4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Hij mist ongeveer 0,4s op zijn gebruikelijke achterstand.alexbl69 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:41:
Heeft Gasly een probleem? Of is dit gewoon zijn tempo?
Maar de echte snelle runs komen nu pas.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Binnen blijven staan in de FP3 tot je nog maar 30 minuutjes op de klok hebt, om er dan achter te komen dat je veel overstuur hebt en het achter niet helemaal lekker zit.
Dat de kappen er weer vanaf moesten toont toch echt dat ze weer niet helemaal een lekkere setup hebben ..... en de klok tikt maar door.
Ik hoop dat ze hebben gekozen voor een race setup ... want de tijden die ze nu laten zien, toont niet veel goeds voor de kwalie.
https://f1manager.info/ranking/4605
Een vrije training zegt in mijn optiek dan ook totaal niets voor de quali of de race (ongeacht welke race), in die sessies laat men hun tanden pas echt zien, in de andere sessies is dat veel minder, omdat je een ander niet wijzer wil maken dan dat hij is. Zeker gezien de partymode die vele motoren hebben tegenwoordig.powah33 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:49:
Ik hoop dat ze hebben gekozen voor een race setup ... want de tijden die ze nu laten zien, toont niet veel goeds voor de kwalie.
Het punt van @powah33 is wel valide.CH4OS schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:52:
[...]
Een vrije training zegt in mijn optiek dan ook totaal niets voor de quali of de race (ongeacht welke race), in die sessies laat men hun tanden pas echt zien, in de andere sessies is dat veel minder, omdat je een ander niet wijzer wil maken dan dat hij is. Zeker gezien de partymode die vele motoren hebben tegenwoordig.
Het eerste halfuur niet rijden. Dan naar buiten gaan en er direct achter komen dat er iets niet goed is en de kappen eraf moeten.
Dat is vrij knullig en niet het RB dat we gewend zijn.
Live: Vettel heeft z'n Tomtom niet ge-update
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 22-06-2019 12:56 ]
"When you grow up your heart dies"
Aan de andere kant slijten de softs keihard en heb je maar een bepaalde hoeveelheid per weekend. Je wil ook nog wat leuks neer kunnen zetten in de Q, en dan nog wat hebben voor de race. Iedereen die in Q1 gaat uitvallen kan sowieso 1 of 2 sets extra verbranden in de FP.alexbl69 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:54:
[...]
Het punt van @powah33 is wel valide.
Het eerste halfuur niet rijden. Dan naar buiten gaan en er direct achter komen dat er iets niet goed is en de kappen eraf moeten.
Dat is vrij knullig en niet het RB dat we gewend zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door DataGhost op 22-06-2019 12:56 ]
- DaniëlWW2
- Niet online

MAX klaagde over overstuur en iets aan de achter kant van zijn bolide ... daardoor kwamen in de pitbox ook de kappen van de bolide ... iets is er niet helemaal lekker ..dat heeft niets te maken, met je beste kaarten achter de hand houden omdat je een ander niet wijzer wil maken.CH4OS schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:52:
[...]
Een vrije training zegt in mijn optiek dan ook totaal niets voor de quali of de race (ongeacht welke race), in die sessies laat men hun tanden pas echt zien, in de andere sessies is dat veel minder, omdat je een ander niet wijzer wil maken dan dat hij is. Zeker gezien de partymode die vele motoren hebben tegenwoordig.
Ze hebben probs en dan is het jammer dat je niet je hele FP3 hebt benut...waardoor je het misschien eerder had geconstateerd.
Klopt, je kunt niet de hele FP3 rijden.DataGhost schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:56:
[...]
Aan de andere kant slijten de softs keihard en heb je maar een bepaalde hoeveelheid per weekend. Je wil ook nog wat leuks neer kunnen zetten in de Q, en dan nog wat hebben voor de race. Iedereen die in Q1 gaat uitvallen kan sowieso 1 of 2 sets extra verbranden in de FP.
Maar als je eerder naar buiten gaat constateer je het probleem ook eerder en heb je meer tijd om er iets aan te doen.
Tja, dat is een keuze dat men dat niet heeft gedaan (zou mijn keuze ook niet zijn, overigens), maar wellicht zijn de problemen makkelijk op te lossen voor het team. Kan ook maar zo zijn dat met de volgende sessie een andere setup gebruikt wordt en de problemen weg zijn.powah33 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:56:
MAX klaagde over overstuur en iets aan de achter kant van zijn bolide ... daardoor kwamen in de pitbox ook de kappen van de bolide ... iets is er niet helemaal lekker ..dat heeft niets te maken, met je beste kaarten achter de hand houden omdat je een ander niet wijzer wil maken.
Ze hebben probs en dan is het jammer dat je niet je hele FP3 hebt benut...waardoor je het misschien eerder had geconstateerd.
Maar het zijn geen amateurs ofzo. Er zullen een hoop redenen zijn waarom ze het zo doen..alexbl69 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:59:
[...]
Klopt, je kunt niet de hele FP3 rijden.
Maar als je eerder naar buiten gaat constateer je het probleem ook eerder en heb je meer tijd om er iets aan te doen.
I served in a company of heroes.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Smiling as the shit comes down...

[ Voor 32% gewijzigd door basvn op 22-06-2019 13:39 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat is gewoon tactisch van Honda.basvn schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:39:
Dit komt er nog is bovenop bij KVY. hij moest al achteraan beginnen
[Afbeelding]
Although Honda has no intention to actually replace either part, the Japanese manufacturer has broken the seal because according to the FIA’s definition Kvyat is now technically on his fourth turbo and MGU-H of the season.
With a 10-place grid penalty only applied the first time an additional element is used, it means using extra components later in the year will now only trigger a five place drop.
Therefore, Honda’s strategic seal break means Kvyat can now use another MGU-H, turbo, or any of the other components that have already triggered a penalty in France, later in the year and only suffer a five-place grid drop.
He could also take three of those components at one time and not automatically be sent to the back of the grid, thus giving Honda more flexibility later on. Kvyat is also no worse off in France as he was already starting from the back of the grid.
De extra units had Honda idd gisteren al gemeld
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Doornbos zei in Formule 1 Café al dat ze de partymode zouden moeten verbieden en ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Ze hoeven het niet eens te verbieden. Gewoon doen dat als je party-mode gebruikt in kwalificatie, je hem ook moet gebruiken tijdens de gehele race.sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:01:
Ik denk niet dat Red Bull de Honda motor al helemaal open gedraaid gehad heeft in FP3. Een seconde achter Ferrari is naar mijn mening niet heel realistisch.
Doornbos zei in Formule 1 Café al dat ze de partymode zouden moeten verbieden en ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Ze mogen dingen als de grootte van de koelopeningen e.d. ook niet meer aanpassen na de kwalificatie (verschilt namelijk per GP en temperatuur), stand van de vleugel, e.d.. Waarom de motor wel? Als je als Mercedes zijnde de motor opschroeft op om P1 te komen, prima. Maar dan gebruik je hem ook de in hele race, ook als dat betekend dat de motor na 3 races afgeschreven is.TheBrut3 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:21:
Ik zie het probleem van verschillende engine mappings niet. Hebben straatauto's ook, dus waarom de koningsklasse niet?
De mappings is het probleem niet. Het gaat puur om de partymode. Die houdt geen enkele motor de hele race vol.TheBrut3 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:21:
Ik zie het probleem van verschillende engine mappings niet. Hebben straatauto's ook, dus waarom de koningsklasse niet?
Los van het feit dat dit vrijwel niet te controleren is, is dit dus weer een regel extra.ThomasG schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:30:
[...]
Ze mogen dingen als de grootte van de koelopeningen e.d. ook niet meer aanpassen na de kwalificatie (verschilt namelijk per GP en temperatuur), stand van de vleugel, e.d.. Waarom de motor wel? Als je als Mercedes zijnde de motor opschroeft op om P1 te komen, prima. Maar dan gebruik je hem ook de in hele race, ook als dat betekend dat de motor na 3 races afgeschreven is.
Dacht dat er hier vrijwel unaniem werd geroepen om minder regels.
Misschien moeten de andere teams hun party mode wat agressiever instellen?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Niet online
Heb sterk het vermoeden dat de softs niet gebruikt gaan worden. Starten op hard, eindigen op medium ofzo.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:57:
Ik vraag me toch af wat de hete baan gaat doen met de banden. Iedereen behalve Mercedes krijgt die banden zo moeilijk op temperatuur en nu is het opeens heet. Ik vraag me af of Mercedes nu niet over de grenzen gaat en het wel gaat werken voor de andere teams.
Misschien een snelle wissel voor extra punt voor snelste race ronde naar soft.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik denk dat de rode banden het erg zwaar gaan krijgen!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:57:
Ik vraag me toch af wat de hete baan gaat doen met de banden. Iedereen behalve Mercedes krijgt die banden zo moeilijk op temperatuur en nu is het opeens heet. Ik vraag me af of Mercedes nu niet over de grenzen gaat en het wel gaat werken voor de andere teams.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk eerder op Q2 naar mediums. Q3 hebben ze geen keuze omdat er simpelweg te weinig banden zijn en alles daar gaat tellen. Het is gelukkig geen 2016 meer waar Mercedes zelf op een hardere band, altijd sneller was.Franko P. schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:59:
[...]
Heb sterk het vermoeden dat de softs niet gebruikt gaan worden. Starten op hard, eindigen op medium ofzo.
Misschien een snelle wissel voor extra punt voor snelste race ronde naar soft.

[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 22-06-2019 15:01 ]
PSN: xMaurice93
Edit: lijkt een inlogprobleem te zijn. Hij biedt livetiming aan als je een abo neemt. Maar dat heb ik al.
[ Voor 47% gewijzigd door alexbl69 op 22-06-2019 15:06 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Gasly heeft een probleem, Max moeten we nog zien.Maurice079 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:01:
Als de andere teams Q2 op rood starten heeft RBR gewoon een probleem. Die hebben bij lange na niet de snelheid om dan op geel te gaan starten.
Maar graag wel meteen rijden als Max op mediums gaat.

Ik denk dat andere teams ook M of H willen gaan proberen. In Canada kon je volgens mij ook al zien dat het beter was om achter de top10 te starten zodat je maar niet op soft hoeft. Je kan langer door en hebt waarschijnlijk een pitstop minder nodig (of gratis extra).Maurice079 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:01:
Als de andere teams Q2 op rood starten heeft RBR gewoon een probleem. Die hebben bij lange na niet de snelheid om dan op geel te gaan starten.
https://streamable.com/kiahz
over de nieuwe pitingang
[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 22-06-2019 15:04 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
- DaniëlWW2
- Niet online
Komt nog eens bij dat de pitlane erg lang is, 60km/h i.p.v 8-km/h en erin rijden duurt ook langer.DataGhost schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Ik denk dat andere teams ook M of H willen gaan proberen. In Canada kon je volgens mij ook al zien dat het beter was om achter de top10 te starten zodat je maar niet op soft hoeft. Je kan langer door en hebt waarschijnlijk een pitstop minder nodig (of gratis extra).
Twee stopper doet hier pijn.
Je hoeft er ook niet aan te wennen, na morgen kan je het weer voor een jaar vergetenricardo246 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:05:
Ik kan nog steeds niet wennen aan dat kleuren braaksel langs de baan....
Anders kijk je even naar ditricardo246 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:05:
Ik kan nog steeds niet wennen aan dat kleuren braaksel langs de baan....
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Niet online
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mjah, in dit stadium 0,7 is veelrobpol schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:13:
2e lap was veel en veel beter.
Mwah, vrij normaal.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
PSN: xMaurice93
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tesla M3LR '21
In Q1? Daar zie ik toch vaker 2 a 3 tiende dan 7.
Is de motor echt de bottleneck? Lijkt me eerder dat een groot deel van het probleem komt door het chassis?GAIAjohan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:18:
McLaren lijkt dit jaar écht terug te komen.. zou Alonso gewoon de remmende factor zijn geweest met zijn geklaag.. verder moet Honda toch echt uitkijken
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
nouja, tombola.. de baan wordt gewoon behoorlijk wat sneller met deze temperaturen en rijders-actie. Probleem is alleen als iemand zijn auto parkeert als je op het laatst snelle ronde probeert te rijden, zoals in Canada.sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:20:
Wat ik al zei het is een grote tombola aan het worden. Je kunt het je eigenlijk niet veroorloven om in de pit te blijven staan.
FTFYBreezers schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:21:
Pfff, dat scheelde niet veel of VER haalde niet eens Q2
Ik denk beide. Het chassis is echt matig dit jaar. Terwijl de motor nu misschien weer achter Renault staat qua performance.. zie wat McLaren en Renault kunnenDe_Bastaard schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:21:
[...]
Is de motor echt de bottleneck? Lijkt me eerder dat een groot deel van het probleem komt door het chassis?
HIJ heeft net gewoon in Q1 gereden hoorBreezers schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:21:
Pfff, dat scheelde niet veel of VER haalde niet eens Q1
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dan had hij 15e gestaan en at risk geweest. Niet wat je wilt hebben maar hij was gewoon door geweest.powah33 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:24:
BRAVO RBR ... knap Q1 door gekomen ....... Als ze zo blijven doorgaan .. zullen ze dit seizoen nog vaak hun vingers branden. Gros maakt foutje anders had MAX niet eens Q1 doorgekomen.
Jawel hoor.. dan was max 15e gewordenpowah33 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:24:
BRAVO RBR ... knap Q1 door gekomen ....... Als ze zo blijven doorgaan .. zullen ze dit seizoen nog vaak hun vingers branden. Gros maakt foutje anders had MAX niet eens Q1 doorgekomen.
Edit: RBR ook op geel.
[ Voor 13% gewijzigd door Fedde op 22-06-2019 15:26 ]
Als Grosjean sneller was geweest, was Albon eruit gevallen, en Verstappen nog altijd door naar Q2.powah33 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:24:
- DaniëlWW2
- Niet online
Ookal gaan ze op full wet dan halen ze het nogbernardV schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:26:
Merc dus toch op geel.. ben benieuwd , maar redden ze vast.
MAG ook
[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 22-06-2019 15:27 ]
Haha, ik moest lachen.. maar eigenlijk is het triest dat het (bijna) de waarheid is.Mr.Whitewolf88 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:27:
[...]
Ookal gaan ze op full wet dan halen ze het nog
Het was om te huilen zo slecht ... wat zijn ze daar aan het doen?!
Verwijderd
Ze mogen blij zijn als ze morgen vijfde en zesde worden.
Ruim een halve seconde van de pole-tijd van vorig jaar af, op een compound harder iddGAIAjohan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:29:
Even een 1:29.5 op medium

- DaniëlWW2
- Niet online
Pole van vorig jaar is ook weg.GAIAjohan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:29:
Even een 1:29.5 op medium
Verwijderd
- DaniëlWW2
- Niet online
Wat was z'n q1 tijd?sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:30:
VER > 1:30:572
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.