Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:47
Zzz ik krijg de bluelink niet aan de praat. Heb al contact gehad met de support desk, en ze hebben de bluelink opnieuw geactiveerd. Kennelijk lukt het alsnog niet.

Als ik nu de QR code scan, krijg ik vervolgens een melding over het nemen van een abo. Tja, dat probeer ik, maar moet eerst mijn auto toevoegen. Zit dus vast in een loop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TOdEX5azuUB_7VfgIk0kR4QRLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJdZzMCFkVosUfBhyFRQONHa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5x4CxZZFmIddL30MpY28HUUJMfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cbR0PGPWfMkAZwhk2WKlUPh.jpg?f=fotoalbum_large
Ben ik nu gek of doe ik iets fout?

-Edit

Jep, ik deed iets fout. Je moet kennelijk de MyHyundai app gebruiken ipv de Bluelink app...... Heel raar. Waar is die bluelink app dan voor? Of ben ik nu gescammed 😅😂?

[ Voor 7% gewijzigd door darkfujita op 30-09-2025 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:48
darkfujita schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:14:

-Edit

Jep, ik deed iets fout. Je moet kennelijk de MyHyundai app gebruiken ipv de Bluelink app...... Heel raar. Waar is die bluelink app dan voor? Of ben ik nu gescammed 😅😂?
Met de Myhyundai app kun je volgens mij alles wat de bluelink app ook kan. Al werken ze bij mij allebei gewoon.

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:13
Tiens. Ik vraag me af waarom 2 apps? De MyHyundai ziet er wat 'gelikter' uit maar functioneel juist 't zelfde.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:47
michaelvo schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:48:
Nu we het toch over voorverwarmen hebben, van de week voor het eerst via Bluelink de auto weer eens voorverwarmd. Nu viel het ons op dat de zijspiegels en achteruit niet mee aangingen, ondanks dat we ze wel hadden aangezet in de app:

[Afbeelding]

En nu ik er langer over nagedacht heb, volgens mij stond hier vorig jaar ook de optie om je stuurwiel verwarming aan te zetten bij en die zie ik nu überhaupt niet meer staan. Hoe is dit bij jullie, wel/geen stuurwiel en doen de achteruit en zijspiegels wel/niet mee?

Ter info een Kona 2020 Premium
Hoe is dit afgelopen? werkt het nu wel? zo ja, wat heb je anders gedaan?

Heb hetzelfde probleem namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:58
Na 6 jaar en 10 maanden...
Knopje van de cruise control werkt niet geweldig meer.
Naar beneden doet het, naar boven niet.
Vanmorgen even langs de dealer gereden waar ik hem gekocht heb...
EUR 450 om te vervangen, wat een geld! Materiaal EUR 250 en arbeid EUR 200.
Heb gevraagd of dit niet onder de garantie valt, aangezien ik er 2 jaar bij heb gekocht toen ik de auto kocht.
Ze hebben de claim ingediend.

[ Voor 46% gewijzigd door rekeewt op 01-10-2025 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18

XallaX

Meow

rekeewt schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:41:
Heb gevraagd of dit niet onder de garantie valt, aangezien ik er 2 jaar bij heb gekocht toen ik de auto kocht.
Eén van de bekende cash cows van de dealers.

Indien buiten garantie, kijk eens op internet rond. Verschillende onderdelensites hebben hem af en toe op voorraad. Of waag je aan zoiets: https://nl.aliexpress.com/i/1005005746381037.html

Pas op met de airbag bij doe het zelf, haal de juiste zaken los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

XanderDrake

Build the future!

Ja weet je, ik was al bang dat dit knopje een probleem zou gaan worden. Maar deze kosten, sjonge jonge.

Ik ga vanaf nu alleen nog maar cruise snelheid verhogen en verlagen met gas meer en remmen, en dan SET (knopje naar beneden) om die snelheid vast te zetten.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
XallaX schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:49:
[...]

Indien buiten garantie, kijk eens op internet rond. Verschillende onderdelensites hebben hem af en toe op voorraad. Of waag je aan zoiets: https://nl.aliexpress.com/i/1005005746381037.html

Letterlijk dit heb ik tegen hen gezegd, desnoods zoek ik wel een 3d print hobbyist op, maar ik ga echt geen 450 euro kopen. Ruil hem dan nog liever op een volvo in lol.
XanderDrake schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:57:
[...]

Ja weet je, ik was al bang dat dit knopje een probleem zou gaan worden. Maar deze kosten, sjonge jonge.

Ik ga vanaf nu alleen nog maar cruise snelheid verhogen en verlagen met gas meer en remmen, en dan SET (knopje naar beneden) om die snelheid vast te zetten.
Uit ervaring: snelheid rijden en dan vastzetten is super irritant. Dit moeten wij nu namelijk steeds doen.
M'n vrouw rijdt in onze kona, maar zij vindt dit dus super irritant.
Is gewoon fijn om hem te 'setten' en dan klikje naar boven en je zit op vmax.

[ Voor 35% gewijzigd door rekeewt op 01-10-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

XanderDrake

Build the future!

rekeewt schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:24:
Uit ervaring: snelheid rijden en dan vastzetten is super irritant. Dit moeten wij nu namelijk steeds doen.
M'n vrouw rijdt in onze kona, maar zij vindt dit dus super irritant.
Is gewoon fijn om hem te 'setten' en dan klikje naar boven en je zit op vmax.
Ik doe het al, en mijn vrouw ook. Het is niet perse irritant want je hoeft het niet vaak te doen. Veelal regelt de adaptive cruisecontrol het zelf, maar vooral in situaties dat de cruise snelheden erg verschillen (files...) is het beter om te accelereren en vast te zetten dan letterlijk 20 keer omhoog/omlaag te klikken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
XanderDrake schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:35:
[...]

Ik doe het al, en mijn vrouw ook. Het is niet perse irritant want je hoeft het niet vaak te doen. Veelal regelt de adaptive cruisecontrol het zelf, maar vooral in situaties dat de cruise snelheden erg verschillen (files...) is het beter om te accelereren en vast te zetten dan letterlijk 20 keer omhoog/omlaag te klikken.
Echt?
Ik klik altijd ff 1 keer naar beneden dat 'ie set, dan 1 keer omhoog, zit hij op vmax en dan nog ff omhoog ingedrukt houden dat 'ie 5-10 harder dan vmax pakt (bij ons is de teller afwijking 7 km/u).
Als je evt zelf ingrijpt, kun je ook niet meer dat klikje omhoog doen dat 'ie terug naar de oude snelheid gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door rekeewt op 01-10-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:08

ThsAdrns

Be the change!

darkfujita schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:14:
Je moet kennelijk de MyHyundai app gebruiken ipv de Bluelink app......
Laatst ergens gelezen dat Bluelink, net als enkele andere bestaande apps, zou gaan worden uitgefaseerd en alles onder MyHyundai zou gaan vallen. Ik kan het alleen niet terugvinden.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 17:26
Ik heb precies hetzelfde gehad (naar boven stuk, naar beneden deed het nog). Laten vervangen voor eigen rekening, want vond het te irritant om mee te leven. De prijs was vergelijkbaar. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe knop ook een beetje wiebelig vind voelen, dus ben bang dat het ook rustig nog een keer kan gebeuren.

De Kona heeft naar mijn smaak wel heel veel van dit soort kleine dingen die toch best vaak prijzig uitpakken. Laatst weer dat de houder waar de gordel uitkomt van de middelste stoel op de achterbank los zit. Teruggeduwd, maar zit volgens mij niet vast. Grootste kostenpost was het vervangen van de voorruit, waar we meer dan € 1000 voor hebben betaald omdat blijkbaar Hyundai-ramen duur zijn.

Wat ik nu ook al twee keer heb meegemaakt is problemen die zichzelf oplossen 7(8)7
Eerst: storende speakers bij alle telefoons, ook bij de radio, en bij de parkeersensoren. Het was echt stevige storing, bij podcasts was het soms bijna niet te verstaan. Na een paar weken (voor de afspraak met de garage) is het probleem opeens verdwenen.
Vervolgens: de lampjes bij de laadpoort doen het al meer dan een jaar niet meer, en de sensor of de laadklep open staat ook niet. Niet zo erg, dus maar lekker zo gelaten. Een paar weken terug open ik de laadklep en waarempel: de lampjes doen het weer :P

Maar verder heb ik een hele lange lijst met kleine dingen die in meer of mindere mate stuk gaan bij onze auto die 6,5 jaar oud is, wat ik bij mijn 12 jaar oude Corsa niet had. Het doet mij wel twijfelen of ik nog een Hyundai wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Nova163 op 01-10-2025 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:55
XallaX schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:49:
[...]

Op Youtube zijn wel wat video's te vinden hoe je het zelf kunt doen. Niet precies voor de Kona maar andere Hyundai's die er vwb de knoppen hetzelfde uitzien. Zal je een goede indruk geven hoe je te werk kunt gaan.

EDIT:
Alhoewel als ik deze video van de Kona zie, lijkt het toch wel een behoorlijke klus.

[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 01-10-2025 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18

XallaX

Meow

Mediacj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Op Youtube zijn wel wat video's te vinden hoe je het zelf kunt doen. Niet precies voor de Kona maar andere Hyundai's die er vwb de knoppen hetzelfde uitzien. Zal je een goede indruk geven hoe je te werk kunt gaan.

EDIT:
Alhoewel als ik deze video van de Kona zie, lijkt het toch wel een behoorlijke klus.
Hier kun je alles vinden... (even snel wat voorbeelden erbij gepakt) de filmpjes zijn wat chaotisch.
Het is wel wat werk inderdaad. Ook de airbag module loshalen en verwijderen staan in die manual.

https://www.hkona.com/dri...pair_procedures-1060.html
https://www.hkona.com/com...onents_location-1022.html
https://www.hkona.com/repair_procedures-1023.html

[ Voor 7% gewijzigd door XallaX op 02-10-2025 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00
Heel tevreden over de Kona SX2, behalve de belabberde stock 6 luidsprekers. Hol geluid en zowat geen bass. Wat getweaked aan de treble/mids/bass, maar weinig verbetering mogelijk. Bestaat er een makkelijke upgrade methode om dat wat te verbeteren? Gezien de garantie geen zin om half de auto af te breken hiervoor. Zo een subwoofer in de reserveband in koffer zag er wel interessant uit, maar is mij onduidelijk of je ergens geluid en 12V kan aftakken zonder kabels te snijden of half de auto te demonteren. Zoek iets non destructief ivm fabrieksgarantie. Bestaat zo iets voor de Kona of is dat hopeloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
XallaX schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:14:
[...]

Hier kun je alles vinden... (even snel wat voorbeelden erbij gepakt) de filmpjes zijn wat chaotisch.
Het is wel wat werk inderdaad. Ook de airbag module loshalen en verwijderen staan in die manual.

https://www.hkona.com/dri...pair_procedures-1060.html
https://www.hkona.com/com...onents_location-1022.html
https://www.hkona.com/repair_procedures-1023.html
De garantieorder is nog pending. Als ‘ie wordt afgekeurd gaan wij het zelf doen. Maatje van mij is monteur van ander merk en erg handig. Stuurbout spullen etc heeft ‘ie ook zo liggen dus kan zo gedaan worden. Hij heeft bij de sloop al een optie op een stuur zonder airbag liggen van dezelfde auto die er zgan uit ziet. Mijn airbag er in en klaar zei hij. Maar ff zien. Totale kosten van €75 aangezien hij enkel materiaal rekent.
Pagina: 1 ... 143 144 Laatste