Toon posts:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 110 111 112 Laatste
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

elmo1 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:04:
[...]

De huidige mag maar 300kg in mijn beleving is dat niks.
En dat is volgens mij niet eens echt trekgewicht maar het max gewicht van de fietsendrager of bagagebox die je op de trekhaak zet.

750kg zou voor mij voldoende zijn om incidenteel een aanhanger of vouwwagen te trekken. Vraag me echt af wat de achterliggende gedachte is dat de Kona dit niet mag want aan het gewicht of vermogen vd auto zal het niet liggen.

Als.ik over een jaar weer een lease auto krijg en ik heb enigsinds invloed dan zou dat voor mij al een reden zijn om voor de Niro te gaan. Maar hoop gewoon dat de nieuwe Kona ook 750kg mag trekken, meer keuze is altijd beter :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Chaoss schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:58:
[...]

En dat is volgens mij niet eens echt trekgewicht maar het max gewicht van de fietsendrager of bagagebox die je op de trekhaak zet.
Dat is veel te veel kogeldruk! (Kijk voor de aardigheid eens wat dat middels de overhang aan druk/gewicht op de achteras zou zetten)
Dus het is wel degelijk 300 kg trekgewicht.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:20
Peter-036 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:37:
[...]

Dat is veel te veel kogeldruk! (Kijk voor de aardigheid eens wat dat middels de overhang aan druk/gewicht op de achteras zou zetten)
Dus het is wel degelijk 300 kg trekgewicht.
Die 300kg trekgewicht is helaas alleen voor het 'facelift'-model van 2021. De oude modellen van 2018-2019 en 2019-2021 mogen niets trekken :( .

Maakt soms wel eens een foto ...

• An3zz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-03 11:58
Onze Kona is van 2021 en van voor de facelift, maar mag volgens het kentekenbewijs ook 300 kilo trekken.

Weet iemand of daar dan een aangepaste trekhaak voor nodig is of dat dit ook mag met de trekhaak waar het pinnetje van verwijderd is?

• Peter-036
  • Nu online
@An3zz Als er geen beperking op het typeplaatje van de trekhaak staat, of wanneer daar geen plaatje met gegevens op zit, mag het.
@Mr.B Wellicht een volgende keer even kijken op wiens vraag je antwoordt, en of dat dezelfde persoon is die je citeert. Dat was kennelijk nu niet het geval. Even teruglezen?

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-03 07:47
Ik reed laatst achter een prefacelift met een aanhanger vol met openhaard hout en een enorme kop ook nog op de kar. Die hele kar was verkeerd en over beladen en dan ook nog met een auto die dat (heus wel kan maar) niet mag.
Lekker link en super duur je huis verwarmen als dat mis gaat, reken maar dat je zelf alles mag betalen...

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-03 07:47
An3zz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:15:
Onze Kona is van 2021 en van voor de facelift, maar mag volgens het kentekenbewijs ook 300 kilo trekken.

Weet iemand of daar dan een aangepaste trekhaak voor nodig is of dat dit ook mag met de trekhaak waar het pinnetje van verwijderd is?
Met verwijderd bedoel je hopelijk niet eraf geslepen. Als je er wat gebeurd en je hebt iets gedaan (ook al heeft dat niet perse de rede te zijn) dan heb je heel wat gezeik.

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:35
Heb er zelf een afneembare trekhaar eronder laten zetten voor een fietsendrager. De monteur gaf me wel de keuze om het eea te versterken waardoor ik meer mocht trekken. Niet gedaan omdat ik het niet nodig heb, maar verwacht dan wel dat het opnieuw gekeurd moet worden.

• Peter-036
  • Nu online
Nee, in Nederland hoeft de eerste montage niet gekeurd te worden. Zie:
https://trekhaakmonteren.com/keuring-trekhaak/
Bindend is wel hoeveel mag de auto trekken op kenteken en hoeveel kogeldruk mag de trekhaak en de auto hebben.
En natuurlijk kijkt men er bij de APK naar.

[Voor 12% gewijzigd door Peter-036 op 10-03-2023 17:26]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13
Mr.B schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Die 300kg trekgewicht is helaas alleen voor het 'facelift'-model van 2021. De oude modellen van 2018-2019 en 2019-2021 mogen niets trekken :( .
Mijn 2020 heeft ook 300kg op het kentekenbewijs hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-03 21:11
CopyCatz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Mijn 2020 heeft ook 300kg op het kentekenbewijs hoor.
Mijn Kona uit 2020 mag volgens het kentekenbewijs ook 300 kg trekken. Volgens mij is dat voor alle niet in Korea gemaakte Kona’s zo.

Kona Premium 64 KWh Dark Knight 24-12-2020 (Powerdale 3 fase lader)

• Cxxxx71
Vraagje:
Als een persoon achterin gaat zitten en zijn gordel niet omdoet, geeft de auto daar geen signaal voor. Is dit juist?
Als de persoon zijn gordel afdoet tijdens de rit klinkt er wel een signaal.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:20
Peter-036 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:24:
@An3zz Als er geen beperking op het typeplaatje van de trekhaak staat, of wanneer daar geen plaatje met gegevens op zit, mag het.
@Mr.B Wellicht een volgende keer even kijken op wiens vraag je antwoordt, en of dat dezelfde persoon is die je citeert. Dat was kennelijk nu niet het geval. Even teruglezen?
Misschien reageer ik op de laatste post in een reeks (!) die over trekgewicht gaat waarin dikgedrukt 300kg wordt bevestigd ;) Maar dank voor de waardevolle toevoeging aan de discussie 8)7

Ontopic:
Interessant dat dat trekgewicht zo ‘random’ lijkt ingevuld op het kentekenbewijs. Je zou denken dat het niet uit maakt waar ie gemaakt is. Of hadden jullie auto’s al een trekhaak gemonteerd vanaf de fabriek?
Mijn lease Kona van Oktober 2020 (Februari 2020 al in Nederland) mag helaas niets trekken (de fietsen drager is wel erg prettig). Het was wel handig geweest met verhuizen en klussen, maar zelfs al zou het kunnen zit je zo over die 300kg (en de mogelijke discussie en het risico ivm verzekering is me dat niet waard :P )

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-03 21:11
Mr.B schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:44:
[...]

Ontopic:
Interessant dat dat trekgewicht zo ‘random’ lijkt ingevuld op het kentekenbewijs. Je zou denken dat het niet uit maakt waar ie gemaakt is.
Is inderdaad afhankelijk van de fabriek waar de auto is gemaakt. Onderstaande hier op het forum gevonden:
One-eye864 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:53:
[...]

Tja wat is positief en wat is negatief :P Koreaans model heeft nexen wat niet geweldig is, Tsjechië heeft Michelin. Verbruik is daarom (volgens o.a. rdw) iets minder van die uit Tsjechië . Plus de modellen uit Tsjechië mogen een aanhanger van 300kg trekken. Nadeel van die uit Tsjechië is weer dat ze structureel issues hebben met de sensormatten in de bijrijdersstoel (mijne is daar al twee keer voor terug geweest)
Dit is ook wat ik van de dealer hoorde (dat van die sensormat in de rechter stoel klopt jammer genoeg, is bij mij al 3x vervangen. De laatste keer is zelfs het schuim van de zitting vervangen).

[Voor 7% gewijzigd door FransDvntr op 12-03-2023 08:53]

Kona Premium 64 KWh Dark Knight 24-12-2020 (Powerdale 3 fase lader)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

elmo1

Kona Electric jan-2019

Taab schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Zeker, bij mij was de condensor kapot toen dit optrad. Was een leuke ervaring, in juli geconstateerd en in december vervangen. Mocht het zo zijn dan hoop ik dat het voor jou sneller gaat.
Inderdaad condenser kapot, en wat mij dan wel weer irriteert, we weten niet wanneer hij binnen is meneer, we kijken over 2 weken wel of we iets meer weten
Ook importeur heeft hem niet op voorraad.
Google je ff 2 minuten, zo 2 verschillende merken op voorraad:

https://www.auto-onderdel.../131061/10455/condensator
of
https://www.winparts.nl/k...-heden/c15-592-43402.html

Natuurlijk het is garantie maar, dit heb ik ook gehad met een 12v accu notabene die weken niet leverbaar was.

Zegt iets over hoe je met je klanten omgaat die al iets gekocht hebben. 8)7

[Voor 7% gewijzigd door elmo1 op 13-03-2023 17:16]

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-03 16:30
Ik wil even mijn dingetje kwijt hier :)

Ik heb recent een kona electric aangeschaft uit 2020 met 3 fase boordlader en het grotere scherm binnen.
Het is een erg comfortabele auto. Ik rijd veel dus het is ook fijn op de portemonee met de zonnepanelen thuis.

Nu kwam het voor dat er een luide ratel was tijdens het regeneratieve remmen.
Blijkt de motor stuk en de reductiebak zit te lekken.
Garantie, heel mooi maar wel de auto 3 dagen kwijt.
Blijkt ook nog dat je moet betalen voor een vervang auto? Hier was ik erg verbaasd over, dus je krijgt geen leenauto tijdens service of reparatie maar een huurtauto die je moet huren bij de dealer. Is dit overal zo?

Hierna reed de auto weer fijner, maar had ik ineens het probleem dat de auto bij het starten de rem niet herkende. Als ik het ingetrapt heb, herkende de auto dat niet en wilde de auto niet starten en in drive.

Vier bezoeken aan verschillende garages + ANWB 2x verder en ze kwamen er achter dat bij het verwijderen van de drivemotor ze iets te wild aan de connector van de rem hebben zitten trekken en daardoor de grip verzwakt hadden waardoor de stekker steeds uit positie gleed.

Stekker opnieuw gecrimpt en alles doet het weer perfect, maar!

Nu hoor ik een hoogfrequent geluid als ik zo rond de 60-100km/u rijd. Als ik langzaam rijd hoor ik het ook buiten met de ramen open.

Nu mijn vraag, heeft iemand hetzelfde ervaren mbt het hoogfrequente geluid en wat was precies de oorzaak?
En als bijkomende vraag, ben ik zo'n pechvogel of is de kona niet zo betrouwbaar? Is toch absurd dat ik met zo veel problemen zit te kampen in de eerste 3 maanden van bezit.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Ammo123 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:39:
Ik wil even mijn dingetje kwijt hier :)

Ik heb recent een kona electric aangeschaft uit 2020 met 3 fase boordlader en het grotere scherm binnen.
Het is een erg comfortabele auto. Ik rijd veel dus het is ook fijn op de portemonee met de zonnepanelen thuis.

Nu kwam het voor dat er een luide ratel was tijdens het regeneratieve remmen.
Blijkt de motor stuk en de reductiebak zit te lekken.
Garantie, heel mooi maar wel de auto 3 dagen kwijt.
Blijkt ook nog dat je moet betalen voor een vervang auto? Hier was ik erg verbaasd over, dus je krijgt geen leenauto tijdens service of reparatie maar een huurtauto die je moet huren bij de dealer. Is dit overal zo?

Hierna reed de auto weer fijner, maar had ik ineens het probleem dat de auto bij het starten de rem niet herkende. Als ik het ingetrapt heb, herkende de auto dat niet en wilde de auto niet starten en in drive.

Vier bezoeken aan verschillende garages + ANWB 2x verder en ze kwamen er achter dat bij het verwijderen van de drivemotor ze iets te wild aan de connector van de rem hebben zitten trekken en daardoor de grip verzwakt hadden waardoor de stekker steeds uit positie gleed.

Stekker opnieuw gecrimpt en alles doet het weer perfect, maar!

Nu hoor ik een hoogfrequent geluid als ik zo rond de 60-100km/u rijd. Als ik langzaam rijd hoor ik het ook buiten met de ramen open.

Nu mijn vraag, heeft iemand hetzelfde ervaren mbt het hoogfrequente geluid en wat was precies de oorzaak?
En als bijkomende vraag, ben ik zo'n pechvogel of is de kona niet zo betrouwbaar? Is toch absurd dat ik met zo veel problemen zit te kampen in de eerste 3 maanden van bezit.
Balen zeg, mijn ervaring is dat ze het wel repareren maar de manier waarop is niet echt klantvriendelijk.

Voor de vervangende auto zal ik toch navragen waarom obv hun eigen voorwaarden geen vervangend vervoer is gegeven denk nl dat ze het wegstoppen onder feit dat je niet gestrand bent maar dan nog.

Vervangend vervoer
Hyundai Mobiliteits Service zal een vervangende auto voor u regelen, wanneer de auto niet meer op dezelfde dag
gerepareerd kan worden. U heeft recht op vervangend vervoer voor de duur van de reparatie met een maximum van
4 dagen in Nederland en 5 dagen in het buitenland. De kosten van openbaar vervoer/taxi naar het autoverhuurbedrijf
worden vergoed. Voor het vervoer per taxi geldt in het buitenland een maximumbedrag van € 100,-.

Het geluid kom ik uit op de motor maar als die al vervangen is, zou er zeker mee langs de dealer gaan want hoort niet.

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:30
elmo1 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Inderdaad condenser kapot, en wat mij dan wel weer irriteert, we weten niet wanneer hij binnen is meneer, we kijken over 2 weken wel of we iets meer weten

of

Natuurlijk het is garantie maar, dit heb ik ook gehad met een 12v accu notabene die weken niet leverbaar was.
Uiteindelijk heb ik de LM gevraagd de dealer wat meer onder druk te zetten. En toen was het ineens voor elkaar en kon ik een afspraak inplannen, wel pas na drie weken.
Dit valt mij heel erg tegen bij de Hyundai dealer bij mij in de omgeving(Herwers). Hiervoor reed ik VAG en deze (Pouw) waren toch meer klantgericht.

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:17
En plots werkt de microfoon niet meer: ik kan geen stemcommando’s meer geven en zelfs bellen lukt niet.
Het is niet dat ik recent een update met een bug geïnstalleerd heb, de laatste update dateert van een half jaar geleden.
Kent er iemand de oplossing hiervoor?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13
Marc Groms schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:15:
En plots werkt de microfoon niet meer: ik kan geen stemcommando’s meer geven en zelfs bellen lukt niet.
Het is niet dat ik recent een update met een bug geïnstalleerd heb, de laatste update dateert van een half jaar geleden.
Multimediasysteem al een keer gereset? Ik heb in het verleden diverse memory leaks gezien in die software waardoor zaken random niet meer werken.

• Marc Groms
Hoe doe je die reset ?
Dank je voor de tip.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
[...]

of

terugroepactie rembekrachtiger/eps
software update voor accupakket
terugroepactie accupakket
tractiemotor+tandwielkast vervangen
airco consensor lek (3 maanden levertijd midden in de zomer)

en nu nog regelmatig de 'refill inverter coolant' melding, gelukkig is het een lease auto ;-) ik mag er nog 1 jaar mee rijden, juni volgend jaar ga ik denk ik voor een Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03 10:07

incmve

maredana.nl

Marc Groms schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:47:
Hoe doe je die reset ?
Dank je voor de tip.
Rechts op je mediasysteem zit een reset knopje.
Overigens kwamen die symptomen bij mij door een 12V accu die bijna leeg was, en dag of twee er na deed de auto het niet meer.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• Marc Groms
Alzheimer strikes again, ik heb dat al eens gebruikt.

Thanks.

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:56:
[...]

terugroepactie rembekrachtiger/eps
software update voor accupakket
terugroepactie accupakket
tractiemotor+tandwielkast vervangen
airco consensor lek (3 maanden levertijd midden in de zomer)

en nu nog regelmatig de 'refill inverter coolant' melding, gelukkig is het een lease auto ;-) ik mag er nog 1 jaar mee rijden, juni volgend jaar ga ik denk ik voor een Y
Poe das veel.
Heb maar 3 12v accu's gehad.
De high voltage die vervangen is
En nu condenser. (Wat volgens garage eigenlijk nooit voorkomt)
Km stand ruim 126000.

Ik ben er nog niet uit volgend jaar 5 jaar heb 2 jaar extra garantie gekocht.
Alleen de Y is wel superaanbieding op dit moment echter het trekgewicht is aan lage kant wil eigenlijk 2ton of meer. Met 1600kg is het krap gaat nu maar is niet toekomst bestendig.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
tsja, 1600kg trekgewicht is er 1600 meer dan m'n Kona ;-) Voor mij gaat het vooral om de ruimte voor de kids (tegen die tijd 12/5/3)

• MitchAngelo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:50
Dit heb ik vorig jaar ook gehad. Was bij mij een brakke accu. Ook het geluid van de Dode hoek waarschuwing klonk super vervormd.
En opeens in ochtend ging de deur niet meer open. Accu leeg. ANWB langs geweest en Booster erop. Accu volgeladen en toen deed alles het weer. Had intussen al een afspraak bij de dealer gemaakt en die hebben de accu uitvoerig getest en de accu vervangen.
Daardoor zijn alle klachten opgelost.

• Marc Groms
@MitchAngelo73
Het probleem met de microfoon is er sinds 2 weken. De 12V batterij is een dikke maand geleden vervangen.
Kan dus niet aan de batterij liggen. Denk ik.

[Voor 5% gewijzigd door Marc Groms op 15-03-2023 08:43]

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:41:
tsja, 1600kg trekgewicht is er 1600 meer dan m'n Kona ;-) Voor mij gaat het vooral om de ruimte voor de kids (tegen die tijd 12/5/3)
Maar 400kg minder dan mijn bus die ik dan meteen wil opruimen.

• MitchAngelo73
Marc Groms schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:36:
@MitchAngelo73
Het probleem met de microfoon is er sinds 2 weken. De 12V batterij is een dikke maand geleden vervangen.
Kan dus niet aan de batterij liggen. Denk ik.
Dat zou niet moeten, inderdaad. Als je een dode hoek waarschuwing hebt dan zou je kunnen kijken of die vervormd Klink, maar dan lijkt het heel erg op mijn probleem. Bij ons was het probleem met de microfoon ook al enkele weken voordat de 12V batterij het begaf. Ik zou toch voor de zekerheid een afspraak maken bij de dealer.

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:03
pr0mo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Misschien heeft het te maken met de softwareversie van je infotainmentsysteem. In November ging mijn kona voor onderhoud en hebben ze meteen een softwareupdate doorgevoerd waardoor bij mijn AA ook full screen was.
Volgende week vrijdag moet de mijne voor onderhoud, en krijgt hij ook de update. Hopen dat het dan wel full screen is, ik laat het nog wel weten. Bedankt voor je hulp iig. :)

• Marc Groms
MitchAngelo73 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Dat zou niet moeten, inderdaad. Als je een dode hoek waarschuwing hebt dan zou je kunnen kijken of die vervormd Klink, maar dan lijkt het heel erg op mijn probleem. Bij ons was het probleem met de microfoon ook al enkele weken voordat de 12V batterij het begaf. Ik zou toch voor de zekerheid een afspraak maken bij de dealer.
De laatste update die ik installeerde dateert van september vorig jaar. Zou het helpen als ik een nieuwe installeer ?

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:12
Supermario99 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:06:
[...]

Volgende week vrijdag moet de mijne voor onderhoud, en krijgt hij ook de update. Hopen dat het dan wel full screen is, ik laat het nog wel weten. Bedankt voor je hulp iig. :)
Bij mij is trouwens Google Maps wel fullscreen, maar Waze krijg ik met geen mogelijkheid op fullscreen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• MitchAngelo73
Marc Groms schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:25:
[...]

De laatste update die ik installeerde dateert van september vorig jaar. Zou het helpen als ik een nieuwe installeer ?
Proberen kan natuurlijk altijd.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 11:44
Vraagje, wij overwegen een 2019 Kona 64KWh aan te schaffen. Deze zal dus niet over BlueLink beschikken.

Op zich geen ramp, we zouden het voornamelijk voor airco/verwarming in zomer/winter gebruiken.
Is het ook gewoon mogelijk om airco/verwarming even handmatig aan te zetten i/d auto terwijl hij nog a/d lader hangt?

Een voordeel van geen BlueLink is namelijk ook dat we na de 60mnd geen abonnement ervoor nodig hebben/moeten betalen, denk ik?

• Taab
Ik heb nooit utility mode gebruikt dus ik weet niet of je daarmee de airco kan laten draaien.

Maar anders kan het wel maar dan moet je de auto op ‘contact’ zetten en de sleutel in de auto laten liggen.

Weet niet of dat een optie is voor jullie.

• flipjevandejam
Dat is een optie, hij staat op eigen terrein.

Ok, nooit gehoord dat er een utility-mode op zat, dankjewel! Dit werkt voor zowel airco als verwarmen?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

flipjevandejam schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:37:
Dat is een optie, hij staat op eigen terrein.

Ok, nooit gehoord dat er een utility-mode op zat, dankjewel! Dit werkt voor zowel airco als verwarmen?
Afgelopen zomer werd mijn auto gewoon warm met utility mode de ventilator doet het gewoon maar airco werkt niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

flipjevandejam schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:51:
Vraagje, wij overwegen een 2019 Kona 64KWh aan te schaffen. Deze zal dus niet over BlueLink beschikken.

Op zich geen ramp, we zouden het voornamelijk voor airco/verwarming in zomer/winter gebruiken.
Is het ook gewoon mogelijk om airco/verwarming even handmatig aan te zetten i/d auto terwijl hij nog a/d lader hangt?

Een voordeel van geen Blue
Link is namelijk ook dat we na de 60mnd geen abonnement ervoor nodig hebben/moeten betalen, denk ik?
Kun je gewoon plannen in de auto je kan 2 verschillende planningen maken.
Bij voorbeeld de dagen waarop je vertrekt moet altijd zelfde tijd zijn in ochtend en middag.
Dit kan je aanvinken op de dagen waarop.
Geavanceerde planning kan niet dus 3 dagen met 3 verschillende tijden kan niet.

Als je test gaat rijden dan batterij menu in gaan kun je de instellingen zien en kan je ook gepland laden. Gepland op locatie laden werkt niet voor mij.
De auto moet wel actief aangesloten zijn aan laadpaal wil hij de planning uitvoeren.

Inschakelen als hij aan lader hangt kan maar wil je vertrekken moet je auto uitzetten ontgrendelen laadkabel los maken en weer starten.
Hij zal eerst stroom uit accu halen en dit indien nodig weer bijladen vanuit laadpaal.

[Voor 9% gewijzigd door elmo1 op 17-03-2023 11:21]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pmiddeld

Een voordeel van geen BlueLink is namelijk ook dat we na de 60mnd geen abonnement ervoor nodig hebben/moeten betalen, denk ik?
Je kan ook geprogrammeerd laden door een vertrektijd aan te geven. Dan gaat de airco of verwarming automatisch zo'n 20 minuten voor de vertrektijd aan. Dan moet-ie wel aan de lader hangen.

• dakkadakka
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03 14:08
pmiddeld schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Je kan ook geprogrammeerd laden door een vertrektijd aan te geven. Dan gaat de airco of verwarming automatisch zo'n 20 minuten voor de vertrektijd aan. Dan moet-ie wel aan de lader hangen.
Klopt, dit werkt goed.
Ik heb ook een 2019 Kona EV en gebruik het alleen in de winter om de auto voor te verwarmen. Maar hij moet dan inderdaad wel aan de lader hangen.

• flipjevandejam
Hij zal hier praktisch altijd a/d lader hangen ivm oprit op eigen terrein. Dank voor alle antwoorden, als ik het zo hoor is:
- Dit verwarmen / ventileren (geen airco) dus te regelen door een dergelijke 'planning' in de auto in te stellen
- Moet hij (natuurlijk) a/d lader hangen om dit te activeren

Zijn al deze handelingen dan ook nog nodig, of suggereer je hetzelfde doel te bereiken met een andere handmatige aanpak @elmo1 ?
'Inschakelen als hij aan lader hangt kan maar wil je vertrekken moet je auto uitzetten ontgrendelen laadkabel los maken en weer starten.'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nee auto moet niet aan om te verwarmen/koelen als hij op een programma staat. Het is simpel de laadkabel los en wegrijden maar (na het opbergen van de laadkabel en het sluiten van het klepje.

Werkt prima. De dag van te voren weet je toch hoe de volgende 2 dagen er uit zien? Dat kan je dus gewoon plannen, er is ook een herhaalschema, bijvoorbeeld ma-vrij om 7:30 warm (of koud).

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-03 16:30
Even een vraag aan jullie, ik kom net bij de garage vandaan waar ik met de monteur een stukje heb gereden om naar een hoog frequent geluid te luisteren dat bij acceleratie en deceleratie plaats vind.

Dit blijkt dus normaal. Ik geloofde het eerst niet, maar heb na een rit in een andere kona electric hetzelfde vernomen.

Nu de vraag, hebben jullie dit ook gemerkt?

Als je VESS uit zet en de ramen omlaag, merk je bij acceleren en regeneratief remmen een hoog frequent geluid bij de voorkan van het voertuig?

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Ammo123 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:23:
Even een vraag aan jullie, ik kom net bij de garage vandaan waar ik met de monteur een stukje heb gereden om naar een hoog frequent geluid te luisteren dat bij acceleratie en deceleratie plaats vind.

Dit blijkt dus normaal. Ik geloofde het eerst niet, maar heb na een rit in een andere kona electric hetzelfde vernomen.

Als je VESS uit zet en de ramen omlaag, merk je bij acceleren en regeneratief remmen een hoog frequent geluid bij de voorkan van het voertuig?
Nope enige moment dat ik stroom hoor is bij vol stroom optrekken een piep anders niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

flipjevandejam schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:08:
Hij zal hier praktisch altijd a/d lader hangen ivm oprit op eigen terrein. Dank voor alle antwoorden, als ik het zo hoor is:
- Dit verwarmen / ventileren (geen airco) dus te regelen door een dergelijke 'planning' in de auto in te stellen
- Moet hij (natuurlijk) a/d lader hangen om dit te activeren

Zijn al deze handelingen dan ook nog nodig, of suggereer je hetzelfde doel te bereiken met een andere handmatige aanpak @elmo1 ?
'Inschakelen als hij aan lader hangt kan maar wil je vertrekken moet je auto uitzetten ontgrendelen laadkabel los maken en weer starten.'
Wat ik suggereer was antwoord op de vraag of je hem aan de paal kan opwarmen of koelen zonder een laadschema

Dat kan, alleen zonder laadschema is dat simpel auto aanzetten. Pas bij uitzetten gaat hij laden dus feitelijk is dat nutteloos maar kan wel.

• Marc Groms
Probleem is opgelost.
Nieuw probleem: ik heb geen idee hoe het is opgelost
🤭

• pmiddeld
elmo1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:10:
[...]

Wat ik suggereer was antwoord op de vraag of je hem aan de paal kan opwarmen of koelen zonder een laadschema

Dat kan, alleen zonder laadschema is dat simpel auto aanzetten. Pas bij uitzetten gaat hij laden dus feitelijk is dat nutteloos maar kan wel.
Tegelijk laden en verwarming aan als de auto aan staat gaat toch prima? Dat doe je toch ook met snelladen in de winter? Of begrijp ik het verkeerd?

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:11
dakkadakka schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Klopt, dit werkt goed.
Ik heb ook een 2019 Kona EV en gebruik het alleen in de winter om de auto voor te verwarmen. Maar hij moet dan inderdaad wel aan de lader hangen.
Is mij nooit gelukt om aan de praat te krijgen….:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als je op vaste tijden vetrekt kun je bij het 2019 model wel de kachel instellen dat hij 's ochtends op een bepaalde temp is.
flipjevandejam schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:08:
Rij je elke dag 400km dan? Die van mij hangt eigenlijk maar 2+3x per week aan de lader. En ook regelmatig overdag (ivm zonnepanelen).

[Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 17-03-2023 22:09]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

[...]

of

Gisteren gebeld onderdeel is binnen wow dat was even boven verwachting alleen wel 2 weken wachten voordat ze tijd hebben om in te bouwen wat een halve dag kost.

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03 10:07

incmve

maredana.nl

Ammo123 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:23:

Ik heb hetzelfde, ook bij de garage geweest en zelfde antwoord.
Mijn collega heeft het niet (of minder).

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• flipjevandejam
Chaoss schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:07:
[...]

Als je op vaste tijden vetrekt kun je bij het 2019 model wel de kachel instellen dat hij 's ochtends op een bepaalde temp is.

[...]

Rij je elke dag 400km dan? Die van mij hangt eigenlijk maar 2+3x per week aan de lader. En ook regelmatig overdag (ivm zonnepanelen).
Dankjewel. Nee, misschien heb je wel gelijk dat we ook op een dergelijk laadpatroon uitkomen, met tot 80% laden.

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 22:21
Ik ga binnenkort een rit van 1000KM maken, en ben op zoek naar ervaringen :).

Mijn concrete vraag is, wat is de beste cruising speed op de snelweg in relatie tot snellader snelheid?

b.v. is de tijdswinst die je behaalt door 120 te rijden t.o.v. 100 meer dan dat het tijd kost aan extra laden? En waar zit het kantelpunt? of is 100km pu het beste om te rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taab
Mijn ervaring na ruim 50k is dat je het beste tot 110 op de teller kunt rijden. Daarna neemt het verbruik significant toe en de range navenant af.

Ter illustratie: ik maak wekelijks een rit van 340 km retour. Op de heenreis neem ik de auto thuis 100% volgeladen mee, na 170 km op 110 km/h, in de spits, kom ik aan met rond de 65% lading en laat ik hem aan de snellader weer opladen tot 80%. Daarna rij ik met 130 km/h naar huis en kom ik thuis met ongeveer 20% batterij aan. Minder afhankelijk van het weer. De ‘besparing’ qua tijd met deze snelheid is +/- 15 minuten.

[Voor 5% gewijzigd door Taab op 22-03-2023 08:29]

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Taab Is die besparing van 15 minuten dan inclusief de laadtijd? Of hangt hij aan de snellader tijdens je bezoek?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taab
Goeie vraag, nee het snelladen doe ik bij een 50kw lader en dat duurt een half uur tijdens mijn bezoek.

[Voor 10% gewijzigd door Taab op 21-03-2023 12:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pmiddeld
Bert2000 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:32:

Mijn concrete vraag is, wat is de beste cruising speed op de snelweg in relatie tot snellader snelheid?

b.v. is de tijdswinst die je behaalt door 120 te rijden t.o.v. 100 meer dan dat het tijd kost aan extra laden? En waar zit het kantelpunt? of is 100km pu het beste om te rijden.
Probeer het eens te plannen met ABRP. Daar kan je in de settings verschillende maximum snelheden invoeren en ook tot hoever je wilt laden tijdens een tussenstop. Dan kun je het effect op de tijd en het aantal laadstops zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-03 14:36

Wij zijn begin januari met de 64KwH Kona naar Oostenrijk gegaan. Rond de ~1050km met dakkoffer en 4 volwassen + alle ski spullen.

Kosten ongeveer 6 laadstops op de heenweg en 5 op de terug weg. Telkens tussen de 110 en 120 km/u gereden en het laden tot Max. 70% (boven de 63% neemt de laadsnelheid af) we hielden een veiligheidsmarge aan van 50km voordat we naar de volgende laadpaal reden.

Route was gepland via ABRP echter het laad percentage was simpelweg wanneer we 50km meer hadden op de GOM dan nodig. In het geval dat we boven de 70% uitkwamen zochten we een laadpaal eerder op de route uit.

Gebruik lag volgens mij rond de 20 KwH / 100km

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-03 23:07

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Onze ervaring is dat tussen ca 100 het beste werkt, op de cruise control. Hangt wel van het weer en vooral de wind af. Bij meewind wat harder. Het meeste vermijden we in Frankrijk tolwegen, dat bespaart geld, geen tijd. Maar dan haal je geen 1000 km.

Bij 130 schiet het rijden op, maar zijn we, zelfs bij snelladers, meer tijd kwijt. Ook loopt het aantal nog beschikbare kilometers bij de laatste 20 procent veel sneller terug dan voorspeld wordt. In Duitsland moest kon ik de eerste keer de beoogde snellader (toch) niet halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03 23:20

Ik mag regelmatig dat soort afstanden overbruggen en de ervaring leert dat 130 GPS kilometer per uur de meeste efficiënte snelheid is. ABRP bevestigd dat ook dus dat kun je voor jezelf controleren.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03 23:20
Even een aanvulling op mezelf.
Ik heb het even opgezocht in ABRP en 137 km/pu zou nu voor mij op dit moment de meest efficiënte en dus snelste route over een afstand van 998 km zijn.
5 x opladen met een totale oplaadtijd van exact 3 uur.

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 23:22
Pandarrama schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:09:
Ik lees dat er vele zijn die Nexen zomerbanden als slecht ervaren bij een nat wegdek met gripverlies als gevolg. Die ervaring kan ik niet beamen en volgens mij is het altijd een kwestie van gedoseerd stroom geven.

Staat jullie bandenspanning dan niet veel te hoog? Begrijpelijk wil je die zo hoog mogelijk hebben staan
vanwege een zo laag mogelijke rolweerstand om zo meer bereik te hebben.

Zelf heb ik ze momenteel op 2.4 bar staan voor wat meer comfort maar zoals gezegd kun je ook met een nat wegdek best stevig maar gecontroleerd rijden of het moet een wegdek zijn van kasseien. Daar verliest iedere band sneller grip op.

Qua geluidsproductie geloof ik wel dat het stiller kan hoewel dat ook wel meevalt. De radio staat toch altijd aan :-)

Desalniettemin, ook ik zal een keer nieuwe banden moeten en dat worden dan geen nieuwe Nexen ;-)
Is er al een goed alternatief? Ik lees wisselende berichten over de Michelin Primacy.

Zijn er hier al ervaringen met de Goodyear SoundComfort?
https://www.autoblog.nl/n...tille-band-is-hier-131464
2 jaar verder :)

Onlangs na 104k km mijn Nexen vervangen door Goodyear Efficientgrip Performance en deze bevallen uitstekend (in de winter gebruik ik Vredestein winterbanden daar zit nu nog 5+ mm op).

Een stillere band met veel meer grip bij zowel droog als nat wegdek in vergelijk met de Nexen.
Qua verbruik lijkt dit tot nu toe gelijk aan de Nexen maar daar kom ik pas echt van de zomer achter.
Vorige week zat ik op een warme dag op 14.3 en gisteren op een rit van ca. 350 km op 15.3 bij een snelheid van ongeveer 110 km/u.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
Pandarrama schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:41:
Onlangs na 104k km mijn Nexen vervangen door Goodyear Efficientgrip Performance en deze bevallen uitstekend (in de winter gebruik ik Vredestein winterbanden daar zit nu nog 5+ mm op).
Meer dan 100k op een set banden vind ik al een knappe prestatie - ik gok dat je niet vaak snel optrekt en relatief veel afstand houdt (weinig noodstops maakt). :)

Een tijdje terug zag ik, volgens mij bij Profile, reklames voor banden "speciaal voor elektrische auto's". Dat leek mij toen eigenlijk al een beetje onzin, proberen extra geld binnen te harken door speciaal te doen. Lijkt er op dat die hype voorbij is, want ik zie zo snel geen 'speciaal voor elektrische auto' reklames meer.

• spidertje
vanaalten schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Meer dan 100k op een set banden vind ik al een knappe prestatie - ik gok dat je niet vaak snel optrekt en relatief veel afstand houdt (weinig noodstops maakt). :)

Een tijdje terug zag ik, volgens mij bij Profile, reklames voor banden "speciaal voor elektrische auto's". Dat leek mij toen eigenlijk al een beetje onzin, proberen extra geld binnen te harken door speciaal te doen. Lijkt er op dat die hype voorbij is, want ik zie zo snel geen 'speciaal voor elektrische auto' reklames meer.
100k…. Ik deed gem 15k zoiets met de voorbandjes…. Hahahaha UHP banden slijten rap… en verbruik schoot ermee omhoog ook, maar wel heerlijk veel grip :)

Is geen hype trouwens, EV banden hebben sterkere zijwanden ivm gewicht vd EVs en bv interne constructies om geluid laag te houden.

Sommige merken doen er overigens niet aan mee en doen hetzelfde maar dan voor de gewone banden. Voor een niet EV is dat net als met flat tyres een enorm gehobbel als gevolg hebbende….

• Pandarrama
vanaalten schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Met 34 jaar rijbewijs en een paar miljoen kilometer heb ik gelukkig nog nooit een echte noodstop hoeven te maken. Misschien een enkele keer wat forser moeten remmen en zelden slippend of ABS.
Afstanden houden sowieso en vooral voor die sukkels achter mij die dat niet doen.
Met een Kona EV trek je al snel veel sneller op als een ICE en bij een stoplicht wat overgaat in een snelweg kan ik het echt niet laten wanneer er een BMWee m3 of Golf GTie links naast je staat te kwispelen >:)

Maar het is niet 104k met één set banden maar in combinatie met mijn winterbanden.
Winterbanden wil ik er weer zo snel mogelijk vanaf hebben vanwege het zachtere rubber, meer rolgeluid en verbruik.
Voor het EV en winterbanden tijdperk deed ik met een ICE ongeveer +80k met een set banden.

• Pandarrama
spidertje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:39:
[...]
100k…. Ik deed gem 15k zoiets met de voorbandjes…. Hahahaha UHP banden slijten rap… en verbruik schoot ermee omhoog ook, maar wel heerlijk veel grip :)
15k? Dat is wel heel weinig. Dat lijkt me wel een pittige rijstijl :)
Verder geen motor of versnellingsbak problemen gehad? Of vroegtijdig slijtage van bepaalde andere delen.

• veltir
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03:29
Deze week de Kona binnen gedaan bij de dealer voor onderhoud (58000km, iets te laat). Naast het normale onderhoud zijn er nog wat extra zaken aangepakt. Er was blijkbaar een terugroepactie voor de koelvloeistof (andere koelvloeistof), de batterij is vervangen onder garantie (vorige week voor het eerst met een 'dode' kona gestaan), achter ruitenwisser vervangen, navigatie update en nog wat kleine dingetjes.
Totaal kosten 175 euro, dus viel goed mee. Hopelijk kunnen we er weer even tegenaan

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Marc Groms schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Probleem is opgelost.
Nieuw probleem: ik heb geen idee hoe het is opgelost
🤭
hoe vol was je accu? Ik heb dit een paar keer gehad toen mijn accu heel leeg was. Richting 10%. Echt heel vaag. Zodra ik hem opgeladen had dan deed de microfoon het weer 8)7 .

• Cxxxx71
veltir schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 04:32:

Totaal kosten 175 euro, dus viel goed mee. Hopelijk kunnen we er weer even tegenaan
Kijk, dat vind ik een nette prijs. Voor mijn laatste onderhoudsbeurt (45000km) rekenden ze bijna 300 euro. Daarna wel teruggebracht naar 158 euro omdat dat niet geheel volgens de afspraak was

Volgende beurt maar weer naar kwikfit.

Was het bij jou bij een officiële Hyundai werkplaats? Wil je delen welke?

• vanaalten
veltir schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 04:32:
Deze week de Kona binnen gedaan bij de dealer voor onderhoud (58000km, iets te laat).
Mijn Kona, model 2019, heeft een onderhoudsinterval van 15k.
Hebben nieuwere modellen een ander interval? Want bij 58000km ben je of 2000km te vroeg, of 13000km te laat - wat ik meer dan 'iets' zou noemen...

• vanaalten
Cxxxx71 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:27:
Kijk, dat vind ik een nette prijs. Voor mijn laatste onderhoudsbeurt (45000km) rekenden ze bijna 300 euro. Daarna wel teruggebracht naar 158 euro omdat dat niet geheel volgens de afspraak was

@Cxxxx71 Je vraagt het weliswaar aan @veltir, maar voor het geval je het wil weten:
75k beurt: €169,75 voor het onderhoud zelf, plus €63,23 voor vervanging pollen/interieurfilter. Was bij Hyundai Wittenberg in Utrecht.
Ik gok dat dat filter vervangen is waar ze flink aan verdienen. Van wat ik zo zie kost het filter zelf ruwweg 10 euro en is vervangen nog geen vijf minuten werk. Enkel staat er op de factuur ook nog "Kachelmotor en huis gereinigd" - geen idee waar dat precies zit en wat dat aan werk is.

• Cxxxx71
Inderdaad wel eens begrepen dat ze daar nogal wat op verdienen. Kan natuurlijk ook dat pollenfilter zelf vervangen. Is ook niet zo moeilijk volgens mij.

• Marc Groms
Khayma schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 05:07:
[...]

hoe vol was je accu? Ik heb dit een paar keer gehad toen mijn accu heel leeg was. Richting 10%. Echt heel vaag. Zodra ik hem opgeladen had dan deed de microfoon het weer 8)7 .
Ik hou mijn batterij altijd tussen 15 en 80%.
1 keer is die op 5% geweest maar dat is een jaar geleden.
Dat kan het dus niet geweest zijn.
En intussen kan ik weer niet meer handsfree bellen 😒
Mijn vrouw en ik waren op weg naar zee en probeerden te bellen naar mekaar.
1 gsm hing aan de usb, de andere bluetooth-erde en dat werkte perfect. Maar eenmalig want
sindsdien dus niet meer. 😔

• spidertje
Pandarrama schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:55:
[...]

15k? Dat is wel heel weinig. Dat lijkt me wel een pittige rijstijl :)
Verder geen motor of versnellingsbak problemen gehad? Of vroegtijdig slijtage van bepaalde andere delen.
Met de elek auto reed ik eigenlijk helemaal niet zo hard, maar vh gas af in bochten is voor losers :)

Geen issues gehad.

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03 10:54

The Adder

Happy racing from Holland

Cxxxx71 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:49:
Inderdaad wel eens begrepen dat ze daar nogal wat op verdienen. Kan natuurlijk ook dat pollenfilter zelf vervangen. Is ook niet zo moeilijk volgens mij.
Dit is echt geen werk, je krijgt er zelfs geen vuile handen van!
Gewoon bij lokale autoparts winkel of via internet een filter kopen (~15 euro) en in 5 minuten (of minder) toch snel 50 euro verdient (kom je uit op een aardig uurloon!)

Zie video in voorgaande post: vanaalten in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"

Kona premium sky, polar white, 64kWh, december 2018, schuifdak, michelin cross climate, 55000km, [juni 2021-heden]

• gboeren
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Toch ook eens iets laten horen van mezelf, lees hier wel heel veel.
Vorig jaar half maart ook een Hyundai Kona Fashion 64Kw besteld/gekocht en tot op heden nog steeds geen wagen. Zijn er meer die rond die tijd een kona hebben gekocht en nog niks hebben?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Normale wachttijd hoor. Meestal ligt de levertijd tussen 6 maanden en een jaar.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 08:51
Ik haak even aan met een vraag, sinds 2014 elektrisch onderweg. Eerst met een ZOE en sinds dec 2019 met een Model 3 SR+.

Nu zijn we op zoek naar een tweede EV voor max 25.000 euro. E-208 en ZOE R135 staan op het lijstje Maar ik zie nu aardig wat Kona's met 2 ton op de klok te koop staan. Wat zijn de ervaringen met deze kilometerstanden, onderhoud, kosten aandacht punten waar ik op kan letten ?

• Peter-036
  • Nu online
Er zijn wat Niro's (en E-Soul's) van Kia in gebruik als taxi, en die zijn technisch goed vergelijkbaar met de Kona.
Ik zou zeggen, kijk ook eens in het Niro-topic.

• veltir
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03:29
[...]

Inderdaad bij de officiele dealer. Woon tegenwoordig in Belgie, was bij Meeus in Mol. Heb de factuur in de auto zelf liggen, dus weet niet uit mn hoofd hoeveel welk werk gekost heeft. Bij interesse zal ik die nog opzoeken

• nfsmike
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-03 08:09
[...]

Dat is echt absurd duur. Mij rekenen ze 80 euro voor een kleine beurt en 150 euro voor een grote beurt. Ik doe om en om en max 1x per jaar. Bij een kleine beurt wassen ze de auto ook etc en bij een grote beurt ook stofzuigen/ interieur reinigen/ luchttoevoer kanalen reinigen etc.

Ik heb de auto in 2018 (subsidievrij...) gekocht als particulier voor mijn vrouw, ze gaan er echt netjes mee om. Lease zal vast wel andere beleving zijn. Nu 90.000 op de teller (4.5 jaar) en top tevreden over, ik pak hem zelf ook geregeld, lekker bakkie!!

• vanaalten
nfsmike schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:09:
[...]

Dat is echt absurd duur. Mij rekenen ze 80 euro voor een kleine beurt en 150 euro voor een grote beurt. Ik doe om en om en max 1x per jaar. Bij een kleine beurt wassen ze de auto ook etc en bij een grote beurt ook stofzuigen/ interieur reinigen/ luchttoevoer kanalen reinigen etc.
Dat is inderdaad flink goedkoper. Welke garage is dat? Officieele dealer of een merkloze garage?

• Cxxxx71
nfsmike schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:09:
[...]

Weet niet welke garage je naar toe gaat, maar waarom geen onderhoudsbeurt volgens fabriek? Zou je volgens mij nog goedkoper uit moeten zijn.

• Cxxxx71
veltir schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 01:37:
[...]

Inderdaad bij de officiele dealer. Woon tegenwoordig in Belgie, was bij Meeus in Mol. Heb de factuur in de auto zelf liggen, dus weet niet uit mn hoofd hoeveel welk werk gekost heeft. Bij interesse zal ik die nog opzoeken
Ga ik er maar eens een dagje Belgie van maken als het zo ver is. :?

• Supermario99
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:03
Cxxxx71 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:10:
[...]

Ja hoor, zoals het daar staat zou goed moeten zijn. Het Android Auto logo zou je dan niet meer moeten zien. En anders snap ik er ook geen sikkepit van!
Bij de beurt in de garage hebben ze het systeem ook geupdate, en nu is Android auto idd ook full screen.
Pagina: 1 ... 110 111 112 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee