[F1 2019] Race 12 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste
Acties:
  • 104.213 views

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06

basvn

Breezand - NHN

Itsss raceday!! *O* *O* :)F :)F

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:19
Edd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:54:
Overzicht van F1.. Ook met nog beschikbare banden.

Ik gok op een Medium-Hard strategie..

[Afbeelding]
Mogelijk, voor Verstappen en Mercedes wel de meest logische optie.
Gasly en Ferrari kunnen kiezen. Hebben nog nieuwe softs.

De keuze gaat afhangen van hoe lang de mediums het uithouden

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

toch snap ik iets niet. Als je vlak achter de Pole start heb je het vreselijk goed gedaan. Als je vlak voor de Pool start heb je het vreselijk slecht gedaan. Da klopnie.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:04:
toch snap ik iets niet. Als je vlak achter de Pole start heb je het vreselijk goed gedaan. Als je vlak voor de Pool start heb je het vreselijk slecht gedaan. Da klopnie.
Wat btw ook opvallend is, is dat Russel in Q1 dichter bij de Pole stond dan bij de Pool, dus dat heeft hij goed gedaan :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

u_nix_we_all schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:11:
[...]

Wat btw ook opvallend is, is dat Russel in Q1 dichter bij de Pole stond dan bij de Pool, dus dat heeft hij goed gedaan :)
:*) ik hoorde het! Zeer knap gedaan inderdaad. Russel, Norris, Albon, rich pickings.

Ergens wel jammer dat de pole en de pool tegenwoordig vaste prik de twee uitersten zijn. Vroeger kon de Pool de Pole nog evenaren, heeh, heh! 8)7

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ben echt benieuwd wat Kubica morgen gaat doen. Hoop dat dit zijn laatste seizoen is en hij zich gaat richten op het Simracen. Met zijn arm moet dat helemaal goed komen. Of je gewoon stoppen. Laten voor wat het is en het normale mensenleven leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ivysaur schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:46:
Ben echt benieuwd wat Kubica morgen gaat doen. Hoop dat dit zijn laatste seizoen is en hij zich gaat richten op het Simracen. Met zijn arm moet dat helemaal goed komen. Of je gewoon stoppen. Laten voor wat het is en het normale mensenleven leven
FFB op 0 en gaan met iracing :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:05:
[...]

Dat is ook precies waarom Ferrari zo miserabel is. Verkeerde concept en nu zitten ze eraan vast. Ze lijken ook geen aanstalten te maken om te wisselen naar een concept met fors meer neerwaartse druk. Dan geven ze al hun voordeel in topsnelheid op, maar doen ze misschien mee.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het Ferrari concept is wat mij betreft prima. Met iets minder risico hadden ze Bahrein gewoon gewonnen (kijk maar naar de voorsprong van LeClerc op de nummer 2 voordat zijn motor de geest gaf). Verder offeren ze races als Hongarije op om op bv Monza en andere snelle banen goed voor de dag te komen. Weinig prestaties in de langzame bochten, maar hoge bochtsnelheden en rechte stukken zijn gewoon voor hen. Tel DRS erbij en je maakt het jezelf in de race gewoon heel makkelijk. Slijtage zou wat meer moeten zijn, maar het is juist Mercedes die daar het slechtste scoort.

En waar hebben we het over op een baan als deze of bv de vorige 2? Enkele tienden per ronde, iets wat met een net wat betere package gewoon goed kan werken. Mercedes heeft het enkele jaren goed kunnen toepassen en Red Bull deed het met de low-downforce achterkant vorig jaar ook helemaal niet verkeerd.

Nu Ferrari weet dat ze aardig wat wsnelheid hebben, kunnen ook zij zich meer richten op bochtsnelheid en dat is volgens mij gewoon prima. Ferrari doet het helemaal niet slecht met hun autoconcept, ze laten gewoon teveel liggen. Vanuit achter starten, foutjes tijdens de sessies door de coureurs en hele rare strategieën maken dat ze nu de helft van de punten hebben die ze anders hadden gehad. Er moeten daar gewoon mensen de laan uit want dit kan niet langer zo. Ze worden ook door de media en op internet in de zeik genomen hoe slecht ze het daarmee doen. Nee de auto is echt het probleem niet.
Gasly gaat het niet redden, maar ik weet niet of Kvyat veel beter zal zijn. Ik heb namelijk geen idee of hij wel met zo'n auto om kan gaan. Kan hij dat, dan is hij ook echt ondergewaardeerd.
Ik denk dat Gasly nu op het niveau zit van wat Max had toen ie net bij Red Bull kwam. Die was toen ook minder goed dan Ricciardo maar heeft zo enorm veel bijgeleerd dat ie nu wel lekker kan sturen. Bovendien is de auto echt ontworpen op Max vanwege de feedback van vorig jaar. Toen ze eenmaal wisten dat Ricciardo weg ging, zijn ze echt op de input van Max en Honda gaan werken. Die zijn niet nog bij STR langs gegaan wat Gasly te melden had. En wellicht hebben ze toch wat problemen gehad om de sim gelijk te krijgen aan hoe de auto dit jaar stuurt, we horen er in ieder geval weinig over dus ik verwacht dat er achter de schermen zeker problemen zijn om de auto ook op Gasly aan te passen.

Ik vind het dan ook niet zo raar dat ie niet op de limiet rijdt zoals Max. Hij voelt zich niet lekker en is doorgaans al blij dat ie de auto aan de finish brengt. Dat iedereen op internet er nu de draak mee steekt, zal ook niet helpen en ik denk dat Red Bull hem in bescherming moet nemen. Die heeft echt een mental coach nodig en een betere engineer die begrijpt wat ie wil. Het is geen schande om achter een hele talentvolle teamgenoot te staan die afgelopen 2 jaar als een spons informatie heeft opgezogen. Vergeet niet dat Gasly bij STR met de Honda enorm veel problemen had dat het al heel wat was als ze beiden aan de finish kwamen. Die heeft niet zo'n prettig seizoen daar gehad als Max destijds (met een auto die P4 kon halen).

Ik ga er vanuit dat gezien de switch nog niet heeft plaatsgevonden ook Albon en Kvyat in de sim niet veel beter presteren

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2019 01:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Martinspire schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:03:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het Ferrari concept is wat mij betreft prima. Met iets minder risico hadden ze Bahrein gewoon gewonnen (kijk maar naar de voorsprong van LeClerc op de nummer 2 voordat zijn motor de geest gaf). Verder offeren ze races als Hongarije op om op bv Monza en andere snelle banen goed voor de dag te komen. Weinig prestaties in de langzame bochten, maar hoge bochtsnelheden en rechte stukken zijn gewoon voor hen. Tel DRS erbij en je maakt het jezelf in de race gewoon heel makkelijk. Slijtage zou wat meer moeten zijn, maar het is juist Mercedes die daar het slechtste scoort.

En waar hebben we het over op een baan als deze of bv de vorige 2? Enkele tienden per ronde, iets wat met een net wat betere package gewoon goed kan werken. Mercedes heeft het enkele jaren goed kunnen toepassen en Red Bull deed het met de low-downforce achterkant vorig jaar ook helemaal niet verkeerd.

Nu Ferrari weet dat ze aardig wat wsnelheid hebben, kunnen ook zij zich meer richten op bochtsnelheid en dat is volgens mij gewoon prima. Ferrari doet het helemaal niet slecht met hun autoconcept, ze laten gewoon teveel liggen. Vanuit achter starten, foutjes tijdens de sessies door de coureurs en hele rare strategieën maken dat ze nu de helft van de punten hebben die ze anders hadden gehad. Er moeten daar gewoon mensen de laan uit want dit kan niet langer zo. Ze worden ook door de media en op internet in de zeik genomen hoe slecht ze het daarmee doen. Nee de auto is echt het probleem niet.

[...]
Ik denk dat Gasly nu op het niveau zit van wat Max had toen ie net bij Red Bull kwam. Die was toen ook minder goed dan Ricciardo maar heeft zo enorm veel bijgeleerd dat ie nu wel lekker kan sturen. Bovendien is de auto echt ontworpen op Max vanwege de feedback van vorig jaar. Toen ze eenmaal wisten dat Ricciardo weg ging, zijn ze echt op de input van Max en Honda gaan werken. Die zijn niet nog bij STR langs gegaan wat Gasly te melden had. En wellicht hebben ze toch wat problemen gehad om de sim gelijk te krijgen aan hoe de auto dit jaar stuurt, we horen er in ieder geval weinig over dus ik verwacht dat er achter de schermen zeker problemen zijn om de auto ook op Gasly aan te passen.

Ik vind het dan ook niet zo raar dat ie niet op de limiet rijdt zoals Max. Hij voelt zich niet lekker en is doorgaans al blij dat ie de auto aan de finish brengt. Dat iedereen op internet er nu de draak mee steekt, zal ook niet helpen en ik denk dat Red Bull hem in bescherming moet nemen. Die heeft echt een mental coach nodig en een betere engineer die begrijpt wat ie wil. Het is geen schande om achter een hele talentvolle teamgenoot te staan die afgelopen 2 jaar als een spons informatie heeft opgezogen. Vergeet niet dat Gasly bij STR met de Honda enorm veel problemen had dat het al heel wat was als ze beiden aan de finish kwamen. Die heeft niet zo'n prettig seizoen daar gehad als Max destijds (met een auto die P4 kon halen).

Ik ga er vanuit dat gezien de switch nog niet heeft plaatsgevonden ook Albon en Kvyat in de sim niet veel beter presteren
Best veel getypt. _/-\o_ inhoudelijk kan ik me er niet zo in vinden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 11:04

Yor

Yor1313#2571

[...]

[...]

Persoonlijk vind ik het wat vergezocht dat een multi-miljoenen bedrijf een auto ontwerpt op 1 coureur. Denk je niet dat die ergens een gedachte hebben in de trant van: "Wat als die VER weggekocht wordt? Wat als hij gewoon bagger gaat rijden?"

Nee, dat verhaal koop ik niet van je. Gewenning, ervaring, racecraft of gewoon niet snel genoeg zijn. Maar niet dat de auto op Max gemaakt is.

Gasly laat het gewoon liggen, zeker als je ziet dat hij in FP's wel vaak gewoon "hard" kan gaan. Of is Max dusdanig van een klasse apart dat hij wel de snelheid kan maken?
( Het is natuurlijk wel Limburgs bloed wat daar door de aders stroomt en geen Frans... O-) )

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25

Edd

Nu Ferrari weet dat ze aardig wat snelheid hebben, kunnen ook zij zich meer richten op bochtsnelheid en dat is volgens mij gewoon prima. Ferrari doet het helemaal niet slecht met hun autoconcept, ze laten gewoon teveel liggen.
Volgens mij is het probleem met het concept dat Ferrari heeft gekozen, dat ze niet genoeg downforce kunnen genereren en daardoor dan ook tekort komen in de langzame tot middelsnelle bochten.
Dit is iets wat Vettel ook aangaf in een van zijn interviews, dat ze gewoonweg downforce mistten.

Hieruit vloeit wel voort dat ze op de snelle circuits toch iets meer profijt hebben, zeker i.c.m. de Ferrari-motor.

-

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Naar mijn mening zit Gasly nog niet eens op het niveau dat Max had toen die net bij Red Bull aan de slag ging. Hij mist gewoon snelheid en is niet resoluut genoeg wanneer hij mensen wil inhalen. Hij twijfelt veel te veel. Dat hebben we de vorige race goed kunnen zien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben niet zo'n fan van Rosberg maar ik moet wel zeggen dat zijn vlogs er wel zeer gelikt uitzien en lekker weg kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 04-08-2019 08:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

sjaool schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 07:43:
Ik ben niet zo'n fan van Rosberg maar ik moet wwel zeggen dat zijn vlogs er wel zeer gelikt uitzien en lekker weg kijken.
[YouTube: MAX VERSTAPPEN GOING TO MERCEDES 2020?! | NICO ROSBERG | HUNGARIAN F1 GP VLOG]
Aan het einde de verklaring voor wie daarvoor verantwoordelijk is.
Iets mindere kwaliteit maar Peter Windsor
[YouTube: Hungary F1 - Pole No1 for Max - By Peter Windsor]

[ Voor 14% gewijzigd door TinusTegengas op 04-08-2019 08:11 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Gasly zit nog lang niet op het niveau wat Max had toen hij bij RBR debuteerde. De vraag is zelfs of hij dat ooit gaat halen. Max is buitencategorie/alien net als Hamilton en misschien Vettel (hoewel hij wel erg veel fouten maakt).

Vergeet niet dat Max meteen zijn eerste wedstrijd won bij Red Bull. Daarnaast was hij alleen in de kwalificatie minder dan Ricciardo. In de races was hij minstens even snel. Ricciardo is ook wel wat maatjes groter dan Gasly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Zo, die wrijft even een paar kilo zout in de wonde bij Ricciardo....

8)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik ben niet zo'n fan van Rosberg maar ik moet wel zeggen dat zijn vlogs er wel zeer gelikt uitzien en lekker weg kijken.
[YouTube: MAX VERSTAPPEN GOING TO MERCEDES 2020?! | NICO ROSBERG | HUNGARIAN F1 GP VLOG]
Daarvoor moet je zn editor bedanken
Snap die gast niet wordt je wereld kampioen , kap je er mee om te gaan vloggen.
maar goed ieder zn hobby

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@LockeJohn Dat is het voordeel van multimiljonair zijn, gewoon lekker je eigen ding doen en het geld voor je laten werken. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
LockeJohn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

maar goed ieder zn hobby
Ik snap hem heel erg goed. Je wordt eindelijk wereldkampioen in een wereldauto en verslaat je snellere (op pure racesnelheid) teamgenoot. Je bent WK F1.

Na 11 seizoenen F1 heb je eindelijk je doel bereikt, hebt geld als water, een heerlijk eigen gezin en de kans dat je een hoger hoogtepunt gaat halen om te stoppen is minimaal. Ik snap hem wel.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-08-2019 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

NVM was al geplaatst

[ Voor 88% gewijzigd door TinusTegengas op 04-08-2019 09:08 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
sjaool schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:53:
@LockeJohn Dat is het voordeel van multimiljonair zijn, gewoon lekker je eigen ding doen en het geld voor je laten werken. ;)
Ik denk eerder dat mutti Vivian hem het huis heeft uitgeschopt en gezegd dat hij maar eens een hobby moest nemen ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 18:26
LockeJohn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

maar goed ieder zn hobby
De kans dat hij het seizoen erop op zijn bek was gegaan was vrij groot. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

voor de liefhebbers : de 2e F3 race dit weekend begint ongeveer nu
Algemeen race topic Deel 2
.
.
.
.
[Instagram: Qualy Performance so far in 2019]
´superpole´ verschil vanaf poleposition, na 12 Kwali´s
.
.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBHFYFgX4AI4tB2?format=jpg&name=large
Beschikbare banden voor de race
Max heeft 1 setje soft waar 1 snelle ronde op is gereden (en een in-out lap) dus nog redelijk nieuw

[ Voor 69% gewijzigd door basvn op 04-08-2019 10:03 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Edd

Edd

:D

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Edd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:54:
Overzicht van F1.. Ook met nog beschikbare banden.

Ik gok op een Medium-Hard strategie..

[Afbeelding]
30 rondes op soft is volgens dit plaatje sneller dan 30 rondes op hard. Dus medium-soft is dan het snelst.
Of interpreteer ik het plaatje verkeerd..?

Edit: staat er ook onder. Med-soft is het snelst maar med-hard is beste verdediging tegen undercut (hoe dan?)

[ Voor 11% gewijzigd door Baldertt op 04-08-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Baldertt schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

30 rondes op soft is volgens dit plaatje sneller dan 30 rondes op hard. Dus medium-soft is dan het snelst.

Edit: staat er ook onder. Med-soft is het snelst maar med-hard is beste verdediging tegen undercut (hoe dan?)
Ik volg inderdaad ook niet helemaal waar med-hard precies het snelst in is. Je zou verwachten dat medium en soft een keer terugkruisen over de hard, wanneer de drop-off te groot wordt (na een ronde of 15 a 20 bijvoorbeeld). Het plaatje zoals het er nu staat zou med-soft suggereren als snelste tactiek.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:44
[...]

De vraag is meer hoe de gebruikte softs er aan toe zijn. Heeft Max nog een goed bruikbare setje softs, dan is dat de obvious choice denk ik zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBHGi2VXoAEzd2M?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:17
Sir_Lion schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

De vraag is meer hoe de gebruikte softs er aan toe zijn. Heeft Max nog een goed bruikbare setje softs, dan is dat de obvious choice denk ik zo.
Ik denk het wel, in Q2 ging hij naar buiten op nieuwe softs en heeft daar twee snelste sectoren mee gezet en toen afgebroken, dus die zijn slechts een outlap en een afgebroken ronde oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

[...]

De grafiek zegt niet zoveel over de rondetijden die men op de banden kan rijden, maar puur het verval wat de banden hebben.
Voor de Med-Hard ga ik puur uit van de beschikbare banden en de baan. Het is hier lastig inhalen en het lijkt erop dat het aardig wat van de banden vergt.

Wat ik mij kan heugen, is dit wel vaker voorgekomen dit seizoen.
Sir_Lion schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Misschien dat hij zijn setje van Q2 nog kan gebruiken. 1 outlap + 1 afgebroken flying lap/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Verstappen zijn soft set uit Q2 kan gebruiken kan die net zo goed zijn soft set ui Q3 gebruiken? Net zoveel op gereden en in Q2 had hij ook al twee paarse sectoren gereden en Red Bull zou op basis van de mini-sectoren in sector 3 al berekend hebben dat de ronde op een 1:14 uit zou komen. Oftewel: die banden hebben het net zo zwaar gehad als de Q3 banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
StealthyPeanut schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:01:
[...]

Ik snap hem heel erg goed. Je wordt eindelijk wereldkampioen in een wereldauto en verslaat je snellere (op pure racesnelheid) teamgenoot. Je bent WK F1.

Na 11 seizoenen F1 heb je eindelijk je doel bereikt, hebt geld als water, een heerlijk eigen gezin en de kans dat je een hoger hoogtepunt gaat halen om te stoppen is minimaal. Ik snap hem wel.
Zeker dat snap ik ook, zou ik ook doen als ik hem was.
Alleen ik zou dan vervolgens niet gaan vloggen en het hele seizoen om de F1 hangen
Hij is er elke race bij . Ik zou lekker gaan genieten. En andere toffe dingen doen/ Maar hij zal het wel leuk vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:43:
Als Verstappen zijn soft set uit Q2 kan gebruiken kan die net zo goed zijn soft set ui Q3 gebruiken? Net zoveel op gereden en in Q2 had hij ook al twee paarse sectoren gereden en Red Bull zou op basis van de mini-sectoren in sector 3 al berekend hebben dat de ronde op een 1:14 uit zou komen. Oftewel: die banden hebben het net zo zwaar gehad als de Q3 banden.
Set uit Q3 moet je direct weer inleveren bij Pirelli, die heb je dus niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
basvn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Set uit Q3 moet je direct weer inleveren bij Pirelli, die heb je dus niet meer
Is dat zo? In Q3 krijgen ze een set van Pirelli, maar ze hebben twee runs gedaan, dus een set zal uit hun eigen voorraad komen zeg maar. Neem aan dat ze die dus ook nog hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:17
RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:43:
Zal weinig uitmaken inderdaad, dus eigenlijk heeft hij nog twee redelijke sets mocht het nodig zijn en in een SC situatie misschien zelfs goed.

@basvn Dat klopt, je krijgt 1 set, maar de tweede run was ook weer op nieuwe softs en die heeft hij nog wel.

[ Voor 8% gewijzigd door BernardV op 04-08-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dit wordt medium - hard. De degradatie is hier zwaar. Gisteren de F2 rode bandjes waren na 7 rondjes wel gezien.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:45:
Is dat zo? In Q3 krijgen ze een set van Pirelli, maar ze hebben twee runs gedaan, dus een set zal uit hun eigen voorraad komen zeg maar. Neem aan dat ze die dus ook nog hebben?
Nee. Top 10 heeft gewoon nog 6 sets banden en de rest 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
LockeJohn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Alleen ik zou dan vervolgens niet gaan vloggen en het hele seizoen om de F1 hangen
Hij is er elke race bij . Ik zou lekker gaan genieten. En andere toffe dingen doen/ Maar hij zal het wel leuk vinden
Dat klopt ook wel wat je zegt, maar iedereen is weer anders.
Ik denk als je eenmaal aan dat leven gewend bent, je er moeilijk (helemaal) uit kan stappen. Vergeet niet dat zijn hele leven om autosport draait. Papa is WK geworden natuurlijk en elke stap in het leven van Nico was gepland met 1 doel in het achterhoofd: Hem WK maken. Dus buiten de f1 heeft hij denk ik ook weinig aan echt sociaal leven (grootste deel van zijn vrienden en kennissen zitten in de f1 wereld denk). Natuurlijk genieten van zijn gezin, maar 20 weekenden per jaar weg is al heel wat anders dan 8 maanden. En ik neem aan dat zijn gezin sommige races er ook gewoon bij zal zijn.

Daarnaast heeft hij een privéjet, dus hij zal in die weekenden ook gewoon wat thuis kunnen zijn neem ik aan.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-08-2019 10:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TinusTegengas schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:02:
[...]

Vroeger hing ik aan zijn lippen.

Nu:

“Charles Leclerc again quite polished” Eeuh, hij knalt er keihard af in de Q en heeft puur geluk met de kleine schade.

“Pierre Gasly was sent out on red tires in Q2 that most hurt” eeeuh, nee. Dit was de eerste keer dat ze het met hem, zelfs beide stints, op geel aandurfde.

Dat zijn de feitelijke onjuistheden, de meningen zijn de zijne, daar heeft hij recht op.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Niet een standaard ‘vlog’.. Daar zit een zwaar professioneel team achter dat 90% van het video en edit werk doet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Dit moet normaal gesproken een straight forward zege worden voor Verstappen. Als je kijkt naar de pole lap tel je tweeëneenhalf minimale stuurcorrecties, de auto ligt echt als een blok en gaat heel strak over dit circuit.

Heel benieuwd hoe de Mercs zich gaan gedragen nu ze geen clean air race kunnen rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Franco10 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:59:
Dit moet normaal gesproken een straight forward zege worden voor Verstappen. Als je kijkt naar de pole lap tel je tweeëneenhalf minimale stuurcorrecties, de auto ligt echt als een blok en gaat heel strak over dit circuit.

Heel benieuwd hoe de Mercs zich gaan gedragen nu ze geen clean air race kunnen rijden.
Eerst de start afwachten, daarna praten we weer..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
[...]

Als Max langer doorrijdt op de Mediums om naar Soft te kunnen, zal hij op het einde minder snel zijn dan een Mercedes op versere Harde banden.
Als die Merc dan bij een undercut eerder pit, en dan een paar snellere rondes rijdt dan Max op de Medium, komt Max erachter. Weliswaar op de snellere band, maar dan moet je wel op de baan inhalen.

Ik ga er vanuit dat Mercedes als ze achter Max blijven na de eerste ronde voor een split strategy gaat.
Waarbij er 1 van de 2 voor de undercut gaat en de ander op dezelfde strategie gaat als Max en dus volgt.

De "second Red Bull", met Gasly kan echter ook nog roet in het eten gooien.
Als Mercedes met een undercut achter Gasly terecht komt, kan die weer ophouden. En daarmee het voordeel van de undercut teniet doen.

HAM legde wel uit dat ze voordeel hebben met 2 auto's vooraan, maar als GAS weer eens niet kan volgen, zou hij wel eens net op de positie op de baan kunnen zitten waar hij het ze na een pitstop lastig kan maken.

Ik zou als ik Horner was GAS ook met die opdracht naar buiten sturen: Je gaat binnen die 20s (of wat het ook is) van de kop zitten! En dan af laten zakken en de Merc opvangen die de undercut probeert.
Laat je waarde als teamgenoot maar op die manier zien dan.

Zolang Max die eerste bocht/ronde overleeft aan kop wordt het een leuk tactisch/strategisch spel.
Verliest hij positie bij de start, dan zien we een ontketende Max en gaat het ook leuk worden :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Geeft Max hier nou tips aan Lewis als hij iets fluistert tegen Lewis

YouTube: F1 2019 Hungarian GP - Post-Qualifying Press Conference

edit;
( ik hoor hem toch echt zeggen in taal en lichaaamstaal) "zie je jouw auto, je hebt al die dingen (doet stuur handelingen en wijst flaps aan) misschien moet je meer (en dan zijn hand gebaar) camber maken."

[ Voor 45% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2019 11:10 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

Nee. Top 10 heeft gewoon nog 6 sets banden en de rest 7.
Dat zeg ik :p Ze leveren één set in, maar hebben twee sets gebruikt. En op beide sets hebben ze maar één flying lap gedaan. Dus ja, ze hebben een set ingeleverd die ze niet meer kunnen gebruiken in de race, maar die andere set hebben ze nog steeds.
Dus Verstappen heeft sowieso twee sets softs waar die maar één flying lap op gedaan heeft en in de race dus nog bruikbaar zouden kunnen zijn. En misschien heeft die nog wel een set extra uit Q1. Meen dat hij toen ook maar een flying lap heeft gedaan en meteen weer naar binnen? En die set zou dan ook nog in betere staat kunnen zijn aangezien ze in Q1 nog niet zo hard hoeven te pushen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Verdomme zit ik nog even Q3 te kijken naar de pole van Max krijg ik weer tranen in de ogen. Wat mooi nu vanmiddag dit voordeel om zetten in een overwinning.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:06:

edit;
( ik hoor hem toch echt zeggen in taal en lichaaamstaal) "zie je jouw auto, je hebt al die dingen (doet stuur handelingen en wijst flaps aan) misschien moet je meer (en dan zijn hand gebaar) camber maken."
Ja, vond het ook eigenlijk wel appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xippie
Pierre schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:09:
Verdomme zit ik nog even Q3 te kijken naar de pole van Max krijg ik weer tranen in de ogen. Wat mooi nu vanmiddag dit voordeel om zetten in een overwinning.
Kijk de onboard via F1TV, krijg je nog meer tranen.
https://f1tv.formula1.com...ian-grand-prix-qualifying

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Edd

Edd

Voor wie geen F1TV heeft ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
xippie schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Ja, vond het ook eigenlijk wel appart.
lijkt wel alsof de 'boventoon' is om de sport mooier en populairder te maken (+games) en ze elkaar dus tips geven. of hoe zeg je het goed. mij bekruipt het gevoel dat ze samen werken en misschien toch wel een keer kiezen om een ander team wereld kampioen te laten worden, puur om de saaihied en voorspelbaarheid tegen te gaan, van het winnen van Mercedes in de F1.

Of Max heeft een stoeltje straks bij merc

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Pierre schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:09:
Hopelijk eens weer een goeie start ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xippie
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

lijkt wel alsof de 'boventoon' is om de sport mooier en populairder te maken (+games) en ze elkaar dus tips geven. of hoe zeg je het goed. mij bekruipt het gevoel dat ze samen werken en misschien toch wel een keer kiezen om een ander team wereld kampioen te laten worden, puur om de saaihied en voorspelbaarheid tegen te gaan, van het winnen van Mercedes in de F1.

Of Max heeft een stoeltje straks bij merc
Nee, Nee Nee en nog eens nee. Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
sanderb schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

Als Max langer doorrijdt op de Mediums om naar Soft te kunnen, zal hij op het einde minder snel zijn dan een Mercedes op versere Harde banden.
Als die Merc dan bij een undercut eerder pit, en dan een paar snellere rondes rijdt dan Max op de Medium, komt Max erachter. Weliswaar op de snellere band, maar dan moet je wel op de baan inhalen.

Ik ga er vanuit dat Mercedes als ze achter Max blijven na de eerste ronde voor een split strategy gaat.
Waarbij er 1 van de 2 voor de undercut gaat en de ander op dezelfde strategie gaat als Max en dus volgt.

De "second Red Bull", met Gasly kan echter ook nog roet in het eten gooien.
Als Mercedes met een undercut achter Gasly terecht komt, kan die weer ophouden. En daarmee het voordeel van de undercut teniet doen.

HAM legde wel uit dat ze voordeel hebben met 2 auto's vooraan, maar als GAS weer eens niet kan volgen, zou hij wel eens net op de positie op de baan kunnen zitten waar hij het ze na een pitstop lastig kan maken.

Ik zou als ik Horner was GAS ook met die opdracht naar buiten sturen: Je gaat binnen die 20s (of wat het ook is) van de kop zitten! En dan af laten zakken en de Merc opvangen die de undercut probeert.
Laat je waarde als teamgenoot maar op die manier zien dan.

Zolang Max die eerste bocht/ronde overleeft aan kop wordt het een leuk tactisch/strategisch spel.
Verliest hij positie bij de start, dan zien we een ontketende Max en gaat het ook leuk worden :+
Dit zal zeker op dit moment besproken worden/zijn bij red bull naar Gasly toe.

Ik verwacht enkel dat, indien Max P1 blijft na de start, dat hij zo’n 0.2-0.4 marge per ronde heeft op de mercedes. Hij zou ze dus wel op een 5-10 seconden moeten kunnen zetten voor de 1e pitstops.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBHZfX4W4AEXRJK?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBHZfX3WkAA2v2I?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBHZfX3W4AAs9y5?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBHZfX5WwAEleg3?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

:D Mooie kerstgedachte maar nee....niet echt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

edit;
Leek imho meer over de Ferrari te gaan, dat merc/RB veel meer flaps hebben waardoor ze meer df hebben en lagere top.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:51
My god, waarom moet mijn kleine meisje juist vandaag 2 worden? Lekkere timing meid. :7

Nee grapje, we gaan gewoon moet een paar man stukje van de F1 kijken vanmiddag. Ze roept gelukkig zelf de hele tijd GO MAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
xippie schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:22:
[...]

Nee, Nee Nee en nog eens nee. Echt niet.
Dus Max verteld hoe hij de auto sneller laat zijn, dus geen motor die een stand hoger gaat, maar de camber vd auto of iets dergelijks, en dat kunnen ze dus tijdens het rijden misschien aanpassen.
jammer dat ze dat niet kunnen vertellen in het openbaar, maar het is voor ons wel interessante info. (dat was dus het werkelijke antwoord op de vraag van de journalist YouTube: F1 2019 Hungarian GP - Post-Qualifying Press Conference

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBHbrhTW4AAherh?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Dus Max verteld hoe hij de auto sneller laat zijn, dus geen motor die een stand hoger gaat, maar de camber vd auto of iets dergelijks, en dat kunnen ze dus tijdens het rijden misschien aanpassen.
jammer dat ze dat niet kunnen vertellen in het openbaar, maar het is voor ons wel interessante info. (dat was dus het werkelijke antwoord op de vraag van de journalist YouTube: F1 2019 Hungarian GP - Post-Qualifying Press Conference
Ik denk niet dat beiden de ander echt iets nieuws vertellen of iets wat de rest van de teams niet weten. Ik denk dat het geen geheim is dat Verstappen anders is gaan rijden om meer performance uit de auto te halen. De gevoelige achterkant lijkt me dit weekend al vrij duidelijk met de spins in Q1.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hahaha.. Al die mensen aan t werk.. FIA erbij..

..en de oplossing :>

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/89b9fo5469e31.jpg?width=1024&auto=webp&s=9917c8b9fbf34ecc5a91ed6537da5d879c7cbea6

Ducttape, proud sponsor of Ferrari 8)

.

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 04-08-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

1 Ductape ring to rule them all.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
JPM85 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:22:
[...]

Dit zal zeker op dit moment besproken worden/zijn bij red bull naar Gasly toe.

Ik verwacht enkel dat, indien Max P1 blijft na de start, dat hij zo’n 0.2-0.4 marge per ronde heeft op de mercedes. Hij zou ze dus wel op een 5-10 seconden moeten kunnen zetten voor de 1e pitstops.
Dat is een probleem van gasly want die kan ze niet lang ophouden.....

Samsung Flip 7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
poor Leno schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

[Afbeelding]

.
Nee, dat van jouw foto is de quick-fix van gisteren. Nu gaan ze het daadwerkelijk repareren onder toezicht van de FIA, met exact dezelfde spec onderdelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LockeJohn
poor Leno schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

[Afbeelding]

.
Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/engineering-flowchart-does-it-move-yes-no-should-it-should-19264666.png

Engineren kun je leren! xD

[ Voor 101% gewijzigd door LockeJohn op 04-08-2019 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:27
Vanmiddag kan ik de race kijken op de camping. Man achter de bar gesproken en zet vanmiddag F1 op. In het Frans brabbelde hij iets over Lecrec en Max maar de beamer gaat aan :)

Het punt dat Max last zou hebben dat Gasly niet bij hem in de buurt rijdt zal wel meevallen. Dat was de afgelopen races niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Een plaatje posten niet blijkbaar :P

A damned te laat :( @LockeJohn

[ Voor 31% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-08-2019 11:57 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

sjaool schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 07:13:
Naar mijn mening zit Gasly nog niet eens op het niveau dat Max had toen die net bij Red Bull aan de slag ging. Hij mist gewoon snelheid en is niet resoluut genoeg wanneer hij mensen wil inhalen. Hij twijfelt veel te veel. Dat hebben we de vorige race goed kunnen zien.
Dat lijkt me volstrekt duidelijk. Max won in zijn eerste wedstrijd voor RBR en dat was geen makkelijke win met de druk van Raikkonen van achter toen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
ThomasG schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:47:
[...]
Nee, dat van jouw foto is de quick-fix van gisteren. Nu gaan ze het daadwerkelijk repareren onder toezicht van de FIA, met exact dezelfde spec onderdelen.
:>

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/58b8CB5LsxcSA/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
LockeJohn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Hij doet daarnaast tv presentator zijn. In ieder geval bij sky en volgens mij ook bij RTL.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Net even bekeken. Heel tof. Ga de rest eens terugkijken. Well done, Rosberg (en waarschijnlijk zijn camera/edit-crew). Ik vond zeker dat stukje met RAI erg leuk

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2019 12:21 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makoekoetroeloe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04-2023
Ah! Werd gewoon emotioneel toen Max eerste pole pakte, ik ben op het juiste moment lid geworden van Tweakers F1 chat ;)

Ik verwacht dat er botsing ontstaat bij een Ferrari in de eerste bocht, hoe is het mogelijk dat de Ferrari's nog steeds zo slecht zijn in de bochten? Ik merk dat velen het nu hebben over Redbull (Max) vs Merc maar ik denk juist dat Ferrari meer risico gaat nemen om niet het derde team te worden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dave1972
Laat max eerst maar eens goed wegkomen, ik denk nl dat iig 1 merc hem voor de eerste bocht al heeft ingehaald .....

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
RIC vertrekt vanuit de laatste positie achteraan, motorwissel. En zelfde spec ook nog, dus extra dure wissel zo. Ouch.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
dave1972 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:30:
Laat max eerst maar eens goed wegkomen, ik denk nl dat iig 1 merc hem voor de eerste bocht al heeft ingehaald .....
Als VER slim is verdedigd hij op HAM, want BOT is eenvoudig in te halen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44

JB

Cédric roelt!

dave1972 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:30:
Daar ben ik ook het meeste bang voor. Hopelijk komen die Honda's van hun plek.

Andere vraag; heeft STR daar ook zo'n issues mee tijdens elke start? Heb er eerlijk gezegd nog niet op gelet.
Chiron schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:32:
RIC vertrekt vanuit de laatste positie achteraan, motorwissel. En zelfde spec ook nog, dus extra dure wissel zo. Ouch.
Daar speelt meer op dit moment voor mijn gevoel. RIC en HUL zijn totaal niet happy daar :/ Ook weinig Abiteboel meer in het nieuws, maar dat komt misschien omdat ik voornamelijk alles via Ziggo volg.

[ Voor 33% gewijzigd door JB op 04-08-2019 12:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ik ben nog geen interview met Gasly tegengekomen. Wat is zijn verklaring voor het grote gat met Max in de kwalificatie?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

edit;
Volgens mij haakt Max in op dat Hamilton heeft geclaimed dat de Honda motor inmiddels even goed is als de Mercedes. De voorgaande vraag gaat sowieso over engine power. Hamilton zegt tegen Max: "But you're quicker (maakt met zijn hand een recht gebaar als in "op het rechte stuk"). Volgens mij zegt Max dan: "Have you seen your car with how many vanes and everything you have". Ik denk dat hij doelt op dat de Mercedes meer drag genereert door al die vanes en dat het daarom lijkt alsof de motoren gelijk zijn op het rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Biggg ja dat, ook weer helder, thanks

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Tommy The Cat schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:33:
Ik ben nog geen interview met Gasly tegengekomen. Wat is zijn verklaring voor het grote gat met Max in de kwalificatie?
Ik begin echt een beetje moe te worden van dit soort opmerkingen.. Gasly is gewoon niet zo goed. Simpel zat. Johnny Herbert, Jos Verstappen en JJ Lehto, Barrichello en Irvine stonden ook altijd ver achter Schumacher.

De verklaring is vrij simpel. Ze zijn niet zo goed als de ander. Duidelijk een klasse lager.

Of wil jij soms dat hij letterlijk op TV zegt: 'Tsja, ik ben eigenlijk maar een B-klasse coureur'
Sorry, kun je zo'n gast echt niet aandoen. Lekker de put in praten.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 04-08-2019 12:54 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Chiron schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:32:
Voor de geïnteresseerden onder ons.

Aldus Fabrega

-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
https://streamable.com/hp0jk - Max Verstappen reviews his pole lap in Hungary

kimi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:44
Voor de mensen die denken dat die motorwissel pijn doet. Dat doet het niet. Ricciardo stond al vrijwel achteraan. Nu hebben ze ten minste een extra motor in de poule, ookal is het een A-spec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aaah, ik vind die gast zo ontzettend nep en z;n analyses zo ontzettend vlak. Hij laat idd een gelikt filmpje in elkaar zetten, maar ik krijg het idee erbij dat-ie zich verveelt en veel vloggers kijkt en hun gedrag imiteert.

Ook bij Sky halen ze hem er af en toe bij, dat kunnen ze beter achterwege laten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dave1972
GAIAjohan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

Ik begin echt een beetje moe te worden van dit soort opmerkingen.. Gasly is gewoon niet zo goed. Simpel zat. Johnny Herbert, Jos Verstappen en JJ Lehto, Barrichello en Irvine stonden ook altijd ver achter Schumacher.

De verklaring is vrij simpel. Ze zijn niet zo goed als de ander. Duidelijk een klasse lager.

Of wil jij soms dat hij letterlijk op TV zegt: 'Tsja, ik ben eigenlijk maar een B-klasse coureur'
Sorry, kun je zo'n gast echt niet aandoen. Lekker de put in praten.
Ik vind dat Jos niet echt in dat rijtje thuis hoort .... Volgens mij, op benneton na, heeft hij altijd in een ruk team gezeten, en best mooie dingen laten zien ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
dave1972 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Ik vind dat Jos niet echt in dat rijtje thuis hoort .... Volgens mij, op benneton na, heeft hij altijd in een ruk team gezeten, en best mooie dingen laten zien ?
Het gaat om versus de nummer 1 coureur.
Herbert heeft ook gewoon GP overwinningen, maar stond desondanks ver achter Schumacher. Dus dan ben je gewoon niet de top. Simpel toch?

Ik denk dat Gasly in een Mercedes best kan winnen trouwens, maar de vorm van Max is op dit moment gewoon fenomenaal.

Sommige coureurs zijn fenomenen, en de enigen die hen kunnen volgen zijn fenomenen of in de kwalificatie alleen kwalificatie monsters, waar ik Bottas bij begin te rekenen. Trulli kon in kwalificaties ook iedereen aan. Maar liet het in de race liggen, zo ook Bottas

[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 04-08-2019 13:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 20-09 11:04

Yor

Yor1313#2571

dave1972 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Het enige wat Jos mankeerde, was dat hij altijd sneller wilde, en ook kon, dan dat het materiaal, dus de auto, toeliet. Hij respecteerde vaak de grens van zijn auto niet en dat resulteerde in de bijnaam "Jos Verstoppen" en de grap dat je hier in Limburg bij de ijssalons een coupe "Jos Verstappen" ( Roomijs met zand en grind) kon krijgen. Dat kleine stukje respect voor het materiaal dat hij niet had, maakte het dat hij geen top-racer werd.

Ik meen te zien dat Max een vergelijkbare attitude had begin vorig jaar en geleerd heeft van zijn grootste criticus, namelijk zijn vader. Maar goed, bovenstaand is allemaal mijn persoonlijke mening!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Edd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

Voor de geïnteresseerden onder ons.

[Twitter]

Aldus Fabrega
Blijf REN bijzonder vinden, vorig jaar precies hetzelfde. Dat ze zelf een oudere spec gebruiken dan er beschikbaar is.

Ze blijven maar aan modderen. De motor lijkt sneller dan vorig jaar, maar ze zijn denk ik ook echt de aansluiting met de 3 andere motor leveranciers volledig kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
TinusTegengas schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:02:
[...]

Video is weg
Waar kwam het op neer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
GAIAjohan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Het gaat om versus de nummer 1 coureur.
Herbert heeft ook gewoon GP overwinningen, maar stond desondanks ver achter Schumacher. Dus dan ben je gewoon niet de top. Simpel toch?
Ik zeg alleen dat ik vindt dat Jos niet in dat rijtje hoort da's net zo simpel

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:22
JvS schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Aaah, ik vind die gast zo ontzettend nep en z;n analyses zo ontzettend vlak. Hij laat idd een gelikt filmpje in elkaar zetten, maar ik krijg het idee erbij dat-ie zich verveelt en veel vloggers kijkt en hun gedrag imiteert.

Ook bij Sky halen ze hem er af en toe bij, dat kunnen ze beter achterwege laten.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben hierin! Vind het inderdaad ook een overdreven gedoe en Nico hoopt op 5 miljoen Youtube abbonees ofzo met al zijn filmpjes en clickbaits. Nu heb ik dat sowieso al met 99% van de vloggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JvS schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Vind ik persoonlijk wel meevallen. Hij moet hier en daar wat meer de diepte in inderdaad, maar ik waardeer zijn mening wel. Zeker omdat hij precies weet hoe het is om hedendaags in de f1 rond te rijden en totaal onafhankelijk is. Kan alles zeggen en hoeft met niemand vriendjes te blijven. Die hebben we niet veel meer rondlopen tegenwoordig.

Ik vond Peter Windsor goed, maar de laatste tijd valt hij erg veel in herhaling en is het vooral de Lewisshow. Poles van Lewis gaat hij 3 tot 5 minuten over door met perfection etc... bij Max was het 1 minuut en lag het vooral aan de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-08-2019 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kadett schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Ik ben blij dat ik niet de enige ben hierin! Vind het inderdaad ook een overdreven gedoe en Nico hoopt op 5 miljoen Youtube abbonees ofzo met al zijn filmpjes en clickbaits. Nu heb ik dat sowieso al met 99% van de vloggers.
Hehe, deze gasten hebben een podcast "The reserve drivers" en die grillen de reacties van Rosberg, deze moet je dan ook ff een minuutje gunnen:

YouTube: Vettel Vs Verstappen | 2019 British GP Race Review | F1 Podcast

Beetje over the top, maar wel hilarische youtube podcast :P
StealthyPeanut schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:15:
[...]

Vind ik persoonlijk wel meevallen. Hij moet hier en daar wat meer de diepte in inderdaad, maar ik waardeer zijn mening wel. Zeker omdat hij precies weet hoe het is om hedendaags in de f1 rond te rijden en totaal onafhankelijk is. Kan alles zeggen en hoeft met niemand vriendjes te blijven. Die hebben we niet veel meer rondlopen tegenwoordig.
Ik ben dan oprecht wel benieuwd waar zijn inzichten verder gaan dan "ja hij is ook heeeeel goed" of "Ja hij moet beter zijn" of "Dit was echt een geweldige race!!!"... Ik zie hem alleen maar een beetje blij mee reageren...

Verbleekt echt bij Anthony Davidson en Karun Chandruk wat mij betreft, die voegen inzicht toe, hebben een mening die ze goed onderbouwen met feiten. Kunnen het goed met gepast enthousiasme presenteren...

[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 04-08-2019 13:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Kadett schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

haha echt he, kijkt gewoon teveel jon olssen
Zeuren om subs is ook echt zo cheap, alsof die ze nodig heeft, zn ego wrs wel
mooie beelden laten schieten door iemand anders
laten edditen door iemand anders
En dan ook nog supper generiek met die verschrikkelijke generieke vlog muziek........
Maar goed ieder zn hobby maar ik kan er niet naar kijken

[ Voor 4% gewijzigd door LockeJohn op 04-08-2019 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Yor Ik denk dat Max nú, mede dankzij de zéér goede zelfreflectie van "Vader Jos", wel eens de beste coureur op het grid kan zijn.

Die opmerking van Jos tijdens de kwalificatie: "Ik hád 'm van de baan gerost....." was er weer één uit duizenden :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 12:24

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
dave1972 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

Ik zeg alleen dat ik vindt dat Jos niet in dat rijtje hoort da's net zo simpel
Maar daar ging het punt niet eens over. Het gaat erom dat een tweede coureur die veel slechter presteert dan een eerste coureur, dan maar even aan moet geven hoe dat kan... Soms lukken dingen gewoon even niet. Soms ben je gewoon daadwerkelijk minder.
En tsja, ik denk wel dat Jos qua performance prima in het rijtje Irvine, Herbert, Barrichello zou passen. Dat bleek ook wel toen Jos even bij Stewart zat. Maar Jos was duidelijk geen Schumacher

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 04-08-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Vroeg me even af of het al zomerstop was gezien de laatste paar pagina's hier, maar gelukkig ;)

kimi

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.