Dat is dacht ik in te stellen, hoe snel die moet reageren op voorliggers.MaxLaadvermogen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:42:
Het overkomt me te vaak dat de Kona besluit vol in de remmen te gaan als ik met enig snelheidsverschil een (plots) afremmende voorganger nader en zelf al begonnen ben met gedoseerd remmen. Kennelijk flipt de computer dan en gaan niet alleen de 'pas op' lampjes en piepjes aan, maar neemt de auto het remmen totaal over. Hierbij heb ik zelf geen enkele controle meer over het remmen en/of de remweg, tot grote schrik van niet alleen mijzelf maar vooral ook van mijn achterligger die het keiharde remmen helemaal niet ziet aankomen en vervolgens nog harder dan ikzelf in de remmen moet.Twee weken geleden heeft dit er toe geleid dat ik op de linker baan van de snelweg door plots vertragende voorgangers moest afremmen, de Kona met piepende banden er een schep bovenop deed en mij achterligger vol op bij inreed... Flinke schade aan beide autos!
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is de afstemming van deze 'ingreep' op de een of andere manier voorgeschreven en veilig? Kan ik deze functie ook uitzetten of minder agressief instelllen?
(Al was die achterligger sowieso wel aan het kleven dan
Bij FCW is enigszins iets in te stellen (via het menu op scherm achter stuur)
Xbox Series X | Playstation 5