Hmmm sinds begin van dit seizoen toch wel aardig gegreepen door het F1-virus! Tot nu toe steeds gekeken via de niet zo legale streams op internet aangezien ik geen Ziggo heb maar zojuist om te testen maar een (maand)-abonnement gekomen op F1TV, ben erg benieuwd!
Is ander topic voor, maar aan het begin was het kwalitatief uitermate teleurstellend, maar sinds de laatste (aardig wat) races geen problemen meer mee.One-eye864 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:18:
Hmmm sinds begin van dit seizoen toch wel aardig gegreepen door het F1-virus! Tot nu toe steeds gekeken via de niet zo legale streams op internet aangezien ik geen Ziggo heb maar zojuist om te testen maar een (maand)-abonnement gekomen op F1TV, ben erg benieuwd!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Wow wat is dat toch lekker, die back tot back races (wilde bijna back tot black zeggen...)
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Welkom! Hopelijk kunnen we je ook fan van de sport zelf maken, zodat het ook leuk blijft als Max het wat minder doetMakoekoetroeloe schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:39:
Goedendag! Ik kijk eigenlijk als sinds de start van het huidige seizoen mee op dit forum en heb toch maar besloten een account hiervoor aan te maken.. (beetje verlegen)
Omdat ik F1 pas volg sinds Verstappen in de Redbull plaats nam moest ik nog veel leren en jullie hebben mij daarmee goed geholpen
Ik ben erg benieuwd naar deze race en dan vooral de kwalificatie zal belangrijk worden mede omdat Max Verstappen hier nog nooit hoog is geëindigd en inhalen in Hongarije erg lastig wordt!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tijd voor Max zijn eerste pole position. Performance tijdens kwali is veel verbeterd, dus het moet er dit weekend maar eens van komen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:21
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik heb een aantal reacties naar [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 verplaatst. Hier graag ontopic over aankomend weekend
Verwacht engine issues bij Mclaren. De Renault onderdelen uit de truck zullen (Abiteboul kennende) wel doorgeschoven worden.
Bottas pole
Leclerc wint
Hamilton
Verstappen
Bottas
Vettel
Sainz
Kvyat
Gasly
Raikkonen
Hulkenberg
Bottas pole
Leclerc wint
Hamilton
Verstappen
Bottas
Vettel
Sainz
Kvyat
Gasly
Raikkonen
Hulkenberg
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Jynx hem nou eens nietSinergyX schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:30:
[...]
Problemen eerste 7 ronden en DNF is nog steeds slechter

😆 - Denk ook eens om ;)
De motoren zijn verzegeld en gekoppeld aan de coureurauto. Dus als er al motoren in de truck lagen dan zijn ze of al gekoppeld aan de coureur omdat die ze heeft gebruikt, en dus kan Abiteboul niet meer schuiven; of zijn het nieuwe en zou het als Abiteboul zou schuiven al zo moeten zijn dat in ieder geval McLaren dus nieuwe motoren pakt (incl. penalty?) zodat Abiteboul zo van ze af komt.Gizmo_mokum schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:03:
Verwacht engine issues bij Mclaren. De Renault onderdelen uit de truck zullen (Abiteboul kennende) wel doorgeschoven worden.
Bottas pole
Leclerc wint
Hamilton
Verstappen
Bottas
Vettel
Sainz
Kvyat
Gasly
Raikkonen
Hulkenberg
edit:
Terechte opmerking van @DataGhost hieronder m.b.t. auto vs coureur
Terechte opmerking van @DataGhost hieronder m.b.t. auto vs coureur
[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 30-07-2019 17:41 ]
VZIW zijn ze gekoppeld aan de auto, anders krijg je allemaal creatieve situaties bij rijderswissels (Ocon als Hamilton ziek is of Max en Kvyat een paar jaar geleden). Sowieso rijden er wel eens andere coureurs mee, tegenwoordig minder dan vroeger maar het gebeurt nog steeds. In ieder geval in 2017 nog, toen hadden McLaren, Renault, Sauber en Williams elk 3 coureurs, en Toro Rosso zelfs 6! Ik denk dat velen zich dit nog wel zullen herinneren: YouTube: Button Threatens To Pee In Alonso's Seat | F1 Best Team Radio 2017RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:35:
[...]
De motoren zijn verzegeld en gekoppeld aan de coureur. Dus als er al motoren in de truck lagen dan zijn ze of al gekoppeld aan de coureur omdat die ze heeft gebruikt, en dus kan Abiteboul niet meer schuiven; of zijn het nieuwe en zou het als Abiteboul zou schuiven al zo moeten zijn dat in ieder geval McLaren dus nieuwe motoren pakt (incl. penalty?) zodat Abiteboul zo van ze af komt.
[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 30-07-2019 17:22 ]
Lachen met GRO en MAG
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dan Tel je de vrijdagen mee? Je mag er max 4 per jaar gebruiken.DataGhost schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:17:
[...]
VZIW zijn ze gekoppeld aan de auto, anders krijg je allemaal creatieve situaties bij rijderswissels (Ocon als Hamilton ziek is of Max en Kvyat een paar jaar geleden). Sowieso rijden er wel eens andere coureurs mee, tegenwoordig minder dan vroeger maar het gebeurt nog steeds. In ieder geval in 2017 nog, toen hadden McLaren, Renault, Sauber en Williams elk 3 coureurs, en Toro Rosso zelfs 6! Ik denk dat velen zich dit nog wel zullen herinneren: YouTube: Button Threatens To Pee In Alonso's Seat | F1 Best Team Radio 2017
Ik ging gewoon af op Wikipedia: 2017 Formula One World Championship, ik zie nu dat ik te snel keek en dat Kvyat en Gasly daar dubbel staan omdat ze van auto (binnen het team) gewisseld waren. Inderdaad 4 dus.MikeyMan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:08:
[...]
Dan Tel je de vrijdagen mee? Je mag er max 4 per jaar gebruiken.
Ze mogen vast niet naast elkaar zitten ivm team orders
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Beetje druk geweest vandaag, maar ben er weer bij. Helaas na deze race een dikke 4 weken vakantie.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ze krijgen samen één stoel en mogen elkaar eraf duwen...YakuzA schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:50:
[...]
Ze mogen vast niet naast elkaar zitten ivm team orders
"When you grow up your heart dies"
En dan een stop&go penalty tijdens 't praten?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Ocherem. 4 hele weken weg. Balen johPierre schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:55:
Beetje druk geweest vandaag, maar ben er weer bij. Helaas na deze race een dikke 4 weken vakantie.

Denk dat hij de F1 kalender bedoelt. Pas eind augustus volgende race.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ook weer eens kijken. Benieuwd of RB het waar kan maken. VInd HAM kwetsbaar ogen. Die is geen weerstand meer gewend geloof ik?
Van t weekend ook: "retire the car"

@Leon Zwiers Ja, en uiteindelijk scoort ie wel punten, was wel raar dat hij wilde opgeven.
4 hele weken die hier grotendeels in het nat vallen, net zoals de vorige race.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Tijd voor onze eigen Formule TweakersSoggney schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:41:
[...]
4 hele weken die hier grotendeels in het nat vallen, net zoals de vorige race.
Zijn weerstand was idd niet optimaal afgelopen weekendLeon Zwiers schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:33:
Ook weer eens kijken. Benieuwd of RB het waar kan maken. VInd HAM kwetsbaar ogen. Die is geen weerstand meer gewend geloof ik?
PSN
...En de schuld geeft aan de toiletjuffrouw / tandpastafabrikant / hekwerkinstallateur / plintenzager / gekleurd grind *Spotmatic schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:57:
LEC zal vast ontketend zijn en pole pakken.![]()
...en het dan in de race door al zijn onervarenheid weer verkloten.
* Doorhalen wat niet van toepassing is, behalve Leclerc zelf!
Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:33:
Ook weer eens kijken. Benieuwd of RB het waar kan maken. VInd HAM kwetsbaar ogen.

Mja, Hamilton probeert zich gewoon veel stoerder voor te doen dan hij daadwerkelijk is...
spoiler:

De stemming zit er weer goed in hier!
Zondag iedereen weer aan het zeiken omdat Mercedes alweer een 1-2 heeft gescoord 🤭
Zondag iedereen weer aan het zeiken omdat Mercedes alweer een 1-2 heeft gescoord 🤭
[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-07-2019 23:13 ]
And everything is back to normal.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:12:
Yes, please.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:12:
”Aii teek foel responsbillitie”Bart-Willem schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:15:
[...]
...En de schuld geeft aan de toiletjuffrouw / tandpastafabrikant / hekwerkinstallateur / plintenzager / gekleurd grind *
* Doorhalen wat niet van toepassing is, behalve Leclerc zelf!![]()
Mijn boefje is liev!
Hee Eeuh DJ Jean, ga jij nu maar weer scratchen en mixen, respect da skillz.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:12:
een treffende spreuk
Ben benieuwd naar de komende race, kan haast niet weer zo leuk worden als de afgelopen drie maar ik hoop er toch op.
Vorig jaar niet zo blij met het resultaat voor VER, maar moet zeggen dat ik het toch ook wel ietwat vermakelijk vond om zijn tirade live en ongecensureerd te horen op de onboard.
Voor de liefhebber:
https://streamable.com/bz97r
Hopelijk dit jaar een beter resultaat!
Vorig jaar niet zo blij met het resultaat voor VER, maar moet zeggen dat ik het toch ook wel ietwat vermakelijk vond om zijn tirade live en ongecensureerd te horen op de onboard.
Voor de liefhebber:
https://streamable.com/bz97r
Hopelijk dit jaar een beter resultaat!
Vind het altijd wel mooi om te horen dat hij over zichzelf in de 3e persoon praat als het mis gaat...
Come on Charles....!
Waar komt die gedachte vandaan dat VER z'n eerste pole gaat pakken?
Bij de afgelopen quali's zat hij er toch telkens 0.2-0.4 boven?
Omdat de RB15 nu beter is, de Honda sterk is in de eerste meters (acceleratie) maar het verliest op de langere rechte stukken (topsnelheid). Aangezien de Hungaroring geen echte lange stukken kent, behalve dan het start-finish-stuk, kan het zomaar zijn dat Max pole-position kan pakkenLA-384 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:52:
Blijkbaar heeft HAM in GER een goede ronde weggezet, maar VER niet. Die heeft 2 grote fouten gemaakt in zijn ronde, waardoor hij 3 tiende achter HAM kwam.LA-384 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:52:
Is "van horen zeggen", want ik heb de kwali niet heel aandachtig live gekeken.
Deze keer ga ik trouwens tijdens de kwali een onboard nemen van MAX, de gehele kwali. Daarnaast de live timing om dit zo eens mee te maken. Ben benieuwd wat dit voor gevoel geeft
Lopen de onboards op F1tv door als de wagen tijdens de Q in de pits staat?StealthyPeanut schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:00:
[...]
Blijkbaar heeft HAM in GER een goede ronde weggezet, maar VER niet. Die heeft 2 grote fouten gemaakt in zijn ronde, waardoor hij 3 tiende achter HAM kwam.
Deze keer ga ik trouwens tijdens de kwali een onboard nemen van MAX, de gehele kwali. Daarnaast de live timing om dit zo eens mee te maken. Ben benieuwd wat dit voor gevoel geeft.
Ja, van begin tot einde.Jasphur schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:02:
[...]
Lopen de onboards op F1tv door als de wagen tijdens de Q in de pits staat?
Tof. Misschien wel eens leuk om dat dan op die manier te gaan kijken. Weet alleen niet of het dan Max wordt of dat ik random ga ‘zappen’ van coureur naar coureur.
Waar komt die wijsheid vandaan? Volgens mij hebben we 2 GP's op rij (Oostenrijk en GB) gezien dat de Ferrari een stuk sneller accelereert dan de Honda. Daarnaast leek vooral de Mercedes niet zoveel sneller op de langere rechte stukken afgelopen weekend. Lijkt me dan ook onzin. Kan me persoonlijk niet voorstellen dat RB kans maakt op pole in Hongarije, maar goed, we gaan het zaterdag zien.demo31051987 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:55:
[...]
Omdat de RB15 nu beter is, de Honda sterk is in de eerste meters (acceleratie) maar het verliest op de langere rechte stukken (topsnelheid). Aangezien de Hungaroring geen echte lange stukken kent, behalve dan het start-finish-stuk, kan het zomaar zijn dat Max pole-position kan pakken
Dit is wat ik Olav Mol hoorde zeggen in de podcast van GrandPrixRadio. Daarnaast is dit gebaseerd op de teksten van de engineer van Max ("This is the result we wanted yesterday") welke hij na de race zei.Snowdog schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:09:
[...]
Waar komt die wijsheid vandaan? Volgens mij hebben we 2 GP's op rij (Oostenrijk en GB) gezien dat de Ferrari een stuk sneller accelereert dan de Honda. Daarnaast leek vooral de Mercedes niet zoveel sneller op de langere rechte stukken afgelopen weekend. Lijkt me dan ook onzin. Kan me persoonlijk niet voorstellen dat RB kans maakt op pole in Hongarije, maar goed, we gaan het zaterdag zien.
Ik zeg ook niet dat hij dit gaat doen, ik geef alleen aan waar deze teksten vandaan komen.
Wat betreft het feit dat Ferrari een stuk sneller accelereert heb je gelijk, maar vergeet niet dat de Ferrari beroerd is in de bochten. Ik zie de pole position persoonlijk gewoon naar Hamilton gaan, tenzij hij weer 'ziekjes' is
Dat klopt niet helemaal. Heb een paar keer Max gevolgd en als zijn wagen naar binnen wordt gebracht gaat het beeld op PIT.
Oh echt? Dan heb ik een keer geluk gehad denk ik, want kon hem volgen tot hij weer naar buiten reed.Ari Gold schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:26:
[...]
Dat klopt niet helemaal. Heb een paar keer Max gevolgd en als zijn wagen naar binnen wordt gebracht gaat het beeld op PIT.
Maargoed, dan overschakelen op een andere rijder kan ook. Best een interessante ervaring denk ik.
De Ferrari motor is zeker de beste onderin en op topsnelheid, al jaren, maar de auto die er omheen zit kan de bocht niet door en daar verliezen ze het op. Hongarije is wat bochtiger dan andere banen dus verliezen ze relatief meer. Was het niet in Engeland dar tijdens de kwalificatie naar voren kwam dat de Mercedes 20 kilometer per uur harder door Becketts kon dan de Ferrari? Dat is echt een hele berg, maar daar is waar Ferrari het conceptueel op gegokt heeft dit seizoen.Snowdog schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:09:
[...]
Waar komt die wijsheid vandaan? Volgens mij hebben we 2 GP's op rij (Oostenrijk en GB) gezien dat de Ferrari een stuk sneller accelereert dan de Honda. Daarnaast leek vooral de Mercedes niet zoveel sneller op de langere rechte stukken afgelopen weekend. Lijkt me dan ook onzin. Kan me persoonlijk niet voorstellen dat RB kans maakt op pole in Hongarije, maar goed, we gaan het zaterdag zien.
Of Max de pole gaat halen.. Merc met partymode en een scherpe coureur is nog steeds erg lastig te verslaan, maar het mag van mij wel eens een keer. En 0.2-0.4 achterstand is niets vergeleken met de dikke seconden aan het begin van dit seizoen.
In principe zegt de FOM dat zodra de auto achteruit de pitbox in gaat ze de beelden niet meer uitzenden.StealthyPeanut schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:29:
[...]
Oh echt? Dan heb ik een keer geluk gehad denk ik, want kon hem volgen tot hij weer naar buiten reed.
Maargoed, dan overschakelen op een andere rijder kan ook. Best een interessante ervaring denk ik.
Maar gebeurt wel vaker dat ze gewoon blijven broadcasten, zie de hele ijszak over de camera hangen affaire met Ferrari vorig jaar.
PSN
Sthupid sthupid CharlesBart-Willem schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:15:
[...]
...En de schuld geeft aan de toiletjuffrouw / tandpastafabrikant / hekwerkinstallateur / plintenzager / gekleurd grind *
* Doorhalen wat niet van toepassing is, behalve Leclerc zelf!![]()
Ach zolang ie mooie gevechten met Max levert mag hij van mij blijven
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Volgens mij had Paul DiResta het afgelopen weekend op Sky erover dat het te maken had met 'een kabel'. Ik vermoed dus dat als de auto in de pitbox staat en een data kabel om auto uit te lezen de camera automatisch op In pit komt en boordradio uit etc. Tijdens de kwalificatie zal dit waarschijnlijk niet gedaan worden? Waardoor standaard de camera aan blijft tenzij FOM deze expliciet uit zetYakuzA schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:49:
[...]
In principe zegt de FOM dat zodra de auto achteruit de pitbox in gaat ze de beelden niet meer uitzenden.
Maar gebeurt wel vaker dat ze gewoon blijven broadcasten, zie de hele ijszak over de camera hangen affaire met Ferrari vorig jaar.
Hm ik weet ook niet of RBR pole gaat pakken. Mercedes is een sterk in de bochten, dus ik verwacht wel een 1-2-tje. Hamilton heeft wat recht te zetten, een bottas heeft zijn contract verlenging schijnbaar dit weekend in de waagschaal liggen.....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
De Mercedes is dit jaar veel sneller in de bochten dan de Red Bull, voornamelijk in de langzame en snelle bochten is het verschil groot. De kans dat Max pole gaat halen in Hongarije is dus klein. Want als zowel Hamilton en Max alles geven tijdens de kwalificatie, heeft de Mercedes gewoon een voordeel. De kracht van Max is dan weer dat hij tijdens de race ronde an ronde kan blijven pushen, waardoor dat verschil in de race kleiner is.Holkers schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:29:
[...]
De Ferrari motor is zeker de beste onderin en op topsnelheid, al jaren, maar de auto die er omheen zit kan de bocht niet door en daar verliezen ze het op. Hongarije is wat bochtiger dan andere banen dus verliezen ze relatief meer. Was het niet in Engeland dar tijdens de kwalificatie naar voren kwam dat de Mercedes 20 kilometer per uur harder door Becketts kon dan de Ferrari? Dat is echt een hele berg, maar daar is waar Ferrari het conceptueel op gegokt heeft dit seizoen.
Of Max de pole gaat halen.. Merc met partymode en een scherpe coureur is nog steeds erg lastig te verslaan, maar het mag van mij wel eens een keer. En 0.2-0.4 achterstand is niets vergeleken met de dikke seconden aan het begin van dit seizoen.
Dat was vooral de eerste races. Sinds de nieuwe voorvleugel in Oostenrijk ziet de wereld er iets anders uit. Desniettemin denk ik dat Mercedes met de party mode toch pole pakt.ThomasG schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:19:
[...]
De Mercedes is dit jaar veel sneller in de bochten dan de Red Bull, voornamelijk in de langzame en snelle bochten is het verschil groot. De kans dat Max pole gaat halen in Hongarije is dus klein. Want als zowel Hamilton en Max alles geven tijdens de kwalificatie, heeft de Mercedes gewoon een voordeel. De kracht van Max is dan weer dat hij tijdens de race ronde an ronde kan blijven pushen, waardoor dat verschil in de race kleiner is.
Dat is niet sinds Oostenrijk, want op Silverstone was dat nog steeds zo.d0s schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:41:
[...]
Dat was vooral de eerste races. Sinds de nieuwe voorvleugel in Oostenrijk ziet de wereld er iets anders uit. Desniettemin denk ik dat Mercedes met de party mode toch pole pakt.
De 0 lijn is Mercedes.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 31-07-2019 12:52 ]
Het effect van party mode op een circuit als de Hungaroring is minimaal. We zullen vooral de kwaliteit van de chassis kunnen gaan zien (en de rijders).
En vooralsnog is de Mercedes dan nog steeds de sterkste, al kunnen we dan wel gaan zien hoe dichtbij RBR is gekomen. Een pole voor Max is zeker een mogelijkheid, maar ze zijn nog steeds de underdog.
En vooralsnog is de Mercedes dan nog steeds de sterkste, al kunnen we dan wel gaan zien hoe dichtbij RBR is gekomen. Een pole voor Max is zeker een mogelijkheid, maar ze zijn nog steeds de underdog.
[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 31-07-2019 12:54 ]
Laten we hopen dat motorvermogen op de Hungaroring er iets minder toe doet en dat Mercedes minder voordeel heeft van hun partymode.
Ik vrees dat Ferrari het dan ook lastig krijgt, want die kunnen het qua vermogen wel bijbenen maar doen het in de bochten iets minder.
Red Bull zit er een beetje tussenin, dus wie weet is het voordeel voor Red Bull net groot genoeg voor weer een mooi GP weekend
Ik vrees dat Ferrari het dan ook lastig krijgt, want die kunnen het qua vermogen wel bijbenen maar doen het in de bochten iets minder.
Red Bull zit er een beetje tussenin, dus wie weet is het voordeel voor Red Bull net groot genoeg voor weer een mooi GP weekend
Ik vraag mij bij dit soort afbeeldingen af wat de specificaties zijn van de slow, medium en fast bochten.ThomasG schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:51:
[...]
Dat is niet sinds Oostenrijk, want op Silverstone was dat nog steeds zo.
De 0 lijn is Mercedes.
[Afbeelding]
Mijn idee hiervan:
Slow = < 150 kmh
Medium = 150 - 250 kmh
Fast = > 250 kmh
Of heeft hier iemand de echte splitsing?
Ik kan er geen duidelijke definitie over vinden, maar het komt hier vandaan:demo31051987 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:55:
[...]
Ik vraag mij bij dit soort afbeeldingen af wat de specificaties zijn van de slow, medium en fast bochten.
Mijn idee hiervan:
Slow = < 150 kmh
Medium = 150 - 250 kmh
Fast = > 250 kmh
Of heeft hier iemand de echte splitsing?
Formula1.com - Feature: Friday Pace Analysis – Great Britain
Wat doet dr. Hugh Culber bij de McLaren pit crew? https://www.imdb.com/titl.../nm0190497?ref_=tt_cl_t11
Nee hoor. HAM had in z'n tweede rondje ook een slechte sector (of 2 zelfs) waardoor hij zijn tijd niet wist te verbeteren. Zijn S3 was paars. Als dat zijn goede ronde was dan weet ik 't ook niet meer.StealthyPeanut schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:00:
[...]
Blijkbaar heeft HAM in GER een goede ronde weggezet, maar VER niet. Die heeft 2 grote fouten gemaakt in zijn ronde, waardoor hij 3 tiende achter HAM kwam.
Deze keer ga ik trouwens tijdens de kwali een onboard nemen van MAX, de gehele kwali. Daarnaast de live timing om dit zo eens mee te maken. Ben benieuwd wat dit voor gevoel geeft.
Bwoah. Die actie van ALO op HAM.
Ik denk dat Williams na de Rokit stijging van de GP in Duitsland gewoon hartstikke mee gaat doen voor pole position op de Hungaroring. Ze hebben daar nu het succes geroken bij Williams en dat de nieuwe upgrades van de wagen afvliegen helpt met het verlagen van gewicht tijdens het kwalificeren wat betekent dat Williams daar gewoon makkelijk 0.5 sec winst gaat maken in sector 2.
Na een korte analyse gemaakt te hebben zie je dat Williams het diffuser ontwerp heeft overgenomen van RBR die zoals wij allemaal inmiddels wel weten de heer en meester zijn van de diffuser. Kortom het gaat de goede kant op bij Williams.
Dit is overigens gewoon ook maar een ongezouten mening.
TLDR; Williams heeft kans op pole
Na een korte analyse gemaakt te hebben zie je dat Williams het diffuser ontwerp heeft overgenomen van RBR die zoals wij allemaal inmiddels wel weten de heer en meester zijn van de diffuser. Kortom het gaat de goede kant op bij Williams.
Dit is overigens gewoon ook maar een ongezouten mening.
TLDR; Williams heeft kans op pole
Van je teamgenoten moet je het hebben...

Was het niet zo dat juist zijn engineer riep dat 'ie moest blijven staan, en dat daarom Dennis zo over de zeik was?
Is dus een analyse over een vrijdag ipv zaterdag. Ik vraag me af in hoeverre dit staafdiagram nog klopt na alle zaterdagse setup aanpassingen op basis van die vrijdag.ThomasG schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:57:
[...]
Ik kan er geen duidelijke definitie over vinden, maar het komt hier vandaan:
Formula1.com - Feature: Friday Pace Analysis – Great Britain
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Wat zeker niet helpt (hoewel Mercedes wel natuurlijk), zijn die heerlijke temperaturen zo rond een graadje of 25 onder droge omstandigheden. Fantastisch "schroef de boel maar eens lekker op" weerB-Real schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:55:
Laten we hopen dat motorvermogen op de Hungaroring er iets minder toe doet en dat Mercedes minder voordeel heeft van hun partymode.
Testing, one, two ...
Ah, mooie grafiek. Thanks. Opvallend dat er toch nog zo'n verschil is.ThomasG schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:51:
[...]
Dat is niet sinds Oostenrijk, want op Silverstone was dat nog steeds zo.
De 0 lijn is Mercedes.
[Afbeelding]
Maar: wat als er een 2e verstappen in de andere RBR had gezeten? Dan zou het plaatje er wel iets anders uitzien.
Posters 

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Zo, al 7 pagina's gemist!
Komende vrijdag gaan we op vakantie, hopelijk kan ik de race wel zien!
Als Max komende race weer kan pakken, dan gaat het nog erg spannend worden dit WK....
Als Max komende race weer kan pakken, dan gaat het nog erg spannend worden dit WK....
Als HAM en BOT dit weekend uitvallen/buiten de punten rijden wel..pilskes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:42:
Zo, al 7 pagina's gemist!
Ik meen dat hier (in een van de topics) schreef dat als Verstappen elke race 7 punten meer haalt dan Hamilton dat Verstappen dan wereld kampioen is. Een van de opties daarvoor is dat Verstappen elke race wint en Hamilton niet het punt voor snelste ronde behaald. Want P1 vs P2 scheelt dus al die 7 punten.TakeAway schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:54:
[...]
Als HAM en BOT dit weekend uitvallen/buiten de punten rijden wel..
Uitvallers van de Mercedessen zijn dus niet perse nodig, maar Verstappen moet dan wel elk weekend op het podium staan, inclusief de nodige overwinningen, Mercedes (vrijwel) niks meer winnen en liefst relatief vaak punten morsen.
En dat gaat dus never nooit niet gebeuren tenzij Hamilton mentaal instort en Bottas zijn toch al beperkte mojo helemaal kwijtraakt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat Verstappen Bottas nog langs gaat zie ik misschien nog wel gebeuren. Red Bull ontwikkelt zich momenteel gewoon goed en Verstappen is goed/snel en consistent. Dat geeft Verstappen nog wel een kans om de kwakkelende Bottas bij te benen. Dat Hamilton het ook laat liggen denk ik echter inderdaad niet. Oftewel P2 het maximaal haalbare, maar waarschijnlijk een P3 uiteindelijk.Spotmatic schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:46:
En dat gaat dus never nooit niet gebeuren tenzij Hamilton mentaal instort en Bottas zijn toch al beperkte mojo helemaal kwijtraakt.
HAM laat dit echt niet meer lopen.
2e voor Max zie ik echter wel gebeuren. Maar alleen wanneer de strijd om de 2e plek tussen BOT, VER en VET of LEC gaat.
Als Ferrari ook punten wegsnoept bij BOT op het moment dat VER het niet doet is het best mogelijk.
BOT zit er echter ook steeds gewoon goed bij. Winnen wordt voor hem moeilijk. Hoewel ik m in Rusland goede kans zie hebben. Daar is ie altijd goed. Ferrari heeft echt ook nog wel kansen om een race te winnen.
Het vervelende is dat een strijd om de tweede plek het alleen maar makkelijker maakt voor HAM.
Een tweede plek zou wel al echt een mega goed resultaat zijn voor RBR Honda en daar zouden ze vooraf voor getekend hebben denk ik
2e voor Max zie ik echter wel gebeuren. Maar alleen wanneer de strijd om de 2e plek tussen BOT, VER en VET of LEC gaat.
Als Ferrari ook punten wegsnoept bij BOT op het moment dat VER het niet doet is het best mogelijk.
BOT zit er echter ook steeds gewoon goed bij. Winnen wordt voor hem moeilijk. Hoewel ik m in Rusland goede kans zie hebben. Daar is ie altijd goed. Ferrari heeft echt ook nog wel kansen om een race te winnen.
Het vervelende is dat een strijd om de tweede plek het alleen maar makkelijker maakt voor HAM.
Een tweede plek zou wel al echt een mega goed resultaat zijn voor RBR Honda en daar zouden ze vooraf voor getekend hebben denk ik
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Mee eens. Eigenlijk moeten wij hopen op een Ferrari die hun zaakjes beter op orde heeft. Zij kunnen immers ook punten van Mercedes wegsnoepen (de taak die Gasly tot nu toe nalaat). Een ideaal scenario is Ferrari te laten vechten met Mercedes op banen waar RBR minder kans maakt op een podium. Uiteraard ook weer niet teveel punten naar Ferrari laten weglekken.RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:07:
[...]
Dat Verstappen Bottas nog langs gaat zie ik misschien nog wel gebeuren. Red Bull ontwikkelt zich momenteel gewoon goed en Verstappen is goed/snel en consistent. Dat geeft Verstappen nog wel een kans om de kwakkelende Bottas bij te benen. Dat Hamilton het ook laat liggen denk ik echter inderdaad niet. Oftewel P2 het maximaal haalbare, maar waarschijnlijk een P3 uiteindelijk.
En we zijn begonnen:

Ferrari heeft Leclerc al Top Dog gemaakt zo te zien?
Testing, one, two ...
Nou, laat het weekend maar weer beginnen!
Iemand ergens een buitje gespot op een radar?
Waiting on the world to change
De vrijdag en zaterdag wel schijnt het... De zondag niet helaaspinda powerrr schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:59:
Nou, laat het weekend maar weer beginnen!
Het verschil is nu 63 punten, over 10 races te gaan is dat naar boven afgerond 6.5 punt meer dan HAM per race dat zou betekenen dat als VER 1ste wordt bij elke volgende race en HAM 2de, VER WDC wordt. En dan heb ik de snelste ronde hierin niet meegenomen.RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:44:
[...]
Ik meen dat hier (in een van de topics) schreef dat als Verstappen elke race 7 punten meer haalt dan Hamilton dat Verstappen dan wereld kampioen is. Een van de opties daarvoor is dat Verstappen elke race wint en Hamilton niet het punt voor snelste ronde behaald. Want P1 vs P2 scheelt dus al die 7 punten.
Uitvallers van de Mercedessen zijn dus niet perse nodig, maar Verstappen moet dan wel elk weekend op het podium staan, inclusief de nodige overwinningen, Mercedes (vrijwel) niks meer winnen en liefst relatief vaak punten morsen.
Wat met andere noteringen gebeurt is nu nog moeilijk te zeggen, maar dan gaat het er voor VER steeds slechter uitzien als ze achter elkaar eindigen.
Please correct me if i'm wrong
[ Voor 3% gewijzigd door TakeAway op 31-07-2019 19:37 ]
weet iemand welke plaats ik het beste kan invullen in mijn weatherpro app? Hungaroring kent hij niet
Ik zou het doen!
Heb je geen Google Maps? Ik wel en zo te zien is de Hungaroring amper 20km van Budapest verwijderd. Dus je kunt veilig Budapest als plaats gebruiken.rammes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:47:
weet iemand welke plaats ik het beste kan invullen in mijn weatherpro app? Hungaroring kent hij niet
Google en Accuweather herkennen blijkbaar Mogyoród wel. Hoe betrouwbaar, geen idee.rammes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:47:
Mogyoród moet je hebben. Ligt een stukje buiten Budapest.rammes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:47:
ja toch maar de teams elf hebben ook altijd de precieze radarplek van het circuit en dat wilde ik graag.Spotmatic schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:49:
[...]
Heb je geen Google Maps? Ik wel en zo te zien is de Hungaroring amper 20km van Budapest verwijderd. Dus je kunt veilig Budapest als plaats gebruiken.
Ik zou het doen!
Oké, ik dacht dat je de voorspellingen van de komende dagen wilde zien en dan is Budapest ook prima. Maar voor het realtime weer op het circuit kun je beter preciezer zijn idd. Ben nog steeds wel benieuwd welke software de teams hiervoor precies gebruiken...rammes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:54:
[...]
ja toch maar de teams elf hebben ook altijd de precieze radarplek van het circuit en dat wilde ik graag.
Volgens mij maken de teams gebruik van Meteo France?Spotmatic schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:56:
[...]
Oké, ik dacht dat je de voorspellingen van de komende dagen wilde zien en dan is Budapest ook prima. Maar voor het realtime weer op het circuit kun je beter preciezer zijn idd. Ben nog steeds wel benieuwd welke software de teams hiervoor precies gebruiken...
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dat zou wel logisch zijn ja, want op de vraag van Verstappen (tijdens de race), wat de weersverwachting was kwam het antwoord dat deze info onbetrouwbaar was (geen grap)beany schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:59:
[...]
Volgens mij maken de teams gebruik van Meteo France?
Testing, one, two ...
Nieuwe banaan curb in bocht 5 voor het handhaven van track limits. Foto via Fabrega

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 31-07-2019 21:34 ]
Fijne curbs zijn dat. Kunnen de pro’s hem mooi tegenaan laten lopen, en de wannabe’s overheen schuiven.Jasphur schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:24:
Nieuwe banaan curb in bocht 5 voor het handhaven van track limits. Foto via Fabrega
[Afbeelding]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Om vervolgens de onderkant te beschadigen, voorvleugel te slopen en de rest van de rit geen grip meer te hebben.caspervc schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:29:
[...]
Fijne curbs zijn dat. Kunnen de pro’s hem mooi tegenaan laten lopen, en de wannabe’s overheen schuiven.
Dat doet alleen HamiltonDoeEensGek schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:32:
[...]
Om vervolgens de onderkant te beschadigen, voorvleugel te slopen en de rest van de rit geen grip meer te hebben.
Helaas hebben ze nu nog niet echt veel aan die pole zolang die Honda niet lekker van z'n plek komt.BasvanS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:34:
VER Pole dus! En de bijbehorende P1 in de race voor 25/26 extra puntjes!
Nog een ‘puntloze’ race voor Mercedes zie ik dit weekend niet gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 01-08-2019 09:23 ]
Ik ook niet, maar ik hoop het natuurlijk wel.Jasphur schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:23:
Wordt weer eens tijd voor een touché tussen de 2 Mercs die elkaar van de baan tetse in de eerste bochtJasphur schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:23:
[ Voor 4% gewijzigd door dannx1986 op 01-08-2019 09:41 ]
Er gebeurt dit seizoen sowieso maar weinig tijdens de start. Te veel defensief rijden.dannx1986 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:40:
[...]
Wordt weer eens tijd voor een touché tussen de 2 Mercs die elkaar van de baan tetse in de eerste bocht
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.