Klopt. In een RBR auto wordt max nooit WK.Clavat schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:41:
Houd er maar rekening mee dat Max nooit wereldkampioen zal worden.
Ik zie helaas RBR dit hele probleem ook voor volgend jaar niet opgelost te hebben.
Hij pusht gewoon te hard in dit geval. Hij had Max al gezien vóór/in bocht 1 en weet dat hij dicht achter Bottas downforce verliest. Oftewel, beetje gas los laten en je verlies nemen. Maar nee, dat gaat er niet in bij Leclerc. Kosten wat het kost pushen, ook al vern**k je een ander zijn race. En owja, dat heeft Max ook soms wel. Maar je mag het ook zeggen als een ander het verkloot.wcduck schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:40:
Beetje een onpopulaire mening wellicht, maar het leek alsof Leclerc de controle verloor, en naar buiten gleed. Niet expres dus, racing incident wat mij betreft. Wel jammer van de gevolgen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Albon lijkt op koers te zijn voor t podium. Kleine 19 seconden achter Sainz die nog moet pitten. Zou mooi zijn als hij in ieder geval 1 RB op t podium kan zetten
De stewards willen VER en LEC dus spreken om hun kant van het verhaal te horen. Dus zal wel uitlopen op een kort gesprekje en een foei voor LEC dat hij een volgende keer moet uitkijken.
"When you grow up your heart dies"
Waar is die banden slijtage op gebaseerd dan? Bottas had net 50% voor en 40% achter. Hamilton 30% links en 20% rechts.
Straf voor lec koop je niks voor, maar die mag wel even een pak rammel krijgen.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2019 07:46 ]
Die is er vast, maar mogen we niet zien.BasvanS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:45:
Hebben we een onboard van LEC?
ICE ICE Baby
Dit dus! Lekker geen straf geven aan Leclerc, want tja.. 5 seconden is wel fors he. Laten we het maar na de race doen en hem dan een reprimande gevenAardappelbakker schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:39:
Ferrari is weer heerlijk onaantastbaar bij de FIA... Man man man, zo irritant!

'After re-evaluation, the FIA has fined team Scuderia Ferrari $ 5.000 for the incident involving LEC (16), and VER (33) in turn 1 at the beginning of the race.'Amphiebietje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:44:
Ah, Ferrari International Assistance in actie
Zo, dat scheelt de FIA weer wat type-werk ... #FFS!
Zal wel weer een megaboete van €5000 worden.Sempy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:44:
na de wedstrijd en dan een boete zeker. Onbegrijpelijk dat je nu niks kan beslissen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik heb dit eerder meegemaakt, dat de FIA na de race ging uitzoeken wie of wat er gebeurd is.
Nee hoor.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Koers voor P4 bedoel je.MC_Sparkles schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:45:
Albon lijkt op koers te zijn voor t podium. Kleine 19 seconden achter Sainz die nog moet pitten. Zou mooi zijn als hij in ieder geval 1 RB op t podium kan zetten
Gelukkig houdt ALB de eer hoog met een P5 en al een stop achter zijn naam.
10 ronden nodig gehad om te beslissen dat ze na de wedstrijd gaan beslissen over een straf

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Terug naar de race: ALB goed bezig, ligt nu 5e
Wat voor straf zou je nu willen bereiken voor LEC dan? Enige manier is om hem iets te laten voelen, en dat is door LEC uit de race te halen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dikke duim denk ikMikeyMan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:45:
Waar is die banden slijtage op gebaseerd dan? Bottas had net 50% voor en 40% achter. Hamilton 30% links en 20% rechts.
Ik hoop nu stiekem voor de FIA dat Lec 3e wordt...
En waar is de UI voor doorrijden met losse onderdelen Leclerc? Lekker weer FIA...

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Je hebt gelijk. Ik ga ook maar koffie pakken
Gridpenalty volgende race en punten op zijn licentie.Quad schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:46:
Wat voor straf zou je nu willen bereiken voor LEC dan? Enige manier is om hem iets te laten voelen, en dat is door LEC uit de race te halen.
Zal VER een straf krijgen voor LEC in de weg rijden?
Na de race kun je hem nog steeds prima uitsluiten voor de volgende GP hoorDaniëlWW2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:44:
Na de race? Doe dan meteen niks want na de race geef je toch geen straffen meer...
Dus mocht LEC nog een P3 halen, dan trekken ze hem van het podium af?

Waiting on the world to change
Paar races geleden iedereen in jubelstemming omdat VER en LEC zo lekker op het scherpst van de snede aan het racen waren en blij dat er geen straffen kwamen, nu vandaag is men hier zuur omdat Max een keer aan het kortste eind trekt. Hoort dat er dan ook niet bij? Of is het gewoon fijn om je even af te reageren op LEC ofzo?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik niet. Alsof de FIA ook maar met iets gaat komen...Dentist schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:47:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Yup, altijd fijn om de race uitslag te kennen, zodat je goed een politieke beslissing kan nemenwarp schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:44:
VER LEC pas na de wedstrijd?!
Of ze willen Leclerc de kans geven zich eruit te lullen.
Alsof ze op basis van alle beelden en telemetrie geen beslissing kunnen nemen
Oh die heb ik helemaal gemist. 2 mensen met maar 1 spiegel dus.Lekker Ventje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:46:
[...]
Zal wel weer een megaboete van €5000 worden.
Ik niet want hij behoudt dan die derde plaats, de FIA gaat Leclerc echt geen straf geven die hem zijn podium geeft.Dentist schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:47:
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
- DaniëlWW2
- Niet online
JeroenTheStig schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:47:
[...]
Na de race kun je hem nog steeds prima uitsluiten voor de volgende GP hoor
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:45
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Na de race willen ze de coureurs zelf spreken vermoed ik.
na de race kunnen ze makkelijker bepalen hoeveel seconde straf LEC zonder een plek verlies kan hebben.
Herinnert u zich Oostenrijk nog. Zit er geen T cam in dat hok van LEC? Triest triest triest
Mijn boefje is liev!
Er is een verschil tussen wheelbangen en scherp racen of iemand er af tetteren.Hippocampus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:47:
Paar races geleden iedereen in jubelstemming omdat VER en LEC zo lekker op het scherpst van de snede aan het racen waren en blij dat er geen straffen kwamen, nu vandaag is men hier zuur omdat Max een keer aan het kortste eind trekt. Hoort dat er dan ook niet bij? Of is het gewoon fijn om je even af te reageren op LEC ofzo?
Op reddit (jaja) ook zat niet oranje brillen die aangeven dat LEC een straf verdient.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 13-10-2019 07:50 ]
Ik blijf het raar vinden: destijds Verstappen op Ricciardo @ Hongarije waren ze snel genoeg met een straf terwijl Verstappen toen ook er tegenaan gleed.

Hopenlijk diend Mercedes ook nog een protest in vanwege gevaar brengen van Ham door Lec.
Dan moet FIA wel met statement komen.
ICE ICE Baby
Ook.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ham zal na race ook boos zijn op lec vanwege de onveiligheid van de rotzooi dat ham heeft moeten terugkoppen
Lol @ verhaal over de kart periode LEC en VER.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk dat VER LEC van het podium trektpinda powerrr schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:47:
Dus mocht LEC nog een P3 halen, dan trekken ze hem van het podium af?![]()
Handel het dan gewoon meteen in de race af, als je dan toch een investigation start. Liever heb ik ook geen straf, maar nog liever gewoon geen investigationHippocampus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:47:
Toen konden ze Max straffen, nu zouden ze iemand van Ferrari moeten straffen. Dat ligt wat moeilijker.Bart-Willem schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:49:
Ik blijf het raar vinden: destijds Verstappen op Ricciardo @ Hongarije waren ze snel genoeg met een straf terwijl Verstappen toen ook er tegenaan gleed.
Wat lekker, gewoon ff een ronde mee liften onboard!
Pas na die race zijn het lap 1 incident principe gaan hanteren. je kunt wat betreft seizoen erg moeilijk met elkaar vergelijken.Bart-Willem schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:49:
Zal LEC dan ook weer gaan huilen zoals in het verhaal van Olav van net?tweakduke schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:48:
Na de race willen ze de coureurs zelf spreken vermoed ik.
Waarom dan niets over het doorrijden. HAM heeft carbon tussen de tandenHippocampus schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:47:
Mijn boefje is liev!
Zal wel eindigen met een tijdstraf van 5 seconden met een gat van meer dan 5 seconden naar P5.sjaool schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:45:
De stewards willen VER en LEC dus spreken om hun kant van het verhaal te horen. Dus zal wel uitlopen op een kort gesprekje en een foei voor LEC dat hij een volgende keer moet uitkijken.
Misschien is dat wel gebeurd. Dat weten wij niet.djmuggs schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:49:
Hopenlijk diend Mercedes ook nog een protest in vanwege gevaar brengen van Ham door Lec.
Ferrari strategieautje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:51:
Kan iemand mij het idee van een twee-stopper voor VET uitleggen?
Degene die jou de Ferrari strategie kan uitleggen.autje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:51:
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
De Ferrari's slopen het hele seizoen hun banden al. Waarschijnlijk halen ze het niet met een stop.autje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:51:
Hoge bandenslijtage. Mercedes geeft net ook aan dat een 1-stopper moeilijk wordt.autje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:51:
-
Dan komt er straks vast een 'plan f' bij Ferrari.
Weer iemand wat de regel ik 's met betrekking tot het hebben van spiegels? Alleen verplicht tijdens de start? Of ook gedurende de race?
- tweakduke
Het incident paar races geleden tussen Max en LEC betekende niet einde race voor LEC. Zit nogal een verschil in.
Max had deze incidenten afgelopen seizoenen ook toen hij net bij RBR reed en toen werd hij geregeld hard gestraft.
Max had deze incidenten afgelopen seizoenen ook toen hij net bij RBR reed en toen werd hij geregeld hard gestraft.
VET moet nog naar medium die gaat dit nooit houden als HAM ook nog een keer naar soft gaat.
Ja, en dat is nog een behoorlijk gevaarte met die snelheid. Had van mij instant penalty mogen zijn als je bewust door rijd. En maar huillie doen op de radio
Ik vind het mooi dat Leclerc zo hard kan rijden, maar hij heeft bij mij alle respect verloren, omhoog gevallen nep Italiaan.
Op zich terechte vraag van Hamilton. Waarom ze hem op med zetten.Edd schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:52:
[...]
Hoge bandenslijtage. Mercedes geeft net ook aan dat een 1-stopper moeilijk wordt.
Met als argument dat de harde band unknown is
Dit dus. Achteraf een tijdstrafje werkt niet: dan krijgt Leclerc 5 of 10 seconden straf terwijl 'ie zo'n gat hoe dan ook wel zal hebben op de nummer 5 of 6 straks (op de baan inhalen is heel wat anders als zo'n straf tijdens de race wordt uitgedeeld).Aardappelbakker schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:50:
[...]
Handel het dan gewoon meteen in de race af, als je dan toch een investigation start. Liever heb ik ook geen straf, maar nog liever gewoon geen investigation
Medium tyres (rather than hards) for @LewisHamilton - who we believe is not stopping again. We’re now at half distance. #JapaneseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 13 oktober 2019
Zou een podium voor Albon er nog in zitten?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zegt alles. Zo helpen ze zichzelf.Bart-Willem schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:53:
[...]
Dit dus. Achteraf een tijdstrafje werkt niet: dan krijgt Leclerc 5 of 10 seconden straf terwijl 'ie zo'n gat hoe dan ook wel zal hebben op de nummer 5 of 6 straks (op de baan inhalen is heel wat anders als zo'n straf tijdens de race wordt uitgedeeld).
Mijn boefje is liev!
Dan vrees ik voor LEC dat zijn inhaalrace ook voor niets is geweestDaniëlWW2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:52:
[...]
De Ferrari's slopen het hele seizoen hun banden al. Waarschijnlijk halen ze het niet met een stop.
Na de race tijdstraffen uitdelen zou ook niet moeten. Geeft dan 1, 2 of 3 plekken gridstraf voor de volgende race.Bart-Willem schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:53:
[...]
Dit dus. Achteraf een tijdstrafje werkt niet: dan krijgt Leclerc 5 of 10 seconden straf terwijl 'ie zo'n gat hoe dan ook wel zal hebben op de nummer 5 of 6 straks (op de baan inhalen is heel wat anders als zo'n straf tijdens de race wordt uitgedeeld).
- DaniëlWW2
- Niet online
Uitstekend.autje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:54:
[...]
Dan vrees ik voor LEC dat zijn inhaalrace ook voor niets is geweest.
Vind persoonlijk de start gewoon een race incident. Ja het is jammer voor Max maar ik zie nou niet dat dit opzettelijk gebeurd.
Wat ik wel echt tenenkrommend slecht vind is dat er geen straf komt voor het buiten houden van Leclerc. Dat is gewoon veiligheid. Had dat stuk Carbon 1 meter naar links gevlogen was het recht op Hamilton zelf gekomen.
Lijkt erop dat veiligheid niet de eerste prioriteit is bij de FIA in dit geval. Hier zou volgende race minimaal een 10 plekken gridstraf moeten komen.
Wat ik wel echt tenenkrommend slecht vind is dat er geen straf komt voor het buiten houden van Leclerc. Dat is gewoon veiligheid. Had dat stuk Carbon 1 meter naar links gevlogen was het recht op Hamilton zelf gekomen.
Lijkt erop dat veiligheid niet de eerste prioriteit is bij de FIA in dit geval. Hier zou volgende race minimaal een 10 plekken gridstraf moeten komen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik hoop het!Spotmatic schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:54:
Zou een podium voor Albon er nog in zitten?
Waiting on the world to change
LEC weer naar softs gaat ie hem daar op uitrijden?
- DaniëlWW2
- Niet online
Leclerc naar softs? Wat?
En in de tussentijd vraag ik mij af waar de onboard van LEC (start van de race, bocht 1) is gebleven ... #Conspiracy
Plek straf in raceuitslag ipv secondensjaool schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:54:
[...]
Na de race tijdstraffen uitdelen zou ook niet moeten. Geeft dan 1, 2 of 3 plekken gridstraf voor de volgende race.
De overige 3 Honda's doen lekker mee in de race. Je vraagt je af wat VER had kunnen doen als dat incident niet had plaats gevonden.
Vrees?autje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:54:
[...]
Dan vrees ik voor LEC dat zijn inhaalrace ook voor niets is geweest.
Ik wil het nog niet wetensjaool schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:56:
De overige 3 Honda's doen lekker mee in de race. Je vraagt je af wat VER had kunnen doen als dat incident niet had plaats gevonden.
Hier weer een reden waarom DRS afgeschaft zou moeten worden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Op dezelfde plek als de onboard van Leclerc in Oostenrijk. Zie je die, dan begrijp je meteen waarom de uren aan "onderzoek" totale onzin waren.Yonix schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:55:
En in de tussentijd vraag ik mij af waar de onboard van LEC (start van de race, bocht 1) is gebleven ... #Conspiracy
Geloof er niks van...rik86 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:56:
Zou lec dit redden op soft tot t eind?
- tweakduke
Ze kunnen de coureurs ook prima spreken over de boordradioDaniëlWW2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:56:
[...]
Op dezelfde plek als de onboard van Leclerc in Oostenrijk. Zie je die, dan begrijp je meteen waarom de uren aan "onderzoek" totale onzin waren.
Inderdaad, Hamilton heeft ook schade aan zijn auto van de troep die van Leclerc z'n auto viel. Je zag duidelijk stukken auto in Petronas kleurtjes wegvliegen in de slowmo in ronde 2 of 3. Had van mij ook een DSQ mogen zijn.Rene schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:55:
In het achterwerk van een racecommissaris?DaniëlWW2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:56:
[...]
Op dezelfde plek als de onboard van Leclerc in Oostenrijk.

Niet met een fatsoenlijk tempo.rik86 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:56:
Zou lec dit redden op soft tot t eind?
Op zich eens, maar er is voor minder gestraft...Rene schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:55:
Vind persoonlijk de start gewoon een race incident. Ja het is jammer voor Max maar ik zie nou niet dat dit opzettelijk gebeurd.
[Streamable: https://streamable.com/z27dc]
https://streamable.com/z27dc
Hulkenberg en Perez op Kvyat
https://streamable.com/z27dc
Hulkenberg en Perez op Kvyat
Kom op Hamilton, ga eens racen voor je plek.
Ik denk dat we straks een heel rustige Max gaan horen. Die is volgens mij allang blij dat hij dit weekend nu achter zich kan laten. Snel vergeten en weer door.
Achterbanden VET slijten duidelijk sneller dan van de MERC.
Het is inderdaad komisch om te zien dat enerzijds veel moeite wordt gedaan om de sport veiliger te maken door bijv. de halo, maar anderzijds diezelfde veiligheid teniet doen door auto's door te laten rijden die een spoor aan onderdelen achterlaten of broodjes naast de baan aan te leggen waarmee auto's 20 meter de lucht in gecatapulteerd worden.Rene schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:55:
Mwah zo rustig is ie nog niet hoor.sjaool schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:59:
Ik denk dat we straks een heel rustige Max gaan horen. Die is volgens mij allang blij dat hij dit weekend nu achter zich kan laten. Snel vergeten en weer door.
- DaniëlWW2
- Niet online
Leclerc nog even gridstraffen geven en dan op naar MAXico.sjaool schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:59:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.