Jij hebt zijn vriendin gesproken?DataGhost schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:10:
Lewis: get in there
hij heeft het te lang niet gehoord?
Nee, Ferrari heeft iets gevonden wat de FIA nog niet ontdekt heeft. Het wordt wel weer eens tijd voor zo'n schandaaltje.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:10:
Gaan we straks allemaal lopen zeuren over het feit dat Ferrari zo dominant is? Net zoals iedereen dat de eerste seizoenshelft deed over Mercedes.
"When you grow up your heart dies"
Hoe dan? Hij was de rest van de ronde al trager...Franco10 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:10:
Momentje overstuur van VET kost hem de eerste rij. Weer snaarstrak rondje van LEC
Nah, dit zag iedereen toch wel aankomen?sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:10:
[...]
Ja, dat was op zich best een realistische gedachte hoor.
Partymode van Ferrari en Mercedes is gewoon veel beter
VT is geen QualiFabianGTI schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:10:
Zag ik nou een paar pagina’s terug dat mensen dachten dat VER de pole zou pakken?![]()
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
waardoor?sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:10:
[...]
Ja, dat was op zich best een realistische gedachte hoor.
omdat hij op medium aardige tijden had gezet??
https://f1manager.info/ranking/4605
Verwijderd
Nou, zat er niet veel naast.
Red Bull gaat hem zo in Japan echt niet winnen met een dominant Ferrari de laatste races.
Red Bull gaat hem zo in Japan echt niet winnen met een dominant Ferrari de laatste races.
idd, ik weet niet wat Ferrari heeft gevonden, maar het werkt, en goed ook!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Daar geloof ik ook helemaal niks van. Ook Japan kun je wel power gebruiken. Tenzij ze alles erop gezet hebben om die motor in 1 race op te roken misschienVerwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:12:
Lewis die klaagt over ‘iets’ bij Ferrari wat zij met Mercedes al jaren hebben...
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nee, omdat iedereen op zich evenveel kans heeft om pole te pakken.powah33 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:12:
[...]
waardoor?
omdat hij op medium aardige tijden had gezet??
Niet te snel conclusies trekken, eerst maar eens de racepace bekijken morgen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:12:
Grapefruitsapscorpie schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:13:
Valt me op dat we nooit beelden zien met snelheid van de ferrari's op de rechte stukken. Als ze dan zo snel zijn laat dit dan zien. Wil dat graag vergelijken met de rest dan.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dus Mercedes heeft een party mode. Ferrari een jet mode. Red Bull een extra mode? Het is niet echt dat het helpt de laatste weken...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Seb liet het wel een beetje liggen trouwens.. Langzamer dan Leclerc is geen schande maar hij had wel op de 1e rij kunnen/moeten staan.
There's something fishy going on... no, no, no... it's grapefruitjuice...
Kijk op zondag naar de voorbeschouwing bij Ziggo waar Doornbos vaak de kwali van de 2 snelste coureurs naast elkaar laat zien.v8power67 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:14:
Valt me op dat we nooit beelden zien met snelheid van de ferrari's op de rechte stukken. Als ze dan zo snel zijn laat dit dan zien. Wil dat graag vergelijken met de rest dan.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Toch frappant dat Ferrari na de zomerstop ineens een halve tot hele seconde gevonden heeft. Dit omdat de fabrieken dicht moesten, of zouden ze op een geheime locatie toch iets gedaan hebben met de wagen
Dat zie je straks wel als ze de pole ronde van LEC met die van BOT of HAM gaan vergelijken. Die filmpjes komen later wel beschikbaar.v8power67 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:14:
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 28-09-2019 15:16 ]
Damn wat een power laat de Ferrari/ Leclerc combi zien de laatste races..Respect hoor.
Lewis toch ook weer een goede tijd neergezet..Ziet er toch nog niet zo gek uit voor morgen
Lewis toch ook weer een goede tijd neergezet..Ziet er toch nog niet zo gek uit voor morgen
F1 is weer oer- en oersaai met die dominantie van Ferrari....

www.steamloco.info
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nou, de chassisfabriek moet dicht, maar voor de PU bestaat die restrictie kennelijk niet.Barfman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:15:
Toch frappant dat Ferrari na de zomerstop ineens een halve tot hele seconde gevonden heeft. Dit omdat de fabrieken dicht moesten, of zouden ze op een geheime locatie toch iets gedaan hebben met de wagen
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Leuk he?Spoetnik385 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:17:
F1 is weer oer- en oersaai met die dominantie van Ferrari....

Verschil met HAM is twee honderdste, tijdens de eerste run was ie een tiende sneller in S1, zonder dat stukje overstuur dus op P2.MikeyMan schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:11:
[...]
Hoe dan? Hij was de rest van de ronde al trager...
Snelheid hadden ze al, maar het recente update-pakket, welke vanaf vorige race het extra verschil maakt, begint bij de voorvleugel (en de rest wat minder opvallend is van buitenaf).scorpie schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:13:
Testing, one, two ...
Alle teams doen wel op hun eigen manier wat dingen hoor, niet meteen naar Ferrari wijzen omdat eindelijk het balletje hun kant oproltBarfman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:15:
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, bah.

Als het dan toch moet, dan tenminste met het Duitse volkslied. Dat is gewoon traditie in de Formule 1. Doodsaaie dominantie hoort met het Duitse volkslied. Dat van Monaco is verder ook helemaal niks.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-09-2019 15:24 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
top3 interview
https://streamable.com/3fat2

Laatste minuten van Q3
https://streamable.com/ytc6u
LEC Pole
https://streamable.com/16o1g
https://streamable.com/3fat2

Laatste minuten van Q3
https://streamable.com/ytc6u
LEC Pole
https://streamable.com/16o1g
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:19:
[...]
Nee, bah.![]()
Als het dan toch moet, dan tenminste met het Duitse volkslied. Dat van Monaco is helemaal niks.
beetje fanfare achtig idd
Nou morgen de race, kan alles zomaar anders uitpakken hoor. Mercedes met geel, max inhalen, nog wat knalpartijen enzo
leuk leuk!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik moet wel zeggen, ik krijg het idee dat in elk geval Kamphues wel inziet dat de RBR gewoon nog tekort komt en dat VER daardoor echt wel gemaximaliseerd heeft door vierde te worden.
Ik ben benieuwd waardoor Ferrari 'opeens' zoveel verschil maakt de afgelopen races.
Ik ben benieuwd waardoor Ferrari 'opeens' zoveel verschil maakt de afgelopen races.
LOL, volgens mij draaien ze deze daadwerkelijk af als LEC wint?LockeJohn schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:21:
[YouTube: Monaco National Anthem (Instrumental)]
beetje fanfare achtig idd
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 28-09-2019 15:25 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
VER is niet tevreden in het interview bij Jack.
Het was de wind?sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:24:
Zo dan Max ik zou er moe van worden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Echt totaal andere Max dan interview gisterenavond...sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:24:

Hij had het wel over wind die ervoor zorgde dat de achterkant niet helemaal lekker ging volgens mij.
Nou. Dan kan hieronder de tirade komen dat Max nooit wereldkampioen gaat worden bij RBR. Hebben we dat ook weer gehad
PSN: xMaurice93
Nee duh... Het gat wordt alleen maar groter... Ze moeten echt heel hard aan de bak bij Red Bull!sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:24:
Dat is dan ook een ander soort interview. Een beetje losser en geinen. Je gaat nooit zeggen dat je niet voor pole gaat natuurlijk.D-Ed schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:24:
[...]
Echt totaal andere Max dan interview gisterenavond...
- DaniëlWW2
- Niet online
How about no?Maurice079 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:25:
Nou. Dan kan hieronder de tirade komen dat Max nooit wereldkampioen gaat worden bij RBR. Hebben we dat ook weer gehad

Dat heeft Max vele malen gezegd bij Olav hoor.sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:26:
[...]
Dat is dan ook een ander soort interview. Een beetje losser en geinen. Je gaat nooit zeggen dat je niet voor pole gaat natuurlijk.
[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-09-2019 15:28 ]
Ik probeer het op een cynische manier te voorkomen. Hopelijk werkt het
PSN: xMaurice93
Zit nu te kijken en zoals me al eerder opviel geen snelheid data...sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:16:
[...]
Dat zie je straks wel als ze de pole ronde van LEC met die van BOT of HAM gaan vergelijken. Die filmpjes komen later wel beschikbaar.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ja klopt maar toch is hij altijd wel realistisch en laat echt wel de kansen zien.. Dit is een mega verschil (denk ik) tov zijn verwachtingen gisteren. Daarom ook de verslagenheid...sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:26:
[...]
Dat is dan ook een ander soort interview. Een beetje losser en geinen. Je gaat nooit zeggen dat je niet voor pole gaat natuurlijk.
Ik hou er niet van om dat te doen. Maar ik voel bij mijzelf wel enige frustratie opkomen.Maurice079 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:28:
[...]
Ik probeer het op een cynische manier te voorkomen. Hopelijk werkt het
Maar om het een beetje te relativeren, Nigel Mansell heeft er 12 jaar over gedaan om wereldkampioen te worden.
Veel zal afhangen van de motor. Mij lijkt dat Kvyat het proefkonijn is. Dat hij motor problemen had kan wel eens een zeer grote set back blijken. Misschien ís hij dat al gebleken vandaag. Max was gisteren idd veel optimistischer.
een treffende spreuk
Zo eerst maar eens kijken hoe Nyck de Vries het er vanaf gaat brengen.
Over 10 minuutjes start de F2 race, waarin Nyck kampioen kan worden vandaag.
Algemeen race topic Deel 2
Algemeen race topic Deel 2
Race voorspelling heb ik hopelijk fout. LEC wint hem, HAM 2 en VER wordt 4.tweakduke schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:36:
Ik denk dat LEC de pole pakt en Max blij mag zijn als hij voor Mercedes blijft, maar het kan ook zo p5 worden.
We gaan het zien. Hopelijk kan ik de Q afkijken, zit krap in tijd
Ferrari heeft wel het momentum dit moment. VET wat foutjes laatste rondje, LEC is op snelste ronde hem wel de baas. Wie weet morgen een undercut
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 28-09-2019 15:37 ]
Krijgt VER eigenlijk nou 5 plaatsen gridstraf ivm de nieuwe motor? Of was dat nog niet bij deze race?
- DaniëlWW2
- Niet online
Die heeft hij al. Start dus P9.poor Leno schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:38:
Krijgt VER eigenlijk nou 5 plaatsen gridstraf ivm de nieuwe motor? Of was dat nog niet bij deze race?
HAM > P1tweakduke schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:36:
[...]
Race voorspelling heb ik hopelijk fout. LEC wint hem, HAM 2 en VER wordt 4.
Ferrari heeft wel het momentum dit moment. VET wat foutjes laatste rondje, LEC is op snelste ronde hem wel de baas. Wie weet morgen een undercut
LEC >P2
VET > P3
VER > P4
De mijne:
VER > P1
VET > P2
LEC >P3
HAM > P4
We zullen zien.
Eat the bugs, live in a pod
Al is Leclerc nog zo snel, Vettel undercut hem wel. 
Ik ben benieuwd of ze het morgen een beetje spannend kunnen maken.
Ik ben benieuwd of ze het morgen een beetje spannend kunnen maken.
We zouden het bijna vergeten doordat we zo focussen op de resultaten van Max en Red Bull..
Maar het feit dat het langer is geleden dat Mercedes een pole had dan Max...
Dat Ferrari nu al 4 races op rij pole pakt
Dat Mercedes in de afgelopen 7 races maar 2 races won
Dat RBR er 2 won..en Ferrari 3
De dominantie van Mercedes is gewoon weg lijkt het! Het kampioenschap zal ze niet meer ontgaan, maar ik ben toch blij dat we nog een mooi einde van het seizoen krijgen en met gelijkblijvende regels voor volgend jaar beloofd dat een mooi jaar te worden!
De dominantie van Mercedes is gewoon weg lijkt het! Het kampioenschap zal ze niet meer ontgaan, maar ik ben toch blij dat we nog een mooi einde van het seizoen krijgen en met gelijkblijvende regels voor volgend jaar beloofd dat een mooi jaar te worden!
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik zie het nu alleen wel gebeuren dat Merc het laat lopen voor 2020, "Ferrari is nu toch te sterk", en vervolgens het veld weer compleet overklassen in 2021. Hoop dat ik het verkeerd heb.sanderb schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:30:
We zouden het bijna vergeten doordat we zo focussen op de resultaten van Max en Red Bull..
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En waarom zouden ze dat precies doen?Maarten_E schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:32:
[...]
Ik zie het nu alleen wel gebeuren dat Merc het laat lopen voor 2020, "Ferrari is nu toch te sterk", en vervolgens het veld weer compleet overklassen in 2021. Hoop dat ik het verkeerd heb.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Omdat MERC eigenlijk al zeker is van P1 in WCC en WDC
Omdat ze voor dit jaar toch al binnen zijn. Het moet héél gek lopen wil Mercedes niet meer winnen als constructeur en met Hamilton als coureur. Waarom dan een hoop geld steken in ontwikkelingen voor dit jaar terwijl je dat geld ook alvast in volgend jaar kunt steken. Jezelf alvast een voorsprong geven zeg maar, voor zover dat uiteraard mogelijk is.
Stel je hebt de winst al, maar voor de zekerheid geef je een tientje uit om de winst vast te houden, waarom zou je er dan 5 tientjes extra tegenaan gooien? Da's letterlijk weggegooid geld.
- DaniëlWW2
- Niet online
Toto heeft al min of meer gezegd dat Mercedes het heeft laten lopen voor 2019 omdat ze zo belachelijk dominant begonnen...Maarten_E schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:32:
[...]
Ik zie het nu alleen wel gebeuren dat Merc het laat lopen voor 2020, "Ferrari is nu toch te sterk", en vervolgens het veld weer compleet overklassen in 2021. Hoop dat ik het verkeerd heb.
Oh we doelen op dit seizoen. Voor mij is 2020 volgende seizoen en 2021 het seizoen daarop met significante wijzigingen in de regels. Vroeg me daarom ook af waarom ze volgend seizoen op voorhand zouden willen laten lopen.SomerenV schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:40:
[...]
Omdat ze voor dit jaar toch al binnen zijn. Het moet héél gek lopen wil Mercedes niet meer winnen als constructeur en met Hamilton als coureur. Waarom dan een hoop geld steken in ontwikkelingen voor dit jaar terwijl je dat geld ook alvast in volgend jaar kunt steken. Jezelf alvast een voorsprong geven zeg maar, voor zover dat uiteraard mogelijk is.
Stel je hebt de winst al, maar voor de zekerheid geef je een tientje uit om de winst vast te houden, waarom zou je er dan 5 tientjes extra tegenaan gooien? Da's letterlijk weggegooid geld.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Minisectoren
De haakse bochten is de Red Bull dus nog steeds het snelst. Ze laten het echt lopen op de lange rechte stukken zoals VER al de hele tijd verkondigd.
- DaniëlWW2
- Niet online
Max is dan ook niet het type om onzin te gaan verspreiden. Er is alleen niks opgewassen tegen die Ferrari exclusieve 40kW boost. Maakt niet uit of het een Honda, Mercedes of Renault is, je legt het te veel af op rechte stukken. Net toen de PU's een kleinere factor leken te gaan worden komt dit. Zijn we weer terug bij af.sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:02:
De haakse bochten is de Red Bull dus nog steeds het snelst. Ze laten het echt lopen op de lange rechte stukken zoals VER al de hele tijd verkondigd.

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-09-2019 17:05 ]
Ik bedoel eigenlijk 2020 waar Merc het even laat lopen.Mugwump schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:43:
[...]
Oh we doelen op dit seizoen. Voor mij is 2020 volgende seizoen en 2021 het seizoen daarop met significante wijzigingen in de regels. Vroeg me daarom ook af waarom ze volgend seizoen op voorhand zouden willen laten lopen.
Natuurlijk wel wat updates, maar ze kunnen het grootste verschil maken in 2021. Dus alle focus op 2021 om dan weer zo dominant te zijn zoals ze nu zijn geweest voor de jaren erna.
Ik gok 2020 LEC kampioen, 2021 HAM, als die er dan nog bij Mercedes is.
Edit: Vergeet bijvoorbeeld niet dat Mercedes met de development van het hybride systeem al een flinke tijd voor 2014 (kan het exacte jaartal niet vinden) was gestart.
[ Voor 11% gewijzigd door Maarten_E op 28-09-2019 17:11 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En weer een kwalificatie waarbij je 0 conclusies kunt trekken vanuit de vrije trainingen (volgorde weer totaal anders) en waar zowel run 1 als run 2 van Q3 veel afwijkt van de andere Q's en de laatste ook ineens weer vele tienden van secondes uit de hoge hoed worden gegrepen. Lewis die even 8 tienden verbeterd. Verstappen die er een paar tienden uithalen en de Ferrari's die in de eerste run ook ineens 8 tienden los staan.
Ik word daar niet echt blij van. Een beetje dobbelen geeft je meer kans om de top 6 te voorspellen. Je kunt nu ook niet echt zeggen wie goed zijn best heeft gedaan of niet en ook niet of de auto's nou werkelijk in deze volgorde zo snel zijn tijdens de race. Een beetje alsof Toyota plek 1 en 2 innemen om vervolgens wellicht weer af te zakken. Zeker gezien inhalen hier minder lastig zou zijn.
En omdat Albon weer wegvalt, is er voor Verstappen ook niet nog een extra plek gewonnen. Die benadeeld niet alleen zichzelf deze keer, maar ook zijn maatje en de jongens van Toro Rosso.
Zoals Max al aangaf hoeven we van morgen niet teveel van hem te verwachten. Nee, ik kijk dit weekend meer uit naar Formule 2...
Ik word daar niet echt blij van. Een beetje dobbelen geeft je meer kans om de top 6 te voorspellen. Je kunt nu ook niet echt zeggen wie goed zijn best heeft gedaan of niet en ook niet of de auto's nou werkelijk in deze volgorde zo snel zijn tijdens de race. Een beetje alsof Toyota plek 1 en 2 innemen om vervolgens wellicht weer af te zakken. Zeker gezien inhalen hier minder lastig zou zijn.
En omdat Albon weer wegvalt, is er voor Verstappen ook niet nog een extra plek gewonnen. Die benadeeld niet alleen zichzelf deze keer, maar ook zijn maatje en de jongens van Toro Rosso.
Zoals Max al aangaf hoeven we van morgen niet teveel van hem te verwachten. Nee, ik kijk dit weekend meer uit naar Formule 2...
Ergens denk ik hiep hoi weg dominantie MER maar ergens denk ik ook hoe dan FER? Zoveel meer power? Renault is terug gefloten en opeens zie je ze niet meer?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:04:
[...]
Max is dan ook niet het type om onzin te gaan verspreiden. Er is alleen niks opgewassen tegen die Ferrari exclusieve 40kW boost. Maakt niet uit of het een Honda, Mercedes of Renault is, je legt het te veel af op rechte stukken. Net toen de PU's een kleinere factor leken te gaan worden komt dit. Zijn we weer terug bij af.
Mijn boefje is liev!
Sorry, maar dit is altijd al zo. Ik snap dan ook niet dat vele mensen wel denken conclusies te kunnen trekken aan de hand van de performance in FP's.Martinspire schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:11:
En weer een kwalificatie waarbij je 0 conclusies kunt trekken vanuit de vrije trainingen (volgorde weer totaal anders) en waar zowel run 1 als run 2 van Q3 veel afwijkt van de andere Q's en de laatste ook ineens weer vele tienden van secondes uit de hoge hoed worden gegrepen. Lewis die even 8 tienden verbeterd.
Het haalt de voorspelbaarheid uit de sport en dat is an sich goed natuurlijk. Maar jij wilt dus blijkbaar dat eigenlijk alleen de 3 vrije trainingen nodig zijn, begrijp ik?Ik word daar niet echt blij van. Een beetje dobbelen geeft je meer kans om de top 6 te voorspellen. Je kunt nu ook niet echt zeggen wie goed zijn best heeft gedaan of niet en ook niet of de auto's nou werkelijk in deze volgorde zo snel zijn tijdens de race
[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 28-09-2019 17:38 ]
Het is ook niet heel gek dat er geruchten zijn dat Ferrari dingen doet die eigenlijk niet mogen volgens de regels. Van echt teveel power missen om mee te komen met Mercedes en in mindere mate Red Bull naar moeiteloos de pole binnenhalen. Red Bull laat dat soort progressie zien over een heel seizoen en Ferrari doet het in 2 races (voor en na de zomerstop) zo ongeveer. Niet heel gek dat mensen dan vragen gaan stellen. Dat je wat verbeteringen doorvoert is niet heel gek maar zó veel verbetering in zo'n korte tijd is wel een beetje raar.JB schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:11:
[...]
Ergens denk ik hiep hoi weg dominantie MER maar ergens denk ik ook hoe dan FER? Zoveel meer power? Renault is terug gefloten en opeens zie je ze niet meer?
Toch een prestatie die snelste minisector van Grosjean, is hij keihard rechtdoor gereden in bocht 12?
Dat zie ik echt niet gebeuren. Dat is wel heel erg waan van de dag. Mercedes begint wel vaker heel dominant aan een seizoen waarna de andere teams ook een paar sterke races hebben. Het volgende seizoen verwacht je dan een spannend kampioenschap, maar dan blijkt Mercedes opeens weer dominant.Maarten_E schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:09:
[...]
Ik bedoel eigenlijk 2020 waar Merc het even laat lopen.
Natuurlijk wel wat updates, maar ze kunnen het grootste verschil maken in 2021. Dus alle focus op 2021 om dan weer zo dominant te zijn zoals ze nu zijn geweest voor de jaren erna.
Ik gok 2020 LEC kampioen, 2021 HAM, als die er dan nog bij Mercedes is.
Edit: Vergeet bijvoorbeeld niet dat Mercedes met de development van het hybride systeem al een flinke tijd voor 2014 (kan het exacte jaartal niet vinden) was gestart.
Nu al concluderen dat Ferrari superieur is en Mercedes zich gaat focussen op 2021 is wel wat kortzichtig in mijn ogen.
Idd, dat gelul van “het was maar 0,0000001, we wonnen niks”. Jullie speelden vals, natuurlijk niet maar zo weinig (veel meer dan dat, gewoon over limieten die hard zijn) maar de FIA wil gewoon iets acceptabels rapporteren zodat jullie vorige resultaten kunnen blijven staan (zodat de andere teams geen zaak tegen Renault hebben).JB schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:11:
[...]
Ergens denk ik hiep hoi weg dominantie MER maar ergens denk ik ook hoe dan FER? Zoveel meer power? Renault is terug gefloten en opeens zie je ze niet meer?
Ferrari schijnt het wel te mogen. Na de vernedering in Hongarije zijn ze ongenaakbaar. Ik vind het frappant. De twee big spenders in de F1 (merc en Ferr) die alles mogen winnen. Frisdrankjes zijn leuk maar moeten niet te veel willen.
een treffende spreuk
Als hij dat zegt verwacht ik weer een zeer goede race van hem en dat hij er zoals gewoonlijk weer meer van weet te maken dan verwacht. Tenminste dat hoop ik wel.Martinspire schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:11:
Zoals Max al aangaf hoeven we van morgen niet teveel van hem te verwachten.
Niet de hele kwalificatie maar wel ongeveer kunnen stellen wat de teams gaan doen. Gisteren was Mercedes nergens, vandaag staan ze 2e. Gisteren zat Vettel er niet bij, vandaag ineens 3e. En niet alleen aan het eind maar de hele kwalificatie. En je kunt niet eens een conclusie trekken vanuit Q1 en Q2 van wat Q3 gaat worden. Alles is voor spek en bonen tot de laatste rondjes gereden worden. Ik kan net zo goed de TV aanzetten voor de laatste 5 minuten en dan is er net zoveel spanning. Dát bedoel ik ermee. Hell, je hoeft die niet eens te kijken want morgen ligt alles weer anders omdat de kwalificatie-snelheid niet overeen komt met hoe goed de teams zijn. Bovendien zijn de banden en baan zo onvoorspelbaar dat je niet eens kunt stellen dat iemand een goede ronde heeft gereden maar toevallig mazzel had of ineens een auto had die wel werkte. De menselijke factor is compleet irrelevant. In de nacht komt er zoveel data binnen dat een team als Mercedes ineens secondes vooruit kan gaan. De motor van Ferrari is zoveel sterker dan de rest dat ze niet eens DRS nodig hebben voor de hoogste topsnelheid. Het is gewoon geen rijders-sport meer.CH4OS schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:35:
[...]
Sorry, maar dit is altijd al zo. Ik snap dan ook niet dat vele mensen wel denken conclusies te kunnen trekken aan de hand van de performance in FP's.
Vroeger reed een rijder een tijd en kon daar nog een paar tienden vanaf halen. Nu verbeteren ze tussen Q2 en Q3 al een seconde of 2. Dat heeft niks meer met racen te maken.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2019 17:51 ]
Leclerc zal morgen vanaf de start echt meer aan de bak moeten dan in Singapore aangezien je in Rusland wel goed kunt inhalen. Ik verwacht niet dat Hamilton morgen heel lang zal wachten met een aanval om P1 over te nemen.
Ik ben op zich dan ook wel heel benieuwd naar de long runs van de verschillende teams. Ik heb er wel het een en ander over gehoord maar nog niks concreets gezien.
Ik ben op zich dan ook wel heel benieuwd naar de long runs van de verschillende teams. Ik heb er wel het een en ander over gehoord maar nog niks concreets gezien.
Dat zei ik al eerder, Lec wordt wat max had moeten zijn, supersnel èn bij het (voorlopig) juiste team. RBR moet diep duiken willen ze volgend jaar WDC rijden.vhal schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:10:
[...]
Eentje die wellicht wel in de juiste auto zit voor de komende jaren
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Idd, voor Max zijn kans morgen (mocht de race pace er zijn) moet Lec Ham zo lang mogelijk achter zich houden.
een treffende spreuk
in ander nieuws: water is nat.
Ik zou het doen!
- DaniëlWW2
- Niet online
Renault is gewoon diep middelmatig en daar ging het even beter, nu niet meer.JB schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:11:
[...]
Ferrari heeft die 40kW alleen in voorbereide ronden. Ze kunnen het alleen maar inzetten als ze de ronde ervoor zich hebben voorbereid. Dat roept de vermoedens op dat ze valsspelen, maar voorlopig mag het allemaal. Het probleem is dat ze het niet altijd kunnen gebruiken en in racepace erbuiten is de Ferrari meestal niet zo goed.
Dat was zo met de spec2 maar met de spec3 kunnen ze die extra boost vaker aanspreken, zelfs elke ronde. Tel daar bij op dat ze op aerodynamisch vlak stappen gemaakt hebben en ze rijden iedereen aan puin. En toch klopt het gewoon niet, Leclerc die in Monza op het rechte stuk met niemand voor zich zichtbaar weg rijdt bij Hamilton die een DRS en slipstream heeft klopt gewoon niet. Stinkt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:02:
[...]
Renault is gewoon diep middelmatig en daar ging het even beter, nu niet meer.
Ferrari heeft die 40kW alleen in voorbereide ronden. Ze kunnen het alleen maar inzetten als ze de ronde ervoor zich hebben voorbereid. Dat roept de vermoedens op dat ze valsspelen, maar voorlopig mag het allemaal. Het probleem is dat ze het niet altijd kunnen gebruiken en in racepace erbuiten is de Ferrari meestal niet zo goed.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, met spec 2 konden ze het veel sporadischer inzetten. Ze moeten nog steeds een ronde voorbereiden voordat ze de 40kW hebben met de spec 3. Ik vermoed eigenlijk dat ze ergens 40kW kunnen opslaan voorbij de sensoren van de FIA en de FIA niet weet waar ze het vandaan halen en het dus niet kan verbieden.Holkers schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:21:
[...]
Dat was zo met de spec2 maar met de spec3 kunnen ze die extra boost vaker aanspreken, zelfs elke ronde. Tel daar bij op dat ze op aerodynamisch vlak stappen gemaakt hebben en ze rijden iedereen aan puin. En toch klopt het gewoon niet, Leclerc die in Monza op het rechte stuk met niemand voor zich zichtbaar weg rijdt bij Hamilton die een DRS en slipstream heeft klopt gewoon niet. Stinkt.
Aerodynamisch hebben ze wat verbeterd, maar zowel Mercedes als RBR zijn zeker nog een stap beter in neerwaartse druk. Ze gaan simpelweg veel sneller door de bochten heen en subsectoren laten dat ook zien. Het is puur die 40kW die zelfs DRS neutraliseert.
De afgelopen weken heb ik me ook nogal geërgerd aan Bottas. Hij heeft een grote mond met zijn “Fuck you”-uitspraak en zijn bijbehorende shirt maar bij die woorden komen geen daden. Het blijft bij gerommel in de marge van Hamilton. En dit seizoen is Hamilton niet in zijn beste vorm, peak-Hamilton ligt achter ons helaas, net nu het volgend seizoen wel eens spannend kon gaan worden.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hamilton weet er in Q3 anders wel weer een rondje uit te persen waardoor Ferrari geen 1-2 weet te kwalificeren.FirePuma142 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:29:
De afgelopen weken heb ik me ook nogal geërgerd aan Bottas. Hij heeft een grote mond met zijn “Fuck you”-uitspraak en zijn bijbehorende shirt maar bij die woorden komen geen daden. Het blijft bij gerommel in de marge van Hamilton. En dit seizoen is Hamilton niet in zijn beste vorm, peak-Hamilton ligt achter ons helaas, net nu het volgend seizoen wel eens spannend kon gaan worden.
Het is dan ook niet ineens een prutserDj-sannieboy schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:46:
[...]
Hamilton weet er in Q3 anders wel weer een rondje uit te persen waardoor Ferrari geen 1-2 weet te kwalificeren.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
nog beschikbare banden voor morgen!
Persoonlijk vind ik het wel leuk dat Ferrari weer het snelst is.
F1 = Ferrari. (Voor mij dan)
Ik hoop ook dat Ver ooit naar Ferrari gaat. Maar dat zie ik niet vlug gebeuren zolang Lec daar zit.
F1 = Ferrari. (Voor mij dan)
Ik hoop ook dat Ver ooit naar Ferrari gaat. Maar dat zie ik niet vlug gebeuren zolang Lec daar zit.

Voorlopig strartgrid
Dus zelfs met P19 in Q en 5 plekken gridstraf start Albon nog een plaats hoger
Was er niet eerder een verhaal over de batterijen die 2x zoveel kon dischargen naar de motoren, dus kortere boost maar 2x zo krachtig? (zegmaar 2 accu's parallel ipv serie).DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:27:
[...]
Nee, met spec 2 konden ze het veel sporadischer inzetten. Ze moeten nog steeds een ronde voorbereiden voordat ze de 40kW hebben met de spec 3. Ik vermoed eigenlijk dat ze ergens 40kW kunnen opslaan voorbij de sensoren van de FIA en de FIA niet weet waar ze het vandaan halen en het dus niet kan verbieden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kreeg RIC niet een disqualify voor het iets meer loslaten van energie voor slechts een milliseconde? Dan zou de FIA dit toch ook moeten kunnen meten ergens?SinergyX schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 20:38:
[...]
Was er niet eerder een verhaal over de batterijen die 2x zoveel kon dischargen naar de motoren, dus kortere boost maar 2x zo krachtig? (zegmaar 2 accu's parallel ipv serie).
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat was vorig jaar, maar kennelijk is dat het niet.SinergyX schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 20:38:
[...]
Was er niet eerder een verhaal over de batterijen die 2x zoveel kon dischargen naar de motoren, dus kortere boost maar 2x zo krachtig? (zegmaar 2 accu's parallel ipv serie).
Frisdrankjes zoals Red Bull of wat bedoel je precies?pro_6or schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:40:
[...]
Idd, dat gelul van “het was maar 0,0000001, we wonnen niks”. Jullie speelden vals, natuurlijk niet maar zo weinig (veel meer dan dat, gewoon over limieten die hard zijn) maar de FIA wil gewoon iets acceptabels rapporteren zodat jullie vorige resultaten kunnen blijven staan (zodat de andere teams geen zaak tegen Renault hebben).
Ferrari schijnt het wel te mogen. Na de vernedering in Hongarije zijn ze ongenaakbaar. Ik vind het frappant. De twee big spenders in de F1 (merc en Ferr) die alles mogen winnen. Frisdrankjes zijn leuk maar moeten niet te veel willen.
Nooit gedacht dat ik het einde van de Mercedes-dominantie níet zou toejuichen, want ik vind die "wederopstanding" van Ferrari toch wel té verdacht: het is echt niet zomaar ineens een briljante aero-update want zowel in Singapore als in Sochi zijn zowel Mercedes als RB sneller in de langzamere stukken waar meer downforce nodig is. Het is echt puur het motorvermogen dat ineens absurd veel meer is bij Ferrari. Dat klopt voor geen meter...

Het is ook de Aero. Hoewel ze daar niet het beste presteren, was die wagen in het begin van het seizoen de hoek niet om te krijgen. De aero update heeft er voor gezorgd dat ze ook iets met de power kunnen.Bart-Willem schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:17:
Nooit gedacht dat ik het einde van de Mercedes-dominantie níet zou toejuichen, want ik vind die "wederopstanding" van Ferrari toch wel té verdacht: het is echt niet zomaar ineens een briljante aero-update want zowel in Singapore als in Sochi zijn zowel Mercedes als RB sneller in de langzamere stukken waar meer downforce nodig is. Het is echt puur het motorvermogen dat ineens absurd veel meer is bij Ferrari. Dat klopt voor geen meter...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.