Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 102 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 09:08

The Adder

Happy racing from Holland

nessio schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:29:
Te weinig belangstelling misschien. Dus produktie naar verhouding duur.
Anders bak uit achterbak gebruiken, kan ook.
Of zelf een frunk maken, zie mijn post

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Luke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09-2022
Ja, Adder, jouw oplossing vind ik behalve z'n geld meer dan waard ook de mooiste.
Weet je nog waar je die bak vandaan hebt? Want zo zou ik 'm ook graag willen maken.
Ziet er gewoon degelijk en professioneel uit.
Of zou je er, nu je er ervaring mee hebt, nog iets aan veranderen/verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 09:08

The Adder

Happy racing from Holland

Electric Luke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:50:
Weet je nog waar je die bak vandaan hebt? Want zo zou ik 'm ook graag willen maken.
Ik had deze gekocht bij TOM, maar zie dat de box tijdelijk niet leverbaar is.
Bij BOL wordt de Wham DIY box ook aangeboden (wel iets duurder)
Ziet er gewoon degelijk en professioneel uit.
bedankt voor het compliment, en is ook echt degelijk!
Of zou je er, nu je er ervaring mee hebt, nog iets aan veranderen/verbeteren?
Ik heb eerlijk gezegd de frunk nog nooit actief gebruikt (alleen gekeken of deze er nog is ;-). De AC laadkabel en Granny heb ik, sinds de inbouw, niet nodig gehad. Is op deze manier dus wel lekker uit de weg!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Luke
Dank voor de antwoorden. Ik ga de onderdelen binnenkort ook maar bestellen en aan de gang.
Leuk (en overzichtelijk) project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:49
Misschien interessant voor de statistieken, ik heb zojuist de uitnodiging binnen vanuit Leaseplan voor de accuwissel van mijn Kona uit januari 2020. De eerste wisselmogelijkheid in Tiel was eind juni, dit in verband met levertijd van de accu en de beschikbaarheid van vervangend vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:38
Taab schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:14:
Misschien interessant voor de statistieken, ik heb zojuist de uitnodiging binnen vanuit Leaseplan voor de accuwissel van mijn Kona uit januari 2020. De eerste wisselmogelijkheid in Tiel was eind juni, dit in verband met levertijd van de accu en de beschikbaarheid van vervangend vervoer.
Hier ook via Athlon, Kona uit 11-2019, wordt eind juni vervangen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
vervangend vervoer zou ook elektrisch moeten zijn volgens de brief.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb op 31-3 een oproep gekregen vanuit Leaseplan om de accu te laten vervangen.

Dat is vorige week donderdag uitgevoerd, kreeg netjes een electrische Kona mee als vervangend vervoer.

Ik heb ongeveer 50.000km met de oude accu gereden.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Bij welke dealer?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Mijn HV accu is net vervangen, hij mag volgende week nog 2 dagen terug vanwege een ratel uit de tractiemotor :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 08:53
Mijn gaat volgende week voor onderhoud, dus ik ben benieuwd of ik deze update dan ook krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 06:44
Taab schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:14:
Is die Kona uit januari 2020 dan nog de versie met 1 fase of al 3 fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:49
RiB1 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:25:
[...]

Is die Kona uit januari 2020 dan nog de versie met 1 fase of al 3 fase?
De drie fase, dus het nieuwe model van 2020 met breed scherm en bluelink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 06:44
Taab schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Dat is apart. Mijn Kona is uit februari 2020 ook met 3 fase met breed scherm en bluelink.
Toen ik aan mijn dealer vroeg wanneer mijn accu gewisseld moest worden, vertelde hij mij dat dat niet hoeft.
Met het nieuwe model was dat niet meer nodig.
Nu ben ik in de war. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 14:19
Hoi RiB1 - bij 30% is het niet nodig; zie mijn eerdere posts met linkjes (als die het nog doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Betreft die accu wissel een terug roep actie? Want ik heb nergens bericht van gehad.

Wij zitten inmiddels een aantal dagen op de camping. Heb de kunstofbak uit de reservewielbak als frunk ingezet en de dubbele bodem en de rechthoekige bak daaronder thuis gelaten en dan heb je best een grote kofferbak.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@diederik : dank, dat is ver van mij vandaan. ik had alleen Zwolle als keus. Ik heb als vaste dealer lelystad maar die vestiging brengt m dan verplicht naar Zwolle. Kan ik m net zo goed naar Zwolle brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:59
Over twee weken weer naar de garage. De sensor in de bijrijdersstoel heeft weer kuren. Is vorig jaar ook al een keer vervangen. Ging gisteren nadat de auto een dag in de zon heeft gestaan weer af terwijl niemand op de stoel zat.

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Chaoss schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:03:
Betreft die accu wissel een terug roep actie? Want ik heb nergens bericht van gehad.
@Chaoss
Yep, terugroepactie. Jaar geleden al gestart en op de RDW website zou je voor jouw kenteken dat moeten terugzien, indien voor jou van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:55
Taab schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Tot 2 maart 2020 als bouwjaar en in Zuid Korea gebouwd.
Ik weet zelf niet hoe je dat kan checken maar vast in het chassisnummer (ff googlen).
Ik dacht ook dat de 3 fase er sowieso buiten viel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-03 16:00
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:23:
Mijn HV accu is net vervangen, hij mag volgende week nog 2 dagen terug vanwege een ratel uit de tractiemotor :-D
Succes, heb ik ook gehad bij ca. 50.000 km.....nieuwe motor geplaats 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:12
Waarschijnlijk voor de meeste een domme vraag. Maar bij ons is een wasstraat waar je met de linker wielen op een ketting staat en er doorheen word getrokken. Op de ketting, de auto gewoon in N en er doorheen? Om te voorkomen dat je ineens dwars erin staat met al die sensorsystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netpete
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:14
Johan-1986 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:01:
Waarschijnlijk voor de meeste een domme vraag. Maar bij ons is een wasstraat waar je met de linker wielen op een ketting staat en er doorheen word getrokken. Op de ketting, de auto gewoon in N en er doorheen? Om te voorkomen dat je ineens dwars erin staat met al die sensorsystemen.
Automaat op N ja, vergeet ook niet je ruitenwissers uit te zetten ipv automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Op N zetten. Vergeet ook niet om Auto Hold uit te zetten als je dat aan hebt staan. (hier spreekt ervaring)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
Nog een tip dan. Zorg dat alles vergrendeld is. Het laadklepje kan anders ook openspringen. Zorgt ook voor een ongemakkelijk gevoel. Ook uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:12
Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Ik merkte dat ik de kofferbak open kon maken terwijl de deuren vergrendeld waren. :( Ik dacht aan een fout en belde de dealer. Ik moest langs komen.

Echter, de volgende dag wilde ik wat in de bak leggen zonder de sleutel bij me en toen was de kofferbak wel vergrendeld. Blijkbaar ontgrendelt de kofferbak wanneer je de auto nadert met de sleutel. Misschien om je laadkabel te kunnen opbergen, denk ik, waarvoor ik eerder de deuren eerst ontgrendelde. (y) Ik kan het niet in de manual vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Jan Lelie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:56:
Ik merkte dat ik de kofferbak open kon maken terwijl de deuren vergrendeld waren. :( Ik dacht aan een fout en belde de dealer. Ik moest langs komen.

Echter, de volgende dag wilde ik wat in de bak leggen zonder de sleutel bij me en toen was de kofferbak wel vergrendeld. Blijkbaar ontgrendelt de kofferbak wanneer je de auto nadert met de sleutel. Misschien om je laadkabel te kunnen opbergen, denk ik, waarvoor ik eerder de deuren eerst ontgrendelde. (y) Ik kan het niet in de manual vinden.
Is een feature van keyless entry, je kan als je de sleutel bij je hebt de achterklep openen zonder dat de deuren open gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Ik had vanmorgen in de mist dat een paar keer mijn CC uitviel omdat de radar niet goed werkte. Als het zicht weer beter werd kon ik CC weer gebruiken totdat het zicht weer minder werd. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Schalkkie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:51:
Ik had vanmorgen in de mist dat een paar keer mijn CC uitviel omdat de radar niet goed werkte. Als het zicht weer beter werd kon ik CC weer gebruiken totdat het zicht weer minder werd. Hebben meer mensen hier last van?
Ja gebeurd vaker, zeker met modder/sneeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Bij dichte mist kan dat inderdaad. Druppels kunnen het radar signaal terugkaatsen waardoor ruis ontstaat.
Heb ik op onze boot soms ook last van (mist, hoge golven), maar daar kan ik filteren. Alleen filter je soms ook dan kleine dingen weg, bijv. boeien, kleine bootjes, etc. Elk voordeel hep zn nadeel.

[ Voor 20% gewijzigd door nessio op 06-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 22:26
Heb jij dit al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
erwinberghuis schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:41:
[...]

Heb jij dit al aan de praat gekregen?
Nee, er is hier nog geen update van. Hopelijk binnen afzienbare tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Dit is waarschijnlijk niet het juiste topic om dit te vragen, maar ik kon geen beter topic vinden (ik sta open voor suggesties).

Ik heb een Kona uit 2020 en krijg daar 2.000 euro subsidie voor. Nu loopt mijn contract af in 2023 en ik wil dan een nieuwe elektrische auto gaan rijden. Ik heb RVO gebeld en die zeggen dat mijn huidige subsidie doorloopt zolang ik elektrisch blijf rijden, ongeacht wat voor auto het wordt.

Ik kan hierover niks vinden op internet, en de reactie van RVO lijkt me nogal 'makkelijk'. Ik zit vooral met 2 vragen hierbij:

- Waarom krijg ik niet het subsidie bedrag uit het betreffende jaar?
- Wordt er dan ineens niet gekeken naar de waarde van de auto?

Ik hoop dat iemand in dit forum hier meer duidelijkheid over kan geven. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchAngelo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-09 21:15
B00st3r schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:22:
Dit is waarschijnlijk niet het juiste topic om dit te vragen, maar ik kon geen beter topic vinden (ik sta open voor suggesties).

Ik heb een Kona uit 2020 en krijg daar 2.000 euro subsidie voor. Nu loopt mijn contract af in 2023 en ik wil dan een nieuwe elektrische auto gaan rijden. Ik heb RVO gebeld en die zeggen dat mijn huidige subsidie doorloopt zolang ik elektrisch blijf rijden, ongeacht wat voor auto het wordt.

Ik kan hierover niks vinden op internet, en de reactie van RVO lijkt me nogal 'makkelijk'. Ik zit vooral met 2 vragen hierbij:

- Waarom krijg ik niet het subsidie bedrag uit het betreffende jaar?
- Wordt er dan ineens niet gekeken naar de waarde van de auto?

Ik hoop dat iemand in dit forum hier meer duidelijkheid over kan geven. Alvast bedankt.
Ik heb zelf ook een Kona 2020 met private lease. En kom ook in aanmerking voor €2000. Op papier namelijk een tweedehands auto. Ik krijg de subsidie per maand uitgekeerd. Dus elke maand 1/48e deel.
De voorwaarden van RVO zijn volgens mij dat je minimaal een leasecontract moet hebben van 48 maanden en dat de waarde van de auto niet hoger mag zijn dan €45000.
Volgens mij mag je wel van auto wisselen zolang je maar aan de voorwaarden blijft voldoen.
Als ik naar jouw vragen kijk is het antwoord dus. Je krijgt de subsidie die geldt in het jaar dat je de subsidie aanvraagt.
En er wordt dus wel degelijk gekeken naar de waarde van de auto.
Maar zoals jij het stelt loopt je leasecontract af in 2023. Als je dan een nieuwe auto koopt of een nieuw leasecontract aangaat moet je toch gewoon een nieuwe subsidie aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
MitchAngelo73 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:00:
[...]

Maar zoals jij het stelt loopt je leasecontract af in 2023. Als je dan een nieuwe auto koopt of een nieuw leasecontract aangaat moet je toch gewoon een nieuwe subsidie aanvragen?
Zo zou het moeten zijn inderdaad. Maar ik belde een maand of 6 (gok ik) naar RVO en toen zeiden ze dat mijn subsidie hetzelfde blijft, ongeacht wat voor auto ik ga rijden (zolang deze maar elektrisch is en minder dan 45k kost). Ik zal eens opnieuw contact met ze opnemen want het klinkt niet logisch wat me is verteld, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emwe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:19
Sinds december rijd ik een Hyundai Kona Electric uit 2020. Ik vroeg mij af of jullie mij wijzer kunnen maken.
Van de drie rijstanden ECO, Comfort en Sport rijd ik het liefst in de ECO-mode. Dat je in je dashboard dan kan zien hoeveel energie je terug wint vind ik leuk. Maar in Sport vind ik eigenlijk de instelling van de stuurbekrachtiging (zwaarder) fijner.
Kan de instelling van de stuurbekrachtiging worden aangepast?
Zodat ik dus in ECO-mode zwaardere stuurbekrachtiging heb.
Nergens in de gebruiksaanwijzing kon ik vinden of dit mogelijk is.

Alvast dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Net gebeld met RVO. Kennelijk is die subsidie eenmalig. Ik kan dus niet mijn huidige subsidie stopzetten wanneer mijn contract wordt beëindigd, en dan een nieuwe subsidie krijgen op een nieuwe auto. Dit is kennelijk eenmaal per mensenleven... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
Ik had begrepen dat je subsidie voor 3 jaar geldig is dus dat je niet binnen 3 jaar opnieuw subsidie kan aanvragen voor een andere auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Schalkkie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:59:
Ik had begrepen dat je subsidie voor 3 jaar geldig is dus dat je niet binnen 3 jaar opnieuw subsidie kan aanvragen voor een andere auto
Ik begreep dat het echt 1 maal per mensenleven is. Tenminste dat is wat de dame van RVO tegen me zei aan de telefoon. Eerder afstand doen van de auto zorgt ervoor dat de subsidie stopgezet wordt.

En het wordt trouwens uitgesmeerd over 4 jaar (48 maanden), dus geen 3 jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door B00st3r op 09-05-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkkie
Dit is wat er in de begeleidende brief staat als verplichting. Ik heb de EV trouwens niet geleased.

U zorgt dat de personenauto vanaf de datum van de tenaamstelling, gedurende drie jaar ononderbroken, in het kentekenregister (RDW) op uw naam is gesteld.
Tijdens de looptijd kunt u een andere elektrische personenauto gaan rijden, mits deze voldoet aan de voorwaarden van de subsidieregeling. Deze andere auto dient gedurende de nog resterende termijn van de verplichte drie jaar op uw naam te zijn gesteld. In dit geval wordt de vaststellingsbeschikking op verzoek van de subsidieontvanger, na verstrekking van het kenteken van deze andere auto, gewijzigd.
c) U moet de koopovereenkomst, gedurende drie jaar na de datum van tenaamstelling van de personenauto op uw naam, goed bewaren;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
B00st3r schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Ik begreep dat het echt 1 maal per mensenleven is. Tenminste dat is wat de dame van RVO tegen me zei aan de telefoon. Eerder afstand doen van de auto zorgt ervoor dat de subsidie stopgezet wordt.

En het wordt trouwens uitgesmeerd over 4 jaar (48 maanden), dus geen 3 jaar.
Artikel 1.7. Algemene voorwaarde
Gedurende de looptijd van deze regeling kan een aanvrager slechts eenmaal in aanmerking komen voor een subsidie op grond van deze regeling.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0043600/2022-01-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Wij hebben onze auto trouwens terug met een nieuw accu pakket. Heeft 1 heel jaar bij de dealer gestaan. Nu mag hij nog een keer terug omdat de module voor de airbag vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb ook pech, sta vanavond bij een openbare laadpaal. Kom bij de auto terug, ik bliep mijn laadchip, en waarschijnlijk ontkoppel ik de auto te snel want de paal sloeg gelijk in storing en mijn kabel zit vergrendeld. Storingsnummer gebeld, 10 min. in de wacht. Kunnen op afstand niets want paal is offline, vreemd verhaal want de andere kant is wel groen. Enniehoe moet een monteur op locatie komen om de paal te resetten en mijn kabel los te halen. Ze konden niet eens aangeven wanneer dat gaat gebeuren.

Zolang heb ik geen kabel en moet ik morgen een beetje mijn tijd staan de verdoen bij een snel lader. Flink balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25
Zo de inflatie is ook toegeslagen bij de Hyundai dealer merk ik?

Vorig jaar voor de beurt €135.52 betaald en zojuist werd mijn vrouw verteld dat het dit keer € 242 gaat kosten... dat wordt zo nog een leuk gesprek bij het ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 14:19
One-eye864 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:18:

Vorig jaar voor de beurt €135.52 betaald en zojuist werd mijn vrouw verteld dat het dit keer € 242 gaat kosten... dat wordt zo nog een leuk gesprek bij het ophalen
Lijkt mij dat dit het bedrag van de regel eronder is, van de Hybrid versie.
https://www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Michel B. schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Scherp! Daar ga ik dan nu maar even vanuit en straks bij het ophalen even extra goed opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-kona berijder
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 31-05-2022
Snelladers langs de route
Ik heb een Kona uit 2019. Vorig jaar was ik tevreden over het vinden van een laadpaal op de route. Als ik bijv. Barcelona invoerde kreeg ik netjes de snelladers te zien.
Begin dit jaar is er een update geïnstalleerd en hij kon geen snelladers meer vinden langs de route.
Terug naar de garage, daar werd het ook geconstateerd en een paar weken later had ik een nieuwe update.
Nu kan ik de snelladers vinden die in de buurt van de route staan (bijv. een afgesloten parkeerterrein bij de Lidl). Daarnaast is dit tot een afstand van maximaal 30 km.
Weer terug naar de garage en die heeft het ook geconstateerd en daar gaf men aan dit komt omdat nu gebruik wordt gemaakt van TomTom.
Zij hebben dit wederom gemeld bij Hyundai, maar nu blijft iedere reactie uit.
Zijn er nog meer lotgenoten met dit probleem?
O ja, kom niet met het advies om een app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Michel B. schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Helaas: Nee meneer dat zijn vanaf prijzen. Volgend jaar is het weer goedkoper omdat er dan minder gecheckt wordt maar het is het tweede jaar echt 242 euro. Owja en geeft u wel minimaal een 9 bij de beoordeling? Dit laatste vroegen ze persoonlijk, staat op de factuur en staat uitgebreid in de bijgevoegde brief bij de factuur. Nou dacht het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:23
One-eye864 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Helaas: Nee meneer dat zijn vanaf prijzen. Volgend jaar is het weer goedkoper omdat er dan minder gecheckt wordt maar het is het tweede jaar echt 242 euro. Owja en geeft u wel minimaal een 9 bij de beoordeling? Dit laatste vroegen ze persoonlijk, staat op de factuur en staat uitgebreid in de bijgevoegde brief bij de factuur. Nou dacht het niet!
Het is overigens wel normaal dat een 2-4-6 jaarlijkse beurt duurder is. 1-3-5 zijn goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

One-eye864 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Je doet net alsof je groot onrecht wordt aangedaan.

Wanneer kunnen bedrijven nou eens hun klanten een cijfer geven...

Zoals hierboven ook staat aangegeven is het redelijk normaal dat de ene interval goedkoper is dan de andere interval, is bij mij nog met iedere auto zo het geval geweest.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Flagg schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:44:
[...]

Scherp!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Flagg schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:44:
[...]

Je doet net alsof je groot onrecht wordt aangedaan.

Zoals hierboven ook staat aangegeven is het redelijk normaal dat de ene interval goedkoper is dan de andere interval, is bij mij nog met iedere auto zo het geval geweest.
Waar ik vooral over val is dat ze totaal niet kunnen toelichten wat ze dan meer gedaan hebben. Ze komen niet verder dan: We checken meer zaken. Daarnaast het gebedel op letterlijk 4 plekken (kreeg net nog een mail) om minimaal een 9 als beoordeling op te geven ervaar ik als zeer hinderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
One-eye864 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:18:

Mijn Kona heeft binnenkort de 30000km beurt nodig. Hyundai dealer in Almere vraagt er E270,- voor. Hen ook verwezen naar de prijzen die op de site staan. Volgens de meneer daar komen daar de kosten van een interieurfilter en remvloeistof bij. Ik heb daarop de afspraak gecanceld met de mededeling dat ik naar een universele garage ga waar het me E127,- kost. Daarop werd ik gebeld waarop er wordt gewezen dat zij de navigatie niet updaten. Dat kan ik dus zelf waarop hij me vertelde dat dit niet mogelijk is. Heel raar telefoontje was dat.
Onderhoud bij een universele garage volgens fabrieksopgave is ook behoud van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verder ben ik wel van mening dat de inflatie bij de lease maatschappijen wel heeft toegeslagen.
Fashion 64KW is gewoon een slordige 530 euro. (Was vorig jaar 375)
Vanwege deze prijsstijging de keuze gemaakt voor een MX-30. Ik kan dealen met de lage range van 200 km.
Verder is de wegligging van de MX-30 beter, en uiteraard is hij mooier (geen feit maar mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Cxxxx71 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Mijn Kona heeft binnenkort de 30000km beurt nodig. Hyundai dealer in Almere vraagt er E270,- voor. Hen ook verwezen naar de prijzen die op de site staan. Volgens de meneer daar komen daar de kosten van een interieurfilter en remvloeistof bij. Ik heb daarop de afspraak gecanceld met de mededeling dat ik naar een universele garage ga waar het me E127,- kost. Daarop werd ik gebeld waarop er wordt gewezen dat zij de navigatie niet updaten. Dat kan ik dus zelf waarop hij me vertelde dat dit niet mogelijk is. Heel raar telefoontje was dat.
Onderhoud bij een universele garage volgens fabrieksopgave is ook behoud van garantie.
Let wel op dat het tweejaarlijks vervangen van je remvloeistof belangrijk is. Je wilt niet meemaken dat je een vapor-lock krijgt in je remsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
patrickt35 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Let wel op dat het tweejaarlijks vervangen van je remvloeistof belangrijk is. Je wilt niet meemaken dat je een vapor-lock krijgt in je remsysteem.
Thnx, doet die universele garage ook. Volgens fabrieksopgave. Samen met interieurfilter en controle op een heleboel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Cxxxx71 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:03:
[...]

Thnx, doet die universele garage ook. Volgens fabrieksopgave. Samen met interieurfilter en controle op een heleboel punten.
Het is uiteraard je eigen keuze. Maar ik ben van mening dat onderhoud bij de officiële dealer hoort te gebeuren. Die jongens krijgen er speciale training voor. Ook eventuele terugroepacties en software updates worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
patrickt35 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:38:
[...]

Het is uiteraard je eigen keuze. Maar ik ben van mening dat onderhoud bij de officiële dealer hoort te gebeuren. Die jongens krijgen er speciale training voor. Ook eventuele terugroepacties en software updates worden gedaan.
Helemaal mee eens, maar dan wel tegen eerlijke kosten. Op deze manier (heel andere prijzen hanteren dan op hun eigen site staan) voelt als oplichting. Een paar tientjes meer snap ik, maar het dubbele daarvan niet.
Voor een eventuele terugroepactie kom ik natuurlijk wel terug.
Voor de rest lijkt mij het onderhoud van zo'n auto niet al te ingewikkeld. Vandaar ook dat ik naar een universele durf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
E-kona berijder schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:19:
Snelladers langs de route
Ik heb een Kona uit 2019. Vorig jaar was ik tevreden over het vinden van een laadpaal op de route. Als ik bijv. Barcelona invoerde kreeg ik netjes de snelladers te zien.
Begin dit jaar is er een update geïnstalleerd en hij kon geen snelladers meer vinden langs de route.
Terug naar de garage, daar werd het ook geconstateerd en een paar weken later had ik een nieuwe update.
Nu kan ik de snelladers vinden die in de buurt van de route staan (bijv. een afgesloten parkeerterrein bij de Lidl). Daarnaast is dit tot een afstand van maximaal 30 km.
Weer terug naar de garage en die heeft het ook geconstateerd en daar gaf men aan dit komt omdat nu gebruik wordt gemaakt van TomTom.
Zij hebben dit wederom gemeld bij Hyundai, maar nu blijft iedere reactie uit.
Zijn er nog meer lotgenoten met dit probleem?
Niet zozeer ervaring met het vinden van een laadpaal, maar wel met de software-update t.o.v. de originele software:
De nieuwe software is prut. GUI is prut (onhandige zoekfunctie), kaartinformatie is prut (wegeninformatie is aanzienlijk slechter dan de originele software), navigatiesoftware is prut (onhandige keuze qua routes). En blijkbaar is laadpaal-info nu ook prut.
O ja, kom niet met het advies om een app te gebruiken.
...sorry, maar toch: app gebruiken. Apple Maps is al een verbetering voor navigatie, Google Maps blijkt voor mij nog wat beter te zijn. En voor laadpaal-info zijn vast ook betere apps te vinden.

Ben bang dat je bij Hyundai zelf niet snel verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb sinds ik de Kona rij nog geen laadpaal kunnen vinden. Een simpele "laadpaal langs de route" of "laadpaal op bestemming" kent ie niet. Ja, kreeg alle laadpalen in alle dorpjes te zien waar ik over de snelweg langs reed 8)7 Voor normale navigatie vind ik m wel prima, al kan het zoeken naar een straat wel 10000x beter. Jammer dat TomTom op de iPhone niet op de HUD kan projecteren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
  • Laatst online: 03-09 15:11
Nou, al die apps zijn ook prut. Ze geven zelfs privelaadpalen aan. Een paar weken geleden naar Wallonië geweest. Wat een drama. Laders van 22kWh zijn gewoon 11kWh, je moet een creditcard hebben voor veel palen en een aparte app installeren. En ook de locaties kloppen niet, er staat domweg geen paal. 80% van de informatie is niet juist. Veel palen zijn ook van dealers waar je niet over kan beschikken. Dus netto had ik achteraf een laadtijd van 6 UUR nodig om mijn auto weer op te laden en moest ik 25 km rijden om iets te kunnen doen. Bereidt je reis goed voor, en snelladers langs de snelweg zijn ondanks de prijs nog steeds een serieuze optie. In Nederland heb je er bijna geen omkijken naar omdat je over de palen heenrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Luke
Hoe bestaat het dat Hyundai zó'n waardeloze update kan doorvoeren?
Is er dan niemand in het testteam die ziet dat dit een mega achteruitgang is? 8)7
Ik heb nog geen enkele reaktie gezien van iemand die er wel lovend over is.
En hebben de gebruikers al massaal geklaagd?
Ik ga dat in ieder geval wel doen, want dit is echt heel erg triest, de Kona onwaardig.
(Want verder ben ik wel nog steeds zeer tevreden met de auto...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
Zijn er uberhaupt mensen die gebruik maken van deze software? Het is totaal inferieur over de apps die er zijn en alleen een oplossing mocht je geen bereik hebben met je telefoon of geen telefoon bij de hand hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electric Luke
Ik vond de software vóór deze update juist wél fijn werken, en door de integratie met de auto verkoos ik die dan boven losse apps.
Dat gaat nu zeer waarschijnlijk anders worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:31
One-eye864 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:47:
[...]

Waar ik vooral over val is dat ze totaal niet kunnen toelichten wat ze dan meer gedaan hebben. Ze komen niet verder dan: We checken meer zaken. Daarnaast het gebedel op letterlijk 4 plekken (kreeg net nog een mail) om minimaal een 9 als beoordeling op te geven ervaar ik als zeer hinderlijk
Ik krijg na elke beurt een A4-tje mee waarop wordt uitgelegd dat in Korea het cijfer 8 als matig wordt beschouwd, 9 is goed en 10 is uitstekend (o.i.d.). Of ik daar rekening mee wil houden. Ik vraag me af wat hiervan waar is. En ook als dat waar is waarom houden de Koreanen geen rekening met de Nederlandse manier van scoren?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:31
grimlock schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:20:
Zijn er uberhaupt mensen die gebruik maken van deze software? Het is totaal inferieur over de apps die er zijn en alleen een oplossing mocht je geen bereik hebben met je telefoon of geen telefoon bij de hand hebben.
Nu niet meer, alleen voor navigatie woon-werk. Een aantal jaar geleden kon je nog POI's via de USB poort uploaden. Daar had ik alle snelladers in NL opgezet (is nu niet meer te doen, het zijn er nu te veel). Dat was voor mij erg handig. Sinds dat niet meer kon heb ik de laadpaleninfo niet meer gebruikt.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

grimlock schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:20:
Zodat je daar je telefoon niet voor hoeft te gebruiken? En de HUD-integratie. Maar ook, als je eens ergens rijdt waar je geen bereik hebt, telefoon valt uit, etc etc. In de Outlander zit geen navigatie en dan moet je dus altijd met je telefoon pielen. Als je kabeltje dan een keer brak is, zit je al. Ik ben wel fan van ingebouwde navi, mits de bediening wel fatsoenlijk is. Daar schort het nu een beetje aan....

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pmiddeld schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Ik krijg na elke beurt een A4-tje mee waarop wordt uitgelegd dat in Korea het cijfer 8 als matig wordt beschouwd, 9 is goed en 10 is uitstekend (o.i.d.). Of ik daar rekening mee wil houden. Ik vraag me af wat hiervan waar is. En ook als dat waar is waarom houden de Koreanen geen rekening met de Nederlandse manier van scoren?
Dan hebben ze wat mij betreft pech. ;) Wij scoren immers van 1-10, boze tongen beweren zelfs dat we bij 0 beginnen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 10:38
[...]

Wat ik even niet begrijp, waarom bepalen zij welk cijfer je moet geven? Als ze je dan al vragen om een score te geven voor hun diensten dan ben je toch vrij om te geven wat je wilt? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
[...]

Ik geloof er werkelijk niks van dat het iets met Korea te maken heeft. Heel "toevallig" werken alle NPS (Net promoter score) met het principe dat pas vanaf een 9 iemand je merk echt gaat promoten. Ik heb sterk de indruk dat de dealers puur een wit voetje willen halen bij Hyundai NL.

Een eerlijke beoordeling invullen vind ik helemaal prima maar ga me niet 4x (binnen een uur) vragen om toch wel minimaal een 9 in te vullen want anders kan ik beter niks invullen. Dat werk nogal averechts bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:16
Doordat ik een leaseauto mag uitzoeken heb ik een Hyundai Kona Electric Limited via Private Lease ANWB/LeasePlan beschikbaar. Het maandtarief is zeer scherp door de actie destijds via de ANWB. Ik weet niet of dit de plek hiervoor is, maar ik kan me voorstellen dat er op dit forum ook potentiële kopers rondneuzen. Bij interesse kan je me altijd een DM sturen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
Nou spannend ik ga mijn Kona vandaag ophalen 😁

Over die beoordeling en onderhoudskosten, misschien een laag cijfer geven en de kosten benoemen? Als het Koreaans beoordeeld wordt misschien is de volgende beurt wel goedkoper

Vond het ook niet kunnen dat ze 2 weken geleden zonder aankondiging de nieuwprijzen 1000 euro duurder hadden gemaakt. De verkoper vertelde dat zelfs klanten die in het koopproces zaten hiermee verrast werden. Het kwam van hogerop en de verkopers werden leuk de dag voor de doorvoering op de hoogte gebracht...

Naja, ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Veel plezier! de mijne gaat vandaag 2 dagen logeren in de garage voor een nieuwe tractiemotor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 20:58
vincenthart schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 06:43:
Mazzelbibs. Op 3 jan besteld maar nog steeds niks ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:41:
Veel plezier! de mijne gaat vandaag 2 dagen logeren in de garage voor een nieuwe tractiemotor :-)
Zei ik je toch! Daarna merk je wel weer dat je intussen ook wat acceleratie kwijt was...die is weer terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Dinx
  • Laatst online: 08-07-2024
Sinds een update van ca. 2 maand geleden geeft de navigatie soms de maximale snelheid niet meer aan.
Heeft iemand van jullie deze klacht ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
T-Dinx schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:26:
Sinds een update van ca. 2 maand geleden geeft de navigatie soms de maximale snelheid niet meer aan.
Heeft iemand van jullie deze klacht ook?
Ja, maar wat het nu precies veroorzaakt...
Gisteravond viel me ook iets op, de dynamische max. snelheid op de snelweg werkte prima tot middernacht, daarna ging ie ineens van 130 terug naar 100 :?

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
vincenthart schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 06:43:
:*)
Wanneer had jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
gjtokkel schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:37:
[...]

Mazzelbibs. Op 3 jan besteld maar nog steeds niks ..
Ik heb hem als occasion gekocht. Prijzen zijn erg hoog maar oude auto repareren had ik geen zin meer in

De importeur Hyundai Nederland importeert jonge occasions uit Duitsland. Allemaal rond dezelfde prijs, bijna zo duur als een nieuwe, maar dan heb je die wachttijd dus niet. Ik heb het geluk dat deze 50km op de teller had en wat duitse snufjes als standaard stoelverwarming. Nadeel is de duitse handleiding...

Alleen nog even spannend met laden, nu twee keer zonder problemen en twee keer niet kunnen laden. .. ,,😅

Vandaag even checken bij een laadpunt waar het eerder wel gewoon goed ging, anders moet ik toch even achter de oren krabben

[ Voor 35% gewijzigd door vincenthart op 14-05-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
vincenthart schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:23:
[...]
De importeur Hyundai Nederland importeert jonge occasions uit Duitsland. Allemaal rond dezelfde prijs, bijna zo duur als een nieuwe, maar dan heb je die wachttijd dus niet. Ik heb het geluk dat deze 50km op de teller had en wat duitse snufjes als standaard stoelverwarming. Nadeel is de duitse handleiding...
Gelukkig staat de Nederlandse gewoon online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:23

elmo1

Kona Electric jan-2019

vanaalten schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:49:
[...]
Niet zozeer ervaring met het vinden van een laadpaal, maar wel met de software-update t.o.v. de originele software:
De nieuwe software is prut. GUI is prut (onhandige zoekfunctie), kaartinformatie is prut (wegeninformatie is aanzienlijk slechter dan de originele software), navigatiesoftware is prut (onhandige keuze qua routes). En blijkbaar is laadpaal-info nu ook prut.

[...]

...sorry, maar toch: app gebruiken. Apple Maps is al een verbetering voor navigatie, Google Maps blijkt voor mij nog wat beter te zijn. En voor laadpaal-info zijn vast ook betere apps te vinden.

Ben bang dat je bij Hyundai zelf niet snel verder komt.
Inderdaad met elke nieuwe software update weten ze de boel nog slechter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb geen ervaring heb met laadpassen (heb een dongle van de zaak) maar ik heb er voor de komende zomervakantie in Denemarken wel 1 nodig.

Mijn druppel hier in Nederland werkt overal en bij elke aanbieder. Is het betaal systeem in het buitenland ook universeel? Kan ik gewoon een random laadpas nemen en er vanuit gaan dat die overal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Hoogst verbaasd vorige week: het standaard onderhoud wordt niet meer bij de dealer gedaan volgens de leasemaatschappij, maar bij Profile... De dealers hebben zich uit de markt geprijsd blijkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door daemonix op 16-05-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
daemonix schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:57:
Hoogst verbaasd vorige week: het standaard onderhoud wordt niet meer bij de dealer gedaan volgens de leasemaatschappij, maar bij Profile... De dealers hebben zich uit de markt geprijsd blijkbaar.
Ik denk dat ze bij Hyundai eerder nog meer marge weg willen pikken en dat we niet meer bij erkende dealers terecht kunnen maar bij de "dozenschuivers" van deze wereld. Dus kwantiteit boven kwaliteit. Over een paar maanden zullen we lezen wat daar allemaal weer mis mee is en dat Hyundai daar blind voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tsja, dat is NMFP. ;) Ben wel benieuwd naar wanneer de accuwissel nu eindelijk eens gaat plaatsvinden (september 2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
daemonix schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:57:
Ik snap die leasemaatschappij helemaal. Mijn auto gaat voor de 30000km beurt volgende week naar kwikfit. Prijsverschil is ongeveer 135 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Cxxxx71 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Ik snap die leasemaatschappij helemaal. Mijn auto gaat voor de 30000km beurt volgende week naar kwikfit. Prijsverschil is ongeveer 135 euro.
Ik ook. Prijs bij de dealer slaat gewoon helemaal nergens op, er hoeft eigenlijk niets te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Chaoss schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:36:
Ik heb geen ervaring heb met laadpassen (heb een dongle van de zaak) maar ik heb er voor de komende zomervakantie in Denemarken wel 1 nodig.

Mijn druppel hier in Nederland werkt overal en bij elke aanbieder. Is het betaal systeem in het buitenland ook universeel? Kan ik gewoon een random laadpas nemen en er vanuit gaan dat die overal werkt?
Ik ben een paar weken geleden in Denemarken geweest, en ik stond echt versteld van de hoeveelheid laadpalen langs de snelweg. Letterlijk op elke rustplaats(ook zonder benzinepomp) staat een laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
daemonix schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:22:
[...]

Ik ook. Prijs bij de dealer slaat gewoon helemaal nergens op, er hoeft eigenlijk niets te gebeuren.
Wat staat er in de garantiebepalingen mbt het onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
patrickt35 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Wat er in de garantiebepalingen staat doet er in deze niet toe. Het is wettelijk geregeld dat als de auto volgens fabrieksopgave onderhouden wordt, de garantie blijft gelden.

https://www.autoweek.nl/onderhoud/fabrieksgarantie/

Er hoeven zelfs geen originele Hyundai onderdelen gebruikt te worden, als de specificaties maar juist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Cxxxx71 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:46:
[...]

Wat er in de garantiebepalingen staat doet er in deze niet toe. Het is wettelijk geregeld dat als de auto volgens fabrieksopgave onderhouden wordt, de garantie blijft gelden.

https://www.autoweek.nl/onderhoud/fabrieksgarantie/

Er hoeven zelfs geen originele Hyundai onderdelen gebruikt te worden, als de specificaties maar juist zijn.
Nu heeft een EV geen motor waar olie in zit, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat een schadeexpert vergaand onderzoek kan uitvoeren om aan te tonen dat eventuele schade de oorzaak is van slecht onderhoud door een vakgarage.
Ik zou het onderhoud door een erkend dealer laten doen. Tevens krijgt je auto ook gelijk alle software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
vincenthart schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Ik heb hem als occasion gekocht. Prijzen zijn erg hoog maar oude auto repareren had ik geen zin meer in

Alleen nog even spannend met laden, nu twee keer zonder problemen en twee keer niet kunnen laden. .. ,,😅

Vandaag even checken bij een laadpunt waar het eerder wel gewoon goed ging, anders moet ik toch even achter de oren krabben
Importeren uit een buurland doet altijd iemand anders dan de importeur. Denk aan dealer die dit open initiatief doet of universeel. Een importeur levert alleen nieuwe voertuigen en hebben niks aan gebruikt spul.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Dat is de zorg van de leasemaatschappij, sowieso is het consumentenrecht niet op hun van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincenthart
krizzziz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:54:
[...]

Importeren uit een buurland doet altijd iemand anders dan de importeur. Denk aan dealer die dit open initiatief doet of universeel. Een importeur levert alleen nieuwe voertuigen en hebben niks aan gebruikt spul.
Oh oke

Dan wel interessant dat meerdere merkdealers dit doen. Kunnen de vraag niet aan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
Sinds kort last van de knopbediening op het stuur die het niet meer doet. De schakelaar waarmee de ACC op reset wordt gezet....of waarmee de ingestelde snelheid omhoog kan, beweegt wel, maar klikt niet meer en werkt ook niet meer. Iemand die weet hoe dat spul van het stuur gehaald kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 15:44

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Glasbakkie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:00:
Sinds kort last van de knopbediening op het stuur die het niet meer doet. De schakelaar waarmee de ACC op reset wordt gezet....of waarmee de ingestelde snelheid omhoog kan, beweegt wel, maar klikt niet meer en werkt ook niet meer. Iemand die weet hoe dat spul van het stuur gehaald kan worden?
Als het een leaseauto is, naar de dealer gaan :P
(Al zit er toch sowieso lange garantie op Hyundai's?)

Xbox Series X | Playstation 5

Pagina: 1 ... 102 ... 143 Laatste