elmo1 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Update.
Dealer heeft er 1.5 uur voor nodig om te vertellen auto ouder dan 5 jaar . Dus je hebt pech.
Ik zeg update heeft het kapot gemaakt hij beweerde van niet maar kon niet uitleggen waarom hij het wel 5 jaar en 3 maanden heeft gedaan.
Toen vond hij mij vervelend en wilde niet meer praten.
Op site staat
[Afbeelding]
https://www.hyundai.com/n...tie.html#tab-hyundai-live
Dus nu maar klacht ingediend.
En is de vraag heeft iemand nog de vorige update files?
En is er iemand met een kona ouder van juni 2019 tot eind 2019 met nieuwe software en kan die testen of die het wel doet?
Hoi ik zag dat ik mijn verhaal niet had afgerond mbt tomtom live services werkt niet meer.
Het verhaal in vogelvlucht met de oplossing op het einde
De klacht bij Hyundai NL ingediend en die waren het met mij eens moest niet kunnen. De klacht is toen naar de dealer doorgezet en die nam na een week contact op.
Je moet langs komen want we hebben je navi id nodig, ik zeg welk scherm is dat maak ik wel foto, nee meneer dat is moeilijk uit te leggen je moet langs komen, nou weet je wat ik ga wel ff door menu's heen stuur je het id en jij laat weten als het niet klopt.
Zogezegd zogedaan, opgestuurd met verzoek om te bevestigen. Natuurlijk gebeurde dat niet en zelf achteraan gebeld en toen werd de mail pas doorgezet

.
Maar goed was juist ID ze kwamen erop terug.
Dit heeft letterlijk maanden geduurd, heb Hyundai NL want daar lag de klacht verschillende keren aangeschreven en die wezen of naar de dealer of beloofde dat dealer contact op zou nemen maar dat gebeurde allemaal niet.
Ook geen enkele reactie toen ik zei dan ga ik jullie ingebreke stellen want, 0 reactie. Voor Hyundai nl was klacht afgedaan en dealer moest acteren. Maar de dealer deed niks.
Toen heb ik in juli een ingebreke stelling gestuurd naar de ontevreden autogroep. Een dag later reageert de after sales directeur ben blij dat je dit gedaan hebt

maar ik ga verhaal ophalen bij de vestiging en kom er op terug.
Dat heeft meer dan een week geduurd, maar hij belde en mailde netjes. Met mededeling de My19 heeft gewoon recht op live services maar de bluelink varianten hebben maar 5 jaar dus je hebt gelijk dat het moet werken, en dat de garage 18 juni al bericht had gekregen van Hyundai dat het bekend probleem is en er een workaround is, en dat mijn SD card zogezegd kapot was, vreemd want navigatie ansich deed het wel. (Waarom zou je je klant dan bellen, meneer uw probleem kunnen we oplossen wanneer kan u langs komen?)
Maar goed hij zou zorgen dat de garage contact op zou nemen voor afspraak.
Dat is ook gebeurd week later naar garage, en ze kregen het niet gefixed want ze moesten nog een certificaat hebben van tomtom en dat ging via Hyundai dus kon even duren, maar dan was het maar 5 minuten werk.
Dit was ook de service manager die het l.. verhaal had opgehangen dus sprak hem hier op aan en hij schoot meteen de verdediging in, en hij vertelde ook maar wat de werkplaats en hyundai zei. Lang verhaal er kwam een niet gemeend excuusje uit.
Na 2 weken wachten de aftersales maar berichtje gestuurd, dat ik wederom teleurgesteld was dat men niet eens de moeite deed om mij te informeren.
Gelukkig reageerde hij wel snel en hij zou zorgen dat ik gebeld werd.
En inderdaad werd gebeld en nu moest de auto 1 dag komen, vorige keer was het 5 minuten werk nog en nu hele dag. Dus ok als ik een gratis leenauto krijg. ja meneer ga ik voor je regelen.
Einde van het verhaal toen ik hem ophaalde werkte het weer

.
Dit hele verhaal heeft dus 5 maanden gekost, Hyundai NL en dealer hanteerde de techniek van negeren en niet communiceren. Toch wel triest terwijl het zo simpel kan zijn. Maar goed nu ga ik zeeuw en zeeuw proberen, nog 1.5 jaar verlengde garantie dus moet nog beurten laten uitvoeren, ben benieuwd want mijn draag armen zijn aan het kraken, mijn rem piept als ik s'morgens weg rij en mijn BCW systeem geeft af en toe melding dat de radar geblokkeerd is. KM stand nu 172k.
Resume:
Heb je een My18 of My19 dan heb recht op tomtom live services is kapot werkt niet meer.
Je hebt geen actuele file informatie meer na een update.
My20 (lees bluelink varianten) hebben maar 5 jaar en hier is een communicatie over geweest.
Hyundai NL heeft een workaround, die de dealer alleen kan uitvoeren.