Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste
Acties:

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
Tam99 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:04:
Hi!
Sinds vorige week is mijn bestelling bevestigd bij de dealer. Een Kona Electric Pure edition, uit voorraad. De adviseur had voor de bestelling contact opgenomen met de dealer en die zeiden dat de auto op voorraad stond in de compound. Iemand enig idee hoe lang het zou moeten duren voordat de auto geleverd gaat worden?
Momenteel staat de geschatte leverdatum op 29-11, maar er werd mij eind oktober beloofd.
wordt ie geleverd door de dealer waar de auto al staat dan kan 1 tot 2 weken prima. Zeker als je gewoon zo betaald. Met financiering wachten ze met laten komen tot alles rond is. Transport kost vaak 1 weekje. En dan nog rijklaar maken.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:32

lord_fh

PS5

Maikel64 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk het 2025 model gekregen. Deze heeft inderdaad maar 3 maanden Pro en daarna krijg je Lite. Mijn Kona (hybrid, maar qua Bluelink licentie hetzelfde idee) is een 2024 model (uit maart 2024) en dan heb je inderdaad de eerste 3 jaar Pro.

Ergens vorig jaar is er iets veranderd in de onderliggende hardware waardoor er een verschil zit tussen de modellen welke het eerste jaar zijn geproduceerd en degene daarna.
dat is een aanname die je de wereld ingooit. Ik heb ook een 2024 kona, maar daar werd toen expliciet bijgezegd (en dat is in de loop van 2024 veranderd ja) dat je Pro hebt , TOT de Bluelink store live zou zijn (dat was toen nog niet aan de hand en is pas sinds ik geloof mei 2025 geloof ik) , daarna zou je na een maand of 2 maanden daar wil ik even vanaf, over gaan naar Lite, of inderdaad Plus of Pro kopen. dus 2024 altijd 3 jaar pro is niet waar, en volgens mij was het voor de EV's anders dan voor de benzine versies ook nog eens.

Ik heb dus iets van 8 maanden de Pro gehad, en sinds juni heb ik nu Plus gekocht voor 30 euro. (kaartupdates ga ik niet kopen en streamen van soundcloud, geen idee wat dat uberhaupt is)

Wat overigens wel waardeloos is, is dat je dit perse via creditcard moet aanschaffen, hele kaart toevoegen in de app etc. Ik heb een lease auto en wil dat helemaal niet toe voegen, gelukkig kon ik het daarna wel eraf gooien weer (nadat de verloop termijn voor intrekken van aankoop verlopen was), zou fijner zijn als ze gewoon ideal erin zouden stoppen, betalen voor een jaar en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door lord_fh op 20-10-2025 08:29 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:42
lord_fh schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:24:
[...]

dat is een aanname die je de wereld ingooit. Ik heb ook een 2024 kona, maar daar werd toen expliciet bijgezegd (en dat is in de loop van 2024 veranderd ja) dat je Pro hebt , TOT de Bluelink store live zou zijn (dat was toen nog niet aan de hand en is pas sinds ik geloof mei 2025 geloof ik) , daarna zou je na een maand of 2 maanden daar wil ik even vanaf, over gaan naar Lite, of inderdaad Plus of Pro kopen. dus 2024 altijd 3 jaar pro is niet waar, en volgens mij was het voor de EV's anders dan voor de benzine versies ook nog eens.

Ik heb dus iets van 8 maanden de Pro gehad, en sinds juni heb ik nu Plus gekocht voor 30 euro. (kaartupdates ga ik niet kopen en streamen van soundcloud, geen idee wat dat uberhaupt is)

Wat overigens wel waardeloos is, is dat je dit perse via creditcard moet aanschaffen, hele kaart toevoegen in de app etc. Ik heb een lease auto en wil dat helemaal niet toe voegen, gelukkig kon ik het daarna wel eraf gooien weer (nadat de verloop termijn voor intrekken van aankoop verlopen was), zou fijner zijn als ze gewoon ideal erin zouden stoppen, betalen voor een jaar en klaar.
Ik gooi niks de wereld in, dit komt van een dealer vandaan ;) . Als ik het goed begreep worden de auto's vanaf juni 2024 al gezien als "2025" model, dus het zou prima kunnen.

Daarnaast is het een feit dat de auto's welke het eerste jaar zijn geproduceerd iets andere hardware aan boord hebben. Dit ook getuigende het feit dat een van de FW updates bij deze modellen niet OTA geïnstalleerd kan worden, maar dit bij de dealer moet gebeuren. Hyundai heeft hier zelfs een actie voor open gezet bij de dealers om dit bij het onderhoud gelijk uit te voeren.

Wellicht niet bij de electric maar zeker wel bij de Hybrid (ja, ja, verkeerde topic).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-11 18:00
Vandaag bij dealer geweest voor het kraken rechtsachter bij mijn kona nline business.

Bleek achterklep te zijn die moest opnieuw afgesteld en gesmeerd worden, heerlijk kraak vrij over de drempels weer, helemaal top.

Is toch een dingetje dat iets dat een gek geluid geeft of kraakt je zo bezig kan houden.
Maar ja een nieuwe auto moet gewoon vrij zijn van dat soort geluiden, ik ben weer een blij mannetje

• lord_fh

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4DzZ1aO9efhjmIUGihn8BiVzGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNWBTEgTiAQwR4telQhdNCRT.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen weekend even naar duitsland geweest, mooi even eindelijk een keer testen hoe het nou loopt naar topsnelheid.

Kona ev (64kwh) is begrenst op 180, zelfs als je bij 160 gas geeft ga je heel rap naar 180, en dan ineens houdt hij in haha, je ziet het ook aan de power meter op de foto, die is onder de helft.

+- 50km aan een stuk 180 gereden zo goed als, en het is echt heel stabiel. Stuurhulp wel uit want hij wordt door door de harde wind die er was en de hoge snelheid dan wat zenuwachtig, met stuurhulp uit is er niks aan de hand. Ligt als een blok op de weg je merkt niet dat je 180 rijdt zeg maar.

Ergens wel jammer, begrenzen op 200 had van mij ook gemogen maargoed....

Geslaagde test in ieder geval, batterij gaat wel rap leeg 🤣

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-11 00:02
lord_fh schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:31:
[Afbeelding]

Geslaagde test in ieder geval, batterij gaat wel rap leeg 🤣
Hoeveel procent koste die 50km je?

7.650Wp ZZW | 1.600Wp O | DEYE SUN12K-SG04LP3-EU | 16.1kWh Accu - Yixiang v2 + 16 EVE MB31 | Kona MY2026 64,8kWh

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50
Als je de cruisecontrol op 200 zet en het gaspedaal stroompedaal loslaat, gaat hij zelfs nog een paar kilometer harder 😊

• lord_fh

lord_fh

PS5

zalkc schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Hoeveel procent koste die 50km je?
Geen idee , maar ik had hem.tot 87% geladen en na een km of 160 was het nog 30% of minder 😂

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-11 00:02
lord_fh schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

Geen idee , maar ik had hem.tot 87% geladen en na een km of 160 was het nog 30% of minder 😂
De wijzer geeft aan 37kWh/100km als ik het goed zie.

7.650Wp ZZW | 1.600Wp O | DEYE SUN12K-SG04LP3-EU | 16.1kWh Accu - Yixiang v2 + 16 EVE MB31 | Kona MY2026 64,8kWh

• lord_fh

lord_fh

PS5

zalkc schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

De wijzer geeft aan 37kWh/100km als ik het goed zie.
ja maar dat fluctueerd natuurlijk erg hard met wind, heuvel op heuvel af, hij gebruikt geen 37kwh per 100km natuurlijk. volgens mij kwam het op 25 ofzo uiteindelijk na die 160km

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 11:05
Zijn er meer mensen waarbij de auto weg is uit de Bluelink app? Auto staat bij de garage voor een probleem met de accu maar lijkt me sterk dat ze de auto van mijn account kunnen verwijderen

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50
Ze kunnen de auto in offline zetten, mogelijk is dat gebeurd.

Had niet verwacht dat die dan uit de app verdwijnt, maar ik heb dat nog nooit getest.

De keer dat mijn Kona bij de garage stond kreeg ik veel meldingen, auto staat nog aan, deur open, motorkap open, etc. Etc.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:03
Simply_jeroen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:59:
Zijn er meer mensen waarbij de auto weg is uit de Bluelink app? Auto staat bij de garage voor een probleem met de accu maar lijkt me sterk dat ze de auto van mijn account kunnen verwijderen
Mijn ervaring: meestal zetten ze het uit, zodat je de auto niet op slot kan doen met de monteur erin. Als je wacht na het weer aanzetten door de garage staat de auto er weer in of kun je met een paar klikken doen.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 11:05
Dat snap ik, maar hij is echt helemaal verdwenen van me account dat vindt ik zo raar

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:06
Ik heb net mijn Kona gekregen en zoals iedereen die een auto onder de huidige wetgeving heb ik een vraag:
- wat is het de minimale DAW waarschuwingniveau dat behouden blijft als je de auto opnieuw aanzet? Ja, ik wil zelf ook het liefst nog even terug mijn bed in als ik 's ochtends de auto instap. Je hoeft mij niet te vertellen dat ik er vermoeid uit zie. Ook hypocriet dat je wel ziet dat ik nog wat moe ben, maar niet dat ik het stuur vast heb.
- Is er een snelkoppeling om deze waarschuwingen in ieder geval niet te laten piepen?
- Waarom heeft het ding niet door dat er autogordels vergeten worden? Dat was vroeger basis functionaliteit.

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:43
realbart schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:42:
- Waarom heeft het ding niet door dat er autogordels vergeten worden? Dat was vroeger basis functionaliteit.
Dit doet mijn Kona Electric 2025 al als ik een goed gevulde broodtrommel op de bijrijdersstoel leg. Dus dat herken ik niet.

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 10:06
KerstRunner schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:54:
[...]
Dit doet mijn Kona Electric 2025 al als ik een goed gevulde broodtrommel op de bijrijdersstoel leg. Dus dat herken ik niet.
Dan ga ik nog maar eens testen. Mijn achterbank passagier had vandaag de halve rit geen gordel om voordat ik het door had.
Pagina: 1 ... 144 145 Laatste