[F1 2019] Race 15 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 68.859 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:46

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:48:
[...]

Dus ze hangen er een vlag bij zodra ze gewonnen hebben? Het lijkt mij dat die vlaggen daar altijd hangen of heb ik dat mis? Ik snap het namelijk niet helemaal. :?
dit was na spa
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/082njclml0k31.png

dit vorig jaar na US GP
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DqDwoP5WkAED8s6?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:31

sjaool

Every life should have 9 cats

@basvn Ik heb het even opgezocht en een verklaring gevonden. Zie mijn vorige post. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Tomcat84 schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:40:
[...]

Was ook mijn initiële reactie maar toen ik er meer over nadacht was mijn conclusie dat ze misschien vooral wilden voorkomen dat HAM ook nog achter Albon zou komen, en dus niet zozeer dat HAM voor BOT moest zitten. Dat kan ik dan nog wel enigszins begrijpen.
Dat kan wel zijn, maar Bottas staat nog altijd 2e.
Ze zeggen hier eigenlijk gewoon "we geven hem geen enkele kans om kampioen te worden".
Hij is wel DE perfecte wingman voor Lewis. Niet voor niks rijdt ie volgend jaar weer voor Mercedes.
Maar je moet het Bottas zijnde maar willen zeg.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 13:30
Anoniem: 499527 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:12:
[...]

Dat kan wel zijn, maar Bottas staat nog altijd 2e.
Ze zeggen hier eigenlijk gewoon "we geven hem geen enkele kans om kampioen te worden".
Hij is wel DE perfecte wingman voor Lewis. Niet voor niks rijdt ie volgend jaar weer voor Mercedes.
Maar je moet het Bottas zijnde maar willen zeg.... :/
Ach..... als je in je 30e levensjaar gewoon 8,5 miljoen euro per jaar bijgeschreven krijgt (ex. bonussen) en zo'n leven mag lijden als hem, heb je het helemaal niet zo slecht hoor ;).

Daarbij: Achter de schermen wordt er echt heel veel meer besproken dan wij denken; Valtteri weet dat hij gewoon 2e viool is dit jaar. Natuurlijk is zijn droom om WK te worden, maar dan moet je echt een bedreiging zijn. Niet meer dan 60 punten achter staan met nog 6 races te gaan. Dan moet je gewoon in belang van het team je verlies pakken en volgend jaar weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
StealthyPeanut schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:24:
[...]

Ach..... als je in je 30e levensjaar gewoon 8,5 miljoen euro per jaar bijgeschreven krijgt (ex. bonussen) en zo'n leven mag lijden als hem, heb je het helemaal niet zo slecht hoor ;).
Dit argument zie ik vaker voorbij komen en ik begrijp het nog steeds niet. Een F1 coureur zit daar niet voor het geld. Een F1 coureur is een dusdanig gedreven sportman (anders schop je het niet tot de F1), zo iemand wil alleen maar winnen. Die wil geen genoegen nemen met 'Valterri, its James, we need you to even krom gaan staan voor Lewis'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:30:
Die wil geen genoegen nemen met 'Valterri, its James, we need you to even krom gaan staan voor bend over for Lewis'
Doe het dan wel helemaal in het Engels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Dit argument zie ik vaker voorbij komen en ik begrijp het nog steeds niet. Een F1 coureur zit daar niet voor het geld. Een F1 coureur is een dusdanig gedreven sportman (anders schop je het niet tot de F1), zo iemand wil alleen maar winnen. Die wil geen genoegen nemen met 'Valterri, its James, we need you to even krom gaan staan voor Lewis'
Blijkbaar toch wel, anders had ie vast niet bijgetekend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 17:52
toolkist schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:33:
[...]

Blijkbaar toch wel, anders had ie vast niet bijgetekend...
Waarom zou hij niet bijtekenen? Bij welk ander team hebben ze plek, waar hij ook nog eens een verre kans heeft om ooit WK te worden? Niet Ferrari, niet RB, dus Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:42

Soggney

Zeekomkommer

[...]

Of je merkt dat je in de top20 van de wereld zit, maar net niet genoeg bent om consistent op het hoogste schavotje te staan, zelfs met het "beste" materiaal. Dus dan kies je eieren voor je geld en gaat voor het geld terwijl je het privilege hebt om bij en naast de besten van je generatie te rijden.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Dat is een leuke utopische gedachte, maar stap even naar de echte wereld.

Er zijn legio voorbeelden van coureurs die genoegen nemen met een 2e of mindere rol in ruil voor centen; Barrichello, Coulthard, Ricciardo, Bottas etc..

Ze komen allemaal met 1 doel in de F1, dat is WK worden. Maar als je dan na een aantal jaren merkt dat je dit niet gaat worden, dan kies je gewoon eieren voor je geld. Precies wat @Soggney zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-09-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:38:

Er zijn legio voorbeelden van coureurs die genoegen nemen met een 2e of mindere rol in ruil voor centen; Barrichello, Coulthard, Ricciardo, Bottas etc..
Massa is ook wel een mooi voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Een F1 coureur zit daar niet voor het geld.
Je denkt echt dat we dit veld behouden als volgend jaar de salarissen naar modaal zouden gaan en bonussen afgeschaft worden?

Dat de meesten voor een miljoentje meer of minder niet direct naar een ander team gaan, kan ik nog inkomen (dat voel je bij die getallen toch niet meer), maar dat salaris secundair is aan het bedrijven van de sport? Dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

StealthyPeanut schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:38:
[...]

Ze komen allemaal met 1 doel in de F1, dat is WK worden. Maar als je dan na een aantal jaren merkt dat je dit niet gaat worden, dan kies je gewoon eieren voor je geld. Precies wat @Soggney zegt.
Is het niet geld voor je eieren in dit geval? ;)

LeClerc begint wel een zeikerd te worden in mijn ogen, Maargoed, dat doet hij zichzelf aan...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
https://www.auto-motor-un...analyse-gp-singapur-2019/
Waarom was Red Bull zo zwak?
De stoepranden en het golvende asfalt waren voor de RB15 nog meer een probleem dan voor de Mercedes. Red Bull heeft de race in de fabriek al verpest. "We hebben de simulator verkeerde gegevens gegeven. De klappen waren niet sterk genoeg, de stoepranden te laag. Max en de ingenieurs hadden dat moeten zien", Helmut Marko, hoofd sport.

De simulator leidde het team op een dwaalspoor. Red Bull heeft niet de juiste onderdelen ingepakt en kon daardoor niet genoeg druk op de zadelpen zetten. "Zelfs Ferrari had meer." De hobbelige baan heeft de auto gedestabiliseerd. In de kwalificatie meer dan in de race, omdat er een hogere snelheid is. "In de race was de auto beter. Meer dan de derde plaats was nog steeds niet mogelijk", aldus Verstappen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:06
Marko.. je weet dat de helft niet klopt bij hem. Maar hopelijk was het wel zo, dit was eigenlijk de eerste keer dat ik RBR echt vond tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

meenkdrie schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:12:
[...]

dit was eigenlijk de eerste keer dat ik RBR echt vond tegenvallen.
3de plek na het machtige Ferrari en een 6de plek pal achter de MER en dat is dan tegenvallen? Ik snap er helemaal niets meer van.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1222698 op 23-09-2019 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

meenkdrie schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:12:
[...]

Marko.. je weet dat de helft niet klopt bij hem. Maar hopelijk was het wel zo, dit was eigenlijk de eerste keer dat ik RBR echt vond tegenvallen.
Nou dat weet ik dus zonet nog niet. Aan het begin van het seizoen zei hij dat Ferrari de beste auto had. En achteraf vind ik dat assessment best wel fair. Ferrari heeft er alleen een half jaar over gedaan om het euvel te vinden waar ze tot pak 'm beet de zomerstop mee hebben geworsteld.

Verder is RBR dus weer ietwat aan het rommelen, maar ik ben eerlijk gezegd al lang blij dat de Mercedes hegemonie verdwenen is op race win niveau. Een dnf van Hamilton kan het seizoen zowaar nog eens spannend maken. Wie weet heeft Vettel nu eindelijk ook z'n mojo weer gevonden en gaat hij weer eens laten zien dat hij niet zomaar een coureur is. Leclerc liet zich weer eens kennen. Ongetwijfeld zou ik er zelf ook niet zo best van af komen op de team radio met adrenaline door m'n hoofd, maar wat kan die jongen zeuren zeg. En dan werd er aan het begin van dit seizoen overal zo hoog van de toren geblazen dat Charles zo ontzettend volwassen was voor zijn leeftijd...

Maar goed, nu maar 's kijken wat Ferrari kan in Rusland en of RBR dan ook weer wat kan laten zien.
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:57:
[...]

3de plek na het machtige Ferrari en een 6de plek pal achter de MER en dat is dan tegenvallen? Ik snap er helemaal niets meer van.
Voor een team wat volgend jaar echt titel aspiraties heeft op een circuit wat ze zeer goed zou moeten liggen, was het wel een beetje een deceptie ja.

[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 23-09-2019 11:02 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wat ik niet snap is hoe zo'n undercut nu precies werkt. Vettel reed zeg 5-6 seconden, misschien meer, achter Leclerc ofzo toen hij naar binnen ging. Twee rondes later(?) ging Leclerc naar binnen . De pit duurt bij beide rijders even lang. Hoe kan hij dan achter Vettel naar buiten komen? Die rijdt toch niet niet 2 rondjes 3 seconden harder?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

JB

Cédric roelt!

FunkyTrip schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:04:
Wat ik niet snap is hoe zo'n undercut nu precies werkt. Vettel reed zeg 5-6 seconden, misschien meer, achter Leclerc ofzo toen hij naar binnen ging. Twee rondes later(?) ging Leclerc naar binnen . De pit duurt bij beide rijders even lang. Hoe kan hij dan achter Vettel naar buiten komen? Die rijdt toch niet niet 2 rondjes 3 seconden harder?
LEC reed sowieso als een ouwe lul dus dat zal daar mee te maken hebben gehad. Hield het hele veld op.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 14:04

Nhz

DVNTR

Jawel, ze reden op sommige momenten aan de kop zelfs min-of-meer 13 seconden per rondje trager dan dat ze konden. Daarnaast, verse banden vs oude banden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36
VET reed bijna 4s achter LEC voordat VET naar binnen moest en LEC stopte 1 ronde later. VET reed dus eigenlijk 1 ronde op verse banden en LEC 1 ronde op de versleten banden. Op die nieuwe banden maakte VET dus het gat van 3.x seconden meer dan goed.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Chief schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:08:
[...]

VET reed bijna 4s achter LEC voordat VET naar binnen moest en LEC stopte 1 ronde later. VET reed dus eigenlijk 1 ronde op verse banden en LEC 1 ronde op de versleten banden. Op die nieuwe banden maakte VET dus het gat van 3.x seconden meer dan goed.
Maar VET kwam achter andere rijders naar buiten en reedt niet meteen 4 secondes harder dan die andere rijders...

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
FunkyTrip schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:09:
[...]

Maar VET kwam achter andere rijders naar buiten en reedt niet meteen 4 secondes harder dan die andere rijders...
Leclerc bleef alleen als een slak over de baan gaan en werd veel te laat naar binnen gehaald. Leclerc had nog geluk dat Max wat meer verkeer had, anders was hij achter hem terechtgekomen. Hij heeft het gewoon zelf weggegooid door zo belachelijk langzaam te gaan rijden, het hele veld op te houden waarna Vettel en Verstappen maar gingen pitten. Bij Mercedes zaten ze ook te slapen en die hebben het pas echt weggegooid.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-09-2019 11:12 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

FunkyTrip schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:09:
[...]

Vettel kwam in een gat van ruim 10seconden vrije lucht terecht. Vettel had een mega goede outlap.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nhz schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:11:
[...]

Vettel kwam in een gat van ruim 10seconden vrije lucht terecht. Vettel had een mega goede outlap.
Thanks!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:28
[...]

Dit. De undercut was op Verstappen, maar Vettel ging zo hard in z'n outlap dat hij de 6 seconden naar Leclerc meer dan dicht reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zegt Marko nou eigenlijk dat Max (of een engineer) had moeten merken tijdens de simulatie "hee, vorig jaar was deze kerb 1 cm hoger"?
Is het probleem dan niet gewoon de persoon die de data ingeklopt heeft (of de bron van die data natuurlijk)?

Uiteindelijk vooral genoten van de race met als enige minpunt dat het jammer is dat er niet iets meer gestampt kon worden. Of meer, als Magnussen er vandoor mag gaan met fastest lap en de top van het veld rondes lang heeft gehad dat ze 15% boven hun quali tijden zaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:42:
[...]

Massa is ook wel een mooi voorbeeld.
Massa was in ieder geval nog een halve minuut wereldkampioen. :+

Maar als tweede coureur moet je er niet van uitgaan dat je ooit wereldkampioen wordt. Of je moet het spelletje door hebben en net zo als Nico Rosberg te werk gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

En hij ging véél beter om met het inhalen van de midfield auto's die nog in de weg zaten met hun mediums.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

sjaool schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:22:
[...]

Massa was in ieder geval nog een halve minuut wereldkampioen. :+

Maar als tweede coureur moet je er niet van uitgaan dat je ooit wereldkampioen wordt. Of je moet het spelletje door hebben en net zo als Nico Rosberg te werk gaan. :)
Alleen was Rosberg op papier (waarschijnlijk) geen tweede coureur, in tegenstelling tot Bottas nu, of Barrichello voor Schumacher.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
IceStorm schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:20:
[...]

Zegt Marko nou eigenlijk dat Max (of een engineer) had moeten merken tijdens de simulatie "hee, vorig jaar was deze kerb 1 cm hoger"?
Is het probleem dan niet gewoon de persoon die de data ingeklopt heeft (of de bron van die data natuurlijk)?

Uiteindelijk vooral genoten van de race met als enige minpunt dat het jammer is dat er niet iets meer gestampt kon worden. Of meer, als Magnussen er vandoor mag gaan met fastest lap en de top van het veld rondes lang heeft gehad dat ze 15% boven hun quali tijden zaten....
Ik denk dat hij bedoelt dat deze hoge stoepranden en golven in het wegdek op hadden moeten vallen tijdens de trackwalk op donderdag(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

Martinspire

Awesomeness

Waarom reden de teams eigenlijk op de Hards? Vorig jaar reden ze op de zachtste en 1 na zachtste band volgens mij. En nu ineens 2 gradaties harder dan dat nodig om de race uit te rijden? Hoe werkt dat...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:25
Martinspire schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:28:
Waarom reden de teams eigenlijk op de Hards? Vorig jaar reden ze op de zachtste en 1 na zachtste band volgens mij. En nu ineens 2 gradaties harder dan dat nodig om de race uit te rijden? Hoe werkt dat...
De banden zijn zachter als die van vorig jaar, daarom hadden ze nu de hardste compound nodig om een een-stopper mogelijk te maken.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Martinspire schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:28:
De kleur van de band zegt niets over de daadwerkelijke compound. Om het voor de kijker duidelijker te maken werken ze met 3 kleuren maar 4 of 5 compound.

De rode band kan dus de ene keer de ultrasoft zijn en de andere keer de supersoft. Vorig jaar waren er nog meerdere kleuren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

:+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-06 15:37
Ik snap de strategie van de pit deze keer echt helemaal niet, en ook de stand na de pit.
VET die zijn eigen teammaat undercutten, bewust of onbewust.
HAM die ging bluffen over undercut, om daarna juist achteruit qua positie.

Ik volg AR racing, puur omdat ik alfa rijd, maar die strategie van hoe ze GIO zo lang blijven rijden snap ik ook voor geen meter. Het is toch duidelijk dat ie echt geen grip meer heeft en zelf heeft geroepen via teamradio. En kreeg te horen "ga maar door". En daarna weer terug op 10e plaats. Terwijl GAS van 11 naar 8 was gegaan door te pitten 2 laps eerder. Daarna ook nog een keer pitten omdat ze Hard hadden meegegeven ipv soft. Wat een drama. Ik snap dat ze wellicht Ferrari moest helpen om de boel te vertragen maar kom op.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11:16
Anoniem: 93986 schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:37:
[...]

De kleur van de band zegt niets over de daadwerkelijke compound. Om het voor de kijker duidelijker te maken werken ze met 3 kleuren maar 4 of 5 compound.

De rode band kan dus de ene keer de ultrasoft zijn en de andere keer de supersoft. Vorig jaar waren er nog meerdere kleuren.
Als het goed is word aan de start van de race aan gegeven welke banden er mee zijn waaronder het C nummer dat deze banden zijn, waarbij C1 het hardste is en C5 het zachtst, en dit weekend hadden ze C5 t/m C3 mee.

Edit: @Martinspire

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 10:39
gergs schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:28:
Ik volg AR racing, puur omdat ik alfa rijd, maar die strategie van hoe ze GIO zo lang blijven rijden snap ik ook voor geen meter. Het is toch duidelijk dat ie echt geen grip meer heeft en zelf heeft geroepen via teamradio. En kreeg te horen "ga maar door". En daarna weer terug op 10e plaats. Terwijl GAS van 11 naar 8 was gegaan door te pitten 2 laps eerder. Daarna ook nog een keer pitten omdat ze Hard hadden meegegeven ipv soft. Wat een drama. Ik snap dat ze wellicht Ferrari moest helpen om de boel te vertragen maar kom op.
Ik denk dat tegen beter weten in zolang mogelijk door laten rijden enkel en alleen te maken heeft met gokken op een SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Martin0 schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:53:
[...]

Als het goed is word aan de start van de race aan gegeven welke banden er mee zijn waaronder het C nummer dat deze banden zijn, waarbij C1 het hardste is en C5 het zachtst, en dit weekend hadden ze C5 t/m C3 mee.
Wellicht dat je dat even richt aan @Martinspire ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:32

Chiron

Moderator Discord
Ik snap de strategie van de pit deze keer echt helemaal niet, en ook de stand na de pit.

GIO werd gewoon geslachtofferd om de Ferrari's te helpen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bansheeben schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:00:
[...]

Voor een team wat volgend jaar echt titel aspiraties heeft op een circuit wat ze zeer goed zou moeten liggen, was het wel een beetje een deceptie ja.
Jij weet toch ook niet wat er achter de schermen gebeurd bij RBR voor '20/21. Ze zeggen zelf dat het nu een overgangsjaar is. Dus voor een overgangsjaar kan het niet veel slechter. Deceptie is van een heel andere orde en grootte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:28

Tja. De undercut met Vettel was de enige kans voor Ferrari om van een 1-3 een 1-2 te maken. Het was namelijk een undercut op Verstappen, met als doel 2e te worden. Anders had hij sowieso achter Verstappen gekomen. Dat Vettel vervolgens 1e werd komt puur en alleen door Vettel zelf, omdat zijn out lap super snel was en als boter door het verkeer heen ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 1222698 schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:57:
[...]

Jij weet toch ook niet wat er achter de schermen gebeurd bij RBR voor '20/21. Ze zeggen zelf dat het nu een overgangsjaar is. Dus voor een overgangsjaar kan het niet veel slechter. Deceptie is van een heel andere orde en grootte.....
Dit inderdaad. Merk zelf ook dat ik (te)veel verwacht inmiddels bij RBR maar we vergeten voorgaande jaren met gare blokken en begin dit jaar waren we blij ivm geen uitvallen etc. Nu klagen we dat ze geen WDC materiaal leveren :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Anoniem: 1222698 schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:57:
[...]

Voor Max lijkt het me wel belangrijk dat ze volgend jaar wel mee kunnen doen met Mercedes en Ferrari, anders wordt ie een gevalletje grote-belofte-maar-mag-nooit-in-een-winnende-auto-rijden.

Dan is LeClerc hem straks voor met WK op WK stapelen omdat hij wel in een winnende auto rijdt. Stel dat RBR volgend jaar nog steeds zijn zaakjes niet op orde heeft; is er dan wel plek voor Max bij de andere twee als Hamilton en LeClerc daar rijden?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FunkyTrip schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:00:
[...]

Voor Max lijkt het me wel belangrijk dat ze volgend jaar wel mee kunnen doen met Mercedes en Ferrari, anders wordt ie een gevalletje grote-belofte-maar-mag-nooit-in-een-winnende-auto-rijden.

Dan is LeClerc hem straks voor met WK op WK stapelen omdat hij wel in een winnende auto rijdt. Stel dat RBR volgend jaar nog steeds zijn zaakjes niet op orde heeft; is er dan wel plek voor Max bij de andere twee als Hamilton en LeClerc daar rijden?
Ik denk dat HAM wel een keer klaar is komende ja(a)r(en). Ergerde me ook aan dat pleasen van Toto na de race, liep gewoon onder interview als een hondje achter Lewis aan toen ie binnen stormde. Zeker icm "Valteri, this is James..." bullshit :r Zeg gewoon waar het op staat ipv je bandenmanagement ivm einde race :z HAM eruit Max erin. Het is een keertje klaar met zijn keizerlijke gedrag en als zij in Max een goede vervanger zien, waarom dan niet swappen als contracten aflopen? Bij FER zie ik 'm niet 123 rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 23-09-2019 13:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Het kromme is dat ze dit bij het intro voor de kwalificatie en race niet laten zien, wel bij het intro van de vrije trainingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:57:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, het resultaat was gewoon prima naar de omstandigheden. Maar aan het begin van het seizoen had ik nooit verwacht dat er al overwinningen kwamen in de eerste helft, maar singapore begon er wel uit te zien als echte kans op pole. Dat was het lang niet, p4 was een gelukje doordat Bottas niet lekker zijn ronde in ging.

Dus ja, ik had er meer van verwacht dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meenkdrie schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:23:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, het resultaat was gewoon prima naar de omstandigheden. Maar aan het begin van het seizoen had ik nooit verwacht dat er al overwinningen kwamen in de eerste helft, maar singapore begon er wel uit te zien als echte kans op pole. Dat was het lang niet, p4 was een gelukje doordat Bottas niet lekker zijn ronde in ging.

Dus ja, ik had er meer van verwacht dit weekend.
Zoals eerder al is gedeeld, Marko zei dat ze het in de fabriek al hadden verpest door de simulator met verkeerde data te voeren. Gevolg, ze hadden niet de onderdelen bij zich om voldoende downforce te krijgen op dit circuit. Vandaar dat er waarschijnlijk niet meer inzat dan die 3e plek, dat was dus eigenlijk nog een meevaller.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JB schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat HAM wel een keer klaar is komende ja(a)r(en).
--
HAM eruit Max erin. Het is een keertje klaar met zijn keizerlijke gedrag en als zij in Max een goede vervanger zien, waarom dan niet swappen als contracten aflopen? Bij FER zie ik 'm niet 123 rijden.
Ik denk nog steeds dat HAM het 'wil' rekken tot hij 8 of 9 WDC's heeft.
Dan heeft hij een buffer om zolang mogelijk van de prestaties te profiteren ( marketing-technisch )
Als je kijkt hoelang het nu duurt voor hij de absolute nr1 is.
GOAT is zijn doel nu, en hij schurkt er tegenaan.

Daarna boeit het hem niet meer, jaartje naar een ander team ( á la RAI ) en dan met pensioen
( lees : Media / Marketingwereld )

Door de komst van LEC bij Ferrari zal hij daar niet naartoe gaan, en andersom ook niet uiteraard.
Ik denk inderdaad dat VER de gedoodverfde opvolger was, maar als RBR potentie laat zien met Honda, zal die ook wel voor WDC bij RBR gaan, en niet het risco lopen zoals Alonso en andere 'grote' rijders, die dachten beter af te zijn elders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

JB schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat HAM wel een keer klaar is komende ja(a)r(en). Ergerde me ook aan dat pleasen van Toto na de race, liep gewoon onder interview als een hondje achter Lewis aan toen ie binnen stormde. Zeker icm "Valteri, this is James..." bullshit :r Zeg gewoon waar het op staat ipv je bandenmanagement ivm einde race :z HAM eruit Max erin. Het is een keertje klaar met zijn keizerlijke gedrag en als zij in Max een goede vervanger zien, waarom dan niet swappen als contracten aflopen? Bij FER zie ik 'm niet 123 rijden.
Ik zie dat juist als een teken dat Hamilton nog altijd zeer gemotiveerd is om te blijven presteren met Mercedes. En zolang Hamilton motivatie heeft, is ie snel en zal er altijd een schoothondje in dat 2e zitje komen.

Ik ben het verder met jou en @ThoThoHeiJan eens overigens, dat RBR in een overgangs jaar zit en de lat niet te hoog moet worden gelegd. Maar tegelijkertijd waren ze in Hongarije bijvoorbeeld wel heel sterk. Dus het is dan gewoon jammer wanneer een circuit waar ze kansen zouden moeten hebben in de soep loopt. Zeker omdat ze vorig jaar qua aero en tyre window voor lagen op Mercedes en Ferrari. In de laatste paar races zaten ze er elke keer dicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
hardware-lover schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:30:
[...]

Zoals eerder al is gedeeld, Marko zei dat ze het in de fabriek al hadden verpest door de simulator met verkeerde data te voeren. Gevolg, ze hadden niet de onderdelen bij zich om voldoende downforce te krijgen op dit circuit. Vandaar dat er waarschijnlijk niet meer inzat dat die 3e plek, dat was dus eigenlijk nog een meevaller.
Klopt, maar dan is p3 naar omstandigheden goed. Viel dus gewoon tegen, als je een week eerder had gezegd dat RBR blij mocht zijn met tweede startrij en p3 zou het raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bansheeben schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:32:
[...]

Ik zie dat juist als een teken dat Hamilton nog altijd zeer gemotiveerd is om te blijven presteren met Mercedes. En zolang Hamilton motivatie heeft, is ie snel en zal er altijd een schoothondje in dat 2e zitje komen.
Ja dat is ie zeker maar nee hij is ook erg spoiled nu. En de vraag is of het dan ook allemaal zo aan komt waaien. Ik vind die calls van MER toch wel een beetje misselijkmakend.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
hardware-lover schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:30:
[...]

Zoals eerder al is gedeeld, Marko zei dat ze het in de fabriek al hadden verpest door de simulator met verkeerde data te voeren. Gevolg, ze hadden niet de onderdelen bij zich om voldoende downforce te krijgen op dit circuit. Vandaar dat er waarschijnlijk niet meer inzat dat die 3e plek, dat was dus eigenlijk nog een meevaller.
Dat getuigt dan wel weer van een enorme knulligheid zeg. In eerste instantie zei RB zelf ook dat ze hier kansen hadden.

Het klinkt meer als het downplayen van de eigen preformance na het zien van de prestaties van Fer en Mer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

FreshMaker schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:32:
[...]

Ik denk nog steeds dat HAM het 'wil' rekken tot hij 8 of 9 WDC's heeft.
Dan heeft hij een buffer om zolang mogelijk van de prestaties te profiteren ( marketing-technisch )
Als je kijkt hoelang het nu duurt voor hij de absolute nr1 is.
GOAT is zijn doel nu, en hij schurkt er tegenaan.

Daarna boeit het hem niet meer, jaartje naar een ander team ( á la RAI ) en dan met pensioen
( lees : Media / Marketingwereld )

Door de komst van LEC bij Ferrari zal hij daar niet naartoe gaan, en andersom ook niet uiteraard.
Ik denk inderdaad dat VER de gedoodverfde opvolger was, maar als RBR potentie laat zien met Honda, zal die ook wel voor WDC bij RBR gaan, en niet het risco lopen zoals Alonso en andere 'grote' rijders, die dachten beter af te zijn elders
Ik hoop dat Hamilton beter weet en die GOAT onzin lekker aan zich voorbij laat gaan. Mensen met zijn staat van dienst hebben die extra validatie helemaal niet nodig denk ik. Die hele GOAT discussie is enkel en alleen een mechanisme om zoveel mogelijk controverse te creëren, waar alle media outlets dan lekker mee kunnen verdienen. Een enkel iemand de beste aller tijden noemen is echt compleet belachelijk in een teamsport die ook nog eens motorisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:38:
[...]

Ik hoop dat Hamilton beter weet en die GOAT onzin lekker aan zich voorbij laat gaan. Mensen met zijn staat van dienst hebben die extra validatie helemaal niet nodig denk ik. Die hele GOAT discussie is enkel en alleen een mechanisme om zoveel mogelijk controverse te creëren, waar alle media outlets dan lekker mee kunnen verdienen. Een enkel iemand de beste aller tijden noemen is echt compleet belachelijk in een teamsport die ook nog eens motorisch is...
Het is dan ook niet de GOAT term, maar de status van all time driver record.
Dus GOAT is gewoon de 2K term voor die prestatie ;)
Ik denk dat 'wij' ons meer storen aan de reddit-termen dan de rijders zelf, online ophef wordt door de webcare-teams afgehandeld, en als het écht een actie nodig heeft ( stepjes incident HAM ) komt hij met een pleister op de wonde door een handtekening op de telefoon.
( en verder niet bekend of de schade echt vergoed is )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Oh god, ik hoop echt dat VER bij RBR blijft... kan het niet over mijn hart krijgen om een MER aan te moeten juichen :X

Daarnaast vind ik RBR gewoon 100% het best passende team voor VER.
We zijn praktisch allemaal wel vergeten dat 2019 een overgangsjaar zou zijn en aan het begin van het jaar zei iedereen wel dat er weinig verwachting was van een competitieve wagen. 6 races later moest VER toch wel WDC worden dit jaar :9
Met nog 7 races en max 232 punten te winnen is dat allemaal nog een optie op papier, ik verwacht het uiteraard niet, maar hoop wel dat er voldoende voorruitgang is om VER in de RBR te houden en in vredesnaam uit die MER haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
metallicattim schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:07:
Oh god, ik hoop echt dat VER bij RBR blijft... kan het niet over mijn hart krijgen om een MER aan te moeten juichen :X

Daarnaast vind ik RBR gewoon 100% het best passende team voor VER.
We zijn praktisch allemaal wel vergeten dat 2019 een overgangsjaar zou zijn en aan het begin van het jaar zei iedereen wel dat er weinig verwachting was van een competitieve wagen. 6 races later moest VER toch wel WDC worden dit jaar :9
Met nog 7 races en max 232 punten te winnen is dat allemaal nog een optie op papier, ik verwacht het uiteraard niet, maar hoop wel dat er voldoende voorruitgang is om VER in de RBR te houden en in vredesnaam uit die MER haha.
Helemaal mee eens. :) ik heb het idee dat elke race bij RB altijd een gevecht blijft en dat maakt de races zo vermakelijk. Ben bang dat er niks meer aan is als hij eenmaal bij MER zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11:16
hardware-lover schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:17:
[...]

Het kromme is dat ze dit bij het intro voor de kwalificatie en race niet laten zien, wel bij het intro van de vrije trainingen?
ah ik was in de veronderstelling dat ze dit bij de voorbeschouwing wel lieten zien maar goed ik kijk die eigenlijk nooit.

Maar goed Zie de start post van de races, als het goed is staan ze daar ook als het plaatje van Pirelli teminste toegevoerd word. -> Worden niet toegevoegd zie ik net.

[ Voor 4% gewijzigd door Martin0 op 23-09-2019 14:28 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:37
Nhz schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:24:
[...]

Alleen was Rosberg op papier (waarschijnlijk) geen tweede coureur, in tegenstelling tot Bottas nu, of Barrichello voor Schumacher.
Bottas is dat ook niet op papier. Bottas mag net zo goed voor de titel gaan als Rosberg dat mocht. Hij mocht in begin van seizoen gewoon winnen....Bottas 2.0 enzo... Bottas moet gewoon zorgen dat hij dichter bij Hamilton in de buurt blijft in de punten, dan wordt hem ook niet gevraagd opzij te gaan. Grootste probleem met Bottas is dat hij nu al 3 seizoenen al redelijk snel op grote achterstand komt en daardoor gaat Mercedes hem vragen in dienst van Hamilton te rijden. Denk wel dat Mercedes Bottas gekozen heeft omdat deze niet van zelfde kaliber is als Rosberg was en ze wel wisten dat daardoor niet zo'n interne strijd zou worden. Dus in die zin is Bottas wel een 2e rijder, maar op papier mag hij gewoon winnen en voor de titel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tomcatter_31 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:36:
[...]

Bottas is dat ook niet op papier. Bottas mag net zo goed voor de titel gaan als Rosberg dat mocht. Hij mocht in begin van seizoen gewoon winnen....Bottas 2.0 enzo... Bottas moet gewoon zorgen dat hij dichter bij Hamilton in de buurt blijft in de punten, dan wordt hem ook niet gevraagd opzij te gaan. Grootste probleem met Bottas is dat hij nu al 3 seizoenen al redelijk snel op grote achterstand komt en daardoor gaat Mercedes hem vragen in dienst van Hamilton te rijden. Denk wel dat Mercedes Bottas gekozen heeft omdat deze niet van zelfde kaliber is als Rosberg was en ze wel wisten dat daardoor niet zo'n interne strijd zou worden. Dus in die zin is Bottas wel een 2e rijder, maar op papier mag hij gewoon winnen en voor de titel gaan.
Ik ben er toch wel redelijk van overtuigd dat in Bottas z'n contract voor 2020 het een en ander zal staan over het zijn van de 2e coureur ten opzichte van Hamilton. Of dat voor zijn huidige contract ook geldt durf ik niet te zeggen.
FreshMaker schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:48:
[...]

Het is dan ook niet de GOAT term, maar de status van all time driver record.
Dus GOAT is gewoon de 2K term voor die prestatie ;)
Ik denk dat 'wij' ons meer storen aan de reddit-termen dan de rijders zelf, online ophef wordt door de webcare-teams afgehandeld, en als het écht een actie nodig heeft ( stepjes incident HAM ) komt hij met een pleister op de wonde door een handtekening op de telefoon.
( en verder niet bekend of de schade echt vergoed is )
Ja dat zal het ook wel zijn denk ik. Ik ben die eindeloze piemels-van-andere-personen-vergelijken-voor-je-eigen-validatie discussies wel een beetje zat inderdaad. Het voegt helemaal niets toe en het zijn altijd welles-nietes situaties waarin men met een gekleurde bril naar specifieke delen van het verleden terug kijkt. Maar goed, ik zou het ook voor de stats doen als ik Hamilton was. En waarom ook niet. Hij is gemotiveerd, snel en het team eet uit zijn hand.

[ Voor 32% gewijzigd door Bansheeben op 23-09-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

werphengel schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:38:
[...]
Dat getuigt dan wel weer van een enorme knulligheid zeg. In eerste instantie zei RB zelf ook dat ze hier kansen hadden.

Het klinkt meer als het downplayen van de eigen performance na het zien van de prestaties van Fer en Mer.
Dat laatste zou kunnen, maar Marko heeft de "fout" voorafgaand aan de race al duidelijk gemaakt aan de ORF zender. Er zal dus toch wel iets uit de analyses tevoorschijn zijn gekomen neem ik aan.

Zowel Verstappen als Hamilton waren resp. 0.4 en 0.3sec langzamer dan vorig jaar met hun Q3 tijd. Ferrari is wel sneller geweest vergeleken met vorig jaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:41:
[...]

Ik ben er toch wel redelijk van overtuigd dat in Bottas z'n contract voor 2020 het een en ander zal staan over het zijn van de 2e coureur ten opzichte van Hamilton. Of dat voor zijn huidige contract ook geldt durf ik niet te zeggen.
Maar dat is gebaseerd op een gevoel, niks anders lijkt me. Zoals ik al zei, begin van seizoen mocht Bottas gewoon winnen en begon Bottas zelf over Bottas 2.0. Dit in tegenstelling tot bv Barrichello die hier eerder genoemd werd. Die werd meteen in begin van seizoen al teruggefloten door Ferrari.
En waarvoor zou dat nu nodig zijn in Bottas' contract? Bottas rijdt nu al braaf in dienst van het team...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ik vond het mooi dat er bij Ziggo werd gesproken over de baantemperatuur en de commentator het over 29 had.. daarna voegde die er graden aan toe.. Dat het geen Kelvin was leek mij al duidelijk.. maar het is nog steeds onbekend of de commentator het over graden Celsius of graden Fahrenheit had. :Y)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tomcatter_31 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:52:
[...]

Maar dat is gebaseerd op een gevoel, niks anders lijkt me. Zoals ik al zei, begin van seizoen mocht Bottas gewoon winnen en begon Bottas zelf over Bottas 2.0. Dit in tegenstelling tot bv Barrichello die hier eerder genoemd werd. Die werd meteen in begin van seizoen al teruggefloten door Ferrari.
En waarvoor zou dat nu nodig zijn in Bottas' contract? Bottas rijdt nu al braaf in dienst van het team...
Natuurlijk. Het is bij iedereen gevoel wat dat betreft. We weten enkel iets over de voorwaarden van het contract van Danny Ric. Maar goed, ik denk dat Hamilton het hele Mercedes team in zijn achterzak heeft en dat hij zeker wat te eisen heeft op het gebied van het andere zitje. En als je wat te eisen hebt, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken. De aannames stapelen zich op natuurlijk, maar dat geldt dus voor elk statement over contract voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

LordSinclair schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:58:
Ik vond het mooi dat er bij Ziggo werd gesproken over de baantemperatuur en de commentator het over 29 had.. daarna voegde die er graden aan toe.. Dat het geen Kelvin was leek mij al duidelijk.. maar het is nog steeds onbekend of de commentator het over graden Celsius of graden Fahrenheit had. :Y)
Amerika is naast minder dan een handvol nietszeggende landen het enige land waar Fahrenheit gebruikt wordt, en de laatste keer dat ik keek waren we niet in Amerika, en Ziggo ook niet. Op het weerbericht noemen ze misschien een keertje "Celsius", maar over het algemeen is het gewoon "graden" en is er geen ambiguiteit. Zat je ook zo toen er iets gezegd werd als "hij ging met 316 door de speed trap"? Dacht je dat daar wel Kelvin bedoeld werd (kan best met die hitte daar namelijk), of dacht je direct aan mijl per uur?

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 23-09-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:04:
[...]

Natuurlijk. Het is bij iedereen gevoel wat dat betreft. We weten enkel iets over de voorwaarden van het contract van Danny Ric. Maar goed, ik denk dat Hamilton het hele Mercedes team in zijn achterzak heeft en dat hij zeker wat te eisen heeft op het gebied van het andere zitje. En als je wat te eisen hebt, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken. De aannames stapelen zich op natuurlijk, maar dat geldt dus voor elk statement over contract voorwaarden.
Hoe het achter de schermen gaat weet ik natuurlijk ook niet, maar denk dat het wel meevalt. Hamilton heeft nooit heel erg zijn voorkeur uitgesproken over een teamgenoot en ook nooit moeilijk gedaan over wie zijn teamgenoot was. Naar de buitenwereld toe in elk geval....En Hamilton heeft geregeld naast sterke teamgenoten gereden in zijn loopbaan. Volgens mij heeft hij alleen dit jaar iets gezegd dat hij graag zou zien dat Bottas blijft, maar dat het niet aan hem was. Maar hij heeft ook geroepen dat ie Max wel als teamgenoot zou willen om critici zoals Rosberg de mond te snoeren die riepen dat Hamilton zijn leeftijd parten begon te spelen. Achter de schermen zal hij misschien heus wel wat inspraak hebben, maar denk dat als Mercedes bv Max echt graag in die 2e auto zou willen hebben, dat ze zich niet zouden weerhouden vanwege wat Hamilton wil... Paar jaar terug werden tegen zijn zin in ook de monteurs ineens gewisseld met de auto van Rosberg. Dus ja, in hoeverre heeft hij het team echt in zijn zak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:24:
Hoe het achter de schermen gaat weet ik natuurlijk ook niet, maar denk dat het wel meevalt. Hamilton heeft nooit heel erg zijn voorkeur uitgesproken over een teamgenoot en ook nooit moeilijk gedaan over wie zijn teamgenoot was. Naar de buitenwereld toe in elk geval....En Hamilton heeft geregeld naast sterke teamgenoten gereden in zijn loopbaan. Volgens mij heeft hij alleen dit jaar iets gezegd dat hij graag zou zien dat Bottas blijft, maar dat het niet aan hem was. Maar hij heeft ook geroepen dat ie Max wel als teamgenoot zou willen om critici zoals Rosberg de mond te snoeren die riepen dat Hamilton zijn leeftijd parten begon te spelen. Achter de schermen zal hij misschien heus wel wat inspraak hebben, maar denk dat als Mercedes bv Max echt graag in die 2e auto zou willen hebben, dat ze zich niet zouden weerhouden vanwege wat Hamilton wil... Paar jaar terug werden tegen zijn zin in ook de monteurs ineens gewisseld met de auto van Rosberg. Dus ja, in hoeverre heeft hij het team echt in zijn zak?
Inderdaad, HAM gaf recent zelf nog aan dat hij VER graag in de tweede Mercedes wil hebben...
Hamilton wil Verstappen als teamgenoot: "Dan kan ik bewijzen dat ik sneller ben"
Max Verstappen werd in de voorbije maanden regelmatig gelinkt aan het team van Mercedes. Een overstap voor 2020 lijkt van de baan, maar Lewis Hamilton wil het graag opnemen tegen de Nederlander.

Lewis Hamilton is hard op weg naar zijn zesde wereldtitel. Vijf van die titels won hij in de afgelopen zes jaar. In de dominante bolide van Mercedes staat er geen maat op de Brit, die naar eigen zeggen wel klaar is met de verhalen dat hij alleen wint omdat hij de snelste auto heeft.

"Ik heb er geen enkel probleem mee mocht Max Verstappen naar Mercedes komen. De laatste tijd lees ik regelmatig verhalen dat ik hem alleen zou kunnen verslaan, omdat ik een betere auto heb. Het zou de kans zijn om te bewijzen dat dit niet zo is", laat Hamilton op de Hungaroring weten."

[ Voor 245% gewijzigd door warp op 23-09-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Sorry dubbel, firefox liep een beetje te flippen.

[ Voor 177% gewijzigd door warp op 23-09-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:40
Een echte tweede coureur is prettig..maar als er iets met de nummer 1 gebeurt moet nummer 2 wel ineens in staat zijn om voor het kampioenschap te gaan.
Zie Schumacher met Irvine..1999...Schumacher brak zijn been. Mika hakkinen werd dat jaar kampioen met 2 punten voorsprong op Irvine.

Ik zie Bottas niet kampioen worden als Lewis iets dergelijks zou gebeuren. Ja, hij staat nu 2e..maar ruim is het niet.

Mercedes kan dan nog hopen op een paar jaar Lewis die lekker bezig is. Maar ze moeten aan opvolging denken en die moet naast Ham zitten voor het te laat is.

Bij Ferrari zit de volgende klaar en veel sneller dan gedacht.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkyTrip schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:00:
[...]

Blijf het raar vinden zo'n redenatie. Dan ga je er namelijk van uit dat een status quo is bereikt en alles blijft zoals het nu is...

Op enig moment zal de hegemonie van Mer over zijn net zo als die over gegaan is van RBR, Ferrari jaren geleden. De vraag is dus wie het stokje gaat overnemen in de toekomst. En daar hebben we Jomanda voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

Martinspire

Awesomeness

[...]

Ja dat weet ik, maar ze hadden vorig jaar de allerzachtste 3 compounds bij en konden daar redelijk mee overweg. Dit jaar hebben ze die allerzachtste (Hyper Ultra Flex Whatever) compound niet meer, dus zou je denken dat ze op de Medium en Soft prima de race konden doen. Waarom de top 6 dan allemaal naar Hard gaat, zeker als ze al 1/3 hebben afgelegd zoals Hamilton, begrijp ik dan totaal niet.

Vorige jaren was Singapore ook voor de snelsten niet een enorm issue en we zagen gister bij het middenveld dat ook daar gewoon werd ingehaald.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 23-09-2019 18:00 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
Ik was in het begin even bang dat het een oersaaie en lange race zou worden. Dat laatste klopte wel, dat saaie niet.
Ik heb mij goed vermaakt en ondanks dat inhalen lastig is hebben we wel wat mooie acties gezien. Door de SC situaties kroop het veld weer lekker in elkaar. Uitslag was wat mij betreft ook prima, ik gun het Vettel wel.

Het tempo van de koplopers was wel tergend traag trouwens. Dat was te zien aan het verschil in rondetijden t.o.v. de kwalificatie, maar het middenveld kon ook redelijk bij blijven (SC even buiten beschouwing gelaten uiteraard). De verschillen zijn dit seizoen al veel een veel groter geweest.

Enne, het is alweer RACEWEEK! Dit weekend Sochi, niet mijn persoonlijke favoriet overigens :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:58:
[...]

Ja dat weet ik, maar ze hadden vorig jaar de allerzachtste 3 compounds bij en konden daar redelijk mee overweg. Dit jaar hebben ze die allerzachtste (Hyper Ultra Flex Whatever) compound niet meer, dus zou je denken dat ze op de Medium en Soft prima de race konden doen. Waarom de top 6 dan allemaal naar Hard gaat, zeker als ze al 1/3 hebben afgelegd zoals Hamilton, begrijp ik dan totaal niet.

Vorige jaren was Singapore ook voor de snelsten niet een enorm issue en we zagen gister bij het middenveld dat ook daar gewoon werd ingehaald.
Flashback:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBHv4mbD972SMCODeUKipqHA/full.jpg
De Hard van deze race heette vorig jaar "soft", dus het valt allemaal wel mee. Combineer met
f1bythenumbers schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:10:
[...]

Last year, most drivers that started on used softs stopped for hards between lap 13-18.

Vettel was unable to make the used soft-medium combo last. Around lap 48 his pace just dropped.
Dus vandaar de keuze. Met de timing en hoeveelheid SC's was soft-medium (2019) wel een goeie optie geweest gok ik, maar dat kan niemand van tevoren ruiken. Wie weet heb je die gekke race te pakken waarin je geen gratis pitstop meer kan maken of word je hard genaaid door de raceleiding die wachten met deployen van de SC totdat je (met je topX) voorbij pit-entry bent :P

Sterker nog, ze hadden de supersoft niet eens mee vorig jaar, het waren de analoge compounds aan die die ze nu mee hadden. Dus eigenlijk hebben ze gewoon hetzelfde gedaan als vorig jaar, behalve Vettel, die heeft slimmer gedaan en nu wel gewonnen :P
Afbeeldingslocatie: https://www.f1strategyreport.com/wp-content/uploads/2018/09/Pirelli2-1-768x768.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-06 11:05
LordSinclair schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:58:
En daarnaast, als het in Fahrenheit was geweest zou de baan bevroren zijn ;)
29 graden F is onder 0 graden Celcius (iets van -1,5 graden C uit mijn hoofd)

Net zoals bij NASCAR, daar hebben ze het over de temperatuur in de auto rond de "108 degrees", dan snap ik wel dat ze het hebben over Fahrenheit natuurlijk ;)
108 degrees F = 42 graden C (wat de temperatuur in de auto was toen de coureurs op Indianapolis/Brickyard 400 in de auto reden)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 23-09-2019 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/sak1y
Hypercut van de start

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:41

vhal

ಠ_ಠ

c/p van reddit maar deze actie van Stroll was wel leuk om te zien, ook omdat ze soms behoorlijk dicht bij elkaar zaten

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23-06 06:57

https://streamable.com/yralf

Van Zaterdag na de kwali, maar blijft goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop. Morgen om 8:00 gaan we naar Rusland. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.