Ik wil even mijn dingetje kwijt hier
Ik heb recent een kona electric aangeschaft uit 2020 met 3 fase boordlader en het grotere scherm binnen.
Het is een erg comfortabele auto. Ik rijd veel dus het is ook fijn op de portemonee met de zonnepanelen thuis.
Nu kwam het voor dat er een luide ratel was tijdens het regeneratieve remmen.
Blijkt de motor stuk en de reductiebak zit te lekken.
Garantie, heel mooi maar wel de auto 3 dagen kwijt.
Blijkt ook nog dat je moet betalen voor een vervang auto? Hier was ik erg verbaasd over, dus je krijgt geen leenauto tijdens service of reparatie maar een huurtauto die je moet huren bij de dealer. Is dit overal zo?
Hierna reed de auto weer fijner, maar had ik ineens het probleem dat de auto bij het starten de rem niet herkende. Als ik het ingetrapt heb, herkende de auto dat niet en wilde de auto niet starten en in drive.
Vier bezoeken aan verschillende garages + ANWB 2x verder en ze kwamen er achter dat bij het verwijderen van de drivemotor ze iets te wild aan de connector van de rem hebben zitten trekken en daardoor de grip verzwakt hadden waardoor de stekker steeds uit positie gleed.
Stekker opnieuw gecrimpt en alles doet het weer perfect, maar!
Nu hoor ik een hoogfrequent geluid als ik zo rond de 60-100km/u rijd. Als ik langzaam rijd hoor ik het ook buiten met de ramen open.
Nu mijn vraag, heeft iemand hetzelfde ervaren mbt het hoogfrequente geluid en wat was precies de oorzaak?
En als bijkomende vraag, ben ik zo'n pechvogel of is de kona niet zo betrouwbaar? Is toch absurd dat ik met zo veel problemen zit te kampen in de eerste 3 maanden van bezit.