Vandaag in de pauze woede een stevige discussie over wisselen van autobanden. Ik heb colleges die beweren dat twee niwue banden altijd voor moeten en de oude voorbanden dan naar achter kunnen. Andere colleges beweren dat de beste banden altijd achter geplaats horen te zijn.
Op internet lees ik over zijdelingse grip van de autobanden achter die uitbreken moeten voorkomen. De ANWB beveelt aan de beste banden horen achter. Onderstuur is veiliger dan overstuur aldus meerdere bronne.
Ik heb een kleien voorweil aangedreven auto. Geldt dat ook voor mijn auto?
Met de voorwielen stuur ik. De meeste druk ligt op de voorwielen. De remkracht is 80% via de voorwielen.
Ik heb nog nooit overstuur in mijn auto ervaren. Is bij normaal rijgedrag goede voorbanden niet belangrijker dan?
Op internet lees ik over zijdelingse grip van de autobanden achter die uitbreken moeten voorkomen. De ANWB beveelt aan de beste banden horen achter. Onderstuur is veiliger dan overstuur aldus meerdere bronne.
Ik heb een kleien voorweil aangedreven auto. Geldt dat ook voor mijn auto?
Met de voorwielen stuur ik. De meeste druk ligt op de voorwielen. De remkracht is 80% via de voorwielen.
Ik heb nog nooit overstuur in mijn auto ervaren. Is bij normaal rijgedrag goede voorbanden niet belangrijker dan?
Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie