[F1 2019] Race 15 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 69.018 views

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
pro_6or schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:31:
Post er rustig op los. Het is alleen wat extreem. Ferrari komt nu heel sterk terug, Red Bull haakt weer even wat af maar kijk eerst maar eens hoe dit zich verder ontwikkelt. Er is nog heel veel te winnen.
Klopt ik denk dat Ferrari gaat tegenvallen in de race
Ze zitten met hun PU te rommelen wat je 1 rondje kan doen maar ze hebben niet de race pace
Ham vs Max gaat het uiteindelijk worden morgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LockeJohn schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:36:
[...]

Ze zitten met hun PU te rommelen wat je 1 rondje kan doen maar ze hebben niet de race pace
Ten eerste moet Max maar eens geen plaatsen verliezen bij de start en ten tweede moet je de Ferrari's eerst voorbij zien te komen.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58

Wmm

dawg schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:29:
[...]

dat zou kunnen, maar ik persoonlijk post niet zo heel vaak hier, dan begrijp ik dat wel.

ik heb echter zelf dat gevoel al een behoorlijke tijd. eigenlijk elk jaar weer na de 1e race. dan zit rbr er nooit bij, en wat ik zei, de rest van het jaar is het steeds net niet, jaar na jaar na jaar. :)

het is ook niet voor niets dat verstappen een prestatieclausule in zijn contract heeft. maar goed. ik hoop natuurlijk wel dat ik het mis heb. ik kan het ook niet onderbouwen hoor, het is meer een intuïtief gevoel. ik zal het echter niet meer posten. :+
Haha, je moet posten wat je wilt hoor. Ik post hier ook nooit, maar ik lees deze topics wel vaak en ik moet toch zeggen dat dezelfde discussies over oa genoemd onderwerp wel heel vervelend beginnen te worden. Ik denk dat mensen wat realistischer moeten worden. Toen Verstappen won in Oostenrijk en Duitsland dacht ik echt niet dat het lek boven was en dat hij er nog wel drie kon winnen. Terwijl bij de Ziggo uitzendingen al wel de vraag gesteld werd of hij het Hamilton nog moeilijk kon maken 8)7 (ook al was het antwoord nee).

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Kan nog best spannend worden morgen, vandaag iig de slag verloren, voor morgen wordt het dan ook heel moeilijk. Start zal ook weer penibel zijn met die bochten. Ik bedoel eigenlijk, de rest ook van hetbseizoen. Zijn ze nu dan echt bij merc in de buurt? Is deze stap van Ferrari er elk circuit? En wat hebben die dan in de qualy? Hoe gaat Honda zich nog ontwikkelen. Er komt nog een nieuwe turbo aan.

een treffende spreuk

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
Waar zijn al die linkjes naar interviews en analyses vandaag? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Pyr0_ schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:01:
We gaan even door een diep dal, dus geen zin :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pyr0_ schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:01:
Het was nog niet duidelijk genoeg begrijp ik? Welke vragen staan nog open? 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:43

TinusTegengas

Formula Racing

https://youtu.be/LQOott2hdcs
LEC zijn onboard pole lap

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
dawg schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:09:
ondanks alle goede inspanningen en het partnerschap met honda denk ik dat verstappen nooit wereldkampioen gaat worden met rbr. zoveel is wel duidelijk geworden na deze qualy, vind ik dan. het lijkt elke keer veelbelovend maar het is het ook elke keer toch net niet.
Volgens mij vergeten de meeste dat het dit jaar niet het uitgangspunt was ? Dit jaar is nieuw met Honda en tot op heden gaat het fantastisch, beter dan ze gehoopt hadden. Alleen omdat Honda het nu eigenlijk prima doet wat betreft uitvallen etc is het nu de beurt aan redbull. Wat vermogen betreft zal Honda volgend seizoen vooraan staan. Tenminste daar ga ik van uit .

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
bakkie1985 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:19:
[...]

Onee? ik denk dat je dit mis hebt, waarom werkt de hele wereld met radiatoren?

denk eens na: warme zomerdag even op de motor weg en dan ontdekken dat t toch wel fris is als je 80 rijdt....
Fijn dat je dat denkt, ik weet wel beter.

Het is gewoon thermodynamisch onmogelijk dat een materiaal warmte afstaat aan een medium dat warmer is.
De grap van het gebruik van radiatoren is dat je zorgt voor een warmer medium in die radiator die de omgeving op kan warmen en zelf af kan koelen.

En wat betreft je motorpak. Daar spelen twee zaken. Ten eerste zijn er weinig zomerse dagen warmer dan 37 graden. Ten tweede is er niet alleen sprake van warmte overdracht naar de rijwind maar ook verdamping van zweet (en verdamping onttrekt ook warmte)

(sorry, ik rij zelf motor en ben opgeleid als werktuigbouwkundige met veel thermodynamica en stromingsleer...)

alles kan off-topic

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snelste subsectoren.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/rbav0imfmyn31.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=d56f6bc100884f7e9e157860e0ea95d89ad3b748

Renault doet iets stouts als dit geconstateerd is want dit kan niet zomaar.
[Twitter: https://twitter.com/PHortonF1/status/1175447480168640514]

Ziggo interviews.
Ricciardo
Vettel
Leclerc
Bottas
Hamilton
Hulkenberg
Norris
Perez
Albon
Gasly
Sainz
Magnussen
Giovinazzi
KimiGrosjean
Russel
Kvyat
Stroll

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Blijft toch wel leuk dat de topteams nu zo bij elkaar zitten, morgen winkansen voor alle topteams, maar als er niks raars gebeurd raakt Max z'n P3 kwijt in het kampioenschap.

Kijk heel erg uit naar de race in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Jackson6 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:58:
Blijft toch wel leuk dat de topteams nu zo bij elkaar zitten, morgen winkansen voor alle topteams, maar als er niks raars gebeurd raakt Max z'n P3 kwijt in het kampioenschap.

Kijk heel erg uit naar de race in ieder geval.
Liever 4 dan 3, hoeft hij niet naar de uitreiking na het seizoen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Grimmie187 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:13:
[...]
Precies en daar bewonder ik hem juist voor. Het is misschien niet zo spectaculair om naar te kijken als bij Max of Charlie maar het brengt hem wel titels!
"Charlie?"

:/ :?

Strava

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:05

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
LockeJohn schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:36:
[...]

Als ze er voorbij komen, want inhalen op deze baan schijnt nogal lastig te zijn.. Kan wel weer eens een hele race vastzitten op je positie worden vrees ik.. Maar wie weet, we gaan het morgen wel zien.. Ik durf voorlopig even niks meer te voorspellen, ik had echt niet verwacht dat Ferrari op deze baan opeens ook zo snel zou zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door Inflatable op 21-09-2019 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

Niemand noemt hem Charlie :D

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Niemand noemt hem ook LeClerc op een paar na. Als hij hem Charlie wil noemen lees ik dat nog liever dan LeClerc |:(

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dave1972 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:29:
[...]

Volgens mij vergeten de meeste dat het dit jaar niet het uitgangspunt was ? Dit jaar is nieuw met Honda en tot op heden gaat het fantastisch, beter dan ze gehoopt hadden. Alleen omdat Honda het nu eigenlijk prima doet wat betreft uitvallen etc is het nu de beurt aan redbull. Wat vermogen betreft zal Honda volgend seizoen vooraan staan. Tenminste daar ga ik van uit .
ik ga daar niet vanuit. eerst zien dan geloven. als we fabrikanten zouden geloven was max verstappen al 3x kampioen geweest met renault. :+

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 09:34
Haha, ik heb het niet zelf bedacht.. Reddit staat er vol mee, Charles wordt toch wel vaker afgekort naar Charlie?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:55:
[...]

Haha, ik heb het niet zelf bedacht.. Reddit staat er vol mee, Charles wordt toch wel vaker afgekort naar Charlie?
Evenveel letters. :+

Edit: Ralf (broer van) denkt dat Vettel out is als hij niet snel sneller wordt dan 'Charlie'. Terecht?

Ralf: Vettel driving for his Ferrari future
https://www.planetf1.com/...g-for-his-ferrari-future/
(via Freader1 http://goo.gl/oMf3op) #F1

[ Voor 39% gewijzigd door albino71 op 21-09-2019 20:01 ]

Te koop....

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Grimmie187 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:55:
[...]
Charles wordt toch wel vaker afgekort naar Charlie?
Afgekort? Zijn evenveel letters hoor :p

Edit: te laat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomcat84 op 21-09-2019 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 19-09 09:34
Touche.. ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
Roybs schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:23:
[...]

Niemand noemt hem ook LeClerc op een paar na. Als hij hem Charlie wil noemen lees ik dat nog liever dan LeClerc |:(
Als wij toch zo op de namen bezig zijn, dan graag de juiste spelling van zijn naam: Leclerc!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Elke race hetzelfde liedje. Max heeft een paar goed races gehad (regen Duitsland, hitte Oostenrijk) en heeft daardoor 2 overwinningen gepakt. Helaas was hij in geen enkele race de snelste tot eigen kracht (zonder externe factoren).

RB heeft best wat stappen gezet, maar zijn nog steeds gewoon het 3e team. Net als de laatste jaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Misschien ga ik hem voortaan maar Sjarrel noemen ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Laten we Leclerc lekker Charles of Leclerc noemen en laten we Charlie voor Charlie Whiting houden. :Y)

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
dawg schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:09:
ondanks alle goede inspanningen en het partnerschap met honda denk ik dat verstappen nooit wereldkampioen gaat worden met rbr. zoveel is wel duidelijk geworden na deze qualy, vind ik dan. het lijkt elke keer veelbelovend maar het is het ook elke keer toch net niet.
Ik snap je gedachtengang maar het getuigt wel van een fixed mindset en daar heeft nog nooit iemand beter van geworden. Dus alle opties open, elk moment is weer anders. Wellicht krijgen RBR en Honda het toch op de rit, misschien morgen, misschien volgend jaar, misschien nooit, nobody knows.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:06:
Elke race hetzelfde liedje. Max heeft een paar goed races gehad (regen Duitsland, hitte Oostenrijk) en heeft daardoor 2 overwinningen gepakt. Helaas was hij in geen enkele race de snelste tot eigen kracht (zonder externe factoren).

RB heeft best wat stappen gezet, maar zijn nog steeds gewoon het 3e team. Net als de laatste jaren.
Eigenlijk denk ik dat Honda stappen heeft gezet en RBR juist niet. ;)
Die RB14 was echt een monster. Stabiel, extreem veel neerwaartse druk, ze konden constant met extreem weinig vleugel rijden en vrijwel overal competitief ondanks "het product achterin". De enige zwakte was rijden in de regen. De RB15 is een RB14 voor de 2019 reglementen, maar het is niet zo goed. In de regen is het uitstekend, in de langzame en de wat snellere bochten inmiddels ook, maar in de snelle bochten niet zo. Dat is dan ook meer Ferrari terrein, maar Mercedes lijkt daar ook sterker te zijn.

Vervolgens lijkt de lage snelheid acceleratie van RBR+Honda niet optimaal te zijn. Ferrari is daar al jaren het beste in, maar Mercedes is daar ook erg goed. Voor de rest lijkt er zeker met race mappings, maar ook steeds meer in kwalificatie, weinig verschil meer te zijn tussen de Honda en de Mercedes PU. Ferrari heeft die 40kW op sommige rechte stukken, voor de rest lijkt het ook niet beduidend beter te zijn. In racepace lijken de RBR en Mercedes ook behoorlijk op elkaar te zitten, maar soms is de Mercedes opeens wat sneller. De Ferrari zakt eigenlijk te vaak weg in de races. Kijken hoe dat morgen zal gaan.

Ik denk dus eerder dat RBR simpelweg niet het niveau van de RB14 heeft kunnen evenaren. Waar Mercedes hun verloren neerwaartse druk teruggevonden lijken te hebben, lijkt RBR dat niet te zijn gelukt. RBR had het waarschijnlijk moeilijker dan Mercedes omdat ze meer verloren en harder getroffen lijken te zijn door de nieuwe reglementen. Neemt niet weg dat ze niet op het niveau zitten waar ze meestal horen. Zelfs in de meest duistere dagen van totale Mercedes dominantie kon je tenminste nog een argument maken dat RBR tenminste het beste chassis had. Die claim kan je nu moeilijk meer maken.

Het kan zomaar weer omslaan voor 2020 met een vers chassis, maar voor nu is die Mercedes overal wel heel erg goed. Als Ferrari na 3/4 van het seizoen dan ook opeens wat neerwaartse druk lijkt te vinden, tja dan zakt RBR waarschijnlijk weer terug naar de positie van derde team. In de punten lijkt dat ook wel te gaan gebeuren. Ik zie Albon het verschil niet dichtrijden en Verstappen kan ook geen wonderen verrichten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zo de samenvatting gekeken. Jeetje Ferrari goede tijden neergezet hoor. Hamilton perst er ook een nette tijd uit.
Zo zie je maar hoe hoog de concurrentie is, nu heeft Ferrari het momentum.
Kijk uit naar de race morgen d:)b

Tweakers Discord

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat is nog het pijnlijkste, ik denk dat Max dit seizoen wonderbaarlijk goed is geweest.

Maar die 2018 auto stond er ook niet zomaar. Je hebt nu gewoon veel minder aero mogelijkheden, RBR moet er rustig aan blijven werken. Ze zijn weldegelijk dichterbij gekomen, alleen maakt nu Ferrari weer een stap.

Alhoewel, Ferrari was in Monaco ook goed (eigen gepruts). Misschien is hun concept juist niet zo slecht op dit soort banen dit jaar.

Max zag er op Monza best wel competitief uit, maar zien hoe het verder gaat! Morgen wel spannend, als hij die start maar goed overleeft, kan nog best een leuke race worden.

een treffende spreuk

• StealthyPeanut
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:30:
[...]

Eigenlijk denk ik dat Honda stappen heeft gezet en RBR juist niet. ;)
Die RB14 was echt een monster. Stabiel, extreem veel neerwaartse druk, ze konden constant met extreem weinig vleugel rijden en vrijwel overal competitief ondanks "het product achterin". De enige zwakte was rijden in de regen. De RB15 is een RB14 voor de 2019 reglementen, maar het is niet zo goed. In de regen is het uitstekend, in de langzame en de wat snellere bochten inmiddels ook, maar in de snelle bochten niet zo. Dat is dan ook meer Ferrari terrein, maar Mercedes lijkt daar ook sterker te zijn.

Vervolgens lijkt de lage snelheid acceleratie van RBR+Honda niet optimaal te zijn. Ferrari is daar al jaren het beste in, maar Mercedes is daar ook erg goed. Voor de rest lijkt er zeker met race mappings, maar ook steeds meer in kwalificatie, weinig verschil meer te zijn tussen de Honda en de Mercedes PU. Ferrari heeft die 40kW op sommige rechte stukken, voor de rest lijkt het ook niet beduidend beter te zijn. In racepace lijken de RBR en Mercedes ook behoorlijk op elkaar te zitten, maar soms is de Mercedes opeens wat sneller. De Ferrari zakt eigenlijk te vaak weg in de races. Kijken hoe dat morgen zal gaan.

Ik denk dus eerder dat RBR simpelweg niet het niveau van de RB14 heeft kunnen evenaren. Waar Mercedes hun verloren neerwaartse druk teruggevonden lijken te hebben, lijkt RBR dat niet te zijn gelukt. RBR had het waarschijnlijk moeilijker dan Mercedes omdat ze meer verloren en harder getroffen lijken te zijn door de nieuwe reglementen. Neemt niet weg dat ze niet op het niveau zitten waar ze meestal horen. Zelfs in de meest duistere dagen van totale Mercedes dominantie kon je tenminste nog een argument maken dat RBR tenminste het beste chassis had. Die claim kan je nu moeilijk meer maken.

Het kan zomaar weer omslaan voor 2020 met een vers chassis, maar voor nu is die Mercedes overal wel heel erg goed. Als Ferrari na 3/4 van het seizoen dan ook opeens wat neerwaartse druk lijkt te vinden, tja dan zakt RBR waarschijnlijk weer terug naar de positie van derde team. In de punten lijkt dat ook wel te gaan gebeuren. Ik zie Albon het verschil niet dichtrijden en Verstappen kan ook geen wonderen verrichten.
Precies wat ik wilde typen, maar niet de tijd voor had. Dank je :+.

Helemaal mee eens. Werk aan de winkel bij RB!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
Onboard Lec-Ham vergeleken.

https://streamable.com/vvoaw

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DoeEensGek
https://www.formula1.com/...J3sPDbfCFySenaqgM9bp.html
https://www.racefans.net/...g-for-mgu-k-infringement/

Ricciardo start achteraan/pitsstraat!
Daniel Ricciardo has been excluded from the results of qualifying for contravening the rules governing his MGU-K.
The Renault driver is now expected to start the race from the back of the grid. Ricciardo originally qualified eighth, a position which will now be taken by his team mate Nico Hulkenberg.
It was established in the hearing, beyond any doubt in the opinion of the stewards, that the competitor exceeded the MGU-K power flow limit permitted under Appendix 3, per Article 5.2.2 of the 2019 Formula One Technical Regulations. The method by which this limit is regulated is well known and understood by the teams. Neither the fact that the car had exceeded the limit nor the methodology by which it is policed was disputed by the team.

The team’s defence rested on two points. First, that the excess was very small and offered no measurable benefit. Second, that the excess occurred during the second fastest lap during Q1. The team explained to the stewards how they believe the excess occurred, however the stewards consider this information to be confidential to the team, and not relevant to this decision.

Notwithstanding the team’s arguments, the stewards take note of the very clear wording of Article 1.2.2 ISC, which states that “If an Automobile is found not to comply with the applicable technical regulations, it shall be no defense to claim that no performance advantage was obtained”. In coming to this decision the Stewards referred to longstanding precedents regarding stechnical infringements and the penalty which has been consistently applied is disqualification, and which does not consider when or if an advantage was gained. This principle has been very clearly affirmed by the International Court of Appeal.

The stewards therefore order car three [Daniel Ricciardo] disqualified from the results of Qualifying.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ukhpc3p7xzn31.jpg

[ Voor 123% gewijzigd door DoeEensGek op 21-09-2019 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is hiermee ook aangetoond dat ze, bij Renault, RIC voortrekken?

Dat ze door de mand zijn gevallen is nu geen voordeel, maar toch....

edit: na de uitbreiding hierboven, lijkt het daar niet direct op...

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 21-09-2019 21:07 ]

Te koop....

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DannyRic het haasje en Renault voortaan weer wat voorzichtiger met dit soort praktijken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:02
En zoals verwacht is Ricciardo gediskwalificeerd van de kwalificatie.

https://www.fia.com/file/97186/download/29110

Edit: whoops eerst verversen volgende keer

[ Voor 16% gewijzigd door mjjveldt op 21-09-2019 21:11 ]

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En zo is Hulkenberg nog steeds niet out qualified in Singapore door zijn teamgenoot. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

banden voor morgen
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/urn252rqnzn31.jpg?width=640&height=640&crop=smart&auto=webp&s=732356796ffb7668aebbc7857ed704b4799cab28

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Het kan daar flink regenen en erg plotseling, iemand Gerrit Hiemstra al gebeld voor de voorspelling voor morgen?

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 21-09-2019 21:23 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik ben benieuwd naar de racepace van Ferrari morgen. Het was al bekend dat ze snel zijn, maar ook dat hun trucje alleen over 1 ronde werkt en de ronde ervoor moeten ze iets opsparen of opladen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoe kan RIC zo'n fout maken? Zoveel software die alles regelt en controleert, hoe kan een coureur dan teveel vermogen gebruiken?

alles kan off-topic

• RobertMe
  • Laatst online: 23:54
Ankona schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:29:
Hoe kan RIC zo'n fout maken? Zoveel software die alles regelt en controleert, hoe kan een coureur dan teveel vermogen gebruiken?
Niet. De deployment van de MGU-K gaat volledig automatisch. En op het moment dat de energie "op" is (accu leeg of maximum verbruik) krijg je dus clipping etc.

De coureur heeft dus 0 controle over de deployment. Behalve indirect met het gaspedaal. De engine mapping bepaald waar (in welke bocht / welk acceleratie punt) en hoe de MGU-K wordt ingezet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chiron schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:27:
Ik ben benieuwd naar de racepace van Ferrari morgen. Het was al bekend dat ze snel zijn, maar ook dat hun trucje alleen over 1 ronde werkt en de ronde ervoor moeten ze iets opsparen of opladen.
Als Hamilton als 2e achter Leclerc kan blijven hangen (inhalen op de baan zie ik normaal gesproken niet gebeuren), dan kan ie met banden sparen misschien nog wat leven in zijn zachte band houden en, indien Leclerc eerder zou stoppen, Hammertime rondetijden eruit persen en voor een overcut gaan?

Maar het eea zal beslist afhankelijk zijn wat er door de andere directe tegenstanders wordt gedaan (Vettel, Verstappen, Bottas).

Vorig jaar hield Hamilton het tempo vrij laag in het begin en begon pas snelheid te maken toen Vettel als eerste stopte. Die stop koste Vettel toen zijn 2e plek (kwam achter Perez weer de baan op). Misschien doet Leclerc morgen iets soortgelijks? Dat de gaten met de rijders erachter dusdanig klein blijven dat een (te) vroege stop betekent dat je in langzamer verkeer terecht gaat komen en jezelf daarmee in de vingers snijdt?

Het wordt wat dat betreft een interessante race, vooral met het oog op strategie, niet zozeer door de actie op de baan. Rood, zilver, rood, blauw, zilver, blauw. Eens kijken wie er voor verwarring kan zorgen en please, Verstappen goed van zijn plek en heel de eerste ronden door.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Best bizar dat hij met 3 grote momenten overstuur nog pole pakt. Ferrari heeft echt wat gevonden met hun downforce, en uiteraard ook met de motor.
Race zie ik ze wel terugvallen, ben benieuwd of ze het uithouden met de banden. Het is een lange race, ben benieuwd :)

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Verbazingwekkend dat ferrari zo goed heeft gedaan. Ik denk dat de kwaliteiten van leclerc hier zeker mee van doen hebben. Hij kan beter omgaan met de labiele achterkant dan Vettel.
Hamilton is een echt racemonster, die gaat morgen leclerc nog wel voorbij. Vroeger of later.
Tsja, wat gaat Max doen. Ik weet het echt niet. Van de ene kant ben ik bang dat ie weer een fout gaat maken, van de andere kant kan het een tamme race voor hem worden.

Ik ga gewoon met veel plezier kijken morgen, mogelijk komt er weer een fantastische race zoals we er meer hebben gezien dit jaar, jiiiihaaaaa!!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
Chiron schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:27:
Dat was de vorige spec.. In monza kon lec hem ter verdediging inzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowhite0901 op 21-09-2019 23:14 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

kevlar01 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:37:
[...]

Best bizar dat hij met 3 grote momenten overstuur nog pole pakt. Ferrari heeft echt wat gevonden met hun downforce, en uiteraard ook met de motor.
Race zie ik ze wel terugvallen, ben benieuwd of ze het uithouden met de banden. Het is een lange race, ben benieuwd :)
Viel mij ook op met Lec. Normaal is Merc aan het sandbaggen....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 dat is precies wat me zorgen baart... De afgelopen jaren begon red bull met een achterstand. Maar die haalden ze naarmate het seizoen vorderde wel weer in.

Dat lukt ze dit seizoen/met de huidige regels niet. Waarom zou het in 2020 dan ineens wel lukken? Ook daar heb je de ontwikkelstappen van dit jaar voor nodig.

Blijf er overigens bij dat ik de plotselinge opleving van Ferrari op zijn minst opmerkelijk vind. Vooral op dit circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:43:
[knip]
Blijf er overigens bij dat ik de plotselinge opleving van Ferrari op zijn minst opmerkelijk vind. Vooral op dit circuit.
De updates die ze meebrachten voor beide Ferrari's naar dit circuit zijn ook tamelijk opmerkelijk tov hun eerdere filosofie voor dit seizoen, en ze werkten voor een kwalificatie iig al voldoende zo te zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ferrari heeft beste auto nu, knap gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Naast dat zoals iedereen al zegt het knap is dat ze er überhaupt bij zitten, was de ronde van LEC niet perfect, drie keer best flink overstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

@DaniëlWW2
Idem, ik denk dat het AMuS-verhaal wel eens waar kan zijn. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
LockeJohn schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:20:
Voor de kwalificatie ja, voor de race nog maar afwachten hoe ze met de banden omgaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Als de startpositie ook de eindpositie wordt, heeft Hamilton daar vrede mee denk ik. Dus die gaat het in de 1e bocht proberen en tijdens de pitstops. Verder sluit hij gewoon aan achter Leclerc en denk ik dat hij Leclerc onder druk zal zetten zonder zelf in de problemen te komen of risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

StealthyPeanut schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:30:
Als de startpositie ook de eindpositie wordt, heeft Hamilton daar vrede mee denk ik. Dus die gaat het in de 1e bocht proberen en tijdens de pitstops. Verder sluit hij gewoon aan achter Leclerc en denk ik dat hij Leclerc onder druk zal zetten zonder zelf in de problemen te komen of risico te nemen.
HAM krijgt ook nog druk van achteren als VET en in mindere mate VER ook snel zijn.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

LockeJohn schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:20:
Als alles netjes legaal is, ja, dan wel, maar de (hardnekkige) geruchten doen anders vermoeden...

https://www.auto-motor-un...er-ferrari-f1-2019-trick/
https://forums.autosport....wer-unit-legality/page-17

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Eigenlijk vind ik de pole van vorig jaar (Hamilton) mooier om te zien dan die van Leclerc. De Mercedes van vorig jaar lijkt ook op rails te liggen, zo soepeltjes was die ronde. De Ferrari lijkt veel nerveuzer te zijn maar blijkbaar is het, afgezien van die 3 momenten. nog steeds voldoende om dit jaar de pole te halen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@DaniëlWW2 dat is precies wat me zorgen baart... De afgelopen jaren begon red bull met een achterstand. Maar die haalden ze naarmate het seizoen vorderde wel weer in.

Dat lukt ze dit seizoen/met de huidige regels niet. Waarom zou het in 2020 dan ineens wel lukken? Ook daar heb je de ontwikkelstappen van dit jaar voor nodig.

Als het klopt dat Honda idd het gat aan het dichten is met Mercedes en Ferrari en bij Honda de targets keer op keer netjes gehaald worden, zijn er voor 2020 misschien niet zoveel zorgen over de motor.

Maar wel over het chassis? Misschien is RB bewust eerder en veel meer tijd in chassis 2020 aan het steken en focussen ze minder op 2019. Lijkt mij niet onlogisch. In 2019 is er toch niet enorm veel te halen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
KillerBee schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:32:
[...]

Als alles netjes legaal is, ja, dan wel, maar de (hardnekkige) geruchten doen anders vermoeden...

Ik vraag me af in hoeverre kan je voor Ferrari verklaren dat het legaal is terwijl je voor Renault zegt dat het een illegale move is .
Het wordt eens tijd dat teams worden gestopt met het opzoeken van grenzen en het racen wordt echt puur de strijd wordt tussen verschillende coureurs met gelijk materiaal .
Als je doorgaat met het toestaan van even vermogen opschroeven en blokkeren/van de baan afduwen zoals in Monza dan hoef je niet langer te racen !

[ Voor 9% gewijzigd door leekers op 22-09-2019 08:14 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KillerBee schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:32:
[...]

Met alleen 55pk extra pak je geen pole in Singapore. Moet zeggen dat ik ivm de terugreis van vakantie wat van de voorbeschouwingen heb gemist mbt de Aero update. Maar die moet ook fors zijn.

@leekers dit spelletje hoort natuurlijk wel bij de formule 1. Anders hadden ze het een spec klasse moeten maken.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2019 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:15:
[...]

En zo is Hulkenberg nog steeds niet out qualified in Singapore door zijn teamgenoot. :+
Hoe kan het dat HUL niet de LUL is? Passen ze dit alleen aan voor RIC of is de aanpassing ook gedaan voor HUL maar heeft die mazzel gehad?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

leekers schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:12:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre kan je voor Ferrari verklaren dat het legaal is terwijl je voor Renault zegt dat het een illegale move is .
Het wordt eens tijd dat teams worden gestopt met het opzoeken van grenzen en het racen wordt echt puur de strijd wordt tussen verschillende coureurs met gelijk materiaal .
Als je doorgaat met het toestaan van even vermogen opschroeven en blokkeren/van de baan afduwen zoals in Monza dan hoef je niet langer te racen !
Jij kan misschien beter een andere raceklasse gaan kijken. F1 heeft nooit het doel gehad om te strijden met gelijk materiaal, het is het toppunt van (technische) innovatie, daar is grenzen opzoeken inherent aan.

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Spotmatic schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:32:
[...]

HAM krijgt ook nog druk van achteren als VET en in mindere mate VER ook snel zijn.
Verstappen zal zijn start wel weer verprutsen, dus Hamilton hoeft de eerste rondes niet zoveel te vrezen van de Red Bull

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Gynnad schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:05:
[...]

Verstappen zal zijn start wel weer verprutsen, dus Hamilton hoeft de eerste rondes niet zoveel te vrezen van de Red Bull
Als VER dat doet mist hij in ieder geval de crash tussen LEC, HAM en VET. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Als je de reacties leest bij deze tweet dan is Horner/RB echt fout bezig volgens hun:
https://mobile.twitter.co...tatus/1175013776711720961

Maar nu hij gelijk heeft gekregen hoor je niemand meer.... (hebben ze bij Renault de truc van Ferrari toch niet helemaal goed gekopieerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shaggie_NB schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:45:
Als je de reacties leest bij deze tweet dan is Horner echt fout bezig volgens hun:

Maar nu hij gelijk heeft gekregen hoor je niemand meer.... (hebben ze bij Renault de truc van Ferrari toch niet helemaal goed gekopieerd)
Heeft RBR dat onderzoek aangevraagd dan of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Nou in 2017 begonnen ze ook langzaam en met problemen en toen verscheen de RB14. :P
Voor 2020 hoef je denk ik ook weinig te verwachten qua conceptwijzigingen. RB16 zal allang in ontwikkeling zijn, maar zodra de nieuwe reglementen eindelijk vastgesteld zullen worden, zal de focus al gaan verschuiven. Het is niet alsof de RB15 slecht is, verre van. Het moet alleen een stapje beter. Dit zal ook voor Mercedes gelden. Ferrari weet ik echt niet of die door zullen gaan of weer met een ander concept komen. Maar dit hoort eigenlijk in het algemene topic. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
JB schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:47:
[...]
Heeft RBR dat onderzoek aangevraagd dan of?
Hoe zou ik dat moeten weten...? En maakt dat iets uit..?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shaggie_NB schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:50:
[...]

Hoe zou ik dat moeten weten...? En maakt dat iets uit..?
Gast, reageer normaal of gewoon niet... Je post een vage tweet met referentie naar Horner zonder verdere uitleg...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:09

Oekol

waka waka hey hey

Bart-Willem schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:20:
[...]

Idem, ik denk dat het AMuS-verhaal wel eens waar kan zijn. :X
Heb je het stukje van amus voor mij waar je op doelt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Gynnad schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:05:
[...]

Verstappen zal zijn start wel weer verprutsen,
:? Hoe kom je hierbij, als ik vragen mag? En heb je een bron voor jouw stelling?
Voor zover ik weet zijn alle slechte starts van dit seizoen door het team onderbouwd/verklaard, en lag/ligt het niet aan de coureur(s). Hoe jij hier bij komt, mag Joost weten...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ik hoop dat RBR gewoon weet dat het niet beter gaat worden in dit oppermachtige seizoen van MERC. en alvast inzet op 2020. dat is het jaar dat het moet gebeuren.

naja hier de Q
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFDT64vX4AAt5xg?format=png&name=large

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 22-09-2019 10:10 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
JB schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:51:
[...]

Gast, reageer normaal of gewoon niet... Je post een vage tweet met referentie naar Horner zonder verdere uitleg...
Die vage tweet kwam uit de discussie in door @killerBee geposte link: https://forums.autosport....wer-unit-legality/page-17
Maar nog staat voor mij nog de vraag open waarom jij het belangrijk vindt of dit door RBR gemeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggie_NB op 22-09-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Nog door niemand geplaatst? Dan doe ik het wel :P
https://www.youtube.com/watch?v=9lwCqI96k2w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shaggie_NB schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:16:
[...]

Die vage tweet kwam uit de discussie in door @killerBee geposte link: https://forums.autosport....wer-unit-legality/page-17
Maar nog staat voor mij nog de vraag open waarom jij het belangrijk vindt of dit door RBR gemeld is.
Er staat nergens dat ik dat belangrijk vind.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Shaggie_NB schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:16:
[...]

Gelukkig dan maar dat ik het woord 'geruchten' heb gebruikt (voordat ik straks nog de schuld krijg, lol) :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

12.30 Duurt nog even maar dan staat hij er alvast...
https://youtu.be/3VS0PpWIyJs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Veel plezier vandaag mensen! Ik lees het straks allemaal wel.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Als je de reacties leest bij deze tweet dan is Horner/RB echt fout bezig volgens hun:

Welkom op het internet.

Ik snap oprecht niet waarom er vaak zoveel waarde wordt gehecht aan die keyboardwarriors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26

Hij vind het gewoon jammer dat ze dat nog niet gelukt is met dat Hondahok van hun, anders hoorde je hem er niet over hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RIC mag zelf banden kiezen

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• wowly
Jongens hou er nou eens over op.

Ik begrijp dat er bij sport veel gevoel komt kijken (een van de redenen dat ik F1 volg), maar om elkaar steeds de maat te nemen om hetgeen de ander zegt voegt niets toe.

Denk jezelf eens in, zou ik deze discussie ook voeren als het via PB zou gaan?
Doe niet bij de ander wat je niet leuk zou vinden als het bij jou gebeurd.
Als de ander een foutje maakt, blijf daar niet over doorgaan.
Als de ander een ander inzicht heeft als jij, respecteer dat. En laat dat ook merken.
En als de ander van inzicht veranderd, sta dat dan toe en haal hem niet verder op het forum door het slijk om je eigenste positie te verbeteren Oid.
Houd er aub rekening mee dat er leden zijn die onlangs instapte in deze sport, al dan niet vanwege max verstappen.
Voor de verse F1 liefhebbers, achter de nicknames zitten soms oudere leden die in de 90-er jaren al de circuits afgingen of zelf in de jaren 80 races volgenden..... Geniet van hun verhalen en ervaringen die ze hebben en hier uitdragen. Al dat gekissebis zorgt ervoor dat zij het voor gezien houden en weer voor zichzelf gaan genieten i.p.v. het te delen met ons.

Ik ben hier voor de lol, en geniet van de inhoudelijke reacties en de speedchat tijdens de race. Ook het afblazen van emoties na de race is redelijk leuk, maar ook daar ontspoort het wel eens helaas. Heb je iets bij te dragen inhoudelijk, of om mee te genieten met de rest, super! Zo blijven deze draadje leuk.

On-topic: deze race is nu al bijzonder, een echte wederopstanding van Ferrari , de kwaliteiten van Lewis, de frustratie van Max, 23 bochten in de zinderende hete nacht van Singapore..... manman je zou er een mooi liedje over kunnen maken. Doet me vreemd genoeg denken aan een liedje van de jaren 80 “one night in Bangkok” over een schaaktoernooi :) (ik ben erg associatief ingesteld blijkt maar weer)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFEDS9ZXsAEmA1r?format=jpg&name=large

Ik denk dat Medium>Hard de beste strategie is.
wachten tot een SC of VSC (met deze strategie is je pitwindow het grootst) en dan een goedkope pitstop maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowly schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:55:
Jongens hou er nou eens over op.
De tranen biggelen mij over de wangen....Eens kijken bij wie dat vanavond na de race is... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
basvn schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:02:
[Afbeelding]

wachten tot een SC of VSC (met deze strategie is je pitwindow het grootst) en dan een goedkope pitstop maken
Hahaha de humor van pirelli “ zeker weten langzamer”.......

Edit, gezien de realistische optie van een VSC denk ik dat degene die het fraaist hiervan gebruik gaat maken wel eens spekkoper kan worden... denk je eens in, 15 ronden voor het einde rode band pakken met minimaal verlies..... spektakel gegarandeerd!

[ Voor 22% gewijzigd door wowly op 22-09-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:05
Hoe groot wordt de kans geacht dat er géén (V)SC zal zijn?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• upzidedown
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:46
weet niet of deze al voorbij was gekomen:

wat Ricciardo vindt van het Bottas "muur" incidentje

Of ze elkaar missen?
[Streamable: of ze elkaar missen]

[ Voor 16% gewijzigd door upzidedown op 22-09-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Max en Lewis staan op de vieze kant. Bottas achter Max staat op de race lijn. Oh jee.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

upzidedown schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:08:

[Streamable: bottas muur]

Of ze elkaar missen?
als je ze in een : [embed.]streamalble[/embed.] (maar dan zonder de puntjes) zet, is het gelijk een filmpje hier :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
basvn schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:02:
[Afbeelding]

Last year, most drivers that started on used softs stopped for hards between lap 13-18.

Vettel was unable to make the used soft-medium combo last. Around lap 48 his pace just dropped.

Mercedes has no new medium tires by the way. Soft-hard is their only real option unless we get some funky safety cars (which is likely though).

F1pace

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

upzidedown schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:08:

[Streamable: bottas muur]

Of ze elkaar missen?
Hele filmpje is hier te zien.
https://www.dumpert.nl/item/7759943_a294c2db

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek

https://streamable.com/54yno

Olav Mol 500 gp's, hierbij de reacties vanuit de paddock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFEHmTNWwAAldIs?format=jpg&name=large
final startgrid.
nog niks over dat RIC uit pit zou starten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zijn weer genoeg Mclaren fans :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFEKLfcU4AAHYWz?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Zelfs dat is cheap bij Williams, gewoon een wasmand...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFEIDAmXUAE0XIh?format=jpg&name=small

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.