Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Chaoss schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:26:
Heb je die in de kofferbak liggen?
In de middenconsole, hij laadt via usb :)
Ding is best klein.
Afbeeldingslocatie: https://www.nkon.nl/magento17/media/catalog/product/cache/1/image/7c44fa00c4d6fb360ad4063e0493b2bb/g/b/gb20-portable-lithium-micro-jump-start-box-compact-jump-starting.jpg

Ander vervelend puntje vind ik dat je voor het linkerdimlicht vervangen een krik nodig hebt.
VeltunNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:52:
Is een Kona 2019 het nog waard in 2023?
Zit een beetje EV's te vergelijken en ben benieuwd hoe de ervaringen zijn na 70k+ km😄
Prima auto verder hoor ;) (45k km).
Wel jammer dat de 2019 versie geen trekhaak mag.
Een jaar later kon dat wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Proton_ op 14-11-2022 21:39 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:39

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Zit een beetje EV's te vergelijken en ben benieuwd hoe de ervaringen zijn na 70k+ km😄
Een 2019 Kona heeft meestal in 2021/2022 een nieuw accupakket gekregen.
Sommige zelfs een nieuwe motor, nieuwe GDU, nieuwe accu én een nieuw ACC-knopje :+
Dus een 2019 Kona kan zomaar bijna nieuw zijn.
Verder topauto. Niet ruim qua ruimte, wel ruim qua bereik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Proton_ schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:36:
[...]

In de middenconsole, hij laadt via usb :)
Ding is best klein.
[Afbeelding]
Da's deze, gok ik zo:
https://www.nkon.nl/charg...noco-genius-12v-500a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:44
Deze Duitstalige YT bijdrage geeft wellicht een idee, hij praat over zijn E-Soul, maar de accu en andere techniek is 'gelijk' aan de Kona.
Dit filmpje is na 45000 km, maar hij rijdt nog steeds met die auto, alleen post hij "vrij onregelmatig" ;)

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:06

incmve

maredana.nl

Ik heb de GB40, erg tevreden mee.
Voor de kona tot nu toe 2x gebruikt, en een paar diesels gestart zonder problemen.
Past prima in het middenconsole

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:09

The Adder

Happy racing from Holland

Ik weet niet wat je bedoeld met 'waard' maar ik rij nu 1.5 jaar een Kona uit 2018 (dus zonder Bluelink e.d.) en ben daar erg content mee. Ondertussen net geen 70k (69320) op de teller en geen problemen mee gehad afgezien van 1x een 12V accu (maar die is nog onder garantie vervangen). Begin dat jaar (bij ~50k km) een nieuw accupakket gekregen i.v.m. de wereldwijde omruilactie van Hyundai dus eigenlijk rij ik nu een EV met ~20k km op de teller met een huidig range van 450km.

In de afgelopen 1,5 jaar ruim 25k km elektrisch gereden en t.o.v mijn vorige auto (Toyota Auris hybride) ruim 4000kg CO2 bespaard en ook nog eens 3000 euro bespaard op brandstof en wegenbelasting.

Dus voor mij was de aanschaf van de Kona 2018 het dubbel en dwars waard!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hier van augustus 2019 tot augustus 2022 een Kona EV gereden, lease via m'n werk. Toen liep het leasecontract af (57k kilometers gereden) en besloot ik in augustus om hem privé over te kopen.

Er zal nu iets van 65k op de teller staan en ik ben nog steeds tevreden met de auto: rijdt lekker, geen problemen gehad tot nu toe. Kofferbak is wat klein als je met vier mensen gaat kamperen met een 5-persoons katoenen tent, maar als je een dakkoffer hebt en de frunk voorin gebruikt is het net te doen. Komende zomer gaan we er ook nog een trekhaak-koffer bij gebruiken. :)

• Groenrood
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-01-2023
spidertje schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:00:
Ik heb na 3jr eens dal en std tarief laadschema aangezet. Echter het het functioneert niet. Laden start namelijk altijd gelijk, ongeacht schema en volgende vertrek moment.

Wie heeft dit werkende? Wat is er nodig om dit ad praat te krijgen?
Is het niet zo dat het lijkt of accu gelijk gaat laden? Bij mij ging accu inderdaad ook onmiddellijk laden, maar hield er ook snel ( na een minuut of zo) weer mee op, om vervolgens te gaan laden op de ingestelde tijd.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:12

World Citizen

FreeReef.nl

Op ons bedrijf hebben we 6 Kona's die uit dezelfde reeks zijn (dat kan het eea verklaren).

De meeste zitten ronde 30k, en ik zit op de 60k
Ze zijn nu allemaal 23 maanden oud.

Er is niemand die iets kapot heeft gehad wat downtime heeft veroorzaakt. Wel heeft 1 iemand de stoelsensoren laten vervangen omdat die nogal hyperactief zijn en gaan piepen als je bijvoorbeeld een boodschappentas op de bijrijdersstoel zet.
Ook heeft iemand de achterklep moeten laten afstellen omdat de computer dacht dat deze niet dicht zat.

Dit zegt verder helemaal niets, maar onze ervaringen zijn dus perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 17-11-2022 13:45 ]

FreeReef.nl

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46

tomic

Smexylittlebabe!

Hi Allemaal, ik zit erover na te denken om een frunk van Frunk.at te bestellen. Iemand ook interesse daarin en de verzendkosten te delen?

Andere vraag: wie weet wat voor halogeen lampen erin zitten? Ik wil ze graag vervangen voor LED want ze zijn niet heel goed IMHO.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17:42
De bocht verlichting zijn halogeen lampen maar die zou ik niet door LED lampen vervangen want die faden uit en LED lampen gaan hierdoor stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:19
Hi, sinds kort heb ik een Kona 2019 als lease mijn werk kunnen krijgen tot nu ben ik erg blij met de auto. Nu gaan wij in Januari op wintersport en hebben besloten om dit direct elektrisch te doen. Nu lees ik hier het e.e.a. over de 12 volt accu die leeg gaat bij het aan laten van de auto, is dit ook het geval tijdens het laden aan de paal? We zijn namelijk van plan om bij een aantal stops gewoon in de auto even te wachten tot de accu weer vol zit (muziek, verwarming etc. gewoon aan dan), kan dit gewoon met de 12V accu zonder dat deze leeg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:14
zomaar0iemand schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:38:
Hi, sinds kort heb ik een Kona 2019 als lease mijn werk kunnen krijgen tot nu ben ik erg blij met de auto. Nu gaan wij in Januari op wintersport en hebben besloten om dit direct elektrisch te doen. Nu lees ik hier het e.e.a. over de 12 volt accu die leeg gaat bij het aan laten van de auto, is dit ook het geval tijdens het laden aan de paal? We zijn namelijk van plan om bij een aantal stops gewoon in de auto even te wachten tot de accu weer vol zit (muziek, verwarming etc. gewoon aan dan), kan dit gewoon met de 12V accu zonder dat deze leeg gaat?
[kona 2021]Zolang ik het contact aanheb (ook tijdens het snelladen) blijf ik ongeveer 14V op de aux-batterij hebben.
ik krijg gewoon melding op het scherm dat als je laad en er verbruikers aanstaan, de hoofdbatterij trager zal opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
braxx1980 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:57:
[...]

[kona 2021]Zolang ik het contact aanheb (ook tijdens het snelladen) blijf ik ongeveer 14V op de aux-batterij hebben.
ik krijg gewoon melding op het scherm dat als je laad en er verbruikers aanstaan, de hoofdbatterij trager zal opladen.
Ah, dat is geen probleem liever even 5 minuten langer staan met de verwarming aan dan zonder verwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:57

elmo1

Kona Electric jan-2019

Denk het wel heb zelf een uit begin 2019. En bijna 120k gereden waarvan 45 met nieuwe accu.
Enige issue wat ik heb gehad is de 12v accu nu een zelf gekocht mer 3jaar garantie en grotere capaciteit.
Verder wat software irritaties gehad maar meeste zijn opgelost gelukkig. Dus we blijven lekker doorrijden, momenteel zou ik hem willen doorrijden tot hij op is.
Wel zou ik proberen te achterhalen wat laadgedrag was van vorige eigenaar.
Zelf laad ik meestal tot 80%/90% en probeer zo min mogelijk onder de 20% te eindigen. En nog nooit aan de snellader gehangen das allemaal beter voor de accu levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:40
Sinds ik mijn Kona van eind 2020 in januari dit jaar gekocht heb is het al 3x voorgekomen dat ik een melding "check elektrisch systeem" kreeg. De garage kon niets geks vinden behalve dat er misschien iets met de batterij zou zijn. Daarna hebben ze de foutmelding gereset en werkte alles weer prima. Vorige week wilde ik tot 100% laden (AC) maar toen werd het laden bij 95% afgebroken. Daarna was de foutmelding er weer. Tot zover niks nieuws en ik wilde wachten tot de onderhoudsbeurt half december. Maar gisteren werd het laden al bij 80% afgebroken. Ondanks alle settings om tot 100% op te laden ging-ie niet verder dan 80%, ook na een eindje rijden.
Zou er een automatisch veiligheidssysteem in werking zijn getreden dat de batterij beschermt? Iemand een idee? Ik ga deze week iig wel even naar de garage. Ik hoop niet dat de hele batterij moet worden vervangen en ik tot die tijd maar 80% ervan kan gebruiken.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Ik heb vorige winter ook een aantal malen die waarschuwing in het display gehad, bij uitlezen (b)leek het bij mij om een te lage weerstand tussen hoog en laag voltage te komen. Code P0AA6(00)
Die weerstand was op die momenten inderdaad vrij laag, maar ik neem, na zoeken op internet, aan dat het een vocht probleempje is/was. Ik heb het hier sinds maart niet meer gezien.
Disclaimer: mijn auto is een Kia E-Soul van april 2020, maar qua accu en motor zou het gelijk moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Peter-036 op 20-11-2022 13:44 ]

• The Adder

The Adder

Hier de nieuwe Update Navigatie en Software "Nov 2022"

Het lijkt vooral een update voor Standard Gen5 (dus geen W) 2018-2019 te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7SgVch1Bv7BU-GFx6SmCpws4S8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXAbRPLHymNK1wsu7J9P1kQE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door The Adder op 25-11-2022 11:48 ]

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:14
The Adder schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:02:

Het lijkt vooral een update voor Standard Gen5 (dus geen W) te zijn:[Afbeelding]
Misschien omdat de server eruit ligt tot 5 december?
Of hoe moet ik dit bezien?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rh9lC6OZtRXDe1LYt437-5nZSQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjfeeVLnYnRQjjFTLo3fELPl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

braxx1980 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:43:
[...]

Misschien omdat de server eruit ligt tot 5 december?
Of hoe moet ik dit bezien?[Afbeelding]
Is wel een beetje krom geschreven, maar ik denk dat ze bedoelen dat voor de modellen Gen5W de server tot 5 dec er uit ligt. Zag op andere fora ook dat Gen5W updates niet lukken.

PS. Ik heb in de middagpauze mijn Kona 2018 Gen5 kunnen updaten, lijkt te werken (i.i.g geen BS). Later nog wat verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miekanos
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
incmve schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Kijk even naar je 12v accu.
Ik had hetzelfde en 2 dagen later mijn 12v leeg.
Parkeersensoren waren ook amper hoorbaar.
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde euvel. Hard en verstoord geluid bij waarschuwingssignaal.
Auto (premium 2020) gaat 12 dec naar de garage hiervoor. Blijkt bekend probleem bij Hyundai maar kan nog meerdere oorzaken hebben.

En gisteren ineens de 12V dood. Dus dezelfde combi als bij jou :-(.

Wat was uiteindelijk bij jou het euvel?
Misschien dat ze dat kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

Miekanos schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde euvel. Hard en verstoord geluid bij waarschuwingssignaal.
Auto (premium 2020) gaat 12 dec naar de garage hiervoor. Blijkt bekend probleem bij Hyundai maar kan nog meerdere oorzaken hebben.

En gisteren ineens de 12V dood. Dus dezelfde combi als bij jou :-(.

Wat was uiteindelijk bij jou het euvel?
Misschien dat ze dat kan helpen.
Ze hebben de 12V accu vervangen maar die was niet stuk volgens de testen, verder komt er weiniginformatie uit de dealer.

De sensormat in de bijrijderstoel is inmiddels al 3x vervangen, ik denk dat die langzaam de accu leegtrekt i.c.m. het slechte/weinige bijladen van de kona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:01
incmve schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:30:
[...]
De sensormat in de bijrijderstoel is inmiddels al 3x vervangen, ik denk dat die langzaam de accu leegtrekt i.c.m. het slechte/weinige bijladen van de kona.
Bij mijn Kona wordt die mat ook voor de derde keer vervangen. Dit keer vervangen ze de schuimrubber vulling van de zitting ook. Schijnt dat die net iets te veel inzakt waardoor de maat steeds kapot gaat. Ben benieuwd of het deze keer wel goed gaat.

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
hey all,
Ik weet dat de Kona officieel geen vehicle to home of vehicle to grid ondersteund, maar zijn er mogelijkheden om zoiets achteraf alsnog mogelijk te maken?

Ik ben enorm geinteresseerd in thuisbatterijen, maar voor 10 kwh betaal je vrolijk 10k euro...... terwijl er een enorme batterij bijna permanent geparkeerd staat op mn oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:21
hrigteri schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:17:
hey all,
Ik weet dat de Kona officieel geen vehicle to home of vehicle to grid ondersteund, maar zijn er mogelijkheden om zoiets achteraf alsnog mogelijk te maken?

Ik ben enorm geinteresseerd in thuisbatterijen, maar voor 10 kwh betaal je vrolijk 10k euro...... terwijl er een enorme batterij bijna permanent geparkeerd staat op mn oprit.
Nee, en het toch proberen kan leiden tot enorm gevaarlijke situaties. Ik zie zoveel filmpjes van IONIQ 5 bezitters die met V2L toch een V2G situatie proberen te creeeren en zich niet lijken te beseffen wat een potentieel brandgevaar ze creeeren.

Ik snap de gedachte, je hebt immers "de batterij al aangeschaft". Maar geloof mijm probeer het niet.
Daarnaast zit er op een KONA EV geen bidirectionele OBC. Dan moet je dus al kijken naar een DC V2G laadpaal die net zoveel geld kost als een nieuwe 10kWH thuisbatterij.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jandho
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
Eindelijk is het zover. Maandag 19 december staat de accuwissel gepland voor mijn Kona 39kWh. 1 dag naar de garage en ondertussen een vervangwagen in bruikleen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koos51
  • Registratie: Augustus 2017
Eindelijk was het zover. Vandaag onze in februari bestelde Kona Premium opgehaald. Uiteindelijk een maand eerder dan volgens de laatste planning, maar wel drie maanden later dan oorspronkelijk verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 19:44
Ik was aan het opruimen op zolder en kwam nog een setje kettingen tegen die ik niet gebruikt heb. Mocht iemand interesse hebben laat maar weten via pm. Ik had all season banden eronder via de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Brum
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-11-2024
Koos51 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:51:
Eindelijk was het zover. Vandaag onze in februari bestelde Kona Premium opgehaald. Uiteindelijk een maand eerder dan volgens de laatste planning, maar wel drie maanden later dan oorspronkelijk verwacht.
Foto's als bewijs! ;) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06 08:42
Helaas schade opgelopen aan mijn Kona. Afgelopen weekend stapfoets tegen een vrachtwagen voor mij aangerold die plots op de rem ging, nadat hij ging optrekken bij het stoplicht.

Wat mij wel verbaasde is dat de alarmpiepjes wel af gingen, maar er geen enkele automatische rem oid actief werd.

Gaat om een kona 2019 premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Onder een door de fabrikant ingestelde minimumsnelheid (stapvoets?) werkt het 'noodremsysteem' niet, anders zou je ook niet heel krap kunnen parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert2000
Peter-036 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:15:
Onder een door de fabrikant ingestelde minimumsnelheid (stapvoets?) werkt het 'noodremsysteem' niet, anders zou je ook niet heel krap kunnen parkeren.
Klinkt logisch maar het alarm systeem begon wel te piepen, en die piept nooit tijdens het parkeren, dus vind het toch wel verwarrend. Hij herkent wel een noodsituatie maar doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bert2000 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:17:
[...]

Klinkt logisch maar het alarm systeem begon wel te piepen, en die piept nooit tijdens het parkeren, dus vind het toch wel verwarrend. Hij herkent wel een noodsituatie maar doet niets.
Ook een keer gehad bij achteruit ergens tegenaan rijden. Op zich vind ik dat terecht: jij bedient het pedaal en bent de baas, niet de auto.

[ Voor 10% gewijzigd door daemonix op 06-12-2022 11:43 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
daemonix schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:42:
[...]

Ook een keer gehad bij achteruit ergens tegenaan rijden. Op zich vind ik dat terecht: jij bedient het pedaal en bent de baas, niet de auto.
Maarja waar is de emergency brake dan voor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

The Adder schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:02:

Het lijkt vooral een update voor Standard Gen5 (dus geen W) 2018-2019 te zijn:
[Afbeelding]
De update voor de andere Kona's is nu ook online :)
(2020 en hoger)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:33

3_s

[...]

Helpt die niet enkel bij het remmen? Dus als hij piept en je raakt de rem aan, doet hij een noodstop (ook al laat je de rem los). Maar als je niets doet, hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
3_s schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:26:
[...]

Helpt die niet enkel bij het remmen? Dus als hij piept en je raakt de rem aan, doet hij een noodstop (ook al laat je de rem los). Maar als je niets doet, hij ook niet.
Ja blijkbaar, het was voor mij in ieder geval weer een learning :) Heb alleen wel een nieuwe voorbumper nodig :D dus dure grap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Bert2000 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:28:
[...]

Maarja waar is de emergency brake dan voor ?
Ik rij vrij veel met de auto (50k km per jaar) en ik kan je vertellen: die emergency brake werkt, en hij werkt goed.

Laatst nog terwijl ik 70 reed langs een file op de afsplitsende weg. Een of andere kneus besluit uit het niets in te voegen. Zonder het emergency brake systeem had ik te weinig tijd gehad om te zelf te kunnen remmen.

Zo kan ik je wel een aantal meer verhalen vertellen. Nee, de emergency brake werkt echt als een tierelier.
3_s schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:26:
[...]

Zie bovenstaande reactie. Zeer zeker niet. Als jij met 70km/h op een stilstaande auto afrijd die minder dan 1.5-2seconde afstand is(afhankelijk van je instelling) gaat hij vol op de rem zonder dat jij iets doet. En dan bedoel ik ook echt vol op de rem.

[ Voor 31% gewijzigd door tjberkhof op 06-12-2022 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

[...]

Kona handleiding:
Wordt er een voorligger gedetecteerd,
dan werkt het systeem bij een
rijsnelheid tussen ongeveer 10~180
km/u
Bij hyundai gaan ze er vanuit dat als je onder de 10km/u rijdt dat je oplet en afstand houd, daar boven kan je rustig whatsappen en een shaggie draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

tjberkhof schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:39:
[...]

Ik rij vrij veel met de auto (50k km per jaar) en ik kan je vertellen: die emergency brake werkt, en hij werkt goed.

Laatst nog terwijl ik 70 reed langs een file op de afsplitsende weg. Een of andere kneus besluit uit het niets in te voegen. Zonder het emergency brake systeem had ik te weinig tijd gehad om te zelf te kunnen remmen.

Zo kan ik je wel een aantal meer verhalen vertellen. Nee, de emergency brake werkt echt als een tierelier.

[...]

Zie bovenstaande reactie. Zeer zeker niet. Als jij met 70km/h op een stilstaande auto afrijd die minder dan 1.5-2seconde afstand is(afhankelijk van je instelling) gaat hij vol op de rem zonder dat jij iets doet. En dan bedoel ik ook echt vol op de rem.
Ja het systeem werkt heel goed ik heb ook al meerdere keren de auto een schouderklopje gegeven, maar ook wel eens een WTF moment gehad tijdens het invoegen waarbij de auto voor me iets harder afremde of te dichtbij zat en mijn auto volledig in paniekmode sloeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuKaatje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-05 21:03
Handig, thuis WK volgen hoeft niet meer na de laatste update....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fj7zK_yooXrqppZ4z2IkNFf_Il0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozcGG11ZjCto7nHVXrSkjFvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Jam daar zit je echt op te wachten... :( Stomme voetbal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 22:59

Spacialz

Ovenvers

Vind dit wel een hele verbetering hoor, AA wordt nu anders verdeeld, oogt in mijn optiek beter.
Alleen effe snel deze foto geschoten ter verbeelding, vanmiddag even spelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xim1R92rVMx5rgiuor6DMP51CRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9fho0hA4k7E05WVGiS1XOig4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Spacialz op 08-12-2022 14:48 . Reden: typoo ]

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:16
@ Spacialz

Mag ik de softwareversie weten die u nu heeft?

Had al een paar keer geprobeerd via pc, maar kreeg de melding dat ie nog niet beschikbaar was.
Tot gisteren bij het starten van de auto, kreeg ik bericht op het scherm dat er een update beschikbaar was.
Dus vandaag geprobeerd om te updaten, maar lukt niet.
Usb stick (van goede kwaliteit) die ik hier nog al voor gebruikt heb, maar lukt niet.
Intussen 5 verschillende usb sticks geprobeerd, van 32GB, 64 en 128GB. Maar lukt niet.
Of heb ik toch de laatste versie erop staan?

Alvast bedankt voor een reactie.
BuskeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0eEYWjnDdyKhtNZQWYBM7gqYfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIwWotwrfSr7I3UeIkDtPo1U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Dat 'probleem' met een niet direct werkende USB stick (64 Gb) had ik ook, ik heb 'm daarna opnieuw geformatteerd, ** niet snelformatteren! ** daarna opnieuw downloaden en direct naar de stick schrijven.
Dat werkte, wat meer dan een halfuurtje later stond de nieuwe versie erop.
Dat langzaam formatteren van dat stickie duurde ongeveer een uur! En het direct naar de stick downloaden ook nog een ruim halfuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Dat niet snelformateren ben ik als laatste redmiddel nu aan het doen, alhoewel ik met snel nog nooit eerder problemen gehad heb.

Ik heb ook steeds rechtstreeks naar de stick gedownload.

De vorige keren is het altijd probleemloos gegaan.
En ik zie net dat er toch echt een nieuwe versie is, nl OS_E_20.EUR.S5W_L.001.001.221129

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51
Buske schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:09:
Dat niet snelformateren ben ik als laatste redmiddel nu aan het doen, alhoewel ik met snel nog nooit eerder problemen gehad heb.

Ik heb ook steeds rechtstreeks naar de stick gedownload.

De vorige keren is het altijd probleemloos gegaan.
En ik zie net dat er toch echt een nieuwe versie is, nl OS_E_20.EUR.S5W_L.001.001.221129
Ik moest de USB stick rechtstreek achterin de pc stoppen. Voorop of via een kabel leverde schrijf problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
@ Snacky817

Is inderdaad nog een optie, moest het niet lukken met de niet snel geformateerde stick die ik straks ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 22:59

Spacialz

Ovenvers

Buske schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:33:
@ Spacialz

Mag ik de softwareversie weten die u nu heeft?

Had al een paar keer geprobeerd via pc, maar kreeg de melding dat ie nog niet beschikbaar was.
Tot gisteren bij het starten van de auto, kreeg ik bericht op het scherm dat er een update beschikbaar was.
Dus vandaag geprobeerd om te updaten, maar lukt niet.
Usb stick (van goede kwaliteit) die ik hier nog al voor gebruikt heb, maar lukt niet.
Intussen 5 verschillende usb sticks geprobeerd, van 32GB, 64 en 128GB. Maar lukt niet.
Of heb ik toch de laatste versie erop staan?

Alvast bedankt voor een reactie.
Buske[Afbeelding]
Durf niet zo te zeggen welke versie ik nu heb, daarvoor zou ik even fysiek naar de auto moeten lopen.

Heb zelf een USB stick van Sandisk gebruikt, de Ultra USB 3.0 32 GB.
Stick was nog NTFS maar verder leeg, de software van Hyundai gedownload en die al het werk laten doen.
Wel had ik de auto aan de lader hangen en contact volledig aan met de sleutel in de console.. Dit was meer voor geval dat zeg maar..

Mijn collega met exact dezelfde auto, deze zijn hooguit twee weken na elkaar geleverd, wilde het ook niet werken. maar hij had niet alle bovenstaande opties gedaan met de auto op de lader(wel mijn USB stick gebruikt).

Anders is het heel simpel vind ik, zelf lukt het niet dan maar naar de dealer toch?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Ik zal naar de dealer moeten, want ik heb zowat alle merken usb sticks en andere opties geprobeerd.
Snap het niet, heb al een paar keer zonder problemen een update uitgevoerd.

Toch bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Moet ik echt naar dealer toe?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r07zl1b3ngF11JAUlXPveSw6XXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcNODn1ykzbgmskmtq3Dp50V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Reset al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

Buske schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:33:
Ik zal naar de dealer moeten, want ik heb zowat alle merken usb sticks en andere opties geprobeerd.
Snap het niet, heb al een paar keer zonder problemen een update uitgevoerd.

Toch bedankt voor de reacties.
Bij mij pakte hij hem alleen toen ik de stick er in had voordat ik de auto aan zette.
Hij kwam na het opstarten gelijk met de vraag of ik wou updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
@ incmve

Net geprobeerd, maar helaas wilt ie nog steeds niet. :(
IK doe nog één poging, en ben voor laatste keer opnieuw aan het downloaden,
en dan ben ik moe gestreden |:(

Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
Helaas. Zelfde foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Spijtig voor je, dan naar dealer zeker?

Ik ben aan het klooien om de update erop te krijgen,
Intussen al 10tal keer , steeds met andere stick maar de update knop wil maar niet tevoorschijn komen.
Maar krijg net op scherm, voor de 2d maal wel vrolijk de melding dat er een update beschikbaar is.

Krijg toch de indruk dat er iets mis is met het systeem.

Is er iemand waar het wel zonder gedoe gelukt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Buske schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:06:
Spijtig voor je, dan naar dealer zeker?

Ik ben aan het klooien om de update erop te krijgen,
Intussen al 10tal keer , steeds met andere stick maar de update knop wil maar niet tevoorschijn komen.
Maar krijg net op scherm, voor de 2d maal wel vrolijk de melding dat er een update beschikbaar is.

Krijg toch de indruk dat er iets mis is met het systeem.

Is er iemand waar het wel zonder gedoe gelukt is?
Hier is het wel gelukt :)
(Al duurt het wel lijkt het langer voor die de USB-stick herkent als update disc, en zegt eerst no media...)

Ik heb Kona 2020 als model gekozen.
(hoewel dat eigenlijk het facelift model is mogelijk... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Fijn voor jou dat het gelukt is, ik kies ook steeds Kona 2020.

Alhoewel de vorige keren, de update onmiddelijk startte na het insteken van de stick.
Heb ik nu bij een paar pogingen onwaarschijnlijk lang gewacht :? .
Ik snap er de Kl.... van 7(8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Buske schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:58:
Fijn voor jou dat het gelukt is, ik kies ook steeds Kona 2020.

Alhoewel de vorige keren, de update onmiddelijk startte na het insteken van de stick.
Heb ik nu bij een paar pogingen onwaarschijnlijk lang gewacht :? .
Ik snap er de Kl.... van 7(8)7 .
Probeer Kona 2019-2020, dat is het eigenlijke type van de laatste serie Kona's voor de grote facelift. :)
Een paar updates geleden had ik ook dat 2019-2020 update beter ging dan 2020 update...
(Of heb je de huidige Kona, de echte facelift, met ook meegespoten spatborden)

Anders gewoon even langs een Hyundai Dealer rijden.
Kunnen ze vast wel tussendoor doen :P

[ Voor 6% gewijzigd door RazorX4 op 11-12-2022 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buske
Opgelost!
-------------

De 2019-2020 update gekozen, en gedownload.
Maar nog steeds niets! :(

Alhoewel ik de vorige keren steeds de usb ingang onderaan met goed gevolg heb gebruikt.
Dacht ik, laat me de bovenste nog maar eens gebruiken (had ik gisteren ook al geprobeerd, maar na de melding no media gevonden, er terug uitgetrokken).
Toen herinnerde ik me dat je geschreven had,

(Al duurt het wel lijkt het langer voor die de USB-stick herkent als update disc, en zegt eerst no media...)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus ingestoken, en geduldig afgewacht... en jawel kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was.
En hoera :) , is eindelijk bijgewerkt :*) .
Kan voor jullie stom zijn, maar ik zweer dat ik steeds de onderste usb ingang heb gebruikt om te updaten.
Mijn dank aan allen en in het bijzonder aan _/-\o_ RazorX4 _/-\o_ !!!

[ Voor 90% gewijzigd door Buske op 11-12-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pboy90
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online
Ik heb ook een update kunnen uitvoeren (Kona EV 19-20 model). De update is gelukt, maar nu kan ik in de auto niet bij heel veel instellingen.

Als ik op algemene instellingen klik, dan gebeurt er gewoon helemaal niks (hij geeft wel een feedback geluidje maar schakelt niet over naar de instellingen). Dit doet hij ook bij een paar andere opties.

Als ik op voertuiginstellingen klik dan krijg ik een foutmelding vanwege een "onstabiele verbinding met de auto", en het verzoek om het later nog eens te proberen.

Meer mensen deze ervaring gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
@Pboy90 Als dat zo blijft, misschien nog een keer de update draaien, kost je wat tijd, maar: baat 't niet, dan schaadt 't ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pboy90
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online
Peter-036 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:12:
@Pboy90 Als dat zo blijft, misschien nog een keer de update draaien, kost je wat tijd, maar: baat 't niet, dan schaadt 't ook niet.
Ja dat ga ik denk ik maar doen, en dan ook even een usb stick proberen. Heb het nu vanaf een SSD gedaan (heb geen stick van >64gb), maar die werd niet door de updater software herkend. Toen gewoon de bestanden via verkenner naar de SSD gesleept. Wellicht dat het probleem hier iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Pboy90 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:22:
[...]

Ja dat ga ik denk ik maar doen, en dan ook even een usb stick proberen. Heb het nu vanaf een SSD gedaan (heb geen stick van >64gb), maar die werd niet door de updater software herkend. Toen gewoon de bestanden via verkenner naar de SSD gesleept. Wellicht dat het probleem hier iets mee te maken heeft.
Kan ook met een 128GB, ikzelf heb het met 256GB stick gedaan.
Mijn probleem was dat ik de verkeerde usb ingang had gebruikt. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Gister aangenaam verrast door het verbruik: 17,7 kWh/100 km bij temperaturen onder nul op een afstand van 250 km, veruit grootste deel snelweg in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 15:57
daemonix schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:42:
Gister aangenaam verrast door het verbruik: 177 kWh/100 km bij temperaturen onder nul op een afstand van 250 km, veruit grootste deel snelweg in Nederland.
177kwh/100km is echt fors hoor. ;)
(flauw, ik weet t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
Het lampje van de bandenspanning blijft bij mij branden, ondanks dat de banden op spanning zijn (2.6).
Hoe kan het lampje resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

piwakawaka schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:18:
Het lampje van de bandenspanning blijft bij mij branden, ondanks dat de banden op spanning zijn (2.6).
Gisteren kreeg ik ook, bij -7 graden, de melding dat de bandenspanning te laag was (2.2). Na deze weer boven de 2.5, dus op 2.6/2.7 te hebben opgepompt verdween melding automatisch. Dus ik heb niets hoeven te resetten o.i.d. wel viel mij op dat de waarde 2.5 nog altijd oranje was.. Misschien is de waarde 2.6 net iets te laag o.i.d..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 18:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mijn banden spanning brand ook sinds een paar dagen terwijl de spanning goed is Beide voorwielen zijn 2,2 rechtsvoor staat soms op 2.1 en springt dan naar de 2.2. Ook nog aan de compressor gehad, ingesteld op 2.2 ging iets lucht bij maar lampje blijft branden 8)7

reset optie heb ik ook nergens kunnen vinden.... blijf het lampje voorlopig maar negeren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
.... Beide voorwielen zijn 2,2 rechtsvoor staat soms op 2.1 en springt dan naar de 2.2. Ook nog aan de compressor gehad, ingesteld op 2.2 ging iets lucht bij maar lampje blijft branden 8)7
Ik ben bij de dealer langs geweest. Bandenspanning was te laag. 2.6 bij een pompstation is (zeker met deze kou) is blijkbaar niet 2.6 bij de dealer. Nadat ze opgepompt waren naar 2.5 kon ik weer gaan.Na minder dan een kilometer ging het lampje uit.
Ik denk dat 2.2 veel te laag is.
De dealer vertelde mij, dat het zelden voor komt dat een sensor kapot gaat . Alleen bij het niet goed opletten bij een bandenwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 18:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

piwakawaka schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:12:
[...]

Ik ben bij de dealer langs geweest. Bandenspanning was te laag. 2.6 bij een pompstation is (zeker met deze kou) is blijkbaar niet 2.6 bij de dealer. Nadat ze opgepompt waren naar 2.5 kon ik weer gaan.Na minder dan een kilometer ging het lampje uit.
Ik denk dat 2.2 veel te laag is.
De dealer vertelde mij, dat het zelden voor komt dat een sensor kapot gaat . Alleen bij het niet goed opletten bij een bandenwissel.
Woa, beide voorbanden staan op 2.2 en volgens de auto is alleen rechtsvoor te lage spanning, dus dat is al opvallend 8)7

Ik weet ook niet waar de sensoren op afgaan, verschil in spanning tussen links en rechts, of een bepaalde ondergrens maar volgens mij hebben mijn voorbanden altijd op 2.2 gestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 14-12-2022 16:54 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
Chaoss schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:50:
[...]

Woa, beide voorbanden staan op 2.2 en volgens de auto is alleen rechtsvoor te lage spanning, dus dat is al opvallend 8)7

Ik weet ook niet waar de sensoren op afgaan, verschil in spanning tussen links en rechts, of een bepaalde ondergrens maar volgens mij hebben mijn voorbanden altijd op 2.2 gestaan.
Ben vorige week bij dealer onderhoud gaan doen, zij zetten de banden bij mij altijd 2.5
Zijn wel Michelin All Season banden, zelfde maat als originele dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:39
piwakawaka schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:18:
Je kan het lampje niet resetten. De bandenspanning wordt gemeten door te kijken naar de snelheid van het voertuig en en omwentelingssnelheid van de individuele wielen. De enige manier om de waarschuwing weg te krijgen is om je banden weer op te pompen.

Kijk voor de gein maar eens naar de bandenspanning op het display (wij hebben een Niro dus dat zit in de instrumentencluster maar ik denk dat de Kona dat ook heeft) voordat je gaat rijden en terwijl je rijdt.

Je zal zien dat voor het rijden de bandenspanning een stuk lager is dan tijdens een rit.

De druk zal dus voldoende moeten zijn om de warning niet te triggeren bij stilstand. Bij het rijden zal de druk vanzelf oplopen en na een paar minuten vindt de auto het weer prima.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ook wij hebben deze week het brandende lampje voor bandenspanning rechts voor. Ook nog na het oppompen van de banden. Vandaag ging hij na het rijden van een paar kilometer weer uit. Lijkt meer met de kou te maken te hebben gezien het aantal meldingen hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 23:24

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Ik krijg vandaag van de Bluelink app voor onze Kona (64kW, 2020) de mededeling “the maximum number of daily vehicle checks has been exceeded. OK”. Niet OK, denk ik dan. Mijn medereiziger heeft me afgezet in Parijs vanuit Midden-Frankrijk en ik volgde die naar Nederland en hield contact via whatsapp over vorderingen, route en opladen. Ik kan nergens vinden wat dat maximum is (niets bijgehouden) en waarom er een maximum is. Is het een kalenderdag of 24h? Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 21:03
Ik heb probleemloos de nieuwste navigatie update (model 2020) geïnstalleerd, maar nu lukt het me niet meer om de kaart in 3D weergave in rijrichting op het scherm te krijgen. Netjes alle weergave opties voor 3D geselecteerd, maar de kaart blijft 2D weergeven. Herkent iemand dit?

• sallanche
  • Laatst online: 23-03 16:41
downloaden v/d update is echt drama, mijn hele snelheid van mijn internet gaat naar een paar mbps :S

niks doet het dan meer thuis, heb glasvezel en alles is bedraad met cat6, ook naar mijn pc.
Probeer naar een draagbare usb stick van 32gb en ook naar de pc zelf maar ook dan gaat mijn internet snelheid naar bijna nul.
iemand een tip?

• vanaalten
Dutchess_Nicole schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:25:
[...]

Je kan het lampje niet resetten. De bandenspanning wordt gemeten door te kijken naar de snelheid van het voertuig en en omwentelingssnelheid van de individuele wielen.
Maar dat betekent dus dat er geen sensoren voor bandenspanning op de wielen zelf zitten? Want de omwentelingssnelheid wordt al op andere manieren, o.a. voor het ABS systeem, gemeten.

(is niet dat ik denk dat je het fout hebt, hoor - maar ik was vorige maand bezig met velgen & winterbanden te bestellen en Profile wist mij te vertellen dat er bij mijn Kona (2019 model) losse bandenspanningsensoren nodig zijn)

• Peter-036
Als je in het instrumentencluster of de navi een druk kunt aflezen, zitten er TPMS-sensoren in de banden.
Wanneer je alleen een waarschuwing kunt krijgen voor te lage druk in een band, werkt het met de ABS sensoren.

• 3_s

3_s

TPMS-sensoren zijn toch al een hele tijd verplicht, op nieuwe wagens.

• Peter-036
Nee, een waarschuwingssysteem is verplicht.
VAG doet het in Skoda's nog steeds met ABS sensoren, en er zullen ongetwijfeld nog veel meer merken/types zijn waar dat zo is. #goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

sallanche schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:27:
downloaden v/d update is echt drama, mijn hele snelheid van mijn internet gaat naar een paar mbps :S

niks doet het dan meer thuis, heb glasvezel en alles is bedraad met cat6, ook naar mijn pc.
Probeer naar een draagbare usb stick van 32gb en ook naar de pc zelf maar ook dan gaat mijn internet snelheid naar bijna nul.
iemand een tip?
Een beetje off-topic, zoek maar eens op Quality of Service (QoS), dan kom je heel eind.
Hier alvast een een aardige link waarmee je op Windows machines dit kan instellen.

• Dutchess_Nicole
vanaalten schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:26:
[...]

Maar dat betekent dus dat er geen sensoren voor bandenspanning op de wielen zelf zitten? Want de omwentelingssnelheid wordt al op andere manieren, o.a. voor het ABS systeem, gemeten.

(is niet dat ik denk dat je het fout hebt, hoor - maar ik was vorige maand bezig met velgen & winterbanden te bestellen en Profile wist mij te vertellen dat er bij mijn Kona (2019 model) losse bandenspanningsensoren nodig zijn)
Ik heb dus hetzelfde meegemaakt met onze Niro en inderdaad het verbaaste me dat de sensoren dus blijkbaar niet in de banden zelf zitten.
Gezien het gewicht van dat ding heb ik de spanning op 2.7 gezet tijdens stilstand. De waarschuwing ging af voor 2.3, dus dat is ruimschoots voldoende.
We hebben de banden zelf overigens niet vervangen, er zitten al all-season banden onder. Nou hebben we niet echt een strenge winter meegemaakt maar als je met wat beleid rijdt dan moeten die dingen het prima uithouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@Peter-036
Blijkbaar is TPMS verplicht, maar is dat niet altijd met sensoren.
Voor mij was TPMS altijd de sensoren, weer wat bijgeleerd.

https://www.bandenservice...n-waarom-is-het-verplicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Jan Lelie schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:01:
Ik krijg vandaag van de Bluelink app voor onze Kona (64kW, 2020) de mededeling “the maximum number of daily vehicle checks has been exceeded. OK”. Niet OK, denk ik dan. Mijn medereiziger heeft me afgezet in Parijs vanuit Midden-Frankrijk en ik volgde die naar Nederland en hield contact via whatsapp over vorderingen, route en opladen. Ik kan nergens vinden wat dat maximum is (niets bijgehouden) en waarom er een maximum is. Is het een kalenderdag of 24h? Wie weet meer?
Het is per kalenderdag (voor zover ik heb meegemaakt)
:+ maar ze hebben niet echt ergens gespecificeerd hoeveel exact per dag max.

(Waarschijnlijk is het meer een soort FUP om te voorkomen dat die hyundai servers om gaan van alle requests :P )

• lussovius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 16:24
Het zijn gewoon druksensoren, ik heb de auto met een volle band (en schroef er in :( ) weggezet, de volgende ochtend gaf de auto dit aan zonder ook maar 1 cm te hebben gereden met een lege band.

• gjtokkel
Bekend probleem. Heb ik ook n keer gehad. Morgen werkt t weer. Dr is een quotum ingesteld per dag inderdaad. Ik moest wel weer opnieuw inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
Hoi, vorige week zijn wij naar Duitsland gereden en hebben we twee keer moeten snelladen, we kwamen hierbij echter niet boven de 54kW uit ook niet bij de tweede sessie na ~300km rijden wanneer de accu wel redelijk om temperatuur zou moeten zijn (aanname). Nu hebben we wel wintermodus aan staan maar ik lees hier en daar dat misschien de reden is dat hij niet boven de 54kW uitkomt.

Weet een van jullie misschien waar het aan kan liggen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
zomaar0iemand schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:19:
Hoi, vorige week zijn wij naar Duitsland gereden en hebben we twee keer moeten snelladen, we kwamen hierbij echter niet boven de 54kwh uit ook niet bij de tweede sessie na ~300km rijden wanneer de accu wel redelijk om temperatuur zou moeten zijn (aanname). Nu hebben we wel wintermodus aan staan maar ik lees hier en daar dat misschien de reden is dat hij niet boven de 54kwh uitkomt.

Weet een van jullie misschien waar het aan kan liggen of tips?
Buiten dat het denk ik sowieso niet handig is om al te veel boven de 80% te snelladen: kan het zijn dat je auto begrenst is op bijvoorbeeld max tot 85% indien snelladen? Staat mij iets van bij dat je dat in een menu kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
vanaalten schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:39:
[...]

Buiten dat het denk ik sowieso niet handig is om al te veel boven de 80% te snelladen: kan het zijn dat je auto begrenst is op bijvoorbeeld max tot 85% indien snelladen? Staat mij iets van bij dat je dat in een menu kan instellen.
Heb hem zelf begrenst op 80% inderdaad omdat het daarboven sneller is om door te rijden en ergens anders te gaan laden. Alleen laad hij ook op 20% maar maximaal 53/54kW. Het zou fijn zijn als in ieder geval tot de eerst 40% hij de 77kW haalt bespaart toch weer wat op de lange ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
zomaar0iemand schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:07:
[...]

Heb hem zelf begrenst op 80% inderdaad omdat het daarboven sneller is om door te rijden en ergens anders te gaan laden. Alleen laad hij ook op 20% maar maximaal 53/54KwH. Het zou fijn zijn als in ieder geval tot de eerst 40% hij de 77KwH haalt bespaart toch weer wat op de lange ritten.
Ah, OK, dan denk ik dat ik de verwarring begin te snappen: je bedoelt dat je met max 54kW laadt. De laadsnelheid gaat in watt (of kilowatt, kW). Wat je totaal geladen hebt is in (kilo)watt-uur, kWh. Dus bij jouw 54kWh dacht ik dat je bedoelde dat je accu maar kon volgooien tot zo'n 85% van het totaal van de 64kWh accu.

Ofwel: ook bij een accu met nog maar 20% lading kan je maar maximaal op 54kW snelheid laden i.p.v. de maximaal mogelijke 77kW.

Nee, geen idee waar dat door komt, ik doe zeer zelden DC-laden, maar misschien dat iemand anders het hier weet. Maar wel goed om volgende keer bij vragen de eenheden correct te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
vanaalten schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:15:
[...]

Ah, OK, dan denk ik dat ik de verwarring begin te snappen: je bedoelt dat je met max 54kW laadt. De laadsnelheid gaat in watt (of kilowatt, kW). Wat je totaal geladen hebt is in (kilo)watt-uur, kWh. Dus bij jouw 54kWh dacht ik dat je bedoelde dat je accu maar kon volgooien tot zo'n 85% van het totaal van de 64kWh accu.

Ofwel: ook bij een accu met nog maar 20% lading kan je maar maximaal op 54kW snelheid laden i.p.v. de maximaal mogelijke 77kW.

Nee, geen idee waar dat door komt, ik doe zeer zelden DC-laden, maar misschien dat iemand anders het hier weet. Maar wel goed om volgende keer bij vragen de eenheden correct te noemen. :)
Ah je hebt helemaal gelijk, heb het direct veranderd het gaat inderdaad om de laadsnelheid aan de DC lader |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:40
Ik heb dat ook een keer gehad toen ik het checken van de SOC probeerde te automatiseren en ik nogal veel testpogingen had ondernomen. Ik schat op maximaal 10x per 24 uur. Om middernacht kan dan het weer. Eventuele ritten in die off-periode worden niet bewaard in Bluelink.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
ff een vraag tijdens deze koude temperaturen. Kan ik mijn Kona 2019 ook voorverwarmen zonder aan de oplader te staan? is er een trucje voor? ik kan dus tijd instellen hoe laat mijn Kona verwarmd en ijsvrij moet zijn en dat kan volgens mij alleen aan d oplader. Deze Kona heeft dus geen app mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
ravi 72 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:20:
ff een vraag tijdens deze koude temperaturen. Kan ik mijn Kona 2019 ook voorverwarmen zonder aan de oplader te staan? is er een trucje voor? ik kan dus tijd instellen hoe laat mijn Kona verwarmd en ijsvrij moet zijn en dat kan volgens mij alleen aan d oplader. Deze Kona heeft dus geen app mogelijkheid
je kan via de sleutel de verwarming starten. Druk op 'deur sluiten' en dan binnen 4 seconden een tijdje op die knop die er onder zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

gjtokkel schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:39:
[...]

je kan via de sleutel de verwarming starten. Druk op 'deur sluiten' en dan binnen 4 seconden een tijdje op die knop die er onder zit
Staat dit ergens in de handleiding? Eerste keer dat ik dit hoor. Heb zelf een Niro en vraag me af of die dan ook zoiets kan, dacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:03:
[...]

Staat dit ergens in de handleiding? Eerste keer dat ik dit hoor. Heb zelf een Niro en vraag me af of die dan ook zoiets kan, dacht van niet.
gewoon ff proactief zoeken... heb t ook op youtube gevonden en ooit volgens mij ook in manual. Nog geen minuutje zoeken geeft dit: https://www.sheehyhyundai...ai-remote-start-work/amp/

Within 4 seconds of locking the door, hold the remote start button. It will take at least 2 seconds of holding the button for it to work. The parking lights on your Hyundai will flash after each command.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:03:
[...]

Nee, dat kan niet. De knop onder "Deuren sluiten" is "Deuren openen" en dat doet wat je zou verwachten.

Er zit iig bij ons wel nog een derde knop op maar tot nog toe heeft die nog nooit wat gedaan en in de manual staat er voor zover ik kon vinden ook niks over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSazeYCcTBB5hCf0eLCuEaKEpD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkRBS5qX6SApzirzeJRJGTNh.jpg?f=fotoalbum_large

Meer knoppen zitten er ook niet op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
gjtokkel schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:44:
[...]

gewoon ff proactief zoeken... heb t ook op youtube gevonden en ooit volgens mij ook in manual. Nog geen minuutje zoeken geeft dit: https://www.sheehyhyundai...ai-remote-start-work/amp/

Within 4 seconds of locking the door, hold the remote start button. It will take at least 2 seconds of holding the button for it to work. The parking lights on your Hyundai will flash after each command.
Dat linkje gaat richting een pagina voor 2022 modellen - de 2019 waar @ravi 72 over vraagt heeft geen Bluelink. En ook geen remote start op de afstandbediening.

Volgens mij kan het niet. Gewoon eerder opstaan om de ramen te krabben dus. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-03 21:04
Spacialz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:47:
Vind dit wel een hele verbetering hoor, AA wordt nu anders verdeeld, oogt in mijn optiek beter.
Alleen effe snel deze foto geschoten ter verbeelding, vanmiddag even spelen :)

[Afbeelding]
Ik heb de update succesvol uitgevoerd. Toch blijft AA op de "oude" manier weergegeven. Heb je bepaalde instellingen anders gezet?
Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste