Yeah dat realiseer ik mij ook. Het elke keer uitzetten vind ik toch wat irritant, zeker omdat de MY2020 daar een fysieke uit-knop heeft voor veel notificaties, die dan daadwerkelijk ook
uit blijven. Het is meer de keuze tussen een occasion en een nieuw EV

Ik vind de HUD prettig, zeker in vergelijking met een HUD die ik eerder op een vorige auto had.
Weet dat je kan instellen wat je er wel en niet op wilt zien. Ik vermoed dus een kwestie van instellen naar persoonlijke voorkeur.
Goed om te weten. Alleen gezien de voorruit verder weg zit, blijft de HUD altijd kleiner lijkt me. Of kan je hem ook vergroten bij de SX2?
Kvibe schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:51:
Tegenwoordig ziet iedereen een grotere ruimere auto als iets positiefs. Ik vind het persoonlijk jammer dat auto’s steeds groter worden. Ik hoef wat dat betreft geen volwassen Kona. Ik heb ze allebei na elkaar gereden en dan is het eerste wat me opvalt de neus waar je tegen aan zit te kijken. Dat had ik in de Niro ook al. Vind ik nooit prettig.
De SX2 is ruimer opgezet, maar qua dimensies is hij niet eens zoveel groter. 16 cm ofzo? Het zit hem vooral in de opzet van het interieur.
Bedoel je de looks van de neus of het formaat van de neus?
MarcoEV schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:45:
Volgens mij is de winst in laadtijd vooral gerealiseerd door een vlakke laadcurve tot ergens in de 60%.
Ik heb het laatst een keer in een Excel-sheet geplaatst, waarbij je met batterijverwarming nu ook in koude omstandigheden tot ongeveer 65% SoC 100kW kan halen bij de juiste laadpaal.
Dit klopt, maar als je 200+ km moet rijden (dat zijn de momenten dat ik snel laad) dan is die steile daling in laadsnelheid na de 60% SoC echt killing voor het gemiddelde tempo. Dat heb je bij de MY2020 maar ook bij de SX2. Het zal wel beter zijn voor de accu, maar ja, het is dus geen upgrade.