Herinner het mij uitbundiger na een Ferrari-overwinning...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
ik vind het niet eens zon heel mooi volkslied dat van die italianen maar wat ik echt wel altijd kan waarderen is dat het in volle borst word meegezongen door het teamTommyGun schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:26:
[...]
Maar eerst de mooiste combi van volksliederen
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
ah zoSinned123 schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:27:
[...]
Klopt, maar hij pakt zo juist een extra 2e plek boven op max.
Sowieso schrijf je zo!
+1Divak schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:28:
Ja, winnaars willen winnen, maar je vanuit de auto zo te laten kennen, hij kan toch geen idee hebben wat er speelde achter de pitmuur, het gat voor Grosjean waar Vettel in terecht kon komen, enz. enz. Hou je gewoon je zure kop en bekijk achteraf of je het terecht vond of niet. Dan zal hij ook gewoon dat dit een goede call was om van een 1-3 (of slechter) een 1-2 te maken.
Verwijderd
Bij dat volkslied van Italië zie ik altijd zwart/wit beelden van lang geleden voor me...TommyGun schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:26:
[...]
Maar eerst de mooiste combi van volksliederen
F1 was weer gewoon achter mekaar aan rijden en druk doen zonder een echte inhaalactie te proberen.
Zowiezo de snelheid aan het begin van de race is belachelijk te noemen, 13 sec per ronde langzamer. Dat is elke 2 ronden een gratis pitstop.
Maw gooi de fuel restricties en het banden regelement eens gewoon overboord.

How do you save a random generator ?
Naamsverbastering voegt niets toe
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 23-09-2019 14:39 ]
Banden regelement was niet zozeer het probleem.enchion schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:32:
F1,5 was erg leuk.
F1 was weer gewoon achter mekaar aan rijden en druk doen zonder een echte inhaalactie te proberen.
Zowiezo de snelheid aan het begin van de race is belachelijk te noemen, 13 sec per ronde langzamer. Dat is elke 2 ronden een gratis pitstop.
Maw gooi de fuel restricties en het banden regelement eens gewoon overboord.
De pitstraat is gewoon veels te lang(zaam) in Singapore.
En opzich, de race was best leuk. (er zijn leukere geweest) maar de F1.5 was vermakelijk, dus je hoort mij niet klagen.
Hij heeft de plus knop nog niet gevonden.....
I have no special talent. I am only passionately curious.
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb juist genoten van de race en vond hem zeker wel spannend. Top zes voor lange tijd binnen 5 seconden van elkaar. Eén foutje en je bent de klos, dat is toch een 'op het puntje van je bank' moment voor mij.Martinspire schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:19:
Eigenlijk helemaal geen spannende race. 0 inhaalacties bij de top 6 op de baan. Baku 2016?
Erachter gebeurde wel veel, maar het merendeel waren ook niet echt hele mooie inhaalacties
In het middenveld gebeurde ook meer dan genoeg. Gewoon een goede race!
Je zit wel met spanning te kijken, maar het is een behoorlijke anticlimax als er maar niks gebeurd. En dat op banen waar eigenlijk gewoon in te halen moet kunnen worden. Ze zijn zo druk met het binnenhalen van tijd voor de kwalificatie dat ze geen fatsoenlijke raceauto's meer kunnen maken. Het verschil is echt te groot.Aardappelbakker schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:34:
[...]
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb juist genoten van de race en vond hem zeker wel spannend. Top zes voor lange tijd binnen 5 seconden van elkaar. Eén foutje en je bent de klos, dat is toch een 'op het puntje van je bank' moment voor mij.
In het middenveld gebeurde ook meer dan genoeg. Gewoon een goede race!
Wachten op foutjes is ook weer zo'n dooddoener. Dit zijn toprijders, die maken niet zomaar foutjes. En het middenveld was wel prima, maar erg slordig en bepaalde acties echt een blamage. Vechten om P14 is aardig, maar niet iets waar ik de tv voor aanzet
32 punten?basvn schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:27:
[...]
32 punten pakken in 1 race is volgens mij onmogelijk?
Testing, one, two ...
Tesla M3LR '21
Er is ook weinig controversieels gebeurt dus valt er weinig te discussiëren. Ferrari zal intern nog wel wat uit te spreken hebben maar that's it.
"When you grow up your heart dies"
Vandaag ren half uur later ingeschakeld en dus mee gelezen met het forum tot waar ik was
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 17:12 ]
Moet je er ook bij vertellen dat ie 'we win and we lose together' erbij zei.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:12:
Trouwens typisch HAM, I couldt have won, we lost the race
oef.. heeft mag nog geluk met die tik op de muur.DoeEensGek schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:59:
[Streamable: Haas Zgaas]
https://streamable.com/lv4lj
Kubica zijn inhaal actie op Magnussen!
Verwijderd
Ben niet zo goed in liplezenAzzKickah schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:14:
[...]
Moet je er ook bij vertellen dat ie 'we win and we lose together' erbij zei.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waar heb ik deze eerder gezien....oh ja. 2x voor de race
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Zal het te maken hebben met dat de foutjes enkel bij de mindere goden voorkwamen deze keer?sjaool schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:12:
[...]
Er is ook weinig controversieels gebeurt dus valt er weinig te discussiëren. Ferrari zal intern nog wel wat uit te spreken hebben maar that's it.
GRO & RUS; het is maar goed dat GRO zijn stoeltje voor volgend seizoen al heeft.
KVY & RAI; Daar heb ik nog wel wat twijfel, het lijkt erop dat KVY die bocht niet had gehouden maar tegelijk lijkt RAI ook blindelings in te sturen....
HUL die een vrij onmogelijke move maakte op SAI waardoor zijn race ook meteen het putje in ging.
STR die al het duw en trek werk bij het inhalen weet te overleven maar helaas zichzelf toch buiten spel zet door lek te rijden op de muur.
GAS wel positief gereden deze keer, evenals NOR trouwens.
KVY kwam van heel ver, en met rokende remmen die bocht in, terwijl RAI de race lijn had. KVY zat er niet eens langs (ja op enig moment wel, maar als je getorpedeerd wordt...).Hippocampus schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:29:
[...]
Zal het te maken hebben met dat de foutjes enkel bij de mindere goden voorkwamen deze keer?![]()
GRO & RUS; het is maar goed dat GRO zijn stoeltje voor volgend seizoen al heeft.![]()
KVY & RAI; Daar heb ik nog wel wat twijfel, het lijkt erop dat KVY die bocht niet had gehouden maar tegelijk lijkt RAI ook blindelings in te sturen....
HUL die een vrij onmogelijke move maakte op SAI waardoor zijn race ook meteen het putje in ging.
STR die al het duw en trek werk bij het inhalen weet te overleven maar helaas zichzelf toch buiten spel zet door lek te rijden op de muur.
GAS wel positief gereden deze keer, evenals NOR trouwens.
Niks racing incident, 100% fout van KVY. Voor de oplettende kijkers; KVY deed dit meerdere keren deze race, maar wist bij de andere pogingen crashes te voorkomen...
Ik verwacht van RAI niet dat hij rekening houdt met onmogelijkheden.
Maar goed, we gaan zien wat de stewards er van vinden. Keyboard hero ends his rant.
Dat geldt specifiek voor dit circuit. Volgende week kan het weer totaal anders zijn.CF230 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:38:
Knap gedaan van Max. En wat viel Merc tegen. We kunnen dus ook al niet meer op de longruns van fp2 vertrouwen tegenwoordig... Ben wel benieuwd waar dit ineens vandaan komt bij FER...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
En de prestatieclausule is weer geopend....DaniëlWW2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:26:
[...]
Daar is hij blij mee. Hoeft hij niet naar het FIA gala.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
YouTube: 2019 Singapore Grand Prix: Race Highlights Kijk hier nog eens (6:04) en wijs mij eens aan waar je rook ziet van een lock-up? Die bocht had 'ie prima kunnen halen, de enige reden dat ze allebei rechtdoor gingen was doordat het afbrekende linker voorwiel van Kimi de wielen van Kvyat rechtuit draaide. IMO gewoon een racing incident, anders zou ik de schuld toch het meeste bij Kimi leggen want ze lagen precies naast elkaar toen ze elkaar raakten.ricardo246 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:35:
[...]
KVY kwam van heel ver, en met rokende remmen die bocht in, terwijl RAI de race lijn had. KVY zat er niet eens langs (ja op enig moment wel, maar als je getorpedeerd wordt...).
Niks racing incident, 100% fout van KVY. Voor de oplettende kijkers; KVY deed dit meerdere keren deze race, maar wist bij de andere pogingen crashes te voorkomen...
Ik verwacht van RAI niet dat hij rekening houdt met onmogelijkheden.
Maar goed, we gaan zien wat de stewards er van vinden. Keyboard hero ends his rant.
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 22-09-2019 17:47 ]
Rokende remmen zijn een spreek woordelijk iets, waar zeg ik dat ie een lock-up heeft?, daar had ie niet eens tijd voor gezien zijn snelheid..DataGhost schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:44:
[...]
YouTube: 2019 Singapore Grand Prix: Race Highlights Kijk hier nog eens (6:04) en wijs mij eens aan waar je rook ziet van een lock-up? Die bocht had 'ie prima kunnen halen, de enige reden dat ze allebei rechtdoor gingen was doordat het afbrekende linker voorwiel van Kimi de wielen van Kvyat rechtuit draaide.
Is dit nou de fameuze "Two boys, one tub" ?
[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 22-09-2019 17:49 ]
Het geeft jouw bericht de lading alsof je wel een lockup bedoelt, of in ieder geval de schuld 100% bij Kvyat wil leggen omdat 'ie iets doet wat niet mag. Normaal in dit soort situaties is inderdaad degene met de lock-up fout, maar dat kan je niet zomaar stellen nu. Hij had de bocht gewoon gehaald als Kimi niet had ingestuurd, of dat nou met "rokende remmen" was, of niet.ricardo246 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:47:
[...]
Rokende remmen zijn een spreek woordelijk iets, waar zeg ik dat ie een lock-up heeft?, daar had ie niet eens tijd voor gezien zijn snelheid..
Maar wie zat er nu op de racelijn toen hij instuurde? RAI.DataGhost schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:49:
[...]
Het geeft jouw bericht de lading alsof je wel een lockup bedoelt, of in ieder geval de schuld 100% bij Kvyat wil leggen omdat 'ie iets doet wat niet mag. Normaal in dit soort situaties is inderdaad degene met de lock-up fout, maar dat kan je niet zomaar stellen nu. Hij had de bocht gewoon gehaald als Kimi niet had ingestuurd, of dat nou met "rokende remmen" was, of niet.
En toen zat KVY er nog niet volledig langs. Dan kun je wel zeggen dat RAI niet mag insturen, maar zo werkt het spelletje niet imho. Er niet 100% langs betekend dat je de bocht niet kan claimen..
100%, en dit jaar is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Op Sky hadden ze het aan het begin van de race ook al erover. Eerste stint is banden sparen en dan aan het eind van de flink gerekte stint even wat gas erop in de hoop een gaatje te kunnen slaan en dan meteen pitten.Tommy The Cat schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:51:
Opvallend dat de verschillen tussen de top zes en de rest van het veld in het eerste deel van de race zo klein bleven. Zou Lec het rustig aan hebben gedaan om zijn banden zo lang mogelijk heel te houden en opties open te houden voor zijn strategie?
Op een gegeven moment vertelden ze zelfs dat Leclerc op de boordradio net was verteld van 'mode race'. En dat was ook in de ronde voor de pitstrops dat ze wel wat tempo gingen maken.
Het spelletje stelt volgens mij in de regels dat je aan de binnenkant altijd een auto breedte ruimte moet laten als er iemand naast je zit. En ernaast zitten is dan vrij ruim genomen. Voorvleugel naast de achterband is voldoende om de ruimte te claimen. Uiteraard moet je dan wel op een 'eerlijke' manier ernaast zijn gekomen en dus niet door torpederen.ricardo246 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:52:
[...]
Maar wie zat er nu op de racelijn toen hij instuurde? RAI.
En toen zat KVY er nog niet volledig langs. Dan kun je wel zeggen dat RAI niet mag insturen, maar zo werkt het spelletje niet imho. Er niet 100% langs betekend dat je de bocht niet kan claimen..
Dit werkt alleen bij een stratencircuit waar amper in te halen is. Hadden we nog geluk dat Ferrari niet alleen Vettel langzaam liet rijden..dan had LEC een gat kunnen slaan groot genoeg om in te stoppen.Tommy The Cat schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:51:
Opvallend dat de verschillen tussen de top zes en de rest van het veld in het eerste deel van de race zo klein bleven. Zou Lec het rustig aan hebben gedaan om zijn banden zo lang mogelijk heel te houden en opties open te houden voor zijn strategie?
Ze zorgden er nu voor dat stoppen betekende dat je in het midfield op mediums terecht kwam.
Wat dat betreft ben ik blij dat LEC door deze strategie zelf genaaid werd met een undercut en ook HAM er slachtoffer van werd.
Strategie is mooi, maar dit soort spelletjes mogen van mij achterwege gelaten worden.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
2018 strategie. Koste Vettel vorig jaar zijn 2e plek.Tommy The Cat schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:51:
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
En dat is een dikke onvoldoende voor de regie.Grimmie187 schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:13:
[...]
Hierbij alsnog, niet eens uitgezonden...![]()
https://streamable.com/y9uvl
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://www.fia.com/documents
Was ook mijn initiële reactie maar toen ik er meer over nadacht was mijn conclusie dat ze misschien vooral wilden voorkomen dat HAM ook nog achter Albon zou komen, en dus niet zozeer dat HAM voor BOT moest zitten. Dat kan ik dan nog wel enigszins begrijpen.Luxicon schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:03:
Want een zieltjes bij Mercedes. Please, rij langzaam, Hamilton moet voor jou de baan op. Dit is meer een management spel van bovenaf dan racen.
En dat was precies wat ie deed, vind ikRobertMe schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:57:
[...]
Het spelletje stelt volgens mij in de regels dat je aan de binnenkant altijd een auto breedte ruimte moet laten als er iemand naast je zit. En ernaast zitten is dan vrij ruim genomen. Voorvleugel naast de achterband is voldoende om de ruimte te claimen. Uiteraard moet je dan wel op een 'eerlijke' manier ernaast zijn gekomen en dus niet door torpederen.
Alleen heeft ie geen lockup of niks. En als het ook nog eens is zoals anderen schreven, dat hij deze race vaker een soortgelijke inhaalactie in T1 heeft gedaan kun je niet spreken over dat hij de auto niet onder controle had/bocht niet kon halen/....
een treffende spreuk
[Instagram: Happy to be on the podium thanks to our strategy and a great pit stop 💪🏻 P3 is a good result for us this race, but we wil continue to push hard to improve 👊🏻 #SingaporeGP]
[Instagram: Team 🤜🤛 . #F1 #Formula1 #SingaporeGP #Ferrari #Vettel #Leclerc]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat was overduidelijk, meteen bij de 48 seconden rondjes was het duidelijk wat ze wilden. Ham was Albon niet/nauwelijks voorbij gekomen. Nu redde Mercedes nog enigszins gezicht. Ten kosten van Bottas, maar dat is toch Lewis little B. Dus who cares.Tomcat84 schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:40:
[...]
Was ook mijn initiële reactie maar toen ik er meer over nadacht was mijn conclusie dat ze misschien vooral wilden voorkomen dat HAM ook nog achter Albon zou komen, en dus niet zozeer dat HAM voor BOT moest zitten. Dat kan ik dan nog wel enigszins begrijpen.
een treffende spreuk
Verwijderd
Onzin, hij had de call zelf kunnen maken als hij dacht dat het sneller was. En het komt ook vaak voor dat een undercut niet sneller is. Hij is een slechte verliezer.pinda powerrr schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:25:
Op zich niet meer dan logisch dat LEC zuur is, hij is niet op de baan verslagen, maar door een call van het team. Dat is toch anders, dan voel je je gewoon benadeeld.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kvyat heeft hier letterlijk 0 nadeel van gehad, sterker nog hij heeft een plek gewonnen. Vreemde conclusie.pro_6or schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:18:
Kvyat wilde weer iets te veel. Hij wilde dat 2e stoeltje en is weer lichtjes gefrustreerd. Dit soort acties (net te veel willen) spreken dan niet in zijn voordeel. Je wil daar juist meer slimheid zien. Die leek hij ook een tijd te hebben maar ok. Raikonnen kent maar een aardbewoner en dat is Kimi Raikonnen. Daar moet je het dus juist niet bij doen. Heeft Max in Spa ook weer eens geleerd.
Feit blijft dat RAI steeds dit soort incidenten heeft door zijn tunnelvisie. Anderen moeten er omheen rijden.DataGhost schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:40:
[...]
Kvyat heeft hier letterlijk 0 nadeel van gehad, sterker nog hij heeft een plek gewonnen. Vreemde conclusie.
Mijn boefje is liev!
Maar kom dan richting Bottas niet met een slappe smoes over banden sparen. Dat was gewoon erg vernederend.pro_6or schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:20:
[...]
Dat was overduidelijk, meteen bij de 48 seconden rondjes was het duidelijk wat ze wilden. Ham was Albon niet/nauwelijks voorbij gekomen. Nu redde Mercedes nog enigszins gezicht. Ten kosten van Bottas, maar dat is toch Lewis little B. Dus who cares.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
De divebomb op een Ericson in China 2015 anyone? Die actie werd als subliem en geniaal beschreven. Superlatieven kwamen tekort. En nu is Kvyat ineens overmoedig?
YouTube: Top Five Overtakes Of 2015: Max Verstappen
1 minuut 11.
Dat had ik ff gemist. Kon me alleen nog herinneren dat het iets was for the team ofzo. Banden sparen als reden is wel erg zwak inderdaad.Mugwump schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:46:
[...]
Maar kom dan richting Bottas niet met een slappe smoes over banden sparen. Dat was gewoon erg vernederend.
Vreemd dat je het vreemd vind.DataGhost schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:40:
[...]
Kvyat heeft hier letterlijk 0 nadeel van gehad, sterker nog hij heeft een plek gewonnen. Vreemde conclusie.
Kvyat komt er goed uit weg, inderdaad. En wat mij betreft kón de move nog net, maar denk je dat hij punten heeft gescoord bij RBR management met deze move? Ik denk dat die liever een wat beheerstere Kvyat hadden willen zien wil hij nog naast Max komen te zitten.
een treffende spreuk
Wat mij betreft kan de move, alleen, je doet hem op autist Raikonnen, die stuurt toch wel in. Max mocht dat in Spa toch ook niet van de halve wereld. Dat was een fout van Max vond men.StealthyPeanut schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:54:
Erg typische reacties op de actie van Kvyat. Max heeft een stuk of 5 van deze acties gehad en toevallig lette de tegenstander toen wel op.
De divebomb op een Ericson in China 2015 anyone? Die actie werd als subliem en geniaal beschreven. Superlatieven kwamen tekort. En nu is Kvyat ineens overmoedig?
YouTube: Top Five Overtakes Of 2015: Max Verstappen
1 minuut 11.
Kvyat zit toch in een heel ander pakket dan Max. Hij wil laten zien dat hij een kandidaat is voor de 2e RBR stoel.
Ik baalde ook van Raikonnen maar Kvyat nam wel veel risico.
een treffende spreuk
Boodschap was: Valteri, we need a 1:48,8 this one is for the team, we will repay you later.Tomcat84 schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:04:
[...]
Dat had ik ff gemist. Kon me alleen nog herinneren dat het iets was for the team ofzo. Banden sparen als reden is wel erg zwak inderdaad.
Mijn transcriptie is niet 100%, maar dekt de lading. Geen banden sparen, maar HAM voor laten..
volgend seizoen zit die in een TR. dat is al zeker.pro_6or schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:12:
[...]
Vreemd dat je het vreemd vind.
Kvyat komt er goed uit weg, inderdaad. En wat mij betreft kón de move nog net, maar denk je dat hij punten heeft gescoord bij RBR management met deze move? Ik denk dat die liever een wat beheerstere Kvyat hadden willen zien wil hij nog naast Max komen te zitten.
Dus heeft die komend seizoen weer een heel jaar om zich te bewijzen
Dat weet je maar nooit....demonic schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:20:
[...]
volgend seizoen zit die in een TR. dat is al zeker.
Dus heeft die komend seizoen weer een heel jaar om zich te bewijzen
- DaniëlWW2
- Niet online

https://www.reddit.com/r/...ettel_letting_it_all_out/
Vettel heeft echt een zware tijd gehad. Zelden een coureur zo emotioneel gezien na winst. Maakt het alleen maar mooier dat hij won.

En Hamilton feliciteert hem ook nog. Die twee hebben ook wel een beetje een bromance.
https://streamable.com/ojbpw
[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-09-2019 20:58 ]
1.600 lampen hadden ze het over op Sky. Circuit beter verlicht dan bv Silverstone op een bewolkte dag. Maar als je het podium dan ziet... Daar hadden ze wat mij betreft ook wel wat extra lampjes mogen plaatsen.
Ik meen mij te herinneren eens vernomen te hebben dat de lampen om en om op een ander "circuit" zitten. Dus als de stroom al uitvalt is het als het goed is maar 50% van de verlichting. Dan zou er dus ruim voldoende verlichting moeten zijn om een rode vlag te zwaaien (als de verlichting te zwak is om te racen).Illegal_Alien schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:07:
Wat als ineens alle verlichting uitvalt? Chaos?
Edit: even gegoogled. Blijkt zelfs dat de verlichting door "ons" Philips is geregeld: https://www.philips.com.s...es/lighting/f1-arena.html
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 22-09-2019 21:11 ]
“It’s lights out and away we do not go”
een treffende spreuk
Interviews top 3 met DC:
https://streamable.com/cmcqs
Interview Vettel (Sky vierkantje):
[YouTube: F1 2019 Singapore GP - Post-Race - Sebastian Vettel]
Interview Verstappen (Sky vierkantje):
[YouTube: F1 2019 Singapore GP - Post-Race - Max Verstappen]
Interview Albon (Sky):
[YouTube: F1 2019 Singapore GP - Post-Race - Alex Albon]
Interview Lewis (Sky vierkantje):
[YouTube: F1 2019 Singapore GP - Post-Race - Lewis Hamilton]
Zojuist hele race gezien, leuk, saai, spannend. Eigenlijk was het er allemaal wel, leuke acties gezien. En mooi dat VET weer eens een win heeft. Mooi resultaat van VER, maar toch ook wel spannend op het laatst.
Edit: ff in mijn bookmarks gekeken, race nr 8 in Frankrijk was qua topic reacties lager dan deze.
[ Voor 14% gewijzigd door CrazyFool op 22-09-2019 22:04 ]
Ik weet na deze race het nu zeker; Kimi en leclerc zitten volin mijn irritatiezone. Leclerc vanwege zijn prinsessengedrag (Mokken!) en Kimi omdat ie met zijn ouwe kont nog steeds de binnenkant van bochten op blijft eisen; weg met die man. Kvyat was extreem oppertunistisch maar liet wel ballen zien (net zoals max dat kan). Het verschil tussen ballen en stupid is een (schaam?)haartje dik dus ik kan me voorstellen dat mensen hier verschillend over denken. Ik vond het fantastisch. Ik had overigens begrepen dat Kvyat volgend jaar sowieso bij TR blijft rijden. Logisch gezien Gasly ook vandaag laat zien wat ie kan als ie minder in de picture staat. Knap gedaan.
Altijd lachen als Lewis zijn eigen blunder opeens uitsmeert over zijn gehele team. Karma wat mij betreft, met hun vreselijk irritante dummy's en fake radiomessage's.
Norris is echt heel erg goed, en de hulk deze keer zeer wisselend. Soms erg stom, maar soms ook weergaloos goed rijdend. Hij heeft ricci deze keer dik ingemaakt hahaha!
Knap van Kubica om deze race uberhaupt foutloos te rijden. Grosjean heeft weer bewezen dat het een echte Crepe is. Steiner zal zich wel voor zijn kop slaan vanavond. KMag is mijn man, gewoon niet te intimideren die man
Stroll was ook lekker bezig, hij ontwikkeld zich nog steeds! Ik vond de RP's sowieso lekker rijden vandaag, jammer van Perez...
Wat blijft eigenlijk over na deze race? Max onttroond van de 3e plaats, en als Ferrari legaal zo goed is verwacht ik dat ie 5e wordt dit jaar. Mana man wat zullen ze in italie blij zijn zeg. Ik gun het zo ook wel na zoveel magere jaren. RBR moet weer opnieuw zich herpakken om erover te gaan. Volgend jaar misschien? ik hoop het....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
wowly schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:04:
[knipperdeknip]
...Kimi omdat ie met zijn ouwe kont nog steeds de binnenkant van bochten op blijft eisen; weg met die man.
Beide stugge Finnen toch?KMag is mijn man, gewoon niet te intimideren die man
Al heb ik genoeg acties gezien van Magnussen waar ik er weinig respect voor kan opbrengen trouwens.
* kuch * Magnussen is een Deen, geen Fin * kuch *Hippocampus schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:14:
[...]
[...]
Beide stugge Finnen toch?![]()
Al heb ik genoeg acties gezien van Magnussen waar ik er weinig respect voor kan opbrengen trouwens.
Ik zou het gooien op "beide Scandinaviërs"
Thanks @RobinHood, weer wat geleerd
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 22-09-2019 22:41 ]
Hadden dit weekend een andere vloer en een nieuwe frontwing. Dat zou hun downforce problemen voor een groot deel opgelost hebben.CF230 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:38:
Knap gedaan van Max. En wat viel Merc tegen. We kunnen dus ook al niet meer op de longruns van fp2 vertrouwen tegenwoordig... Ben wel benieuwd waar dit ineens vandaan komt bij FER...
Als dat zo is, komende races maar 's afwachten, dan kan Mercedes het nog wel eens druk krijgen.
Anyway, de race, top race, we hebben genoten. Regie was ook stukken beter, we hebben zowaar wat actie achterin het veld gezien richting het eind van de race. Heerlijk. Ik vond Leclerc zwak, hij snapte maar niet waarom Vettel voor hem zat en had de pest in, niet begrijpende dat Vettel dit toch wel verdiend had na de kwali in Monza waar Leclerc hem liet zitten. Dat kan nog een lastig verhaal worden, je zit in een team Charles, leer daar mee om gaan, het draait niet alleen om jou.
Finland valt niet onder ScandinaviëHippocampus schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:21:
@RobertMe Oef, nouja, een Scandinaaf dan inderdaad
Aldus Wikipedia.Scandinavia is a region in Northern Europe, with strong historical, cultural, and linguistic ties. The term Scandinavia in local usage covers the three kingdoms of Denmark, Norway, and Sweden.
People as things, that’s where it starts.
Wat dat betreft vond ik dat Vettel twee weken terug in de kwalificatie echt veel meer recht van spreken had. Eerst komt Leclerc niet langs, en daarna krijgt hij ook nog eens een "team order" om Leclerc langs te laten en juist dat koste hem de tijd om de vlag te halen. Waar het nu eigenlijk puur mis ging op basis van de snelle out lap van Vettel vs de trage in lap van Leclerc. Combineer dat met dat Vettel potentieel ook nog eens een ("veel") langzamere stop had (3.0 bij Vettel en 2.4 bij Leclerc) en dat geeft Leclerc wat mij betreft nog minder recht van spreken.
Als vandaag al iemand genaaid is door tactiek is het Hamilton wel[1]. Want Mercedes had die misschien toch maar eerder binnen moeten halen. Maar ook in dat geval. Stoppen gelijk met Leclerc en hij had nog steeds achter Leclerc gezeten, maar potentieel nog wel voor Verstappen. Als hij gelijk met Leclerc was gestopt had hij dus potentieel P3 gehad en een kansje op meer. Doordat Mercedes hem nu zo lang buiten liet had hij kans op? Geluk met een SC? Potentieel betere banden aan het eind die hij nu niet had/geen gebruik van kon maken door de vele SCs? Wat dat betreft vond ik de call van Mercedes echt "dommer". Maar uiteindelijk hebben ze nu een potentiele P3 weggegooid met een P4, terwijl Hamilton de punten niet perse heel hard nodig heeft.
[1] Ok ok, eigenlijk is Hamiltons teamgenoot nog iets harder genaaid met de "this is James, we need you to drive 1.48s". Maar dat Bottas tweede rijder is was eigenlijk al lang duidelijk.
Voor de mensen die me hier op Tweakers binnen de F1 kennen, Ik ben een MERC fan (dus auto merk #1), dan volgt de rijder (nummer 44 om precies te zijn). Dit om mijn volgende comment in perspectief te plaatsen.DaniëlWW2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...ettel_letting_it_all_out/
Vettel heeft echt een zware tijd gehad. Zelden een coureur zo emotioneel gezien na winst. Maakt het alleen maar mooier dat hij won.
En Hamilton feliciteert hem ook nog. Die twee hebben ook wel een beetje een bromance.
[Streamable: Hamilton congratulates Vettel, Singapore 2019]
https://streamable.com/ojbpw
Deze overwinning gun ik VET. Wat heeft hij een ruk seizoen achter de rug, en dan met deze goede race en mooie, echte emoties op het podium. (Onbewust?) een top strategie van Ferrari (en RedBull).
Hij is echt gegroeid qua persoonlijkheid (echt veel zelf reflectie en een gezonde dosis humor).
Vroeger vond ik hem lastig om te pruimen (honestly). Respect to VET (ow en VER, netjes gereden! Meer zat er niet in, minder wel, dus top gedaan).
Engineer: "Charles we need to bring the car home"
LEC: "Yeah yeah, I won't do anything stupid. It's not my goal. I want us to finish 1-2. I just think it's unfair. This one time, I won't be stupid"

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 22-09-2019 22:51 ]
Mijn boefje is liev!
Als neutrale kijker was het wel weer een spektakel

4e vlag hangt in Maranello

4e? Is die 'vierde' dan voor Canada? Ben benieuwd voor welke momenten ze dan nog meer een vlag hebben uitgehangen. De zekere win in Singapore 2017 waarbij Verstappen ze beide van de baan heeft gereden? Spa 2016 misschien ook nog wel?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Puur zonde dat Williams zo achteraan sukkelt, want volgens mij kunnen we echt wel genieten van een Russel en Kubica
Stop van VET was 3 secondetalkatoo schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:00:
Aan die pitstop tijden te zien had Vettel ook nog een relatief trage pitstop, was wel een monster outlap
Ja 4de is van CanadaRobertMe schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:27:
[...]
4e? Is die 'vierde' dan voor Canada? Ben benieuwd voor welke momenten ze dan nog meer een vlag hebben uitgehangen. De zekere win in Singapore 2017 waarbij Verstappen ze beide van de baan heeft gereden? Spa 2016 misschien ook nog wel?
Goed vergelijk..RobertMe schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:27:
[...]
Wat is dat voor een traditie, die 4e vlag?basvn schreef op maandag 23 september 2019 @ 06:54:
[Afbeelding]
4e vlag hangt in Maranello
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat Merc betreft: Beetje jammer dat Lewis zegt dat ze hadden kunnen winnen en de fout over het hele team uitsmeert. Heb dan een keer de ballen om zelf de call te maken om te pitten ipv maar op de rekensquad af te gaan en de rest de schuld te geven als het niet werkt. Overigens had hij de punten niet heel hard nodig, dus denk niet det P4 hem heel veel doet.
Knap gereden van Max, wederom meer dan het maximaal haalbare uit de auto gehaald, want logischerwijs zat er niet meer dan een P4 in eigenlijk.
Tja, ze vinden nu eenmaal dat ze Canada gewonnen hebben...sjaool schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:18:
[...]
Wat is dat voor een traditie, die 4e vlag?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dus ze hangen er een vlag bij zodra ze gewonnen hebben? Het lijkt mij dat die vlaggen daar altijd hangen of heb ik dat mis? Ik snap het namelijk niet helemaal.Spotmatic schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:28:
[...]
Tja, ze vinden nu eenmaal dat ze Canada gewonnen hebben...
Okay, maar even Google gebruikt.
BronA flag for victory ... and why are there three if Ferrari has only won two races?
The Ferrari team places a flag at the entrance of their offices in the Italian city of Maranello every time they get a victory. This weekend they have already placed the third after the Italian GP , despite taking only two victories. There is an explanation: this is the curious story of the three Ferrari flags in Maranello.
And why are there three flags when Ferrari has only won two races this season?
The explanation is very simple. Ferrari continues to consider the victory of the 2019 Canadian GP . In that race, Sebastian Vettel - who crossed the finish line first - was sanctioned with five seconds for taking Lewis Hamilton off the track. The sanction was punished by the FIA in that way and the decision was highly criticized, but that did not prevent the triumph from going to the British.
[ Voor 65% gewijzigd door sjaool op 23-09-2019 08:51 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.