Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste
Acties:

• RuKaatje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-02 19:52
Na de update zijn mijn vorige zoekopdrachten in de navigatie (van ná de update) niet meer tevoorschijn te toveren. Dus even een adresje terugzoeken in de historie is er niet meer bij, wordt niets meer opgeslagen.
Herkenbaar bij jullie?

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:42
vanaalten schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:57:
[...]

Dat linkje gaat richting een pagina voor 2022 modellen - de 2019 waar @ravi 72 over vraagt heeft geen Bluelink. En ook geen remote start op de afstandbediening.

Volgens mij kan het niet. Gewoon eerder opstaan om de ramen te krabben dus. :(
ah. ok ..

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02 15:36

Spacialz

Ovenvers

erwinberghuis schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:11:
[...]

Ik heb de update succesvol uitgevoerd. Toch blijft AA op de "oude" manier weergegeven. Heb je bepaalde instellingen anders gezet?
Niet knullig bedoeld maar ik denk dat je of de update naar dezelfde versie hebt uitgevoerd of voor jouw model is het optisch niet gewijzigd ;)

Op antwoord op je vraag te geven: Nee heb verder geen wijzigingen doorgevoerd.

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02 15:36

Spacialz

Ovenvers

Is er iemand die toevallig weet welk type peertje er in de bermverlichting moet(H1,H7) et cetera?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:59
Volgens de 'Osram-app (uit de Google Play Store)' moet dat H7 zijn.

• Hamkaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-01 12:21
vanaalten schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:57:
[...]

Dat linkje gaat richting een pagina voor 2022 modellen - de 2019 waar @ravi 72 over vraagt heeft geen Bluelink. En ook geen remote start op de afstandbediening.

Volgens mij kan het niet. Gewoon eerder opstaan om de ramen te krabben dus. :(
Waarom zou je krabben? Voorruit en achterruit verwarming aan en even op 27 graden, en de ramen en spiegels zijn binnen 2 minuten vrij van ijs en waterdruppels.

Kona ev ceramic blue

• Hamkaaz
Vandaag mijn Shell factuur binnen van de publieke laadpalen en het blijkt dat ik
63.330 kWh, 67.680 kWh en 66.430 kWh heb geladen. Meer dan de 64 kWh die in de accu zou passen. Ik heb de auto sinds 2019 en heb dit nog niet eerder gezien. Wat me wel opviel is dat het lampje in het logo vaker brandt de laatste tijd. De 12v accu wordt dus vaker bijgeladen.
Bij de dealer hebben ze de 12v accu doorgemeten en geen bijzonderheden gezien.

Heeft iemand dit ook al opgemerkt? Is het accumanagement aangepast bij de laatste update?

Kona ev ceramic blue

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:49
Hamkaaz schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:44:
Waarom zou je krabben? Voorruit en achterruit verwarming aan en even op 27 graden, en de ramen en spiegels zijn binnen 2 minuten vrij van ijs en waterdruppels.
...en toen bedacht ik mij dat ik telkens de auto aanzet en front/rear verwarming aanzet, dan de zijruiten ga krabben - iets wat ik met m'n vorige verbrandingsauto's ook deed - maar dat ik er niet aan heb gedacht dat ik de temperatuur ook nog meer omhoog kan zetten. Zodra de volgende ijstijd aanbreekt ga ik dit proberen!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 16:03

The Adder

Happy racing from Holland

Hamkaaz schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:49:
Vandaag mijn Shell factuur binnen van de publieke laadpalen en het blijkt dat ik
63.330 kWh, 67.680 kWh en 66.430 kWh heb geladen. Meer dan de 64 kWh die in de accu zou passen. Ik heb de auto sinds 2019 en heb dit nog niet eerder gezien. Wat me wel opviel is dat het lampje in het logo vaker brandt de laatste tijd. De 12v accu wordt dus vaker bijgeladen.

Heeft iemand dit ook al opgemerkt? Is het accumanagement aangepast bij de laatste update?
Er is altijd verlies tussen wat er geladen wordt en wat er werkelijk in de accu komt. Bij AC laadpalen kan dit oplopen tot 15%. M.a.w. bij een lading van 66 kWh komt er 'maar' ongeveer 57 kWh werkelijk in je accu aan. Dat zou kunnen verklaren waarom je meer geladen hebt dan er in de accu zou passen, echter dan moet je bij elke laadbeurt wel bijna vanaf een 'lege' (~10%) accu geladen hebben....

De 12V accu is vergelijk met je HS Accu een druppel op een gloeiende plaat. Om deze volledig (wat dus nooit gebeurt anders zou deze defect zijn) op te laden is 'slechts' 45Ah x 12V x 1h = 540 Wh -> 0.5 kWh nodig.

Kona premium sky, polar white, 64kWh, december 2018, schuifdak, michelin cross climate, 55000km, [juni 2021-heden]

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-02 17:15
Spacialz schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:08:
[...]

Niet knullig bedoeld maar ik denk dat je of de update naar dezelfde versie hebt uitgevoerd of voor jouw model is het optisch niet gewijzigd ;)

Op antwoord op je vraag te geven: Nee heb verder geen wijzigingen doorgevoerd.
Zou je mij jouw softwareversie kunnen sturen? Dan kan ik dat voor mezelf even controleren 😉

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:33

ehhhh..HOI

• Dirk dO
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:44
Had je de verwarming aan tijdens laden?
Hamkaaz schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:49:

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-02 15:30

incmve

maredana.nl

Hamkaaz schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:44:
[...]

https://www.anwb.nl/auto/...%20tot%209%2C7%20procent.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• De Brum
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:38
Ik wacht nog steeds op mijn 2022 model... Dat ze die eerst maar eens maken. _/-\o_
Mijn dealer krijgt helemaal geen updates meer binnen over de levering van de importeur.

Zijn er nog anderen die recent een nieuwe Kona geleverd hebben gekregen?

Ik vind wachten al vervelend, maar als er helemaal geen communicatie meer komt is dat nog erger.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Get used to it. Zoals de meeste vroegere bestellers heb ik 9 maanden gewacht op levering na bestelling. Communicatie was toen ook al niet aanwezig.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Hamkaaz
Thanks, duidelijk verhaal. Bij mij gaat het trouwens uitsluitend om publieke laadpalen en ik heb geen verwarming oid ingeprogrammeerd dus geen idee waarom de auto meer stroom nodig heeft. Zouden die laadverliezen echt door de laadpalen komen? Het zijn wel koude nachten geweest.

Dit is de eerste keer dat me dit opvalt, en heb de auto in januari 4 jaar. Afgelopen mei is de grote accuwissel geweest en volgens mij is er onlangs ook een software update geweest. Ik heb toch sterk het vermoeden dat ze iets hebben aangepast in het accumanagement, ook omdat het logo-lampje ineens vaak brandt. Maar dat kan ook beroepsdeformatie zijn (tester geweest). ;)

Kona ev ceramic blue

• daemonix
  • Niet online
Nee, laadverliezen komen niet door de laadpaal maar door de ingebouwde converters in de auto. Hoe lager het vermogen hoe minder efficient.

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:25
De Brum schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:12:
[...]

Ik wacht nog steeds op mijn 2022 model... Dat ze die eerst maar eens maken. _/-\o_
Mijn dealer krijgt helemaal geen updates meer binnen over de levering van de importeur.

Zijn er nog anderen die recent een nieuwe Kona geleverd hebben gekregen?

Ik vind wachten al vervelend, maar als er helemaal geen communicatie meer komt is dat nog erger.
Besteld op 16 april. Laatste nieuws was levering op 30 april 2023. Ik moest er wel zelf naar vragen.
Hoe de vlag er nu bij staat? Ik heb geen idee...

• De Brum
Danois55 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:58:
[...]

Besteld op 16 april. Laatste nieuws was levering op 30 april 2023. Ik moest er wel zelf naar vragen.
Ik ook 16 april besteld! Wanneer heb je die update gekregen dat hij op 30 april staat? Mijn dealer heeft 2,5 maand geleden voor het laatste een update gekregen. Het is echt waardeloos dat er zo weinig gecommuniceerd word.

• Danois55
De Brum schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:20:
[...]

Ik ook 16 april besteld! Wanneer heb je die update gekregen dat hij op 30 april staat? Mijn dealer heeft 2,5 maand geleden voor het laatste een update gekregen. Het is echt waardeloos dat er zo weinig gecommuniceerd word.
Ik ben op 15 september bij dealer Wittenberg in Hilversum geweest. De verkoper wist toen te vertellen dat de levering op 28 februari zou vallen. "Er staat een rode stip bij, dus dat betekent dat het behoorlijk betrouwbaar is."
Naar aanleiding van berichten op diverse forums heb ik op 14 november weer 's gebeld. Toen kreeg ik te horen dat het 30 april werd!

Update: ik heb net nog even gebeld met de dealer. 30 April staat nog steeds en we hebben afgesproken dat ik rond 31 januari een belletje krijg of de leverdatum nog hetzelfde blijft.

[Voor 11% gewijzigd door Danois55 op 21-12-2022 16:24]

• Koos51
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-02 20:56
Wij hadden onze eind februari besteld. Deze zou eind augustus geleverd worden, maar toen ik in augustus informeerde stond de leverdatum op eind december bij de dealer en dus begin januari 2023 bij ons. Een paar weken geleden kreeg ik een telefoontje dat de auto bij de dealer was afgeleverd en op 2 december hebben we hem opgehaald, dus uiteindelijk iets eerder dan verwacht. De verkoper zei ook dat ze zelf iedere keer verrast werden door de importeur, volkomen onverwacht een pop-up op het scherm kregen dat auto's afgeleverd zouden worden.

De uitbetaling van de SEPP subsidie ging overigens razendsnel. 2 december gelijk het kenteken doorgegeven 20 december het geld op mijn rekening. Voor een overheidsdienst ...

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:39
Na inmiddels al 2x het accupakket kapot (wereldwijde terugroepactie dit jaar) nu problemen met de 12v accu. Wat een k*t auto. Volgende auto wordt lekker weer een benzine auto

• ravi 72
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-12-2022
mierenfokker schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:17:
Na inmiddels al 2x het accupakket kapot (wereldwijde terugroepactie dit jaar) nu problemen met de 12v accu. Wat een k*t auto. Volgende auto wordt lekker weer een benzine auto
misschien wat kort door de bocht.... ik zou lekker voor de nee Kona gaan volgend jaar

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:41
mierenfokker schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:17:
Ik heb inmiddels bijna 120.000 km gereden in de kona in de afgelopen 3 jaar. Geen enkel probleem gehad.

Er zullen altijd een miniscule hoeveelheid rotte appels van een gezonde boom vallen. Bij hyundai valt het voor zover ik het weet wel mee. Gelukkig heb je garantie ;).

• mierenfokker
tjberkhof schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:25:
[...]

Ik heb inmiddels bijna 120.000 km gereden in de kona in de afgelopen 3 jaar. Geen enkel probleem gehad.

Er zullen altijd een miniscule hoeveelheid rotte appels van een gezonde boom vallen. Bij hyundai valt het voor zover ik het weet wel mee. Gelukkig heb je garantie ;).
Het is een leaseauto gelukkig :-) maar wat ik heb is een eerste generatie Kona met nog 1-fase opladen.

• daemonix
  • Niet online
mierenfokker schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:04:
[...]

Het is een leaseauto gelukkig :-) maar wat ik heb is een eerste generatie Kona met nog 1-fase opladen.
Een terugroep actie kun je niet echt als storing zien, ieder merk heeft wel eens terugroep acties, het is preventief.

En rijdt hij zo slecht dat je de betiteling 'k*tauto' gebruikt? Beklaag je je ook over de lage bijtelling :P?

[Voor 5% gewijzigd door daemonix op 29-12-2022 13:23]

• mierenfokker
daemonix schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:22:
[...]

Een terugroep actie kun je niet echt als storing zien, ieder merk heeft wel eens terugroep acties, het is preventief.

En rijdt hij zo slecht dat je de betiteling 'k*tauto' gebruikt? Beklaag je je ook over de lage bijtelling :P?
Nee daarom ook met een jaar verlengd. Mede ook doordat auto’s niet meer te betalen zijn en de gangbare auto’s 1-1,5 jaar levertijd hadden

<edit> inmiddels bij de garage geweest. 12volt batterij vervangen, was een cel ofzo kapot. Overigens niets anders dan lof over de Hyundai dealer, die krijgt een dikke 10 van mij

[Voor 15% gewijzigd door mierenfokker op 30-12-2022 22:21]

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:40
Begin december is mijn Kona betrokken geweest bij een ongeluk, zelf lag ik overigens rustig thuis te slapen. Auto is inmiddels economisch total loss verklaard, tegen de 20k schade, en heb gisteren een vervangende auto aangeschaft. Een Ioniq5 Lounge full optional van eind 2021 met zonnepanelen.

Indien er mensen belang hebben bij een frunk of een evnotify box voor de Konas zonder Bluelink stuur me dan maar even een berichtje. Ze komen binnenkort beschikbaar :)

• mierenfokker
Nu weer probleem met opladen. Thuis opladen lukt niet, ik heb in de meterkast de stroom er een uur afgehaald en weer opgezet maar dat mocht niet baten. Bij 2 openbare laadpalen geprobeerd, ook daar problemen. Bij de 4de ging het goed.

Probleem uit zich in het raar geluidje dat hij doet bij laden en dan een paar keer “aan””uit””aan””uit” en een storing rood knipperende lamp bij het laadpunt van de Kona.

Wat kan er aan de hand zijn?

<edit> ik vermoed dat de laadkabel kapot is. Op de normale stekker laad hij wel op

[Voor 8% gewijzigd door mierenfokker op 01-01-2023 16:50]

• The Adder

The Adder

mierenfokker schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:02:
ik vermoed dat de laadkabel kapot is. Op de normale stekker laad hij wel op
Kan je 'bij de buren' niet even leenkabel regelen, dan kan dat alvast uitsluiten?

Kona premium sky, polar white, 64kWh, december 2018, schuifdak, michelin cross climate, 55000km, [juni 2021-heden]

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:50

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

mierenfokker schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:02:
Nu weer probleem met opladen. Thuis opladen lukt niet, ik heb in de meterkast de stroom er een uur afgehaald en weer opgezet maar dat mocht niet baten. Bij 2 openbare laadpalen geprobeerd, ook daar problemen. Bij de 4de ging het goed.

Probleem uit zich in het raar geluidje dat hij doet bij laden en dan een paar keer “aan””uit””aan””uit” en een storing rood knipperende lamp bij het laadpunt van de Kona.

Wat kan er aan de hand zijn?

<edit> ik vermoed dat de laadkabel kapot is. Op de normale stekker laad hij wel op
Wat is de normale stekker? (Zo een van de fastcharger?)

Was het zo'n klikgeluid?
Dat heb ik wel eens aan de laadpaal kant (en dan gaat ie rood branden)
Betekend dat ie niet goed kon vergrendelen vaak.

Xbox Series X | Playstation 5

• The Adder

The Adder

RazorX4 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:11:
[...]
Wat is de normale stekker?
Bedoeld waarschijnlijk de Granny (230V -> Type2)

• mierenfokker
The Adder schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:09:
[...]

Kan je 'bij de buren' niet even leenkabel regelen, dan kan dat alvast uitsluiten?
Ja ga vandaag gedaan, gaat goed. Dus kabel. Vage is alleen dat hij het wel “deed” bij de garage. Maar achteraf lijkt dat gewoon zo.

Daarnet garage opgebeld dat de kabel toch kapot moet zijn. Wordt morgen gebeld door de garage wat er gedaan wordt met de kabel (??!!)).

Nu dus aan het opladen met de kabel van de buurman
RazorX4 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:11:
[...]

Wat is de normale stekker? (Zo een van de fastcharger?)

Was het zo'n klikgeluid?
Dat heb ik wel eens aan de laadpaal kant (en dan gaat ie rood branden)
Betekend dat ie niet goed kon vergrendelen vaak.
Ik denk dat dit het is.
The Adder schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:15:
[...]

Bedoeld waarschijnlijk de Granny (230V -> Type2)
Ja die haha. Sorry

[Voor 10% gewijzigd door mierenfokker op 02-01-2023 15:02]

• Sjabba1979
  • Laatst online: 03-02 20:07
mierenfokker schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Ja ga vandaag gedaan, gaat goed. Dus kabel. Vage is alleen dat hij het wel “deed” bij de garage. Maar achteraf lijkt dat gewoon zo.

Daarnet garage opgebeld dat de kabel toch kapot moet zijn. Wordt morgen gebeld door de garage wat er gedaan wordt met de kabel (??!!)).

Nu dus aan het opladen met de kabel van de buurman
Ik heb gemerkt dat de Kona best gevoelig is voor de "slotgaten" in de kabelaansluiting. Er zitting in de stekker die je in de auto steekt vierkante/rechthoekige gaatjes. Kijk daar eens goed naar, ik denk dat het pinnetje er tegen aan komt en daardoor het iets vervormt waardoor het elke keer gebeurt. Beetje het gaat bijveilen (minimaal) lost dit op.
Of een nieuwe kabel kopen...

[Voor 4% gewijzigd door Sjabba1979 op 06-01-2023 08:24]

• mierenfokker
Nieuwe kabel in gebruik, was idd kapot. De auto kon hem niet goed meer “vastklikken”

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-02 15:37
Enig idee hoe die is stuk gegaan? Deed je iets verkeerd, voor zover dat dat kan?

• Sjabba1979
mierenfokker schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:40:
Nieuwe kabel in gebruik, was idd kapot. De auto kon hem niet goed meer “vastklikken”
Ik zou mijn opmerking toch even toetsen met je kabel....

Ik heb gemerkt dat de Kona best gevoelig is voor de "slotgaten" in de kabelaansluiting. Er zitting in de stekker die je in de auto steekt vierkante/rechthoekige gaatjes. Kijk daar eens goed naar, ik denk dat het pinnetje er tegen aan komt en daardoor het iets vervormt waardoor het elke keer gebeurt. Beetje het gaat bijveilen (minimaal) lost dit op.

• mierenfokker
Sjabba1979 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:24:
[...]

Ik zou mijn opmerking toch even toetsen met je kabel....

Je advies wordt gewaardeerd :-). Echter heb ik al een nieuwe kabel..

• kdekker16
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-02 11:52
Random vraagje tussendoor; sinds november lease ik een 2022 Kona Electric Comfort, komt dit model niet standaard met bluelink? Ik kan het niet activeren met de VIN noch is het aanwezig in het infotainment systeem.
Ik dacht dat alle nieuwe EVs van Hyund aan i met bluelink geleverd worden.

• Brabodrent
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-01 11:25
Bij mij klappen de spiegels niet meer uit.
Ik heb hem bij vertrek bij de luchthaven geparkeerd. Omdat ik straks terugvlieg, wil ik eerst even de zekeringen controleren, of kan het iets anders zijn?

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:42
kdekker16 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 07:37:
Random vraagje tussendoor; sinds november lease ik een 2022 Kona Electric Comfort, komt dit model niet standaard met bluelink? Ik kan het niet activeren met de VIN noch is het aanwezig in het infotainment systeem.
Ik dacht dat alle nieuwe EVs van Hyund aan i met bluelink geleverd worden.
helaas. niet inderdaad

uit de prijslijst folder:
De Fashion is t.o.v. de Comfort extra uitgerust met:
• 10,25-inch Multimediascherm met navigatie
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
• Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
• Draadloze oplaadmogelijkheid (telefoon)*
• Head-up Display (HUD)
• Hyundai Bluelink met smartphone-app (abonnement 60 maanden)
• KRELL Premium-audiosysteem met 8 luidsprekers
• Privacy glas
• Regensensor
• Uitstapwaarschuwing (SEW)
• Verlichting achterzijde, LED
• Warmtepomp

• kdekker16
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-02 11:52
Thanks! Jammer maar helaas. Alsnog een prima auto!

• Janvonflotow
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-01 13:13
Brabodrent schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:24:
Bij mij klappen de spiegels niet meer uit.
Ik heb hem bij vertrek bij de luchthaven geparkeerd. Omdat ik straks terugvlieg, wil ik eerst even de zekeringen controleren, of kan het iets anders zijn?
Heb ik ook eens een half uur aan gespendeerd, bleek dat het schakelaartje van de spiegels per abuis verzet te zijn, je kunt dat in de stellen op de armleuning aan de bestuurderskant

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:41
Janvonflotow schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:13:
[...]

Heb ik ook eens een half uur aan gespendeerd, bleek dat het schakelaartje van de spiegels per abuis verzet te zijn, je kunt dat in de stellen op de armleuning aan de bestuurderskant
Het gevaarlijke is dus dat dit knopje ook werkt ALS JE RIJD!

Ik vind het niet zo een probleem mocht het perongeluk gebeuren, gewoon ff dubbel goed je middenspiegel en blinde hoek bekijken en zo gauw mogelijk stoppen, maar vriendin had dit dus op de snelweg en raakte helemaal in paniek.

Een van de weinige echte minpunten van de kona. Begrijp die functionaliteit ook niet helemaal. Waarom zou je tijdens het rijden je spiegels willen sluiten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-02 15:37
Als het heel smal wordt.
Ik heb dat wel eens gebruikt tijdens het parkeren.

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:41

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

3_s schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:23:
Als het heel smal wordt.
Ik heb dat wel eens gebruikt tijdens het parkeren.
Of wanneer je langs een bezorger moet bij ons in de straat (Den Haag). Of wanneer er een bakfiets aankomt. Misschien blokkeren bij boven de 30 km/u? Stel het maar voor IT.

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
Bij mij worden sinds gisterenmiddag geen ritten meer geregistreerd in Bluelink. Ook loopt de app 5 van de 10 keer vast op het openingsscherm. Hebben meer mensen hier last van?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

pmiddeld schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:24:
Bij mij worden sinds gisterenmiddag geen ritten meer geregistreerd in Bluelink. Ook loopt de app 5 van de 10 keer vast op het openingsscherm. Hebben meer mensen hier last van?
De laatste tijd wel vaker “network error” (ik schat 1 op de drie keer in plaats van 1 op de 10 tot 20, meestal overigens gewoon thuis met de auto in de straat) na eerste of tweede keer opstarten en soms aanlogscherm. Of allebei…

Na nog een poging altijd contact. Ik vermoed dat er nogal wat “handshakes” nodig zijn tussen de diverse protocollen.

Heel af en toe miste ik een rit in het afgelopen jaar.

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Nog even over Bluelink: weet iemand of en hoe je de informatie over de ritten kunt downloaden?

• pmiddeld
Jan Lelie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:52:
Nog even over Bluelink: weet iemand of en hoe je de informatie over de ritten kunt downloaden?
Bij mijn weten kan dat niet. Ik gebruik hiervoor Tronity (betaalde app/website). Dat kan gekoppeld worden aan Bluelink en dan krijg je de data in Tronity door. Daar kun je e.e.a. downloaden als spreadsheet. Daarom vind ik het ontbreken van de logs nu best vervelend omdat Bluelink de data niet meer doorgeeft aan Tronity.

[Voor 12% gewijzigd door pmiddeld op 10-01-2023 16:20]

• krizzziz
Jan Lelie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:51:
[...]

De laatste tijd wel vaker “network error” (ik schat 1 op de drie keer in plaats van 1 op de 10 tot 20, meestal overigens gewoon thuis met de auto in de straat) na eerste of tweede keer opstarten en soms aanlogscherm. Of allebei…

[Afbeelding]

Na nog een poging altijd contact. Ik vermoed dat er nogal wat “handshakes” nodig zijn tussen de diverse protocollen.

Heel af en toe miste ik een rit in het afgelopen jaar.
Bizar van Bluelink, ik lees jouw issues wel vaker. Maar ik heb letterlijk nooit problemen. Misschien gebruik ik het wel te weinig.

ehhhh..HOI

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

krizzziz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Bizar van Bluelink, ik lees jouw issues wel vaker. Maar ik heb letterlijk nooit problemen. Misschien gebruik ik het wel te weinig.
.. en ik te veel. Zie mijn vraag uit December.

Bij elke rit. In de winter om voor te verwarmen, in de zomer soms om te koelen (weet iemand hoe je dan de stuurverwarming uit zet?). Soms om de auto terug te vinden.

Ik check tegenwoordig ook regelmatig tijdens opladen omdat aan sommige palen het laden spontaan stopt.

En elke dag, bijvoorbeeld om gegevens over te nemen.

• krizzziz
Jan Lelie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:28:
[...]

.. en ik te veel. Zie mijn vraag uit December.

Bij elke rit. In de winter om voor te verwarmen, in de zomer soms om te koelen (weet iemand hoe je dan de stuurverwarming uit zet?). Soms om de auto terug te vinden.

Ik check tegenwoordig ook regelmatig tijdens opladen omdat aan sommige palen het laden spontaan stopt.

En elke dag, bijvoorbeeld om gegevens over te nemen.
Klink niet als een error in Bluelink, maar misschien wel met de simkaart van jouw voertuig? Heb je Bluelink al eens gereset?

Je stuurwielverwarming kan je bij "ontdooien & verwarmingen" in het "klimaatinstellingen" menu uitzetten.
Hieronder op de afbeelding heet het vanwege de Engelse taalinstelling "Defrost & Heating".

ehhhh..HOI

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 18:44
Jan Lelie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:52:
Als je technisch bent (...), @ZuinigeRijder heeft een mooi tool gemaakt. _/-\o_ Zie hier.
Is dat misschien iets?

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
die nieuwe kona ziet er prima uit! Zijn de prijzen al ergens beschikbaar? Ik ben ze nog niet tegengekomen

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 20:49
Nee prijzen en levertijden (al zeggen die bij Hyundai natuurlijk helemaal niks) worden "binnenkort" pas gekend gemaakt

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

Rival24

I'll Be Back

Ik heb nu ongeveer een jaar een Kona (eerste toelating 21-02-2020), import uit Frankrijk, prive gekocht en deze is al behoorlijk vaak bij de dealer langs geweest.
  • Op 11-4-2022 is de motor vervangen onder garantie (raar rammeltje, bekend probleem met een lager schijnbaar)
  • Op 21-9-2022 is de GDU vervangen onder garantie (net als hierboven een raar rammeltje en bekend probleem)
  • Op 26-10-2022 is de aircopomp vervangen onder garantie vanwege een... je raad het al raar rammeltje
Op zich ging het toen even goed, maar ik heb inmiddels alweer een waslijst aan nieuwe problemen, en tegenwoordig ook permanent een NOCO boost in de auto liggen.
  1. Airco probleem is niet niet helemaal weg, maakt nog steeds een raar geluidje
  2. Accupakket moet nog steeds vervangen worden, terwijl Hyundai eerder had aangegeven dit in 2022 te willen afronden
  3. Gasveren van de achterklep zijn niet best, achterklep komt amper omhoog
  4. Instellingen worden af en toe gereset, dealer had er nog nooit van gehoord maar heb het op dit forum al diverse keren langs zien komen (zie foto onderstaand)
  5. 12V batterij loopt af en toe leeg, en probleem lijkt erger te worden, daarom heb ik ook die NOCO booster in de auto liggen. Zie foto en filmpje onderstaand
Kona
https://tweakers.net/i/LCb6qdLZAiGY0DoBi9pi73ury1Y=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5FBFfPPgfT4ss9UumIjOTAs.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/i8ZnboG82GeD7a799xbuc4fCAcU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eltwSL03idYky900NkgiVg3z.jpg?f=fotoalbum_small

Ik heb verder niet echt een vraag of opmerking hierover, maar ik vind het toch wel bijzonder. Als het slechts 1 van bovenstaande issues was vond ik het wel best, maar er zijn wel erg veel problemen met deze specifieke auto. Ik hoop dat het een beetje vlot opgelost kan worden (en dat ik de auto niet te lang kwijt ben) zonder welles-nietes spelletjes of "we konden het niet vinden".

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Rival24 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:54:
Ik heb nu ongeveer een jaar een Kona (eerste toelating 21-02-2020), import uit Frankrijk, prive gekocht en deze is al behoorlijk vaak bij de dealer langs geweest.

….
Wij rijden nu 15 maanden een Kona 64kW uit 2020 (showroom model), zo’n 30k op de teller. Alleen twee keer voor een beurt bij de dealer geweest. Wel vanwege dit forum een booster aangeschaft, maar alleen hoeven te gebruiken voor een benzine auto.

Er zit af en toe een vaag rammeltje in het remmen, maar voor mij niet verontrustend. De laatste tijd slaat alleen het AC laden bij sommige laadpalen voortijdig af, voordat de ingestelde waarde bereikt is. Maar het gebeurt niet altijd.

Ik weet niet wat er de eerste paar duizend kilometer aan gebeurd is. Fingers crossed.

• Sjabba1979
Iemand bekend met digital key van Hyundai of op welke Kona zit het of gaat het misschien komen? Zoek me wezenloos in de kleding van de vrouw naar de sleutels soms....

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 17:56
Sjabba1979 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:22:
Iemand bekend met digital key van Hyundai of op welke Kona zit het of gaat het misschien komen? Zoek me wezenloos in de kleding van de vrouw naar de sleutels soms....
Voor een paar euro een bluetooth sleutelhangertje eraan doen? Koop een duurdere versie en je kunt je vrouw nog volgen ook!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Ik heb er een “Tile” aanhangen. Samen met de huissleutel. Werkt via een app op telefoon en tablet. En vice versa. Wanneer je de sleutel (telefoon, tablet,… ) buitenshuis verloren bent, zoekt je Tile anoniem via bluetooth via andere Tile gebruikers. Heeft mij een enkele keer en vooral een van onze kinderen al vaak gered.

• pmiddeld
Je hebt toch wel een reservesleutel? Een voor je vrouw en èèn voor jou.

• Sjabba1979
Haha ik bedoel digital key van Hyundai waarmee je dus zonder sleutel maar met je telefoon (NFC) je auto kan openen en starten.
En ja ik heb en reservesleutel maar staat los van mijn vraag.

Ik ga wel ff nadenken over een tile voor de kinderen...

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Je vrouw opvoeden en trainen dat ze sleutel altijd op een vast plek neer legt :P. Die van ons ligt altijd in een lade in de hal.
BThomas schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:32:
die nieuwe kona ziet er prima uit! Zijn de prijzen al ergens beschikbaar? Ik ben ze nog niet tegengekomen
Ziet er inderdaad goed uit, qua afmetingen en wielbasis ook iets groter. ben benieuwd dat wat dit voor de binnenruimte doet. Kofferbak zal er wel niet veel op vooruit gaan. Huidige Kona vind ik toch net te klein maar er is ook geen ander merk wat voor hetzelfde geld dezelfde kwaliteit van elektrisch rijden levert met dezelfde range en meer binnenruimte.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• BThomas
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Je vrouw opvoeden en trainen dat ze sleutel altijd op een vast plek neer legt :P. Die van ons ligt altijd in een lade in de hal.

[...]

Ziet er inderdaad goed uit, qua afmetingen en wielbasis ook iets groter. ben benieuwd dat wat dit voor de binnenruimte doet. Kofferbak zal er wel niet veel op vooruit gaan. Huidige Kona vind ik toch net te klein maar er is ook geen ander merk wat voor hetzelfde geld dezelfde kwaliteit van elektrisch rijden levert met dezelfde range en meer binnenruimte.
Echter de Tesla Model Y komt eigenlijk ook wel in de buurt. Ben mij nog een beetje aan het orienteren op een nieuwe lease auto

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
Chaoss schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:28:
...
Huidige Kona vind ik toch net te klein maar er is ook geen ander merk wat voor hetzelfde geld dezelfde kwaliteit van elektrisch rijden levert met dezelfde range en meer binnenruimte.
De Tesla Model 3 na de recente prijsverlaging?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• gtabak
  • Laatst online: 09:49
Gaat er voor dit model niet komen.

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:27
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort het volgende probleem met mijn Kona. Ik laad mijn auto thuis op, in de daluren.
Echter sinds enkele weken, als hij klaar is met laden (100% vol), start het laadproces elke 10-20 seconden opnieuw, om vervolgens weer te stoppen met laden. En dit doet hij dan tot het einde van de daluren. Dus 100-en korte laadsessies achter elkaar. Heeft iemand dit ook voorgehad?

Mvg, Jeffrey

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

Rival24

I'll Be Back

Rival24 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:54:
  1. 12V batterij loopt af en toe leeg, en probleem lijkt erger te worden, daarom heb ik ook die NOCO booster in de auto liggen. Zie foto en filmpje onderstaand
Inmiddels de 12V batterij laten vervangen bij de dealer, €183 omdat er slechts 2 jaar garantie op zit. Kansloos en gigantisch overpriced. Toch maar gedaan om geen gezeik te krijgen met eventuele vervolg garantiepunten. Nu de rest van de punten nog uit mijn opsomming, maar daar komen ze komende week op terug met een antwoord wat er wel en niet binnen de garantie valt.

• spidertje
Rival24 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Inmiddels de 12V batterij laten vervangen bij de dealer, €183 omdat er slechts 2 jaar garantie op zit. Kansloos en gigantisch overpriced. Toch maar gedaan om geen gezeik te krijgen met eventuele vervolg garantiepunten. Nu de rest van de punten nog uit mijn opsomming, maar daar komen ze komende week op terug met een antwoord wat er wel en niet binnen de garantie valt.
Dat riekt naar “oplichting”….. echt te zot voor woorden zeg.

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 18:13

elmo1

Kona Electric jan-2019

Rival24 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Heb ik geweigerd en zelf een gekocht met meer capaciteit en 3 jaar garantie.

• The Adder

The Adder

elmo1 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Heb ik geweigerd en zelf een gekocht met meer capaciteit en 3 jaar garantie.
Ik heb hetzelfde gehad, maar is echt lastig als je daar staat met een lege 12V accu en ze zeggen dat je accu echt defect is.... Omdat het bij mij net gebeurde na aankoop van de Kona, kreeg ik van mijn verkopende dealer (op 200 km afstand) het geld terug, maar bij mijn lokale dealer kom ik dus niet meer, dan maar 30km verder rijden voor de volgende dealer! Echt te zot van worden, nog 1 jaar en dan is de auto uit garantie en dan naar een lokale auto vak garage!

• daemonix
  • Niet online
Leasemaatschappij stuurt mij al een tijdje naar de gewone garage en niet meer naar de dealer.

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

daemonix schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:42:
Leasemaatschappij stuurt mij al een tijdje naar de gewone garage en niet meer naar de dealer.
:o Mag je niet kiezen welke garage tijdens boeken van afspraak?
(Bij leaseplan kan je kiezen, al ligt het aan de datum die je kiest of een van de dealers er tussen staat..)

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 17:56
daemonix schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:42:
En kunnen gewone garages ook software updates uitvoeren?

• daemonix
  • Niet online
RazorX4 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:02:
[...]

:o Mag je niet kiezen welke garage tijdens boeken van afspraak?
(Bij leaseplan kan je kiezen, al ligt het aan de datum die je kiest of een van de dealers er tussen staat..)
Nee, auto wordt opgehaald en teruggebracht (en niet schoongemaakt).

• daemonix
  • Niet online
Cxxxx71 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:17:
[...]

Vast niet....

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Cxxxx71 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:17:
[...]

:P Als ze die update site kennen en een stick hebben wel.
Maar dan kan je het net zo goed zelf doen.

De andere systemen kunnen ze alleen updaten als ze echt erkend hyundai garage zijn.

• daemonix
  • Niet online
RazorX4 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:42:
[...]

:P Als ze die update site kennen en een stick hebben wel.
Maar dan kan je het net zo goed zelf doen.

De andere systemen kunnen ze alleen updaten als ze echt erkend hyundai garage zijn.
Is er geen wetgeving gekomen die verplicht dat alle garages alle onderhoud moeten kunnen uitvoeren?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:49
daemonix schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Is er geen wetgeving gekomen die verplicht dat alle garages alle onderhoud moeten kunnen uitvoeren?
Kan mij voorstellen dat een generieke garage niet wil investeren in alle merkspecifieke software-tools enzo.

• spidertje
daemonix schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:33:
[...]

er is idd Europese wetgeving op dit gebied. Ook met oog op garanties. Dealers en importeurs doen hier "uiteraard" moeilijk over.....

• daemonix
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:53:
[...]

Kan mij voorstellen dat een generieke garage niet wil investeren in alle merkspecifieke software-tools enzo.
Dat is nou net de grap, die moet dus gestandaardiseerd zijn, zoals de OBD poort toegang.

• De Brum
Danois55 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:58:
[...]

@Danois55
Ik ben gaan mailen met Hyundai Nederland omdat mijn dealer geen updates meer had vanwege interne computerproblemen. Uiteindelijk reactie gekregen van de Customer Service manager van Hyundai Nederland en vandaag gebeld door mijn dealer dat er nu wel een chassisnummer bekend is en dat de auto naar alle waarschijnlijkheid in Nederland is. Kenteken kan aangevraagd worden.

Dus er zit schot in de zaak. Levering zal spoedig gepland gaan worden.

Hoe staat het bij jou ervoor?

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
Ik ben vorige week gebeld door de dealer met een vergelijkbaar verhaal. Ik zou de auto binnen 2 weken moeten kunnen ophalen, dus ben erg benieuwd!

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:37
Chaoss schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:13:
Zojuist een melding in de display die ik bij een EV niet snel zou verwachten 'Koelvloeistof spanningsregelaar bijvullen' :? Geen tijd om in het boekje te kijken want ik kwam niet bij een klant aan, en de pauze maar ff bellen met de dealer waar ik nu 120km vandaan zit 8)7 Auto heeft 8000km geleden nog een beurt gehad, wel een beetje vreemd.
Tijdje geleden, maar wat heb je hieraan gedaan?

Ik heb sinds een week een nieuw accupakket en volgens mij hadden ze dit wel kunnen zien?

Qua actieradius ben ik trouwens wel achteruit gegaan. Lekker is dat… meer mensen dit probleem?

• Danois55
De Brum schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:57:
[...]

@Danois55
Ik ben gaan mailen met Hyundai Nederland omdat mijn dealer geen updates meer had vanwege interne computerproblemen. Uiteindelijk reactie gekregen van de Customer Service manager van Hyundai Nederland en vandaag gebeld door mijn dealer dat er nu wel een chassisnummer bekend is en dat de auto naar alle waarschijnlijkheid in Nederland is. Kenteken kan aangevraagd worden.

Dus er zit schot in de zaak. Levering zal spoedig gepland gaan worden.

Hoe staat het bij jou ervoor?
Volgens afspraak heeft m'n dealer afgelopen maandag gebeld. Levering stond nog steeds op 30 april. Op mijn vraag of ik dan wellicht het nieuwe model zou krijgen had hij geen antwoord. Hij ging de importeur maar 's mailen want ze hoorden niets van hen en zou ook mijn vraag voorleggen.

Maar het is een goed idee om zelf de importeur te gaan mailen. Word ik misschien ook wat wijzer :+

[Voor 5% gewijzigd door Danois55 op 03-02-2023 13:37]

• spidertje
Wellicht hebben er mensen interesse voor een setje ori velgen met winterbanden van Bridgestone incl rpms sensoren. Zit minimaal zon 5mm profiel op en 2 banden zitten op afgerond naar beneden zon 6mm. Richtprijs is 395.

Heb ook nog nette 2 compartementen frunk en bv evnotify box met mifi router hier liggen voor overname. Voor niks gaat de zon op trouwens en de Action koopjesjagers hoeven zich niet te melden 🤪

• The Adder

The Adder

spidertje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:49:
Wellicht hebben er mensen interesse voor een setje ori velgen met winterbanden van Bridgestone incl rpms sensoren. Zit minimaal zon 5mm profiel op en 2 banden zitten op afgerond naar beneden zon 6mm. Richtprijs is 395.

Heb ook nog nette 2 compartementen frunk en bv evnotify box met mifi router hier liggen voor overname. Voor niks gaat de zon op trouwens en de Action koopjesjagers hoeven zich niet te melden 🤪
In de omgeving van? (Opsturen wordt waarschijnlijk lastig).

PS. Wel jammer dat koopjesjagers zich niet hoeven te melden :'( , maar gelukkig heb ik al een (zelf gemaakte) frunk oOo

• spidertje
The Adder schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:59:
[...]

In de omgeving van? (Opsturen wordt waarschijnlijk lastig).

PS. Wel jammer dat koopjesjagers zich niet hoeven te melden :'( , maar gelukkig heb ik al een (zelf gemaakte) frunk oOo
Nijmegen :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Krilo_89 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:29:
[...]

Tijdje geleden, maar wat heb je hieraan gedaan?

Ik heb sinds een week een nieuw accupakket en volgens mij hadden ze dit wel kunnen zien?
Niets, toen ik smiddags naar huis reed was het ineens weer weg. Toevallig had ik deze meek de melding weer, maar was de vorige dag ook weer verdwenen.
Qua actieradius ben ik trouwens wel achteruit gegaan. Lekker is dat… meer mensen dit probleem?
Ik heb vorig jaar ook een nieuwe accu gehad, niets van gemerkt dat de actieradius minder is. Het weer, temperatuur, wind etc heeft wel veel invloed. Aangezien het deze week nogal slecht weer is met veel wind denk ik dat dat eerder invloed heeft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• WilcoSnel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:20
Ik begin me een beetje te irriteren aan het slechte beeld van de achteruitrij camera. Ik heb zelf zitten zoeken naar een 1op1 vervanger. Maar nog niets kunnen vinden. Iemand anders hier iets op gevonden?

Verder kan ik ook nergens de site van het onderhoudssysteem van Hyundai vinden. Ik weet dat bijvoorbeeld Citroën en Ford dit open hebben staan (na aanmelding) Dan kan je makkelijk onderdeelnummers zoeken. Maar ook verschillen tussen uitrustings niveaus makkelijk spotten. Iemand hiervan op de hoogte?

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:37
Chaoss schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:03:
[...]
Niets, toen ik smiddags naar huis reed was het ineens weer weg. Toevallig had ik deze meek de melding weer, maar was de vorige dag ook weer verdwenen.
[...]

Ik heb vorig jaar ook een nieuwe accu gehad, niets van gemerkt dat de actieradius minder is. Het weer, temperatuur, wind etc heeft wel veel invloed. Aangezien het deze week nogal slecht weer is met veel wind denk ik dat dat eerder invloed heeft.
Hmm, apart dat het weer weggaat. Viel me op dat dit vlak na de accuwissel naar voren kwam. Ga eens verder uitzoeken waardoor dit optreed.

En je zou met de accu’s verwachten dat er al degradatie opgetreden zou zijn na een paar jaar. Maar mijn totale range lang voor de accuwissel hoger dan erna. En dat was op dezelfde dag 😉.
Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee