Dat komt kennelijk ook om wat de RB15 is. De allerbeste coureurs hebben vaak een vloeiende stijl en vragen juist om een auto die zich zo vloeiend laat manipuleren met minimale input aan het stuur en pedalen. Zulke minimale input zorgt ervoor dat je ook het minimale aan tijd verliest met elke handeling. We hebben het hier over een baan waar ze meer dan 50 keer schakelen en iets van een kwart op de rem is. Dat gaat optellen.
De RB15 lijkt dat precies te bieden en nu de aerodynamica ook weer op orde is gebracht door Newey en team, gaat het gewoon. De Honda PU zit dichtbij en die gaan binnenkort denk ik geen grote barrière meer vormen op de meeste banen met de volgende update. Misschien Monza ja, maar de rest zie ik Honda eigenlijk geen substantiële barrière meer zijn, zeker niet tijdens de race zelf. Het gat blijft denk ik wel, wat zich voornamelijk zal vertalen in Mercedes die meer neerwaartse druk kan zetten dan RBR. Mercedes kan simpelweg wat opofferen op de rechte stukken voor meer winst in de bochten.
Dat is ook precies waarom Ferrari zo miserabel is. Verkeerde concept en nu zitten ze eraan vast. Ze lijken ook geen aanstalten te maken om te wisselen naar een concept met fors meer neerwaartse druk. Dan geven ze al hun voordeel in topsnelheid op, maar doen ze misschien mee.
Als laatste zou ik eigenlijk Kimi in de RB15 willen zien. Kimi heeft een extreem vloeiende rijstijl en heeft graag een krachtige voorvleugel. Iets dat hij nu bij Sauber niet heeft, maar die RB15 heeft het zeker wel. Ik zie Kimi echt exceptioneel presteren in deze auto. Niet on par, maar zeer dichtbij. Eigenlijk zou Kimi ook de absoluut perfecte nummer twee voor dat team zijn.
Gasly gaat het niet redden, maar ik weet niet of Kvyat veel beter zal zijn. Ik heb namelijk geen idee of hij wel met zo'n auto om kan gaan. Kan hij dat, dan is hij ook echt ondergewaardeerd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.