Het grote Hyundai Kona Electric topic

Pagina: 1 ... 103 ... 143 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

patrickt35 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Ik ben een paar weken geleden in Denemarken geweest, en ik stond echt versteld van de hoeveelheid laadpalen langs de snelweg. Letterlijk op elke rustplaats(ook zonder benzinepomp) staat een laadpaal.
Welke pas of app heb je gebruikt? En kon je daarmee overal terecht?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50
Chaoss schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:36:
[...]

Welke pas of app heb je gebruikt? En kon je daarmee overal terecht?
Ik was voor zaken in Denemarken, dus met een diesel.
Maar het viel mij gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsstunt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:18
Iemand een idee of de nieuwe HV batterij echt een helemaal nieuw exemplaar is?
Je kan natuurlijk niet zien of ze gewoon een aangepaste batterij samenstellen uit modules van eerder vervangen batterijen met bv ongeveer dezelfde km stand.
Want ik ben superzuinig op mijn batterij geweest, auto heeft in 2,5 jaar maar 20.000 km gereden, alles heel rustig in eco en tussen 20 en 80 % en nul keer snelgeladen. Dus als het een refurbished batterij is is de kans groot dat hij in slechtere staat is dan mijn huidige batterij.

Ik heb de batterij van mijn Tesla S op dezelfde manier behandeld, en die heeft nu, na 8,5 jaar en 170.000 km 100,37% van de capaciteit van toen hij nieuw was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-03 16:00
prijsstunt schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:22:
Zoals gezegd, bij de wissel van mijn batterij (bij 150.000 km) had ik een aanzienlijke winst in range. Van de buitenkant is ie zeker helemaal nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Zijn die accu wissels nou nog niet rond? Die van mij is in juli vorig jaar al vervangen. Ik was alleen wel mijn auto 6 weken kwijt daardoor. Ik kreeg een foutmelding en mocht niet meer verder rijden van de dealer.

Gisteren de Ioniq 5 besteld. Dus over ±een half jaar kan ik die gaan ophalen en de Kona weer inleveren.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nog niets gehoord van accuwissel afgezien van de mededeling dat het gaat gebeuren...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:32

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

daemonix schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:09:
Nog niets gehoord van accuwissel afgezien van de mededeling dat het gaat gebeuren...
Ik heb recent een mail gestuurd naar de klantenservice van Hyundai. In de chat werd mij verteld dat ze daar op kenteken (auto is van september 2019) kunnen zien wanneer de wissel ingepland is.

We gaan het zien (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Brieven worden nog steeds verstuurd, ik heb vandaag via de leasemij een brief doorgestuurd gekregen, afspraak ingepland voor 24 juni.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:50

elmo1

Kona Electric jan-2019

prijsstunt schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:22:
Je kan natuurlijk niet zien of ze gewoon een aangepaste batterij samenstellen uit modules van eerder vervangen batterijen met bv ongeveer dezelfde km stand.
Want ik ben superzuinig op mijn batterij geweest, auto heeft in 2,5 jaar maar 20.000 km gereden, alles heel rustig in eco en tussen 20 en 80 % en nul keer snelgeladen. Dus als het een refurbished batterij is is de kans groot dat hij in slechtere staat is dan mijn huidige batterij.

Ik heb de batterij van mijn Tesla S op dezelfde manier behandeld, en die heeft nu, na 8,5 jaar en 170.000 km 100,37% van de capaciteit van toen hij nieuw was.
Ja is compleet nieuw.
Probleem zit hem op cel nivo dat kristalvorming de seperatorwand doorboort met thermal runaway tot gevolg heel kort gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 09:08

The Adder

Happy racing from Holland

elmo1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:19:
[...]

Ja is compleet nieuw.
Probleem zit hem op cel nivo dat kristalvorming de seperatorwand doorboort met thermal runaway tot gevolg heel kort gezegd.
Weet iemand wat er met de 'oude' accu pakketen is gebeurt of gaat gebeuren?
Nu met de huidige grondstoffen problematiek kan ik mij niet voorstellen dat ze gedumpt worden, maar een antwoord heb ik, tot nu toe, nog niet gekregen.....

P.S. Mijn accu is bij ~50000km/02-2022 vervangen, wat mij opviel is dat het verbruik hierna ~10% lager is geworden (17.5 -> 16). Kan natuurlijk toeval zijn geweest qua weer/temp, of zien andere dit ook. De range is is marginaal toegenomen...

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
Los van het prijsverschil, maar wat kan een Kwikfit niet doen bij een onderhoudsbeurt en de dealer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

piwakawaka schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:10:
Los van het prijsverschil, maar wat kan een Kwikfit niet doen bij een onderhoudsbeurt en de dealer wel?
Een stempeltje zetten met Hyundai logo.
Wellicht nog iets specifieks uitlezen met betrekking tot de batterij.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

timovd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:13:
Een stempeltje zetten met Hyundai logo.
8)7 stempeltje zetten, in het digitaal service paspoort? _O- _O- _O-

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:09
piwakawaka schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:10:
Poot uitdraaien, onzin verkopen onee wacht dat kunnen ze daar ook...

Het scheelt vooral per filiaal (Kwikfit of dealer) of je goede service krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 14:19
ldboer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Ook gedaan, teller staat nu op 657. Installeer de eevee app en registreer je als Hyundai rijder, kost niks!
[...]
Teller staat nu op 281...
Zie ook eerdere posts, bij 0 gaan ze er naar kijken, geen garantie dat er ook wat komt.

https://api.eeveeapp.com/referral/wswablzue9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 15:26

R2L

Michel B. schreef op maandag 23 mei 2022 @ 00:10:
[...]

Teller staat nu op 281...
Zie ook eerdere posts, bij 0 gaan ze er naar kijken, geen garantie dat er ook wat komt.

https://api.eeveeapp.com/referral/wswablzue9
Dit is de officiële site waar je een en ander kunt doorlezen én de verwijzing naar je favoriete appstore om de app te downloaden: https://eeveemobility.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
R2L schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Dit is de officiële site waar je een en ander kunt doorlezen én de verwijzing naar je favoriete appstore om de app te downloaden: https://eeveemobility.com/
Misschien ook even doorzetten naar het grote Hyundai Ioniq en het grote Ioniq5 topic?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasbakkie
  • Laatst online: 31-03 16:00
R2L schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Teller nu op 278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23
Bij de 2de onderhoudsbeurt te horen gekregen dat de verdamper van de Airco in de auto kapot is.
Ik word volgende week gebeld om een afspraak te maken voor de reparatie. ik hoop dat het voor de vakantie en hitte gemaakt is, op de onderhoudsbeurt moest ik al een maand wachten...

Ze hebben 2 dagen nodig om de auto te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Snacky817 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:51:
Bij de 2de onderhoudsbeurt te horen gekregen dat de verdamper van de Airco in de auto kapot is.
Ik word volgende week gebeld om een afspraak te maken voor de reparatie. ik hoop dat het voor de vakantie en hitte gemaakt is, op de onderhoudsbeurt moest ik al een maand wachten...

Ze hebben 2 dagen nodig om de auto te maken....
Twee dagen om een verdamper te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
patrickt35 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Twee dagen om een verdamper te vervangen?
Ja, dat vond ik ook al veel. Blijkbaar moet heel het dashboard eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Snacky817 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:01:
[...]

Dan is het wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Snacky817 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:01:
[...]

Wellicht willen ze hem een nachtje houden voor eventuele lekken. Kijken of tie op druk blijft.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Flagg schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:31:
[...]

Wellicht willen ze hem een nachtje houden voor eventuele lekken. Kijken of tie op druk blijft.
Dat lijkt me niet. Een dashboard de-en monteren is een tijdrovende klus.
Die klus klaar je niet in 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 16:27
Vandaag iets vreemd gehad met laden, hij gaf 2x aan dat hij klaar was met laden, ring was ook uit rond de stekker en vervolgens gaat ie weer verder met laden na een paar minuten, ring weer groen...

Heeft iemand dit ook wel eens gehad en zo ja, waarom gebeurt dit?

Doel staat op 100%

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Afgelopen paar dagen heen en weer geweest naar Straatsburg enkele reis van ongeveer 550 km.

En geen centje pijn 2x een 20 minuutjes laden en je bent er met 40% nog in de accu.

En meteen de Duitsers laten zien dat EV niet bekend met 100 op de rechterbaan. :P

Eerste stuk een beetje rustig aan gedaan op de heenweg, maar kwam er al gauw achter dat je best door kan rijden en dus ook gewoon 140 150 in Duitsland gereden. zeker als je nog 250 km kan rijden en de volgende laadessie 150 km verder gepland staat.

Adaptieve cruise control werkt echt uitstekend op dit soort trajecten, zijn stukken van 150 km lang geweest waar ik geen pedaal heb aangeraakt.

De Kona mag blijven wat ons betreft.

Oh en Frankrijk is echt achtergesteld gebied wat een kansloze incompetente prutsers zeg. Enige wat ze kunnen is koken daar.... :)

Oftewel laadpalen bestaan niet of werken niet en eentje met een 2€ starttarief daarna 60c per minuut en 3kw.

Dus vrolijk op de terugweg over de grens naar Duitsland 40 minuten aan de snellader.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:44
Flagg schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:36:
Afgelopen paar dagen heen en weer geweest naar Straatsburg enkele reis van ongeveer 550 km.
Leuk stukje. Het verste dat ik ermee gereden heb is ook ongeveer 550 km, naar Disneyland Parijs. Ik vond 1x laden in België wel voldoende. Bij het hotel kon ik mijn auto weer volladen voor noppes. Is volgens mij bij heel veel hotels zo in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Flagg schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:36:
Oh en Frankrijk is echt achtergesteld gebied wat een kansloze incompetente prutsers zeg. Enige wat ze kunnen is koken daar.... :)

Oftewel laadpalen bestaan niet of werken niet en eentje met een 2€ starttarief daarna 60c per minuut en 3kw.
Yeeeaaa... ook nog te veel plekken die hun eigen pasje nodig hebben. Ik had via ABRP ingesteld dat ie alleen laadpalen zoals ionity en fastned moest zoeken. Bekend merk, altijd genoeg laadpalen, en geen apart pasje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Enrique
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik heb al eens geschreven, im de wintermaanden wonen we in Spanje.
Endingen am Kaiserstuhl-Benidorm, 1600 Kilometer.

Voor ons zijn dan de laadkosten wat minder van belang, dit omdat deze 2x1600 kilometer maar een keer per jaar voorkomen, dus in Frankrijk en tot Girona (E) laden we uitsluitend bij Ionity, Fastned en Tesla. Duur?, jazeker, maar deze laders doen het tenminste. Vooral Ionity is peperduur omdat deze per minuut afrekenen, maar deze laders gebruiken we maar zeer kort. Verder laden we vol tijdens de hotelovernachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

s0larus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:14:
[...]

Yeeeaaa... ook nog te veel plekken die hun eigen pasje nodig hebben. Ik had via ABRP ingesteld dat ie alleen laadpalen zoals ionity en fastned moest zoeken. Bekend merk, altijd genoeg laadpalen, en geen apart pasje nodig.
Ja had ik ook gedaan met abrp, maar als ze gewoon op available staan in alle apps en er simpelweg geen paal staat of hij staat helemaal uit, helpt zelfs abrp niet meer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

Voor de DIY navigatie updaters: er is een nieuwe update beschikbaar 'Map en software update mei 2022' en nu ook voor de Gen5 versie!

Release versions:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MBoXl_YafKK5D1aN4Ttqa66CpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G8hlnbrSE7hJsp388U47hGRq.png?f=fotoalbum_large

Release notes:
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/632

P.S. Ben nu aan het downloaden (~20Gb) en ga vanmiddag "installeren"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Flagg schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:07:
[...]

Ja had ik ook gedaan met abrp, maar als ze gewoon op available staan in alle apps en er simpelweg geen paal staat of hij staat helemaal uit, helpt zelfs abrp niet meer. :)
Echt jammer dat er geen goed netwerk is met status updates van alle laadpalen in europa. Er is https://oplaadpalen.nl/ maar die werkt alleen goed in Benelux :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 10:38
The Adder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:34:
Voor de DIY navigatie updaters: er is een nieuwe update beschikbaar 'Map en software update mei 2022' en nu ook voor de Gen5 versie!

Release versions:
[Afbeelding]

Release notes:

Ben benieuwd of nu het probleem in de navigatie met de maximale toegestane snelheid op (snel)wegen is opgelost. Ik zie nog regelmatig 3 streepjes zoals op dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq_zH_lnSb-nzxnHAWr2N-31fjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2kSkRs0djicRUTPZX5p6cML.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23

Release versions:
[Afbeelding]

Release notes:

Ik hoop dat het 'normaal' zoeken op adres weer terug is, wat een drama is dat geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Ik hoop dat het 'normaal' zoeken op adres weer terug is, wat een drama is dat geworden
Ik spreek het adres (of de naam van de POI) eigenlijk altijd in - dat werkt erg goed! Ook geeft ik de bestemming vaak al in op de Bluelink app en stuur deze direct naar de Kona. Adres invoeren op de Kona navigatie doe ik eigenlijk nooit, hoogstens bladeren tussen eerdere bestemmingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
MaxLaadvermogen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Ik spreek het adres (of de naam van de POI) eigenlijk altijd in - dat werkt erg goed! Ook geeft ik de bestemming vaak al in op de Bluelink app en stuur deze direct naar de Kona. Adres invoeren op de Kona navigatie doe ik eigenlijk nooit, hoogstens bladeren tussen eerdere bestemmingen.
Bluelink heb ik niet (2019 kona); spraakherkenning is een drama in mijn ervaring, ik wil gewoon een (deel van) een straatnaam in kunnen typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 10:38
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Bluelink heb ik niet (2019 kona); spraakherkenning is een drama in mijn ervaring, ik wil gewoon een (deel van) een straatnaam in kunnen typen.
Dat kan toch ook gewoon? Ik heb echt nog nooit problemen gehad met het vinden van een straatnaam. Ik typ: 'Straatnaam 123 amersfoort', tik op zoeken en het is gaan met die banaan. En als ik bijvoorbeeld naar een bedrijf of pretpark ga dan typ ik bijv. 'efteling' of ' Jumbo amersfoort', druk op enter en alles word gevonden. In Google maps zoek je trouwens precies op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

_-= Erikje =-_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Update gedaan, zonder problemen!

Maar moet je teleurstellen, adresinvoer is niet veranderd....

Zie eigenlijk überhaupt niet zoveel zichtbare verandering, maar heb alleen even snel door 'geklikt' en nog niet gereden o.i.d.
Waarschijnlijk zitten de meeste veranderingen onder de motorkap (waar nu mijn trunkje zit :9~) en ik hoop maar dat de wegen en poi's wel zijn aangepast naar de laatste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Laatst online: 19-09 19:33

Release versions:
[Afbeelding]

Release notes:

Hoi,

Die heb ik er al opstaan van 27/03
Weet niet of er dat mee te maken heeft, maar mijn luisprekers vallen vrij vaak uit sindsdien.
De garage gaat proberen een nieuwe te bestellen bij Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 15:44

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Buske schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:11:
[...]

Hoi,

Die heb ik er al opstaan van 27/03
Weet niet of er dat mee te maken heeft, maar mijn luisprekers vallen vrij vaak uit sindsdien.
De garage gaat proberen een nieuwe te bestellen bij Hyundai.
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/899
Begin juni komt de update echt uit staat daar :-)

Kona heeft zo te zien ook nog als laatste update Februari 2022

[ Voor 7% gewijzigd door RazorX4 op 30-05-2022 19:50 ]

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35
Heb nu iets vreemds, het waarschuwingsgeluid van de lane assist is bijna niet meer hoorbaar, maar de toon van de kruisverkeer sensor is opeens keihard en en vervormd.. denk dat er een speaker kapot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinberghuis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 22:26
The Adder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Zie eigenlijk überhaupt niet zoveel zichtbare verandering, maar heb alleen even snel door 'geklikt' en nog niet gereden o.i.d.
Waarschijnlijk zitten de meeste veranderingen onder de motorkap (waar nu mijn trunkje zit :9~) en ik hoop maar dat de wegen en poi's wel zijn aangepast naar de laatste stand.
En de Android auto? Die al full screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Laatst online: 19-09 19:33
RazorX4 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:47:
[...]

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/899
Begin juni komt de update echt uit staat daar :-)

Kona heeft zo te zien ook nog als laatste update Februari 2022
Bedankt, ik kijk er naar uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08

incmve

maredana.nl

CopyCatz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:09:
Heb nu iets vreemds, het waarschuwingsgeluid van de lane assist is bijna niet meer hoorbaar, maar de toon van de kruisverkeer sensor is opeens keihard en en vervormd.. denk dat er een speaker kapot is..
Kijk even naar je 12v accu.
Ik had hetzelfde en 2 dagen later mijn 12v leeg.
Parkeersensoren waren ook amper hoorbaar.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Cemmey schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Dat kan toch ook gewoon? Ik heb echt nog nooit problemen gehad met het vinden van een straatnaam. Ik typ: 'Straatnaam 123 amersfoort', tik op zoeken en het is gaan met die banaan. En als ik bijvoorbeeld naar een bedrijf of pretpark ga dan typ ik bijv. 'efteling' of ' Jumbo amersfoort', druk op enter en alles word gevonden. In Google maps zoek je trouwens precies op dezelfde manier.
in mijn ervaring vind je niets als je de straat niet helemaal invult, in het oude systeem kon je gewoon de volgende letters aantikken en kreeg je een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
incmve schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Kijk even naar je 12v accu.
Ik had hetzelfde en 2 dagen later mijn 12v leeg.
Parkeersensoren waren ook amper hoorbaar.
Shit, heb tot nu toe geen problemen gehad met de 12v accu.. heb jij een 2020 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Morgen de auto afgeven voor een nieuwe motor en tandwielkast (ratelt nogal)

Gelukkig is nu ook de airco aan het suizen (alsof je een gasfles onder het dashboard hebt liggen) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08

incmve

maredana.nl

CopyCatz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:11:
[...]

Shit, heb tot nu toe geen problemen gehad met de 12v accu.. heb jij een 2020 model?
Ja ik heb ook een 2020 model.
Begon bij mij ook met lane warning, ik zag op de HUD wel dat die begon te knipperen maar geluid was er niet.
Handsfree bellen werkte ook niet meer, tenminste de microfoon deed het niet meer.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
CopyCatz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:09:
Ik had hetzelfde. Ook de parkeersensoren waren niet meer te horen. De volgende dag was de 12V-accu leeg....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Op en neer naar Venetië geweest via Oostenrijk met onze 64 kWh Kona. In Duitsland Af en toe flink doorgereden, meestal 120 aangehouden. italië meestal de 130 aangehouden, om op tijd te arriveren. 3100 km en 16.1 kWh/ 100 km (ca 500 kWh).

Verschillenden keren bij Aldi (1 uur is meer dan genoeg) of Lidl kunnen snel laden, ook in Oostenrijk, vlak voor Innsbruck. Bij Aldi-Süd vanaf 1 juni aanstaande alleen nog betaald, credit card of eigen laadkaart, 32ct / kWh. Nog steeds concurrerend. Op zondagen overigens allemaal dicht. Een enkele keer laadde er al iemand op. Sommige stations konden niet twee, ook niet AC, tegelijkertijd aan. Max. 10 minuten moeten wachten en een keer een ander aangesloten, die zelf al was geen winkelen.

Op alle plekken werkte in Duitsland mijn Duitse Hyundai (EnWb+) kaart, 52 ct / kWh snelladen, behalve bij Ionity (72ct), waar de kaart niet zou werken… In de buurt van Würtzburg was het bij een Allego station ook niet mogelijk tegelijkertijd twee auto’s snel te laden, terwijl de Kona een bescheiden snellader is. Daar Bonnet voor het eerst gebruikt.

In Italië bleek aan de E45 bij Rovereto (Nogaredo) ook gratis snelladen. In Mestre was bij Vega benzine station een laadpaal (ChargePoint) bij een restaurant. Werkte alleen via hun app. Geïnstalleerd, aangemeld en werkte. (Ze halen alleen een vooruit betaling van 30 euro van je credit card. Ik had dat niet gezien, zeker in de kleine lettertjes).

Oostenrijk ook geen probleem, bijtanken bij restaurant aan snelweg. Tip: meld je auto bij Asfinag aan en je kan bij toltunnels gelijk doorrijden. Binnen een half uurtje de factuur binnen. (Wel 18 dagen van te voren doen als consument). Bleek handig, omdat we vanwege een wegafsluiting een andere route moesten nemen.

Reis gepland met ABRP, wat erg betrouwbaar bleek, wanneer je alle parameters correct hebt.

Alleen wanneer de accu beneden de ca 25 pct komt, namen de nog te maken kilometers in de Kona voorspelling sneller af dan verwacht. Van de 50 in het begin, had ik er bij 18 pct nog 30 over.

Tenslotte, belangrijkste probleem: de Kona gaf geen laadstations op de kaart aan in Italië, wel soms de richting, maar ook naar plaatsen waar geen afslag was… wellicht de routeplanner laten updaten. Was verder geen groot probleem, want Google Maps met “charging station” vond zelfs oplaadplaatsen die niet in ChargeMap stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
The Adder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Hier ook. 15 a 20 minuten geduld hebben, met een paar minuten zonder audio rijden. Paar keer herstarten en daarna als vanouds weer opstarten.

Niet heel veel gezocht, maar inderdaad zo op het eerste gezicht zie ik geen veranderingen.
Dat wel. Heb in elk geval gemerkt dat de wegen op de High Tech Campus in Eindhoven er wat beter opstaan.

Helaas heeft de navigatie nog niet door dat je vanaf de snelweg-afrit daadwerkelijk het terrein op kan - wat enigszins begrijpelijk is, want 's-avonds en in het weekend is het terrein afgesloten behalve voor mensen met Campus-toegang. Maar is verdraaid onhandig, want de navigatie kiest nu een weg door Eindhoven i.p.v. de randweg tot de Campus-afrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

vanaalten schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:47:
[...]

Hier ook. 15 a 20 minuten geduld hebben, met een paar minuten zonder audio rijden. Paar keer herstarten en daarna als vanouds weer opstarten.

[...]

Niet heel veel gezocht, maar inderdaad zo op het eerste gezicht zie ik geen veranderingen.

[...]

Dat wel. Heb in elk geval gemerkt dat de wegen op de High Tech Campus in Eindhoven er wat beter opstaan.

Helaas heeft de navigatie nog niet door dat je vanaf de snelweg-afrit daadwerkelijk het terrein op kan - wat enigszins begrijpelijk is, want 's-avonds en in het weekend is het terrein afgesloten behalve voor mensen met Campus-toegang. Maar is verdraaid onhandig, want de navigatie kiest nu een weg door Eindhoven i.p.v. de randweg tot de Campus-afrit.
:P Welke versie is de software nu ?
De nieuwe zou als het goed is moeten eindigen met 2205** (dag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

RazorX4 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:10:
[...]
:P Welke versie is de software nu ?
De nieuwe zou als het goed is moeten eindigen met 2205** (dag)
Ik heb het volgende (Kona 2018):

Platform
Standard-class Gen5 Navigation
Bijgewerkt
30.05.2022
Model
OSAE.S5AMN.EU
Software
OSEV.EUR.293.210701.MICOM.DL
Navigatie
STD5M.EUR.HMC.220519.f38608a
Kaart
EUR.15.41.54.013.323.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Cemmey schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:07:
[...]

ik moet Straat 123, Plaats (komma er dus tussen doen) invoeren, anders vind ie regelmatig op basis van de straatnaam een hotel of zo met dezelfde naam |:( In Google Maps werkt het inderdaad ook zo, maar daar werkt het wel goed 8)7 Merk wel dat het ligt aan de straatnamen trouwens want met sommige adressen vind ie 1 of 2 regels maar met andere wel 30 en dat is best ruk voor een uniek adres....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:44:

Gelukkig is nu ook de airco aan het suizen (alsof je een gasfles onder het dashboard hebt liggen) :D
tractiemotor is helemaal goed nu, helaas is de verdamper lek onder het dashboard. Heb nu een Kona zonder airco/kachel }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snacky817
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:16:
[...]

tractiemotor is helemaal goed nu, helaas is de verdamper lek onder het dashboard. Heb nu een Kona zonder airco/kachel }:O
Mijn verdamper van de Kona is ook lek... Verdamper is moeilijk leverbaar en hopelijk 11 juli binnen, dan is mijn reparatie afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Onze Kona staat weer bij de dealer. Net geen maand mee kunnen rijden. Accu pakket moet weer vervangen worden (2e keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:48
ikke5000 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:50:
Onze Kona staat weer bij de dealer. Net geen maand mee kunnen rijden. Accu pakket moet weer vervangen worden (2e keer).
Oei...
En wat is deze keer de reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
mijn issues zijn weer verholpen (LKA geluid weg, achter kruisend verkeer geluid keihard, sos status rood). Er was een probleem met de versterker blijkbaar.. beetje vaag. Geen problemen met de accu gehad trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door CopyCatz op 04-06-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:11
@Blackraven Ja, eerder gehad. Vanmorgen ook nog. Maar nu zag ik wat er aan de hand was.
Auto 100%, maar auto was 12v accu tegelijk aan het bijladen uit het grote pakket. Auto nog aan stekker, dus gaat auto meteen het grote pakket bijladen. Duurde een a twee minuten.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Snacky817 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Mijn verdamper van de Kona is ook lek... Verdamper is moeilijk leverbaar en hopelijk 11 juli binnen, dan is mijn reparatie afspraak.
Inderdaad, bij mij maken ze pas een afspraak als de verdamper binnen is. Tot die tijd arko, stoelverwarming en stuurverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
braxx1980 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Oei...
En wat is deze keer de reden?
In eerste instantie brandde alleen het lampje van de airbag toen we hem terugkregen. Daarvoor moest een nieuwe unit besteld worden. Niets meer van gehoord. Vorige week brandde er allerlei lampjes toen mijn vrouw hem net opgeladen had. Ze hebben hem daar doorgemeten en diagnose was nieuw accu pakket. Dit accepteren wij niet voor een nieuwe auto die wij gekocht hebben (wij leasen niet). Hyundai Nederland gebeld en die verwijzen ons naar de dealer en de dealer verwijst ons naar Hyundai Nederland. Nu een gesprek ingepland met de eigenaar van de garage maar die gaat eerst met vakantie :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:44:

Klinkt als mijn auto, ik heb ook suizen in het dashboard en er ratelt iets als ik rem bij snelheden onder de 15. Ben nog een kleine 400km van huis (vakantie) dinsdag de dealer maar eens bellen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-08 10:52
ikke5000 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:45:
[...]

In eerste instantie brandde alleen het lampje van de airbag toen we hem terugkregen. Daarvoor moest een nieuwe unit besteld worden. Niets meer van gehoord. Vorige week brandde er allerlei lampjes toen mijn vrouw hem net opgeladen had. Ze hebben hem daar doorgemeten en diagnose was nieuw accu pakket. Dit accepteren wij niet voor een nieuwe auto die wij gekocht hebben (wij leasen niet). Hyundai Nederland gebeld en die verwijzen ons naar de dealer en de dealer verwijst ons naar Hyundai Nederland. Nu een gesprek ingepland met de eigenaar van de garage maar die gaat eerst met vakantie :( .
Ik snap het probleem niet, je hebt 5 jaar algehele garantie op de auto en zelfs 8 jaar op het accu pakket, dus...., je krijgt een nieuwe accu.

Ik zat in het recall traject van de accu, heb nu na 2,5 jaar een hele nieuwe accu, gratis en voor niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke5000
Ik weet dat we formeel niets te vertellen hebben vanwege de garantie maar we hebben deze auto nu 22 maanden en er nog maar 8 maanden mee kunnen rijden. Wie wil straks een auto overnemen die de meeste tijd bij de dealer staat omdat hij het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

ikke5000 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:15:
Ik weet dat we formeel niets te vertellen hebben vanwege de garantie maar we hebben deze auto nu 22 maanden en er nog maar 8 maanden mee kunnen rijden. Wie wil straks een auto overnemen die de meeste tijd bij de dealer staat omdat hij het niet doet?
Eens met je rechtsbijstand anders praten want het product voldoet niet aan de verwachtingen en als hij 2/3 van de levensduur niet tot je beschikking hebt dan zijn er wellicht wel juridische mogelijkheden.
Heb ooit ook een auto na 12 maanden terug gebracht na de dealer na veel problemen.
Kapotte bak, losschietende versnellingkabel ook na vernieuwing.
Pruts werk kroonsteentjes om stroom te verbinden had hier een onafhankelijke partij voor een rapport voor ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dus als jij een auto verkoopt/inruilt ga je vertellen dat het geen fijne auto was en dat ie de eerste 2 jaar alleen bij de dealer stond?

Ik zie het probleem nog steeds niet tenzij je iedere keer een Suzuki Alto van 10 jaar oud mee krijgt als vervanging of een andere willekeurige brandstof auto.

Jij hebt straks een auto die verdomd weinig km heeft gedraaid ondanks dat jij veel meer km hebt gemaakt die niet te zien zijn als afschrijving op je eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
Natuurlijk is het vervelend als je steeds problemen hebt (gehad) met je auto. Maar als het iedere keer netjes wordt opgelost en je niet iedere keer met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, tja, het zijn toch nog steeds mechanische apparaten en daar kan iets stuk aan gaan.

Maar inderdaad, 2/3 van de tijd niet de beschikking hebben over je eigen auto is wel erg extreem. Kwam dat door de vele storingen of lakse houding van de dealer of niet beschikbaar zijn van onderdelen?

Misschien moet je dat toch eens voorleggen aan je rechtsbijstandsverzekering of een andere jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafjes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-02 10:24
ikke5000 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:50:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikke5000
Flagg schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:05:
[...]

Dus als jij een auto verkoopt/inruilt ga je vertellen dat het geen fijne auto was en dat ie de eerste 2 jaar alleen bij de dealer stond?

Ik zie het probleem nog steeds niet tenzij je iedere keer een Suzuki Alto van 10 jaar oud mee krijgt als vervanging of een andere willekeurige brandstof auto.

Jij hebt straks een auto die verdomd weinig km heeft gedraaid ondanks dat jij veel meer km hebt gemaakt die niet te zien zijn als afschrijving op je eigen auto.
We moeten toch een eerlijk antwoord geven als ze vragen waarom hij zo weinig km's gereden heeft? Maar goed we wachten eerst het gesprek met de dealer maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Meestal heeft een auto een lage km-stand omdat er niet zoveel mee gereden is. Prima, toch?
En een bijna nieuwe accu. Wat wil een koper nog meer?

Mijn auto krijgt in juli een nieuwe accu na 85K km. Daar zal de volgende eigenaar zeker blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
ikke5000 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:49:
[...]

We moeten toch een eerlijk antwoord geven als ze vragen waarom hij zo weinig km's gereden heeft? Maar goed we wachten eerst het gesprek met de dealer maar even af.
Ik heb onze Kona vlak voor de corona tijd besteld en de kosten uitgerekend op basis van woon-werkverkeer wat vervolgens praktisch 2 jaar heeft stilgelegen, dus een "te lage" kilometerstand gaat echt niet opvallen hoor.. Anders kan de dealer altijd nog beweren dat jij een oud vrouwtje bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Flagg schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:05:
[...]

Wij noemen dat een maandagmorgen carnavals gevalletje ben je niet blij mee _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

elmo1 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:18:
[...]

Wij noemen dat een maandagmorgen carnavals gevalletje ben je niet blij mee _O-
Als je emotioneel naar een auto kijkt wel ja, als je het objectief bekijkt heb je een auto die een betere quality control heeft gehad dan welke andere auto dan ook.

Ik heb liever dat het eerste jaar de problemen boven komen drijven dan 3 maanden na de garantie. Maar wie ben ik.. :)

Maar ik heb dan ook geen emotionele band met een auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Flagg schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Als je emotioneel naar een auto kijkt wel ja, als je het objectief bekijkt heb je een auto die een betere quality control heeft gehad dan welke andere auto dan ook.

Ik heb liever dat het eerste jaar de problemen boven komen drijven dan 3 maanden na de garantie. Maar wie ben ik.. :)

Maar ik heb dan ook geen emotionele band met een auto. :P
Heb je absoluut ook een punt.

En met een maandag morgen carnavals gevalletje heb je ook geen emotionele band hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Gisteren is er onder garantie een nieuw accupakket ingelegd ivm de teruproep actie. 30.000km op de teller.

Valt me ineens op dat je zon alu strook ziet onder de auto. Kan me niet herinneren dat ik dat hiervoor ook had. Klopt mijn beeld? Weet iemand de redenen voor deze wijziging? Als ik tenminste correct ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2byYvLIIvP8PbxHWplL-cwOhAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOZ7WVAMizfHkgUneGcMbVjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
spidertje schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:43:
Gisteren is er onder garantie een nieuw accupakket ingelegd ivm de teruproep actie. 30.000km op de teller.

Valt me ineens op dat je zon alu strook ziet onder de auto. Kan me niet herinneren dat ik dat hiervoor ook had. Klopt mijn beeld? Weet iemand de redenen voor deze wijziging? Als ik tenminste correct ben.

[Afbeelding]
Zo ziet mijn 2020 er standaard uit, dus je hebt een nieuwe batterij, gefeliciteerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

spidertje schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:43:

[Afbeelding]
:D Dat is normaal..
:) Mijn 2020 Kona heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtabak
Kleur van het 2019 pakket was anders. Heb nu ook een nieuw pakket en dat zie je inderdaad duidelijker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
CopyCatz schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:05:
[...]

Zo ziet mijn 2020 er standaard uit, dus je hebt een nieuwe batterij, gefeliciteerd ;)
Mmmm…. ziet er eigenlijk niet uit….. jammer dat men dit zo heeft gewijzigd eerlijk gezegd.

Iig nu duidelijk dat er nieuwe accus inzitten… voor wat het waard is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
spidertje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:26:
[...]

Mmmm…. ziet er eigenlijk niet uit….. jammer dat men dit zo heeft gewijzigd eerlijk gezegd.

Iig nu duidelijk dat er nieuwe accus inzitten… voor wat het waard is :)
Beetje offroaden en je hebt de onderkant zo weer donker hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
Met de Kona naar Zuid Frankrijk gereden, ging prima. Verbruik kwam met 2 volwassenen, een kind en een volbepakte auto niet boven de 17kWh/100km uit, dus volgens mij best netjes.
Ik heb de piepschuim bak onder de motorkap zitten en de plaat uit de kofferbak eruit gebaald. Ik kijk nu dus tegen de onderkant van de auto zelf aan, maar kon zo nog meer meenemen zonder dat ik niet meer achteruit kon kijken.

Hier het verhaaltje mbt laden: Krilo_89 in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
Vandaag auto weg gebracht voor recall accu. Drie keer gevraagd en gechecked maar geen ev als vervangend vervoer. Afgelopen weken gaven ze aan dit wel te hebben en ook in brief van Hyundai was dit vermeld. Flink balen in zo een ice rammel bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
ravi 72 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:42:
Vandaag auto weg gebracht voor recall accu. Drie keer gevraagd en gechecked maar geen ev als vervangend vervoer. Afgelopen weken gaven ze aan dit wel te hebben en ook in brief van Hyundai was dit vermeld. Flink balen in zo een ice rammel bak.
Das idd niet zo netjes. Hoort wel bij de recall actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
ravi 72 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:42:
In Tilburg krijg je sowieso geen vervangend vervoer meer, en anders betalen. Was vroeger wel anders maar ja, zoveel verdienen ze niet meer aan onderhoud.. Ik pak altijd maar een app scootertje in de buurt, ook elektrisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
CopyCatz schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:32:
[...]

In Tilburg krijg je sowieso geen vervangend vervoer meer, en anders betalen. Was vroeger wel anders maar ja, zoveel verdienen ze niet meer aan onderhoud.. Ik pak altijd maar een app scootertje in de buurt, ook elektrisch :)
Voor de recall gelden andere regels, ik kreeg netjes een andere kona mee. Bij regulier onderhoud een fiets of ff terug lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Voor de recall gelden andere regels, ik kreeg netjes een andere kona mee. Bij regulier onderhoud een fiets of ff terug lopen
Sterker nog net auto weer opgehaald. Was klaar. Waar je bij anderen nog iets van een vvv bon kreeg of zo hier helemaal niks. Niet eens doekje door interieur gehaald. Auto staat daar en doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ravi 72 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:02:
[...]

Sterker nog net auto weer opgehaald. Was klaar. Waar je bij anderen nog iets van een vvv bon kreeg of zo hier helemaal niks. Niet eens doekje door interieur gehaald. Auto staat daar en doei
Is dat de nieuwe norm, bij een garantie afhandeling moeten we ook een VVV bon krijgen en de auto gepoetst?

Wat rijden we hier Rolls Royce of Bentley? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Flagg schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:34:
[...]

Is dat de nieuwe norm, bij een garantie afhandeling moeten we ook een VVV bon krijgen en de auto gepoetst?

Wat rijden we hier Rolls Royce of Bentley? :+
Uh, in de VS kregen ze zelfs een smak geld omdat je daar gewoon de auto had kunnen inleveren tegen nieuwwaarde.. dat wij minder rechten hebben wil niet zeggen dat Hyundai ons af hoeft te schepen na verkoop van een product met redelijk gevaarlijk mankement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ravi 72 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:02:
[...]

Even geduld, die word gewoon gemailed door Hyundai Nederland. Verwachten dat de dealer je auto schoon maakt vind ik persoonlijk nogal scheef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravi 72
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Even geduld, die word gewoon gemailed door Hyundai Nederland. Verwachten dat de dealer je auto schoon maakt vind ik persoonlijk nogal scheef
Ok sorry wist ik niet. En qua poetsen dat is wel gedaan bij één reguliere beurt. Dus misschien verwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:44
Vandaag na een jaar kwam ik er achter dat ik een laadsessie ook kan beëindigen door te ontgrendelen en de stekker uit de auto te trekken. Voorheen stopte ik een laadsessie door met de laadsleutel uit te checken.

Toch voelt het eigenlijk niet helemaal ok om zomaar de stekker uit de auto te trekken. Wat denken jullie? beter om met het pasje de laadsessie te stoppen of maakt het niets uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Cxxxx71 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:01:
Toch voelt het eigenlijk niet helemaal ok om zomaar de stekker uit de auto te trekken. Wat denken jullie? beter om met het pasje de laadsessie te stoppen of maakt het niets uit?
Thuis ontgrendel ik de auto en dan trek ik de stekker eruit.. bij een laadpaal altijd via de pas of stop knop, sowieso omdat je dan eventueel ook de kabel aan de andere kant los wil hebben. Maar de boel is wel zo beveiligd dat er geen hoge spanning meer op kan staan op het moment dat je de stekker uit de auto trekt, dus het maakt verder niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Cxxxx71 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:01:
Vandaag na een jaar kwam ik er achter dat ik een laadsessie ook kan beëindigen door te ontgrendelen en de stekker uit de auto te trekken. Voorheen stopte ik een laadsessie door met de laadsleutel uit te checken.

Dat is ook de reden dat de auto het laadvermogen tot 500 Watt terugbrengt als de stekker niet vergrendelt is. Alleen niet alle palen geven het snoer vrij als de auto ontkoppeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ben meteen jinxed; laadklep ging woensdag niet meer open. Na een paar keer de auto aan en uit gezet te hebben wel weer, dit is nu de tweede keer dat ik dat heb. Het is geen mechanisch issue waarbij er iets klem zit maar op de een of andere manier krijgt het mechanisme geen opdracht om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:48
Ik heb sinds een aantal weken geen werkende claxon (toeter) meer op mijn kona EV van 2021.
Naar de garage geweest en daar bleek uit testen dat er 12v tot aan de claxon komt, maar dat de claxon zijn geest heeft gegeven.
Was in bestelling, Volgende week een aantal uurtjes kwijt voor een onderhoudje en voor de herstelling (onder garantie).
Blijkbaar moet hiervoor de volledige voorbumper er even af. (hij zit te verstopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:10
CopyCatz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:38:
Ben meteen jinxed; laadklep ging woensdag niet meer open. Na een paar keer de auto aan en uit gezet te hebben wel weer, dit is nu de tweede keer dat ik dat heb. Het is geen mechanisch issue waarbij er iets klem zit maar op de een of andere manier krijgt het mechanisme geen opdracht om te unlocken.
Snel naar de garage dan, voor je hem helemaal niet meer open krijgt. Bij mij was het unlock-motortje kapot.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
braxx1980 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:27:
Ik heb sinds een aantal weken geen werkende claxon (toeter) meer op mijn kona EV van 2021.
Naar de garage geweest en daar bleek uit testen dat er 12v tot aan de claxon komt, maar dat de claxon zijn geest heeft gegeven.
Was in bestelling, Volgende week een aantal uurtjes kwijt voor een onderhoudje en voor de herstelling (onder garantie).
Blijkbaar moet hiervoor de volledige voorbumper er even af. (hij zit te verstopt).
ah dat had een collega ook bij z'n 2019 kona

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• levensnevel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
We zijn sinds eind Januari dit jaar de gelukkige eigenaar van een Kauai [a.k.a. Kona], de 64 kWh versie uit 2020.
Nog geen leed om te delen, wel wat lief:

dag #136 – 11 Juni 2022 @ 38.490 km.

De dag waarvan je wist dat die zou komen.

Afgelopen zaterdag [11 juni] hebben een 16-tal elektrieken Kona's in de omgeving van Gorinchem een eerste tourrit gehouden, georganiseerd en uitgezet door Michel Frenken. Gedurende deze rondrit hebben we met volle teugen kunnen genieten van de schitterende polders rondom Gorinchem en uiteraard het vestingstadje zelf. Menno Ridderhof wist de atmosfeer en het landschap perfect digitaal te vangen. Bijgaand, in willekeurige volgorde, een selectie van de foto's.

https://www.flickr.com/ph.../albums/72177720299834731

Trouwens, het was leuk om te merken dat vaak de verbazing groot was om, voor de verandering, nu eens een stoet EV's voorbij te zien trekken.

昔の恋は死ぬことはありません Niets of niemand zegt dat het echt moet. En toch, of juist daarom, wil je het beleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Leuk initiatief! En zo’n donkergrijs metallic is idd wel héél erg mooi! 😄
Pagina: 1 ... 103 ... 143 Laatste