DutchKel schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:40:
@
bnwgraaf ik kan je aanraden om de straatnaam en het huisnummer in de zoekbalk in te tikken. Bij mij werkt dat tot nu toe het beste. Het is soms wel even goed opletten dat je de juiste plaatsnaam hebt. Mogelijk werkt postcode en huisnummer ook.
Wil je het nog makkelijker hebben dan zoek je het binnen op de Kia app rustig op en stuur je het naar de auto.
Bij het laatste is het zoeken misschien niet makkelijker maar ik ben binnen minder gestrest aan het zoeken dan als ik dat in de auto moet doen waar iedereen op mijn vingers kijkt hoe ik aan het zoeken ben.
Nog een tip: als je een adres hebt gestuurd naar de auto via de app zet dan niet direct de auto in de achteruit, dan komt het camera beeld namelijk erop en ik ben wel eens te traag dan om het adres te accepteren waardoor de melding erna dus verdwijnt en dan kan ik opnieuw beginnen met zoeken.
Ik heb ook wel het idee dat zoeken via de zoekbalk prima werkt en ook af zal hangen van hoe je het adres definieert.
Ik mis volgens mij alleen een goede automatische aanvulling.
Bij mijn
TomTom Go app werkt het als volgt:
- ik begin met het typen van de plaatsnaam, na een paar letters verschijnt de voorgestelde plaatsen en ik selecteer de juiste.
- dan begin ik met het typen van de straatnaam en na een paar letters verschijnt de juiste straat al en kan ik die selecteren.
- tot slot type ik het huisnummer.
Op deze manier hief ik maar relatief weinig toetsen aan te slaan.
Voorbeeld:
Stationslaan 2 Waalwijk
- ik type "waa" >> vervolgens kan ik Waalwijk selecteren
- dan type ik "sta" >> en ik kan vervolgens stationslaan in de lijst selecteren
- als laatste type ik "2"
Probeer ik dit in de Kia:
-Ik type "waa" >> Waalwijk verschijnt in de lijst
-als ik nu Waalwijk selecteer, wordt de navigatie gelijk ingesteld op het centrum van Waalwijk en kan ik dus geen adres meer kiezen....
Dat werkt volgens mij in de
TomTom iets beter!
@
DutchKel en @
DonJuape :
Via de App opzoeken en dan naar de auto verzenden werkt inderdaad goed, dat heb ik ook al een aantal keer gebruikt.
Overigens heb ik dan weer een tip voor jullie: je kunt de auto rustig direct in zijn achteruit zetten. De locaties die je via de app naar de auto stuurt, worden ook automatisch opgeslagen in de recente locaties of recente zoekopdrachten in de auto (ik weet even niet exact de naam), zoals ook wordt gemeld in de app als je de locatie verstuurt!