rekeewt schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:41:
Na 6 jaar en 10 maanden...
Knopje van de cruise control werkt niet geweldig meer.
Naar beneden doet het, naar boven niet.
Vanmorgen even langs de dealer gereden waar ik hem gekocht heb...
EUR 450 om te vervangen, wat een geld! Materiaal EUR 250 en arbeid EUR 200.
Heb gevraagd of dit niet onder de garantie valt, aangezien ik er 2 jaar bij heb gekocht toen ik de auto kocht.
Ze hebben de claim ingediend.
Ik heb precies hetzelfde gehad (naar boven stuk, naar beneden deed het nog). Laten vervangen voor eigen rekening, want vond het te irritant om mee te leven. De prijs was vergelijkbaar. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe knop ook een beetje wiebelig vind voelen, dus ben bang dat het ook rustig nog een keer kan gebeuren.
De Kona heeft naar mijn smaak wel heel veel van dit soort kleine dingen die toch best vaak prijzig uitpakken. Laatst weer dat de houder waar de gordel uitkomt van de middelste stoel op de achterbank los zit. Teruggeduwd, maar zit volgens mij niet vast. Grootste kostenpost was het vervangen van de voorruit, waar we meer dan € 1000 voor hebben betaald omdat blijkbaar Hyundai-ramen duur zijn.
Wat ik nu ook al twee keer heb meegemaakt is problemen die zichzelf oplossen
Eerst: storende speakers bij alle telefoons, ook bij de radio, en bij de parkeersensoren. Het was echt stevige storing, bij podcasts was het soms bijna niet te verstaan. Na een paar weken (voor de afspraak met de garage) is het probleem opeens verdwenen.
Vervolgens: de lampjes bij de laadpoort doen het al meer dan een jaar niet meer, en de sensor of de laadklep open staat ook niet. Niet zo erg, dus maar lekker zo gelaten. Een paar weken terug open ik de laadklep en waarempel: de lampjes doen het weer
Maar verder heb ik een hele lange lijst met kleine dingen die in meer of mindere mate stuk gaan bij onze auto die 6,5 jaar oud is, wat ik bij mijn 12 jaar oude Corsa niet had. Het doet mij wel twijfelen of ik nog een Hyundai wil.
[
Voor 3% gewijzigd door
Nova163 op 01-10-2025 16:07
]