4.2kWh en nog nooit issue gehad. Vroeger laadde ik 's nachts nu ivm teruglever kosten veel overdag, ivm zonnepanelen. Laad bijna altijd tussen 20% en 90% en rij wekelijks 250km op 1 dag.
Overigens heb ik mijn 3-fase auto (private lease) ingeleverd en een 1-fase auto gekocht. Ik heb er geen last van.
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh
Is maar net wat voor jouw prio heeft. Ik mis de hogere laadsnelheid niet.roy.van.geel schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:21:
[...]
Als ik dan toch een bak geld moet wegtellen voor een auto, dan ook wel laden met 11kwh. Sowieso bouwjaar vanaf 2020 dan?
De accu's van een hoop 2019 tot maart 2020 kona's zijn vervangen in een recall, dit is wel iets om te checken. Mijn HV accu is bijv ergens 3e kw 2021 vervangen.
Daarnaast heb ik gelukkig geen bluelink dus mijn auto is niet te volgen en hoef na 5 jaar ook niet na te denken over een abbo van 10,- per maand 29,- per jaar ivm bluelink.
Maar heb wel tomtom live services via hotspot. Check dit wel want hyundai hanteert een update tomtom live services kapot beleid. En je moet moeite doen om die service weer geactiveerd te krijgen.
De MY2020 modellen hebben vaak ook een iets nieuwere infotainment en de Bluelink app voor remote features, waar ik zonder twijfel 29€ per jaar voor betaal gezien de grote voordelen het mij biedt. (@elmo1 )roy.van.geel schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:21:
[...]
Als ik dan toch een bak geld moet wegtellen voor een auto, dan ook wel laden met 11kwh. Sowieso bouwjaar vanaf 2020 dan?
Je kan dus kijken naar de prijsverschillen tussen 2019 en 2020 modellen met dezelfde KM stand en kijken of het je dat waard is. Persoonlijk vind ik de 2021 facelift versie het mooist. Al beschikbaar voor 17k€ tegenwoordig, geweldig!
Maar ik heb thuis een enkel fase lader die max 7,2 kW kan leveren en mijn Kona laad met 6,7 kW op deze paal.
Ik slaap elke nacht lang genoeg om de accu vol te krijgen. Het is eigenlijk nooit een probleem.
4 fasehvwees schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:45:
Ik heb een 2024 model Kona, die heeft een 4 fase 11 kW lader aan boord.
Maar ik heb thuis een enkel fase lader die max 7,2 kW kan leveren en mijn Kona laad met 6,7 kW op deze paal.
Ik slaap elke nacht lang genoeg om de accu vol te krijgen. Het is eigenlijk nooit een probleem.
Vandaag de Inster voor mijn wederhelft in ontvangst genomen en deze verlichting zie je zelfs overdag goed. Bij de Kona doet zelfs de knoppen verlichting de sfeerverlichting overstemmen.
Ik bedoel daarmee de ledstrips die in de deur en boven het aflegplankje zitten. Deze kan je instellen op lichtsterkte en kleur maar in vergelijking met de Hyundai Inster valt de lichtsterkte een beetje tegen.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Welke voordelen zijn er allemaal? Probeer te zoeken in dit topic, maar kan het niet vinden haha. Zoekterm tips?XanderDrake schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:19:
[...]
De MY2020 modellen hebben vaak ook een iets nieuwere infotainment en de Bluelink app voor remote features, waar ik zonder twijfel 29€ per jaar voor betaal gezien de grote voordelen het mij biedt. (@elmo1 )
Je kan dus kijken naar de prijsverschillen tussen 2019 en 2020 modellen met dezelfde KM stand en kijken of het je dat waard is. Persoonlijk vind ik de 2021 facelift versie het mooist. Al beschikbaar voor 17k€ tegenwoordig, geweldig!
Is dit normaal gedrag?
Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022
Een geel lampje? Dat is inderdaad normaal én zoals je zegt de 12V acch die wordt geladen.Kvibe schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:09:
Ik heb een lichtje dat brand in het Hyundai logo op de motorkap? Ik Kan er niet heel veel over vinden. Iets met 12v accu die opgeladen wordt.
Is dit normaal gedrag?
https://thebookdata.net/d...kona-have-blue-link-p626/ vond ik online ergens.darkfujita schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:44:
[...]
Welke voordelen zijn er allemaal? Probeer te zoeken in dit topic, maar kan het niet vinden haha. Zoekterm tips?
Waar ik de app voor gebruik (Kona 2020):darkfujita schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:44:
[...]
Welke voordelen zijn er allemaal? Probeer te zoeken in dit topic, maar kan het niet vinden haha. Zoekterm tips?
- instellen tot hoeveel % de accu moet laden
- notificatie krijgen als de auto (bijna) klaar is met laden
- kijken hoe vol de auto is
- de auto voorverwarmen/koelen voordat ik de deur uit ga
- inzicht in de ritten, gemiddelde snelheid en km e.d.
- dubbelcheck of de auto op slot staat (je krijgt ook een notificatie als de auto niet op slot is).
Best wel wat dus, en de app werkt ook erg goed. Ik vind het de 30 euro meer dan waard.
Dat ligt eraan, of de auto nog aan de laadkabel hangt of niet. Ik denk er niet bewust over na in ieder geval. Die paar kilometer range die dat kost vind ik niet zo relevant. Ik moet er wel bij zeggen dat als ik de auto voorverwarm, dat ik het wel altijd manueel via de app start,en niet via een schema.Johnn schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:58:
Voorverwarmen jullie de auto altijd met laadkabel of gewoon zonder? En werkt dat dan op de 12V accu of het batterijpakket?
Verwarmen gaat altijd via de HV batterij, en niet 12v..
:strip_exif()/f/image/C0EpM1t8EN8sMJgfPJKug5TZ.jpg?f=fotoalbum_large)
En nu ik er langer over nagedacht heb, volgens mij stond hier vorig jaar ook de optie om je stuurwiel verwarming aan te zetten bij en die zie ik nu überhaupt niet meer staan. Hoe is dit bij jullie, wel/geen stuurwiel en doen de achteruit en zijspiegels wel/niet mee?
Ter info een Kona 2020 Premium
Beide, maar als die niet aan de laadpaal hangt, gebruikt hij daarvoor de tractieaccu.Johnn schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:58:
Voorverwarmen jullie de auto altijd met laadkabel of gewoon zonder? En werkt dat dan op de 12V accu of het batterijpakket?
In een te warme of te koude auto stappen is zo 2019.
De Kona laad vanuit de hoogspanning de 12V accu bij. Dit is normaal en kan weinig kwaad, dit kost je bijna geen km op je hoogspanningsaccu. Als je merkt dat er vaker of bjina continu bijgeladen wordt dan heb je waarschijnlijk een probleem met de 12V accu. Die zijn vanaf de fabriek al niet allemaal even goed (2019/2020 Kona's).Kvibe schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:09:
Ik heb een lichtje dat brand in het Hyundai logo op de motorkap? Ik Kan er niet heel veel over vinden. Iets met 12v accu die opgeladen wordt.
Is dit normaal gedrag?
Mijn Kona had 2-3 laadsessies per dag van een aantal uren, later bleek dat de 12V accu behoorlijk slecht was en er hierdoor vaker en langer werd bijgeladen, na vervangen van de 12V accu werd er nog maar af en toe bijgeladen.
Er zijn vanaf november 2019 3-fase Kon's gemaakt (https://ev-database.org/c...ndai-Kona-Electric-64-kWh). Maar zoals al gezegd, om het zeker te weten, moet je in de laadpoort kijken.roy.van.geel schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:46:
Hi allen, ik heb een Kona premium uit 2019 op het oog. Er heerst bij mij echter wel onduidelijkheid over het 3-fase laden. Voor mij is het een vereiste om met 11kwh te kunnen laden thuis. Volgens mij zijn er modellen uit 2019 die een 3-fase lader aan boord hebben, maar ik lees ook dat dat niet wil zeggen dat ze met 11kwh laden?
Ja, sowieso die twee onderste pinnen in de laadpoort volgens mij. Volgens evdb heb je kona met laadvermogen 7kwh en 11kwh, maar geen idee hoe ik dat moet identificeren bij de auto zelf. Of zou enkel die 11kwh die onderste pinnen hebben?Miranda89 schreef op zondag 28 september 2025 @ 06:40:
[...]
Er zijn vanaf november 2019 3-fase Kon's gemaakt (https://ev-database.org/c...ndai-Kona-Electric-64-kWh). Maar zoals al gezegd, om het zeker te weten, moet je in de laadpoort kijken.
Kan de verkoper dat niet vertellen?roy.van.geel schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:54:
[...]
Ja, sowieso die twee onderste pinnen in de laadpoort volgens mij. Volgens evdb heb je kona met laadvermogen 7kwh en 11kwh, maar geen idee hoe ik dat moet identificeren bij de auto zelf. Of zou enkel die 11kwh die onderste pinnen hebben?
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Vragen kan, maar een verkoper is wel de laatste die ik zou vertrouwen.
Dat is normaal, alleen Hyundai kan hem weer activeren.darkfujita schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:41:
De Kona bevalt goed (MY2020) maar bluelink is gedeactiveerd (kan geen verbinding maken met het netwerk). Heb support gemaild om deze opnieuw te activeren. Kan namelijk nu geen connectie maken met de auto, om vervolgens een Plus abonnement aan te schaffen... Beetje gek dat je dus daarvoor eerst een reset moet aanvragen, maar ik zal waarschijnlijk dus even moeten wachten hierop.
Dan rij jij geen auto dus of koop je de auto uit een automaat of zo?vanaalten schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:19:
[...]
Vragen kan, maar een verkoper is wel de laatste die ik zou vertrouwen.
Ik vertrouw op wat in een contract staat, wat in een brochure staat, op wat ik zelf kan zien. Maar wat een verkoper verteld, niet op schrift staat - daar vertrouw ik niet op, zeker als het voor mij belangrijk is.klump4u schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:57:
[...]
Dan rij jij geen auto dus of koop je de auto uit een automaat of zo?
Stel dat verkoper zegt ‘jahaa, is drie-fase, echt waar!’ - en na levering blijkt het toch slecht een-fase te zijn, wat heb je dan aan de uitspraak van die verkoper?
Dan gaat hij retour naar de verkoper.vanaalten schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:32:
[...]
Ik vertrouw op wat in een contract staat, wat in een brochure staat, op wat ik zelf kan zien. Maar wat een verkoper verteld, niet op schrift staat - daar vertrouw ik niet op, zeker als het voor mij belangrijk is.
Stel dat verkoper zegt ‘jahaa, is drie-fase, echt waar!’ - en na levering blijkt het toch slecht een-fase te zijn, wat heb je dan aan de uitspraak van die verkoper?
Inderdaad, alleen de auto met driefasenlader (3*16A = 11 kW) heeft deze pinnen bezet. De auto met eenfaselader (1*32A = 7 kW) heeft deze niet bezet.roy.van.geel schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:54:
[...]
Of zou enkel die 11kwh die onderste pinnen hebben?
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh
Standaard Serviceopdracht
€174,10
Koelvloeistof hoogspanningsaccu vervangen
€273,86
Vervang cabinelucht/pollenfilter
€72,47
Vervang remvloeistof
€85,62
Totaal:
606 euro.
En ik maar denken dat onderhoud van een elektrische auto goedkoop was. Vooral die koelvloeistof vervangen vind ik schikbarend hoog.
Interieur filter heb ik ook één keer betaald. Hierna heb ik bekeken op YouTube* hoe ik deze zelf kan vervangen (heel makkelijk, zonder gereedschap en 2 minuten werk) en een filter voor nog geen 10 euro online gekocht.Johnn schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:16:
Nou eerste onderhoudsbeurt gehad:
€174,10
€273,86
€72,47
Vervang remvloeistof
€85,62
Totaal:
606 euro.
En ik maar denken dat onderhoud van een elektrische auto goedkoop was. Vooral die koelvloeistof vervangen vind ik schikbarend hoog.
Koelvloeistof heb ik één keer ook gehad, maar die kosten warn lang niet zo hoog als bij jou en was niet voor de hoogspanningsaccu(?). Daarna heb ik er overigens op gelet: niveau is niet meer gedaald in anderhalf jaar tijd en ook niet meer bijgevuld tijdens de beurten.
*voorbeeld vervangen interieurfilter
YouTube: Kona EV: Change your cabin air filter in 2 minutes
[ Voor 9% gewijzigd door rube op 28-09-2025 21:26 ]
Nieuwe auto? Lijkt me toch dat de vloeistoffen niet al bij de allereerste beurt van een auto al vervangen hoeven te worden.Johnn schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:16:
€174,10
€273,86
€72,47
Vervang remvloeistof
€85,62
Totaal:
606 euro.
7.650Wp ZZW | 1.600Wp O | DEYE SUN12K-SG04LP3-EU | 16.1kWh Accu - Yixiang v2 + 16 EVE MB31 | Kona MY2026 64,8kWh
Gezien de posthistorie van @Johnn is het een Kona uit 2021. Maar dan nog... ik heb een Kona uit 2019, 135k op de teller en volgens mij nog nooit koelvloeistof van de hoogspanningsaccu hoeven te vervangen. Remvloeistof denk ik eigenlijk ook niet. Maar, toegegeven, tot aan augustus 2024 was het nog een leaseauto dus zag ik de rekeningen ook niet.zalkc schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:38:
[...]
Nieuwe auto? Lijkt me toch dat de vloeistoffen niet al bij de allereerste beurt van een auto al vervangen hoeven te worden.
Maar inderdaad, interieurfilter is makkelijk geld verdienen door de garage. En makkelijk besparen als eigenaar, net als ruitenwissers, da's ook makkelijk zelf te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door realbart op 29-09-2025 08:54 ]
[ Voor 84% gewijzigd door realbart op 29-09-2025 08:55 ]
Mijn MY2020 had ook een dergelijke kostenpost. Het ging dus over de koelvloeistof vervanging van de HV accu, dat was echt het duurste. Ik vroeg het even na, en Hyundai zou het vragen om alles optimaal te houden. Ik ben het er ook niet heel blij mee en ga mij inlezen over dit soort kosten, plus kijken naar non-dealer onderhoud. Gaat mensen ook bijv eens naar de KwikFit met hun elektrische Kona?Johnn schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:16:
€174,10
€273,86
€72,47
Vervang remvloeistof
€85,62
Totaal:
606 euro.
Is dit dan inclusief onboard wifi?
Maar als ik goed lees kan ik die kaart ook handmatig updaten. Handig voor als ik geen Google maps kan of wil gebruiken.
Bij mij (Kona MY2020) was de koelvloeistof gedaan als terugroepactie vanuit Hyundai (dus gratis) misschien bij jouw ook wel.vanaalten schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:19:
[...]
Gezien de posthistorie van @Johnn is het een Kona uit 2021. Maar dan nog... ik heb een Kona uit 2019, 135k op de teller en volgens mij nog nooit koelvloeistof van de hoogspanningsaccu hoeven te vervangen. Remvloeistof denk ik eigenlijk ook niet. Maar, toegegeven, tot aan augustus 2024 was het nog een leaseauto dus zag ik de rekeningen ook niet.
Maar inderdaad, interieurfilter is makkelijk geld verdienen door de garage. En makkelijk besparen als eigenaar, net als ruitenwissers, da's ook makkelijk zelf te doen.
Ja volgens mij kan je altijd nog handmatig updaten en de kaarten/navi software is gemakkelijk te downloaden. Werkt goed!realbart schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:59:
Maar als ik goed lees kan ik die kaart ook handmatig updaten. Handig voor als ik geen Google maps kan of wil gebruiken.
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Ik heb ook een Kona Electric Comfort in Ecotronic Grey in bestelling staan sinds juli. Levertijd ook half december.realbart schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:53:
Kan het zijn dat Hyundai op zijn site liegt over voorraad? Ik heb als leaseauto gecontroleerd of het model in de kleur die ik wil op voorraad staat by Hyundai Nederland en deze via mijn leasebedrijf Alphabet besteld. Die heeft hem bij Van Mossel besteld en nu krijg ik te horen dat hij pas half december geleverd wordt. Ik word daar zenuwachtig van,want er hoeft maar wat te gebeuren en ik zit vier jaar aan volledige bijtelling vast...
Kwikshit zou ik niemand, ongeacht welk voertuig, aanraden.XanderDrake schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:58:
[...]
Mijn MY2020 had ook een dergelijke kostenpost. Het ging dus over de koelvloeistof vervanging van de HV accu, dat was echt het duurste. Ik vroeg het even na, en Hyundai zou het vragen om alles optimaal te houden. Ik ben het er ook niet heel blij mee en ga mij inlezen over dit soort kosten, plus kijken naar non-dealer onderhoud. Gaat mensen ook bijv eens naar de KwikFit met hun elektrische Kona?
Ik heb mijn Kona bijna een jaar , de eerste onderhoudsbeurt zit eraan te komen.XanderDrake schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:58:
[...]
Mijn MY2020 had ook een dergelijke kostenpost. Het ging dus over de koelvloeistof vervanging van de HV accu, dat was echt het duurste. Ik vroeg het even na, en Hyundai zou het vragen om alles optimaal te houden. Ik ben het er ook niet heel blij mee en ga mij inlezen over dit soort kosten, plus kijken naar non-dealer onderhoud. Gaat mensen ook bijv eens naar de KwikFit met hun elektrische Kona?
Aangezien ik de mobiliteits garantie wil behouden ga ik hem wel dealer laten onderhouden.
Ik heb overigens weinig vertrouwen in "garages op de hoek" als het gaat om EV of hybride voertuigen.
Hoewel de ene garage de andere niet is natuurlijk.
De Kona SX2 Electric hoeft pas met 24 maanden voor de eerste beurt, of je moet al aan de 26000 km zitten.hvwees schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:02:
[...]
Ik heb mijn Kona bijna een jaar , de eerste onderhoudsbeurt zit eraan te komen.
Aangezien ik de mobiliteits garantie wil behouden ga ik hem wel dealer laten onderhouden.
Ik heb overigens weinig vertrouwen in "garages op de hoek" als het gaat om EV of hybride voertuigen.
Ik kreeg overigens laatst van de dealer ook de herinnering dat ik een afspraak moest maken voor de beurt na een jaar, blijkbaar snapt hun systeem nog niet dat de recente elektrische modellen pas met 24 maanden hoeven.
Tenzij je in België woont. Daar moeten volgens Hyundai België ook alle elektrische wagens elk jaar op onderhoud...Eupeodes schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:16:
[...]
recente elektrische modellen pas met 24 maanden hoeven.
Weet ik, maar hij staat al op de 25K kmEupeodes schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:16:
[...]
De Kona SX2 Electric hoeft pas met 24 maanden voor de eerste beurt, of je moet al aan de 26000 km zitten.
Ik kreeg overigens laatst van de dealer ook de herinnering dat ik een afspraak moest maken voor de beurt na een jaar, blijkbaar snapt hun systeem nog niet dat de recente elektrische modellen pas met 24 maanden hoeven.
Het mobiliteits pasje is wel maar een jaar geldig, maar de dealer verzekerde dat het echt pas na 24 maanden is.
De service interval was ook op 15K km ingesteld, ik kreeg dus al eerder de melding dat die voor onderhoud moest. Gelukkig kon ik dat zelf aanpassen via het scherm.
OK, ik snap het sentiment, maar dit heeft nogal een effect op onderlinge concurrentie en dus prijzen die wij moeten betalen, plus de locaties waar wij terecht kunnen.hvwees schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:02:
Ik heb ondertussen gevonden wat het verhaal is met de HV koelvloeistof:
Het is een veiligheidsverhaal. Er zijn wel schillende prijspunten voor deze blauwe coolant, dus garages vergelijken is de moeite waard.The gen-1 Kona/Niro, just like most EVs uses coolant piped around inside the battery pack to conductively cool the cells. The coolant was switched from conventional green to a "low-conductivity" type, blue in colour in 2019. About this time Hyundai was experiencing unexplained Kona battery fires, about 22 worldwide.
It was also discovered that several EVs subjected to crash testing in S. Korea sometimes burst into flames some hours after crash testing. It was determined that this was due to coolant leaking out of the pipework making contact with cell terminals inside the battery pack cavity.
It takes no stretch of imagination to suggest that the coolant in production Konas (and Niros) was suddenly changed because Hyundai had no idea why these fires were occurring in the hands of customers. Niros however used a difference cell brand and did not experience the unexpected fires. Nonetheless, they also got the blue coolant.
The cause of the Kona fires was finally determined to be due to a simple mechanical feature in the LG Energy E63 cell construction, a production shortcut taken in some plants that was easily fixed. But the blue coolant has remained throughout the gen-1 production of the Kona, Niro, and the Ioniq 5.
The blue coolant, at least in BSC1 form appears to have been an expensive overreaction for Hyundai and Kia. It remains to be seen if the BSC2 variety faires any better. And for consumers, the shorter lifespan and high replacement cost has been an annoyance.
The gen-2 Kona and Niro (the latter since 2023 MY) now has the cooling panel placed outside (underneath) the pack and as-such is in a far safer location. The coolant is pink in colour, a conventional type. The Ioniq 5,6 and EV6, also have this feature but the 5 as originally designed uses blue coolant in half the system.
VW also use an external cooling panel in the ID3,4 models at minimum. The risk of using coolant piped inside the pack remains with Tesla and some other brands. It may be a small risk, but in the event of a serious collision it's certainly there.
OTA is alleen relevant voor de nieuwe Kona (CcnC)realbart schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:59:
Klopt het dat je nu voor OTA kaartupdates en verkeersinformatie 99 euro per jaar moet betalen? Vroeger was dit 3 jaar lang inbegrepen...
Is dit dan inclusief onboard wifi?
De oudere (de modellen voor de huidige) - Standard Gen 5(e) hebben geen OTA en dan is Plus de juiste. (29€ pj)
https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html
Nieuwe Kona heeft 3 jaar (2024> )
Ouder model Kona heeft 5 jaar.
(Vanaf bouwjaar op kenteken)
[ Voor 4% gewijzigd door RazorX4 op 29-09-2025 13:45 . Reden: Betere uitleg ]
Xbox Series X | Playstation 5
Ik heb de mijne uit voorraad binnen 2 weken kunnen rijden. Stond wel op voorraad bij de dealer in de showroom. Geen idee hoe snel dat geupdate wordt. Maar die waar een locatie bij staat kan je dan daar zowizo uit voorraad krijgen.realbart schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:53:
Kan het zijn dat Hyundai op zijn site liegt over voorraad? Ik heb als leaseauto gecontroleerd of het model in de kleur die ik wil op voorraad staat by Hyundai Nederland en deze via mijn leasebedrijf Alphabet besteld. Die heeft hem bij Van Mossel besteld en nu krijg ik te horen dat hij pas half december geleverd wordt. Ik word daar zenuwachtig van,want er hoeft maar wat te gebeuren en ik zit vier jaar aan volledige bijtelling vast...
Geen idee of van mossel uit de voorraad levert zonder dat je daar speciaal om vraagt of misschien wenst de lease maatschappij wel anders
En staat je Kona er noghvwees schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:21:
Goh, nooit geweten dat mijn 2024 Kona premium voorzien is van alarm.
[Afbeelding]
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
🤣🤣🤣
Ja, ik deed hem open met de afstandbediening omdat iemand nog iets uit de auto moest pakken.
Maar ik stond relatief ver weg.
Overigens begon die te claxonneren.
/f/image/8Y6KbucXM1g06w6bQV7A42li.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r6XDRTBCFMTRsd5LNT24Ebbm.jpg?f=fotoalbum_large)