MaxLaadvermogen schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:12:
Ik heb nu een paar keer gehad dat ik mijn Kona thuis aan de laadpaal zet om te profiteren van de stroom van de zonnepanelen (activeren laden via laadpas voor de paal) en dat ik als de zon onder gaat het laden via de BlueLink app stop zet. Ik krijg dan netjes een bevestiging dat het laden is gestopt, maar als ik wat later langs de auto/laadpaal loop blijkt het laden (weer?) gewoon hervat te zijn. Ik annuleer het laden dan maar door mijn pas opnieuw bij de paal te houden.
Hebben meer mensen er last van dat het starten/stoppen van het laden via BlueLink niet betrouwbaar werkt?
Hier ook meldingen tijdens laden vanuit Bluelink: opladen onderbroken ... altijd op de 11k palen van Allego, er zijn er dan 3 mogelijkheden:
- Paal gaat rood knipperen, laden alleen te herstarten door auto af te koppelen
- Status niet te zien maar de auto laad door, na 20-30 minuten werkt de app weer zonder foutmelding en is
de status weer laden.
- Status wel zichtbaar: lader aangesloten maar geen laden mogelijk. Herstarten uit de app (soms) mogelijk. Anders herstarten door afkoppelen.
Volgens de dealer is 1 van de pinnen van mijn laadkabel slecht/minder, de andere monteur wil de complete laadklep vervangen, over een paar weken een bezoekje en overleg hierover.
Bij snelladers heb ik geen problemen en de meeste andere laders werken gewoon.
Lijkt een 11k Allego dingetje te zijn maar dat kan natuurlijk toeval zijn, of toch iets met de kabel?
>> update: Dealer heeft de laadkabel vervangen en het probleem is opgelost.