Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:16
XanderDrake schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:49:
Kan het voorkomen dat de 12v accu leeg is terwijl de HV accu nog prima vol is? De achterklep was blijkbaar niet goed dicht gister nacht. Mijn Bluelink app werkt nog prima, maar als ik met de sleutel in de auto zit start hij niet op.
Als je de auto nog kan ontgrendelen en de status in bluelink nog kunt refreshen, lijkt het me niet de 12v accu. Check eens of de interieurverlichting het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:25
Kan het voorkomen dat de 12v accu leeg is terwijl de HV accu nog prima vol is? De achterklep was blijkbaar niet goed dicht gister nacht. Mijn Bluelink app werkt nog prima, maar als ik met de sleutel in de auto zit start hij niet op.
Misschien dat de sleutel bijna leeg is? Heb je hetzelfde met de reservesleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crombel
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-06 17:41
De - kabel losmaken en de batterij opladen met batterijlader.
Eens opgeladen min kabel terug aansluiten, dan zou hij moeten aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 23:30

XanderDrake

Build the future!

Miranda89 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Als je de auto nog kan ontgrendelen en de status in bluelink nog kunt refreshen, lijkt het me niet de 12v accu. Check eens of de interieurverlichting het doet.
Niet veel langer na mijn bericht reageerde hij ook niet meer op de app. Ik ben hem nu aan het jumpstarten met een andere auto, het was zeker de 12 volt accu :Y)
Laad de 12v gewoon op als je de auto hebt aan staan?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miranda89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:16
XanderDrake schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:19:
[...]

Niet veel langer na mijn bericht reageerde hij ook niet meer op de app. Ik ben hem nu aan het jumpstarten met een andere auto, het was zeker de 12 volt accu :Y)
Laad de 12v gewoon op als je de auto hebt aan staan?
O, blijkbaar zat er dan nog net genoeg energie in om te ontgrendelen.
Zolang de auto in drive-mode aanstaat (op de rem trappen als je op de startknop drukt) of in utility-mode, dan laadt de 12v accu op. Aan de lader hangen werkt ook om de 12v accu op te laden (zolang de hoofdaccu oplaad)

[ Voor 7% gewijzigd door Miranda89 op 22-06-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 12:33
Ik mag eind dit jaar de voorbanden weer vervangen. Ik heb hier veel banden voorbij zien komen, maar ik ben nu zelf aan het kijken naar drie typen waar ik weinig over heb gelezen tot nu toe:
- Michelin E Primacy (94V)
- Continental UltraContact NXT (98W)
- Michelin Primacy 4+ (98W)

Ik heb nu de Michelin Primacy 4 en ben er niet zo van onder de indruk qua geluid en zuinigheid. De levensduur is wel best goed en ook geen klachten over de grip in allerlei omstandigheden.

De andere twee banden lijken meer gemaakt met EV's in het achterhoofd en zijn dus stiller, gaan langer mee en zouden zuiniger moeten zijn. Het gaat in de tests wel ten koste van remafstand, met name bij nat wegdek.

Zijn er hier mensen met ervaringen met een van deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50
De nieuwere versies zijn op papier fractioneel beter. In de praktijk merkte ik er niets van, vond het iig het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-07 09:38
Hebben wij hier thuis de laatste tijd dikwijls voor.
We moeten de koffer hard dichtslaan en niet laten 'dichtvallen'.
Je kan het opmerken door dat de interieurverlichting aan het dak binnenin blijft branden.

Mocht je Home Assistant gebruiken, kun je de status van de kofferbak monitoren.
Ik laat mij een melding sturen wanneer Home Assistant detecteert dat de kofferbak niet gesloten is.
Zo heb ik de laatste weken toch al enkele boosterbeurten kunnen vermijden.

De 12V batterij kan inderdaad nog net vol genoeg zijn om via Bluelink te ontgrendelen, maar niet meer starten.
De wagen half opstarten dat je vast zit in een opstartloop heb ik ook al voorgehad.
Was net een discobol vol soundeffects...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 18:33

The Adder

Happy racing from Holland

eyegraphic schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:58:
[...]
Hebben wij hier thuis de laatste tijd dikwijls voor.
We moeten de koffer hard dichtslaan en niet laten 'dichtvallen'.
Je kan het opmerken door dat de interieurverlichting aan het dak binnenin blijft branden.
Het sluiten van de kofferbak kan afgesteld worden met de twee rondedoppen links en rechts. Als je de kofferbak openend zie je deze gemakkelijk zitten. Je kan deze doppen naar binnen- en buitenschroeven. De doppen iets ver inschroeven zodat de kofferbak iets gemakkelijker sluit. Is misschien een oplossing...
[...]
Ik laat mij een melding sturen wanneer Home Assistant detecteert dat de kofferbak niet gesloten is.
Helaas geen HA maar Domoticz (ja nog steeds ivm de history) maar is wel een leuke en paktische toepassing. Kofferbak niet dicht, appje sturen d:)b

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

The Adder schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Het sluiten van de kofferbak kan afgesteld worden met de twee rondedoppen links en rechts. Als je de kofferbak openend zie je deze gemakkelijk zitten. Je kan deze doppen naar binnen- en buitenschroeven. De doppen iets ver inschroeven zodat de kofferbak iets gemakkelijker sluit. Is misschien een oplossing...
Over welk modeljaar hebben we het? Voor of na 2023?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

The Adder schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:22:
Helaas geen HA maar Domoticz (ja nog steeds ivm de history) maar is wel een leuke en paktische toepassing. Kofferbak niet dicht, appje sturen d:)b
Goede tips, alleen ik kreeg al allerlei berichtjes van de Bluelink app. Ik was alleen lui/moe en dacht niet dat het een probleem zou opleveren. En daar had ik het mis :Y)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:16
Beta schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Over welk modeljaar hebben we het? Voor of na 2023?
In elk geval op mijn Kona uit 2019 werkt dat met die doppen aandraaien voor de achterklep. Weet niet of dat na 2023 nog zo gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 18:33

The Adder

Happy racing from Holland

vanaalten schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:58:
[...]

In elk geval op mijn Kona uit 2019 werkt dat met die doppen aandraaien voor de achterklep. Weet niet of dat na 2023 nog zo gemaakt is.
Inderdaad, in ieder geval de modellen: 2019 en 2021

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBrabant
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-06 16:29
Hoi,

Ik weet niet zeker of ik het hier kan vragen; maar heeft er iemand toevallig nog een digitale brochure van de Huyndai Kona Electric van (in ieder geval) 2019? Zou graag de drie uitvoeringen naast elkaar zien.

Online, bij de dealers en huyndai.nl niet meer te verkrijgen helaas...

Alvast dank!!

groet, Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:03
PaulBrabant schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:29:
Hoi,

Ik weet niet zeker of ik het hier kan vragen; maar heeft er iemand toevallig nog een digitale brochure van de Huyndai Kona Electric van (in ieder geval) 2019? Zou graag de drie uitvoeringen naast elkaar zien.

Alvast dank!!

groet, Paul
Ik heb nog wel de 2021 brochure en prijslijst.

Ik heb ook nog een archief gevonden waar veel te downloaden is, maar helaas geen Nederlandse uitvoeringen:

https://www.autocatalogarchive.com/hyundai/

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japyo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:40
Ik heb nog de versie van 1 juli 2020.

Hyundai Kona 64 Kwh Korea Fashion Design+ Chalk White import uit Zweden MY2020 occasionkoop; 3000Wp 1 fase oost zonnepanelen; 3x25A huisaansluiting; Easee Charge Lite met Equalizer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
PaulBrabant schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:29:
Hoi,

Alvast dank!!

groet, Paul
Heb een PB gestuurd. Heb de brochure met datum juni 2019 nog digitaal liggen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nova163
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mImOS--AG4pA0oEuyWx4i8L3IL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAe6z3bE8IkJoR0CTvIFe5Dt.jpg?f=fotoalbum_large
Nog niet eerder gezien, bij > 30 graden en 120-130 km/u moet de accu blijkbaar gekoeld worden.

Overigens had ik bij deze temperaturen een lagere range verwacht, maar zie dat helemaal niet terug. Efficiënter werken van de accu is blijkbaar een groter effect dan airco en koelen van de accu.

[ Voor 17% gewijzigd door Nova163 op 30-06-2025 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Binnenkort gaan wij met de Kona '24 op vakantie. Een trip van zo'n 1300km enkele reis.
Hebben jullie ervaring met het gebruik van de ingebouwde routeplanner/navigatie of ABRP?

ABRP kan bij mijn weten niet de batterij pre-conditionering aanzetten, de CCNC navigatie wél. Dat lijkt mij wel een voordeel.
Zie ik een reden over het hoofd om ABRP te gebruiken omdat de CCNC navigatie iets niet kan?
Ter info; ik heb ook een OBD-dongle dus ABRP "praat" met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:20
Beta schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:05:
Binnenkort gaan wij met de Kona '24 op vakantie. Een trip van zo'n 1300km enkele reis.
Hebben jullie ervaring met het gebruik van de ingebouwde routeplanner/navigatie of ABRP?

ABRP kan bij mijn weten niet de batterij pre-conditionering aanzetten, de CCNC navigatie wél. Dat lijkt mij wel een voordeel.
Bij zomertemperaturen heb je geen pre-conditioning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

ASW1 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:50:
[...]

Bij zomertemperaturen heb je geen pre-conditioning nodig.
Ik lees het nu inderdaad. Ideale temperatuur is tussen de 15 en 35 graden. Dat moet wel goedkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nova163
Beta schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:05:

Zie ik een reden over het hoofd om ABRP te gebruiken omdat de CCNC navigatie iets niet kan?
Ter info; ik heb ook een OBD-dongle dus ABRP "praat" met de auto.
In de zomer is er inderdaad geen preconditioning nodig.

Ik reis zelf altijd met ABRP en heb eigenlijk weinig ervaring met de onboardnavigatie. Ik vind de inschatting van ABRP van het energieverbruik heel geavanceerd, het weegt de temperatuur, windrichting, regen/geen regen, temperatuur van de accu, hoogteverschil, files, etc. mee. Ik vraag me af of de onboardnavigatie zo geavanceerd is.

Ik zeg bewust geavanceerd en niet nauwkeurig, omdat op de default settings het verbruik alsnog structureel hoger wordt geschat dan wat er feitelijk gebeurt. Ik heb het referentieverbruik voor mijn Kona aangepast naar 150 Wh/km (van 169 dacht ik). Daarmee is de inschatting heel nauwkeurig geworden. Ik kijk in de eerste 'stint' of het verbruik te hoog of te laag wordt geschat en pas daar het referentieverbruik nog enigszins op aan.

De navigatie van ABRP is niet heel goed in mijn ervaring, dus ik gebruik het alleen om laadstops te bepalen en te kijken hoe lang ik daar moet staan/tot welk percentage acculading ik moet laden. Het echte navigeren doe ik met Waze of Google Maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Nova163 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:58:
[...]

In de zomer is er inderdaad geen preconditioning nodig.

Ik reis zelf altijd met ABRP en heb eigenlijk weinig ervaring met de onboardnavigatie. Ik vind de inschatting van ABRP van het energieverbruik heel geavanceerd, het weegt de temperatuur, windrichting, regen/geen regen, temperatuur van de accu, hoogteverschil, files, etc. mee. Ik vraag me af of de onboardnavigatie zo geavanceerd is.

Ik zeg bewust geavanceerd en niet nauwkeurig, omdat op de default settings het verbruik alsnog structureel hoger wordt geschat dan wat er feitelijk gebeurt. Ik heb het referentieverbruik voor mijn Kona aangepast naar 150 Wh/km (van 169 dacht ik). Daarmee is de inschatting heel nauwkeurig geworden. Ik kijk in de eerste 'stint' of het verbruik te hoog of te laag wordt geschat en pas daar het referentieverbruik nog enigszins op aan.

De navigatie van ABRP is niet heel goed in mijn ervaring, dus ik gebruik het alleen om laadstops te bepalen en te kijken hoe lang ik daar moet staan/tot welk percentage acculading ik moet laden. Het echte navigeren doe ik met Waze of Google Maps.
Top, goede aanvulling en reactie.
De navigatie zelf vind ik ook mwah. Ben er nu al twee keer afgestuurd (afrit) om direct weer de snelweg op te gaan. Waarom? Geen idee!
Wat ik al zei: ik heb een ODB dongle en mijn verbruik zit op 156 Wh/km. Normaliter maken wij niet echt snelweg kilometers.

Ik kan altijd nog de ABRP en Kona CCNC naast elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-07 21:05

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Twee kleine euvels.
Na ‘s-nachts een scherpe draai naar rechts gemaakt te hebben krijgen we, wanneer de lichten aan zijn, een waarschuwing “controleer rechterbocht verlichting” bij een bocht naar rechts. Geen idee hoe of wat. verdwijnt na een tijdje, maar waarschuwing driehoek blijft aan. Morgen naar de garage.

Bij deze hitte gaat de veiligheidsriem waarschuwing van een lege rechterstoel spontaan aan. Omdat ik tijdens het rijden niet bij de veiligheidsriem kan, zet ik de stoelkoeling aan. Werkte na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:44

XallaX

Meow

Jan Lelie schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:49:
Twee kleine euvels.
Na ‘s-nachts een scherpe draai naar rechts gemaakt te hebben krijgen we, wanneer de lichten aan zijn, een waarschuwing “controleer rechterbocht verlichting” bij een bocht naar rechts. Geen idee hoe of wat. verdwijnt na een tijdje, maar waarschuwing driehoek blijft aan. Morgen naar de garage.

Bij deze hitte gaat de veiligheidsriem waarschuwing van een lege rechterstoel spontaan aan. Omdat ik tijdens het rijden niet bij de veiligheidsriem kan, zet ik de stoelkoeling aan. Werkte na een paar minuten.
1e cornerlight rechtsvoor defect.
2e sensor na laten kijken in de stoel. Het wordt extreem heet in de zon in de auto, dat is normaal maar het kan zijn dat het contact te snel gemaakt wordt als de stoel erg heet is en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hyundai Kona uit 2019, ongeveer 135k op de teller. Vorig jaar april (met 105k op de teller) een airco-check laten doen bij de onderhoudsbeurt, inclusief koelgas afvullen.

Maar... nu ben ik afgelopen weken niet heel tevreden geweest over de prestaties van de airco. Hij koelt wel, maar ik kan nou niet zeggen dat het echt ijs-koud wordt. Het wordt comfortabeler, maar zou van mij wel wat koeler mogen. En in m'n herinnering was het dat toen de auto nieuw was ook wel zo.
Maar goed - geen concrete cijfers dus. Enkel een gevoel dat het niet optimaal werkt.

Daarnaast - en misschien beeld ik het mij een beetje in - merk ik als de radio uit staat, ik stil sta, ventilatie uit staat - dan hoor ik wat onregelmatig hoge piep/kraakgeluidjes als de airco aan staat. Niet heel hard, maar wel hoorbaar.

Zijn m'n klachten herkenbaar? Ik heb hier wel wat gelezen over kapotte airco's, maar dit is niet kapot - enkel teleurstellend functioneren.
Over anderhalve week gaat 'ie voor onderhoud naar de dealer, dus wellicht daar ook even benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

vanaalten schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:28:
Hyundai Kona uit 2019, ongeveer 135k op de teller. Vorig jaar april (met 105k op de teller) een airco-check laten doen bij de onderhoudsbeurt, inclusief koelgas afvullen.

Maar... nu ben ik afgelopen weken niet heel tevreden geweest over de prestaties van de airco. Hij koelt wel, maar ik kan nou niet zeggen dat het echt ijs-koud wordt. Het wordt comfortabeler, maar zou van mij wel wat koeler mogen. En in m'n herinnering was het dat toen de auto nieuw was ook wel zo.
Maar goed - geen concrete cijfers dus. Enkel een gevoel dat het niet optimaal werkt.
En rij je in Eco mode? En hoe staan je instellingen voor die mode? Default staat Airco dan ook in Eco mode. Dat kun je uitzetten vziw.

Simpelste is testen in Normal mode en dan kijken of je airco wel koud wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik hoop dat Hyundai nog eens de CCNC gaat updaten en ook nieuwe thema's toevoegd. Ik zie op Youtube video's van 2024/2025 Kona Electrics met andere thema's die ook wel tof vind:
https://update.hyundai.com/KR/KO/updateNoticeView/bgW0bN

Afbeeldingslocatie: https://update.kia.com/s3/upload/global/updatenotice/20250311/omeqclxb87gfzai9mu93f82p.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Get!em schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:41:
[...]

En rij je in Eco mode? En hoe staan je instellingen voor die mode? Default staat Airco dan ook in Eco mode. Dat kun je uitzetten vziw.

Simpelste is testen in Normal mode en dan kijken of je airco wel koud wordt.
Eh, ja, in ECO mode - maar de airco instelling voor ECO heb ik op 'standaard' ofzo gezet, niet op eco-stand. En terugwinning heb ik ondertussen op stand '1' gezet, want m'n vrouw vond de maximale terugwinstand niet fijn.

Eigenlijk heb ik dus normale mode, maar enkel ECO voor het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 23:46
Beta schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:42:
Ik hoop dat Hyundai nog eens de CCNC gaat updaten en ook nieuwe thema's toevoegd. Ik zie op Youtube video's van 2024/2025 Kona Electrics met andere thema's die ook wel tof vind:
Ik vrees dat voor de oudere generatie Kona er geen Update meer komt daarvoor.

Ik zie in je voorbeeld een toerenteller, lijkt me niet voor een electric 😊

Ik zal eens kijken hoe het er bij mij uitziet als ik dat wijzig in mijn 2024 Kona electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:04

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Eh, ja, in ECO mode - maar de airco instelling voor ECO heb ik op 'standaard' ofzo gezet, niet op eco-stand. En terugwinning heb ik ondertussen op stand '1' gezet, want m'n vrouw vond de maximale terugwinstand niet fijn.

Eigenlijk heb ik dus normale mode, maar enkel ECO voor het dashboard.
Komt bekend voor, heb je ook wat borrelende sissende geluiden gehoord? Dan zou het de condensor/verdamper(dacht dat zo heet) achter het dashboard kunnen zijn. Dat is een bekend veel voorkomend issue dat die kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
elmo1 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:16:
[...]

Komt bekend voor, heb je ook wat borrelende sissende geluiden gehoord? Dan zou het de condensor/verdamper(dacht dat zo heet) achter het dashboard kunnen zijn. Dat is een bekend veel voorkomend issue dat die kapot gaat.
Sissend... zo kan je het misschien wel omschrijven. Borrelend zou ik het niet noemen. Maar krijg je dan eerst dat de airco slechter functioneert ipv direct kapot?

Maar goed, dan ga ik dit maar eens melden als aandachtspunt bij de komende beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

hvwees schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:16:
[...]

Ik vrees dat voor de oudere generatie Kona er geen Update meer komt daarvoor.

Ik zie in je voorbeeld een toerenteller, lijkt me niet voor een electric 😊

Ik zal eens kijken hoe het er bij mij uitziet als ik dat wijzig in mijn 2024 Kona electric.
Er staat alleen dat het voor CCNC Kona's is. Niet perse electric of hybrid.
Ik vrees dat we als Europa buiten de boot vissen. Deze update is namelijk van maart 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

elmo1 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb dat borrelende geluid ook gehad, en daarmee een beperkt werkende airco. Maar bij die airco service vorig jaar hebben ze niets vervangen, behalve de het drijfgas. Ze hadden het gehad over een mogelijk lek en daarvoor iets extra's toegevoegd, maar sindsdien niets van problemen gehad.
En ik heb veel airco lopen pompen de afgelopen weken, daar heeft het niet aan gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Bij mij kraken de speakers linksvoor sinds kort, zonder duidelijke aanleiding. Ligt niet aan de verbinding met mijn telefoon, want het gebeurt ook met de parkeersensoren. Heb de navigatiesoftware en Android auto dongle al een factory reset gegeven, maar dat hielp uiteraard niet. Iemand enig idee wat het kan zijn en evt een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij mij is de airco in ieder geval weer goed koud.
Was zo als te verwachten de condensor.

Ruim 8 uur aan arbeid voor de dealer onder garantie (was nog net geen twee jaar oud).
Wel zelf de ruitensproeierslang weer kunnen aansluiten en de trim van de passagiers a-stijl moeten vast klikken (pasop airbag!).
Hopelijk blijft dat nu zitten en heb ik alle missers gehad nu, anders terug naar de dealer.

Blijft raar dat je halve auto uit elkaar moet voor zo'n onderdeel.
Van dingen los halen (zeker klik onderdelen) wordt het nooit beter.

Maar koud is dus nu ook echt koud! Temperatuur maar op 22c gezet, anders bevroor ik eergisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-07 11:02
Heeft iemand misschien een tip?

Mijn Kona Electric uit 2021 heeft sinds kort het probleem dat bepaalde instellingen, zoals bijvoorbeeld de regeneratiestand, telkens verdwijnen.

Zodra ik deze op 3 streepjes zet (in de instellingen)en de auto opnieuw start, staat deze weer terug op 2 streepjes. Dit geldt voor bijna alle instellingen, behalve de radiozenders – die blijven wél correct opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
In het begin had ik dit ook voor, en met een update heeft dit probleem zich verholpen. Nu en dan springt ie vanzelf nog eens op de standaard drive mode ipv eco.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XallaX
  • Laatst online: 16:44

XallaX

Meow

Nova163 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:16:
Bij mij kraken de speakers linksvoor sinds kort, zonder duidelijke aanleiding. Ligt niet aan de verbinding met mijn telefoon, want het gebeurt ook met de parkeersensoren. Heb de navigatiesoftware en Android auto dongle al een factory reset gegeven, maar dat hielp uiteraard niet. Iemand enig idee wat het kan zijn en evt een oplossing?
Kraken is meestal de speaker opgeblazen of het binnenwerk gegscheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:58:

Mijn Kona Electric uit 2021 heeft sinds kort het probleem dat bepaalde instellingen, zoals bijvoorbeeld de regeneratiestand, telkens verdwijnen.

Zodra ik deze op 3 streepjes zet (in de instellingen)en de auto opnieuw start, staat deze weer terug op 2 streepjes. Dit geldt voor bijna alle instellingen, behalve de radiozenders – die blijven wél correct opgeslagen
Bij mij is dit een bug die er in is geslopen sinds de laatste update. Hoop dat dit bij de volgende weer gefixt wordt…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-07 10:50
Beta schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:55:
[...]

Er staat alleen dat het voor CCNC Kona's is. Niet perse electric of hybrid.
Ik vrees dat we als Europa buiten de boot vissen. Deze update is namelijk van maart 2024.
Ik heb er niet zoveel kaas van begrepen, maar volgens mij is dit ook een samentrekking van twee uitdrukkingen :+

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-07 10:50
bjornricardo33 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:58:

Ik heb dat ook sinds kort. Het blijft ongeveer 1 dag goed staan, maar dan gaat de regeneratiestand weer op 2. Zal inderdaad wel aan de laatste update liggen, wel irritant.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Er lijkt een update beschikbaar te zijn voor alle modellen Kona:
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/GhsFQ4

Weet nog niet of ik er zelf iets mee ga doen. De navigatie gebruik ik sowieso al niet sinds de grote interface-wijziging een paar jaar geleden en ik zie voor mij geen andere zinnige redenen om de update te installeren (Kona 2019).

Lompe copy/paste zonder al teveel opmaak-werk:
New features and enhancements
Adjust the minimum battery charge you want to have when arriving at a charging station or destination
To use this, go to the EV route planner and enable [Minimum charge upon arrival at charging station] and [Minimum charge upon arrival at the destination]
You can also change EV related settings using the shortcut on the navigation route screen

A new feature added to the EV route planner in the map split screen makes trip planning even more convenient
View useful information such as arrival time and remaining charge for suggested charging stations, stop-offs, and destinations in the split screen
This new EV route planner screen can be accessed by swiping up on the map split screen. The layout can be customised in the screen layout settings

Receive alerts for emergency vehicles
This service provides an alert when an emergency vehicle is nearby
An alert is displayed when an emergency vehicle such as an ambulance or fire engine is within 500 m of your vehicle
The alert shows the location and direction of the emergency vehicle near your vehicle
The alert automatically disappears after 1 minute or when the emergency vehicle has moved out of range
This feature is enabled by default. It can be disabled in the vehicle settings

Use voice recognition to conveniently turn speed limit warning sounds On or Off
Press the voice recognition button and say “Turn On speed limit warning sound” or “Turn Off speed limit warning sound”

Turn CCS services On or Off from the Infotainment system
Certain CCS services may not be available if turned Off (data used by these services is also disabled)
This feature can be accessed during the CCS activation process or from the CCS settings screen after activation is completed

The media screen has been improved
A media icon has been added
Go to the media home screen by pressing the [Media] widget during audio or video playback
To go back to the media home screen when using an audio app, press the media home icon, which is the icon always displayed on the far left of the tab at the bottom of the screen
The media home screen now has a fixed order, instead of displaying apps by recently used. You can drag and drop the icons just like on the Home screen to rearrange them
The tab at the bottom of the screen shows the most recently played app icons
The media screen has been reorganised to show app-specific menus, instead of displaying apps by category

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:00
Kleine correctie:
vanaalten schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:45:
Er lijkt een update beschikbaar te zijn voor alle modellen Kona met geintegreerde navigatie:
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/GhsFQ4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Zijn er dan Kona's die geen ingebouwde navigatie hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:00
vanaalten schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:04:
[...]

Zijn er dan Kona's die geen ingebouwde navigatie hebben?
Ja zeker! Ik heb er zo een. Een import uit Frankrijk van eind juni 2020.
Volgens het RDW type OS, variant F5E21, uitvoering E11B11

Gelukkig wel ondersteuning voor Android Auto/Apple Carplay.

[ Voor 9% gewijzigd door Dronium op 09-07-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bij mij is de versie in m'n Kona (2023) dezelfde als die je kan downloaden... Of zou de downloader nog niet uptodate zijn?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:21
Alvast mijn excuses voor mijn luiheid, maar Ik heb intussen al wat verder gezocht en menig warmtepomp discussie gelezen, maar ik kan niet zo snel in het topic vinden wat ik zoek.

De Kona heeft nu een Pure model en een inruilactie op de Comfort waardoor de vanaf prijs nu 32.995 is op deze modellen. Nu zie ik als grootste verschil tussen de Pure en Comfort dat je bij de comfort de warmtepomp optie erbij kan krijgen en bij de Pure niet. Ik zit zelf te kijken naar de LR en ga niet op wintersport, dus ik zie niet direct het nut van de warmtepomp voor de range.

Maar mogelijk heeft iemand al eens uitgerekend of het de investering waard is. Met mijn rijpatroon kom ik uit op 300 kWh extra verbruik in de winter bij +20% extra verbruik in koud weer. Dat is de moeite niet voor die 75 euro aan extra stroom. Maar ik mis vast iets op dit bierviljte, wat is jullie ervaring met de warmtepomp en het nut.

En als je verder nog tips hebt waar ik op moet letten bij het samenstellen hoor ik het graag. Maar meer als 37.500 in totaal wil ik ook niet kwijt, dus de premium met alle opties wordt het sowieso niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door zalkc op 10-07-2025 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:11
Is deze update niet al een tijdje uit? Ik krijg al een aantal maanden de waarschuwing voor hulpdiensten in beeld bij mijn Kona EV 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo te zien aan de versie 001.001.250226 voor de MY20/21 versie, dezelfde update die ook net bij Kia is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:55

lord_fh

PS5

Ah ik dacht al, die dingen heb ik allemaal al in mijn 2024 kona.

helaas ook wel, ik had gehoopt dat wellicht dat gezeik met dat de achterlichten vanzelf aangaan en de headunit die vastloopt op zou lossen... toch maar langs de dealer (uitstel gedrag haha) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Toch maar naar de dealer gereden gisteren, 24 juli gaan ze kijken naar het resetten van de navigatie op random momenten en dat de achterlichten spontaan aan gaan soms als de auto opslot en uit is.

Daarnaast is mijn favorieten lijst van radio DAB zenders soms ineens weg...

Ik gok dat er met het OTA updaten toen in maart ofzo iets fout is gegaan waardoor deze vage klachten er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-07 16:22
Goedemiddag. Na 5 jaar zeer tevreden in een Kona Electric te hebben gereden, ben ik sinds vorige week in het bezit van de BYD Seal U DMI. Ik vond de Kona een heerlijke wagen, maar die BYD overtreft dat toch wel dik. En wat dan ook weer prettig is, dat je naast electrisch kan rijden ook weer kan tanken (BYD rijdt trouwens altijd electrisch, motor is meer een generator die de accu oplaadt onder het rijden)

Ik wil iedereen hartelijk danken op dit forum, ik heb het altijd met veel plezier gevolgd en er ook veel nuttige zaken uit kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 18:39
Deze week zelf ook een Kona gekocht. We waren een beetje verliefd geworden tijdens de proefrit. Hij stuurt zo heerlijk licht.

Rare is wel dat in de app staat dat er een Kona '23 BEV geleverd gaat worden. Na wat googlen begreep ik dat dit model vanaf 2023 op de markt is en dat het wel een nieuwe betreft.

Nu nog wachten op een lever datum. Zal wel een paar maanden duren gok ik zo. Dus hopelijk kunnen we na de zomer gaan genieten.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Supermario99 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:43:
Goedemiddag. Na 5 jaar zeer tevreden in een Kona Electric te hebben gereden, ben ik sinds vorige week in het bezit van de BYD Seal U DMI. Ik vond de Kona een heerlijke wagen, maar die BYD overtreft dat toch wel dik. En wat dan ook weer prettig is, dat je naast electrisch kan rijden ook weer kan tanken (BYD rijdt trouwens altijd electrisch, motor is meer een generator die de accu oplaadt onder het rijden)

Ik wil iedereen hartelijk danken op dit forum, ik heb het altijd met veel plezier gevolgd en er ook veel nuttige zaken uit kunnen halen.
Zo werkt dat toch gewoon met een plugin hybride of ben ik gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
lord_fh schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:04:
[...]

Het IS ook gewoon een plug-in hybride, als ik dit zo zie:
https://www.bydauto.nl/plug-in-hybride/seal-u-dmi/

80km range op enkel electriciteit, 18kWh batterij en 60 liter benzinetank; 1080km gecombineerde actieradius.

Maar goed, ieder heeft recht op z'n eigen voorkeuren. Plug-in hybride maakt lange afstanden wel makkelijker, in elk geval zonder zorgen over snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:27
lord_fh schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:04:
Er zijn 2 soorten plugin hybrides (misschien 3):

1) Een auto met een conventionele verbrandingsmotor en een versnellingsbak waar een extra elektromotor is ingebouwd. Dit zijn de meeste in NL verkochte PHEV's. Grootste nadeel in mijn optiek is de extra complexiteit van twee aandrijflijnen met bijbehorend onderhoud die ook nog eens goed met elkaar moeten samenwerken.

2) Een elektrische auto met elektrische aandrijflijn waar een kleine verbrandingsmotor middels een generator het accupakket kan bijladen. Een stuk beter wat mij betreft, aandrijflijn is simpel en verbrandingsmotor hoeft maar op 1 ideaal toerental te draaien. Meeste (recente) Chinese plugin hybrides hebben dit.

3) Toyota zit hier een beetje tussenin met hun aandrijflijn waar de benzinemotor en de elektromotor beide het planetair tandwielstelsel (de 'versnellingsbak') kunnen aandrijven. In theorie kan je dus de wielen stil houden en met de verbrandingsmotor de accu opladen. Prima systeem overigens dit.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste