Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 131 ... 143 Laatste
Acties:

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 15:33
Dat heb je dan denk ik afgelopen week gemist:
nieuws: Nederlandse overheid verleent weer subsidie voor tweedehands elektris...

Voor occasions is er weer een aardige pot beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
XallaX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:03:
[...]

Mijn dealer heeft de capaciteit voor het 2020 64 model bevestigd dus die zal juist zijn.
Kan er bij Hyundai geen informatie over vinden, ook niet in de service manuals.
Heeft jouw dealer bevestigd dat het 67kWh is? No offence, maar als Hyundai nergens officieel iets heeft staan dat de bruto capaciteit hoger is dan de netto dan vind ik de boodschap van jouw dealer te kort door de bocht.
Los van het feit of het klopt of niet.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 23:03
Ik kan geen hele betrouwbare bron vinden, maar op internet is op heel veel plaatsen te vinden dat de 64 kWh-accu een brutocapaciteit heeft van 67 kWh. Ook op sites van dealers.

Een interessante is wellicht ook deze site waar de accu separaat wordt verkocht:
https://www.onderdelenlij...uto/onderdeelid/18082311/

Hier wordt wel gesproken van een 'fabrieksopgave' met een bruto-accucapaciteit van 67 kWh. Wel bijzonder dat ze die uit een 39 kWh-model zeggen te hebben gehaald.

Sidenote: € 5750, stevige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijskebab
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-03 13:20
The Adder schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Klopt, maar vond ik toch wat wiebelig en niet afsluitbaar.

Hier mijn frunk:
[Afbeelding][Afbeelding]
paar jaar later, maar ik kan uit je foto's niet helemaal opmaken hoe je de frunk hebt bevestigd. Kun je daar meer over vertellen of vraag ik dan teveel? Ik vind het in ieder geval de mooiste oplossing die ik tot nu toe op dit forum voorbij heb zien komen. Alleen de frunk van frunk.at van € 200 vind ik ietsje mooier (maar geen deksel...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mulderslag
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-10-2024
Zoek eens op frunk kona EV je komt dan bij Amazon voor € 99,00 had ik ook in mijn vorige kona.
Deze is in 10 minuten te monteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Mulderslag op 13-09-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 08:35
doobieters schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Ja, er zit een indicatie in de spiegel verwerkt en er zitten cameraatjes verwerkt in de spiegels. Dus als je je richting aanwijzer aanzet dan komt je dode hoek in beeld in je cluster.

En dat laatste zit standaard op iedere 2024 Kona.
Is dit ergens te vinden? Ik zat eens door de brochure heen te bladeren, maar behalve de extra optie voor BCA (of inbegrepen vanaf Premium) wordt er niet gesproken over dodehoek detectie of iets van een dodehoek lampje op spiegel o.i.d in het geval van de Comfort of Comfort Smart versie.

Voor mij zou alleen de detectie (lampje/waarschuwing) voldoende zijn en hoeft er geen actieve assistentie met remmen ofzo bij te zitten. Maar als voor alleen het lampje alsnog de BCA optie gekozen moet worden dan is het wel fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
michaelw1998 schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:37:
[...]

Is dit ergens te vinden? Ik zat eens door de brochure heen te bladeren, maar behalve de extra optie voor BCA (of inbegrepen vanaf Premium) wordt er niet gesproken over dodehoek detectie of iets van een dodehoek lampje op spiegel o.i.d in het geval van de Comfort of Comfort Smart versie.

Voor mij zou alleen de detectie (lampje/waarschuwing) voldoende zijn en hoeft er geen actieve assistentie met remmen ofzo bij te zitten. Maar als voor alleen het lampje alsnog de BCA optie gekozen moet worden dan is het wel fijn om te weten.
Oh ik kan me niet meer herrineren dat ik dit had gezegd, want het klopt ook niet :+ BCA is een optie incl camera en dodehoeklampje.. en zit dus niet standaard op iedere 2024 Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 11:05

The Adder

Happy racing from Holland

Matthijskebab schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:34:
[...]
paar jaar later, maar ik kan uit je foto's niet helemaal opmaken hoe je de frunk hebt bevestigd. Kun je daar meer over vertellen of vraag ik dan teveel? Ik vind het in ieder geval de mooiste oplossing die ik tot nu toe op dit forum voorbij heb zien komen. Alleen de frunk van frunk.at van € 200 vind ik ietsje mooier (maar geen deksel...)
Helaas heb ik deze frunk, of anders gezegd deze Kona niet meer. Voor de deur gestolen, ik zeg alleen maar keyless entry... Hierna toch weer een Kona gekocht en ook hierin weer een frunk gebouwd, helaas niet met z'n mooie plasic bak (niet meer leverbaar).

In de vorige Kona had ik M6 RVS draadeinden in de bestaande bevestigingen voor de dummy gebruikt. Op deze draadeinden heb ik 2 Alu strips gemonteerd, één links en één rechts. Op deze strips heb ik vervolgens de plasticbak gemonteerd. Paste goed en was erg stevig. Wel even opletten dat er voldoende ruimte is tussen de plasicbak en de inverter. Totale kosten: enkele tientjes.

Kijk ook eens op Marktplaats, daar komen nu regelmatig frunks voor Kona, Niro of Soul voorbij.

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05

XanderDrake

Build the future!

The Adder schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:51:
Voor de deur gestolen, ik zeg alleen maar keyless entry... Hierna toch weer een Kona gekocht
Ohh jee. Moet ik mijn sleutel ook maar beter in een kooi van Faraday bewaren??
In de vorige Kona had ik M6 RVS draadeinden in de bestaande bevestigingen voor de dummy gebruikt. Op deze draadeinden heb ik 2 Alu strips gemonteerd, één links en één rechts. Op deze strips heb ik vervolgens de plasticbak gemonteerd. Paste goed en was erg stevig. Wel even opletten dat er voldoende ruimte is tussen de plasicbak en de inverter. Totale kosten: enkele tientjes.
Ik vond deze ook: https://www.frunk-ev.de/collections/hyundai-kona-ev
98€ dus iets goedkoper. Ziet er als redelijk mooi uit, gulden middenweg?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

XanderDrake schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:18:
[...]

Tsja:
https://www.telegraph.co....thefts-smart-key-hacking/

:)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 11:05

The Adder

Happy racing from Holland

[...]
[...]
Ik bewaar mijn sleutels nu altijd in een RVS suikerdoosje in de keuken (beetje knullig maar ik denk dat ze bij de verzekering niet 2x een Kona vergoeden) een andere optie is veel mooier (ik begrijp niet waarom Hyundai dit zelf doet :( ): Keyless-Protector
Ik vond deze ook: https://www.frunk-ev.de/collections/hyundai-kona-ev
98€ dus iets goedkoper. Ziet er als redelijk mooi uit, gulden middenweg?
Hier nog een frunk op MP gevonden

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:37
Heeft iemand al de halogeen stadslichten (bij geen led versie) vervangen? Zoja is dit redelijk goed zelf te doen? Ik vind het licht in avond best matig, volgens mij heb ik nog de standaard bulbjes erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-09 13:43
Vandaag Hyundai Kona uit 2019 ophalen. 115k km met 97% accucapaciteit👌

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer mbt een laadpaal.

Verdeelkast 1x40a afgezekerd en de kona heeft een 1 fase boordlader.

Welke opties zijn verstandig?
Ik heb nu een offerte liggen van Zonneplan met dlb voor 1600 euro. Icm dynamisch tarief en onbalans/powerplay goede optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:39
Blekkienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:47:

Ik heb nu een offerte liggen van Zonneplan met dlb voor 1600 euro. Icm dynamisch tarief en onbalans/powerplay goede optie?
Met load balancing en 40A zou je voor een 7,2 kW lader kunnen gaan (moet je wel een 32A laadkabel hebben). Ik vind 1600 euro voor alleen een laadpaal best veel, of zit daar wat extra's bij? Heb je ook zonnepanelen die gemanaged moeten worden? Anders even op het Thuisladen topic vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door pmiddeld op 17-09-2024 16:17 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45
1600 voor een laadpaal incl montage is goedkoop tegenwoordig.. Ik heb zelf gekozen voor een go-e flex charger, hoefde een electricien alleen een krachtstroom stekkerdoos te laten aanleggen + afzekering in de meterkast, en dan zelf de lader inpluggen. Word je iig niet kaalgeplukt en de go-e is ideaal voor tweakers en icm Home Assistant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miranda89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:41
Chiii schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 02:56:
Heeft iemand al de halogeen stadslichten (bij geen led versie) vervangen? Zoja is dit redelijk goed zelf te doen? Ik vind het licht in avond best matig, volgens mij heb ik nog de standaard bulbjes erin zitten.
Bij mij ging een van de dimlichten stuk. Toen heb ik beide vervangen door een H7 led lamp. Officieel mag dit niet (!). Maar voor dimlicht maakt het veel minder uit en niemand flitst naar me op de weg, dus het zal wel.
Ik heb de aanwijzingen uit de manual gevolgd (minpool van accu eruit etc). Het is te doen, maar je moet niet te grote handen hebben. Oefen eerst even met de halogeenlamp erin en eruit.
De doorgang voor de lamp is vrij smal, dus zorg dat je zeker weet dat de diameter niet groter is dan die van de halogeenlamp.
Ik had bijvoorbeeld eerst de goedkoopste van VCTparts, naar die kreeg ik er niet in. Ik heb nu een paar van amio erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
pmiddeld schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:15:
[...]

Met load balancing en 40A zou je voor een 7,2 kW lader kunnen gaan (moet je wel een 32A laadkabel hebben). Ik vind 1600 euro voor alleen een laadpaal best veel, of zit daar wat extra's bij? Heb je ook zonnepanelen die gemanaged moeten worden? Anders even op het Thuisladen topic vragen.
Niks moet, maar in december loopt mijn vaste energiecontract af. Daarna heb ik eventuele terugleverkosten. Bij Zonneplan klinkt de theorie van een powerplay vergoeding van zonnepanelen en laadpaal erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:26
Blekkienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:47:

De eigen lader van zonneplan kan maar 3,6 kW lees ik, dan zou ik iets anders nemen dat wel 7,2 kW kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
ASW1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:39:
[...]

De eigen lader van zonneplan kan maar 3,6 kW lees ik, dan zou ik iets anders nemen dat wel 7,2 kW kan laden.
Ik zie het nu staan in de offerte, dacht dat 1 fase max 7,4 kwh kon laden. Dan valt deze af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Blekkienl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:18:
[...]

dacht dat 1 fase max 7,4 kwh kon laden.
Dat is het hoogste dat je boordlader in je auto aankan.
Je huisaansluiting zal met 1 fase 35A zijn, dat is 8 kW. (Edit je hebt 40A dus 9,2 kW)
Dan moet je dus zeker loadbalancen anders ga je snel over de max heen.
Ook andere laders kunnen met zonneplan werken overigens, weet niet wat de vereisren daarvoor zijn naar vermoedelijk OCPP 1.6
Ik zou sowieso geen spullen aanschaffen waarmee je vast zit aan een bepaalde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
CopyCatz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:13:
1600 voor een laadpaal incl montage is goedkoop tegenwoordig.
Ook voor een 3,7 kW lader? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Dat heet gewoon een stopcontact. Een lader koop je op de groei mag ik hopen. Ik heb een half jaar geleden diverse offertes aangevraagd waarbij ik niet op 1600 kon uitkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blekkienl
CopyCatz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:52:
[...]

Dat heet gewoon een stopcontact. Een lader koop je op de groei mag ik hopen. Ik heb een half jaar geleden diverse offertes aangevraagd waarbij ik niet op 1600 kon uitkomen.
Via een lokale installateur wallbox, voor op de groei 22kw laden 3 fase en 1 fase 7,4kw voor 950 ex BTW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ASW1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:39:
[...]

Ik heb het wel vaker geroepen maar in de praktijk is 3,7kw genoeg. De accu van de Kona is 'maar' 64kwh dus je kunt in een nacht zo'n 60-70% bijladen. Dus tenzij je elke dag 400km rijd is dat genoeg.

Ik heb ook een 11kw laadpaal die bij de Kona maar 3.6kw doet maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Mijn volgende leaseauto doet wel 11kw maar heeft ook een accu van 86kwh. Dan is het soms wel nodig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

CopyCatz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:52:
[...]

Bij de 1fase kona heb je dan een 11kw lader, flink stopcontact :+

• ASW1
Chaoss schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:19:
[...]

Ik heb het wel vaker geroepen maar in de praktijk is 3,7kw genoeg. De accu van de Kona is 'maar' 64kwh dus je kunt in een nacht zo'n 60-70% bijladen. Dus tenzij je elke dag 400km rijd is dat genoeg.

Ik heb ook een 11kw laadpaal die bij de Kona maar 3.6kw doet maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Niemand zegt dat je die auto er niet mee vol gaat krijgen, dus waarom suggereer je dat?
Maar leg uit waarom je bij de keuze voor een nieuw aan te leggen laadpunt voot 3,7 kW zou gaan.
Daarnaast is dat natuurlijk sowieso ruk i.c.m. een dynamisch contract zoals de vraagsteller wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Een reden kan de prijs zijn. Als 11kw laadpaal de max is dan valt daarmee te leven.

En als er zonnepanelen in het spel zijn dan wil je waarschijnlijk zoveel mogelijk die opbrengst in je auto stoppen. Waarschijnlijk laad je dan vaak op lage snelheid, tenzij je heel veel panelen hebt liggen.

En ik noem het omdat mensen die hun eerste EV krijgen vaak gefocused zijn op zo snel mogelijk laden terwijl dat voor thuislanden helemaal niet zo relevant is.

[ Voor 79% gewijzigd door Chaoss op 18-09-2024 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik vind 3.7kw niet meer genoeg omdat mijn zonnepanelen meer dat dat doen en ik, als de stroomprijs ooit nog eens weer negatief wordt, met 11kw wil kunnen laden voor een beetje opbrengst. Uit een gewoon stopcontact kun je ook met 3.6kw laden, dan is een laadpaal echt weggegooid geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

CopyCatz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:38:
Ik vind 3.7kw niet meer genoeg omdat mijn zonnepanelen meer dat dat doen en ik, als de stroomprijs ooit nog eens weer negatief wordt, met 11kw wil kunnen laden voor een beetje opbrengst. Uit een gewoon stopcontact kun je ook met 3.6kw laden, dan is een laadpaal echt weggegooid geld.
De bijgeleverde granny lader doet maar iets van 2kw

• hvwees
  • Registratie: December 2009
Chaoss schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:57:
[...]

De bijgeleverde granny lader doet maar iets van 2kw
2,3kw, doorgaan doet een granny charger max 10A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Chaoss schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:20:
[...]

Bij de 1fase kona heb je dan een 11kw lader, flink stopcontact :+
Er bestaan ook 1 fase 3,7 kW wallboxen. Of je die nu nog moet willen kopen is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
hvwees schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:06:
[...]

2,3kw, doorgaan doet een granny charger max 10A
Als je stopcontact dat al aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
elmo1 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:06:
[...]

Dat dus ze mogen geen garantie intrekken alsje iets niet door hun laat vervangen!.
Ze geven geen thuis als ze iets kapot maken je moet met een ingebrekestelling komen en dan kan je wat bereiken met de aftersales directeur.
Ze hebben er de ballen verstand van en zijn allergisch voor het woord garantie want dan moeten ze moeite doen bij hyundai en ja dat vermijd je natuurlijk.
De chef service manager verzint de verhalen waar je bij staat en luistert niet als je een punt hebt dan breekt hij het gesprek af omdat hij je vervelend vindt.
Ook als je hem aanspreekt schiet hij meteen in de verdediging.
Ik ga nu Zeeuw en Zeeuw proberen moet zeggen dat eerste contact al stuk vriendelijker was dan ooit bij de ontevreden autogroep.
Een tip ga er niet heen!!!
Dank voor de tip, ik annuleer de afspraak bij de Content Autogroep Eindhoven en ga naar de Hyundai Dealer in Uden. Mijn GRU/Tussenbak begint ook licht te ratelen en dan moet ik niet naar een dealer die moeilijk doet over garantie. Mijn Kona is uit 12-2020 dus misschien maar meteen even kijken naar de aanschaf van extra garantie.

• JanD.BE
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 13:53
In de 'lijst met voertuigen die in aanmerking komen die beschikbaar zijn voor de download' staat de Kona Electric 2018-2019 met Standard Gen5 Navigation nog op SW Version op versie 231011 ipv 240726 van de augustus 2024 update.
Wordt de Standard Gen5 Navigation niet meer ondersteund?
Geeft Hyundai ergens aan hoe lang een model recht heeft op updates?

• JanD.BE
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 13:53
We hebben een Kona Electric 2018-2019 met Standard Gen5 Navigation met de meest recente SW Version, namelijk 231011.
Als de navigatie verbonden is met wifi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGzRDd_S3FLDL7hTKdWmLBrRXyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xixrCvLCz2IBBpqHYq2M0aVx.jpg?f=fotoalbum_large
is het toch niet mogelijk om de 'waarschuwing radarcontrole' aan te zetten, deze waarschuwing is disabled.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_7z0i7nXvP6hQkBM0TOAot7hCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SA4unRUJc0DolWxGEY9F5uec.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe kan dit opgelost worden?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

pmiddeld schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:36:
[...]

Er bestaan ook 1 fase 3,7 kW wallboxen. Of je die nu nog moet willen kopen is een ander verhaal.
Ja die zou ik ook niet meer (als ze nog te krijgen zijn). Als je dan na de Kona een 3 fase auto krijgt (wat nu vrijwel standaard is) dan kun je dan iig met 11kw laden.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:09
Bij mij is ruim een maand geleden de tractiemotor vervangen onder garantie bij mijn Kona 2020. Ik zie dit onderhoud echter niet terug in de onderhoudsrapportage van de myHyundai app.

Zien jullie deze reparatie wel in de onderhoudsrapportage staan? (indien van toepassing)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

pmiddeld schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:36:
[...]

Je hebt ook gewoon EU 220v plug laadkabels zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://evplug.eu/cdn/shop/files/030-1_4365a112-7f8a-43eb-8b60-546d89a872b2.png?v=1696518737&width=800

Volgens mij haal je dan ongeveer 3.2 kW op 16A en je hebt geen extra infrastructuur nodig. Toch?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• CopyCatz
XanderDrake schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:55:
[...]

[Afbeelding]

Volgens mij haal je dan ongeveer 3.2 kW op 16A en je hebt geen extra infrastructuur nodig. Toch?
Die bedoel ik inderdaad, en dan zorgen voor een goed stopcontact + bedrading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

XanderDrake schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:55:
[...]

[Afbeelding]

Dat moet je ook maar aandurven :X ik heb 1x de originele granny lader gebruikt op 12A en dan voel je al je stopcontact en snoer flink warm worden. Ik kon zelfs in de meterkast aan de warmte voelen op welke groep hij zat.

Bij mijn huidige woning zou ik zo'n ding echt niet op 16A durven aansluiten. Geheid dat mijn garage affikt :P Hoop dat ze die dingen wel verkopen met een duidelijke waarschuwing erbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-09-2024 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:09
Chaoss schreef op donderdag 19 september 2024 @ 00:12:
[...]

Dat moet je ook maar aandurven :X ik heb 1x de originele granny lader gebruikt op 12A en dan voel je al je stopcontact en snoer flink warm worden. Ik kon zelfs in de meterkast aan de warmte voelen op welke groep hij zat.

Bij mijn huidige woning zou ik zo'n ding echt niet op 16A durven aansluiten. Geheid dat mijn garage affikt :P Hoop dat ze die dingen wel verkopen met een duidelijke waarschuwing erbij.
Daarvoor heb je dit soort opladers met een CEE stekker. Zo'n stekker gebruik ik zelf ook werkt prima op 16A en 4mm2 kabel naar de meterkast op een eigen groep.

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 12:17

elmo1

Kona Electric jan-2019

JanD.BE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:35:
We hebben een Kona Electric 2018-2019 met Standard Gen5 Navigation met de meest recente SW Version, namelijk 231011.
Als de navigatie verbonden is met wifi
[Afbeelding]
is het toch niet mogelijk om de 'waarschuwing radarcontrole' aan te zetten, deze waarschuwing is disabled.
[Afbeelding]
Hoe kan dit opgelost worden?
Terug naar de dealer. My19 heeft hier recht op, laat je geen onzin verkopen want er is een workaround voor.

[ Voor 6% gewijzigd door elmo1 op 19-09-2024 08:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 12:17

elmo1

Kona Electric jan-2019

elmo1 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Update.
Dealer heeft er 1.5 uur voor nodig om te vertellen auto ouder dan 5 jaar . Dus je hebt pech.
Ik zeg update heeft het kapot gemaakt hij beweerde van niet maar kon niet uitleggen waarom hij het wel 5 jaar en 3 maanden heeft gedaan.
Toen vond hij mij vervelend en wilde niet meer praten.

Op site staat [Afbeelding]

https://www.hyundai.com/n...tie.html#tab-hyundai-live

Dus nu maar klacht ingediend.

En is de vraag heeft iemand nog de vorige update files?
En is er iemand met een kona ouder van juni 2019 tot eind 2019 met nieuwe software en kan die testen of die het wel doet?
Hoi ik zag dat ik mijn verhaal niet had afgerond mbt tomtom live services werkt niet meer.

Het verhaal in vogelvlucht met de oplossing op het einde :9~
De klacht bij Hyundai NL ingediend en die waren het met mij eens moest niet kunnen. De klacht is toen naar de dealer doorgezet en die nam na een week contact op.
Je moet langs komen want we hebben je navi id nodig, ik zeg welk scherm is dat maak ik wel foto, nee meneer dat is moeilijk uit te leggen je moet langs komen, nou weet je wat ik ga wel ff door menu's heen stuur je het id en jij laat weten als het niet klopt.
Zogezegd zogedaan, opgestuurd met verzoek om te bevestigen. Natuurlijk gebeurde dat niet en zelf achteraan gebeld en toen werd de mail pas doorgezet |:( .
Maar goed was juist ID ze kwamen erop terug.
Dit heeft letterlijk maanden geduurd, heb Hyundai NL want daar lag de klacht verschillende keren aangeschreven en die wezen of naar de dealer of beloofde dat dealer contact op zou nemen maar dat gebeurde allemaal niet.
Ook geen enkele reactie toen ik zei dan ga ik jullie ingebreke stellen want, 0 reactie. Voor Hyundai nl was klacht afgedaan en dealer moest acteren. Maar de dealer deed niks.
Toen heb ik in juli een ingebreke stelling gestuurd naar de ontevreden autogroep. Een dag later reageert de after sales directeur ben blij dat je dit gedaan hebt 8)7 maar ik ga verhaal ophalen bij de vestiging en kom er op terug.
Dat heeft meer dan een week geduurd, maar hij belde en mailde netjes. Met mededeling de My19 heeft gewoon recht op live services maar de bluelink varianten hebben maar 5 jaar dus je hebt gelijk dat het moet werken, en dat de garage 18 juni al bericht had gekregen van Hyundai dat het bekend probleem is en er een workaround is, en dat mijn SD card zogezegd kapot was, vreemd want navigatie ansich deed het wel. (Waarom zou je je klant dan bellen, meneer uw probleem kunnen we oplossen wanneer kan u langs komen?)
Maar goed hij zou zorgen dat de garage contact op zou nemen voor afspraak.
Dat is ook gebeurd week later naar garage, en ze kregen het niet gefixed want ze moesten nog een certificaat hebben van tomtom en dat ging via Hyundai dus kon even duren, maar dan was het maar 5 minuten werk.
Dit was ook de service manager die het l.. verhaal had opgehangen dus sprak hem hier op aan en hij schoot meteen de verdediging in, en hij vertelde ook maar wat de werkplaats en hyundai zei. Lang verhaal er kwam een niet gemeend excuusje uit.
Na 2 weken wachten de aftersales maar berichtje gestuurd, dat ik wederom teleurgesteld was dat men niet eens de moeite deed om mij te informeren.
Gelukkig reageerde hij wel snel en hij zou zorgen dat ik gebeld werd.
En inderdaad werd gebeld en nu moest de auto 1 dag komen, vorige keer was het 5 minuten werk nog en nu hele dag. Dus ok als ik een gratis leenauto krijg. ja meneer ga ik voor je regelen.
Einde van het verhaal toen ik hem ophaalde werkte het weer _/-\o_ .

Dit hele verhaal heeft dus 5 maanden gekost, Hyundai NL en dealer hanteerde de techniek van negeren en niet communiceren. Toch wel triest terwijl het zo simpel kan zijn. Maar goed nu ga ik zeeuw en zeeuw proberen, nog 1.5 jaar verlengde garantie dus moet nog beurten laten uitvoeren, ben benieuwd want mijn draag armen zijn aan het kraken, mijn rem piept als ik s'morgens weg rij en mijn BCW systeem geeft af en toe melding dat de radar geblokkeerd is. KM stand nu 172k.

Resume:
Heb je een My18 of My19 dan heb recht op tomtom live services is kapot werkt niet meer.
Je hebt geen actuele file informatie meer na een update.
My20 (lees bluelink varianten) hebben maar 5 jaar en hier is een communicatie over geweest.
Hyundai NL heeft een workaround, die de dealer alleen kan uitvoeren.

• Nova163
Chaoss schreef op donderdag 19 september 2024 @ 00:12:
[...]

Ik heb hele andere ervaringen met laden op 16A. Ik doe dat ook op vakantieadressen etc. en soms via verlengsnoer. Het stopcontact wordt soms een klein beetje warm, maar nauwelijks voelbaar. Nog nooit verder een probleem gehad.

Edit: maar dit drijft inmiddels wat af van het onderwerp van dit topic, excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door Nova163 op 19-09-2024 20:25 ]

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:40
Nova163 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:23:
[...]

Ik heb hele andere ervaringen met laden op 16A. Ik doe dat ook op vakantieadressen etc. en soms via verlengsnoer. Het stopcontact wordt soms een klein beetje warm, maar nauwelijks voelbaar. Nog nooit verder een probleem gehad.

Edit: maar dit drijft inmiddels wat af van het onderwerp van dit topic, excuses.
Ja doe ik ook. Ik heb standaard een verlengkabel in de auto liggen. Ik stel hem dan meestal wel in op 8A omdat ik niet weet wat het vakantieadres aan kan.

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-09 00:31
Ik heb een granny charger achter in de auto onder de verhoogde vloer verstopt en heb deze nog nooit gebruikt.
Ook nooit gerealiseerd dat je daarvoor een opleiding gevolgd moet hebben in electrotechniek :+

Nooit op een plek geweest waar het nodig was, maar ik zou de charger gewoon in het stopcontact steken bij een vriendelijke verhuurder van een huisje in the middle of nowhere zonder te realiseren dat je de boel blijkbaar in de fik kan steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

barnas schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:01:
Ik heb een granny charger achter in de auto onder de verhoogde vloer verstopt en heb deze nog nooit gebruikt.
Ook nooit gerealiseerd dat je daarvoor een opleiding gevolgd moet hebben in electrotechniek :+

Nooit op een plek geweest waar het nodig was, maar ik zou de charger gewoon in het stopcontact steken bij een vriendelijke verhuurder van een huisje in the middle of nowhere zonder te realiseren dat je de boel blijkbaar in de fik kan steken.
Valt ook weer wat mee, als je enigszins moderne woning heb en je doet hem rechtstreeks in het stopcontact dan kan hij in principe op 12A, wil je geen risico dan zet je hem op 10A

Ik heb die van mij ook weinig gebruikt. 1x thuis toen ik de auto net had, gewoon om even te proberen. En 2 jaar terug stonden we op een camping waar we mochten laden aan de camping stopcontacten omdat er geen laadpaal in de buurt was. Oftewel in 5 jaar tijd is het ding 4x gebruikt :+

Veel auto's krijgen niet eens een granny lader standaard meegeleverd. Ik heb een Scenic besteld, kun je optioneel een granny lader voor iets van 450,- bijbestellen, maar ik ik zie de noodzaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Chaoss schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:33:
[...]

Valt ook weer wat mee, als je enigszins moderne woning heb en je doet hem rechtstreeks in het stopcontact dan kan hij in principe op 12A, wil je geen risico dan zet je hem op 10A
Bij mijn weten is een stopcontact in NL ontworpen om 16A te kunnen leveren. En de standaard installatiekabel van 2,5mm² is geschikt voor 20A. En dat gaat naar een installatieautomaat die 16A kan leveren en daarboven afschakeld.
Dus met 12A heb je, bij een normale en goede installatie, al geen risico. Dan kunnen dingen warm worden, maar dat is dan een indicatie van dat de installatie mogelijk niet goed is (en dan moet je daar iets aan DOEN, en niet downgraden naar 10A) of het is iets dat gewoon normaal is (een Hager 16A automaat kan tot 12A bij 70 graden doen).

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 15:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCoE5-dSe5NvTAp1-unHPGjiNrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yFdoelzlhdDPfdo8g0OjsbOj.png?f=fotoalbum_large

Sinds gister officieel eigenaar van de Premium 2020 variant geïmporteerd uit Duitsland. Vind het echt een gave bak en de eerste kilometers bevallen ook enorm <3

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vrijdag is mijn GDU vervangen, het geratel bij wegrijden is verdwenen maar nu heb ik een ratel bij afremmen op de motor. Tevens heb ik een trilling in het stuur boven de 120kmh... 8)7

Was ook een haast klus. Begreep van de monteur dat de hele motor eruit moet en hij was pas na de lunch begonnen, terwijl het een klus voor een hele dag is. Toen ik om 17:15 bij de dealer kwam moest ik ook nog bijna tot 18 uur wachten omdat hij nog aan het afbouwen was.

Zoals het nu staat krijg ik begin november de nieuwe auto dus ik ga er ook geen tijd en moeite meer insteken.

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
Vervelende zaak. Lees wel vaker dat uiteindelijk zowel de GDU als de motor moet worden vervangen. Erg prijzig buiten garantie. Is het geratel weg als je recuperatie op level 0 zet?

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
Chaoss schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:04:
Vrijdag is mijn GDU vervangen, het geratel bij wegrijden is verdwenen maar nu heb ik een ratel bij afremmen op de motor. Tevens heb ik een trilling in het stuur boven de 120kmh... 8)7

Was ook een haast klus. Begreep van de monteur dat de hele motor eruit moet en hij was pas na de lunch begonnen, terwijl het een klus voor een hele dag is. Toen ik om 17:15 bij de dealer kwam moest ik ook nog bijna tot 18 uur wachten omdat hij nog aan het afbouwen was.

Zoals het nu staat krijg ik begin november de nieuwe auto dus ik ga er ook geen tijd en moeite meer insteken.
Waar heb je dit laten doen?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chiii schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:40:
Vervelende zaak. Lees wel vaker dat uiteindelijk zowel de GDU als de motor moet worden vervangen. Erg prijzig buiten garantie. Is het geratel weg als je recuperatie op level 0 zet?
Nee dan raltelt hij ook.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hyundai van Mossel Heerenveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTiK8igTb2zwvrxK9knglQGGz5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFcPEMo7rD0FrsPAKHDToYoo.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week deze melding ineens, "fout in batterijmanagementsysteem". Kwam er vrijdag pas achter dat ie ook niet meer laadde...
Morgenochtend afspraak bij de garage.

[ Voor 3% gewijzigd door jordeeeh op 30-09-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
jordeeeh schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:54:
[Afbeelding]

Van de week deze melding ineens. Kwam er vrijdag pas achter dat ie ook niet meer laadde...
Morgenochtend afspraak bij de garage.
Waarschijnlijk iets defect in het accupakket. Had het er ook over dat de zekering (dacht ik) kapot was, dat kwamen ze eigenlijk niet zo vaak mee.
Kon de auto achterlaten en ze zouden laten weten hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Vrijdag naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt en APK. Ze zeiden dat het raadzaam was om de remmen te laten reinigen, omdat deze bij een EV weinig gebruikt worden. Klonk plausibel, was in de vier jaar ervoor nooit gebeurd. Maar ik rij sinds 2017 elektrisch en had hier nog nooit van gehoord. In ieder geval, de rekening was circa 80 euro. Is dit een nieuwe manier van "nog iets verdienen aan een EV"? Iemand hier al eens eerder van gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:44
Op tijd en stond de regeneratie eens op stand 0 zetten en zelf goed remmen kost je geen 80 euro en heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:18
pmiddeld schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:12:
Vrijdag naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt en APK. Ze zeiden dat het raadzaam was om de remmen te laten reinigen, omdat deze bij een EV weinig gebruikt worden. Klonk plausibel, was in de vier jaar ervoor nooit gebeurd. Maar ik rij sinds 2017 elektrisch en had hier nog nooit van gehoord. In ieder geval, de rekening was circa 80 euro. Is dit een nieuwe manier van "nog iets verdienen aan een EV"? Iemand hier al eens eerder van gehoord?
Oei dat klinkt wel een beetje scammy, met een paar keer goed door remmen is de roest er meestal ook weer af. Ik heb zelf geen Kona meer, maar met de Ioniq 6 kan je de "Auto Hold" functie indrukken en dan gaat hij in brake cleaning mode (https://www.ioniqforum.co...-cleaning-function.37837/). Als dit geen optie is op de Kona zou ik zelf een aantal keer goed door remmen 1x per maand (regen uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
eyegraphic schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:49:
Op tijd en stond de regeneratie eens op stand 0 zetten en zelf goed remmen kost je geen 80 euro en heeft hetzelfde effect.
Dat vraag ik mij af... als je op de rem trapt - en niet voluit, maar gewoon om rustig af te remmen, gaat dat dan ook niet via regeneratie?

Ofwel, als je gewoon rustig rijdt en vooral rustig remt, op tijd begint met afremmen, heb je dan niet hetzelfde probleem van remmen die weinig gebruikt worden?

Want dan is, denk ik, af en toe een keer hard remmen toch de beste manier om de remmen schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crombel
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-09 20:10
Schijfremmen en remblokken worden bij een EV veel minder warm waardoor ze meer vervuilen.

Alle 2 jaar grondig reinigen is geen overbodige luxe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siem52
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben de tevreden bezitter van een Kona electric N-line. De geldende brochure is die van mei 2024 met de subsidie verdubbelaar voor “alle modellen tot een fiscale waarde van 45.000” de fiscale waarde wordt in de brochure aangegeven als 45.000. De RVO wijst nu mijn subsidieaanvraag af omdat de fiscale waarde boven de 45.000 is. Hyundai heeft de verdubbelaar wel in mindering gebracht. Gebleken is dat mijn keuze voor een zwarte kleur de fiscale waarde met 795 laat stijgen tot 45.795. Kortom alleen de rode versie komt in aanmerking voor de subsidie. Volgens mij heeft de kleur van de auto geen enkel gevolg voor het milieu en is er in die zin geen reden om deze meerprijs mee te rekenen in de max. Prijs voor de subsidie. Wel kan ik de auto met duizenden euro’s met dealeropties laten behangen zonder gevolgen voor de subsidie. Ik ga dus bezwaar aantekenen tegen de beslissing van de RVO.
Zijn er onder jullie mensen die dit verhaal herkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
Siem52 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:39:
Ik ben de tevreden bezitter van een Kona electric N-line. De geldende brochure is die van mei 2024 met de subsidie verdubbelaar voor “alle modellen tot een fiscale waarde van 45.000” de fiscale waarde wordt in de brochure aangegeven als 45.000. De RVO wijst nu mijn subsidieaanvraag af omdat de fiscale waarde boven de 45.000 is. Hyundai heeft de verdubbelaar wel in mindering gebracht. Gebleken is dat mijn keuze voor een zwarte kleur de fiscale waarde met 795 laat stijgen tot 45.795. Kortom alleen de rode versie komt in aanmerking voor de subsidie. Volgens mij heeft de kleur van de auto geen enkel gevolg voor het milieu en is er in die zin geen reden om deze meerprijs mee te rekenen in de max. Prijs voor de subsidie. Wel kan ik de auto met duizenden euro’s met dealeropties laten behangen zonder gevolgen voor de subsidie. Ik ga dus bezwaar aantekenen tegen de beslissing van de RVO.
Zijn er onder jullie mensen die dit verhaal herkennen.
Lijkt me totaal kansloos, de RVO voert een regeling uit en die is duidelijk.
Die 45k grens is er niet voor het milieu maar om te voorkomen dat dure wagens gesubsidieerd worden.
Als er onduidelijkheid zat, dan zat die bij jou, bij de Hyundai dealer of tussen jullie in maar niet bij de RVO.
Vast niet het antwoord dat je horen wilt.
Wat zegt je dealer ervan? Die had wat mij betreft wel mogen waarschuwen dat je met keuze voor zwart naast de SEPP zou grijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem52
  • Laatst online: 04-12-2024
Niet het antwoord wat ik wil horen. Ook niet een antwoord op mijn vraag. Die was herkent iemand dit? Maar je hebt voor de helft wel gelijk met je opmerking over de dure wagens. Blijft het toch vreemd dat je op deze “dure” auto de subsidie verliest door de kleur, terwijl je op de iets “goedkopere” auto behangen met duizenden euro’s dealeropties de subsidie behoudt ook als de totaalprijs daardoor dik over de subsidiegrens gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Inhoudelijk heb je natuurlijk gelijk, ze hebben een controleerbaar criterium gekozen, de fiscale waarde, die niet per se een op een de waarde van de auto weerspiegelt. En het is natuurlijk buitensporig dat een kleine overschrijding leidt tot het verlies van de hele subsidie. Maar dit gebeurt meer in het overheidsbeleid, ik denk niet dat rvo over hun hart strijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
en op de site van de rvo staat zelfs heel duidelijk dat alle fabriek opties (dus ook andere lak) meetellen:
De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de auto die geldt op de datum dat het kenteken is afgegeven (datum eerste toelating). Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht, voordat het kenteken is afgegeven. Alle opties die voor de datum eerste toelating zijn aangebracht vallen dus onder de catalogusprijs.
zie https://www.rvo.nl/subsid...e-koop-nieuwe#voorwaarden.

bespaar je de moeite van het bezwaar en ga met je dealer praten, zij hadden dit moeten weten en je waarschuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:50

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTkoBN1c7VJxLr8I-91nnjrC1Tk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AITrZzoO8kfYBAYmjB1mtJwG.png?f=user_large

Werkt dit bij een van jullie die de meest recente update heeft geïnstalleerd?
Volgens de patchnotes zou je de mute-knop op je stuur ingedrukt kunnen houden en daarmee de snelheidsmeldingen uit kunnen zetten.

Ik heb de meest recente update, maar dit werkt niet. Het dempt simpelweg mijn muziek.
Dat vind ik wel jammer, want dit was een zeer welkome wijziging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
eyegraphic schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:49:
Op stand 0 gaat hij alsnog regenereren met het rempedaal. Het werkt nog beter door de auto voor een goede remactie even in Neutraal te zetten en dan te remmen, dan regenereert hij helemaal niks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:44
FijneKnul schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:12:
Werkt bij mij ook niet, niet op mijn Kona en ook niet op mijn Ioniq5.
Was inderdaad een erg welkome aanpassing.

Ik rij dagelijks een traject vol trajectcontroles waar dubbele borden staan (max snelheid vrachtwagens en max snelheid gewoon verkeer). De wagen kiest telkens het foute bord waardoor ik meer gepingel hoor, dan muziek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dickw2019
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 14:55
FijneKnul schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:12:

Volgens de patchnotes zou je de mute-knop op je stuur ingedrukt kunnen houden en daarmee de snelheidsmeldingen uit kunnen zetten.

Ik heb de meest recente update, maar dit werkt niet. Het dempt simpelweg mijn muziek.
Dat vind ik wel jammer, want dit was een zeer welkome wijziging.
Werkt bij mij wel. Wel na het starten wachten tot je display "tot rust" is gekomen en toont wat het moet tonen. Dan je mute knop lang indrukken. Soms wordt mijn audio ook gemute, maar dat is natuurlijk simpel op te lossen.
Ik rijd een Kona Electric 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hmm ik sta momenteel bij een Shell Recharge 150kW snel lader, maar mijn Kona 2020 gaat niet sneller dan 54kW. Ik heb alles op maximaal staan. Zie ik iets over het hoofd?

Morgen rijden we naar Duitsland en moeten snelladen onderweg, moet ik hiermee rekening houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:36
@XanderDrake hoe vol/leeg is de accu?
Alleen binnen bepaalde bandbreedtes gaat laden nog wat sneller is mijn zeer beperkte ervaring met snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:25

ThsAdrns

Be the change!

Sneller dan 77 kW gaat hij sowieso niet, zie bijvoorbeeld https://www.fastnedchargi...rzicht/hyundai?model=Kona

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:37
Hier zijn de laadcurves voor de Kona van Fastned te vinden: https://support.fastned.n...les/4405121276945-Hyundai
De 64 kWh versie topt vanaf ca. 55% af naar ca. 55 kW laadsnelheid, maar dat is bij de ideale 30 graden batterij temperatuur.

Edit: @ThsAdrns was me voor...

[ Voor 9% gewijzigd door PVPaneel op 02-10-2024 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Inderdaad hij laad nooit met constant 75kwh (helaas), dit geld voor alle EV's.

Ga er vanuit dat een 20-80% lading ongeveer 45min duurt dan zit je goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
XanderDrake schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:08:
Hmm ik sta momenteel bij een Shell Recharge 150kW snel lader, maar mijn Kona 2020 gaat niet sneller dan 54kW. Ik heb alles op maximaal staan. Zie ik iets over het hoofd?

Morgen rijden we naar Duitsland en moeten snelladen onderweg, moet ik hiermee rekening houden?
Ik heb het ooit eens uitgevogeld met Torque en een OBD2 dongel. Met dit weer heb je bijna per definitie een te koude accu voor hogere laadsnelheden. Als de accu opgewarmd is tot circa 25°C gaat-ie op z'n maximum laden (mits niet al te vol). Morgen zal je bij de eerste laadbeurt waarschijnlijk hetzelfde ervaren voor de eerste 15 minuten. Dan komt de accu op 25°C en schiet-ie door naar 75 kW voor een tijdje totdat de curve weer naar beneden gaat op circa 70% SoC. Als je daarna doorrijdt en nog een keer gaat snelladen dan zit-ie vrij snel op z'n max want dan is de accu lekker warm.

[ Voor 4% gewijzigd door pmiddeld op 02-10-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

rube schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:34:
@XanderDrake hoe vol/leeg is de accu?
Alleen binnen bepaalde bandbreedtes gaat laden nog wat sneller is mijn zeer beperkte ervaring met snelladen.
Sorry, dat had ik inderdaad moeten zeggen: 12% was de state of charge. Dus de bottleneck had ik nog niet moeten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
pmiddeld schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

Ik heb het ooit eens uitgevogeld met Torque en een OBD2 dongel. Met dit weer heb je bijna per definitie een te koude accu voor hogere laadsnelheden. Als de accu opgewarmd is tot circa 25°C gaat-ie op z'n maximum laden (mits niet al te vol). Morgen zal je bij de eerste laadbeurt waarschijnlijk hetzelfde ervaren voor de eerste 15 minuten. Dan komt de accu op 25°C en schiet-ie door naar 75 kW voor een tijdje totdat de curve weer naar beneden gaat op circa 70% SoC. Als je daarna doorrijdt en nog een keer gaat snelladen dan zit-ie vrij snel op z'n max want dan is de accu lekker warm.
Dit is meestal het antwoord. De Kona verwarmt de accu niet voor voor het snelladen. Meestal zal de laadsnelheid de eerste minuten daarom niet boven 50 kW uitkomen. Als de accu warm is en niet te warm, kan hij de pieksnelheid halen.

In de winter duurt dit bij mij ook wel eens meer dan tien minuten

[ Voor 3% gewijzigd door Nova163 op 03-10-2024 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou ik ben aan het laden in Duitsland bij een Aral Pulse, met 74kw :) het is warmer buiten en ik heb de winter modus ook aangezet, mogelijk is dat het verschil. Bedankt voor de hulp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hvwees
Gisteren gebeld door de dealer, mijn Kona is in NL gearriveerd 🥳
Gelijk e.e.a. in gang gezet voor de financiering en vandaag was dat al rond.

Gelijk een afspraak gemaakt en volgende week zaterdag mag ik hem halen 🥳

Komende week alleen nog de verzekering regelen en ben ik vanaf zaterdag de 12e ook een Kona rijder... (ik kan niet wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe dit nou ontstaan is.
Scheur in de ruitenwisservloeistof slang net na het reservoir, voordat hij onder uit het zicht verdwijnt.
En nee het is geen schuurplek.

Weet iemand toevallig de binnen diameter van de slang, dan kan ik morgen een nood reparatie doen met een koppel stukje.
Dan kan ik maandag rustig de lease maatschappij bellen over waar en wanneer hij voor de reparatie heen mag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRHCDRqDDz12595K-EazjXo622g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHs9TdD0badKNVva8bwh2lHQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Rival24

I'll Be Back

Er is wat informatie verschenen over de toekomst van de Bluelink abonnementen: https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Voor auto’s zonder OTA-functie is Bluelink de eerste vijf jaar gratis. Na afloop van die periode is er toegang tot Bluelink PLUS.
Wat gebeurt er na de drie of vijf jaar kosteloos Bluelink?
Bluelink wordt beëindigd als u niet aansluitend een abonnement op Bluelink PLUS of PRO afsluit.

Afhankelijk van de auto die je hebt zjin er straks 3 abonnementen;
  • Lite - €0,99/maand
  • Plus - €2,99/maand of (€29,00/jaar)
  • Pro - €9,99/maand (of €99/jaar)
Voor de exacte lijst van features kun je op bovenstaande link klikken.

Voor mijn geval moet ik straks €29 per jaar betalen voor mijn Kona uit 2020. Valt op zich nog wel mee en dat is het me wel waard voor live verkeersinformatie en verwarmen/koelen op afstand aanzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

S4All schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:29:
Hoe dit nou ontstaan is.
Scheur in de ruitenwisservloeistof slang net na het reservoir, voordat hij onder uit het zicht verdwijnt.
En nee het is geen schuurplek.
Ik denk een marter. Ik had drie jaar geleden hetzelfde bij onze Leaf toen die eens bij familie in het buitengebied had overnacht. Slangetje van de sproeiers doorgeknaagd. Toen was onze diagnose een marterschade.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daar ben ik ook bang voor.
Hopenlijk alleen dit slangetje.

Wel een rot route loopt dat slangetje. Verdwijnt over al achter.

[ Voor 37% gewijzigd door S4All op 05-10-2024 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Rival24 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:48:

Voor mijn geval moet ik straks €29 per jaar betalen voor mijn Kona uit 2020. Valt op zich nog wel mee en dat is het me wel waard voor live verkeersinformatie en verwarmen/koelen op afstand aanzetten.
Ik vind dit heel erg meevallen in vergelijking met de dealer scams van vroeger waar je honderden euro's mocht aftikken voor een navigatie cd update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
CopyCatz schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:24:
[...]

Ik vind dit heel erg meevallen in vergelijking met de dealer scams van vroeger waar je honderden euro's mocht aftikken voor een navigatie cd update.
Ik vind dit ook heel schappelijk.

Mijn vorige auto (Toyota Prius) vroeg ik ooit voor een update van de navigatie.

Ik weet niet meer precies hoeveel ze vroegen, maar het waren honderden euros en toen ik vroeg of ze de hele unit gingen vervangen vonden ze dat geen leuk grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29

XallaX

Meow

Er is wat informatie verschenen over de toekomst van de Bluelink abonnementen: https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Voor auto’s zonder OTA-functie is Bluelink de eerste vijf jaar gratis. Na afloop van die periode is er toegang tot Bluelink PLUS.

[...]

Bluelink wordt beëindigd als u niet aansluitend een abonnement op Bluelink PLUS of PRO afsluit.

• Lite - €0,99/maand
Valt op zich nog wel mee en dat is het me wel waard voor live verkeersinformatie en verwarmen/koelen op afstand aanzetten.
En daar gaat het fout, mijn auto is gekocht met een app EN remote functionaliteit. Niet met een beperking daarop na 5 jaar of een betaald abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ben bang dat dit al in de kleine lettertjes stond toen je de auto kocht.

Maargoed live verkeers info doet Google maps toch beter, sowieso is die navi veel beter. Heb de onboard navi al 3 jaar niet meer gebruikt denk ik.

Dan moet je je afvragen of op afstand verwarmen je iets waard is, maar dat kun je ook dmv een schema in de auto zelf instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Aan de andere kant is het wegvallen van bluelink natuurlijk wel een positieve invloed op de levensduur van onze accu's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:16

lord_fh

PS5

hvwees schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:43:
Gisteren gebeld door de dealer, mijn Kona is in NL gearriveerd 🥳
Gelijk e.e.a. in gang gezet voor de financiering en vandaag was dat al rond.

Gelijk een afspraak gemaakt en volgende week zaterdag mag ik hem halen 🥳

Komende week alleen nog de verzekering regelen en ben ik vanaf zaterdag de 12e ook een Kona rijder... (ik kan niet wachten)
Nicee ! Wanneer besteld en welke uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvwees
lord_fh schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:00:
[...]

Nicee ! Wanneer besteld en welke uitvoering?
23 mei besteld en het is een premium in sailing blue met een donker interieur.

Vandaag ook nog even een mail gestuurd voor een kofferbak mat en rubberen matten (ik wandel graag in de natuur, in duinen en op het strand). Geen idee of die er op tijd zijn, maar dat kan ook achteraf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos51
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:23

• Lite - €0,99/maand
Voor de exacte lijst van features kun je op bovenstaande link klikken.

Valt me op dat er bij Bluelink Pro staat "Nieuwe, volledige kaart van Europa". Dit staat specifiek vermeld en niet bij de andere abonnementen. Als je de kaarten nog apart moet aanschaffen kan het alsnog duur worden. Aan verouderde kaarten heb je niet veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:11:
Ben bang dat dit al.in de kleine lettertjes staat nd toen je de auto kocht.

Maar goed live verkeers info doet Google maps toch beter, sowieso is die navi veel beter. Heb de onboard navi al 3 jaar niet meer gebruikt denk ik.

Dan moet je je afvragen of op afstand verwarmen je iets waard is, maar dat kun je ook dmv een schema in de auto zelf instellen.
Verkeersinfo is bij de andere apps vaak beter inderdaad. Persoonlijk vind ik de interface en de manier van de weg wijzen veel beter via de navi van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Vreemde vraag, maar mijn infotainmentsysteem is in reparatie. Weten jullie of je het laadbeheer, specifiek de laadlimiet, kunt aanpassen zonder infotainmentsysteem? Ik denk het niet, maar misschien dat iemand een workaround weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Als je bluelink hebt wel.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Dat heb ik helaas niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hvwees
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InmRnnAkrE2Y_bbY6m4SeJywqFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LIwh90QGdnW1SZlZQNtobnc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zuSTCFXaf4cA9UTR0E6Z7HF_q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnLyMAIku6vhBMW0Hnt6Ndw7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_h42JggXMiYEzh8FOvUnxPfL5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74Te452KatqGQ5y2JjpKRCx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen dinsdag gevraagd of de levering naar donderdag (vandaag dus) kon.... En dat kon.

Vanaf vandaag rij ik in een Kona electric premium in sailing blue 💙😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
De 2024 Kona doet toch op 3 fase met 11kW laden ?

Tot mijn blijdschap, laad die op 1 fase met 6,4 kW

Ik denk dat ik mijn 1 fase 32A laadpaal nog even hou. 😊 (De lader is softwarematig gecapped op 30A).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMCh5MJbn-mzL0koNUUc7jp5F4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVGtDEjOzFKTfyS4u6ihS00U.jpg?f=fotoalbum_large

Je zou dan toch denken dat die op 3 fase ook meer zou moeten kunnen mits de lader het natuurlijk ook aankan.

[ Voor 8% gewijzigd door hvwees op 12-10-2024 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
hvwees schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:29:
De 2024 Kona doet toch op 3 fase met 11kW laden ?

Tot mijn blijdschap, laad die op 1 fase met 6,4 kW

Je zou dan toch denken dat die op 3 fase ook meer zou moeten kunnen mits de lader het natuurlijk ook aankan.
Goede vraag. Mijn 1-fase Kona heb ik op 7,4 kW zien laden. Waarom dat op 3 fasen dan geen 22 kW is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Veel boordladers kunnen naast 3x16A ook 1x(bijna)32A. De auto kiest aan de hand van wat aangeboden wordt de optimale snelheid. In dit geval pakt hij twee omvormers samen op één fase.

Pagina: 1 ... 131 ... 143 Laatste